Toon posts:

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 103 ... 107 Laatste
Acties:

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 21:26
Pindakaas_ schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:19:
[...]

Zit deze mediaconverter dan ook in het installatie pakket? Bij de bestelling stond er “ Glasvezel kastje “ Glasvezel is hier 2021 / 2022 de grond in gegaan.
Nee, de KPN monteur neemt deze mee. Het installatie pakket bevat alleen de router en wat kabeltjes.
Gezien het jaar van aanleg, zal je XGS-PON techniek krijgen.

• Pindakaas_
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-01 21:08
Soundwork schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Nee, de KPN monteur neemt deze mee. Het installatie pakket bevat alleen de router en wat kabeltjes.
Gezien het jaar van aanleg, zal je XGS-PON techniek krijgen.
Ah, Zover bekend krijgen wij geen monteur thuis.
Hier is igg geen afspraak over bekend tot nu?
We krijgen iets thuis en dat konden we zelf thuis aansluiten. 8)7

• Soundwork
Pindakaas_ schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:27:
[...]

Ah, Zover bekend krijgen wij geen monteur thuis.
Hier is igg geen afspraak over bekend tot nu?
We krijgen iets thuis en dat konden we zelf thuis aansluiten. 8)7
Mij is nog bekend dat het via de monteur moet... het kan zijn dat ze al bezig zijn met 100% doe het zelf.
Ik ben dan alleen even benieuwd hoe de ONT geregistreerd wordt: via de klant of dat dit al gedaan is.....

• Pindakaas_
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-01 21:08
Soundwork schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:29:
[...]

Mij is nog bekend dat het via de monteur moet... het kan zijn dat ze al bezig zijn met 100% doe het zelf.
Ik ben dan alleen even benieuwd hoe de ONT geregistreerd wordt: via de klant of dat dit al gedaan is.....
Ik ga er van uit dat als ik het zelf niet kon doen, Dit er wel bij had gestaan, toch bedankt !

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:52
Soundwork schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:29:
[...]

klanten waar een tk-01 FTU zit krijgen in het installatie pakket de NT voor AON netwerk
maar ook waar xgs pon wordt gebruikt krijgen ze de XGS-ONT toegestuurd.
XGS-ONT wat na de de klant toegestuurd wordt is vooraf al geactiveerd in het systeem. zodra de klant hem er op schuift en de lijn komt juist binnen gaat die werken, zo niet dan zal de klant de klantenservice bellen. en dan komt er monteur

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:41
Zojuist KPN gebeld want ik had voor 35 euro de 1gbit deal
Dat loopt af op 29/03/2023 hier.

Sinds kort Netflix erbij dus ik betaal nu 15,99 meer.

Aanbod is :
6 maanden 48,49
na 6 maanden 68,49 , tenzij ik downgrade naar 100mbit dan word het na 6 maanden 59,99

Vrij forse bedragen. Ik twijfel sterk om naar Tmobile te gaan met 1Gbit.
Dat ik een mobiel abbo moet verlengen maakt ze niet veel uit. Je krijgt alleen husselkorting.
(kpn unlimited = 25 euro, 20gb is 22,50)

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:40
Misschien weet iemand wat de oplossing van mijn probleem is.
Als ik download zonder de TV ontvanger aan te hebben trek ik de volle bandbreedte dicht.
Zodra ik 1 TV ontvanger in huis aanzet valt de download snelheid enorm terug. De TV ontvangers zitten op een eigen switch met IGMP snooping.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:49
OnsDenis schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:18:
Als ik download zonder de TV ontvanger aan te hebben trek ik de volle bandbreedte dicht.
Zodra ik 1 TV ontvanger in huis aanzet valt de download snelheid enorm terug. De TV ontvangers zitten op een eigen switch met IGMP snooping.

[Afbeelding]
Hoe meet het device dat dit plaatje toont dit? Wat meet je als second opinion tijdens TV kijken met de SpeedTest CLI app?

• gws24
  • Laatst online: 12:30

gws24

Thinking is hard!

Afgelopen woensdag aangesloten op glasvezel en haal de volgende snelheden bedraad:

Niet zo vaak getest omdat ik alleen maar 1 Gbit genomen heb omdat het met de december actie even duur was als alle andere snelheden, ik zal dus ook na dit jaar gaan voor een lagere snelheid. Wifi met de kpn box 12b werkt een stuk beter dan met de oude v10 die ik hier voor had. Op zolder haal ik nog een respectabele 230 mbit/s.

Qua installatie zie ik hier verschillende verhalen, wel/geen monteur wel/geen ONT in het pakket etc, bij mij zat er wel een XGS-ONT in het pakket en de monteur was direct ingepland bij het afsluiten van het abonnement. Komt waarschijnlijk omdat hier in de buurt (oude wijk in Delft) glasvezel voor het eerst is aangelegd. Qua installatie kan je het makkelijk zelf doen maar omdat het een nieuwe installatie was vond ik het persoonlijk wel handig dat de monteur hem ook nog even testte.

tijdlijn:
- aug/sept: stel roemenen/polen maken meters en leggen de glasvezel in de straat en laten een sprietje naar buiten steken.
- paar weken later de volgende groep die het sprietje wegwerken onder de tegels en ik zag in de buurt ook een mannetje bij de wijkkast met een laptop dus dan koppelen ze neem ik aan de adressen aan de sprietjes.
- 9 december monteur die het glasvezel punt in de meterkast maakt.
- dezelfde dag zag ik toevallig de deal voor 35 euro 1 gbit en meteen aangevraagd. Ik was namelijk helemaal nog niet van plan om het te nemen maar dit is gewoon een erg goede aanbieding.
- 11 januari monteur die de ONT en box installeert.

[Voor 3% gewijzigd door gws24 op 16-01-2023 18:11]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• ANdrode
  • Niet online
kevertje1977 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:15:

Aanbod is :
6 maanden 48,49
na 6 maanden 68,49 , tenzij ik downgrade naar 100mbit dan word het na 6 maanden 59,99

Dat ik een mobiel abbo moet verlengen maakt ze niet veel uit. Je krijgt alleen husselkorting.
Zijn deze prijzen inclusief netflix?

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02 20:36

[Afbeelding]
Welke switch gebruik je en hoe is een en ander aangesloten (volgorde, poorten etc)?

FritzBox 4060 | FritzRepeater 1200AX | 2 x FritzRepeater 3000

• Edje040
ernstoud schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:32:
[...]

Hoe meet het device dat dit plaatje toont dit? Wat meet je als second opinion tijdens TV kijken met de SpeedTest CLI app?
Plaatje is van de FritzBox (onlinemonitor)

• ernstoud
Edje040 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:49:
[...]

Plaatje is van de FritzBox (onlinemonitor)
En: “Wat meet je als second opinion tijdens TV kijken met de SpeedTest CLI app?“

• Edje040
ernstoud schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:07:
[...]

En: “Wat meet je als second opinion tijdens TV kijken met de SpeedTest CLI app?“
Dat kan @OnsDenis je wellicht zelf vertellen ;-)

• ernstoud
Edje040 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:10:
[...]

Ja, die verwarring krijg je als jij een vraag beantwoord die aan een ander gesteld is :? .

• secretfool
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-02 14:35
Weet iemand hier hoe het met het volgende geval zit:

10 december heb ik een bestelling bij KPN ingezet voor glasvezel met 12 maanden korting. Dit zou in gaan op 11 januari. Helaas werd mijn glasvezelaansluiting maar niet aangesloten en komen ze eindelijk komende vrijdag opnieuw (ze moeten via de buren waardoor het niet zomaar kon als ze in de buurt waren).

Nu heb ik vandaag KPN gebeld en blijkt dat mijn bestelling door KPN is geannulleerd. Echter heb ik hier nooit enig bericht van ontvangen. Ze kon nu wel een nieuw contract voor mij afsluiten maar niet met de 12 maanden korting. Wel met 6 maanden korting en een 50e retour op 2de factuur. Tevens wordt de aansluiting nu pas 17 februari doordat oude contract opgezegd moet worden en ze kennelijk opnieuw de 30 dagen hanteren.

Wat ik mij afvroeg is of KPN hier in hun recht staat, of dat ik door die eerdere bestelling eigenlijk nog steeds recht zou moeten hebben op de 12 maanden korting doordat ik nooit geinformeerd ben van de eenzijdige annulering?

• OnsDenis
Edje040 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:48:
[...]

Welke switch gebruik je en hoe is een en ander aangesloten (volgorde, poorten etc)?
Ik heb het als volgt aangesloten. Poort 1 van de Fritzbox gaat naar een TP-link switch voor alle vaste apparatuur. Poort 2 van de Fritzbox gaat naar een POE-switch voor de unifi ubiquiti wifi punten. Poort 4 van de Fritzbox gaat naar de TV switch een Netgear ProSafe GS108E. Hier zitten mijn enige 2 TV ontvangers op aangesloten.

• OnsDenis
Edje040 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:10:
[...]

De speedtest CLI app heb ik nog nooit eerder gebruikt. Ik zal vanavond eens kijken of ik hiermee wat kan meten.

• kevertje1977
ANdrode schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:38:
[...]

Zijn deze prijzen inclusief netflix?
Ja, maar het is vrij fors in verhouding met tmobile en wat ik nu heb.

• ANdrode
  • Niet online
kevertje1977 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:44:
[...]

Ja, maar het is vrij fors in verhouding met tmobile en wat ik nu heb.
Het is veel duurder. Ik zit in een vergelijkbare situatie en wil wat meer korting om te blijven.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:56

LoCuTuS2000

Resistance is futile

[Afbeelding]
Dit probleem had ik ook, mijn probleem was toch de switch bij de TV die toch geen IGMP snooping ondersteunde. Anders even een kabel rechtstreeks in de router voor de test?

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-02 21:55
Eind november heeft T-Mobile bij mij (eindelijk) een werkende glasvezelverbinding opgeleverd.
Op zich ben ik daar heel tevreden over, alleen is de beeldkwaliteit van het T-Mobile TV platform
duidelijk minder dan ik gewend was van Ziggo. Ik lees regelmatig dat de beeldkwaliteit van KPN ook veel beter is.

Vandaag -na een eerdere aankondiging per brief- mannen van KPN aan de deur gehad met de mededeling dat binnenkort de straat hier open gaat voor KPN glasvezel. Dat betekent dus dat ik de luxe krijg om te kunnen kiezen uit twee verschillende glasvezel netwerken.

De KPN mannen vertelden mij dat, als ik toestemming geef, de glasvezel gratis doorgetrokken wordt door de voortuin naar de meterkast, zonder verdere verplichtingen. Geef ik die toestemming niet, en wil ik het in een later stadium toch hebben, dan zijn er kosten aan verbonden.

Bij T-Mobile / Open Dutch Fiber werd e.e.a. alleen doorgetrokken naar de meterkast als ik een abonnement met een contract van één jaar afsloot.

Voorlopig zit ik dus vast aan T-Mobile voor een jaar. Ik weet nog niet of ik na dat jaar bij T-Mobile blijf of overstap op KPN.

Maar als ik KPN nu al toestemming geef een aansluiting in de meterkast te maken, is dat dan echt zonder verdere verplichtingen?

• gws24
  • Laatst online: 12:30

gws24

Thinking is hard!

ReneK schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:04:

Maar als ik KPN nu al toestemming geef een aansluiting in de meterkast te maken, is dat dan echt zonder verdere verplichtingen?
Dat is echt zonder verdere verplichtingen. Komt ook omdat over een aantal jaar KPN het koper netwerk wil uitfaseren (https://www.kpn-wholesale...band/uitfaseren-koper.htm) en ze willen natuurlijk daarna nog wel abonnementen kunnen verkopen en dat gaat makkelijker als mensen al een aansluiting hebben ;) .

[Voor 6% gewijzigd door gws24 op 17-01-2023 17:18]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• jopoh
ReneK schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:04:
Eind november heeft T-Mobile bij mij (eindelijk) een werkende glasvezelverbinding opgeleverd.
Op zich ben ik daar heel tevreden over, alleen is de beeldkwaliteit van het T-Mobile TV platform
duidelijk minder dan ik gewend was van Ziggo. Ik lees regelmatig dat de beeldkwaliteit van KPN ook veel beter is.

Vandaag -na een eerdere aankondiging per brief- mannen van KPN aan de deur gehad met de mededeling dat binnenkort de straat hier open gaat voor KPN glasvezel. Dat betekent dus dat ik de luxe krijg om te kunnen kiezen uit twee verschillende glasvezel netwerken.

De KPN mannen vertelden mij dat, als ik toestemming geef, de glasvezel gratis doorgetrokken wordt door de voortuin naar de meterkast, zonder verdere verplichtingen. Geef ik die toestemming niet, en wil ik het in een later stadium toch hebben, dan zijn er kosten aan verbonden.

Bij T-Mobile / Open Dutch Fiber werd e.e.a. alleen doorgetrokken naar de meterkast als ik een abonnement met een contract van één jaar afsloot.

Voorlopig zit ik dus vast aan T-Mobile voor een jaar. Ik weet nog niet of ik na dat jaar bij T-Mobile blijf of overstap op KPN.

Ja is geheel kostenloos zonder enige verplichting :) dus zou zeggen altijd toestemming geven om hem aan te leggen. heb je altijd de keuze.
Nee, je bent niet verplicht om een glasvezel abonnement af te sluiten. We sluiten jouw woning kosteloos en vrijblijvend aan op ons glasvezelnetwerk. Je betaalt hier dus niets voor. Belangrijk: geef wél op tijd toestemming. Alleen dan kunnen we je woning gratis aansluiten op glasvezel. Wist je dat er meerdere providers leveren over ons glasvezelnetwerk? Bekijk ons provideroverzicht om te zien wie levert op ons netwerk.
achteraf aanleg is 9/10keer op dit moment nog steeds gratis alleen doe het gelijk wordt je project meegenomen en straks niet te wachten tot kpn netwerk je kan aansluiten voor na aansluiting

[Voor 11% gewijzigd door jopoh op 17-01-2023 17:29]

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-02 21:55
Bedankt, gws24 en jopoh!

De keuze wel/geen toestemming voor het aansluiting is dus eigenlijk een no-brainer ;-)

• Edje040
OnsDenis schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Ik heb het als volgt aangesloten. Poort 1 van de Fritzbox gaat naar een TP-link switch voor alle vaste apparatuur. Poort 2 van de Fritzbox gaat naar een POE-switch voor de unifi ubiquiti wifi punten. Poort 4 van de Fritzbox gaat naar de TV switch een Netgear ProSafe GS108E. Hier zitten mijn enige 2 TV ontvangers op aangesloten.
Welk type TP-Link is het precies. Met name de eerdere modellen kunnen complete netwerken platleggen bij gebruik van interactieve tv. Je zou eens kunnen test om die even los te koppelen en je testapparaat aan te sluiten op de GS108E. Zou je de Netgear eens op poort 3 willen zetten (die is niet in gebruik volgens mij).

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-02 13:34
kevertje1977 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:15:

Aanbod is :
6 maanden 48,49

Hier in hetzelfde schuitje, nu nog tot eind maart met de 35 euro voor het hele jaar deal. De huidige aanbieding is dus die deal doorschuiven voor 6 maanden en dan over naar de reguliere prijs. Ik wacht nog maar even af, wellicht komt er volgende maand nog een betere aanbieding.

Edit; ik zie dat je naar Tmobile zou willen gaan en vergelijk de aanbiedingen eens, kun je aangeven wat daar goedkoper aan is? Ik zie het niet echt namelijk. Het scheelt € 5 per maand

[Voor 9% gewijzigd door BiLLie- op 18-01-2023 10:40]

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-01 16:43
Vraagje over het meten van mijn internetsnelheid en in hoeverre mijn KPN WiFi versterker deze snelheid negatief beinvloed.

Eerst maar even mijn inventaris:
  • Ik heb (sinds een jaar of twee) KPN "Hussel Internet 200 Mbit/s glasvezel"
  • Modem: Experiabox V10A
  • KPN Arcadyan WiFi versterker (met kabel verbonden vanaf Experiabox)
Nu zit ik, sinds lange tijd, weer eens thuis te werken en heb ik het idee dat internet trager dan normaal is -O-
Maar voordat ik bij onze IT afdeling ga klagen over de rete-trage VPN verbinding, dacht ik eerst nog eens even mijn eigen verbinding te testen.
(dit bleek een andere oorzaak te hebben)

Ik heb mijn laptop bekabeld (CAT 5E) verbonden met bovengenoemde KPN versterker (welke op zijn beurt dus weer bekabeld verbonden is met m'n Experiabox.

Als ik nu de KPN speedtester draai op die laptop, dan komt die uit op:
±95Mbps (Download)
±95Mbps (Upload)

Als ik vervolgens (via WiFi) met m'n telefoon verbind met de Experiabox en de speedtest uitvoer, is de uitslag:
±185Mbps (Download)
±245Mbps (Upload)

(ook nog even ge-dubbel-checkt met de Ookla speedtest, met min of meer hetzelfde resultaat)

Nu kan ik me voorstellen dat die KPN versterker de snelheid wel íets drukt, maar zoveel?
Ik heb er heel weinig verstand van, maar als ik naar de specificaties van de KPN versterker kijk, dan staat daar (volgens mij) dat hij WiFi snelheid van 300Mbps "aan kan". Ik neem aan dat bekabeld die snelheid niet veel lager zou mogen zijn, toch?

Kan iemand me dit uitleggen?

Is er iets mis met mijn KPN WiFi versterker?
Zijn de hierboven genoemde gemeten snelheden "normaal" voor een 200Mbit glasvezel verbinding?

• kevertje1977
BiLLie- schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:37:
[...]

Hier in hetzelfde schuitje, nu nog tot eind maart met de 35 euro voor het hele jaar deal. De huidige aanbieding is dus die deal doorschuiven voor 6 maanden en dan over naar de reguliere prijs. Ik wacht nog maar even af, wellicht komt er volgende maand nog een betere aanbieding.

Edit; ik zie dat je naar Tmobile zou willen gaan en vergelijk de aanbiedingen eens, kun je aangeven wat daar goedkoper aan is? Ik zie het niet echt namelijk. Het scheelt € 5 per maand
Voor zover ik het snap kan ik 1gbit krijgen voor 6 maanden voor 35 euro.
Na 6 maanden wordt het 55 euro.
KPN Mobiel is 20gb voor 22,50

als ik naar tmobile ga dan kan ik voor zover ik zie 1gbit krijgen voor 30 euro per maand en na 6 maanden voor 45 euro.
tmobile mobiel is 23,50 voor 22gb (1 jaar)

Dan zou ik bij tmobile na 6 maanden in totaal 63,50 betalen terwijl dat bij kpn na 6 maanden 77,50 is.
(als ik goed reken)

• kevertje1977
Bloedvat schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:42:

±95Mbps (Download)
±95Mbps (Upload)
Ik zou bijna denken dat je CAT5E kabel niet goed is en wellicht een paar adertjes defect heeft.
Heb je een UTP tester om alle 8 de kopers te checken ?

Voor gigabit heb je 4 paren nodig. Voor 100mbit zijn 2 paren nodig

Wikipedia: Ethernet over twisted pair

[Voor 41% gewijzigd door kevertje1977 op 18-01-2023 10:57]

• Bloedvat
kevertje1977 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:57:
[...]

Ik zou bijna denken dat je CAT5E kabel niet goed is en wellicht een paar adertjes defect heeft.
Heb je een UTP tester om alle 8 de kopers te checken ?

Voor gigabit heb je 4 paren nodig. Voor 100mbit zijn 2 paren nodig

Wikipedia: Ethernet over twisted pair
Ik heb helaas niet zo'n UTP tester. Maar als er een adertje defect is, heb je dan überhaupt nog steeds wel verbinding?

Die CAT 5E kabel kreeg ik met de Experiabox meegeleverd (en zelf nog eentje extra erbij gekocht), dus ik ging/ga er eigenlijk wel een beetje vanuit dat die kabels goed genoeg zijn. Is dat niet zo?

EDIT:
Oh, dat probleem van die trage VPN (nóg trager dan normaal :P) lag kennelijk niet aan mijn verbinding, liet onze IT net weten. Ik zal dat even aanpassen in mijn eerste post

[Voor 10% gewijzigd door Bloedvat op 18-01-2023 11:05]

• kevertje1977
Bloedvat schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:03:
[...]

Ik heb helaas niet zo'n UTP tester. Maar als er een adertje defect is, heb je dan überhaupt nog steeds wel verbinding?

Die CAT 5E kabel kreeg ik met de Experiabox meegeleverd (en zelf nog eentje extra erbij gekocht), dus ik ging/ga er eigenlijk wel een beetje vanuit dat die kabels goed genoeg zijn. Is dat niet zo?
Als er 1 aderpaar stuk is kan je nog steeds 100mbit hebben ipv 1000mbit. Het ligt er aan welke defect zijn.
ook kan het zijn dat je apparatuur op 100mbit staat ingesteld ipv op 1000mbit.

Maar ik ken die apparaten zelf niet. Het is alleen opmerkelijk dat het 95mbit is. Daarom dacht ik die kant op :)

• Bloedvat
kevertje1977 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:04:
[...]

Als er 1 aderpaar stuk is kan je nog steeds 100mbit hebben ipv 1000mbit. Het ligt er aan welke defect zijn.
ook kan het zijn dat je apparatuur op 100mbit staat ingesteld ipv op 1000mbit.

Maar ik ken die apparaten zelf niet. Het is alleen opmerkelijk dat het 95mbit is. Daarom dacht ik die kant op :)
ah zo... hmm..
Ik zal eens kijken of (hoe) ik kan inloggen op de versterker

Maar, wat voor Mbps waardes zou jij verwachten bij een 200Mbit verbinding? Is die 185Mbps die ik beneden met m'n telefoon meet, wel "normaal"?

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-02 13:34
kevertje1977 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:54:
[...]

Voor zover ik het snap kan ik 1gbit krijgen voor 6 maanden voor 35 euro.
Na 6 maanden wordt het 55 euro.
KPN Mobiel is 20gb voor 22,50

als ik naar tmobile ga dan kan ik voor zover ik zie 1gbit krijgen voor 30 euro per maand en na 6 maanden voor 45 euro.
tmobile mobiel is 23,50 voor 22gb (1 jaar)

Dan zou ik bij tmobile na 6 maanden in totaal 63,50 betalen terwijl dat bij kpn na 6 maanden 77,50 is.
(als ik goed reken)
Je bedragen kloppen niet (of ik heb een andere website van T-mobile/KPN)

Eerste 6 maanden 1gbit bij KPN is inderdaad € 35, daarna wordt het volgens mij € 57,50 (excl tv)
Eerste 6 maanden 1gbit bij Tmobile is € 30, daarna wordt het volgens mij € 60 (excl tv)

Eenmalige kosten zijn ook fors hoger bij Tmobile versus KPN (€ 67,50 vs € 25)

Edit; waarbij je eenmalige kosten natuurlijk vervallen bij KPN als je ingaat op hun verlenging

[Voor 5% gewijzigd door BiLLie- op 18-01-2023 11:12]

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:51
BiLLie- schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:11:
[...]

Je bedragen kloppen niet (of ik heb een andere website van T-mobile/KPN)

Eerste 6 maanden 1gbit bij KPN is inderdaad € 35, daarna wordt het volgens mij € 57,50 (excl tv)
Eerste 6 maanden 1gbit bij Tmobile is € 30, daarna wordt het volgens mij € 60 (excl tv)

Eenmalige kosten zijn ook fors hoger bij Tmobile versus KPN (€ 67,50 vs € 25)

Edit; waarbij je eenmalige kosten natuurlijk vervallen bij KPN als je ingaat op hun verlenging
T-Mobile hanteert verschillende prijzen voor levering over WBA en levering via hun eigen apparatuur. Dus de getoonde prijzen kunnen per postcode verschillen.

[Voor 4% gewijzigd door Muis666 op 18-01-2023 13:28]

• OnsDenis
Edje040 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:29:
[...]

Welk type TP-Link is het precies. Met name de eerdere modellen kunnen complete netwerken platleggen bij gebruik van interactieve tv. Je zou eens kunnen test om die even los te koppelen en je testapparaat aan te sluiten op de GS108E. Zou je de Netgear eens op poort 3 willen zetten (die is niet in gebruik volgens mij).
ALs ik de TV ontvanger zonder switch rechtstreeks op de Fritzbox aan heb staan haal ik de volgende speedtest resultaten.

Zet ik het TV ontvanger uit dan zijn de resultaten als volgt. Het wordt in vedergeval niet veroorzaakt door de Netgear TV switch. Die is er nu helemaal tussenuit.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:25

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
OnsDenis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:54:
[...]

ALs ik de TV ontvanger zonder switch rechtstreeks op de Fritzbox aan heb staan haal ik de volgende speedtest resultaten.
[Afbeelding]

Zet ik het TV ontvanger uit dan zijn de resultaten als volgt. Het wordt in vedergeval niet veroorzaakt door de Netgear TV switch. Die is er nu helemaal tussenuit.
[Afbeelding]
Dan kun je het ook verder doortesten door de tp-link switch er tussen uit te halen en kijken of de download dan terugvalt als de tv-ontvanger actief is :)

Tweakers Discord

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Doet je switch wel IGMP snooping? Ik neem aan dat je een 200 Mbit/s abonnement hebt (want dan zijn de hogere resultaten wat je kunt verwachten. Ik heb niet naar boven gescrolled om te lezen.)

Anders even een nieuw switchje halen die dat wel ondersteunt.

• Edje040
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien was ik niet duidelijk. Excuus. Het gaat namelijk juist om de TP-Link in het netwerk. Die Netgear doet het wel (ervaring). Probeer het dus eens zonder de TP-Link in het netwerk.

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:41

JoSchaap

Had a life, got a modem..

vandaag is hier de glasvezel afgemonteerd.
toen ik liet vallen dat ik al besteld had mompelde de monteur iets over oh dan moet ik nog iets pakken.

meteen de XGS-PON converter erop (combi unit) en 5 min later was ik al online op het nieuwe abbonement!

het pakket (modem en toebehoren) komt vanavond laat pas met PostNL en zal dus een mooi plekje in de berging krijgen 8)7

Nu had ik al een prima ziggo lijn, maar die upload daar is echt niet meer van deze tijd..

verschil in beeld:

[Voor 30% gewijzigd door JoSchaap op 18-01-2023 19:35]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Heeft iemand bij een KPN AON 1gbps verbinding de fiber in een router gestoken welke 2,5gbps poorten heeft. Wat zijn de snelheden die je dan haalt? Blijft je dan ook hangen op +/- 940mbps up/down, of haal je dan wel 1024mbps?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Arjan A
  • Laatst online: 12:40

Arjan A

Cenosillicafoob

TFHfony schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:22:
Heeft iemand bij een KPN AON 1gbps verbinding de fiber in een router gestoken welke 2,5gbps poorten heeft. Wat zijn de snelheden die je dan haalt? Blijft je dan ook hangen op +/- 940mbps up/down, of haal je dan wel 1024mbps?
Ikzelf niet, maar op het KPN forum iemand wel: https://forum.kpn.com/int...ostid=1439838#post1439838

Standpunt van KPN: https://forum.kpn.com/int...ostid=1433996#post1433996

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

In het eerste onderwerk zit de glasvezel gewoon in de Box12, daarna komt er pas een 2.5gbps poort op een router, maar ben je dus door de LAN poorten Box 12 al gelimiteerd op 1gbps.
In het 2e geval gaat het XGS-PON, ik vraag het bij een AON aansluiting. Dus graag toch even een echte ervaring ipv een theoretisch verhaal van een monteur op een andersoortige aansluiting.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• jopoh
TFHfony schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:44:
[...]

In het eerste onderwerk zit de glasvezel gewoon in de Box12, daarna komt er pas een 2.5gbps poort op een router, maar ben je dus door de LAN poorten Box 12 al gelimiteerd op 1gbps.
In het 2e geval gaat het XGS-PON, ik vraag het bij een AON aansluiting. Dus graag toch even een echte ervaring ipv een theoretisch verhaal van een monteur op een andersoortige aansluiting.
zowel AON als XGS-pon heeft de zelfde profiel snelheid
door de overhead die er op zit van onderandere ethernet en pppoe kom je uit rond de max van 940

• JoSchaap
  • Laatst online: 13:41

JoSchaap

Had a life, got a modem..

TFHfony schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:22:
Helaas geen AON hier :)
de TK01 XGS2110 converter ondersteund wel 1, 2.5, 5 en 10GB link zag ik :)

De SFP+ poort op mijn eigen router met is nu met een Base-T RJ45 module met 10Gig link met de converter verbonden. na wat rommellen kom ik nu hier op uit. Maar ik moet nog wel even wat schonen in de firewall rules ed. (vandaag net aangesloten, dus even snel-snel) :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

JoSchaap schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:30:
[...]

Helaas geen AON hier :)
de TK01 XGS2110 converter ondersteund wel 1, 2.5, 5 en 10GB link zag ik :)

De SFP+ poort op mijn eigen router met is nu met een Base-T RJ45 module met 10Gig link met de converter verbonden. na wat rommellen kom ik nu hier op uit. Maar ik moet nog wel even wat schonen in de firewall rules ed. (vandaag net aangesloten, dus even snel-snel) :)

[Afbeelding]
Kijk... Dit is inderdaad hetgeen wat ik eigenlijk een beetje vermoed. Hopelijk kan iemand met een AON aansluiting hier ook eens naar kijken.

• OnsDenis
Edje040 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:57:
[...]

Misschien was ik niet duidelijk. Excuus. Het gaat namelijk juist om de TP-Link in het netwerk. Die Netgear doet het wel (ervaring). Probeer het dus eens zonder de TP-Link in het netwerk.
Vandaag weer een stapje verder. 1x een Arris VIP5202 en 1 laptop rechtstreeks aangesloten op de Fritzbox. Verder helemaal niets. Als ik de TV ontvanger uit heb staan is de upload 242Mbps (bij een 200-200 aansluiting) zodra ik de Arris aanzet blijft er maar 12,71Mbps upload over. Andere VIP5202 aangesloten vergelijkbare waardes. Waarschijnlijk iets met de Fritzbox aan de hand?

• Edje040
OnsDenis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:09:
[...]

Vandaag weer een stapje verder. 1x een Arris VIP5202 en 1 laptop rechtstreeks aangesloten op de Fritzbox. Verder helemaal niets. Als ik de TV ontvanger uit heb staan is de upload 242Mbps (bij een 200-200 aansluiting) zodra ik de Arris aanzet blijft er maar 12,71Mbps upload over. Andere VIP5202 aangesloten vergelijkbare waardes. Waarschijnlijk iets met de Fritzbox aan de hand?
Welke snelheden zijn er op je adres mogelijk? Zal waarschijnlijk 1000/1000 zijn. Dan zou het zo moeten zijn dat er niets van de snelheid afgaat omdat je 800 ruimte hebt die de tv ontvanger kan gebruiken.
Dan zou je bijna de FB verdenken. Je hebt het profiel op KPN staan neem ik aan?
Snelheid op de poort wordt automatisch gedetecteerd? Anders zou je de poort waar de ontvanger op zit eens op 100mbps kunnen zetten

[Voor 10% gewijzigd door Edje040 op 18-01-2023 22:25]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
TFHfony schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:34:
[...]

Kijk... Dit is inderdaad hetgeen wat ik eigenlijk een beetje vermoed. Hopelijk kan iemand met een AON aansluiting hier ook eens naar kijken.
Mijn Fritzbox 5530 heeft een 2,5Gbit poort, alleen heb ik geen laptop ander apparaat met eenzelfde poort.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:57
TFHfony schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:34:
[...]

Wat hoop je te vinden? Iemand met een AON aansluiting zit in de PoP op een 1 Gbit poort. Dus er wordt sowieso maximaal 1024 Mbit verstuurd.
De overhad die je onvermijdelijk kwijtraakt is 4 tot 5 procent. Dus kun je in theorie nooit meer dan 970 tot 980 Mbit thuis ontvangen. Ook al gebruik je een eigen SFP module met directe fiberaansluiting.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Barre73 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:15:
[...]

Wat hoop je te vinden? Iemand met een AON aansluiting zit in de PoP op een 1 Gbit poort. Dus er wordt sowieso maximaal 1024 Mbit verstuurd.
De overhad die je onvermijdelijk kwijtraakt is 4 tot 5 procent. Dus kun je in theorie nooit meer dan 970 tot 980 Mbit thuis ontvangen. Ook al gebruik je een eigen SFP module met directe fiberaansluiting.
Nou, ik ben toevallig net klaar met mijn "nerdcave" om het zo te zeggen en zit te overwegen of ik NU mijn netwerk in huis ga upgraden en daarbij alles naar 2.5gbps breng en daarbij dan de nieuwe Fritzbox 5590 in de meterkast hang of dat ik nog even wacht tot alles goedkoper wordt en ik echt wat meer met die snelheden kan. En terwijl ik met deze gedachten speelde, kwam deze vraag bij mij op.

• Soundwork
Even inhaken op dit stuk:
https://forum.kpn.com/int...ostid=1433996#post1433996
1000 is ook technisch helaas niet haalbaar in verband met de overhead op gigabit-poorten. Deze is zo'n 6%. In het begin dat KPN gigabit-internet aanbood werd er ook de volle 1000Mbps uit de centrale gestuurd met het gevolg dat apparatuur ‘over zijn nek’ ging en het dienstuitval opleverde. Er is toen besloten om bij gigabit internet een snelheid van maximaal 940Mbps uit de poort in de centrale te laten komen om de verbinding stabiel te houden.
Dit snap ik niet. De DSLAM in de POP levert toch gewoon 1024 Mbit/s per Gbic poort die naar de ODF lades gaan?

Hebben ze de port profiles op die Gbic's van de DSLAM's nu op een lagere snelheid gezet omdat ze onderuit gingen??

Ik heb het hier uitsluitend over de AON techniek (GoF).

• ernstoud
Soundwork schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:55:
[...]

Even inhaken op dit stuk:
https://forum.kpn.com/int...ostid=1433996#post1433996

[...]

Dit snap ik niet. De DSLAM in de POP levert toch gewoon 1024 Mbit/s per Gbic poort die naar de ODF lades gaan?

Hebben ze de port profiles op die Gbic's van de DSLAM's nu op een lagere snelheid gezet omdat ze onderuit gingen??

Ik heb het hier uitsluitend over de AON techniek (GoF).
Lees: https://www.gigabit-wirel...oughput-gigabit-ethernet/

This means that when using default Ethernet frame size of 1518 byte (MTU = 1500) we have an efficiency of around 94% (118660598 / 125000000), meaning that the other 6% is used for the protocols at various layer, which we could call overhead.“

Bij Gigabit ethernet blijft met normale frame grootte rond de 940Mbps over. En dat is ook wat de meeste mensen dus op AON gewoon meten. Je krijgt dus precies waar je voor betaalt. Wat is dan hier het probleem?

• Soundwork
ernstoud schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:14:
[...]

Lees: https://www.gigabit-wirel...oughput-gigabit-ethernet/

This means that when using default Ethernet frame size of 1518 byte (MTU = 1500) we have an efficiency of around 94% (118660598 / 125000000), meaning that the other 6% is used for the protocols at various layer, which we could call overhead.“

Bij Gigabit ethernet blijft met normale frame grootte rond de 940Mbps over. En dat is ook wat de meeste mensen dus op AON gewoon meten. Je krijgt dus precies waar je voor betaalt. Wat is dan hier het probleem?
Dat is niet zozeer het probleem, maar meer omdat KPN aangeeft dat ze de poorten op de DSLAM moeten "knijpen" op 940 Mbps omdat ze anders vastlopen. Dat begrijp ik niet.

• ernstoud
Soundwork schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:41:
[...]

Dat is niet zozeer het probleem, maar meer omdat KPN aangeeft dat ze de poorten op de DSLAM moeten "knijpen" op 940 Mbps omdat ze anders vastlopen. Dat begrijp ik niet.
Ik krijg met de link die je geeft naar het KPN forum een foutmelding dus er is niet te controleren wie die opmerking gemaakt heeft maar ik vermoed zo dat het geen KPN monteur was. Lijkt me een broodje aap verhaal.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
[...]

Dan heb je met een persoon zonder de juiste kennis gesproken.

940Mbps is de absolute max, test maar eens naar je NAS met SSD in huis. Hoef jij niets voor te knijpen of in te stellen, het is vanzelf 940mbps :9

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 20:39
[...]

Dat geeft KPN aan omdat deze medewerker iets over een klok en een klepel gehoord heeft ;)

Share and Enjoy!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:58
ernstoud schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:52:
[...]

Ik krijg met de link die je geeft naar het KPN forum een foutmelding dus er is niet te controleren wie die opmerking gemaakt heeft maar ik vermoed zo dat het geen KPN monteur was. Lijkt me een broodje aap verhaal.
in de quote is er wat verloren gegaan, deze link is het: https://forum.kpn.com/int...ostid=1433996#post1433996

Heb meer het idee dat ze proberen dat gebruiker stopt met zeuren als er geen enkele andere verklaring geaccepteerd word :)

Fatsoenlijke netwerkapparatuur hoef je niet te cappen, als ik op m'n thuisnetwerk (alles gbit) vanaf verschillende plekken zo hard mogelijk data stuur naar 1 pc, dan blijft de max snelheid over de verbinding hetzelfde, alleen met queue'ing word de bandbreedte wat verdeeld, gaan er misschien wat pakjes verloren. Niets waar tcp niet mee om kan gaan :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Soundwork
stormfly schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:53:
[...]

Dan heb je met een persoon zonder de juiste kennis gesproken.

940Mbps is de absolute max, test maar eens naar je NAS met SSD in huis. Hoef jij niets voor te knijpen of in te stellen, het is vanzelf 940mbps :9
Juist, en daarom snap ik die post op het KPN forum dus niet.
Er hoeft niets geknepen te worden en broodje app lijkt mij inderdaad het geval te zijn.

• stormfly
  • Nu online
Wat zou kunnen is dat ze iets aan verdeling hebben ingericht (QoS) waarbij backbone netwerk verkeer vanuit een ONT kastje altijd blijf communiceren. Wat ook weer niet nodig hoeft te zijn, omdat de fiberpaden achter het ONT kastje grotere bandbreedtes dan 1Gigabit kunnen verwerken kunnen meen ik.

anyway, no clue.

• Soundwork
stormfly schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:15:
Wat zou kunnen is dat ze iets aan verdeling hebben ingericht (QoS) waarbij backbone netwerk verkeer vanuit een ONT kastje altijd blijf communiceren. Wat ook weer niet nodig hoeft te zijn, omdat de fiberpaden achter het ONT kastje grotere bandbreedtes dan 1Gigabit kunnen verwerken kunnen meen ik.

anyway, no clue.
Je hebt het nu over de XGS-PON techniek. Het betreft hier de AON/GoF techniek.

• stormfly
  • Nu online
Soundwork schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:23:
[...]

Je hebt het nu over de XGS-PON techniek. Het betreft hier de AON/GoF techniek.
Dat klopt alleen bij x-PON heb je een actieve component op de lijn die je zou willen beheren. Vanuit die gedachte schreef ik het.

• ernstoud
Ik begrijp niets van dat verhaal van die KPN monteur in die thread. Als je AON apparatuur in de POP hebt met gigabit poorten aan de klantzijde dan zal de klant door de overhead 940 Mbps krijgen. Wil je dat hoger maken dan zul je poorten moeten inrichten met een hogere snelheid dan gigabit. Maar dan ga je over de ITU normen voor gigabit ethernet heen. Dan ga je poorten maken (is dat in die generatie apparatuur met QoS mogelijk?) die een hogere bitrate dan 1.250 Mbps realiseren.

Dan maak je je eigen problemen wel ja, want je gaat de normatiek "buigen". Gigabit ethernet over AON heeft nu eenmaal die genormeerde bitrate. Logisch dat dan, zoals de KPN monteur in die thread zegt, de apparatuur op tilt gaat.

De TS in die thread heeft wel een punt. Voor de consument is gigabit 1000 Mbps (los dan nog dat er ook discussie kan zijn of dat niet eigenlijk 1024 x 1024 x 1024 moet zijn, i.p.v. 1000 x 1000 x 1000), voor de ISP's en conform de normen voor "standaard" ethernet (lees met een MTU van 1500) is dat rond de 940 Mbps. Is dat "misleiding" of zo? Nee. hoe zou je gigabit anders moeten noemen? "Bijna-gigabit" of zo?

---

Leuk tooltje waar in die thread in het KPN Forum naar verwerzen wordt (https://github.com/nikiluk/automate-ookla-speedtest). Ik gebruik zelf ook zoiets (FreeBasic, ploticus...). Houd wel voor ogen dat de bevestiging van de Ookla voorwaarden in de CLI versie na een bepaalde tijd (ik meen elke maand) weer nodig is. Als je dus geautomatiseerde testen over een langere tijd laat lopen moet je dit afvangen. Dat doet het script in de genoemde GitHub repository niet.

Off-topic; beter is iPerf3 gebruiken met een eigen iPerf3 server. Ik gebruik de Oracle Cloud Infrastructure Free Tier... 4 core, 24 Gb RAM, 200 Gb storage, 4 Gbps networking, Ubuntu 22.04. datacenter in Amsterdam, ping 6-8 ms. Helemaal gratis tot in de eeuwigheid. Werkt perfect. Bij Ookla servers is toch vaak sprake van beperkte bandbreedte, dus wat meet je nu eigenlijk?

[Voor 22% gewijzigd door ernstoud op 19-01-2023 23:30]

• EricJH
  • Laatst online: 06:17
ernstoud schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:12:
[...]

De TS in die thread heeft wel een punt. Voor de consument is gigabit 1000 Mbps (los dan nog dat er ook discussie kan zijn of dat niet eigenlijk 1024 x 1024 x 1024 moet zijn, i.p.v. 1000 x 1000 x 1000), voor de ISP's en conform de normen voor "standaard" ethernet (lees met een MTU van 1500) is dat rond de 940 Mbps. Is dat "misleiding" of zo? Nee. hoe zou je gigabit anders moeten noemen? "Bijna-gigabit" of zo?
Dan is dat dus een situatie vergelijkbaar met die van kB en kiB bij opslagmedia. Als dat zo is dan klopt het verhaal dat hier op Tweakers rondgaat dat je 940 Mb/s meet en niet 1000 of 1024 Mb/s vanwege overhead dus niet. Of zie ik dat verkeerd? :?

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb gezocht in dit topic maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het haalbaar is om TV te kijken via wifi met de volgende setup: Asus GT-AX11000 router in de meterkast en Asus RT-AX92U bij de TV (AiMesh), aangesloten op de ontvanger van KPN via ethernet-kabel.

Is dit een kansloze missie of moet ik hier in principe goed TV mee kunnen kijken?

Volgens mij is dit ook niet officieel ondersteund door KPN? Krijg van KPN conflicterende berichten over de juiste setup o.b.v. wifi en of het ondersteund wordt door hen.

Motor-forum.nl

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:58
Bananeman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:28:
Ik heb gezocht in dit topic maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het haalbaar is om TV te kijken via wifi met de volgende setup: Asus GT-AX11000 router in de meterkast en Asus RT-AX92U bij de TV (AiMesh), aangesloten op de ontvanger van KPN via ethernet-kabel.

Is dit een kansloze missie of moet ik hier in principe goed TV mee kunnen kijken?

Volgens mij is dit ook niet officieel ondersteund door KPN? Krijg van KPN conflicterende berichten over de juiste setup o.b.v. wifi en of het ondersteund wordt door hen.
Niet via de KPN kastjes/ontvangers tenzij je een speciale firmware hebt geflashed op de 92U en de scripts hebt gebruikt die elders op het forum te vinden zijn.

Je kan wel altijd webtv kijken of bv. via Google TV als je dat gebruikt ipv de officiele 4K ontvangers.

• Muis666
Bananeman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:28:

Als de Asus RT-AX92U alleen draadloos is verbonden met de Asus GT-AX11000 sowieso kansloos. Het is vele keren in dit topic genoemd dat IPTV multicast verkeer niet over WiFi kan lopen i.v.m. packet loss en delays.

En voor IPTV via KPN ontvanger zijn nodig:
  • Een igmp proxy
  • Speciale DHCP optie 60 op het IPTV vlan
(Zie kopje Eigen router in openingspost)

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dank @Lord_Dain en @Muis666 Dit is heel helder en hier kan ik wat mee. Thanks!

Motor-forum.nl

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik heb sinds 2 dagen dat de volgende site niet meer bereikbaar is via mijn kpn glasvezel verbinding thuis:

https://www.semsportal.com/

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren? ik kan het adres wel pingen en dns resolved netjes. Router / firewall is allemaal al uitgesloten. Wanneer ik over ga op 5g doet de site het direct.

Ik heb deze site nodig ivm doormelding van mijn PV installaties met mijn homeassistant.

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 13:32
bd-casemod schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:22:
Ik heb sinds 2 dagen dat de volgende site niet meer bereikbaar is via mijn kpn glasvezel verbinding thuis:

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren? ik kan het adres wel pingen en dns resolved netjes. Router / firewall is allemaal al uitgesloten. Wanneer ik over ga op 5g doet de site het direct.

Ik heb deze site nodig ivm doormelding van mijn PV installaties met mijn homeassistant.
Geen probleem gemeente Rheden.

• Muis666
bd-casemod schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:22:

Hoe definieer jij niet bereikbaar? Resolvebaar en pingbaar vind ik juist wel bereikbaar. Bij mij doet de website het gewoon, krijg je nog wel een HTTP response terug of helemaal niets?

• bd-casemod
  • Nu online
Muis666 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:59:
[...]

Hoe definieer jij niet bereikbaar? Resolvebaar en pingbaar vind ik juist wel bereikbaar. Bij mij doet de website het gewoon, krijg je nog wel een HTTP response terug of helemaal niets?
hij is pingbaar, maar site doet het niet. krijg daar een timeout op. (ERR_CONNECTION_TIMED_OUT)

Op andere verbindingen dus geen probleem, enkel via mn kpn FTTH werkt het niet.

• Muis666
bd-casemod schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:09:
[...]

hij is pingbaar, maar site doet het niet. krijg daar een timeout op. (ERR_CONNECTION_TIMED_OUT)

Op andere verbindingen dus geen probleem, enkel via mn kpn FTTH werkt het niet.
Als de site wel pingbaar is dan is de KPN routering goed en moet je het denk ik toch echt bij semsportal zoeken. Wellicht is je IP daar in een blocklist terechtgekomen. Ik zag dat ook dries_w geen problemen met de site ervaarde.

• bd-casemod
  • Nu online
Muis666 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:38:
[...]

Als de site wel pingbaar is dan is de KPN routering goed en moet je het denk ik toch echt bij semsportal zoeken. Wellicht is je IP daar in een blocklist terechtgekomen. Ik zag dat ook dries_w geen problemen met de site ervaarde.
Dit is mijn vermoeden nu ook, zal eens een ticket inschieten bij die gasten.

• Barre73
bd-casemod schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:54:
[...]

Dit is mijn vermoeden nu ook, zal eens een ticket inschieten bij die gasten.
Hier ook op KPN FttH gewoon bereikbaar. Site komt direct tevoorschijn.

• biomass
  • Laatst online: 12:37
@bd-casemod Misschien geen ticket inschieten ; in fineprint:
Dear customers,

Due to the recent instability of the intercontinental Internet, you may face login failure issues or data loading issues. GoodWe development team are working on fixing it.
GoodWe apologize any inconvenience brought to you during this period.
Of staat die melding er al 10 jaar?

[Voor 4% gewijzigd door biomass op 21-01-2023 00:36]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-02 22:56

Wildfire

Joy to the world!

Muis666 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:58:
[...]

Als de Asus RT-AX92U alleen draadloos is verbonden met de Asus GT-AX11000 sowieso kansloos. Het is vele keren in dit topic genoemd dat IPTV multicast verkeer niet over WiFi kan lopen i.v.m. packet loss en delays.
Da's niet helemaal waar. KPN ondersteunt hun STB's via wifi als ze op een SuperWifi 2.0 Punt zijn verbonden, mits deze een goede signaalontvangst heeft. Weliswaar met de kanttekening dat alleen bekabeld gegarandeerd wordt, maar toch.

[Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 21-01-2023 01:02]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• sjaak88
  • Laatst online: 13:50
Bloedvat schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:42:
Vraagje over het meten van mijn internetsnelheid en in hoeverre mijn KPN WiFi versterker deze snelheid negatief beinvloed.

Eerst maar even mijn inventaris:
  • Ik heb (sinds een jaar of twee) KPN "Hussel Internet 200 Mbit/s glasvezel"
  • Modem: Experiabox V10A
  • KPN Arcadyan WiFi versterker (met kabel verbonden vanaf Experiabox)
Nu zit ik, sinds lange tijd, weer eens thuis te werken en heb ik het idee dat internet trager dan normaal is -O-
Maar voordat ik bij onze IT afdeling ga klagen over de rete-trage VPN verbinding, dacht ik eerst nog eens even mijn eigen verbinding te testen.
(dit bleek een andere oorzaak te hebben)

Ik heb mijn laptop bekabeld (CAT 5E) verbonden met bovengenoemde KPN versterker (welke op zijn beurt dus weer bekabeld verbonden is met m'n Experiabox.

±95Mbps (Download)
±95Mbps (Upload)

Als ik vervolgens (via WiFi) met m'n telefoon verbind met de Experiabox en de speedtest uitvoer, is de uitslag:
±185Mbps (Download)
±245Mbps (Upload)

(ook nog even ge-dubbel-checkt met de Ookla speedtest, met min of meer hetzelfde resultaat)

Nu kan ik me voorstellen dat die KPN versterker de snelheid wel íets drukt, maar zoveel?
Ik heb er heel weinig verstand van, maar als ik naar de specificaties van de KPN versterker kijk, dan staat daar (volgens mij) dat hij WiFi snelheid van 300Mbps "aan kan". Ik neem aan dat bekabeld die snelheid niet veel lager zou mogen zijn, toch?

Kan iemand me dit uitleggen?

Is er iets mis met mijn KPN WiFi versterker?
Zijn de hierboven genoemde gemeten snelheden "normaal" voor een 200Mbit glasvezel verbinding?
Makkelijkste oplossing, vervang die versterker met een superwifi punt 2, die zijn echt een stuk beter.
Maar wil je da niet dan is de oplossing waarschijnlijk je 5ghz wifi op 80mhz zetten en hopen dat hij daarop blijft staan, die staat op 20mhz.

• Barre73
sjaak88 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 06:57:
[...]

Makkelijkste oplossing, vervang die versterker met een superwifi punt 2, die zijn echt een stuk beter.
Maar wil je da niet dan is de oplossing waarschijnlijk je 5ghz wifi op 80mhz zetten en hopen dat hij daarop blijft staan, die staat op 20mhz.
Heb je het goed gelezen? Hij geeft aan dat hij via Wifi wel de snelheid haalt maar bekabeld niet...

@Bloedvat Laptop bekabeld op de Experiabox getest? Als je daar wel 200 haalt moet het in de versterker of de kabel van Experiabox naar versterker liggen. Kabel die net niet goed is en geen 8 aders kan gebruiken kan ervoor zorgen dat je teruggaat naar 100 Mbit (zoals anderen al aangaven zie ik nu).

• Bloedvat
Barre73 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:16:
[...]

Heb je het goed gelezen? Hij geeft aan dat hij via Wifi wel de snelheid haalt maar bekabeld niet...

@Bloedvat Laptop bekabeld op de Experiabox getest? Als je daar wel 200 haalt moet het in de versterker of de kabel van Experiabox naar versterker liggen. Kabel die net niet goed is en geen 8 aders kan gebruiken kan ervoor zorgen dat je teruggaat naar 100 Mbit (zoals anderen al aangaven zie ik nu).
Laptop bekabeld direct aan Experiabox zal ik komende week even testen (y)

• Oosterhouter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-01 15:48
Beste community,

Van KPN kregen we vandaag de vraag of wij glasvezel willen afsluiten.

Momenteel hebben we dit pakket bij Ziggo:
Internet Start en TV Complete
- Kabel TV
- TV Standard
Movies and Series
Mediabox XL
- Internet Start
Safe Online
- Bellen

Hier betalen we maandelijks €64.45 voor. 100 download en 20 upload. Ik heb net een speedtest gedaan en dit klopt.

Vroeger hadden we best vaak internet problemen. De laatste jaren hebben we bij Ziggo echter geen problemen gehad. Dus we zijn best tevreden. Ik weet niet in hoeverre dit toe te schrijven is aan Ziggo. Of bijvoorbeeld aan verbeterde technologiën.

Bij KPN zouden we €62 per maand betalen voor 200 download en 20 upload en interactieve TV. Plus €25 eenmalige kosten en een TV ter waarde van €447.

Goedkoper en sneller dus.

Op basis hiervan lijkt het dus een goede beslissing om over te stappen. Maar jullie weten meer dan ik. Dus ik zou graag jullie advies willen. Ik werk vanuit huis en ik heb een stabiele internetverbinding nodig. Daarom vraag ik mij af of het de moeite waard is om over te stappen en misschien allerlei problemen te riskeren.

Dank voor de hulp!

Ps. Die Philips TV als welkomstcadeau is nog 29 uur geldig. Is dit een marketingtrucje en wordt die klok opnieuw ingsteld nadat hij afloopt. Of is het echt nog 29 uur geldig? Wij hebben namelijk toch een nieuwe tv nodig. Deze lijkt prima.

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Oosterhouter schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:49:
Beste community,

Van KPN kregen we vandaag de vraag of wij glasvezel willen afsluiten.

Momenteel hebben we dit pakket bij Ziggo:
Internet Start en TV Complete
- Kabel TV
- TV Standard
Movies and Series
Mediabox XL
- Internet Start
Safe Online
- Bellen

Hier betalen we maandelijks €64.45 voor. 100 download en 20 upload. Ik heb net een speedtest gedaan en dit klopt.

Vroeger hadden we best vaak internet problemen. De laatste jaren hebben we bij Ziggo echter geen problemen gehad. Dus we zijn best tevreden. Ik weet niet in hoeverre dit toe te schrijven is aan Ziggo. Of bijvoorbeeld aan verbeterde technologiën.

Bij KPN zouden we €62 per maand betalen voor 200 download en 20 upload en interactieve TV. Plus €25 eenmalige kosten en een TV ter waarde van €447.

Goedkoper en sneller dus.

Op basis hiervan lijkt het dus een goede beslissing om over te stappen. Maar jullie weten meer dan ik. Dus ik zou graag jullie advies willen. Ik werk vanuit huis en ik heb een stabiele internetverbinding nodig. Daarom vraag ik mij af of het de moeite waard is om over te stappen en misschien allerlei problemen te riskeren.

Dank voor de hulp!

Ps. Die Philips TV als welkomstcadeau is nog 29 uur geldig. Is dit een marketingtrucje en wordt die klok opnieuw ingsteld nadat hij afloopt. Of is het echt nog 29 uur geldig? Wij hebben namelijk toch een nieuwe tv nodig. Deze lijkt prima.
Zo'n 3 jaar geleden zelf de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN. Ook ik was tevreden met Ziggo en ben nu ook tevreden met KPN.
Als ik iets van een klacht moet noemen is het feit dat de Nederlandse zenders in "HD Glas kwaliteit" (lees, dezelfde kwaliteit als Ziggo) op 661 t/m 669 zitten. Maar na een paar maanden weet je niet beter.
Ook mijn vrouw en ik werken veel thuis. De verbinding is super stabiel.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Als je glasvezel hebt, dan is de upload even hoog als de download, dus 200/200 in jouw geval. Ik ben van 100/30 (VDSL) naar 1000/1000 (glas) gegaan en dat verschil in upload merk je zeker wel. Als je daarbij thuis werkt en af en toe een RDP-sessie opent (of een programma van de server van werk start) is de upload ook van belang.

Persoonlijk zou ik een tv zelf willen uitzoeken en voor de korting gaan, maar dat is natuurlijk jouw keuze 😉

Canon EOS | DJI M2P

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:45
Wat is nou dat xgs-pon precies, en gaat elke KPN aansluiting dit krijgen die nu nog een normale FTU hebben hangen?

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

NimRod1337 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:45:
Wat is nou dat xgs-pon precies, en gaat elke KPN aansluiting dit krijgen die nu nog een normale FTU hebben hangen?
In de openingspost: [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3

En niet elke KPN-aansluiting krijgt dit automatisch volgens mij, hangt af van de aanwezige infrastructuur.

Canon EOS | DJI M2P

• NimRod1337
Arjan A schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:53:
[...]

In de openingspost: [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3

En niet elke KPN-aansluiting krijgt dit automatisch volgens mij, hangt af van de aanwezige infrastructuur.
Hoe weet je dan eigenlijk welke je hebt? Ik heb een oud Reggefiber aansluiting uit 2015.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

NimRod1337 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:59:
[...]

Hoe weet je dan eigenlijk welke je hebt? Ik heb een oud Reggefiber aansluiting uit 2015.
Volgens mij kan je dat aan het glasvezel-kastje zien. User Barre73 herkent vrijwel elke vorm en maat ;)

Canon EOS | DJI M2P

• NimRod1337
Arjan A schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:03:
[...]

Volgens mij kan je dat aan het glasvezel-kastje zien. User Barre73 herkent vrijwel elke vorm en maat ;)
Alles van 2-3 jaar of ouder is kennelijk AON: https://forum.kpn.com/int...-of-wordt-het-gpon-569908 Mijn aansluiting is al uit 2015.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:01
NimRod1337 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:45:
Een FTU zegt niet zoveel over AON of xPON.
Een FTU is niets meer dan een passief onderdeel waarop de vezels zijn afgewerkt.
Of het AON of xPON is ligt aan de apparatuur in de PoP.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

NimRod1337 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:59:
[...]

Ik kwam erachter dat je bij de postcode-check van Freedom kan zien wat je hebt. Bij KPN of fourstack niet.

Canon EOS | DJI M2P

• NimRod1337
Dennis-L schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:43:
[...]

Een FTU zegt niet zoveel over AON of xPON.
Een FTU is niets meer dan een passief onderdeel waarop de vezels zijn afgewerkt.
Of het AON of xPON is ligt aan de apparatuur in de PoP.
En of er een dedicated lijn of gedeelde glasvezel naar je huis ligt.

• NimRod1337
Arjan A schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:07:
[...]

Ik kwam erachter dat je bij de postcode-check van Freedom kan zien wat je hebt. Bij KPN of fourstack niet.
Netwerk: KPN | Belichting: KPN | Techniek: AON
Thanks voor de tip.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:23
Alvast excuses als ik in dit verkeerde topic zit, maar kan zo 1,2,3 niet zien waar dan wel.

Mijn vraag is als volgt.

"vroegehh" had ik een online ADSL kastje met 2 uitgangen, HDMI en.... Coax/Scart.

Héél fijn want de TV zat op de HDMI en mijn pc ( via een TV kaartje) op de coax/scart.

Heel fijn omdat ik al werkend kon zien of de uitzending die ik wilde zien al begon, zónder steeds naar de TV te lopen, gewoon een kleine window op de pc. oOo

En ja, dan natuurlijk wel één en dezelfde zender.
Later heb ik mijn abo er uit gesmeten omdat ze mij behandelde als een 200 jarige demente persoon die het leuk zou moeten vinden om 12x Big Bang Theory, 9x AL Bundy.. etc etc..te zien. je begrijpt wat ik bedoel?. :(

Nu, "krijgen" we straks glasvezel en zou ik best weer eens wat willen proberen,
maar dan wél graag met zo'n soort "dubbel scherm" mogelijkheid.

is dit mogelijk bij de éne of de andere provider/kastje/interface, heb ik extra spul nodig? :?

Een 2e tv aansluiting zie ik écht niet zitten, vooral omdat ik geen 2e aansluiting "bekijk" anders dan miniwindow.

Alle input over wat wel/niet mogelijk is is welkom. _/-\o_

• Dennis-L
NimRod1337 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:25:
[...]

En of er een dedicated lijn of gedeelde glasvezel naar je huis ligt.
Elke woning heeft zijn eigen dedicated lijn.
Of die lijn nu uit een straatkabinet komt of uit een PoP, de lijn blijft dedicated.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hansieo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:49:
Alvast excuses als ik in dit verkeerde topic zit, maar kan zo 1,2,3 niet zien waar dan wel.

Mijn vraag is als volgt.

"vroegehh" had ik een online ADSL kastje met 2 uitgangen, HDMI en.... Coax/Scart.

Héél fijn want de TV zat op de HDMI en mijn pc ( via een TV kaartje) op de coax/scart.

Heel fijn omdat ik al werkend kon zien of de uitzending die ik wilde zien al begon, zónder steeds naar de TV te lopen, gewoon een kleine window op de pc. oOo

En ja, dan natuurlijk wel één en dezelfde zender.
Later heb ik mijn abo er uit gesmeten omdat ze mij behandelde als een 200 jarige demente persoon die het leuk zou moeten vinden om 12x Big Bang Theory, 9x AL Bundy.. etc etc..te zien. je begrijpt wat ik bedoel?. :(

Nu, "krijgen" we straks glasvezel en zou ik best weer eens wat willen proberen,
maar dan wél graag met zo'n soort "dubbel scherm" mogelijkheid.

is dit mogelijk bij de éne of de andere provider/kastje/interface, heb ik extra spul nodig? :?

Een 2e tv aansluiting zie ik écht niet zitten, vooral omdat ik geen 2e aansluiting "bekijk" anders dan miniwindow.

Alle input over wat wel/niet mogelijk is is welkom. _/-\o_
Welkom in 2023. Er is web tv tegenwoordig ;)

https://tv.kpn.com/

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Dennis-L
Arjan A schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:07:
[...]

Het is niet zozeer wat je hebt, het ligt aan de apparatuur van de belichter wat je krijgt.,
Op de nieuwe netwerken van KPN Netwerk en Glaspoort is KPN de enige belichter met GPON apparatuur.
Maar op de oudere netwerken van Reggefiber/KPN Netwerk kunnen meerdere belichters zitten met hun eigen apparatuur en dat kan dan AON of GPON zijn.

• NimRod1337
Dennis-L schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:14:
[...]

Elke woning heeft zijn eigen dedicated lijn.
Of die lijn nu uit een straatkabinet komt of uit een PoP, de lijn blijft dedicated.
Nou volgens mij niet:

https://community.fs.com/...-aon-in-ftth-systems.html

http://nl.fibresplitter.c...hoose-for-f-35887114.html

https://forum.kpn.com/int...-tussen-aon-en-pon-567463

[Voor 7% gewijzigd door NimRod1337 op 22-01-2023 19:19]

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 20:39
Vanuit een PoP loopt doorgaans een dedicated lijn. Indien je dan een PON lijn hebt zit de splitter in de pop, of gaat er een lijn naar een straatkast. In dat laatste geval heb je alsnog een dedicated glasvezel van de straatkast naar je huis.

Share and Enjoy!

• NimRod1337
WCA schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:51:
[...]

Vanuit een PoP loopt doorgaans een dedicated lijn. Indien je dan een PON lijn hebt zit de splitter in de pop, of gaat er een lijn naar een straatkast. In dat laatste geval heb je alsnog een dedicated glasvezel van de straatkast naar je huis.
Ja ok, er zal uiteraard ergens fysiek afgetakt moeten worden voor jouw huis. Maar zoals ik het lees deelt de straat dezelfde glasvezel met PON, vanaf de POP. Met AON niet en heb je het hele lichtspectrum beschikbaar, waardoor eigen modems te gebruiken zijn, jouw lichtfrequentie bij PON is niet vooraf bekend, maar moet eerst bekend gemaakt worden om jouw eigen apparatuur te kunnen gebruiken. En die eigen apparatuur die dat kan is er nog nauwelijks.

PON moet encrypted zijn, want shared, en je kan verkeer van de buren vrij eenvoudig verstoren. Yikes.

https://community.freedom...gie-rondom-glasvezel/2287

• Soundwork
NimRod1337 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:08:
[...]

Ja ok, er zal uiteraard ergens fysiek afgetakt moeten worden voor jouw huis. Maar zoals ik het lees deelt de straat dezelfde glasvezel met PON, vanaf de POP. Met AON niet en heb je het hele lichtspectrum beschikbaar, waardoor eigen modems te gebruiken zijn, jouw lichtfrequentie bij PON is niet vooraf bekend, maar moet eerst bekend gemaakt worden om jouw eigen apparatuur te kunnen gebruiken. En die eigen apparatuur die dat kan is er nog nauwelijks.

PON moet encrypted zijn, want shared, en je kan verkeer van de buren vrij eenvoudig verstoren. Yikes.

https://community.freedom...gie-rondom-glasvezel/2287
Dit is al vaker geroepen in dit topic. Helaas gaan alle network operators op glasvezel over op XGS-PON. Het is nu eenmaal goedkoper dan AON.

Het voormalige Reggefiber (nu KPN Netwerk) en CIF (Nu Delta Fiber) hadden in de aanleg jaren geleden nog veel AON techniek. Nieuwe aanleg zal bijna altijd geschieden met XGS-PON.
Pagina: 1 ... 103 ... 107 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee