[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 122 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 23:12
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar probeer het toch even.
Ik heb geregeld foutcode stb nmc 400 en beeld wat stopt op de kpn decoder.
In de fritzbox zie ik dit in de log voorbij komen.
192.168.178.2 is het normale IP van de fritzbox de 192.168.178.1 niet.
Herstarten van het geheel helpt niet.
Iemand een idee?

code:
1
2
3
4
5
10.06.23 22:24:44 IGMPv3 multicast router 192.168.178.2 active
10.06.23 22:19:44 IGMPv3 multicast router 192.168.178.1 active
10.06.23 22:18:29 IGMPv3 multicast router 192.168.178.2 active
10.06.23 22:13:29 IGMPv3 multicast router 192.168.178.1 active
10.06.23 22:07:26 Aanmelding bij de FRITZ!Box-gebruikersinterface vanaf IP-adres 192.168.178.85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunaries
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-04 20:03
Vanwege de inflatie zal ik volgende maand € 70,- betalen voor het abonnement (Internet 200 Mbit/s download glasvezel + TV met 2 KPN TV+ boxen). Ik heb op de website van KPN gekeken naar de kosten van een pakket voor nieuwe klanten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFFx5RuKY2o4w1ks6stpQrTSU0E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rdezoojQr68pVR5Uf0bDacpL.png?f=user_large

Het is hetzelfde pakket als ik nu heb, maar met een internetsnelheid van 1000 Mbit/s download. Na de 6 maanden korting zou ik € 70,- betalen.

Zou het helpen om contact op te nemen met KPN om mijn abonnement aan te passen naar 1000 Mbit/s, aangezien ik hetzelfde bedrag ga betalen? Mijn contract is nu maandelijks opzegbaar omdat het op 8 maart jl. is verlopen.

Het liefst zou ik zowel korting willen krijgen als een hogere internetsnelheid, maar ik vraag me af of ze daarmee akkoord zullen gaan. Anders kan ik altijd nog mijn abonnement opzeggen en me als nieuwe klant aanmelden onder de naam van mijn vriendin. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Never mind hier stond een verkeerde reactie

[ Voor 87% gewijzigd door Den the Man op 11-06-2023 18:58 ]

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Wat irritant dat je op de Box 12 de SSIDs van 2,4 ghz en 5 ghz niet kunt kunt scheiden.

Ik wilde een extra slimme stekker toevoegen die alleen 2,4 ondersteund, maar omdat mijn telefoon automatisch via 5 ghz verbindt ging dat feestje die niet door.

De enige workaround was om via de optie 'extra wifi' een nieuw netwerk aan te maken omdat je hier wel de SSIDs kunt scheiden.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-04 08:22
ComTech schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:40:
Iemand een idee?

code:
1
2
3
4
5
10.06.23 22:07:26 Aanmelding bij de FRITZ!Box-gebruikersinterface vanaf IP-adres 192.168.178.85.
Wees je er overigens terdege van bewust dat lang niet elke router geschikt is om de Experia Box te vervangen. Met name de configuratie van het IPTV gedeelte kan nog wel eens een spelbreker blijken te zijn. Zo zie je bijvoorbeeld op TP-Link en Asus routers functionaliteit voor het inrichten van IPTV maar dat is bridged-IPTV waarbij een LAN poort van de router gebridged wordt op het IPTV vlan van KPN (vlan 4). KPN maakt echter gebruik van routed-IPTV waarbij de TV ontvangers, net als alle andere apparatuur, gewoon met Internet (vlan 6) verbonden worden en een IGMP proxy server op de router er voor zorgt dat de TV streams van vlan 4 betrokken worden. Gelukkig zijn er ook routers te vinden waarmee de Experia Box wel succesvol vervangen kan worden maar het is wel cruciaal dat je bij de aanschaf van een router goed kijkt of deze geschikt is voor routed IPTV van KPN.
Als het goed is kan je bij de instellingen van de WAN het KPN profiel kiezen. Zo niet eerst de land instellingen op Netherlands zetten en de FB rebooten. Dan zou het moeten werken. Werkt het dan nog niet, ligt het aan switches op je LAN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:00
ComTech schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:40:
Iemand een idee?

code:
1
2
3
4
5
Er is iets in je netwerk (switch / router) met ip adres 192.168.178.1 wat denkt dat ‘ie igmp proxy voor de kpn streams moet gaan spelen. Wat dat ip adres is zul je moeten achterhalen via je fritzbox interface. Unifi switches denken bijvoorbeeld dat ze dit kunnen, maar zonder upstream router gaat dit fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04 14:06

ken-dj

Life is short break the rules

Sunaries schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:49:
Vanwege de inflatie zal ik volgende maand € 70,- betalen voor het abonnement (Internet 200 Mbit/s download glasvezel + TV met 2 KPN TV+ boxen). Ik heb op de website van KPN gekeken naar de kosten van een pakket voor nieuwe klanten:

[Afbeelding]

Het is hetzelfde pakket als ik nu heb, maar met een internetsnelheid van 1000 Mbit/s download. Na de 6 maanden korting zou ik € 70,- betalen.

Zou het helpen om contact op te nemen met KPN om mijn abonnement aan te passen naar 1000 Mbit/s, aangezien ik hetzelfde bedrag ga betalen? Mijn contract is nu maandelijks opzegbaar omdat het op 8 maart jl. is verlopen.

Het liefst zou ik zowel korting willen krijgen als een hogere internetsnelheid, maar ik vraag me af of ze daarmee akkoord zullen gaan. Anders kan ik altijd nog mijn abonnement opzeggen en me als nieuwe klant aanmelden onder de naam van mijn vriendin. Heeft iemand hier ervaring mee?
De korting is om nieuwe klanten binnen te halen, als je abbo is verlopen na een jaar ben je dus geen nieuwe klant, maar een bestaande klant. Sommige mensen gaan elk jaar wisselen van zorgverzekering en energie leverancier. Dit balletje is dan ook wel bekend bij KPN Klanten service, als je belt zullen ze je dan ook Twee maanden korting aanbieden (of je dreigt met opstappen of niet)

Als jij opzegt sturen ze je een retour box voor de tv boxen die je binnen twee dient in te leveren.

Een nieuwe aanvraag en de daadwerkelijke levering duurt minimaal 3(4) weken.

Vind €70, niet veel, je betaald voor internet alleen ongeveer €1.66 per dag.

Opzeggen en je vriendin aanmelden is wel slim, wel alles goed berekenen, zo dat je niet zonder diensten komt te zitten, en zorgen dat je vrienden de aankomende 6 maanden bij je blijft, jij kan namelijk 6 maanden niet meer profiteren van de acties, als je opzegt. Vaak bieden ze ook tv's en/of dure speakers aan voor nieuwe leden.

Wijzigen van je abbo er zijn drie verschillende, na de korting zijn het ook drie verschillende prijzen/
Kijk even wat voor gebruiker je bent :

https://www.kpn.com/belee...tsnelheid-thuis-nodig.htm

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:18

Wildfire

Joy to the world!

BMW_Gizzmo schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:08:
[...]

Er is iets in je netwerk (switch / router) met ip adres 192.168.178.1 wat denkt dat ‘ie igmp proxy voor de kpn streams moet gaan spelen. Wat dat ip adres is zul je moeten achterhalen via je fritzbox interface. Unifi switches denken bijvoorbeeld dat ze dit kunnen, maar zonder upstream router gaat dit fout.
192.168.178.1 Is de Fritzbox zelf, Fritzboxen zitten standaard niet in de 192.168.2.* reeks die de reguliere KPN modems hebben.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Spasm schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:00:
Wat irritant dat je op de Box 12 de SSIDs van 2,4 ghz en 5 ghz niet kunt kunt scheiden.

Ik wilde een extra slimme stekker toevoegen die alleen 2,4 ondersteund, maar omdat mijn telefoon automatisch via 5 ghz verbindt ging dat feestje die niet door.

De enige workaround was om via de optie 'extra wifi' een nieuw netwerk aan te maken omdat je hier wel de SSIDs kunt scheiden.
Beren op de weg, zie jij ze vaak?

De dual band functie (optie extra wifi) heeft het dan toch opgelost.

2,4 GHz wifi signaal, is het oudere wifi signaal. :9

Grotendeels gebruikers logt 1x keer in op het modem kijkt er nooit meer naar om

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 23:12
Wildfire schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:52:
[...]

192.168.178.1 Is de Fritzbox zelf, Fritzboxen zitten standaard niet in de 192.168.2.* reeks die de reguliere KPN modems hebben.
192.168.178.2 is mijn fritzbox heb ik ooit zo veranderd heel verhaal maar heb het altijd zo gelaten.
Gekke is dat ik van de week begonnen ben met testen van een pfsense router en die had ik dus 192.168.178.1 gegeven maar dat liep niet lekker, de webui hield er geregeld mee op.
Omdat dus op één of andere manier de fritzbox af en toe toch iets met 192.168.178.1 doet.
Als ik dat ip ping krijg ik heel af en toe gewoon een reactie, en het macadres wat ik dan zie is van de fritzbox.
Maar waarom doet hij dat nog elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 00:32

westergas

rikkie_pc

Gabriel_Knight schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 20:27:
Vraag: Wie staat er boven de klantenservice van KPN netwerk, want kom al 6 weken geen steek verder.
Al via het KPN forum of Twitter geprobeerd? Via dat laatste kreeg ik daadwerkelijk iets voor mekaar.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
ken-dj schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:52:
[...]

Beren op de weg, zie jij ze vaak?

De dual band functie (optie extra wifi) heeft het dan toch opgelost.

2,4 GHz wifi signaal, is het oudere wifi signaal. :9

Grotendeels gebruikers logt 1x keer in op het modem kijkt er nooit meer naar om
Tuurlijk, het is opgelost. Maar tante Sjaan was dit nooit gelukt en had de slimme stekker teruggebracht naar de winkel.

Ik zag voorheen bij Ziggo, en daar was het gewoon gescheiden.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08
westergas schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:06:
[...]

Al via het KPN forum of Twitter geprobeerd? Via dat laatste kreeg ik daadwerkelijk iets voor mekaar.
Nope, wist niet dat er een officieel KPN forum was, en al helemaal niet voor glasvezel klachten.
Tot nu toe alleen via de website van KPN netwerk contact gelegt, omdat KPN.com er niks mee te maken schijnt te hebben en je echt daadwerkelijk bij KPN netwerk moet zijn.
Maar zal het es opzoeken.
Thanks voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
Spasm schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:13:
[...]

Tuurlijk, het is opgelost. Maar tante Sjaan was dit nooit gelukt en had de slimme stekker teruggebracht naar de winkel.

Ik zag voorheen bij Ziggo, en daar was het gewoon gescheiden.
Mijn SSID zijn niet gescheiden en toch kan ik gewoon mijn 2.4ghz lampen bedienen. Het koppelen was inderdaad even een dingetje. Je mobiel gewoon ook op de 2.4ghz laten lopen, oftewel loop ff de tuin in en tadaa. Dit is gelukkig maar eenmalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
sjaak88 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:51:
[...]

Mijn SSID zijn niet gescheiden en toch kan ik gewoon mijn 2.4ghz lampen bedienen. Het koppelen was inderdaad even een dingetje. Je mobiel gewoon ook op de 2.4ghz laten lopen, oftewel loop ff de tuin in en tadaa. Dit is gelukkig maar eenmalig.
Dat was inderdaad ook mijn probleem, het koppelen. Wel een goede tip om verder weg te lopen zodat je mobiel overschakelt op 2.4ghz. Had ik niet bij nagedacht (y)

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10

HellBeast

Oh My GoT!

ken-dj schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:41:
[...]

De korting is om nieuwe klanten binnen te halen, als je abbo is verlopen na een jaar ben je dus geen nieuwe klant, maar een bestaande klant. Sommige mensen gaan elk jaar wisselen van zorgverzekering en energie leverancier. Dit balletje is dan ook wel bekend bij KPN Klanten service, als je belt zullen ze je dan ook Twee maanden korting aanbieden (of je dreigt met opstappen of niet)

Als jij opzegt sturen ze je een retour box voor de tv boxen die je binnen twee dient in te leveren.

Een nieuwe aanvraag en de daadwerkelijke levering duurt minimaal 3(4) weken.

Vind €70, niet veel, je betaald voor internet alleen ongeveer €1.66 per dag.

Opzeggen en je vriendin aanmelden is wel slim, wel alles goed berekenen, zo dat je niet zonder diensten komt te zitten, en zorgen dat je vrienden de aankomende 6 maanden bij je blijft, jij kan namelijk 6 maanden niet meer profiteren van de acties, als je opzegt. Vaak bieden ze ook tv's en/of dure speakers aan voor nieuwe leden.

Wijzigen van je abbo er zijn drie verschillende, na de korting zijn het ook drie verschillende prijzen/
Kijk even wat voor gebruiker je bent :

https://www.kpn.com/belee...tsnelheid-thuis-nodig.htm
Ik heb hiervoor bijna 10 jaar Ziggo gehad en elk jaar toen mijn abonnement verliep ben ik gaan bellen. Vaak met succes. Misschien niet altijd precies dezelfde korting als een nieuwe klant, maar zeker in de buurt ervan. Ik heb nu 1 jaar KPN genomen vanwege een verhuizing. Nu ga ik het ook bij de KPN klantenservice aanmelden en vragen om een mooi verlengingsaanbod. Ik ben benieuwd.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
*knip*

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 13-06-2023 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 03:17
HellBeast schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:56:
[...]

Ik heb hiervoor bijna 10 jaar Ziggo gehad en elk jaar toen mijn abonnement verliep ben ik gaan bellen. Vaak met succes. Misschien niet altijd precies dezelfde korting als een nieuwe klant, maar zeker in de buurt ervan. Ik heb nu 1 jaar KPN genomen vanwege een verhuizing. Nu ga ik het ook bij de KPN klantenservice aanmelden en vragen om een mooi verlengingsaanbod. Ik ben benieuwd.
ik heb laatst ook gebeld en gedreigd met overstappen keeg de volgende aanbieding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htttjftql6joODKkd4B2X7CC6mE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63JyQyQCd5pqQjBjHy05vtXy.jpg?f=fotoalbum_largeben er niet door omver geblazen, maar het is prima voor de periode dat mijn glasvezel nog niet is opengesteld en ik eigenlijk aan KPN vast zit. en krijg binnenkort wel 1000mbit voor gratis dus vooruit dan maar weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

DJTimo schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:41:
[...]

ik heb laatst ook gebeld en gedreigd met overstappen keeg de volgende aanbieding:

[Afbeelding]ben er niet door omver geblazen, maar het is prima voor de periode dat mijn glasvezel nog niet is opengesteld en ik eigenlijk aan KPN vast zit. en krijg binnenkort wel 1000mbit voor gratis dus vooruit dan maar weer :)
Mooi, dan is er dus wel wat mogelijk. Bedankt voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

HellBeast schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:49:
[...]

Mooi, dan is er dus wel wat mogelijk. Bedankt voor het delen.
Genoeg voorbeelden in dit topic te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 16:13
Net ook gebeld met KPN en aangegeven dat ik nu meer betaal dan wanneer ik een nieuw abonnement afsluit zonder de kortingen meegerekend. Nu net een nieuw jaarcontract afgesloten waarbij ik echt een stuk minder ga betalen. Zeker de eerste 3-6 maanden want dan komt er nog een extra korting over maar ook daarna is het een stuk minder geworden.

Blij mee maar ook raar dat je er echt om moet vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aalard99 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:11:
Net ook gebeld met KPN en aangegeven dat ik nu meer betaal dan wanneer ik een nieuw abonnement afsluit zonder de kortingen meegerekend. Nu net een nieuw jaarcontract afgesloten waarbij ik echt een stuk minder ga betalen. Zeker de eerste 3-6 maanden want dan komt er nog een extra korting over maar ook daarna is het een stuk minder geworden.

Mag ik dan vragen wat je nieuwe tarieven zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Het blijft een commercieel bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling. Het liefst geven ze de klanten zo min mogelijk korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:20
Ik heb een paar technische vraagjes waar de helpdesk van kpn geen antwoord op weet helaas. Wellicht weten jullie hier meer.

Nu neem ik af alleen internet 1Gbit/s van KPN (XS4ALL). Dat kost 71.50.
Ik kan overstappen op 1 GBit/s van KPN. Dat kost 52.50. (€-19)
Ik gebruik een eigen mikrotik router. (ik heb ergens nog een 4 jaar oude fritzbox nieuw in doos
1. Blijft de verbinding technische hetzelfde geschikt voor de eigen routers?
2. Blijft er ipv6?
3. Is er een reden om dit niet te doen? Scheelt een hoop geld namelijk!

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 12-06-2023 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

jeroen3 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:09:
Ik heb een paar technische vraagjes waar de helpdesk van kpn geen antwoord op weet helaas. Wellicht weten jullie hier meer.

Ik gebruik een eigen mikrotik router. (ik heb ergens nog een 4 jaar oude fritzbox nieuw in doos
2. Blijft er ipv6?
Vraag 1 en 2, ja. Vraag 3, zie niet echt een reden nee. :P

(zit zelf bij KPN, eigen ASUS router rechtstreeks op de XGS-PON ONT aangesloten, heb IPv6 (alhoewel ik dat heb uitgezet op mijn router want voor mij voegt het momenteel echt helemaal niets toe)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

2. Blijft er ipv6?
Bij XS4ALL kun je ook gewoon korting eisen om te blijven. Voor mij is de belangrijkste reden dat ik nog XS4ALL heb het vaste ip adres omdat ik een server draai. Op het moment dat ik geen korting meer krijg is het einde XS4ALL en einde KPN. Kan hier Freedom krijgen op GPON voor een lagere prijs en met vast ip adres. GPON is het enige wat me tot nu toe nog tegengehouden heeft omdat daar nog weleens wat fout mee gaat en KPN en de 3e partij elkaar dan de schuld geven en het probleem oplossen langer duurt dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:39
Wildfire schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:14:
[...]

Vraag 1 en 2, ja. Vraag 3, zie niet echt een reden nee. :P

(zit zelf bij KPN, eigen ASUS router rechtstreeks op de XGS-PON ONT aangesloten, heb IPv6 (alhoewel ik dat heb uitgezet op mijn router want voor mij voegt het momenteel echt helemaal niets toe)).
Heb jij ook Merlin op je router gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Soppyscroll schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:30:
[...]

Heb jij ook Merlin op je router gezet?
Vanzelfsprekend. :)

Ik heb al jaaaaren ASUS routers en draai altijd op Merlin firmware.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 12-06-2023 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Wildfire schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:27:
[...]

Vanzelfsprekend. :)

Ik heb al jaaaaren ASUS routers en draai altijd op Merlin firmware.
Ik ook jaren, ga nu naar KPN als meezit binnen nu 2 weken online (woensdag wordt in huis aangelegd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 21:59
Sunaries schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:49:

[Afbeelding]

HellBeast schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:56:
[...]

Sowieso gewoon bellen. Doe ik ook altijd rond Black Friday en krijg dan altijd een prima aanbod voor verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:13

Arjan A

Cenosillicafoob

2. Blijft er ipv6?
Even bellen met de helpdesk van XS4All en je krijgt een aanbieding voor dezelfde prijs als KPN.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunaries
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-04 20:03
Phoolie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:45:
[...]

[...]

Sowieso gewoon bellen. Doe ik ook altijd rond Black Friday en krijg dan altijd een prima aanbod voor verlenging.
Ik heb gebeld, maar krijg verschillende medewerkers aan de lijn met allemaal verschillende werkwijzen. Ik heb een aanbod gekregen, erover nagedacht en vervolgens teruggebeld om ermee akkoord te gaan. Toen kreeg ik te maken met een tweede medewerker die het beste aanbod wilde doen na overleg met zijn leidinggevende. Vandaag heb ik teruggebeld, maar kreeg ik een andere medewerker die zei dat de tweede collega waarschijnlijk andere expertise heeft omdat dat niet haar werkwijze is. Nu moet ik dus weer wachten terwijl zij dit gaat onderzoeken.

Pff, wat een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Sunaries schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:58:
[...]

Ik heb gebeld, maar krijg verschillende medewerkers aan de lijn met allemaal verschillende werkwijzen. Ik heb een aanbod gekregen, erover nagedacht en vervolgens teruggebeld om ermee akkoord te gaan. Toen kreeg ik te maken met een tweede medewerker die het beste aanbod wilde doen na overleg met zijn leidinggevende. Vandaag heb ik teruggebeld, maar kreeg ik een andere medewerker die zei dat de tweede collega waarschijnlijk andere expertise heeft omdat dat niet haar werkwijze is. Nu moet ik dus weer wachten terwijl zij dit gaat onderzoeken.

Pff, wat een gedoe.
Het lijkt er inderdaad op dat je een willekeurig aanbod krijgt. Als je een goed aanbod krijgt, kan je beter akkoord gaan. Je hebt dan altijd nog 14 dagen de tijd om te annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Bij mij is het (na 1x bellen) dit aanbod geworden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34dA2YTitMwEsINj5U7MX5pBk70=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xKWZtrE0MRDfD78tOzCiFTD0.jpg?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door HellBeast op 13-06-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
HellBeast schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:36:
Bij mij is het (na 1x bellen) dit aanbod geworden:

[Afbeelding]

Dat zou per maand er dan zo uit zien:

[Afbeelding]
Korting 4 en 5 moet je niet meenemen, die zijn ook nog actief na de actieperiode en dus ook meegenomen in die 80 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Phoolie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:40:
[...]

Korting 4 en 5 moet je niet meenemen, die zijn ook nog actief na de actieperiode en dus ook meegenomen in die 80 euro
AAh, okee.

Dan is het dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8rr8J320IfNBv_2oEQERa1Z46g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VuQ4QKY8NqAWyonoi5YoofHb.jpg?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door HellBeast op 13-06-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 06:58
Heb ik weer: afgelopen zondag middag geen signaal meer op de glaskabel: lampje 'glas' is uit.
Gebeld met KPN en vandaag is er een monteur langsgeweest.
Kan het euvel niet vinden in huis: kabelbreuk volgens monteur. Meerdere mensen in de straat schijnen hetzelfde probleem te hebben.
'Meneer; er wordt een ticket aangemaakt bij KPN Netwerk, U wordt gebeld'
Weg was de monteur weer.
Heeft één van jullie hier wel eens mee te maken gehad? Ik heb het gevoel dat het wel eens een lange tijd gaat duren. En elke avond verplicht spelletjes te moeten doen heb ik ook geen trek in.

Kan iemand hier iets meer over vertellen? Dit in het kader van verwachtingsmanagement naar de rest van de familie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
Boomster schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:07:
Heb ik weer: afgelopen zondag middag geen signaal meer op de glaskabel: lampje 'glas' is uit.
Kan het euvel niet vinden in huis: kabelbreuk volgens monteur. Meerdere mensen in de straat schijnen hetzelfde probleem te hebben.
Weg was de monteur weer.
Heeft één van jullie hier wel eens mee te maken gehad? Ik heb het gevoel dat het wel eens een lange tijd gaat duren. En elke avond verplicht spelletjes te moeten doen heb ik ook geen trek in.

Kan iemand hier iets meer over vertellen? Dit in het kader van verwachtingsmanagement naar de rest van de familie.
Dit zal gaan om een kleinschalige storing en helaas duurt dit meestal wel enkele dagen. Mocht je mobiel van kpn hebben kan je me een pm sturen, zodat ik een 100GB-bundel erop kan zetten en wellicht kan zien wat er loos is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 06:58
mad-dog schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:31:
[...]

Dit zal gaan om een kleinschalige storing en helaas duurt dit meestal wel enkele dagen. Mocht je mobiel van kpn hebben kan je me een pm sturen, zodat ik een 100GB-bundel erop kan zetten en wellicht kan zien wat er loos is
Bedankt voor de vlotte reactie. Helaas heb ik geen mobiel van KPN.
Vooralsnog zouden we vandaag gebeld worden aldus de monteur, hoe nu verder.
Ik kan pas een noodpakket krijgen wanneer er een ticket schijnt te zijn bij kpn netwerk; aldus de vriendelijke dame aan de telefoon toen ik de storing doorgaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 21:16
Boomster schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:37:
[...]

Bedankt voor de vlotte reactie. Helaas heb ik geen mobiel van KPN.
Vooralsnog zouden we vandaag gebeld worden aldus de monteur, hoe nu verder.
Ik kan pas een noodpakket krijgen wanneer er een ticket schijnt te zijn bij kpn netwerk; aldus de vriendelijke dame aan de telefoon toen ik de storing doorgaf.
Zoals @mad-dog aangaf, verzoek om in ieder geval je postcode/huisnr door te geven via een PM bericht.
Hij kan dan nakijken wat er precies aan de hand is. Waarschijnlijk voedingskabel vanuit de PoP naar de straat beschadigd. En ja, dat gaat wel even duren omdat de aannemer via KPN Netwerk ingeschakeld moet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 00:32

westergas

rikkie_pc

Boomster schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:07:
Weg was de monteur weer.

Bij mij was er laatst verkeerd gepatcht, duurde 5 werkdagen voordat dit was opgelost. Ik heb geen KPN 06 dus ik kon geen bundel krijgen. Gevraagd naar een 4G router maar dat had nogal wat voeten in de aarde. Ik adviseer om dat niet telefonisch te proberen aangezien men je daar gewoon aan het lijntje houd, of dat men incompetent is. Uiteindelijk had ik via Twitter DM voor mekaar dat ze die router daadwerkelijk versturen.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Net ook gebeld met KPN en aangegeven dat ik nu meer betaal dan wanneer ik een nieuw abonnement afsluit zonder de kortingen meegerekend.

Je zal wel blij zijn. Maar ik neem aan dat je toen je bij KPN kwam ook al zo'n aanbieding als nieuwe klant hebt gekregen?! Nu heb je dus als klant al 2x zo'n korting terwijl de echte nieuwe klant er maar één heeft. Dat is toch ook niet fair?! Ik zou als ik baas was bij KPN dit soort truuken gewoon categorisch weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Vandaag is de glasvezel punt aangesloten in de meterkast, Hoelang kan het meestal duren tot activeren van glasvezel punt. Hij kon geen meting doen op de lijn omdat er nog geen signaal op stond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
synoniem schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:23:
[...]

Bij XS4ALL kun je ook gewoon korting eisen om te blijven.
Eisen?! Wow....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
RCBL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:32:
[...]
Je zal wel blij zijn. Maar ik neem aan dat je toen je bij KPN kwam ook al zo'n aanbieding als nieuwe klant hebt gekregen?! Nu heb je dus als klant al 2x zo'n korting terwijl de echte nieuwe klant er maar één heeft. Dat is toch ook niet fair?! Ik zou als ik baas was bij KPN dit soort truuken gewoon categorisch weigeren.
pff, die eerste klant kan ook 2x korting krijgen en misschien nog wel 50x als die blijft hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
[...]

Zo kan je er tegenaan kijken. Zelf zie ik het meer als dat KPN trucjes uithaalt om klanten te behouden die anders overstappen. Overal waar je een welkomstbonus krijgt loont het om jaarlijks over te stappen. Voor wie dat teveel moeite vind, geef ik groot gelijk om gebruik te maken van deze trucjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-12-2023
Heeft ook iemand het idee dat kpn telkens duurder wordt?

Ik betaal nu 82 euro voor 200/200mb glas en 1 tv kastje. Daarnaast heb ik opnemen erbij en sporify family.
aangezien ik de tv bijna niet gebruik om het pakket opnemen eraf te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-04 13:44
yasje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:10:
Dat het aanleg van glasvezel je helemaal niks kost, is niet helemaal waar ben ik bang. De investeeringsmaatschappijen willen hun geld zien, en dat betekent dat we met zijn alle voor betalen. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
Sagitherus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:34:
[...]

Dat het aanleg van glasvezel je helemaal niks kost, is niet helemaal waar ben ik bang. De investeeringsmaatschappijen willen hun geld zien, en dat betekent dat we met zijn alle voor betalen. :'(
Zoals met alles onderhand in deze wereld :P

Ik betaal nu 82 euro voor 200/200mb glas en 1 tv kastje. Daarnaast heb ik opnemen erbij en sporify family.
Komt ook voornamelijk door je spotify family, dat is 14,99 per maand als ik zo even google.

[ Voor 38% gewijzigd door sjaak88 op 14-06-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:59

Probeer altijd eerst even te bellen. Wellicht kun je een aantal maanden korting krijgen waarmee je meer bespaart dan 12 x 5 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:15

Mr. Freeze

¡GO!

Omdat je geen combivoordeel hebt. Ik heb 200/200, twee ontvangers met opnemen, plus pakket en Netflix standaard, 74 euro.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 07:24
Soppyscroll schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:33:
Vandaag is de glasvezel punt aangesloten in de meterkast, Hoelang kan het meestal duren tot activeren van glasvezel punt. Hij kon geen meting doen op de lijn omdat er nog geen signaal op stond
Ai.. dat is slecht. Dat betekent namelijk dat je aansluiting is gemaakt terwijl de apparatuur in de PoP nog niet klaar is (WBA open). Dus kan er geen order worden ingelegd en dus ook niet worden geactiveerd.
Normaliter mag er pas worden aangesloten in huis als de PoP wel WBA open is gezet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 16:13
[...]

Ik snap je reactie niet helemaal, wat probeer je precies te zeggen? Ik had ook naar de concurrent over kunnen stappen en daar de korting voor nieuwe klanten pakken, ik ben al jaren vaste klant van KPN en vond het vreemd dat ik meer per maand betaal dan een nieuwe klant, zonder de tijdelijke korting wel te verstaan.

Ik verbaas me ook dat ik meer moest betalen als een trouwe vast klant dan iemand die jaarlijks loopt te switchen, helaas werkt het nu eenmaal zo in deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-12-2023
Muis666 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:23:
[...]

Probeer altijd eerst even te bellen. Wellicht kun je een aantal maanden korting krijgen waarmee je meer bespaart dan 12 x 5 EUR.
geen idee waarom ik er niet zelf aan heb gedacht. ik ga ze eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-04 08:23
yasje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:25:
[...]

geen idee waarom ik er niet zelf aan heb gedacht. ik ga ze eens bellen.
Mijn jaar 100Mbit voor 35 euro loopt af. Vorige week 'gratis' upgrade gekregen naar 1Gbit. Per juli zou mijn abo naar 49 (+ inflatieverhoging?) euro gaan.

Vandaag gebeld. 6 maanden 28,5 euro. Daarna 42,5 euro. Helaas wel de 1Gbit upgrade kwijt, maar kwam met 100Mbit ook al niet tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Barre73 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:02:
[...]

Ai.. dat is slecht. Dat betekent namelijk dat je aansluiting is gemaakt terwijl de apparatuur in de PoP nog niet klaar is (WBA open). Dus kan er geen order worden ingelegd en dus ook niet worden geactiveerd.
Normaliter mag er pas worden aangesloten in huis als de PoP wel WBA open is gezet.
Ja hij zij dat dit binnen nu en 2 dagen gedaan wordt, er is op dit moment 2 mensen in ons dorp (13 duizend inwoners) die alle huizen moeten aansluiten aan glasvezel. IVM personeelstekort wordt dit later pas opgeschroefd, binnen 2 dagen zit er signaal op
Echt prima kerel was het, was super blij met m’n bakje koffie wat amper mensen gaven zij die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Barre73 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:02:
[...]

@Barre73 @Soppyscroll
En deze nog lastiger te maken staat gereed netwerk pop pas okt zie ik nu. Hier loopt iets niet geheel volgens planning

[ Voor 3% gewijzigd door jopoh op 14-06-2023 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jopoh schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:44:
[...]

@Barre73 @Soppyscroll
En deze nog lastiger te maken staat gereed netwerk pop pas okt zie ik nu. Hier loopt iets niet geheel volgens planning
Helaas.. passief hassen komt steeds vaker voor.
@jopoh DM me de PoP naam eens? Zal ik eens vragen of dat echt zo lang duurt, of dat het een tijdelijke datum is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 18:17
Ik weet niet of het al langs is gekomen. KPN is oude Experiaboxen aan het vervangen.

Een kennis kreeg vorige week bericht van KPN dat ze een nieuwe router gaan toesturen. Hij heeft een Experiabox v9 en deze wordt vanaf 31 december aanstaande niet meer ondersteund De nieuwe router, KPN noemt het modem, arriveerde en heb hem aangesloten. Ik ging ervan uit dat het een v12 zou zijn maar het betrof een good old v10. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
EricJH schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:50:
Ik weet niet of het al langs is gekomen. KPN is oude Experiaboxen aan het vervangen.

Een kennis kreeg vorige week bericht van KPN dat ze een nieuwe router gaan toesturen. Hij heeft een Experiabox v9 en deze wordt vanaf 31 december aanstaande niet meer ondersteund De nieuwe router, KPN noemt het modem, arriveerde en heb hem aangesloten. Ik ging ervan uit dat het een v12 zou zijn maar het betrof een good old v10. :*)
Het ligt er maar net aan of je kennis glas of koper verbinding heeft. Bij koper dan functioneert het toch echt als een modem.
V10 wordt normaal uitgeleverd als diegene pairbonding heeft, dit ondersteund de box12 namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
EricJH schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:50:

Klopt alles onder de v10 wordt vervangen en niet meer ondersteund straks dat heeft deels met snelheden te maken en ook deels met de nieuwe software voor de boxen. die alleen gemaakt wordt voor v10/v10a/box12

En klopt v10 wordt weer meer ingezet en maak niet uit als glas of koper is. aangezien van beide types voldoende voorraad is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
sjaak88 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:52:
[...]

Het ligt er maar net aan of je kennis glas of koper verbinding heeft. Bij koper dan functioneert het toch echt als een modem.
V10 wordt normaal uitgeleverd als diegene pairbonding heeft, dit ondersteund de box12 namelijk niet.
Dit is het KPN Glasvezel topic dus je zou mogen denken dat dit gaat over glas.. ;)
Maar dan ook blijft KPN het een modem noemen. Want dat woord kennen de klanten... (ook Tweakers hier blijven het soms zo noemen hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Barre73 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:10:
[...]

Dit is het KPN Glasvezel topic dus je zou mogen denken dat dit gaat over glas.. ;)
Maar dan ook blijft KPN het een modem noemen. Want dat woord kennen de klanten... (ook Tweakers hier blijven het soms zo noemen hoor).
Ooooh, dat is natuurlijk waar ook :o :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
[...]

@Barre73 @Soppyscroll
Bij mij was ie juist van dec/jan naar binnen 2 weken gegaan dus ben benieuwd, weet niet of jij in zelfde woonplaats gaat als bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
@sjaak88 en @Barre73 Het gaat inderdaad om een glasvezelverbinding, anders had ik het hier niet geplaatst.

I couldn't help but notice dat KPN over modem sprak in de SMS berichtjes die ze stuurden. :9
jopoh schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:55:
[...]

Klopt alles onder de v10 wordt vervangen en niet meer ondersteund straks dat heeft deels met snelheden te maken en ook deels met de nieuwe software voor de boxen. die alleen gemaakt wordt voor v10/v10a/box12

En klopt v10 wordt weer meer ingezet en maak niet uit als glas of koper is. aangezien van beide types voldoende voorraad is
Interessant. Ik kan snappen dat KPN op beheersniveau enkel een beperkt aantal hardware varianten wil ondersteunen. Wat is trouwens de maximale snelheid die een v9 kan leveren? Kan deze niet tot 1 Gb/s?

Wat bedoel je met beide types van de v10? Is er één type met xDSL in omloop en een ander type als router only? Ik ging er vanuit dat er één type apparaat is. Ik heb even mijn v10 bekeken en die heeft ook een ADSL poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:59
EricJH schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:52:
[...]
Wat bedoel je met beide types van de v10?
KPN levert naast de box12 ook de V10 en V10A. De V10A heeft andere specificaties dan de V10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
EricJH schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:52:
@sjaak88 en @Barre73 Het gaat inderdaad om een glasvezelverbinding, anders had ik het hier niet geplaatst.

I couldn't help but notice dat KPN over modem sprak in de SMS berichtjes die ze stuurden. :9

[...]
Interessant. Ik kan snappen dat KPN op beheersniveau enkel een beperkt aantal hardware varianten wil ondersteunen. Wat is trouwens de maximale snelheid die een v9 kan leveren? Kan deze niet tot 1 Gb/s?

Wat bedoel je met beide types van de v10? Is er één type met xDSL in omloop en een ander type als router only? Ik ging er vanuit dat er één type apparaat is. Ik heb even mijn v10 bekeken en die heeft ook een ADSL poort.
v7 v8 v9 hadden alleen maar 2.4ghz bij zich.
v9 kan wel 1Gb draaien alleen zijn cpu loopt snel vol. v9 op bonding koper kon maar per lijn 77mb.
dusja vandaar ook ze vervangen gaan worden en de komst van de nieuwe software

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
[...]

@Barre73 @Soppyscroll
Inderdaad niet volgens plan, maar er wordt nu hard aan gewerkt om de straatkast wel aangesloten en WBA open te krijgen.
@Soppyscroll Die twee dagen die de monteur noemde is echt onzin. Op dit moment is de forecast dus 4 maanden voordat signaal mogelijk is (en bestellen dus ook), maar dat probeert men nu dus wel naar voren te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Barre73 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:10:
[...]

Inderdaad niet volgens plan, maar er wordt nu hard aan gewerkt om de straatkast wel aangesloten en WBA open te krijgen.
@Soppyscroll Die twee dagen die de monteur noemde is echt onzin. Op dit moment is de forecast dus 4 maanden voordat signaal mogelijk is (en bestellen dus ook), maar dat probeert men nu dus wel naar voren te trekken.
vond het ook al z’n frappant verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Sinds ik tijdelijk ben overgestap op de Unifi USG 3P, duurt het zappen veel langer.
Zo een 7 seconden voordat ik beeld heb en voorheen met Experiabox geen last van.

Uiteindelijk komt er een Pfsense bakje, maar voor nu wel hinderlijk, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

hussie01 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:57:
Sinds ik tijdelijk ben overgestap op de Unifi USG 3P, duurt het zappen veel langer.
Zo een 7 seconden voordat ik beeld heb en voorheen met Experiabox geen last van.

Uiteindelijk komt er een Pfsense bakje, maar voor nu wel hinderlijk, iemand enig idee?
Zoals altijd met IPTV problemen bij KPN, check IGMP snooping eens op die Unifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Ik heb met de IPTV box het probleem dat het geluid voorloopt op het beeld.
Je kunt het geluid alleen in de plus syncen terwijl dat bij mij eigenlijk in de min zou moeten.
Met mijn Nvidia Shield heb ik dit probleem niet, hoogst irritant.

De enige manier dat ik dit op kan lossen is het geluid via een optische kabel te laten lopen en op PCM stereo te zetten. Maar dan verlies ik surround sound.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krammetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:41
Ik heb een glasvezel verbinding met het kpn netwerk. Blijft toch een bijzondere club. Ze halen me binnen met mooie financiële voorwaarden: 1gbit internet en tv voor 35 euro per maand voor 12 maanden.
Nu krijg ik een bericht binnen omtrent inflatiecorrectie. Ik ga 4 euro per maand meer betalen. Opzich niet onoverkomelijk maar de volgende tekst verbaasd me wel:
De prijzen zijn afgelopen jaar gestegen met 10,0%. We doen er alles aan om de prijsstijging zo laag mogelijk te houden voor u. Daarom verhogen we onze prijzen met een lager percentage van 6,4%
Volgens mij is 4 euro nog altijd ca. 12% verhoging. Ruim boven die 6.4 die ze aangeven dus. Erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Krammetje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:51:
Ik heb een glasvezel verbinding met het kpn netwerk. Blijft toch een bijzondere club. Ze halen me binnen met mooie financiële voorwaarden: 1gbit internet en tv voor 35 euro per maand voor 12 maanden.
Nu krijg ik een bericht binnen omtrent inflatiecorrectie. Ik ga 4 euro per maand meer betalen. Opzich niet onoverkomelijk maar de volgende tekst verbaasd me wel:

[...]

Volgens mij is 4 euro nog altijd ca. 12% verhoging. Ruim boven die 6.4 die ze aangeven dus. Erg vreemd
35 is je actieprijs, dus na korting. Sowieso is het dacht ik niet op je van toepassing, omdat je door de korting op 35E gaat blijven zitten. Alleen na je actieperiode ga je die 6.4% meer betalen op de niet-actieprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:58
Barre73 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:10:
[...]
(ook Tweakers hier blijven het soms zo noemen hoor).
Dat is bewust zo omdat KPN het zelf een modem noemt. Binnen dit topic lijkt het mij dan het best om dezelfde bewoording te gebruiken die KPN hanteert. En het is ook een modem, maar het modemgedeelte wordt niet gebruikt als je de WAN-poort gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

[...]

Anders rekenen..
jij betaalt 35 euro maar dat is niet je contractprijs. Je contractprijs is 65 euro (of zoiets) met 30 euro korting voor 12 maanden. Die korting blijft ook bestaan, maar gaat dan van het nieuwe maandbedrag af.
Het nieuwe bedrag is dan 65+6,4%=69 euro. Minus je 30 euro korting die je wel houdt= 39 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
Wildfire schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:06:
[...]

Zoals altijd met IPTV problemen bij KPN, check IGMP snooping eens op die Unifi.
IGMP staat aan (eerste wat ik heb gedaan).

Maar dus geen bekend probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41
hussie01 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:35:
[...]

Je zou even kunnen kijken naar de losse VLAN voor IPTV. Ik heb hier ook de USG en zappen gaat hier prima snel.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online

[...]

Zit je nog binnen die eerste 12 maanden met korting en krijg je toch al een inflatiecorrectie?
Barre73 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:25:
[...]

Anders rekenen..
jij betaalt 35 euro maar dat is niet je contractprijs. Je contractprijs is 65 euro (of zoiets) met 30 euro korting voor 12 maanden. Die korting blijft ook bestaan, maar gaat dan van het nieuwe maandbedrag af.
Het nieuwe bedrag is dan 65+6,4%=69 euro. Minus je 30 euro korting die je wel houdt= 39 euro.
Ik heb me altijd afgevraagd, mag in het consumentenrecht het contract opeens anders gaan rekenen dan het aanbod?

KPN doet namelijk bij het aanbod zoiets als:
Internet Actie 52,50 35,00
Actie 12 mnd
Download tot 1000 Mbit/s 52,50 35,00
Looptijd 12 maanden

Totaal per maand 35,00
Na 12 maanden 52,50
Dat impliceert, nogal expliciet, dat het maandbedrag 12 maanden lang €35 bedraagt en er eigenlijk pas na 13 (!) maanden een wijziging in de basisprijs (in dit voorbeeld €52,50) kan plaatsvinden.
Mag KPN het contract dan wel op zo'n manier opstellen dat een inflatiecorrectie op die basisprijs doorgevoerd kan worden binnen de actieperiode, zodat het maandbedrag hoger uitvalt dan de aangeboden actieprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Je gaat akkoord met de voorwaarden. Daarin staat dat ze het mogen verhogen met maximaal de inflatie zoals vastgesteld door het CBS. Dat is dus onderdeel van het aanbod dat is gedaan. De inflatiecorrectie is overigens alleen voor abonnementen die voor 23 januari zijn afgesloten of voor 1 april zijn verlengd. Er is dus een kans dat die mail helemaal niet van toepassing is. Die is ook gewoon naar het hele klantenbestand uitgestuurd vermoed ik, ongeacht de specifieke situaties, want dat is teveel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:53:
Je gaat akkoord met de voorwaarden. Daarin staat dat ze het mogen verhogen met maximaal de inflatie zoals vastgesteld door het CBS. Dat is dus onderdeel van het aanbod dat is gedaan.
[...]
KPN noemt echter steeds een actieprijs en heeft het nergens over een kortingsbedrag, totdat je het contract ontvangt. Ongeacht met welke voorwaarden je akkoord gaat, lijkt mij dat dus een verschil te maken wat betreft aanbod; je betaalt 12 maanden €35 (en daarna €52,50) òf je krijgt €17,50 korting (en de basisprijs wordt geïndexeerd als je op het verkeerde moment je contract hebt afgesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 17:27
hussie01 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:35:
[...]

Zit je TV rechtstreeks in de USG, of zit daar nog iets tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
EnigmA-X schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:15:
[...]

Zit je TV rechtstreeks in de USG, of zit daar nog iets tussen?
Een unifi gen2 switch zit er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Muis666 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:23:
[...]

KPN levert naast de box12 ook de V10 en V10A. De V10A heeft andere specificaties dan de V10.
Ik dacht dat jopoh doelde op twee uitvoeringen van de de v10 (de non a van ZTE); eentje met en eentje zonder xDSL poort. Ik weet dat er ook een v10a (van Arcadyan) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
jopoh schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:34:
[...]

v7 v8 v9 hadden alleen maar 2.4ghz bij zich.
v9 kan wel 1Gb draaien alleen zijn cpu loopt snel vol. v9 op bonding koper kon maar per lijn 77mb.
dusja vandaar ook ze vervangen gaan worden en de komst van de nieuwe software
Dank voor de informatie. Wat houdt de nieuwe software in? Gaat dat om nieuwe support software voor hulp op afstand? Of komt er een nieuwe web interface op de modems zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
EricJH schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:46:
[...]
Dank voor de informatie. Wat houdt de nieuwe software in? Gaat dat om nieuwe support software voor hulp op afstand? Of komt er een nieuwe web interface op de modems zelf?
Nieuwe interface op de boxen en versterkers die ondersteund worden :) daarbij wordt er wel gebruik gemaakt van 1 interface

[ Voor 6% gewijzigd door jopoh op 16-06-2023 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:01
MartijnS72 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:10:
[...]

KPN noemt echter steeds een actieprijs en heeft het nergens over een kortingsbedrag, totdat je het contract ontvangt. Ongeacht met welke voorwaarden je akkoord gaat, lijkt mij dat dus een verschil te maken wat betreft aanbod; je betaalt 12 maanden €35 (en daarna €52,50) òf je krijgt €17,50 korting (en de basisprijs wordt geïndexeerd als je op het verkeerde moment je contract hebt afgesloten).
Mee eens, als je iets wordt beloofd om je binnen te halen, en de voorwaarden wijken daarvan af waardoor je een nadeel ondervindt lijkt het me sprake van misleiding (‘dwaling’). En dus mag je direct boetevrij opzeggen. Wel hard maken met een berekening over de actieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorsteachteren
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-01-2024
Ze maken het nog veel bonter !

Ik krijg begin dit jaar een brief binnen met daarin het aanbod : 12 maanden gigabit plus TV voor 35 euro per maand !

Ik ga (weliswaar 2 maanden later, maar er stond geen einddatum in de brief) kijken, maar kreeg online dit aanbod alleen voor 6 maanden. Dus ik bel het nummer dat er boven stond op de KPN Site en leg het uit. Daarop krijg ik 9 maanden korting aangeboden, omdat de 12 mnd actie is afgelopen. Ik ga morrend akkoord, en mij wordt verteld dat ze dit niet in het systeem kan verwerken en ik daarom de 3 maanden extra als credit op mijn eerste factuur ga krijgen. Op de bevestiging staat dan 6 maanden, maar de credit van 105 euro komt gelijk op de eerste factuur, meneer. Akkoord gegaan, begindatum is een maand later ivm opzegtermijn ziggo.

En je begrijpt het al: Helemaal niets nada 3 maanden credit op de eerste factuur. Bij bellen naar de klantenservice krijg je ijskoud 0 op het rekest en word ik gewoon indirect als leugenaar uitgemaakt : "Er is geen notitie van gemaakt meneer" "Nee dat kan iedereen wel zeggen, meneer".

Zelfs na het indienen van een klacht wordt ik een dag later teruggebeld, maar ze verdommen het om zich aan de afspraken te houden.

Echt ongehoord... Voor mij NOOIT maar dan ook NOOIT meer KPN. Leugenaars !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:12

TFHfony

Professional Weirdo

voorsteachteren schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:21:
Ze maken het nog veel bonter !

Ik krijg begin dit jaar een brief binnen met daarin het aanbod : 12 maanden gigabit plus TV voor 35 euro per maand !

Ik ga (weliswaar 2 maanden later, maar er stond geen einddatum in de brief) kijken, maar kreeg online dit aanbod alleen voor 6 maanden. Dus ik bel het nummer dat er boven stond op de KPN Site en leg het uit. Daarop krijg ik 9 maanden korting aangeboden, omdat de 12 mnd actie is afgelopen. Ik ga morrend akkoord, en mij wordt verteld dat ze dit niet in het systeem kan verwerken en ik daarom de 3 maanden extra als credit op mijn eerste factuur ga krijgen. Op de bevestiging staat dan 6 maanden, maar de credit van 105 euro komt gelijk op de eerste factuur, meneer. Akkoord gegaan, begindatum is een maand later ivm opzegtermijn ziggo.

En je begrijpt het al: Helemaal niets nada 3 maanden credit op de eerste factuur. Bij bellen naar de klantenservice krijg je ijskoud 0 op het rekest en word ik gewoon indirect als leugenaar uitgemaakt : "Er is geen notitie van gemaakt meneer" "Nee dat kan iedereen wel zeggen, meneer".

Zelfs na het indienen van een klacht wordt ik een dag later teruggebeld, maar ze verdommen het om zich aan de afspraken te houden.

Echt ongehoord... Voor mij NOOIT maar dan ook NOOIT meer KPN. Leugenaars !
Helaas is zo'n situatie niet uniek bij KPN. Het is inmiddels een oudje, maar deze blijft tenenkrommend om te lezen:
https://forum.kpn.com/int...ondanks-toezegging-493655

Zelfs als het bewijs op tafel ligt en ze dit toegeven, gewoon pertinent kosten in rekening blijven brengen. In dit geval gelukkig een klant die via de consumentenbond alsnog haar gelijk heeft gehaald.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorsteachteren
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-01-2024
En voor het gemak had ik het technische gedeelte nog wel weggelaten ;

Er hing bij mij nog een 10 jaar oud modem, op een vaste plaat, maar ik kreeg een zelf-doe kit thuis...
Omdat ik het nieuwe modem uit de kit nooit kon monteren (Totaal andere aansluiting), KPN gebeld. Kreeg het antwoord dat ik het oude modem kon laten hangen, dit zou ook werken. (???)
Had mijn twijfels, maar vooruit...

Op de oplever-dag werkte het oude modem uiteraard niet. KPN gebeld: Sturen een "Monteur". Monteur kijkt naar de aansluiting; Oh, hier is Infra voor nodig. (???)

Moet er weer een afspraak met een ander monteur gemaakt worden. Deze laatste heeft een nieuw aansluitpunt geplaatst, omdat de oude niet eens met kpn zou werken... Daarna werkte het technische gedeelte.

(Ondertussen krijg je doodleuk mails en SMS berichten dat je aansluiting is opgeleverd, en je eerste factuur wordt gemaakt - terwijl de hele aansluiting niet eens werkt !!)

(Dit is een versimpelde versie van het nog uitgebreidere ellende verhaal. "Ja, maar dat kan ik niet, dat is een andere afdeling" echoot ondertussen als een KPN-Mantra na in mijn oren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
hussie01 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:28:
[...]

Een unifi gen2 switch zit er tussen.
Je zou eens kunnen controleren welke IGMP-snooping op beide apparaten gebruikt worden. Als je IGMPv2 met v3 mixt, gaat het niet helemaal lekker.

Wat is de configuratie van je IGMP-proxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
EnigmA-X schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:22:
[...]

Je zou eens kunnen controleren welke IGMP-snooping op beide apparaten gebruikt worden. Als je IGMPv2 met v3 mixt, gaat het niet helemaal lekker.

Wat is de configuratie van je IGMP-proxy?
Geen bijzondere configuratie ingesteld. Alleen op de Unifi controller -> Networks -> IGMP aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Laatst online: 27-04 21:16
voorsteachteren schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:45:
En voor het gemak had ik het technische gedeelte nog wel weggelaten ;

Er hing bij mij nog een 10 jaar oud modem, op een vaste plaat, maar ik kreeg een zelf-doe kit thuis...
Omdat ik het nieuwe modem uit de kit nooit kon monteren (Totaal andere aansluiting), KPN gebeld. Kreeg het antwoord dat ik het oude modem kon laten hangen, dit zou ook werken. (???)
Had mijn twijfels, maar vooruit...

Op de oplever-dag werkte het oude modem uiteraard niet. KPN gebeld: Sturen een "Monteur". Monteur kijkt naar de aansluiting; Oh, hier is Infra voor nodig. (???)

Moet er weer een afspraak met een ander monteur gemaakt worden. Deze laatste heeft een nieuw aansluitpunt geplaatst, omdat de oude niet eens met kpn zou werken... Daarna werkte het technische gedeelte.

(Ondertussen krijg je doodleuk mails en SMS berichten dat je aansluiting is opgeleverd, en je eerste factuur wordt gemaakt - terwijl de hele aansluiting niet eens werkt !!)

(Dit is een versimpelde versie van het nog uitgebreidere ellende verhaal. "Ja, maar dat kan ik niet, dat is een andere afdeling" echoot ondertussen als een KPN-Mantra na in mijn oren...
Het blijft verwarrend dat men hier de term "modem" blijft gebruiken.
Bij glasvezel heb je namelijk een FTU (het aansluitpunt) en de mediaconverter (dat kan een NT of ONT zijn). Omdat je het over een "oud modem" hebt, ga ik ervanuit dat je een NT had hangen van een ouder type (dus ouder type FTU). Wat ik mij zo voor kan stellen dat je je dan een NT had hangen die max 100 Mbps aankan en KPN je een 1 Gbps aansluiting wil leveren (voor de abonnementen met 200 Mbps of 1 Gbps). Hiervoor is dus je FTU vervangen waardoor de nieuwe NT geplaatst kan worden. Zodra de nieuwe NT geplaatst is en actief is (of de router van KPN er dan aan hangt of niet) en dan rolt er een "activatie" door naar het klant systeem van KPN waardoor je facturatie gaat lopen. Wat ik dan wel vreemd vind is dat KPN dit eigenlijk hoort te doen zodra de Experiabox (de KPN router die ze standaard leveren) geactiveerd is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmA-X
hussie01 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:41:
[...]

Geen bijzondere configuratie ingesteld. Alleen op de Unifi controller -> Networks -> IGMP aangezet.
Om IPTV goed werkend te krijgen heb je meer dan alleen IGMP snooping nodig. (DHCP opties, custom routes, IGMP proxy en nog wat spul).

Het niet duidelijk zijn wat je hebt geconfigureerd en het niet delen van je configuratie helpt niet.

Een relevante link (die je misschien zelf ook al gevonden had): https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Spasm schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:34:
Ik heb met de IPTV box het probleem dat het geluid voorloopt op het beeld.
Je kunt het geluid alleen in de plus syncen terwijl dat bij mij eigenlijk in de min zou moeten.
Met mijn Nvidia Shield heb ik dit probleem niet, hoogst irritant.

De enige manier dat ik dit op kan lossen is het geluid via een optische kabel te laten lopen en op PCM stereo te zetten. Maar dan verlies ik surround sound.
https://www.kpn.com/servi...geluid-niet-synchroon.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
Bedankt, maar dat heb ik allemaal al geprobeerd. Op mijn Nvidia Shield werkt het probleemloos.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Spasm schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:19:
[...]

Bedankt, maar dat heb ik allemaal al geprobeerd. Op mijn Nvidia Shield werkt het probleemloos.
heb je itv of tv+ ? aangezien itv zo goed als geen problemen heeft met geluid. tv+ heeft wel wat problemen nog steeds met geluid wat niet gelijk loopt binnen nu en kleine 2 weken komt er weer update voor uit

[ Voor 28% gewijzigd door jopoh op 18-06-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:20
Arjan A schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:26:
[...]

Even bellen met de helpdesk van XS4All en je krijgt een aanbieding voor dezelfde prijs als KPN.
Ik heb vorige week gebeld en ben per vandaag omgezet naar het goedkopere kpn pakket.
Heb nu een nieuwe doos met modem gekregen die ik weer ik de kast kan leggen, en de fritzbox willen ze terug. Was eenvoudig geregeld. Helaas was de €150 euro nieuwe-klanten-korting niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
jopoh schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:07:
[...]

heb je itv of tv+ ? aangezien itv zo goed als geen problemen heeft met geluid. tv+ heeft wel wat problemen nog steeds met geluid wat niet gelijk loopt binnen nu en kleine 2 weken komt er weer update voor uit
TV+ hopelijk helpt die update.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:06
Ik heb zojuist een mailtje gehad over inflatie correctie. Het mooie is dat ik zojuist heb gezien dat per 16 juni mijn contract is afgelopen. Nu even op zoek naar een nieuwe abonnement.

Ik zie dat T-Mobile nu een mooie aanbieding heeft 1000mbit + plus tv (via een app) voor 25 euro per maand.

Morgen eerst maar eens even bellen met kpn of ze nog korting willen geven, zo niet dan stap ik lekker over naar t-mobile :)
Pagina: 1 ... 122 ... 179 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen