[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 156 ... 182 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:27
Airw0lf schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:29:
Ik zie hier weinig of geen klachten meer voorbij komen over TV+.

Ofwel ze zijn er niet (meer).
Ofwel iedereen heeft ermee leren leven omdat je immers niet terug kunt.
Combinatie?

Kortom - hoe hangt de vlag erbij - iemand een idee?
Bij mij werkt dit erg goed op dit moment (3x tv+ apparaatje)... sinds de nieuwere versie (DIW7022) uit is draait deze erg stabiel bij mij en veel mensen (zie KPN forum https://forum.kpn.com/kpn...box-diw7022-indruk-590056 ).

Persoonlijk heb ik altijd liever een dedicated "kastje" dan een app op mijn TV... heb altijd het idee dat dit toch net wat beter draait. De TV+ zapt snel en laat een prima kwaliteit zien. Ik draai de TV+ achter een AX86u PRO in multicast modus (geen KPN modem/router dus).

[ Voor 29% gewijzigd door huubhuub op 03-04-2024 21:02 ]

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:32
djwice schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:44:
[...]

Of iedereen kijkt gewoon via Apps?
(ik heb zelf al een aantal jaar geen TV van KPN of Zigggo, gewoon een Google TV met Disney+, NPO, ZDF etc.)
Persoonlijk ben ik niet zo een fan van apps - (te?)veel OS-afhankelijkheden.
En door met een TV+ kastje te werken is dit (min-of-meer) KPN zijn probleem.

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
huubhuub schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:01:
[...]

Bij mij werkt dit erg goed op dit moment (3x tv+ apparaatje)... sinds de nieuwere versie (DIW7022) uit is draait deze erg stabiel bij mij en veel mensen (zie KPN forum https://forum.kpn.com/kpn...box-diw7022-indruk-590056 ).

Persoonlijk heb ik altijd liever een dedicated "kastje" dan een app op mijn TV... heb altijd het idee dat dit toch net wat beter draait. De TV+ zapt snel en laat een prima kwaliteit zien. Ik draai de TV+ achter een AX86u PRO in multicast modus (geen KPN modem/router dus).
Zo een dedicated kastje heeft ook mijn voorkeur.

Hoe heb je die "AX86u PRO" precies ingesteld om dit voor elkaar te krijgen?
Volgens mij heb ik hier ook nog zoiets liggen - moet eens even kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Airw0lf schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:11:
[...]

Persoonlijk ben ik niet zo een fan van apps - (te?)veel OS-afhankelijkheden.
En door met een TV+ kastje te werken is dit (min-of-meer) KPN zijn probleem.
Een Google TV is eigenlijk ook gewoon een heel klein "kastje" met afstandsbediening:
uitvoering: Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB
Die je aan een TV of monitor hangt.

[ Voor 3% gewijzigd door djwice op 03-04-2024 21:17 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
De app kost niets dus je kunt prima op een tv proberen of je dat wat vind en anders weer het kastje gebruiken toch. Dat kastje is ook gewoon een custom googletv doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
djwice schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:16:
[...]

Een Google TV is eigenlijk ook gewoon een heel klein "kastje" met afstandsbediening:
uitvoering: Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB
Die je aan een TV of monitor hangt.
Ja - klopt. Tis alleen dat de KPN-app en het OS dan bij twee partijen zit.
Terwijl dit bij KPN met TV+ als een geheel geleverd wordt.
In het kader van HWHL.. ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
jongetje schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:21:
De app kost niets dus je kunt prima op een tv proberen of je dat wat vind en anders weer het kastje gebruiken toch. Dat kastje is ook gewoon een custom googletv doosje.
Klopt en gaat ook wel getest worden.
Maar of die kastjes er ooit uit gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 20:56
Ik had bij de TV+ app vaak van die zwarte frames in mijn beeld, vooral bij voetbalwedstrijden etc. Lijkt erop dat ze dan schakelen tussen resolutie, waarschijnlijk als gevolg van de super kleine buffer die die app aanhoudt? Bloedirritant, en dat was voor mij de reden om die kastjes te fixen (waar je dat om onduidelijke redenen niet hebt). Wifi is perfect, TV rapporteert 866mbps op 5GHz dus dat is t issue niet (nog los ervan dat het kastje daar ook geen last van heeft).

Herkent iemand dit "zwarte frame" verhaal, en weet je of dat nog steeds zo is?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Airw0lf schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:29:
Ik zie hier weinig of geen klachten meer voorbij komen over TV+.

Ofwel ze zijn er niet (meer).
Ofwel iedereen heeft ermee leren leven omdat je immers niet terug kunt.
Combinatie?

Kortom - hoe hangt de vlag erbij - iemand een idee?
Audiosync is nog steeds niet negatief instelbaar (beeld loopt voor op geluid op alle TV's, geen soundbar e.d.). Navigatie via back-button is erg ondoordacht en verwarrend. Zappen gaat rete-traag vergeleken bij de oude kastjes. Te lang een live-TV programma op pauze laten staan (bv. half uurtje omdat er iemand belt) en dan doorgaan resulteert vaak in een crash van de app. Na een update staat altijd de resolutie op 720p en moet ik die met de hand op 1080p zetten (geen 4k optie helaas), maar na een dag of zo staat hij spontaan toch weer op 4k. Niet altijd seizoen/epi-info in schermen waar de grote tegels getoond worden. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan...
Samengevat zijn wij er niet blij mee en zouden we graag de oude kastje weer hebben maar dat doet KPN helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:46
robert.v.w. schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:27:
[...]

Audiosync is nog steeds niet negatief instelbaar
Vraag me af of dit ooit gaat komen. In de streams lopen beeld en geluid gelijk. Veel audio apparatuur heeft een positief instelbare delay voor geluid omdat veel televisies beeldoptimalisatie doen waardoor het beeld achterloopt en het geluid dus voorloopt. Ik kan geen reden bedenken waarom het beeld zou gaan voorlopen op het geluid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huubhuub
  • Laatst online: 06:27
Airw0lf schreef op woensdag 3 april 2024 @ 21:16:
[...]

Zo een dedicated kastje heeft ook mijn voorkeur.

Hoe heb je die "AX86u PRO" precies ingesteld om dit voor elkaar te krijgen?
Volgens mij heb ik hier ook nog zoiets liggen - moet eens even kijken.
Door deze handleiding te volgen : [KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Hier wat settings voor WAN-START (ik gebruik de 2.5gb poort als WAN):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
#!/bin/sh
#################################################################
##### File changed for RT-AX... router                      #####
##### Checked RT-AX86U pro > KPN IPTV + internet : OK       #####

##### Add VLAN4 as a physical interface (@ WAN PORT)
##### RT-AX86U (PRO) (kies hieronder de poort en vul deze in bij ethX)
#####  |
#####  |\_eth0 = WAN poort 1
#####  |\_eth1 = LAN poort 4
#####  |\_eth2 = LAN poort 3
#####  |\_eth3 = LAN poort 2
#####  |\_eth4 = LAN poort 1
#####  |\_eth5 = LAN 2.5G
#####  |\_eth6 = Wifi 2.4 Ghz
#####   \_eth7 = Wifi 5   Ghz

/sbin/vconfig add eth5 4

##### Request an IP-address and setup static routes

sleep 1
udhcpc -i vlan4 --clientid-none -O msstaticroutes -O staticroutes -V IPTV_RG -s /jffs/scripts/vlan4.script -p /var/run/vlan4.pid -b -O33 -O249

# Restart MCPD (Prevent IPTV Fail if Router and ONT are Booted at the same Time):
killall mcpd
sleep 3
/bin/mcpd /jffs/configs/mcpd.conf

En voor mijn netwerk (192.168.1.x) gebruik ik de volgende wijziging voor DNSMASQ.CONF.ADD:
code:
1
2
dhcp-option=60,IPTV_RG
dhcp-option=28,192.168.1.255

Alle overige bestanden uit de handleiding heb ik niet veranderd.

[ Voor 65% gewijzigd door huubhuub op 04-04-2024 15:50 ]

Always bet on Huub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:05
ook de opzeglijn gebeld, komen bij 1 jarig verlening met voorstel van 7,50 korting per maand... voor 6 maanden). Bij 2 jarige verlenging 10 euro per maand, voor 12 maanden..
Heb ook mobiel bij kpn (extra korting). wordt dus even een rekensommetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:55
koendio schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:18:
ook de opzeglijn gebeld, komen bij 1 jarig verlening met voorstel van 7,50 korting per maand... voor 6 maanden). Bij 2 jarige verlenging 10 euro per maand, voor 12 maanden..
Zojuist ook gebeld, en hoewel hoger dan wat jij aangeboden kreeg, best teleurgesteld met 15 euro korting voor 6 maanden. Maar had geen zin in onderhandelen of terugbellen op een ander tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

barrymossel schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:05:
[...]

Zojuist ook gebeld, en hoewel hoger dan wat jij aangeboden kreeg, best teleurgesteld met 15 euro korting voor 6 maanden. Maar had geen zin in onderhandelen of terugbellen op een ander tijdstip.
Voor een 2 jarig contract?

Overigens zou ik liever 12 maanden €10 korting hebben dan 6 maanden €15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Muis666 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:38:
[...]

Vraag me af of dit ooit gaat komen. In de streams lopen beeld en geluid gelijk. Veel audio apparatuur heeft een positief instelbare delay voor geluid omdat veel televisies beeldoptimalisatie doen waardoor het beeld achterloopt en het geluid dus voorloopt. Ik kan geen reden bedenken waarom het beeld zou gaan voorlopen op het geluid...
Ik ook niet maar toch heb ik het met 3 boxes op een Samsung en 2 LG's. Met de oude doosjes was dat probleem er niet en liep alles correct in sync.
Maar goed, ik weet niet of het technisch mogelijk is om een negatieve waarde te implementeren. Een app zoals Kodi, die ook op dat kastje kan draaien, kan het namelijk wél. En ook daar heb ik het nodig omdat de audio en video niet synchroon lopen. Maar Kodi op een Google 4k stick speelt dezelfde video's af zonder dat er correctie nodig is. En dat doe mij vermoeden dat er iets met die kastjes mis is.

[ Voor 25% gewijzigd door robert.v.w. op 05-04-2024 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dj-sannieboy schreef op donderdag 4 april 2024 @ 23:28:
[...]

Voor een 2 jarig contract?

Overigens zou ik liever 12 maanden €10 korting hebben dan 6 maanden €15.
1 jarig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 08:42
koendio schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:18:
Al sinds Black Friday 2023 zie je dat er bij KPN een veel grotere druk wordt gezet op 2-jarige abonnementen. Daar zit meer korting op, vaak een cadeau voor nieuwe klanten etc...
Bij 1-jarige abonnementen veel minder korting (ook relatief gezien) en geen/weinig cadeau's.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:35
Waar voorheen een echt goede aanbieding 9 of 12 maanden korting bij een éénjarig abonnement was, zie je die kortingsperiode nu (ook bij Ziggo) alleen nog maar bij een tweejarig abo. In feite hetzelfde als 6 maanden korting bij één jaar. Voordeel voor de telecomboer is dat ze nu twee jaar inkomsten verzekeren en de intlatiecorrectie incasseren. Die betaal je als bestaande klant bij KPN, terwijl hetzeltde abo voor nieuwe klanten voor de oude niet gecorrigeerde prijs aangeboden blijft worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Dat is vorig jaar bedacht door een slimme marketing persoon dat je met een 2 jarig abonnement de echte overstappers een beetje afremt door ze met een 2 jarig abonnement te binden. Dat zag je daarvoor alleen bij zakelijk abonnementen (waar dan vaak ook een stukje van de aanleg van zakelijk glasvezel in 3 tot 5 jaar grotendeels terug verdient moet worden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:59
Ik switch gewoon op en neer tussen youfone en kpn. Je kan op je eigen tijd de modem vervangen want het blijft toch werken. Zolang ze niets voor bestaande klanten doen is dit de beste optie.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Snowhite0901 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:34:
Ik switch gewoon op en neer tussen youfone en kpn. Je kan op je eigen tijd de modem vervangen want het blijft toch werken. Zolang ze niets voor bestaande klanten doen is dit de beste optie.
Ik zou zelf liever Budget daarvoor gebruiken vanwege het matige TV product van Youfone, maar goed. Het principe snap ik wel :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:59
Barre73 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:48:
[...]

Ik zou zelf liever Budget daarvoor gebruiken vanwege het matige TV product van Youfone, maar goed. Het principe snap ik wel :-)
Ik neem alleen internet+telefoon. Ik gebruik NLziet voor tv.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Netjes! Gaat dat om een oude propositie (Hussel) of de nieuwe?

Ik kreeg 6 maanden €7,50 korting op een 1 jarig abonnement (nieuwe propositie). Internet only.

In eerste instantie kreeg ik meer korting als ik mijn huidige Hussel abonnement zou verlengen, maar dan zou ik toch duurder uit zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-04-2024 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:06:
[...]

Netjes! Gaat dat om een oude propositie (Hussel) of de nieuwe?

Ik kreeg 6 maanden €7,50 korting op een 1 jarig abonnement (nieuwe propositie). Internet only.

In eerste instantie kreeg ik meer korting als ik mijn huidige Hussel abonnement zou verlengen, maar dan zou ik toch duurder uit zijn.
Heb de nieuwe propositie. En daar maakte ie een fout in eerste instantie, want hij dacht Hussel. Dus toen kreeg ik wat extra korting er bovenop.

En wij nemen Internet 1Gb + TV en Spotify Family af. Ik denk dat dat ook nog wel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 18-07 17:41
Vorig jaar werd mijn Hussel onverwacht verlengt (prima, 1GBit voor 35 EUR). De aangekondigde prijsverhoging kwam bijna een jaar lang niet, tot vandaag (de helft van de verhoging), de laatste maand voor de Hussel korting dan af zou lopen. Zal ik wachten en gokken dat ik weer voor 35 EUR doormag of maar even elders kijken? 6mnd/2jaar gaan we niet doen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Brent schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:10:
Vorig jaar werd mijn Hussel onverwacht verlengt (prima, 1GBit voor 35 EUR). De aangekondigde prijsverhoging kwam bijna een jaar lang niet, tot vandaag (de helft van de verhoging), de laatste maand voor de Hussel korting dan af zou lopen. Zal ik wachten en gokken dat ik weer voor 35 EUR doormag of maar even elders kijken? 6mnd/2jaar gaan we niet doen.
Als ik op de KPN Hussel pagina een abonnement kies, zegt hij alleen eerste 12 maanden €35 + €25 eenmalig en na een jaar €45,- voor 4Gbit internet.
Maar de contractduur staat niet op de pagina. Dus onbepaalde tijd is dan mijn aanname, dus altijd opzegbaar met 1 maand opzegtermijn, want dat is de betaalperiode.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Afgelopen week zelf ook nog eens gebeld voor een contract verlenging.
Het bestaande Hussel abonnement ging naar 75 Euro (is nu 71) met een maand voor 65.
En overstappen naar het nieuwere TV-plus was 10 Euro korting voor een maand.
Beiden op basis van een 1-jarig contract.

Met een 2-jarig contract bleef de prijs voor het bestaande abonnement hetzelfde.
En bij de overstap naar het TV-plus platform kreeg ik dan 6 maanden die 10 Euro korting. En werd het maandtarief daarna 70 Euro.

Het lijkt erop dat ze actief aan het pushen zijn richting TV-plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
areyouben schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:29:
Waar voorheen een echt goede aanbieding 9 of 12 maanden korting bij een éénjarig abonnement was, zie je die kortingsperiode nu (ook bij Ziggo) alleen nog maar bij een tweejarig abo. In feite hetzelfde als 6 maanden korting bij één jaar. Voordeel voor de telecomboer is dat ze nu twee jaar inkomsten verzekeren en de intlatiecorrectie incasseren. Die betaal je als bestaande klant bij KPN, terwijl hetzeltde abo voor nieuwe klanten voor de oude niet gecorrigeerde prijs aangeboden blijft worden.
Ziggo heeft eind vorig jaar erg agressieve kortingen gegeven op 1-jarige abonnementen.

Zo lang één van de providers érgens in het jaar een aantrekkelijk 1-jarig contract aanbied krijgt die provider de overstappers (die gemiddeld ook een hoog contract post-korting afnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:01
Airw0lf schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:02:
Afgelopen week zelf ook nog eens gebeld voor een contract verlenging.
Het bestaande Hussel abonnement ging naar 75 Euro (is nu 71) met een maand voor 65.
En overstappen naar het nieuwere TV-plus was 10 Euro korting voor een maand.
Beiden op basis van een 1-jarig contract.

Met een 2-jarig contract bleef de prijs voor het bestaande abonnement hetzelfde.
En bij de overstap naar het TV-plus platform kreeg ik dan 6 maanden die 10 Euro korting. En werd het maandtarief daarna 70 Euro.

Het lijkt erop dat ze actief aan het pushen zijn richting TV-plus.
Grappig, ik wil wel naar TV Plus met Superfiber 1 maar dat kan ik blijkbaar niet. Raar dat hier zoveel verschil in zit.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jassy schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:51:
[...]

Grappig, ik wil wel naar TV Plus met Superfiber 1 maar dat kan ik blijkbaar niet. Raar dat hier zoveel verschil in zit.
TV plus kan overal met KPN. Maar Superfiber nog niet bij de paar miljoen aansluitingen die tot 2020/2021 werden aangelegd. Alleen in nieuwe projecten die sindsdien zijn aangelegd.
Dus zo raar is het niet aangezien KPN pas dit jaar begint met het opwaarderen van bestaande PoPs naar XGS-PON (en dus Superfiber).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Barre73 schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:59:
[...]

TV plus kan overal met KPN. Maar Superfiber nog niet bij de paar miljoen aansluitingen die tot 2020/2021 werden aangelegd. Alleen in nieuwe projecten die sindsdien zijn aangelegd.
Dus zo raar is het niet aangezien KPN pas dit jaar begint met het opwaarderen van bestaande PoPs naar XGS-PON (en dus Superfiber).
Superfiber 1 is gewoon 1Gbit dus dat moet in alle gebieden denk ik wel werken? Ik heb nu ook 1Gbit alleen dan met Hussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:54

Wildfire

Joy to the world!

Jassy schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:05:
[...]

Superfiber 1 is gewoon 1Gbit dus dat moet in alle gebieden denk ik wel werken? Ik heb nu ook 1Gbit alleen dan met Hussel.
De SuperFiber term wordt gebruikt voor zowel de 1 als 4 gigabit verbindingen: SuperFiber 1 en SuperFiber 4.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:32:
[...]

De SuperFiber term wordt gebruikt voor zowel de 1 als 4 gigabit verbindingen: SuperFiber 1 en SuperFiber 4.
Ah.. in dat geval klopte mijn eerdere stelling dus niet. Ik meende dat Superfiber alleen de 4Gbit versie was.

En in dat geval snap ik dus even niet waarom @jassy dat niet zou kunnen. Of hij moet nog binnen contract zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 18-07 17:41
djwice schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:53:
[...]

Als ik op de KPN Hussel pagina een abonnement kies, zegt hij alleen eerste 12 maanden €35 + €25 eenmalig en na een jaar €45,- voor 4Gbit internet.
Maar de contractduur staat niet op de pagina. Dus onbepaalde tijd is dan mijn aanname, dus altijd opzegbaar met 1 maand opzegtermijn, want dat is de betaalperiode.
Maar kan ik van KPN Hussel naar KPN Hussel overstappen? Dat zal wel niet.

Bovendien is er geen korting bij de maandelijkse aboo bij mij, alleen op de 1 en 2 jarige (de helft van de termijn is dan 35).

[ Voor 11% gewijzigd door Brent op 08-04-2024 10:01 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:33
mog__wai schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:23:
[...]

Gewoon overstappen maar budget en volgend jaar weer terug naar KPN. Is precies hetzelfde, maar met een ander label. En je krijgt nog een goed werkende tv box ook :).
Ik zie dat Budget online een 2-jarig abonnement aanbiedt. Dat is niet echt voordelig als je alleen de eerste 6 maanden korting krijgt.

Mijn KPN abonnement loopt over een maandje af; dit was m'n eerste jaar glasvezel. Ben erg tevreden en een beetje huiverig om naar Odido over te stappen. Dan maar Youfone proberen? Ik lees hier in het topic dat bellen met de KPN klantenservice niet echt wat oplevert...

Edit: via vergelijker toch ook Budget 1 jaar gevonden, wel nog iets duurder dan Youfone

[ Voor 6% gewijzigd door CarpeVentum op 08-04-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik kijk ook naar Budget en Youfone, beide whitelabel KPN waar Budget een Draytek Modem en Youfone een ander TV Platform heeft.

Van KPN krijg ik 6 maanden 12,50 korting in de Hussel propositie. Helaas ging er net wat fout aan de telefoon dus verbinding verbroken en helpdesk gesloten. Morgen nog maar een keer proberen....
buMf00d schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:52:
[...]

Toevallig vandaag gedaan. Mijn contract was bijna afgelopen. Ik betaal nu al 2 jaar 35e voor 1000/1000 (vorig jaar automatisch verlengd voor dezelfde prijs). Aangegeven bij de opzeggen lijn dat ik wilde opzeggen en kreeg een aanbieding van 27,50e voor de eerste 6 maanden en 35e voor het laatste half jaar.
Ik heb ook 2 jaar 35 betaald....

Deze "aanbieding" kreeg ik ook en wat blijkt.... De collega had zich vergist! Bij de genoemde prijzen ging hij er gemakshalve van uit dat de bestaande kortingen die ik al had ook zouden worden verlengd. Toen hij mij een contractsamenvatting stuurde werd het duidelijk.... De kortingen van 2 jaar 35 verlopen 27-04-2024 dus ik zou effectief 12,50 korting voor 6 maanden krijgen. Ik kon het ook al haast niet geloven wat hij zei. Zie onder de samenvatting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTngwgR4tte_Ub0ERrMqeNwoNsI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0eKsFZyO0WL4NoDRqiBshXUd.png?f=user_large

Het lijkt er op dat voor een jaarcontract met Hussel dit er in zit:
Internet Only: 7,50 voor 6 maanden
Internet + TV: 12,50 voor 6 maanden

Voor de huidige propositie met jaarcontract lijkt te gelden:
Internet + TV: 10 euro voor 6 maanden.

Tweejarig contract krijg je 20 euro korting de eerste 6 maanden, maar dan betaal je 18 maanden vol tarief. Daar moet je dus niet intrappen.

Tussen de oude en nieuwe propositie zit geen verschil qua korting uiteindelijk. Internet is 5 euro goedkoper, TV 2,50 duurder, dus netto 2,50 goedkoper en dus 2,50 minder korting.

Ik ben uiteindelijk naar Superfiber 1 + Netflix gegaan, omdat ik dan 5 euro combinatiekorting krijg en dus per saldo Netflix voor mij goedkoper wordt.

[ Voor 84% gewijzigd door Jassy op 09-04-2024 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:33
Ik heb 11 maanden glasvezel er voor het eerst opzitten. Had 1gb/s voor €35, 12 maanden lang.

Aanbod om niet weg te gaan was 'op dit moment':
2 jaar
12 maanden €42,50, 12 maanden €52,50
Gemiddeld per maand: €47,50 voor 24 maanden

1 jaar
6 maanden €45, 6 maanden €52,50
Gemiddeld per maand: €48,75 voor 12 maanden

Ze gaf aan dat deze kortingen vaak wijzigen, maar bij nog 9 dagen te gaan voor ik moet gaan opzeggen verwacht ik geen wonderen. Dat wordt een jaartje Youfone ben ik bang. Dan wel op 200mbit, maar dat overleef ik wel:
12 maanden voor €376
Gemiddeld per maand: €31,33 voor 12 maanden.

Gaan we daarna wel weer naar de 'welkom' aanbiedingen bij KPN of elders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:35

JB

Cédric roelt!

Ik heb sinds een paar dagen issues met YouTube op mijn KPN glasverbinding. Andere DNS servers geprobeerd, helpt niet. Meerdere platformen (AndroidTV, MacOS, iOS) LAN en/of WiFi. De YouTube app of de website doen dit beiden. Filmpje laadt niet en/of de melding "Content not avalaible".

Heeft iemand nog tips/ideeën mbt uitsluiten? Ik draai een PiHole, maar uitschakelen veranderd niets. Adblockers gebruik ik niet in de browser en zelfs Smart Tube laadt geen filmpjes op AndroidTV. Zodra ik een hotspotje bouw via mijn telefoon, gaat het prima op al deze devices... dus het zit op mijn thuisverbinding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3ToJqfk0ilvt7prN7MvRlDsMq0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Um5tx7iCAKjcDgrucaa7LJHR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOoKMhQKJ2-cuXCVbCUlovihX8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pj3RYUwEJF3WO1Bs5l45qQ44.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 09-04-2024 18:56 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

YouTube werkt hier prima! KPN glasvezel, 1Gbit. iOS. PiHole met Quad9 als upstream DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:04:
YouTube werkt hier prima! KPN glasvezel, 1Gbit. iOS. PiHole met Quad9 als upstream DNS.
Ook dat heb ik geprobeerd. DNS rechtstreeks op de router ook aangepast naar 1.1.1.1 etc. Biedt allemaal geen soelaas. Snap er niks van. Gebruik overigens een EdgeRouter.

[edit]
Met de EB12 werkt het wel. Dus het zit elders in mijn eigen netwerk. Pfff wat een vaagheid zo.

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 09-04-2024 19:29 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:10:
[...]

Ook dat heb ik geprobeerd. DNS rechtstreeks op de router ook aangepast naar 1.1.1.1 etc. Biedt allemaal geen soelaas. Snap er niks van. Gebruik overigens een EdgeRouter.

[edit]
Met de EB12 werkt het wel. Dus het zit elders in mijn eigen netwerk. Pfff wat een vaagheid zo.
Wellicht dat YouTube je externe IP niet leuk vindt (blacklist)? Heeft de EB12 een ander extern IP dan de EdgeRouter?

[ Voor 4% gewijzigd door djwice op 09-04-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

djwice schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:52:
[...]

Wellicht dat YouTube je externe IP niet leuk vindt (blacklist)? Heeft de EB12 een ander extern IP dan de EdgeRouter?
Dat is nog hetzelfde. Alleen zie ik wel dat er ook een IPv6 adres gevonden wordt als ik de EB12 aansluit. Op de ERX heb ik alleen een IPv4 ingesteld staan (wat dus hetzelfde is).

Ik heb het nu dus ook via de EB12. Hmm dat is wel apart. Dus wellicht is er iets met mijn IPv4 adres.

[edit]
Nu is mijn IPv6 adres weer uitgeschakeld...

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 09-04-2024 20:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

[edit]
DNS op je client aanpassen naar 8.8.8.8 ofzo en ipconfig /flushdns gebruiken om de cache te legen. En check welke gateway/route je gebruikt. Verdenk toch je PiHole eigenlijk...

[ Voor 3% gewijzigd door Enforcer op 09-04-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Enforcer schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:01:
[...]

DNS op je client aanpassen naar 8.8.8.8 ofzo en ipconfig /flushdns gebruiken om de cache te legen. En check welke gateway/route je gebruikt. Verdenk toch je PiHole eigenlijk...
Het enige wat werkt is via LAN. WiFi werkt niet. Alleen mijn iMac heeft een werkende YouTube via mijn eigen router...

AP-AC-LRs alhier van Ubiquiti. Via de EB12 werkte het uiteindelijk wel weer via WiFi, die modem doet WiFi6 volgens mij? Dat is toch AX protocol? Dat heb ik zelf niet.

[edit]
Ik kom er zojuist achter dat ik ingelogd ben met een “troep” account op de iMac… :F Daarmee ook ingelogd op andere devices en dan werkt het wel :/ Dus YouTube wil iets agressiever data verzamelen zo lijkt. Dat verklaard dus ook dat de EB12 het wel deed… maar ik snap niet dat het niet werkte toen ik de PiHole van de stroom had gehaald + een DNS server handmatig toegevoegd had aan de ERX.

[ Voor 26% gewijzigd door JB op 09-04-2024 22:18 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buMf00d
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-07 17:33
Jassy schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:02:
Ik kijk ook naar Budget en Youfone, beide whitelabel KPN waar Budget een Draytek Modem en Youfone een ander TV Platform heeft.

Van KPN krijg ik 6 maanden 12,50 korting in de Hussel propositie. Helaas ging er net wat fout aan de telefoon dus verbinding verbroken en helpdesk gesloten. Morgen nog maar een keer proberen....

[...]

Ik heb ook 2 jaar 35 betaald....

Deze "aanbieding" kreeg ik ook en wat blijkt.... De collega had zich vergist! Bij de genoemde prijzen ging hij er gemakshalve van uit dat de bestaande kortingen die ik al had ook zouden worden verlengd. Toen hij mij een contractsamenvatting stuurde werd het duidelijk.... De kortingen van 2 jaar 35 verlopen 27-04-2024 dus ik zou effectief 12,50 korting voor 6 maanden krijgen. Ik kon het ook al haast niet geloven wat hij zei. Zie onder de samenvatting:

[Afbeelding]

Het lijkt er op dat voor een jaarcontract met Hussel dit er in zit:
Internet Only: 7,50 voor 6 maanden
Internet + TV: 12,50 voor 6 maanden

Voor de huidige propositie met jaarcontract lijkt te gelden:
Internet + TV: 10 euro voor 6 maanden.

Tweejarig contract krijg je 20 euro korting de eerste 6 maanden, maar dan betaal je 18 maanden vol tarief. Daar moet je dus niet intrappen.

Tussen de oude en nieuwe propositie zit geen verschil qua korting uiteindelijk. Internet is 5 euro goedkoper, TV 2,50 duurder, dus netto 2,50 goedkoper en dus 2,50 minder korting.

Ik ben uiteindelijk naar Superfiber 1 + Netflix gegaan, omdat ik dan 5 euro combinatiekorting krijg en dus per saldo Netflix voor mij goedkoper wordt.
Bij de mijne staat er het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96HGUpptk6fEbH9FMbHxOH1cRvo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MZSYJAgRrVZQudt5P8dd6SRO.jpg?f=user_large

Denk inderdaad dat ze niet duidelijk geweest zijn aan de telefoon. Even maar weer bellen opnieuw.

EDIT:

Inderdaad de verkeerde voorwaarden doorgekregen telefonisch van de medewerker van KPN. Ga nu even wachten totdat ze met een nieuwe aanbieding komen of op zoek naar een nieuwe provider.

[ Voor 6% gewijzigd door buMf00d op 11-04-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hussel Internet 1Gbit/s kost €60,86 per maand, terwijl KPN Internet 1Gbit/s (nieuwe propositie) €52,50 per maand kost.

Die korting van €7,50 p/m is dus een wassen neus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buMf00d
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-07 17:33
Dj-sannieboy schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:36:
Hussel Internet 1Gbit/s kost €60,86 per maand, terwijl KPN Internet 1Gbit/s (nieuwe propositie) €52,50 per maand kost.

Die korting van €7,50 p/m is dus een wassen neus.
Maar goed dat ik op tijd nog in dit topic gekeken heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
.. (lees foutje i.v.m. datums)

[ Voor 96% gewijzigd door djwice op 11-04-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 16:24
Bij mij is eindelijk de glasvezel in de meterkast geplaatst, maar nu blijkt er een storing op de lijn te zitten. xgs-pon signaal is -31.49 terwijl hij tussen de 9 en 15 moet zitten volgens de uitvoerder die kwam meten. Weet niet of hier een - voor de getallen moet. Hoe lang duurt het normaliter voor er een storingploeg komt?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:49
[...]

[edit]
Geen problemen hier, KPN 1GB, EdgeRouter X met AdguardHome en Orbi wifi netwerk.

Zou zeggen wellicht een DNS issue op de ER wellicht als je alle DNS requests op port 53 af vangt? Maarja je hebt al DNS aangepast naar 1.1.1.1 dus dat zou het uit moeten sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:17
Heb in ons nieuwe huis uit 2023 KPN glasvezel. Hebben een Fritzbox 4060 in de meterkast op de eerste en tweede verdieping een Fritz Repeater 6000. De tweede repeater staat in Cascade draadloos verbonden met de eerste repeater, welke weer draadloos is verbonden met de Fritzbox. Dit zorgt er voor dat we zelfs op de derde verdieping wifi hebben.

Vandaag werkte ik in het kantoor op de tweede verdieping en heb hier wat teamsgesprekken gevoerd. Helaas viel toen toch de verbinding een paar keer kortstondig weg (had nog wel wifi ontvangst, maar teams viel weg en verbond daarna weer). Dit, terwijl via Speedtest er toch nog 80mbit wordt gehaald met een unloaded ping van zo’n 7ms. De loaded ping is denk de boosdoener, aangezien deze laag 16ms aangeeft maar hoog 2701ms… De verbinding lijkt dus niet stabiel genoeg te zijn. Later op de dag was het wel weer stabiel.

Op de eerste verdieping zitten loze leidingen. Idee is om de repeater op de eerste verdieping nu in ieder geval bedraad te gaan verbinden. Op de tweede verdieping hebben we helaas geen loze leidingen.

Denken jullie dat de tweede verdieping beter gaat worden omdat de repeater op de eerste verdieping bedraad verbonden is, en er dus niet draadloos in cascade verbonden moet worden naar de Fritzbox?

Anders moeten we toch naar een andere oplossing gaan zoeken, omdat we geen loze leidingen hebben op de tweede… Wellicht powerlines en de tweede repeater 6000 in de verkoop. Maar ben vanuit ervaringen uit het verleden geen fan van powerlines.

Gaat hier trouwens om een huis met op elke verdieping vloer verwarming. Zonder repeater hebben we überhaupt geen wifi meer als we een etage naar bovenlopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kartmans1 op 11-04-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kartmans1 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:35:
Heb in ons nieuwe huis uit 2023 KPN glasvezel. Hebben een Fritzbox 4060 in de meterkast op de eerste en tweede verdieping een Fritz Repeater 6000. De tweede repeater staat in Cascade draadloos verbonden met de eerste repeater, welke weer draadloos is verbonden met de Fritzbox. Dit zorgt er voor dat we zelfs op de derde verdieping wifi hebben.

Vandaag werkte ik in het kantoor op de tweede verdieping en heb hier wat teamsgesprekken gevoerd. Helaas viel toen toch de verbinding een paar keer kortstondig weg (had nog wel wifi ontvangst, maar teams viel weg en verbond daarna weer). Dit, terwijl via Speedtest er toch nog 80mbit wordt gehaald met een unloaded ping van zo’n 7ms. De loaded ping is denk de boosdoener, aangezien deze laag 16ms aangeeft maar hoog 2701ms… De verbinding lijkt dus niet stabiel genoeg te zijn. Later op de dag was het wel weer stabiel.

Op de eerste verdieping zitten loze leidingen. Idee is om de repeater op de eerste verdieping nu in ieder geval bedraad te gaan verbinden. Op de tweede verdieping hebben we helaas geen loze leidingen.

Denken jullie dat de tweede verdieping beter gaat worden omdat de repeater op de eerste verdieping bedraad verbonden is, en er dus niet draadloos in cascade verbonden moet worden naar de Fritzbox?

Anders moeten we toch naar een andere oplossing gaan zoeken, omdat we geen loze leidingen hebben op de tweede… Wellicht powerlines en de tweede repeater 6000 in de verkoop. Maar ben vanuit ervaringen uit het verleden geen fan van powerlines.

Gaat hier trouwens om een huis met op elke verdieping vloer verwarming. Zonder repeater hebben we überhaupt geen wifi meer als we een etage naar bovenlopen.
Wij hebben hier een Fritz!Box 5530 in de meterkast, een Fritz!Repeater 1200AX in de woonkamer en een Fritz!Repeater 6000 op de eerste verdieping. Beide via ethernet verbonden.

In de werkkamer op zolder heb ik prima verbinding, VPN voor het werk werkt stabiel en ook videoconference (Teams) gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Dj-sannieboy schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:55:
[...]

Wij hebben hier een Fritz!Box 5530 in de meterkast, een Fritz!Repeater 1200AX in de woonkamer en een Fritz!Repeater 6000 op de eerste verdieping. Beide via ethernet verbonden.

In de werkkamer op zolder heb ik prima verbinding, VPN voor het werk werkt stabiel en ook videoconference (Teams) gaat zonder problemen.
ja dat zou ik ook verwachten. Maar de vraag is dus of de tweede repeater 6000, welke draadloos blijft verbonden, een stabielere verbinding zal gaan krijgen omdat ik de repeater op de eerste verdieping bedraad aansluit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kartmans1 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:19:
[...]
ja dat zou ik ook verwachten. Maar de vraag is dus of de tweede repeater 6000, welke draadloos blijft verbonden, een stabielere verbinding zal gaan krijgen omdat ik de repeater op de eerste verdieping bedraad aansluit?
Lijkt mij wel! Nu gaat de data draadloos naar de eerste repeater en vervolgens draadloos naar de router, dat is verre van ideaal.

Indien mogelijk sowieso de repeaters bedraad aansluiten.

Heb je de mesh functie geactiveerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-04-2024 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Dj-sannieboy schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:55:
[...]

Lijkt mij wel! Nu gaat de data draadloos naar de eerste repeater en vervolgens draadloos naar de router, dat is verre van ideaal.

Indien mogelijk sowieso de repeaters bedraad aansluiten.

Heb je de mesh functie geactiveerd?
top! Hopen dat het beter wordt. Nog even die kabels trekken.

Ja, mesh heb ik geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Airw0lf schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:02:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Speedtest by Ookla

Server: TriNed B.V. - Sint-Oedenrode (id: 13883)
         ISP: KPN
Idle Latency:     3.79 ms   (jitter: 0.09ms, low: 3.68ms, high: 3.95ms)
    Download:   199.01 Mbps (data used: 89.7 MB)
                 22.67 ms   (jitter: 0.87ms, low: 6.39ms, high: 27.71ms)
      Upload:   213.32 Mbps (data used: 409.9 MB)
                  3.93 ms   (jitter: 8.62ms, low: 3.56ms, high: 248.04ms)
 Packet Loss:     0.0%
Hierboven de Speedtest waardes met een 200-Mbps KPN abonnement.
Hieronder dezelfde meting maar dan met een 1-Gbps abonnement.

De download latency is veel kleiner geworden. Maar bij de upload juist veel groter.
Wat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn?

Wat is dat precies - idle latency? Hoe wordt die gemeten?

De verklaring van Ookla is hierin niet echt helpend.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Speedtest by Ookla

Server: KPN B.V. - Barendrecht (id: 53438)
         ISP: KPN
Idle Latency:     2.82 ms   (jitter: 0.09ms, low: 2.67ms, high: 2.85ms)
    Download:   933.57 Mbps (data used: 467.0 MB)
                  5.16 ms   (jitter: 0.46ms, low: 2.95ms, high: 6.72ms)
      Upload:   923.79 Mbps (data used: 450.2 MB)
                 10.60 ms   (jitter: 0.70ms, low: 4.07ms, high: 13.61ms)
 Packet Loss:     0.0%

[ Voor 8% gewijzigd door Airw0lf op 12-04-2024 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WorldWideWait
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:14
Airw0lf schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:21:
Wat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn?
Test eerst eens met exact dezelfde test server. Je test nu met 2 verschillende speedtest servers, van verschillende bedrijven op verschillende locaties. Je max up/down snelheid zou wel moeten kloppen, maar latency/ping is natuurlijk anders, voor verkeer dat naar een andere locatie in NL gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
WorldWideWait schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:47:
[...]

Test eerst eens met exact dezelfde test server. Je test nu met 2 verschillende speedtest servers, van verschillende bedrijven op verschillende locaties. Je max up/down snelheid zou wel moeten kloppen, maar latency/ping is natuurlijk anders, voor verkeer dat naar een andere locatie in NL gaat ;)
Heb ik gedaan - dat zag (en ziet) er beroerd uit aan de download kant: 700-Mbps en latency waardes hoger dan die van de eerdere 200-Mbps test. Dus die site leek me geen handige?!
Vandaar de switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 00:16
bbn_ldp schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:38:
Bij mij is eindelijk de glasvezel in de meterkast geplaatst, maar nu blijkt er een storing op de lijn te zitten. xgs-pon signaal is -31.49 terwijl hij tussen de 9 en 15 moet zitten volgens de uitvoerder die kwam meten. Weet niet of hier een - voor de getallen moet. Hoe lang duurt het normaliter voor er een storingploeg komt?
afhankelijk van de afstand maar xgspon zit safe tussen de -12 en -20. Op -31 is de ontvangst niveau veel te laag en heb je kans dat de ont niet opkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door Economics op 13-04-2024 02:54 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:36
Voor de leuk. Speedtest op KPN 4 Gbps abo.

KPN v14 modem met Windows 10 speedtest.net app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2JLcJBEtqS170aiyb2lpcNh-ik=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AOsHXCGhHB28Kejqyt7g424y.jpg?f=user_large

En met een TP-Link Be 800 router aangesloten op de v14 modem als AP.
WiFi 7 (6 GHz 320 MHz) op een Samsung S24 Ultra:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVYYc6ptwmZDnQuhiBa0DcR0NUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gd23s9HoqZHhEObMJU8TIdAt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Economics schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:32:
[...]
afhankelijk van de afstand maar xgspon zit safe tussen de -12 en -20. Op -31 is de ontvangst niveau veel te laag en heb je kans dat de ont niet opkomt.
Bedoel je dan de afstand naar de dichtstbijzijnde verdeelkast die bij kpn onder de stoep licht op ca 200-300m of gaat dat over een andere afstand?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
bbn_ldp schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:15:
[...]

Bedoel je dan de afstand naar de dichtstbijzijnde verdeelkast die bij kpn onder de stoep licht op ca 200-300m of gaat dat over een andere afstand?
Hij heeft het over demping van het signaal. Afstand is niet zo relevant met (consumenten) glas. De pop gebieden zijn niet zo groot dat dit problemen geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
bbn_ldp schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:15:
[...]

Het gaat over de afstand tussen jouw aansluiting en de actieve apparatuur in de PoP. Die verdeelbox onder de grond doet niks. Daar wordt jouw vezeltje gelast aan 1 van 96 vezeltjes in een andere kabel en gaat zo door naar de straatkast. Dus je hebt je eigen vezel tot de straatkast. In die straatkast zit ook geen actieve apparatuur maar wel een optische splitter/combiner zodat jouw signaal met dat van anderen via 1 vezel doorloopt naar de splitter/combiner in de PoP en van daar weer naar een actieve poort, ook in de PoP.
Die PoP kan in een telefooncentrale zitten of in een apart gebouwtje ergens anders.

De afstand tussen jouw aansluiting en de PoP mag normaliter zo rond de 7 kilometer zitten. Daarboven loop je kans op teveel demping (=signaalverlies). Maar het netwerk wordt vooraf al zo ontworpen dat je nooit boven die afstand kan komen. Dus als er teveel demping is op dat stuk naar de PoP dan is er ergens niet goed aan elkaar gelast (bij jou thuis, in die ondergrondse box, of in die straatkast). Of er is iets mis met die splitter/combiner in die straatkast of in de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-07 09:47
Wat haal je qua snelheid is als je de 6 Ghz frequentie instelt op 160Mhz ?
Pure interesse, 160Mhz bied namelijk meer stabiliteit.
neeecht schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 00:06:
Voor de leuk. Speedtest op KPN 4 Gbps abo.

En met een TP-Link Be 800 router aangesloten op de v14 modem als AP.
WiFi 7 (6 GHz 320 MHz) op een Samsung S24 Ultra:
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
Barre73 schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:39:
[...]

Het gaat over de afstand tussen jouw aansluiting en de actieve apparatuur in de PoP. Die verdeelbox onder de grond doet niks. Daar wordt jouw vezeltje gelast aan 1 van 96 vezeltjes in een andere kabel en gaat zo door naar de straatkast. Dus je hebt je eigen vezel tot de straatkast. In die straatkast zit ook geen actieve apparatuur maar wel een optische splitter/combiner zodat jouw signaal met dat van anderen via 1 vezel doorloopt naar de splitter/combiner in de PoP en van daar weer naar een actieve poort, ook in de PoP.
Die PoP kan in een telefooncentrale zitten of in een apart gebouwtje ergens anders.

De afstand tussen jouw aansluiting en de PoP mag normaliter zo rond de 7 kilometer zitten. Daarboven loop je kans op teveel demping (=signaalverlies). Maar het netwerk wordt vooraf al zo ontworpen dat je nooit boven die afstand kan komen. Dus als er teveel demping is op dat stuk naar de PoP dan is er ergens niet goed aan elkaar gelast (bij jou thuis, in die ondergrondse box, of in die straatkast). Of er is iets mis met die splitter/combiner in die straatkast of in de PoP.
Bedankt voor de uitleg. Weet jij toevallig hoelang het duurt voordat een storingsploeg komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:36
ArnoldSmit schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:29:
Wat haal je qua snelheid is als je de 6 Ghz frequentie instelt op 160Mhz ?
Pure interesse, 160Mhz bied namelijk meer stabiliteit.

[...]
Stabiel 1800 Mbps inderdaad.

En verder van de router af nog hogere snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-07 09:47
neeecht schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:04:
[...]

Stabiel 1800 Mbps inderdaad.

En verder van de router af nog hogere snelheid.
Ik ga binnenkort ook overstappen van Odido 2Gb naar KPN 4Gb.
Heb zelf een virtuele OPNsense router die ik hiervoor ga gebruiken, en een unifu udm 7 pro.
Heb wat oudere cliënt hardware een Samsung s20, word iPhone 16, en een HP Z Book 15 G3 met een Qualcomm WiFi 7 QCNCM865 WI-FI 7 kaart.
Zal de snelheidsresultaten plaatsen zodra KPN hun glasvezel kabel heeft aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkjacky
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-07 17:28
Vandaag heeft de monteur een ander ONT geïnstalleerd en de gemiddelde ping is ongeveer 0.24ms lager.
De oude was een Genexis en als het goed is zit er nu een Nokia. (Ik heb niet gekeken.) Het hele process duurde 6 minuten en de monteur was even bang dat er iets mis was omdat het lampje oranje brandde maar dat betekend 2.5GbE en niet 100MbE. Verder is alles het zelfde gebleven heb niet het modem hoeven aansluiten het werkte gewoon direct. Misschien is het stabieler met upload maar ik kan dat niet echt bewijzen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3f9B7w9KtDh2yNgPJkYdS8oIuvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hzuPRJPRGglvbHn9RnjN3CQw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:26

TommyGun

Stik er maar in!

ernstoud schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:41:
[...]

Dan heb je dus een Genexis ONT uit een batch die defect raakt na stroomuitval. Dus wees blij, dat voorkom je dus. Komt goed.
Ik heb de mail ook ontvangen, momenteel heb ik deze;

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/zuadwp3l2xby/7mC28udHh1zquk6Z3aYMxn/234c4964e39592c068156e151f59a9ab/Glasvezelkastje_XGS-PON.png?fm=avif&w=3072&h=3072

Komt er dezelfde voor in de plaats? Enig idee?

https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt

Ik heb verder eigenlijk geen problemen anders dan dat mijn upload achter blijft, benieuwd of dat het verhelpt.

EDIT, ah, volgens de website gaat het om deze;
Afbeeldingslocatie: https://www.kpn.com/upload/0d8613fa-debe-4084-a3cc-a8ffa0b20d1e_glaskastje.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door TommyGun op 16-04-2024 09:13 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
TommyGun schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:10:
[...]

Ik heb de mail ook ontvangen, momenteel heb ik deze;

[Afbeelding]

Komt er dezelfde voor in de plaats? Enig idee?

https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt

Ik heb verder eigenlijk geen problemen anders dan dat mijn upload achter blijft, benieuwd of dat het verhelpt.

EDIT, ah, volgens de website gaat het om deze;
[Afbeelding]
Mag ik vragen wat je resultaten zijn op de upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Economics schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:16:
[...]
Mag ik vragen wat je resultaten zijn op de upload?
Op de router getest;

Download 1011.34 Mbps
Upload 641.21 Mbps
Ping 2.77 ms
Jitter 0.42 ms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-07 13:45

Reneger

Wie? IK?

Ditto mbt de mail. Net ook binnen.

Frappant overigens, ik heb sinds februari vorig jaar Glasvezel, het staat mij bij dat toentertijd al bekend was dat er problemen waren met een Genexis batch.

Ah well... Blij dat er proactief actie wordt ondernomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
Reneger schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:45:
Ditto mbt de mail. Net ook binnen.

Frappant overigens, ik heb sinds februari vorig jaar Glasvezel, het staat mij bij dat toentertijd al bekend was dat er problemen waren met een Genexis batch.

Ah well... Blij dat er proactief actie wordt ondernomen.
KPN heeft eerst de focus gelegd op de Genexissen die ook echt een probleem gaven (WAN poort functioneert niet meer nadat de ONT van de stroom af was geweest). Daarna uiteraard ruzie met Genexis lopen maken... en uiteindelijk capaciteit en geld gevonden om ook pro-actief ONT's te gaan uitwisselen.

@TommyGun Problemen met upload is niet perse een probleem dat geassocieerd wordt met deze Genexis ONT. het grootste probleem zit, zoals gezegd, in het feit dat je de stroom niet mag onderbreken omdat dan de ONT niet meer werkt. Dat hoort niet en is in de praktijk niet heel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 18:43
Overigens heb ik hier geen KPN monteur aan de deur gehad. Dit terwijl ik bijna altijd thuis ben geweest tijdens de aangekondigde periode. Ook bij mijn buren is voor zover ik weet de Genexis niet vervangen.

Eigenlijk ook wel een beetje blij mee dat ze niet onaangekondigd langs zijn gekomen. Bij ons hangt de ONT in de woonkamer en dus achter de bank. Dat maakt dat deze nogal lastig bereikbaar is zonder met de meubels te schuiven. Bij een geplande afspraak zou ik daar rekening mee kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:04:
[...]

KPN heeft eerst de focus gelegd op de Genexissen die ook echt een probleem gaven (WAN poort functioneert niet meer nadat de ONT van de stroom af was geweest). Daarna uiteraard ruzie met Genexis lopen maken... en uiteindelijk capaciteit en geld gevonden om ook pro-actief ONT's te gaan uitwisselen.
Ik sprak pas iemand die verantwoordelijk is voor het netwerk vanaf de wijnkast naar centraal.
Zijn beeld is dat niet (altijd) geregistreerd is welke ONT bij welke klant aanwezig is. En dat er daarom een reactief proces is.

Ik neem aan dat jij beter op de hoogte bent, wellicht kan het geen kwaad intern een update te verspreiden. 😉

Ik begreep ook van hem dat het (helaas) regelmatig gebeurt dat kabels ergens anders liggen dan op de tekening, omdat bij uitvoering bijvoorbeeld geconstateerd werd dat er een boom in de route lag, dus leggen ze de kabel aan de overkant, maar die wijziging wordt niet altijd (vaak in zijn beeld) doorgegeven (wellicht omdat zo iets het aanleg project vertraagt (vergunningen, toestemmingen, goedkeuringen, tekeningen, etc.) dus pragmatisch een alternatief gekozen wordt, een beetje meer of minder materiaal is goedkoper dan vertraging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barre73
djwice schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:07:
[...]

Ik sprak pas iemand die verantwoordelijk is voor het netwerk vanaf de wijnkast naar centraal.
Zijn beeld is dat niet (altijd) geregistreerd is welke ONT bij welke klant aanwezig is. En dat er daarom een reactief proces is.

Ik neem aan dat jij beter op de hoogte bent, wellicht kan het geen kwaad intern een update te verspreiden. 😉
Ik sprak specifiek over KPN als provider (Consumentenmarkt) die begonnen is met het uitwisselen van ONT's. Er is wel degelijk heel goed duidelijk welke ONT bij welke klant hangt, alleen zit dat bij een andere afdeling (KPN WBA) dus dat bepaalde afdelingen binnen KPN (KPn Netwerk bijvoorbeeld) niet goed weten welke ONT waar hangt, dat klopt. Maar de providers weten het wel (al dan niet via KPN WBA).

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 16-04-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb een brief gehad dat ik als cadeau gratis een upgrade krijg van 200 mb/s naar 1gb/s. Kan hier niks over vinden. Weten jullie hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:52
Een kennis van mij heeft vanmiddag een mail van KPN ontvangen dat hij zijn modem in mag ruilen omdat 'ie geen beveiligingsupdates meer krijgt. Is dit dan het einde van de Experiabox V8? En is het al bekend welk modem deze klanten opgestuurd gaan krijgen?
Wist je dat je je modem mag omruilen? Jouw huidige modem is namelijk verouderd en krijgt geen updates meer. Daarom adviseren wij je om je modem gratis om te ruilen. Zo ben je straks weer helemaal up-to-date.
https://www.kpn.com/service/internet/omruilen-modem

Je modem ontvangt geen software updates meer
Zonder updates wordt je modem kwetsbaar. En als je een storing of een ander probleem met je modem hebt, kunnen wij je niet goed meer helpen. Ook duurt het dan even voordat je een nieuw modem thuis hebt en weer kunt internetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 21-07 17:35

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

theblindman schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:59:
Is dit dan het einde van de Experiabox V8?
[...]
Ja, zoals al enige tijd geleden aangekondigd in https://forum.kpn.com/mod...l-ik-mijn-modem-om-596131 op het KPN Forum.

Quote:
"Het modem dat we je sturen is de V10 of de V10A."

Je mag het oude modem blijven gebruiken, maar je krijgt dan geen support (en updates) meer.

[ Voor 10% gewijzigd door DeBolle op 16-04-2024 18:11 ]

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 23:37
theblindman schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:59:
Een kennis van mij heeft vanmiddag een mail van KPN ontvangen dat hij zijn modem in mag ruilen omdat 'ie geen beveiligingsupdates meer krijgt. Is dit dan het einde van de Experiabox V8? En is het al bekend welk modem deze klanten opgestuurd gaan krijgen?

[...]
ja de ondersteuning stop op alles onder de V10, dat heeft 2 redenen 1 ze worden te oud, 2 kpn gaat na compleet andere firmware voor de boxen genaamd Soft@home en dat gaat niet werken v6 v7 v8 v9.
Dus je doet er goed om hem te laten vervangen :)
op dit moment veel al V10a en box12 wat na de klanten wordt verstuurd.

[ Voor 16% gewijzigd door jopoh op 16-04-2024 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
jopoh schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:17:
[...]
kpn gaat na compleet andere firmware voor de boxen genaamd Soft@home ...
Is dat https://www.softathome.com/ of is dat per toeval dezelfde naam in dezelfde markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-07 11:04
alex3305 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:42:
Overigens heb ik hier geen KPN monteur aan de deur gehad. Dit terwijl ik bijna altijd thuis ben geweest tijdens de aangekondigde periode. Ook bij mijn buren is voor zover ik weet de Genexis niet vervangen.
Idem hiero. De 3 aangekondigde weken waren inmiddels verstreken en toen volgde er wederom een bericht dat ze de "aankomende periode" in de buurt waren. Kennelijk lukte het ze niet in de eerst geplande 3 weken. We wachten nog steeds. In mei ga ik trouwens over op Youfone. Zou dat een reden voor KPN zijn om niet te wisselen? Neem aan dat dit een KPN netwerk handeling is en niet de provider. Weet @Barre73 dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
JerryJerryJerry schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:46:
[...]

Idem hiero. De 3 aangekondigde weken waren inmiddels verstreken en toen volgde er wederom een bericht dat ze de "aankomende periode" in de buurt waren. Kennelijk lukte het ze niet in de eerst geplande 3 weken. We wachten nog steeds. In mei ga ik trouwens over op Youfone. Zou dat een reden voor KPN zijn om niet te wisselen? Neem aan dat dit een KPN netwerk handeling is en niet de provider. Weet @Barre73 dit ?
Naar mijn beste weten is dit een KPN provider handeling, en niet een KPN Netwerk handeling.
Mocht jij al een lopende migratieorder naar Youfone hebben, dan zou dat goed een reden kunnen zijn ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Gisterenochtend de mail en sms gehad over het vervangen van mijn ONT, en gisterenavond werd ik gebeld voor een afspraak. Vanmiddag om 14u komen ze al langs :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadeK
  • Laatst online: 01-02 12:40
Muta schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:07:
Ik heb een brief gehad dat ik als cadeau gratis een upgrade krijg van 200 mb/s naar 1gb/s. Kan hier niks over vinden. Weten jullie hier meer van?
Die brief heb ik ook ontvangen, zou binnen een maand uitgevoerd gaan worden.
Misschien gaan ze wat abonnementsvormen samenvoegen o.i.d.
Zou gratis zijn, maar die prijs gaat uiteindelijk gewoon omhoog. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Economics
TommyGun schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:30:
Gisterenochtend de mail en sms gehad over het vervangen van mijn ONT, en gisterenavond werd ik gebeld voor een afspraak. Vanmiddag om 14u komen ze al langs :o
Die heb ik geregeld dat je gisteren bent gebeld. Ik wil heel snel je oude genexis hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Economics schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:11:
[...]

Die heb ik geregeld dat je gisteren bent gebeld. Ik wil heel snel je oude genexis hebben
Haha stiekem vermoedde ik dat al, tof :>

EDIT; probleem met de upload is opgelost na het vervangen van de ONT _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 17-04-2024 14:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Economics
TommyGun schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:21:
[...]

Haha stiekem vermoedde ik dat al, tof :>

EDIT; probleem met de upload is opgelost na het vervangen van de ONT _/-\o_
Dat is mooi! Thanks dat we gisteren nog even samen on the job konden testen. Hebben je probleem mooi kunnen reproduceren. Ik ga aan de slag met je oude ONT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Ik heb deze morgen een brief ontvangen dat het abonnement gratis van 200-Mbit naar 1-Gbit gaat. Nu heb ik dat zelf een paar dagen terug geactiveerd - alleen nog tegen de geldende meerprijs van 5 Euro. Wat nu? Blijf ik nu die meerprijs betalen? Wordt dit nu op enig moment verrekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:46
Airw0lf schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:17:
Ik heb deze morgen een brief ontvangen dat het abonnement gratis van 200-Mbit naar 1-Gbit gaat. Nu heb ik dat zelf een paar dagen terug geactiveerd - alleen nog tegen de geldende meerprijs van 5 Euro. Wat nu? Blijf ik nu die meerprijs betalen? Wordt dit nu op enig moment verrekend?
Nee, die meerprijs blijf je betalen. Nu teruggaan naar 200Mbit zorgt er ook niet voor dat je het alsnog krijgt. Ik neem aan dat je in contract zit? Want met de nieuwe propositie is 1Gbit praktisch even duur als 200Mbit Hussel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
mad-dog schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:05:
[...]

Nee, die meerprijs blijf je betalen. Nu teruggaan naar 200Mbit zorgt er ook niet voor dat je het alsnog krijgt. Ik neem aan dat je in contract zit? Want met de nieuwe propositie is 1Gbit praktisch even duur als 200Mbit Hussel
Het contract was in november afgelopen - ik had alleen de snelheid aangepast.
Dus geen nieuw contract.

Ik heb de nieuwe propositie wel overwogen.
Maar ondanks de vele verbeteringen lijken er toch nog de nodig problemen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Airw0lf schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:15:
[...]

Het contract was in november afgelopen - ik had alleen de snelheid aangepast.
Dus geen nieuw contract.

Ik heb de nieuwe propositie wel overwogen.
Maar ondanks de vele verbeteringen lijken er toch nog de nodig problemen te zijn.
Zoals? TV+ werkt hier als een tierelier. De ergste bugs zijn er uit en dit is ook intern bij KPN goed merkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
mad-dog schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:05:
[...]

Ok - en wat als het contract verlopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
mad-dog schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:19:
[...]

Zoals? TV+ werkt hier als een tierelier. De ergste bugs zijn er uit en dit is ook intern bij KPN goed merkbaar
Ik weet het niet meer precies - maar had iets te maken met beeldkwaliteit en de inzet van een eigen router (if-memory-serves-me-right).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Airw0lf schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:30:
[...]

Ik weet het niet meer precies - maar had iets te maken met beeldkwaliteit en de inzet van een eigen router (if-memory-serves-me-right).
Eigen router werkt tv+ juist flexibeler, aangezien ook Unicast werkt. Ik heb een Asus router aangesloten en heb multicast perfect werkend met TV+

Bij einde contract(in dit geval een maand na de omzetting naar 1Gbit) kun je overstappen naar de nieuwe propositie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53

The Chosen One

Zie signature!

Zo, dat was een 1e voor mij.
Bellen met KPN; opzeggen tenzij jullie nog wat kunnen betekenen, "kunnen 1 jaar aanbieden voor 52,50" of zo.
Ik zeg bij Odido is het 30 voor 6 en 45 voor 6. "eh ja eh... ik raad aan om gebruik te maken van de overstap service, kan ik verder nog wat doen?"

Morgenvroeg misschien nog 1 keer bellen en anders voor de 1e keer wel overstappen.

edit; er zijn €75 installatiekostie maar die worden ook weer als korting verrekent, dan blijft 30,- activatiekosten over.

[ Voor 26% gewijzigd door The Chosen One op 19-04-2024 14:27 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
The Chosen One schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:47:
Zo, dat was een 1e voor mij.
Bellen met KPN; opzeggen tenzij jullie nog wat kunnen betekenen, "kunnen 1 jaar aanbieden voor 52,50" of zo.
Ik zeg bij Odido is het 30 voor 6 en 45 voor 6. "eh ja eh... ik raad aan om gebruik te maken van de overstap service, kan ik verder nog wat doen?"

Morgenvroeg misschien nog 1 keer bellen en anders voor de 1e keer wel overstappen.
Odido rekent ook €67,50 eenmalige kosten.
Dus dat is €5.63 per maand effectief bij eeen jaar abonnement.
En na 6 maanden betaal je bij Odido €2,50 per maand meer dan bij KPN SuperFiber 1.

Dus na een jaar heb je bij Odido €6.88 per maand bespaard, maar betaal je al 6 maanden €2,50 meer dan bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

djwice schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:17:
[...]

Odido rekent ook €67,50 eenmalige kosten.
Dus dat is €5.63 per maand effectief bij eeen jaar abonnement.
En na 6 maanden betaal je bij Odido €2,50 per maand meer dan bij KPN SuperFiber 1.

Dus na een jaar heb je bij Odido €6.88 per maand bespaard, maar betaal je al 6 maanden €2,50 meer dan bij KPN.
Op de website zie ik alleen eenmalig €30 activatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:28:
[...]

Op de website zie ik alleen eenmalig €30 activatiekosten.
Ik zie ook nog €37,50 eenmalige installatie kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daansan378
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 07:18
djwice schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:32:
[...]

Ik zie ook nog €37,50 eenmalige installatie kosten.
Ik zie toch echt andere gegevens, bv bij breedbandwinkel:

Odido 1Gb abo + tv : 8mnd 30,-, daarna 70,- geen aansluitkosten = 540

(voor mij gaat er nog eens 12x 5,- vanaf vanwege een Ben sim abo van onze zoon, effectief dus 25,- en daarna 65,-)
Winkels als breedbandwinkel geven meestal ook nog een cash-back mee als lokkertje. Deze was in mijn geval 60,- Dit gaat dus ook nog af op een 1-jarig contract.

Voor mij zou bij KPN blijven betekenen (na telefonisch contact te hebben gehad):
1Gb+tv: mijn aanbod was 6x 15,- korting (65-15) + 6x 10,- korting (65-10) = 630

KPN heeft mij de overstap makkelijk gemaakt. Nu maar hopen dat ik in een 'Odido storing-vrije-zone' woon :X
We zullen zien in twee weken...
Pagina: 1 ... 156 ... 182 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen