Nou, laat ik dan eens wat uitgebreider mijn ervaring met Toolnation delen, dan snapt iedereen direct waarom ik er nooit meer wat ga bestellen (@
breagor @Verwijderd @
RZor @
JB ). N=1 enzo, maar de Google Reviews laten de laatste maanden ook alleen maar 1 ster beoordelingen zien, dus ik ben absoluut niet de enige.
Nog ruim voor de coronacrisis (28 oktober 2019) wou ik een
GKT 55 GCE invalzaag kopen. Toolnation was hier even duur als andere aanbieders, maar lieten op de productafbeeldingen, zoals ze nu nog steeds doen overigens, een mooi extra zaagblad zien die je er gratis bij krijgt. Op de productafbeelding tonen ze een bekend CMT zaagblad, ze hebben alleen het CMT logo er even afgeveegd.
De levertijd bedroeg volgens hen 1-4 werkdagen, prima, ik had hem op maandag (13:59 uur om precies te zijn) besteld en hem zaterdag pas nodig.
Blij verrast krijg ik dinsdag een mail dat het verzonden is. Minder blij verrast ben ik als ik woensdag een minipakketje krijg. Een Toolnation eigen merk zaagblad wat niet lijkt op een CMT zaagblad (dit huismerk blad is niet meer in de webshop te vinden, wellicht is dit nu dus niet meer aan de orde). Daarbij ook nog eens 160mm bij een 165mm invalzaag. Direct maar gemaild dat ik dit een beetje vals adverteren vind en graag een CMT blad ontvang. Daarbij ook de vraag wanneer de invalzaag zelf komt.
Vervolgens krijg je van de klantenservice na twee dagen een (totaal niet vriendelijk) antwoord op je vraag met dat er altijd standaard een Toolnation blad geleverd wordt. That's it, verder geen antwoord, ook niet op waar de invalzaag blijft. Nogmaals mailen over de levertijd leert dat ze dat ding dus helemaal niet hebben liggen en geen leverdatum af kunnen geven. Hierop direct alles maar geannuleerd. Daarbij hebben ze vervolgens nog het lef om verzendkosten niet te willen vergoeden voor het terugsturen van het (imo verkeerde) zaagblad.
Na wat verdere boze mailtjes heb ik na anderhalve week eindelijk mijn geld teruggekregen (inclusief verzendkosten). In de tussentijd had ik donderdag 's avonds bij Toolmax de invalzaag besteld welke vrijdagochtend voor de deur stond.
De tickets bij Toolnation zijn helaas gesloten en ze doen niks via de mail, precieze quotes kan ik dus helaas niet terugzien. En op dit moment denk ik dat ze dat slim hebben gedaan aangezien iedereen mij nu maar op het woord moet geloven in plaats van de kansloze reacties kunnen zien.