EricJH schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:52:
[...]
De situatie met bitrates zit genaunceerder in elkaar. Het volgende is hoe anderen en ik het begrijpen:
[...]
Link
[...]
Link
Samengevat
TV+ hebben nu dezelfde streams als de iTV klanten. Ze gaan tzt de ongecomprimeerde NPO streams van 14 Mb/s ontvangen. Deze laatste zijn h265 streams als ik het goed begrijp. De andere streams zijn gecomprimeerde h264 streams 12,5 Mb/s (met een beetje VBR).
De ITV klanten gaan ook de ongecomprimeerde NPO streams krijgen. Hiervoor is er nog geen ETA omdat de decoders hiervoor een update nodig hebben.
Als je daar verder leest zie je dat wjb ook feedback krijgt dat alle kanalen nu 14,5Mbps zijn. Wjb krijgt op dat forum vaak gelijk maar heeft niet altijd gelijk zie zijn latere post
Anyway mijn eigen gemeten feiten:
Met mijn Arris5202 deze geeft op de 66x kanalen een stream van 14,5 Mbps door. Ik heb het getest met de eerste 4 kanalen inclusief RTL
Wat meet jij zelf?
Over de nu gebruikte compressie techniek kan ik niets zeggen. Zover ik weet kan de
oudere Arris5202 en het TV+ kastje vanuit de fabriek al h.265 aan?
Ik kan mij niet voorstellen als KPN, begin dit jaar, aangeeft het bron signaal 1:1 door te zetten in 14Mbps. Dat dit dan een tussenfase is van een h.264 stream van 14,5Mbps. Wat zou daar een reden voor kunnen zijn? En waarom zou dit niet al de 1:1 bron zijn in h.265?
V
ideo Decode/Encode HEVC H.265 up to Main10@L5.1 | MPEG-2 up to MP@HL | MPEG-4 AVC H.264 up to MP@L4.2 | VP9 Profile 0 and 2
[
Voor 20% gewijzigd door
stormfly op 11-04-2023 01:32
]