[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 116 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

mad-dog schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 00:31:
[...]

De overdrachtsnelheid moet gewoon op 1Gbit staan, dat is namelijk de snelheid waarmee de FB met de NT/POP communiceert. Het heet niet voor niets GoF(Gigabit over Fiber), er van uitgaande dat je AON hebt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09REA7H0miFdt47xvKfBC8B6Cxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fcWjRRSfV3c7W2Rvp2FCWBvO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FoCXHflohCC5wFLEpIzMzptoLzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtMjodcdV3lkjXheFS6LPqp9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-04-2023 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:53

westergas

rikkie_pc

Nog even over KPN+ tv....

Het loopt dus alles behalve soepel maar het is redelijk te doen met live TV. Waar het mis gaat is bij het terug kijken van uitzendingen en als er een uitzending is gepauzeerd.

Meer mensen hier last van?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik kan de lichtsterkte van mijn superwifi2 niet op 50% zetten. ik kan hem of helemaal uit of op 100% zetten. heeft iemand anders dit probleem ook?

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 18-04-2023 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:42
Farabi schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:32:
ik kan de lichtsterkte van mijn superwifi2 niet op 50% zetten. ik kan hem of helemaal uit of op 100% zetten. heeft iemand anders dit probleem ook?
Knopje aan de voorkant heel kort indrukken. Dan roteert die door alle 3 standen. 50% werkt dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
gjtm schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:09:
[...]

Knopje aan de voorkant heel kort indrukken. Dan roteert die door alle 3 standen. 50% werkt dan wel.
hoe laat ik hem dan stoppen met roteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:42
Farabi schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:22:
[...]

hoe laat ik hem dan stoppen met roteren?
Roteren was misschien niet de makkelijkste omschrijving. Je drukt gewoon de knop aan de voorkant in en laat hem weer los. Dan gaat die van stand 100% naar stand 50% etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09 20:38
westergas schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:27:
Nog even over KPN+ tv....

Het loopt dus alles behalve soepel maar het is redelijk te doen met live TV. Waar het mis gaat is bij het terug kijken van uitzendingen en als er een uitzending is gepauzeerd.

Meer mensen hier last van?
Ik ben van kpn naar kpn overgestapt, dus nieuwe en oude TV kastjes.

Ik heb dus twee nieuwe KPN+ katjes liggen en twee oude vip5202 kastjes, waarvan 1 4K kastje.

Nu lees ik best veel problemen over kpn+.

Hypothetisch gezien, wat zou er gebeuren als ik het oude kastje en een nieuw kpn+ kastje terug stuur en de “oude” 4K kast houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:17
Tweak_ers schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:42:
[...]

Ik ben van kpn naar kpn overgestapt, dus nieuwe en oude TV kastjes.

Ik heb dus twee nieuwe KPN+ katjes liggen en twee oude vip5202 kastjes, waarvan 1 4K kastje.

Nu lees ik best veel problemen over kpn+.

Hypothetisch gezien, wat zou er gebeuren als ik het oude kastje en een nieuw kpn+ kastje terug stuur en de “oude” 4K kast houd?
Die kun je gewoon blijven gebruiken, maar bij een defect zal deze niet omgeruild kunnen worden

Daarnaast vallen die problemen mi reuze mee. Ik maak er sinds midden vorig jaar al gebruik van en ben tegen weinig echte issues aangelopen die me er van weerhouden TV+ te gebruiken

[ Voor 14% gewijzigd door mad-dog op 18-04-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 14-09 20:36
mad-dog schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:27:
[...]

Die kun je gewoon blijven gebruiken, maar bij een defect zal deze niet omgeruild kunnen worden

Daarnaast vallen die problemen mi reuze mee. Ik maak er sinds midden vorig jaar al gebruik van en ben tegen weinig echte issues aangelopen die me er van weerhouden TV+ te gebruiken
Ik hoor vooral problemen met opnames en terugkijken, pauzeren en sync issues met soundbars of receivers.
Puur live TV kijken dat is onderhand zoals bij het 'oude' TV platform.

Maak je vooral gebruik van live TV, dan kan je gerust voor TV+ gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaak88 op 18-04-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
sjaak88 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:02:
[...]

Ik hoor vooral problemen met opnames en terugkijken, pauzeren en sync issues met soundbars of receivers.

Wij gebruiken openemen en terugkijken best vaak.

Zo vaak, dat ik nlziet overweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
sjaak88 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:02:
[...]

Opnames worden veel teruggekeken, geen issues. Geluid heb ik via een optische kabel naar m'n Denon CEOL lopen, wat allemaal lipsync is. Ook met m'n inmiddels verkochte Denon X1400 geen problemen ervaren(TV+ op HDMI van de receiver aangesloten)

Enige geluidsissues die ik heb ervaren met multicast waren simpelweg opgelost door PCM Stereo aan te zetten ipv automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
mad-dog schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:03:
[...]

Opnames worden veel teruggekeken, geen issues. Geluid heb ik via een optische kabel naar m'n Denon CEOL lopen, wat allemaal lipsync is. Ook met m'n inmiddels verkochte Denon X1400 geen problemen ervaren(TV+ op HDMI van de receiver aangesloten)

Enige geluidsissues die ik heb ervaren met multicast waren simpelweg opgelost door PCM Stereo aan te zetten ipv automatisch
Waar stel je dat in? Kastje heeft vrij weinig settings.

Moet sowieso best wel wennen aan de nieuwe GUI.

Of dit nou handiger is dan de oude, ben ik het nog niet over uit 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Tweak_ers schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:07:
[...]

Waar stel je dat in? Kastje heeft vrij weinig settings.

Moet sowieso best wel wennen aan de nieuwe GUI.

Of dit nou handiger is dan de oude, ben ik het nog niet over uit 😅
Vrij weinig settings?? Dan kijk je echt verkeerd. In de apparaatvoorkeuren - beeld en geluid kun je van alles aanpassen (ook het type geluidsuitvoer). Ook kun je net als gangbaar is op Android de ontwikkelaarsopties aanzetten, wat nog veel meer instellingen biedt

Over de interface kun je discussieren, maar met het steeds teruglopende aandeel van lineaire TV en opkomst van streamingdiensten is dit een prima oplossing

[ Voor 12% gewijzigd door mad-dog op 18-04-2023 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
mad-dog schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:03:
[...]

Ik ervaar zelf ook geen problemen. Mijn geluid gaat via HDMI (arc) naar mijn Denon receiver. Zowel via Stereo of passthrough>dolby digital, loopt het allemaal prima.

Edit: zelf geen ervaring met opnames.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaak88 op 18-04-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
mad-dog schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:12:
[...]

Vrij weinig settings?? Dan kijk je echt verkeerd. In de apparaatvoorkeuren - beeld en geluid kun je van alles aanpassen (ook het type geluidsuitvoer). Ook kun je net als gangbaar is op Android de ontwikkelaarsopties aanzetten, wat nog veel meer instellingen biedt

Over de interface kun je discussieren, maar met het steeds teruglopende aandeel van lineaire TV en opkomst van streamingdiensten is dit een prima oplossing
geluid is wel een dingentje op bepaalde types tv's die aangeven met dolby overweg te kunnen, maar niet werkt dan terug zet op pcm(stereo) vaak wel doet maar soms ook weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 20:21
https://www.totaaltv.nl/n...en-internet-voor-35-euro/

Iemand die dit al voor elkaar heeft gekregen?
Er staat in de titel voor vaste klanten maar hoe vast ik ook ben als klant, ik krijg deze korting niet voor elkaar! Helaas voor niks zolang in de wacht gestaan.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
knorde schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:58:
https://www.totaaltv.nl/n...en-internet-voor-35-euro/

Iemand die dit al voor elkaar heeft gekregen?
Er staat in de titel voor vaste klanten maar hoe vast ik ook ben als klant, ik krijg deze korting niet voor elkaar! Helaas voor niks zolang in de wacht gestaan.
Zo ik lees en begrijp, gaat dit automatisch of via brief voor klanten die vorigjaar een contact aangegaan zijn voor 35euro wordt ditjaar nogmaals verlengt voor die prijs.
klanten die al langer klant zijn geld dit weer niet voor zo ik begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Laatst online: 15-09 20:21
jopoh schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:02:
[...]

Zo ik lees en begrijp, gaat dit automatisch of via brief voor klanten die vorigjaar een contact aangegaan zijn voor 35euro wordt ditjaar nogmaals verlengt voor die prijs.
Exact dit, en best krom eigenlijk. De echt vaste klanten krijgen helemaal deze aanbieding niet, alleen de klanten die nog maar kort klant zijn (en dus helemaal niet zo vast).

Slechte titel dus...

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 17:11
sjaak88 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:19:
[...]

Ik ervaar zelf ook geen problemen. Mijn geluid gaat via HDMI (arc) naar mijn Denon receiver. Zowel via Stereo of passthrough>dolby digital, loopt het allemaal prima.

Edit: zelf geen ervaring met opnames.
Hey, ik lees mee. Ga eind April over op KPN . Realiseer mij nu op basis van jouw antwoord volgende:\
Ik heb nu Denon soundbar via HDMI gekoppeld aan de TV en kijk TV via Ziggo CI+.
Hoe is de setting met de KPN-box? Huidige intact laten? of geluid apart naar soundbar en beeld apart naar TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:14
jopoh schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:02:
[...]

Zo ik lees en begrijp, gaat dit automatisch of via brief voor klanten die vorig jaar een contract aangegaan zijn voor 35euro wordt dit jaar nogmaals verlengt voor die prijs.
Dat is in dit topic al langs gekomen. Meerdere Tweakers die vanuit KPN een brief hebben ontvangen met het voorstel om hun korting een jaar te verlengen. En met gebruik van algoritmes waardoor niet duidelijk is wie de brief wel en wie niet krijgt en dus wat de marketingtechnische voorwaarden zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
ambi1961 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:08:
[...]

Hey, ik lees mee. Ga eind April over op KPN . Realiseer mij nu op basis van jouw antwoord volgende:\
Hoe is de setting met de KPN-box? Huidige intact laten? of geluid apart naar soundbar en beeld apart naar TV?
Ik zou het laatste doen. Gezien het AndroidTV is heb je de apps op smart tv niet meer nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:10
[...]

De KPN-box moet je met HDMI met je TV verbinden (op een andere HDMI ingang op je TV dan waar de soundbar inzit). Waarschijnlijk heb je je soundbar al met een HDMI poort verbonden met HDMI ARC.

Als je geluid apart naar de soundbar wilt laten lopen dan kan dat eventueel via de optical out. Maar veel TV's hebben ingebouwde vertraging voor de beeldverbetering dus dan moet je de vertraging hiervan wel compenseren in je soundbar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Muis666 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:03:
[...]
De KPN-box moet je met HDMI met je TV verbinden (op een andere HDMI ingang op je TV dan waar de soundbar inzit). Waarschijnlijk heb je je soundbar al met een HDMI poort verbonden met HDMI ARC.
Dat is de standaard aansluitmethode.... werkt ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
[...]

Als je soundbar in de HDMI ARC poort zit, zoals hierboven al aangegeven, dan zou ik het via ARC doen, dat is wel zo handig.
Het laatste zou ik pas doen als je problemen ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Ik kijk normaal via de KPN APP op mijn LG TV maar het beeld is op RTL 7 niet best. Geen 50fps en ook echt onscherp.

Ik heb inmiddels alles een power cycle gegeven maar niks helpt. Een speedtest geeft bedraad de vertrouwde 930Mbit.

Via de TV ontvanger en HD Glas is een genot om naar te kijken, maar ik wou eigenlijk afscheid nemen van de TV ontvanger en voor het gemak via de app kijken.

Hebben meer mensen ook last?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
Jassy schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:45:
Ik kijk normaal via de KPN APP op mijn LG TV maar het beeld is op RTL 7 niet best. Geen 50fps en ook echt onscherp.

Ik heb inmiddels alles een power cycle gegeven maar niks helpt. Een speedtest geeft bedraad de vertrouwde 930Mbit.

Via de TV ontvanger en HD Glas is een genot om naar te kijken, maar ik wou eigenlijk afscheid nemen van de TV ontvanger en voor het gemak via de app kijken.

Hebben meer mensen ook last?
Dat is ook gewoon normaal, vooral bij wat grotere TV's ga je verschil zien tussen de iTV app of via een STB tv kastje.
Jij kijkt naar een unicast stream, die zijn kwalitatief minder dan als je via een tv decoder kijkt dat via multicast gaat.
Helemaal als je de HD+ zenders op een tv decoder pakt.

Edit; als je in bezit bent van de 4k kastje of de nieuwe TV+, deze kan je letterlijk achter je tv plakken want ze hebben bluetooth.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaak88 op 19-04-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
sjaak88 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:50:
[...]

Dat is ook gewoon normaal, vooral bij wat grotere TV's ga je verschil zien tussen de iTV app of via een STB tv kastje.
Jij kijkt naar een unicast stream, die zijn kwalitatief minder dan als je via een tv decoder kijkt dat via multicast gaat.
Helemaal als je de HD+ zenders op een tv decoder pakt.

Edit; als je in bezit bent van de 4k kastje of de nieuwe TV+, deze kan je letterlijk achter je tv plakken want ze hebben bluetooth.
Je leest niet goed. Jassy geeft aan dat hij normaal via de LG app kijkt maar dat het nu ineens slechte kwaliteit is en niet 50fps is. De app is normaal zeker wel 50fps. En de kwaliteit van de unicasts streams is minder goed dan via de TV-ontvanger, maar echt niet heel slecht. Veel beter dan de Ziggo Go-streams bijv. Het lijkt erop alsof er echt een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
MarcoC schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:53:
[...]

Je leest niet goed. Jassy geeft aan dat hij normaal via de LG app kijkt maar dat het nu ineens slechte kwaliteit is en niet 50fps is. De app is normaal zeker wel 50fps. En de kwaliteit van de unicasts streams is minder goed dan via de TV-ontvanger, maar echt niet heel slecht. Veel beter dan de Ziggo Go-streams bijv. Het lijkt erop alsof er echt een probleem is.
Ah zo, daar las ik inderdaad overheen :O
Beeld kwaliteit is ook zeker niet slecht, maar verschil is er zeker wel, vooral bij grote tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:53

westergas

rikkie_pc

Waarom is er eigenlijk verschil met TV+ (het kastje) en kijken via een app op smart TV? De "decoder" is toch ook gewoon aan Android TV kastje? Dus als je Android TV hebt ingebouwd zie ik in theorie het verschil niet zo.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
westergas schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:03:
Waarom is er eigenlijk verschil met TV+ (het kastje) en kijken via een app op smart TV? De "decoder" is toch ook gewoon aan Android TV kastje? Dus als je Android TV hebt ingebouwd zie ik in theorie het verschil niet zo.
Andere techniek waardoor het voor KPN meer bandbreedte kost. Gaat in de loop van de tijd wel rechtgetrokken worden. Dat zie je al een beetje omdat ze initieel ook TV+ met alleen de lage bitrates uitleverden.

En wat ze natuurlijk niet willen (en soms ook niet mogen) is mobiele apparaten de hoogste bitrates geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Kan iemand mij vertellen hoe het eruit komt te zien als de glaskabel belicht word?

Zie ik dan een rood puntje? Of iets van een lampje?

Zou vandaag de oplevering krijgen, maar nog geen rood lampje of iets verdachts gezien.

[ Voor 24% gewijzigd door Robin4 op 20-04-2023 09:52 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
westergas schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:03:
KPN gebruikt multicast voor TV-ontvangers. Multicast is het broadcasten van data over IP. Dat betekent dat een enkele stream naar meerdere TV-ontvangers gestuurd kan worden. Dat scheelt veel bandbreedte, maar is wel relatief complex qua techniek. Het alternatief is unicast dat veel meer lijkt op een traditionele stream (T-Mobile en Ziggo Next Mini gebruiken dit bijv.). Dat kost een stuk meer bandbreedte, maar is wel minder complex qua techniek.

Niet elk apparaat kan zomaar multicaststreams ontvangen, daarom worden voor de apps unicast streams gebruikt. Om bandbreedte te besparen zijn deze van mindere kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 20-04-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Robin4 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:51:
Kan iemand mij vertellen hoe het eruit komt te zien als de glaskabel belicht word?

Zie ik dan een rood puntje? Of iets van een lampje?

Zou vandaag de oplevering krijgen, maar nog geen rood lampje of iets verdachts gezien.
op de glaskabel zie jij geen licht omdat het onzichtbaar licht is.
alleen NT of ONT ziet het licht.
bij NT gaat lampje glas aan.
ONT zal connection gaan knipperen of constant gaan branden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 13:32
MarcoC schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:55:
[...]

KPN gebruikt multicast voor TV-ontvangers. Multicast is het broadcasten van data over IP. Dat betekent dat een enkele stream naar meerdere TV-ontvangers gestuurd kan worden. Dat scheelt veel bandbreedte, maar is wel relatief complex qua techniek. Het alternatief is unicast dat veel meer lijkt op een traditionele stream (T-Mobile en Ziggo Next Mini gebruiken dit bijv.). Dat kost een stuk meer bandbreedte, maar is wel minder complex qua techniek.

Niet elk apparaat kan zomaar multicaststreams ontvangen, daarom worden voor de apps unicast streams gebruikt. Om bandbreedte te besparen zijn deze van mindere kwaliteit.
Ik heb sinds vorige week KPN met de TV+ box. De Sagem router heb ik vervangen door een Mikrotik. Je merkt wel dat het schakelen tussen TV kanalen wat langer duurt. Volgens mij moet er nog iets met de IGMP proxy op de Mikrotik gedaan worden om multicast te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
jopoh schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:09:
[...]

op de glaskabel zie jij geen licht omdat het onzichtbaar licht is.
alleen NT of ONT ziet het licht.
bij NT gaat lampje glas aan.
ONT zal connection gaan knipperen of constant gaan branden
Ok mooi dan hou ik dat even in de gaten.

Weet je misschien ook hoe lang het duurt voordat kpn account actief word.

Alles staat momenteel gray out.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkpqvTy-PL5vVx5wh6DbSI-GHgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fnzGl0r1z6pDJWjaFrCWMPx.jpg?f=fotoalbum_large

Of word alles pas actief als het kpn router geactiveerd is?

[ Voor 32% gewijzigd door Robin4 op 20-04-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Robin4 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:22:
[...]

Ok mooi dan hou ik dat even in de gaten.

Weet je misschien ook hoe lang het duurt voordat kpn account actief word.

Alles staat momenteel gray out.

[Afbeelding]

Of word alles pas actief als het kpn router geactiveerd is?
Op het moment dat de order is afgerond nav een modemkoppeling. Modemkoppeling kan met een Fritzbox of EB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
zx9r_mario schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:03:
[...]

Ik heb sinds vorige week KPN met de TV+ box. De Sagem router heb ik vervangen door een Mikrotik. Je merkt wel dat het schakelen tussen TV kanalen wat langer duurt. Volgens mij moet er nog iets met de IGMP proxy op de Mikrotik gedaan worden om multicast te krijgen.
Het zappen duurt lang omdat je bij de instellingen van je tv+ box, hem nog op multicast hebt staan.
Iedere keer dat jij zapt probeert hij eerst via multicast een verbinding tot stand te brengen, maar dat lukt niet en schakelt dan automatisch naar unicast.

Eerst je mikrotik goed instellen qua VLAN 4 en proxy server, en dan zou ik hem pas op multicast zetten.
Zet jij hem nu op unicast dan zap je een heel stuk sneller tot je multicast werkt en dan zapt dat ook een stuk sneller.

Edit; Niet netwerkje.com gebruiken, deze is outdated!
https://github.com/Eigenr...N/Mikrotik-tv-settings.md
Hiermee is het mij gelukt, succes!

[ Voor 10% gewijzigd door sjaak88 op 20-04-2023 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 13:32
Waar kan ik die multicast instelling vinden op de tv+ box?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:49
zx9r_mario schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:57:
Instellingen > KPN instellingen > Informatie > Video mode (onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
zx9r_mario schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:57:
maar weet wel bij unicast de kwaliteit achteruit gaat :) heeft beide zijn voor en na delen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robin4
mad-dog schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:31:
[...]

Op het moment dat de order is afgerond nav een modemkoppeling. Modemkoppeling kan met een Fritzbox of EB
Heb voor de zekerheid toch maar eerst de eigen KPN spullen aangehangen.. Kon via de media convertor al snel zien of er connectie kwam of niet.

Was een tijdje aan het knipperen, toen even een rood alarm lampje.. En toen weer tijdje knipperen..

En ineens connection.

Momenteel doet het:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/14638396546.png

TV stond overigens ook aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Robin4 op 20-04-2023 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 23:27
Wat een hoofdpijn provider, 24maand 35euro bieden... maar vervolgens kan het niet omdat ik een 'hussel' klant ben. Dan maar een jaartje een ander waar het wel zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb nu 2 kpn superwifi punten. maar hoe kan ik devices toewijzen naar deze punten? ik wil dat deze via hier wordt verbonden. kan het nergens vinden in mijn modem instellingen?

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 21-04-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:15
Farabi schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:23:
ik heb nu 2 kpn superwifi punten. maar hoe kan ik devices toewijzen naar deze punten? ik wil dat deze via hier wordt verbonden. kan het nergens vinden in mijn modem instellingen?
In een mesh systeem gaat die roaming automatisch. Waarom zou je dat handmatig willen?

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ernstoud schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:37:
[...]

In een mesh systeem gaat die roaming automatisch. Waarom zou je dat handmatig willen?
De devices boven, worden verbonden met het modem beneden. Terwijl ik juist die punten heb gekocht om mijn devices met die punten te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
@Farabi AFAIK kan dat met de superwifi niet. Ik heb het nog niet gevonden in ieder geval.

@ernstoud In een beetje fatsoenlijk mesh systeem kan je nog steeds wel devices blacklisten op bepaalde APs. Daarmee kan je forceren dat ze dichterbij connecten en dus een stabielere verbinding hebben. Hier connect bijv. de Ring deurbel ook met het superwifipunt het verst weg en daarmee is de verbinding ronduit matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 17:27
Van de week moest ik de aansluiting overzetten naar glasvezel, maar het glasvezel punt zit ver van een stopcontact, dus ik heb een glasvezel gemaakt van kpn punt naar de meterkast (5meter kabel)
Alles aangesloten, internet doet het maar het lampje alarm blijft branden. Moet ik contact opnemen met kpn of komt dit door het verlengen?

Ik zit te overwegen om een eigen modem te nemen en daar glas direct op aan te sluiten, is dat lastig bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
IplugNplay schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:06:
Van de week moest ik de aansluiting overzetten naar glasvezel, maar het glasvezel punt zit ver van een stopcontact, dus ik heb een glasvezel gemaakt van kpn punt naar de meterkast (5meter kabel)
Alles aangesloten, internet doet het maar het lampje alarm blijft branden. Moet ik contact opnemen met kpn of komt dit door het verlengen?

Ik zit te overwegen om een eigen modem te nemen en daar glas direct op aan te sluiten, is dat lastig bij KPN?
alarm blijft branden heb je geen licht binnen, plaats de xgs ONT is rechtstreeks op FTU dan weet je zeker als je geen licht krijgt of dat het aan je kabel ligt.

krijg je bij rechtstreeks geen licht dat die op alarm blijft staan dan kpn klanten service bellen dan moet er een monteur langs komen

je hebt bij XGS-pon netwerk een ONT nodig, dus je zal vanaf die ONT verder moeten met utp voor eigen router er achter.
aangezien er geen goede losse xgs-pon sfp zijn die werken.
ja fritzbox heeft er in die dat in combi doet met hen eigen software dus alsnog beperkt

[ Voor 13% gewijzigd door jopoh op 21-04-2023 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Vandaag ook om kunnen gaan op kpn glas.
Experia box v12 binnen en de glas aansluiting.

Alleen nu alles aangesloten en wat schept mijn verbazing
Download snelheid 300mbit en upload 990mbit
Ik heb de 1Gbs abbo.

Alles nog maals nagelopen met de aansluiting en experiabox aantal keer gerest.

Maar mijn upload komt niet hoger dan de 370 maar de upload is juist wel goed
En dan ook nog rechtstreeks aangesloten zonder andere apparatuur op laptop en gewisseld met pc om te testen.
Kpn zegt niets te kunnen zien en laten het erbij zitten..

Kabels tussen de glas en experia box vervangen. Andere kabel tussen experiabox en laptop/ pc vervangen. Is allemaal cat6.

Maar de Download komt niet omhoog.
Zou een fritzbox uitkomst bieden?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Clavat schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:14:
Vandaag ook om kunnen gaan op kpn glas.
Experia box v12 binnen en de glas aansluiting.

Alleen nu alles aangesloten en wat schept mijn verbazing
Download snelheid 300mbit en upload 990mbit
Ik heb de 1Gbs abbo.

Alles nog maals nagelopen met de aansluiting en experiabox aantal keer gerest.

Maar mijn upload komt niet hoger dan de 370 maar de upload is juist wel goed
En dan ook nog rechtstreeks aangesloten zonder andere apparatuur op laptop en gewisseld met pc om te testen.
Kpn zegt niets te kunnen zien en laten het erbij zitten..

Kabels tussen de glas en experia box vervangen. Andere kabel tussen experiabox en laptop/ pc vervangen. Is allemaal cat6.

Maar de Download komt niet omhoog.
Zou een fritzbox uitkomst bieden?
die snelheidstests kunnen nog wel eens een vertekend beeld geven. ik weet niet of je een gamer bent, maar probeer eens een spel via de PS5 of steam binnen te halen. als je daar tegen de 1gbit zit, dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Farabi schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:16:
[...]

die snelheidstests kunnen nog wel eens een vertekend beeld geven. ik weet niet of je een gamer bent, maar probeer eens een spel via de PS5 of steam binnen te halen. als je daar tegen de 1gbit zit, dan zit je goed.
Daar houd het ook op met 300mbit helaas. Had ik ook al geprobeerd.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IplugNplay
jopoh schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:10:
[...]

alarm blijft branden heb je geen licht binnen, plaats de xgs ONT is rechtstreeks op FTU dan weet je zeker als je geen licht krijgt of dat het aan je kabel ligt.

krijg je bij rechtstreeks geen licht dat die op alarm blijft staan dan kpn klanten service bellen dan moet er een monteur langs komen

je hebt bij XGS-pon netwerk een ONT nodig, dus je zal vanaf die ONT verder moeten met utp voor eigen router er achter.
ja fritzbox heeft er in die dat in combi doet met hen eigen software dus alsnog beperkt
Toch doet het internet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
IplugNplay schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:13:
[...]

Toch doet het internet het wel.
lijkt er dan op dat je dsl nog in je box zit, als de ONT op alarm staat komt er geen licht binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IplugNplay
jopoh schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:38:
[...]

lijkt er dan op dat je dsl nog in je box zit, als de ONT op alarm staat komt er geen licht binnen
Nee, die is er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
jopoh schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:10:
[...]

Wat is precies beperkt bij de fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Robin4 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:16:
[...]

@jopoh bedoelt waarschijnlijk dat de Fritzbox alleen de module van AVM ondersteunt, maar z'n taalgevoel is niet zo heel erg goed 😋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jopoh
Robin4 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:16:
[...]

dat de xgs-pon SFP die fritz uitgebracht heeft alleen met een bij behorende fritzbox werkt in combi met een stukje software wat fritz erbij gemaakt heeft. Daardoor ben je beperkt dat het niet in andere router past zoals unifi enz

[ Voor 18% gewijzigd door jopoh op 22-04-2023 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
oke dan is dat duidelijk.

Ga zelf geen unifi gebruiken dus dat gaat niet voor mij op.

Er waren eerder problemen met de ONT van KPN.

Hoe kan ik zien of ik het oude (foute model heb) en ik kan zien het vervangende onderdeel heb mogen ontvangen die dat probleem met de netwerk poort niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Robin4 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 23:14:

Hoe kan ik zien of ik het oude (foute model heb) en ik kan zien het vervangende onderdeel heb mogen ontvangen die dat probleem met de netwerk poort niet heeft.
Volgens mij 1.1 i.p.v. 1.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Robin4 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 23:14:

Het model dat kuren kan hebben met de LAN poort heeft een serienummer dat begint met gnxs023xxx.
Als je een serienummer hebt dat begint met gnxs050xxxx zou je goed moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Heb gisteren van iemand een privebericht ontvangen die zei het zelfde.

Heb trouwens gelukkig die gnxs050xxxx reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Kan ik hier misschien ook een vraag stellen M.B.T de AVM fritzbox 5530 fiber i.c.m kpn glas vezel?

Krijg hem namelijk nu wel werkend met de ONT er tussen en aangesloten via LAN 1 dat nou als WAN dient.

Had deze 2,5Gbit poort liever richting naar boven willen hebben naar me pcs die ik ook via 2,5Gbit wil aansluiten.

Nou snap ik niet hoe ik die patchcover en gele optische kabel werkend kan krijgen.. (of de kabel is misschien niet goed.

Ik heb er niks raars mee gedaan, niet geknikt of wat dan ook. (installatie heb ik voorzichtig gedaan, niks geforceerd)

Bij installatie stof kapje verwijderd (stof kapje netjes bewaard in een schoon doosje van de ONT)

Bij deinstallatie meteen stof kapjes terug geplaatst.

Dus ga er vanuit dat er met me patchcover en kabel niks mis mee is (gekocht op de site van de fritzbox)

Nou zie ik in me fritzbox instellingen wel:

Toegangsgegevens
Is een ONT-installatiecode vereist?

Neem aan dat ik een ONT installatie code nodig hebt om de SFP optische module te kunnen gebruiken (de module is ook niet uit het modem geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Robin4 schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:27:
Kan ik hier misschien ook een vraag stellen M.B.T de AVM fritzbox 5530 fiber i.c.m kpn glas vezel?

Krijg hem namelijk nu wel werkend met de ONT er tussen en aangesloten via LAN 1 dat nou als WAN dient.

Had deze 2,5Gbit poort liever richting naar boven willen hebben naar me pcs die ik ook via 2,5Gbit wil aansluiten.

Nou snap ik niet hoe ik die patchcover en gele optische kabel werkend kan krijgen.. (of de kabel is misschien niet goed.

Ik heb er niks raars mee gedaan, niet geknikt of wat dan ook. (installatie heb ik voorzichtig gedaan, niks geforceerd)

Bij installatie stof kapje verwijderd (stof kapje netjes bewaard in een schoon doosje van de ONT)

Dus ga er vanuit dat er met me patchcover en kabel niks mis mee is (gekocht op de site van de fritzbox)

Toegangsgegevens

Neem aan dat ik een ONT installatie code nodig hebt om de SFP optische module te kunnen gebruiken (de module is ook niet uit het modem geweest)
Als je me even een pm stuurt kan ik je vast helpen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
Robin4 schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:27:

Toegangsgegevens

Buiten de PM van @mad-dog om.. in het algemeen ook voor anderen: als je een eigen XGS-PON module wil gebruiken moet deze eerst bij KPN worden geregistreerd ter vervanging van je huidige ONT die van KPN zelf is.
Meer hierover en hoe je dit doet vindt je ook op de website van KPN waar het gaat over eigen hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
De informatie hier boven gegeven heb ik me al tot me genomen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
Barre73 schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:31:
[...]

Buiten de PM van @mad-dog om.. in het algemeen ook voor anderen: als je een eigen XGS-PON module wil gebruiken moet deze eerst bij KPN worden geregistreerd ter vervanging van je huidige ONT die van KPN zelf is.
Meer hierover en hoe je dit doet vindt je ook op de website van KPN waar het gaat over eigen hardware.
Om anderen te behoeden voor langere downtime.. Dit soort aanpassingen in de servicetool zorgt niet direct voor een serienummer wissel, maar creëert alleen een ticket welke door de backoffice behandeld wordt. Don't try this at Saturday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Weet iemand of de ethernet poort van de KPN TV+ box een 100Mbit poort is of een 1Gbit poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Robin4 schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:00:
Weet iemand of de ethernet poort van de KPN TV+ box een 100Mbit poort is of een 1Gbit poort?
zou 1Gbit kunnen maar staan op 100Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Dat is ook wat mijn switch aangeeft.. Dacht misschien fout in de kabel of zo als de tv box een 1Gbit poort zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echo237
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:42
Ja, ik heb wat meer informatie gekregen.

Wij zagen dat er, met de poort op Gbit, voor sommige klanten ongewenste situaties ontstonden. Daarom is de poort softwarematig op 100 Mbit gezet. Deze wijziging heeft echter negatieve geen impact op de snelheid en beleving van het tv kijken.

We hebben jullie meldingen over de ervaringen met het gebruik van lokale servers en apps als Plex doorgegeven. Ik verwacht alleen niet dat deze aanpassing teruggedraaid gaat worden.
https://forum.kpn.com/kpn...s-100-mbit-via-lan-588625

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
Over 6 maanden loopt mijn internet only 1 gbit contract met KPN af. Als ik KPN bel, kan ik dan nu alweer verlengen voor 12 of 24 maanden met korting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RR2USA schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:46:
Over 6 maanden loopt mijn internet only 1 gbit contract met KPN af. Als ik KPN bel, kan ik dan nu alweer verlengen voor 12 of 24 maanden met korting?
24 maanden met korting lijkt mij sterk, maar ik zou zeggen: trek de stoute schoenen aan en bel ze op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 17:11
Hoi. Zie dat er usb ingang op TV kastje zit. Is deze te gebruiken als mediaspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
KPN gaat mij een nieuwe modem opsturen i.v.m. verhuizing. Weet iemand of je hier Track&Trace van krijgt en welk postbedrijf dit gaat bezorgen???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:52
Blaze85 schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:13:
KPN gaat mij een nieuwe modem opsturen i.v.m. verhuizing. Weet iemand of je hier Track&Trace van krijgt en welk postbedrijf dit gaat bezorgen???
PostNL levert het eigenlijk altijd. En sinds er geen ‘niet thuis’ briefjes meer gegeven worden, moeten ze je wel een track&trace geven.

Ja, die krijg je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Blaze85 schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:13:
normaal krijg je track en trace staat ook als goed is in mijnkpn. PostNL iniedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
jopoh schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:15:
[...]

normaal krijg je track en trace staat ook als goed is in mijnkpn. PostNL iniedergeval
xFeverr schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:15:
[...]

PostNL levert het eigenlijk altijd. En sinds er geen ‘niet thuis’ briefjes meer gegeven worden, moeten ze je wel een track&trace geven.

Ja, die krijg je
Dank julliewel beide. Vind het heel slordig dat KPN dit niet al in de email zet. Daar moet je toch gewoon duidelijk over zijn.

Nu had ik nog 2 punten:

KPN:
U ontvangt de volgende apparatuur:

Glasvezelkastje
Modem
Het glasvezelkastje is de NT (Network Termination) en niet de FTU (Fiber Termination Unit) neem ik aan?

2e is dat KPN mij dagen later verhuist dan ik had opgegeven 8)7
Als ik de datum op de juiste datum wil zetten kan ik dan niet doen want deze datum is niet selecteerbaar op de kalender. Kan ik de helpdesk bellen dat ze het wel eerder doen? (zijn nu niet open helaas)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:52
Blaze85 schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:21:
[...]

[...]

Dank julliewel beide. Vind het heel slordig dat KPN dit niet al in de email zet. Daar moet je toch gewoon duidelijk over zijn.

Nu had ik nog 2 punten:

KPN:

[...]

Het glasvezelkastje is de NT (Network Termination) en niet de FTU (Fiber Termination Unit) neem ik aan?

Als ik de datum op de juiste datum wil zetten kan ik dan niet doen want deze datum is selecteerbaar op de kalender. Kan ik de helpdesk bellen dat ze het wel eerder doen? (zijn nu niet open helaas)...
1. Ja, FTU is al geplaatst, daar gaat de NT op.
2. Ik zou morgen gewoon even bellen. Dan weet je het meteen. Mogelijk kon het niet eerder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Blaze85 schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:21:
[...]

[...]

Nu had ik nog 2 punten:

KPN:

[...]

Als ik de datum op de juiste datum wil zetten kan ik dan niet doen want deze datum is niet selecteerbaar op de kalender. Kan ik de helpdesk bellen dat ze het wel eerder doen? (zijn nu niet open helaas)...
Glasvezel kastje is NT ja :) FTU zit als goed is al in de woning.

Datum durf ik zo niet te zeggen maar bel gewoon klantenservice 0800-0402 en geef bij stemcomputer Medewerker aan, kom je altijd bij een medewerker aangezien ze 24/7 er zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
jopoh schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:27:
[...]

Glasvezel kastje is NT ja :) FTU zit als goed is al in de woning.

Datum durf ik zo niet te zeggen maar bel gewoon klantenservice 0800-0402 en geef bij stemcomputer Medewerker aan, kom je altijd bij een medewerker aangezien ze 24/7 er zijn
Thanks weer jopoh en xFeverr _/-\o_

Ik heb geprobeerd, medewerker inspreken werkt inderdaad, maar dan zegt ie 8-18 uur terugbellen. Morgen maar even proberen dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
xFeverr schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:26:
[...]

1. Ja, FTU is al geplaatst, daar gaat de NT op.
En NT erop doen is een fluitje van een cent vermoed ik?

edit: had al een filmpje gezien, dus dat lukt wel ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Blaze85 op 24-04-2023 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
Blaze85 schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:31:
[...]

Thanks weer jopoh en xFeverr _/-\o_

Ik heb geprobeerd, medewerker inspreken werkt inderdaad, maar dan zegt ie 8-18 uur terugbellen. Morgen maar even proberen dan :o
Als je PM stuurt kan ik het voor je bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
Ik heb vandaag gehoord dat ik aanstaande woensdag mijn nieuwe huurwoning in kan. Ik wil daar zo snel mogelijk een internetverbinding hebben en wil glasvezel van KPN nemen.

Het is een geheel nieuwe aansluiting (dus geen verhuizing) en op het adres is ook geen andere aansluiting actief. Nou vraag ik me af of KPN daadwerkelijk de 14 dagen bedenktijd afwacht alvorens het installatiepakket op te sturen en de lijn te activeren. Of gaat het sneller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
FilthyViper schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:16:
Ik heb vandaag gehoord dat ik aanstaande woensdag mijn nieuwe huurwoning in kan. Ik wil daar zo snel mogelijk een internetverbinding hebben en wil glasvezel van KPN nemen.

Het is een geheel nieuwe aansluiting (dus geen verhuizing) en op het adres is ook geen andere aansluiting actief. Nou vraag ik me af of KPN daadwerkelijk de 14 dagen bedenktijd afwacht alvorens het installatiepakket op te sturen en de lijn te activeren. Of gaat het sneller?
bedenk tijd is tegenwoordig 14dagen dagen na de aansluiting als de modem gekoppeld is.
installatie pakket wordt 3/5 dagen voor aansluitdatum afgestuurd aan de klant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog

Doorlooptijd nieuwe bestelling is gemiddeld 3-4 werkdagen, waarbij na bestelling de apparatuur direct verstuurd wordt(standaard wordt apparatuur 7 dagen voor aansluiting verstuurd). Uitzondering hierop zijn glasvezel verbindingen met een TY01 FTU of ouder, waarbij een verplichte monteur automatisch in de order zit(dit zorgt sowieso voor langere doorlooptijd)
Daarnaast is het vaak zo dat het moment dat je kan gaan aansluiten 1-2 dagen eerder is dan vermeld(dit hangt af of er reeds gepacht is).

Mocht je na bestelling willen weten of dit het geval kun je altijd een pm naar me sturen

In geval van GoF met TK01 wat reeds is gepatcht in combinatie met een reeds aanwezige/eigen NTU en eigen router kun je ca een uur na orderinleg al online zijn :)

[ Voor 20% gewijzigd door mad-dog op 24-04-2023 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 12:57
We zijn een paar weken geleden verhuisd en aangemeld voor internet, maar wat blijkt de vorige bewoner heeft een glasvezel aanleg geweigerd en nu kan ik alleen een internet verbinding krijgen via koper helaas tenzij ik aansluitkosten van 2250 euro ga betalen, dat kan ik helaas nu niet missen. Maar als ik de postcode en huisnummer van m'n buren invul op de kpnnetwerk.nl site dan lees ik dat met 17 maanden het kopernetwerk uitgezet gaat worden bij hem. Wat houdt dan in, dat wij dan ook uitgezet gaan worden? Weet iemand hier hoe de procedure is in dit soort gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:50
Sinds vandaag ook KPN Glasvezel genomen we komen van Ziggo, daar werd de prijs te hoog voor TV & Internet, met wat je ervoor kreeg.

Kortom, hopelijk gaat het goed bevallen.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-09 20:46
jasper2603 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 07:41:
Maar als ik de postcode en huisnummer van m'n buren invul op de kpnnetwerk.nl site dan lees ik dat met 17 maanden het kopernetwerk uitgezet gaat worden bij hem. Wat houdt dan in, dat wij dan ook uitgezet gaan worden? Weet iemand hier hoe de procedure is in dit soort gevallen?
Bel even met KPN Netwerk. Die kunnen je daar vast over informeren. Zie ook deze Website Koper Uit. Daar staat aangegeven dat ze "iedereen nog een kans geven om aan te sluiten:
Wat we nog moeten doen
Voordat we het kopernetwerk uitzetten, krijgt iedereen nog een kans op een glasvezelaansluiting. Heb je nog geen glasvezelaansluiting? Dan moeten we nog wat werkzaamheden uitvoeren rond en in je woning. Omdat we het glasvezelnetwerk eerder al aanlegden, hoeven we niet te graven in je straat. We zijn meestal snel klaar. Wat we precies moeten doen, verschilt per adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Gratis upgrade van 50 naar 200 MbpsAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDGwNWjJPN1GPL9rKLCrRFymWZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtr5oEpShl8GPtJg7JAmic1Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Dan moet overeenkomen via een email bericht dat je afziet van de bedenktijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
jasper2603 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 07:41:
We zijn een paar weken geleden verhuisd en aangemeld voor internet, maar wat blijkt de vorige bewoner heeft een glasvezel aanleg geweigerd en nu kan ik alleen een internet verbinding krijgen via koper helaas tenzij ik aansluitkosten van 2250 euro ga betalen, dat kan ik helaas nu niet missen. Maar als ik de postcode en huisnummer van m'n buren invul op de kpnnetwerk.nl site dan lees ik dat met 17 maanden het kopernetwerk uitgezet gaat worden bij hem. Wat houdt dan in, dat wij dan ook uitgezet gaan worden? Weet iemand hier hoe de procedure is in dit soort gevallen?
Ik weet precies wat de procedure is 😁
Als je nu geen glasvezel kan bestellen, dan wordt de koperaansluiting NIET uitgezet. Dit gaat echt tot op individueel adres niveau. Gezien het bedrag dat je noemt lijkt het er meer op dat hier een eigen bijdrage geldt. Bijvoorbeeld een buitengebied of zoiets?
Als dat klopt, dan is het zo dat je buurman dit wel heeft gedaan. Daarmee is de aansluiting dus beschikbaar geworden en daarom wordt hun koperaansluiting wel uitgeschakeld (met een termijn van 36 maanden). Bij jou staat de glasvezelaansluiting op "geblokkeerd wegens eigen bijdrage" en in die gevallen wordt de koperlijn dus niet aangekondigd voor uitschakeling. KPN gaat mensen niet dwingen om een grote eigen bijdrage te betalen om over te stappen op glasvezel.
Als je ooit wel die 2250 betaalt en de aansluiting beschikbaar komt, dan wordt ook jouw koperlijn met 36 maanden aankondiging uitgeschakeld.

Dit alles op basis van de aanname dat het hier gaat om een gebied met eigen bijdrages.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 25-04-2023 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Die had ik laatst ook :), ik heb nog steeds geen idee waarom. Gaat 50/50 de deur uit ofzo?
Jay-v schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:30:
[...]

Tada!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
-> # ./speedtest-cli
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from KPN (x.x.x.x)...
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by Händle & Korte GmbH (Dusseldorf) [183.69 km]: 8.876 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 201.99 Mbit/s

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jay-v schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:30:
[...]

Die had ik laatst ook :), ik heb nog steeds geen idee waarom. Gaat 50/50 de deur uit ofzo?
Die is al niet meer te krijgen volgens mij. Begint bij 100 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 20:37

Tornado1.0

Work in progress

Ik word echt helemaal gek van de kpn tv box. 9/10 keer start deze niet op vanuit slaapstand. Blijft op 85% hangen tijdens het inladen van de configuratie. Geeft na een paar minuten een foutmelding met een random foutcode en de boodschap dat ik het modem opnieuw op moet starten. Internet werkt echter gewoon. Als ik de tv box even van de stroom haal gaat het vaak wel goed, maar soms blijft deze dienst weigeren en ga ik maar iets anders doen. Het is dat ik tv gratis kreeg bij het abonnement, anders was ik deze al lang persoonlijk af komen leveren bij het hoofdkantoor.

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Tornado1.0 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:38:
Ik word echt helemaal gek van de kpn tv box. 9/10 keer start deze niet op vanuit slaapstand. Blijft op 85% hangen tijdens het inladen van de configuratie. Geeft na een paar minuten een foutmelding met een random foutcode en de boodschap dat ik het modem opnieuw op moet starten. Internet werkt echter gewoon. Als ik de tv box even van de stroom haal gaat het vaak wel goed, maar soms blijft deze dienst weigeren en ga ik maar iets anders doen. Het is dat ik tv gratis kreeg bij het abonnement, anders was ik deze al lang persoonlijk af komen leveren bij het hoofdkantoor.
Dit lijkt me meer iets met de lokale infrastructuur bij je thuis te maken. De gewone iTV-dienst is een volwassen product en kent dit soort problemen niet(buiten evt storingen).
Plaats eerst eens een gedetailleerd overzicht van je netwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 20:34
Barre73 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:35:
[...]

Die is al niet meer te krijgen volgens mij. Begint bij 100 Mbit.
Waarom gaan deze klanten dan naar 200 Mbps ipv 100 Mpbs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 20:37

Tornado1.0

Work in progress

mad-dog schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:55:
[...]

Dit lijkt me meer iets met de lokale infrastructuur bij je thuis te maken. De gewone iTV-dienst is een volwassen product en kent dit soort problemen niet(buiten evt storingen).
Plaats eerst eens een gedetailleerd overzicht van je netwerk
De aansluiting (XGS-pon) ligt hier sinds een dik half jaar. Op de ONT is de eigen router van kpn aangesloten. Vanaf de router takt de verbinding af naar de tv box en een Unify USG.

Internet werkt zoals gezegd naar behoren. Op de router of ONT geen alarm lampjes.

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Tornado1.0 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:09:
[...]

De aansluiting (XGS-pon) ligt hier sinds een dik half jaar. Op de ONT is de eigen router van kpn aangesloten. Vanaf de router takt de verbinding af naar de tv box en een Unify USG.

Internet werkt zoals gezegd naar behoren. Op de router of ONT geen alarm lampjes.
En wat als je de Usg een tijdje afkoppelt? Je wil niet weten hoe vaak we dit soort ellende voorbij zien komen. Als je het serienummer van de STB doorgeeft kan ik zo het eea voor je checken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Tornado1.0 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:38:
zet eco stand is uit,

Menu->instellingen->stand-by - eco stand op uit zetten. dit heeft in verleden wellis vaker in bepaalde combi's voor problemen gezorgd die niet uit zijn stand-by kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Tornado1.0 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:09:
[...]

Kan je duidelijker uitleggen hoe je netwerkinfrastructuur er in jouw huis uitziet? Dat internet naar behoren werkt hoeft niet zoveel te zeggen, TV van KPN is een multicast stream over VLAN 4 die ofwel direct op het modem aangesloten moet worden, ofwel op een managed switch met IGMP snooping. De kans lijkt mij groot dat als je de ontvanger direct op de Experia Box aansluit alles probleemloos werkt.

Multicast is mooie techniek (broadcasten over IP :) ), maar luistert wel nauw qua apparatuur. Als je van het gebaande pad afwijkt kan het snel tot foutmeldingen leiden.
Pagina: 1 ... 116 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen