Ik denk dat je mijn 'Philip Ross schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:02:
[...]
Leuk en aardig maar er werd geen enkele bron genoemd. Dus daarom was het ontkracht. Jij hebt het over een toename, zij over een afname. Dat zijn heel andere scenarios.
Zodra ik een daadwerkelijk berekening zie ga ik er op reageren. Tot die tijd heeft het geen toegevoegde waarde hier.
En de uitleg die je linkt zaten ook wat fouten in: Shabbaman in "De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen" legt goed uit hoe de berekening in de post van Timoth niet klopt
[...]
Hij zei letterlijk "En om nu alle landbouw weg te halen uit Nederland lijkt me ook wat overtrokken" alsof dat een optie was die voorgesteld werd. Dus geef ik aan dat dat door niemand voorgesteld word.
En geef daarbij ook aan dat het een veelgebruikte stropop is, dat is ook gewoon waar. Denk aan de "zonder boeren geen eten" slogans.
Snap niet waarop je hier meteen zo fel op duikt.
Wat je er eventueel wel uit af zou kunnen leiden, is dat je wellicht in specifieke gevallen/gebieden bij benadering, nooit meer een stikstofarm gebied gaat krijgen, zelfs al zou je alle economische Nederlandse activiteit (wonen/landbouw/verkeer/industrie etc) in de buurt weghalen. Dit kan voor individuele boeren heel erg belangrijk zijn, mocht er verplicht gesaneerd gaan worden in de buurt van N2000 gebieden. Zeker wanneer er wellicht een grote kans is, dat dat gebied dus helemaal niet gaat verbeteren. Stop dat geld liever in maatregelen en op plekken waar het wel zeker en/of meer effect gaat hebben.
Over stropoppen gesproken, je hoeft maar ergens een kritische noot bij een specifiek geval van de stokstofcrisis te plaatsen en je wordt al vergeleken met een klimaatontkenner hier op Tweakers
Nuance mensen, nuance. Niet gelijk iedereen wegzetten.