Mag ik even een schaamteloze adviesvraag stellen?
Ik ben opzoek naar een afkortzaag naast de invalzaag die ik heb (Festool TS55REBQ-Plus-FS)
Nu was mijn oog via bol.com gevallen op een DeWalt777 en had die reeds besteld maar kreeg een totaal ander product geleverd. (beetje jammer want cadeaubonnen op bol.com) Dus die heb ik van de firma retour moeten sturen. Komende week heb ik echter al vrij genomen om aan drie zijden van het huis knieschotten te maken, 2 inbouwkasten en nog 3 (kleine) hout/gipswanden te zetten. De zaag is zeer gewenst dus vandaag hoop ik er nog een op te gaan halen na online te bestellen.
Nu had ik die DeWalt777 besteld n.a.v. her en der reviews te lezen en de specificaties. Later bedacht ik mij dat 1800W + de bouwstofzuiger (makita) waarschijnlijk niet de beste combinatie is voor de stoppenkast maar ook schijnt de stofafzuiging een eigen systeem te hebben wat minder zonder additionele hardware te koppelen is aan een van de vele mondjes bij de makita bouwstofzuiger.
Nu is mijn vraag ga ik alsnog voor de DeWalt777 of kies ik voor de Makita LS0815FLN welke wel direct aan te sluiten is op de stofzuiger? Prijstechnisch zit er niet heel veel verschil in en qua reviews lijken ze beide even goed.
Het is vooral bedoelt om snel balken af te korten en op verstek te zagen. Eventueel in de toekomst zou ik er wellicht het laminaat mee willen afkorten maar denk niet dat ik daarvoor genoeg lengte kan zagen dus dat hoeft niet per sé.
edit:
overigens zit ik ook te kijken naar de DWS774. De eerder genoemde makita werkt met een laser op batterijen begreep ik, dat lijkt me niet super praktisch.
Daarnaast zou het fijn zijn als de zaag op voorraad is bij gereedschapcentrum, dat is niet zo ver van hier. Genoemde modellen zijn dat, maar mocht er een totaal ander merk/type veel beter zijn?
[
Voor 10% gewijzigd door
MisterEagle op 02-01-2021 11:28
]