Bij dit soort berichten gaan mij de nekharen overeind staan, en vertrouw ik er met mijn "Nuchtere" Twente blik geen pepernoot meer van:
Geldt de wet van behoud van energie (de eerste hoofdwet) dan nog wel?
De wet van behoud van energie blijft vanzelfsprekend gelden. Je kan nooit ergens meer energie uithalen dan dat er in is gestopt.
Héhé, eindelijk iemand die het snapt!! Je kunt er niet meer uithalen, dan je erin stopt (Dus COP = 1)
Vaak wordt er vergeten dat deze wet alleen opgaat in een geïsoleerde situatie en ruim 2 eeuwen geleden is uitgevonden. De originele benaming is dan ook "mechanische equivalent van warmte" en was eigenlijk gebaseerd op de omzetting van kinetische energie.
OK, een natuurkundige wet, die 2 eeuw oud is werkt niet meer

Dat zal dan wat worden als de zwaartekracht er mee stopt....... Laten we hopen van niet.
En een natuurkundige wet, die alleen opgaat in een geïsoleerde situatie,
BOEIEND vertel vertel vertel, ik hang aan je lippen

Meer hedendaagse manieren om verschillende soorten van energie om te zetten in warmte waren in die tijd eigenlijk nog niet bekend. Wij passen ook niet de eerste en/of tweede hoofdwet toe je kan namelijk geen energie ergens bij verzinnen. In dit geval is ook de eerste wet van Differentiaal van toepassing.
Volgens deze wet geldt, dat de hoeveelheid warmte gelijk is, aan de toename van de inwendige energie + de geleverde arbeid. De inwendige energie betreft de van nature in natrium aanwezige energiepotentiaal in de vorm van positief geladen ionen en negatief geladen ionen. De geleverde arbeid is hier een vorm van toegevoegde energie (stroom) die zorgt voor een hogere output in de vorm van warmte dan de hoeveelheid stroom die er in gestopt wordt.
Ik heb het echt 6 keer gelezen, maar nu ben ik ze kwijt. Ik schakel mijn hulplijn in, @
Zwerius snap jij bovenstaande

Kort samengevat, je gebruikt de reeds aanwezige (inwendige) energie, en activeert deze door nog een deel energie er aan toe te voegen.
Aahhh, nu snap ik het, het is de reeds aanwezige
INWENDIGE energie. Nu valt het kwartje, ik ga nu mijn buitenunit binnen neer zetten, om er INWENDIGE energie van te maken
Man man man, wat een lariekoek