bij mij zei T-Mobile dat het glas netwerk bij mij in de straat nog niet was opengesteld en ik dus niet kon overstappen. Daarna wel kpn gebeld om te zeggen dat ik overwoog over te stappen (die supportdesk heeft geen idee hoe dat zit) en ik kreeg toen een aanbieding gekregen om weer een jaar bij kpn te blijven. een paar weken later is mijn 50 mbit abo gratis geupgrade naar 1 gbit, dus ben er nu wel blij mee dat ik bij KPN ben gebleven. Een mail over inflatiecorrectie heb ik niet gekregen, ik denk omdat mijn nieuwe contract nog heel vers is.CrazyFool schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:39:
Ik heb zojuist een mailtje gehad over inflatie correctie. Het mooie is dat ik zojuist heb gezien dat per 16 juni mijn contract is afgelopen. Nu even op zoek naar een nieuwe abonnement.
Ik zie dat T-Mobile nu een mooie aanbieding heeft 1000mbit + plus tv (via een app) voor 25 euro per maand.
Morgen eerst maar eens even bellen met kpn of ze nog korting willen geven, zo niet dan stap ik lekker over naar t-mobile
Mijn abonnement is al 2 jaar afgelopen, betaal nu 53,46 voor 200Mb. Zie dat voor nieuwe klanten 1Gb nu zelfs maar 52,50 kost. Kan ik op een manier m'n abonnement "opzeggen" en meteen opnieuw afsluiten? Of kan ik dan het beste bellen en dreigen om op te stappen
Voor "nieuwe klanten" korting mag je volgens mij 6 of zelfs 12 maanden geen klant geweest zijn.Luto schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:19:
Mijn abonnement is al 2 jaar afgelopen, betaal nu 53,46 voor 200Mb. Zie dat voor nieuwe klanten 1Gb nu zelfs maar 52,50 kost. Kan ik op een manier m'n abonnement "opzeggen" en meteen opnieuw afsluiten? Of kan ik dan het beste bellen en dreigen om op te stappen
Kun je je abonnement niet aanpassen via mijn kpn?
Bellen kan altijd, misschien kunnen ze je wel iets moois aanbieden.
Waar zie je die aanbieding?CrazyFool schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:39:
Ik heb zojuist een mailtje gehad over inflatie correctie. Het mooie is dat ik zojuist heb gezien dat per 16 juni mijn contract is afgelopen. Nu even op zoek naar een nieuwe abonnement.
Ik zie dat T-Mobile nu een mooie aanbieding heeft 1000mbit + plus tv (via een app) voor 25 euro per maand.
Morgen eerst maar eens even bellen met kpn of ze nog korting willen geven, zo niet dan stap ik lekker over naar t-mobile
@CrazyFool Die aanbieding zie ik ook niet. Wel voor 30 euro per maand 1 Gbit plus TV via app en 1 box.
Maar let wel op: Dat geldt voor 8 maanden. Daarna betaal je het volle pond, dus voor minstens 4 maanden (want een jaarcontract).
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Je moet gewoon bellen; vragen wat voor korting je kan krijgen als je een nieuw jaarcontract aangaat. Soms kan de gewone servicedesk je niet helpen, dan moet je vragen of je kan worden doorverbonden met de afdeling retentie. Let wel op; als je zover bent dat je echt wil dreigen met opzeggen, moet je daar zelf ook wel toe bereid zijn (dus als de aanbieding tegenvalt, gewoon een jaartje Ziggo / T-Mobile, whatever).Luto schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:19:
Als je al een mobiele telefonie abonnement hebt van t-mobile of ben. Gaat er nog eens 5 euro vanaf. En daarvan ben ik zelf in bezitBarre73 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:05:
[...]
@CrazyFool Die aanbieding zie ik ook niet. Wel voor 30 euro per maand 1 Gbit plus TV via app en 1 box.
Maar let wel op: Dat geldt voor 8 maanden. Daarna betaal je het volle pond, dus voor minstens 4 maanden (want een jaarcontract).
En dan is deze altijd nog goedkoper dan de huidige kortingen van kpn
[ Voor 5% gewijzigd door CrazyFool op 20-06-2023 16:22 ]
ik dreig al jaren, werkt tot nu toe prima.jurjen_g schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:08:
[...]
Je moet gewoon bellen; vragen wat voor korting je kan krijgen als je een nieuw jaarcontract aangaat. Soms kan de gewone servicedesk je niet helpen, dan moet je vragen of je kan worden doorverbonden met de afdeling retentie. Let wel op; als je zover bent dat je echt wil dreigen met opzeggen, moet je daar zelf ook wel toe bereid zijn (dus als de aanbieding tegenvalt, gewoon een jaartje Ziggo / T-Mobile, whatever).
Ik vraag het al jaren vriendelijk. Dat werkt tot nu toe prima.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Gisteren gebeld met KPN. Doorverbonden naar afdeling retentie. Ik zat er duidelijk, hard doch vriendelijk in. Ik wil de actie van 35 euro per maand doorzetten voor een jaar.
Nou, na 3 verschillende aanbiedingen werd het 6x35 en 6x52,50. Lager kon echt niet.
Ik probeer het binnenkort nog een keer.
Nou, na 3 verschillende aanbiedingen werd het 6x35 en 6x52,50. Lager kon echt niet.
Mijn ervaring met het verlengen is dat je dit het best op de laatste dagen van de kalendermaand kunt doen. Als iemand zijn targets nog moet halen, krijg je sneller korting.
Blijkbaar lezen ze mee, want 3 uur na mijn post kwam toch de befaamde inflatiemailDJTimo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:06:
[...]
bij mij zei T-Mobile dat het glas netwerk bij mij in de straat nog niet was opengesteld en ik dus niet kon overstappen. Daarna wel kpn gebeld om te zeggen dat ik overwoog over te stappen (die supportdesk heeft geen idee hoe dat zit) en ik kreeg toen een aanbieding gekregen om weer een jaar bij kpn te blijven. een paar weken later is mijn 50 mbit abo gratis geupgrade naar 1 gbit, dus ben er nu wel blij mee dat ik bij KPN ben gebleven. Een mail over inflatiecorrectie heb ik niet gekregen, ik denk omdat mijn nieuwe contract nog heel vers is.
Als er nog iemand op je adres woont met andere achternaam kan je altijd 'verlengen' tegen een dan geldende nieuwe klant korting. Enige nadeel; je moet de huidige apparatuur na opzeggen terugsturen.NelgNL schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 07:37:
Gisteren gebeld met KPN. Doorverbonden naar afdeling retentie. Ik zat er duidelijk, hard doch vriendelijk in. Ik wil de actie van 35 euro per maand doorzetten voor een jaar.
Ik ben niet van dreigen met opzeggen, ik wil gewoon bij KPN klant blijven.NelgNL schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 07:37:
Ik vind nog altijd idioot dat de ene enorme kortingen krijgt, de andere niet.
Mijn huidige abonnement loopt pas half november af, en ik eigenlijk wil ik naar het nieuwe Internet only abonnement met 1 Gbps voor 52,50 p/m. Als ik dat zou kunnen overzetten eind dit jaar, ga ik dan alsnog de inflatie die ik per 1 juli erbij krijg dan weer bij betalen?
Nee, dan ga je een nieuw jaarcontract aan voor 52,50 per maand (of wat de prijs in november is), totdat je volgend jaar juli weer inflatiecorrectie op dat bedrag krijgt.Soundwork schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:50:
[...]
Ik ben niet van dreigen met opzeggen, ik wil gewoon bij KPN klant blijven.
Mijn huidige abonnement loopt pas half november af, en ik eigenlijk wil ik naar het nieuwe Internet only abonnement met 1 Gbps voor 52,50 p/m. Als ik dat zou kunnen overzetten eind dit jaar, ga ik dan alsnog de inflatie die ik per 1 juli erbij krijg dan weer bij betalen?
Eigenlijk vind ik die hele gang van zaken rond de prijzen van internet een beetje zielig en nogal klantonvriendelijk:
- KPN introduceert TV+ en verlaagt de prijzen van 1 Gbps, maar vertelt dat niet tegen bestaande (contractvrije) klanten met enkel internet.
- KPN wijzigt de voorwaarden, zodat iedereen tot 1 april contractvrij was en die Internet Only-klanten dus hadden kunnen overstappen naar een goedkoper abonnement.
- Neem je contact op met de klantenservice om (al contractvrij) over te gaan naar dat nieuwe abonnement, wordt er een partij moeilijk gedaan door de (betaalde) Service Plus-afdeling, die je uiteindelijk onvriendelijk ("Dan moet u maar opzeggen") naar de afdeling Opzegging doorverbindt waar ze ook niet weten wat ze nu eigenlijk verkopen en gewoon de verbinding verbreken. En ik vroeg niet eens om korting...
Klopt, je moet dus eigenlijk eerst opzeggen om zo klant af te zijn.
Maar dan krijg je blijkbaar niet de nieuwe klant korting, het klopt van geen kanten dus.
Het kan blijkbaar alleen door op te zeggen en een nieuw abbo af te sluiten onder de naam van bv een partner.
Maar dan krijg je blijkbaar niet de nieuwe klant korting, het klopt van geen kanten dus.
Het kan blijkbaar alleen door op te zeggen en een nieuw abbo af te sluiten onder de naam van bv een partner.
Helemaal met je eens. Het is eigenlijk van de zotte dat je als vaste klant veel méér moet betalen dan de "switchers" die elk jaar naar een andere provider gaan. Helaas ligt bij de meeste grote bedrijven de focus op acquisitie en niet op retensie. Want ze worden nou eenmaal afgerekend, door aandeelhouders maar ook door analisten, op het aantal nieuwe klanten.Soundwork schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:50:
[...]
Ik ben niet van dreigen met opzeggen, ik wil gewoon bij KPN klant blijven.
Eigenlijk wordt in dit opzicht de "langbetalende klanten" dus benadeeld. En als bestaande klanten een korting krijgen, dan mag het niet zo zijn dat Jantje een compleet andere aanbieding krijgt dan Klaasje die in dezelfde wijk woont.robert.v.w. schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:15:
[...]
Helemaal met je eens. Het is eigenlijk van de zotte dat je als vaste klant veel méér moet betalen dan de "switchers" die elk jaar naar een andere provider gaan. Helaas ligt bij de meeste grote bedrijven de focus op acquisitie en niet op retensie. Want ze worden nou eenmaal afgerekend, door aandeelhouders maar ook door analisten, op het aantal nieuwe klanten.
(in dit voorbeeld hebben dan Jantje en Klaasje exact hetzelfde abonnement lopen bij KPN via glasvezel)
Vandaag liep mijn contract af, 1Gbit internet-only voor €57,50 per maand. Gebeld en me werd 5 euro korting per maand aangeboden. Aangegeven dat Ziggo me graag terug wilde met 12 maanden voor €35,-. Na overleg met een andere afdeling kreeg ik het aanbod 6 maanden voor €32,50 en de rest van het jaar €52,50. Dat laatste had ik sowieso al gekregen, dus nu 120 euro extra korting. Ik ben tevreden over KPN glasvezel, dus akkoord gegaan. Wel weer een jaarcontract, maar dat is niet erg.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ook hier: fijn dat je die korting gekregen hebt, maar eigenlijk is het belachelijk dat je als klant moet dreigen met opstappen, voordat je korting krijgt. De providers willen alleen maar groeien, groeien, groeien. Maar de markt van klanten is min of meer opgedroogd. Je bent dus alleen bezig om klanten tussen providers heen en weer te schuiven en grotendeels zal dat steeds hetzelfde groepje klanten zijn dat regelmatig wisselt. Dit kost dus enorme bergen geld aan administratie, reclame, monteurs, marketing etc. Ik vraag me af of de bedrijven ooit tot inzicht komen.elsinga schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:59:
Vandaag liep mijn contract af, 1Gbit internet-only voor €57,50 per maand. Gebeld en me werd 5 euro korting per maand aangeboden. Aangegeven dat Ziggo me graag terug wilde met 12 maanden voor €35,-. Na overleg met een andere afdeling kreeg ik het aanbod 6 maanden voor €32,50 en de rest van het jaar €52,50. Dat laatste had ik sowieso al gekregen, dus nu 120 euro extra korting. Ik ben tevreden over KPN glasvezel, dus akkoord gegaan. Wel weer een jaarcontract, maar dat is niet erg.
En ze hebben je dus toch op de nieuwe propositie overgezet (van Hussel naar Internet Only) met nieuwe prijsplan. Iets wat KPN ook niet standaard doet bij klanten waarvan het contract afloopt......elsinga schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:59:
Als ik niets had gedaan, dan had ik inderdaad gewoon 57,50 blijven betalen. Maar: ik heb niet gedreigd met opzeggen, ik heb alleen gezegd dat Ziggo me graag terug wil. En toen kreeg ik een beter aanbod.
En ja, dat hele model klopt niet, maar het is zoals het is. Bedrijven gaan niet gewoon iedereen minder laten betalen en dan hopen dat mensen gaan overstappen. Nee, dat doen ze met aanbiedingen voor overstappers. En dat zal ook wel zo blijven.
En ja, dat hele model klopt niet, maar het is zoals het is. Bedrijven gaan niet gewoon iedereen minder laten betalen en dan hopen dat mensen gaan overstappen. Nee, dat doen ze met aanbiedingen voor overstappers. En dat zal ook wel zo blijven.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Tja, niet mee eens. Als KPN mij na aflopen van mijn jaar abo (35€ voor internet only + TV online) een leuke aanbieding doet van laten we gek doen, 40€ per maand, zou ik best nog wel overwegen om te blijven.elsinga schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:48:
Als ik niets had gedaan, dan had ik inderdaad gewoon 57,50 blijven betalen. Maar: ik heb niet gedreigd met opzeggen, ik heb alleen gezegd dat Ziggo me graag terug wil. En toen kreeg ik een beter aanbod.
Dan is het namelijk de moeite niet om voor die 5x12€ ergens een andere aanbieding te vinden incl. dat je naar het postkantoor moet met je oude apparatuur, je de TV apps moet herinstalleren etc. etc. Denk echt dat je in nl. met een strakke prijs klanten jarenlang kan vasthouden. Maar ze willen/doen het gewoon niet.
En dat is denk ik niet te danken aan de mensen die jaarlijks overstappen maar juist aan die mensen die blijven zitten en het vergeten of geen prio geven en wel gewoon de volle mik betalen na het aflopen van het jaarcontract. Blijkbaar zijn die er genoeg (waarshcijnlijk geen mede tweakers).
Ons jaarcontract loopt volgende maand af en ik kreeg het volgende aanbod om nog een jaar te blijven :
1GB Glasvezel + TV (inclusief nieuwe TV+ Box) 1e 6 maanden 37,50, daarna 6 maanden 65. Prima deal, vriendelijke medewerker, heb bevestiging per email al binnen. Erg tevreden.
1GB Glasvezel + TV (inclusief nieuwe TV+ Box) 1e 6 maanden 37,50, daarna 6 maanden 65. Prima deal, vriendelijke medewerker, heb bevestiging per email al binnen. Erg tevreden.
Heb jij zelf gebeld met KPN, of ben je gebeld met deze aanbieding?ernie12121 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:49:
Ons jaarcontract loopt volgende maand af en ik kreeg het volgende aanbod om nog een jaar te blijven :
In hoeverre loop je risico op geen internet? Als ik per 1/1 opzeg en per zelfde 1/1 op naam van de vrouw een nieuw contract voor 1 jaar aan ga? Zit ik dan zonder?Lord_Dain schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:25:
[...]
Als er nog iemand op je adres woont met andere achternaam kan je altijd 'verlengen' tegen een dan geldende nieuwe klant korting. Enige nadeel; je moet de huidige apparatuur na opzeggen terugsturen.
Als alles goed gaat niet...supercop7373 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:31:
[...]
In hoeverre loop je risico op geen internet? Als ik per 1/1 opzeg en per zelfde 1/1 op naam van de vrouw een nieuw contract voor 1 jaar aan ga? Zit ik dan zonder?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
In principe heel weinig. Er wordt niks gedaan in de PoP met kabels verwisselen of zo. Dat scheelt al heel veel....supercop7373 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:31:
[...]
In hoeverre loop je risico op geen internet? Als ik per 1/1 opzeg en per zelfde 1/1 op naam van de vrouw een nieuw contract voor 1 jaar aan ga? Zit ik dan zonder?
Goed om in gedachte te houden. In principe loopt mijn (xs4all) contract nog tot rond kerst. Vooralsnog verleng ik elk jaar met een redelijk goede aanbieding echter afgelopen jaar 12x40 (internet only 100/100) en kort daarna verlaagde KPN zijn tarieven.Barre73 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:44:
[...]
In principe heel weinig. Er wordt niks gedaan in de PoP met kabels verwisselen of zo. Dat scheelt al heel veel....
Nu met de jaarlijk indexatie zit ik per 1/7 op €43,- per maand
Volgens mij gaat het administratief dan toch niet goed.supercop7373 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:31:
[...]
Als je namelijk opzegt met inachtneming van 1 maand, dan zou in dat voorbeeld 1 december de opzegging moeten indienen en dan direct een nieuw abonnement moeten aanvragen op de andere naam/persoon en deze laten ingaan per 1/1. Maar administratief is er toch een risico dat het ergens "kruist".....
Of heb ik dit compleet mis?
Sinds afgelopen donderdag aangesloten op glasvezel van KPN in combinatie met digitale televisie (via KPN+ Box). Dit na ongeveer 10 jaar klant bij Ziggo te zijn geweest.
Echter nog geen moment tevreden geweest. Constant haperend beeld bij het tv kijken, een trage verbinding (of zeker niet wat ik zou verwachten), meerdere keren per dag (soms per uur) wegvallen van de verbinding.
Bij Ziggo geen problemen gehad en na de overstap nog geen enkel moment tevreden geweest.
Echter nog geen moment tevreden geweest. Constant haperend beeld bij het tv kijken, een trage verbinding (of zeker niet wat ik zou verwachten), meerdere keren per dag (soms per uur) wegvallen van de verbinding.
Bij Ziggo geen problemen gehad en na de overstap nog geen enkel moment tevreden geweest.
Bellen, dan stuurt KPN een monteur langs om te kijken wat er speeltB2C schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:38:
Sinds afgelopen donderdag aangesloten op glasvezel van KPN in combinatie met digitale televisie (via KPN+ Box). Dit na ongeveer 10 jaar klant bij Ziggo te zijn geweest.
S23 > Tab S8 > ATV 4K > Airtags < Macbook Pro M1 < IPad Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X
@B2C Heb je toevallig eigen apparatuur in gebruik? Of bijv. nog die tp link wifi mesh die Ziggo iedereen zo ongeveer gratis gaf?
Gaat prima, zijn zat mensen die dit doen, in dit topic zijn er al meerdere, kan je ook kenbaar maken aan de klantenservice.Soundwork schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:37:
[...]
Volgens mij gaat het administratief dan toch niet goed.
Als je namelijk opzegt met inachtneming van 1 maand, dan zou in dat voorbeeld 1 december de opzegging moeten indienen en dan direct een nieuw abonnement moeten aanvragen op de andere naam/persoon en deze laten ingaan per 1/1. Maar administratief is er toch een risico dat het ergens "kruist".....
Of heb ik dit compleet mis?
S23 > Tab S8 > ATV 4K > Airtags < Macbook Pro M1 < IPad Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X
Ik moet sowieso bellen, want de eerste factuur klopt ook niet met hetgeen beloofd is.ken-dj schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:41:
[...]
Bellen, dan stuurt KPN een monteur langs om te kijken wat er speelt
Ik heb de volgende apparatuur in de genoemde volgorde aangesloten: KPN (V)12 modem (WiFi staat uit) - Asus RT-N66U (ook hier staat de WiFi uit; soort van bridge modus) - UniFi 8 poorten switch - 2 maal UniFi APCaelorum schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:42:
@B2C Heb je toevallig eigen apparatuur in gebruik? Of bijv. nog die tp link wifi mesh die Ziggo iedereen zo ongeveer gratis gaf?
Dus korte antwoord is ja.
hoe is tv plus verbonden via wifi of via kabel ?B2C schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:02:
[...]
Ik heb de volgende apparatuur in de genoemde volgorde aangesloten: KPN (V)12 modem (WiFi staat uit) - Asus RT-N66U (ook hier staat de WiFi uit; soort van bridge modus) - UniFi 8 poorten switch - 2 maal UniFi AP
via wifi mag het alleen op wifi6 wegens efficienter is dan de voorgangers.
bekabeld moet je in de gaten houden dat je eigen spullen wel IGMP snooping aan staat anders gaat zoieso mis
hoe log ik in op mijn SW2? ik heb even gegoogled maar dat adres werkt niet op het forum. mijn eigen ip werkt ook niet?
[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 26-06-2023 22:32 ]
De box is verbonden via de WiFi van één van de AP’s van UniFi.jopoh schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:23:
[...]
hoe is tv plus verbonden via wifi of via kabel ?
bekabeld moet je in de gaten houden dat je eigen spullen wel IGMP snooping aan staat anders gaat zoieso mis
TV ontvanger zou ik nooit via WiFi verbinden, dat is mijn inziens vragen om problemen.
Verder is het ook niet handig om 2 routers in je netwerk te hebben. Ook helemaal niet meer nodig tegenwoordig dankzij vrije modem keuze.
Verder is het ook niet handig om 2 routers in je netwerk te hebben. Ook helemaal niet meer nodig tegenwoordig dankzij vrije modem keuze.
[ Voor 47% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-06-2023 23:04 ]
Inloggen in het modem en kijken welk ip adres je swp heeft. Dat ipadres bezoeken en je kan inloggenjopoh schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:23:
[...]
En zorgen dat je niet dubbele NAT en zo.jopoh schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:23:
[...]
Haal die v12 er eens tussenuit of zorg dat die Asus er tussenuit is of echt ik bridge modus gaat.B2C schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:02:
[...]
Ik heb de volgende apparatuur in de genoemde volgorde aangesloten: KPN (V)12 modem (WiFi staat uit) - Asus RT-N66U (ook hier staat de WiFi uit; soort van bridge modus) - UniFi 8 poorten switch - 2 maal UniFi AP
Dubbele routers is echt vragen om problemen, helemaal met dat nieuwe tv platform.
kan je 2.4ghz en 5ghz spreiden met de SW2? ik zit nu in het menu te kijken, maar zie geen optie.
[ Voor 39% gewijzigd door Farabi op 27-06-2023 00:16 ]
Helaas vanwege de locaties van de TV’s niet echt een optie om ze bedraad aan te sluiten. Heb met Netflix bijvoorbeeld via de TV+ geen problemen.Dj-sannieboy schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:02:
TV ontvanger zou ik nooit via WiFi verbinden, dat is mijn inziens vragen om problemen.
Mijn voorkeur zou ook zijn dat ik de switch rechtstreeks aansluit op het modem van KPN, dus zonder de Asus er tussen. Kreeg dat alleen niet werkend (ligt waarschijnlijk aan mij).
De switch van UniFi is trouwens de Lite.
Swp? Hoe bedoel je vervolgens inloggen?Koekenbakkertje schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:23:
[...]
Inloggen in het modem en kijken welk ip adres je swp heeft. Dat ipadres bezoeken en je kan inloggen
Zou graag die Asus er tussenuit halen, want die is al wat jaartjes oud. Maar kreeg de boel niet werkend. De switch achter de V12 moet mogelijk zijn toch?Caelorum schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:39:
[...]
Haal die v12 er eens tussenuit of zorg dat die Asus er tussenuit is of echt ik bridge modus gaat.
Dubbele routers is echt vragen om problemen, helemaal met dat nieuwe tv platform.
Dan zou ik nog liever powerline gebruiken dan WiFi. Belangrijk bij het gebruik van een switch is dat deze IGMP snooping ondersteund. Die Asus router zou ik er sowieso tussenuit halen.B2C schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:38:
[...]
Helaas vanwege de locaties van de TV’s niet echt een optie om ze bedraad aan te sluiten. Heb met Netflix bijvoorbeeld via de TV+ geen problemen.
Mijn voorkeur zou ook zijn dat ik de switch rechtstreeks aansluit op het modem van KPN, dus zonder de Asus er tussen. Kreeg dat alleen niet werkend (ligt waarschijnlijk aan mij).
De switch van UniFi is trouwens de Lite.
Overigens is Netflix (streaming) niet te vergelijken met live TV.
[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-06-2023 09:45 ]
De TV+ boxen van KPN zijn juist ontworpen om wel via Wifi te kunnen verbinden. Moet je ze wel op Unicast signaal ingesteld hebben staan voor de TV, anders vraag je inderdaad om een probleem.Dj-sannieboy schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:02:
@B2C Zou dat het probleem kunnen zijn? Dat de TV+ boxen nog ingesteld staan op multicast? Dat geeft vaak problemen via Wifi inderdaad.
Zie hier waar die instelling zit.
Het KAN idd via standaard Wifi op unicast, maar ik onderschrijf zeker dat dit verre van stabiel werkt. Veel haperende verbindingen. Wifi6 schijnt al een heel stuk te helpenBarre73 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:52:
[...]
De TV+ boxen van KPN zijn juist ontworpen om wel via Wifi te kunnen verbinden. Moet je ze wel op Unicast signaal ingesteld hebben staan voor de TV, anders vraag je inderdaad om een probleem.
@B2C Zou dat het probleem kunnen zijn? Dat de TV+ boxen nog ingesteld staan op multicast? Dat geeft vaak problemen via Wifi inderdaad.
Dat weet ik, maar WiFi is mijn inziens gewoon veel te storingsgevoelig.Barre73 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:52:
[...]
De TV+ boxen van KPN zijn juist ontworpen om wel via Wifi te kunnen verbinden. Moet je ze wel op Unicast signaal ingesteld hebben staan voor de TV, anders vraag je inderdaad om een probleem.
Bij de eerste box lijkt dit voor wat betreft het tv kijken een oplossing te zijn. Ik kom zelf deze optie niet vinden. Dus bedankt voor de link.Barre73 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:52:
[...]
Ik kan in de UniFi controller aangeven dat ik gebruik wil maken van IGMP snooping. Maar V12 en daar vervolgens de switch op aansluiten, zou moeten lukken toch?Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:43:
[...]
Dan zou ik nog liever powerline gebruiken dan WiFi. Belangrijk bij het gebruik van een switch is dat deze IGMP snooping ondersteund. Die Asus router zou ik er sowieso tussenuit halen.
Overigens is Netflix (streaming) niet te vergelijken met live TV.
Hij geeft op de TV+ aan bij informatie dat verbinding in ieder geval uitstekend is. Op beide kastjes.superduper schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:54:
[...]
Het KAN idd via standaard Wifi op unicast, maar ik onderschrijf zeker dat dit verre van stabiel werkt. Veel haperende verbindingen. Wifi6 schijnt al een heel stuk te helpen
Yup, en dat is hartstikke aardig van hem. (heb ik ook), maar dat is wat anders dan stabiel en ook onder load(s). Ik heb heel vaak dat TV dan opstart zonder geluid bv en dan na 1-2 minuten gaat haperen en wegvalt. Terugkijken of replay start soms helemaal niet. Streamen via wifi naar de tv+ box wil bijna nooit lekker starten.B2C schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:43:
[...]
Hij geeft op de TV+ aan bij informatie dat verbinding in ieder geval uitstekend is. Op beide kastjes.
Op mijn bekabelde TV+ box geen last van dit alles.
Ik heb overigens net een Unify UP6+ besteld om te kijken of dat idd beter gaat dan op Wifi5
Vandaag een brief gekregen dat ik binnen een maand een "gratis" snelheidsverhoging krijg van 100Mbit/s naar 200Mbit/s. Natuurlijk niet echt gratis vanwege de prijsverhoging die ze deze maand hebben doorgevoerd maar toch mooi dat ze het doen. M'n jaarcontract loopt pas in december af dus dan kan ik nog een half jaar gebruik maken van het snellere internet
Neem je naast KPN vast internet dan ook mobiel en/of TV af?Skix_Aces schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:17:
Vandaag een brief gekregen dat ik binnen een maand een "gratis" snelheidsverhoging krijg van 100Mbit/s naar 200Mbit/s. Natuurlijk niet echt gratis vanwege de prijsverhoging die ze deze maand hebben doorgevoerd maar toch mooi dat ze het doen. M'n jaarcontract loopt pas in december af dus dan kan ik nog een half jaar gebruik maken van het snellere internet
Ja ik heb momenteel een internet + tv abonnement, en een mobiel abonnement bij KPN.Soundwork schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:00:
[...]
Neem je naast KPN vast internet dan ook mobiel en/of TV af?
TV+ werkt ook alleen uitstekend via de wifi met een box12. Of je moet een v10 (of eigen modem) icm SWP2 hebben. Wifi 5 geeft problemen.superduper schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:40:
[...]
Yup, en dat is hartstikke aardig van hem. (heb ik ook), maar dat is wat anders dan stabiel en ook onder load(s). Ik heb heel vaak dat TV dan opstart zonder geluid bv en dan na 1-2 minuten gaat haperen en wegvalt. Terugkijken of replay start soms helemaal niet. Streamen via wifi naar de tv+ box wil bijna nooit lekker starten.
Op mijn bekabelde TV+ box geen last van dit alles.
Ik heb overigens net een Unify UP6+ besteld om te kijken of dat idd beter gaat dan op Wifi5
Via de Unify wifi wens ik je succes met eerst alles goed instellen en dan hopen dat het soepel werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaak88 op 27-06-2023 22:34 ]
De Box12 heeft Wifi6 dus dat is nog steeds een veelgehoorde 'oplossing' (als het echt via WiFi zou moeten). Dat is voor mij geen optie. Ik heb een unify WiFI netwerkje in de lucht uit mijn ziggo tijd, en daar was geen enkel issue qua instellen hoor. Aanmelden op het netwerk en de TV+ box liep meteen. Verbinding is niet altjd top dus hopelijk brengt de wifi 6 versie daar iets verbetering in. Maar ik ga echt niet zeggen dat het een must is.sjaak88 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:32:
[...]
TV+ werkt ook alleen uitstekend via de wifi met een box12. Of je moet een v10 (of eigen modem) icm SWP2 hebben. Wifi 5 geeft problemen.
Via de Unify wifi wens ik je succes met eerst alles goed instellen en dan hopen dat het soepel werkt.
Vandaag is de verlenging ingegaan van mijn vaste KPN aansluiting met TV. De internet aansluiting blijft hetzelfde maar voor de TV zijn er twee nieuwe Android TV kastjes gestuurd die het helaas niet doen. Ik krijg bij het opstarten vrijwel direct de foutcode KBX-SOTA-E101.
Na 30 min met de helpdesk gesproken te hebben blijkt er een verlopen certificaat op de kastjes te staan die niet op afstand aan te passen is. De enige optie is de kastjes te vervangen bij een KPN winkel.
Toch jammer, had gehoopt dat dit allemaal wat soepeler had verlopen, kost me nu toch weer onnodig tijd...Vanmiddag maar naar de KPN winkel toe.
Na 30 min met de helpdesk gesproken te hebben blijkt er een verlopen certificaat op de kastjes te staan die niet op afstand aan te passen is. De enige optie is de kastjes te vervangen bij een KPN winkel.
Toch jammer, had gehoopt dat dit allemaal wat soepeler had verlopen, kost me nu toch weer onnodig tijd...Vanmiddag maar naar de KPN winkel toe.
Net gebeld door "het serviceteam namens KPN", die me een mooi aanbod mochten doen ofzoiets. Klonk spoofy, dus "doe maar een aanbod per email, mijn gegevens heb je als het goed is al".
Niets ontvangen natuurlijk
Niets ontvangen natuurlijk
Sometimes you need to plan for coincidence
Bel voor de zekerheid nog een keer met de klantenservice of vraag het op het forum van kpn. Ik kan met bijna 100% zekerheid zeggen dat ze je in de winkel geen nieuwe ontvangers gaan meegeven.Aalard99 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:16:
Vandaag is de verlenging ingegaan van mijn vaste KPN aansluiting met TV. De internet aansluiting blijft hetzelfde maar voor de TV zijn er twee nieuwe Android TV kastjes gestuurd die het helaas niet doen. Ik krijg bij het opstarten vrijwel direct de foutcode KBX-SOTA-E101.
Ik heb net meer dan 30 minuten met de helpdesk gesproken en ga niet nog een keer dat doen, ik ga vanmiddag wel even bij de winkel langs. Is gelukkig niet al te ver hier vandaan, doe dat binnen 30 min. Hoop dat je ongelijk hebt maar zal het laten weten :-)gjtm schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:38:
[...]
Bel voor de zekerheid nog een keer met de klantenservice of vraag het op het forum van kpn. Ik kan met bijna 100% zekerheid zeggen dat ze je in de winkel geen nieuwe ontvangers gaan meegeven.
https://forum.kpn.com/kpn...ostid=1774549#post1774549
[ Voor 9% gewijzigd door Aalard99 op 28-06-2023 11:02 ]
Dat kun je instellenAalard99 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:10:
Ok, inmiddels een nieuw kastje gekregen via de KPN winkel en deze werkt 😀. Even wennen maar ziet er prima uit zover. Volgens mij is dit gewoon een unicast stream ipv de multicast streams die ik voorheen had. Klopt dat?
Nou ik trek mijn keutel weer in dan, heb je 2 kastjes meegekregen? Weet uit ervaring dat ze maar een zeer beperkte voorraad van apparatuur daar hebben liggen, in principe hoort het allemaal via de klantenservice en postnl te lopen. Fijn dat je dan niet voor niks naar de winkel bent geweest.Aalard99 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:10:
Ok, inmiddels een nieuw kastje gekregen via de KPN winkel en deze werkt 😀. Even wennen maar ziet er prima uit zover. Volgens mij is dit gewoon een unicast stream ipv de multicast streams die ik voorheen had. Klopt dat?
Nee, één kastje maar daar ben ik voorlopig mee gered. Ik gebruik de tweede TV nauwelijks. Ze hadden er inderdaad maar één liggen in de winkel.gjtm schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:25:
[...]
Nou ik trek mijn keutel weer in dan, heb je 2 kastjes meegekregen? Weet uit ervaring dat ze maar een zeer beperkte voorraad van apparatuur daar hebben liggen, in principe hoort het allemaal via de klantenservice en postnl te lopen. Fijn dat je dan niet voor niks naar de winkel bent geweest.
Ik zou vandaag overgaan naar KPN glasvezel. Alles keurig netjes aangesloten. Zwarte kastje van KPN op de glasvezelaansluiting (moest wel het blauwe klepje zelf openzetten anders kreeg ik dat ding er met geen mogelijkheid op). Helaas geen enkele verbinding. Lampje power brandt groen, connection geen lampje en alarm is rood.
Doe ik nog iets fout? Ben ik iets vergeten? KPN zegt het ook niet te weten en stuurt een monteur vrijdag (nog geen bevestiging dus hang alweer een kwartier aan de telefoon te wachten).
Doe ik nog iets fout? Ben ik iets vergeten? KPN zegt het ook niet te weten en stuurt een monteur vrijdag (nog geen bevestiging dus hang alweer een kwartier aan de telefoon te wachten).
Is hij helemaal doorgeschoven tot de vergrendeling, nokje/vierkantje?Luap82 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:59:
Ik zou vandaag overgaan naar KPN glasvezel. Alles keurig netjes aangesloten. Zwarte kastje van KPN op de glasvezelaansluiting (moest wel het blauwe klepje zelf openzetten anders kreeg ik dat ding er met geen mogelijkheid op). Helaas geen enkele verbinding. Lampje power brandt groen, connection geen lampje en alarm is rood.
Jups!stormfly schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:05:
[...]
Is hij helemaal doorgeschoven tot de vergrendeling, nokje/vierkantje?
Afdekdopje in de NT (zwarte kastje) er wel eerst afgehaald voordat je probeerde de NT erop te schuiven?Luap82 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:59:
:strip_exif()/f/image/7pTQehO5y0FLtAVA16pfSPjk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 28-06-2023 14:35 ]
Als je via multicast wilt kijken (verreweg beste kwaliteit) dan moet je AP's wel van alles goed ingesteld hebben staan om hiermee om te kunnen gaan.superduper schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:41:
[...]
De Box12 heeft Wifi6 dus dat is nog steeds een veelgehoorde 'oplossing' (als het echt via WiFi zou moeten). Dat is voor mij geen optie. Ik heb een unify WiFI netwerkje in de lucht uit mijn ziggo tijd, en daar was geen enkel issue qua instellen hoor. Aanmelden op het netwerk en de TV+ box liep meteen. Verbinding is niet altjd top dus hopelijk brengt de wifi 6 versie daar iets verbetering in. Maar ik ga echt niet zeggen dat het een must is.
Vaak denken mensen via multicast te kijken via tv+ terwijl dit kastje zichzelf gewoon terugzet naar unicast als hij geen multicast verbinding kan opbouwen, ook al staat het in de instellingen op multicast.
Via wifi 5 heb je geen problemen met unicast, wel met multicast.
UIteraard. Ik heb dezelfde handleiding gebruikt. Maar met geen mogelijkheid dat ik hem erin krijg met het blauwe klepje dicht. Dus zelf opengedaan. Klikt er zo in. Maar alsnog geen verbinding.Barre73 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:34:
[...]
Afdekdopje in de NT (zwarte kastje) er wel eerst afgehaald voordat je probeerde de NT erop te schuiven?
[Afbeelding]
Had ik ook. Hier heeft het bijna 24 uur geduurd voordat de connectie spontaan actief was. Ik vermoed dat er administratief nog ergens een procesje heeft moeten draaien (al dan niet updaten van hardware configuratie op afstand ofzo).Luap82 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:41:
[...]
UIteraard. Ik heb dezelfde handleiding gebruikt. Maar met geen mogelijkheid dat ik hem erin krijg met het blauwe klepje dicht. Dus zelf opengedaan. Klikt er zo in. Maar alsnog geen verbinding.
Ik wil nog even terugkomen op een probleem wat ik had en hierover had geklaagd in dit topic, een tijdje met een KPN monteur het probleem proberen op te lossen met dit als uiteindelijke conclusie:
De monteur die langs is gekomen vindt het een aparte oorzaak, maar het volgende is de oplossing bij mij gebleken.
Ik heb een kabel liggen van het modem naar mijn TV ontvanger, op het moment dat de monteur het modem in zijn handen had zag ik het beeld stotteren, dit stopte op het moment dat hij het modem neerlegde.
Ik heb daarop de connector van die kabel eraf geknipt en een nieuwe erop gezet. De oude connector had op twee pinnen doffe plekken zitten wat voor mij op corrosie lijkt. Sindsdien is alles stabiel!
Wel vreemd, bij mijn vorige provider gaf dit nooit problemen, ja, de kabel is bij het omzetten van die provider naar KPN uit het oude modem naar het nieuwe modem gegaan, maar de corrosie was er op dat moment al (de kabel ligt er al tien jaar), de problemen waren direct bij het omzetten van providers aanwezig.
Het lijkt dat PPPoE erg gevoelig is of dat de manier waarop KPN omgaat met PPPoE gevoelig is voor dergelijke storingen. Ik vermoed het eerste. Het ligt in ieder geval niet aan KPN specifieke firmware, er is namelijk ook een Fritz Box getest en die had alsnog hetzelfde probleem binnen een dag, daarna had ik de connector van de kabel vervangen. Hierna heeft het modem negen dagen zonder verbrekingen van het internet goed gewerkt.
Als er problemen waren, zag ik dat de TV even connectie kwijt was, maar nagenoeg meteen weer werkte, terwijl het internet er 2-5 minuten voor nodig had voordat het terug kwam. Mijn thuisnetwerk had nergens problemen mee en met Iperf3 was de snelheid perfect zonder CRC errors.
Het lijkt dat de problemen door corrosie zeer zeldzaam optraden, waardoor het een lastig te vinden probleem was. De monteur had alle kabels doorgemeten met de beste apparatuur en vond dit een heel erg vreemde situatie en vermoedde dat het toch de Fritz Box was die het opgelost zou hebben.
Inmiddels heb ik vier dagen zonder problemen de EBv12b aangesloten, dus moet het echt de connector van de kabel zijn geweest waardoor de PPPoE verbinding er sporadisch (altijd minimaal eens per twee dagen) uitvloog.
Het probleem lag dus uiteindelijk aan een connector van een van mijn UTP kabels die niet helemaal goed was. Dat het bij mijn vorige provider niet naar voren kwam, heeft weer te maken met een ander protocol van verbinding met het daadwerkelijke internet.
De monteur die langs is gekomen vindt het een aparte oorzaak, maar het volgende is de oplossing bij mij gebleken.
Ik heb een kabel liggen van het modem naar mijn TV ontvanger, op het moment dat de monteur het modem in zijn handen had zag ik het beeld stotteren, dit stopte op het moment dat hij het modem neerlegde.
Ik heb daarop de connector van die kabel eraf geknipt en een nieuwe erop gezet. De oude connector had op twee pinnen doffe plekken zitten wat voor mij op corrosie lijkt. Sindsdien is alles stabiel!
Wel vreemd, bij mijn vorige provider gaf dit nooit problemen, ja, de kabel is bij het omzetten van die provider naar KPN uit het oude modem naar het nieuwe modem gegaan, maar de corrosie was er op dat moment al (de kabel ligt er al tien jaar), de problemen waren direct bij het omzetten van providers aanwezig.
Het lijkt dat PPPoE erg gevoelig is of dat de manier waarop KPN omgaat met PPPoE gevoelig is voor dergelijke storingen. Ik vermoed het eerste. Het ligt in ieder geval niet aan KPN specifieke firmware, er is namelijk ook een Fritz Box getest en die had alsnog hetzelfde probleem binnen een dag, daarna had ik de connector van de kabel vervangen. Hierna heeft het modem negen dagen zonder verbrekingen van het internet goed gewerkt.
Als er problemen waren, zag ik dat de TV even connectie kwijt was, maar nagenoeg meteen weer werkte, terwijl het internet er 2-5 minuten voor nodig had voordat het terug kwam. Mijn thuisnetwerk had nergens problemen mee en met Iperf3 was de snelheid perfect zonder CRC errors.
Het lijkt dat de problemen door corrosie zeer zeldzaam optraden, waardoor het een lastig te vinden probleem was. De monteur had alle kabels doorgemeten met de beste apparatuur en vond dit een heel erg vreemde situatie en vermoedde dat het toch de Fritz Box was die het opgelost zou hebben.
Inmiddels heb ik vier dagen zonder problemen de EBv12b aangesloten, dus moet het echt de connector van de kabel zijn geweest waardoor de PPPoE verbinding er sporadisch (altijd minimaal eens per twee dagen) uitvloog.
Het probleem lag dus uiteindelijk aan een connector van een van mijn UTP kabels die niet helemaal goed was. Dat het bij mijn vorige provider niet naar voren kwam, heeft weer te maken met een ander protocol van verbinding met het daadwerkelijke internet.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ahum.. really? Nee, zo werkt het niet.Koldur schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:37:
Bij je Ziggo modem zal de stekker gewoon nog net wat beter contact hebben gemaakt, of was de tolerantie op de LAN connector wat beter. Maar het protocol heeft er niets meer te maken en kan er ook niets mee te maken hebben.
Ik denk niet dat PPPoE verbinding hier iets mee te maken heeft. Je hebt het over de verbinding tussen het tv kastje en de router?Koldur schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:37:
Ik wil nog even terugkomen op een probleem wat ik had en hierover had geklaagd in dit topic, een tijdje met een KPN monteur het probleem proberen op te lossen met dit als uiteindelijke conclusie:
Eerder lijkt mij dat bij de vorige provider het prima was je dat een 100Mbit verbinding had (4) en bij KPN je toch 1Gbit moet hebben ( 8 )
Volgende keer misschien even wat vriendelijker reagerenTFHfony schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:41:
[...]
Ahum.. really? Nee, zo werkt het niet.
Bij je Ziggo modem zal de stekker gewoon nog net wat beter contact hebben gemaakt, of was de tolerantie op de LAN connector wat beter. Maar het protocol heeft er niets meer te maken en kan er ook niets mee te maken hebben.
Het was zeker wel het geval, heb het namelijk na de problemen bij KPN toen ook een weekje met het modem op de aansluiting van mijn vorige provider gehad en toen ging het prima.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik had bij mijn vorige provider 250Mbit terwijl ik bij KPN het probleem ook had dat ik 200Mbit had als snelheid.sjaak88 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:42:
[...]
Ik denk niet dat PPPoE verbinding hier iets mee te maken heeft. Je hebt het over de verbinding tussen het tv kastje en de router?
Eerder lijkt mij dat bij de vorige provider het prima was je dat een 100Mbit verbinding had (4) en bij KPN je toch 1Gbit moet hebben ( 8 )
Het TV ontvanger verhaal op zich heeft er weinig mee te maken, behalve dat die kabel daar toevallig heen is gegaan.
Waar het mij vooral om gaat is, dat het dus ook aan de connector kan liggen en het nu perfect werkt. Heel fijn en erg blij mee dat het nu is opgelost.
Het heeft niet met de snelheid van je verbinding te maken. De connectie die opgezet wordt tussen je router en je tv kastje. KPN moet dat 1Gbit zijn, dat kan bij ziggo misschien prima met 100Mbit?Koldur schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:46:
[...]
Ik had bij mijn vorige provider 250Mbit terwijl ik bij KPN het probleem ook had dat ik 200Mbit had als snelheid.
Het TV ontvanger verhaal op zich heeft er weinig mee te maken, behalve dat die kabel daar toevallig heen is gegaan.
Waar het mij vooral om gaat is, dat het dus ook aan de connector kan liggen en het nu perfect werkt. Heel fijn en erg blij mee dat het nu is opgelost.
Je hebt het over 2 doffe plekjes op je connector, dus dan kan het zijn dat hij switched naar 100Mbit.
[ Voor 6% gewijzigd door sjaak88 op 30-06-2023 14:48 ]
Nogmaals: Het protocol heeft er echt niets mee te maken. Trust me. Bij corrosie op de connector is het gewoon een kwestie van diverse factoren van wat de kwaliteit van de verbinding wordt. Het gebruikte protocol is er daar geen van.Koldur schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:44:
[...]
Het was zeker wel het geval, heb het namelijk na de problemen bij KPN toen ook een weekje met het modem op de aansluiting van mijn vorige provider gehad en toen ging het prima.
100mbps is voldoende voor het TV "signaal". Veel van de KPN boxjes hebben zelfs maar een 100mbps NIC aan boord.sjaak88 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:47:
[...]
Het heeft niet met de snelheid van je verbinding te maken. De connectie die opgezet wordt tussen je router en je tv kastje. KPN moet dat 1Gbit zijn, dat kan bij ziggo misschien prima met 100Mbit?
Je hebt het over 2 doffe plekjes op je connector, dus dan kan het zijn dat hij switched naar 100Mbit.
[ Voor 33% gewijzigd door TFHfony op 30-06-2023 14:52 ]
Ik vond het ook apart, maar als je op een dergelijke, wel empirische manier, test, lijkt dat de meest logische conclusie te zijn.TFHfony schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:49:
[...]
Nogmaals: Het protocol heeft er echt niets mee te maken. Trust me. Bij corrosie op de connector is het gewoon een kwestie van diverse factoren van wat de kwaliteit van de verbinding wordt. Het gebruikte protocol is er daar geen van.
[...]
100mbps is voldoende voor het TV "signaal". Veel van de KPN boxjes hebben zelfs maar een 100mbps NIC aan boord.
Dan zullen de connectoren van het modem van de vorige provider misschien minder gevoelig ervoor zijn geweest en het daar niet zijn voorgekomen of dat het misschien bij de connectbox van Ziggo anders is opgezet m.b.t. scheiding van de daadwerkelijke hardware aansluitingen van de WAN en het LAN gedeelte ook fysiek gescheiden zijn en dit bij de KPN/Fritz Boxen dat niet niet zo is.
Ik ken de hardware ontwerpen hier niet goed genoeg voor om daar uitsluitsel over te geven. Maar er moet ergens een verschil zitten.
Ik vind het persoonlijk sowieso vreemd, dat een intern netwerk (LAN) probleem het externe netwerk (WAN) kan beïnvloeden. Vooral dit heeft die gedachtegang voor mij in werking gezet.
[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 30-06-2023 15:11 ]
Of de kabel is dof geworden terwijl die in de box zat van ziggo. Dus contact was daar nog goed, maar nu niet meer?
Denk dat je niet alles gelezen hebt, want dat is namelijk al langsgekomen dat dit in ieder geval met zekerheid niet het geval is.Caelorum schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:40:
Of de kabel is dof geworden terwijl die in de box zat van ziggo. Dus contact was daar nog goed, maar nu niet meer?
Mwah... Dat wil ik toch tegen spreken. Ik denk het toch wel. Maar dan niet het pppoe protocol, maar het TV signaal-procol. KPN gebruikt daarvoor multicast en dat is gevoelig voor verstoringen en kent vrijwel geen buffermogelijkheid. Zodra er een verstoring in het signaal zit (bijvoorbeeld met een slechtere stekker), dan zie je dat als storing in je beeld. Dat is ook de reden dat het zo vaak slecht werkt met powerline adapters. Een gewoon ethernetsignaal kan missende pakketjes bufferen en daar merk je niks van. Maar multicast kan dat niet.TFHfony schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:49:
[...]
Nogmaals: Het protocol heeft er echt niets mee te maken. Trust me. Bij corrosie op de connector is het gewoon een kwestie van diverse factoren van wat de kwaliteit van de verbinding wordt. Het gebruikte protocol is er daar geen van.
Ziggo gebruikt tussen het Coaxmodem en de TV decoder geen multicast en dus zal dat minder gevoelig zijn voor storingen.
Top dat je probleem weg is.Koldur schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:46:
[...]
Niet genoemd is de sterkte van van de magnetics die de galvanische scheiding en het asymmetrische signaal genereren op de aderparen in het modem.
Er is zeker kwaliteitsverschil van die component waardoor een verbinding kritischer kan zijn voor overgangsweerstand tussen connector en stekker. Is natuurlijk genormeerd maar er zal verschil zijn.
Dat klinkt wel plausibel, heb je ook een idee waarom het PPPoE signaal dan de verbinding verbreekt en lang op moet bouwen, zeker vergeleken met de VLAN die naar de TV gaat?Barre73 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:03:
[...]
Mwah... Dat wil ik toch tegen spreken. Ik denk het toch wel. Maar dan niet het pppoe protocol, maar het TV signaal-procol. KPN gebruikt daarvoor multicast en dat is gevoelig voor verstoringen en kent vrijwel geen buffermogelijkheid. Zodra er een verstoring in het signaal zit (bijvoorbeeld met een slechtere stekker), dan zie je dat als storing in je beeld. Dat is ook de reden dat het zo vaak slecht werkt met powerline adapters. Een gewoon ethernetsignaal kan missende pakketjes bufferen en daar merk je niks van. Maar multicast kan dat niet.
Ziggo gebruikt tussen het Coaxmodem en de TV decoder geen multicast en dus zal dat minder gevoelig zijn voor storingen.
Zover ik weet zit er in die experiaboxen ook gewoon een igmp-proxy die de iptv multicast udp frames omzet naar tcp en tevens een klein beetje buffert (buffersize zal niet al te groot zijn)?Barre73 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:03:
[...]
Het meeste layer 4 multicast verkeer (in onze context) is ook gewoon ethernet (layer 2) hoor.Barre73 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:03:
[...]
Een gewoon ethernetsignaal kan missende pakketjes bufferen en daar merk je niks van. Maar multicast kan dat niet.
[ Voor 27% gewijzigd door EnigmA-X op 30-06-2023 17:04 ]
Ik heb het allemaal gelezen maar kan die conclusie er niet uithalen.Koldur schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:47:
[...]
Denk dat je niet alles gelezen hebt, want dat is namelijk al langsgekomen dat dit in ieder geval met zekerheid niet het geval is.
“probleem is direct bij omzetten providers aanwezig. Ja, er was al corrosie op de kabel. Ja, de kabel is er uit gegaan om van apparaat te wisselen".
Wat mij betreft staat de simpele "corrosie op kabel gebeurd terwijl het in oud apparaat zat en nu in nieuw apparaat maken die twee punten geen contact meer" gewoon nog overeind.
Lees nog eensCaelorum schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:58:
[...]
Ik heb het allemaal gelezen maar kan die conclusie er niet uithalen.
“probleem is direct bij omzetten providers aanwezig. Ja, er was al corrosie op de kabel. Ja, de kabel is er uit gegaan om van apparaat te wisselen".
Wat mij betreft staat de simpele "corrosie op kabel gebeurd terwijl het in oud apparaat zat en nu in nieuw apparaat maken die twee punten geen contact meer" gewoon nog overeind.
Ik had het al eens gelezen en daarna na jouw reactie nog eens, dus zeg het maar...
Koldur in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3"Caelorum schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:56:
[...]
Ik had het al eens gelezen en daarna na jouw reactie nog eens, dus zeg het maar...
Sinds gisteren een unify U6 plus AP hangen en dit werkte out of the box. TV+ box sprong automatisch op multicast, verbinding uitstekend en ik moet zeggen dat TV kijken, zappen, replay en streamen naar de box ook echt daadwerkelijk beter werkte. Geen hickups, snelle respons.sjaak88 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:32:
[...]
TV+ werkt ook alleen uitstekend via de wifi met een box12. Of je moet een v10 (of eigen modem) icm SWP2 hebben. Wifi 5 geeft problemen.
Ik zit nu bij Youfone met 100mbit/s, maar zie dat glasvezel bij KPN voor 1000mbit/s maar € 2,- duurder is per maand. Dat lijkt me dan een prima deal.
Youfone draait op dit moment via AON. Waarbij in de binnenkomende glasvezel kabel direct in mijn eigen apparatuur heb zitten. Kan ik er vanuit gaan dat dat bij KPN zo blijft?
Youfone draait op dit moment via AON. Waarbij in de binnenkomende glasvezel kabel direct in mijn eigen apparatuur heb zitten. Kan ik er vanuit gaan dat dat bij KPN zo blijft?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ja zekers, youfone maakt gebruikt van de whitelabel versie van kpn kwa internet. zelfde vlan en instellingen.CurlyMo schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 23:41:
Ik zit nu bij Youfone met 100mbit/s, maar zie dat glasvezel bij KPN voor 1000mbit/s maar € 2,- duurder is per maand. Dat lijkt me dan een prima deal.
Sterker nog: je poort in de PoP veranderd volgens mij niet eens.jopoh schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:00:
[...]
Ja zekers, youfone maakt gebruikt van de whitelabel versie van kpn kwa internet. zelfde vlan en instellingen.
klopt of je moet nog op oude EoF poort zitten die worden wel omgezet na GoFSoundwork schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:57:
[...]
Sterker nog: je poort in de PoP veranderd volgens mij niet eens.
Ohja, inderdaad. EoF heb je inderdaad nog... Moet ook de NT vervangen worden (in de meeste gevallen).jopoh schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:54:
[...]
klopt of je moet nog op oude EoF poort zitten die worden wel omgezet na GoF
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen