smurfinmark schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:56:
Ik ben er bang voor ja. Het feit dat jij veel belastingdruk ervaart, uitgaand van het feit dat je met werken je geld verdient, is omdat er decenia lang beleid is gevoerd waarbij belasting uit werken de boel heeft gefinancierd. Hiermee is de belasting op kapitaal voor een groot deel buiten schot gebleven, dit is het werkelijke beleid dat we met de VVD/CDA al zo lang voeren.
Feitelijk stel je hierin precies hetzelfde als ik gister:
Pizza_Boom in "De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen"Parallel hieraan hebben dezelfde partijen verzaakt de milieu problematiek aan te pakken, opnieuw ten faveure van het kapitaal. Ondertussen hebben partijen als Groenlinks dit jarenlang geroepen, en krijgen ze nu dus gelijk, maar dat zijn "milieu-gekkies"
Ik denk dat als GL zich flink zou matigen, zij een stuk meer stemmers zouden kunnen trekken. Voor velen is GL echt tever naar links. De focus bij GL lijkt, net als bij de PvdA en SP, nog steeds te liggen bij zij die tot een modaal inkomen gaan. De groep daarboven vindt nog altijd de meeste aansluiting bij de VVD, omdat:
- GL propageert met leaseheffingen. De grootste groep leaserijders zit wat boven modaal en wordt daardoor geraakt.
- GL propageert met klimaatheffingen die ook de normale man raken.
- GL toeslagen en dergelijke wil voorzetten, waar de gewone man niet van profiteert, maar gelijktijdig ook mensen die geen recht hebben hierop, maar ze wel krijgen in bescherming blijft nemen.
Het is niet alleen de VVCDA die hierin het grote kapitaal beschermt, een GL is ook uitermate goed in de normale burger die met modaal tot 3x modaal thuis komt weer weg te jagen.
Vervolgens slaan de partijen in dezelfde periode vrolijk aan het uithollen w.b. de sociale voorzieningen, want er moet bezuiningd worden immers. Dat dit ten koste gaat van de werkende burger mag duidelijk zijn.
Mijn opa riep het altijd al: waar wij hard voor hebben gevochten in de 50er jaren, wordt in jullie tijd met een noodgang weer afgebroken. En warempel, hij zou zich omdraaien in zijn graf, hij heeft gelijk gekregen.
Wanneer ze dan eindelijk tegen de limieten van beleid aanlopen, wanneer het milieu-technisch echt niet meer gaat krijg je eerst het gerommel in de marge wat je nu ziet (100km/uur discussie enzo) zodat ze jou, en daar is het frame!!, als slachtoffer kunnen wegzetten, met als vijand rare linkse partijen en clubjes die zo nodig dit beleid erdoor willen hebben. Doen we nog ff moeilijk over immigratie en de men is alweer afgeleid.
Dat spelletje wordt heel slim gespeeld, de andere partijen tuinen er immers minstens net zo hard in. D66 die er nog een schep bovenop doet met 90 km/h. Zoals al gesteld wordt, als GL nu met een plan komt waarin de burger niet hard geraakt wordt, klapt het kabinet en kan GL de grootste worden. Daar ben ik heilig van overtuigd. Alleen zal dat minder uit ideologie en meer vanuit de portemonnee moeten komen. Zonnepanelen niet aanprijzen omdat de uitstoot daarmee omlaag gaat, maar omdat mensen daarmee geld besparen op hun energierekening. Want velen willen zich er wel zorgen om maken, maar hebben daar de financiële middelen simpelweg niet voor.
Ondertussen vliegen we de volgende financieele crisis in, en kunnen we weer lekker gaan afbreken.
En denk je dat maar ergens de profiteurs van de economische groei, de mensen die belang hebben bij het niet invoeren van milieu maatregels maar ergens de rekening gepresenteerd krijgen.
Dat begint her en der wel op te vallen. Zie de commotie rondom de bonus van de ING topman.
Nee, die komt bij jou terecht (en bij mij). Het zou mooi zijn wanneer we daar een keer de goede personen op aanspreken.
Taak voor een partij die echt wat wil: Toon een keer ballen en hang de vuile was buiten. Maar ook GL staat vooraan als het gaat om de normale burger. Net als de PvdD, PvdA e.d.