Ik heb voor het eerst ooit een KPN Glas 1gbit verbinding. Met de box12 modemwifirouter. maar wat is er met dat ding aan de hand joh. Ik krijg het wifi niet goed, ik krijg mijn lan niet op of nabij de 1Gbit. Internet bokt als een malle. Simpele sites doen er 20sec over om te laden, af en toe(Lan).
Kheb al een fabrieksherstel gedaan via inloggen in me browser 192.168.2.254. en al een reset met het pinnetje.
Maar het blijft problemen geven, de vreemdste en bijzonder irritante, is het Wifi issue.
Het valt zo uit bij mijn iphone, als ik er 8meter vandaan zit, met 1 muur, en trek ik me data opeens.
In al die jaren en alle verschillende isp's en modems heb ik dit nog nooit meegemaakt, zo erg.
Ik heb wifi 2,4 en 5ghz bij de standaard wifi aan, [naamxxx] en eigen ww.
Ook heb ik de guest aan [naamguest] en een ander eigen ww.
En ik heb een extra wifi gemaakt voor de test, met alleen de 5Ghz band aan(2,4 staat uit daar), en met de ssid naam5G en natuurlijk een eigen ww erin.
Nu het vreemde..
Mijn iphone verbind ik met de extra wifi 5G ssid. maar hij krijgt gewoon een 2,4Ghz verbinding op die 5Ghz ssid haha. De ihopne heeft ook geen andere wifi's opgeslagen.
Hoe is het mogelijk dat ik verbind met de extra 5Gwifi setup en een 2,4ghz verbinding krijg, ook in de modem zie ik dat de iphone een 2,4 krijgt op de 5g wifi daar.
Maar het ergste is dus dat het gewoon wegvalt op mijn slaapkamer amper 6m vd box 12 vandaan, en soms gewoon niet eens meer automatisch met die 5g verbind, zelfs niet als ik er 3meter voor sta.
En mijn iphone is echt oke met 5ghz overal
op 2,4Ghz zal het vast wel goed gaan allemaal. maar de 5Ghz is dus een irritant probleem.