Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:18:
Dat is niet wat @
klaaas zegt. Je discussieert door constant woorden bij een ander in de mond te leggen of dingen in het belachelijke te trekken en als iemand er wat van zegt "ja maar ik heb de wetenschap aan mijn kant". Bijzonder vervelende manier van een discussie voeren.
P.S. Ja, ik snap de ironie van de tweede zin.
Piet Piraat, even helemaal naar de basis:
1. Het stikstof probleem is geen papieren probleem.
2. Het stikstof probleem heeft de VVD gedwongen de snelehid te verlagen op de snelweg.
Als we nu gaan schermen met "meetfouten vanwege ondefinieerbare depositie van grote afstand"is het niet meer constructief:
1. Ondefinieerbaar betekend ook verder niet op te sturen en kan eigenlijk alleen worden meegenomen als basis waarde. Op het moment dat we hem kunnen definiëren kunnen we nog eens praten.
2. Deze ondefinieerbare waarde is ook niet voldoende houvast om "andere opties"te overwegen. Niet alleen zijn die andere opties er niet (immers ondefinieerbaar), we hebben de tijd niet voor dit soort rookgordijnen.
En dat we geen tijd hebben: nogmaals, waarom denken jullie dat de VVD zo diep, diep door de knieën is gegaan?
Om maar weer de metafoor te gebruiken, we zijn aan het verzuipen en we moeten niet de stop eruit trekken... nee we moeten eerst eens gaan bedenken of het smeltwater is, regenval of toch overmatig zweten van de badgasten.
Dan over de manier van discusieren:
Als wij het gaan hebben over de ziekte van een kind met 41 graden koorts en ik ga praten over aardstralen en dat we toch vooral geen antibiotica moeten slikken dan is dit forum te klein. En terecht. We gaan geen fantasietjes door de behandeling van een doodziek kind smijten.
Maar blijkbaar is het heel vervelend als we net zo scherp op de materie gaan zitten op zaken als milieu, migratie en economie. Dan opeens is het komen met feiten het "trekken in het belachelijke" en zijn ongefundeerde gevoelens net zoveel waard als keiharde feiten.
Jij leest de krant net zo goed als ik. Er is NIETS af te dingen op de rapporten. Als er iets is, dan is het dat het vooral erger is en harder gaat dan dat we hopen. We hebben helemaal geen tijd voor dit soort flauwekul, het kind is aan het sterven en als iemand dan gaat krijsen dat we last hebben van aardstralen dan ben is diegene of compleet gehersenspoeld, of knettergek, of je bent uit op de dood van het kind.
Trek ik het hier in het absurde? Nee. Is het je al opgevallen dat er vrijwel geen bijen meer zijn? Koolwitjes? Mussen? Is dat anekdotisch? Nee, de rapporten onderschrijven dit. Is wijzen op meetfoutjes hetzelfde als wijzen op aardstralen? Ja, immers voor beide is geen aanwijzing of praktische toepassing. Het is voor het probleem waar we nu in zitten totaal niet van belang voor de oplossingsrichting.
En ja, ik ben kortaf. Dat mag wel na 179 pagina's van bewijs wat de tand des tijds blijft doorstaan. Als je het nu nog niet snapt? Ga maar lezen vanaf pagina 1, lees de krant en lees de rapporten. Als je dan nog komt met een verhaal wat met de droge feiten compleet wordt weggeblazen is het echt wel klaar.
Als je zoveel bewijs hebt, dan is kop in het zand steek gedrag gewoon onze toekomst moedwillig vernietigen.
Ja, heel onredelijk van me. Laten we nog een jaartje praten en dan helemaal uit onze plaat gaan als we opeens de bouw moeten stilleggen, de maximumsnelheid moeten terugbrengen naar 70, allemaal "vanwege Europese regeltjes".
Ik pas. Hard.Ja, hoe durf ik als niet-vegetarier toch die term te gebruiken?
https://www.volkskrant.nl...g-klopt-dat-wel~b54761f8/
Of:
https://www.ad.nl/binnenl...itval-en-warmte~a15092df/
https://www.pigbusiness.n...door-ventilatieproblemen/
Ik kan nog wel even doorgaan met een enorme lijst aan voorbeelden van de laatste paar jaren, maar ik heb er geen zin in, dan zakt mijn respect voor veeteelthouders nog verder.
[
Voor 12% gewijzigd door
roffeltjes op 14-02-2020 17:47
]