Ik heb moeite om je post te begrijpen:klaaas schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:54:
[...]
Heb ik dat in twijfel getrokken dan?
[...]
Dat ontken ik toch ook niet?
[...]
Waar baseer je nou weer op dat ik niet weet / erken dat de discussie al heel lang loopt?
[...]
Heb ik dat gezegd dan?
Hiermee zeg je (letterlijk) dat dit een nieuwe vraag is en dat we eens moeten nadenken over hoeveel uitstoot we acceptabel vinden en of het in relatie staat tot wat het oplevert. We moeten ook eens kijken bij andere sectoren, hoezo hebben we dat nog niet uitgebreid gedaan (zie ook de bouwsector stop en de verlaging van de max snelheid)?Maar in essentie is inderdaad de vraag of we een bepaalde hoeveelheid uitstoot verantwoord vinden voor een bepaalde sector. Maar ik zou die vraag niet direct simpel willen noemen. Het is in ieder geval een nieuwe vraag. Als we ons t.a.v. de landbouw gaan afvragen of de uitstoot wel in relatie staat tot wat het ons land oplevert, dan is het ook niet gek om dat voor andere sectoren te doen. Momenteel maken we die afweging m.i. niet.
Dit is de hele discussie van 179 pagina's... en speelde hiervoor ook al.
Serieuze vraag, waarom heb je moeite met dit soort objectieve zaken? We hebben een snellere sterfte aan soorten dan in eerdere uitstervingsevenementen. Verder is de impact van insectensterfte laag in de voedsel piramide.En ook dat trek ik nergens in twijfel. Nou ja, ik vind ‘we gaan er kapot aan’ een ietwat overtrokken weergave van een teruggang in biodiversiteit, maar dat de biodiversiteit achteruit holt en we dat niet moeten willen, daar zijn we het wel over eens.
Ik ben perplex dat mensen kunnen zeggen dat ze de wetenschap geloven en nog steeds denken dat we nog wel even de tijd hebben. Als je de wetenschap geloofd moeten we nu KEIHARD gaan pompen en bidden dat we op tijd zijn.
Nogmaals, ik heb je post letterlijk genomen, zie hierboven. Daarnaast ben ik het niet eens met je gevoel van urgentie en dat is voor mij nou net het punt waarop geen discussie meer mogelijk is.Wat is dat nou toch voor rare manier van discussiëren? Iemand is het niet voor 100% met je eens en dan ga je er maar vanuit dat ie het 99% met je oneens is? Zo kom je toch nergens?
Omdat we het stadium van filosoferen over de stand van zaken twintig jaar voorbij zijn. Toen Al Gore het publiek opzocht was het al oud nieuws, maar had de massa het nog niet in de gaten. Maar dat we nu nog aan het wikken en wegen zijn is absurd. En ja, Stikstof en klimaatellende, andere milieuproblemen, het zijn allemaal facetten van hetzelfde probleem: we consumeren veel teveel.Volgens mij zijn we het best in grote lijnen eens over de richting die we op moeten, maar niet over de vraag of dat eenvoudig is of niet. Is dat verschil voor jou zo groot dat je van alles op mij moet projecteren? Waarom???
Het stikstof probleem is alleen nog een probleem omdat we heel erg aan het leuteren zijn in plaats van dat we de juiste stappen nemen. En ja, dat is decimering van de sector, NU beginnen. Nee, er is geen serieus alternatief gepresenteerd.
[ Voor 6% gewijzigd door roffeltjes op 17-02-2020 14:51 ]