[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 125 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
mrdemc schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:51:
[...]

Gebruikersnaam/wachtwoord maakt ook niet uit.
Volgens mij kan de activatie wel een tijdje duren, maar misschien handig om eerst de experiabox aan te sluiten? Zodra die werkt kun je de UDM aansluiten en configureren en weet je in ieder geval dat de verbinding online is.
Klopt helemaal, experiabox heb ik nog niet, word volgens de app ingepakt. Ik was al weken bezig met het kastje werkend te laten krijgen door kpn en kpnnetwerk. Want het connection lampje bleef maar knipperen, en nu zag ik vandaag eindelijk dat deze steady was. Dus ik was enthousiast en gong het gelijk proberen of het werkte maar helaas. Maar dan wacht ik het af en test ik de verbinding zodra de experiabox er is zoals je zegt. Dan kan ik in ieder geval zoals je zegt de verbinding testen as is en dan daarna de UDM configureren. :)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30
rikadoo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:42:
[...]

Ik heb van alles geprobeerd, kpn/kpn, internet/internet, mac@internet/kpn. Ik denk dat KPN de verbinding dan nog even actief moet maken zodat internet doorgelaten word. Geen idee hoe dit met glas is, of daar een constante verbinding opstaat ongeacht of je abbo afneemt of niet.
Ik had de KPN box 12 al aangesloten voor mijn activatie datum en kreeg toen inderdaad ook een IP uit 172.* range maar geen internet verbinding.

Vandaag kreeg ik een SMS van KPN dat de verbinding nu actief was. Toen het modem en de box bij de glasaansluiting opgestart en nu werkt het wel met een ander IP. Dus denk inderdaad dat je moet wachten op activatie.

Ik ben trouwens overgestapt van Ziggo en dacht ik sluit het modem van KPN nu even aan maar nog niet op mijn thuis netwerk dat doe ik vanavond wel. Maar KPN ziet dat je online bent met het nieuwe modem. Kreeg 10 minuten later van Ziggo een bericht dat ze per direct mijn abo stopzetten en 5 minuten later inderdaad geen internet meer van Ziggo. Dus toch maar gelijk het thuisnetwerk omgezet naar het KPN modem en dat ging eigenlijk prima.

Maar even de KPN modem inpluggen triggered nogal wat automatische processen met het overstappen verhaal dat had ik niet helemaal verwacht dat het zo snel zou gaan bij het stopzetten van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand recent een goede aanbieding gehad voor verlengen? Ik kom als bestaande klant niet veel verder dan drie maanden korting, dan maand 4,5,6 een bedrag in het midden en dan vanaf maand 7 weer de volle pond. Denk dat ik maar voor de ziggo aanbieding ga - 12 maanden 50% korting maar heb aan de andere kant ook geen zin om weer modem te wisselen inclusief opsturen etc.

[ Voor 27% gewijzigd door Workaholic op 18-07-2023 12:52 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Skidmarks schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:40:
[...]

Ik had de KPN box 12 al aangesloten voor mijn activatie datum en kreeg toen inderdaad ook een IP uit 172.* range maar geen internet verbinding.

Vandaag kreeg ik een SMS van KPN dat de verbinding nu actief was. Toen het modem en de box bij de glasaansluiting opgestart en nu werkt het wel met een ander IP. Dus denk inderdaad dat je moet wachten op activatie.

Ik ben trouwens overgestapt van Ziggo en dacht ik sluit het modem van KPN nu even aan maar nog niet op mijn thuis netwerk dat doe ik vanavond wel. Maar KPN ziet dat je online bent met het nieuwe modem. Kreeg 10 minuten later van Ziggo een bericht dat ze per direct mijn abo stopzetten en 5 minuten later inderdaad geen internet meer van Ziggo. Dus toch maar gelijk het thuisnetwerk omgezet naar het KPN modem en dat ging eigenlijk prima.

Maar even de KPN modem inpluggen triggered nogal wat automatische processen met het overstappen verhaal dat had ik niet helemaal verwacht dat het zo snel zou gaan bij het stopzetten van Ziggo.
Goed om te weten, hier zelfde geval, ook van ziggo naar KPN. Dus dan zal hetzelfde hier gebeuren.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Workaholic schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:51:
Heeft iemand recent een goede aanbieding gehad voor verlengen? Ik kom als bestaande klant niet veel verder dan drie maanden korting, dan maand 4,5,6 een bedrag in het midden en dan vanaf maand 7 weer de volle pond. Denk dat ik maar voor de ziggo aanbieding ga - 12 maanden 50% korting maar heb aan de andere kant ook geen zin om weer modem te wisselen inclusief opsturen etc.
Waar vind jij een aanbieding voor Ziggo van 50% voor een jaar? Ik ben ook in de markt voor een overstapje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
iemand een idee hoe het kan dat dat er maanden na overstap van kpn naar ziggo verschillende abonnementen die via kpn liepen ( spotify,netflix etc ) nu nog gewoon doorlopen zonder dat er voor betaald word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:47
joey82 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:06:
iemand een idee hoe het kan dat dat er maanden na overstap van kpn naar ziggo verschillende abonnementen die via kpn liepen ( spotify,netflix etc ) nu nog gewoon doorlopen zonder dat er voor betaald word?
Een slechte koppeling, ik heb 3 jaar lang gratis Spotify Premium kunnen gebruiken die ik bij mijn KPN abonnement kreeg. Ik heb dit ook gemeld maar er werd weinig mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
ikbenjoeri schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:07:
[...]

Een slechte koppeling, ik heb 3 jaar lang gratis Spotify Premium kunnen gebruiken die ik bij mijn KPN abonnement kreeg. Ik heb dit ook gemeld maar er werd weinig mee gedaan.
ik ben gelukkig niet de enige dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik heb dit 3 weken terug gekregen na een belletje. Het was dus 61 euro. Geen gekke deal toch.
(324 euro korting over 24 maanden, t.o.v het nieuwe tarief na de inflatie correctie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_jrWNy0_-R8c92u2hr9r9l4yaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M9hPnrfEX3MrY6SI87n7rFLW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 19-07-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:37
garp schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:26:
[...]

Waar vind jij een aanbieding voor Ziggo van 50% voor een jaar? Ik ben ook in de markt voor een overstapje ;-)
Die was tot voor kort 12 maanden maar nu kun je niet meer vinden dan de 6 maanden korting. Websites als meervoordeel en meermetziggo bieden nog wel wat leuke extraatjes aan maar dus niet die 12 maanden deal van weleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17
Lijkt er inderdaad op dat ze het wat hebben aangescherpt. Ik heb net gebeld en ik kreeg hetzelfde verhaal als jij. Ik heb er echter tv uitgemikt en toen werd het 6 maanden 45 en dan 6 maanden 52,50 en daar ben ik maar akkoord mee gegaan. Tv kijk ik toch nauwelijks naar.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
MrAngry schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:58:
[...]

Lijkt er inderdaad op dat ze het wat hebben aangescherpt. Ik heb net gebeld en ik kreeg hetzelfde verhaal als jij. Ik heb er echter tv uitgemikt en toen werd het 6 maanden 45 en dan 6 maanden 52,50 en daar ben ik maar akkoord mee gegaan. Tv kijk ik toch nauwelijks naar.
En niet gevraagd naar de 24 maanden aanbieding? Het verschilt natuurlijk niet echt veel met wat ik hierboven neer gezet heb, en je kan nu na 12 maanden weer eens rondkijken. Maar die behoefte heb ik denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 11:35
Ik inderdaad ook zoiets, in juni verlengd met 3 maanden "goede" korting (20 + 7,50), dan 3 maanden "aardige" korting (7.50). Wel loopt daarnaast nog 12 maand 5 euro netflix + Gbit korting. Totaal was voor mij wel aantrekkelijk genoeg om te blijven, maar magerder dan ik gewend was.

Overigens werd ik vorige week nog door/namens KPN gebeld voor een "fantastisch verlengaanbod", maar nadat ik meldde dat ik al verlengd had wilden ze niet meer vertellen wat het "fantastische verlengaanbod" was. Was een 088 nummer dus nam ze niet al te serieus als direct van KPN afkomstig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
ppeterr schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:04:
[...]

En niet gevraagd naar de 24 maanden aanbieding? Het verschilt natuurlijk niet echt veel met wat ik hierboven neer gezet heb, en je kan nu na 12 maanden weer eens rondkijken. Maar die behoefte heb ik denk ik niet.
Ik was me er niet van bewust dat ze dat ook deden, was een goede geweest, maar ik vind het nu wel best zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:15
Ik heb een nieuw KPN glasvezelabonnement aangevraagd. Wanneer gaat dit in, oftewel wanneer ga ik betalen? Er is wel een bepaalde indicatiedatum, maar ik ben op die dag niet thuis. Gaat het dan in als ik de nieuwe router aansluit, of als ik de nieuwe ONT aansluit? Of moet dat allebei? Of moet ik nog iets speciaals doen? Blijft mijn oude abonnement anders gewoon doorlopen (ik maak gebruik van de "overstapservice")?

Ik zit nu op een andere KPN WBA-aanbieder (Youfone). Ik heb trouwens nog geen installatiepakket ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
TimoDimo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:14:
Ik heb een nieuw KPN glasvezelabonnement aangevraagd. Wanneer gaat dit in, oftewel wanneer ga ik betalen? Er is wel een bepaalde indicatiedatum, maar ik ben op die dag niet thuis. Gaat het dan in als ik de nieuwe router aansluit, of als ik de nieuwe PON aansluit? Of moet dat allebei? Of moet ik nog iets speciaals doen? Blijft mijn oude abonnement anders gewoon doorlopen (ik maak gebruik van de "overstapservice")?

Ik zit nu op een andere KPN WBA-aanbieder (Youfone). Ik heb trouwens nog geen installatiepakket ontvangen.
Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN. Zojuist de eerste factuur ontvangen dat is 2 dagen na de activatie van de verbinding. Je betaald bij KPN dus vooraf en echt vanaf de activatiedatum niet de 1e van de maand. In mijn geval voor 18 juli t/m 18 augustus.

Ik vermoed dat het ingaat op het moment dat je modem online is, wat in mijn geval gelijk was aan de activatiedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Skidmarks schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:41:
[...]

Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN. Zojuist de eerste factuur ontvangen dat is 2 dagen na de activatie van de verbinding. Je betaald bij KPN dus vooraf en echt vanaf de activatiedatum niet de 1e van de maand. In mijn geval voor 18 juli t/m 18 augustus.

Ik vermoed dat het ingaat op het moment dat je modem online is, wat in mijn geval gelijk was aan de activatiedatum.
Dat vermoed ik ook. Maar ik vraag me af hoe het technisch werkt. Is het je router die KPN automatisch herkent aan het serienummer o.i.d., of is het de ONT? Of registreert de router zelf iets bij KPN na aansluiting?

Wat gebeurt er dan als je alleen je eigen apparatuur gebruikt? Gaat je nieuwe abonnement dan niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24

Arjan A

Cenosillicafoob

TimoDimo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:17:
[...]

Dat vermoed ik ook. Maar ik vraag me af hoe het technisch werkt. Is het je router die KPN automatisch herkent aan het serienummer o.i.d., of is het de PON? Of registreert de router zelf iets bij KPN na aansluiting?

Wat gebeurt er dan als je alleen je eigen apparatuur gebruikt? Gaat je nieuwe abonnement dan niet in?
Meestal krijg je vrij snel nadat je interverbinding is opgestart ook een SMS dat je verbinding is geactiveerd.
Als je alleen maar eigen apparatuur hebt (dus ook je eigen glasterminator), moet die terminator nog worden aangemeld. Ik vermoed dat het abonnement in gaat, zodra je een IP-adres hebt (en als je bij XS4All zit/zat wordt dat adres van tevoren al gecommuniceerd).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:03
TimoDimo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:17:
[...]

Dat vermoed ik ook. Maar ik vraag me af hoe het technisch werkt. Is het je router die KPN automatisch herkent aan het serienummer o.i.d., of is het de PON? Of registreert de router zelf iets bij KPN na aansluiting?

Bij alleen eigen apparatuur moet je eerst de experiabox even aansluiten voor activatie van de lijn en daarna kun je die in een hoekje leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Laatst online: 18-09 02:00

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Nuevocasa schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:48:
[...]

Bij alleen eigen apparatuur moet je eerst de experiabox even aansluiten voor activatie van de lijn en daarna kun je die in een hoekje leggen ;)
die van mij is nog gesealed hoor. de mediaconverter/ntu heeft een eigen mac en zodra ze die online zien begint de activatie :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27
ppeterr schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:32:
[...]

Ik heb dit 3 weken terug gekregen na een belletje. Het was dus 61 euro. Geen gekke deal toch.
(324 euro korting over 24 maanden, t.o.v het nieuwe tarief na de inflatie correctie)

[Afbeelding]
Ik zit nog op een oud Telfort combi abonnement, nooit gewijzigd of een actie gekozen.
Sinds kort kan ik een glasvezel abonnement afsluiten.

Door alle inflatie correcties is er weinig logica in te vinden, kan upgraden voor €5 per maand, ergens zit nog een korting van Internet + Mobiel van het oude Telfort abonnement.
Betaal nu €33.09 per maand.

Aanbieding is contract van 24 maanden, 100/100Mbit, 12 maanden €32.50 per maand, daarna €42.50 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
Arjan A schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:39:
[...]

Ik vermoed dat het abonnement in gaat, zodra je een IP-adres hebt (en als je bij XS4All zit/zat wordt dat adres van tevoren al gecommuniceerd).
Ik zat niet bij XS4All maar heb ook een vast ip gekregen die ik van te voren al in een email zag. Dus dat is blijkbaar standaard voor iedereen bij KPN tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Myliobatis schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:38:
[...]

Ik zit nog op een oud Telfort combi abonnement, nooit gewijzigd of een actie gekozen.
Sinds kort kan ik een glasvezel abonnement afsluiten.

Door alle inflatie correcties is er weinig logica in te vinden, kan upgraden voor €5 per maand, ergens zit nog een korting van Internet + Mobiel van het oude Telfort abonnement.
Betaal nu €33.09 per maand.

Aanbieding is contract van 24 maanden, 100/100Mbit, 12 maanden €32.50 per maand, daarna €42.50 per maand.
zo werkt dat bij KPN. Ze maken het 1Gbit pakket interresant ""prijs technisch"". Maar als je dat niet nodig hebt, dan is die aanbieding die je nu krijgt ook wel interresant toch. Geen idee wat je nu betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27
ppeterr schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:42:
[...]

zo werkt dat bij KPN. Ze maken het 1Gbit pakket interresant ""prijs technisch"". Maar als je dat niet nodig hebt, dan is die aanbieding die je nu krijgt ook wel interresant toch. Geen idee wat je nu betaald.
Klopt de prijs stelling en snelheden bij KPN erg vreemd vanuit de consument gezien
1Gbit is prijs technisch interessant, wellicht sneller dan 100Mbit zou prettig "kunnen" zijn.

Goed alles beter dan 38/10Mbit Vdsl en eindelijk glasvezel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
JoSchaap schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:29:
[...]

die van mij is nog gesealed hoor. de mediaconverter/ntu heeft een eigen mac en zodra ze die online zien begint de activatie :)
Zo'n soort antwoord zocht ik. Is dat van die MAC een aanname of heb je dat ergens uit betrouwbare bron vernomen? In ieder geval is volgens jou de ONT/mediaconverter aansluiten voldoende. Dan kun je ook je eigen mediaconverter gebruiken als je de MAC daarop overneemt die op het doosje van de KPN ONT staat.

Ik vraag me af wat er gebeurt als je geen vorig abonnement op glasvezel had en je sluit toch een niet KPN mediaconverter aan. Als het dan werkt en je abonnement gaat nog niet in heb je gratis internet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzbee
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 11:13
Welk probleem doel je op ? Ik ondervind sinds 13-07 problemen met het terug kijken, opnames kijken of tv pauzeren en dan weer verder kijken. Het beeld hapert en geluid valt uiteindelijk weg. terug schakelen naar Live TV lukt maar ook daar dan zonder geluid.
Om geluid terug te krijgen moet ik de VIP5202 van de stroom af halen en weer opnieuw opstarten maar zodra ik weer een opname probeer te kijken heb ik weer dezelfde problemen.
Sorry voor de late reactie. Er was dat weekend een landelijk(?) probleem waarin een update op 80% bleef hangen. Vervolgens kwam ik na een reboot in een bootloop terecht. Zo te horen heb jij een ander issue, ik hoop voor je dat het inmiddels is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

TimoDimo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:36:
[...]

Zo'n soort antwoord zocht ik. Is dat van die MAC een aanname of heb je dat ergens uit betrouwbare bron vernomen? In ieder geval is volgens jou de ONT/mediaconverter aansluiten voldoende. Dan kun je ook je eigen mediaconverter gebruiken als je de MAC daarop overneemt die op het doosje van de KPN ONT staat.

Ik vraag me af wat er gebeurt als je geen vorig abonnement op glasvezel had en je sluit toch een niet KPN mediaconverter aan. Als het dan werkt en je abonnement gaat nog niet in heb je gratis internet. :D
Bij GPON en XGS-PON is er activatie benodigd op basis van het serienummer van de ONT, dus enkel een MAC-adres klonen gaat je niet helpen. Als ik een andere XGS-PON ONT uit mijn bus trek en aansluit zal deze niet actief worden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Wildfire schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 23:52:
[...]

Bij GPON en XGS-PON is er activatie benodigd op basis van het serienummer van de ONT, dus enkel een MAC-adres klonen gaat je niet helpen. Als ik een andere XGS-PON ONT uit mijn bus trek en aansluit zal deze niet actief worden.
Ok, dus de ONT altijd even aansluiten. Anders neem ik aan dat je op je oude abonnement blijft zitten, of dat de lijn niet geactiveerd wordt. Interessant dat het serienummer dus blijkbaar meegestuurd wordt bij het opzetten van de connectie. Ik vraag me af wat er nog meer wordt uitgelezen.

Wellicht zou je ook naar de klantenservice kunnen bellen om hem te activeren? Voor het geval je de apparatuur die je krijgt van KPN ongemoeid wilt laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17
TimoDimo schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:41:
[...]

Ok, dus de ONT altijd even aansluiten. Anders neem ik aan dat je op je oude abonnement blijft zitten, of dat de lijn niet geactiveerd wordt. Interessant dat het serienummer dus blijkbaar meegestuurd wordt bij het opzetten van de connectie. Ik vraag me af wat er nog meer wordt uitgelezen.

Wellicht zou je ook naar de klantenservice kunnen bellen om hem te activeren? Voor het geval je de apparatuur die je krijgt van KPN ongemoeid wilt laten?
Volgens mij kon je bij Tmobile GPON vroeger alleen het serienummer clonen. Maar dat werkte toen ineens niet meer en moesten al die mensen écht geactiveerd worden. Bron: Tmobile topic alhier.

https://www.kpn.com/w3/fi...ntid=50183&mode=incontext

Dit is de KPN guide voor eigen apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

TimoDimo schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:41:
[...]

Je mag bij KPN een eigen ONT gebruiken als die maar aan de voorwaarden voldoet. Je moet dan wel het serienummer van je eigen ONT doorgeven, het is niet nodig eerst de officiële ONT van KPN te gebruiken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:28
In de mijnKPN omgeving zie ik dat je internetsnelheid kunt aanpassen naar 50/50Mbit. Komt deze optie nu terug of gaat het om een foutje? Ik meende gelezen te hebben dat deze snelheid eruit gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:50
BeZaX schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:03:
In de mijnKPN omgeving zie ik dat je internetsnelheid kunt aanpassen naar 50/50Mbit. Komt deze optie nu terug of gaat het om een foutje? Ik meende gelezen te hebben dat deze snelheid eruit gaat?
Onder de nieuwe propositie is die eruit, maar zit je nog onder een oude propositie dan blijft die optie gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 21:54
Ik heb hier al internet via glasvezel van KPN (daarvoor was het ooit van Telfort).
Router is al jaren een (eigen) FritzBox 7530, achter zo'n Genexis NTU. Ik heb nooit de Experiabox of iets dergelijks gehad, want altijd de eigen FritzBox in gebruik gehad. Ik had die nog van toen we adsl hadden hiervoor.

Vannacht was hier geen internet meer. KPN melde per sms ook een storing, die in de loop van de ochtend weer was opgelost. Toch krijgt de FritzBox geen internet. Hij geeft als melding
code:
1
PPPoE error: Timeout.

Op de NT-kastje branden gewoon alle drie de lichtjes.
Ik heb de NT en de router een paar minuten van de stroom gehad, en daarna (na elkaar) weer aan gezet. Ook in de FritzBox het WAN-profiel opnieuw geladen (door hem op ander profiel te zetten en daarna weer terug op KPN Glasvezel).
Een factory-reset heb ik niet zo'n trek in gezien alle instellingen die ik aan de Lan-kant heb gedaan.
Ook KPN kon telefonisch niet helpen. Enige aanbod is alsnog hun modem (Experiabox?) naar me opsturen.

Hebben jullie enig idee wat ik kan aanpassen om te zorgen dat de FritzBox weer succesvol verbinding maakt? Aangezien de oorzaak van de storing niet bij mijn apparatuur ligt, lijkt me dat die gewoon weer zou moeten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Als ik puur naar de foutmelding kijk, lijkt het me dat je Fritzbox geen antwoord krijg op zijn PPPOE aanmelding. Je zou kunnen kijken of je ergens een andere Fritzbox of Experiabox kan lenen om te zien of je dezelfde foutmelding krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:45
Indien je een laptop/desktop hebt met ondersteunende Intel NIC icm de Proset-driver kun je deze rechtstreeks aansluiten op de NTU en hiermee een PPPOE-sessie laten maken op VLAN6.

Houd er daarnaast rekening mee dat je ook een backup kan maken van je 7530

[ Voor 4% gewijzigd door mad-dog op 27-07-2023 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:44
Gisteren deze brief in de brievenbus gekregen, niet echt nodig maar wel fijn.
Zo oud is mijn abonnement niet eens, afgesloten in 2021 en verlengd(met korting) in 2022 en 2023.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F1-semVWAAID50w?format=jpg&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merkwaardig beleid, moet sinds juli nu meer betalen (voor 100Mbit) dan het tarief dat op de website staat (42.50) dankzij de inflatiecorrectie volgens de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
MrAngry schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:58:
[...]

Nou krijg ik net een brief dat internet + tv nog een jaar 45 euro kost, maar mijn abbo is net omgezet naar internet only voor meer geld. Echt vreemd, want ik heb dus juist gebeld voor korting, die ik niet kreeg, maar er nu volgens de brief dus wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Weet iemand of je ook tv kunt kijken via de app zonder TV abbo? Dus internet only?

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Workaholic schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:03:
Weet iemand of je ook tv kunt kijken via de app zonder TV abbo? Dus internet only?
Nee kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
MrAngry schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:00:
[...]

Nou krijg ik net een brief dat internet + tv nog een jaar 45 euro kost, maar mijn abbo is net omgezet naar internet only voor meer geld. Echt vreemd, want ik heb dus juist gebeld voor korting, die ik niet kreeg, maar er nu volgens de brief dus wel is.
Ja bizar - geen consistente aanpak via de klantenservice. Ik heb de aanvraag inmiddels lopen bij een andere provider en krijg nu ook deze brief binnen na opzegging. Toeval?

Ik heb ergens gelezen dat er ook 12x 35 weer mogelijk is als je binnen een bepaalde periode de eerste actie hebt gehad (weet alleen niet exact welke periode en kan niet controleren of dit hier ook het geval zou kunnen zijn). Bij ziggo nu voorstel voor 12 maanden 38,50 met TV. Voor mij ook prima.

[ Voor 24% gewijzigd door Workaholic op 27-07-2023 18:35 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
synoniem schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:04:
Als ik puur naar de foutmelding kijk, lijkt het me dat je Fritzbox geen antwoord krijg op zijn PPPOE aanmelding. Je zou kunnen kijken of je ergens een andere Fritzbox of Experiabox kan lenen om te zien of je dezelfde foutmelding krijgt.
mad-dog schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:02:
Indien je een laptop/desktop hebt met ondersteunende Intel NIC icm de Proset-driver kun je deze rechtstreeks aansluiten op de NTU en hiermee een PPPOE-sessie laten maken op VLAN6.

Houd er daarnaast rekening mee dat je ook een backup kan maken van je 7530
Thanks voor het meedenken, ben inmiddels op zoek naar een Experiabox in de buurt om te lenen.
Ik heb hier alleen een Macbook dus geen succes met de Proset-driver.

Inmiddels is vandaag (een dag later) mijn modem weer een paar keer een uur online geweest! En nu al de hele avond.
Dus er is verbetering, maar het viel wel weer een paar keer weg.
Ik heb KPN weer gebeld, er is opnieuw een ticket aangemaakt voor de storing. Dus wordt vervolgd.
Tip: bel 's avonds, dan krijg je direct de tweedelijn :) Dat scheelt enorm in hun technische kennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Moons schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:12:
[...]

[...]

Thanks voor het meedenken, ben inmiddels op zoek naar een Experiabox in de buurt om te lenen.
Ik heb hier alleen een Macbook dus geen succes met de Proset-driver.

Inmiddels is vandaag (een dag later) mijn modem weer een paar keer een uur online geweest! En nu al de hele avond.
Dus er is verbetering, maar het viel wel weer een paar keer weg.
Ik heb KPN weer gebeld, er is opnieuw een ticket aangemaakt voor de storing. Dus wordt vervolgd.
Tip: bel 's avonds, dan krijg je direct de tweedelijn :) Dat scheelt enorm in hun technische kennis.
Ook 's avonds spreek je eerstelijns, echter zijn die in dienst van KPN en hebben iets meer ervaring. Overdags is de kans dat je een medewerker van een outsourcer aan de lijn krijgt erg groot. Enige eis bij dit soort medewerkers is dat ze een hartslag hebben en enigszins Nederlands kunnen praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 15:57
Ook ik mag helaas problemen met KPN ondervinden. Ik zou sinds eergisteren aangesloten moeten zijn, maar het lampje 'glas' op de nieuwe (AON) NTU blijft uit (GMC-tk01-p2110). Ondertussen zijn de routes gecontroleerd en komt het signaal inderdaad wel in de PoP (wijkcentrale) aan en ook de dempingswaarden zijn goed.

Dat is het moment dat ik het interessant begon te vinden... Ik heb dus een (extra externe) monteur gehad om de route van mijn huis (FTU) naar de PoP te controleren, want er zou geen verbinding zijn aldus monteur 1. Wat volgens de externe monteur dus wel werkt.

Hierop heb ik maar (weer) met de helpdesk gebeld. Ik zal jullie het hele verhaal besparen, maar men ziet wel mijn NTU in/uit het netwerk gaan als ik de spanning eraf haal. Dit duidt op een werkende vezel in mijn optiek. Uiteindelijk blijkt dat het MAC-adres van de NTU specifiek 'aangemeld' moet worden op het netwerk voordat deze kan functioneren. Ik kan dus wachten op monteur 2 welke alleen moet komen om het MAC-adres opnieuw te registeren. Ik denk dat de medewerker die ik sprak oprecht is geweest, maar ik vind het een bijzondere samenloop.

Vraag: Hoewel ik hier omwille van de veiligheid in mee kan gaan, vroeg ik mij wel af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Het zit mij namelijk nog niet helemaal lekker en ik heb weinig zin om nu weer 3 weken te wachten op de volgende actie als dit voorkomen kan worden. Dat is voor zowel mij als KPN beter als dat zo is. Weet iemand of het MAC-adres verhaal klopt?

Veel dank alvast! Ik hoop van jullie kennis/expertise/ervaring gebruik te mogen maken.

Ps.: De monteur was voor mij verplicht i.v.m. benodigde vervanging NT. Ik heb hiernaast gewoon het (zelf)installatiepakket gehad.

Update: Ik blijk AON te hebben ipv PON; bericht hierop aangepast. Met AON is er overigens GEEN aanmelding op het netwerk nodig op serienummer.

[ Voor 12% gewijzigd door Resurrect1 op 28-07-2023 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:42
Resurrect1 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:41:
Ook ik mag helaas problemen met KPN ondervinden. Ik zou sinds eergisteren aangesloten moeten zijn, maar het lampje 'glas' op de nieuwe (GPON) NT blijft uit. Ondertussen zijn de routes gecontroleerd en komt het signaal inderdaad wel in de PoP (wijkcentrale) aan en ook de dempingswaarden zijn goed.

Dat is het moment dat ik het interessant begon te vinden... Ik heb dus een (extra externe) monteur gehad om de route van mijn huis (FTU) naar de PoP te controleren, want er zou geen verbinding zijn aldus monteur 1. Wat volgens de externe monteur dus wel werkt.

Hierop heb ik maar (weer) met de helpdesk gebeld. Ik zal jullie het hele verhaal besparen, maar men ziet wel mijn NT in/uit het netwerk gaan als ik de spanning eraf haal. Dit duidt op een werkende vezel in mijn optiek. Uiteindelijk blijkt dat het MAC-adres van de NT specifiek 'aangemeld' moet worden op het netwerk voordat deze kan functioneren. Ik kan dus wachten op monteur 2 welke alleen moet komen om het MAC-adres opnieuw te registeren. Ik denk dat de medewerker die ik sprak oprecht is geweest, maar ik vind het een bijzondere samenloop.

Vraag 1: Hoewel ik hier omwille van de veiligheid in mee kan gaan, vroeg ik mij wel af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Het zit mij namelijk nog niet helemaal lekker en ik heb weinig zin om nu weer 3 weken te wachten op de volgende actie als dit voorkomen kan worden. Dat is voor zowel mij als KPN beter als dat zo is. Weet iemand of het MAC-adres verhaal klopt?

Optionele vraag 2: Als ik de installatiehulp start, verwijst deze mij ook naar een DSL-kabel ipv een ethernetkabel. Da's ook vreemd, maar zou een bug kunnen zijn. Ik weet dat er ook wel eens type abonnementen door elkaar gehaald worden. Weet iemand of de installatiehulp zo 'intelligent' is dat deze het type abonnement meeneemt in de stappen?

Veel dank alvast! Ik hoop van jullie kennis/expertise/ervaring gebruik te mogen maken.

Ps.: De monteur was voor mij verplicht i.v.m. benodigde vervanging NT. Ik heb hiernaast gewoon het (zelf)installatiepakket gehad.
Monteur 1 had het MAC adres ONT ID moeten registreren maar dat kon dus volgens hem niet omdat de verbinding er volgens hem niet was. Dus moet nu monteur 2 komen om dat alsnog te doen. Kan zijn natuurlijk dat kort na bezoek van monteur 1 de patch in de POP pas gemaakt is. En er dus inderdaad bij zijn bezoek geen signaal was.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ernstoud schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:05:
[...]

Monteur 1 had het MAC adres moeten registreren maar dat kon dus volgens hem niet omdat de verbinding er volgens hem niet was. Dus moet nu monteur 2 komen om dat alsnog te doen. Kan zijn natuurlijk dat kort na bezoek van monteur 1 de patch in de POP pas gemaakt is. En er dus inderdaad bij zijn bezoek geen signaal was.
Je bedoelt het serienummer van de ONT denk ik, KPN werkt niet met mac-adressen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Resurrect1 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:41:
Ook ik mag helaas problemen met KPN ondervinden. Ik zou sinds eergisteren aangesloten moeten zijn, maar het lampje 'glas' op de nieuwe (GPON) NT blijft uit. Ondertussen zijn de routes gecontroleerd en komt het signaal inderdaad wel in de PoP (wijkcentrale) aan en ook de dempingswaarden zijn goed.

Hierop heb ik maar (weer) met de helpdesk gebeld. Ik zal jullie het hele verhaal besparen, maar men ziet wel mijn NT in/uit het netwerk gaan als ik de spanning eraf haal. Dit duidt op een werkende vezel in mijn optiek. Uiteindelijk blijkt dat het MAC-adres van de NT specifiek 'aangemeld' moet worden op het netwerk voordat deze kan functioneren. Ik kan dus wachten op monteur 2 welke alleen moet komen om het MAC-adres opnieuw te registeren. Ik denk dat de medewerker die ik sprak oprecht is geweest, maar ik vind het een bijzondere samenloop.

Vraag 1: Hoewel ik hier omwille van de veiligheid in mee kan gaan, vroeg ik mij wel af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Het zit mij namelijk nog niet helemaal lekker en ik heb weinig zin om nu weer 3 weken te wachten op de volgende actie als dit voorkomen kan worden. Dat is voor zowel mij als KPN beter als dat zo is. Weet iemand of het MAC-adres verhaal klopt?

Optionele vraag 2: Als ik de installatiehulp start, verwijst deze mij ook naar een DSL-kabel ipv een ethernetkabel. Da's ook vreemd, maar zou een bug kunnen zijn. Ik weet dat er ook wel eens type abonnementen door elkaar gehaald worden. Weet iemand of de installatiehulp zo 'intelligent' is dat deze het type abonnement meeneemt in de stappen?

Als je klantnr even stuurt kan ik kijken wat de status momenteel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:42
mad-dog schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:12:
[...]

Inderdaad.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
mad-dog schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:12:
[...]

Ik geloof u direct, maar er werd toch echt MAC-adres gezegd. :) Maar goed... filtering op S/N is natuurlijk ook uniek. Begrijp ik hieruit dat het niet plug-&-play is, maar er inderdaad eerst een registratie/aanmelding van de ONT dient plaats te vinden? (Binnen 24u na activatie?)
mad-dog schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:13:
[...]

Als je klantnr even stuurt kan ik kijken wat de status momenteel is
DM :)

[ Voor 17% gewijzigd door Resurrect1 op 28-07-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
Resurrect1 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:29:
[...]

Ik geloof u direct, maar er werd toch echt MAC-adres gezegd. :) Maar goed... filtering op S/N is natuurlijk ook uniek. Begrijp ik hieruit dat het niet plug-&-play is, maar er inderdaad eerst een registratie/aanmelding van de ONT dient plaats te vinden? (Binnen 24u na activatie?)

[...]

DM :)
als systeem normaal doorloopt is een ONT activatie er met de 5mins er door heen. en gaat op serie nummer inplaats van mac adres.
monteurs zowel van kpn als van kpnnetwerk kunnen hem zo activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
jopoh schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:09:
[...]

als systeem normaal doorloopt is een ONT activatie er met de 5mins er door heen. en gaat op serie nummer inplaats van mac adres.
monteurs zowel van kpn als van kpnnetwerk kunnen hem zo activeren
Dank voor de bevestiging. Ik was er al bang voor dat het allemaal niet zo spannend zou zijn. Sterker nog... ik heb een formupost gevonden: https://forum.kpn.com/int...latie-af-te-ronden-593702

Kan dus zelfs telefonisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Resurrect1 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:20:
[...]

Dank voor de bevestiging. Ik was er al bang voor dat het allemaal niet zo spannend zou zijn. Sterker nog... ik heb een formupost gevonden: https://forum.kpn.com/int...latie-af-te-ronden-593702

Kan dus zelfs telefonisch...
maar zoals ik lees lampje glas zit namelijk niet op een XGS-ONT deze heeft alleen power connection en alarm
een NT heeft power glas en ethernet

als het ONT zou zijn knippert connection dan of staat die op alarm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
jopoh schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:24:
[...]

maar zoals ik lees lampje glas zit namelijk niet op een XGS-ONT deze heeft alleen power connection en alarm
een NT heeft power glas en ethernet

als het ONT zou zijn knippert connection dan of staat die op alarm ?
Foutje van mijn kant... het betreft een gmc-tk01-p2110 met 'Power, Glas, Ethernet' als lampjes.

Alleen glas brandt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Resurrect1 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:28:
[...]

Foutje van mijn kant... het betreft een gmc-tk01-p2110 met 'Power, Glas, Ethernet' als lampjes.

Alleen glas brandt niet.
hierbij hoeft niks geativeerd te worden deze is der op schuiven en zou moeten werken.
lampje glas niet aan is komt er geen licht binnen op klant locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
jopoh schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:31:
[...]

hierbij hoeft niks geativeerd te worden deze is der op schuiven en zou moeten werken.
lampje glas niet aan is komt er geen licht binnen op klant locatie
Ja, dat zou je normaal zeggen inderdaad... Ik heb gisteren de lijn van mijn huis naar de PoP laten 'doormeten' met de laser en het glas komt op de juiste positie aan zonder kruising. Ook de NT werkt (is uitgesloten door te proberen op een actieve lijn. Dan gaat 'glas' wel branden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Resurrect1 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:35:
[...]

Ja, dat zou je normaal zeggen inderdaad... Ik heb gisteren de lijn van mijn huis naar de PoP laten 'doormeten' met de laser en het glas komt op de juiste positie aan zonder kruising. Ook de NT werkt (is uitgesloten door te proberen op een actieve lijn. Dan gaat 'glas' wel branden.)
Ben jij de enige op die port in de centrale is deze mogelijk defect? Dat blijft dan als enige over omdat activatie niet nodig is bij deze NT.

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 28-07-2023 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
stormfly schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:41:
[...]

Ben jij de enige op die port in de centrale is deze mogelijk defect? Dat blijft dan als enige over omdat activatie niet nodig is bij deze NT.
Ik heb een aantal buren met KPN en die hebben geen klachten. Het lijkt dus, gelukkig voor mijn omgeving, bij mij te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Resurrect1 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:33:
[...]

Ik heb een aantal buren met KPN en die hebben geen klachten. Het lijkt dus, gelukkig voor mijn omgeving, bij mij te blijven.
Vast een kapotte SFP in de switch in de POP als ik de troubleshoot stappen zo lees. Je kabel is goed doorgemeten, en als ze hem in de centrale ompatchen heb je signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
stormfly schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:23:
[...]

Vast een kapotte SFP in de switch in de POP als ik de troubleshoot stappen zo lees. Je kabel is goed doorgemeten, en als ze hem in de centrale ompatchen heb je signaal.
Ik ga 't meemaken. Het zal wsl zo simpel zijn. *fingers crossed* ;-)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
mad-dog schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 00:32:
[...]

Ook 's avonds spreek je eerstelijns, echter zijn die in dienst van KPN en hebben iets meer ervaring. Overdags is de kans dat je een medewerker van een outsourcer aan de lijn krijgt erg groot. Enige eis bij dit soort medewerkers is dat ze een hartslag hebben en enigszins Nederlands kunnen praten
Mijn ervaring is echt anders;
  • 2x 's middags gebeld, 2x persoon gesproken die alleen hun oplosser kon doorlopen en meting starten. Ze hadden geen inhoudelijke kennis.
  • 2x 's avonds gebeld (ene dag rond 21h, andere 23h), 2x persoon gesproken die technisch kon meedenken. Lepelden niet hun stappenplan op maar stelden goede vragen stelde over NT en router, etc. Een van hen was ook de enige die 100GB aanboden op mijn telefoon om tijdelijk als hotspot te dienen.
Inmiddels is de verbinding al 36h stabiel. _/-\o_
Én er is Experia Box van KPN onderweg, voor trouble shooting als de verbinding toch weer instabiel zou zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Moons schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:41:
[...]

Mijn ervaring is echt anders;
  • 2x 's middags gebeld, 2x persoon gesproken die alleen hun oplosser kon doorlopen en meting starten. Ze hadden geen inhoudelijke kennis.
  • 2x 's avonds gebeld (ene dag rond 21h, andere 23h), 2x persoon gesproken die technisch kon meedenken. Lepelden niet hun stappenplan op maar stelden goede vragen stelde over NT en router, etc. Een van hen was ook de enige die 100GB aanboden op mijn telefoon om tijdelijk als hotspot te dienen.
Inmiddels is de verbinding al 36h stabiel. _/-\o_
Én er is Experia Box van KPN onderweg, voor trouble shooting als de verbinding toch weer instabiel zou zijn. :)
Dat zeg ik toch ook 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
TimoDimo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:14:
Ik heb een nieuw KPN glasvezelabonnement aangevraagd. Wanneer gaat dit in, oftewel wanneer ga ik betalen? Er is wel een bepaalde indicatiedatum, maar ik ben op die dag niet thuis. Gaat het dan in als ik de nieuwe router aansluit, of als ik de nieuwe ONT aansluit? Of moet dat allebei? Of moet ik nog iets speciaals doen? Blijft mijn oude abonnement anders gewoon doorlopen (ik maak gebruik van de "overstapservice")?

Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN.
Op maandag stond er een monteur ingepland die tussen 8.00 en 10.00 zou komen.
Ik had zelf alles aangesloten en werkte nog niet. Net voor 10.00 begon alles te werken en kreeg ik een belletje dat de monteur er aan kwam. Alles doorgenomen of alles goed werkte en 3 dagen krijg je je eerste factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
mad-dog schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:02:
[...]

Dat zeg ik toch ook 😏
Sorry, verkeerd begrepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zit te twijfelen om over te stappen naar KPN komende van Jonaz glasvezel. Ik vind het lastig op teczoeken naar de exacte meerwaarde van de Fritzbox, waar toch 7,50 voor wordt gevraagd. Da’s bestvstevig, als de standaard modems ook gewoon hun ding wel doen. Is het puur extra tweaksettings of werkt deFritz stabieler/sneller?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Wilde schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:08:
Ik zit te twijfelen om over te stappen naar KPN komende van Jonaz glasvezel. Ik vind het lastig op teczoeken naar de exacte meerwaarde van de Fritzbox, waar toch 7,50 voor wordt gevraagd. Da’s bestvstevig, als de standaard modems ook gewoon hun ding wel doen. Is het puur extra tweaksettings of werkt deFritz stabieler/sneller?
Dit laatste dus, behalve dat het sneller is. Misschien handig om zelf tot aanschaf over te gaan i.p.v. elke maand er huur voor te betalen? 2ehands wellicht. Ook zijn er natuurlijk nog zat andere merken welke je kunt overwegen, er is natuurlijk vrije modemkeuze gelukkig. Al moet je deze wel zelf goed kunnen instellen, wat bij Fritz! d.m.v een wizard voor je wordt gedaan.

Geen idee of je ook nog extra AP's nodig hebt maar anders zou je deze ook van Fritz! moeten aanschaffen, wil je dat het samen met je modem werkt. Gebruik je de KPN modem dan kan je voor relatief weinig de wifipunten daarvan gebruiken om een goede mesh netwerk te creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Wilde schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:08:
Alleen meer instelmogelijkheden. Voor het gros van de mensen weinig interessant. Dingen als port forwarding wat een klein deel van de mensen zal gebruiken is gewoon bij beide beschikbaar. Het is niet zo dat KPN een onstabiel modem gaat leveren naar 99% van de klanten, dat zou hun handenvol geld gaan kosten aan klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41
Ik overweeg over te stappen naar KPN. Ik vraag mij af of de KPN Super WiFi punten ook bedraad (UTP) aangesloten kunnen worden.
Ik ben namelijk nooit zo'n fan van range extenders die de helft van de bandbreedte opsnoepen.

Ook kan ik niet echt duidelijk specificaties van de wifi-punten vinden. Zijn deze Wifi 6? 6e?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:09

Hertog

Aut bibat, aut abeat

daanNL schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:20:
Ik overweeg over te stappen naar KPN. Ik vraag mij af of de KPN Super WiFi punten ook bedraad (UTP) aangesloten kunnen worden.
Kan inderdaad en ze hebben zelfs twee poorten dus je kunt er ook nog een ander apparaat bedraad op aansluiten eventueel.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
Ik ben namelijk nooit zo'n fan van range extenders die de helft van de bandbreedte opsnoepen.

Ook kan ik niet echt duidelijk specificaties van de wifi-punten vinden. Zijn deze Wifi 6? 6e?
Zou nog even de komende software updates van KPN afwachten voor een eventuele overstapbeslissing naar andere apparatuur dan de standaard meegeleverde v12 bij KPN. Ze zijn met een totale make-over bezig qua interface en software mogelijkheden. Allerlei beperkingen zoals eerder van toepassing bij KPN modems worden eruit gewerkt.

Aangaande de wifipunten die zijn wifi 6 met 2 ethernet poorten . Dus geen 6E. Deze draaien in een mesh setup samen met de v12. Kan zowel bedraad als draadloos.

[ Voor 8% gewijzigd door Electrons op 01-08-2023 13:14 ]

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag de aanvraag gedaan en stap over van Jonaz(gpon) naar KPN glasvezel. 21 Augustus komt de monteur aansluiten, blijkbaar moet er een glasvezel aanpassing gedaan worden in de meterkast (andere fiber?). Ik ben niet voor de Fritzbox gegaan maar het standaard modem. Lijkt me voldoende.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:44
Wilde schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:35:
Ik heb vandaag de aanvraag gedaan en stap over van Jonaz(gpon) naar KPN glasvezel. 21 Augustus komt de monteur aansluiten, blijkbaar moet er een glasvezel aanpassing gedaan worden in de meterkast (andere fiber?). Ik ben niet voor de Fritzbox gegaan maar het standaard modem. Lijkt me voldoende.
Waarschijnlijk zelfde fiber die in de PoP omgepatcht wordt van Jonaz naar KPN. Bij KPN krijg je hoogswaarschijnlijk AON of XGSPON. De monteur zal waarschijnlijk je huidige ONT vervangen door een NT (AON) of XGSPON ONT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Muis666 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:33:
[...]

Waarschijnlijk zelfde fiber die in de PoP omgepatcht wordt van Jonaz naar KPN. Bij KPN krijg je hoogswaarschijnlijk AON of XGSPON. De monteur zal waarschijnlijk je huidige ONT vervangen door een NT (AON) of XGSPON ONT.
Kan me vaag herinneren dat in oud Reggefiber gebied Jonaz de B vezel gebruikte en de rest de A vezel. Dat stamt nog uit de tijd dat er twee vezels getrokken werden. Gebeurt nu al in geen jaren meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36

Het is geen range extender als je hem draadloos laat werken. Hij zet een draadloos backhaul op waardoor je nog 300 a 350 mbit, mits je goede demping hebt, kunt halen. Heb je dus een 200mbit abo, dan haal je dat ook gewoon wireless, i.p.v. 100mbit met een extender. Ook je latency is nagenoeg gelijk vergeleken met bekabeld.

Natuurlijk is bekabeld altijd beter en aan te raden! Maar een extender is het zeer zeker niet.

Edit; sluit je op een wireless wifipunt met een goede demping een apparaat bedraad aan, bijvoorbeeld een PC, dan haal je zelfs met een gigabit abo nog 700mbit :9

[ Voor 10% gewijzigd door sjaak88 op 01-08-2023 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04:16
-

[ Voor 100% gewijzigd door marijn15 op 01-08-2023 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:10
Vandaag moet KPN actief worden. Als ik echter mijn OpenWRT netwerk interface herstart dan krijg ik opnieuw mijn oude Youfone IP en blijf ik op hun verbinding. Ben ik te ongeduldig of moet ik nog iets anders doen?

Ik gebruik overigens geen apparatuur van de provider, maar doe alles vanaf de glasvezel verbinding zelf.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-09 06:41
CurlyMo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 07:53:
Vandaag moet KPN actief worden. Als ik echter mijn OpenWRT netwerk interface herstart dan krijg ik opnieuw mijn oude Youfone IP en blijf ik op hun verbinding. Ben ik te ongeduldig of moet ik nog iets anders doen?

Ik gebruik overigens geen apparatuur van de provider, maar doe alles vanaf de glasvezel verbinding zelf.
Heb je al wel een SMS ontvangen dat je verbinding actief is? Pas vanaf dat moment werkt je verbinding en kun je het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
synoniem schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:36:
[...]

Kan me vaag herinneren dat in oud Reggefiber gebied Jonaz de B vezel gebruikte en de rest de A vezel. Dat stamt nog uit de tijd dat er twee vezels getrokken werden. Gebeurt nu al in geen jaren meer.
Klopt als een bus. Maar dat verandert niets aan het feit dat er bij een overstap naar KPN alsnog in de PoP omgepatcht moet worden. In dit geval zelfs twee keer. 1 keer voor de PPL poort/Switch en 1 keer van B-vezel naar A-vezel.
En zoals gezegd moet er bij de klant thuis een andere NT worden opgeklikt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
kapi_tijn schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:10:
[...]

Heb je al wel een SMS ontvangen dat je verbinding actief is? Pas vanaf dat moment werkt je verbinding en kun je het testen.
Ook lekker. Ik krijg nu deze melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OO2rZPn4nUac_hOwtHdYI24nKHI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0hkdUeOdRJEQaoxwhIw3cmL3.jpg?f=user_large

KPN wordt inderdaad pas morgen actief. Dat had ik verkeerd gezien, maar youfone lijkt mijn abo al stopgezet te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resurrect1
stormfly schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:23:
[...]

Je had bijna gelijk...Ik heb (nog steeds) geen internet, maar sinds net wel eindelijk 'glas'-verbinding op de NT (en de router). De poort waarop ik aangesloten zat in de PoP, stond geen signaal op. Ik ben nu fysiek omgepatched naar de poort waar wel signaal op staat. (Maar waar ik dus geen daadwerkelijke internetverbinding krijg, ondanks dat de router 'connected' zegt...).

Er wordt aan gewerkt, maar het is een beste geschiedenis op de achtergrond ondertussen. Update: Behoorlijk wat hulp op de achtergrond (@mad-dog dank!) en een aantal monteurs later, hoefde na het ompatchen alleen nog maar een daadwerkelijke activatie plaats te vinden.

Achteraf gezien ben ik blij dat ik, via hier, andere wegen heb gevonden. Ik had naar alle waarschijnlijkheid anders nog vast gezeten in de cirkel van de front-end van de KPN-helpdesk, terwijl de oplossing toch echt in de wijkkast lag. Ik weet niet of ik dat weken had volgehouden, maar het werkt nu zullen we maar zeggen. ;-)

[ Voor 30% gewijzigd door Resurrect1 op 03-08-2023 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
CurlyMo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:15:
[...]

Ook lekker. Ik krijg nu deze melding.

[Afbeelding]

KPN wordt inderdaad pas morgen actief. Dat had ik verkeerd gezien, maar youfone lijkt mijn abo al stopgezet te hebben.
Als je klantnr even pmt kan ik dat voor je oplossen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
mad-dog schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:18:
[...]

Als je klantnr even pmt kan ik dat voor je oplossen :)
En toen had @mad-dog even mijn verbinding een dagje eerder aangeslingerd :) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:47

BrammT

The one and only!

Oke. ik ben even benieuwd wat jullie van plan zijn te gaan doen na de laatste prijsstijging van KPN. Is al 1 of 2 maanden actief geloof ik, maar ik had eerst nog andere dingen op mijn to-do list staan... In principe ben ik super tevreden, maar ik vind het maandbedrag gewoon te hoog worden. Ik betaal nu 72.13 per maand voor een 100/100 (met gratis upgrade naar 200/200) verbinding met 2 ontvangers en 4k pakket.

Kijk ik dan naar Budgetthuis, dan kan ik het eerste half jaar toch al ca. 225 euro pakken en daarna ca. een euro of 4 per maand. Volgens mij is -afgezien van de service- het product hetzelfde? Het gaat dan zelfs maar om een termijn van 12 maanden.

Ik had uiteraard ook gebeld met kpn omdat ik liever gewoon blijf, maar die konden me niet meer bieden dan enkele Euro's korting per maand.

Iemand wel een fatsoenlijke korting los weten te peuteren? Laatste keer dat ik dat deed woonde ik nog bij mijn ouders, kwamen ze altijd met een prima voorstel. Ik ben nu ruim 3 jaar klant bij KPN in mijn eigen huis, maar blijkbaar is die rek er tegenwoordig niet meer. Ik zit vooral niet in de wedstrijd om ieder jaar over te stappen, maar ook niet om als blijvende klant steeds teveel te blijven betalen. Uiteindelijk is het in 12 maanden gewoon ca. 255 euro.

(Mogelijk past dit niet meer in dit topic tegenwoordig, maar ik kon eigenlijk geen ander algemeen topic vinden hiervoor?)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:14
BrammT schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:05:
Oke. ik ben even benieuwd wat jullie van plan zijn te gaan doen na de laatste prijsstijging van KPN. Is al 1 of 2 maanden actief geloof ik, maar ik had eerst nog andere dingen op mijn to-do list staan... In principe ben ik super tevreden, maar ik vind het maandbedrag gewoon te hoog worden. Ik betaal nu 72.13 per maand voor een 100/100 (met gratis upgrade naar 200/200) verbinding met 2 ontvangers en 4k pakket.

Kijk ik dan naar Budgetthuis, dan kan ik het eerste half jaar toch al ca. 225 euro pakken en daarna ca. een euro of 4 per maand. Volgens mij is -afgezien van de service- het product hetzelfde? Het gaat dan zelfs maar om een termijn van 12 maanden.

Ik had uiteraard ook gebeld met kpn omdat ik liever gewoon blijf, maar die konden me niet meer bieden dan enkele Euro's korting per maand.

Iemand wel een fatsoenlijke korting los weten te peuteren? Laatste keer dat ik dat deed woonde ik nog bij mijn ouders, kwamen ze altijd met een prima voorstel. Ik ben nu ruim 3 jaar klant bij KPN in mijn eigen huis, maar blijkbaar is die rek er tegenwoordig niet meer. Ik zit vooral niet in de wedstrijd om ieder jaar over te stappen, maar ook niet om als blijvende klant steeds teveel te blijven betalen. Uiteindelijk is het in 12 maanden gewoon ca. 255 euro.

(Mogelijk past dit niet meer in dit topic tegenwoordig, maar ik kon eigenlijk geen ander algemeen topic vinden hiervoor?)
Klopt het is haast onmogelijk om korting eruit te peuteren bij KPN. Ze zijn niet de goedkoopste maar moet wel zeggen dat hun internet in mijn ervaring behoorlijk stabiel is. Kan mij 3x heugen dat het internet eruit lag en dan heb ik het over sinds de ADSL MxStream dagen (+20 jaar klant van KPN). Voor de rest ook nooit gezeur gehad en alleen met de verhuizing de servicelijn moeten bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
BrammT schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:05:

hou er rekening mee Budgetthuis heeft kwa appratuur altijd 1 versie terug, v10a en kwa tv hmb2260 of vip2952. die zijn stuk trager dan je ontvangers die je nu hebt aangezien je het 4k pakket hebt afgenomen.

wil je mindere in kosten dan zou je 4k pakket stop kunnen zetten scheelt paar euro's in de maand aangezien maar 3/4 in het pakket zitten

wat voor sommige ook nog voordeliger is overstappen na de nieuwe abboment vorm met tv+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17
Gisteren ook overgestapt van Ziggo naar KPN (glasvezel). Over het algemeen tevreden (ook i.v.m. de prijs van 35,- voor 12 maanden 1Gb/1Gb en tv+). De internetverbinding is een grote verbetering. Sneller maar ook stabieler. Veel lagere ping. Modem is snel genoeg en levert met vaste verbinding via een extra switch 940/940mbit. Pagina's laden iets vlotter. Geen problemen meer met veel verbindingen (wat de connectbox wel had door de puma chipset). De experiabox v12 heeft wel een erg saaie/onlogische/trage webinterface. Gelukkig alleen nodig gehad om wifi uit te zetten i.v.m. eigen deco wifi systeem. Mogelijk brengt de nieuwe update voor het modem verbetering in de toekomst. M.b.t. TV is de beeld kwaliteit prima. Kan niet direct zeggen beter of slechter dan bij Ziggo. Echter de Next van ziggo is wel beter dan de tv+ van KPN. Het zappen bij KPN duurt niet super lang (3 seconden ofzo) maar bij Ziggo via de next was het wel veel sneller. De interface van KPN is ook minder vriendelijk dan die van de next en oogt wat oud. Kan ook wenen zijn. Het voordeel van de box van KPN is wel dat je android apps kunt installeren terwijl de Next van Ziggo eigenlijk geen extra apps had. Voordeel van KPN is dat ik nu VLC/KODI/Plex/Emby kan draaien. Veel problemen gelezen op het KPN forum (haperend beeld en geluid, slechte verbinding etc.) maar daar heb ik allemaal geen last van. Binnen netwerk is prima en switches redelijk nieuw en ondersteunen IGMP wat schijnbaar noodzakelijk is. Mogelijk is dat de reden dat het eigenlijk best goed werkt. Jammer dat KPN geen gratis mesh systeem uitleent net zoals Ziggo (mijn Deco M4 moet weer terug helaas). De superwifi punten zijn erg duur en zouden ze gewoon als service erbij moeten leveren net zoals Ziggo.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart1983 op 03-08-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Bart1983 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:03:
Gisteren ook overgestapt van Ziggo naar KPN (glasvezel). Over het algemeen tevreden (ook i.v.m. de prijs van 35,- voor 12 maanden 1Gb/1Gb en tv+). De internetverbinding is een grote verbetering. Sneller maar ook stabieler. Veel lagere ping. Modem is snel genoeg en levert met vaste verbinding via een extra switch 940/940mbit. Pagina's laden iets vlotter. Geen problemen meer met veel verbindingen (wat de connectbox wel had door de puma chipset). De experiabox v12 heeft wel een erg saaie/onlogische/trage webinterface. Gelukkig alleen nodig gehad om wifi uit te zetten i.v.m. eigen deco wifi systeem. Mogelijk brengt de nieuwe update voor het modem verbetering in de toekomst. M.b.t. TV is de beeld kwaliteit prima. Kan niet direct zeggen beter of slechter dan bij Ziggo. Echter de Next van ziggo is wel beter dan de tv+ van KPN. Het zappen bij KPN duurt niet super lang (3 seconden ofzo) maar bij Ziggo via de next was het wel veel sneller. De interface van KPN is ook minder vriendelijk dan die van de next en oogt wat oud. Kan ook wenen zijn. Het voordeel van de box van KPN is wel dat je android apps kunt installeren terwijl de Next van Ziggo eigenlijk geen extra apps had. Voordeel van KPN is dat ik nu VLC/KODI/Plex/Emby kan draaien. Veel problemen gelezen op het KPN forum (haperend beeld en geluid, slechte verbinding etc.) maar daar heb ik allemaal geen last van. Binnen netwerk is prima en switches redelijk nieuw en ondersteunen IGMP wat schijnbaar noodzakelijk is. Mogelijk is dat de reden dat het eigenlijk best goed werkt. Jammer dat KPN geen gratis mesh systeem uitleent net zoals Ziggo (mijn Deco M4 moet weer terug helaas). De superwifi punten zijn erg duur en zouden ze gewoon als service erbij moeten leveren net zoals Ziggo.
Ik heb die nieuwe web interface op de v12. Is een totale make-over. Er is niets hetzelfde meer en alles reageert vlot.
Die superwifi punten worden zo massaal aangeboden op internet dat dit makkelijk via alternatieve route te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Electrons schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:59:
[...]

Ik heb die nieuwe web interface op de v12. Is een totale make-over. Er is niets hetzelfde meer en alles reageert vlot.
Die superwifi punten worden zo massaal aangeboden op internet dat dit makkelijk via alternatieve route te verkrijgen is.
Ik heb iets gelezen over de nieuwe firmware. Volgens mij is het nog in de testfase en alleen beschikbaar voor mensen die zich hebben aangemeld. Werkt deze firmware goed of zijn er nog problemen mee? Is er al iets bekend over wanneer ze deze gaan uitrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:47

BrammT

The one and only!

jopoh schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:36:
[...]

hou er rekening mee Budgetthuis heeft kwa appratuur altijd 1 versie terug, v10a en kwa tv hmb2260 of vip2952. die zijn stuk trager dan je ontvangers die je nu hebt aangezien je het 4k pakket hebt afgenomen.

wil je mindere in kosten dan zou je 4k pakket stop kunnen zetten scheelt paar euro's in de maand aangezien maar 3/4 in het pakket zitten

wat voor sommige ook nog voordeliger is overstappen na de nieuwe abboment vorm met tv+
Oke dat is zeker interesse informatie.
Stel dat ik de apparatuur die ik nu heb niet terug hoef te sturen naar kpn, zou ik die dan kunnen blijven gebruiken en zo het beste van 2 werelden hebben? Weet iemand dat?

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
Bart1983 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:56:
[...]

Ik heb iets gelezen over de nieuwe firmware. Volgens mij is het nog in de testfase en alleen beschikbaar voor mensen die zich hebben aangemeld. Werkt deze firmware goed of zijn er nog problemen mee? Is er al iets bekend over wanneer ze deze gaan uitrollen?
Het gaat allemaal heel gefaseerd en mondjesmaat maar het begint nu pas een beetje op gang te komen heb ik het idee. In elke software zijn altijd wel wat rariteiten te vinden maar op zich loopt het wel aardig. De software is nu ook op een eigen keuzemoment te updaten via de web interface(gisteren is er een nieuwe versie uitgebracht). En de meeste eerdere beperkingen op het instellingen vlak zijn opgeheven.
Er is geen uitroldatum uitgesproken maar dat zal ook wel met de huidige vakantieperiode te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
BrammT schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:54:
[...]

Oke dat is zeker interesse informatie.
Stel dat ik de apparatuur die ik nu heb niet terug hoef te sturen naar kpn, zou ik die dan kunnen blijven gebruiken en zo het beste van 2 werelden hebben? Weet iemand dat?
Als je nu de VIP5202 van KPN hebt (dus niet de TV+box), dan werkt die ook bij Budget. Maar die moet je wel terugsturen dus het is hypothetisch...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Bart1983 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:03:
Hoe ben jij aan de actie12 maanden voor 35 euro gekomen? ik vind enkel 9 maanden voor 35 en daarna 65 :-(

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart1983
skai21 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:40:
[...]

Hoe ben jij aan de actie12 maanden voor 35 euro gekomen? ik vind enkel 9 maanden voor 35 en daarna 65 :-(
Via een breedbandwinkel actie die al verlopen is. Naast 35,- per maand ook nog eens volgens mij 27+17 cashback gekregen.

https://nl.pepper.com/aan...or-eur35-per-maand-274513

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Bart1983 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:34:
[...]

Via een breedbandwinkel actie die al verlopen is. Naast 35,- per maand ook nog eens volgens mij 27+17 cashback gekregen.

https://nl.pepper.com/aan...or-eur35-per-maand-274513
Ik heb geen haast, mijn abo bij Caiway verloopt pas op 18-3-2024.. Ik ga het gewoon eens ff in de gaten houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 12:02
Vanmorgen werd ik wakker met een sms van kpn dat er een storing was.. vervolgens een sms dat de storing verholpen is maar mogelijk de modem moest resetten..
Ont stroomloos gemaakt, maar helaas nog steeds rode alarm lampje en geen connectie. Kpn gebeld, aardige man, maar de monteur kan pas maandag komen -O-
Zucht.. wel een 100gb bundel gekregen om het weekend door te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:54
skai21 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:40:

Ik ben ook eens rustig aan het rondkijken maar zie eigenlijk geen echt goede actie. Ook niet die van 9 maanden? Alleen de weekenddeal van 3 maanden en ESPN voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
rabe83 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:46:
[...]

Ik ben ook eens rustig aan het rondkijken maar zie eigenlijk geen echt goede actie. Ook niet die van 9 maanden? Alleen de weekenddeal van 3 maanden en ESPN voor een jaar.
Als je gaat naar https://kpn.com/snellebeslisser zie ik deze actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad_dog
  • Laatst online: 15-09 16:48
never mind, al aangepast, iets met @ mad_dog / mad-dog

[ Voor 78% gewijzigd door mad_dog op 04-08-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ExiZTeNcE schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:42:
Vanmorgen werd ik wakker met een sms van kpn dat er een storing was.. vervolgens een sms dat de storing verholpen is maar mogelijk de modem moest resetten..
Ont stroomloos gemaakt, maar helaas nog steeds rode alarm lampje en geen connectie. Kpn gebeld, aardige man, maar de monteur kan pas maandag komen -O-
Zucht.. wel een 100gb bundel gekregen om het weekend door te komen
Je hebt waarschijnlijk een Genexis ONT met een serienummer beginnen met 2, dit is een foute batch. 1tje reserve achter de hand houden kan nooit kwaad :), waarna je die zelf kan activeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 12:02
mad-dog schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:15:
[...]

Je hebt waarschijnlijk een Genexis ONT met een serienummer beginnen met 2, dit is een foute batch. 1tje reserve achter de hand houden kan nooit kwaad :), waarna je die zelf kan activeren
Nope, bleek toch een bredere storing te zijn. Allinq is in de pop bezig geweest en inmiddels werkt het weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Misschien een domme vraag maar kan zo 123 dit niet terug vinden.

Als ik een nieuw Thuis abonnement afsluit op mijn partners naam en die van mij opzeg. Moet ik dan alles opnieuw instellen of kan ik mijn huidige 12 box laten staan en de nieuwe die ik dan toegestuurd krijg retour doen? Of ben ik verplicht op de nieuwe modem aan te sluiten?

KPN doet echt moeilijk met korting geven en ik zie elk weekend leuke acties voorbij komen vandaar dat ik aan deze optie dacht.
Pagina: 1 ... 125 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen