[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 139 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:06
@SuperCrisz Gewoon een pagina. Maakt verder niet uit. Via Google, via KPN site. Allemaal dezelfde optie.

Denk dat @dglavimans gelijk heeft. Denk dat de kortingen kunnen verschillen per regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:36
Arunia schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:53:
@SuperCrisz Gewoon een pagina. Maakt verder niet uit. Via Google, via KPN site. Allemaal dezelfde optie.

Denk dat @dglavimans gelijk heeft. Denk dat de kortingen kunnen verschillen per regio.
serieus, wat is dat voor discriminatie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is de kwaliteit van de TV+ box nog steeds beroerder dan de VIP varianten?
Dit houdt mij nog steeds tegen om te verlengen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Barre73 schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:06:
[...]

En toch zijn dit (ook) de BF deals. Het staat er ook groot boven.
Alleen is de deal voor 1 jaar niet anders dan voorheen dus niks interessanter.
Pas bij 2 jaar krijg je een cadeau van 400 euro of een cadeaubon van Coolblue voor 250 euro. Dat zijn dan inderdaad BF snelpakkers.
Het kan ook zijn dat zie dit presenteren als zwarte vrijdag aanbiedingen maar dat ze op zwarte vrijdag zelf met een betere aanbieding komen. Ondertussen hebben ze dan wel een deel van de mensen met deze minder goede aanbieding binnen gehaald. We zullen zien.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 23:03
nvm

[ Voor 108% gewijzigd door gjtm op 13-11-2023 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 20:45
SuperCrisz schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:30:
[...]

huh? op welke pagina zit jij dan? ik zie dit

[Afbeelding]

Als ik kies voor 35 euro per maand, en dan voor 2 jaar daaronder, dan selecteert ie weer de coolblue cadeaukaart. ik kom met geen mogelijkheid op een 2 jaar optie met korting. Maar jij hebt een ander overzicht. Wat is de link die jij gebruikt?

Ik heb deze:
https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja
@SuperCrisz Ik zie inderdaad hetzelfde gedrag als ik bij kpn mijn postcode/huisnummer invul, maar via pricewise.nl kan ik met diezelfde gegevens wel de 12 maanden korting selecteren bij een 2-jarig abonnement bij kpn...
Misschien dat dat voor jou ook werkt, mocht je geïnteresseerd zijn in dit aanbod (dat er overigens vorige week ook al was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Thombias schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:16:
Wat bedoel je met kwaliteit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:41
Thombias schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:16:
3 TV+ ontvangers hier draaien zonder problemen. Ook bij mn ouders en schoonouders draait het er zonder klachten. Ja, het is niet overal even snel(met name de gids), maar wel ideaal om alles onder 1 dak te hebben qua streamingdiensten en makkelijk mee te nemen naar een tijdelijk adres door Wireguard erop te installeren en op thuislocatie een Wireguard-server te draaien

[ Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 13-11-2023 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:55
Makster schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:42:
[...]

@SuperCrisz Ik zie inderdaad hetzelfde gedrag als ik bij kpn mijn postcode/huisnummer invul, maar via pricewise.nl kan ik met diezelfde gegevens wel de 12 maanden korting selecteren bij een 2-jarig abonnement bij kpn...
Misschien dat dat voor jou ook werkt, mocht je geïnteresseerd zijn in dit aanbod (dat er overigens vorige week ook al was).
Dat klopt - vermits je het vinkje bij Ziggo zet - dan krijg je dat aanbod.
Ik heb de bestelling nog niet afgemaakt => weet niet of je ook daadwerkelijk geleverd krijgt tegen die prijs als je een abonnement hebt lopen bij KPN...

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bestaande klanten van KPN al gelukt om iets van korting los te peuteren? Mij net niet gelukt iig.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Airw0lf schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:04:
[...]

Dat klopt - vermits je het vinkje bij Ziggo zet - dan krijg je dat aanbod.
Ik heb de bestelling nog niet afgemaakt => weet niet of je ook daadwerkelijk geleverd krijgt tegen die prijs als je een abonnement hebt lopen bij KPN...
Nee, die wordt direct geannuleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Enige wat ik niet snap is dat je ineens weer overal aansluitkosten voorbij ziet komen. Dacht echt dat we die tijd al lang voorbij waren.

Ga het wel zo inregelen dat de KPN box niet gebruikt gaat worden. Scheelt weer een apparaat en kan voor zover ik las mijn Unifi USG 3P gebruiken hiervoor met wat instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je overstapt van een andere provider naar KPN, hoever in de toekomst kun je het in laten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@darkdesign Ik had zelf (nog niet over gegaan overigens) gisteren dat hij volgende maand aangeeft op dezelfde dag. Of een eigen datum wat voor mij nu max 16 februari is.
Kun je daar iets mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:10:
@darkdesign Ik had zelf (nog niet over gegaan overigens) gisteren dat hij volgende maand aangeeft op dezelfde dag. Of een eigen datum wat voor mij nu max 16 februari is.
Kun je daar iets mee?
Yes thanks, dat is dus 3 maanden in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
spartacusNLD schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:37:
Bestaande klanten van KPN al gelukt om iets van korting los te peuteren? Mij net niet gelukt iig.
Vorige week mee bezig geweest, het was een schandalig voorstel eerste 3 maanden 15 euro korting, dan 3 maanden 10 euro, een halfjaar 5 euro. en dan een jaar het volle pond!
MAW zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met odido e.d.. Tv moet ook ok zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

goddegoddeot schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:30:
[...]
MAW zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met odido e.d.. Tv moet ook ok zijn.
ik begon ook over Odido.. KPN medewerker kreeg ineens een hele mond vol over hoe slecht Odido is. :P

Ik wacht nog even tot de Odido black friday aanbieding komt. Want heel veel goedkoper is het reguliere prijs niet dan KPN.

[ Voor 23% gewijzigd door spartacusNLD op 14-11-2023 10:38 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gisteren bezig geweest met een nieuwe internet aansluiting op mijn nieuwe adres. Helaas ziggo only daar. Dus ik ga KPN verlaten. (tav discussie hoever vooruit: het lukte mij om de ziggo aanbieding BF in april in te laten gaan).

Maar relevant voor hier: ik kreeg vandaag een sms van KPN dat mijn combi voordelen worden geupgrade, waaronder ook dubbele data op mobiel. Ik verdenk hier sterk dat ze kunnen zien dat ik een andere provider heb gecont(r)acteert.

Ow, wacht...nee is vooraankondiging van nieuwe combi-voordeel:

https://www.kpn.com/combivoordeel.htm
Tot € 7,50 korting op je Mobiel

Heb je KPN Internet (& TV) voor Thuis? Dan krijg je tot €7,50 korting op elk KPN Mobiel abonnement op jouw adres. Hoeveel korting je krijgt, hangt af van welke databundel je kiest.

Binnenkort: Dubbele Data!

[ Voor 29% gewijzigd door Get!em op 14-11-2023 11:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:04
goddegoddeot schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:30:
[...]

Vorige week mee bezig geweest, het was een schandalig voorstel eerste 3 maanden 15 euro korting, dan 3 maanden 10 euro, een halfjaar 5 euro. en dan een jaar het volle pond!
Hoezo schandalig? Je hebt bij het aangaan van je abonnement de eerste keer korting of een kado voor nieuwe klanten gekregen.
Wat is dat toch dat iedereen maar verwacht dat bestaande klanten een zelfde soort korting krijgen elk jaar als ze willen opzeggen??

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:17:
[...]

Hoezo schandalig? Je hebt bij het aangaan van je abonnement de eerste keer korting of een kado voor nieuwe klanten gekregen.
Wat is dat toch dat iedereen maar verwacht dat bestaande klanten een zelfde soort korting krijgen elk jaar als ze willen opzeggen??
Omdat de prijzen in Nederland best hoog liggen voor thuis internet. Providers vallen over elkaar heen het het toepassen van inflatiecorrectie, hop 10 procent verhoging. Paar euro erbij hier, paar euro daar. De markt is verzadigd en overstappen is zo gedaan, een nieuwe klant is meer waard dan een bestaande klant blijkbaar. Ik snap hem wel, zo doe ik dat zelf ook zolang er aanbiedingen zijn. ;) Consumenten denken aan hun portemonnee, niet die van de aandeelhouders.

Nu moet ik zeggen dat KPN de afgelopen 2 jaar goed voor mij is geweest met 24 maanden 50 procent korting, 2e jaar kwamen ze zelf mee. :P

[ Voor 11% gewijzigd door darkdesign op 14-11-2023 11:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Airw0lf
[...]

Wat is dat toch dat allemaal die partijen elk jaar de prijzen met X-% ophogen en hopen dat mensen niet gaan bellen om korting... :+

Bestaande klanten financieren feitelijk de kortingen voor overstappers. Dus blijf ik proberen om elk jaar iets mee te pikken van die kortingen. Lukt dat niet, dan stap ik over naar iets anders en probeer het een jaar later opnieuw.

Als ik een meerjarig abonnement zou kunnen afsluiten zonder jaarlijkse prijsindexering zou ik dat doen - ook zonder welkomstkorting. Maja - daar kunnen de sales & marketeers weer niks mee - die roeptoeteren liever dat hun jaarlijkse BF-campagne weer XYZ aan nieuwe klanten heeft opgeleverd. Terwijl er aan de achterkant geld weglekt met allemaal die mensen die gaan bellen voor korting... tsss... rare jongens die marketing & sales mensen... :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 14:35
[...]
Nou, die korting bij het aangaan vond ik zwaar tegenvallen. Maar eigenlijk wil ik helemaal geen korting als nieuwe klant, want die wordt betaald door de vaste klanten. Mensen die trouw elk jaar blijven, die betalen de volle mep. De kortingen voor de hoppers, die elk jaar veranderen, worden daarvan betaald.

Providers zouden juist meer op retensie moeten inzetten: als vaste klant krijg je korting, hoe langer je klant bent, hoe meer. Dat lijkt me op de lange termijn veel duurzamer, want de markt is min of meer verzadigd, iedereen heeft wel een contract, dus providers zijn alleen maar bezig om ongeveer dezelfde groep hoppers elke keer te laten wisselen ten koste van de trouwe klanten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• optimist1965
  • Niet online
darkdesign schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:25:
[...]
Omdat de prijzen in Nederland best hoog liggen voor thuis internet.
Dat is nu juist niet zo! In Duitsland kost 1Gb/s glasvezel internet + TV zo rond de 90 euro, en ook in België is dat duurder. In Duitsland zijn er verder nog heel veel adressen zonder glasvezel, zelfs in bijvoorbeeld het centrum van Berlijn en Dortmund.

De prijzen zijn hier best oké.

Wat me stoort is het geroep 'schandalig!' etc. Dat kan toch anders. Zo iemand kan gewoon zeggen dat de jaarlijkse kosten hoger zijn dan bij een andere provider en dat het kostenverschil voor die persoon de moeite van het overstappen waard is? Een beetje neutraler geformuleerd lijkt me beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:30
robert.v.w. schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:31:
[...]

Nou, die korting bij het aangaan vond ik zwaar tegenvallen. Maar eigenlijk wil ik helemaal geen korting als nieuwe klant, want die wordt betaald door de vaste klanten. Mensen die trouw elk jaar blijven, die betalen de volle mep. De kortingen voor de hoppers, die elk jaar veranderen, worden daarvan betaald.

Providers zouden juist meer op retensie moeten inzetten: als vaste klant krijg je korting, hoe langer je klant bent, hoe meer. Dat lijkt me op de lange termijn veel duurzamer, want de markt is min of meer verzadigd, iedereen heeft wel een contract, dus providers zijn alleen maar bezig om ongeveer dezelfde groep hoppers elke keer te laten wisselen ten koste van de trouwe klanten.
Idd, zo heeft Vattenfall bijvoorbeeld de blijven loont korting. Als je dat hebt, dan stappen er veel minder mensen over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:09

JB

Cédric roelt!

Phoolie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:12:
[...]

Idd, zo heeft Vattenfall bijvoorbeeld de blijven loont korting. Als je dat hebt, dan stappen er veel minder mensen over.
Precies, idem met schadevrije jaren. Waarom loont het alleen met overstappen? Slaat nergens op en is alles behalve duurzaam (moet de post toch een beetje hip maken :+)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

Zojuist grotendeels pijnloos overgezet van Tweak naar KPN. Internet vloog eruit. Modem ingesteld op PPPoE en VLAN6 en verbinding deed het gelijk.

Monteur wilde de verouderde Genexis NT vervangen. Bij het loshalen van de klep trok hij de vezel los omdat deze slecht was afgemonteerd dus hij moest mij aansluiten op het B-netwerk. Nu komt er binnenkort een ander bedrijf om de vezel weer te repareren. Ik zou er niet teveel van merken maar alleen de demping is te hoog. In plaats van ~9 heb ik een demping van ~16.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mail van Simyo: Ze hebben te horen gekregen dat ik bij KPN zit en kan daarvoor abo met meer belminuten en data krijgen, terwijl ik pas een nieuw contract wegens black friday aanbieding aan ben gegaan :S Vraag mij af of dat wel kan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Raven schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:38:
Mail van Simyo: Ze hebben te horen gekregen dat ik bij KPN zit en kan daarvoor abo met meer belminuten en data krijgen, terwijl ik pas een nieuw contract wegens black friday aanbieding aan ben gegaan :S Vraag mij af of dat wel kan.
Heb je het wel goed begrepen?
Je krijgt vanzelf dubbele data op je Simyo omdat je KPN Thuis hebt. Niet een nieuw abo of zo.

Simyo zit ook in het combivoordeel programma. Als KPN bedrijfsonderdeel zeg maar.

Wat zou volgens jou niet kunnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Barre73 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:41:
[...]

Heb je het wel goed begrepen?
Je krijgt vanzelf dubbele data op je Simyo omdat je KPN Thuis hebt. Niet een nieuw abo of zo.

Simyo zit ook in het combivoordeel programma. Als KPN bedrijfsonderdeel zeg maar.

Wat zou volgens jou niet kunnen dan?
Hmm, dacht dat dat zou leiden tot nieuw contract/abo, maar dat is dus niet zo?

Overigens wel Simyo-faal, ik log via link in email in op Mijn Simyo en kom uit op https://mijn.simyo.nl/com...ail&utm_campaign=compleet
Foutje

Deze pagina bestaat niet (meer)

Wil je ergens anders heen?
|:(

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
[...]

waarom moet ik als trouwe klant het volle pond betalen, terwijl overstappers met korting gelokt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:15
goddegoddeot schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:02:
[...]

waarom moet ik als trouwe klant het volle pond betalen, terwijl overstappers met korting gelokt worden?
Omdat de aandeelhouders vooral kijken naar nieuwe klanten, groei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Airw0lf
optimist1965 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:11:
[...]

Dat is nu juist niet zo! In Duitsland kost 1Gb/s glasvezel internet + TV zo rond de 90 euro, en ook in België is dat duurder. In Duitsland zijn er verder nog heel veel adressen zonder glasvezel, zelfs in bijvoorbeeld het centrum van Berlijn en Dortmund.

Wat me stoort is het geroep 'schandalig!' etc. Dat kan toch anders. Zo iemand kan gewoon zeggen dat de jaarlijkse kosten hoger zijn dan bij een andere provider en dat het kostenverschil voor die persoon de moeite van het overstappen waard is? Een beetje neutraler geformuleerd lijkt me beter.
Maar neutra(a)l(er) geforumeerd trekt geen aandacht... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:08
optimist1965 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:11:
[...]

Experts: KPN en Ziggo blijven prijzen verhogen door gebrek aan concurrentie

We betalen te veel voor ons internet, televisie en vaste telefonie, concluderen telecomexperts. Dat komt volgens hen door beperkte concurrentie. Daardoor zijn er nauwelijks prikkels voor telecombedrijven om de prijzen te verlagen.
"Maar bij KPN klotst het geld tegen de plinten omhoog", vervolgt Poulus. "Zelfs als KPN de prijzen met 20 procent verlaagt, maakt het bedrijf nog winst."
https://www.nu.nl/tech/62...rek-aan-concurrentie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Dat wil toch niet zeggen, dat de prijs slecht is? Vergeleken met andere landen, is de prijs blijkbaar niet zo slecht. Het enige wat dit artikel zegt is dat er weinig concurentie is, waardoor de prijzen blijven stijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 23:04
goddegoddeot schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:02:
[...]

Overstappers: ik schat enkele tienduizenden per jaar.
Vaste klanten: meer dan 3 miljoen.

Mag jij uitrekenen wat het zou doen met de winst van KPN als ze elk jaar de vaste klanten korting geven.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
Phoolie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:20:
[...]

Dat wil toch niet zeggen, dat de prijs slecht is? Vergeleken met andere landen, is de prijs blijkbaar niet zo slecht. Het enige wat dit artikel zegt is dat er weinig concurentie is, waardoor de prijzen blijven stijgen.
Ik vind het weinig relevant om naar andere landen te kijken. De Nederlandse markt is niet te vergeleken met bijvoorbeeld de Duitse markt. Ik kan me voorstellen dat de kosten van infrastructuur in Duitsland een stuk hoger zijn dan in Nederland. Per kilometer infrastructuur heb je in Nederlands potentieel meer consumenten, omdat Nederland klein en dichtbevolkt is, waardoor je de kosten over meerdere consumenten kan spreiden en uiteindelijk in verhouding lagere kosten hebt. Daarnaast is een Turkse Netflix-abonnement is ook een stuk goedkoper dan de Nederlandse, maar is verder weinig relevant, want in principe kan je geen Turkse abonnement afsluiten.

Door een gebrek aan concurrentie betaal je teveel voor het product. De enige twee die hier voordeel van hebben zijn KPN en Ziggo. De prijs voor het product is te hoog, suboptimaal, per definitie niet marktconform en dus slecht (voor de consument).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ernstoud schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:56:
[...]

Mag jij uitrekenen wat het zou doen met de winst van KPN als ze elk jaar de vaste klanten korting geven.
Amen to that _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
GioStyle schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:01:
[...]

Ik vind het weinig relevant om naar andere landen te kijken. De Nederlandse markt is niet te vergeleken met bijvoorbeeld de Duitse markt. Ik kan me voorstellen dat de kosten van infrastructuur in Duitsland een stuk hoger zijn dan in Nederland. Per kilometer infrastructuur heb je in Nederlands potentieel meer consumenten, omdat Nederland klein en dichtbevolkt is, waardoor je de kosten over meerdere consumenten kan spreiden en uiteindelijk in verhouding lagere kosten hebt. Daarnaast is een Turkse Netflix-abonnement is ook een stuk goedkoper dan de Nederlandse, maar is verder weinig relevant, want in principe kan je geen Turkse abonnement afsluiten.

Door een gebrek aan concurrentie betaal je teveel voor het product. De enige twee die hier voordeel van hebben zijn KPN en Ziggo. De prijs voor het product is te hoog, suboptimaal, per definitie niet marktconform en dus slecht (voor de consument).
Nee, als er meer concurrentie zou zijn, zou het goedkoper zijn. Maar wie zegt dat we nu teveel betalen? Wat is een prijs die marktconform is? Dat bepaal ik niet en dat bepaal jij niet. De prijs van een product wordt bepaald door vraag en aanbod. Die prijs is niet ineens te hoog omdat jouw mening anders is.

En als je echt vind dat je teveel betaald, dan stap je toch over. Keuze genoeg uit goedkopere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 23:24
Er zit zeker een groot afweging tussen blijven en oude contracten laten grandfatheren tegen overstappen met de daarbij overstap voordelen laten meenemen.

Het verbaast me dat er nog altijd de comment staat dat je niet upfront betaalt voordie aanleg. De kosten zitten wel degelijk in de kosten van de abonnement verborgen.Overstappen naar een goedkoper provider zit er nu niet in als iedereen teveel vraagt.

Zie dat er helaas niemand een internet abonnement voor say 30 euro per maand over de hele duur van je gebruik ook niet na afloop van het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
In Frankrijk is het veel goedkoper

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
Phoolie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:21:
[...]

Nee, als er meer concurrentie zou zijn, zou het goedkoper zijn. Maar wie zegt dat we nu teveel betalen? Wat is een prijs die marktconform is? Dat bepaal ik niet en dat bepaal jij niet. De prijs van een product wordt bepaald door vraag en aanbod. Die prijs is niet ineens te hoog omdat jouw mening anders is.

En als je echt vind dat je teveel betaald, dan stap je toch over. Keuze genoeg uit goedkopere providers.
De prijs is te hoog wegens gebrek aan concurrentie. Dat geven de experts ook aan.

En maak je over mij maar geen zorgen. Heb nu een jaartje KPN Gbit glasvezel plus tv voor €385. Even Black Friday afwachten om te kijken of KPN nog met wat leuks komt, anders weer overstappen naar Ziggo voor een soortgelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
GioStyle schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:44:
[...]

De prijs is te hoog wegens gebrek aan concurrentie. Dat geven de experts ook aan.
Ik lees dat ze vinden dat het lager kan. Niet dat ze het niet marktconform vinden. Maar wellicht lees ik ergens overheen.
En maak je over mij maar geen zorgen. Heb nu een jaartje KPN Gbit glasvezel plus tv voor €385. Even Black Friday afwachten om te kijken of KPN nog met wat leuks komt, anders weer overstappen naar Ziggo voor een soortgelijk bedrag.
Die optie heb ik niet. Ben jaren geleden vertrokken bij Ziggo, die komen er hier niet meer in. Ik wil glasvezel en dan ook nog met tv, waarbij het tv beeld niet teveel achterloopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 10:35

wontcachme

You catch me? No you wont

Na jaren geen probleem, nu een storing met de glasvezel en gezien de aard ben ik bang dat het even kan gaan duren :'(

Zaterdag 11 november
Om 14:00 valt glasvezel uit. KPN gebeld en maandag middag komt er een monteur

Maandag 13 november
Monteur plaatst een lampje op de vezel en gaat vervolgens in de centrale kijken of hij het licht ziet :P. Nee dus. Na dit nog een keer te hebben gedaan omdat na de eerste meting bleek het lampje leeg te zijn nog geen doorgifte. KPN Netwerk mag nu gaan komen. Gelukkig wel een noodpakket gekregen en die komt dinsdag binnen.

Dinsdag 14 november 09:00
Monteur plaatst er iets duurdere apparatuur op en ziet een kabelbreuk op 450 meter. Het zit tussen grondboxen in dus moet er een graafteam gaan komen. Hij ging kijken of er wellicht wegwerkzaamheden waren (nee, is een achteraf prive zandpad met wellicht 3 auto's per dag)

Dinsdag 14 november 11:00
Ik was nu toch wel benieuwd of er iets te zien was op 450 meter en ben even gaan kijken. Ik kom daar aan en wat blijkt: tussen de 350 meter van hier en 550 meter van hier heeft een (nieuwe) boer 50 nieuwe weipalen geplaatst. Allemaal 30cm meer richting de weg en precies waar een paar jaar geleden de glasvezel in de berm is gelegd. Boer gebeld en die heeft zaterdag middag en zondag inderdaad nieuwe palen geplaatst..... En geen klic melding gedaan :X :X

Er kunnen nu dus tussen 1 en 50 breuken in de kabel zitten daar en eigenlijk moeten daar nog ruim 50 palen de grond in.

Dinsdag 14 november 15:00
Noodpakket aangesloten (Alcatel mw70k) en 2 problemen:
1. Mijn android versie op de telefoon is te nieuw dus de app die nodig is werkt niet..
2. Het wachtwoord voor de app/webinterface die in het klepje van het kastje staat is niet juist. Wat ik ook doe ik kom er niet in. De wifi wachtwoord klopt wel gewoon maar de andere niet. Heb het getest leeg, met "admin" en via de pc en telefoon, maar elke keer onjuist wachtwoord. Ook de reset knop helpt niet. Kan dus niet zien hoever ik in de datalimiet zit en of eventueel extra 100GB werkt. Gebeld met KPN en die maakt een melding naar een andere afdeling en verder moest ik maar gewoon elke paar dagen naar de helpdesk bellen om voor extra data te vragen.....

Ben benieuwd hoeveel lassen er geplaatst gaan moeten worden bij de weipalen of dat ze een nieuwe geul trekken van een grondbox op 300 meter tot de volgende op 650 meter. Grote voordeel is wel dat alles een zandpad is en er per dag ongeveer 3 auto's rijden :P. En dat er maar 5 vezels lopen (wij hebben er 3, buurvrouw 1 en overbuurman 1). Ook wel benieuwd hoe lang het gaat duren. Volgens de laatste monteur misschien eind deze week of anders volgende week, maar ik heb nog niks gehoord van de KPN Netwerk planning die mij zou moeten bellen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tv94
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:00
KPN is opnieuw geweest alleen dan hun specialisten, zij kwamen ook niet veel verder dan 2,5 gbit upload download is prima , ze vermoeden dat het aan ONT van Nokia ligt (software ).Dus daar wordt contact mee gezocht dus even afwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• optimist1965
  • Niet online
GioStyle schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:01:
[...]

Is maar zeer ten dele waar. Vergeet niet dat een deel van de infrastructuur onder regulering van de ACM staat. Dit geldt onder andere voor het breedbandnetwerk van KPN; glasvezelaansluitingen en ADSL/VDSL. Het is me een raadsel waarom Ziggo niet op dezelfde manier wordt gereguleerd; zij hebben immers ook een dominante marktpositie.

De regulering houdt onder andere in dat KPN Netwerk NL de diensten tegen vaste prijzen moet aanbieden aan zowel KPN als haar concurrenten. Een gelijk speelveld dus. Ik vertrouw de ACM dat er een redelijke vergoeding wordt gevraagd voor het breedbandnetwerk.

De ISP KPN, maar ook concurrenten, kunnen vervolgens diensten aanbieden die gebruik maken van het breedband netwerk van KPN. Prijsverschillen kunnen ontstaan als ISP's extra diensten aanbieden zoals een goede technische helpdesk standaard (freedom.nl), of door de peering met transit providers meer of minder te overboeken, of door een volledige installatieservice, of juist niet., de kwaliteit van de TV dienst. En uiteraard de winst die een ISP wil maken.

Aan ons consumenten om de ISP te kiezen die het beste bij je past!

Kom alsjeblieft niet met het verhaal van het grote, boze KPN, die megawinsten maakt. Ja, KPN maakt winst (gelukkig maar!), maar is nu niet echt een enorm rijk bedrijf. De schuldenlast groeit nog steeds, er wordt zeer stevig geïnvesteerd in het netwerk, en de kosten om de dienst te produceren lopen gestaag op. Vandaar dat een prijsverhoging in lijn met inflatie, of iets meer, helemaal niet zo onredelijk is. KPN heeft niet zo'n gunstige credit rating en betaalt daardoor behoorlijk wat rente op leningen (>200 miljoen per jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• optimist1965
  • Niet online
wontcachme schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:08:

Ik was nu toch wel benieuwd of er iets te zien was op 450 meter en ben even gaan kijken. Ik kom daar aan en wat blijkt: tussen de 350 meter van hier en 550 meter van hier heeft een (nieuwe) boer 50 nieuwe weipalen geplaatst. Allemaal 30cm meer richting de weg en precies waar een paar jaar geleden de glasvezel in de berm is gelegd. Boer gebeld en die heeft zaterdag middag en zondag inderdaad nieuwe palen geplaatst..... En geen klic melding gedaan :X :X
Wow... dat is een ongelukkig toeval! Ik hoop dat het toch redelijk snel hersteld kan worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
optimist1965 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:34:
[...]

{...}

Kom alsjeblieft niet met het verhaal van het grote, boze KPN, die megawinsten maakt. Ja, KPN maakt winst (gelukkig maar!), maar is nu niet echt een enorm rijk bedrijf. De schuldenlast groeit nog steeds, er wordt zeer stevig geïnvesteerd in het netwerk, en de kosten om de dienst te produceren lopen gestaag op. Vandaar dat een prijsverhoging in lijn met inflatie, of iets meer, helemaal niet zo onredelijk is. KPN heeft niet zo'n gunstige credit rating en betaalt daardoor behoorlijk wat rente op leningen (>200 miljoen per jaar).
Het is KPN zelf geweest die de aanleg van glasvezel een tijdlang heeft getemporiseerd om meer dividend uit te kunnen keren. Hadden ze dat niet gedaan dan hadden ze inmiddels al een goed stuk van de investeringen terug verdiend en meer winst gemaakt. Niks anders dan het oude gegeven dat kosten voor de baat uitgaan.
Dus boze KPN? Nee. Zielige KPN? Absoluut niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
synoniem schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:17:
[...]

Het is KPN zelf geweest die de aanleg van glasvezel een tijdlang heeft getemporiseerd om meer dividend uit te kunnen keren. Hadden ze dat niet gedaan dan hadden ze inmiddels al een goed stuk van de investeringen terug verdiend en meer winst gemaakt. Niks anders dan het oude gegeven dat kosten voor de baat uitgaan.
Nee, die aanleg is getemporiseerd om in diezelfde tijd met spoed een groot deel van NL te voorzien van (B)VVDSL vanuit straatkasten. Dus kabelverdelers vervangen, apparatuur plaatsen en aansluiting op de glasring.
De enige manier om snel tijdelijk bij te kunnen komen met Ziggo binnen een paar jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
wontcachme schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:08:

Ben benieuwd hoeveel lassen er geplaatst gaan moeten worden bij de weipalen of dat ze een nieuwe geul trekken van een grondbox op 300 meter tot de volgende op 650 meter. Grote voordeel is wel dat alles een zandpad is en er per dag ongeveer 3 auto's rijden :P. En dat er maar 5 vezels lopen (wij hebben er 3, buurvrouw 1 en overbuurman 1). Ook wel benieuwd hoe lang het gaat duren. Volgens de laatste monteur misschien eind deze week of anders volgende week, maar ik heb nog niks gehoord van de KPN Netwerk planning die mij zou moeten bellen.
Als ik er vanuit ga dat het tracé waar de kabels lagen openbare grond was, wat doet die boer dan met die palen op andermans grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Interview in t FD met CEO Joost Farwerck, ook over investeren en waarom hij t wel doet.
---
Mijn 2 cts: KPN heeft natuurlijk toendertijd ook niet geïnvesteerd omdat dat niet nodig was in delie markt, Ziggo was niet sneller en de rest was te klein om serieus te nemen. Nu Ziggo naar docsis 3.x is een 4.x om de hoek staat kan KPN niet meer wachten.
---
Mbt het verplaatsen van weilandgrenzen: mestrechten.

[ Voor 15% gewijzigd door boschhd op 15-11-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 10:35

wontcachme

You catch me? No you wont

Barre73 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:24:
[...]

Als ik er vanuit ga dat het tracé waar de kabels lagen openbare grond was, wat doet die boer dan met die palen op andermans grond?
Geen openbare grond. Het is een zandweg tussen weilanden die wel gewoon openbaar begaanbaar is (er loopt ook riolering onderdoor) maar de grond is van de boer.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• optimist1965
  • Niet online
synoniem schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:17:
[...]

De beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen. 8)7

Hiermee de kwartaalomzet en dividend van KPN in de afgelopen jaren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMZPn5d-zo-nNwB3Obn1Pf0DDLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ncOedIyrbIqeLt2qEqcs9Yin.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcJxzbRauf_bEpQc35xt4zLs9mk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TQS9rHj7cYSOaf96gqpyu6Uc.png?f=fotoalbum_large

Hiermee kan je concluderen dat KPN nog een hele weg te gaan heeft voordat het ooit weer hersteld is. Ik wens ze daarbij veel succes, en hopelijk krijgen aandeelhouders wat rendement op hun aandelen. De dividend yield is niet schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 20:34
ernstoud schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:56:
[...]

Maar KPN moet om te beginnen eens stoppen met de ene vaste glasvezelklant korting te geven bij vernieuwen/verlengen en de andere niet. Beleid moet dan zijn: nieuwe klanten krijgen korting, bestaande klanten niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
optimist1965 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:47:
[...]

De beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen. 8)7

Hiermee de kwartaalomzet en dividend van KPN in de afgelopen jaren:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hiermee kan je concluderen dat KPN nog een hele weg te gaan heeft voordat het ooit weer hersteld is. Ik wens ze daarbij veel succes, en hopelijk krijgen aandeelhouders wat rendement op hun aandelen. De dividend yield is niet schokkend.
Tjonge, ik ga KPN bijna zielig vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 23:04
synoniem schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:51:
[...]

Tjonge, ik ga KPN bijna zielig vinden.
Weet je, we zouden in NL wat meer trots mogen zijn op onze grote namen zoals KPN, PHILIPS e.d.

KPN is echt een fantastisch bedrijf met bedrijfsonderdelen zoals KPN Security, de business units die kritieke netwerken zoals 112 en staatsgeheime netwerken voor bijvoorbeeld justitie beheert. Drie miljoen klanten, marktleider in vast en mobiel, dan doe je echt wel iets goed.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:42:
[...]

Maar KPN moet om te beginnen eens stoppen met de ene vaste glasvezelklant korting te geven bij vernieuwen/verlengen en de andere niet. Beleid moet dan zijn: nieuwe klanten krijgen korting, bestaande klanten niet.
Niet eens. Als ik me 1 of 2 jaar commit bij een verlenging mag daar ook iets tegenover staan. Wel eens met; kortingen voor iedereen gelijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:09:
[...]

Niet eens. Als ik me 1 of 2 jaar commit bij een verlenging mag daar ook iets tegenover staan. Wel eens met; kortingen voor iedereen gelijk.
Kan je niet eens zijn en dat mag uiteraard... Maar er zijn veel tegenstrijdigheden die hier gemeld worden.... In het nu.nl artikel staat dat het "geld tegen de plinten klotst", terwijl anderen zeggen KPN failliet zou gaan als alle klanten op den duur opnieuw een korting zouden krijgen.

Een bedrijf moet winst maken, moet personeel, materiaal, apparatuur e.d. bekostigen dat moge duidelijk zijn. Maar de manier waarop de ene telco zaken doet dan de andere, ik vind het merkwaardig....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• optimist1965
  • Niet online
Soundwork schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:14:
[...]

In het nu.nl artikel staat dat het "geld tegen de plinten klotst", terwijl anderen zeggen KPN failliet zou gaan als alle klanten op den duur opnieuw een korting zouden krijgen.

Een bedrijf moet winst maken, moet personeel, materiaal, apparatuur e.d. bekostigen dat moge duidelijk zijn. Maar de manier waarop de ene telco zaken doet dan de andere, ik vind het merkwaardig....
Geen idee waar de journalist van nu.nl zo'n quote vandaan haalt. KPN heeft nog steeds een forse schuld waarvan de rentekosten in deze tijd oplopen. Dat is niet zo heel erg, zolang KPN aan haar verplichtingen kan voldoen, en dat kan het. De free cash flow (een maat voor de betaalbaarheid van de lopende kosten) neemt weliswaar af, maar is nog steeds ruim voldoende om het bedrijf te laten functioneren én aandeelhouders dividend uit te keren.

Credit agencies beoordelen KPN's kredietwaardigheid met BBB, en dat is maar net boven non-investment grade. Ik hoop dat KPN de komende tijd de schuldenlast iets kan terugbrengen, en meer omzet kan boeken.

• (RSH)
  • Laatst online: 18-09 16:37
Er is geen 1 KPN, er zijn vele KPN B.V.'s met allemaal hun eigen belangen / rendementen / winsten.

KPN is grote groep eilandjes met de bijbehorende issues.
Dus beide hebben gelijk, KPN is BBB, maar toch klotst het geld tegen de plinten. Ligt eraan welk KPN bedrijf je bedoeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Laatst online: 09:25
Is dit het [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ZiSE schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:28:
Is dit het [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie topic?
Morgen Black Friday!

Mijn boefje is liev!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ben benieuwd als bestaande klant. Eens kijken of er mooie aanbieding komt, na 3 jaar niks gedaan te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Soundwork schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:42:
[...]

Dat is juist het domste beleid, daardoor hou je steeds die overstappers en blijft alles scheef..
Ik heb liever dat al die kortingen er gewoon af gaan en dat er een eerlijk tarief komt wat voor iedereen hetzelfde is, ik was veel meer fan van bijv. een Tweak, voor iedereen een vaste prijs en geen tariefverhogingen/inflaties in je lopende contract, zo zou het juist overal moeten zijn..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:21

Mr. Freeze

¡GO!

Only schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:20:
[...]

Dat is juist het domste beleid, daardoor hou je steeds die overstappers en blijft alles scheef..
Ik heb liever dat al die kortingen er gewoon af gaan en dat er een eerlijk tarief komt wat voor iedereen hetzelfde is, ik was veel meer fan van bijv. een Tweak, voor iedereen een vaste prijs en geen tariefverhogingen/inflaties in je lopende contract, zo zou het juist overal moeten zijn..
Helemaal mee eens, concurreren op vaste prijs/diensten en niet met welkomcadeau's.

edit; nu vanwege die gratis iPad bij KPN voel ik me genoodzaakt een jaar Ziggo te nemen zodat ik volgend jaar ook die iPad kan scoren (of wat de aanbieding ook mag zijn)

[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Freeze op 16-11-2023 11:36 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41
Volgende week is het Black Friday.

En ik denk dat het toch weer een grote disappointment gaat worden.

Sometimes you need to plan for coincidence

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:58
Hmmbob schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:40:
[...]

Volgende week is het Black Friday.

En ik denk dat het toch weer een grote disappointment gaat worden.
Hij is al online.. het is idd niet echt super. gielie in "[Black Friday] KPN Thuis & Mobiel (2023)"

• optimist1965
  • Niet online
(RSH) schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:11:
Er is geen 1 KPN, er zijn vele KPN B.V.'s met allemaal hun eigen belangen / rendementen / winsten.

KPN is grote groep eilandjes met de bijbehorende issues.
Dus beide hebben gelijk, KPN is BBB, maar toch klotst het geld tegen de plinten. Ligt eraan welk KPN bedrijf je bedoeld.
Er is maar één beursgenoteerd KPN waar meerdere bedrijfsonderdelen deel van zijn. De rating gaat over het complete bedrijf, en niet over bedrijfsonderdelen. Het is echt onzin wat je beweert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• optimist1965
  • Niet online
Only schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:20:
[...]
Blijkbaar werkt dat model van Tweak ook niet zo goed, want zij bestaan inmiddels niet meer als onafhankelijke service provider (wat ik overigens betreur). Ik denk dat veel Nederlanders gevoelig zijn voor overstapkortingen, en dat instrument hanteren diverse ISP's om nieuwe klanten te werven. Het kan net dat zetje zijn om klanten te motiveren om over te stappen, bijvoorbeeld als er in een bepaald gebied nieuwe glasvezel gelegd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cco
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-09-2024

cco

UNOX: the worst OS

Goedemiddag allen, ik heb een vraag over de migratie van Tweak glasvezel naar KPN/Solcon glasvezel.

Ik had dus tot nu toe Tweak glasvezel, maar omdat ik niet naar de Odido infra wilde na de overname van Tweak door Odido heb ik een glasvezel abbo afgesloten bij Solcon.

Ik zit in een buitenwijk van Leeuwarden, en voor zover ik weet is daar in de POP geen eigen Tweak apparatuur gehangen, maar maakte Tweak daar gebruik van de KPN infra. Het modem wat ik van Tweak heb is een Fritzbox 5490 AU waar het glasvezel direct in het modem is gestoken.

Nu heb ik van Solcon een nieuw installatiepakketje gekregen met een Genexis media converter (GMC-TK01-P2110) en een Fritzbox 7530 AX.

Volgens wikipedia is dat oude Fritzbox 5490 modem bedoeld voor een AON glasnetwerk.
Kan ik die 5490 met glasvezel erin gewoon ongewijzigd laten hangen, of gaat Solcon iets aanpassen in de POP waardoor ik nu de Genexis media converter moet gebruiken, eventueel met aanpassingen in de Fritzbox netwerkinstellingen?

hey google vertaal jij hebt koolmezen

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
@cco
Je kunt het zien aan de GMC-TK01-P2110 die je gekregen hebt. Heeft die een LED met Ethernet of één met Alarm? Bij Alarm wordt je gemigreerd naar een PON netwerk, bij Ethernet blijf je op AON.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• optimist1965
  • Niet online
cco schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:55:

Nu heb ik van Solcon een nieuw installatiepakketje gekregen met een Genexis media converter (GMC-TK01-P2110) en een Fritzbox 7530 AX.
Die GMC-TK01-P2110 is bedoeld voor een AON aansluiting. Je kan de Genexis in de verpakking laten zitten.

Op de dag van aansluiting moet je wel de configuratie van je Fritz!Box aanpassen. Je gaat naar Internet -> Account Information en kiest daar Solcon.

Succes!

[ Voor 18% gewijzigd door optimist1965 op 16-11-2023 13:26 ]

• cco

cco

bjusterbaarlik schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:18:
@cco
Je kunt het zien aan de GMC-TK01-P2110 die je gekregen hebt. Heeft die een LED met Ethernet of één met Alarm? Bij Alarm wordt je gemigreerd naar een PON netwerk, bij Ethernet blijf je op AON.
Ah, bedankt. Bij mij staat er Ethernet op de Genexis media converter. Dan hoef ik waarschijnlijk alleen netwerkinstellingen in de Fritzbox aan te passen.

[ Voor 9% gewijzigd door cco op 16-11-2023 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cco

cco

optimist1965 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:24:
[...]

Die GMC-TK01-P2110 is bedoeld voor een AON aansluiting. Je kan de Genexis in de verpakking laten zitten.

Op de dag van aansluiting moet je wel de configuratie van je Fritz!Box aanpassen. Je gaat naar Internet -> Account Information en kiest daar Solcon.

Succes!
Bedankt, ga ik doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
tv94 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:14:
KPN is opnieuw geweest alleen dan hun specialisten, zij kwamen ook niet veel verder dan 2,5 gbit upload download is prima , ze vermoeden dat het aan ONT van Nokia ligt (software ).Dus daar wordt contact mee gezocht dus even afwachten.
Ben benieuwd, heb exact hetzelfde als jou. Eerst met de Genexis ONT niet verder dan 600-700 megabit upload (down wel goed), nu met de Nokia ONT komt de upload ook niet verder dan 2,5-3 gigabit.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Niet super is een eufemisme: als ik het afzet tegen de aanbiedingen van Ziggo is de kans dat ik over ga stappen toch wel heel groot. Het scheelt zo’n €130 voor 1 jaar, plus een zenderpakket (Disney, ESPN en dergelijke). Dat vind ik toch wel fors.

Staat natuurlijk een lagere upload en hogere latency tegenover. Maar ik ben geen gamer en doe niet veel in de cloud waarmee allebei deze dingen nauwelijks of niet merkbaar zullen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Pietervs op 17-11-2023 10:08 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Pietervs schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:06:
[...]

Niet super is een eufemisme: als ik het afzet tegen de aanbiedingen van Ziggo is de kans dat ik over ga stappen toch wel heel groot. Het scheelt zo’n €130 voor 1 jaar, plus een zenderpakket (Disney, ESPN en dergelijke). Dat vind ik toch wel fors.

Staat natuurlijk een lagere upload en hogere latency tegenover. Maar ik ben geen gamer en doe niet veel in de cloud waarmee allebei deze dingen nauwelijks of niet merkbaar zullen zijn.
Hier ook, met cashback scheelt het hier voor 1 jaar op zijn slechts 200 euro minder. Toch geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 12:19
Na 10 jaar tevreden glasvezel klant te zijn geweest zonder ooit iets van korting te hebben gekregen, heb ik vandaag gebeld met kpn. Er is vanalles mogelijk, als je maar weer verlengd voor 1 of 2 jaar. Uiteindelijk verlengd met 2 jaar. 1e 6 maanden voor 52,50, 2e 6 maanden voor 57.50 en het 2e jaar voor 67.50.

Betaalde nu 87.50 voor 200mbit en ga nu naar 1gbit en 2 nieuwe tv ontvangers. Lijkt me een prima deal.
Al met al zeer tevreden. In de afgelopen 10 jaar maar 1x een storing gehad en die was in de nacht dus daar heb ik geen last van gehad. Als deze periode weer voorbij is dan ga ik wederom bellen want dat loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Vibravis schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:18:
Na 10 jaar tevreden glasvezel klant te zijn geweest zonder ooit iets van korting te hebben gekregen, heb ik vandaag gebeld met kpn. Er is vanalles mogelijk, als je maar weer verlengd voor 1 of 2 jaar. Uiteindelijk verlengd met 2 jaar. 1e 6 maanden voor 52,50, 2e 6 maanden voor 57.50 en het 2e jaar voor 67.50.

Betaalde nu 87.50 voor 200mbit en ga nu naar 1gbit en 2 nieuwe tv ontvangers. Lijkt me een prima deal.
Al met al zeer tevreden. In de afgelopen 10 jaar maar 1x een storing gehad en die was in de nacht dus daar heb ik geen last van gehad. Als deze periode weer voorbij is dan ga ik wederom bellen want dat loont.
Dit is me wat vaag alsin wat heb je precies als totaalplaatje losgepeuterd? Ik heb 1Gbit internet only, vorig jaar verlengd met 9 maanden korting + 9 maanden gratis tv (na 9 maanden opgezegd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPgBwaoFqatZBn5b98M0sgfsdpc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SpG6q6Y44ifICDxTTrFfAXBq.png?f=user_large

Tot op heden nog weinig scherps voorbij zien komen. Ook nog niet het gevoel dat er al met BF deals gestrooid wordt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of je met die twee nieuwe TV ontvangers tevreden moet zijn is nog maar afwachten gezien de vele problemen met die nieuwe TV+ box, 1 van de redenen waarom ik niet wil verlengen, ben zeer tevreden over de VIP5202 boxen.

[ Voor 37% gewijzigd door Enforcer op 17-11-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Heb ook maar eens gebeld voor internet only 1Gbit. Er wordt gepoogd om 2 jaar te verlengen standaard. Lulverhaal met dat de providers dit achter gesloten deuren soort van af hebben gesproken, Dat zou dan uitkomen op 12 maanden 45 euro en daarna nog een jaar 52,50 euro per maand. Nu wil ik me best 2 jaar committen maar inmiddels al paar keer in de aap gelogeerd met zogenaamde inflatiecorrecties... Dus daar zie ik nog even vanaf, zeker als de deal niet scherp genoeg is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
JB schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:52:
[...]

Dit is me wat vaag alsin wat heb je precies als totaalplaatje losgepeuterd? Ik heb 1Gbit internet only, vorig jaar verlengd met 9 maanden korting + 9 maanden gratis tv (na 9 maanden opgezegd).

[Afbeelding]

Tot op heden nog weinig scherps voorbij zien komen. Ook nog niet het gevoel dat er al met BF deals gestrooid wordt.
Geen idee hoe ze het berekenen. Wellicht speelt mee dat er nog 3 mobiele abonnementen actief zijn bij Kpn. Maar ik vond het een prima deal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gz_KW8IpGEQO767mLAxEBf8ZQ3Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aj8eqRa3yWMUrZBBvO1vwDWA.png?f=user_large

Dit is het pakket wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Enforcer schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:10:
[...]

Of je met die twee nieuwe TV ontvangers tevreden moet zijn is nog maar afwachten gezien de vele problemen met die nieuwe TV+ box, 1 van de redenen waarom ik niet wil verlengen, ben zeer tevreden over de VIP5202 boxen.
Wellicht niet. Ik heb nog de ontvangers van 10 jaar geleden en die zijn een partij traag.
Tv kijken deed ik al via de app vanwege de brakke ontvangers. Ik kan er eigenlijk niet op achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
JB schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:29:
Heb ook maar eens gebeld voor internet only 1Gbit. Er wordt gepoogd om 2 jaar te verlengen standaard. Lulverhaal met dat de providers dit achter gesloten deuren soort van af hebben gesproken, Dat zou dan uitkomen op 12 maanden 45 euro en daarna nog een jaar 52,50 euro per maand. Nu wil ik me best 2 jaar committen maar inmiddels al paar keer in de aap gelogeerd met zogenaamde inflatiecorrecties... Dus daar zie ik nog even vanaf, zeker als de deal niet scherp genoeg is.
Dat is altijd een lastige. Ik ben van mening dat je dit nooit kunt voorkomen. Iedere provider doet dit.
Gezien het verleden praten we niet over grote bedragen, althans niet groot genoeg in mijn ogen om over te stappen. Zoals eerder gezegd, ik ben al 10 jaar tevreden glasvezel klant en dat valt me bij andere partijen maar te bezien. Maar ik snap je punt, al is dit overal het geval.

Na afloop van het contract weer bellen en je hebt weer korting te pakken. Gemiddeld betaal je dan een prima bedrag per maand. Althans zo kijk ik ernaar. Als ik zie wat ik aan stabiliteit en kwaliteit terug krijg dan ga ik echt niet voor een paar euro minder bij een andere partij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Vibravis schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:04:
[...]

Dat is altijd een lastige. Ik ben van mening dat je dit nooit kunt voorkomen. Iedere provider doet dit.
Gezien het verleden praten we niet over grote bedragen, althans niet groot genoeg in mijn ogen om over te stappen. Zoals eerder gezegd, ik ben al 10 jaar tevreden glasvezel klant en dat valt me bij andere partijen maar te bezien. Maar ik snap je punt, al is dit overal het geval.

Na afloop van het contract weer bellen en je hebt weer korting te pakken. Gemiddeld betaal je dan een prima bedrag per maand. Althans zo kijk ik ernaar. Als ik zie wat ik aan stabiliteit en kwaliteit terug krijg dan ga ik echt niet voor een paar euro minder bij een andere partij zitten.
Klopt, dat is ook waarom ik moeite doe voor wat korting ipv overstappen. Onderste uit de kan hoeft niet want ik ben tevreden met stabiel internet, maar als ik vervolgens lees dat hier royale kortingen langs komen, dan gaat het onrechtvaardige spelen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
@Vibravis en @JB ik zie dat jullie op de oude aquisitie blijven waarbij 1 Gbps nog steeds 57,50 kost. Waarom vragen jullie niet om overgezet te worden op de huidige? Dus 1 Gbps voor 52,50 p/m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:14:
@Vibravis en @JB ik zie dat jullie op de oude aquisitie blijven waarbij 1 Gbps nog steeds 57,50 kost. Waarom vragen jullie niet om overgezet te worden op de huidige? Dus 1 Gbps voor 52,50 p/m?
Die van JB is van vorig jaar....
En die van Vibravis is toch zeker wel de nieuwe. Je ziet zelfs TV+ staan in zijn screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Barre73 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:28:
[...]

Die van JB is van vorig jaar....
En die van Vibravis is toch zeker wel de nieuwe. Je ziet zelfs TV+ staan in zijn screenshot.
Dat klopt. Mijn nieuwe contract is vandaag ingegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Laatst online: 09:31
JB schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:29:
Ik heb ook gebeld en exact dezelfde deal gekregen, ze hebben de deal gemaild omdat ik aangaf er nog even wou overleggen met het thuisfront >:) Maar ik wist natuurlijk al dat dit geen goede deal was. Ze zouden dezelfde avond nog terugbellen, omdat het aanbod alleen vandaag geldig was.

Nou niks meer gehoord anders had ik aangegeven dat ik naar Ziggo of Odido overstap voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Freestuff schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:39:
[...]

Ik heb ook gebeld en exact dezelfde deal gekregen, ze hebben de deal gemaild omdat ik aangaf er nog even wou overleggen met het thuisfront >:) Maar ik wist natuurlijk al dat dit geen goede deal was. Ze zouden dezelfde avond nog terugbellen, omdat het aanbod alleen vandaag geldig was.

Nou niks meer gehoord anders had ik aangegeven dat ik naar Ziggo of Odido overstap voor een jaar.
Wat is er precies slecht aan? Geen idee wat de prijzen bij anderen doen maar het lijkt me toch niet slecht voor 1gbit internet only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
Vibravis schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:43:
[...]

Wat is er precies slecht aan? Geen idee wat de prijzen bij anderen doen maar het lijkt me toch niet slecht voor 1gbit internet only
Inderdaad. 45 euro, dat is zowat de prijs van 100 mbit. Wat wil je dan? 1 gbit krijgen en minder betalen dan dat iemand anders voor 100 mbit betaald?

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Mwa 2 jaar, je zit wel echt 2 jaar vast waarbij ze dus 4 keer inflatie correctie kunnen doen. Ik had geen 2 jaar gekozen, zeker in deze tijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Laatst online: 09:31
dutchnltweaker schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:02:
[...]

Mwa 2 jaar, je zit wel echt 2 jaar vast waarbij ze dus 4 keer inflatie correctie kunnen doen. Ik had geen 2 jaar gekozen, zeker in deze tijd niet.
Inderdaad, dat is het dus. Je krijgt de inflatiecorrectie en vervolgens betaal je meer dan nieuwe klanten.
Ik betaal nu 60,86 en het huidige abbonement kost 52,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Freestuff schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:19:
[...]

Inderdaad, dat is het dus. Je krijgt de inflatiecorrectie en vervolgens betaal je meer dan nieuwe klanten.
Daarom adviseer ik altijd max maar 1 jaar te pakken. Nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Freestuff schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:19:
[...]

Dus als ik eind deze maand zou verlengen/vernieuwen naar 1 Gbps (52,50) dan krijg ik direct de inflatie er weer bovenop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:02:
[...]

Hoezo 4x inflatiecorrectie? Dat is volgens de algemene voorwaarden 1x per jaar.

”Als we de tarieven voor andere diensten indexeren doen we dit per 1 juli. De prijsindex berekenen we over de afgelopen periode 1 januari t/m 31 december. Dit geldt onder andere voor vaste telefonie, vast internet, tv en
Digitenne.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:44:
Ik begrijp dat verlengacties persoonsgebonden zijn, maar toch zie ik regelmatig zo’n generieke flyer voorbijkomen dat je een jaar kunt verlengen voor 45 euro per maand. Dat zou ik sowieso direct doen, maar ik heb die aanbieding (nog?) niet in de bus gehad. Weet iemand hoe ver voor de einddatum van je contract dat aanbod binnen kan komen? Hier eindigt het abo op 8 december. Als ik bel dan krijg ik een ‘standaard’ matig aanbod voor een tweejarig contract (1e 6 maanden 50 euro, 2e 6 maanden 55 euro en het 2e jaar gewoon 76 euro) of een eenjarig contract (1e 6 maanden 58 euro, 2e 6 maanden 65 euro). Gaat om 1GB + TV en opnemen.

Misschien wil @mad-dog even meekijken? :>
Wilde net overstappen naar Ziggo toen ik vanochtend toch nog de flyer in de bus kreeg met ‘blijf lekker zitten’ voor 45 euro. Mooie aanbieding en dan blijf ik graag voor bij KPN. Blijf de timing merkwaardig vinden. De aanbieding krijg ik dus pas twee weken voor de einddatum van m’n contract. Normaal gesproken zullen de meeste mensen toch een overstapbeslissing nemen vóór de opzegtermijn. Of die hebben net gebeld met KPN, hebben hun abo verlengd tegen slechtere tarieven en krijgen vlak daarna deze flyer in de bus waar dan op staat ‘deze actie geldt alleen voor klanten die niet onlangs een nieuw jaarcontract zijn aangegaan’. Dan voel je je toch ook bekocht 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik vind dat ook heel vreemd. Ik had onlangs gebeld en toen was beloofd dat ik die 45 euro-aanbieding zou krijgen. Maar waarom sturen ze die brief dan niet méér dan een maand van tevoren?
Ik zie in de PostNL-app dat ik die brief vandaag krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
Die inflatiecorrectie vind ik wel meevallen. Ik neem dat mee in de korting die krijg over 2 jaar gezien. Dan valt dat allemaal wel mee. Als ik gemiddeld op 65 euro per maand uit kom voor 1gbit en 2x tv dan ben ik zeer tevreden. Zeker in het achterhoofd dat ik wel een zeer stabiele verbinding heb en eigenlijk nooit problemen.

Daarnaast geeft kpn ook vanalles ‘gratis’ weg. Zo ga ik meestal 1x per jaar naar een voetbalwedstrijd en ook dat is een vorm van korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
2 jaar abonnementen zijn wmb Ziggo praktijken en zeer kwalijk. De inflatie correctie is een ding, daarnaast leg ik me in deze markt niet vast voor 2 jaar.. dat het afgesproken is onder providers kan best, maar is illegaal, dus dat is best dom van een medewerker om dat als argument te gebruiken.

Nog even afwachten of er deze week echt niet nog een goede aanbieding komt voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:18:
2 jaar abonnementen zijn wmb Ziggo praktijken en zeer kwalijk. De inflatie correctie is een ding, daarnaast leg ik me in deze markt niet vast voor 2 jaar.. dat het afgesproken is onder providers kan best, maar is illegaal, dus dat is best dom van een medewerker om dat als argument te gebruiken.

Nog even afwachten of er deze week echt niet nog een goede aanbieding komt voor 1 jaar.
Dat "afgesproken tussen providers" is een interessante uitspraak van een verkoper maar waarschijnlijk onzin. Ze kunnen er wel indirect komen (want er zijn maar een paar aanbieders) door allemaal dezelfde kant op te bewegen. Een direct afspraak lijkt mij alleen onwaarschijnlijk.

Overleggen tussen aanbieders over minimale prijzen, minimale termijnen, en soortgelijke prijsafspraken zijn gelukkig verboden :)

edit:
@Vibravis klopte en fixed :+

[ Voor 31% gewijzigd door ANdrode op 18-11-2023 13:26 ]

Pagina: 1 ... 139 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen