Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Raymond schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:55:
Ik zoek gehoorbescherming. Daarbij twijfel ik tussen gewoon oorkappen, of een product als bijvoorbeeld isotunes. Dat zijn oordopjes met 27db demping.

Met welke hebben jullie ervaring en welke modellen raden jullie aan?
Nadeel van oordopjes vind ik altijd dat het haast onmogelijk is om ze even uit te doen zonder dat ze gelijk smerig worden van het haast onvermijdelijke stof/zaagsel.
Gebruik dus meestal kappen. Onder andere Peltor X2A en Peltor X1P3 (op de zaaghelm).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• MJV
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07:07
Alsjemenou schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:58:
[...]

Nooit oordopjes gebruikt, maar als je gewoon relatief goedkope oorkappen wilt met goede bescherming kan je nooit fout gaat met de 3M Peltor Optime III. https://www.toolstation.n...e-gehoorbeschermer/p92520
Deze heb ik ook. Voor de echte herrie (zaagtafel bijvoorbeeld) vind ik die kappen veiliger aanvoelen dan oordopjes. Vervolgens wel een hele berg goedkope oordopjes gekocht en in diverse mboxen en gereedschapstassen verspreid, om ook als je even boort of zaagt die dingen makkelijker te pakken.

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
Thanks.
Voor nu ff een simpele peltor x1a besteld. 27db demping, moet genoeg zijn voor tafelzaag en vvd-bank. Lijken me comfortabeler dan de 31+ db versies. De x serie genomen, want beugel ziet er beter uit. Ik heb al een peltor optime (gok ik), die in de bovenfrees box zit. Ik wilde er graag eentje bij, om los in het klushok te hangen. Zo'n simpel beugeltje leek me ook wel wat, maar ik schrok van de reviews.
https://www.toolstation.nl/3m-gehoorbeugel-1310/p68247

Voor nu ff geholpen, maar ik wil er nog wel wat bij hebben.

• silmaril8
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
deWit schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:29:
[Afbeelding]
Voor 30 euro maken ze bij de Lidl dan wel weer echt een prima onderstel. Voor 30 euro niet meer bukken is het absoluut waard. Ook nog best stabiel (voor 30 euro...)
Zaten die zwarte ringen waarmee je de Metabo Zaag vastmaakt aan de 2 dwarsliggers bij het LIDL onderstel? Of zijn die van de Metabo zaag?

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07-07 21:22
silmaril8 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:49:
[...]

Zaten die zwarte ringen waarmee je de Metabo Zaag vastmaakt aan de 2 dwarsliggers bij het LIDL onderstel? Of zijn die van de Metabo zaag?
Horen bij de Metabo zaag. Heb zelfde onderstel, vandaar. Je kan het ook zien op de foto, als je goed kijkt, dan zie je bij linker punt dat het geen ring is, en dat er Metabo op staat :+ .

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 05-07 20:11
wheel schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:41:
[...]

En hoe is de LPG dan precies bedoeld? Toch óók om goedkoper te zijn dan de concurrentie? Het moet uit de lengte of de breedte betaald worden. Ze hebben generieke voorwaarden zonder specifieke concurrenten uit te sluiten. Amazon.nl voldoet - net als Amazon.de overigens - gewoon aan de voorwaarden. Dan is de willekeur dus uiterst vreemd.

Waarmee ik niet bedoel dat de situatie zoals je in je 3e alinea schrijft correct is.

[...]

Dat doen ze niet.
En hoe weet jij zo zeker dat Amazon voldoet aan hun voorwaarden?
De laagste prijsgarantie geldt bij prijzen van concurrenten.
De prijsgarantie geldt voor prijzen van concurrenten die hun winkel in ons land, op basis van de hier geldende wetten en belastingen runnen en ook voor garantie en service bereikbaar zijn. Daarom geldt dit niet voor prijzen van vrije handelaren, buitenlandse leveranciers of particulieren, die een keer een artikel verkopen.
De laagste prijsgarantie geldt bij prijzen van internetaanbieders.
Natuurlijk. Maar ook op het internet geldt dit alleen voor concurrenten die hun winkel in ons land, op basis van de hier geldende wetten en belastingen runnen en ook voor garantie en service bereikbaar zijn.
Aangezien Amazon.nl een Luxemburgs contactadres heeft, weet ik niet of ze hier aan voldoen.

https://www.hornbach.nl/c...etails_prijsgarantie.html

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 06:49
Ik zoek gehoorbescherming. Daarbij twijfel ik tussen gewoon oorkappen, of een product als bijvoorbeeld isotunes. Dat zijn oordopjes met 27db demping.

Ben je brildrager?
Heb je bovengemiddeld last van oorsmeer?

Zal het even toelichten; brillen zorgen voor een geluidslek bij 'kappen' terwijl als je last hebt van oorsmeer in-ear dopjes een probleem zijn.

Beiden kan ook, dan ben je gewoon de klos :P

Ik heb de Peltor Optime III. Zowel als standlone oorkappen als de helmvariant. Moet ondertussen wel eens de kussentjes vervangen van de standalone...
Er is ook de veel compactere en lichtere, minder dempende Optime II (en I...).

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:36

Boudewijn

omdat het kan

Ik gebruik Peltors van 3M , niet bij het klussen maar bij het schieten. Heb dan ook mooi groene, met een versterking en een filter dat een schot juist wel dempt.
Als ik daar een schietbril onder op heb, 0 last van die bril.

Zou wel graag kappen hebben met een grotere hoofdband. Die Peltors kan ik net op (heb dus een echt groot hoofd). Maar als ik een petje of muts op heb zijn ze net te klein :/

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:52
Ossi schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 00:15:
[...]

En hoe weet jij zo zeker dat Amazon voldoet aan hun voorwaarden?

[...]

Aangezien Amazon.nl een Luxemburgs contactadres heeft, weet ik niet of ze hier aan voldoen.

Amazon.nl richt zich specifiek op Nederland ("winkel in ons land"). Op de facturen staat een Nederlands adres. Er staat een Nederlands BTW-nummer op. Hetzelfde geldt als ik facturen van amazon.de bekijk. Ook de Duitse website richt zich evident óók op Nederland. Je kunt zowel Amazon.nl als amazon.de bereiken voor service.

[Voor 4% gewijzigd door wheel op 25-06-2020 02:30]

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
wheel schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 02:29:
[...]

Amazon.nl richt zich specifiek op Nederland ("winkel in ons land"). Op de facturen staat een Nederlands adres. Er staat een Nederlands BTW-nummer op. Hetzelfde geldt als ik facturen van amazon.de bekijk. Ook de Duitse website richt zich evident óók op Nederland. Je kunt zowel Amazon.nl als amazon.de bereiken voor service.
Dit dus @Ossi

Amazon.de wordt uitgesloten bij Hornbach, Amazon.nl voldoet omdat ze, o.a., een nederlands BTWnummer hebben.

Hier in het topic is het al meerdere users gelukt de LPG bij de HB te claimen via een lagere prijs bij amazon.nl.

Het grootste struikelblok vormt hier de HB-medewerkers die de boel soms niet snappen, dat ligt dus niet aan de HB zelf maar aan de individuele man of vrouw waar je even naar toe hobbelt om je aankoop te bepreken want je moet in de winkel (indien je niet webshopt) de prijs laten aanpassen.

Whiskey Tango Foxtrot

• Fraggert
  • Nu online
Raymond schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:47:
Thanks.
Voor nu ff een simpele peltor x1a besteld. 27db demping, moet genoeg zijn voor tafelzaag en vvd-bank. Lijken me comfortabeler dan de 31+ db versies. De x serie genomen, want beugel ziet er beter uit. Ik heb al een peltor optime (gok ik), die in de bovenfrees box zit. Ik wilde er graag eentje bij, om los in het klushok te hangen. Zo'n simpel beugeltje leek me ook wel wat, maar ik schrok van de reviews.
https://www.toolstation.nl/3m-gehoorbeugel-1310/p68247

Voor nu ff geholpen, maar ik wil er nog wel wat bij hebben.
Ik heb eigelijk altijd met klussen Peltor kappen op.

Ik heb zowel de Optime 2 in geel als de Optime 3 in groen.

De 2 is een fiks stuk lichter en wat kleiner en draagt daardoor wat prettiger. Die gebruik ik het meest.

De 3 dempt beter en dat is flink merkbaar, die hangt dan ook standaard aan het handvat van bijv mijn afkortzaag buiten. Ook pak ik die met de haakse slijpert en motorzaag.

Ben ik in de weer met mijn invalzaag en moet ik veel bewegen ipv statisch achter de afkort dan pak ik de 2, vanwege het comfort.
De geluidsbelasting is vaak iets lager in die gevallen en de blootstelling meestal iets korter.
Dan weet ik in elk geval dat ik ze opzet.

Op de schietbaan heb ik mijn actieve kappen op van MSA Sordin, die dempen electronisch de schoten en filteren goed. Wel zo handig om de rest te kunnen verstaan, bijvoorbeeld met instructie.

Whiskey Tango Foxtrot

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ik gebruik zelf vaak de Optime III, isoleert goed, maar met (veiligheids)bril op lekken die wel. Daarom gebruik ik als ik met de bosmaaier of kettingzaag aan de gang ga liever zo'n gelaatscherm waar ook oorkleppen op zitten. Standaard zitten daar wel maar iets equivalent aan de optime I, denk ik, maar zit verder wel fijn, en de oorkleppen zijn verwisselbaar. Zoiets dus.

• wheel
Fraggert schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:28:
[...]

Dit dus @Ossi

Amazon.de wordt uitgesloten bij Hornbach, Amazon.nl voldoet omdat ze, o.a., een nederlands BTWnummer hebben.

Hier in het topic is het al meerdere users gelukt de LPG bij de HB te claimen via een lagere prijs bij amazon.nl.

Het grootste struikelblok vormt hier de HB-medewerkers die de boel soms niet snappen, dat ligt dus niet aan de HB zelf maar aan de individuele man of vrouw waar je even naar toe hobbelt om je aankoop te bepreken want je moet in de winkel (indien je niet webshopt) de prijs laten aanpassen.
Amazon.de voldoet aan exact dezelfde voorwaarden. Nederlands adres én Nederlands BTW-nummer op de facturen, volledige website in keurig Nederlandse beschikbaar, op basis waarvan ze zich feitelijk gewoon (ook) op Nederland richten - en klantenservice bereikbaar (ook in het Nederlands).

• Fraggert
  • Nu online
wheel schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:46:
[...]

Amazon.de voldoet aan exact dezelfde voorwaarden. Nederlands adres én Nederlands BTW-nummer op de facturen, volledige website in keurig Nederlandse beschikbaar, op basis waarvan ze zich feitelijk gewoon (ook) op Nederland richten - en klantenservice bereikbaar (ook in het Nederlands).
Maar als ik het goed begrijp, sluit de Hornbach "amazon.de" toch wel uit?

Ik meen dat ik elk geval hier in het topic tegen te komen, maar verbeter me gerust als mijn beeld niet klopt.

Lees hier maar wat @Kragoth te horen kreeg over Amazon in het bijzonder:
Kragoth schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:48:
[...]

Ik kreeg afgelopen vrijdag zonder enige problemen korting bij de Hornbach in Duiven. De GCM 8 SJL was in de aanbieding op Amazon.nl.
Ze vertelden mij dat het belangrijk was dat het een Nederlandse website betrof (dus niet Amazon.de), en dat de EAN overeenkomt. Nu kan ik zelf meestal geen EAN vinden op Amazon, maar je kunt wel zoeken op EAN. Dit is ook wat de werknemers zelf ter plekke deden.

[Voor 33% gewijzigd door Fraggert op 25-06-2020 07:58]

Whiskey Tango Foxtrot

• wheel
Fraggert schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:51:
[...]

Maar als ik het goed begrijp, sluit de Hornbach "amazon.de" toch wel uit?

Ik meen dat ik elk geval hier in het topic tegen te komen, maar verbeter me gerust als mijn beeld niet klopt.

Lees hier maar wat @Kragoth te horen kreeg over Amazon in het bijzonder:

[...]
Ik heb geen ervaring met beroep op de LPG bij Amazon.de, maar strikt genomen voldoet ie m.i. aan de voorwaarden. Mogelijk was dit ook weer een gevalletje willekeur.

• Fraggert
  • Nu online
wheel schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:59:
[...]

Ik heb geen ervaring met beroep op de LPG bij Amazon.de, maar strikt genomen voldoet ie m.i. aan de voorwaarden. Mogelijk was dit ook weer een gevalletje willekeur.
De richtlijnen van de HB zijn ook niet echt overduidelijk.

die vind je hier:

In dit topic weet ik in elk geval dat Amazon.de gezeik oplevert en niet wordt goedgekeurd.
Amazon.nl inmiddels wel, zij het met wat moeite in de winkel meestal.

Whiskey Tango Foxtrot

• larsbeumer.apd
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 05-07 23:17
Hier ook parkside onderstel binne, prima combi met mijn GCM 8 SJL. In tegenstelling tot wat ik hier eerder las, is het ook gewoon goed mogelijk om met de klemmen vast onder de zaag, de zaag los even op de grond neer te zetten. Dat maakt het goed mogelijk als ik binnen of op een andere locatie even gauw iets moet zagen, ik niet het hele onderstel hoef te plaatsen. Het enige waar ik een beetje mn twijfels had was het inklappen, je moet die poten naar mijn idee net teveel naar buiten buigen om het passend te krijgen. Maar, voor dertig euro zeker de moeite waard.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:43
Iemand bekend met het merk: Bamato ?

Ik zag dit toevallig voorbij komen en nu ben ik geen auto-klusser, maar alleen af en toe een schroefje enz erin draaien, dus hoef ik geen top-top materiaal zoals Datona, maar wel fatsoenlijk spul.

https://www.ebay.de/itm/B...tured%7C5079%3A6000004193

• wheel
Fraggert schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:15:
[...]

De richtlijnen van de HB zijn ook niet echt overduidelijk.

die vind je hier:

In dit topic weet ik in elk geval dat Amazon.de gezeik oplevert en niet wordt goedgekeurd.
Amazon.nl inmiddels wel, zij het met wat moeite in de winkel meestal.
Sure, maar misschien is het een kwestie van doordrukken (door consumenten) én doordringen (bij HB). Ik zie niet op welk punt van de richtlijnen ze niet voldoen; alleen 2 en 3 zijn m.i. relevant om te bepalen welke concurrent er onder valt.

• wheel
henkie196 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:46:
Ik gebruik zelf vaak de Optime III, isoleert goed, maar met (veiligheids)bril op lekken die wel. Daarom gebruik ik als ik met de bosmaaier of kettingzaag aan de gang ga liever zo'n gelaatscherm waar ook oorkleppen op zitten. Standaard zitten daar wel maar iets equivalent aan de optime I, denk ik, maar zit verder wel fijn, en de oorkleppen zijn verwisselbaar. Zoiets dus.
Hier ook een tevreden Peltor Optime-gebruiker (weliswaar de I, mooie reminder voor een upgrade).

In verband met lekkage gebruik ik bij gebruik van een veiligheidsbril een DeWalt DPG82. In plaats van pootjes onder de oorkappen door heeft deze een elastieken band om het achterhoofd en dus onder de beugel door. Ondanks de anti-fog lens wil die best nog wel eens beslaan en derhalve niet geschikt voor langdurig gebruik.

Afhankelijk van de duur pak ik ook nog wel eens de Peltor Worktunes Pro vanwege de ingebouwde FM-radio :9

• Fraggert
  • Nu online
wheel schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:18:
[...]

Sure, maar misschien is het een kwestie van doordrukken (door consumenten) én doordringen (bij HB). Ik zie niet op welk punt van de richtlijnen ze niet voldoen; alleen 2 en 3 zijn m.i. relevant om te bepalen welke concurrent er onder valt.
ik denk dat de gemiddelde HB-er alleen ziet staan: ".de" en dan houdt het op voor ze.

Ik weet het ook verder niet dude :)

Whiskey Tango Foxtrot

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Nog een vote voor de Optime SNRIII. Ik gebruik de clip-on versie op mijn werk. Topdingen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

wheel schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:18:
[...]

Het is natuurlijk geen eerlijke vergelijk als je (straks vanaf 1 juli) Duitse prijzen met 16% btw met de Nederlandse van 21% gaat vergelijken.

DUT Racing

• wheel
fsfikke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:42:
[...]

Het is natuurlijk geen eerlijke vergelijk als je (straks vanaf 1 juli) Duitse prijzen met 16% btw met de Nederlandse van 21% gaat vergelijken.
Geen idee; er staat een Nederlands BTW-nummer op de facturen.

• Raymond
  • Nu online
fsfikke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:42:
[...]

Als je bij Amazon.de koopt, betaal je de NL btw.
Dus de prijs op de site, is niet de prijs die je betaalt. Die zie je pas, als je aan het afrekenen slaat. Dat verschil is nu nog wel makkelijk te overzien, maar als dat straks 5% is, begint het wel aan te tikken.

Tot voor een maand of twee zes geleden, kreeg ik altijd "mysterieuze" gutschein"s bij het afrekenen te zien, waardoor de prijs die ik betaalde, ongeveer gelijk was aan de duitse prijs. Maar die heb ik dus alweer een tijdje niet gezien.

• Nivado
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:44
Raymond schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:58:
[...]

Als je bij Amazon.de koopt, betaal je de NL btw.
Dus de prijs op de site, is niet de prijs die je betaalt. Die zie je pas, als je aan het afrekenen slaat. Dat verschil is nu nog wel makkelijk te overzien, maar als dat straks 5% is, begint het wel aan te tikken.
Ter aanvulling: het verschil was 1.7% en wordt straks 4.3%
100/1,19*1.21=101,68 & 100/1,16*1,21=104,31
Sorry ik ben een mierenn**ker.
Tot voor een maand of twee zes geleden, kreeg ik altijd "mysterieuze" gutschein"s bij het afrekenen te zien, waardoor de prijs die ik betaalde, ongeveer gelijk was aan de duitse prijs. Maar die heb ik dus alweer een tijdje niet gezien.
Dat was mij inderdaad ook al opgevallen inderdaad. Je betaalde uiteindelijk een paar cent minder dan dan de originele Duitse BTW prijs. Helaas lijkt dat sinds de opening van Amazon.nl niet meer het geval.

• Nivado
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:44
Fraggert schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:23:
[...]

ik denk dat de gemiddelde HB-er alleen ziet staan: ".de" en dan houdt het op voor ze.

Ik weet het ook verder niet dude :)
Precies dit. Ik heb dan ook besloten te accepteren dat ze geen LPG bieden t.o.v. Amazon.de.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

wheel schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:48:
[...]

Geen idee; er staat een Nederlands BTW-nummer op de facturen.
Als je bij de Hornbach de prijs op Amazon.de laat zien voor een laagste prijs garantie heb je natuurlijk geen factuur en zie je de prijs met Duitse BTW. Je kan ook de prijs van een Amerikaanse webshop laten zien waar nog geen sales tax op zit, slaat ook nergens op.

[Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 25-06-2020 10:43]

DUT Racing

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:15:
Iemand bekend met het merk: Bamato ?

Ik zag dit toevallig voorbij komen en nu ben ik geen auto-klusser, maar alleen af en toe een schroefje enz erin draaien, dus hoef ik geen top-top materiaal zoals Datona, maar wel fatsoenlijk spul.

https://www.ebay.de/itm/B...tured%7C5079%3A6000004193
Dat gaat om deze? Ik ben niet bekend met het merk, maar ze lijken vooral machines te verkopen, dus gok dat dit spul elders uit een fabriek komt rollen en dan een labeltje Bamato krijgt. Of Datona, misschien, gok dat dit qua kwaliteit wel vergelijkbaar is.

Ik zou er kwalitatief niet al te veel van verwachten. En hou er rekening mee dat je hiermee een aardig begin hebt, maar is er ook ruimte als je meer gereedschappen nodig hebt en erbij wilt leggen? Of moet dat dan weer elders komen te liggen?

• Strat808
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 03-07 14:15
Zo belangrijk is amazon.de toch ook niet t.o.v. amazon.nl? Heb in de afgelopen maanden pakweg 10 producten (gereedschap) gekocht via amazon.nl, alles was (op de paar procent extra btw) dezelfde prijs als .de. Een Ryoba zaag was bij .nl zelfs een paar euro goedkoper. Kan toeval zijn, maar toch wel n=10.

Snap 't overigens wel dat Hornbach geen zin heeft om de Duitse variant mee te laten tellen, en daar valt ook wel wat voor te zeggen. Denk dat we persoonlijk al erg tevreden mogen zijn als ze de Nederlandse wel meetellen (wat overigens imo ook gewoon terecht zou zijn). Amazon is vrijwel altijd de goedkoopste online en dan nog eens 10% eraf - kan erg mooie deals opleveren.

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08:58
wheel schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:41:
[...]

En hoe is de LPG dan precies bedoeld? Toch óók om goedkoper te zijn dan de concurrentie? Het moet uit de lengte of de breedte betaald worden. Ze hebben generieke voorwaarden zonder specifieke concurrenten uit te sluiten. Amazon.nl voldoet - net als Amazon.de overigens - gewoon aan de voorwaarden. Dan is de willekeur dus uiterst vreemd.

Waarmee ik niet bedoel dat de situatie zoals je in je 3e alinea schrijft correct is.
Hornbach adverteert er mee dat ze (gemiddeld gezien) goedkoper zijn dan de concurrentie, maar bijvoorbeeld geen aanbiedingen (lokkertjes) hebben. De LPG is een manier om de prijzen op een enigszins normaal prijspeil te houden en mensen toch tegemoet te komen. En naast lage prijzen biedt Hornbach ook beter geïnformeerd personeel en een beter een vollediger assortiment dan andere bouwmarkten. Ze concurreren dus niet alleen op prijs.

Ze geven bijvoorbeeld ook aan dat het niet opgaat voor bedrijven die onder de minimumprijs zitten of bedrijven die duidelijk aan het dumpen zijn. De voorwaarden zijn idd generiek, maar dan nog vind ik ze niet heel moeilijk doen. De webshop waarmee ik korting kreeg kende ik bijvoorbeeld niet (en ik ken mede door dit topic toch best veel webshops).

Ik snap het wel als Hornbach het op z'n minst zo lang mogelijk wil afhouden om mee te moeten gaan met het prijsniveau van Amazon. Daar valt niet normaal mee te concurreren. Maar het is waarschijnlijk ook afhankelijk van de winkel en werknemer of het lukt.
Raegin schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:18:
[...]

De DWS777 heeft een iets groter bereik, iets grotere zaagdiepte, meer watt, sneller zaagblad. Heb ik dat allemaal ook echt nodig? Geen idee, maar voor 30-40 euro extra wil ik het wel meenemen.
Ah, ik dacht dat ze qua zaagbereik hetzelfde waren. Dan zou ik idd die paar tientjes meer betalen. Vond de DWS774 een prima machine, maar minder plastic was fijn geweest.
bartvl schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Het is niet geheel de bedoeling om de slagschroefmachine discussie opnieuw op te laaien, maar een veelgehoord argument is dat de slagschroefmachine veel geluid maakt. Ik heb de Dewalt DCF887, deze heeft 3 werkstanden, waarvan ik vooral stand 1 gebruik: de 'schroefstand'. Met een mooi rustig toerental wordt een schroef er ingedraaid. Pas zodra er echt kracht nodig is begint deze te slaan. Ik weet niet of dit bij alle machines zo is. Ik gebruik de machine erg veel. Evt. voorboren met de accuboor ivm beschadigingen en dan met de compactere slagschroevendraaier de schroef er in.

Zo nu en dan kan ik gebruik maken van het voordeel dat de slagkracht echt enorm is, maar dat gebruik ik eerlijk gezegd niet heel vaak. Stand twee is bijvoorbeeld al gauw geneigd om de kop van een schroef (40 x 4mm) af te slaan O-).
Wat voor schroeven gebruik je? Dat is mijn namelijk alleen een keer overkomen toen ik schroeven gebruikte die ik ergens bijgeleverd kreeg. Als je een 4*40 af kan breken met een slagschroevendraaier moeten dat echt schroeven van Chinees boterstaal zijn geweest.
Harmvdw schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:19:
Oke ik heb even gezocht in het forum (bijna geen hits) en op het internet vindt ik ook weinig.Ik kwam laatst vonroc tegen. Nu ziet het er wel aardig uit, het zit voor mijn gevoel op niveau parkside.
Echter hebben ze de afkortzagen momenteel in de aanbiedingen leek het me toch wel een mooie aanbieding.
Heeft iemand ervaring met een van deze twee afkortzagen?
Ze komen respectievelijk op nog geen 100 en 115 euro uit. (ik heb nog een kortingscode uit de nieuwsbrief)
Haha, hun garantiebeleid:
Garantie: wij sturen je in de meeste garantiegevallen direct een nieuw product zonder het oude product retour te vragen.
Is het dan zo goedkoop of geloven ze direct dat het kapot is als je garantie claimt? Het geeft mij weinig vertrouwen in de kwaliteit.
Gian Inc. schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:41:
[...]

Ik gebruik deze set nu zo'n twee weken, net nadat de aanbieding er was.

Ik ben super tevreden over de kracht van de slagschroevendraaier. Iedere keer lach ik weer als ik er een schroef zonder voorboren in draai. }:O

De schroefklopboormachine is goed voor lichter werk, maar komt niet in de buurt van mijn groene-uit de bouwmarkt-220v bosch klopboormachine. Voor in de gevel in harde baksteen moet ik overschakelen naar de 220v machine. Voor hout, dun metaal (heb het zelf gebruikt bij oa zwaluwstaartplaten) is het een perfecte machine.

Oja, de slagschroevendraaier maakt best wel wat geluid.
Wat voor lader zit er bij de set? Op de foto's zie ik er twee, waarvan eentje een autolader is (M12-18AC) en de ander een stekker met drie pootjes heeft die hier niet wordt gebruikt. Lijkt me dat ze die niet bijleveren, maar gewoon ergens een setje promotiefoto's vandaan hebben.

En met een accutol met klopstand moet je toch wel vrij makkelijk door baksteen heen kunnen komen. Hij doet verder niet gek?
deWit schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:29:
[Afbeelding]
Voor 30 euro maken ze bij de Lidl dan wel weer echt een prima onderstel. Voor 30 euro niet meer bukken is het absoluut waard. Ook nog best stabiel (voor 30 euro...)
Ik was positief verrast. Had verwacht dat het slechtere kwaliteit zou zijn. Ik moest alleen de bouten aan de voorkant 2cm afslijpen omdat de zaag er tegenaan kwam als ik hem draaide.
Orion84 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:22:
[...]

Nadeel van oordopjes vind ik altijd dat het haast onmogelijk is om ze even uit te doen zonder dat ze gelijk smerig worden van het haast onvermijdelijke stof/zaagsel.
Gebruik dus meestal kappen. Onder andere Peltor X2A en Peltor X1P3 (op de zaaghelm).
Ik heb zelf otoplastieken aan een koordje. Die hang ik in m'n shirt als ik ze helemaal uit m'n oren haal. Maar meestal voldoet ze een kleine beetje los in m'n oord doen. Ze dempen namelijk alleen goed als ze goed zitten.

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09:17

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Framoes schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:41:
Is het dan zo goedkoop of geloven ze direct dat het kapot is als je garantie claimt? Het geeft mij weinig vertrouwen in de kwaliteit.
Ik heb zo'n ding van ze:

https://vonroc.com/multitool-20v-incl-2-accus

en ik kan er niks verkeerds aan vinden. Ooit voor een klus op zolder in het oude huis gekocht en de kwaliteit voelt (behuizing, afwerking, accu's) hetzelfde aan als de black & decker spullen die ik heb. De prijs is enorm laag inderdaad, dus dat wekt een beetje wantrouwen, maar ondanks dat het ik het ding weinig nodig heb doet hij het altijd prima.

If there's anything you can't do on an XR, it's probably your fault.

• Framoes
HTT-Thalan schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:50:
[...]

Ik heb zo'n ding van ze:

en ik kan er niks verkeerds aan vinden. Ooit voor een klus op zolder in het oude huis gekocht en de kwaliteit voelt (behuizing, afwerking, accu's) hetzelfde aan als de black & decker spullen die ik heb. De prijs is enorm laag inderdaad, dus dat wekt een beetje wantrouwen, maar ondanks dat het ik het ding weinig nodig heb doet hij het altijd prima.
Dat geloof ik ook zo hoor. Het was vooral dat ze zonder een retour een nieuwe machine opsturen. Dan vraag ik me af hoe dat kan.

En hoe ze dan kunnen verkopen dat ze duurzaam zijn. Mensen zomaar een nieuwe machine sturen ipv proberen te repareren is niet echt duurzaam. De kapotte machine gaat dan bij het grofvuil.

• Sa.Tan
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:45
Ik begrijp die prijzen ook niet goed, wanneer ikzelf de multitool, 2 losse accu's 4.0AH en een lader kies kom ik nog maar op 140 euro. :o

• Harmvdw
  • Laatst online: 07-07 21:17
Framoes schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:54:
[...]

Dat geloof ik ook zo hoor. Het was vooral dat ze zonder een retour een nieuwe machine opsturen. Dan vraag ik me af hoe dat kan.

En hoe ze dan kunnen verkopen dat ze duurzaam zijn. Mensen zomaar een nieuwe machine sturen ipv proberen te repareren is niet echt duurzaam. De kapotte machine gaat dan bij het grofvuil.
Heb wel eens mee gemaakt hoor, was bij HBM, stuurde een foto op en dat was al voldoende.

• Raegin
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09:51
Raegin schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:18:
Ik heb ze maar het voordeel van de twijfel gegeven. Ze sturen een nieuwe op, ik ben benieuwd of ik daar meer geluk mee heb. Anders ga ik alsnog voor een DeWalt onderstel.
Inmiddels is het nieuwe onderstel binnen. Deze is wel gewoon stevig en stabiel, dus ik had gewoon pech met die eerste. Nu afwachten tot de DWS777 weer richting de 300 zakt.

ED: CMDR Raegin

• BounceMeister
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:50:
[...]

Ik heb zo'n ding van ze:

Hoe lang kan je doorgaan met één zo'n 2Ah accu?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

BounceMeister schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:19:
[...]

Hoe lang kan je doorgaan met één zo'n 2Ah accu?
We hebben hem gebruikt voor verf afsteken op kozijnen en dat hield hij langer vol dan wij (dat trillen gaat na een tijd echt op je zenuwen werken - letterlijk). Ik kan je dus niet precies zeggen hoe lang, maar we kregen er ook direct twee accu's bij dus dat was handig. Ik zou zeggen, maar dat is echt een ruwe schatting, een half uur min of meer continue.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

HTT-Thalan schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:45:
[...]

We hebben hem gebruikt voor verf afsteken op kozijnen en dat hield hij langer vol dan wij (dat trillen gaat na een tijd echt op je zenuwen werken - letterlijk).
Wat dan precies weer een reden kan zijn om wel voor een duurder merk te gaan, waar vibraties mogelijk beter worden gedempt / voorkomen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:10
Ik weet niet waar je dit kwijt wil, maar het heeft heel weinig met gereedschap te maken. Denk bij de vriendjes in: Het Grote Kleine Mededelingentopic - deel 402

[Voor 124% gewijzigd door Señor Sjon op 25-06-2020 16:13]

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

• TheJVH
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:53
HTT-Thalan schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:45:
[...]

We hebben hem gebruikt voor verf afsteken op kozijnen en dat hield hij langer vol dan wij (dat trillen gaat na een tijd echt op je zenuwen werken - letterlijk). Ik kan je dus niet precies zeggen hoe lang, maar we kregen er ook direct twee accu's bij dus dat was handig. Ik zou zeggen, maar dat is echt een ruwe schatting, een half uur min of meer continue.
Grappig, dat trillen is nou net hetgene waar je het verschil in kwaliteit in gaat merken. Mijn draadloze Makita trilt nauwelijks eigenlijk, en als ik de verhalen zo lees is het nog minder bij een Fein.

Ik ben er vrij zeker van dat dat Vonroc gewoon Chinese machines importeert en rebranded verkoopt onder eigen naam (doen heel veel merken natuurlijk, eigen designtje maar onder water hetzelfde - vooral kwaliteitscontrole verschilt). Als ik bijvoorbeeld kijk naar de afkortzagen van Zipper, zie ik aardig veel overeenkomsten: https://www.zipper-maschinen.at/EN/products1/mitre-saws-5256 en https://vonroc.com/power-tools/zaagmachines

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Orion84 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:51:
[...]

Wat dan precies weer een reden kan zijn om wel voor een duurder merk te gaan, waar vibraties mogelijk beter worden gedempt / voorkomen.
Vast wel, maar ik gebruik dit ding zo ontzettend weinig dat ik blij ben dat ik daar niet teveel aan uitgegeven heb :P.
TheJVH schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Grappig, dat trillen is nou net hetgene waar je het verschil in kwaliteit in gaat merken. Mijn draadloze Makita trilt nauwelijks eigenlijk, en als ik de verhalen zo lees is het nog minder bij een Fein.

Ik ben er vrij zeker van dat dat Vonroc gewoon Chinese machines importeert en rebranded verkoopt onder eigen naam (doen heel veel merken natuurlijk, eigen designtje maar onder water hetzelfde - vooral kwaliteitscontrole verschilt). Als ik bijvoorbeeld kijk naar de afkortzagen van Zipper, zie ik aardig veel overeenkomsten: https://www.zipper-maschinen.at/EN/products1/mitre-saws-5256 en https://vonroc.com/power-tools/zaagmachines
Naja zie hierboven. Het was een impuls aankoop tijdens een zolderverbouwing en heeft zijn werk daar prima gedaan. Ding is dus financieel reeds afgeschreven/terugverdiend maar nog zo goed als nieuw. Leuk om te hebben mocht het ooit nodig zijn.

Eerst maar eens een stofafzuiging regelen. Wilde zelf iets regelen met een oude stofzuiger maar heb net het verschil geleerd tussen volume en onderdruk, dus dat gaat niet werken :P.

*snip* offtopic.

[Voor 121% gewijzigd door Señor Sjon op 25-06-2020 16:12]

• dragonhaertt
dragonhaertt schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:02:
[mbr]Ik weet niet waar je dit kwijt wil, maar het heeft heel weinig met gereedschap te maken. Denk bij de vriendjes in: Het Grote Kleine Mededelingentopic - deel 402[/]
Oeps, tabs beheren op de telefoon is lastig.

Wat betreft een multitool, wel zo'n ding die je voor taakjes gebruikt die je op geen andere (makkelijke) manier kan doen.
En als kleine delta-schuurmachine voor de hoekjes ook wel functioneel. 90% met de excenter en de multitool voor de rest.

• s138
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08:57
Net een Makita grastrimmer gekocht met de gratis accu actie? Weet iemand welke kwartaal normaal de volgende gratis accu actie is met het gewone gereedschap? Want ik moet nog een nieuwe schroef machine.

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 06:36

MLLL

My first Sony PSP 1

Kan er geen apart topic gemaakt worden voor de laagste prijs garantie van de Hornbach?
Vind dat totaal niet boeiend . ;w

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

HTT-Thalan schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:05:
Eerst maar eens een stofafzuiging regelen. Wilde zelf iets regelen met een oude stofzuiger maar heb net het verschil geleerd tussen volume en onderdruk, dus dat gaat niet werken :P.
Na een functionele review die het als 'goed genoeg' en zeker goed voor de (hele lage) prijs heb ik als voorlopige stofafzuiging de HA1000 van Scheppach besteld. Gelijk een snoer voor de metabo mee laten komen, want ik vermoed zomaar dat die er niet bij zit in de doos :? staat niet op de kitlijst vermeld.

En zojuist ook 2ehands een Dewalt DW742 zaagtafel slash afkortzaag kunnen scoren voor niet teveel geld :) heb in ieder geval een basis zaagtafel waar ik nog aanpassingen aan kan maken en het ding functioneert ook als afkortzaag, dus de Einhell kan ook gelijk de deur uit. Schiet op zo :).

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09:39
MLLL schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:09:
Kan er geen apart topic gemaakt worden voor de laagste prijs garantie van de Hornbach?
Vind dat totaal niet boeiend . ;w
Persoonlijk vind ik het nogal dubieus ook, koop je voor 200 euro (of een veelvoud daarvan) een apparaat maar omdat het bij Amazon ietsje goedkoper is wil je nog korting. En dat terwijl de Hornbach al een prima zaak is met dito prijzen. Kundig personeel ook, ITT de gamma's en paraxissen van deze wereld. Ik kom er graag en geregeld :)

Dan betaal ik liever 20 euro meer dan dat ik het aan zo'n enorme kolos als Amazon geef. Zeker gezien de modus operandi van Amazon en hoe ze met hun personeel omgaan ook niet onomstreden is.

Hoi :)

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 06:36

MLLL

My first Sony PSP 1

Shadow_Agent schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:31:
[...]

Persoonlijk vind ik het nogal dubieus ook, koop je voor 200 euro (of een veelvoud daarvan) een apparaat maar omdat het bij Amazon ietsje goedkoper is wil je nog korting. En dat terwijl de Hornbach al een prima zaak is met dito prijzen. Kundig personeel ook, ITT de gamma's en paraxissen van deze wereld. Ik kom er graag en geregeld :)

Dan betaal ik liever 20 euro meer dan dat ik het aan zo'n enorme kolos als Amazon geef. Zeker gezien de modus operandi van Amazon en hoe ze met hun personeel omgaan ook niet onomstreden is.
Zo sta ik er ook in, leven en laten leven en niet het onderste uit de kan willen hebben. Heb een hekel aan dat soort taferelen. Ben zelf ondernemer en mensen die je tot de laatste cent willen uitknijpen weiger ik meer voor te werken.

Ik weet ook wel dat de Hornbach het zelf uitlokt met die lpg maar om dan urenlang websites te gaan zitten afstruinen om voor een paar euro die lpg te gaan claimen gaat in mijn ogen te ver.

Maar hé dat is mijn mening.

Zo dat ben ik ff kwijt _/-\o_ O-)

• Harmvdw
  • Laatst online: 07-07 21:17

Heb vandaag de isotunes free besteld, zodra ik weet hoe ze bevallen laat ik het weten.
Gebruik nu thuis de 3m 1440 en de peltore ii, op het werk heb ik een stel otoplastiken, maar draag ze bijna nooit want lastig en sta nooit langdurig in het lawaai, maar vindt ze ook verschrikkelijk zitten, heb als het nodig is dan meestal van die 3m gele schuimrubberen dingen in.

• sheane
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
Harmvdw schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:26:
[...]

Heb vandaag de isotunes free besteld, zodra ik weet hoe ze bevallen laat ik het weten.
Gebruik nu thuis de 3m 1440 en de peltore ii, op het werk heb ik een stel otoplastiken, maar draag ze bijna nooit want lastig en sta nooit langdurig in het lawaai, maar vindt ze ook verschrikkelijk zitten, heb als het nodig is dan meestal van die 3m gele schuimrubberen dingen in.
Ben erg benieuwd naar je review! Als brildrager vind ik het sowieso vreselijk die koptelefoon dingen, of het nu op de werkplaats is of voor muziek. Veel liever iets in-ear. Nadeel van die goedkope schuimrubberen meuk is dat ze bijna nooit blijven zitten, dus heb de hoop gevestigd op dit soort oortjes!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

sheane schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:33:
[...]

Ben erg benieuwd naar je review! Als brildrager vind ik het sowieso vreselijk die koptelefoon dingen, of het nu op de werkplaats is of voor muziek. Veel liever iets in-ear. Nadeel van die goedkope schuimrubberen meuk is dat ze bijna nooit blijven zitten, dus heb de hoop gevestigd op dit soort oortjes!
Isotunes Pro zijn ondertussen maar 6 tientjes. Naar wat ik begrijp ook een prima optie.

https://www.amazon.de/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it

• Framoes
Harmvdw schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:37:
[...]

Heb wel eens mee gemaakt hoor, was bij HBM, stuurde een foto op en dat was al voldoende.
Maar is dat standaardbeleid dat ze op hun site hebben staan? HBM heeft natuurlijk ook veel eigen merk spul dat ook Chinees OEM-spul is.

Het viel me gewoon op dat het een soort lowkey selling point is voor Vonroc dat ze niet aan reparatie doen, maar je direct iets nieuws opsturen.
Shadow_Agent schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:31:
[...]

Ach, het is voor mij persoonlijk praktisch nut. Ik kom bijna wekelijks bij de Hornbach voor materiaal en als ik dan ook een stuk gereedschap dat ik nodig heb voor een leuke prijs mee kan nemen is dat mooi meegenomen. Dan hoeft het voor mij niet eens korting op basis van de goedkoopste webshop te zijn. Voor een paar euro extra korting ga ik niet lopen zoeken.

Afgelopen dinsdag door omstandigheden bijvoorbeeld een nieuwe afkortzaag nodig en kwam hier een tip tegen. Maakte de keus net wat makkelijker. Bij materiaal afhalen de zaag gelijk meegenomen. Ik ben een dief van m'n eigen portemonnee als ik het niet doe.
Harmvdw schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:26:
[...]

Veel BT in ears die goed afsluiten dempen ook ruim voldoende om met gereedschap te werken. Ik heb Anker Soundcore Liberty Neo BT in ears en die heb ik regelmatig tijdens werk in. Dan gebruik ik een slagschroevendraaier, invalzaag, kantenfrees, etc. Dempen echt genoeg geluid.

Het grote verschil met de Isotunes is dat ze geen officiële rating hebben.

Ik heb trouwens ook otoplastieken en Peltors met ingebouwde radio. Otoplastieken maken helaas geen muziek, maar vind ik prima zitten. Oorkleppen hebben een FM radio, maar zijn weer veel te warm op m'n hoofd. Met dit soort weer gutst het zweet twee keer zo hard van m'n hoofd als ik oorkleppen op heb.

• barry86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:45
Doet het goed! En haaks en zeker voor dat geld :)

• mierenfokker
  • Registratie: mei 2009
Ik zag gisteren nog een artikel online staan bij hornbach, niet online meer te bestellen maar wel fysiek aanwezig op meerdere locaties, en wilde morgen deze halen. Nu zie ik dat het artikel weggehaald is online, hoe groot is de kans dat deze nog wel te vinden is op de locatie?

• Fraggert
  • Nu online
mierenfokker schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:32:
Ik zag gisteren nog een artikel online staan bij hornbach, niet online meer te bestellen maar wel fysiek aanwezig op meerdere locaties, en wilde morgen deze halen. Nu zie ik dat het artikel weggehaald is online, hoe groot is de kans dat deze nog wel te vinden is op de locatie?
Kwestie van ff bellen naar de vestiging waar je het op voorraad zag :)

Whiskey Tango Foxtrot

• DasNieNix
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 08:22
Zag laatst bij de Hornbach Alblasserdam een aantal rekken met Gedore gereedschap; op de website is daar niets van te vinden. Ik weet niet of alleen Alblasserdam dit heeft of ook andere vestigingen.
Zullen best klanten voor zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online
Framoes schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:46:
Het viel me gewoon op dat het een soort lowkey selling point is voor Vonroc dat ze niet aan reparatie doen, maar je direct iets nieuws opsturen.
mij zegt het meer dat de hassle van de hele garantie afhandeling ze meer kost aan uren en inzet dan dat een nieuwe opsturen kost gezien de inkoopprijs van die zooi :+

voor mij een niet zo lowkey red flag om te zien over wat voor handel dit gaat :P

Whiskey Tango Foxtrot

• Laank
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
jichem schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:13:
[...]

Ik vind het een bijzonder fijn en licht apparaat. Snijd moeiteloos door glansmispel, rododendron, beukenhaag en klimop heen. Zeker voor de prijs zijn er denk ik niet veel betere alternatieven.
Inmiddels heb ik hem hier ook in huis, voor dit geld (na verkoop extra accu, want die heb ik genoeg) een no-brainer voor de toepassingen waar ik hem voor nodig heb (10m buxus heg snoeien + wat random kleinere snoeiwerkzaamheden).

Nu aan het twijfelen of ik de DUR181Z grastrimmer ook nog zal bestellen, lijkt me handig voor het gras rondom de (ingegraven) trampoline en het speelhuisje. Hoef ik daar niet meer met de bosmaaier lopen te stunten.

• dragonhaertt
s138 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:01:
Net een Makita grastrimmer gekocht met de gratis accu actie? Weet iemand welke kwartaal normaal de volgende gratis accu actie is met het gewone gereedschap? Want ik moet nog een nieuwe schroef machine.
Normaal gesproken begint Makita in januari met accu acties, en deze lopen vaak 3 maanden voor 'alle' apparaten, en soms langer voor specifieke groepen (zoals tuingereedschap)

• jichem
  • Registratie: augustus 2016
  • Nu online
Laank schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Inmiddels heb ik hem hier ook in huis, voor dit geld (na verkoop extra accu, want die heb ik genoeg) een no-brainer voor de toepassingen waar ik hem voor nodig heb (10m buxus heg snoeien + wat random kleinere snoeiwerkzaamheden).

Nu aan het twijfelen of ik de DUR181Z grastrimmer ook nog zal bestellen, lijkt me handig voor het gras rondom de (ingegraven) trampoline en het speelhuisje. Hoef ik daar niet meer met de bosmaaier lopen te stunten.
Ook deze heb ik gekocht en die doet ook precies wat hij moet doen.
Overigens heeft hij een beduidend langere steel ten opzichte van de bosch(groen) maaier die ik daarvoor had.
De makita is op minimaal voor mij (1.93) al prima voor de snelle randjes.

• Laank
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
jichem schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:34:
[...]

Overigens heeft hij een beduidend langere steel ten opzichte van de bosch(groen) maaier die ik daarvoor had.
Dat is goed om te horen, ben zelf 2,05m lang, dus meestal zijn dergelijke machines op zijn zachtst gezegd niet voor mijn lengte ontworpen ;) .

Edit; Heb hem net besteld overigens, wel overal uitverkocht (2-4 weken levertijd). Maar volgens de Makita website is de registratie t.z.t. nog gewoon mogelijk, dus dat moet goed komen.

[Voor 15% gewijzigd door Laank op 26-06-2020 10:42]

• Dzine
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 06-07 16:18
Framoes schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:46:

Veel BT in ears die goed afsluiten dempen ook ruim voldoende om met gereedschap te werken. Ik heb Anker Soundcore Liberty Neo BT in ears en die heb ik regelmatig tijdens werk in. Dan gebruik ik een slagschroevendraaier, invalzaag, kantenfrees, etc. Dempen echt genoeg geluid.

Het grote verschil met de Isotunes is dat ze geen officiële rating hebben.

Ik heb trouwens ook otoplastieken en Peltors met ingebouwde radio. Otoplastieken maken helaas geen muziek, maar vind ik prima zitten. Oorkleppen hebben een FM radio, maar zijn weer veel te warm op m'n hoofd. Met dit soort weer gutst het zweet twee keer zo hard van m'n hoofd als ik oorkleppen op heb.
Ik heb ook BT in-ears met Peltors er overheen. Gaat prima idd. Nu nog een netter sluitende veiligheidsbril vinden voor eronder. Kwestie van passen denk ik.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
Boinkie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:21:
[...]

Als ik hem binnen heb zal ik uitgebreid foto's maken.
Hij is binnen!
Ziet er inderdaad erg goed uit.

Dit in combinatie met die Tri-pod wordt een leuk tegelzet-klusmaatje :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07-07 14:54
PRoeske schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:05:
Ongeveer anderhalve maand geleden een Metabo afkortzaag gekocht (KGS216M). Prima apparaat en zaagt behoorlijk netjes - had misschien liever een zaag met slow-start gehad, maar dat mag je denk ik niet verwachten in deze prijsklasse.

Alleen sinds een dag of 2 geeft de materiaal-/werkstukklem kuren. Aandraaien gaat prima, maar zodra er druk op komt (met name starten van de zaag), ‘springt’ het schroefdraad 1-2 slagen terug en ligt het werkstuk weer los.

Maar een mailtje richtingHornbach gedaan en eens zien hoe ze het kunnen oplossen (onder garantie). Hopelijk gaan ze niet de hele zaag terugnemen als ‘geheel product’ en ter reparatie naar Metabo sturen. Heb nog wel wat balkjes te zagen....

To be continued.
Terugkomend op bovenstaande.

Afgelopen maandag kreeg ik een berichtje terug van Hornbach dat ze het met de leverancier gaan opnemen. Toen even niets meer gehoord, maar spontaan stond er gisteren een bezorger van UPS voor de deur met een nieuwe klem.

Snel en soepel afgehandeld dus. Kan ik weer lekker verder zagen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Vanochtend was ik in Duiven en dus op 10minuutjes afstand van Baptist in Arnhem. Dus daar even naar binnen gewandeld. Mooie zaak met mooi aanbod!

Ik ging even kijken voor een rolmaat (niet geslaagd). Maar ook voor een "straightedge" om mn vlakbank mee af te stellen. Maar ik kon niet kiezen in de winkel (ze hebben idd die mooie veritas liggen, maar als langste versie de 950mm variant. En ik weet niet of dat lang genoeg is. Maar de langere versie kost ook meteen het dubbele (bij feinewerkzeuge), dus dat is ook iets om rekening mee te houden. Ze hadden wel een mooie liniaal van 120cm, maar daarvan weet ik niet of die wel recht genoeg is voor dit werk. Of dat ik dan net zo goed mijn waterpas van 120cm kan pakken. Dus daar ga ik nog even over nadenken. Die straightedge kan ik ook niet snel voor iets anders gebruiken, dus wat dat betreft is dat wel een fikse investering.

Uiteindelijk wel een pockethole jig meegenomen. In de winkel was de versie met gratis klem nog wel te krijgen, dus dat was een mooi voordeeltje :)

Ik kom over twee weken nog een keer in duiven, dus wellicht dan weer een ommetje via Baptist :D

• steven2992
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 03-07 15:33

Ik heb een peltor X4A en een X5A. De X4A is lekker compact maar geeft toch een hoop demping. Met de X5A merk ik dat ik een groter ding op mijn hoofd heb zitten.

Ik heb ook otoplastieken met 20db filters maar die gebruik ik eigenlijk niet tijdens het klussen, die zijn meer voor bij concerten en zo. Met het klussen heb ik meestal niet permanent gehoorbescherming op, alleen maar als ik herrie aan het maken ben dus die gaat geregeld op en af. De otoplastieken worden bij mij snel smerig als ik ze in en uit doe aangezien er meestal genoeg stof, slijpsel of olie/smeer aanwezig is. Daarnaast kost het meestal wat meer tijd om ze in te doen dan even snel een oorkap op doen. 20db is ook eigenlijk niet ideaal als ik echt herrie maak dus dan grijp ik ook al eerder naar de kappen. Als laatste zijn de otoplastieken niet heel goedkoop dus ben ik er wat zuiniger op dan op de peltors.

Dubbelop kan ook nog maar dat is maar zeer zelden nodig.

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

jichem schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:34:
[...]

Ik heb ook die Makita heggenschaar, en samen met de gratis accu is dat echt een no-brainer zodra je een heg hebt. Ik zag gamma eigen merk machines die onder de streep duurder waren.
Met een 5Ah kun je talloze meters heg doen, en hij is (nu nog) scherp genoeg om het gras er mee te maaien. Want het konijn eet niet snel genoeg, dus moest ik aan de gang :+

Ik wil voor mij Makita slagtol wat bitjes bestellen. Had laatst bij de Hornbach al gauw wat "Witte" lange PZ, PH, en Torx bitjes gekocht, maar de PZ2 is inmiddels gesneuveld.
Wat ik ook mis is een setje dopjes van 8-13mm. Zodat ik houtdraaibouten of grote pluggen/ankers makkelijk kan schroeven. Stond ik vandaag met een rateltje te doen, terwijl het machinaal kan :+

Zal ik zo'n setje wida impactor+ Los setje wida dopjes doen, of een meer alles-in-in van Makita zoals deze;
https://www.makita.nl/artikel/b-55697.html

Heb ook in de auto een zeskant naar 1/4" dop converter met bijbehorende dopjes, kost geen fluit, 10€ bij de bouwmarkt ofzo. Maar ben bang dat dat een beetje kapot rammelt.

• jichem
  • Registratie: augustus 2016
  • Nu online
_ferry_ schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:45:
[...]

Ik heb ook die Makita heggenschaar, en samen met de gratis accu is dat echt een no-brainer zodra je een heg hebt. Ik zag gamma eigen merk machines die onder de streep duurder waren.
Met een 5Ah kun je talloze meters heg doen, en hij is (nu nog) scherp genoeg om het gras er mee te maaien. Want het konijn eet niet snel genoeg, dus moest ik aan de gang :+

Ik wil voor mij Makita slagtol wat bitjes bestellen. Had laatst bij de Hornbach al gauw wat "Witte" lange PZ, PH, en Torx bitjes gekocht, maar de PZ2 is inmiddels gesneuveld.
Wat ik ook mis is een setje dopjes van 8-13mm. Zodat ik houtdraaibouten of grote pluggen/ankers makkelijk kan schroeven. Stond ik vandaag met een rateltje te doen, terwijl het machinaal kan :+

Zal ik zo'n setje wida impactor+ Los setje wida dopjes doen, of een meer alles-in-in van Makita zoals deze;

Heb ook in de auto een zeskant naar 1/4" dop converter met bijbehorende dopjes, kost geen fluit, 10€ bij de bouwmarkt ofzo. Maar ben bang dat dat een beetje kapot rammelt.
Die heggenschaar is inderdaad top en icm met de 5ah accu kan ik er 5m hedera, 5m glansmispel, 30m beukehaag en de rododendrons mee snoeien en dan de accu voor de kantenmaaier gebruiken.

Ik heb voor de slagschroevendraaier een setje wera impakt pz en torx 50mm. Daarnaast een aantal doppen van bosch voor impact. Die laatste kocht ik elke keer als ik een maat nodig had.

• mierenfokker
Vandaag kogel door de kerk en de makita DLM431Z gekocht. Ik was mijn Gardena 330 hand grasmaaier zat. Dit weekend snel registreren voor de gratis accu.

Mulching niet nodig, vandaar 431Z ipv 432Z

[Voor 13% gewijzigd door mierenfokker op 26-06-2020 22:29]

• checkdiz
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
Nieuwe DJV180 is binnen! De ‘tool opener’, dat plastic kapje wat je wegduwt om van zaagbladen te verwisselen, zit zo strak tegen de zaaghouder dat het kapje mee beweegt met elke zaag beweging. Kan iemand met hetzelfde model bevestigen of dit hoort? Het oogt zo amateuristisch en vraag me af of het de resultaten gaat beïnvloeden bij het wat fijnere zaagwerk..

• larsbeumer.apd
checkdiz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:50:
Nieuwe DJV180 is binnen! De ‘tool opener’, dat plastic kapje wat je wegduwt om van zaagbladen te verwisselen, zit zo strak tegen de zaaghouder dat het kapje mee beweegt met elke zaag beweging. Kan iemand met hetzelfde model bevestigen of dit hoort? Het oogt zo amateuristisch en vraag me af of het de resultaten gaat beïnvloeden bij het wat fijnere zaagwerk..

[Afbeelding]
Hoe bedoel je dit precies? Dat het kapje meetrilt?

• checkdiz
  • Niet online
larsbeumer.apd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:56:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Dat het kapje meetrilt?
Ja hij trilt mee. Door de scharnier werking zit dat kapje maar aan 1 kant aan de deco vast. Aan de ‘losse’ kant, waar de zaaghouder in een groef zit, trilt/beweegt dat kapje mee tijdens het zagen.
Het is waarschijnlijk niets maar vroeg me af of het kwaad kan. Kan me voorstellen dat dat kapje er snel van gaat slijten, of dat hij de zaagbeweging belemmert.

[Voor 17% gewijzigd door checkdiz op 27-06-2020 10:05]

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

_ferry_ schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:45:
[...]

https://www.amazon.de/Bos...fRID=0R3BX8W3R9VXJA7GZ65Z

Voor dat geld haast een no brainer. Niet specifiek voor een slagschroevendraaier maar zolang je er niet dagelijks 200 schroeven mee wegdraait zal het wel los lopen. Kan je altijd nog wat anders kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• larsbeumer.apd
checkdiz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:03:
[...]

Ja hij trilt mee. Door de scharnier werking zit dat kapje maar aan 1 kant aan de deco vast. Aan de ‘losse’ kant, waar de zaaghouder in een groef zit, trilt/beweegt dat kapje mee tijdens het zagen.
Het is waarschijnlijk niets maar vroeg me af of het kwaad kan. Kan me voorstellen dat dat kapje er snel van gaat slijten, of dat hij de zaagbeweging belemmert.
Ik zal vanmiddag eens even kijken bij mijne, al klinkt het niet bekend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Framoes
Fraggert schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:43:
[...]

mij zegt het meer dat de hassle van de hele garantie afhandeling ze meer kost aan uren en inzet dan dat een nieuwe opsturen kost gezien de inkoopprijs van die zooi :+

voor mij een niet zo lowkey red flag om te zien over wat voor handel dit gaat :P
Haha, dat was ook mijn eerste reactie. Dit was als reactie op de opmerking dat HBM iets verving op basis van een foto. Volgens mij is dat niet de standaard bij HBM, hoewel zij ook Chinese OEM producten met eigen sticker verkopen. Dat is dan blijkbaar toch een klasse duurder.
Dzine schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Ik heb ook BT in-ears met Peltors er overheen. Gaat prima idd. Nu nog een netter sluitende veiligheidsbril vinden voor eronder. Kwestie van passen denk ik.
Ik gebruik m'n in-ears ook zonder oorkleppen er overheen. Dat is vaak al voldoende. Wat betreft bril: dunne/smalle pootjes zijn vaak de oplossing. Ik heb zelf eentje van Deltaplus en dat gaat prima.
checkdiz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:03:
[...]

Ik zie bij die van mij dat kapje niet bewegen als ik zaag. Mail Makita anders even of dat erg is.

Zo ziet het er bij mijn zaag uit. Ongeveer 5mm speling tussen kap en palletje zelf.

[Voor 11% gewijzigd door Framoes op 27-06-2020 10:49]

• BounceMeister
  • Niet online
Wat is bij handgereedschap het verschil tussen geatramenteerd en verchroomd? Ik zie dat de Knipex sleuteltangen in beide varianten gemaakt worden. De eerste is zwart, de andere zilver. Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel. Welke laag is beter?

• senne_vdb
  • Laatst online: 23:33

senne_vdb

Zuiderbuur

checkdiz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:50:

[Afbeelding]
DJV181 hier, maar komt op hetzelfde neer en ook hier meer dan genoeg speling tussen de cam en het plastic kapje. Ik moet al 5mm duwen aan het kapje vooraleer het nog maar tegen de metalen zaaghouder raakt, dus lijkt me dat er ergens iets niet juist zit bij de jouwe. Valt de plastic kap mooi flush met de rest van de body in rustpositie, of zit er wat tussen dat dat belemmert?

• checkdiz
  • Niet online
Bedankt allemaal voor het nagaan van dat kapje!
@senne_vdb Hij zit verder mooi in lijn met de body.
Ik merkte net wel dat het uitmaakte of er een zaagje in zit of niet. Mèt zaagje erin zit er net genoeg speling zodat het kapje niet mee trilt, dus ik laat het maar zo. ;)

[Voor 12% gewijzigd door checkdiz op 27-06-2020 13:34]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ciris schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:06:
[...]

https://www.amazon.de/Bos...fRID=0R3BX8W3R9VXJA7GZ65Z

Voor dat geld haast een no brainer. Niet specifiek voor een slagschroevendraaier maar zolang je er niet dagelijks 200 schroeven mee wegdraait zal het wel los lopen. Kan je altijd nog wat anders kopen.
Thanks, er is ook nog renner iets duurdere die wel voor de slagschroevendraaier is gemaakt:

https://www.toolmax.nl/bo...itset-impact-control.html
Zitten iig een paar dopbitjes in, makkelijk doosje, denk dat dat 'm gaat worden.

• larsbeumer.apd
checkdiz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:33:
Bedankt allemaal voor het nagaan van dat kapje!
@senne_vdb Hij zit verder mooi in lijn met de body.
Ik merkte net wel dat het uitmaakte of er een zaagje in zit of niet. Mèt zaagje erin zit er net genoeg speling zodat het kapje niet mee trilt, dus ik laat het maar zo. ;)
Dat klopt, met het zaagje erin klikt ie in z'n "vast" positie. Zonder zaagje blijft ie open staan, zodat je zonder aan dar klepje te hoeven komen een zaagje erin kan klikken. Fijn dat ie het dan toch goed doet, en veel plezier ermee!

• checkdiz
  • Niet online
larsbeumer.apd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Dat klopt, met het zaagje erin klikt ie in z'n "vast" positie. Zonder zaagje blijft ie open staan, zodat je zonder aan dar klepje te hoeven komen een zaagje erin kan klikken. Fijn dat ie het dan toch goed doet, en veel plezier ermee!
Inderdaad, en bedankt! Heb deze ooit van een timmerman eens kunnen gebruiken en vond hem toen al erg prettig werken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kabeltjekabel
BounceMeister schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:47:
Wat is bij handgereedschap het verschil tussen geatramenteerd en verchroomd? Ik zie dat de Knipex sleuteltangen in beide varianten gemaakt worden. De eerste is zwart, de andere zilver. Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel. Welke laag is beter?
Hangt af van gebruik en portemonnee. Het zijn allebei beschermingen tegen roesten met allebei voor- en nadelen.

De verchroomden zijn dat op de vlakken wat beter roestbestending. Maar je kunt draaipunten enzo natuurlijk niet verchromen. Meestal tangen zijn ook vooral van een lak of oliefilm. De schuur is relatief droog, ik olie m'n tangen niet, heb voornamelijk de zwarte Knipex'en en er zit ook nauwelijks roest op.

Woon je aan de kust met constant zoute lucht door je "berging conform bouwbesluit" met natte vloer dan zou dat wel eens anders kunnen uitpakken :P

Acties:
  • +17Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07-07 19:24
Vandaag een leuk project afgerond, het opknappen van een oude werkbank slijpmachine. Alleen nog even nieuwe slijpschijven kopen en het is helemaal als nieuw. Vernieuwd zijn het snoer, de condensator en de kogellagers. De machine is weer gespoten in z’n originele kleur.

• LED-Maniak

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

In de race om mijn oude 60 euro zijnde Black & Decker uit 2009 te vervangen ben ik weer op jacht naar een nieuwe accuboormachine!

Vrijwel alles is makita hier dus waarom nu weer niet(scheelt weer in de keuzen).

De volgende twee lijken mij wel wat:
DHP485RTJ
€284 euro

DDF483RTJ
€291 euro

Volgens mij is het enige verschil de klopboorfunctie bij de DHP die mist bij de DDF.

Correct? Dan is de goedkopere keuze beter. Tenzij iemand nog dealtjes weet!

[edit]
De DHP heeft wat ik begrijp meer speling in de kop.

Ik kom nu ook een DDF484 en DDF485 tegen. De 485 staat niet op de Nederlandse makita site, maar de 484 lijkt qua specs beter dan de 483. Is de 485 officieel niet in Nederland verkrijgbaar?

[Voor 17% gewijzigd door LED-Maniak op 28-06-2020 00:02]

Appeltaart is lekker!

• Stanley22_7
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 22:57
colvano schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:01:
Vandaag een leuk project afgerond, het opknappen van een oude werkbank slijpmachine.
Nice! Ben met een vergelijkbaar projectje bezig. Oude creusen DS 7150TS. Laatste wat ik er nog aan wil doen is een paar oogbeschermingsplaatjes maken. Alleen nog bedenken hoe ik die vast krijg.

[Voor 33% gewijzigd door Stanley22_7 op 27-06-2020 22:59]

• Dr. Strangelove
De Metabo’s zijn binnen; klopt het dat die dingen een piepje geven als je de trekker licht indrukt? Bug or feature? Gaat om een accuboor en SSD.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Raymond schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:47:
Uiteindelijk wel een pockethole jig meegenomen. In de winkel was de versie met gratis klem nog wel te krijgen, dus dat was een mooi voordeeltje :)
Vandaag ff geprobeerd. Werkt leuk. Verrassend sterke verbinding.

Die robertsonschroeven met dat vierkantje bitje werken wel hondsberoerd. Dus dat wordt ff die torxversies bij gereedschappro bestellen.

• MJV
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07:07
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:00:
De Metabo’s zijn binnen; klopt het dat die dingen een piepje geven als je de trekker licht indrukt? Bug or feature? Gaat om een accuboor en SSD.
Denk het wel, ik heb meerdere schroefboormachines gehad die net voordat ze beginnen te draaien een pieptoon genereren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07-07 09:58
Raymond schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:20:
Dus dat wordt ff die torxversies bij gereedschappro bestellen.
Die schijnen ook bij de Hornbach te koop te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 09:06
De overkapping is klaar (foto komt in het andere topic)! :)

Nu dient het volgende project zich aan. Mijn tv is defect gegaan, donderdag komt er een nieuwe binnen. Het gaat om een 75 inch model en ik heb een steun van Vogel's besteld. De verwachting is dus dat hier flink bevestigingsmateriaal bij zit.

Ga ik deze gaten kunnen in een muur kunnen boren met mijn GSB 18v-85c? Of heb ik nu een extra reden om een 2-26F te kopen? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 07:56
Beun schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:19:

Nu dient het volgende project zich aan. Mijn tv is defect gegaan, donderdag komt er een nieuwe binnen. Het gaat om een 75 inch model en ik heb een steun van Vogel's besteld. De verwachting is dus dat hier flink bevestigingsmateriaal bij zit.

Ga ik deze gaten kunnen in een muur kunnen boren met mijn GSB 18v-85c? Of heb ik nu een extra reden om een 2-26F te kopen? ;)
Afhankelijk van wat voor muur het is... niet dragend kalkzandsteen muurtje gewoon op accu. Beton, voor het gemak de grote jongen pakken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja klopt, reden mij onbekend, vermoed om aan te geven dat er power gevraagd wordt. Lampje is dan ook aan. Mijne doen iig het zelfde.
Ik vermoed eigenlijk dat dat piepje er altijd is, maar dat je het niet hoort als de machine draait.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Mijn metabo 12V accuboor en SSD doen dit ook. Ik weet niet precies waarom, maar in mijn ervaring hoor je dit wel vaker bij elektromotoren die op zo'n laag toerental aangestuurd worden dat ze net wel of net niet in beweging komen (wasmachine, transportband, elektrische auto...)

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb ook het idee dat het gewoon de aansturing van het motortje is ja. Anyway, niks aan de hand, producteigenschap :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:46:
[...]

Hangt af van gebruik en portemonnee. Het zijn allebei beschermingen tegen roesten met allebei voor- en nadelen.

De verchroomden zijn dat op de vlakken wat beter roestbestending. Maar je kunt draaipunten enzo natuurlijk niet verchromen. Meestal tangen zijn ook vooral van een lak of oliefilm. De schuur is relatief droog, ik olie m'n tangen niet, heb voornamelijk de zwarte Knipex'en en er zit ook nauwelijks roest op.

Woon je aan de kust met constant zoute lucht door je "berging conform bouwbesluit" met natte vloer dan zou dat wel eens anders kunnen uitpakken :P
Het verschil was een paar euro, dus ik heb de chrome variant besteld. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 09:34
Beun schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:19:

Ik zou een 2-26F kopen om er daarna achter te komen dat het toch stiekem met de GSB wel had gekund >:)

Zonder gekheid. Zo'n muurbeugel zit waarschijnlijk met 12mm pluggen vast (of misschien 10, maar ga uit van 12 getuige een Vogel's die ik hier in het verleden heb opgehangen).
Meeste normale steenboren sets gaan tot 10mm, dus waarschijnlijk moet je een losse steenboor erbij kopen. In kalkzandsteen, metselwerk etc moet dat makkelijk met de GSB lukken zoals al gezegd. In beton is dat (imo) geen beginnen aan en dan kan je beter wel een boorhamer kopen/lenen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik bedenk dat het misschien is om te waarschuwen als de trekker klem zit; dan loopt de accu natuurlijk snel leeg als je hem zo laat liggen.

In ander nieuws: Hoe heb ik ooit zonder slagschroevendraaier gewerkt? Dat ding is _/-\o_

[Voor 25% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-06-2020 15:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larsbeumer.apd
Dr. Strangelove schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:03:
Ik bedenk dat het misschien is om te waarschuwen als de trekker klem zit; dan loopt de accu natuurlijk snel leeg als je hem zo laat liggen.

In ander nieuws: Hoe heb ik ooit zonder slagschroevendraaier gewerkt? Dat ding is _/-\o_
Nee, het geluid dat je hoort is er niet om een reden ingestopt. Het is een bijkomstigheid van de variabele speed control. Check deze link: https://www.shopyourway.c...variable%20speed%20drills.

En ja, ik herken me helemaal vwb de slagschroevendraaier, ik vind het heerlijk werken. Zo'n kracht, in zo'n compacte unit, top.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kabeltjekabel
BounceMeister schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Het verschil was een paar euro, dus ik heb de chrome variant besteld. :)
Als het chroom afbladderd, vooral langs snijkanten enzo, is het resultaat vaak minder fraai dan de geatramenteerde variant.

Voor onderweg heb ik ook twee verchroomde tangen; dat vooral gekozen vanwege de andere klimaatomstandigheden (nat + zout).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mijn Makita had dit niet. En het geluid is weg als je de trekker iets verder inknijpt.

Pagina: 1 ... 95 ... 99 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True