Na jaren geen probleem, nu een storing met de glasvezel en gezien de aard ben ik bang dat het even kan gaan duren
Zaterdag 11 november
Om 14:00 valt glasvezel uit. KPN gebeld en maandag middag komt er een monteur
Maandag 13 november
Monteur plaatst een lampje op de vezel en gaat vervolgens in de centrale kijken of hij het licht ziet

. Nee dus. Na dit nog een keer te hebben gedaan omdat na de eerste meting bleek het lampje leeg te zijn nog geen doorgifte. KPN Netwerk mag nu gaan komen. Gelukkig wel een noodpakket gekregen en die komt dinsdag binnen.
Dinsdag 14 november 09:00
Monteur plaatst er iets duurdere apparatuur op en ziet een kabelbreuk op 450 meter. Het zit tussen grondboxen in dus moet er een graafteam gaan komen. Hij ging kijken of er wellicht wegwerkzaamheden waren (nee, is een achteraf prive zandpad met wellicht 3 auto's per dag)
Dinsdag 14 november 11:00
Ik was nu toch wel benieuwd of er iets te zien was op 450 meter en ben even gaan kijken. Ik kom daar aan en wat blijkt: tussen de 350 meter van hier en 550 meter van hier heeft een (nieuwe) boer 50 nieuwe weipalen geplaatst. Allemaal 30cm meer richting de weg en precies waar een paar jaar geleden de glasvezel in de berm is gelegd. Boer gebeld en die heeft zaterdag middag en zondag inderdaad nieuwe palen geplaatst..... En geen klic melding gedaan
Er kunnen nu dus tussen 1 en 50 breuken in de kabel zitten daar en eigenlijk moeten daar nog ruim 50 palen de grond in.
Dinsdag 14 november 15:00
Noodpakket aangesloten (Alcatel mw70k) en 2 problemen:
1. Mijn android versie op de telefoon is te nieuw dus de app die nodig is werkt niet..
2. Het wachtwoord voor de app/webinterface die in het klepje van het kastje staat is niet juist. Wat ik ook doe ik kom er niet in. De wifi wachtwoord klopt wel gewoon maar de andere niet. Heb het getest leeg, met "admin" en via de pc en telefoon, maar elke keer onjuist wachtwoord. Ook de reset knop helpt niet. Kan dus niet zien hoever ik in de datalimiet zit en of eventueel extra 100GB werkt. Gebeld met KPN en die maakt een melding naar een andere afdeling en verder moest ik maar gewoon elke paar dagen naar de helpdesk bellen om voor extra data te vragen.....
Ben benieuwd hoeveel lassen er geplaatst gaan moeten worden bij de weipalen of dat ze een nieuwe geul trekken van een grondbox op 300 meter tot de volgende op 650 meter. Grote voordeel is wel dat alles een zandpad is en er per dag ongeveer 3 auto's rijden

. En dat er maar 5 vezels lopen (wij hebben er 3, buurvrouw 1 en overbuurman 1). Ook wel benieuwd hoe lang het gaat duren. Volgens de laatste monteur misschien eind deze week of anders volgende week, maar ik heb nog niks gehoord van de KPN Netwerk planning die mij zou moeten bellen.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)