Kort gezegd; bij enkele klantverstoringen ben je daar zelf verantwoordelijk voor. Al heb je een premium abonnement i.p.v. best effort dan als nog heb jij de plicht het te melden. Als je waterleiding kapot is of iets anders wat in de nuts voorzieningen ligt, dan bel je zelf toch ook? In dit geval kun je alleen jezelf verwijten dat je niet eerder aan de bel had getrokken.. de volgende dag was hoogstwaarschijnlijk al een monteur beschikbaar.A.Bos schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:51:
Hallo mensen,
Hopelijk post ik in het juiste topic. Vandaag heeft een kpn monteur mijn glasvezelverbinding gerepareerd. Blijkbaar was mijn patchkabel om één of andere reden uit de straatkast verdwenen.
Helaas had ik KPN niet gelijk gebeld maar een aanzienlijke periode doen verstrijken. Dus mijn vraag is eigenlijk, heeft KPN een plicht om dit soort problemen zelf te signaleren (als dat technisch mogelijk is)? Of ben ik daar zelf voor verantwoordelijk?
Er zijn genoeg mensen die elke dag hun NTU/ONT uitzetten i.v.m. energie of "straling". Dan heeft KPN het druk met het aansturen van monteurs...
Dienst generieke verstoringen worden wel gemonitoord. Hier kun je makkelijker spreken van een patroon en kun je makkelijkere relaties leggen die te herleiden zijn naar de oorzaken.