[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 113 ... 185 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Barre73 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:51:
[...]

Hier een foto van een FTU nieuw uit de doos. Die sticker hoort iets lager te zitten. Paar cm naar beneden dus.

[Afbeelding]
Zie dat het gegeven antwoord al boven stond..

[ Voor 17% gewijzigd door Robin4 op 23-03-2023 15:49 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
WCA schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:48:
[...]

Als je dat vierkantje bedoelt, da's gewoon om het FTU open te maken. Niet aan te raden overigens
Als dat het is top.. Oke vandaar dat zegeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:15
Vandaag overgestapt van T-Mobile naar KPN. Ik dacht dat het plaatsen van het glasvezelkastje een eenvoudige klus zou zijn, maar helaas...

Situatie T-Mobile:
Glasvezel aansluitpunt <-> gele glasvezelkabel (met blauwe connectoren) naar mediaconverter <-> UTP naar mijn eigen router

Op het aansluitpunt zat nog een blauw blokje dat uitsteekt (blauwe klep kan dus niet dicht). Ik heb het blauwe blokje verwijderd, daarna kan de klep wel dicht. Het lukt me echter niet om het glasvezelkastje eroverheen te schuiven. Het voelt alsof het klepje niet naar binnen opengaat. :) Uiteindelijk heb ik de situatie hersteld en heb ik de gele glasvezelkabel gebruikt om het glasvezelkastje aan te sluiten. Het werkt. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2xsNJlAnsNCL6Z3RrgS2hSBTaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6tWzz4ZrCTt2ZGjh8cPptQNj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmN2rqvx6xOs5MnZ8p3TSLtaWIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAb8Sp6yUCuaZwa81sHFXnid.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:17

WCA

Mawlana schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:38:
Vandaag overgestapt van T-Mobile naar KPN. Ik dacht dat het plaatsen van het glasvezelkastje een eenvoudige klus zou zijn, maar helaas...

Situatie T-Mobile:
Glasvezel aansluitpunt <-> gele glasvezelkabel (met blauwe connectoren) naar mediaconverter <-> UTP naar mijn eigen router

Op het aansluitpunt zat nog een blauw blokje dat uitsteekt (blauwe klep kan dus niet dicht). Ik heb het blauwe blokje verwijderd, daarna kan de klep wel dicht. Het lukt me echter niet om het glasvezelkastje eroverheen te schuiven. Het voelt alsof het klepje niet naar binnen opengaat. :) Uiteindelijk heb ik de situatie hersteld en heb ik de gele glasvezelkabel gebruikt om het glasvezelkastje aan te sluiten. Het werkt. :9

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op dat FTU hoort geen blauwe connector, maar een groene (SC/APC).

Het klepje hoort opengeduwd te worden door je NTU of ONT, en dat kan af en toe een klein beetje doorduwen vereisen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
WCA schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:06:
[...]

Op dat FTU hoort geen blauwe connector, maar een groene (SC/APC).

Het klepje hoort opengeduwd te worden door je NTU of ONT, en dat kan af en toe een klein beetje doorduwen vereisen.
Die blauwe connector heeft de monteur van T-Mobile drie jaar geleden geplaatst. Ik heb aardig wat kracht gebruikt om het door te duwen, ben echt bang dat er iets afbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Paar weken terug is Glaspoort in de straat geweest om de kabel erin te leggen. De meeste mensen hebben netjes een orange sprietje naast de voordeur, wij echter niet, die van ons zit bij de weg aan het einde van de tuin.

Ik was zelf niet thuis, vriendin heeft wel gevraagd hoe het zat. Vaag verhaal over dat we ons niet aangemeld hadden, konden we meteen weerleggen door aanmeldings bevestiging te laten zien. Ze zeiden dat het goed zou komen. Inmiddels zit het sprietje nog op de verkeerde plek en de mannen zijn alweer een tijd weg.

Toevallig kwamen ze vandaag de straat nog door om overal wat stopzand overheen te vegen om de voegen tussen de tegels te dichten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZVP72ArOgg7qcpr6WngmHORJNk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OSuOp17HA3hxfiEoJM4mWrVs.jpg?f=user_large

Onderste rooie stip is waar sprietje nu zit, aan de wegkant/begin tuin, bovenste rode stip is waar hij hoort te zitten.

Ben een beetje bang dat ik in de bureaucratische molen terecht kom als ik aangesloten wil worden en het een hoop vertraging gaat opleveren.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

Mawlana schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:24:
[...]

Die blauwe connector heeft de monteur van T-Mobile drie jaar geleden geplaatst. Ik heb aardig wat kracht gebruikt om het door te duwen, ben echt bang dat er iets afbreekt.
Dan heeft de T-mobile monteur dat verkeerd gedaan :P

Komt je signaalsterkte niet ten goede in ieder geval. Anyways, KPN bellen en monteur laten komen. 't is hun FTU en als die niet goed functioneert is dat hun probleem (tenzij jij m gesloopt hebt natuurlijk)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

WCA schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:34:
[...]

Komt je signaalsterkte niet ten goede in ieder geval. Anyways, KPN bellen en monteur laten komen. 't is hun FTU en als die niet goed functioneert is dat hun probleem (tenzij jij m gesloopt hebt natuurlijk)
Toch bijzonder, die kleuren zijn er niet voor niets en toch duwt een monteur een blauwe connector op een groene :D

Zie ook https://community.freedom...gie-rondom-glasvezel/2287

“Om het verschil duidelijk te maken, zijn PC-connectoren altijd blauw gekleurd, en APC-connectoren altijd groen gekleurd. Bij SFP-modules geven de hendeltjes doorgaans een kleurcode aan. Zoals ik al vaker heb geschreven: sluit nooit PC op APC aan. Gebruik altijd een geschikte verloopkabel.”

[ Voor 28% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-03-2023 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:23:
[...]

Toch bijzonder, die kleuren zijn er niet voor niets en toch duwt een monteur een blauwe connector op een groene :D
Aan de andere kant, wie heeft nou bedacht dat die twee praktisch dezelfde stekker hebben, maar niet compatible met elkaar zijn :P

Had er een andere keying van gemaakt ofzo

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
WCA schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:34:
[...]

Ik zal wel een keer KPN bellen, maar het heeft voor nu geen haast aangezien het prima werkt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
   Speedtest by Ookla

Server: KPN - Amsterdam (id: 26996)
         ISP: KPN
Idle Latency:     1.13 ms   (jitter: 0.14ms, low: 1.00ms, high: 1.27ms)
    Download:   929.61 Mbps (data used: 418.1 MB)
                  3.06 ms   (jitter: 0.45ms, low: 1.63ms, high: 6.49ms)
      Upload:   834.25 Mbps (data used: 765.4 MB)
                  5.07 ms   (jitter: 0.69ms, low: 3.19ms, high: 13.74ms)
 Packet Loss:     0.0%
  Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/95cdada5-d2c6-4a09-877c-201951c574fd

Speedtest by Ookla

Server: Clouvider Ltd - Amsterdam (id: 35058)
         ISP: KPN
Idle Latency:     1.17 ms   (jitter: 0.21ms, low: 1.11ms, high: 1.47ms)
    Download:   929.24 Mbps (data used: 419.1 MB)
                  3.38 ms   (jitter: 0.51ms, low: 2.37ms, high: 10.22ms)
      Upload:   799.47 Mbps (data used: 646.0 MB)
                  4.35 ms   (jitter: 0.65ms, low: 2.88ms, high: 6.20ms)
 Packet Loss:     0.0%
  Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/d2347a12-c054-4ef5-a9d4-c32ea66cd76c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:28
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:23:
[...]

Niet goed zichtbaar; het zou een verloop kunnen zijn van APC naar UPC.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

ernstoud schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:35:
[...]

Niet goed zichtbaar; het zou een verloop kunnen zijn van APC naar UPC.
Dit is gewoon een koppelblokje, die kabels zitten gewoon tegen elkaar aangeduwd in dat blokje. Verloopje is doorgaans gewoon de kabel zelf, aan de ene kant UPC en aan de andere kant APC.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Het ziet ernaar uit dat dit vaker voorkomt bij T-Mobile.

FTU: TK01
Mediaconverter: CVT-3002-PLUS-DR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
WCA schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Dit is gewoon een koppelblokje, die kabels zitten gewoon tegen elkaar aangeduwd in dat blokje. Verloopje is doorgaans gewoon de kabel zelf, aan de ene kant UPC en aan de andere kant APC.
Ik bedoel zoiets:

https://www.ebay.nl/itm/1...TUx0%7Ctkp%3ABFBMgKnZweJh

Die adapters bestaan gewoon, maar zijn wel wat groter dan dat wat op de foto te zien is. Inderdaad is een APC tegen een UPC aandrukken onverstandig. Risico dat beide vezels beschadigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

ernstoud schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:54:
[...]

Ik bedoel zoiets:

https://www.ebay.nl/itm/1...TUx0%7Ctkp%3ABFBMgKnZweJh

Die adapters bestaan gewoon, maar zijn wel wat groter dan dat wat op de foto te zien is. Inderdaad is een APC tegen een UPC aandrukken onverstandig. Risico dat beide vezels beschadigd worden.
Die bestaan, maar dat is dit duidelijk niet

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pmdkrex
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-04-2023
You like soaps?

Begin februari gereageerd op mail van kpn om v9 box kosteloos te vervangen door v12. Aangemeld. Krijg ik een gebruikte v10. Eind februari wilde ik abbo verlengen omdat ik Kpntv+ wilde. Al >10 jaar klant. Online kon dit niet, alleen oude mediaboxen. Klantenservice gebeld. Was niet mogelijk. Alleen voor nieuwe klanten, die worden immers gepamperd.

Ook werd doodleuk vermeld dat bestaande klanten toch niet overstappen door de rompslomp. Uur later nogmaals gebeld na advies van kpn medewerker op community. Opzeggen huidige priveabbo en online zakelijk afsluiten omdat bedrijf op hetzelfde adres zit. Voordelen mobiel en internet zouden blijven bestaan omdat volgens algemene voorwaarden alles nog steeds op hetzelfde fysieke adres zou staan. Zou 10 euro per maand voordeel geven voor dezelfde specs en bovendien een gratis iPad.

Die iPad had niet gehoeven maar was leuke bijkomstigheid. Bevestiging ontvangen en daarna niets gehoord. Nieuwe abbo zou aanstaande maandag ingaan maar nog geen nieuwe apparatuur ontvangen. Klantenservice gisteren gebeld. Hebben eenzijdig geannuleerd omdat naam contactpersson gelijk is, maar niets gecommmuniceerd. Terwijl het een andere juridische entiteit is (bv op zelfde adres).

Medewerker gaf wel aan dat ik kan verlengen met nieuwe kpntv+ propositie en dat dat altijd al kon.

Get your story straight zou ik zeggen. Dat was precies wat ik oorspronkelijk wilde!! Ben nu aan het kijken of ik nieuwe voorstel accepteer of overstap naar een andere aanbieder, want een beetje waardering is toch wel leuk.

[ Voor 0% gewijzigd door MisteRMeesteR op 27-03-2023 08:54 . Reden: Opmaak aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 23:24

Erw

Iemand ervaring met overstap van Tmobile glas naar KPN glas?

Echt naadloze overgang ?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 19:27
ik ga het komende week meemaken @Erw. donderdag wordt ik omgezet. heb gister ontvanger, tv+ box en router ontvangen. ga woensdagavond mn t-mobile ontvanger afkoppelen, en de TK01 op de vezel zetten. vraag me tevens af of ze donderdag iemand naar de wijkcentrale sturen om mij om te pluggen, aangezien ze dat vorig jaar ook moesten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Stokertje schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:28:
Paar weken terug is Glaspoort in de straat geweest om de kabel erin te leggen. De meeste mensen hebben netjes een orange sprietje naast de voordeur, wij echter niet, die van ons zit bij de weg aan het einde van de tuin.

Ik was zelf niet thuis, vriendin heeft wel gevraagd hoe het zat. Vaag verhaal over dat we ons niet aangemeld hadden, konden we meteen weerleggen door aanmeldings bevestiging te laten zien. Ze zeiden dat het goed zou komen. Inmiddels zit het sprietje nog op de verkeerde plek en de mannen zijn alweer een tijd weg.

Toevallig kwamen ze vandaag de straat nog door om overal wat stopzand overheen te vegen om de voegen tussen de tegels te dichten.

[Afbeelding]

Onderste rooie stip is waar sprietje nu zit, aan de wegkant/begin tuin, bovenste rode stip is waar hij hoort te zitten.

Ben een beetje bang dat ik in de bureaucratische molen terecht kom als ik aangesloten wil worden en het een hoop vertraging gaat opleveren.....
Ik zat vorig jaar in een soortgelijke situatie, dus ik kan je onrust/frustratie begrijpen. Ik zal je uitleggen wat ik begrepen heb van mijn situatie. Het verschil is wel dat mijn glasvezel werd aangelegd door KPN Netwerk en dat van jou door Glaspoort. Ik ga er voor het gemak vanuit dat de werkwijze hetzelfde is bij beide bedrijven.

Voor de aanleg van het glasvezel tot in je meterkast moet je twee keer toestemming geven. De eerste toestemming is bij de netwerk maatschappij, dus KPN Netwerk / Glaspoort. In mijn geval kreeg ik een brief van KPN Netwerk met een code erin en via de site van KPN Netwerk kon je toestemming geven. De tweede keer dat je toestemming geeft, is bij de onderaannemer die de glasvezel doortrekt tot in je woning/meterkast. In mijn geval had er een persoon van die onderaannemer (een schouwer) langs moeten komen om binnen te kijken waar ze de glasvezel in je huis aan kunnen sluiten. Op dat moment geef je ook toestemming voor het doortrekken van de glasvezel tot in je woning/meterkast. Als je op dat moment niet thuis bent, dan zou je een briefje in de bus moeten krijgen zodat je alsnog een afspraak kunt maken.

In mijn geval zou ik volgens KPN Netwerk (expliciet) geen toestemming hebben gegeven aan die schouwer. Dat was zeer zeker niet het geval, dus ik weet niet wat er bij mij toen is foutgegaan.

Bij de aanleg gebeurt het volgende. KPN Netwerk / Glaspoort legt de glasvezel aan tot de erfgrens van je woning. Bij jou is dat dus aan het einde van je tuin. De onderaannemer trekt op een later moment de glasvezel door tot in je woning/meterkast. Aangenomen dat je buren ook een tuin hebben maar de glasvezel bij hen al wel verder is doorgetrokken tot hun voordeur, kan het misschien zo zijn dat bij jou ook die tweede toestemming niet is verwerkt en bij je buren wel. Als jij in dezelfde situatie zit als ik toen en je neemt geen actie, dan wordt binnen nu en een paar maanden bij al je buren de glasvezel tot in hun woning doorgetrokken, maar niet bij jou.

Ik ga ervan uit dat je graag glasvezel wilt. Aangenomen dat je in dezelfde situatie zit, als ik toen zat.

Het eerste wat je kunt doen, is bij KPN (of welke provider je wilt hebben) jouw adres invullen en kijken of je al een glasvezel abonnement kunt bestellen. Dus voor KPN ga je naar https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen en voer je je adres in. Mijn eigen ervaring en die van mensen op mijn werk krijg je het snelst resultaat als je een abonnement hebt besteld.

Als je nog geen abonnement kunt bestellen, en je hebt dat nog niet gedaan, dan zou ik contact opnemen met de klantenservice van Glaspoort. Leg uit dat je alsnog toestemming geeft en vraag om aangesloten te worden. Dan zou je contact moeten krijgen met de onderaannemer om alsnog die afspraak te maken voor de schouwer. Maar als je in de tussentijd ziet (op de site van Glaspoort of van de Internet provider) dat je een abonnement kunt afsluiten, dan zou ik dat alsnog doen.

In mijn geval heb ik toen dat kon een glasvezel abonnement bij KPN besteld. Maar toen duurde het nog wel een maand of drie voordat ik alsnog aangesloten werd. Erg frustrerend, aangezien de rest van de straat al wel was aangesloten en bij mij nog steeds dat sprietje bij de voordeur zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Erw schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:10:

Echt naadloze overgang ?
Ik gisteren (vrijdag). Ergens rond half zeven ging mijn internetverbinding down (aldus smokeping), en om 9u kreeg ik van KPN een sms om aan te geven dat ik hun apparatuur kan aansluiten. Even later was ik online. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:23
Even vraag,
paar weken geleden is de glaspoort kabel getrokken na mn woning en steekt nou mooi uit voor de deur,
Hoelang duurt het dat de woning de woning in getrokken wordt en/of werkende aansluiting krijg?

website van glaspoort is niet bijgewerkt dus daar nergens op terug kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
Soppyscroll schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:37:
Even vraag,
paar weken geleden is de glaspoort kabel getrokken na mn woning en steekt nou mooi uit voor de deur,
Hoelang duurt het dat de woning de woning in getrokken wordt en/of werkende aansluiting krijg?

website van glaspoort is niet bijgewerkt dus daar nergens op terug kijken.
kan een x aantal weken zijn maar ook paar maand is soms heel wisselend
stuur anders even een pm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:23
jopoh schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:42:
[...]

kan een x aantal weken zijn maar ook paar maand is soms heel wisselend
stuur anders even een pm :)
Gedaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erw schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:10:

Echt naadloze overgang ?
In mijn geval perfect verlopen;

26-11-2022 KPN Thuis (1Gbit Internet + TV besteld a € 35,00/pm voor 12 maanden).
Binnen één uur was er een e-mail met het klantnummer, 12 december zou de monteur e.e.a. patchen in de POP.

12-12-2022 Monteur geweest, zag T-Mobile mediaconverter hangen en heeft deze laten hangen. Even de Experiabox aangesloten, boel afgetekend vervolgens stekker van mijn eigen meuk aangesloten en vertrokken naar de volgende klant. Wel even op mijn verzoek bij het aftekenen vermeld dat het zijn eigen tip/idee was om de mediaconverter te laten voor wat het is.

Of te wel, vlekkeloos verlopen zonder ook maar enig probleem. Nadelen waren wel, binnen 7 dagen tijd kreeg ik al een e-mail van T-Mobile dat ze me mistte en 2 weken later ontving ik een foldertje met de tekst Gefeliciteerd, glasvezel is ook bij U beschikbaar 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:57
Jullie ook een hik gehad?
Linkje naar ziggo topic

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mel33 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 23:01:
Jullie ook een hik gehad?
Linkje naar ziggo topic
Niets van gemerkt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
Zojuist ook, via breedbandwinkel, een aanvraag ingediend om naar KPN over te stappen omdat de prijzen bij Ziggo echt te gortig worden. Ben benieuwd, hoop dat alles vlekkeloos gaat en zonder downtime.

Als ik de gegevens heb wanneer het ingaat enzo ook nog voor de mobiel overstappen van Vodafone naar KPN en dan kan ik weer minimaal een jaar vooruit voor een stuk lagere prijs en veel sneller internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
TheBrut3 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:33:
Zojuist ook, via breedbandwinkel, een aanvraag ingediend om naar KPN over te stappen omdat de prijzen bij Ziggo echt te gortig worden. Ben benieuwd, hoop dat alles vlekkeloos gaat en zonder downtime.

Als ik de gegevens heb wanneer het ingaat enzo ook nog voor de mobiel overstappen van Vodafone naar KPN en dan kan ik weer minimaal een jaar vooruit voor een stuk lagere prijs en veel sneller internet.
En jij denkt dat KPN niet de prijzen gaat indexeren? Traditioneel komt KPN altijd in de maand mei met een verhoging waarbij de prijzen nagenoeg dezelfde verhoging kennen als hun 2 concurrenten T-Mobile en Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Miki schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:08:
[...]

En jij denkt dat KPN niet de prijzen gaat indexeren? Traditioneel komt KPN altijd in de maand mei met een verhoging waarbij de prijzen nagenoeg dezelfde verhoging kennen als hun 2 concurrenten T-Mobile en Ziggo.
Mijn factuur van april is verhoogd met €1,05, valt wel mee met de verhoging :+

Totaal is het nu € 36,05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
Miki schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:08:
Dat is waar.
Als KPN duur of niet goed blijkt/wordt, dan kijken we komend jaar weer verder. :o Beetje hetzelfde idee als bij elektriciteit/gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
TheBrut3 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:35:
[...]

Dat is waar.
Als KPN duur of niet goed blijkt/wordt, dan kijken we komend jaar weer verder. :o Beetje hetzelfde idee als bij elektriciteit/gas.
Let op dat die prijsverhoging straks wellicht ook voor jou gaat gelden ondanks dat je een contract hebt afgesloten voor de “oude” prijs. Dit geintje heb ik in het verleden ook wel eens meegemaakt waarbij ik na mijn beklag bij de klantenservice alsnog terug kon naar de oude prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft hier ook iemand last van dat internet regelmatig bepaalde periodes (meestal een kwartier ofzo) zo traag als dikke stront is? Ik heb glasvezel van KPN in Utrecht. Laden van sites duurt lang, slechte download connecties etc. Als ik op KPN kijk is er niets aan de hand qua storingen. Waar kan dit aan liggen? Dit gebeurt de laatste weken vooral. Daarvoor nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik moet even klagen, het heeft verder geen haast en mijn ADSL aansluiting voldoet in principe prima, maar pfff.

Wat een gepruts die aansluiting. In mijn straat hebben ze begin vorig jaar alle glasvezelkabels getrokken. In mei is er iemand bij mij thuis geweest om de boel naar binnen te trekken. Maar, omdat de wijkcentrale nog niet af was, kon hij het niet afmaken. Daarbij week hij van het protocol af, maar kon hij al wel het grootste deel hiervoor factureren bij zijn opdrachtgever. Voor het afmaken zou hij later terugkomen.
Uiteraard heb ik de beste man nooit meer gezien. In februari staat er in 1x iemand onaangekondigd voor de deur, en ik heb gevraagd of hij later kon terugkomen omdat hij ongelegen kwam. Ik heb hem nog wel een blik laten werpen op de aansluiting. Deze man heb ik ook nooit meer gezien.
Na contact met KPN netwerk zou er een afspraak zijn voor afgelopen vrijdag, maar er is uiteraard niemand komen opdagen.
Volgens mij zijn het allemaal ZZP'ers voor wie het gewoon financieel niet aantrekkelijk is om mijn aansluiting af te ronden. Ondertussen heeft een straatgenoot al sinds eind vorig jaar glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33
Reteirritant inderdaad hoe dat allemaal loopt. Maar je kan beter in dit topic zijn: [KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
KPN Netwerk is namelijk een zusterbedrijf van KPN de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:47
Hoi hoi,

Ik heb binnenkort (hopelijk) glasvezel van KPN. Ik heb een mail gekregen van KPN wat mijn IPv4 adres wordt en mijn IPv6-prefix:
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/0Pa39Tbb.png

Hoe vast is dit? Ik ga er vanuit dat KPN dynamisch is... dus waarom sturen ze mij een e-mail met mijn IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:21

Arjan A

Cenosillicafoob

Pilovali schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:20:
Hoi hoi,

Ik heb binnenkort (hopelijk) glasvezel van KPN. Ik heb een mail gekregen van KPN wat mijn IPv4 adres wordt en mijn IPv6-prefix:
[Afbeelding]

Hoe vast is dit? Ik ga er vanuit dat KPN dynamisch is... dus waarom sturen ze mij een e-mail met mijn IP adres?
Zat je eerst bij XS4All? Dan blijft je IP-adres vast. Tenzij KPN-klanten die niet van XS komen, dit tegenwoordig ook krijgen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:00

basdej

OutSystems Consultant

Pilovali schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:20:
Hoi hoi,

[Afbeelding]

in principe is het semi-vast, ze veranderen het niet omdat het aan je PPOE sessie gekoppeld is, maar je hebt geen garantie dat het oneindig lang hetzelfde blijft

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18
Arjan A schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:26:
[...]

Zat je eerst bij XS4All? Dan blijft je IP-adres vast. Tenzij KPN-klanten die niet van XS komen, dit tegenwoordig ook krijgen.
KPN-klanten hebben al jaren een net zo vast IP als XS4ALL-klanten. XS4ALL adverteerde hier ook mee, KPN niet. Sinds de integratie van XS4ALL binnen KPN communiceert KPN echter nu wel vooraf het IP-adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:47
Arjan A schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:26:
[...]

Nope, ben nieuwe klant. Ik zat eerst bij T-Mobile Thuis.
basdej schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:28:
[...]

in principe is het semi-vast, ze veranderen het niet omdat het aan je PPOE sessie gekoppeld is, maar je hebt geen garantie dat het oneindig lang hetzelfde blijft
Ahja, beetje zoals de meeste providers in Nederland. Een tijd geleden (van 2004 tot 2012) hadden we ADSL van KPN, ook dynamisch maar in realiteit is het IP adres nooit gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Hoi, ook hier iemand die na jaren Coax overstapt naar KPN (via KPNnetwerk - paar weken geleden is de aanleg afgerond) en medio volgende week zal worden overgezet (althans mijn oude vaste nummer). Alle benodigde apparatuur is al binnen en kon het niet laten om deze alvast aan te sluiten.

FTU geeft netjes verbinding aan (connection en power zijn groen) en de kpn experia box v12 geeft ook netjes 4x groen (ook bij Internet).

Alleen merk ik dat ik een 172.x.x.x krijg als IPv4 vanuit KPN en geen toegang tot het internet. Wordt dit pas echt op de dag van contractingang geactiveerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
super_dirk schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:30:
[....]
FTU geeft netjes verbinding aan (connection en power zijn groen) en de kpn experia box v12 geeft ook netjes 4x groen (ook bij Internet).

Alleen merk ik dat ik een 172.x.x.x krijg als IPv4 vanuit KPN en geen toegang tot het internet. Wordt dit pas echt op de dag van contractingang geactiveerd?
Hier bij een net opgeleverde verbinding hetzelfde gehad. Ergens in de 24 uur erna is alles spontaan gaan werken. Ik vermoed dat het nog ergens aangemeld moet worden in een achterliggend systeem en dat dat proces eventjes kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
super_dirk schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:30:
Hoi, ook hier iemand die na jaren Coax overstapt naar KPN (via KPNnetwerk - paar weken geleden is de aanleg afgerond) en medio volgende week zal worden overgezet (althans mijn oude vaste nummer). Alle benodigde apparatuur is al binnen en kon het niet laten om deze alvast aan te sluiten.

Jep. Het betekent puur dat er een Ready for Service is afgegeven door KPN Netwerk, maar dat aan de zijde van KPN de internettoegang nog geactiveerd moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
aankomende maandag wordt de glasvezel verbinding in huis aangelegd. Dit zal ook de dag zijn dat ik over ga van ziggo naar kpn. Nu heb ik vandaag het installatie pakket gekregen, hier zit alleen geen mediaconvertor bij. Klopt dit? Wordt deze door de kpn monteur geplaatst die ook de glasvezel binnen aanlegt?

[ Voor 4% gewijzigd door Simply_jeroen op 27-03-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 18:53

Eboman

Ondertitel

Simply_jeroen schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:03:
aankomende maandag wordt de glasvezel verbinding in huis aangelegd. Dit zal ook de dag zijn dat ik over ga van ziggo naar kpn. Nu heb ik vandaag het installatie pakket gekregen, hier zit alleen geen mediaconvertor bij. Klopt dit? Wordt deze door de kpn monteur geplaatst die ook de glasvezel binnen aanlegt?
bij mij kwam die idd met de monteur mee, volgens mij moeten ze dat kastje aanmelden en dus DHZ.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Simply_jeroen schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:03:
Dan zal in dat geval de aannemer de ONT plaatsen. Als je een postcode huisnr hebt kan ik het voor je checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
mad-dog schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:30:
[...]

Jep. Het betekent puur dat er een Ready for Service is afgegeven door KPN Netwerk, maar dat aan de zijde van KPN de internettoegang nog geactiveerd moet worden
Dank voor je terugkoppeling. Had al een vermoeden en was zelf te ongeduldig om alles al even aan te sluiten. Kom van een zeer brakke coax omgeving af en kijk uit eindelijk een synchrone upload. Zelf ben ik gewend bij een RFS dat ook de dienst operationeel is maar dat betreft grootzakelijke glasverbindingen (niet over GPON) maar dedicated glas verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
super_dirk schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:55:
[...]

Dank voor je terugkoppeling. Had al een vermoeden en was zelf te ongeduldig om alles al even aan te sluiten. Kom van een zeer brakke coax omgeving af en kijk uit eindelijk een synchrone upload. Zelf ben ik gewend bij een RFS dat ook de dienst operationeel is maar dat betreft grootzakelijke glasverbindingen (niet over GPON) maar dedicated glas verbindingen.
Als je PC en huisnr doorgeeft kan ik uiteraard even voor je kijken hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:03
Edje040 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 06:41:
[...]

Een 7590 is inderdaad geen vereiste. Ik draai hier nu de opvolger van de 4040, de 4060. Telefonie neem ik niet af dus dat scheelt. Met de 4060 ben je weer bij de tijd (wifi6) en hij is een stuk energiezuiniger dan de 7590. De 4060 komt in de pricewatch regelmatig bvoorbij voor rond de €170.

Maar dit is wat off topic en heeft niet zozeer iets met KPN glasvezel te maken..
Ik zit ook te kijken voor een Fritz!Box, maar de 4060 lijkt op papier beter dan de 7590, of kijk ik teveel naar puur de specs.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Barryvdh schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:10:
[...]

Ik zit ook te kijken voor een Fritz!Box, maar de 4060 lijkt op papier beter dan de 7590, of kijk ik teveel naar puur de specs.. ?
Nee hoor, maar de 7590/7590AX heeft ook een DSL-modem ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 10:04
[...]

Er zit inderdaad wel wat verschil in maar dat is ook wat je zelf wilt.

De 4060 heeft een 2.5Gbps WAN-poort. De andere twee niet.
Daarnaast heeft de 4060 2 x een 5Ghz band. Als je de repeater bekabeld aansluit kan dat voordelen opleveren.
De 7590 heeft geen wifi 6 (mocht dat nodig zijn)
De processorsnelheid van de 4060 is hoger, meer intern geheugen en meer flash geheugen.
De 4060 is kleiner, lichter en zuiniger.
De 7590 en 7590AX hebben een DSL modem ingebouwd, maar aangezien ik glasvezel via WAN heb is dat geen issue.

Vraag is natuurlijk wat je er in de praktijk van markt. Ik heb een 7590 gehad en nu dus een 4060. Mijn wifi is er echt niet sneller door geworden. Dat hangt ook af van je clients. Persoonlijke keuze dus.

https://tweakers.net/pric...e/1746544;1797990;999367/

[ Voor 10% gewijzigd door Edje040 op 28-03-2023 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:04
[...]

Ik krijg de 4060 vanavond binnen omdat die het beste geschikt lijkt voor mijn situatie en omdat die de beste specs had. Ik heb niks aan een kabel of DSL modem. En ja, misschien dat een glasvezelaansluiting ooit van pas komt, maar nu niet. Daar ga ik de media converter voor gebruiken die toch al geplaatst is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik krijg zojuist een brief binnen van KPN dat mijn korting van 12 maanden voor 35 euro verlengt gaat worden met een jaar. Daar hoef ik niets voor te doen.

Had al een overstap naar Online.nl aangevraagd, dit is de laatste dag van de 14 dagen bedenktijd. Ik heb hem meteen geannuleerd. Net optijd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Bedenk vooral waar je hem voor gaat gebruiken en wat je er aan gaat uitgeven. Ik gebruik bijv de wifi van de FB niet en zie het vooral als vervanging van de EB.

Ik ben dus helemaal blij met de 7590 die ik 2e hands heb gekocht. De 4060 lijkt een beter apparaat te zijn, maar het staat of valt met de prijs.

De 7590 is voor rond de 100 euro te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Hann1BaL schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Bedenk vooral waar je hem voor gaat gebruiken en wat je er aan gaat uitgeven. Ik gebruik bijv de wifi van de FB niet en zie het vooral als vervanging van de EB.

Ik ben dus helemaal blij met de 7590 die ik 2e hands heb gekocht. De 4060 lijkt een beter apparaat te zijn, maar het staat of valt met de prijs.

De 7590 is voor rond de 100 euro te krijgen.
Ik bedoelde overigens wel de 7590AX, dus de nieuwe variant met Wifi6.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1797990;1746544/

Was meer omdat de 7590 als 'optie' bij KPN aangeboden wordt, maar dat is sowieso de oude versie (zonder Wifi6). Maar voor glasvezel is de modem optie dus niet nodig, en zou 4060 beter zijn (en even duur ongeveer) dus.

Voor TV enzo maakt het niks uit toch? Dat wordt alleen lastiger als je een Fritzbox Fiber modem direct aansluit op glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-09 21:40
Wat betreft FRITZ!Box, er zijn alweer nieuwe modellen in aankomst, zoals de 5690 Pro. Met SFP, Wifi 7 en 6E, ZigBee, enz. Ook een versie voor XGS-PON, alhoewel ik een vermoeden heb dat deze wat prijziger zullen zijn dan het huidige aanbod...

https://boxmatrix.info/wiki/FRITZ!Box_5690_Versions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Barryvdh schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:37:
[...]

Was meer omdat de 7590 als 'optie' bij KPN aangeboden wordt, maar dat is sowieso de oude versie (zonder Wifi6). Maar voor glasvezel is de modem optie dus niet nodig, en zou 4060 beter zijn (en even duur ongeveer) dus.

Voor TV enzo maakt het niks uit toch? Dat wordt alleen lastiger als je een Fritzbox Fiber modem direct aansluit op glasvezel?
Dat klopt helemaal. Je kunt bijna alle FB’s gebruiken. Je kiest simpelweg het KPN profiel en daarna glasvezel en TV etc werkt allemaal. Ik heb mij niet verdiept in de aansluiting direct op de glasvezel en laat de ONT van KPN voor wat het is en plug de ethernetkabel er in. Ik weet niet of je altijd de glasvezel direct in de FB kunt aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

mrtl schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:46:
Wat betreft FRITZ!Box, er zijn alweer nieuwe modellen in aankomst, zoals de 5690 Pro. Met SFP, Wifi 7 en 6E, ZigBee, enz. Ook een versie voor XGS-PON, alhoewel ik een vermoeden heb dat deze wat prijziger zullen zijn dan het huidige aanbod...

Er komt altijd wat nieuws denk ik dan. De meeste apparaten bij mensen thuis zitten nog lekker op Wifi5 en we zitten uiteraard op Tweakers, maar ik zou niet focussen op wat er aan komt als je nu op het punt staat een beslissing te nemen.

Persoonlijk houd ik wifi en modem/router als functie graag gescheiden omdat ik router graag in de meterkast heb, maar mijn AP niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
mrtl schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:46:

Ja klopt, alleen niet echt direct een opvolger van de 4060 (2021) of 5790AX (2022) zo te zien. Maar kan interessant zijn wellicht, zeker met Matter support. Al is het even afwachten of de 7590 dat ook krijgt.
Maargoed ik heb opzich geen haast dus wellicht niet onverstandig even te wachten tot ze beschikbaar komen. Wellicht dat de prijs van de huidige generatie dan ook weer zakt anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:52
Barryvdh schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:37:
[...]

Je moet goed kijken wat bij je past.. alle modellen hebben voor- en nadelen.

De 7590ax heeft 4 ethernet poorten en 1 wan poort. geen 2.5gb poort en 'maar' 1 5ghz kanaal. Maar het 5ghz kanaal dat hij heeft heeft wel 160MHz aan bandbreedte.

De 4060 heeft 1 ethernet poort minder, maar de WAN poort is wel 2.5gb. Deze heeft 2 5GHz zenders, maar weer geen 160MHz bandbreedte..

voor mij was de 7590ax beter, maar als je repeaters via WiFi wil koppelen misschien de 4060..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heb al een tijdje het probleem dat mijn 2 lan-poorten uit het niets wegvallen. kpn kon dit helaas niet verhelpen. nu wil ik als laatste kans mijn V12 modem vervangen voor een andere. ik weet dat de ondersteuning van kpn dan vervalt, maar heb gewoon een simpele modempje nodig waar ik fatsoenlijk bedraad internet heb met wifi 6.

welke zouden jullie voor een simpele gebruiker als ik aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Farabi schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:29:
heb al een tijdje het probleem dat mijn 2 lan-poorten uit het niets wegvallen. kpn kon dit helaas niet verhelpen. nu wil ik als laatste kans mijn V12 modem vervangen voor een andere. ik weet dat de ondersteuning van kpn dan vervalt, maar heb gewoon een simpele modempje nodig waar ik fatsoenlijk bedraad internet heb met wifi 6.

welke zouden jullie voor een simpele gebruiker als ik aanraden?
Een Experiabox V10, de beste die KPN ooit geleverd heeft. Is wel WiFi 5.

15 euro op Marktplaats (nieuw!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ernstoud schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:45:
[...]

Een Experiabox V10, de beste die KPN ooit geleverd heeft. Is wel WiFi 5.

15 euro op Marktplaats (nieuw!)
bij die hetzelfde probleem gehad helaas. al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 23:52
Farabi schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:46:
[...]

bij die hetzelfde probleem gehad helaas. al geprobeerd.
Weet je zeker dat het niet aan je bekabeling ligt dan? Wel apart dat lan poorten op meerdere routers uitvallen namelijk.. betwijfel dan ook of een ander modem de oplossing gaat zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:46:
[...]

Weet je zeker dat het niet aan je bekabeling ligt dan? Wel apart dat lan poorten op meerdere routers uitvallen namelijk.. betwijfel dan ook of een ander modem de oplossing gaat zijn..
het was een vermoeiende proces. kpn heeft mijn v12 2x vervangen en daarna nog eens een v10 opgestuurd. mocht niet baten. daarna een monteur gestuurd, weer niet. de kabels heb ik al recent vervangen. daar lag het ook niet aan.

een ander merk modem is het enige wat ik nog niet heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Farabi schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:54:
[...]

het was een vermoeiende proces. kpn heeft mijn v12 2x vervangen en daarna nog eens een v10 opgestuurd. mocht niet baten. daarna een monteur gestuurd, weer niet. de kabels heb ik al recent vervangen. daar lag het ook niet aan.

Verplaatst het probleem zich naar andere lan poorten als je de kabels op andere posities inplugt? Of verhuisd het probleem mee?
Als dat laatste het geval is dan ligt het echt aan je kabels/clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Farabi schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:54:
[...]

Dus 3x een modem geprobeerd en 3x poorten die uitvallen… conclusie: ligt niet aan het modem/router device maar aan je interne netwerk. Wat hangt er allemaal aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ernstoud schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:03:
[...]

Dus 3x een modem geprobeerd en 3x poorten die uitvallen… conclusie: ligt niet aan het modem/router device maar aan je interne netwerk. Wat hangt er allemaal aan?
een switch, maar die heb ik een keer ontkoppelt, gebeurde weer helaas. de apparaten zijn: 2x laptops, PS5, mediaplayer, nintendo switch en de tv. allemaal bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:04
@Farabi ik heb eens een USB-C docking station gehad die de boel ontregelde en zelfs kapot maakte. Dat docking station had dus stroom, beeldscherm, muis, toetsenbord en ook internet zodat ik met 1 kabel aangesloten alles had.

Maar het gedonder begon als ik mijn laptop afkoppelde. Dan deed dat ding dus iets niet goed waardoor mijn netwerk uitviel.

Elke keer dat ik naar kantoor ging (en dus mijn laptop afkoppelde om mee te nemen) en daar aan kwam, kreeg ik een bericht dat mijn netwerk weer was uitgevallen. Dat heeft even geduurd voordat ik de boosdoener gevonden had kan ik je vertellen.

Ik wil maar zeggen: het kan zoiets stoms zijn. Een apparaat dat zich misdraagt kan dit veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Farabi schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:04:
[...]

een switch, maar die heb ik een keer ontkoppelt, gebeurde weer helaas. de apparaten zijn: 2x laptops, PS5, mediaplayer, nintendo switch en de tv. allemaal bekabeld.
Ik gok toch echt op een defecte Ethernet-poort in 1 van de genoemde devices. Door steeds 1 device niet aan te sluiten (of via WiFi) kun je determineren welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
darkdesign schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:19:
Ik krijg zojuist een brief binnen van KPN dat mijn korting van 12 maanden voor 35 euro verlengt gaat worden met een jaar. Daar hoef ik niets voor te doen.

Had al een overstap naar Online.nl aangevraagd, dit is de laatste dag van de 14 dagen bedenktijd. Ik heb hem meteen geannuleerd. Net optijd dus :)
Bizar, dat is incl 1 tv ontvanger toch?

Heb je geen verhoging gekregen naar 36,05?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wolly schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:14:
[...]

Bizar, dat is incl 1 tv ontvanger toch?

Heb je geen verhoging gekregen naar 36,05?
Ja, 1Gb internet + Tv (inclusief 4k tv ontvanger). Geen verhoging gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
m'n verbinding gaat morgen omgezet worden van tmo, heb middels de DIY kit de TK01 al over de unit geschoven. stroom is er nog af, zal het morgenmiddag eens checken. er is ook geen sprake geweest van een monteursbezoek, wordt de vezel nog omgepatcht in de wijkcentrale? of schakelen ze een knop om en komt er ineens signaal door de vezel? ;) unifi staat al klaar op de juiste vlan + dhcp config voor ipv4/v6, moet er nog een initiele verbinding gemaakt worden met de kpn router om het te activeren? of is dit niet meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Fiekert schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:41:
m'n verbinding gaat morgen omgezet worden van tmo, heb middels de DIY kit de TK01 al over de unit geschoven. stroom is er nog af, zal het morgenmiddag eens checken. er is ook geen sprake geweest van een monteursbezoek, wordt de vezel nog omgepatcht in de wijkcentrale? of schakelen ze een knop om en komt er ineens signaal door de vezel? ;) unifi staat al klaar op de juiste vlan + dhcp config voor ipv4/v6, moet er nog een initiele verbinding gemaakt worden met de kpn router om het te activeren? of is dit niet meer nodig?
Als je ff je pc stuurt en huisnr kan ik het checken :)
Meestal staar het signaal een dag eerder er al wel op, alleen vaak nog zonder internet toegang

[ Voor 6% gewijzigd door mad-dog op 29-03-2023 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:07
Ik zou nog eens de startpost, kopje eigen router nalezen. KPN gebruikt geen DHCP over het internet VLAN maar PPPoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
Muis666 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:46:
[...]

Ik zou nog eens de startpost, kopje eigen router nalezen. KPN gebruikt geen DHCP over het internet VLAN maar PPPoE.
no worries, noemde uit gewoonte dhcpv6 mee bij ipv6. voor ipv4 staat pppoe ingesteld ;) die staat in elk geval gelijk aan de startpost :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:04
Als je de ONT al over de FTU hebt geschoven dan werkt je T-Mobile verbinding dus niet meer...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 14:37
darkdesign schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:19:

Hier ook de korting met 12 maanden verlengd.... dus nog een jaartje Gigabit voor 35 euro met één TV ontvanger. Heel erg blij mee!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Blijkbaar toch te vroeg zelf verlenging van mijn abonnement aangevraagd, als KPN blijkbaar klanten nogmaals 12 maanden Gigabit voor 35 euro p/m aanbiedt.

Misschien dat veel mensen overgestapt zijn naar de paarse of oranje concurrenten?

[ Voor 21% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-03-2023 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:51
Jassy schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Hier ook de korting met 12 maanden verlengd.... dus nog een jaartje Gigabit voor 35 euro met één TV ontvanger. Heel erg blij mee!
Heb je Hussel verlengd, of overgestapt naar de nieuwe propositie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
stormfly schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:48:
[...]

Heb je Hussel verlengd, of overgestapt naar de nieuwe propositie?
KPN heeft voor mij Hussel verlengd met 12 maanden. Ik heb zelf niks gedaan. Ik was van plan ze te bellen die dag, maar zag dat er goed nieuws over mijn abbonement onderweg was dus even gewacht. Blij toe dat ik dat heb gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Jassy schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:49:
[...]

KPN heeft voor mij Hussel verlengd met 12 maanden. Ik heb zelf niks gedaan. Ik was van plan ze te bellen die dag, maar zag dat er goed nieuws over mijn abbonement onderweg was dus even gewacht. Blij toe dat ik dat heb gedaan!
Je hebt proactief een brief van ze ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 10:04
Dj-sannieboy schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:10:
Blijkbaar toch te vroeg zelf verlenging van mijn abonnement aangevraagd, als KPN blijkbaar klanten nogmaals 12 maanden Gigabit voor 35 euro p/m aanbiedt.

Misschien dat veel mensen overgestapt zijn naar de paarse of oranje concurrenten?
Yep...baal er eigenlijk wel van dat ze daar nu pas mee komen. Ik zit al buiten mijn 14 dagen bedenktijd. Overigens heb ik geen brief gehad maar dat komt waarschijnlijk door mijn eerdere opzegging.

[ Voor 9% gewijzigd door Edje040 op 30-03-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
stormfly schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:49:
[...]

Je hebt proactief een brief van ze ontvangen?
Ja, heb ik niks voor hoeven doen. Dit is een actie vanuit KPN, niet vanuit mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:06
Jassy schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:01:
[...]

Ja, heb ik niks voor hoeven doen. Dit is een actie vanuit KPN, niet vanuit mijzelf.
Opzich zeer netjes van ze en ik zou er zo mee akkoord gaan. Maar mogen ze je contract wel met een jaar verlengen zonder jouw toestemming? Nou zal er natuurlijk niemand over gaan klagen, want het is een hele mooie aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Phoolie schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:10:
[...]

Opzich zeer netjes van ze en ik zou er zo mee akkoord gaan. Maar mogen ze je contract wel met een jaar verlengen zonder jouw toestemming? Nou zal er natuurlijk niemand over gaan klagen, want het is een hele mooie aanbieding.
Ze verlengen mijn contract niet, ze verlengen alleen de korting. Ik heb dus een maand opzegtermijn als ik weg zou willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
Net met KPN gebeld of ze ook 12x 35e activeren voor klanten die niet aangeschreven zijn dmv een persoonlijke brief. Die korting kent zijn systeem niet, op dit moment.

Hij gaf nog wel een tip, je kunt je contract ook contractsvrij maken ivm de aanpassing van de voorwaarden tot 1 april. Zijn teamlead gaf aan dat de huidige korting wel door blijft lopen (dat weet ik pas 100% zeker volgende maand met de nieuwe factuur).

Hij heeft mij contract vrij gemaakt en dan kunnen ze ook de aanbiedingen inzien.

6x 20e korting op internet (netto 32,50)
6x 7,50 korting op TV (netto 5e)

Ik heb nu nog ruim 4 maanden 35euro netto als blackfriday korting, ik heb nog niet verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 15:01
Is de peering van KPN via glasvezel anders dan de peering van KPN via DSL en LTE/5G?
Reden waarom ik dit vraag: Sinds enige tijd ervaren we trage buffering en onderbrekingen met bepaalde videostreams via DSL, wat (bijna) niet voor lijkt te komen zodra ik de KPN 4G fallback inschakel. Verbinding werkt afgezien van eerdergenoemd euvel prima. Ik vraag mij af of dit op te lossen is door de huidige aansluiting naar PON te laten migreren. Voortaan altijd streamen via 4G wordt namelijk erg duur.

[ Voor 6% gewijzigd door timmie1 op 30-03-2023 14:29 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
timmie1 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:28:
Is de peering van KPN via glasvezel anders dan de peering van KPN via DSL en LTE/5G?
Reden waarom ik dit vraag: Sinds enige tijd ervaren we trage buffering en onderbrekingen met bepaalde videostreams via DSL, wat (bijna) niet voor lijkt te komen zodra ik de KPN 4G fallback inschakel. Verbinding werkt afgezien van eerdergenoemd euvel prima. Ik vraag mij af of dit op te lossen is door de huidige aansluiting naar PON te laten migreren. Voortaan altijd streamen via 4G wordt namelijk erg duur.
Peering opzich is zelfde, denk eerder iets met je dsl verbinding aan de hand. zoieso worden klanten omgezet van dsl na glas als dat beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47

elsinga

=8-)

stormfly schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:06:
Hij gaf nog wel een tip, je kunt je contract ook contractsvrij maken ivm de aanpassing van de voorwaarden tot 1 april. Zijn teamlead gaf aan dat de huidige korting wel door blijft lopen (dat weet ik pas 100% zeker volgende maand met de nieuwe factuur).

Hij heeft mij contract vrij gemaakt en dan kunnen ze ook de aanbiedingen inzien.
Hier ook gebeld en nadat de eerste medewerker mij niet contractvrij kon maken werd ik doorverbonden met iemand (ik gok van afdeling opzeggingen) die dat wel zou kunnen.

Helaas, ze konden alleen een opzegging in behandeling nemen, contractvrij maken was niet mogelijk. Ook niet bij navraag na mijn opmerking dat anderen wel contractvrij zijn gemaakt.

Beetje jammer KPN... maar deze houding van hen neem ik over een paar maanden mee als ik ga shoppen voor goedkoper internet. Mijn jaarcontract loopt namelijk t/m 21-6.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
elsinga schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:11:
[...]

Hier ook gebeld en nadat de eerste medewerker mij niet contractvrij kon maken werd ik doorverbonden met iemand (ik gok van afdeling opzeggingen) die dat wel zou kunnen.

Helaas, ze konden alleen een opzegging in behandeling nemen, contractvrij maken was niet mogelijk. Ook niet bij navraag na mijn opmerking dat anderen wel contractvrij zijn gemaakt.

Beetje jammer KPN... maar deze houding van hen neem ik over een paar maanden mee als ik ga shoppen voor goedkoper internet. Mijn jaarcontract loopt namelijk t/m 21-6.
Waarom wil je dan contractvrij zijn? Om eerder over te kunnen stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Phoolie schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:12:
[...]

Waarom wil je dan contractvrij zijn? Om eerder over te kunnen stappen?
Nee om in aanmerking te komen voor verleng acties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
stormfly schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:19:
[...]

Nee om in aanmerking te komen voor verleng acties.
Daar hoeft je niet contractrvrij voor te zijn. Verlengen kan, net als bij mobiel, al 3 maanden voor het einde van je contract.

Mijn contract loopt altijd af ergens eind December en ik verleng altijd met de Black Friday acties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 12:54
Jassy schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:49:
[...]

Grrr, ik kreeg juist deze week een email dat mijn korting afloopt en dat ik vanaf volgende maand dus de volle mep ga betalen.
Ik ga maar eens even bellen!

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:39

Speedmaster

Make my day...

Kerminator schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:44:
[...]

Grrr, ik kreeg juist deze week een email dat mijn korting afloopt en dat ik vanaf volgende maand dus de volle mep ga betalen.
Ik ga maar eens even bellen!
Let je wel op dat je niet over wordt gezet naar KPNTV+, daar zijn nog te veel problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:19
stormfly schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:06:
Net met KPN gebeld of ze ook 12x 35e activeren voor klanten die niet aangeschreven zijn dmv een persoonlijke brief. Die korting kent zijn systeem niet, op dit moment.

6x 20e korting op internet (netto 32,50)
6x 7,50 korting op TV (netto 5e)

Ik heb nu nog ruim 4 maanden 35euro netto als blackfriday korting, ik heb nog niet verlengd.
Ik heb vanochtend gebeld, had eerst een hussel contract (glasvezel, 100mb), ben nu contract vrij .
kreeg het aanbod van 3 maanden 20e en nog 3 maanden 5e korting.
Toch maar eens kijken naar Budget, dat is dan een stuk voordeliger.

Of kan nog een keer bellen nut hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:21
helloitsme schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:48:
[...]

Ik heb vanochtend gebeld, had eerst een hussel contract (glasvezel, 100mb), ben nu contract vrij .
kreeg het aanbod van 3 maanden 20e en nog 3 maanden 5e korting.
Toch maar eens kijken naar Budget, dat is dan een stuk voordeliger.

Of kan nog een keer bellen nut hebben?
Soms wel, het ligt er maar net aan wie je treft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiekert
vandaag zou mijn aansluiting opgeleverd worden, helaas is dit niet gelukt, in de tussentijd grote dank naar @mad-dog voor het contact en wat je in de tussentijd hebt geregeld. zal het niet richting één persoon sturen, maar het is jammer dat het niet zo vlekkeloos loopt als je mag hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Week geleden een glasvezel bestelling op genomen aan de deur.

Heb nog nergens een bevestiging zwart op wit gehad wat er precies is rond gekomen (internet, tv, telefoon)
(met de kortingen erbij)
We hebben hier thuis wel een KPN ID aangemaakt en hoopte daar meer informatie te vinden.
Momenteel is alleen de code beschikbaar om via KPN app tv te kijken..

Rest omtrend de bestelling is nog niks te zien. Iets mondeling bestellen is heel leuk..(jongen gozer langs de deur geweest, die het beste aanbod kon doen) Maar wil die natuurlijk ook bevestigd zien dat het zo is)
Maar dan wil ik daar graag ook per direct een bevestiging van..
Hoe lang duurt het / of mag het duren voordat KPN de bestelling bevestigd.. (want zou graag willen weten wat er nou precies is rond gekomen.. En of alles juist is aangekomen..

Is toch wel een beetje raar dat je een brood koopt maar geen kassa bon van hebt gehad.. Of dat ze je die over 3 weken gaan opsturen als het abbo actief word.

Krijg op KPN site alleen dit te zien:

Status van je bestelling
Volg je bestelling
Volg hier je bestelling en ontdek alles over je apparatuur en het aansluiten ervan.

Voor de rest is niks te zien van het aangevraagde abbo..

[ Voor 11% gewijzigd door Robin4 op 02-04-2023 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Robin4 schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:30:
Week geleden een glasvezel bestelling op genomen aan de deur.

Heb nog nergens een bevestiging zwart op wit gehad wat er precies is rond gekomen (internet, tv, telefoon)
(met de kortingen erbij)
We hebben hier thuis wel een KPN ID aangemaakt en hoopte daar meer informatie te vinden.
Momenteel is alleen de code beschikbaar om via KPN app tv te kijken..

Rest omtrend de bestelling is nog niks te zien. Iets mondeling bestellen is heel leuk..(jongen gozer langs de deur geweest, die het beste aanbod kon doen) Maar wil die natuurlijk ook bevestigd zien dat het zo is)
Maar dan wil ik daar graag ook per direct een bevestiging van..

Hoe lang duurt het / of mag het duren voordat KPN de bestelling bevestigd.. (want zou graan willen weten wat er nou precies is rond gekomen.. En of alles juist is aangekomen..

Is toch wel een beetje raar dat je een brood koopt maar geen kassa bon van hebt gehad.. Of dat ze je die over 3 weken gaan opsturen als het abbo actief word.

Krijg op KPN site alleen dit te zien:

Status van je bestelling
Volg je bestelling
Volg hier je bestelling en ontdek alles over je apparatuur en het aansluiten ervan.

Voor de rest is niks te zien van het aangevraagde abbo..
Probeer kpn eens te bellen? Of via Facebook messenger oid een bericht sturen.
Die kunnen je als het goed is precies vertellen wat je besteld hebt en met een beetje mazzel ook vertellen waarom je nog geen bestelbevestiging hebt gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
ExiZTeNcE schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:34:
[...]

Probeer kpn eens te bellen? Of via Facebook messenger oid een bericht sturen.
Die kunnen je als het goed is precies vertellen wat je besteld hebt en met een beetje mazzel ook vertellen waarom je nog geen bestelbevestiging hebt gehad
Ik heb de vraag ook al op het kpn forum gesteld.

Pagina: 1 ... 113 ... 185 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen