• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-10 10:09
Pixeltje schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Valt mij heel erg mee. Er blijft wat zaagsel afkomen maar dat ga je toch niet voorkomen, extra afzuiging of niet. Ik heb er een bouwstofzuiger aan zitten en het resultaat is dat er na een uurtje zagen wel wat op te ruimen is maar het valt me mee.

Afstellen van haaksheid daarentegen is wel wat gepruts.. als het eenmaal gelukt is heb je wel een hele fijne machine staan.
Bedankt voor je reactie!

Er gaat bij mij waarschijnlijk vrijwel altijd een stofzuiger aan. Vooral als ik binnen aan het werk moet bij klanten.

Mocht ik het echt te gortig vinden, kan ik altijd nog zo'n 'kraag' van een andere machine (DLS714 ofzo) bij Kruis bestellen en proberen te bevestigen. Had eerder de KS216 en daarbij had ik zo'n ding van duct tape gemaakt.

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:06
Voor iedereen die het liefst snoerloos werkt en overal het juiste gereedschap voor (nodig) heeft, kan ik dit inspirerende kanaal aanraden.

Grandpa Amu

Erg rustgevend. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 22:41
Dr Pro schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:58:
[...]

Waar is dat ding eigenlijk voor?
Ik kan me geen scenario bedenken waar je een niet-vastzittend uitschuifbaar buisje bij nodig hebt...
Zoals @Verwijderd al zei. Heb je een hand te kort laat je je schroef daar in vallen en kan je recht boren. Zit je op moeilijk bereikbare plaatsen dan kan je dat buisje op je materiaal zetten en makkelijker recht boren. Daarbij is het makkelijk als verlengstuk voor je bitjes.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:55
DasNieNix schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:13:
[...]

Mooie ruimte en ook mooi gereedschap.
Ik weet niet of je de afkortzaag op die plek gaat gebruiken maar de bakjes aan de wand worden een enorme verzamelplaats voor zaagsel, stof etc. Ik ben ervan afgestapt en heb alles in lades liggen.
Ook geen garantie voor stofvrij trouwens.
Ik heb er een onderstel bij en voor de werkbank zit circa 1.5 meter vrije ruimte, het is vooralsnog de bedoeling om daar dan te zagen...maar goede tip idd om rekening mee te houden als ik een keer te lui ben hem op het onderstel te klikken :) thanks!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:43

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb even wat advies nodig over 2 onderwerpen. Ik heb onlangs voor mijn verjaardag/vaderdag een schroeven/moeren/bouten sorteerkastje gekregen (zo eentje)
Tot nu toe heb ik al mijn schroeven, plugjes etc echt los in 2 bakken gehad, maar dat was gewoon niet meer te doen. Alles netjes gesorteert ondertussen. Alleen... Nu heb ik een mini schuurtje, en ik zoek een beetje een handige manier om deze kast (en het liefst nog wat ander gereedschap) op te hangen op het muurtje links op de foto hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPiqkjcVV6CEk-xhlkLrzE1eGtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1zJvz2VYNvbCSWmcOlP90G9.jpg?f=fotoalbum_large
Achter de fietsen zeg maar, de platen die je ziet zijn erg dun, en kunnen zelf niks dragen. Maar elke 40cm oid is wel een massieve balk. Mijn idee was simpelweg een plank van 1.20 bij 1.20 en 3cm dik oid vastmaken en alles wat ik mounted wil hebben daarop schroeven.

Tenzij iemand daar een ander mooi systeem voor heeft of een betere oplossing: ik hoor het graag!

De 2e vraag gaat over wat licht schuurwerk wat ik doe. Ik heb daar op het moment nog een 55W mouse voor die het al 10 jaar doet. Het is per jaar ongeveer het volgende:
- Een tv kast wordt licht opgeschuurd en behandeld ivm vlekken/kaarsen etc die erop staan.
- Eettafel is van hardhout (2.40 bij 1.20 ong) Die schuur ik dan en behandel hem weer
- Salontafel is een enorm ding van Suar dat ook af en toe geschuurd moet worden en weer behandeld.
- In de tuin hebben we wat hardhout stroken en planken die 1x per jaar helemaal geschuurd en behandeld moeten worden.

Nog wat ander licht huis tuin en keuken schuurwerk. Nu is mijn schuurpapier hiervoor op. En ik dacht, dit is ook een goed moment om misschien ook lichtjes up te graden. Want de mouse duurt laaaaang om een grote tafel mee te doen. Iemand een suggestie voor een wat "professionelere mouse"? Het liefst gewoon op 230V overigens. Heb geen super hoge eisen, maar iets wat de klusjes wat sneller klaart zou mooi zijn.

PSN & XBL: Denkoyugo

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

timovd

Voorsprong door techniek

@Denko, staan je kasten verankerd? Als je de kast in de hoek verankert aan beide muren, kun je de andere er aan vastschroeven. Je wil niet dat die kasten gaan omvallen met al het spul er in.

Voor je eerste vraag; kun je iets van een French cleat maken om je spullen op te hangen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:03
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:04:
[...]

Om je schroef recht te houden als je met hand je werkstuk moet vasthouden en met je andere hand de schroefmachine. Buisje schuif je over je schroef heen,

Daar zijn ondertussen makkelijkere oplossingen voor.
Ik zal het volgende ronde eens een keer proberen :-)

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

• skai21
Denko schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:30:
Ik heb even wat advies nodig over 2 onderwerpen. Ik heb onlangs voor mijn verjaardag/vaderdag een schroeven/moeren/bouten sorteerkastje gekregen (zo eentje)
Tot nu toe heb ik al mijn schroeven, plugjes etc echt los in 2 bakken gehad, maar dat was gewoon niet meer te doen. Alles netjes gesorteert ondertussen. Alleen... Nu heb ik een mini schuurtje, en ik zoek een beetje een handige manier om deze kast (en het liefst nog wat ander gereedschap) op te hangen op het muurtje links op de foto hieronder:
[Afbeelding]
Achter de fietsen zeg maar, de platen die je ziet zijn erg dun, en kunnen zelf niks dragen. Maar elke 40cm oid is wel een massieve balk. Mijn idee was simpelweg een plank van 1.20 bij 1.20 en 3cm dik oid vastmaken en alles wat ik mounted wil hebben daarop schroeven.

Tenzij iemand daar een ander mooi systeem voor heeft of een betere oplossing: ik hoor het graag!

De 2e vraag gaat over wat licht schuurwerk wat ik doe. Ik heb daar op het moment nog een 55W mouse voor die het al 10 jaar doet. Het is per jaar ongeveer het volgende:
- Een tv kast wordt licht opgeschuurd en behandeld ivm vlekken/kaarsen etc die erop staan.
- Eettafel is van hardhout (2.40 bij 1.20 ong) Die schuur ik dan en behandel hem weer
- Salontafel is een enorm ding van Suar dat ook af en toe geschuurd moet worden en weer behandeld.
- In de tuin hebben we wat hardhout stroken en planken die 1x per jaar helemaal geschuurd en behandeld moeten worden.

Nog wat ander licht huis tuin en keuken schuurwerk. Nu is mijn schuurpapier hiervoor op. En ik dacht, dit is ook een goed moment om misschien ook lichtjes up te graden. Want de mouse duurt laaaaang om een grote tafel mee te doen. Iemand een suggestie voor een wat "professionelere mouse"? Het liefst gewoon op 230V overigens. Heb geen super hoge eisen, maar iets wat de klusjes wat sneller klaart zou mooi zijn.
Ik heb een OSB plaat aan mijn muur zitten, die zou je om de 40CM vast kunnen zetten. Ik heb afstand blokjes gebruikt, zodat je wat afstand hebt om door te schroeven. OSB is sterk genoeg als je een beetje dikte pakt.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

timovd schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:37:
@Denko, staan je kasten verankerd? Als je de kast in de hoek verankert aan beide muren, kun je de andere er aan vastschroeven. Je wil niet dat die kasten gaan omvallen met al het spul er in.

Voor je eerste vraag; kun je iets van een French cleat maken om je spullen op te hangen?
Kasten staan per stuk met 1 schroef aan de muur. Maar dat is al jaren zat gebleken.

French cleat systeem ziet er interresant uit. Ik ga even kijken

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

skai21 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:02:
[...]

Ik heb een OSB plaat aan mijn muur zitten, die zou je om de 40CM vast kunnen zetten. Ik heb afstand blokjes gebruikt, zodat je wat afstand hebt om door te schroeven. OSB is sterk genoeg als je een beetje dikte pakt.
Osb ziet er goed en goedkoop uit. Welke dikte moet ik aan denken?

Zou https://www.hornbach.nl/s...8-mm/6800344/artikel.htmlvoldoen?

[ Voor 14% gewijzigd door Denko op 21-06-2020 19:30 ]

• skai21
Denko schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:09:
[...]

Osb ziet er goed en goedkoop uit. Welke dikte moet ik aan denken?
Ik bedenk me net dat ik uiteindelijk geen OSB gepakt heb, maar underlayment.. Nog sterker :+
Ik heb geloof ik 18MM, daarvan heb ik dus ook blokjes gemaakt van datzelfde Bord.
Dus totaal zit je 36MM van de muur.
Maar in die 18MM kun je echt wel wat ophangen met de goede schroeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9_i2h48UrjOHK02eeji4TzPCKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zjy6teODeOyjnJDEqroH2UoC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door skai21 op 21-06-2020 19:31 ]

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Mijn haakse slijper (AEG, 125 schijven, oudje maar een prima ding) is de beugel van de beschermkap bijna doorgescheurd. Deze moet dus worden vernieuwd, echter zie ik steeds bij universele kappen voor 125 steeds dat de hals diameter 42mm. is.
De AEG heeft 43mm. en het enige wat ik een beetje kan vinden is Makita deze hals ook heeft?? Zou iemand dat kunnen meten of bevestigen??
Deze vind ik nl op google met snel-spanner buiten de namaak China kappen, maar er staat geen diameter van de kap op de machine.

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02:15
Sa.Tan schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:17:
Mijn haakse slijper (AEG, 125 schijven, oudje maar een prima ding) is de beugel van de beschermkap bijna doorgescheurd. Deze moet dus worden vernieuwd, echter zie ik steeds bij universele kappen voor 125 steeds dat de hals diameter 42mm. is.
De AEG heeft 43mm. en het enige wat ik een beetje kan vinden is Makita deze hals ook heeft?? Zou iemand dat kunnen meten of bevestigen??
Deze vind ik nl op google met snel-spanner buiten de namaak China kappen, maar er staat geen diameter van de kap op de machine.
Ik denk dat je ook wel wegkomt met een kap voor 42mm als je er 1 pakt die je met een boutje bevestigd, zo'n snelspan misschien niet.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• Sa.Tan
De AEG heeft een hals van 43mm. Dan zou ik die 42mm. moeten uitslijpen naar 43mm. Maak ik de kap weer onnodig zwakker. Makita heeft volgens mijn speurtocht ook 43mm.
Het gaat mij niet om de snel spanner. Kwaliteit heeft voorrang.

• Teijgetje
Sa.Tan schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:17:
Mijn haakse slijper (AEG, 125 schijven, oudje maar een prima ding) is de beugel van de beschermkap bijna doorgescheurd. Deze moet dus worden vernieuwd,
Heeft Kruis geen passende als je hen de vraag voorlegt?

• Sa.Tan
Dacht in eerste instantie hier proberen, maar een goede tweede, bedankt.

Ik heb de bedoelde kap van Makita en onderdeelnummer inmiddels gevonden, echter weer zonder de hals diameter.

[ Voor 43% gewijzigd door Sa.Tan op 21-06-2020 21:42 ]

• Teijgetje
Sa.Tan schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:40:
Dacht in eerste instantie hier proberen, maar een goede tweede, bedankt.
Eerste instantie zou van Melis moeten zijn. ;)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan ook en lasapparaat kopen om de beugel te fixen.

• Sa.Tan
@Teijgetje
Ha, bedankt nogmaals, de mijne valt onder de begrippen "bijna antiek" , maar doet het altijd nog perfect. Blijft ook altijd in mijn werkplaats. https://www.vanmelis.nl/o...rdelen-aeg-powertools?p=3 is beduidend jonger.
Een lasapparaat, hm, nieuwe kopen komt dan eerder aan bod.

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Sa.Tan schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:30:
De AEG heeft een hals van 43mm. Dan zou ik die 42mm. moeten uitslijpen naar 43mm. Maak ik de kap weer onnodig zwakker. Makita heeft volgens mijn speurtocht ook 43mm.
Ik zal morgen mijn Makita eens meten

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-11 11:42
Sa.Tan schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:30:
Je klemt die kappen er toch om heen met een schroefje/boutje-moertje? Die mm rek ga je dan wel hebben hoor.

• Teijgetje
Hoeveel jonger ben je dan? Dat je niet kunt lezen? ;)
Wij kunnen (veel) onderdelen en accessoires leveren voor producten van AEG Powertools. Ben je op zoek naar een accessoire of onderdeel dat je niet kunt vinden op onze website? Vraag dit dan op via e-mail.

Stuur een e-mail naar info@vanmelis.nl
Vermeld het merk, type en soort machine
Vermeld ook het modelnummer. Dit staat op het typeplaatje. Het beste is om een foto van het typeplaatje mee te sturen. Hierop kan de leverancier zien om welke uitvoering het gaat. Onderdelen kunnen onderling per type verschillen.
Na ontvangst van je e-mail, sturen wij deze door naar de leverancier. Binnen 2 werkdagen krijgen we normaal gesproken bericht. We laten je dan weten of het benodigde leverbaar is en wat de kosten hiervan zijn.

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 21:31
(verkeerde topic, excuus!)

[ Voor 97% gewijzigd door Antonius op 21-06-2020 23:39 ]

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nog eens terugkomend op de horrorverhalen van Toolnation: Ik wil een Festool OSC 18 aanschaffen; de enige twee winkels die bij mijn weten extra garantie geven (dus 3 + 2 jaar) zijn Toolnation en Klium. Toolnation ben ik zo'n 80,- goedkoper uit, maar is er de twijfel door de vele (recente) negatieve verhalen/beoordelingen (kleine kantekening dat ik zelf mijn PDC18 bij ze gekocht heb zonder problemen, nog niet te maken gehad met aftersales dus kan daar niets over zeggen).
Is het dan echt 80,- waard om bij Klium te bestellen, waar men over het algemeen wat beter over te spreken is qua service i.p.v Toolnation?

• Sa.Tan
@Matthis Als je dat zou willen doen, graag.

• Arator
  • Laatst online: 16:49
Zaphara schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:43:
Nog eens terugkomend op de horrorverhalen van Toolnation: Ik wil een Festool OSC 18 aanschaffen; de enige twee winkels die bij mijn weten extra garantie geven (dus 3 + 2 jaar) zijn Toolnation en Klium. Toolnation ben ik zo'n 80,- goedkoper uit, maar is er de twijfel door de vele (recente) negatieve verhalen/beoordelingen (kleine kantekening dat ik zelf mijn PDC18 bij ze gekocht heb zonder problemen, nog niet te maken gehad met aftersales dus kan daar niets over zeggen).
Is het dan echt 80,- waard om bij Klium te bestellen, waar men over het algemeen wat beter over te spreken is qua service i.p.v Toolnation?
tja, er worden de laatste tijd wel veel reviews geschreven over achterblijvende bestellingen, foute leveringen, slechte aftersales (wat ben je dan met je extra jaren garantie?)
Ik dacht dat het eerst te wijten zou zijn aan de corona-crisis en dat iedereen aan het klussen sloeg, en dat dit een beetje boven hun hoofd groeide. Maar de slechte reviews gaan toch een heel eind terug voor dat corona toesloeg. Natuurlijk allemaal n1's, en zoals je zelf aanhaalde, zijn er ook tevreden klanten, al vind ik er ook die blijkbaar besteld hebben bij toolstation :F

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb tot nu toe nog geen slechte ervaringen bij toolnation, ook niet bij toolstation overigens. Goede snelle leveringen in hun stevige groene dozen. After sales geen ervaring mee

• Twijfels
  • Laatst online: 03-11 17:09
Vliegvlug schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:46:
Toolnation, Ik koop er niet meer toen bleek dat ik alleen garantie kreeg als Makita het onder garantie zou repareren.
@Zaphara zie quote, tot zover heb je ook wat aan de zogenaamde extra garantie.

• breagor
ik heb vorige week bij toolnation mijn afkortzaag en een geleiderails besteld, beide zijn keurig op tijd aangekomen. Eind april ook een bestelling gedaan, en die was ook probleemloos., dus het hoeft niet perse mis te gaan daar hoor, ik heb tot op heden alleen nog maar goede ervaringen bij hen.

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Waar loopt men hier zo moeilijk over te doen bij ToolNation? Ik haal daar regelmatig spul, nergens last van.
Snel genoeg, goede prijzen, snelle reacties op mail. Al m’n Festool spul komt daar vandaan.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Verwijderd

Ik zie het probleem ook niet zo eerlijk gezegd. En als het eens wat langer duurt dan kijk ik daar zeker gezien de situatie met corona helemaal niet gek van op.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:42
Iemand een idee of er ook een goedkopere variant van dit beschikbaar is? 60 euro voor een stukje plastic vind ik iets teveel van het goede om een laser mee aan de muur te bevestigen.

https://www.gereedschapce...1b4QOpEAYYBCABEgJFbPD_BwE

[ Voor 13% gewijzigd door Boinkie op 22-06-2020 09:10 ]

Verwijderd

Boinkie schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:09:
Iemand een idee of er ook een goedkopere variant van dit beschikbaar is? 60 euro voor een stukje plastic vind ik iets teveel van het goede om een laser mee aan de muur te bevestigen.

https://www.amazon.de/Bos...bm1&qid=1592811710&sr=8-3

Tis niet veel goedkoper maar ja.

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:53
Ik wil dus deze week een knoop doorhakken wat betreft een nieuwe zaagtafel. Ik had deze van HBM op het oog: https://www.hbm-machines....bm-255-mm-cirkelzaagtafel

Toen kwam ik er achter dat er 50 euro verzendkosten bij komt. Op zich niet heel problematisch, maar ik vraag me dan af of ik via een andere webshop voor die 50 euro een betere zaag kan vinden die gratis verzonden wordt? Wat denken jullie bijvoorbeeld van deze: https://www.gereedschapce...54-x-30mm-5133002021.html ?

Ik weet dat het niet top-of-the-line is, en dat ik sowieso veel zal moeten aanpassen om perfect te kunnen zagen, maar dat neem ik voor lief.

Edit: Of bijvoorbeeld deze: https://www.bol.com/nl/p/...6SRHKw.1_4.5.ProductTitle

Nu weet ik dat B+D niet zo'n beste naam heeft, en ik ben er zelf ook wel huiverig voor. Alleen lijkt met dit wel een redelijk stevig machientje..

[ Voor 19% gewijzigd door g0ulash op 22-06-2020 10:15 ]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:51

JB

Cédric roelt!

RZor schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:06:
[...]

Waar loopt men hier zo moeilijk over te doen bij ToolNation? Ik haal daar regelmatig spul, nergens last van.
Snel genoeg, goede prijzen, snelle reacties op mail. Al m’n Festool spul komt daar vandaan.
Hier idemdito met Makita en Metabo. Alles van ToolNation zonder problemen en binnen de 1-4 werkdagen geleverd zoals aangegeven op de site :) Betreft 5tal orders met gemiddeld meerdere hardware per order in nog geen jaar tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 22-06-2020 11:21 ]

Mijn boefje is liev!

• Twijfels
Nou, laat ik dan eens wat uitgebreider mijn ervaring met Toolnation delen, dan snapt iedereen direct waarom ik er nooit meer wat ga bestellen (@breagor @Verwijderd @RZor @JB ). N=1 enzo, maar de Google Reviews laten de laatste maanden ook alleen maar 1 ster beoordelingen zien, dus ik ben absoluut niet de enige.

Nog ruim voor de coronacrisis (28 oktober 2019) wou ik een GKT 55 GCE invalzaag kopen. Toolnation was hier even duur als andere aanbieders, maar lieten op de productafbeeldingen, zoals ze nu nog steeds doen overigens, een mooi extra zaagblad zien die je er gratis bij krijgt. Op de productafbeelding tonen ze een bekend CMT zaagblad, ze hebben alleen het CMT logo er even afgeveegd.

De levertijd bedroeg volgens hen 1-4 werkdagen, prima, ik had hem op maandag (13:59 uur om precies te zijn) besteld en hem zaterdag pas nodig.
Blij verrast krijg ik dinsdag een mail dat het verzonden is. Minder blij verrast ben ik als ik woensdag een minipakketje krijg. Een Toolnation eigen merk zaagblad wat niet lijkt op een CMT zaagblad (dit huismerk blad is niet meer in de webshop te vinden, wellicht is dit nu dus niet meer aan de orde). Daarbij ook nog eens 160mm bij een 165mm invalzaag. Direct maar gemaild dat ik dit een beetje vals adverteren vind en graag een CMT blad ontvang. Daarbij ook de vraag wanneer de invalzaag zelf komt.

Vervolgens krijg je van de klantenservice na twee dagen een (totaal niet vriendelijk) antwoord op je vraag met dat er altijd standaard een Toolnation blad geleverd wordt. That's it, verder geen antwoord, ook niet op waar de invalzaag blijft. Nogmaals mailen over de levertijd leert dat ze dat ding dus helemaal niet hebben liggen en geen leverdatum af kunnen geven. Hierop direct alles maar geannuleerd. Daarbij hebben ze vervolgens nog het lef om verzendkosten niet te willen vergoeden voor het terugsturen van het (imo verkeerde) zaagblad.

Na wat verdere boze mailtjes heb ik na anderhalve week eindelijk mijn geld teruggekregen (inclusief verzendkosten). In de tussentijd had ik donderdag 's avonds bij Toolmax de invalzaag besteld welke vrijdagochtend voor de deur stond.

De tickets bij Toolnation zijn helaas gesloten en ze doen niks via de mail, precieze quotes kan ik dus helaas niet terugzien. En op dit moment denk ik dat ze dat slim hebben gedaan aangezien iedereen mij nu maar op het woord moet geloven in plaats van de kansloze reacties kunnen zien.

• JB

JB

Cédric roelt!

@Twijfels vervelende ervaring die ik inderdaad op het moment vaker voorbij zie komen alsof het de laatste tijd niet lekker loopt. Wilde er alleen mee aangeven dat het niet alleen kommer en kwel is, maar ook ik kan er last van krijgen natuurlijk. Zelf bestel ik het liefste bij HD-tools zodra er niets icm gratis accu's is want geen officiële dealer (zal dus ook de prijzen wel verklaren :+). Zij zijn veel scherper geprijsd over het algemeen. Enige wat daar vervelend is dat ze weer zaken doen met GLS dus als je het niet zelf kan ophalen heb je weer zo'n klote koerier...

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 22-06-2020 11:27 ]

Mijn boefje is liev!

• Twijfels
JB schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:26:
@Twijfels vervelende ervaring die ik inderdaad op het moment vaker voorbij zie komen alsof het de laatste tijd niet lekker loopt. Wilde er alleen mee aangeven dat het niet alleen kommer en kwel is, maar ook ik kan er last van krijgen natuurlijk. Zelf bestel ik het liefste bij HD-tools zodra er niets icm gratis accu's is want geen officiële dealer (zal dus ook de prijzen wel verklaren :+). Zij zijn veel scherper geprijsd over het algemeen. Enige wat daar vervelend is dat ze weer zaken doen met GLS dus als je het niet zelf kan ophalen heb je weer zo'n klote koerier...
Uiteraard, ze zullen vast wel dingen ook goed doen. Maar dat ze zeggen dat iets op voorraad is wat niet het geval is, en je dan via de klantenservice zo afwimpelen is hoe dan ook niet goed. Genoeg webshops die dit nooit zullen doen, waar Toolnation dit de laatste tijd toch blijkbaar wel vaak doet.

Ze hadden me keurig te woord kunnen staan via de klantenservice en mee kunnen denken. Dan had ik ze waarschijnlijk nog wel weer een kans gegeven als ik iets anders nodig had gehad. Ik snap het vanuit hun ook echt totaal niet, ik bestel een duur apparaat wat potentieel een goede toekomstige klant betekent. Als ze daar zo mee omgaan dan lopen ze uiteindelijk letterlijk duizenden euro's mis in sommige gevallen. Ik heb inmiddels genoeg gereedschappen na die invalzaag gekocht die bij Toolnation het goedkoopste waren (of in ieder geval gelijk aan andere goedkope zaken) maar die ik bewust daar niet bestel. Their loss :)

En wat betreft GLS, als ik zie dat een webshop via GLS verstuurd probeer ik ze hoe dan ook kostte wat kost te vermijden. Een bestelling uit Duitsland die vorige maandag is verstuurd, wordt nu in drie keer geleverd (afgelopen vrijdag, vandaag en wie weet wanneer de laatste..). Het zijn drie dezelfde pakketten 8)7 Heb nog geen enkele goede ervaring met GLS, maar je ontkomt er geowon niet altijd aan...

[ Voor 11% gewijzigd door Twijfels op 22-06-2020 11:36 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

Twijfels schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:34:
[...]

En wat betreft GLS, als ik zie dat een webshop via GLS verstuurd probeer ik ze hoe dan ook kostte wat kost te vermijden. Een bestelling uit Duitsland die vorige maandag is verstuurd, wordt nu in drie keer geleverd (afgelopen vrijdag, vandaag en wie weet wanneer de laatste..). Het zijn drie dezelfde pakketten 8)7 Heb nog geen enkele goede ervaring met GLS, maar je ontkomt er geowon niet altijd aan...
Klopt, die mijd ik ook als ik het niet zelf kan ophalen. Soms komen ze onaangekondigd toch met een track trace van GLS bij bepaalde shops helaas. Ongelofelijk dat dit bedrijf nog steeds bestaat :/

Mijn boefje is liev!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-11 21:46
Twijfels schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:20:
Nou, laat ik dan eens wat uitgebreider mijn ervaring met Toolnation delen, dan snapt iedereen direct waarom ik er nooit meer wat ga bestellen (@breagor @Verwijderd @RZor @JB ). N=1 enzo, maar de Google Reviews laten de laatste maanden ook alleen maar 1 ster beoordelingen zien, dus ik ben absoluut niet de enige.

Nog ruim voor de coronacrisis (28 oktober 2019) wou ik een GKT 55 GCE invalzaag kopen. Toolnation was hier even duur als andere aanbieders, maar lieten op de productafbeeldingen, zoals ze nu nog steeds doen overigens, een mooi extra zaagblad zien die je er gratis bij krijgt. Op de productafbeelding tonen ze een bekend CMT zaagblad, ze hebben alleen het CMT logo er even afgeveegd.

De levertijd bedroeg volgens hen 1-4 werkdagen, prima, ik had hem op maandag (13:59 uur om precies te zijn) besteld en hem zaterdag pas nodig.
Blij verrast krijg ik dinsdag een mail dat het verzonden is. Minder blij verrast ben ik als ik woensdag een minipakketje krijg. Een Toolnation eigen merk zaagblad wat niet lijkt op een CMT zaagblad (dit huismerk blad is niet meer in de webshop te vinden, wellicht is dit nu dus niet meer aan de orde). Daarbij ook nog eens 160mm bij een 165mm invalzaag. Direct maar gemaild dat ik dit een beetje vals adverteren vind en graag een CMT blad ontvang. Daarbij ook de vraag wanneer de invalzaag zelf komt.

Vervolgens krijg je van de klantenservice na twee dagen een (totaal niet vriendelijk) antwoord op je vraag met dat er altijd standaard een Toolnation blad geleverd wordt. That's it, verder geen antwoord, ook niet op waar de invalzaag blijft. Nogmaals mailen over de levertijd leert dat ze dat ding dus helemaal niet hebben liggen en geen leverdatum af kunnen geven. Hierop direct alles maar geannuleerd. Daarbij hebben ze vervolgens nog het lef om verzendkosten niet te willen vergoeden voor het terugsturen van het (imo verkeerde) zaagblad.

Na wat verdere boze mailtjes heb ik na anderhalve week eindelijk mijn geld teruggekregen (inclusief verzendkosten). In de tussentijd had ik donderdag 's avonds bij Toolmax de invalzaag besteld welke vrijdagochtend voor de deur stond.

De tickets bij Toolnation zijn helaas gesloten en ze doen niks via de mail, precieze quotes kan ik dus helaas niet terugzien. En op dit moment denk ik dat ze dat slim hebben gedaan aangezien iedereen mij nu maar op het woord moet geloven in plaats van de kansloze reacties kunnen zien.
|:( Drie keer raden wie er net een invalzaag heeft besteld... Mijn ervaringen waren tot nu toe altijd positief, we gaan het meemaken.

huidige opstelling

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik snap dat het een belangrijk aspect is in het aankoopproces, maar zullen we de shopreviews gewoon doen waar ze horen? https://tweakers.net/shopreview/10508/toolnation/overzicht/

Kunnen we het hier weer gewoon over gereedschap hebben :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• breagor
*snip* Zie de reactie hierboven.

[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 22-06-2020 21:52 ]

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 13:34
Boinkie schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:09:

Jazeker, als origineel niet vereist is, levertijd ondergeschikt en je geen bezwaren hebt tegen ALiExpress: https://nl.aliexpress.com...archText=laser+wall+mount. Even checken of je 1/4" of 5/8" nodig hebt. Volgens mij komt https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ aardig in de buurt en < €20. Geen ervaring met dit onderdeel, ik heb het origineel waar je het over had.

[ Voor 25% gewijzigd door wheel op 22-06-2020 12:15 ]

• Framoes
g0ulash schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:08:
Ik wil dus deze week een knoop doorhakken wat betreft een nieuwe zaagtafel. Ik had deze van HBM op het oog: https://www.hbm-machines....bm-255-mm-cirkelzaagtafel

Toen kwam ik er achter dat er 50 euro verzendkosten bij komt. Op zich niet heel problematisch, maar ik vraag me dan af of ik via een andere webshop voor die 50 euro een betere zaag kan vinden die gratis verzonden wordt? Wat denken jullie bijvoorbeeld van deze: https://www.gereedschapce...54-x-30mm-5133002021.html ?

Ik weet dat het niet top-of-the-line is, en dat ik sowieso veel zal moeten aanpassen om perfect te kunnen zagen, maar dat neem ik voor lief.

Edit: Of bijvoorbeeld deze: https://www.bol.com/nl/p/...6SRHKw.1_4.5.ProductTitle

Nu weet ik dat B+D niet zo'n beste naam heeft, en ik ben er zelf ook wel huiverig voor. Alleen lijkt met dit wel een redelijk stevig machientje..
Die HBM lijkt een beetje een bouwzaag, maar de geleider lijkt dan wel weer net iets geschikter voor precies werk dan veel andere bouwzagen.

Die Ryobi is een compacte machine die vermoedelijk goed af te stellen is en natuurlijk makkelijker te verplaatsen. Heeft alleen geen onderstel.

B&D zou ik persoonlijk nooit kopen, maar ik weet eerlijk gezegd niet of hun zaagmachines net zo beroerd in elkaar zitten als hun schroefmachines.

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ik ben op zoek naar een klopboormachine om mee in gewapend beton te kunnen boren (o.a. breedplaatvloeren). Ik zie op internet diverse Makita's staan van 780/800 watt en een slagkracht van 2,4 J zoals bijvoorbeeld deze. Dat zegt me dan weer allemaal niet zoveel; is dat veel, weinig, gemiddeld? Kan iemand hier daar een helder licht op schijnen?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• larsbeumer.apd
Harrie_ schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:52:
Ik ben op zoek naar een klopboormachine om mee in gewapend beton te kunnen boren (o.a. breedplaatvloeren). Ik zie op internet diverse Makita's staan van 780/800 watt en een slagkracht van 2,4 J zoals bijvoorbeeld deze. Dat zegt me dan weer allemaal niet zoveel; is dat veel, weinig, gemiddeld? Kan iemand hier daar een helder licht op schijnen?
Als je in die zoekbalk bovenaan "boorhamer" intypt, kom je deze discussie/adviezen meermaals tegen 😉

Check ook de start post, in dit geval ben je opzoek naar een boorhamer, géén klopboor.

[ Voor 6% gewijzigd door larsbeumer.apd op 22-06-2020 14:03 ]

• g0ulash
Framoes schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:25:
[...]

Die HBM lijkt een beetje een bouwzaag, maar de geleider lijkt dan wel weer net iets geschikter voor precies werk dan veel andere bouwzagen.

Die Ryobi is een compacte machine die vermoedelijk goed af te stellen is en natuurlijk makkelijker te verplaatsen. Heeft alleen geen onderstel.

B&D zou ik persoonlijk nooit kopen, maar ik weet eerlijk gezegd niet of hun zaagmachines net zo beroerd in elkaar zitten als hun schroefmachines.
De HBM is volgens mij vooral een kopie van de Scheppach HS105, alleen dan iets goedkoper - vandaar mijn interesse.

Het onderstel vind ik niet zo'n heel groot probleem, grote kans dat ik het onderstel uiteindelijk niet echt ga gebruiken (heb weinig plaats in de schuur dus moet het mooi gaan inbouwen).

Ik had dus hetzelfde bij de B&D, alleen leek deze mij er wel erg gelikt uitzien, maar het zal wel schijn zijn...

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

larsbeumer.apd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:02:
[...]

Als je in die zoekbalk bovenaan "boorhamer" intypt, kom je deze discussie/adviezen meermaals tegen 😉

Check ook de start post, in dit geval ben je opzoek naar een boorhamer, géén klopboor.
Ik heb me inmiddels wat ingelezen, kennelijk heb ik dus een boorhamer nodig. Reden dat ik met deze vraag kom is omdat ik laatst door een betonnen vloer heen moest boeren van 20cm dik (geen breedplaat maar ergens in de jaren '70 in de bouw gestort). Eigenaar v/d woning kwam met een groene Bosch boorhamer aanzetten (550 w, 1,5 J) en met dat ding kwamen we met geen mogelijkheid door die vloer. Ik heb toen mijn Hitachi klopboormachine erbij gepakt (zelfde bouwjaar als die woning waarschijnlijk) en daarmee vlóóg ik erdoorheen.

Nu moet ik zo'n ding aanschaffen (om aan iemand cadeau te geven) maar ik heb geen idee of 780 w en 2,4 J dan voldoende is om door flink gewapend beton zoals een breedplaatvloer heen te rammen.

• larsbeumer.apd
Harrie_ schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:30:
[...]

Ik heb me inmiddels wat ingelezen, kennelijk heb ik dus een boorhamer nodig. Reden dat ik met deze vraag kom is omdat ik laatst door een betonnen vloer heen moest boeren van 20cm dik (geen breedplaat maar ergens in de jaren '70 in de bouw gestort). Eigenaar v/d woning kwam met een groene Bosch boorhamer aanzetten (550 w, 1,5 J) en met dat ding kwamen we met geen mogelijkheid door die vloer. Ik heb toen mijn Hitachi klopboormachine erbij gepakt (zelfde bouwjaar als die woning waarschijnlijk) en daarmee vlóóg ik erdoorheen.

Nu moet ik zo'n ding aanschaffen (om aan iemand cadeau te geven) maar ik heb geen idee of 780 w en 2,4 J dan voldoende is om door flink gewapend beton zoals een breedplaatvloer heen te rammen.
Dat hangt ook heel erg af van hoe groot het gat moet worden ;)

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:39
larsbeumer.apd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:56:
[...]

Dat hangt ook heel erg af van hoe groot het gat moet worden ;)
En van de boor die je gebruikt. Een Makita HR2470 of Bosch GBH 2-25F is prima voor normale gaten in beton als je een kwaliteitsboor van ROTEC o.i.d. gebruikt.

HD4Life @ Full-HD

• Twijfels
[...]

Een 2.4J machine zal wel voldoen om door het beton heen te komen. De wapening is je probleem dan, steenboren en metaal gaan over het algemeen slecht samen. Er wordt hier wel eens geopperd dat je met de Bosch SDS plus-7X boren wel door gewapend beton heen moet komen. Zelf geen ervaring mee, reviews zien er wel goed uit :)

Die eigenaar vd woning kwam waarschijnlijk met de meest slechte en botte boren als je er met een klopboor sneller doorheen ging. Een boorhamer is echt vele malen meer geschikt voor beton. Maar als je boren zo bot zijn als maar kan, dan kom je alsnog nergens.

[ Voor 9% gewijzigd door Twijfels op 22-06-2020 15:13 ]

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Dit soort goedkope zagen is niet nauwkeurig en ook niet nauwkeurig af te stellen. Er zit te veel buiging en flex in alle onderdelen om consistent dezelfde maatvoering aan te houden. Als je precisie wilt, zijn de voordeligste opties DeWalt en Bosch professional. De Bosch GTS 635-216 is ook niet heel nauwkeurig, maar wel een stuk beter dan de tafels waar jij naar linkt. Beter tafels beginnen bij €500 a €600.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Twijfels schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:12:
[...]

Een 2.4J machine zal wel voldoen om door het beton heen te komen. De wapening is je probleem dan, steenboren en metaal gaan over het algemeen slecht samen. Er wordt hier wel eens geopperd dat je met de Bosch SDS plus-7X boren wel door gewapend beton heen moet komen. Zelf geen ervaring mee, reviews zien er wel goed uit :)

Die eigenaar vd woning kwam waarschijnlijk met de meest slechte en botte boren als je er met een klopboor sneller doorheen ging. Een boorhamer is echt vele malen meer geschikt voor beton. Maar als je boren zo bot zijn als maar kan, dan kom je alsnog nergens.
Nou daar zat dus een van mijn boren in, maar het feit dat die boor langer was dan de machine zelf gaf me al een indicatie dat die machine wellicht niet krachtig genoeg was. Ik ga er ook vanuit dat zo'n 550 w / 1,5 J machientje ook allemaal maar net aan is. Ik bedoel; dat is echt de laagste klasse die je kunt kopen qua boorhamer heb ik wel gezien.

Maar bedankt voor de info; ik ga dan gewoon voor een 800 w / 2,4 J Makita :) (y)

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-10 15:05
Heeft iemand hier aanraders voor degelijke kluskleding? Ik gebruik nu voornamelijk oude (spijker)broeken en t-shirts om in te klussen, met de afwisseling van een Portwest korte broek welke uit elkaar valt inmiddels.

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

• Twijfels
RevellNL schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:31:
Heeft iemand hier aanraders voor degelijke kluskleding? Ik gebruik nu voornamelijk oude (spijker)broeken en t-shirts om in te klussen, met de afwisseling van een Portwest korte broek welke uit elkaar valt inmiddels.
Snickers :) Erg breed assortiment dus voor iedereen wel wat passends te vinden. Heb zelf de Snickers 6241 werkbroek met stretch, zit echt super comfortabel en degelijke kwaliteit!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 23:54
Ik heb kleding van de welkoop, lidl en online werkkleding verkopers. Meeste werkbroeken zijn al fijner dan een spijkerbroek, vanwege verstevigde knieën en betere zakken. Dus je gaat er al snel op vooruit. Als je voor de betere merken gaat, dan zit het vaak ook nog wat beter en slijt het minder hard. Maar dat laatste is voor thuisklussen wat minder relevant en daarbij komt: Hoe steviger de broek, hoe minder comfy. Dus daar zoek je zeker naar een voor jou geschikte balans.

qua shirts kan ik je ook de tip geven een "wandelshirt" te gebruiken, dus van "technisch" materiaal. Dat zit veel beter dan katoen, zeker als je een beetje stevig aan het klussen bent. Voert zweet veel beter af en is comfortabeler.

[ Voor 12% gewijzigd door Raymond op 22-06-2020 15:42 ]

• Arator
  • Laatst online: 16:49
Hangt er allemaal maar vanaf wat je wil gaan doen. Voor sommige zaken heb je specifieke kledij, denk bijvoorbeeld aan een zaagbroek als je werkt met kettingzagen. Dergelijke kledij bestaat met een reden ;)
Maar voor gewoon thuis te klussen gebruik ik een mouwloze overall (van Blåkläder). Puur omdat dit verkocht wordt in een DHZ-zaak bij ons in de buurt. Mijn overall heeft genoeg zakken, en in de knieën kan ik eventueel bescherming steken.
Als t-shirt gewoon oude t-shirts die niet meer draagbaar zijn in het dagelijkse leven.
Qua schoenen gebruik ik oude veiligheidsschoenen van het werk. Ik krijg per jaar een nieuw paar, dus de oude schuiven dan door naar huis, en het oude paar daar gaat naar het containerpark.

[ Voor 4% gewijzigd door Arator op 22-06-2020 16:52 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik gebruik voor mijn klussen (semi serieuze DHZ-er)

-Overall van Portwest (de FR38)
-Caterpillar Parker schoenen S1P klasse
-Festool veiligheidsbril
-3M Peltor gehoorbeschermer
-Oxxa Pro Flex Air handschoenen

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:41
Volgens mij kost hij de helft als je hem in het oranje blauw neemt... Wel een fijne bril. Hij zit erg lekker en mijn ervaring is dat hij ook niet al te snel krast.

• s138
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 19:07
Hier altijd van de cranenbroek. Kost niks, is ook niet geweldig, maar bij mij is het tegen de tijd dat het versleten is meestal al dusdanig vervuild dat het vervangen kan worden.

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:02
Pyramiden schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:57:
[...]

Volgens mij kost hij de helft als je hem in het oranje blauw neemt... Wel een fijne bril. Hij zit erg lekker en mijn ervaring is dat hij ook niet al te snel krast.
En prettig ook dat het niet zo’n halve snorkelbril is, die beschermen weliswaar goed maar binnen no time een halve troposfeer aan condens enz.

Adjust non olet, plerumque...

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:02
Zaphara schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:53:
[...]

Ik gebruik voor mijn klussen (semi serieuze DHZ-er)

-Overall van Portwest (de FR38)
-Caterpillar Parker schoenen S1P klasse
-Festool veiligheidsbril
-3M Peltor gehoorbeschermer
-Oxxa Pro Flex Air handschoenen
Ik heb vergelijkbare handschoenen maar dan van Kelfort, ook prima spul.

Adjust non olet, plerumque...

• Mika Miro
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-11 22:58
Ik mijn dagelijkse werk gebruik ik sinds kort MASCOT Werkbroek ADVANCED 17179 zwartblauw met stretch op de buigende delen. Ik vind kniestukken ook altijd een must en die kan je er aan de zijkant in schuiven. Je moet die kniestukken wel apart bijbestellen! Maar stretch is wel heel fijn want dan kan je blijven bewegen zonder je spieren af te knellen ...!
Ik heb wel dure werkschoenen Airtox Veiligheidsschoen SR5 S1P maar ik hou van lage werkschoenen en deze lopen als Nike air max ik vind dat verende gevoel in een werkschoen heel prettig.
Handschoenen zijn van Maxiflex indurance 42-844 die zijn dun maar wel sterk en met grip-bolletjes.
Veiligheidsbril Univet 6X3 6X3-00-00 Ruimzichtbril daar kan je zelfs nog een leesbril onder dragen en je kan los glas bijbestellen
Werktrui altijd van die dunne fleece truien van ANWB :)

• Nivado
  • Registratie: November 2004
Harrie_ schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:27:
[...]

Nou daar zat dus een van mijn boren in, maar het feit dat die boor langer was dan de machine zelf gaf me al een indicatie dat die machine wellicht niet krachtig genoeg was. Ik ga er ook vanuit dat zo'n 550 w / 1,5 J machientje ook allemaal maar net aan is. Ik bedoel; dat is echt de laagste klasse die je kunt kopen qua boorhamer heb ik wel gezien.

Maar bedankt voor de info; ik ga dan gewoon voor een 800 w / 2,4 J Makita :) (y)
Dat was dus een gewone steenboor? Dan maakt het namelijk niet uit of je een klopboor of een boorhamer gebruikt. In beton boren moet je met een SDS boor doen. Bij een klopboor beweegt de hele boor op en neer. Bij een boorhamer slaat het mechanisme steeds achterop de boor, waardoor deze steeds iets verder het materiaal in geslagen wordt. Dit werkt veel effectiever.
Zorg dus dat je de juiste boortjes gebruikt bij het boren in beton.

Wat betreft de machine is 2,4J voldoende voor de meeste gaten in beton. Pas als je gaat breken of hele grote gaten gaat boren heb je meer kracht nodig.
Je zou kog naar Metabo of Bosch pro machines kunnen kijken. Die zijn vaak goedkoper voor vergelijkbare machines. Of ze bieden voor het zelfde geld meer functionaliteit, zoals een beitelstand en/of boren zonder hameren. Dan wordt het vaak een combihamer of multi hamer genoemd.
Een populaire machine is de Bosch pro GBH 2-26.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:38
[...]

Bosch groen 550 watt, dat was waarschijnlijk de pbh2100. Ik heb m zelf ook, en nog geen enkel probleem gehad met beton. Knalt er doorheen.

Er is volgens mij ook een versie met snelspankop erbij. Als die erop zit, dan kun je de gewone klassieke ronde boren gebruiken, maar dat is om gewoon wat te boren in hout of metaal. Compleet ongeschikt voor beton. Voor beton gebruik je SDS plus boren.

• Matthis
  • Laatst online: 13-06 13:45
Sa.Tan schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:48:
@Matthis Als je dat zou willen doen, graag.
Ik heb een GA5040.

De kap is 43mm. Let wel dat er daar nog een paar uitstulpingen zijn om dit op de body te vergrendelen
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/K4Jnjng3/IMG-20200622-185813.jpg

De body zelf is iets minder dan 43mm:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sv5GS7MJ/IMG-20200622-185716.jpg

• Sa.Tan
Geweldig, bedankt! Wordt gelijk besteld en die "kleine" uitstulpingen houdt mij niet tegen.
Dit gaat passen, nogmaals dank. _/-\o_

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:57

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

De beste budgetzaag is (imho) de Dewalt 7485,, de opvolger van de 745.

Maaarrr.......die ligt helaas ver boven je budget, maar geeft wel aan dat daar de zagen beginnen waar leuk mee valt te werken.

Een alternatief voor jou is allicht de bosch GTS635-216.
Stukje goedkoper als de dewalt maar wel iets prijziger dan bijvoorbeeld de Ryobi.

https://www.amazon.nl/Bos...blad-%C3%98/dp/B07R3X3MQM

Aangezien de hornbach die ook verkoopt:

https://www.hornbach.nl/s...tel/10074401/artikel.html

Zou je kunnen informeren of je aanspraak kunt maken op hun lasgste prijs garantie. Daar is al flink over gepaast hier.
Gebruik de zoekfunctie even op "hornbach" in dit topic.

Als ze de "LPG" inzetten dan krijg je de amazonprijs én 10% extra korting.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:41
Vandaag de knipex sleuteltangen en de griptang binnen gekregen. Ik snap nu waarom ze de 125mm tang de mini noemen haha, ik dacht even dat iemand een grap had gemaakt bij het inpakken. Misschien toch de 250 nog maar bijbestellen.

• Framoes
jichem schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:08:
Vandaag de knipex sleuteltangen en de griptang binnen gekregen. Ik snap nu waarom ze de 125mm tang de mini noemen haha, ik dacht even dat iemand een grap had gemaakt bij het inpakken. Misschien toch de 250 nog maar bijbestellen.
Ik heb de 250 en die vind ik niet opvallend groot. Hoogstens onpraktisch in krappe hoeken. Zie onderstaande foto. Zag foto's van die 125 met een hand erbij en die was me te klein. Maar misschien juist weer handig voor die kleine hoekjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTFcMZlzuRYMCx7-wqJ-rZJ9i98=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHnnMgqlUU5T778MInI6hXV7.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 5% gewijzigd door Framoes op 22-06-2020 22:53 ]

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Nivado schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:22:
[...]
Dat was dus een gewone steenboor? Dan maakt het namelijk niet uit of je een klopboor of een boorhamer gebruikt. In beton boren moet je met een SDS boor doen. [...]
Zorg dus dat je de juiste boortjes gebruikt bij het boren in beton.
[...]
Ossi schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:49:
[...]
Er is volgens mij ook een versie met snelspankop erbij. Als die erop zit, dan kun je de gewone klassieke ronde boren gebruiken, maar dat is om gewoon wat te boren in hout of metaal. Compleet ongeschikt voor beton. Voor beton gebruik je SDS plus boren.
Bedankt voor de adviezen, maar volgens mij moet ik wat ophelderen, jullie kennen me kennelijk niet van [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6. Dat ik het verschil niet weet tussen een boorhamer en een klopboor wil niet zeggen dat ik niet weet wat een SDS boor is (die ik van de bouw trouwens ken als een 'hilti-boor'). Ik werk niet meer in de bouw maar ik heb er vaak zat mee gewerkt; afgelopen weekend en vorige maand nog.

Jullie hebben kennelijk de indruk dat ik voor het eerst in m'n leven iets anders dan een figuurzaag aanraak? :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie_ op 22-06-2020 22:56 ]

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:04
Zonder iemand persoonlijk te kennen is het moeilijk in te schatten wat zijn vaardigheden en ervaringen zijn.
Ook als men klopboor schrijft en boorhamer bedoelt is dat reden voor verwarring.

Hopelijk niet beledigd en nog veel klusplezier toegewenst.

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-11 13:27
Harrie_ schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:54:
[...]

[...]

Bedankt voor de adviezen, maar volgens mij moet ik wat ophelderen, jullie kennen me kennelijk niet van [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6. Dat ik het verschil niet weet tussen een boorhamer en een klopboor wil niet zeggen dat ik niet weet wat een SDS boor is (die ik van de bouw trouwens ken als een 'hilti-boor'). Ik werk niet meer in de bouw maar ik heb er vaak zat mee gewerkt; afgelopen weekend en vorige maand nog.

Jullie hebben kennelijk de indruk dat ik voor het eerst in m'n leven iets anders dan een figuurzaag aanraak? :Y)
De aanname dat iemand die het verschil tussen een klopboor en boorhamer niet kende, het verschil tussen 'normale' boren en SDS-boren ook niet kent lijkt me een hele redelijke. Je kunt IMO niet verwachten dat mensen usernames uit andere topics zomaar kennen.

Verwijderd

Vergelijking van Project Farm.

Gewoon een real world vergelijking tussen een originele Makita en een imitatie. Gaat mij niet om het merk maar gewoon om te laten zien wat je in huis haalt.

Voor 30 euro kan de imitatie ook gewoon een nut/doel hebben.

Conclusie is dat er een boel verschil in zit en dat je echt geen 1 op 1 kopie in huis haalt.

• jichem
Framoes schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:52:
[...]

Ik heb de 250 en die vind ik niet opvallend groot. Hoogstens onpraktisch in krappe hoeken. Zie onderstaande foto. Zag foto's van die 125 met een hand erbij en die was me te klein. Maar misschien juist weer handig voor die kleine hoekjes.

[Afbeelding]
Als ik de 180 bekijk dan lijkt me de 250 inderdaad een prima formaat. De 125 is wel een mooi formaat voor kleine klusjes, leuk voor er bij. Komt ongetwijfeld nog vaak van pas. Kwalitatief voelt het allemaal erg goed, ook de griptang.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

BrtH schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:52:
[...]

De aanname dat iemand die het verschil tussen een klopboor en boorhamer niet kende, het verschil tussen 'normale' boren en SDS-boren ook niet kent lijkt me een hele redelijke. Je kunt IMO niet verwachten dat mensen usernames uit andere topics zomaar kennen.
Nee dat snap ik ook wel, maar ik heb nergens gezegd dat ik niet weet wat een SDS-boor is, dat werd volgens mij ook maar gewoon aangenomen?

Anyhow, ik ben toch wel dankbaar voor de hulp in dit topic zodat ik weet wat ik moet kopen. Ik weet vaak alleen hoe ik het moet gebruiken, niet hoe het verder technisch werkt. O-)

• g0ulash
Fraggert schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:47:
[...]

De beste budgetzaag is (imho) de Dewalt 7485,, de opvolger van de 745.

Maaarrr.......die ligt helaas ver boven je budget, maar geeft wel aan dat daar de zagen beginnen waar leuk mee valt te werken.

Een alternatief voor jou is allicht de bosch GTS635-216.
Stukje goedkoper als de dewalt maar wel iets prijziger dan bijvoorbeeld de Ryobi.

https://www.amazon.nl/Bos...blad-%C3%98/dp/B07R3X3MQM

Aangezien de hornbach die ook verkoopt:

https://www.hornbach.nl/s...tel/10074401/artikel.html

Zou je kunnen informeren of je aanspraak kunt maken op hun lasgste prijs garantie. Daar is al flink over gepaast hier.
Gebruik de zoekfunctie even op "hornbach" in dit topic.

Als ze de "LPG" inzetten dan krijg je de amazonprijs én 10% extra korting.
Ik volg dit topic nu al eventjes en heb inderdaad de discussie met de "LPG" gevolgd. Dat is dan wel een hele interessante deal, daar ga ik zeker eens over nadenken. Thanks voor het meedenken!

Edit: Zijn er mensen die laatst een GTS635-216 gekocht hebben die al wat meer ervaringen kunnen delen?

[ Voor 4% gewijzigd door g0ulash op 23-06-2020 08:42 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

g0ulash schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:17:
[...]

Ik volg dit topic nu al eventjes en heb inderdaad de discussie met de "LPG" gevolgd. Dat is dan wel een hele interessante deal, daar ga ik zeker eens over nadenken. Thanks voor het meedenken!

Edit: Zijn er mensen die laatst een GTS635-216 gekocht hebben die al wat meer ervaringen kunnen delen?
You're welcome d:)b

Het enige dat me bijstaat is dat de gleuf in het werkblad voor de hoekaanslag niet geschikt is voor een aftermarket geleider van bijvoorbeeld Incra.
Daar zit een klein randje in, die kun je met een freesje weghalen. Daar is wel een filmpje van mocht je dat willen zien.

Staat hier in de playlist:

YouTube: Nachdenksport

Maar gezien jouw initiele zoektocht naar een "budgetzaag" is het even de vraag of dat voor jou een probleem is. Zo'n geleider kost toch een ruime 100 euro.

@Crazy- heeft de GTS een tijdje en is erg enthousiast, die wil vast wel even reageren hier ;)

@CappieL moet nog steeds zijn vrouw overtuigen schijnbaar :+

Voor meer informatie en wat linkjes naar filmpjes kun je in dit topic even de zoekfunctie gebruiken op het woord: "635"

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-11 12:24
@Fraggert , jup... :|
Zag wel dat de Hornbach 'geleerd' heeft, deze verkoopt de 635 niet meer los. Alleen nog maar als set met onderstel voor 399,-.
Met de set zijn ze wel de goedkoopste, vziw.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

CappieL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:23:
Zag wel dat de Hornbach 'geleerd' heeft, deze verkoopt de 635 niet meer los. Alleen nog maar als set met onderstel voor 399,-.
Beter je best doen, joh :P ;)

Verrek zeg, dat is jammer.

Die 400 voor de set is niet gek, maar ik zou zo'n zaag integreren in een werkbank gezien de oppervlakte van het werkblad. Dat is zonde van zo'n onderstel dan. Heb je meer aan een extra zaagblad of zoiets.

Een losse zaag vind ik voor 377,- als laagste vziw

• g0ulash
CappieL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:23:
Hmm dat is jammer! Ik zag wel bij de link die Fraggert postte dat je de zaag wel in de Hornbach vestiging kunt bestellen?

• g0ulash
Fraggert schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:16:
[...]

Het enige dat me bijstaat is dat de gleuf in het werkblad voor de hoekaanslag niet geschikt is voor een aftermarket geleider van bijvoorbeeld Incra.
Daar zit een klein randje in, die kun je met een freesje weghalen. Daar is wel een filmpje van mocht je dat willen zien.

Staat hier in de playlist:

YouTube: Nachdenksport

Maar gezien jouw initiele zoektocht naar een "budgetzaag" is het even de vraag of dat voor jou een probleem is. Zo'n geleider kost toch een ruime 100 euro.

@Crazy- heeft de GTS een tijdje en is erg enthousiast, die wil vast wel even reageren hier ;)

@CappieL moet nog steeds zijn vrouw overtuigen schijnbaar :+

Voor meer informatie en wat linkjes naar filmpjes kun je in dit topic even de zoekfunctie gebruiken op het woord: "635"
Thanks alweer, had inderdaad al rond gekeken, maar was benieuwd of er al nieuwe ervaringen waren. Ik zou in eerste instantie ook niet meteen voor een aftermarket geleider gaan. Mocht ik dat in de komende jaren nog nodig gaan hebben, zie ik het dan wel weer. :-)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

g0ulash schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:54:
[...]

Hmm dat is jammer! Ik zag wel bij de link die Fraggert postte dat je de zaag wel in de Hornbach vestiging kunt bestellen?
Zo te lezen nog wel in de vestiging inderdaad, maar je weet het zeker als je ff belt ;)
g0ulash schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:55:
[...]

Thanks alweer, had inderdaad al rond gekeken, maar was benieuwd of er al nieuwe ervaringen waren. Ik zou in eerste instantie ook niet meteen voor een aftermarket geleider gaan. Mocht ik dat in de komende jaren nog nodig gaan hebben, zie ik het dan wel weer. :-)
weet in elk gevaldat het mogelijk is, maar je zult even een randje moeten wegfrezen, niets echt onoverkomelijks gelukkig.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:16
Naar aanleiding van het verhaal gisteren hier boven ook maar even de SDS-plus-7x besteld 6/8/10/20 mm (36 euro samen)
Moet binnenkort sowieso wat 16/19mm pvc door de muur gaan voeren.
Daarna ook maar een setje inbus, klauwhamer, verstekhoek/hulp in de wagen gelegd. Oeps weer 100€ :+ .

[ Voor 3% gewijzigd door alaintje op 23-06-2020 10:40 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:55

Crazy-

Best life ever

Fraggert schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:16:
[...]

Fijne machine! Je krijgt veel voor de prijs; zeer nauwkeurig. Heb er zelf een slede bij gemaakt en dat is echt ideaal _/-\o_ .

Andere tafels zijn vaak fors duurder (lees: 200/300euro) of in deze prijsklasse zit je zeker goed.
Enige nadeel vind/vond ik wel dat de geleiderail maar aan 1 kant een geleider (maatvoering) heeft. dit had ik liever aan beide gezien zodat je rail parallel loopt.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Crazy- schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:42:
[...]

Fijne machine! Je krijgt veel voor de prijs; zeer nauwkeurig. Heb er zelf een slede bij gemaakt en dat is echt ideaal _/-\o_ .

Andere tafels zijn vaak fors duurder (lees: 200/300euro) of in deze prijsklasse zit je zeker goed.
Enige nadeel vind/vond ik wel dat de geleiderail maar aan 1 kant een geleider (maatvoering) heeft. dit had ik liever aan beide gezien zodat je rail parallel loopt.
Top Crazy, Fijn dat je weer even reageert voor @g0ulash met je bevindingen d:)b

[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 23-06-2020 10:51 . Reden: tiepvautjuh ]

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

skai21 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:29:
[...]

Ik bedenk me net dat ik uiteindelijk geen OSB gepakt heb, maar underlayment.. Nog sterker :+
Ik heb geloof ik 18MM, daarvan heb ik dus ook blokjes gemaakt van datzelfde Bord.
Dus totaal zit je 36MM van de muur.
Maar in die 18MM kun je echt wel wat ophangen met de goede schroeven.
[Afbeelding]
Even terugkoppelen, vandaag even een OSB gehaald (voor mijn doeleind goed zat). Van de week even jouw idee toepassen. Heb 3 balkjes van 5 cm bij een meter waar een bord op komt van 140x100. Ik ga nog even niks verlijmen om te kijken hoe ver ik de diepte in ga. Als het te ver naar binnen komt haal ik wellicht de balkjes erachter weg en monteer ik het geheel direct op de muur. Gezien de beperkte ruimte wil ik even kijken of ik ertegenaan loop of niet.

Het French cleat systeem zit ik te denken om toe te passen op het stuk plank wat boven de fietsen hangt (daar kan het wat dieper de schuur in zonder dat het in de weg staat)

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37
Ik ben aan het afwachten tot de DeWalt DWS777 iets gunstiger is geprijsd in Duitsland. In de tussentijd al wel een onderstel ervoor besteld. Het Parkside onderstel bij de Lidl. Deze is vandaag binnen gekomen en uitgepakt. Zodra hij op zijn poten stond bleek het frame scheef te zijn, hij kan alleen met 3 poten op de (rechte) vloer staan. De onderkant van de pootjes hadden al wat slijtplekken, ik zal wel niet de eerste zijn die hem terugstuurt.
Toch maar wat meer geld uitgeven aan een degelijk onderstel.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:20
Raegin schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:23:
Ik ben aan het afwachten tot de DeWalt DWS777 iets gunstiger is geprijsd in Duitsland. In de tussentijd al wel een onderstel ervoor besteld. Het Parkside onderstel bij de Lidl. Deze is vandaag binnen gekomen en uitgepakt. Zodra hij op zijn poten stond bleek het frame scheef te zijn, hij kan alleen met 3 poten op de (rechte) vloer staan. De onderkant van de pootjes hadden al wat slijtplekken, ik zal wel niet de eerste zijn die hem terugstuurt.
Ik heb het dewalt onderstel voor de DWS777 gekocht, tot op heden 0 spijt van gehad.

K to the KillaZ

• jichem
Raegin schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:23:
De lidl is heel makkelijk met retourneren en vervangende producten. Leg dit gewoon aan ze voor, ze zullen niet expres en gebruikte opsturen.

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37
Ik heb ze maar het voordeel van de twijfel gegeven. Ze sturen een nieuwe op, ik ben benieuwd of ik daar meer geluk mee heb. Anders ga ik alsnog voor een DeWalt onderstel.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55
Help. Ik heb een pikhouweel gekocht om eens lekker te gaan raggen in de tuin maar ik begrijp niet hoe ik de steel moet vastzetten op de kop. Dit is de situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYctVR-9iqdR_c3WQieistxIkc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuzkbFaOi24Jbr4NxtGg5LiZ.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet zijn er vier inkepingen gemaakt waar iets in gejast behoort te worden. Eigenlijk had ik een ingezaagde inkeping verwacht waar ik een houten in wig in moest drijven. Moet ik hier kleine metalen hamerwiggen in slaan ofzo?

Zoiets als dit?

https://www.2cheap.nl/10-...RqIrwmXxjd_MaArTTEALw_wcB

Ook moet de steel nog een stuk omhoog, zo'n 1,5cm, om flush te komen met de bijlkop. Hoe doe ik dat?

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-06-2020 15:32 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:22:
Help. Ik heb een pikhouweel gekocht om eens lekker te gaan raggen in de tuin
Wait, what? _O-

• Harmvdw
  • Laatst online: 11:48
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:22:
Help. Ik heb een pikhouweel gekocht om eens lekker te gaan raggen in de tuin maar ik begrijp niet hoe ik de steel moet vastzetten op de kop. Dit is de situatie:

[Afbeelding]

Zoals je ziet zijn er vier inkepingen gemaakt waar iets in gejast behoort te worden. Eigenlijk had ik een ingezaagde inkeping verwacht waar ik een houten in wig in moest drijven. Moet ik hier kleine metalen hamerwiggen in slaan ofzo?

Zoiets als dit?

https://www.2cheap.nl/10-...RqIrwmXxjd_MaArTTEALw_wcB

Ook moet de steel nog een stuk omhoog, zo'n 1,5cm, om flush te komen met de bijlkop. Hoe doe ik dat?
Hij zit goed zo, het is geen bijl die flush af moet (een bijl moet dat ook niet) Hij kan namelijk niet verder dan dat.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:38
Die stalen zullen wel werken. Je kan ook een houten zelf maken, erinslaan en dan eventueel een irritante oversteek afzagen. Een centimeter zul je altijd wel moeten overhouden. (misschien nog een krammetje erop.) Ga voor veilig: Rondvliegende houweelkoppen zijn.. euh ja, vul maar in..

[ Voor 6% gewijzigd door Bacchus op 23-06-2020 15:43 ]

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 12:55
Harmvdw schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Hij zit goed zo, het is geen bijl die flush af moet (een bijl moet dat ook niet) Hij kan namelijk niet verder dan dat.
Ok. En vastzetten dan?
Ja ik vermoed dat er hier goud zit ;)

Ik heb rijen met confiren weggehaald maar de wortels laten zitten. Er moet een hek voor in de plaats komen maar ik heb iets nodig om door eventuele wortels heen te komen, ik verwacht niet dat dat lukt met een grondboor.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-11 13:13
hebben deze boren behalve het voordeel dat ze in een bithouder passen nog nadelen ?

Het lijkt me ideaal dat je de heel snel kan wissel maar wellicht zijn ze minder sterk?

https://www.amazon.nl/Mak...id=pla-421516048763&psc=1

• Kaasplank
  • Niet online
Len020 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:42:
hebben deze boren behalve het voordeel dat ze in een bithouder passen nog nadelen ?

Het lijkt me ideaal dat je de heel snel kan wissel maar wellicht zijn ze minder sterk?

https://www.amazon.nl/Mak...id=pla-421516048763&psc=1
boren druk je toch niet in een bithouder? Die zeskant schacht is zodat de boor niet slipt in je boorkop.

voor snel wisselen heb je een 2e accuboormachine

[ Voor 3% gewijzigd door Kaasplank op 23-06-2020 15:50 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:42:
[...]

Ja ik vermoed dat er hier goud zit ;)

Ik heb rijen met confiren weggehaald maar de wortels laten zitten. Er moet een hek voor in de plaats komen maar ik heb iets nodig om door eventuele wortels heen te komen, ik verwacht niet dat dat lukt met een grondboor.
:+

Ik heb daar een oude bijl voor waarmee ik door wortels heen sla, zo'n houweel graaft het spul wel wat makkelijker bloot dan dat ik voor elkaar krijg met een schep, maar sla jij dan met die houweel door de wortels?

Edit: Ik zoek een excuus voor ook zo'n ding :P

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 23-06-2020 15:55 ]

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:53
vaak bestaan dat soort boortjes niet uit een stuk maar is het een zeskant schacht waar een boortje aan/in is bevestigd. Dit soort boortjes zijn weinig vergevingsgezind bij scheeflopen van de boor of plotse toename van draaimoment. Ze breken snel, en als ze breken is dat altijd op dezelfde plek, bij de overgang van schacht naar boor.
Pagina: 1 ... 93 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic