Toon posts:

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 105 106 107 Laatste
Acties:

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:51
Eric-B schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:49:
Ik zit nu bij ziggo (bridge mode), maar zit er aan te denken om over te stappen naar KPN glasvezel. Echter zou ik wel graag een mesh router setje (bijvoorbeeld TP link deco X50) willen (blijven) gebruiken. Het is mij een beetje onduidelijk of dit nu wel of niet mogelijk is met KPN glasvezel op de goede manier zonder dubbele NAT.

Kan ik nu wel of niet een mesh systeem gebruiken icm kpn glasvezel? Als het kan hoe wat heb ik dan nodig?
Als je niet 15 sites draait thuis moet je niet teveel waarde aan dubbel nat geven. Met de huidige CPU snelheid en bijvoorbeeld een stabiel V10 modem kan je prima dubbel nat draaien. Als je veel websites en porten open hebt is het administratief fijner om 1 GUI te hebben.

Je moet een router met PPPoE hebben en een IGMP proxy voor TV. Als je echt het WAN adres op je eigen router wilt hebben. Heb ik overigens ook omdat haproxy etc draait op pfSense.

• Muis666
  • Registratie: December 2007
jopoh schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:59:
[...]

zijn 2 opties

optie 1 is box12 weg laten en de config van kpn in je deco instellen mits deco vlan's ondersteund zie hier voor meer info : https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm

optie 2 is box12 plaatsen en je deco set als access point mode zetten dan heb je ook geen dubbele nat
@Eric-B

optie 3 is gebruik maken van KPN SuperWifi. Dit is de KPN mesh oplossing. Nadeel daarvan is wel dat je het alleen i.c.m. de Experiabox kan gebruiken en dus alleen bij KPN.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik ben benieuwd wat de TV+ box van KPN anders doet dan de Google TV 4K Chromecast.
De TV kijkervaring is met de VIP5202 echt een stuk beter dan met de KPN app op de Chromecast. Het zappen, de gids etc.. Dat blijf ik ik het nadeel van de app vinden vs de TV box.

Maar een apparaat minder in huis is wel weer een fijn idee, al is het maar voor het idee dat we onzin kWh geslurp kunnen verminderen. Maar als de TV+ echt gewoon de normale TV app op de Chromecast is, dan blijf ik nog wel even bij de instabiele VIP5202 box hangen.

• Muis666
Hann1BaL schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:02:
Ik ben benieuwd wat de TV+ box van KPN anders doet dan de Google TV 4K Chromecast.
De TV kijkervaring is met de VIP5202 echt een stuk beter dan met de KPN app op de Chromecast. Het zappen, de gids etc.. Dat blijf ik ik het nadeel van de app vinden vs de TV box.
Ik weet niet of de TV+ software ook beschikbaar komt op Google TV. Zoniet dan mis je dus de multicast streams met eigen hardware.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Muis666 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:11:
[...]

Ik weet niet of de TV+ software ook beschikbaar komt op Google TV. Zoniet dan mis je dus de multicast streams met eigen hardware.
is het al bekend wat de TV+ box dan is? Dat was mij nog niet duidelijk namelijk.

• Muis666

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

KPN net gebeld, omdat mijn contractdatum al sinds 02-02-2021 was verlopen hebben ze kosteloos mijn 1Gbit/s contract omgezet naar de nieuwe prijzen van €52,50 *O* (@drawing_a.k)

Goedkoper dan dit ga ik het in de toekomst ook niet krijgen denk ik :D

[Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 25-01-2023 09:41]

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Hann1BaL

Hann1BaL

Die staat nog niet in de Logitech database voor mijn Logitech Hub. Dus we gaan eerst even rustig afwachten wanneer die daar in komt te staan.

Sagemcom DIW7022 is het apparaat dus. Dat werkt wat beter dan linkjes :)

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:36
Zijn er ook mensen die het is gelukt in een bestaand contract over te gaan naar de nieuwe prijzen (of hogere snelheid voor dezelfde prijs zoals van 200 mbit naar 1 gbit)?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• alexrij2
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:14
G_Dragon schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:32:
KPN net gebeld, omdat mijn contractdatum al sinds 02-02-2021 was verlopen hebben ze kosteloos mijn 1Gbit/s contract omgezet naar de nieuwe prijzen van €52,50 *O* (@drawing_a.k)

Mooi dat het je gelukt is, mijn contract is ook verlopen maar Klantenservice wil mij nieuw contract verkopen waarbij ik mijn Netflix via KPN opnieuw moet bestellen en het niet mogelijk is mijn huidige STB te houden. Klopt dit of heb ik een onervaren medewerker aan de lijn gehad?

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-02 12:16

MCP cloud

Op het web sinds 1998

knorde schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:24:
[...]

Ik heb zojuist ook gebeld maar ik kreeg te horen dat ik (nog) niet omgezet kan worden omdat bij mijn contract nog de oude prijzen staan. Hij wist niet zo goed waar het verschil inzit, hij had al diverse telefoontjes (hij noemde zelfs van tweakers, ik gaf aan dat ik daar het bericht had gelezen) gehad en mensen met dezelfde situatie hebben verschillende prijzen. De ene de oude en de andere de nieuwe.

Wel gaf hij aan dat hij gratis mijn V10 mocht omruilen voor de V12. Ik heb gezegd dat ik dat heel aardig vind maar eerst wel even wil kijken of dat voor mij veel meerwaarde heeft. Ik heb een Deco M5 voor de wifi en deze V10 werkt verder perfect. Volgens hem werkt het 1 gbit abonnement ook niet op de V10, ik vind dat raar want in het verleden heb ik ook kort 1 gbit gehad en toen haalde ik de volle bak erop.
Vreemd ik mocht niet wisselen van 10 naar 12 modem... Ligt echt aan wie je aan de telefoon krijg...

Mijnkpn

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:14
Hann1BaL schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:02:
Op de nieuwe box krijg je gewoon dezelfde multicast-ervaring als op de VIP5202. Met exact dezelfde tv-streams, in exact dezelfde bitrate. Beter dus dan de KPN-app op je Chromecast. Alleen HD Glas ontbreekt voorlopig nog op de nieuwe box, maar inmiddels is toegezegd dat dit later wordt toegevoegd.

Verder heeft de nieuwe box dus het voordeel dat je zelf al je Android TV-apps naar wens kunt installeren (zoals op een Chromecast met Google TV).

Een groot nadeel lijkt wel dat de nieuwe box in gebruik een stuk trager is dan de oude box. Of dat met updates te verhelpen valt, zullen we moeten afwachten.

• Hann1BaL

Hann1BaL

NY_Giant schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:45:
[...]

Op de nieuwe box krijg je gewoon dezelfde multicast-ervaring als op de VIP5202. Met exact dezelfde tv-streams, in exact dezelfde bitrate. Beter dus dan de KPN-app op je Chromecast. Alleen HD Glas ontbreekt voorlopig nog op de nieuwe box, maar inmiddels is toegezegd dat dit later wordt toegevoegd.

Verder heeft de nieuwe box dus het voordeel dat je zelf al je Android TV-apps naar wens kunt installeren (zoals op een Chromecast met Google TV).

Een groot nadeel lijkt wel dat de nieuwe box in gebruik een stuk trager is dan de oude box. Of dat met updates te verhelpen valt, zullen we moeten afwachten.
Onzekerheid icm met nu nog ontbrekende support voor de Logitech Hub vertelt mij dat ik nog even bij de VIP5202 en Google TV Chromecast blijf tot het zin heeft om deze samen te vervangen voor 1.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-02 11:58
MCP cloud schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:44:
Vreemd ik mocht niet wisselen van 10 naar 12 modem... Ligt echt aan wie je aan de telefoon krijg...

Mijnkpn
...
Heb hetzelfde, 51,60 voor 50/50, verhoogd met 4,99 extra naar 100/100 == 51,60+4,99=56,69.

Maar dat zou als ik het goed begrijp dus naar:
42,50 kunnen voor 100/100,
50,00 voor 200/200 of
52,50 voor 1000/1000 ?

• G_Dragon

G_Dragon

alexrij2 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:39:
[...]

Mooi dat het je gelukt is, mijn contract is ook verlopen maar Klantenservice wil mij nieuw contract verkopen waarbij ik mijn Netflix via KPN opnieuw moet bestellen en het niet mogelijk is mijn huidige STB te houden. Klopt dit of heb ik een onervaren medewerker aan de lijn gehad?
Ik heb het misschien makkelijker gehad omdat ik geen TV en Vaste telefonie heb van KPN, want wat je al zegt dat wanneer je bij TV andere acties hebt dat het wat moeilijker word en je er misschien niet zo op vooruit gaat.

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-02 12:16

MCP cloud

Op het web sinds 1998

catchingfire schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:58:
[...]

Heb het zelfde, 51,60 voor 50/50, verhoogd met 4,99 extra naar 100/100 == 51,60+4,99=56,69.

50,00 voor 200/200 of
52,50 voor 1000/1000 ?
Ik verhoog niet naar100/100 in praktijk met onderstaande abbo haal ik 80/80mb

Heb hier nog oude Telfort/glasvezel

€49,10
Type abonnement:
Internet en Interactieve TV
50/5Mb (50Mb)

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• G_Dragon

G_Dragon

catchingfire schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:58:
[...]

Heb hetzelfde, 51,60 voor 50/50, verhoogd met 4,99 extra naar 100/100 == 51,60+4,99=56,69.

50,00 voor 200/200 of
52,50 voor 1000/1000 ?
Voor een nieuwe modem moet je gewoon een trucje gebruiken, want je krijgt anders echt niet zomaar een nieuwe modem.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Voor die prijs van €52,50 zou ik persoonlijk niet twijfelen en voor de 1000/1000 gaan want zo goedkoop ga je als je het mij vraagt niet snel weer vinden en als ik dan hoor dat 200/200 rond de €50 euro ligt, wat is dan die €2,50 per maand extra voor zoveel meer snelheid? Ook al zou je het vaak niet eens gebruiken, je merkt het dan wel weer bij het downloaden van games of andere zaken voor werk.

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 22:21

Stefan©

Toet toet

Ik heb ook mijn abonnement via de klantenservice om laten zetten. Ik zat op 200/200 Mbit voor (inmiddels) 51,69 EUR per maand. Nu 1000/1000 voor 81 ct per maand meer.

Ik ben wel benieuwd. Ik zit in voormalig Reggefiber gebied (AON / GoF). Lange tijd was een 1 Gbit abo niet beschikbaar in mijn gebied. Behoud ik gewoon de FTU/NT combinatie? M.a.w. kan ik mijn huidige setup met eigen router gewoon blijven gebruiken? (PPPoE over VLAN6) Of moet ik me al voorbereiden op een zoektocht naar geschikte ONT voor XGSPON?

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:04
Stefan© schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:45:
Ik heb ook mijn abonnement via de klantenservice om laten zetten. Ik zat op 200/200 Mbit voor (inmiddels) 51,69 EUR per maand. Nu 1000/1000 voor 81 ct per maand meer.

Ik ben wel benieuwd. Ik zit in voormalig Reggefiber gebied (AON / GoF). Lange tijd was een 1 Gbit abo niet beschikbaar in mijn gebied. Behoud ik gewoon de FTU/NT combinatie? M.a.w. kan ik mijn huidige setup met eigen router gewoon blijven gebruiken? (PPPoE over VLAN6) Of moet ik me al voorbereiden op een zoektocht naar geschikte ONT voor XGSPON?
Waarschijnlijk wordt je omgezet naar een gigabit switch/dslam (GoF) in de centrale omdat je nu op zgn EoF lijn zit, hierbij hoort meestal een andere NT. Maar ook hierbij kun je je huidige setup aanhouden. Xgspon wordt voorlopig alleen nog bij nieuwe aanleg gedaan.

Edit: Indien je al een keer een abo van 200Mbit of hoger hebt gehad zit je inderdaad al op een GoF lijn, dan veranderd er niks behalve een vinkje ergens bij kpn.

[Voor 8% gewijzigd door gjtm op 25-01-2023 11:57]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Toen ik in Reggefiber gebied van 200 naar 1Gbit ging (AON) is er verder ook niets veranderd aan de infra bij mij thuis. Voor een behoorlijke tijd was er alleen nog 500 Mbit/s beschikbaar en geen GBit.

Ik ga er dus vanuit dat je alles gewoon kunt laten voor wat het is.

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Goed om te horen. Thanks @gjtm en @Hann1BaL!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Muis666 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:58:
[...]

@Eric-B

optie 3 is gebruik maken van KPN SuperWifi. Dit is de KPN mesh oplossing. Nadeel daarvan is wel dat je het alleen i.c.m. de Experiabox kan gebruiken en dus alleen bij KPN.
Dit is niet waar, de superwifi punten kan je ook bij andere apparatuur gebruiken. Je moet ze dan wel handmatig benaderen en instellen. 1x bedraad aan je eigen modem (zonder wifi) en andere punten kunnen draadloos een mesh netwerk opzetten.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:02

Gaitman

The Real One

En jullie zijn niet omgezet naar TV+?

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Gaitman schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:07:
[...]

[...]

Wij nemen alleen internet af. Dus geen TV of telefoon.

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:52

Dan heb je dus al 2 jaar lang korting misgelopen die je zou krijgen bij vernieuwen. Elk jaar minstens 6x 25 euro korting a 150 euro per jaar, dus 300 euro.

Ik bel elk jaar een maand voordat mijn contract verloopt en krijg zo weer 6 maanden 25 euro korting.

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 21:26
[...]

[...]

Ik begrijp dus dat er een risico is dat de TV ontvanger wordt omgezet naar een TV+ zodra je hogere internet snelheid wil hebben?

• G_Dragon

G_Dragon

[...]

[...]

Nee? Hebben hier al jaren geen tv abonnement meer

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:43
Arn0uDz schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:10:
[...]

Dan heb je dus al 2 jaar lang korting misgelopen die je zou krijgen bij vernieuwen. Elk jaar minstens 6x 25 euro korting a 150 euro per jaar, dus 300 euro.

Ik bel elk jaar een maand voordat mijn contract verloopt en krijg zo weer 6 maanden 25 euro korting.
Ik heb net ook gebeld en krijg "slechts" 14 euro korting op 100mbits internet en 7,50 euro op TV+. samen 21,50, gedurende de 1e 6 maanden. Daarna reguliere prijzen. (ik heb ook nog viaplay, disney+espn maar daar was geen korting op mogelijk begreep ik v/d medewerker die ik net sprak).

Heb het op de mail laten bevestigen en twijfel om te verlengen. Vorig jaar waren ze iets makkelijker, kreeg toen naast 14 euro op internet, 5 euro op tv ook gratis ESPN compleet gedurende eerste 6 maanden.

• rvrrr
Soundwork schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:12:
[...]

Ik begrijp dus dat er een risico is dat de TV ontvanger wordt omgezet naar een TV+ zodra je hogere internet snelheid wil hebben?
Ik heb net gebeld en 2 verlengingsvoorstellen gekregen, met behoud van de interactieve tv ontvanger of met overstap naar TV+. Dit lijkt me dus iets wat je gewoon kunt overleggen.

Correctie: heb mijn mail net nagekeken en zie dat het voorstel obv behoud van huidige interactieve TV er ook met de huidige, hogere internettarief wordt gerekend. 2e voorstel is obv TV+ en dan is gelijk 100mbit ook 42,50 (-14 euro gedurende 1e 6 maanden).

Als ik later vandaag of morgen KPN nog eens spreek zal ik specifiek vragen of het niet los van elkaar kan, ik hoef ook geen TV+ box (en dit kost KPN ook extra geld lijkt me). gek genoeg is overstappen naar TV+ wel goedkoper voor mij, aangezien de korting hoger op TV hoger wordt en internet standaard goedkoper is.

[Voor 41% gewijzigd door rvrrr op 25-01-2023 14:27]

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:02

Gaitman

The Real One

Soundwork schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:12:
[...]

Ik probeer er eigenlijk achter te komen of het kan als je een bestaand internet+TV abbonement hebt om dan alleen het internetgedeelte om te zetten naar de nieuwe prijs. Ik zit nog niet gelijk op die nieuwe ontvangers te wachten.

• Soundwork
Gaitman schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:19:
[...]

Ik probeer er eigenlijk achter te komen of het kan als je een bestaand internet+TV abbonement hebt om dan alleen het internetgedeelte om te zetten. Ik zit nog niet gelijk op die nieuwe ontvangers te wachten.
Ik ook niet namelijk, ik wil de VIP5202 heel graag houden.

• Arn0uDz
rvrrr schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:17:
[...]

Ik heb net ook gebeld en krijg "slechts" 14 euro korting op 100mbits internet en 7,50 euro op TV+. samen 21,50, gedurende de 1e 6 maanden. Daarna reguliere prijzen. (ik heb ook nog viaplay, disney+espn maar daar was geen korting op mogelijk begreep ik v/d medewerker die ik net sprak).

Heb het op de mail laten bevestigen en twijfel om te verlengen. Vorig jaar waren ze iets makkelijker, kreeg toen naast 14 euro op internet, 5 euro op tv ook gratis ESPN compleet gedurende eerste 6 maanden.
Je moet ook gewoon vaker bellen. 2 maand geleden moest ik echt helemaal gaan dreigen met opzeggen en was ik ook echt bereid dit te gaan doen en voordat ik ging ophangen kwam de medewerker toch overstag.

Zo doe ik het nu al 8 jaar lang.

• rvrrr
Arn0uDz schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:25:
[...]

Je moet ook gewoon vaker bellen. 2 maand geleden moest ik echt helemaal gaan dreigen met opzeggen en was ik ook echt bereid dit te gaan doen en voordat ik ging ophangen kwam de medewerker toch overstag.

Zo doe ik het nu al 8 jaar lang.
Ja ga dadelijk nog wel een keer online formulier invullen.. kreeg net a/d telefoon als 1e reactie ook dat ik gewoon de overstapservice moest gebruiken als ik ergens anders heen wil. Toen ik zei dat dat ik dan wel ging doen kwam er toch ineens een "verlengkorting". Wel vermoeiend

• Arn0uDz
rvrrr schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:28:
[...]

Ja ga dadelijk nog wel een keer online formulier invullen.. kreeg net a/d telefoon als 1e reactie ook dat ik gewoon de overstapservice moest gebruiken als ik ergens anders heen wil. Toen ik zei dat dat ik dan wel ging doen kwam er toch ineens een "verlengkorting". Wel vermoeiend
Je vermoeiend is het zeker, elk jaar weer hetzelfde spelletje met dezelfde uitkomst.

• stormfly
Gaitman schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:19:
[...]

Ik probeer er eigenlijk achter te komen of het kan als je een bestaand internet+TV abbonement hebt om dan alleen het internetgedeelte om te zetten naar de nieuwe prijs. Ik zit nog niet gelijk op die nieuwe ontvangers te wachten.
https://forum.kpn.com/kpn...ostid=1681367#post1681367

Denk niet dat het kan, het nieuwe abonnement kent alleen KPN+ als TV methode.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:42:
[...]

https://forum.kpn.com/kpn...ostid=1681367#post1681367

Denk niet dat het kan, het nieuwe abonnement kent alleen KPN+ als TV methode.
Kan inderdaad niet, zojuist verlengd en als je niet naar TV+ overstapt blijf je een Hussel abonnement houden met dus de “oude” prijzen.

• Soundwork
Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:21:
[...]

Kan inderdaad niet, zojuist verlengd en als je niet naar TV+ overstapt blijf je een Hussel abonnement houden met dus de “oude” prijzen.
Helaas, dat is jammer..... :-(

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:46
Zit nu bij Freedom met glasvezel op het KPN netwerk en wilde initieel overstappen op T-Mobile. Na overleg thuis (lees: vriendin heeft KPN mobiel) wordt het toch KPN.

Glas gaat nu met Freedom rechtstreeks in mijn Netgate pfSense router. De FTU/NTU (?) is door de Freedom monteur uit het pad verwijderd. Zojuist bij het aanvragen gaf KPN op de website aan dat er een monteur moet langskomen.

Had eigenlijk verwacht dat ik niks hoefde te wijzigen of monteren.

Het betreft een AON aansluiting, geen GPON.

[Voor 4% gewijzigd door Eiríkr op 25-01-2023 17:07]

Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
Eiríkr schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:06:
Zit nu bij Freedom met glasvezel op het KPN netwerk en wilde initieel overstappen op T-Mobile. Na overleg thuis (lees: vriendin heeft KPN mobiel) wordt het toch KPN.

Glas gaat nu met Freedom rechtstreeks in mijn Netgate pfSense router. De FTU/NTU (?) is door de Freedom monteur uit het pad verwijderd. Zojuist bij het aanvragen gaf KPN op de website aan dat er een monteur moet langskomen.

Had eigenlijk verwacht dat ik niks hoefde te wijzigen of monteren.

Het betreft een AON aansluiting, geen GPON.
Het is de NTU en alhoewel dat ook voor KPN prima werkt moet de monteur toch een NTU weer terugplaatsen en de verbinding met de Experiabox controleren.
Als alles werkt kan je de patchkap die nu op je FTU (de grondplaat) zit, weer terugplaatsen en dus alles weer in de oude setup terugzetten.
Uiteraard wel je pfsense opnieuw instellen op KPN instellingen voor zover nodig.

Simpel gesteld: KPN maakt gebruik van een eigen router en een SFP wel mogelijk want dat moeten ze. Maar ze ondersteunen het niet. Dus ook de eerste monteur niet.

[Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 25-01-2023 17:10]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Eiríkr
  • Laatst online: 09:46
Barre73 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:09:
[...]

Het is de NTU en alhoewel dat ook voor KPN prima werkt moet de monteur toch een NTU weer terugplaatsen en de verbinding met de Experiabox controleren.
Als alles werkt kan je de patchkap die nu op je FTU (de grondplaat) zit, weer terugplaatsen en dus alles weer in de oude setup terugzetten.
Uiteraard wel je pfsense opnieuw instellen op KPN instellingen voor zover nodig.

Simpel gesteld: KPN maakt gebruik van een eigen router en een SFP wel mogelijk want dat moeten ze. Maar ze ondersteunen het niet. Dus ook de eerste monteur niet.
Check. Dat is helemaal prima.

Volgens mij zijn in pfSense de VLAN en MTU instellingen Freedom/KPN vergelijkbaar? Ik heb alleen internet, geen TV of telefonie.

Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits

• Barre73
Eiríkr schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:17:
[...]

Check. Dat is helemaal prima.

Volgens mij zijn in pfSense de VLAN en MTU instellingen Freedom/KPN vergelijkbaar? Ik heb alleen internet, geen TV of telefonie.
Dat zou goed kunnen maar kan volgens mij wel afhankelijk zijn van de belichter die je bij Freedom had. Zoals Cambrium of KPN WBA, etc..
Maar dat los je vast snel op als het niet meteen werkt.

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10:09
Ik snap het beleid van de klantenservice niet helemaal. Meestal sturen ze de NT op zodat je die zelf kan plaatsen. Bij een collega van mij is de glasvezelaansluiting (xgs pon) 3 weken geleden opgeleverd. Ze zeggen dat er beslist een monteur moet komen.

• theblindman
  • Laatst online: 02-02 19:23
Weet iemand of het mogelijk is om de 5 euro korting van Telfort Moniel CombiVoordeel te behouden met de nieuwe internetprijzen?

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:17
theblindman schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:03:
Weet iemand of het mogelijk is om de 5 euro korting van Telfort Moniel CombiVoordeel te behouden met de nieuwe internetprijzen?
volgens mij wel omdat je dan nog steeds vast internet en mobiel afneemt

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 19:19
stormfly schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:09:
[...]

Als je niet 15 sites draait thuis moet je niet teveel waarde aan dubbel nat geven. Met de huidige CPU snelheid en bijvoorbeeld een stabiel V10 modem kan je prima dubbel nat draaien. Als je veel websites en porten open hebt is het administratief fijner om 1 GUI te hebben.

Je moet een router met PPPoE hebben en een IGMP proxy voor TV. Als je echt het WAN adres op je eigen router wilt hebben. Heb ik overigens ook omdat haproxy etc draait op pfSense.
Ook al werkt het goed een dubbele NAT is gewoon niet een clean oplossing en dat zit dwars in mijn hoofd :)
Ik ben al niet tevreden als ik mijn mesh routers als accespoint zou gebruiken.

Na wat verder onderzoek, als ik alleen internet neem van KPN (geen tv en tel) kan ik dan een router direct op de glasvezel aansluiten zonder modem er tussen?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

• jopoh
Eric-B schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:34:
[...]

Ook al werkt het goed een dubbele NAT is gewoon niet een clean oplossing en dat zit dwars in mijn hoofd :)
Ik ben al niet tevreden als ik mijn mesh routers als accespoint zou gebruiken.

Na wat verder onderzoek, als ik alleen internet neem van KPN (geen tv en tel) kan ik dan een router direct op de glasvezel aansluiten zonder modem er tussen?
op glas heb je geen modem, je praat over een NT/ONT en router.
kan eigen router vlan met pppoe aan kan je box12 er tussen uit laten. kan je eigen spullen dat niet aan wordt het nieuwe hardware of box12 gebruiken :)

• stormfly
Eric-B schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:34:
[...]

Het is niet per definitie zo dat je het glas met SFP in je router kunt afmonteren. Zoek maar eens op GPON en AON in dit topic.

Wat ook goed werkt is van de XGS-PON terminal met UTP naar je eigen modem, dat kastje pakt 3,5 watt en dat is voor mij prima.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:08

Get!em

Oh die ja!

X

[Voor 100% gewijzigd door Get!em op 25-01-2023 20:12]

• Keiran
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Keiran schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:14:
Ik zit met een vraag en zou graag jullie input willen.

Aan het eind van februari loopt mijn thuis abo bij KPN af. Ik heb nu 200/200 met TV voor 35€ p/m en profiteer ook van de korting op mobiel. Ik ben super tevreden met glasvezel van KPN, helemaal in combinatie met mijn eigen apparatuur.

Helaas viel Black Friday anderehalve maand te vroeg, om mijn abo te verlengen met een mooie aanbieding.

Heeft het nut om KPN te bellen voor een aanbieding of kan ik beter wachten tot BF2023 en vanaf dan ieder jaar een aanbieding mee pakken?

Alvatst bedankt!
Inmiddels dit topic een paar dagen gevolgd en vanmiddag gebeld met KPN. Ik werd supersnel geholpen door de afdeling die gaat over verlengingen. Het aanbod wat ik kreeg was €48,50 voor 1000/1000 en KPN TV+.

Ik heb dit aanbod afgewezen en toch maar eens in de MijnKPN app gekeken en daar deze aanbieding gepakt:

Ik heb geen belang bij KPN TV+ i.v.m. het gebruik van een Chromecast Ultra die ik bedraad op de TV heb aangesloten, voor die paar keer dat ik TV kijk. Volgens mij een prima deal, zonder te dreigen met opstappen. :)

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-02 17:45
Keiran schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:16:
[...]

Inmiddels dit topic een paar dagen gevolgd en vanmiddag gebeld met KPN. Ik werd supersnel geholpen door de afdeling die gaat over verlengingen. Het aanbod wat ik kreeg was €48,50 voor 1000/1000 en KPN TV+.

Ik heb dit aanbod afgewezen en toch maar eens in de MijnKPN app gekeken en daar deze aanbieding gepakt:
[Afbeelding]

Ik heb geen belang bij KPN TV+ i.v.m. het gebruik van een Chromecast Ultra die ik bedraad op de TV heb aangesloten, voor die paar keer dat ik TV kijk. Volgens mij een prima deal, zonder te dreigen met opstappen. :)
Ik probeer ook TV te bestellen, maar die korting komt bij mij niet naar voren :D Ik ben per maand 17 euro meer kwijt.

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• EricJH
  • Laatst online: 06:17

We hebben nog een oud Telfort abonnement. Weet iemand of dat vergelijkbaar is met G_Dragon's situatie en we van het oude Telfort abonnement (was XMS) naar het nieuwste abonnement gaan?

Behouden we dan ook de modem als we snelheid gelijk houden? Ik wil de Experiabox v10 voorlopig niet inruilen omdat deze heel stabiel is.

• Keiran
  • Nu online
Korumera schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:18:
[...]

Ik probeer ook TV te bestellen, maar die korting komt bij mij niet naar voren :D Ik ben per maand 17 euro meer kwijt.
Ik zat binnen een maand van einde contract en heb dit via de MijnKPN app gedaan. Misschien ligt het daar aan?

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-02 17:45
Keiran schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:20:
[...]

Ik zat binnen een maand van einde contract en heb dit via de MijnKPN app gedaan. Misschien ligt het daar aan?
Geen idee, zou kunnen, mijn contract is in 2015 al verlopen, ik heb nooit gewijzigd alleen maar internet afgenomen, maar heb ook niet het gevoel dat hij hussle voordelen meeneemt. Ik ben zo type die gewoon te lui is om te bellen haha.

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 21:33
Hoe is de KPN tv bedieningsbeleving tegenwoordig? Hier komt glasvezel, heb nu de Ziggo Next en dat kijkt erg prettig.

• Hann1BaL

Hann1BaL

ivo-nl schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:30:
Hoe is de KPN tv bedieningsbeleving tegenwoordig? Hier komt glasvezel, heb nu de Ziggo Next en dat kijkt erg prettig.
Minder goed dan de Next, maar de TV kanalen doen het en de bitrate is redelijk. De dag na de switch zie je het verschil nog, maar dat vergeet je snel. De iptv streams in de app zijn trouwens beter dan die van de Ziggo Go app.

• Keiran
  • Nu online
Korumera schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:21:
[...]

Geen idee, zou kunnen, mijn contract is in 2015 al verlopen, ik heb nooit gewijzigd alleen maar internet afgenomen, maar heb ook niet het gevoel dat hij hussle voordelen meeneemt. Ik ben zo type die gewoon te lui is om te bellen haha.
Ieder zijn ding, maar ik ben sinds een jaar of 4 geleden begonnen met de BlackFriday aanbiedingen, die hier gepost werden en dat heeft me honderden euro's bespaard. Bedankt mede-tweakers :)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik zit nog op XS4All binnen KPN (alleen internet), mijn contractdatum is allang voorbij maar ik kan niets verlengen in mijn KPN.
Sowieso vind ik de XS4All prijs nu veel te hoog liggen (71,- voor 1000/1000). Willen ze bij KPN dat ik dan naar hun administratie overstap? Het enige verschil tussen XS en KPN is volgens mij het vaste IP-adres.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Dj-sannieboy
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Dat is een prima aanbieding, ik heb het volgende aanbod gekregen en dat leek mij best aardig:

Helaas wel ‘maar’ 6 maanden korting. Had eerder al in de KPN app gekeken om te verlengen maar kreeg daar een minder goede deal.

[Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-01-2023 22:46]

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 11:46
Vraagje, met die nieuwe Android tv kastjes, kan je die gebruiken net als de oude om direct tv mee te kijken? Of moet dan eerst de KPN iTV app worden geopend zoals op bestaande Android apparaten?

XBL gamertag StayingPow3r

• sjaak88
  • Nu online
Mr. Freeze schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 23:36:
Vraagje, met die nieuwe Android tv kastjes, kan je die gebruiken net als de oude om direct tv mee te kijken? Of moet dan eerst de kpn app worden geopend zoals op bestaande Android apparaten?
Je ziet meteen een overzicht van zenders, je hoeft geen app hiervoor te openen.
Het is echt iets anders dan de ITV app.

• jopoh
sjaak88 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 23:38:
[...]

Je ziet meteen een overzicht van zenders, je hoeft geen app hiervoor te openen.
Het is echt iets anders dan de ITV app.
klopt
het is wel in de stijl van de ITV App gebouwd.
je krijgt soort van overzicht pagina door op OK te krijgen wordt de zender beeldvullend :) en dan kan je zappen van zender na zender

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 11:46
@sjaak88 @jopoh dank jullie wel, de vriendelijke dame van kpn die ik aan de telefoon had wist het niet zeker.

XBL gamertag StayingPow3r

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:40
Arjan A schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:35:
Ik zit nog op XS4All binnen KPN (alleen internet), mijn contractdatum is allang voorbij maar ik kan niets verlengen in mijn KPN.
Sowieso vind ik de XS4All prijs nu veel te hoog liggen (71,- voor 1000/1000). Willen ze bij KPN dat ik dan naar hun administratie overstap? Het enige verschil tussen XS en KPN is volgens mij het vaste IP-adres.
Ik zat met hetzelfde. Vervolgens heb ik contact opgenomen met XS4ALL (020-3987666 ). 1X situatie uitgelegd dat ik niet goed wist bij wie ik nu klant ben, en kreeg het volgende aanbod. Bij mijn 100/100 + TV met 2 decoders abonnement kreeg ik bij een verlenging €20,= per maand korting een jaar lang! Lijkt me een prima deal.....

Los van deze verlenging ook i.v.m. snelheidsproblemen tijdens TV kijken (zie een paar posts terug van mij) een nieuwe Fritzbox 7590 gekregen. Dit lijkt het probleem opgelost te hebben. Ben dus zeer tevreden met de service die XS4ALL mij heeft gegeven ondanks dat ik ben overgezet naar KPN.

[Voor 18% gewijzigd door OnsDenis op 26-01-2023 08:05]

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 21:10
Ik zit eigenlijk te wachten op een review van KPN+. Zoiets kun je wel van de nieuwe Ziggo box vinden, maar het lijkt minder te spelen in de wereld van KPN. Dus als iemand zin heeft?

• G_Dragon

G_Dragon

EricJH schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:19:
[...]
We hebben nog een oud Telfort abonnement. Weet iemand of dat vergelijkbaar is met G_Dragon's situatie en we van het oude Telfort abonnement (was XMS) naar het nieuwste abonnement gaan?

Behouden we dan ook de modem als we snelheid gelijk houden? Ik wil de Experiabox v10 voorlopig niet inruilen omdat deze heel stabiel is.
Als ik je goed begrijp wil je weten of je naar het nieuwe abonnement gaat toch? Volgens mij word je contract of prijs per maand alleen anders wanneer je zelf iets veranderd in je contract, of het moet een prijsverhoging zijn want dat staat er los van. Als je buiten je contractdatum bent word er vaak wel makkelijker gedaan bij zulke vragen, alleen merk ik wel als je naast internet ook een tv pakket erbij hebt dat het soms niet voordeliger is en je wel even goed moet opletten.

Zover ik weet behoud je de modem als je geen snelheid / contractwijziging doet, maar ik kan er ook naast zitten want hoop dat andere Tweakers ook nog antwoorden hebben als ik het verkeerd heb.

Ik heb zelf gebeld met KPN voor de goedkopere prijzen, maar als ik niet had gebeld bleef ik gewoon de hogere prijs betalen.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:12
Is deze informatie, afkomstig van de KPN website, altijd accuraat?
Ik ga namelijk binnenkort verhuizen maar bij de bezichtiging heb ik al het NT kastje incl. de KPN Box v12 bevestigd gezien.

Het lijkt mij dus onwaarschijnlijk dat deze informatie klopt en dat er dus verplicht een monteur moet komen?

[Voor 25% gewijzigd door robcoenen op 26-01-2023 08:44]

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:41
[...]

Waar kan je uberhaupt je glasvezel-abbo online verlengen ?
Ik kon dat nergens vinden.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Je bent vorig jaar al overgezet op KPN infra met een KPN ip adres.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:42
kevertje1977 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:10:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Kan het ook niet vinden en mijn contract loopt af op 6 maart dacht ik. Ben dus nu wat aan het vergelijken en heb al even in de wacht gestaan, maar had het geduld niet om langer te wachten tot ik iemand kon spreken.

• Keiran
  • Nu online
kevertje1977 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:10:
[...]

MijnKPN > Internet > Meer opties > Abonnement > Abonnement aanpassen en dan gaat hij door naar internet. Daar kreeg ik dus, wat lijkt, een persoonlijk aanbod.

• biomass
  • Nu online
Je krijgt bijvoorbeeld geen AVM (modem)router? Er zijn echt wel meer verschillen.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-02 11:58
Keiran schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:40:
MijnKPN > Internet > Meer opties > Abonnement > Abonnement aanpassen en dan gaat hij door naar internet. Daar kreeg ik dus, wat lijkt, een persoonlijk aanbod.
Raar, alleen als ik via deze link https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv/ m'n postcode invul en dan zeg dat ik nog geen KPN abo heb, krijg ik een aanbieding met de nieuwe prijzen.

Klik ik daar echter aan dat ik al KPN internet/tv heb (wat zo is) dan wordt de "ga verder" knop grijs.

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Keiran schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:40:
[...]

Daar kun je volgens mij alleen wisselen, niet met dezelfde snelheid een abonnement afsluiten. Dat is in ieder geval wat ik gister merkte. Als je dan doorklikt naar de winkelmand krijg je de melding dat de winkelmand leeg is. Ook staan daar nog de oude prijzen (in mijn geval).

[Voor 14% gewijzigd door mrdemc op 26-01-2023 10:07]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:24

Arjan A

Cenosillicafoob

OnsDenis schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:57:
[...]

Ik zat met hetzelfde. Vervolgens heb ik contact opgenomen met XS4ALL (020-3987666 ). 1X situatie uitgelegd dat ik niet goed wist bij wie ik nu klant ben, en kreeg het volgende aanbod. Bij mijn 100/100 + TV met 2 decoders abonnement kreeg ik bij een verlenging €20,= per maand korting een jaar lang! Lijkt me een prima deal.....

Los van deze verlenging ook i.v.m. snelheidsproblemen tijdens TV kijken (zie een paar posts terug van mij) een nieuwe Fritzbox 7590 gekregen. Dit lijkt het probleem opgelost te hebben. Ben dus zeer tevreden met de service die XS4ALL mij heeft gegeven ondanks dat ik ben overgezet naar KPN.
Zelfde korting gekregen. Ook eerst even mijn situatie uitgelegd en vergeleken met KPN. Blijkt dat er nog wel wat verschillen zitten tussen die twee. Bedankt voor de tip 👍!

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-02 11:00
Zijn er ook mensen met 4K pakket voor 2,50 ? Er is toch bijna helemaal geen aanbod aan 4K zenders

• TFHfony
  • Laatst online: 00:09

TFHfony

Professional Weirdo

Satfreak schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:39:
Zijn er ook mensen met 4K pakket voor 2,50 ? Er is toch bijna helemaal geen aanbod aan 4K zenders
Ja, ik heb dat pakket. Gewoon leuk om af en toe Love & Nature aan te zetten. Ziet er schitterend uit.
Ik ben zo iemand die elk jaar belt voor korting, dus die paar extra euro, ach...

Gratis pluspakket (omdat ik ook een mobiel heb), Viaplay voor 8,99 dankzij combivoordeel (cadeautje voor mijn schoonvader. Formule 1 kijk ik via F1TV. Viaplay gebruik ik eigenlijk alleen voor darten).

[Voor 44% gewijzigd door TFHfony op 26-01-2023 11:08]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Onlangs is XITE 4K gestopt met uitzenden, ik hoop dat er nog een andere zender voor terugkomt.

Love Nature zet ik soms wel eens aan en verder heb ik het pakket vooral voor ESPN UHD.

• Barre73
Klopt. Ik heb het voor 6 maanden genomen om op die manier twee nieuwe decoders te krijgen en dat is gelukt. Klein bijkomend voordeel was dat ik op die manier ook de 4K uitzendingen van het WK kon kijken (alhoewel die niet helemaal 4K waren maar goed..)

Dus voor 6x2,50=15 euro heb ik twee nieuwe decoders die ik mag houden als ik na 6 maanden de 4K optie weer uitzet.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Barre73 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:44:
[...]
Klein bijkomend voordeel was dat ik op die manier ook de 4K uitzendingen van het WK kon kijken (alhoewel die niet helemaal 4K waren maar goed..)
Of beter: helemaal niet 4K waren. Alleen HDR.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:42
Vraagje voor de mensen die al gebruik maken van KPN TV+: Is het mogelijk om op die KPN TV+ Box Sky Showtime te installeren? En werkt dat een lekker?

• Barre73
Witlof schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:52:
Vraagje voor de mensen die al gebruik maken van KPN TV+: Is het mogelijk om op die KPN TV+ Box Sky Showtime te installeren? En werkt dat een lekker?
Dat hoef je hier niet te vragen. Je moet alleen checken of het beschikbaar is in de Google Playstore voor Google TV. Want dat is wat wordt gebruikt door die KPN TV Box.

NB: Voor zover ik kan zien op de website van Showtime zou dat wel moeten kunnen ja. Iemand met toegang tot de Google TV Playstore kan dat beamen.

[Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 26-01-2023 11:58]

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 20:44
Barre73 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:54:
[...]

Dat hoef je hier niet te vragen. Je moet alleen checken of het beschikbaar is in de Google Playstore voor Google TV. Want dat is wat wordt gebruikt door die KPN TV Box.

NB: Voor zover ik kan zien op de website van Showtime zou dat wel moeten kunnen ja. Iemand met toegang tot de Google TV Playstore kan dat beamen.
Ik heb deze app op de Chromecast staan, dus dat zou op het KPN kastje als je in de store kunt ook moeten kunnen.

• Barre73
henk26 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:02:
[...]

Ik heb deze app op de Chromecast staan, dus dat zou op het KPN kastje als je in de store kunt ook moeten kunnen.
@henk26 Chromecast met Google TV begrijp ik uit je reactie?

@Witlof Dan kan het dus ook op de KPN TV+ Box.

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 20:44
Barre73 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:15:
[...]

@henk26 Chromecast met Google TV begrijp ik uit je reactie?

@Witlof Dan kan het dus ook op de KPN TV+ Box.
Klopt.

• Hann1BaL

Hann1BaL

TFHfony schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:46:
[...]

Of beter: helemaal niet 4K waren. Alleen HDR.
Side note: het liet wel zien wat de meerwaarde is van HDR en dat je zonder de extra pixels gewoon prachtig beeld hebt. Doe mij maar meer 1080p met hoge bitrate en HDR en laat 4k maar zitten als de bitrate niet genoeg mee groeit.

Dat even terzijde :)
Met je zonnebril Brazilie kijken want het geel spatte van het scherm :)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hann1BaL schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:17:
[...]

Side note: het liet wel zien wat de meerwaarde is van HDR en dat je zonder de extra pixels gewoon prachtig beeld hebt. Doe mij maar meer 1080p met hoge bitrate en HDR en laat 4k maar zitten als de bitrate niet genoeg mee groeit.

Dat even terzijde :)
Met je zonnebril Brazilie kijken want het geel spatte van het scherm :)
Ik was er dus ook niet perse fan van. De kleuren waren eigenlijk gewoon veel te fel. Het grasveld was ook een grote groene wazige wollen deken geworden, terwijl je bij een goede 4K registratie bijna elk grassprietje kan zien.
Maar goed, dat is misschien een kwestie van smaak. Daarnaast was dit ook geen keuze van KPN, maar van de publieke omroep.

[Voor 15% gewijzigd door TFHfony op 26-01-2023 15:01]

• Hann1BaL

Hann1BaL

TFHfony schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:59:
[...]

Ik was er dus ook niet perse fan van. De kleuren waren eigenlijk gewoon veel te fel. Het grasveld was ook een grote groene wazige wollen deken geworden, terwijl je bij een goede 4K registratie bijna elk grassprietje kan zien.
Maar goed, dat is misschien een kwestie van smaak. Daarnaast was dit ook geen keuze van KPN, maar van de publieke omroep.
Uiteraard mee eens, maar TVs zijn af te stellen en mijn TV is wel wat meer op “cinema”stand zullen we maar zeggen. Probleem met 4k streams is doorgaans dat de bitrate wel gelimiteerd is en dan heb ik liever goede 1080p streams.

Een beetje vergelijkbaar met: 4k film op Netflix vs een Bluray: Doe mij de bluray maar want dat levert beter beeld en geluid op.
En op redelijke kijkafstand is het bij de meestgangbare TV groottes al snel niet meer waar te nemen door de pixels toe te laten nemen. (Maar je kunt thuis wel een 80” op anderhalve meter hebben hangen natuurlijk :))

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hann1BaL schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:29:
[...]

Uiteraard mee eens, maar TVs zijn af te stellen en mijn TV is wel wat meer op “cinema”stand zullen we maar zeggen. Probleem met 4k streams is doorgaans dat de bitrate wel gelimiteerd is en dan heb ik liever goede 1080p streams.

Een beetje vergelijkbaar met: 4k film op Netflix vs een Bluray: Doe mij de bluray maar want dat levert beter beeld en geluid op.
En op redelijke kijkafstand is het bij de meestgangbare TV groottes al snel niet meer waar te nemen door de pixels toe te laten nemen. (Maar je kunt thuis wel een 80” op anderhalve meter hebben hangen natuurlijk :))
De vorige voetbalwedstrijden op 4K kwamen met zo'n 26mbps binnen. Die waren in ieder geval meer dan prima aan te zien. Deze hadden trouwens 4K & HDR.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 14:29
Zijn er al mensen bij wie het glasvezelabo al een tijdje einde contract is, maar nu aan willen passen naar de nieuwe prijzen en dat ook gelukt is?

Ik zit al sinds 2008 bij KPN maar ik zie elke keer als ik op MijnKPN inlog alleen maar de oude prijzen. Ik zit nu op 200/200 voor € 52/mnd en wil eigenlijk gaan besparen door voor 100/100 te kiezen voor € 42,50/mnd.

Als ik op de hoofdwebsite kijk zie ik wel de nieuwe prijzen, maar als ik dan op "Al klant van KPN?" klik, dan krijg ik alleen meer de melding om in MijnKPN te kijken:
Pas je snelheid eenvoudig aan in MijnKPN.

• Barre73
MooDyBLueS schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:29:
Zijn er al mensen bij wie het glasvezelabo al een tijdje einde contract is, maar nu aan willen passen naar de nieuwe prijzen en dat ook gelukt is?

Ik zit al sinds 2008 bij KPN maar ik zie elke keer als ik op MijnKPN inlog alleen maar de oude prijzen. Ik zit nu op 200/200 voor € 52/mnd en wil eigenlijk gaan besparen door voor 100/100 te kiezen voor € 42,50/mnd.

Als ik op de hoofdwebsite kijk zie ik wel de nieuwe prijzen, maar als ik dan op "Al klant van KPN?" klik, dan krijg ik alleen meer de melding om in MijnKPN te kijken:

[...]
Ja, ik heb hier al enkele van die mensen gezien. Maar dan wel telefonisch want inderdaad, via mijnKPN blijf je op de oude propositie zitten en kan je niet naar die nieuwe. Zo lijkt het vanaf hier in ieder geval.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02 22:44

Zorian

What the fox?

Gister mijn abonnement verhuist naar een nieuwe woning, keurig op tijd een glasvezelkastje gekregen.
De instructies waren wel raar, er stond dat het blauwe klepje open moest maar dan kreeg je hem er niet op.
Als je het klepje openwipte schoof ie er wel op.
Viel me ook op dat het NT-kastje een APC connector (groen) had en de FTU een UPC (blauw).
Zoals ik al had verwacht, geen lampje glas. Gebeld met KPN, die zegt dat alles gewoon werkt. Dus niet.
Zou ook in de wijkkast gepatched moeten wezen. Heb tenminste 100GB mobiele data gekregen zodat ik iets kan, dat is wel netjes.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 16:14
Zorian schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:07:
Gister mijn abonnement verhuist naar een nieuwe woning, keurig op tijd een glasvezelkastje gekregen.
De instructies waren wel raar, er stond dat het blauwe klepje open moest maar dan kreeg je hem er niet op.
Viel me ook op dat het NT-kastje een APC connector (groen) had en de FTU een UPC (blauw).
Zoals ik al had verwacht, geen lampje glas. Gebeld met KPN, die zegt dat alles gewoon werkt. Dus niet.
Zou ook in de wijkkast gepatched moeten wezen. Heb tenminste 100GB mobiele data gekregen zodat ik iets kan, dat is wel netjes.
Die 2 connectoren passen idd niet, zat er aan beide kanten ook een andere connector die compatible is?

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 20:39
Zorian schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:07:
Heb je een foto van het FTU en het NT ?

Share and Enjoy!

• Zorian

Zorian

What the fox?

WCA schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:22:
[...]

Heb je een foto van het FTU en het NT ?
Ben nu even elders maar deze foto's van internet zijn identiek genoeg:

Hier zit een blauwe connector in:

En hier een groene connector:

Lord_Dain schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:20:
[...]

Die 2 connectoren passen idd niet, zat er aan beide kanten ook een andere connector die compatible is?
Nee, ze zaten op dezelfde posities.

[Voor 4% gewijzigd door Zorian op 26-01-2023 21:28]

• jopoh
Witlof schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:52:
Alle apps die aangeboden worden in playstore voor android tv zijn te installeren.
alleen mocht er app niet werken zit er geen ondersteuning op vanuit kpn.

netflix, disneyplus, viaplay, hbomax, prime, videoland, spotify, youtube, npo deze zijn al voor geinstalleerd door kpn

• WCA
Zorian schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:28:
[...]

Ben nu even elders maar deze foto's van internet zijn identiek genoeg:

Hier zit een blauwe connector in:

[Afbeelding]

En hier een groene connector:

[Afbeelding]

[...]

Nee, ze zaten op dezelfde posities.
Het klepje is blauw, maar de connector is groen op deze foto. Dat is normaal voor een TK01 FTU

[Voor 9% gewijzigd door WCA op 26-01-2023 21:29]

Share and Enjoy!

• Zorian

Zorian

What the fox?

WCA schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:29:
[...]

Het klepje is blauw, maar de connector is groen op deze foto. Dat is normaal voor een TK01 FTU
Negeer de kleur op de foto, ging even om het idee. :) Heb even snel wat van internet geplukt aangezien ik niet in de buurt ben van de boel. Er zit een blauwe connector in bij mijne. En een blauw klepje.

• WCA
Zorian schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:31:
[...]

Negeer de kleur op de foto, ging even om het idee. :) Heb even snel wat van internet geplukt aangezien ik niet in de buurt ben van de boel. Er zit een blauwe connector in bij mijne.
Raar, dat ben ik persoonlijk nog nooit tegengekomen. In principe is een TK01 altijd groen volgens mij.

Share and Enjoy!

• Zorian

Zorian

What the fox?

WCA schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:34:
[...]

Raar, dat ben ik persoonlijk nog nooit tegengekomen. In principe is een TK01 altijd groen volgens mij.
In het oude huis is hij ook blauw, al zat daar een "ouderwetse" Genexis op welke ooit eraf is gedonderd en vervolgens door een monteur is vervangen door een doodsimpel koppelstukje, patchkabel en een SFP naar UTP converterkastje. Het is net alsof ze een verkeerd NT kastje hebben gestuurd.

• WCA
Zorian schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:36:
[...]

In het oude huis is hij ook blauw, al zat daar een "ouderwetse" Genexis op welke ooit eraf is gedonderd en vervolgens door een monteur is vervangen door een doodsimpel koppelstukje, patchkabel en een SFP naar UTP converterkastje. Het is net alsof ze een verkeerd NT kastje hebben gestuurd.
als ik de specificaties van de FTU doorlees zie ik dat enkel tweevezelige aansluitingen met een SC/PC + een SC/APC connector worden geleverd. Als er maar 1 connector zit moet het SC/APC zijn. Of er heeft een aannemer daar ontzettend lopen klooien, of er zijn gebieden waar niet aan de standaardspecificatie gehouden wordt. (of je kijkt niet goed :P)

Share and Enjoy!

Pagina: 1 ... 105 106 107 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee