[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 115 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
sjaak88 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:14:
[...]

Naja ik vind het nogal ver gaan om te vertellen dat de swp 1.0 niet meer ondersteund worden. Als je ze niet ziet in de thuis app of modem pagina dan is er gewoon wat mis met de koppeling. Of waren het de witte vierkanten versterkers?

Over het xgspon kastje, daar is een nieuwe revisie van, geen nieuwe model. De nieuwe revisie heeft dit probleem niet meer. En of daar een chip door brandt dat lijkt mij sterk, volgens mij ging er wat mis na het installeren van een update waardoor de LAN poort niet meer actief werd.
Weet je toevallig welke de nieuwe revisie is?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:01
EricJH schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:52:
[...]
De situatie met bitrates zit genaunceerder in elkaar. Het volgende is hoe anderen en ik het begrijpen:

[...]
Link

[...]
Link

Samengevat
TV+ hebben nu dezelfde streams als de iTV klanten. Ze gaan tzt de ongecomprimeerde NPO streams van 14 Mb/s ontvangen. Deze laatste zijn h265 streams als ik het goed begrijp. De andere streams zijn gecomprimeerde h264 streams 12,5 Mb/s (met een beetje VBR).

De ITV klanten gaan ook de ongecomprimeerde NPO streams krijgen. Hiervoor is er nog geen ETA omdat de decoders hiervoor een update nodig hebben.
Als je daar verder leest zie je dat wjb ook feedback krijgt dat alle kanalen nu 14,5Mbps zijn. Wjb krijgt op dat forum vaak gelijk maar heeft niet altijd gelijk zie zijn latere post :)

Anyway mijn eigen gemeten feiten:
Met mijn Arris5202 deze geeft op de 66x kanalen een stream van 14,5 Mbps door. Ik heb het getest met de eerste 4 kanalen inclusief RTL

Wat meet jij zelf?

Over de nu gebruikte compressie techniek kan ik niets zeggen. Zover ik weet kan de oudere Arris5202 en het TV+ kastje vanuit de fabriek al h.265 aan?

Ik kan mij niet voorstellen als KPN, begin dit jaar, aangeeft het bron signaal 1:1 door te zetten in 14Mbps. Dat dit dan een tussenfase is van een h.264 stream van 14,5Mbps. Wat zou daar een reden voor kunnen zijn? En waarom zou dit niet al de 1:1 bron zijn in h.265?

Video Decode/Encode HEVC H.265 up to Main10@L5.1 | MPEG-2 up to MP@HL | MPEG-4 AVC H.264 up to MP@L4.2 | VP9 Profile 0 and 2

[ Voor 20% gewijzigd door stormfly op 11-04-2023 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
EricJH schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:52:
[...]
De situatie met bitrates zit genaunceerder in elkaar. Het volgende is hoe anderen en ik het begrijpen:

[...]
Link

[...]
Link

Samengevat
TV+ hebben nu dezelfde streams als de iTV klanten. Ze gaan tzt de ongecomprimeerde NPO streams van 14 Mb/s ontvangen. Deze laatste zijn h265 streams als ik het goed begrijp. De andere streams zijn gecomprimeerde h264 streams 12,5 Mb/s (met een beetje VBR).

De ITV klanten gaan ook de ongecomprimeerde NPO streams krijgen. Hiervoor is er nog geen ETA omdat de decoders hiervoor een update nodig hebben.
https://forum.kpn.com/pro...html?postid=1450#post1450

Om en nabij deze post zie je dat ze over meerdere zenders voor 14,5 Mbit spreken.

Laat even weten wat jouw meting laat zien? Als dat afwijkt van mijn geschetste beeld 66x = 14,5Mbit afgelopen week. Anders zal ik mijn meting herhalen, KPN kan vanzelfsprekend ook wijzigingen doorvoeren aan hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
stormfly schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 01:08:
[...]

Als je daar verder leest zie je dat wjb ook feedback krijgt dat alle kanalen nu 14,5Mbps zijn. Wjb krijgt op dat forum vaak gelijk maar heeft niet altijd gelijk zie zijn latere post :)
Heb je een link naar die post? Wat ik me herinner van het begin is dat er werd aangekondigd dat de 3 NPO streams ongecomprimeerd zouden worden doorgezet. Dat is toen zonder onderbouwing geextrapoleerd naar dat dit voor alle GlasHD signalen zou gelden. Dit is toen ook op TotaalTV bericht. Ik ben me altijd over die extrapolatie blijven verbazen.
Anyway mijn eigen gemeten feiten:
Met mijn Arris5202 deze geeft op de 66x kanalen een stream van 14,5 Mbps door. Ik heb het getest met de eerste 4 kanalen inclusief RTL

Wat meet jij zelf?
Ik heb zelf geen metingen gedaan. De meting die ik postte is van één van de forumleden en die meet 12,5 Mb/s met een beetje VBR (de oude situatie van GlasHD). Hoe kan ik dat meten? Via een port mirror? Ik heb geen FritzBox waar die plaatjes op het KPN forum mee worden gemaakt,
Over de nu gebruikte compressie techniek kan ik niets zeggen. Zover ik weet kan de oudere Arris5202 en het TV+ kastje vanuit de fabriek al h.265 aan?
Klopt en de kastjes kunnen ook AV1 aan. Ze zijn daarmee goed op de toekomst voorbereid.
Ik kan mij niet voorstellen als KPN, begin dit jaar, aangeeft het bron signaal 1:1 door te zetten in 14Mbps. Dat dit dan een tussenfase is van een h.264 stream van 14,5Mbps. Wat zou daar een reden voor kunnen zijn? En waarom zou dit niet al de 1:1 bron zijn in h.265?

Video Decode/Encode HEVC H.265 up to Main10@L5.1 | MPEG-2 up to MP@HL | MPEG-4 AVC H.264 up to MP@L4.2 | VP9 Profile 0 and 2

https://forum.kpn.com/pro...html?postid=1450#post1450

Om en nabij deze post zie je dat ze over meerdere zenders voor 14,5 Mbit spreken.

Laat even weten wat jouw meting laat zien? Als dat afwijkt van mijn geschetste beeld 66x = 14,5Mbit afgelopen week. Anders zal ik mijn meting herhalen, KPN kan vanzelfsprekend ook wijzigingen doorvoeren aan hun kant.
Ik zie nu dat ik achterloop. Ik was nog niet zover gekomen in dat topic. :X Sorry about that, I stand corrected. De meting van wjb spreekt voor zich.

Ik zie dat er ook op TotaalTV is bericht dat de 14,2 Mb/s streams ook zijn doorgezet naar het ITV platform: KPN verbetert beeldkwaliteit HD-zenders op alle decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:03

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Robin4 schreef op maandag 10 april 2023 @ 23:16:
[...]

Rechts oude box en links de nieuwe?
Linkse de nieuwe mis de audio 3,5 plug bij de tvonvanger KPN+ ipv optical output.. geluid signaal is een stuk zachter :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFZBP1i2qH40yquUbmncdu65QEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ThuSIiIyvchL2tNh65mD9MO0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door MCP cloud op 11-04-2023 08:29 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
EricJH schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 05:55:
[...]
Heb je een link naar die post? Wat ik me herinner van het begin is dat er werd aangekondigd dat de 3 NPO streams ongecomprimeerd zouden worden doorgezet. Dat is toen zonder onderbouwing geextrapoleerd naar dat dit voor alle GlasHD signalen zou gelden. Dit is toen ook op TotaalTV bericht. Ik ben me altijd over die extrapolatie blijven verbazen.
Het KPN forum is echt vreselijk qua interface, die search werkt niet, en die super geneste quotes...het terugzoeken van informatie is daar bijna ondoenlijk.

Laat ik stellen dat de discussie over glasHD en HD+ direct naar de lancering onder vuur werd genomen door de klanten in het lanceringstopic. Slechts 80 pages

Dit is uit de KB gekopieerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21LB8V3mtcR7x6EuBfzMFoDQJMY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BSfEEoKxwJ0hOJlswE83XeO0.png?f=fotoalbum_large
[...]
Ik heb zelf geen metingen gedaan. De meting die ik postte is van één van de forumleden en die meet 12,5 Mb/s met een beetje VBR (de oude situatie van GlasHD). Hoe kan ik dat meten? Via een port mirror? Ik heb geen FritzBox waar die plaatjes op het KPN forum mee worden gemaakt,
Een wat slimmere router kan zoiets wel afbeelden, FritzBox of UniFi router.
[...]
Klopt en de kastjes kunnen ook AV1 aan. Ze zijn daarmee goed op de toekomst voorbereid.

[...]
Ik zie nu dat ik achterloop. Ik was nog niet zover gekomen in dat topic. :X Sorry about that, I stand corrected. De meting van wjb spreekt voor zich.

Ik zie dat er ook op TotaalTV is bericht dat de 14,2 Mb/s streams ook zijn doorgezet naar het ITV platform: KPN verbetert beeldkwaliteit HD-zenders op alle decoders.
Jeps ik denk namelijk gezien de multicast grondslag dat als je één stream upgrade dat je dit op zowel de oude en de nieuwe ontvanger ziet. Het is niet meer dan een IGMP joinlijst die je ontvanger ophaalt, waarbij je dan als oude glas klant een aantal zenders extra krijgt in de 66x reeks. Die 66x reeks op de oude ontvanger is waarschijnlijk 1:1 gemapped naar kanaal 1-10 op de nieuwe ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Net even een meting gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8ZIuk3weGVbxJrFX5pSFTe6Zmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wsEbzK74BfrAXV9U4vSIQgMF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:42
MCP cloud schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:08:
[...]

Linkse de nieuwe mis de audio 3,5 plug bij de tvonvanger KPN+ ipv optical output.. geluid signaal is een stuk zachter :/

[Afbeelding]
Die 3,5 plug ontbreekt al een paar jaar. Sinds de introductie van de Arris VIP5202 die het ook al niet meer had. Als je vanuit een Arris 2952 of een Arcayan 2260 overstapt naar TV+ dan ga je deze missen ja.
Ik moet zeggen dat de optical output vanuit de Arris 5202 niet merkbaar zachter of harder is. Aan de andere kant.. de soundbar die dat geluid bij mij ontvangt staat ook niet altijd op hetzelfde volume dus die zet ik elke keer op een volume dat ik op dat moment prettig vindt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-08 21:53
Roos79 schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:59:
[...]

Maar wie bepaalt bij welke klanten dit is?
Klanten die al een jaar voor 35 euro hadden krijgen dat nog een jaar?
Ik heb zojuist gebeld (contract loopt af op 09-05-2023), en verlengd met 12 maanden voor € 35. Ik heb (nog) geen brief ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirrrie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:52
Actual schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:48:
[...]

Ik heb zojuist gebeld (contract loopt af op 09-05-2023), en verlengd met 12 maanden voor € 35. Ik heb (nog) geen brief ontvangen.
Ik heb zojuist nav jouw ervaring ook gebeld maar 12 maanden korting was geen optie.. wel 6 maanden. Heb zelf een vergelijkbare einddatum en nu nog de 12 maanden hussel korting voor nieuwe klanten.

Ben benieuwd wat de truc is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
smirrrie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:13:
[...]

Ik heb zojuist nav jouw ervaring ook gebeld maar 12 maanden korting was geen optie.. wel 6 maanden. Heb zelf een vergelijkbare einddatum en nu nog de 12 maanden hussel korting voor nieuwe klanten.

Ben benieuwd wat de truc is.. :)
Geen truc. Gebeld met 0800 - 0402, tegen de robotmeneer gezegd dat het gaat over contractverlenging en 'vast', en de medewerker laten aangeven wat ze kunnen bieden, ze bood meteen 12 maanden Hussel-verlenging aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirrrie
Actual schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:29:
[...]

Geen truc. Gebeld met 0800 - 0402, tegen de robotmeneer gezegd dat het gaat over contractverlenging en 'vast', en de medewerker laten aangeven wat ze kunnen bieden, ze bood meteen 12 maanden Hussel-verlenging aan.
De persoon die ik sprak was erg stellig dat dit geen optie was. Heb zelf nog gezegd dat het bij anderen wel werd aangeboden/per brief maar dat wist ze niets van.

Heb nog even niets gedaan en zal binnenkort nog eens bellen... Wellicht dat ze dit gericht bij bepaalde klanten aanbieden alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
[...]

heb jij nog bijbehorende services erbij? 12 maanden korting alleen op internet heb ik ook nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[...]

Heb je mobiel van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
Hier alleen internet, geen mobiel van KPN

Misschien mazzel gehad met een medewerker in een goede bui? Zou niet moeten mogen, maar ik teken ervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Lees berichten over upgrades van bitrate voor tv. Weet iemand of er nog plannen zijn om de app ook te voorzien van betere beeldkwaliteit/bitrate? Ik heb een LG OLED tv en zit niet te wachten op een aparte tv decoder en gebruik daarom de ingebouwde app.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Workaholic schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:12:
Lees berichten over upgrades van bitrate voor tv. Weet iemand of er nog plannen zijn om de app ook te voorzien van betere beeldkwaliteit/bitrate? Ik heb een LG OLED tv en zit niet te wachten op een aparte tv decoder en gebruik daarom de ingebouwde app.
Ik heb er op het KPN forum niet over gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smirrrie
smirrrie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:18:
[...]

De persoon die ik sprak was erg stellig dat dit geen optie was. Heb zelf nog gezegd dat het bij anderen wel werd aangeboden/per brief maar dat wist ze niets van.

Heb nog even niets gedaan en zal binnenkort nog eens bellen... Wellicht dat ze dit gericht bij bepaalde klanten aanbieden alleen?
Kom net thuis en ja hoor, er ligt een brief op de mat... 12 maanden verlengd, gaat vanzelf!

Toch apart dat ze het niet weten als ik ze opbel, naja

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:04
smirrrie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:18:
[...]

Ik blijf het maar herhalen hier, maar die kortingen/aanbiedingen zijn adres en klantgebonden. Daar zit echt 100% een systeem achter dat dynamisch kortingen bepaald om Klantretentie te maximaliseren en kosten te minimaliseren al dan niet gebied door handmatige aanbiedingen ingeschoten door een backoffice medewerker (data analyst ofzo). (als leesvoer https://medium.com/total-...amic-pricing-7efdb8af9083)

Wat jij dus aangeboden krijgt is anders dan wat ik aangeboden krijg. En wat je op de ene dag krijgt kan best wel eens anders zijn dan op de andere dag. Zelfs een tweede belletje kan nog wel verschil maken als het systeem snel genoeg is.

Daarnaast zullen de call center mensen ook targets hebben en beperkt speelruimte hebben een los aanbod te doen.

Je kan het overigens ook zien aan het screenshot van een adres gebonden actief die ik onlangs had geplaatst hier. Die kon je ook nergens dan in die paar straten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirrrie
Caelorum schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:39:
[...]

Ik blijf het maar herhalen hier, maar die kortingen/aanbiedingen zijn adres en klantgebonden. Daar zit echt 100% een systeem achter dat dynamisch kortingen bepaald om Klantretentie te maximaliseren en kosten te minimaliseren al dan niet gebied door handmatige aanbiedingen ingeschoten door een backoffice medewerker (data analyst ofzo). (als leesvoer https://medium.com/total-...amic-pricing-7efdb8af9083)

Wat jij dus aangeboden krijgt is anders dan wat ik aangeboden krijg. En wat je op de ene dag krijgt kan best wel eens anders zijn dan op de andere dag. Zelfs een tweede belletje kan nog wel verschil maken als het systeem snel genoeg is.

Daarnaast zullen de call center mensen ook targets hebben en beperkt speelruimte hebben een los aanbod te doen.

Je kan het overigens ook zien aan het screenshot van een adres gebonden actief die ik onlangs had geplaatst hier. Die kon je ook nergens dan in die paar straten krijgen.
Jouw bericht had ik gemist dan, maar goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:41
Farabi schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:36:
[...]

heb jij nog bijbehorende services erbij? 12 maanden korting alleen op internet heb ik ook nooit gehoord.
Zojuist geprobeerd, maar de verbinding wordt verbroken...

Iemand die gebruik gaat maken van de Ziggo aanbieding via Scoupy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Nu online
@stormfly Ik heb een meting gedaan met een port mirror op de switch van de decoder naar mijn PC.

Ik zie in Task Manager dat de GlasHD streams gemiddeld ongeveer 14,4 Mb/s zijn. Ik heb één enkele keer pieken van 13,9 en 15,1 Mb/s gezien maar de meeste variatie is minder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
EricJH schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:55:
@stormfly Ik heb een meting gedaan met een port mirror op de switch van de decoder naar mijn PC.

Ik zie in Task Manager dat de GlasHD streams gemiddeld ongeveer 14,4 Mb/s zijn. Ik heb één enkele keer pieken van 13,9 en 15,1 Mb/s gezien maar de meeste variatie is minder groot.
Ja exact dat lijkt bij iedereen gelijk te zijn, iemand heeft een los topic geopend. Het lijkt erop dat KPN webcare nog niet op de hoogte is van de stream upgrade voor het oudere TV platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKG7WpRL8_PmvpTB3JkgsXgvVA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sI7iKaueV7VdQ6RGvmnxnVmg.jpg?f=fotoalbum_large

Die 14Mbps is kanaal 666.
Die in de 20Mbps is kanaal 6.

Nu snap ik het niet meer 😂

Edit: iemand anders zat ook nog 666 te kijken in het huis op ander kastje 😅

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 12-04-2023 08:16 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Nu online
stormfly schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:15:
[...]

Ja exact dat lijkt bij iedereen gelijk te zijn, iemand heeft een los topic geopend. Het lijkt erop dat KPN webcare nog niet op de hoogte is van de stream upgrade voor het oudere TV platform.
Hij stelt de juiste vragen. Ik heb zijn post meteen geliked. :*)
Tylen schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:38:
[Afbeelding]

The plot thickens. Waar is hier de Sherlock smiley? :D

[ Voor 33% gewijzigd door EricJH op 11-04-2023 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Tylen schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:38:
[Afbeelding]

Dat is je IGMP proxy die 14,5 plus 7,2 tegelijk laat lopen. Je zult zien dat die 14,5 vanzelf wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:42
smirrrie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:41:
[...]

Kom net thuis en ja hoor, er ligt een brief op de mat... 12 maanden verlengd, gaat vanzelf!

Toch apart dat ze het niet weten als ik ze opbel, naja
Hoe ver van te voren bellen jullie voor een verlenging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:53

westergas

rikkie_pc

Actual schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:48:
[...]

Ik krijg als nieuwe klant niet eens 12 maanden korting. Nog wel een poging gewaagd via Twitter maar geen succes. Over 11.5 maand maar weer overstappen dus....

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

stormfly schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:01:
[...]

Dat is je IGMP proxy die 14,5 plus 7,2 tegelijk laat lopen. Je zult zien dat die 14,5 vanzelf wegvalt.
Nee het was een ander kastje in het huis wat ook 666 aan het kijken was 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirrrie
golden1988 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:08:
[...]

Hoe ver van te voren bellen jullie voor een verlenging?
in mijn geval iets meer dan een maand voor aflopen contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ook gelijk gebeld. Ik ga van 89 per maand naar (oke 4K abo is wel uit gezet).

Eerste 3 maanden 49,99
3 tot 6 maanden 57,49
en daarna 84,99

Stap ik ook over naar tv+ en krijg nieuwe kastjes.

[ Voor 15% gewijzigd door Tylen op 12-04-2023 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik heb de bekende "wij verlengen uw korting met een jaar" brief ontvangen :) , zeer content mee anders had ik zelf moeten bellen.

Maar weet iemand de multicast adressen van NPO1,2,3 HD+ ? Want ik weet dat je die in VLC gewoon kunt openen tenminste eerder wel. En dan kun je meteen zien welke codec ze gebruiken.

Want besef dat H.265 met 14.2 Mbit vergelijkbaar is met 25-26 Mbit H.264 dus dat zou echt een enorme vooruitgang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:10
Terrestrial schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:06:
Ik heb de bekende "wij verlengen uw korting met een jaar" brief ontvangen :) , zeer content mee anders had ik zelf moeten bellen.

Maar weet iemand de multicast adressen van NPO1,2,3 HD+ ? Want ik weet dat je die in VLC gewoon kunt openen tenminste eerder wel. En dan kun je meteen zien welke codec ze gebruiken.

Want besef dat H.265 met 14.2 Mbit vergelijkbaar is met 25-26 Mbit H.264 dus dat zou echt een enorme vooruitgang zijn.
Waarschijnlijk kunnen de HBM2260 en VIP2952 geen H.265 aan. Dus waarschijnlijk krijgen we pas H.265 als die kastjes vervangen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Laatst online: 17-09 21:01
De WiFi is voor de telefoons, iPads etc. De televisies worden met UTP bekabeld. Het is meer de vraag of dat de 3 TV+ boxen (1 per verdieping) voldoende signaal geven voor de mobiele puber-eenheid in huis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:02
Holk schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:22:
De WiFi is voor de telefoons, iPads etc. De televisies worden met UTP bekabeld. Het is meer de vraag of dat de 3 TV+ boxen (1 per verdieping) voldoende signaal geven voor de mobiele puber-eenheid in huis
Euh, ik denk dat ik hem snap. Maar de tv+ boxen zenden vziw geen WiFi signaal uit, ze kunnen alleen op WiFi aangesloten worden.
Dus voor het verbeteren van je WiFi netwerk zul je iets met acces points moeten doen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Laatst online: 17-09 21:01
Dan heb ik toch verkeerd gelezen, Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:50
Vandaag de bekende Blijf nog een jaar voor €35,00 per maand flyer van KPN gekregen, helaas al enkele maanden geleden een Ziggo Giga abonnement voor ongeveer €30,00 genomen. Ik ben best tevreden over KPN, maar de aanbieding kwam te laat.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 12-04-2023 19:12 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik gebruik een Logitech Hub voor aansturing van alle apparaten, inclusief de Arris VIP5202. Die wordt ondersteund en kun je vinden in de beschikbare devices.

Echter heb je dan niet de teletekst knop beschikbaar (en die heb je nodig als je ondertiteling aan wilt zetten bij veel kanalen.) De meegeleverde witte afstandsbediening doet volgens mij RF of BT en geen IR, dus ik kan de Hub het signaal van de teletekst knop ook niet laten leren.

Is het iemand wel gelukt om de teletekst knop toe te voegen aan de de Logitech hub (of Harmony AB)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
Hebben installatiemonteurs van KPN toegang tot reserve benodigdheden voor glasvezelinstallatie? Er moet op zeer korte termijn een monteur langskomen, maar er is nog geen installatiepakket bezorgd en rond de tijd van het bezoek wordt de andere aansluiting gedeactiveerd.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
timmie1 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:05:
Hebben installatiemonteurs van KPN toegang tot reserve benodigdheden voor glasvezelinstallatie? Er moet op zeer korte termijn een monteur langskomen, maar er is nog geen installatiepakket bezorgd en rond de tijd van het bezoek wordt de andere aansluiting gedeactiveerd.
Schat van niet, je hebt het installatiepakket nodig om de aansluiting te kunnen gebruiken..... dingen als tv decoders zijn ook gekoppeld aan je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
CirclDigital schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:09:
[...]

Schat van niet, je hebt het installatiepakket nodig om de aansluiting te kunnen gebruiken..... dingen als tv decoders zijn ook gekoppeld aan je account.
In principe is het plaatsen van de ONT en het verwisselen van een kabeltje het enige wat moet gebeuren. Aansluiting zit er al, ONT kan er zo op geklikt worden. Een recente Experiabox en extra UTP kabels om te testen zijn aanwezig. De overige apparatuur is in eigen beheer, dus dat is niet van toepassing. Jammer dat de monteur zelf geen ONT meeneemt, dan zal hij dus voor niets komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CirclDigital schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:09:
[...]
dingen als tv decoders zijn ook gekoppeld aan je account.
TV decoder wordt pas ter plekke gekoppeld. Ik heb er één op marktplaats gekocht en kon deze gewoon koppelen (met abonummer en pincode dacht ik.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
timmie1 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:16:
[...]

In principe is het plaatsen van de ONT en het verwisselen van een kabeltje het enige wat moet gebeuren. Aansluiting zit er al, ONT kan er zo op geklikt worden. Een recente Experiabox en extra UTP kabels om te testen zijn aanwezig. De overige apparatuur is in eigen beheer, dus dat is niet van toepassing. Jammer dat de monteur zelf geen ONT meeneemt, dan zal hij dus voor niets komen.
De monteur neemt zeker wel een ONT mee. En ja, hij heeft ook enkele Experiaboxen en TV decoders mee op de auto, als dat nodig mocht blijken.

@CirclDigital TV decoders zijn vooraf nergens aan gekoppeld. Dat gebeurt pas bij het aansluiten en opstarten van een decoder (als je dat idioot lange abonneenummer moet intypen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Leuk, die discussies over bitrates en beeldkwaliteit. Mijns inziens volledig nutteloos zolang de frame rates niet syncroon lopen met het beeldscherm. Al kijk ik max een uurtje per dag naar de lineaire TV, ik vind het behoorlijk irritant.

Iemand hier al een oplossing voor per ongeluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

westergas schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:37:
Leuk, die discussies over bitrates en beeldkwaliteit. Mijns inziens volledig nutteloos zolang de frame rates niet syncroon lopen met het beeldscherm. Al kijk ik max een uurtje per dag naar de lineaire TV, ik vind het behoorlijk irritant.

Is mij niet opgevallen met de VIP5202. Welke tv ontvanger heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Dj-sannieboy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:51:
[...]

Is mij niet opgevallen met de VIP5202. Welke tv ontvanger heb je?
Ben nu niet thuis dus kan het niet checken. Het nieuwe exemplaar, klein Android TV kastje. Die switcht dus niet qua framerate, dat hebben we hier al eerder vast gesteld.

Vast zetten op 50 of 60Hz werkt niet voldoende want er zit genoeg variatie in het materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

westergas schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:53:
[...]

Ben nu niet thuis dus kan het niet checken. Het nieuwe exemplaar, klein Android TV kastje. Die switcht dus niet qua framerate, dat hebben we hier al eerder vast gesteld.

Vast zetten op 50 of 60Hz werkt niet voldoende want er zit genoeg variatie in het materiaal.
TV+ dus, daar begin ik niet aan :) Ik ben nog tevreden met de VIP5202, behalve dat de HD glaszenders nog op 66X zitten.

Al gemeld op het KPN forum?

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-04-2023 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Dj-sannieboy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:54:
[...]

TV+ dus, daar begin ik niet aan :) Ik ben nog tevreden met de VIP5202, behalve dat de HD glaszenders nog op 66X zitten.

Al gemeld op het KPN forum?
Wist niet dat er meerdere opties zijn, naast TV+. Ga ik me eens in verdiepen :)
Nee nog niet op het forum gezeten, zag al wel een paar discussies daar. In die topics wisten de moderators niet eens wat judder is dus daar heb ik niet heel veel vertrouwen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

westergas schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:58:
[...]

Wist niet dat er meerdere opties zijn, naast TV+. Ga ik me eens in verdiepen :)
Nee nog niet op het forum gezeten, zag al wel een paar discussies daar. In die topics wisten de moderators niet eens wat judder is dus daar heb ik niet heel veel vertrouwen in.
Voor nieuwe klanten is TV+ helaas de enige optie (tenzij je nog een VIP5202 ergens kunt bemachtigen)

Wellicht dat de moderators het begrip niet kennen, maar ze kunnen het wel doorgeven aan het ontwikkelteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Barre73 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:32:
[...]

De monteur neemt zeker wel een ONT mee. En ja, hij heeft ook enkele Experiaboxen en TV decoders mee op de auto, als dat nodig mocht blijken.

@CirclDigital TV decoders zijn vooraf nergens aan gekoppeld. Dat gebeurt pas bij het aansluiten en opstarten van een decoder (als je dat idioot lange abonneenummer moet intypen).
Je hebt gelijk, monteur had inderdaad een eigen ONT en een aantal Experiaboxen en tv ontvangers (v10, "want alles erna is kut" :P ) mee.

Internetverbinding werkte gelijk na aanmelding van de ONT, telefonie niet want KPN gebruikt nog de oude aansluiting in haar whitelist in IMS.

Overigens ook jammer dat de IPv4/6 adressen ondanks belofte toch niet hetzelfde zijn gebleven. Zowel DSL als fiber schijnen aan dezelfde apparatuur in dezelfde PoP te hangen, dus dan zou dat niet zo moeilijk zijn geweest. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Barre73 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:32:
[...]
Goed om te weten... ik had anders begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Nu online
westergas schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:53:
[...]

Ik heb op het KPN forum daar wel eens posts over gezien. Drop de vraag daar eens en dan zullen er denk ik een paar regulars zijn die je meer kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:03

ViezeVis

Sample Text

Kreeg laatst wel een leuke meevaller in de brievenbus van KPN. Via de verhuisservice van KPN sloten we 1 jaar geleden een contract af voor gigabit internet en TV voor €35 voor 12 maanden lang. Nu net kregen we een brief van KPN dat als we blijven zitten, dit nogmaals 12 maanden €35 wordt. Zou dat komen omdat KPN weet dat ze minder voordelig zijn dan T-Mobile? :p

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

ViezeVis schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:31:
Kreeg laatst wel een leuke meevaller in de brievenbus van KPN. Via de verhuisservice van KPN sloten we 1 jaar geleden een contract af voor gigabit internet en TV voor €35 voor 12 maanden lang. Nu net kregen we een brief van KPN dat als we blijven zitten, dit nogmaals 12 maanden €35 wordt. Zou dat komen omdat KPN weet dat ze minder voordelig zijn dan T-Mobile? :p
Zou best kunnen. T-Mobile (glas) is hier niet beschikbaar en ik kan er niet meer uit krijgen dan een half jaar voor €35 (nieuwe klant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Laat maar.

[ Voor 93% gewijzigd door timmie1 op 15-04-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
Hier dezelfde brief. Ben er wel blij mee, want de goedkoopste optie voor mij zou zijn Ziggo. T-mobile is duurder en KPN ook. En wil in ieder geval geen nieuw contrat bij KPN voordat ze dat TV+ hebben gefixt. Nu loopt hij mooi door met mijn "oude" iTV abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
timmie1 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:58:
Heeft iemand hier ervaring met het nieuwe 5Gbit abonnement van KPN dat deze zomer geïntroduceerd gaat worden en waarvoor er nu een pilot loopt? Zou graag willen weten of de snelheid synchroon en stabiel is en welke ONT daarvoor gebruikt gaat worden. :)
Aangezien er momenteel nog uberhaupt geen pilot loopt voor een nieuwe router, ljikt het me sterk dat dit in de zomer zou komen. Benieuwd waar je deze info vandaan hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 11:24
Ik kreeg deze brief ook binnen en was blij verrast, ik was al weer aan het kijken welke provider op dit moment de beste aanbieding zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wat posts verhuisd naar [KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
westergas schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:37:

Je zou eens kunnen proberen door de ontvanger op unicast te zetten ipv multicast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-09 16:02
Weet niet of ik in dit topic de juiste vraag stel:

Ik heb een KPN Box12. Ik gebruik ouderlijk toezicht en heb bij diverse mobiele apparaten de WiFi uitgezet volgens een tijdschema. Na 22.00 uur hebben deze apparaten geen WiFi meer.

Het vreemde is dat ook mijn beeld van mijn TV stil staat om 22.00 uur. En het TV kastje heb ik niet in dat schema staan. Als je even wacht dan gaat het beeld wel weer door. Maar vreemd vind ik dit wel en irritant.

Iemand ervaring/tips of oplossingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vandaag de tv+ kastjes binnen gekregen. De 66# kanalen zijn er niet meer. Dus ik moet (bijvoorbeeld) sbs6 via 6 kijken. Maar dan is dit de stream…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plYFd4FvV5cQLWVpYb8foPbc2dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJ7hfobVqHb3mSP71xFHEFSP.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand idee hoe ik (of welke setting) die 14Mpbs streams krijg op de tv+ kastjes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 22:43
Tylen schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:57:
Vandaag de tv+ kastjes binnen gekregen. De 66# kanalen zijn er niet meer. Dus ik moet (bijvoorbeeld) sbs6 via 6 kijken. Maar dan is dit de stream…

[Afbeelding]

Iemand idee hoe ik (of welke setting) die 14Mpbs streams krijg op de tv+ kastjes?
Hoe kijk ik de HD-zenders in hogere kwaliteit?
Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is via je menu: Instellingen - Informatie - Video Modus, het vinkje Automatisch beste kwaliteit te selecteren.

Bron: https://forum.kpn.com/pro...-kpn-tv-app-1-97-1-588137

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Maar dan moet je wel meer dan een 48Mb lijn hebben dan zijn je eerste 10(?) zenders HD glas kwaliteit, was me wel opgevallen, maar kon de vinger er niet op leggen waarom het beeld opeens scherper leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

mfransen schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:05:
[...]

Hoe kijk ik de HD-zenders in hogere kwaliteit?
Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is via je menu: Instellingen - Informatie - Video Modus, het vinkje Automatisch beste kwaliteit te selecteren.

Bron: https://forum.kpn.com/pro...-kpn-tv-app-1-97-1-588137
Yeahh thanks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CY9GGyy_nv99dWgUUgUZnzi80w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDPtrzIx74Nc2pM2H4Yb1FXA.jpg?f=fotoalbum_large

Had alle instellingen doorgelopen maar niet onder “informatie” gekeken hahaha. Echt weer een android dingetje ;).

Maar nu is hij weer rete strak. 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Barrycade schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:12:
Maar dan moet je wel meer dan een 48Mb lijn hebben dan zijn je eerste 10(?) zenders HD glas kwaliteit, was me wel opgevallen, maar kon de vinger er niet op leggen waarom het beeld opeens scherper leek.
Ik heb Gigabit. Maar je moet dus nog wel even die setting aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Paterman schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:30:
Weet niet of ik in dit topic de juiste vraag stel:

Ik heb een KPN Box12. Ik gebruik ouderlijk toezicht en heb bij diverse mobiele apparaten de WiFi uitgezet volgens een tijdschema. Na 22.00 uur hebben deze apparaten geen WiFi meer.

Het vreemde is dat ook mijn beeld van mijn TV stil staat om 22.00 uur. En het TV kastje heb ik niet in dat schema staan. Als je even wacht dan gaat het beeld wel weer door. Maar vreemd vind ik dit wel en irritant.

Iemand ervaring/tips of oplossingen?
Neem even aan dat je de KPN+ via wifi hebt aangesloten? Denk dat het daar dan in zit. Hoe het technisch werk weet ik niet maar wellicht released de box 12 wel alle wifi verbindingen en pakt dan de gewhiteliste verbindingen daarna weer op.

Oplossing zou dan zijn bedraad aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:32

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Iemand die de laatste tijd ook problemen heeft? Nu al drie dagen achtereen dat we problemen hebben. Alles valt uit, internet, wifi, TV. Het vreemde is dat de lampjes op de experiabox als het glaskastjes groen zijn. Na een minuut of twee is alles weer terug. Echter is de TV dan in de war en stottert het beeld en de audio als een malle. Alleen de decoder van de stroom halen loat het op.

Herkenbaar?

Zal morgen eens kijken of de experiabox een update pending heeft/ danwel een update beschikbaar is.

Edit: betreft de Experiabox 12

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 14-04-2023 22:05 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
Shadow_Agent schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:02:
Iemand die de laatste tijd ook problemen heeft? Nu al drie dagen achtereen dat we problemen hebben. Alles valt uit, internet, wifi, TV. Het vreemde is dat de lampjes op de experiabox als het glaskastjes groen zijn. Na een minuut of twee is alles weer terug. Echter is de TV dan in de war en stottert het beeld en de audio als een malle. Alleen de decoder van de stroom halen loat het op.

Herkenbaar?

Zal morgen eens kijken of de experiabox een update pending heeft/ danwel een update beschikbaar is.

Edit: betreft de Experiabox 12
updates worden automatisch door kpn ingeladen en er zijn geen updates uitgebracht.
box12 heeft in sommige gevallen last van verbrekende internet sessie.
kan ook helpen op je NT/ONT te herstarten afhankelijk welke je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik krijg woensdag KPN glasvezel en nu is net mijn apparatuur geleverd, maar dat is alleen het modem en de TV kastjes. Klopt het dat de monteur zelf de glasvezel aansluiting in de meterkast in orde maakt en daar de glasvezel>ethenet converter plaatst? Daar zit nu alleen nog een witte dubbele dummy doos oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:31
superduper schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:43:
Ik krijg woensdag KPN glasvezel en nu is net mijn apparatuur geleverd, maar dat is alleen het modem en de TV kastjes. Klopt het dat de monteur zelf de glasvezel aansluiting in de meterkast in orde maakt en daar de glasvezel>ethenet converter plaatst? Daar zit nu alleen nog een witte dubbele dummy doos oid.
Jep, die heeft de monteur inderdaad bij zich en maakt het in orde t/m de router die je hebt gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Klopt helemaal, betreffende Monteur zal de NT meenemen en plaatsen, daarom heb je ook een monteursafspraak en geen doehetzelf order

[ Voor 6% gewijzigd door jopoh op 16-04-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:25

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik ervaar dat ik met gbit glasvezel de laatste dagen niet eens 50% van de downloadsnelheid meer haal.
Alle apparatuur gereset en bedraad aan de router getest, download komt vandaag maar met moeite op 500 mbit/s, terwijl dat enkele weken geleden nog 930 was.
Upload haalt strak 940.
Zijn er meer mensen in de omgeving van Arnhem die dit ervaren?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 17-09 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

Arjan A schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:35:
Ik ervaar dat ik met gbit glasvezel de laatste dagen niet eens 50% van de downloadsnelheid meer haal.
Alle apparatuur gereset en bedraad aan de router getest, download komt vandaag maar met moeite op 500 mbit/s, terwijl dat enkele weken geleden nog 930 was.
Upload haalt strak 940.
Test voor de grap eens zonder je anti-virus? Gewoon even uitzetten, testen en daarna weer aan.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

TFHfony schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:42:
[...]

Test voor de grap eens zonder je anti-virus? Gewoon even uitzetten, testen en daarna weer aan.
Ik heb alleen Windows Defender, ik wil het vanavond weleens proberen, maar ook op mijn MacBook en vanaf mijn nas haal ik niet meer de originele snelheden..

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 17-09 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

Arjan A schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:36:
[...]

Ik heb alleen Windows Defender, ik wil het vanavond weleens proberen, maar ook op mijn MacBook en vanaf mijn nas haal ik niet meer de originele snelheden..
Dan kan je mijn idee skippen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Grappig om te lezen dat jij een monteur krijgt.

Hier in het glaspoort gebied zuid limburg heb ik gewoon een doe het maar lekker zelf pakket gehad.
Dus hier geen monteur (of moet er wellicht 75 euro voor over hebben) :D

Ga de experia v12 box niet gebruiken, maar een eigen Fritzbox 5530 fiber plaatsen. Heb ik meer vertrouwen in dan in het geleverde router van kpn. (gelukkig was het wel een sagemcom)

[ Voor 12% gewijzigd door Robin4 op 16-04-2023 22:53 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Arjan A schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:36:
[...]

Vanavond - nadat alle huisgenoten op één oor lagen - nog even flink getest.
In de F!box heb ik nu het XS4All profiel geselecteerd (ik zit nog steeds in een XS abonnement maar had KPN Glas als profiel staan). Daarna haalde de F!box een aantal settings binnen ("The service provider successfully transmitted settings to this device") met als gevolg dat ik weer op volle snelheid zit.
Wat de oorzaak/reden is van mijn halve snelheid, is me nog onbekend. Ik hoop op het KPN-forum daarover meer te weten te komen.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 10:58
Arjan A schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:35:
Upload haalt strak 940.
Haalde je download +-500 en upload 930?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Arjan A schreef op maandag 17 april 2023 @ 00:53:
[...]

Vanavond - nadat alle huisgenoten op één oor lagen - nog even flink getest.
In de F!box heb ik nu het XS4All profiel geselecteerd (ik zit nog steeds in een XS abonnement maar had KPN Glas als profiel staan). Daarna haalde de F!box een aantal settings binnen ("The service provider successfully transmitted settings to this device") met als gevolg dat ik weer op volle snelheid zit.
Wat de oorzaak/reden is van mijn halve snelheid, is me nog onbekend. Ik hoop op het KPN-forum daarover meer te weten te komen.
Het XS4ALL profiel en KPN profiel zijn hetzelfde, alleen spreekt het XS4ALL profiel de oude configuratieserver aan van XS4ALL(die weer wordt doorgerouteerd naar die van KPN).
De configuratieserver zorgt alleen voor het kunnen uitlezen van de FB en het kunnen pushen van VOIP-credentials en het op afstand kunnen rebooten/resetten van de FB

Snelheid staat er los van, dat heeft echt een andere reden

[ Voor 12% gewijzigd door mad-dog op 17-04-2023 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

MikeT80 schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:47:
[...]

Haalde je download +-500 en upload 930?
Dit ja

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Robin4 schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:51:
[...]

Grappig om te lezen dat jij een monteur krijgt.

Hier in het glaspoort gebied zuid limburg heb ik gewoon een doe het maar lekker zelf pakket gehad.
Dus hier geen monteur (of moet er wellicht 75 euro voor over hebben) :D

Ga de experia v12 box niet gebruiken, maar een eigen Fritzbox 5530 fiber plaatsen. Heb ik meer vertrouwen in dan in het geleverde router van kpn. (gelukkig was het wel een sagemcom)
Aan de post van SUperduper te lezen heeft hij een oudere FTU met twee dummy-kappen. Die is niet ontworpen voor DHZ. Jij hebt een modernere FTU waar je wel (met de juiste ONT) DHZ kan werken. Dat is de simpele reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

mad-dog schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:49:
[...]

Snelheid staat er los van, dat heeft echt een andere reden
Geen idee wat er dan is veranderd. Het was gelijk goed na de switch naar XS4All FTTH. Ik laat hem daar nu mooi op staan (voip etc gebruik ik niet eens).

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 10:58
Vreemd maar dit merk ik dus ook al een tijdje
(Oud XS4all klant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:40

WCA

Barre73 schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:19:
[...]

Aan de post van SUperduper te lezen heeft hij een oudere FTU met twee dummy-kappen. Die is niet ontworpen voor DHZ. Jij hebt een modernere FTU waar je wel (met de juiste ONT) DHZ kan werken. Dat is de simpele reden.
Wat wel grappig is, want een TY-01 (Tyco met twee dummy kappen) is als je een patch cover/media converter krijgt, niet moeilijker om te installeren dan een TK-01 met een patch cover of een media converter/ONT

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
WCA schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:39:
[...]

Wat wel grappig is, want een TY-01 (Tyco met twee dummy kappen) is als je een patch cover/media converter krijgt, niet moeilijker om te installeren dan een TK-01 met een patch cover of een media converter/ONT
Dat ben ik stiekem met je eens... maar nou KPN nog overtuigen. De TK01 is echt ontworpen door Reggefiber destijds met het oog op DHZ. En zelfs daarbij is KPN pas sinds een half jaartje overstag en laten ze klanten zelf die ONT/NT er opschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:52
Is het zo'n groot probleem dan dat de monteur langs komt? ik vond het wel fijn, want die beste man heeft de telefoonkabel naar de woonkamer vervangen voor een UTP kabel. Dat was ik van plan zelf te gaan doen, had kabel en wandcontactdozen klaar liggen, maar dat heeft meneer gedaan voor mij. Met mijn kabel en mijn wandcontactdozen.

Scheelde mij weer werk, en hij heeft alles kunnen doormeten en checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Arjan A schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:01:
[...]

Geen idee wat er dan is veranderd. Het was gelijk goed na de switch naar XS4All FTTH. Ik laat hem daar nu mooi op staan (voip etc gebruik ik niet eens).
zie de laatste tijd wel vaker bij de klanten die eerst 500 profiel hadden en nu na 1000 profiel gezet zijn dat niet altijd even vlekkenloos door loopt de nieuwe profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

jopoh schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:22:
[...]

zie de laatste tijd wel vaker bij de klanten die eerst 500 profiel hadden en nu na 1000 profiel gezet zijn dat niet altijd even vlekkenloos door loopt de nieuwe profiel
Ik heb nooit op dat profiel gezeten. Ik ben met 1000 op glasvezel gegaan, afgelopen december. Tot een week terug had ik die snelheid ook.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Laatst online: 16-09 20:34
jopoh schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:22:
[...]

Waar gaat dit mis dan? Aan de klant/routerzijde of aan de DSLAM zijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Soundwork schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:20:
[...]

Waar gaat dit mis dan? Aan de klant/routerzijde of aan de DSLAM zijde?
Een profiel zit altijd in de Dslam/leverstraat, nooit in de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:21:
[...]

Een profiel zit altijd in de Dslam/leverstraat, nooit in de router.
Ja, precies... daarom snap ik de post van @jopoh niet helemaal......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Soundwork schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:22:
[...]

Je haalt me de woorden uit de mond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Soundwork schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:22:
[...]

Zal hem even toelichten. de laatste tijd zijn heel veel klanten die 500/500 hadden omgezet na 1000/1000.
bij een x aantal klanten blijft profiel hangen dan is de download 500 en de up komt wel na de 940 toe.
dan moet een monteur nog wellis via backoffice een bepaalde repro laten geven om wel te halen.

Andere kant vooral bij klanten die op xgs-pon zitten zijn de dslam's herstart 31maart/1april ook hier ondervinden een x aantal klanten problemen met snelheid en itv gedeelte wat niet goed terug kwam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
jopoh schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:32:
[...]

Zal hem even toelichten. de laatste tijd zijn heel veel klanten die 500/500 hadden omgezet na 1000/1000.
bij een x aantal klanten blijft profiel hangen dan is de download 500 en de up komt wel na de 940 toe.
dan moet een monteur nog wellis via backoffice een bepaalde repro laten geven om wel te halen.

Andere kant vooral bij klanten die op xgs-pon zitten zijn de dslam's herstart 31maart/1april ook hier ondervinden een x aantal klanten problemen met snelheid en itv gedeelte wat niet goed terug kwam
Maar dat staat verder los van een profielwissel in de Fritzbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
jopoh schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:32:
[...]

Maar speelt dit dan alleen bij XGS-PON klanten of ook AON/GoF klanten?
En port profile moet dan "gereset" worden neem ik aan omdat de download dan steeds gelimiteerd blijft op de 500 Mbps.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
mad-dog schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:39:
[...]

Maar dat staat verder los van een profielwissel in de Fritzbox
klopt dat is waar. enige wat ik me nog kan voorstellen is de update van de fritzbox die niet lekker gegaan is of of iets gedaan heeft met de config.
de software na 7.50 doet wel meer rare dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

jopoh schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:45:
[...]

klopt dat is waar. enige wat ik me nog kan voorstellen is de update van de fritzbox die niet lekker gegaan is of of iets gedaan heeft met de config.
de software na 7.50 doet wel meer rare dingen
Mijn Fritzbox staat al tijden op 7.50. Tot afgelopen week heeft die ook prima onafgebroken gewerkt.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Arjan A schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:48:
[...]

Mijn Fritzbox staat al tijden op 7.50. Tot afgelopen week heeft die ook prima onafgebroken gewerkt.
Ik heb in het verleden ook wel eens vage (snelheids)problemen gehad die opgelost waren nadat er “De dienstaanbieder heeft met succes instellingen naar dit apparaat verzonden.” in de logs verscheen.

(Ik heb de optie “Automatische configuratie door de internetaanbieder toestaan” standaard uit staan, maar heb deze een aantal keer tijdelijk aangezet bij problemen.)
Dj-sannieboy schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:38:
Vandaag is de verlenging van mijn abonnement in gegaan, ben van 1Gbit naar 200Mbit gegaan.

Vannacht ineens geen verbinding meer, in de Fritzbox 5530 was de glasvezelverbinding down.

Eerst maar even herstart, maar dat was niet voldoende om weer verbinding te krijgen.

“Automatische configuratie door de internetaanbieder toestaan” even aangezet en de overdracht snelheid op 200Mbit gezet.

Vervolgens had ik weer verbinding, in de logs is ook te zien dat de internetaanbieder een configuratie heeft toegepast. Geen idee wat er voor instellingen door KPN kunnen worden toegepast.

Nieuwe speedtest resultaten: 203 down / 187 up. Ik had stiekem wat hogere waardes verwacht. Getest met de Speedtest app op AppleTV welke met kabel verbonden is. Voorheen met 1 Gigabit verbinding haalde ik 934/934.

Update: Overdrachtssnelheid in de Fritzbox op 250Mbit gezet en ik meet nu 203/233 :)

[ Voor 46% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-04-2023 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Dj-sannieboy schreef op maandag 17 april 2023 @ 23:23:
[...]

Ik heb in het verleden ook wel eens vage (snelheids)problemen gehad die opgelost waren nadat er “De dienstaanbieder heeft met succes instellingen naar dit apparaat verzonden.” in de logs verscheen.

(Ik heb de optie “Automatische configuratie door de internetaanbieder toestaan” standaard uit staan, maar heb deze een aantal keer tijdelijk aangezet bij problemen.)

[...]
De overdrachtsnelheid moet gewoon op 1Gbit staan, dat is namelijk de snelheid waarmee de FB met de NT/POP communiceert. Het heet niet voor niets GoF(Gigabit over Fiber), er van uitgaande dat je AON hebt
Pagina: 1 ... 115 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen