jasper2603 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 07:41:
We zijn een paar weken geleden verhuisd en aangemeld voor internet, maar wat blijkt de vorige bewoner heeft een glasvezel aanleg geweigerd en nu kan ik alleen een internet verbinding krijgen via koper helaas tenzij ik aansluitkosten van 2250 euro ga betalen, dat kan ik helaas nu niet missen. Maar als ik de postcode en huisnummer van m'n buren invul op de kpnnetwerk.nl site dan lees ik dat met 17 maanden het kopernetwerk uitgezet gaat worden bij hem. Wat houdt dan in, dat wij dan ook uitgezet gaan worden? Weet iemand hier hoe de procedure is in dit soort gevallen?
Ik weet precies wat de procedure is 😁
Als je nu geen glasvezel kan bestellen, dan wordt de koperaansluiting NIET uitgezet. Dit gaat echt tot op individueel adres niveau. Gezien het bedrag dat je noemt lijkt het er meer op dat hier een eigen bijdrage geldt. Bijvoorbeeld een buitengebied of zoiets?
Als dat klopt, dan is het zo dat je buurman dit wel heeft gedaan. Daarmee is de aansluiting dus beschikbaar geworden en daarom wordt hun koperaansluiting wel uitgeschakeld (met een termijn van 36 maanden). Bij jou staat de glasvezelaansluiting op "geblokkeerd wegens eigen bijdrage" en in die gevallen wordt de koperlijn dus niet aangekondigd voor uitschakeling. KPN gaat mensen niet dwingen om een grote eigen bijdrage te betalen om over te stappen op glasvezel.
Als je ooit wel die 2250 betaalt en de aansluiting beschikbaar komt, dan wordt ook jouw koperlijn met 36 maanden aankondiging uitgeschakeld.
Dit alles op basis van de aanname dat het hier gaat om een gebied met eigen bijdrages.
[
Voor 4% gewijzigd door
Barre73 op 25-04-2023 18:02
]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.