Waarom zou je dat willen?
zodat ie er niet afvliegt door middelpuntvliedende kracht?
Gewoon kopenFraggert schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:54:
[...]
![]()
Ik heb daar een oude bijl voor waarmee ik door wortels heen sla, zo'n houweel graaft het spul wel wat makkelijker bloot dan dat ik voor elkaar krijg met een schep, maar sla jij dan met die houweel door de wortels?
Edit: Ik zoek een excuus voor ook zo'n ding
Het gaat wel makkelijker met een pikhouweel, maar in geval van nood gaat het ook met een koevoet. Beetje afweging van wat is er bij de hand en hoe lang duurt het om iets anders te halen. Maar om goed voorbereid te zijn @Fraggert is het een -must- om er nu al eentje aan te schaffen
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Als je ronde boor slipt doe je toch wat fout. Zo'n hex einde bij boren is voor gebruik in slagschroevendraaiers die eigenlijk altijd een hex opname hebben of hoe dat ook heet.Kaasplank schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:49:
[...]
boren druk je toch niet in een bithouder? Die zeskant schacht is zodat de boor niet slipt in je boorkop.
voor snel wisselen heb je een 2e accuboormachine
Als het goed is kan dat niet doordat het bovenstuk te groot is, en klemt hij juist vast door de middelpuntvliedende kracht.rbaidjoe schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:57:
[...]
zodat ie er niet afvliegt door middelpuntvliedende kracht?
Weet iemand hier al eenduidig of je bij de Hornbach je korting kan claimen als t op amazon.nl goedkoper is? Hoor namelijk tegenstrijdige berichten.
En let op waar je em neerzet @Dr. Strangelove. Ik kwam eens de keuken in op slippers en m'n collega had deze net met de steel rechtop tegen de muur gezet om even koffie te leuten. En zo schopte ik vol met mijn naakte voet tegen de punt. Een kort moment wat ervoor zorgde dat collega's ineens mijn minder charmante kant zagen...
maar kan deze ook in een bithouder inc met een accuboormachine (geen slagschroevendraaier)Jampot007 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:59:
[...]
Als je ronde boor slipt doe je toch wat fout. Zo'n hex einde bij boren is voor gebruik in slagschroevendraaiers die eigenlijk altijd een hex opname hebben of hoe dat ook heet.
zodat als je veel te schroeven hebt ik hout je snel tussen boor en bitje kan wisselen zonder continue die snelspan los te draaien.
Ok net geprobeerd, hij zit na een minuut of tien meppen (vanaf de zijkant, niet boven mijn hoofd, dat durfde ik niet) behoorlijk vast volgens mij.
Ik moet 90cm diep voor de palen en dan denk ik niet dat ik met een bijl nog heel veel kan uitrichten. Wel overwogen; dit leek me beter, ook omdat ik hem nodig heb om door het wortelpakket op de grond heen te komen; er ligt een wortelmassa van 20cm dik op de grond waar ik met een snoeischaar in geen 100 jaar doorheen kom. Kettingzaag wordt er bot van, een bijl ook, het zit namelijk vol met zand en stof. Net 1,5m ervan weggeragd met de pikhouweel dus vooralsnog blij met het ding.Fraggert schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:54:
[...]
![]()
Ik heb daar een oude bijl voor waarmee ik door wortels heen sla, zo'n houweel graaft het spul wel wat makkelijker bloot dan dat ik voor elkaar krijg met een schep, maar sla jij dan met die houweel door de wortels?
Edit: Ik zoek een excuus voor ook zo'n ding
Dank voor de tip. Ik wil hem sowieso al veilig wegbergen op zolder na deze klus i.v.m. de kinderen maar voor de komende weken is dat wel erg nuttig advies ja.Blomminator schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:06:
En let op waar je em neerzet @Dr. Strangelove. Ik kwam eens de keuken in op slippers en m'n collega had deze net met de steel rechtop tegen de muur gezet om even koffie te leuten. En zo schopte ik vol met mijn naakte voet tegen de punt. Een kort moment wat ervoor zorgde dat collega's ineens mijn minder charmante kant zagen...
Cheers, ik denk dat ik inderdaad toch dat setje wat ik al linkte ga kopen. Just in case.Bacchus schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:42:
Die stalen zullen wel werken. Je kan ook een houten zelf maken, erinslaan en dan eventueel een irritante oversteek afzagen. Een centimeter zul je altijd wel moeten overhouden. (misschien nog een krammetje erop.) Ga voor veilig: Rondvliegende houweelkoppen zijn.. euh ja, vul maar in..
[ Voor 36% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-06-2020 16:11 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
O dat kan ook maar ik vraag me af wat meer moeite is...Len020 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:07:
[...]
maar kan deze ook in een bithouder inc met een accuboormachine (geen slagschroevendraaier)
zodat als je veel te schroeven hebt ik hout je snel tussen boor en bitje kan wisselen zonder continue die snelspan los te draaien.
Wel er om denken hoe je hem weg zet, het hout werkt nog al, en ik heb al eens gehad dat ik de steel er niet eens door kreeg (oud vochtig schuurtje). Dat betekend ook dat hij kan krimpen als je kop "vast" zit en hierdoor uit elkaar kan vallen afhankelijk van hoe je hem weg zet.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:08:
Ok net geprobeerd, hij zit na een minuut of tien meppen (vanaf de zijkant, niet boven mijn hoofd, dat durfde ik niet) behoorlijk vast volgens mij.
[...]
Ik moet 90cm diep voor de palen en dan denk ik niet dat ik met een bijl nog heel veel kan uitrichten. Wel overwogen; dit leek me beter, ook omdat ik hem nodig heb om door het wortelpakket op de grond heen te komen; er ligt een wortelmassa van 20cm dik op de grond waar ik met een snoeischaar in geen 100 jaar doorheen kom. Kettingzaag wordt er bot van, een bijl ook, het zit namelijk vol met zand en stof. Net 1,5m ervan weggeragd met de pikhouweel dus vooralsnog blij met het ding.
[...]
Dank voor de tip. Ik wil hem sowieso al veilig wegbergen op zolder na deze klus i.v.m. de kinderen maar voor de komende weken is dat wel erg nuttig advies ja.
[...]
Cheers, ik denk dat ik inderdaad toch dat setje wat ik al linkte ga kopen. Just in case.
Reciprozaag geen optie?Dr. Strangelove schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:08:
[...]
Ik moet 90cm diep voor de palen en dan denk ik niet dat ik met een bijl nog heel veel kan uitrichten. Wel overwogen; dit leek me beter, ook omdat ik hem nodig heb om door het wortelpakket op de grond heen te komen; er ligt een wortelmassa van 20cm dik op de grond waar ik met een snoeischaar in geen 100 jaar doorheen kom. Kettingzaag wordt er bot van, een bijl ook, het zit namelijk vol met zand en stof. Net 1,5m ervan weggeragd met de pikhouweel dus vooralsnog blij met het ding.
[...]
Dank voor de tip. Ik wil hem sowieso al veilig wegbergen op zolder na deze klus i.v.m. de kinderen maar voor de komende weken is dat wel erg nuttig advies ja.
[...]
Cheers, ik denk dat ik inderdaad toch dat setje wat ik al linkte ga kopen. Just in case.
Tuurlijk. Je boortje net niet genoeg aanknallen die ene keer betekend hier in het tweakers gereedschaptopic direct dat je wat fout doet.Jampot007 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:59:
[...]
Als je ronde boor slipt doe je toch wat fout.
De tering wat haat ik dit topic
Haha rustig maar hoor, al boor je met de achterkant mij kan het niet schelen. Maar de primaire functie van een boortje met een 6 hoekige achterkant is voor gebruik in slagschroevendraaiers en niet om slippen tegen te gaanKaasplank schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:23:
[...]
Tuurlijk. Je boortje net niet genoeg aanknallen die ene keer betekend hier in het tweakers gereedschaptopic direct dat je wat fout doet.
Niet specifiek voor gebruik in slagschroevendraaiers, maar specifiek voor gebruik in machines met een zeskantopname. Er zijn ook allerlei (compacte) schroefboormachines die een dergelijke vatting hebben ipv een snelspankopJampot007 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:28:
[...]
Haha rustig maar hoor, al boor je met de achterkant mij kan het niet schelen. Maar de primaire functie van een boortje met een 6 hoekige achterkant is voor gebruik in slagschroevendraaiers en niet om slippen tegen te gaan
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik gebruik deze ook gewoon lekker in een bithouder, lekker snel wisselen inderdaad.Len020 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:42:
hebben deze boren behalve het voordeel dat ze in een bithouder passen nog nadelen ?
Het lijkt me ideaal dat je de heel snel kan wissel maar wellicht zijn ze minder sterk?
https://www.amazon.nl/Mak...id=pla-421516048763&psc=1
Dat is omdat hornbach ook niet consequent is.mark-k schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:04:
Hoor namelijk tegenstrijdige berichten.
Gewoon proberen dus en kijken wat ze doen.
Ik kreeg afgelopen vrijdag zonder enige problemen korting bij de Hornbach in Duiven. De GCM 8 SJL was in de aanbieding op Amazon.nl.mark-k schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:04:
Weet iemand hier al eenduidig of je bij de Hornbach je korting kan claimen als t op amazon.nl goedkoper is? Hoor namelijk tegenstrijdige berichten.
Ze vertelden mij dat het belangrijk was dat het een Nederlandse website betrof (dus niet Amazon.de), en dat de EAN overeenkomt. Nu kan ik zelf meestal geen EAN vinden op Amazon, maar je kunt wel zoeken op EAN. Dit is ook wat de werknemers zelf ter plekke deden.
Hmm, EAN is niet hetzelfde, het product wel (Bosch GWS 22-230 JH).Kragoth schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:48:
[...]
Ik kreeg afgelopen vrijdag zonder enige problemen korting bij de Hornbach in Duiven. De GCM 8 SJL was in de aanbieding op Amazon.nl.
Ze vertelden mij dat het belangrijk was dat het een Nederlandse website betrof (dus niet Amazon.de), en dat de EAN overeenkomt. Nu kan ik zelf meestal geen EAN vinden op Amazon, maar je kunt wel zoeken op EAN. Dit is ook wat de werknemers zelf ter plekke deden.
Eenzelfde product kan meerdere EAN nummers hebben.mark-k schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:00:
[...]
Hmm, EAN is niet hetzelfde, het product wel (Bosch GWS 22-230 JH).
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Chill kaasplank, het is een forum joh, de een leest een stuk tekst soms heel anders dan de poster bedoelt. Ik betrap me er zelf ook wel op, zowel gevend als ontvangend.Kaasplank schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:23:
[...]
Tuurlijk. Je boortje net niet genoeg aanknallen die ene keer betekend hier in het tweakers gereedschaptopic direct dat je wat fout doet.
De soep lijkt vaak heter dan die is. Dit is, vind ik, een heel keuk en leerzaam topic
Niet weggaan nu he

Niet genoeg aanspannen is toch per definitie iets fout doen? Anders zou hij wel goed genoeg aangespannen zijn. Hoef je je niet meteen zo op te winden, we maken allemaal wel eens een foutjeKaasplank schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:23:
[...]
Ach soms slipt het als nog, zelfs goed opgespannen. Zie het regelmatig gebeuren hier op het werk.
Naar aanleiding van goede ervaringen in dit topic en goede reviews dit weekend de Worx WX051 Pegasus aangeschaft (zat -25% op, nu niet meer).
Ik was wat sceptisch aangezien ik het merk Worx vooral als Praxis huismerk qua gereedschap kende, maar dit ding is me alles mee gevallen! Hij staat daadwerkelijk binnen 5-10 seconden, en inklappen duurt ook niet veel langer. Ben benieuwd hoe goed die bijgeleverde klemmen zijn en hoelang ze meegaan, maar je kunt langs de zijkanten ook met een lijmklem je werkstuk vastklemmen. En neemt uiteindelijk erg weinig ruimte in als ie ingeklapt is.
Ik was wat sceptisch aangezien ik het merk Worx vooral als Praxis huismerk qua gereedschap kende, maar dit ding is me alles mee gevallen! Hij staat daadwerkelijk binnen 5-10 seconden, en inklappen duurt ook niet veel langer. Ben benieuwd hoe goed die bijgeleverde klemmen zijn en hoelang ze meegaan, maar je kunt langs de zijkanten ook met een lijmklem je werkstuk vastklemmen. En neemt uiteindelijk erg weinig ruimte in als ie ingeklapt is.
HI,
Is dit een goede deal ?https://www.toolstation.nl/milwaukee-m18-cblpp2a-402c-combopack/p63751
18v 4 Ah
Is dit een goede deal ?https://www.toolstation.nl/milwaukee-m18-cblpp2a-402c-combopack/p63751
18v 4 Ah
Ligt eraan of je dermate hoge eisen stelt aan je gereedschap om Milwaukee te willen aanschaffen. Of de prijs scherp is weet ik zo niet maar dat is wel te vinden online.Solid Seal schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:06:
HI,
18v 4 Ah
De prijs-kwaliteitverhouding van deze set is eigenlijk onverslaanbaar.
Soms is doorslippen beter, het betekent dat er veel kracht op boortje komt, keuze is dan slippen of breken.Harmvdw schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:14:
Ach soms slipt het als nog, zelfs goed opgespannen. Zie het regelmatig gebeuren hier op het werk.
Bij slippen kun je het boortje nog gebruiken als ie breekt niet meer.
Ik heb die werkbank nu ongeveer een maand. Een ander voordeel is dat hij net iets hoger is dan vergelijkbare werkbanken, waardoor je ergonomischer kunt werken.
Hiervoor had ik een workmate van de Lidl. Die kon ik na 2 keer gebruiken al weggooien.
Hiervoor had ik een workmate van de Lidl. Die kon ik na 2 keer gebruiken al weggooien.
MJV schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:04:
Naar aanleiding van goede ervaringen in dit topic en goede reviews dit weekend de Worx WX051 Pegasus aangeschaft (zat -25% op, nu niet meer).
Die van mij komt morgen binnen. Daar moest een DWS774 op, maar inmiddels door [insert lang verhaal over kapotte zaag, garantie en geld terug] vervangen door een Makita LS1018LN (nog bedankt voor de tip @floriz87). Is het een beetje een groot/robuust onderstel?Raegin schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:23:
Ik ben aan het afwachten tot de DeWalt DWS777 iets gunstiger is geprijsd in Duitsland. In de tussentijd al wel een onderstel ervoor besteld. Het Parkside onderstel bij de Lidl. Deze is vandaag binnen gekomen en uitgepakt. Zodra hij op zijn poten stond bleek het frame scheef te zijn, hij kan alleen met 3 poten op de (rechte) vloer staan. De onderkant van de pootjes hadden al wat slijtplekken, ik zal wel niet de eerste zijn die hem terugstuurt.
Toch maar wat meer geld uitgeven aan een degelijk onderstel.
Waarom trouwens niet voor de 774 gaan ipv de 777? Op wat meer plastic en minder Watt na is die toch hetzelfde?
Geen slechte prijs. Volgens mij staat ie al maanden voor die prijs te koop. Let wel op dat de lader lang doet over het opladen van een accu.Solid Seal schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:06:
HI,
18v 4 Ah
Je use case erbij vermelden is misschien ook handig. Dan weten mensen of ze misschien een betere set kunnen aanraden. Zoals @MJV bijvoorbeeld al doet.
Opzich zijn de echte Black & Decker workmates helemaal niet slecht en bovendien erg stevig, ze zijn ook nog net iets hoger dan de Worx meen ik.Toekan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:33:
Ik heb die werkbank nu ongeveer een maand. Een ander voordeel is dat hij net iets hoger is dan vergelijkbare werkbanken, waardoor je ergonomischer kunt werken.
[...]
Maar zo'n workmate een paar verdiepingen mee omhoog sjouwen is dan weer geen pretje, evenals het opbergen ervan. De vorige workmate die ik had stond altijd in de weg.
Bij de Hornbach in Zwolle kreeg ik te horen dat Amazon.nl niet meedoet omdat ze geen Nederlandse contactgegevens hebben, maar Luxemburgse. Schijnbaar is er nog veel willekeur.mark-k schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:04:
Ik kreeg bij Hornbach Duiven te horen dat mensen soms de LPG willen claimen met links naar alibabaOssi schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:00:
[...]
Bij de Hornbach in Zwolle kreeg ik te horen dat Amazon.nl niet meedoet omdat ze geen Nederlandse contactgegevens hebben, maar Luxemburgse. Schijnbaar is er nog veel willekeur.

Maar hoewel het misschien niet helemaal eerlijk is, snap ik dat Hornbach het probeert tegen te houden dat ook Amazon onder de LPG valt. Die hebben soms prijzen waarvoor een ander bedrijf het niet kan verkopen zonder verlies te draaien. Als mensen dat allemaal bij Hornbach neerleggen en zij dan nog 10% extra er af moeten halen...
Tja, dan ben ik toch van mening dat ze die regeling er niet op moeten zetten. Mensen naar je winkel lokken met laagste prijs garantie en dan allerlei winkels die goedkoper zijn dan jij uitsluiten... Zo kan ik t ook.Framoes schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:08:
[...]
Ik kreeg bij Hornbach Duiven te horen dat mensen soms de LPG willen claimen met links naar alibaba
Maar hoewel het misschien niet helemaal eerlijk is, snap ik dat Hornbach het probeert tegen te houden dat ook Amazon onder de LPG valt. Die hebben soms prijzen waarvoor een ander bedrijf het niet kan verkopen zonder verlies te draaien. Als mensen dat allemaal bij Hornbach neerleggen en zij dan nog 10% extra er af moeten halen...
(praat ik uiteraard niet over de aliexpress linkjes)
[ Voor 3% gewijzigd door mark-k op 23-06-2020 22:20 ]
Zijn op zich best coulant hoor. Ik heb al twee keer korting gekregen met vrij obscure/kleine webshops.mark-k schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:19:
[...]
Tja, dan ben ik toch van mening dat ze die regeling er niet op moeten zetten. Mensen naar je winkel lokken met laagste prijs garantie en dan allerlei winkels die goedkoper zijn dan jij uitsluiten... Zo kan ik t ook.
Het hele bedrijfsmodel van Amazon is er op gericht kleinere winkels kapot te concurreren met te lage prijzen om zo alle macht op de markt te krijgen.
En als je je personeel in de magazijnen als robots behandelt (amper pauzes, lange diensten, altijd staan) en slecht betaalt, kan je ook makkelijk lage prijzen bieden. Tot je dus je concurrentie hebt gesloopt. Dan bepaal je de prijzen.
Ik koop ook wel eens wat bij Amazon hoor, maar het bedrijf is wel echt een uitwas van het kapitalisme.
Wanneer heb jij voor het laatst bij Amazon een medewerker in een fysieke winkel aangesproken met vragen over je product. Het lijkt me persoonlijk al redelijk dat Hornbach zijn prijsgarantie beperkt tot fysieke winkels. En dan zijn ze dus nog vrij coulant.mark-k schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:19:
[...]
Tja, dan ben ik toch van mening dat ze die regeling er niet op moeten zetten. Mensen naar je winkel lokken met laagste prijs garantie en dan allerlei winkels die goedkoper zijn dan jij uitsluiten... Zo kan ik t ook.
(praat ik uiteraard niet over de aliexpress linkjes)
Die mensen met AliExpress linkjes, wauw

Leuk, dan kom je op dezelfde combo als ikFramoes schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:36:
[...]
Die van mij komt morgen binnen. Daar moest een DWS774 op, maar inmiddels door [insert lang verhaal over kapotte zaag, garantie en geld terug] vervangen door een Makita LS1018LN (nog bedankt voor de tip @floriz87). Is het een beetje een groot/robuust onderstel?
[...]
Ik vraag me nog even af of ik dat onderstel (deel 3 dus) gewoon aan de zaag vast laat zitten bij het opbergen.
Ik heb geen ervaring met Milwaukee, maar wat notities:Solid Seal schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:06:
HI,
18v 4 Ah
- Ik hoor over het algemeen geen slechte dingen over Milwaukee, dus lijkt me prima
- Twee accu's is niet optimaal (zou het liefst er 3 a 4 willen hebben), vooral als je ze beide tegelijk gaat gebruiken voor boren en schoeven.
- 4Ah is meer dan voldoende voor normaal werk
- Geen idee hoe vlot die snellader is.
- 60Nm is prima voor een accuboor, mooi dat er een klopfunctie op zit. Ik had wel een afneembaar handvat verwacht. Verwacht niet door sterk beton te komen met deze machine
- 180Nm is prima voor een slagschroevendraaier
- Volgens de website zijn het ook recente modellen machines
- De koffer is handig aangezien je alles in één hebt. Wel jammer dat de koffer geen systeem lijkt te hebben waardoor je makkelijk kan stapelen (zoals bijv. de systainer van Festool, om er maar eentje te noemen)
- Koolborstelloos, dus beter
Kortom lijkt me dus een redelijke prijs voor die twee machines. Ik heb ze niet vergeleken met andere deals of andere merken of andere websites, dus enkel afgaand op de specs in combinatie met de prijs. Zelf zou ik er wel 1 of 2 accu's bij willen hebben.
Ik zoek nog een goede bouwstofzuiger (nat en droog). Niet voor kleine klusjes, maar bijvoorbeeld voor het opzuigen van stof na muurslijpen. Heeft iemand ervaring met de Karcher WD3 of WD5? Of een tip voor een andere, niet te dure en niet te kleine stofzuiger?
Paar pagina's terug ging het over de makita.Wokschotel schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 06:52:
Ik zoek nog een goede bouwstofzuiger (nat en droog). Niet voor kleine klusjes, maar bijvoorbeeld voor het opzuigen van stof na muurslijpen. Heeft iemand ervaring met de Karcher WD3 of WD5? Of een tip voor een andere, niet te dure en niet te kleine stofzuiger?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Anoniem: 93986
[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4Wokschotel schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 06:52:
En hoe is de LPG dan precies bedoeld? Toch óók om goedkoper te zijn dan de concurrentie? Het moet uit de lengte of de breedte betaald worden. Ze hebben generieke voorwaarden zonder specifieke concurrenten uit te sluiten. Amazon.nl voldoet - net als Amazon.de overigens - gewoon aan de voorwaarden. Dan is de willekeur dus uiterst vreemd.Framoes schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:30:
[...]
Zijn op zich best coulant hoor. Ik heb al twee keer korting gekregen met vrij obscure/kleine webshops.
Het hele bedrijfsmodel van Amazon is er op gericht kleinere winkels kapot te concurreren met te lage prijzen om zo alle macht op de markt te krijgen.
En als je je personeel in de magazijnen als robots behandelt (amper pauzes, lange diensten, altijd staan) en slecht betaalt, kan je ook makkelijk lage prijzen bieden. Tot je dus je concurrentie hebt gesloopt. Dan bepaal je de prijzen.
Ik koop ook wel eens wat bij Amazon hoor, maar het bedrijf is wel echt een uitwas van het kapitalisme.
Waarmee ik niet bedoel dat de situatie zoals je in je 3e alinea schrijft correct is.
Dat doen ze niet.SqnLdr schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:41:
[...]
Wanneer heb jij voor het laatst bij Amazon een medewerker in een fysieke winkel aangesproken met vragen over je product. Het lijkt me persoonlijk al redelijk dat Hornbach zijn prijsgarantie beperkt tot fysieke winkels. En dan zijn ze dus nog vrij coulant.
Die mensen met AliExpress linkjes, wauw
Als dat echt de reden is voor het kopen van die machine:Wokschotel schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 06:52:
-Zuig het af tijdens het slijpen, niet erna. Doe je dat niet, dan zie je binnen 30s geen hand meer voor ogen.
-Hoe lang (in dagen) ga je muurslijpen? Overweeg te huren.
-Kies een machine waarvan het filter makkelijk reinigbaar is (automatisch, handmatig, of waarvan het filter makkelijk uit de machine te halen valt). Je zal dit filter om de paar minuten willen reinigen.
-Kies geen machine met papieren stofzakken. Die zijn na 100gr bouwstof alle zuigkracht kwijt (ik heb een kärcher* met papieren zakken en na 2 gaatjes boren in de muur, moet ik de zak uitkloppen).
Dus mijn advies:
-Huren
-een starmix/bosch/festool met automatische reiniging (€600 of meer)
-een vergelijkbare machine met handmatige reiniging (€300 of mee)
-Een karcher WD6 of vergelijkbaar (€200 of meer). (deze heb ik* en ik vind het een prima machine)
-pas als allerlaatste een kleinere/mindere machine (toch altijd €100 of meer en alleen maar ellende met muurslijpen)
voor de duidelijkheid: Ik heb twee Kärchers
Hier gebruiken we een Kärcher WD3P voor de huis-tuin-en-keuken-klussen. Maar met behoorlijk intensief klussen begin van het jaar (met veel bouwstof door boorgaten, sleuven etc.) had ik er geen tot weinig last van dat de zak verstopt raakte. Bij welk type heb je daar last van? En gebruikt die dezelfde zakken?Raymond schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:42:
[...]
Als dat echt de reden is voor het kopen van die machine:
-Zuig het af tijdens het slijpen, niet erna. Doe je dat niet, dan zie je binnen 30s geen hand meer voor ogen.
-Hoe lang (in dagen) ga je muurslijpen? Overweeg te huren.
-Kies een machine waarvan het filter makkelijk reinigbaar is (automatisch, handmatig, of waarvan het filter makkelijk uit de machine te halen valt). Je zal dit filter om de paar minuten willen reinigen.
-Kies geen machine met papieren stofzakken. Die zijn na 100gr bouwstof alle zuigkracht kwijt (ik heb een kärcher* met papieren zakken en na 2 gaatjes boren in de muur, moet ik de zak uitkloppen).
Dus mijn advies:
-Huren
-een starmix/bosch/festool met automatische reiniging (€600 of meer)
-een vergelijkbare machine met handmatige reiniging (€300 of mee)
-Een karcher WD6 of vergelijkbaar (€200 of meer). (deze heb ik* en ik vind het een prima machine)
-pas als allerlaatste een kleinere/mindere machine (toch altijd €100 of meer en alleen maar ellende met muurslijpen)
voor de duidelijkheid: Ik heb twee Kärchers
Life is not about specs, it is about joy!
De DWS777 heeft een iets groter bereik, iets grotere zaagdiepte, meer watt, sneller zaagblad. Heb ik dat allemaal ook echt nodig? Geen idee, maar voor 30-40 euro extra wil ik het wel meenemen.Framoes schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:36:
[...]
Waarom trouwens niet voor de 774 gaan ipv de 777? Op wat meer plastic en minder Watt na is die toch hetzelfde?
[...]
Ter aanvulling voor @Wokschotel ik heb de WD3 en daar echt prima ervaringen mee. Diverse sleuven in huis mee gefreesd in combinatie met de sleuvenfrees en hij is nooit verstopt geweest. Overigens zou ik hem wel adviseren voor de WD3P te gaan omdat daar een stopcontact in zit, dat is toch best wel handig.bartvl schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:57:
[...]
Hier gebruiken we een Kärcher WD3P voor de huis-tuin-en-keuken-klussen. Maar met behoorlijk intensief klussen begin van het jaar (met veel bouwstof door boorgaten, sleuven etc.) had ik er geen tot weinig last van dat de zak verstopt raakte. Bij welk type heb je daar last van? En gebruikt die dezelfde zakken?
Ik sluit me hierbij aan; de inschakelfunctie is héél handig. Zelf niet gebruikt i.c.m. muuffrees, maar wel aan bovenfrees, schuurmachine, cirkelzaag, afzuiging onder een boorgat, enz. Voor (mijn) amateur-gebruik een prima machine.einz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:22:
[...]
Ter aanvulling voor @Wokschotel ik heb de WD3 en daar echt prima ervaringen mee. Diverse sleuven in huis mee gefreesd in combinatie met de sleuvenfrees en hij is nooit verstopt geweest. Overigens zou ik hem wel adviseren voor de WD3P te gaan omdat daar een stopcontact in zit, dat is toch best wel handig.
Daar sluit ik me bij aan, het stopcontact is handig vanwege de automatische start, en om de kabelbende te beperken
.
Ik heb ook zitten kijken naar de WD3P, en de Bosch AdvancedVac 20. Die tweede heeft als voordeel dat ‘ie geleverd wordt met een antistatische slang.
Vergeef mij de stupide vraag: Wat is het verschil tussen een accuboor en een slagschroevendraaier? Ik heb nu een Makita accuboor van 15 jaar oud waarvan één accu dood is en de andere bijna dus ik ben in de markt voor een nieuwe. Deze set klinkt wel erg mooi voor het geld maar ik vraag me af of ik niet beter een accuboor van 150 euro kan kopen dan twee mindere apparaten voor hetzelfde geld. Is de use case echt zo verschillend?MJV schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:13:
[...]
De prijs-kwaliteitverhouding van deze set is eigenlijk onverslaanbaar.
Bijvoorbeeld deze:
https://www.westfalia.eu/...0WGHF1Q4f0BBoCLEoQAvD_BwE
Van allebei staat een toelichting op Notna in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4" Nut en noodzaak van een slagschroevendraaier staat hier: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4.Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:42:
[...]
Vergeef mij de stupide vraag: Wat is het verschil tussen een accuboor en een slagschroevendraaier? Ik heb nu een Makita accuboor van 15 jaar oud waarvan één accu dood is en de andere bijna dus ik ben in de markt voor een nieuwe. Deze set klinkt wel erg mooi voor het geld maar ik vraag me af of ik niet beter een accuboor van 150 euro kan kopen dan twee mindere apparaten voor hetzelfde geld. Is de use case echt zo verschillend?
Bijvoorbeeld deze:
En die Bosch is (uit eigen ervaring) totaal ongeschikt voor sleuven trekken in muren zoals werd gevraagd. Evenals elke andere "goedkopere" stofzuiger. Na een halve minuut is je filter vol en zuigt hij nog maar 20% af. De helft van de fijnstof blaast ie wel weer uit of vangt hij überhaupt niet op.Kragoth schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:31:
Ik heb ook zitten kijken naar de WD3P, en de Bosch AdvancedVac 20. Die tweede heeft als voordeel dat ‘ie geleverd wordt met een antistatische slang.
Heb nu een GAS 35 M met degelijke fleece zakken, daar komt echt geen stofje doorheen waardoor je geen eens de automatische filterreiniging nodig hebt bij het sleuven trekken in muren (wederom ook eigen ervaring).
Met dit soort werkzaamheden, als je geen €300+ voor een stofzuiger neer wilt leggen (een GAS 35 L SFC kan je bijvoorbeeld wel die goede fleece zakken gebruiken), is het echt sterk aan te raden om wat te huren. Betonstof et cetera is gigantische troep, zowel letterlijk als voor je gezondheid.
Die Bosch ken ik niet, maar ziet er op de plaatjes wat stabieler uit dan de Karcher WD3P. Met de Kärcher heb ik wel de ervaring dat deze nog wel eens wil omvallen tijdens verplaatsen/verrollen.Kragoth schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:31:
Ik ben ook in het bezit van een Kärcher WD3P, op zich een prima machine alleen maakt hij onvoorstelbaar veel herrie. Een erg hoog zuiggeluid wat mij altijd tegenstaat en waardoor ik hem eigenlijk zo min mogelijk gebruik en zo snel mogelijk weer uit wil zetten wanneer ik hem wel gebruik.
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Ik heb hem maar besteld. We kunnen er lang over nadenken maar soms moet je de knoop doorhakken.ThinkPadd schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:50:
[...]
Heb zelf ook een VC2512L en het klopt dat de slang niet antistatisch is. Het trekt fijnstof aan waardoor de boel best wel vies wordt. Maarja dan koppel je de slang af en spoel je hem buiten even af met een tuinslang en is hij weer schoon. Je merkt dat vooral met frezen in MDF of slijpen in beton ofzo.
Oja en met mijn zelfgebouwde cycloon eraan krijg je af en toe een flinke tik qua statische elektriciteit, maar dat komt meer door de cycloon, door de luchtwervelingen daarin. Zonder de cycloon heb ik daar geen last van.
[...]
Ik gebruik hem nauwelijks om nat te zuigen. Heb wel eens flink water opgezogen om de slang van binnenuit even schoon te maken nadat ik veel fijnstof had opgezogen ivm slijpen in gips/beton.
Dat ging prima, heb zoveel water opgezogen dat de opvangemmer van de VC2512L bijna vol zat. Ik heb geen idee waarom ze die waarschuwing geven.
Prima bouwstofzuiger, laat je niet gekmaken.
Ben benieuwd! Bedankt voor het delen van je ervaring in ieder geval.
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Dat klinkt eerder als een filter dat verstopt zit. Hoe is de zuigkracht?RevellNL schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:23:
Ik ben ook in het bezit van een Kärcher WD3P, op zich een prima machine alleen maakt hij onvoorstelbaar veel herrie. Een erg hoog zuiggeluid wat mij altijd tegenstaat en waardoor ik hem eigenlijk zo min mogelijk gebruik en zo snel mogelijk weer uit wil zetten wanneer ik hem wel gebruik.
Ik ervaar het geluid van de WD3P niet als een hoog zuiggeluid bij normaal gebruik,
Stupide vragen bestaan niet.Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:42:
[...]
Vergeef mij de stupide vraag: Wat is het verschil tussen een accuboor en een slagschroevendraaier? Ik heb nu een Makita accuboor van 15 jaar oud waarvan één accu dood is en de andere bijna dus ik ben in de markt voor een nieuwe. Deze set klinkt wel erg mooi voor het geld maar ik vraag me af of ik niet beter een accuboor van 150 euro kan kopen dan twee mindere apparaten voor hetzelfde geld. Is de use case echt zo verschillend?
Bijvoorbeeld deze:
Waar gebruik je de huidige accuboor voor en tegen welke beperkingen loop je eventueel aan.
De ontwikkelingen in accuboren hebben de laatste 15 jaar niet stil gestaan en ik durf te zeggen dat elke nieuwe die je nu koopt (van merken als Makita, Metabo, Bosch, DeWalt etc) een flinke vooruitgang is met je huidige accuboor.
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar veelvuldig schoonmaken heeft nog geen effect mogen hebben. De zuigkracht lijkt ook niet onverminderd sinds de aanschaf, die is goed.bartvl schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:25:
[...]
Dat klinkt eerder als een filter dat verstopt zit. Hoe is de zuigkracht?
Ik ervaar het geluid van de WD3P niet als een hoog zuiggeluid bij normaal gebruik,
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Niet om flauw te doen, maar de laatste pagina aan posts zijn allemaal vragen die iedereen zelf had kunnen beantwoorden door even te zoeken in het topic. Discussies over slagschroevendraaiers, bouwstofzuiger en klop-, hamer, en boormachines zijn allemaal al meerdere keren langsgekomen...
Volgens mij is het op GoT de bedoeling dat je eerst zelf onderzoek doet en niet zomaar je vraag in een topic neerkwakt - wat hier maar al te vaak gebeurt. Waarom is het in dit topic anders dan op de rest van het forum?
Volgens mij is het op GoT de bedoeling dat je eerst zelf onderzoek doet en niet zomaar je vraag in een topic neerkwakt - wat hier maar al te vaak gebeurt. Waarom is het in dit topic anders dan op de rest van het forum?
Het is niet geheel de bedoeling om de slagschroefmachine discussie opnieuw op te laaien, maar een veelgehoord argument is dat de slagschroefmachine veel geluid maakt. Ik heb de Dewalt DCF887, deze heeft 3 werkstanden, waarvan ik vooral stand 1 gebruik: de 'schroefstand'. Met een mooi rustig toerental wordt een schroef er ingedraaid. Pas zodra er echt kracht nodig is begint deze te slaan. Ik weet niet of dit bij alle machines zo is. Ik gebruik de machine erg veel. Evt. voorboren met de accuboor ivm beschadigingen en dan met de compactere slagschroevendraaier de schroef er in.DasNieNix schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:43:
[...]
Stupide vragen bestaan niet.
Waar gebruik je de huidige accuboor voor en tegen welke beperkingen loop je eventueel aan.
De ontwikkelingen in accuboren hebben de laatste 15 jaar niet stil gestaan en ik durf te zeggen dat elke nieuwe die je nu koopt (van merken als Makita, Metabo, Bosch, DeWalt etc) een flinke vooruitgang is met je huidige accuboor.
Zo nu en dan kan ik gebruik maken van het voordeel dat de slagkracht echt enorm is, maar dat gebruik ik eerlijk gezegd niet heel vaak. Stand twee is bijvoorbeeld al gauw geneigd om de kop van een schroef (40 x 4mm) af te slaan

Enige beperking met mijn accuboor is dat ik erg vastzittende oude schroeven niet goed lost krijg. Ik heb begrepen dat slagschroevendraaiers hier veel beter voor zijn. Komende jaar heb ik een klus om alle ouwe planken van mijn veranda eraf te halen dus ik zou hier wel baat bij hebben.DasNieNix schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:43:
[...]
Stupide vragen bestaan niet.
Als het in dergelijke gevallen niet zoveel toevoegt ben ik eerder geneigd om voor hetzelfde geld als de genoemde set een 18V accuboor te kopen, een enkel apparaat met wat meer vermogen, altijd prettig. Maar ik denk dat ik normaal gesproken ook wel uitkom met de machine in de set.
Zoals vaker gemeld, bij matig gebruik zijn alle machines van de wat grotere merken prima. Ik denk dat je met 1.3a accus echter wel heel snel klaar bent (niet met je klus). Een slagschroevendraaier, de een kan niet zonder, de ander kan niet met. Echter vrijwel iedereen is het er over eens dat 2 machines wel ideaal is, geen gewissel tijdens je klus.
Slagschroevedraaiers zuigen kont, maken herrie en zijn voor pussies die een accutol niet in hun klauwen kunnen houden
Ik aai mijn DCF801 nog evenFraggert schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:47:
Slagschroevedraaiers zuigen kont, maken herrie en zijn voor pussies die een accutol niet in hun klauwen kunnen houden![]()
PSN & XBL: Denkoyugo
Je kunt er erg veel mee doen, die functie kende ik echter nog niet. Zie er ook niks van op de makita site staanFraggert schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:47:
Slagschroevedraaiers zuigen kont

tsjaa, Makitajichem schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:10:
[...]
Je kunt er erg veel mee doen, die functie kende ik echter nog niet. Zie er ook niks van op de makita site staan
Ik denk dat @Fraggert in de war is met de VC2512L, die die functie wel heeft.jichem schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:10:
[...]
Je kunt er erg veel mee doen, die functie kende ik echter nog niet. Zie er ook niks van op de makita site staan
Ok screw it (
) ik ga gewoon voor die Metabo set. Past goed bij mijn andere Metabo spulletjes.
Dat zal het wel zijn inderdaad. Maar misschien dan toch daarvoor een ondergeschikte bosch kopen?Bacchus schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:18:
[...]
Ik denk dat @Fraggert in de war is met de VC2512L, die die functie wel heeft.
Welke set ga je dan kopen en waar?Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:23:
Ok screw it () ik ga gewoon voor die Metabo set. Past goed bij mijn andere Metabo spulletjes.
Ben zojuist bij de Hornbach geweest. Je kunt de zaagtafel gewoon exclusief onderstel bestellen, alleen kunnen ze geen levertijd aangeven. In Tilburg gingen ze gewoon mee met Amazon, het enige waar ze naar keken was ofdat het echt Amazon zelf was die het verkocht. Ik heb in ieder geval een aanbetaling gedaan voor de zaag, uiteindelijk kom ik op 297 euro. Lijkt me een goede deal! :-)CappieL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:23:
@Fraggert , jup...![]()
Zag wel dat de Hornbach 'geleerd' heeft, deze verkoopt de 635 niet meer los. Alleen nog maar als set met onderstel voor 399,-.
Met de set zijn ze wel de goedkoopste, vziw.
Zo, goeie deal ja, paar tientjes duurder dan zo'n kneitergele Ryobi RTS en je hebt een kekke blauwe Bosch Prog0ulash schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:45:
[...]
Ben zojuist bij de Hornbach geweest. Je kunt de zaagtafel gewoon exclusief onderstel bestellen, alleen kunnen ze geen levertijd aangeven. In Tilburg gingen ze gewoon mee met Amazon, het enige waar ze naar keken was ofdat het echt Amazon zelf was die het verkocht. Ik heb in ieder geval een aanbetaling gedaan voor de zaag, uiteindelijk kom ik op 297 euro. Lijkt me een goede deal! :-)
Oke ik heb even gezocht in het forum (bijna geen hits) en op het internet vindt ik ook weinig.Ik kwam laatst vonroc tegen. Nu ziet het er wel aardig uit, het zit voor mijn gevoel op niveau parkside.
Echter hebben ze de afkortzagen momenteel in de aanbiedingen leek het me toch wel een mooie aanbieding.
Heeft iemand ervaring met een van deze twee afkortzagen?
Ze komen respectievelijk op nog geen 100 en 115 euro uit. (ik heb nog een kortingscode uit de nieuwsbrief)
Echter hebben ze de afkortzagen momenteel in de aanbiedingen leek het me toch wel een mooie aanbieding.
Ze komen respectievelijk op nog geen 100 en 115 euro uit. (ik heb nog een kortingscode uit de nieuwsbrief)
Ik kan niks nuttigs zeggen over de kwaliteit.Harmvdw schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:19:
Oke ik heb even gezocht in het forum (bijna geen hits) en op het internet vindt ik ook weinig.Ik kwam laatst vonroc tegen. Nu ziet het er wel aardig uit, het zit voor mijn gevoel op niveau parkside.
De website https://vonroc.com/over-ons doet mij vermoeden dat ze gewoon gereedschap importeren met hun logo erop.
Vonroc is een dochteronderneming van Ferm (of zoiets, ik heb me niet verdiept in de organisatiestructuur). Als het vergelijkbaar is met Ferm, dan geldt dus: het is goedkoop instapmateriaal, maar voor incidenteel gebruik zal het vast wel oké zijn. Wat voor Parkside dus eigenlijk ook geldt.
Punctuality is the politeness of kings
Precies. In de manual vond ik de naam HGF Rosberg, CEO van Vonroc. Maar hij is kennelijk ook de CEO van Ferm, dus deze zijn vermoedelijk aan elkaar gelieerd. Ik zou Parkside persoonlijk boven Ferm plaatsen, al scheelt het niet veel. Wat hierboven al gezegd wordt, vermoedelijk rebranded spul. Dat bereik trouwens van die 254mm, 34cm! Ben dan wel bang, zeker bij een vermoedelijk goedkoop merk dat daar speling gaat ontstaan.dreamscape schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:45:
Vonroc is een dochteronderneming van Ferm (of zoiets, ik heb me niet verdiept in de organisatiestructuur). Als het vergelijkbaar is met Ferm, dan geldt dus: het is goedkoop instapmateriaal, maar voor incidenteel gebruik zal het vast wel oké zijn. Wat voor Parkside dus eigenlijk ook geldt.
Edit:
https://www.creative-ct.n...egen-de-grootste-klappen/Dat de online aanpak van Creative ICT vruchten afwerpt, bleek laatst maar weer. Een van hun klanten belandde op de eerste plek van de Bol.com ranglijst van bedrijven die via dit forum gereedschap verkopen. ‘Ferm is een Nederlands bedrijf dat wereldwijd gereedschap verkoopt aan consumenten via onlinekanalen. Wij zijn betrokken geweest bij iedere stap van hun online marketingstrategie: het ontwerpen en bouwen van de webshop tot het in de markt zetten van hun merk gereedschap VONROC. Heel gaaf om te zien dat een eerste plek op een Bol.com ranglijst dan het resultaat is.’
Niet een rebrand dus, een merk van Ferm.
[ Voor 30% gewijzigd door floriz87 op 24-06-2020 15:58 ]
Ze hebben nog zó hun best gedaan je anders te doen laten denken:Fraggert schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:30:
[...]
Ik kan niks nuttigs zeggen over de kwaliteit.
De website https://vonroc.com/over-ons doet mij vermoeden dat ze gewoon gereedschap importeren met hun logo erop.
VONROC is een innovatief, 100% online, elektrisch gereedschapsbedrijf. Wij hebben een team specialisten in huis met vele jaren ervaring in het ontwikkelen en ontwerpen van topkwaliteit elektrisch gereedschap en aanverwante producten.
Gevestigd op hetzelfde adres. Het kán natuurlijk toeval zijn, maar kans is klein. Zal wel Ferm via de detailhandel en Vonroc direct zonder retailer ertussen zijn.dreamscape schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:45:
[ Voor 37% gewijzigd door wheel op 24-06-2020 15:55 ]
Bedankt voor het zoekwerk, het is dus eigenlijk een Ferm submerk.
Ik ga er over nadenken, ik heb geen high end afkortzaag nodig in principe.
Ik ga er over nadenken, ik heb geen high end afkortzaag nodig in principe.
Maar als je hiervoor zou gaan, wat zou dan mis zijn met deze: https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Afkortzaag/p100279592 ?
Ik gebruik deze set nu zo'n twee weken, net nadat de aanbieding er was.Solid Seal schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:06:
HI,
18v 4 Ah
Ik ben super tevreden over de kracht van de slagschroevendraaier. Iedere keer lach ik weer als ik er een schroef zonder voorboren in draai.
De schroefklopboormachine is goed voor lichter werk, maar komt niet in de buurt van mijn groene-uit de bouwmarkt-220v bosch klopboormachine. Voor in de gevel in harde baksteen moet ik overschakelen naar de 220v machine. Voor hout, dun metaal (heb het zelf gebruikt bij oa zwaluwstaartplaten) is het een perfecte machine.
Oja, de slagschroevendraaier maakt best wel wat geluid.
[ Voor 3% gewijzigd door Gian Inc. op 24-06-2020 16:41 ]
Die heeft geen trekfunctie. En dat lijkt mij wel handig bij planken.g0ulash schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:31:
Maar als je hiervoor zou gaan, wat zou dan mis zijn met deze: https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Afkortzaag/p100279592 ?
Daarvoor hebben ze dezeHarmvdw schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:21:
[...]
Die heeft geen trekfunctie. En dat lijkt mij wel handig bij planken.
Geen idee of dit nog relevant is, maar wat ik zelf ervaren heb is dat oude schroeven als luciferhoutjes afbraken bij het losdraaien. Dit betroffen dan ook aardig oude verroeste schroevenDr. Strangelove schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:31:
[...]
Komende jaar heb ik een klus om alle ouwe planken van mijn veranda eraf te halen dus ik zou hier wel baat bij hebben.
Do { Ping } while ( LOL )
Klopt maar die is dan weer een stuk duurder, dus ik ga het misschien toch maar proberen.
Voor het verwijderen van (veranda)planken kan ik je de Stanley FUBAR aanraden. Verkrijgbaar in twee maten en doet zijn naam eer aan.Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:31:
[...]
Enige beperking met mijn accuboor is dat ik erg vastzittende oude schroeven niet goed lost krijg. Ik heb begrepen dat slagschroevendraaiers hier veel beter voor zijn. Komende jaar heb ik een klus om alle ouwe planken van mijn veranda eraf te halen dus ik zou hier wel baat bij hebben.
Ik zou als eerste mn slagschroevendraaier er op los laten, zeker als je nieuwe planken terug wil schroeven. Daarna is een tool als de fubar het redmiddeljadjong schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:49:
[...]
Voor het verwijderen van (veranda)planken kan ik je de Stanley FUBAR aanraden. Verkrijgbaar in twee maten en doet zijn naam eer aan.
Leuk ding die FUBAR maar ik heb al een Half Life style crowbar voor als het nodig is. Wat ik wel verwacht want de schroeven zijn inderdaad best roestig.
Idioot genoeg zijn de verandaplanken zelf van hardhout maar het frame waarop ze gemonteerd zijn niet, dus dat is helemaal vermolmd. Hele boel is twintig jaar oud dus moet gewoon allemaal bye bye.
Idioot genoeg zijn de verandaplanken zelf van hardhout maar het frame waarop ze gemonteerd zijn niet, dus dat is helemaal vermolmd. Hele boel is twintig jaar oud dus moet gewoon allemaal bye bye.
Dan zou ik meteen er op los rossen, dat scheelt denk ik een hoop tijd.Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:34:
Leuk ding die FUBAR maar ik heb al een Half Life style crowbar voor als het nodig is. Wat ik wel verwacht want de schroeven zijn inderdaad best roestig.
Deze kan ook nog een optie zijn.Harmvdw schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:43:
[...]
Klopt maar die is dan weer een stuk duurder, dus ik ga het misschien toch maar proberen.
Als (probleem)eigenaar van zo’n ding kan ik hem alleen maar afraden. Niet accuraat en snel kapot. Ik had gewild dat ik ooit die 200 euro extra had uitgegeven.
Zeker een mooi onderstel, let wel op de de rolblokken iets flexxen onder belasting.deWit schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:29:
[Afbeelding]
Voor 30 euro maken ze bij de Lidl dan wel weer echt een prima onderstel. Voor 30 euro niet meer bukken is het absoluut waard. Ook nog best stabiel (voor 30 euro...)
Ik leg zelf altijd het materiaal er eerst op en doe dan pas de fijnafstelling. (dit zullen alle budgetversies wel hebben trouwens)
Alles nu binnen. Eerst de Bosch met de lader en accu. Vandaag de 2e accu ontvangen.the noise schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:24:
Gekozen voor dit type. Vorige modelnummer van Bosch. Totaalprijs is 199,70 via ToolStation.
Vergelijkbaar Makita komt toch een stukje duurder uit, ik heb namelijk via de Bosch actie een 2e accu erbij. Moet nog een bevestiging van komen maar die is dan 34,- voor 4Ah.
Als thuisklusser denk ik zo de beste deal te hebben als vervanging van m'n huidige versleten accuboor. (de lichtere Makita begon ik te misbruiken voor zwaar werk ..)
[Afbeelding]
Doet wat het moet doen, zwaar werk. Totaalgewicht is best fors, maar ook wel fijn met bv damwandschroeven in draaien waar je bijna niet bij kunt. Eigen gewicht van de Bosch drukt wel door. Standje 2 en ramt ze er mooi snel in.
Ik zoek gehoorbescherming. Daarbij twijfel ik tussen gewoon oorkappen, of een product als bijvoorbeeld isotunes. Dat zijn oordopjes met 27db demping.
Met welke hebben jullie ervaring en welke modellen raden jullie aan?
Nooit oordopjes gebruikt, maar als je gewoon relatief goedkope oorkappen wilt met goede bescherming kan je nooit fout gaat met de 3M Peltor Optime III. https://www.toolstation.n...e-gehoorbeschermer/p92520Raymond schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:55:
Ik zoek gehoorbescherming. Daarbij twijfel ik tussen gewoon oorkappen, of een product als bijvoorbeeld isotunes. Dat zijn oordopjes met 27db demping.
Nou het projectiel is door het heilige huis heen. De volgorde is nu vlak-vandiktebank en daarna de zaag. Over de laatste moet ik nog met wat mensen onderhandelen en hou ik een paar veilingen in de gaten. Het meest dringende nu was de vvd bank en dat is de volgende geworden:
https://www.gereedschapce...800w-400v-0114026100.html

maar dan via DE want daar zich ik toch op pisafstand vandaan en hij word bij vrienden geleverd waar ik zondag toch ben
. Scheelt bijna 300E in de prijs.
https://www.gereedschapce...800w-400v-0114026100.html

maar dan via DE want daar zich ik toch op pisafstand vandaan en hij word bij vrienden geleverd waar ik zondag toch ben
Deze heb ik ook. Werken goed. Ook op de bank als je het gezeur van je vrouw zat bent. Je krijgt als bijnaam Mickey Mouse.Alsjemenou schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:58:
[...]
Nooit oordopjes gebruikt, maar als je gewoon relatief goedkope oorkappen wilt met goede bescherming kan je nooit fout gaat met de 3M Peltor Optime III. https://www.toolstation.n...e-gehoorbeschermer/p92520
Maar ik snap, als gadgetfreak, die isotunes ook wel. Lekker een saai luisterboek (Fifty shades bijv) luisteren terwijl je met je 230mm haakse slijper bezig bent..
Dit topic is gesloten.
Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic