Toon posts:

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 104 ... 107 Laatste
Acties:

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:45
Soundwork schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:10:
[...]

Dit is al vaker geroepen in dit topic. Helaas gaan alle network operators op glasvezel over op XGS-PON. Het is nu eenmaal goedkoper dan AON.

Het voormalige Reggefiber (nu KPN Netwerk) en CIF (Nu Delta Fiber) hadden in de aanleg jaren geleden nog veel AON techniek. Nieuwe aanleg zal bijna altijd geschieden met XGS-PON.
Ik wist het niet, vast nog wel meer niet, dus ik denk ik zet wat ik lees even hier neer.

Dus wat jij zegt is dat alle AON aansluitingen uiteindelijk omgezet gaan worden? Dat is dan minder goed nieuws.

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 21:26
NimRod1337 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:13:
[...]
Dus wat jij zegt is dat alle AON aansluitingen uiteindelijk omgezet gaan worden? Dat is dan minder goed nieuws.
Uiteindelijk wel, als men hogere snelheden wil gaan aanbieden dan 1 Gbps, zal dit zeker XGS-PON gaan worden. Op korte termijn is dat bij KPN Netwerk nog niet het geval, de focus ligt op nieuwe aanleg, dan de bestaande aansluitingen op te waarderen.

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:49
NimRod1337 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:13:
Dus wat jij zegt is dat alle AON aansluitingen uiteindelijk omgezet gaan worden?
Nee. Dat gaat voorlopig niet gebeuren. Vele honderdduizenden modems vervangen? Enkele jaren oude apparatuur in POPs desinvesteren?

Vermoedelijk zal er op termijn in POPs waar daar plaats voor is, XGS-PON apparatuur neergezet worden en wordt je overgezet als je > 1 Gbps wil.

Maar iedereen overzetten? Gaat nog jaren duren.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
Soundwork schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:15:
[...]

Uiteindelijk wel, als men hogere snelheden wil gaan aanbieden dan 1 Gbps, zal dit zeker XGS-PON gaan worden. Op korte termijn is dat bij KPN Netwerk nog niet het geval, de focus ligt op nieuwe aanleg, dan de bestaande aansluitingen op te waarderen.
We wachten het af. Zws kan geen consumenten pc hoger dan 1 Gbps. Die gigabit standaard ligt al jaren vast in in gebruik zijnde hardware.

Ik moet zeggen dat ik door dat PON verhaal wel iets anders naar de huidige glasvezel aanleg ben gaan kijken. Hier is in 2015 AON aangelegd, en ik hoop het nog lang te kunnen houden. We zullen zien.

• Soundwork
NimRod1337 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:19:
[...]

We wachten het af. Zws kan geen consumenten pc hoger dan 1 Gbps. Die gigabit standaard ligt al jaren vast in in gebruik zijnde hardware.

Ik moet zeggen dat ik door dat PON verhaal wel iets anders naar de huidige glasvezel aanleg ben gaan kijken. Hier is in 2015 AON aangelegd, en ik hoop het nog lang te kunnen houden. We zullen zien.
Eens ;) .
Ik heb zelf ook AON/GoF....

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Tylen schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:19:
[...]

Welkom in 2023. Er is web tv tegenwoordig ;)

https://tv.kpn.com/
Hartelijk dank voor de input.

Hier ga ik eens lekker in lopen spitten hoe één en ander voor mij interessant is. d:)b

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-02 21:52
Weet iemand of de tv+ box automatisch wisselt tussen sdr/hdr/dv? Ik heb wel begrepen dat hij audio pass through voor dts/dolby ondersteund

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-02 22:56
Was nog niet gepost hier - nieuwe decoder is vanaf vandaag beschikbaar:

KPN lanceert dé nieuwe manier van tv-kijken met KPN TV+

Ben benieuwd hoe dit in zijn werk gaat met de routed IPTV configuraties (met name Ubiquiti UniFi), of hier veel aan gaat veranderen ja of nee, neem aan dat de NDA / test fase voorbij is, misschien iemand die dit geprobeerd heeft of ervaringen mee heeft al? :9

[Voor 4% gewijzigd door gerbenp op 23-01-2023 14:10]

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 20:39
gerbenp schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:09:

Ben benieuwd hoe dit in zijn werk gaat met de routed IPTV configuraties (met name Ubiquiti UniFi), of hier veel aan gaat veranderen ja of nee, neem aan dat de NDA / test fase voorbij is, misschien iemand die dit geprobeerd heeft of ervaringen mee heeft al? :9
De interface op de screenshot doet erg denken aan Android TV, of beeld ik me dat in?

Share and Enjoy!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:59
WCA schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:15:
[...]

De interface op de screenshot doet erg denken aan Android TV, of beeld ik me dat in?
Nee, het is gebouwd op Android/ Google TV :)

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:17
ik hou een oogje open, mijn ervaring bij de paarse buren is niet geheel vlekkeloos. een gebrek aan routed iptv config zou enorm schelen wat bijgehouden zou moeten worden. misschien is dit ook een hoop dat de apps die al bestaan verbeterd worden in kwaliteit en met name bitrate.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:57
Miki schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:17:
[...]

Nee, het is gebouwd op Android/ Google TV :)
Dus als je kiest voor "streaming diensten only" krijg je eigenlijk gewoon Google TV :-) maar dan via je decoder voor 3,50 per maand
Trouwens: als ik de foto's bekijk is er nog geen sprake van een nieuwe decoder maar van de Arris 5202
Herstel: wel een nieuwe decoder dus. De Sagem DIW7022

[Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 23-01-2023 14:35]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Miki
Fiekert schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:27:
ik hou een oogje open, mijn ervaring bij de paarse buren is niet geheel vlekkeloos. een gebrek aan routed iptv config zou enorm schelen wat bijgehouden zou moeten worden. misschien is dit ook een hoop dat de apps die al bestaan verbeterd worden in kwaliteit en met name bitrate.
Daar zit wel mijn zorg, de Magenta buren hebben (heel) veel beeldkwaliteit ingeleverd om flexibeler te kunnen zijn in het aanbieden van TV over verschillende apparaten.

Ik ben dan ook heel benieuwd hoe de beeldkwaliteit is. Het beeld van de reguliere smart TV app is bijvoorbeeld minder (max 720P bij 5/6 Mbits/s) dan de bedraad aangesloten TV kastjes van KPN waar de glaszenders 1080P tot 12Mbit/s gaan en de UHD zenders tot 16Mbit/s.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

TFHfony

Professional Weirdo

gerbenp schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:09:

Ik heb de box al een paar maanden hier. Geen fan....
De gids is langzaam. Elke pagina die je in de gids naar beneden scrolt moet hij ophalen. Van 1 naar 500+ ben je gewoon een minuut onderweg door de gids, terwijl op de VIP5202 de gids instant geladen is en je er vliegensvlug doorheen kan.
Zappen gaat ook trager, vaak nog met wat haperend/schokkend beeld op het begin. De glaszenders zitten ook (nog?) niet op deze box. Voordeel is wel dat hij via WiFi kan werken. Helaas moet je als je hem achter je TV weg wil werken nog altijd een stroomkabel trekken. Voeding dmv USB was beter geweest. En het ding draait AndroidTV. De interface ziet er daardoor wel netjes uit.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Fiekert
Miki schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:34:
[...]

Daar zit wel mijn zorg, de Magenta buren hebben (heel) veel beeldkwaliteit ingeleverd om flexibeler te kunnen zijn in het aanbieden van TV over verschillende apparaten.

Ik ben dan ook heel benieuwd hoe de beeldkwaliteit is. Het beeld van de reguliere smart TV app is bijvoorbeeld minder (max 720P bij 5/6 Mbits/s) dan de bedraad aangesloten TV kastjes van KPN waar de glaszenders 1080P tot 12Mbit/s gaan en de UHD zenders tot 16Mbit/s.
mijn overstapperiode begint rond juli pas, dus ik kan een goed stuk meekijken over hoe de ontwikkeling zal gaan. een stiekeme hoop is het schrappen van de routed IPTV requirements op de oude boxen. heb nog een VIP5202 die niet geactiveerd is liggen. het ligt er volledig aan welke kwaliteit ze als hoogste gaan aanbieden. lijkt me dat ze op hun flagship kastje ook de hoogste kwaliteit draadloos danwel met draad leveren. die VIP5202 tikt daarin wel het hoogste aan. mocht deze lager zijn op het nieuwe kastje dan zou dik wel een aderlating zijn.

• Miki
Fiekert schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:45:
[...]

mijn overstapperiode begint rond juli pas, dus ik kan een goed stuk meekijken over hoe de ontwikkeling zal gaan. een stiekeme hoop is het schrappen van de routed IPTV requirements op de oude boxen. heb nog een VIP5202 die niet geactiveerd is liggen. het ligt er volledig aan welke kwaliteit ze als hoogste gaan aanbieden. lijkt me dat ze op hun flagship kastje ook de hoogste kwaliteit draadloos danwel met draad leveren. die VIP5202 tikt daarin wel het hoogste aan. mocht deze lager zijn op het nieuwe kastje dan zou dik wel een aderlating zijn.
Het zou op zich wel moeten lukken. De kwaliteit van NLZIET is bijvoorbeeld echt goed en beter dan Tmobile en de KPN smart tv app.
Dus ik kijk er zelf ook wel naar uit hoe zich dit gaat ontwikkelen omdat ik thuis ook geen standaard netwerkje heb vanwege allerlei Unifi spul en het gedonder met haperende tv’s zat was.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

De HD Zenders zijn weer slechts 7mbps. De glas-zenders zitten er niet op.
Handleiding ontvanger: https://www.kpn.com/w3/fi...ntid=51741&mode=incontext
Hier vind je ook de zenderlijst bij. Xite 4K bestaat niet meer, dus die kan je vergeten.

"technische specs"

[Voor 9% gewijzigd door TFHfony op 23-01-2023 15:51]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02 20:50

basdej

OutSystems Consultant

De glas-zenders zitten er niet op.
Dat is wel echt een flinke achteruitgang. Sowieso snap ik nog niet dat de zenders op glasvezel die losse kanalen hebben bij de oude ontvanger

Hoi.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 16:23
Daarover gesproken, welk kastje moet ik zien te fixen om wél glaszenders te kunnen kijken én het kastje weg te kunnen moffelen uit het zicht (bluetooth dus). Is de truc dan om 1 maand een 4k abo te pakken?

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmbob schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:01:
Daarover gesproken, welk kastje moet ik zien te fixen om wél glaszenders te kunnen kijken én het kastje weg te kunnen moffelen uit het zicht (bluetooth dus). Is de truc dan om 1 maand een 4k abo te pakken?
De VIP5202 is het kastje welke je nodig hebt. Of dat het model is welke ze momenteel uitleveren durf ik je niet te zeggen.

• Tweakwondo
Ik heb inmiddels de nieuwe tv + box mogen ontvangen. Stel gerust vragen als je die hebt

• Fiekert
ik heb voor de gein de specs eens naast elkaar gelegd van DIW7022 en de VIP5202. op papier is de nieuwe natuurlijk veel krachtiger, maar als er bewust gekozen word de glaszenders weg te laten kan je je afvragen wat ze ermee willen laten zien. ik snap dat android natuurlijk andere eisen heeft dan een "proprietary" kastje waar alles op is afgestemd en waar je een goeie basis op hebt. aan de andere kant ben je verwend met het feit dat de glasvezel zenders van reggefiber overgebleven zijn. ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.

• Miki
De glaszenders voorzover mijn herinnering reikt zaten op 661 t/m 669. Ik kan er een digit naast zitten, excuses. Deze waren alleen beschikbaar voor klanten die op glasvezel waren aangesloten, de ADSL klanten kregen deze range niet. Dit stond los van eventuele ontvangers of extra abbo’s. Heel vroeger zaten zelfs de HD zenders apart op de 700 range en de reguliere SD zenders vanaf 1. Dat is een aantal jaren geleden vervangen dat standaard alles HD werd.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Tweakwondo schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:05:
Ik heb inmiddels de nieuwe tv + box mogen ontvangen. Stel gerust vragen als je die hebt
Heb je ook ervaring met de VIP5202? Zelf heb ik de VIP5202 toen ik de TV+ Box kreeg binnen één avond weer terug geplaatst. Nu ben ik enkele maanden verder en ik ben nog steeds niet onder de indruk (integendeel). Ik weet nog niet of ze ze TV+ Box terug gaan vragen, maar als ze mij de keuze geven gaat de TV+ Box linea recta retour en blijf ik mij mijn VIP5202.
Mijn grootste ergernissen:

* Traag met zappen
* Traag bladeren door de TV-Gids
* Geen HD-Glas zenders, dus matige beeldkwaliteit

Voordelen:
* Wi-Fi (al vond ik dat niet heel stabiel werken)
* Mooiere interface
* AndroidTV Apps

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
[...]

Ziggo's NEXT mini doet 4K over unicast traffic (WiFi in de volksmond). Het kan wel in de "markt" hopelijk gaat KPN erin mee. https://www.ziggo.nl/klan...aten/mediaboxen/next-mini
Miki schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:58:
[...]

Het zou op zich wel moeten lukken. De kwaliteit van NLZIET is bijvoorbeeld echt goed en beter dan Tmobile en de KPN smart tv app.
Dus ik kijk er zelf ook wel naar uit hoe zich dit gaat ontwikkelen omdat ik thuis ook geen standaard netwerkje heb vanwege allerlei Unifi spul en het gedonder met haperende tv’s zat was.
NLZIET is echt fantastisch, als je besluit om TV via een unicast app te kijken dan zou ik kiezen voor NLziet. De kwaliteit en stabiliteit zijn echt goed te noemen, het voordeel dat je geen reclames hebt -> fantastisch.

Ik heb KPN IPTV (omdat het gratis mee kwam in de 9 maanden 35euro deal). Ik heb daarbij het opnemen pakket ook getest. Dat is mij toch een achteruitgang als je hiervoor 1.5 jaar NLziet gebruikt. Moet je ineens een opname inplannen, zelf doorspoelen bij reclame. Bij NLziet is dat er allemaal al uitgehaald, als je avonds terug komt van sporten en je kijkt een programma terug is dat helemaal reclameloos, met 1 click op de knop.

Om dan toch 1 nadeel te noemen, Discovery en NationalGeo ontbreken bij NLziet.
Op vraag 1: Nee je moet ook echt een glasvezel abonnement hebben, dan zou je nu ook al glaszenders moeten hebben? Op vraag 2: ja hij ondersteund BT.

• Tweakwondo
TFHfony schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:10:
[...]

Heb je ook ervaring met de VIP5202? Zelf heb ik de VIP5202 toen ik de TV+ Box kreeg binnen één avond weer terug geplaatst. Nu ben ik enkele maanden verder en ik ben nog steeds niet onder de indruk (integendeel). Ik weet nog niet of ze ze TV+ Box terug gaan vragen, maar als ze mij de keuze geven gaat de TV+ Box linea recta retour en blijf ik mij mijn VIP5202.

* Traag met zappen

Voordelen:
* Mooiere interface
* AndroidTV Apps
Ja zeker heb ik ervaring met de vip5202. Ik zelf vind deze ook wat lekkerder werken, hoewel je makkelijker en een beter overzicht hebt van opgenomen programma's met de tv+ box vind ik de vip5202 fijner werken dan de nieuwe tv+ box. Het lijkt inderdaad allemaal wat trager te gaan. Ik snap ook niet waarom er geen Glas HD is, ik heb zelf koper dus nooit gebruik kunnen maken van GlasHD, denk ik? Sowieso raar in deze tijd. ik heb 200/60mb/s pakket en geen glas hd, terwijl een klant met 50/50 glasvezel wel glas hd kan kijken.
het zal wel te maken hebben met het achterliggende systeem. maar toch.

WiFi is zeker een groot plus punt van de nieuwe tv+ ondanks op de kabel altijd veel stabieler zal blijven werken geeft dit wel meer flexibiliteit dan de kabel. Op wat voor modem / AP had je de tv + box aangesloten met de wifi? Ik heb begrepen dat kpn alleen wifi 6 "ondersteund".

Android apps is wel heel fijn an sich. Ik heb nu nog een shield tv pro in het kastje liggen, als deze tv+ box hetzelfde kan als een shield pro zou ik blij zijn, scheelt toch weer een kastje extra. Voor mij hoeft liniear tv kijken zelf niet per se maar ja vrouw in huis die het wel graag wilt.

ik ga het kastje vanavond eens goed uit testen :)

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Tweakwondo schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:17:
[...]

Ja zeker heb ik ervaring met de vip5202. Ik zelf vind deze ook wat lekkerder werken, hoewel je makkelijker en een beter overzicht hebt van opgenomen programma's vind ik de vip5202 fijner werken dan de nieuwe tv+ box. Het lijkt inderdaad allemaal wat trager te gaan. Ik snap ook niet waarom er geen Glas HD is, ik heb zelf koper dus nooit gebruik kunnen maken van GlasHD, denk ik? Sowieso raar in deze tijd. ik heb 200/60mb/s pakket en geen glas hd, terwijl een klant met 50/50 wel glas hd kan kijken.
het zal wel te maken hebben met het achterliggende systeem. maar toch.

WiFi is zeker een groot plus punt van de nieuwe tv+ ondanks op de kabel altijd veel stabiel zal blijven werken geeft dit wel meer flexibiliteit dan de kabel. Op wat voor modem / AP had je de tv + box aangesloten met de wifi? Ik heb begrepen dat kpn alleen wifi 6 "ondersteund".

Android apps is wel heel fijn an sich. Ik heb nu nog een shield tv pro in het kastje liggen, als deze tv+ box hetzelfde kan als een shield pro zou ik blij zijn, scheelt toch weer een kastje extra. Voor mij hoeft liniear tv kijken zelf niet per se maar ja vrouw in huis die het wel graag wilt.

ik ga het kastje vanavond eens goed uit testen :)
Maar is de VIP5202 voor nieuwe klanten überhaupt nog beschikbaar?

Zo niet, dan zit je als nieuwe klant dus eigenlijk met een tragere gebruikerservaring én zonder HD Glas? Dat zou toch wel een gekke ontwikkeling zijn.

• stormfly
  • Nu online
TFHfony schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:10:
[...]

* Traag met zappen

Voordelen:
* Mooiere interface
* AndroidTV Apps
Als ik het lees dan is het:

12,5 voor lineaire TV + streaming Apps
3,5 voor alleen streaming Apps (ala zoals een AppleTV functionaliteit biedt)

Dan is het toch een upselling door het 2,5 euro duurder te maken? Ze hadden beter in kunnen zetten om die opname/reclame beter te ondersteunen zoals NLZiet doet voor 2,5 euro extra. (ja ik weet dat KPN aan andere regelgeving moet voldoen dan NLziet zelf)

Hoe werkt opnemen op het nieuwe kastje en doorspoelen bij reclames? @Tweakwondo

EDIT: het oude IPTV Arris 10euro kastje is niet meer verkrijgbaar.

• Tweakwondo
NY_Giant schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:22:
[...]

Maar is de VIP5202 voor nieuwe klanten überhaupt nog beschikbaar?

Zo niet, dan zit je als nieuwe klant dus eigenlijk met een tragere gebruikerservaring én zonder HD Glas? Dat zou toch wel een gekke ontwikkeling zijn.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee! Het lijkt er niet op.. Als ik nu naar de kpn website ga en een abonnement samenstel zie ik dat er een tv+ box in het pakket zit. Ik vind nergens nog info over de oude stb. Ik vind het zelf nogal wat, niet iedereen hoeft zo een android driven tv ontvanger. (ook al werkt het zonder google account vermoedelijk). Het is ook te "hip" voor de oudere generatie, ik denk niet dat zij veel zullen snappen van alle toeters en bellen op het interface

• Barre73
Heb je nu glasvezeldiensten van KPN? Dan is het voldoende om 6 maanden een 4K optie af te sluiten voor 2,50 per maand. 6 maanden is het minimum dus dat is 15 euro totaal. Dan krijg je wel in de plaats van elke huidige ontvanger een Arris 5202 thuisgestuurd.

• Hmmbob
Barre73 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:35:
[...]

Heb je nu glasvezeldiensten van KPN? Dan is het voldoende om 6 maanden een 4K optie af te sluiten voor 2,50 per maand. 6 maanden is het minimum dus dat is 15 euro totaal. Dan krijg je wel in de plaats van elke huidige ontvanger een Arris 5202 thuisgestuurd.
Check, thanks!

Zeker hebben we nu glasvezel (en ik ben iemand die het verschil in kwaliteit wel ziet),en 2 ontvangers. Doen we na de verhuizing wel, dan worden de TVs aan beugels weggehangen en dan dan ik de kastjes niet meer makkelijk in t zicht hebben :+

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• Barre73
Hmmbob schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:38:
[...]

Check, thanks!

Zeker hebben we nu glasvezel (en ik ben iemand die het verschil in kwaliteit wel ziet),en 2 ontvangers. Doen we na de verhuizing wel, dan worden de TVs aan beugels weggehangen en dan dan ik de kastjes niet meer makkelijk in t zicht hebben :+
Ter toevoeging: Ik weet niet hoe lang het duurt voordat je dan niet de 5202 meer krijgt maar die nieuwe TV+ box..
Dus of je nog een tijdje moet wachten? Dat is aan jou.

• NY_Giant
  • Nu online
Tweakwondo schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:25:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee! Het lijkt er niet op.. Als ik nu naar de kpn website ga en een abonnement samenstel zie ik dat er een tv+ box in het pakket zit. Ik vind nergens nog info over de oude stb. Ik vind het zelf nogal wat, niet iedereen hoeft zo een android driven tv ontvanger. (ook al werkt het zonder google account vermoedelijk). Het is ook te "hip" voor de oudere generatie, ik denk niet dat zij veel zullen snappen van alle toeters en bellen op het interface
Voor nieuwe klanten inderdaad géén VIP5202 meer en alleen nog TV+ in combinatie met het nieuwe kastje. Zonder HD Glas.

Daarmee ligt het voor de hand dat HD Glas (en wellicht zelfs het complete oude tv-platform) op termijn wordt uitgefaseerd. Het is immers per vandaag niet meer verkrijgbaar voor nieuwe klanten.

• Hmmbob
Barre73 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:43:
[...]

Ter toevoeging: Ik weet niet hoe lang het duurt voordat je dan niet de 5202 meer krijgt maar die nieuwe TV+ box..
Dus of je nog een tijdje moet wachten? Dat is aan jou.
Nou, je kan het pakket niet eens activeren op dit moment.... Die knop is disabled. En via de Mijn KPN app al helemaal niet meer te vinden.

[Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 23-01-2023 16:49]

• stormfly
  • Nu online
Tweakwondo schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:25:
[...]

@NY_Giant nope niet meer verkrijgbaar via de website.

@Tweakwondo ik ben ook niet blij met deze ontwikkeling. Ziggo heeft erg goed DVB-C beeld waar tegenover de glasHD zenders staan bij KPN. Nu met deze ontwikkeling heeft Ziggo een doordacht Next Mini kastje wat veel van de GUI van de succesvolle NEXT (maxi) heeft overgenomen, meen ik?

En KPN komt met een te trage CPU in een te duur kastje, waar ook glasHD lijkt te ontbreken. In de bestel website zie ik wel dat KPN+ 4K ondersteund, ben dan erg benieuwd naar de bandbreedtes.

Net mijn broertje even gebeld die meegedaan heeft aan de test. Die is blij als hij beneden achter zijn Arris zit zegt hij. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat het in plaats gekomen is van iets anders, kom dan maar door met de KPN AppleTV App voor 11,95 per maand dan draai ik het op snelle hardware. Als we toch allemaal om moeten naar unicast TV :9

EDIT: de streams die KPN aanlevert zijn ook voor KPN+ multicast, ook voor het nieuwe kastje. Feitelijk kijk je TV via het huidige stream aanbod. Daarom is het ook noodzakelijk om multicast-to-unicast te activeren op je WiFi (zie documentatie KPN)

KPN brengt de glasHD zenders ook naar KPN+

[Voor 9% gewijzigd door stormfly op 26-01-2023 14:42]

• Barre73
Hmmbob schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:49:
[...]

[Afbeelding]Nou, je kan het pakket niet eens activeren op dit moment.... Die knop is disabled. En via de Mijn KPN app al helemaal niet meer te vinden.
Dat is apart.. Ik zou dat even afwachten en kijken of het over een paar dagen wel weer beschikbaar is.

• Tweakwondo
stormfly schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:50:
[...]

@NY_Giant nope niet meer verkrijgbaar via de website.

@Tweakwondo ik ben ook niet blij met deze ontwikkeling. Ziggo heeft erg goed DVB-C beeld waar tegenover de glasHD zenders staan bij KPN. Nu met deze ontwikkeling heeft Ziggo een doordacht Next Mini kastje wat veel van de GUI van de succesvolle NEXT (maxi) heeft overgenomen, meen ik?

En KPN komt met een te trage CPU in een te duur kastje, waar ook glasHD lijkt te ontbreken. In de bestel website zie ik wel dat KPN+ 4K ondersteund, ben dan erg benieuwd naar de bandbreedtes.

Net mijn broertje even gebeld die meegedaan heeft aan de test. Die is blij als hij beneden achter zijn Arris zit zegt hij. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat het in plaats gekomen is van iets anders, kom dan maar door met de KPN AppleTV App voor 11,95 per maand dan draai ik het op snelle hardware. Als we toch allemaal om moeten naar unicast TV :9
mee eens! Apple tv app.... ik wacht al zo lang, geen gezang daarover vanuit kpn :|

• Keiran
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:05
Ik zit met een vraag en zou graag jullie input willen.

Aan het eind van februari loopt mijn thuis abo bij KPN af. Ik heb nu 200/200 met TV voor 35€ p/m en profiteer ook van de korting op mobiel. Ik ben super tevreden met glasvezel van KPN, helemaal in combinatie met mijn eigen apparatuur.

Helaas viel Black Friday anderehalve maand te vroeg, om mijn abo te verlengen met een mooie aanbieding.

Heeft het nut om KPN te bellen voor een aanbieding of kan ik beter wachten tot BF2023 en vanaf dan ieder jaar een aanbieding mee pakken?

Alvatst bedankt!

• stormfly
  • Nu online
Keiran schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:14:
Ik zit met een vraag en zou graag jullie input willen.

Aan het eind van februari loopt mijn thuis abo bij KPN af. Ik heb nu 200/200 met TV voor 35€ p/m en profiteer ook van de korting op mobiel. Ik ben super tevreden met glasvezel van KPN, helemaal in combinatie met mijn eigen apparatuur.

Helaas viel Black Friday anderehalve maand te vroeg, om mijn abo te verlengen met een mooie aanbieding.

Heeft het nut om KPN te bellen voor een aanbieding of kan ik beter wachten tot BF2023 en vanaf dan ieder jaar een aanbieding mee pakken?

Alvatst bedankt!
KPN is een volgende partij, gaf een medewerker aan. Ze gaan mee in de korting van anderen concurrenten tijdens grote acties. Als Ziggo volgend jaar niet start met een goede BF actie heb je lang gewacht voor niets.

Nergens is vastgelegd dat die 9x35 euro netto terugkomt. Heb je gezocht hoe dat met BF 2021 was qua prijsstelling?

6x 20e per maand korting kan altijd geactiveerd worden als jij je best doet in het gesprek gaf ze aan. Dat zou voor mij voldoende zijn om te blijven. Het alternatief hier is Ziggo op een druk coaxsegment of T-Mobile met een voor mij te matige service verlening.

Neemt niet weg dat mijn abo exact op BF verjaart en ik dan zeker even bel.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Op het KPN forum is men ook niet positief over de TV+ box. Traag, geen glaszenders en dezelfde IGMP proxy server en VLAN instellingen voor live kijken.

Zelf nog gauw voor 1 cent per maand extra een tweede ontvanger besteld zodat ik hopelijk een VIP5202 reserve krijg. In de bevestiging staat helaas niet het type.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Tweakwondo schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:03:
[...]

mee eens! Apple tv app.... ik wacht al zo lang, geen gezang daarover vanuit kpn :|
Dit gaat natuurlijk nu nooit meer gebeuren als KPN stapt naar haar eigen Android TV kastje

Jammer heb zelf ook een Apple TV

Wel erg interessant hoor allemaal. Ik heb zelf niet de hoogste pet op van tv kastjes van providers tov een Nvidia Shield of een Apple TV. Natuurlijk ander segment qua prijs maar hele andere ervaring

Het is in principe toch een kastje minder dat ik zou hoeven gebruiken als Kodi lekker erop werkt en de specs van het kastje een beetje goed zijn. Een low spec castje met Android Tv is namelijk nog geen lekkere ervaring

Geen glas tv zenders op het kastje is.. Een keus

Ik vind het een stap in de goeie richting maar wel een gevaarlijke hoor

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Of moeten de glaszenders nog even door worden gezet? Het zou een ongelooflijke flater zijn als die niet bij het nieuwe kastje zitten.

Ik snap de drang wel om apps beschikbaar te stellen in een up-to-date omgeving, maar aan de kwaliteit knagen is geen optie.

Tweakers Discord

• Tweakwondo
dglavimans schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:48:
[...]

Dit gaat natuurlijk nu nooit meer gebeuren als KPN stapt naar haar eigen Android TV kastje

Jammer heb zelf ook een Apple TV

Wel erg interessant hoor allemaal. Ik heb zelf niet de hoogste pet op van tv kastjes van providers tov een Nvidia Shield of een Apple TV. Natuurlijk ander segment qua prijs maar hele andere ervaring

Het is in principe toch een kastje minder dat ik zou hoeven gebruiken als Kodi lekker erop werkt en de specs van het kastje een beetje goed zijn. Een low spec castje met Android Tv is namelijk nog geen lekkere ervaring

Geen glas tv zenders op het kastje is.. Een keus

Ik vind het een stap in de goeie richting maar wel een gevaarlijke hoor
ik heb plex getest en het ondersteund audio passthrough heel fijn! dts:x dolby atmos(truehd, niiet enkel dd+) lijkt goed door te komen
ECHER Ik krijg het niet voor elkaar dat de tv+ box automatisch schakkeld tussen sdr/hdr, als ik sdr aanzet = alles sdr, zet ik hdr aan = alles dolby vision. dat wil je niet :/

ook wel fijn dat de ui 4k lijkt te zijn, dat mis ik op de shield pro daar lijkt de ui "dof" omdat het 1080p is.

[Voor 4% gewijzigd door Tweakwondo op 23-01-2023 18:29]

• Miki
tweakduke schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:50:
Of moeten de glaszenders nog even door worden gezet? Het zou een ongelooflijke flater zijn als die niet bij het nieuwe kastje zitten.

Ik snap de drang wel om apps beschikbaar te stellen in een up-to-date omgeving, maar aan de kwaliteit knagen is geen optie.
Die club in magenta huisstijl dacht daar toch echt anders over :)
Die hebben tov het oude platform een kleine 75% geschrapt in bandbreedte. De hoogste kwaliteit streams kwamen boven de 16Mbit/s uit en dat is nu amper 5Mbit/s geworden met de overgang naar het nieuwe platform. KPN gaat dus hetzelfde doen, wellicht niet zo’n groot verschil maar als nog een stap terug in kwaliteit.

Met dat betreft ben ik wel benieuwd hoe Ziggo het ervan afbrengt met de Next Mini. Het kan voor mensen met een grote TV wel eens een dealbreaker worden.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Miki schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:36:
[...]

Die club in magenta huisstijl dacht daar toch echt anders over :)
Die hebben tov het oude platform een kleine 75% geschrapt in bandbreedte. De hoogste kwaliteit streams kwamen boven de 16Mbit/s uit en dat is nu amper 5Mbit/s geworden met de overgang naar het nieuwe platform. KPN gaat dus hetzelfde doen, wellicht niet zo’n groot verschil maar als nog een stap terug in kwaliteit.

Met dat betreft ben ik wel benieuwd hoe Ziggo het ervan afbrengt met de Next Mini. Het kan voor mensen met een grote TV wel eens een dealbreaker worden.
Nou ja ik hou de 5202 wel. Lineaire TV is op zijn retour, maar we moeten niet Viaplay gaan nadoen.

Tweakers Discord

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
Voor zover ik weet wordt TV nu niet meer over een aparte VLAN gestuurd, kon gewoon live TV kijken met mijn Mikrotik modempje met alleen VLAN 6 voor internet.

Glas HD zenders gaan voor nu niet terug komen, er komen gewoon 4k zenders. Voor nu heb je inderdaad alleen de normale HD zenders. Dubbel RTL 4 zenders hebben is ook weer niet klantvriendelijk.

Dit gaat natuurlijk over het nieuwe TV kastje.

[Voor 6% gewijzigd door sjaak88 op 23-01-2023 19:15]

• Miki
sjaak88 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:13:
Voor zover ik weet wordt TV nu niet meer over een aparte VLAN gestuurd, kon gewoon live TV kijken met mijn Mikrotik modempje met alleen VLAN 6 voor internet.

Glas HD zenders gaan voor nu niet terug komen, er komen gewoon 4k zenders. Voor nu heb je inderdaad alleen de normale HD zenders. Dubbel RTL 4 zenders hebben is ook weer niet klantvriendelijk.
Maar dan krijg je precies wat @tweakduke zegt, een ViaPlay situatie. Dan bied je wel Full HD aan maar met een te lage beeldkwaliteit waardoor het toch flets en onscherp oogt. Als KPN 4K met een 7Mbit/s streampje gaat uitzenden dan krijg je hetzelfde ViaPlay effect en wordt je er niet vrolijk van, zeker niet op tv’s groter dan 55”.

Het enige wat zou werken is als ze een andere codec gebruiken zoals bij Digitenne door naar H.265 over te stappen ipv H.264. Maar nergens is daar aanleiding voor om te denken dat die stap is gezet of gaat worden gezet.

• sjaak88
Miki schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:22:
[...]

Maar dan krijg je precies wat @tweakduke zegt, een ViaPlay situatie. Dan bied je wel Full HD aan maar met een te lage beeldkwaliteit waardoor het toch flets en onscherp oogt. Als KPN 4K met een 7Mbit/s streampje gaat uitzenden dan krijg je hetzelfde ViaPlay effect en wordt je er niet vrolijk van, zeker niet op tv’s groter dan 55”.

Het enige wat zou werken is als ze een andere codec gebruiken zoals bij Digitenne door naar H.265 over te stappen ipv H.264. Maar nergens is daar aanleiding voor om te denken dat die stap is gezet of gaat worden gezet.
De meeste mensen wisten niet eens van de 9 Glas HD zenders af, voor zover ik kan zien is de kwaliteit gewoon gelijk aan de normale HD zenders op de VIP 5202.
De normale HD zenders moeten gewoon op den duur qua bitrate verhoogd worden.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

sjaak88 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:29:
[...]

De meeste mensen wisten niet eens van de 9 Glas HD zenders af, voor zover ik kan zien is de kwaliteit gewoon gelijk aan de normale HD zenders op de VIP 5202.
De normale HD zenders moeten gewoon op den duur qua bitrate verhoogd worden.
Nou, de beeldkwaliteit van de HD-Glas zenders is aanzienlijk hoger. Bij relatief rustig beeld scheelt het weinig, maar bij sport is het verschil erg groot. Ook niet zo gek. De "normale" HD zenders zijn slechts 7mbps, dezelfde glaszenders zijn 12mbps.

• Miki
In het KPN forum heb ik ook een vraag gesteld over privacy. KPN dwingt binnenkort al haar klanten zo’n box op en ik ben wel benieuwd welke afspraken er zijn gemaakt tussen KPN en Google over kijkgedrag en ingesproken spraakopdrachten. Helaas zijn de apologeten ook weer aanwezig met whataboutismen.

• Lord_Dain
  • Laatst online: 12:58
Miki schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:39:
In het KPN forum heb ik ook een vraag gesteld over privacy. KPN dwingt binnenkort al haar klanten zo’n box op en ik ben wel benieuwd welke afspraken er zijn gemaakt tussen KPN en Google over kijkgedrag en ingesproken spraakopdrachten. Helaas zijn de apologeten ook weer aanwezig met whataboutismen.
Zo'n box heb je toch niet nodig, als er android TV op draait kan je net zo goed voor x tientjes een Google TV kopen voor elk van je TV's, problem solved.

• Fiekert
helemaal met zenders als espn en ziggo is het te hopen dat ze een hogere standaard bitrate kunnen onderhandelen. zo mogelijk zal dit wel weer met een prijsverhoging gecombineerd worden, vraag me af of het stoppen van de standaard definitie van ziggo sport totaal hierbij een factor is. daarnaast heb je er ook niks aan dat alle platforms gedowngrade worden naar 720p kwaliteit at best, net met een nieuwe kwaliteitsstandaard als 4k.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
De prijzen van de nieuwe internetabonnementen zijn tot 5 Euro lager (1Gb/s 52.50 i.p.v. 57.50). Ook is 50 Mb/s verdwenen. Maar lijkt alleen voor de nieuwe abonnementsvorm (met daarin TV+?) te gelden. Moet je nu kiezen voor goedkoper internet met slechtere TV box?

• sjaak88
TFHfony schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:36:
[...]

Nou, de beeldkwaliteit van de HD-Glas zenders is aanzienlijk hoger. Bij relatief rustig beeld scheelt het weinig, maar bij sport is het verschil erg groot. Ook niet zo gek. De "normale" HD zenders zijn slechts 7mbps, dezelfde glaszenders zijn 12mbps.
Dit ontken ik ook niet, daarom zouden ze beter de huidige kanalen ook naar 12mbps kunnen gooien en dan met een optie in de instellingen voor standaard en max HD kwaliteit oid.

• Miki
Lord_Dain schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:43:
[...]

Zo'n box heb je toch niet nodig, als er android TV op draait kan je net zo goed voor x tientjes een Google TV kopen voor elk van je TV's, problem solved.
Het heikele punt is juist Google ;)

Naast eventuele reclame zoals nu in veel Google TV apparaten ben ik ook benieuwd of er afspraken zijn gemaakt over bijhouden kijkgedrag en de data die verkregen wordt bij spraakopdrachten.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Miki schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:22:
[...]

4K zenders zijn toch meestal H.265?

Het probleem wat je dan krijgt is dat goede variabele bit rate encoders [denk: netflix] een stuk beter zijn dan slechtere. De hoge bitrate is pas nodig wanneer er veel verandering is.

Bij een constante bitrate gebruik je veel data wanneer het niet nodig is. En wanneer het wel nodig is kan je niet zo hoog pieken als je zo willen.

• Miki
ANdrode schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:00:
[...]

4K zenders zijn toch meestal H.265?

Het probleem wat je dan krijgt is dat goede variabele bit rate encoders [denk: netflix] een stuk beter zijn dan slechtere. De hoge bitrate is pas nodig wanneer er veel verandering is.

Bij een constante bitrate gebruik je veel data wanneer het niet nodig is. En wanneer het wel nodig is kan je niet zo hoog pieken als je zo willen.
In theorie klopt het wat je zegt maar ik zou er niet zonder meer vanuit gaan dat KPN voor haar uitzendingen in 4K die codec gebruikt. Viaplay doet immers hetzelfde met het opwaarderen van resolutie van FHD streams met een veel te lage bitrate.

• Lord_Dain
  • Laatst online: 12:58
Miki schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:52:
[...]

Naast eventuele reclame zoals nu in veel Google TV apparaten ben ik ook benieuwd of er afspraken zijn gemaakt over bijhouden kijkgedrag en de data die verkregen wordt bij spraakopdrachten.
Meh, wellicht is het antwoord dan kijken via de itv webtv? Dan moet alleen je device ingebouwde web player hebben die ook compatible is en blijft en/of je iets aan je HDMI hangen wat draait op een OS wat je wel volledig zelf kan customisen natuurlijk. Zit je alleen nog met de besturing.

• Barre73
Als je niet inlogt met een Google account ben ik vrij zeker dat KPN niet zomaar info deelt met Google. In ieder geval niet de info die terug te leiden is naar een persoon. Dat zou een grove schending zijn van de AVG.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Als KPN geforceerd klanten naar de nieuwe settopbox met Android TV dwingt dan ga ik snel op zoek naar een andere provider.

• Miki
Barre73 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:10:
[...]

Als je niet inlogt met een Google account ben ik vrij zeker dat KPN niet zomaar info deelt met Google. In ieder geval niet de info die terug te leiden is naar een persoon. Dat zou een grove schending zijn van de AVG.
Het inloggen hoeft helemaal niet, als de settop box naar “huis” belt dan is het voor Google vrij snel te achterhalen dat die bij jouw hoort. Ze hebben immers als je WiFi SSID, IP-adres, eventuele andere apparaten, locatiegegevens en eventuele herkenningsdata van je stem. De vraag is hoe afgeschermd is de settopbox van het Google netwerk en mijn gevoel zegt dat gezien de koppeling met de Google spraakopdrachten dat de integratie met Google netwerk dieper is doorgevoerd dan dat alleen de kern van Google TV gebruikt hebben zoals bijvoorbeeld Amazon heeft gedaan met de Fire sticks.

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:11
Dj-sannieboy schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:25:
[...]

Als KPN geforceerd klanten naar de nieuwe settopbox met Android TV dwingt dan ga ik snel op zoek naar een andere provider.
ga daar maar niet van uit :)
alleen nieuwe klanten krijgen nu standaard tv+
bestaande klanten krijgen een mogelijkheid om straks de ontvanger te laten wisselen voor tv+ wat ik begreep.
maar nergens staat dat iedereen geforceerd wordt na tv+

• EricJH
  • Laatst online: 06:17
jopoh schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 00:31:
[...]

bestaande klanten krijgen een mogelijkheid om straks de ontvanger te laten wisselen voor tv+ wat ik begreep.
Het zou me niet helemaal verbazen als KPN op de middellange termijn mensen overzet als is het maar om weer een paar dubbeltjes te besparen op het niet langer doorgeven van GlasHD streams.

Ik ben benieuwd hoelang GlasHD liefhebbers blijven vasthouden aan de oude propositie; een beetje zoals de bewoners van een klein dorpje ergens in Gallië lang geleden. :o

Al met al vind ik het gebrek aan communicatie over GlasHD streams benedenmaats. Om mezelf te quoten op het KPN forum:
KPN had de vraag over GlasHD streams kunnen verwachten omdat mensen eraan hechten. Dat maakt het slordig of onzorgvuldig.

Of het is strategie dat je mensen te hoop laat lopen om de energie van mensen te dissiperen om zo weerstand tegen verandering te ondermijnen.

Allemaal niet fraai. Hoe makkelijk is het niet om netjes te communiceren wat de plannen zijn?

Al met al is de communicatie meer dan belabberd en het is een bewuste keuze om het zo te doen.
:9

Edit
Mijn commentaar is alweer achterhaald:
stormfly schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:11:
GlasHD zenders komen toch naar KPN+.

Hier de bevestiging vanuit KPN. https://forum.kpn.com/kpn...ostid=1681456#post1681456

[Voor 10% gewijzigd door EricJH op 25-01-2023 20:12. Reden: Mijn commentaar is door nieuwe feiten achterhaald]

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:37

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

met de nieuwe kpn tv+ setup box is het ook mogelijk om de tv afstandsbediening te gebruiken, of werkt het cec protocol niet?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Coldbullet schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:41:
met de nieuwe kpn tv+ setup box is het ook mogelijk om de tv afstandsbediening te gebruiken, of werkt het cec protocol niet?
Ja, dat werkt. In ieder geval met de AB van mijn Philips 65OLED803.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:38
Ik was optimistisch en wilde voor mijn ouders op zich wel verlengen. Ze zijn vervent TV kijker. Toen de Arcadyan 2260 werd omgeruild voor een Arris 5202 begonnen ze al licht te monteren dat het zappen wat langzamer is.

Ik weet dan niet of ik ze perse de Android Box aan moet gaan doen. Ze kijken nu alles via de KPN Box, behalve F1 via de Chromecast dus de meerwaarde voor hun is nul. Als het allemaal ook wat trager gaat dan de Arris dan weet ik niet of ik ze daar een plezier mee doe.

Heeft iemand al kunnen verlengen naar de nieuwe internet prijzen en de huidige TV dienst kunnen houden?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
jopoh schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 00:31:
[...]

Ik ben benieuwd of je naar TV+ moet als je je huidige abonnement wil verlengen ivm aflopende kortingen.

• Coldbullet

Coldbullet

TFHfony schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:02:
[...]

Ja, dat werkt. In ieder geval met de AB van mijn Philips 65OLED803.
Dit is toch wel beter dan, eindelijk universeler.
Heb al een aantal jaar kpn glas. Zit toch te denken om hem te verlengen en naar de nieuwe router inc de snelle wifi versterkers.
Heb nu nog de v10 met de 100mb wifi versterkers.

Op de lgoled kijken we via de kpn app. Werkt prima.
Op de extra tv onder de overkapping via airplay. En de gameroom via de philips tv van 2017 maar die is zo ontzettend traag, hier zou de nieuwe kpn kastje wel kunnen komen staan.

maar dan moeten ze wel met een interresant bod komen.. ook bij trouwe klanten.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:00
Waar ik benieuwd naar ben is of de kwaliteit ook beter is tov van een SD stream met een tv ontvanger.

Afgelopen weekend ESPN gekeken in het buitengebied op adsl-verbinding met alleen SD mogelijkheid. Voor de meeste zenders was de kwaliteit best acceptabel. Maar voor ESPN was de kwaliteit belabberd. Als daar de kwaliteit al verbeterd, dan is het nog te overwegen.

En anders maar snel een 5202 van marktplaats trekken.

• jefjef
  • Laatst online: 01-02 07:21

jefjef

learning by doing

Ik lees hier allemaal fantastische verhalen over de vip5202 maar die ervaringen heb ik niet. Na verschillende om geruild te hebben, mijn ervaringen zijn dat na aandoen van de stb eerst een zwart scherm (Samsung qled van 2020) dan een draaiende cirkel tijdsduur ongeveer 1,5 min en dan pas beeld. Dit werd afgewisseld met willekeurig beeld freeze. Omgeruild voor de gewone HD versie. Conclusie van KPN helpdesk en Samsung helpdesk dat er problemen zijn met de hdmi handshake...en er geen oplossingen zijn dan om te ruilen naar de HD versie waar er geen HDMI handshake problemen mee zijn.

• Barre73
jefjef schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:23:
Ik lees hier allemaal fantastische verhalen over de vip5202 maar die ervaringen heb ik niet. Na verschillende om geruild te hebben, mijn ervaringen zijn dat na aandoen van de stb eerst een zwart scherm (Samsung qled van 2020) dan een draaiende cirkel tijdsduur ongeveer 1,5 min en dan pas beeld. Dit werd afgewisseld met willekeurig beeld freeze. Omgeruild voor de gewone HD versie. Conclusie van KPN helpdesk en Samsung helpdesk dat er problemen zijn met de hdmi handshake...en er geen oplossingen zijn dan om te ruilen naar de HD versie waar er geen HDMI handshake problemen mee zijn.
Ik heb dus wel goede ervaringen maar zeg er meteen bij dat ik de box nooit helemaal uitzet. Alleen op standby en dan komt deze bij het aanzetten snel weer op en is een HDMI handshake geen probleem.

• Barre73
Coldbullet schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:46:
[...]

Dit is toch wel beter dan, eindelijk universeler.
Heb al een aantal jaar kpn glas. Zit toch te denken om hem te verlengen en naar de nieuwe router inc de snelle wifi versterkers.
Heb nu nog de v10 met de 100mb wifi versterkers.

Op de lgoled kijken we via de kpn app. Werkt prima.
Op de extra tv onder de overkapping via airplay. En de gameroom via de philips tv van 2017 maar die is zo ontzettend traag, hier zou de nieuwe kpn kastje wel kunnen komen staan.

maar dan moeten ze wel met een interresant bod komen.. ook bij trouwe klanten.
Volgens mij kan je bij KPN niet afdwingen dat je een bepaalde router of decoder krijgt. Verlengen om een Box 12 te krijgen is volgens mij dan ook niet mogelijk. Je krijgt wat het systeem zegt dat je krijgt. En als het systeem vindt dat je V10 goed werkt, dan blijft dat zo.

NB: 100 Mbit versterkers ken ik niet? De oudste wifiversterker die ik ken is onderstaande en die heeft gewoon Gbit poorten en 5Ghz Wifi.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 21:10
Ik ben ook tevreden over de Arris VIP5202. Ik heb hem op de eco-modus staan omdat hij anders weleens vast liep of gek deed. Het opstarten duurt dan wel wat langer maar heb sindsdien geen gekke dingen meer gehad of gezien. Met de eco-modus wordt de software zo goed als opnieuw opgestart, waar het zonder ecomodus eigenlijk gewoon bleef draaien. Na een paar dagen resulteerde dat al snel in issues.

Ik weet het niet... die KPN TV+ box... ik voel het nog niet zo en heb ook niet de drang om meteen over te stappen. Mijn schoonouders hebben eens een Philips Android TV gehad en dat was echt een drama. Ze doen normaal 10+ jaar met een TV, maar die werd heel snel vervangen. De TV moest vaak opnieuw opstarten (stekker er uit en er in) en zaken als een software update duurde zo schandalig lang dat ik het bijna een misdrijf wou noemen. Ik heb dus een enorme bittere nasmaak van de Android TV software. Een partij als Philips (of hoe heet dat bedrijf dat er achter zit?) kreeg het al niet voor elkaar om het stabiel te krijgen. Gaat KPN dat dan wel lukken?

Ik geloof best dat er ook goede implementaties zijn van Android TV. Maar er zijn ook een hoop slechte.

• Barre73
xFeverr schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:46:
Ik ben ook tevreden over de Arris VIP5202. Ik heb hem op de eco-modus staan omdat hij anders weleens vast liep of gek deed. Het opstarten duurt dan wel wat langer maar heb sindsdien geen gekke dingen meer gehad of gezien. Met de eco-modus wordt de software zo goed als opnieuw opgestart, waar het zonder ecomodus eigenlijk gewoon bleef draaien. Na een paar dagen resulteerde dat al snel in issues.

Ik weet het niet... die KPN TV+ box... ik voel het nog niet zo en heb ook niet de drang om meteen over te stappen. Mijn schoonouders hebben eens een Philips Android TV gehad en dat was echt een drama. Ze doen normaal 10+ jaar met een TV, maar die werd heel snel vervangen. De TV moest vaak opnieuw opstarten (stekker er uit en er in) en zaken als een software update duurde zo schandalig lang dat ik het bijna een misdrijf wou noemen. Ik heb dus een enorme bittere nasmaak van de Android TV software. Een partij als Philips (of hoe heet dat bedrijf dat er achter zit?) kreeg het al niet voor elkaar om het stabiel te krijgen. Gaat KPN dat dan wel lukken?

Ik geloof best dat er ook goede implementaties zijn van Android TV. Maar er zijn ook een hoop slechte.
Ik heb net een maand geleden een Google TV 4K Chromecast gekocht waarmee ik dus eigenlijk alles kan doen wat KPN nu ook aanbiedt. Met als enige verschil dat ik ervoor moet omschakelen naar de HDMI poort van de Chromecast. Dus nee, voorlopig ook geen TV+ voor mij. En ik ben nog steeds bezorgd over de beeldkwaliteit in vergelijking met multicast op de andere boxen.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 21:10
Barre73 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:52:
[...]

EN ik heb echt een maand geleden een Google TV 4K Chromecast gekocht waarmee ik dus eigenlijk alles doe wat KPN nu ook aanbiedt. Met als enige verschil dat ik ervoor moet omschakelen naar de HDMI poort van de Chromecast. Dus nee, voorlopig ook geen TV+ voor mij. En ik ben nog steeds bezorgd over de beeldkwaliteit in vergelijking met multicast op de andere boxen.
De TV+ box zou ook multicast ondersteunen. Het is dus iets meer dan gewoon een Android kastje met de iTV app.

• Coldbullet

Coldbullet

Barre73 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:41:
[...]

Volgens mij kan je bij KPN niet afdwingen dat je een bepaalde router of decoder krijgt. Verlengen om een Box 12 te krijgen is volgens mij dan ook niet mogelijk. Je krijgt wat het systeem zegt dat je krijgt. En als het systeem vindt dat je V10 goed werkt, dan blijft dat zo.

NB: 100 Mbit versterkers ken ik niet? De oudste wifiversterker die ik ken is onderstaande en die heeft gewoon Gbit poorten en 5Ghz Wifi.

[Afbeelding]
Wij hebben deze:

• Barre73
Die is nog iets nieuwer zelfs en zeker geen max 100 Mbit:

uitvoering: KPN Experia Wifi

Begrijp me niet verkeerd: Ik heb geen oordeel over je wens om te upgraden, maar ik wil maar aangeven dat je dat dan wel op basis van de goede informatie moet doen (als het al zou lukken als bestaande klant met betrekking tot je Experia Box). En jouw versterkers zijn dus wel degelijk in staat om meer dan 100 Mbit door te geven. Zowel op Wifi als bedraad. Als dat niet lukt is er een ander probleem wat je misschien makkelijker kan oplossen.

• jefjef
  • Laatst online: 01-02 07:21

jefjef

learning by doing

Barre73 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:37:
[...]

Ik heb dus wel goede ervaringen maar zeg er meteen bij dat ik de box nooit helemaal uitzet. Alleen op standby en dan komt deze bij het aanzetten snel weer op en is een HDMI handshake geen probleem.
aha dat is ook een mogelijkheid natuurlijk, maar hoe zet ik deze standby? Aan/uitknop is toch ook daadwerkelijk aan/uit en niet aan/standby? Standby is al op 24uur gezet

[Voor 14% gewijzigd door jefjef op 24-01-2023 13:07]

• Barre73
jefjef schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:50:
[...]

aha dat is ook een mogelijkheid natuurlijk, maar hoe zet ik deze standby? Aan/uitknop is toch ook daadwerkelijk aan/uit en niet aan/standby? Standby is al op 24uur gezet
In het menu niet op Eco modus zetten. En verder alleen met de knop de afstandsbediening rechtsboven uitzetten. Of aan natuurlijk.. meer doe ik niet.

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 16:58

Ryan1981

Je ne sais pas

Dat zag ik ook. Nu heb ik net deze maand mijn contract verlengd voor 1 jaar, 100/100 met 3 maanden korting. Nu verwacht ik dat deze verlaging voor mij niet gaat gelden, maar zeker weten doe ik het niet. Wat ik nu zou willen overwegen is om van 100/100 naar 1000/1000 te gaan waarvoor ik dan 2.5 euro/m meer ga betalen.

Wat denken jullie, is het een belletje waard? Of misschien even wachten tot deze verlaging doorgevoerd is en dan de snelheid verhogen?

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 14:42
xFeverr schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:53:
[...]

De TV+ box zou ook multicast ondersteunen. Het is dus iets meer dan gewoon een Android kastje met de iTV app.
Ja ik kan me toch bijna niet voorstellen dat ze het multicast IPTV platform gaan opdoeken, dat bespaard ze juist veel bandbreedte lijkt me zo. Jaren lang hebben ze de glas HD zenders niet op 1 gezet omdat ze bang waren dat iedereen dan vertraagd zou kijken met die 12 Mbit streams en dit mogelijk teveel bandbreedte in beslag zou nemen en nu zouden ze overstappen naar unicast.. lijkt me niet heel handig.

• Fiekert
de enige goeie reden die ik kan bedenken om unicast in te schakelen behalve compatibiliteit is het feit dat de hoeveelheid tv kijkers dusdanig terugloopt dat multicast geen zin meer heeft. in de praktijk zie ik alleen niet waarom dit zo zou moeten zijn. hun hele eco systeem is nog steeds rondom de multicast configuratie met vlan 6 en de bijbehorende opties gemaakt. als consument is het niet logisch te beredeneren.

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-02 23:35
Fiekert schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:24:
de enige goeie reden die ik kan bedenken om unicast in te schakelen behalve compatibiliteit is het feit dat de hoeveelheid tv kijkers dusdanig terugloopt dat multicast geen zin meer heeft. in de praktijk zie ik alleen niet waarom dit zo zou moeten zijn. hun hele eco systeem is nog steeds rondom de multicast configuratie met vlan 6 en de bijbehorende opties gemaakt. als consument is het niet logisch te beredeneren.
Multicast is een hoop gedoe in je hele infrastructuur. Unicast is dom en simpel. Geen gezeur meer met klanten met "de verkeerde Wifi". Daarnaast heb je ook steeds meer kijkers via de app op tablet en telefoon. Daar doet ze ook al unicast voor. Misschien is het ook nog simpeler voor je developers of om bv "standaard" in LG, Samsung en Android TVs te zitten.

Qua hoeveelheid verkeer maakt unicast niet meer zoveel uit voor KPN. De pijpen zijn wijd genoeg. Regionaal een paar distributie doosjes en het draait wel.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:36
Jammer genoeg geldt dit niet voor bestaande abonnementen.
Ik zou mijn hussel abonnement graag aanpassen van 200 naar 1000 mbit maar dan betaal ik de oude prijs voor het 1000 mbit abonnement. De 50 mbit is daar ook gewoon nog beschikbaar.

Het leek al te mooi om waar te zijn :)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-02 05:37
Vandaag gebeld naar KPN vanwege het tweakers bericht. Kreeg 3 maanden korting en omgezet naar nieuwe prijzen / snelheid.

Bij 50/50 waren de snelheden in praktijk 70/120.
Nu omgezet naar 100/100 en in de praktijk haal ik 125/230.

Prima, had aan 50/50 al genoeg.

[Voor 54% gewijzigd door Ruben0s op 24-01-2023 18:46]

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:09

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Ruben0s schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:44:
Vandaag gebeld naar KPN vanwege het tweakers bericht. Kreeg 3 maanden korting en omgezet naar nieuwe prijzen / snelheid.

er zit altijd wat ruimte naar boven op verbindingen limiterende factor is meestal aan de LAN kant van de lijn ;)

Hier met giegelbit nu net (dus om 7uur savonds door de weeks) en ik woon in een flink appartementencomplex. dus ik ben echt niet als enige online :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• stormfly
  • Nu online

Hier de bevestiging vanuit KPN. https://forum.kpn.com/kpn...ostid=1681456#post1681456

• jopoh
Miki schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:52:
[...]

Om hier even op terug te komen.
heb zoJuist de installatie van de kpn tv+ box gedaan met de config doorlopen om hem in te stellen.
kan je aantal opties aangeven
geen locatie delen. geen info delen over verbeteren van google.
spraak opdrachten niet opslaan.

daar is echt wel rekening meegehouden
de installaite wizzard is zowel in het nederlands als in het engels door te lopen :)

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:00

Ik zie het ook al in de OP staan van dat topic.
Weet zo niet of het er eerst wel/niet stond.

• knorde
Ruben0s schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:44:

Ik heb zojuist ook gebeld maar ik kreeg te horen dat ik (nog) niet omgezet kan worden omdat bij mijn contract nog de oude prijzen staan. Hij wist niet zo goed waar het verschil inzit, hij had al diverse telefoontjes (hij noemde zelfs van tweakers, ik gaf aan dat ik daar het bericht had gelezen) gehad en mensen met dezelfde situatie hebben verschillende prijzen. De ene de oude en de andere de nieuwe.

Wel gaf hij aan dat hij gratis mijn V10 mocht omruilen voor de V12. Ik heb gezegd dat ik dat heel aardig vind maar eerst wel even wil kijken of dat voor mij veel meerwaarde heeft. Ik heb een Deco M5 voor de wifi en deze V10 werkt verder perfect. Volgens hem werkt het 1 gbit abonnement ook niet op de V10, ik vind dat raar want in het verleden heb ik ook kort 1 gbit gehad en toen haalde ik de volle bak erop.

• jopoh
knorde schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:24:
[...]

Ik heb zojuist ook gebeld maar ik kreeg te horen dat ik (nog) niet omgezet kan worden omdat bij mijn contract nog de oude prijzen staan. Hij wist niet zo goed waar het verschil inzit, hij had al diverse telefoontjes (hij noemde zelfs van tweakers, ik gaf aan dat ik daar het bericht had gelezen) gehad en mensen met dezelfde situatie hebben verschillende prijzen. De ene de oude en de andere de nieuwe.

Wel gaf hij aan dat hij gratis mijn V10 mocht omruilen voor de V12. Ik heb gezegd dat ik dat heel aardig vind maar eerst wel even wil kijken of dat voor mij veel meerwaarde heeft. Ik heb een Deco M5 voor de wifi en deze V10 werkt verder perfect. Volgens hem werkt het 1 gbit abonnement ook niet op de V10, ik vind dat raar want in het verleden heb ik ook kort 1 gbit gehad en toen haalde ik de volle bak erop.
omzetten na de nieuwe abbo vorm komt binnenkort pas beschikbaar voor bestaande klanten vandaar dat nu nog niet zichtbaar is.

Dat over de v10 is onzin die kan gewoon 1 gbit aan zonder problemen en meest stabiele box binnen de floot van kpn :)

• knorde
jopoh schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:26:
[...]

omzetten na de nieuwe abbo vorm komt binnenkort pas beschikbaar voor bestaande klanten vandaar dat nu nog niet zichtbaar is.

Dat over de v10 is onzin die kan gewoon 1 gbit aan zonder problemen en meest stabiele box binnen de floot van kpn :)
Ah ok dat verklaard een hoop, en van de modem vond ik ook al een gek verhaal. Hij heeft er dan een beetje zijn eigen verhaal van gemaakt.

Deze modem (V10) bevalt mij prima, is erg stabiel dus ja zolang het niet nodig is mag die wat mij betreft blijven hangen :)

• sjaak88
[...]

v10 is de stabielste modem, v12 heeft mesh en wifi 6, aangezien je voor wifi Deco M5 gebruikt zou ik lekker bij de v10 blijven.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Volgens mij zijn ze een beetje geschrokken van de reacties op het KPN forum en hebben ze snel hun keutel ingetrokken.

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-02 05:37
[...]

Einddatum van mijn contract was al verstreken. Wellicht dat het hem daar inzit?

[Voor 8% gewijzigd door Ruben0s op 24-01-2023 19:48]

• Soundwork
Barre73 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:52:
[...]

Ik heb net een maand geleden een Google TV 4K Chromecast gekocht waarmee ik dus eigenlijk alles kan doen wat KPN nu ook aanbiedt. Met als enige verschil dat ik ervoor moet omschakelen naar de HDMI poort van de Chromecast. Dus nee, voorlopig ook geen TV+ voor mij. En ik ben nog steeds bezorgd over de beeldkwaliteit in vergelijking met multicast op de andere boxen.
Idem voor mij, ik heb overigens ook een 4K Chromecast with Google TV ernaast. Maar de KPN ITV app beeld haalt het niet met de VIP5202. Ook programma's terugkijken vind ik de beeldkwaliteit vele malen beter op de VIP5202. Met Ziggo en CI+ 1.3 kijk je nog terug in SD kwaliteit, wat echt ruk is.
jopoh schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:26:

Nice ;)
Mooi om de korting nog even te laten aflopen en dan over te stappen op een hogere snelheid voor dezelfde prijs nu _/-\o_

[Voor 26% gewijzigd door Soundwork op 24-01-2023 19:50]

• knorde
Ruben0s schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:46:
[...]

Einddatum van mijn contract was al verstreken. Wellicht dat het hem daar inzit?
Dat gaf ik ook aan maar hij (afdeling retentie --> opzeggingen, die kunnen het meeste) zei dat dat niet uitmaakte bij Hussel omdat je daar maandelijks de snelheid mag wijzigen. Hij had ook al mensen gehad in dezelfde situatie als mij. Bij de ene is het wel beschikbaar en bij de andere niet. Hij kon het ook niet verklaren waar dit verschil in zat.

[Voor 4% gewijzigd door knorde op 24-01-2023 19:49]

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 19:19
Ik zit nu bij ziggo (bridge mode), maar zit er aan te denken om over te stappen naar KPN glasvezel. Echter zou ik wel graag een mesh router setje (bijvoorbeeld TP link deco X50) willen (blijven) gebruiken. Het is mij een beetje onduidelijk of dit nu wel of niet mogelijk is met KPN glasvezel op de goede manier zonder dubbele NAT.

Kan ik nu wel of niet een mesh systeem gebruiken icm kpn glasvezel? Als het kan hoe wat heb ik dan nodig?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

• jopoh
Eric-B schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:49:
Ik zit nu bij ziggo (bridge mode), maar zit er aan te denken om over te stappen naar KPN glasvezel. Echter zou ik wel graag een mesh router setje (bijvoorbeeld TP link deco X50) willen (blijven) gebruiken. Het is mij een beetje onduidelijk of dit nu wel of niet mogelijk is met KPN glasvezel op de goede manier zonder dubbele NAT.

Kan ik nu wel of niet een mesh systeem gebruiken icm kpn glasvezel? Als het kan hoe wat heb ik dan nodig?
zijn 2 opties

optie 1 is box12 weg laten en de config van kpn in je deco instellen mits deco vlan's ondersteund zie hier voor meer info : https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm

optie 2 is box12 plaatsen en je deco set als access point mode zetten dan heb je ook geen dubbele nat
Pagina: 1 ... 104 ... 107 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee