Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 05-07 23:17
Dr. Strangelove schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:41:
Mijn Makita had dit niet. En het geluid is weg als je de trekker iets verder inknijpt.
Zoals ook op die site beschreven staat, kan het maar zo zijn dat de motor als een transducer werkt, welke het effect versterkt. Zou prima kunnen dat dit bij je makita misschien net niet zo was, en bij deze net wel. Dat het minder wordt naarmate je de trekker verder indrukt kan kloppen, de speedcontroller hoeft dan niet veel anders te doen dan "gas erop". (even heel kort door de bocht).

Het is in elk geval niks defects!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 09:06
Iemand ervaring met de volgende t klemmen?

https://www.hbm-machines....1VLgJoEAQYASABEgIa-vD_BwE

Ik wil diverse planken over de breedte aan elkaar vastlijmen om op die manier een tafelblad te creëeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 06:49
Beun schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:03:

Ik wil diverse planken over de breedte aan elkaar vastlijmen om op die manier een tafelblad te creëeren.
Platen kop aan elkaar lijmen? Veel klemkracht kun je daar toch niet opzetten anders knikken de platen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beun
kabeltjekabel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:07:
[...]

Platen kop aan elkaar lijmen? Veel klemkracht kun je daar toch niet opzetten anders knikken de platen.
Dit idee:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: augustus 2016
  • Nu online

Ja, ze hebben allemaal op verschillende plekken de gaten zitten zodat je alsnog met stukken resthout op moet vullen zodat je overal klemt. Als je pech hebt moet je op het maximale bereik klemmen en kom je niet weg met resthout en kan je opzoek naar wat beters.
Ik heb in ieder geval enorm veel spijt van deze aankoop.
Mocht je nou zeggen ik ga het toch proberen mag je altijd een pb sturen en mijn 6 stuks overnemen :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07:07
Twijfels schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:44:
[...]

Ik zou een 2-26F kopen om er daarna achter te komen dat het toch stiekem met de GSB wel had gekund >:)

Zonder gekheid. Zo'n muurbeugel zit waarschijnlijk met 12mm pluggen vast (of misschien 10, maar ga uit van 12 getuige een Vogel's die ik hier in het verleden heb opgehangen).
Meeste normale steenboren sets gaan tot 10mm, dus waarschijnlijk moet je een losse steenboor erbij kopen. In kalkzandsteen, metselwerk etc moet dat makkelijk met de GSB lukken zoals al gezegd. In beton is dat (imo) geen beginnen aan en dan kan je beter wel een boorhamer kopen/lenen.
Weet je zeker dat het geen 10mm was? Alle pluggen doe ik ooit bij diverse beugels heb gekregen waren altijd max 10, ik heb mijn twijfels of ik wel een 12mm boor heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 07-07 20:06
Vogels heeft de handleidingen allemaal online. Wat ik zo zie bij de beugels voor 75" TV is allemaal 10mm boor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 08:56
MJV schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:49:
[...]

Weet je zeker dat het geen 10mm was? Alle pluggen doe ik ooit bij diverse beugels heb gekregen waren altijd max 10, ik heb mijn twijfels of ik wel een 12mm boor heb.
Die beugel is hier wel jáááren terug geplaatst, de pluggen heb ik laatst uit de muur gehaald en dat was echt 12mm. Maar best kans dat het tegenwoordig dan allemaal 10mm is hoor, dat is ook meer dan sterk zat voor een TV :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Goed, dat is dus een afknapper. Mijn gloednieuwe Metabo slagschroevendraaier is nu al stuk. Tot halverwege de middag prima mee gewerkt, accu aan de lader gelegd, en nu weigert hij dienst. Ik hoor een scherp klik, er beweegt niks en er komt rook uit de behuizing. Gevalletje garantie dus. Nu maar hopen dat Toolstation goede service verleent.

Had meer verwacht van Metabo moet ik zeggen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 04:41
LED-Maniak schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:51:
In de race om mijn oude 60 euro zijnde Black & Decker uit 2009 te vervangen ben ik weer op jacht naar een nieuwe accuboormachine!

Vrijwel alles is makita hier dus waarom nu weer niet(scheelt weer in de keuzen).

De volgende twee lijken mij wel wat:
DHP485RTJ
€284 euro

DDF483RTJ
€291 euro

Volgens mij is het enige verschil de klopboorfunctie bij de DHP die mist bij de DDF.

Correct? Dan is de goedkopere keuze beter. Tenzij iemand nog dealtjes weet!

[edit]
De DHP heeft wat ik begrijp meer speling in de kop.

Ik kom nu ook een DDF484 en DDF485 tegen. De 485 staat niet op de Nederlandse makita site, maar de 484 lijkt qua specs beter dan de 483. Is de 485 officieel niet in Nederland verkrijgbaar?
Heb je een ander toestel dat kan klopboren?
Ik heb zopas een DHP484 aangeschaft, omdat ik dat ook nog mankeerde.
Als eens even getest om oude verroeste schroeven met platte kop te verwijderen, en dit ging wonderwel zeer vlot.
Maar heb je, aangezien je reeds producten van makita hebt, wel die versie nodig met de lader etc? De body van de dhp484 heb ik kunnen scoren voor iets rond de 130€ bij Fixami.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08:42
@Arator
Bedoel je dat je die schroeven hebt losgedraaid met de machine op klopstand?

En dat werkte?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik weet niet wat beter/handiger is, maar ik heb zoiets destijds met lijmklemmen gedaan. Die komen altijd wel van pas, al is het maar om ze daarna om een balk van je dak vast te draaien om daarna balkjes, stokken, tuingereedschap bovenop te kunnen leggen...

Ik had de 3 planken tussen 2 balken geklemd zodat de boel niet krom aan elkaar kon komen. Had er nog een foto van:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Arator schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:57:
[...]

Heb je een ander toestel dat kan klopboren?
Ik heb zopas een DHP484 aangeschaft, omdat ik dat ook nog mankeerde.
Als eens even getest om oude verroeste schroeven met platte kop te verwijderen, en dit ging wonderwel zeer vlot.
Maar heb je, aangezien je reeds producten van makita hebt, wel die versie nodig met de lader etc? De body van de dhp484 heb ik kunnen scoren voor iets rond de 130€ bij Fixami.
Ik heb een bosch combiboor, die kan prima kloppen.

Mijn Makita zijn tot op heden allemaal met draadjes(stofzuigen en invalzaag heeft niet zoveel zin op een accu).
Ik las dat de DHP veel meer speling op de as had en minder zuiver draaide dan de DDF dus ben voor de laatste gegaan.

Appeltaart is lekker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beun
_ferry_ schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:23:
[...]

Ik weet niet wat beter/handiger is, maar ik heb zoiets destijds met lijmklemmen gedaan. Die komen altijd wel van pas, al is het maar om ze daarna om een balk van je dak vast te draaien om daarna balkjes, stokken, tuingereedschap bovenop te kunnen leggen...

Ik had de 3 planken tussen 2 balken geklemd zodat de boel niet krom aan elkaar kon komen. Had er nog een foto van:
[Afbeelding]
Dit is een goede tip! Zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 08:22
Dr. Strangelove schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:33:
Goed, dat is dus een afknapper. Mijn gloednieuwe Metabo slagschroevendraaier is nu al stuk. Tot halverwege de middag prima mee gewerkt, accu aan de lader gelegd, en nu weigert hij dienst. Ik hoor een scherp klik, er beweegt niks en er komt rook uit de behuizing. Gevalletje garantie dus. Nu maar hopen dat Toolstation goede service verleent.

Balen dat je nieuwe slagschroevendraaier al direct kapot is. Rook eruit is niet goed en gevalletje garantie.
Is niet kenmerkend voor Metabo maar gewoon puur pech. Heb hier heel veel van Metabo en nog nooit een defect gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 04:41
Raymond schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:59:
@Arator
Bedoel je dat je die schroeven hebt losgedraaid met de machine op klopstand?

En dat werkte?
Nee nee, op schroefstand en heel licht op de koppeling. :P

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

[...]

[Afbeelding]
@Beun zoals @_ferry_ hierboven schrijft zo heb ik het ook al meermalen gedaan. Wel een extra stukje hout tussen de lijmklem en de planken, dan kun je 'm goed strak aandraaien zonder in de planken te draaien :Y

• Beun
Bedankt allemaal! Nu eerst een paar fatsoenlijke lijmklemmen aanschaffen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09:04
Harrie_ schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:37:
[...]

@Beun zoals @_ferry_ hierboven schrijft zo heb ik het ook al meermalen gedaan. Wel een extra stukje hout tussen de lijmklem en de planken, dan kun je 'm goed strak aandraaien zonder in de planken te draaien :Y
En het tussenhout beplakken met inpaktape zodat de boel niet vast zit aan je werkstuk.

ED: CMDR Raegin

• Gian Inc.
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 07-07 17:16
Framoes schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:41:
[...]
[...]

Wat voor lader zit er bij de set? Op de foto's zie ik er twee, waarvan eentje een autolader is (M12-18AC) en de ander een stekker met drie pootjes heeft die hier niet wordt gebruikt. Lijkt me dat ze die niet bijleveren, maar gewoon ergens een setje promotiefoto's vandaan hebben.

En met een accutol met klopstand moet je toch wel vrij makkelijk door baksteen heen kunnen komen. Hij doet verder niet gek?

[...]
Er zit 1 lader bij voor zowel de M12 als M18 accu's. Dus je kunt eventueel 'makkelijk' uitbreiden met m12 materiaal.

Dit was baksteen, misschien lag het aan het boortje. Maar ik was er niet van onder de indruk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07-07 14:54
Nivado schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:40:
[...]

De DUH523Z kost bij de Hornbach € 89,95. Als je vervolgens bij de Hornbach laat zien dat hij bij gereedschapcentrum.nl €88,19 kost, krijg je hem voor €79.37 mee.
Koop hem in ieder geval niet bij Gereedschapcentrum, die zijn geen officiële Makitra dealer. Dan krijg je dus geen gratis accu.

Edit: ik zojuist dat hij bij Combitools nog iets goedkoper is dan bij Gereedschapcentrum, waardoor je hem voor € 79,08 kan meenemen bij de Hornbach.
Bedankt @_ferry_ & @Fraggert voor de tips!
Naar aanleiding van de positieve berichten op dit forum over de DUH523Z heb ik er zelf afgelopen zaterdag ook een gekocht bij de Hornbach (-10% door CombiTools). Nu nog even wachten tot de tuin klaar is, maar een gratis accu is niet veel mis mee :).

• boomsma
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Ja, werken prima, maar zijn wel zwaar, klemmen zijn van massief staal/gietijzer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08:58

Dat is een maandagmorgenmodel geweest. Elke fabrikant heeft wel eens een machine die de qc haalt en vervolgens toch niet voldoet.

Hoewel de A-merk fabrikanten natuurlijk wel goed spul leveren, blijft het massaproductie.
Gian Inc. schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:41:
[...]

Er zit 1 lader bij voor zowel de M12 als M18 accu's. Dus je kunt eventueel 'makkelijk' uitbreiden met m12 materiaal.

Dit was baksteen, misschien lag het aan het boortje. Maar ik was er niet van onder de indruk.
Is dat dan de M12-18C of FC? C is de gewone lader en FC de snellader.

• The Eagle
  • Laatst online: 08:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Balen. Als er rook uit komt is ie meestal stuk :+ Maar dit is gewoon een gevalletje pech en hoort bij Metabo niet voor te komen, dus dat komt wel in orde :)
Toolstation is volgens mij wel relaxed met garantiegevallen als deze. Als je kunt zou ik even langs gaan, met een beetje mazzel krijg je zo een nieuwe mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• cooper87
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07:08
Binnenkort wil ik met wat vuren timmerpaneeltjes een schoenenkast maken in de gang. Hiervoor ben ik op zoek naar een zaagtafel, max budget rond de 150. Wat raden jullie aan? Ik verwacht absoluut geen topspul voor dat geld, maar als 'ie een paar plankjes in de lengte kan zagen ben ik al blij :)

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb er 6 liggen hier, gekocht voor hetzelfde doel. Ze zijn inderdaad vrij heavy duty maar niet (by any means) recht. En dat is jammer, aangezien het één van de weinige klemmen is met een platform (de rechte zijde aan de binnenzijde) voor precies dat doel: de te verlijmen planken recht tegen elkaar leggen.

Ik heb daarover geklaagd tegen HBM (met foto's) waarin de curve (en bij ééntje zelfs een twist) zichtbaar was en 4 van de 6 gecrediteerd gekregen omdat herleveren ivm voorraad geen optie meer was. Ging om de 1200mm variant in mijn geval.

Heb daarna nog een stofafzuiging en 380v kabel besteld en daar was dan weer niks mis mee. Beetje hit en miss bij HBM. Ik ging prat op hun betaalbare gereedschap na 2 jaar mishandeling en nul defecten, en het weekend erop breek ik een bitje af (op een 12cm lange schroef door Larikshout heen, dat dan weer wel).

[Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-06-2020 11:45]

If there's anything you can't do on an XR, it's probably your fault.

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:46
Beun schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:19:
De overkapping is klaar (foto komt in het andere topic)! :)

Nu dient het volgende project zich aan. Mijn tv is defect gegaan, donderdag komt er een nieuwe binnen. Het gaat om een 75 inch model en ik heb een steun van Vogel's besteld. De verwachting is dus dat hier flink bevestigingsmateriaal bij zit.

Ga ik deze gaten kunnen in een muur kunnen boren met mijn GSB 18v-85c? Of heb ik nu een extra reden om een 2-26F te kopen? ;)
Als je muren net zo'n griesmeelpap zijn als waar ik vorige week een tv-beugel in hing, moet je eerder opletten dat je de klopstand uitzet dan dat je kracht tekort komt met een -85. Deze beugel had inderdaad 10mm pluggen. Zorg trouwens dat je er zelf wat achter de hand hebt: Ik kreeg slechts zes pluggen en schroeven en vulde vanwege voornoemde griesmeelpap graag ook de andere vier gaten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gian Inc.
Framoes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:40:
[...]

Dat is een maandagmorgenmodel geweest. Elke fabrikant heeft wel eens een machine die de qc haalt en vervolgens toch niet voldoet.

Hoewel de A-merk fabrikanten natuurlijk wel goed spul leveren, blijft het massaproductie.
[...]

Is dat dan de M12-18C of FC? C is de gewone lader en FC de snellader.
Heb speciaal voor jou gegoogled via www . google . com en vond daarbij deze link;
https://nl.milwaukeetool....ze-powerpack/m18-cblpp2a/

Bij het openen van die link gevonden via de zoekwebsite kwam ik het volgende tegen op de betreffende website van Milwaukee;

M12-18 C Lader

Graag gedaan.

Edit: ik ben btw echt verbaasd over hoe weinig ik hoef te laden bij intensief gebruik.

[Voor 5% gewijzigd door Gian Inc. op 29-06-2020 11:46]

• Krijnemans
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07-07 14:52
Voor mij was Metabo ook bekend als degelijk merk.

Nadat ik mijn Metabo afkortzaag voor de 2x heb moeten terugsturen binnen 3 weken, was deze mening toch snel bijgesteld helaas. Nooit meer Metabo voor mij |:(

[Voor 3% gewijzigd door Krijnemans op 29-06-2020 11:56]

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Tja, ik heb drie apparaten van ze en nooit issues gehad. Dit valt me erg tegen.

De hele set gaat vandaag terug, ik hoop dat ze niet moeilijk doen over geld terug want ik heb geen zin in een reparatie van een nieuw product en eigenlijk wil ik ook geen vervangende machine. Ik zoek wel een andere set.

• Krijnemans
Dr. Strangelove schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:59:
Tja, ik heb drie apparaten van ze en nooit issues gehad. Dit valt me erg tegen.

De hele set gaat vandaag terug, ik hoop dat ze niet moeilijk doen over geld terug want ik heb geen zin in een reparatie van een nieuw product en eigenlijk wil ik ook geen vervangende machine. Ik zoek wel een andere set.
Als het binnen de wettelijke bedenktijd is, kun je volgens mij gewoon je geld terugvragen. Dan hoef je het reparatietraject helemaal niet in te gaan.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:16
Ik ga in mijn tuin kisten maken, wil daarvoor met zo'n undercover jig-set gaan werken of hoe dat dan ok heet.

Is dit een beetje fijn setje ; https://www.amazon.nl/Win...Gereedschap/dp/B07RD62SZF

• Framoes
Krijnemans schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:55:
Voor mij was Metabo ook bekend als degelijk merk.

Nadat ik mijn Metabo afkortzaag voor de 2x heb moeten terugsturen binnen 3 weken, was deze mening toch snel bijgesteld helaas. Nooit meer Metabo voor mij |:(
Welke afkortzaag was dat? Metabo heeft namelijk ook een budgetlijn die met name bij de Gamma e.d. ligt en dat is ook de mindere kwaliteit.

Verder maken ze namelijk kwalitatief goed gereedschap. Een van de weinige fabrikanten die een eigen productielijn voor onderdelen heeft en nog best wat producten in Europa laat maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07-07 14:44
maartend schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:47:
Ik ga in mijn tuin kisten maken, wil daarvoor met zo'n undercover jig-set gaan werken of hoe dat dan ok heet.

Is dit een beetje fijn setje ; https://www.amazon.nl/Win...Gereedschap/dp/B07RD62SZF
Lijkt allemaal op elkaar, die pocket jigs. Dus deze zal vast wel werken. Goed vastklemmen is hierbij een vereiste. En natuurlijk de juiste schroeven en een lang bit gebruiken.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:16
hansvk schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Lijkt allemaal op elkaar, die pocket jigs. Dus deze zal vast wel werken. Goed vastklemmen is hierbij een vereiste. En natuurlijk de juiste schroeven en een lang bit gebruiken.
Heb wel goede klemmen en ook lange bitset. Dit is hetzelfde setje lijkt het als op Ali. Alleen sneller binnen

• Krijnemans
Framoes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:54:
[...]

Welke afkortzaag was dat? Metabo heeft namelijk ook een budgetlijn die met name bij de Gamma e.d. ligt en dat is ook de mindere kwaliteit.

Verder maken ze namelijk kwalitatief goed gereedschap. Een van de weinige fabrikanten die een eigen productielijn voor onderdelen heeft en nog best wat producten in Europa laat maken.
Metabo KGS 216 M.

Ik wist niet dat Metabo een budget lijn had. Is dat ook ergens duidelijk te vinden bij hun (en bij andere merken).. Want op deze manier krijg ik geen hoge pet op van Metabo in ieder geval.

De twee schadegevallen: Een huls waarin de schroefdraad getapt zit om het plateau vast te klemmen brak na ongeveer 2 uur gebruik af. Toen heb ik deze teruggestuurd en kon ik meer dan 4 weken wachten!!! (lag bij de reparatieservice van Metabo..), totdat de verkopende partij besloot om mij maar gewoon een nieuwe te geven. Vervolgens kon ik de nieuwe binnen 3 weken ook weer terugsturen omdat er wederom een gegoten aluminium onderdeel was afgebroken (huls waarin de 'lijmklem' geplaatst kan worden).

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Krijnemans schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:32:
[...]

Als het binnen de wettelijke bedenktijd is, kun je volgens mij gewoon je geld terugvragen. Dan hoef je het reparatietraject helemaal niet in te gaan.
Is dat ook als je een product al gebruikt hebt? Ik dacht dat de 14 dagen koop op afstand wet niet gold als je daadwerkelijk iets in gebruik hebt genomen, zelfs als het na een paar uur al stuk is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Dr. Strangelove schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Is dat ook als je een product al gebruikt hebt? Ik dacht dat de 14 dagen koop op afstand wet niet gold als je daadwerkelijk iets in gebruik hebt genomen, zelfs als het na een paar uur al stuk is.
Terugsturen mag nog steeds, alleen mag de verkoper dan wel alle schade die veroorzaakt is door het in gebruik nemen op de koper verhalen. Dan ben je dus het apparaat kwijt en je betaalt de reparatie/vervanging. Dat lijkt me niet de de beste optie om te kiezen :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• NDF82
  • Laatst online: 08:37

NDF82

Doomed Space Marine

Iemand ervaring met deze trekveer? https://www.runpotec.com/en/products/detail/power-rex-40m

Ik wil graag wat UTP en elektra kabels trekken in en om het huis. Ik heb nul ervaring hiermee dus zoek wel iets wat makkelijk te gebruiken is.

...leeg...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 07:56
NDF82 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:28:
Iemand ervaring met deze trekveer? https://www.runpotec.com/en/products/detail/power-rex-40m

Ik wil graag wat UTP en elektra kabels trekken in en om het huis. Ik heb nul ervaring hiermee dus zoek wel iets wat makkelijk te gebruiken is.
Ik weet niet hoe groot jouw huis is, maar 40 meter is behoorlijk overkill normaal gesproken. 20 meter is al meer dan voldoende.

Normaal gesproken hoef je geen grof geweld te gebruiken of er met je volle gewicht aan te hangen. Gezien de prijs zou ik dan gewoon de nylon trekveer bij de Hornbach (bijvoorbeeld) halen en ben je voor minder dan € 10 klaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 04:54

Helemaal eens met wat @Den_S85 ook al zei. Gebruik eerst de €10 trekveer van de bouwmarkt, en ga pas verder kijken als dat niet voldoende blijkt.

Nog makkelijker is een propje papier aan een touwtje knopen en het er met de stofzuiger doorheen zuigen. Ik weet niet precies wat je situatie is, maar als de buis niet helemaal vol zit met bestaande kabels zou het klusje in de meeste gevallen redelijk makkelijk moeten gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gian Inc.

Ik gebruik zelf deze, voor nog geen 30 euro (20m) en werkt perfect!
https://www.sandervunderink.nl/wymefa-trekveer-5-2mm.html

Een beetje dreft bij langere lengtes werkt ook, al heb je hier ook speciaal glijmiddel voor.
Edit: Ik lees net dat dit ook onder de circusacts valt 8)7 _/-\o_

Mijn tip: vermijd circusacts als met een 'touw, hoge hoed, propje papier en stofzuiger' en vermijd daarmee frustratie. al helemaal als het voor 3 tientjes kan.Want je als je dit vaker moet doen (2x +), wil je er geen circus act van maken, en moet gereedschap met je meewerken.

Als je in de buurt woont zou je m zelfs van me mogen lenen. DM dan maar even.

OJA, dikke tip: goed lang afstrippen en dan het koper op de trekveer knopen en vervolgens rijgen aan het volgende koper met de volgende kabel. Want als je die huls er niet afhaalt gaat het maar moeilijk. Zo: https://www.klusidee.nl/F...kookgroep-bedraden.71380/

[Voor 14% gewijzigd door Gian Inc. op 29-06-2020 14:25]

• Krijnemans
Orion84 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:22:
[...]

Terugsturen mag nog steeds, alleen mag de verkoper dan wel alle schade die veroorzaakt is door het in gebruik nemen op de koper verhalen. Dan ben je dus het apparaat kwijt en je betaalt de reparatie/vervanging. Dat lijkt me niet de de beste optie om te kiezen :P
Bovenstaande klopt volgens mij niet.

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Een bedrijf met een beetje service stuurt gewoon een nieuw artikel (als het product niet doelbewust is misbruikt) en handelt het dan achter de schermen verder af met de leverancier.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:17
Krijnemans schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Een bedrijf met een beetje service stuurt gewoon een nieuw artikel (als het product niet doelbewust is misbruikt) en handelt het dan achter de schermen verder af met de leverancier.
Dit klopt wel als er teruggestuurd wordt in de zin van het herroepingsrecht (ook wel Wet Koop op Afstand), dus niet terugsturen met een beroep op garantie/niet deugdelijk product.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 04:54
Gian Inc. schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:56:
[...]

Een beetje dreft bij langere lengtes werkt ook, al heb je hier ook speciaal glijmiddel voor.

Mijn tip: vermijd circusacts als met een 'touw, hoge hoed, propje papier en stofzuiger' en vermijd daarmee frustratie. al helemaal als het voor 3 tientjes kan.Want je als je dit vaker moet doen (2x +), wil je er geen circus act van maken, en moet gereedschap met je meewerken.

Tja, noem het circusacts, maar waarom zou je geld uitgeven als je de gratis optie nog niet geprobeerd hebt? Als je na 3 minuten merkt dat het niet werkt heb je niets verloren en koop je toch alsnog de tool. Het is niet zoals "lifehacks" bij bouten loskrijgen die zorgen voor ronde hoeken bijv.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gian Inc.
BrtH schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:05:
[...]

Tja, noem het circusacts, maar waarom zou je geld uitgeven als je de gratis optie nog niet geprobeerd hebt? Als je na 3 minuten merkt dat het niet werkt heb je niets verloren en koop je toch alsnog de tool. Het is niet zoals "lifehacks" bij bouten loskrijgen die zorgen voor ronde hoeken bijv.
Ik begrijp dat je geld wil besparen met handige foefjes, ik merk in mijn complete huis renovatie dat klussen leuker wordt wanneer het gereedschap met je meewerkt.

Wat ik wil zeggen, met een propje en stofzuiger en touwtje ga je 100% zeker niet hetzelfde resultaat halen bij obstakels als: veel bochten, langere stukken, slechte stofzuiger, touwtje verdraaid, papiertje raakt los etc. en dan moet hij/zij nog aan de elektra beginnen, met veel geluk is de UTP gelukt. voor 30 euro heb je het binnen een mum van tijd gedaan en nog tijd om lekker te chillen of andere na klus activiteiten. Of bijvoorbeeld nog meer klussen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• schijndel
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:25
Gian Inc. schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:56:
[...]

OJA, dikke tip: goed lang afstrippen en dan het koper op de trekveer knopen en vervolgens rijgen aan het volgende koper met de volgende kabel. Want als je die huls er niet afhaalt gaat het maar moeilijk. Zo: https://www.klusidee.nl/F...kookgroep-bedraden.71380/
En pas op met die Dreft. Dat is een circusact die ervoor zorgt dat je later, als het afwasmiddel ingedroogd is, de kabels nooit meer uit de buis krijgt. Gewoon echt kabel glijmiddel gebruiken.

• Beun
Bacchus schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:40:
[...]

Als je muren net zo'n griesmeelpap zijn als waar ik vorige week een tv-beugel in hing, moet je eerder opletten dat je de klopstand uitzet dan dat je kracht tekort komt met een -85. Deze beugel had inderdaad 10mm pluggen. Zorg trouwens dat je er zelf wat achter de hand hebt: Ik kreeg slechts zes pluggen en schroeven en vulde vanwege voornoemde griesmeelpap graag ook de andere vier gaten.
De muur is aardig hard. Dus ik verwacht niet dat de muren als 'griesmeelpap' zijn haha.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Krijnemans schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Dat is wat anders dan gebruik maken van je 14 dagen retourrecht op basis van koop op afstand waar je in eerste instantie naar refereerde.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: maart 2016
  • Nu online
maartend schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:47:

Ik heb deze toevallig laatst besteld via Ali, maar het is rotzooi als je het mij vraagt. Die busjes voor verschillende diameters zijn echt van brak metaal, na een paar keer boren heeft je boor zoveel speling dat het heel erg lastig is om de juiste vaste hoek te houden. Het is leuk dat er 3 boortjes bij zitten met verschillende diameters, maar in de praktijk gebruik je toch maar 1 maat. Verder zitten er gewone houtboren bij, terwijl je eigenlijk zo'n `getrapte boor' wil.

Ik zou gaan voor een Kreg setje, dit is de goedkoopste volgens mij.

Bij mij staat deze op de verlanglijst.

• Wimploo
  • Laatst online: 08:39
exponential schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:33:
[...]

Ik heb deze toevallig laatst besteld via Ali, maar het is rotzooi als je het mij vraagt. Die busjes voor verschillende diameters zijn echt van brak metaal, na een paar keer boren heeft je boor zoveel speling dat het heel erg lastig is om de juiste vaste hoek te houden. Het is leuk dat er 3 boortjes bij zitten met verschillende diameters, maar in de praktijk gebruik je toch maar 1 maat. Verder zitten er gewone houtboren bij, terwijl je eigenlijk zo'n `getrapte boor' wil.

Ik zou gaan voor een Kreg setje, dit is de goedkoopste volgens mij.

Bij mij staat deze op de verlanglijst.
Staat bij mij ook nog op een lijstje om een keer een pocket hole systeempje te kopen. Maar zit je met Kreg niet dat je alle maten in inches op het spul ziet staan? Dat lijkt me nogal irritant om telkens op te zoeken.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
We gaan het zien, vanmiddag de boel meteen teruggestuurd, ik hoop op een postieve houding van Toolstation. Ik wil geen reparatie van een nieuw geleverd product, liefst geld terug maar anders een nieuwe set.

• Rob Z
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:54
schijndel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:22:
[...]

En pas op met die Dreft. Dat is een circusact die ervoor zorgt dat je later, als het afwasmiddel ingedroogd is, de kabels nooit meer uit de buis krijgt. Gewoon echt kabel glijmiddel gebruiken.
Inderdaad en dat is deze https://www.sandervunderi...lijmiddel-tube-200ml.html :)
Werkt goed en smeert niet

• exponential
  • Registratie: maart 2016
  • Nu online
Wimploo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Staat bij mij ook nog op een lijstje om een keer een pocket hole systeempje te kopen. Maar zit je met Kreg niet dat je alle maten in inches op het spul ziet staan? Dat lijkt me nogal irritant om telkens op te zoeken.
Het is niet ideaal inderdaad. Al lijkt het erop dat er ook jigs zijn met metrische aanduidingen. Zie bijvoorbeeld dit plaatje

Maar in een ander plaatje op de site zie je wel weer 1/2 3/4 inch etc.. staan op de inbussleutel. Dus welke versie Gereedschapspro dan levert? Geen idee.

Om de juiste schroef te selecteren kun je ook 1x dit tabelletje printen en bij in het koffertje doen.

• Marco1994
  • Registratie: juli 2012
Ik heb een bosch professional gks 190. Weet iemand een manier om hier een geleiderail mee te gebruiken?

• Raymond
Wimploo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Ik heb vorige week zo'n set bij baptist in arnhem gekocht en die is gewoon metrisch.
Maar goed, het is gewoon de inchmaten omgezet naar mm. Dus 1/2", 3/4" en 1 1/2" omgerekend naar 13, 19 en 38mm.

Maar ook al heb je hem in inches, dan hoef je echt niet te rekenen. Er zijn maar 3 instellingen op die jig en er zit een dingetje bij om die maat op te nemen. Dus als dat ding 19mm aangeeft, stel je de jig in op 19mm. En dus ook: Als die 3/4" aangeeft, stel je de jig in op 3/4". Dat maakt dus geen ruk uit :)

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:00
Marco1994 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:53:
Ik heb een bosch professional gks 190. Weet iemand een manier om hier een geleiderail mee te gebruiken?
Door op de website van Bosch te kijken.

• Marco1994
jadjong schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:54:
[...]

Door op de website van Bosch te kijken.
Heb je dan een link voor mij? Want officieel is er vanuit bosch (bij mijn weten) geen ondersteuning voor een geleiderail. Wel zit er een parallelgeleider bij.

• jadjong
Marco1994 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:59:
[...]

Heb je dan een link voor mij? Want officieel is er vanuit bosch (bij mijn weten) geen ondersteuning voor een geleiderail. Wel zit er een parallelgeleider bij.
Staat tussen de accessoires.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:55

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zie daar deze geleiderailadapter staan:
https://www.bosch-profess...08-ocs-ac/#sku-2607001375

Ik heb er eerder ook naar gezocht, toen was er nog niks beschikbaar.

Life is not about specs, it is about joy!

• Framoes
Krijnemans schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Metabo KGS 216 M.

Ik wist niet dat Metabo een budget lijn had. Is dat ook ergens duidelijk te vinden bij hun (en bij andere merken).. Want op deze manier krijg ik geen hoge pet op van Metabo in ieder geval.

De twee schadegevallen: Een huls waarin de schroefdraad getapt zit om het plateau vast te klemmen brak na ongeveer 2 uur gebruik af. Toen heb ik deze teruggestuurd en kon ik meer dan 4 weken wachten!!! (lag bij de reparatieservice van Metabo..), totdat de verkopende partij besloot om mij maar gewoon een nieuwe te geven. Vervolgens kon ik de nieuwe binnen 3 weken ook weer terugsturen omdat er wederom een gegoten aluminium onderdeel was afgebroken (huls waarin de 'lijmklem' geplaatst kan worden).
Het zal officieel geen budgetlijn zijn, maar vergelijkbare afkortzagen van o.a. Bosch, DeWalt en Makita zijn richting de €250-300. Vaak uitgerust met soft-start en de mogelijkheid de zaag volledig af te stellen.

Ik moet zeggen dat de kwaliteit van die goedkopere afkortzaag van Metabo ook echt hard achteruit is gegaan. Ik had tot een half jaar terug een KS216M van een jaar of 5-10 oud en die was echt van een andere kwaliteit dan die tegenwoordig te koop is. Een vriend van me heeft er eentje staan en je kon aan alles zien dat ze voor minder worden geproduceerd. Volgens mij zijn ze door de jaren heen ook van €200 naar ongeveer €130
in prijs gezakt.

Dus op zich maakt Metabo prima gereeschap, waaronder een deel in Duitsland ipv China, maar de onderkant van hun assortiment is kwalitatief gewoon minder. Maar dan nog hoort het niet zo snel kapot te gaan.

Het kan ook zijn dat ze die goedkopere lijn relatief kort geleden hebben "vernieuwd" (goedkoper zijn gaan produceren) en nu zien hoeveel er kapot terugkomt. Dan kan het over een tijdje weer iets beter zijn.

Een voorbeeld:
Stanley begon ooit met het verplaatsen van de productie van hun handschaven naar China. Die werden vervolgens allemaal met kromme zool geleverd. Toen hebben ze gepensioneerde medewerkers uit Engeland naar China gestuurd om de mensen daar in te werken. Vervolgens werd de kwaliteit beter (maar niet zo goed als die uit Engeland).

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:54
Marco1994 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:59:
[...]

Jouw GKS kan ook helemaal niet op zo'n lange FSN lineaal, daar is deze zaag namelijk niet compatibel mee.

Ik zie ook niks in de manual staan over het gebruik op een lineaal.

https://www.bosch-profess...v21_160992A4LN_201810.pdf

Maak eens een foto (of bekijk de onderzijde van je zool) van de machine en vergelijk die eens met
https://www.bosch-profess...ducts/fsn-1600-1600Z0000F

Volgens mij is er wat verwarring wie nou wat bedoelt. :)

@jadjong heb jij het nou over een FSN geleiderail of over die paralel-adapter?

Whiskey Tango Foxtrot

• jadjong
Fraggert schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:35:
[...]
@jadjong heb jij het nou over een FSN geleiderail of over die paralel-adapter?
Ik selecteer de tekst ' bosch professional gks 190' uit zijn post, rechts klikken en zoeken maar... Eerste resultaat is de Bosch website zelf en als je op die pagina naar beneden scrolt kom je bij accessoires een adapter voor de geleiderail tegen. Dat stukje staal om strak langs de rand van een plaat hout te zagen zit standaard al in de doos.

[Voor 9% gewijzigd door jadjong op 30-06-2020 07:52]

• Krijnemans
Framoes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:11:
[...]

Het zal officieel geen budgetlijn zijn, maar vergelijkbare afkortzagen van o.a. Bosch, DeWalt en Makita zijn richting de €250-300. Vaak uitgerust met soft-start en de mogelijkheid de zaag volledig af te stellen.

Ik moet zeggen dat de kwaliteit van die goedkopere afkortzaag van Metabo ook echt hard achteruit is gegaan. Ik had tot een half jaar terug een KS216M van een jaar of 5-10 oud en die was echt van een andere kwaliteit dan die tegenwoordig te koop is. Een vriend van me heeft er eentje staan en je kon aan alles zien dat ze voor minder worden geproduceerd. Volgens mij zijn ze door de jaren heen ook van €200 naar ongeveer €130
in prijs gezakt.

Dus op zich maakt Metabo prima gereeschap, waaronder een deel in Duitsland ipv China, maar de onderkant van hun assortiment is kwalitatief gewoon minder. Maar dan nog hoort het niet zo snel kapot te gaan.

Het kan ook zijn dat ze die goedkopere lijn relatief kort geleden hebben "vernieuwd" (goedkoper zijn gaan produceren) en nu zien hoeveel er kapot terugkomt. Dan kan het over een tijdje weer iets beter zijn.

Een voorbeeld:
Stanley begon ooit met het verplaatsen van de productie van hun handschaven naar China. Die werden vervolgens allemaal met kromme zool geleverd. Toen hebben ze gepensioneerde medewerkers uit Engeland naar China gestuurd om de mensen daar in te werken. Vervolgens werd de kwaliteit beter (maar niet zo goed als die uit Engeland).
Klopt. De concurrenten zijn inderdaad net een stapje duurder. Die van mij kostte eind vorig jaar volgens mij €190. Gezien de goeie recensies dacht ik dat het wel oké zou zijn.

Jammer dat sommige merken budgetproducten op de markt zijn gaan brengen (jaja geld verdienen. Ik snap het wel, maar toch..)

De volgende wordt toch een Bosch denk ik. Heb divers gereedschap van de blauwe lijn en daar ben ik toch zeer tevreden over. Bij ons in de buurt zit de vaste vestiging van Toolnation, dus dat is ook wel handig :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fraggert
jadjong schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:50:
[...]

Ik selecteer de tekst ' bosch professional gks 190' uit zijn post, rechts klikken en zoeken maar... Eerste resultaat is de Bosch website zelf en als je op die pagina naar beneden scrolt kom je bij accessoires een adapter voor de geleiderail tegen. Dat stukje staal om strak langs de rand van een plaat hout te zagen zit standaard al in de doos.
Verrek, dat moet dan deze zijn:

https://www.bosch-profess...08-ocs-ac/#sku-2607001375

Maar als ik die foto bekijk dan lijkt me dat niet op een FSN rail passen of ben ik gek?

Ik heb vroeger zo'n groene handcirkelzaag van Bosch gehad en daar zat een rail bij die zo'n vierkante verhoging had.

Die FSN rails echter ken ik maar al te goed, want die zijn identiek aan mijn Mafell rails namelijk.

Op de website van Toolmax zie ik zelfs bij de FSN expliciet staan dat enkele GKS modellen echt niet gaan passen:

Geschikt voor Bosch Professional frees en zaagmachines (niet i.c.m GKS 160, GKS 165 en GKS 190)

Maar als ik dan het filmpje op die site bekijk dan zie een zaag met een uitsparing in de zool die lijkt op de uitsparing op die geleiderailadapter.

Heel duidelijk vind ik het niet echt allemaal bij Bosch (@Slux told you so :P :+ )

@Marco1994

[Voor 24% gewijzigd door Fraggert op 30-06-2020 08:20]

Whiskey Tango Foxtrot

• Marco1994
Dank jullie voor de reacties. Ik heb de geleiderail zelf nog niet in huis, in combinatie met dit dingetje kom ik dan snel op 140 euro. Dan ben ik denk ik beter af met een Scheppach PL55. Voor die paar keer dat ik met platen hout aan de slag ga, is dat wellicht beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fraggert
Marco1994 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:55:
Dank jullie voor de reacties. Ik heb de geleiderail zelf nog niet in huis, in combinatie met dit dingetje kom ik dan snel op 140 euro. Dan ben ik denk ik beter af met een Scheppach PL55. Voor die paar keer dat ik met platen hout aan de slag ga, is dat wellicht beter.
Check even de zoekresultaten op PL55 in dit topic :)

Daar vind je wat tips en tricks en aandachtspunten van eigenaren of tweakers die de zaag hebben overwogen.

Whiskey Tango Foxtrot

• abbeyrules
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 08:48
Ik ben op zoek naar een goede tang voor het doorknippen van kabels zoals de versnellingskabels van de mountainbike (binnen en buitenkabel). Zo langzamerhand alles van knippex aan het verzamelen, welke variant/type kunnen jullie aanraden?

• jadjong
abbeyrules schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:55:
Ik ben op zoek naar een goede tang voor het doorknippen van kabels zoals de versnellingskabels van de mountainbike (binnen en buitenkabel). Zo langzamerhand alles van knippex aan het verzamelen, welke variant/type kunnen jullie aanraden?
STAALDRAADSCHAAR 95 61 190 die wil je hebben.

• Sa.Tan
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08:52
Ik moet deze week flink bezig met de 125mm. haakse slijper en dacht heel slim te zijn; naar de Action en pakketje van Werkmann 10 stuks in folie voor een flutbedrag gehaald.
Echter, bij het opleggen van de schijf op de as (wel de goede passing) en het aandraaien van de borgmoer kom ik er achter dat de schijf niet goed wordt gepakt. Zo dun zijn ze en met een poging op het slijpen zie ik na een paar momenten de schijf al rafelen, vertrouw ze niet meer!
Praxis alhier ( enige in het dorp) vraagt gelijk de hoofdprijs, dus dat wordt online bestellen.
Enige tips en hints waar ik betere kwaliteit kan vinden voor een redelijk bedrag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
Sa.Tan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:43:
Ik moet deze week flink bezig met de 125mm. haakse slijper en dacht heel slim te zijn; naar de Action en pakketje van Werkmann 10 stuks in folie voor een flutbedrag gehaald.
Echter, bij het opleggen van de schijf op de as (wel de goede passing) en het aandraaien van de borgmoer kom ik er achter dat de schijf niet goed wordt gepakt. Zo dun zijn ze en met een poging op het slijpen zie ik na een paar momenten de schijf al rafelen, vertrouw ze niet meer!
Praxis alhier ( enige in het dorp) vraagt gelijk de hoofdprijs, dus dat wordt online bestellen.
Enige tips en hints waar ik betere kwaliteit kan vinden voor een redelijk bedrag?
gebruik je de goede kant van de borgmoer? Die van mij heeft twee verschillende kanten. één voor dikke schijven, en eentje voor dunne schijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 08:56
https://www.ecotools.nl/c...result/?q=doorslijpschijf
Maar zoals hierboven wordt gezegd, doe je de moer er wel goed op? :+ Neemt niet weg dat ik met slijpschijven enzo de Action hoe dan ook links zou laten liggen, potentieel niet zo grappig als die dingen kapot spatten ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sa.Tan
De borgmoer zit echt wel goed hoor, slijp vrij vaak. Omdraaien met de borgmoer doe ik alleen met afbraamschijven. Het ligt echt aan de Weckmann schijven, minder dan een mm. Ik gooi ze weg ivm het rafelen. Met die rotatiesnelheden echt een no go. 8)7 ,

• larsbeumer.apd
Sa.Tan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:07:
De borgmoer zit echt wel goed hoor, slijp vrij vaak. Omdraaien met de borgmoer doe ik alleen met afbraamschijven. Het ligt echt aan de Weckmann schijven, minder dan een mm. Ik gooi ze weg ivm het rafelen. Met die rotatiesnelheden echt een no go. 8)7 ,
Ik heb met deze schijven geen enkel probleem gehad. Maar, sowieso sluit je borgmoer toch helemaal aan op de as? Dan maakt het niet uit of die schijf 1 mm of 2 mm dik is, die zou je gewoon moeten kunnen klemmen. In dit geval dus met het grote cirkeldeel van de moer onder (tegen de schijf aan).

• Sa.Tan
Borgmoer sluit perfect, echter zit er op de basisring (zeg maar de eerste) een kraagje waar de snijschijf invalt, anders zou hij alle kanten op bewegen en die Werckmann schijven zijn iets minder dan 1mm. en het kraagje exact 1mm.. Dus dat gaat slippen.
Nou is dit haakse slijpertje Al bejaard (AEG 35 jaar), maar werkt nog uitstekend, aslagering perfect, nieuwe koolborstels en een nieuwe kap.
En wat ik zie van die rafelranden!! Nee, dan zoek ik elders, vooral met dat toerental.

• DasNieNix
Durf het bijna niet te melden hier maar met de diamant slijpschijven van de Action heb ik hele goede ervaringen; zeker voor die prijs.

• silmaril8
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Wat voor soort materiaal probeer je te slijpen?

• Sa.Tan
Oude cv leidingen die bestemd zijn voor grofvuil. En alles wat aan oud ijzer weg kan.
Grootscheepse opruiming en vernieuwen van mijn werkruimte. Zit nu al aan 30kg. aan oude moeren en bouten en divers kleinspul.
Gaat echt rigoureus. :+

edit: volgens mij lagen de diamant schijven hier niet, maar ik ga morgen nog eens kijken.

[Voor 16% gewijzigd door Sa.Tan op 30-06-2020 16:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DasNieNix
Diamant schijven zijn niet geschikt voor ijzer te slijpen; daar moet je echt doorslijpschijven voor hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ik gebruik deze 1mm schijfjes van de Hornbach: https://www.hornbach.nl/s...tuks/8000508/artikel.html

€15,20 voor een setje van 10 schijfjes.

[Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 30-06-2020 19:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Framoes
Krijnemans schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:06:
[...]

Klopt. De concurrenten zijn inderdaad net een stapje duurder. Die van mij kostte eind vorig jaar volgens mij €190. Gezien de goeie recensies dacht ik dat het wel oké zou zijn.

Jammer dat sommige merken budgetproducten op de markt zijn gaan brengen (jaja geld verdienen. Ik snap het wel, maar toch..)

De volgende wordt toch een Bosch denk ik. Heb divers gereedschap van de blauwe lijn en daar ben ik toch zeer tevreden over. Bij ons in de buurt zit de vaste vestiging van Toolnation, dus dat is ook wel handig :)
Er zijn verschillende opties. Dewalt heeft er bijvoorbeeld een waarbij de telescoopstangen niet achter doorsteken, waardoor hij heel compact is. Vergelijk verschillende machines van verschillende fabrikanten op zaagbereik, soft-start, vermogen en dat soort zaken. Misschien zijn er ook reviews te vinden die dingen als stofafzuiging behandelen.

Als iets een snoer heeft zou ik persoonlijk gewoon alle fabrikanten meenemen in je keuze. Zonde als je blind vaart op alleen de naam en dan een betere machine misloopt.
Geen Gamma ergens in de buurt? Die hebben blikken met Bosch Professional slijpschijven voor €17 liggen. Vond ik voor de Gamma zeer schappelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sa.Tan
@Orion84 en @Framoes
Bedankt, ik ben er nu uit, moet toch nog een bestelling plaatsen bij mastertools. kunnen de Bosch schijfjes gelijk mee. _/-\o_

• Beun
[...]

[Afbeelding]
Nog een klein vraagje, van welk merk zijn deze klemmen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08:17
Beun schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:58:
[...]

Nog een klein vraagje, van welk merk zijn deze klemmen?
Zo te zien aan de rode kleur is dat bessey

• Oogje
  • Niet online
Over slijpschijven gesproken, hoe serieus moet je de houdbaarheidsdatum van die dingen nemen? Staat er vast met een reden op?
Ik heb nog wat schijven gevonden die al 5 jaar over datum zijn.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fraggert
Oogje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:55:
Over slijpschijven gesproken, hoe serieus moet je de houdbaarheidsdatum van die dingen nemen? Staat er vast met een reden op?
Van wat ik weet is dat de lijm waarmee de slijpschijf geproduceerd is, vocht kan opnemen waardoor de fabrikant niet kan garanderen dat dat ding niet uit elkaar klapt.

mijn 2 centjes:

Paar maandjes over datum en netjes bewaard? gewoon gebruiken.

5 jaar over datum? wegflikkeren :P

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 07:55

Pixeltje

Woo-woohoo!

Oogje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:55:
Wat @Fraggert zegt, de lijm kan niet meer gegarandeerd worden na de houdbaarheidsdatum (met een veiligheidsmarge natuurlijk..) waardoor de kans op spattende schijven toeneemt. Uit ervaring kan ik melden dat het niet prettig is om bij een plotseling desintegrerende schijf in de buurt te zijn..

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Gisteren even een nieuwe vriend besteld:

Met zo'n 6 tafelbladen per jaar en nog een paar kasten etc was dit best een gerechtvaardige aankoop.
Ik leen nu een poosje een ROTEX 150 maar het moest er voor mijzelf wel eentje worden in Makita kleurtjes uiteraard...

Nikon D610 + glas, licht en pootjes | MacBook Pro Retina 13,3" | www.foto-sjoerd.nl

• Fraggert
Sjoerdfoto schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:28:
Gisteren even een nieuwe vriend besteld:
[Afbeelding]

Met zo'n 6 tafelbladen per jaar en nog een paar kasten etc was dit best een gerechtvaardige aankoop.
Ik leen nu een poosje een ROTEX 150 maar het moest er voor mijzelf wel eentje worden in Makita kleurtjes uiteraard...
poe, dat is wel een serieus ding zo met een handvat en een greep. Da's wel andere koek dan een palmmachinetje :)

bewust gekozen voor een stekker? Tussen al dat LTXTXTTLTXTL-accugeweld hierzo :P

Whiskey Tango Foxtrot

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 07:24
mierenfokker schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:15:
[...]

Zo te zien aan de rode kleur is dat bessey
Aan de klem zelf te zien lijkt het mij juist geen bessey,
Geen rooie dop op het klem gedeedlte en de bessey klemmen die ik ken die geen rooie dop hebben, hebben een wit en zwart handvat.

Without magic smoke, it ain't broken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ManiakNL
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07-07 14:42
exponential schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:50:
[...]

Het is niet ideaal inderdaad. Al lijkt het erop dat er ook jigs zijn met metrische aanduidingen. Zie bijvoorbeeld dit plaatje [Afbeelding]

Maar in een ander plaatje op de site zie je wel weer 1/2 3/4 inch etc.. staan op de inbussleutel. Dus welke versie Gereedschapspro dan levert? Geen idee.

Om de juiste schroef te selecteren kun je ook 1x dit tabelletje printen en bij in het koffertje doen.
Ik zou wachten tot dit setje er weer bij de Lidl is
https://www.lidl-shop.nl/...ngset-56-delig/p100248171

Heb hem zelf ook en hij werkt best goed. Enige wat lastig is dat je niet weet wanneer het er weer is.

Maten in mm staan op de jig zelf., en in de handleiding staat welke mm stap je moet hebben bij welke houtdikte.
Aan de zijkant heb je een markering van een boor die je moet gebruiken om te achterhalen hoever je de boorstop op de boor moet monteren.

Ik ben zelf niet handig, maar dit werkt perfect voor mij.

[Voor 11% gewijzigd door ManiakNL op 01-07-2020 08:51]

• Raymond
Die zier er wel knullig uit, met die schroeven met verzonken kop erbij geleverd.

Zitten er wel goede geleidebussen in die jig?

• Fraggert
Raymond schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:54:
Die zier er wel knullig uit, met die schroeven met verzonken kop erbij geleverd.

You get what you pay for;
buy cheap buy twice;
et cetera.

je kent het wel :)

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • +1Henk 'm!

• larsbeumer.apd
Raymond schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:54:

Geleidebussen zijn op zich prima. Heb er nu een stuk of 100 gaten mee gedaan en werkt nog prima! Enige is dat je even andere schroeven erbij moet kopen, verzonken kop moet je absoluut niet willen.

• Dzine
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 06-07 16:18
Sjoerdfoto schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:28:

6 tafelbladen?! Waar is je werk te bewonderen?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• colvano
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07-07 19:24
Fraggert schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:58:
[...]

You get what you pay for;
buy cheap buy twice;
et cetera.

je kent het wel :)
Is een prima setje hoor! Heb er heel wat mee gewerkt en resultaat is strak.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Fraggert schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:37:
[...]

poe, dat is wel een serieus ding zo met een handvat en een greep. Da's wel andere koek dan een palmmachinetje :)

bewust gekozen voor een stekker? Tussen al dat LTXTXTTLTXTL-accugeweld hierzo :P
Ik heb op dit moment de 5041K, en dat gaat prima maar dit gaat toch wat efficienter.
Er is geen accuvariant van deze grote jongen, en daarnaast heb ik alleen makita CXT (12V- lijn) spul.
En met een afzuigslang loopt er ook gelijk een stroomdraadje mee 8)
Dzine schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:09:
[...]

6 tafelbladen?! Waar is je werk te bewonderen?
Zoiets. Ik maak ze voor de hobby. Las ook stalen poten eronder.
Meeste verkoop ik via marktplaats / facebook / vrienden / bekenden / viavia etc. Stuur anders even een PB'tje als je meer interesse hebt :)

Nikon D610 + glas, licht en pootjes | MacBook Pro Retina 13,3" | www.foto-sjoerd.nl

• Fraggert
colvano schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:11:
[...]

Is een prima setje hoor! Heb er heel wat mee gewerkt en resultaat is strak.
i know, was ook een wat knullige reactie misschien. Ik heb echter heel wat budgetspul in mijn handjes gehad dat gewoon geen lang leven beschoren is, of het nu LIDL , Action, Ferm, Wolfcraft of LUX is.

Ray zijn vraag is gewoon een goede, die pockethole jigs hebben vaak een plastic uitsparing voor de boor, dat gaat na verloop van tijd niet goed. Een goede geleidingsbus verlengt de levensduur en blijft nauwkeurig.

De schroeven die er normaliter zij zitten hebben een platte schotel aan de onderzijde en niet normale spaanplaatschroeven die je gewoon te gemakkelijk door het materiaal gaan. Een vlakke schroef trekt het 2 delen beter tegen elkaar aan doordat deze meer druk kan uitoefenen.

Whiskey Tango Foxtrot

• Fraggert
Sjoerdfoto schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:18:
[...]

Ik heb op dit moment de 5041K, en dat gaat prima maar dit gaat toch wat efficienter.
Er is geen accuvariant van deze grote jongen, en daarnaast heb ik alleen makita CXT (12V- lijn) spul.
En met een afzuigslang loopt er ook gelijk een stroomdraadje mee 8)
makes sense d:)b

ik zie het voordeel van accu's ook niet zodra je er een stofzuiger eropknalt.

Als je het leuk vind om eens wat te posten, dat kan in het klustopic :)

[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6

Whiskey Tango Foxtrot

• LED-Maniak

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Ben je lekker aan het klussen. Stopt de multitool ermee. :(
Natuurlijk kan ik het bonnetje -dat altijd in de doos zat- nergens meer vinden. :/

Appeltaart is lekker!

Pagina: 1 ... 96 ... 99 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True