Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Aardappel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:01:
[...]

You can't have your cake and eat it too
In dat geval maar iets meer klooien en rustiger aan dan altijd een lompere machine, die ook nog een klap meer munten kost.
De 1400 gratis bij de tafel :+
MLLL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:03:
[...]

163 euro voor zo'n blad is een beetje aan de dure kant, dat zaagwerk komt in mijn geval sporadisch voor en een 125mm slijpblad heb ik altijd wel bij me.

En tegels en zandcement zal niet gaan met dat Festoolblad ben ik bang.
Geen idee; niet geprobeerd. En niemand koopt dat blad voor 163 euro hoor.
Aardappel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:10:
[...]

Maar ik denk dat als ik deze voor 100 euro (2 stuks) kan kopen destijds dat ik dat had gedaan:
https://www.toolstation.n...pvouwbare-schragen/p58666

Een ton draagvermogen is gewoon letterlijk 10x zo veel.
En je kun er iets inhaken wat me wel handig lijkt van tijd tot tijd.

Goed ze zijn 2x zo groot als ze ingeklapt zijn maar dan zijn ze nog steeds niet lomp.
Maar krijg je er dan twee voor die 100 euro :?

[ Voor 27% gewijzigd door kabeltjekabel op 14-05-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
kabeltjekabel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:14:
[...]

De 1400 gratis bij de tafel :+
Dan heb je de prijs van de 1400 + hun marge teveel betaald voor de tafel :P Of heb de 1400 bij de tafel op laten doen door de verkoper, zodat je niet meer aan de vrouw hoefde te overtuigen dat je de 1400 nodig had? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Alsjemenou schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:21:
[...]

Dan heb je de prijs van de 1400 + hun marge teveel betaald voor de tafel :P Of heb de 1400 bij de tafel op laten doen door de verkoper, zodat je niet meer aan de vrouw hoefde te overtuigen dat je de 1400 nodig had? :D
Nee, was een grapje. Ik wilde de tafelfrees, dus een CMS-GE grondeenheid plus de CMS-OF tafelfreesmodule. Als je dan direct de OF-1400 (Plus) ook koopt is dat samen 1 artikel; de TF-1400-Set en dat is gewoon iets goedkoper dan die drie delen los. En die kans heb je natuurlijk maar 1 keer he. Als je de tafel eenmaal al los hebt doe je dat niet meer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48
Ik heb de Makita DRT50ZJX2. Ik ben er heel content mee. Ik frees met name kanten, maar heel soms gebruik ik hem ook als bovenfrees en ook dat doet hij prima. Ik merk soms wel dat hij niet overbeten is qua power (met name in hardhout) maar ik heb absoluut geen spijt dat ik geen OF1010 o.i.d. heb gekocht. Ik ben juist heel blij dat hij licht en draadloos is. Als je gewoon rustig freest, heb je geen last van vermogenstekort.
Ik heb ook geprobeerd het stof af te zuigen, maar dat werkt voor geen meter, dus het argument dat je toch een slang hebt, en het snoer dus niet in de weg zit gaat w.m.t. niet op. Als ik nu weer voor de keuze zou staan, zou ik hem zo weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Nivado schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:43:
[...]

Ik heb de Makita DRT50ZJX2. Ik ben er heel content mee. Ik frees met name kanten, maar heel soms gebruik ik hem ook als bovenfrees en ook dat doet hij prima. Ik merk soms wel dat hij niet overbeten is qua power (met name in hardhout) maar ik heb absoluut geen spijt dat ik geen OF1010 o.i.d. heb gekocht. Ik ben juist heel blij dat hij licht en draadloos is. Als je gewoon rustig freest, heb je geen last van vermogenstekort.
Ik heb ook geprobeerd het stof af te zuigen, maar dat werkt voor geen meter, dus het argument dat je toch een slang hebt, en het snoer dus niet in de weg zit gaat w.m.t. niet op. Als ik nu weer voor de keuze zou staan, zou ik hem zo weer kopen.
Huh? Ik heb een Festool AH-OF1000 bij mijn 1010, en bij kantenfrezen gaat daar gewoon al het stof in hoor.

Maar dan heb je de slang wat vervelend hangen, dus liever met de Spaanvanger KSF-OF 1010; ook dan gaat bijna alles de slang in. Er zit ook een plastic kapje bij de 1010 om rond de spindel ook goed af te dichten zodat hij daar geen valse lucht aanzuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Met frezen gebruik ik geen stofzuiger meer, dat is meestal vechten tegen de bierkaai.

De tijd die het neemt om een bezem en daarna een stofzuiger door de ruimte heen te halen weegt niet op tegen het ongemak van zo'n slang.

Slang blijft ergens achter haken , slang komt los van de frees, zuigopening verstopt door spanen, stofzuigerslang zelf verstopt, ik doe het wel zonder..

Uitzondering is MDF, dat stof is te fijn en dan is het wel lekker met stofzuiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
MLLL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:57:
Met frezen gebruik ik geen stofzuiger meer, dat is meestal vechten tegen de bierkaai.
[...]
Dat ligt dan misschien aan die Makita :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

kabeltjekabel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:00:
[...]

Dat ligt dan misschien aan die Makita :?
Met de Festool ging het niet veel beter, maar die miste volgens mij dat plastic kapje die om de frees komt.

https://www.bouwsales.nl/images/thumbs/0018983.jpeg

Met zulke scharnieren uitfrezen is de stofafzuiging sowieso een probleem, het komt moeizaam het gat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Heeft er nog iemand een tip voor een goede handzaag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:48
Beun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:23:
Heeft er nog iemand een tip voor een goede handzaag?
hultafors :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
kabeltjekabel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:14:
[...]

Maar krijg je er dan twee voor die 100 euro :?
Verkoopeenheid 2 stuks.
Die goedkopere blauwe waren ook per 2 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:36
kabeltjekabel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:55:
Zijn er hier trouwens mensen die de Bosch GIC 120 inspectiecamera hebben? Ik heb nu alleen zo'n USB kabeltje van ome Ali, maar de beeldkwaliteit is natuurlijk super beroerd, brandpunt veel te dichtbij, bij gebruik van de LED wordt gewoon alles wazig, etc. Die Bosch is nu in de aanbieding bij de Gamma, maar met z'n opgegeven resolutie van 320x240 en introductiedatum van vijf jaar geleden ben ik een beetje bang dat ik daarmee ook niks opschiet. Gebruik; in de spouw loeren, tussen vloer en plafond loeren om de zoveelste verborgen E-doos te vinden; dat soort werk.
Ik heb die camera sinds een paar weken. Beeldkwaliteit is niet super, maar je kan er gewoon alles mee bekijken. Als je even een berichtje stuurt naar me dan kan ik wel wat foto’s laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Thanks! Die zijn ook netjes geprijsd. Heb je toevallig ook een suggestie voor houtbeitels? ;) Dan ben ik helemaal klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
prein2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:43:
[...]

Hij is in ieder geval weer van de site af..
Maar ik heb al wel de verzendbevestiging binnen :+

Staat vaag genoeg geen trackingnummer in. "Wordt bezorgd tussen 22 mei en 28 mei", ahaa }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Beun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:55:
[...]

Thanks! Die zijn ook netjes geprijsd. Heb je toevallig ook een suggestie voor houtbeitels? ;) Dan ben ik helemaal klaar.
Kirschen is mooi, wel duurder bahco of stanley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48
Aardappel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:05:
[...]

@Beun Kirschen is inderdaad erg mooi! Die is ook relatief hard, dus word minder snel bot, maar is daardoor wel moeilijker te slijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Aardappel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:05:
[...]

Ik zie dat dit een stuk duurder is dan de andere die jij noemt. Vraag mezelf af in hoeverre ik zulke dure beitels nodig ga hebben. Het is voor de overkapping en daarna ga ik ze wellicht nooit meer gebruiken.
Ik heb wel voor € 49,50 een setje van vijf beitels van het merk Hultafors gezien. Die heb ik voor nu op mijn shortlist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Beun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:27:
[...]

Ik zie dat dit een stuk duurder is dan de andere die jij noemt. Vraag mezelf af in hoeverre ik zulke dure beitels nodig ga hebben. Het is voor de overkapping en daarna ga ik ze wellicht nooit meer gebruiken.
Ik heb wel voor € 49,50 een setje van vijf beitels van het merk Hultafors gezien. Die heb ik voor nu op mijn shortlist.
In dat geval zou ik ook niet zulke dure nemen. Ik heb geen ervaring met de beitels van Hultafors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Aardappel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:41:
[...]

In dat geval zou ik ook niet zulke dure nemen. Ik heb geen ervaring met de beitels van Hultafors
Wel ervaring met Bahco of Stanley?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
MLLL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:46:
Nog een tip voor iemand die cempanelplaten moet zagen of een nette sleuf wil zagen in zandcement, of bijv. een bestaande tegelvloer wil zagen in een rechte lijn.

Ik doe dat met een Festo invalzaag met een 125 mm slijptolblad, asgat is marginaal groter maar daar merk je tijdens het zagen eigenlijk bijna niets van. Voordeel is dat je de geleiderail kunt gebruiken en met een stofzuiger aan de zaag heb je nauwelijks stofvorming.

Zo heb ik wel eens om u-profielen te plaatsen op diepte gezaagd in een cementdekvloer met linoliumzeil erboven op als rail zijnde voor schuifdeuren.
Cempanel, hydropanel en fermacell kan je ook met een gewoon (oud) zaagblad zagen. Hoort niet, maar tenzij je je brood verdient met die platen zagen is een speciaal blad zonde van je geld.
[...]

Hultafors maakt volgens mij prima messen en beitels. Ik heb een beitelmes van ze en die is goed scherp.

Bahco heeft volgens mij relatief goedkope beitels (plastic handvat, oranje met zwart) die ook best prima zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Framoes op 15-05-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Beun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:53:
[...]

Wel ervaring met Bahco of Stanley?
Bahco wel enigzins, stanley wat minder. Zelf heb ik beitels van Nooitgedagt.
Maar als het voor 1 klus is is een setje van een tientje of 4-5-6 echt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:28
Beun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:55:
[...]

Narex beitels zijn geroemd over internet, heb er zelf 4 van de Woodline plus en ze zijn erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:27
kabeltjekabel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:01:
[...]

Maar ik heb al wel de verzendbevestiging binnen :+

Staat vaag genoeg geen trackingnummer in. "Wordt bezorgd tussen 22 mei en 28 mei", ahaa }:O
Verzendbevestiging hier ook ontvangen. Ben benieuwd. cc @prein2

Via Berichten gevraagd om tracking:
Je e-mail(s) naar xxx (randomstring@marketplace.amazon.nl) kan niet worden bezorgd omdat er een probleem is opgetreden met het e-mailsysteem van de ontvanger. De ontvanger kan het bericht wel bekijken in zijn/haar berichtencentrum op Amazon.com, maar ontvangt het bericht niet per e-mail. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 36% gewijzigd door wheel op 15-05-2020 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:55

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

@wheel @kabeltjekabel okok, last van FOMO.. 😑

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:48
Waaj schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:01:
[...]

Ik heb dezelfde status met mijn op 30 april bij Amazon.NL bestelde GSS160. Gisteren met een helpdeskmedewerker gechat maar die kon niet meer vertellen dan ik zelf ook kan zien. En dat hij "snel" verzonden zou worden. Maar ik ben bang dat ik hem pas bij een volgende verbouwing/schilderklus kan inzetten. Wel een tegoedbon van €5,= gekregen voor een volgende bestelling.
Ik heb €6 ontvangen nu :9 Gezegd dat ik zie dat 1) Weet dat mensen de machine wel hebben ontvangen en 2) dat mensen gecompenseerd worden. En dat jaren voor Prime betaal en dan dit gezeur krijg.

En weer een standaard reactie met dit keer extra:
Omdat ik graag wil dat u uw Bosch schuurmachine ontvangt, heb ik uw bestelling speciaal onder de aandacht gebracht van onze logistieke afdeling die ervoor gaat zorgen dat uw pakket zo snel mogelijk op transport gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Bij iBOOD hebben ze de Makita Powertool Kit in de "aanbieding" met de Makita Combiboor HP331D, Makita Slagschroevendraaier TD 110D, Makita Multitool TM30DZ, Makita Acculader DC10WC en 2x Makita L1020B 10.8V Li-ion accu - 2.0Ah. Misschien interessant voor sommige en voor € 200,- een prima prijs lijkt mij?

https://www.ibood.com/diy...1560c3376772e80cd305c7306

LET OP!
"Dit product heeft een UK plug, een verloopstekker wordt meegeleverd."
Goed gezien door @Fraggert

[ Voor 14% gewijzigd door LichtBruisend op 15-05-2020 08:19 . Reden: Dit product heeft een UK plug ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

LichtBruisend schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:12:
Bij iBOOD hebben ze de Makita Powertool Kit in de "aanbieding" met de Makita Combiboor HP331D, Makita Slagschroevendraaier TD 110D, Makita Multitool TM30DZ, Makita Acculader DC10WC en 2x Makita L1020B 10.8V Li-ion accu - 2.0Ah. Misschien interessant voor sommige en voor € 200,- een prima prijs lijkt mij?

https://www.ibood.com/diy...1560c3376772e80cd305c7306
LET OP!

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:27
hammy87 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:06:
[...]

Ik heb €6 ontvangen nu :9 Gezegd dat ik zie dat 1) Weet dat mensen de machine wel hebben ontvangen en 2) dat mensen gecompenseerd worden. En dat jaren voor Prime betaal en dan dit gezeur krijg.

En weer een standaard reactie met dit keer extra:

[...]
Die alinea ook al meermaals ontvangen. Zegt ogenschijnlijk helemaal niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Fraggert schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:16:
[...]

LET OP!

Ahh scherp! Ik zet het er even bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
wheel schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:17:
[...]

Die alinea ook al meermaals ontvangen. Zegt ogenschijnlijk helemaal niets.
Dat zegt echt inderdaad helemaal niets. Ik heb het vermoeden dat Amazon nog bezig is Bosch uit te knijpen over de prijs van deze apparaten. En ergens hoop ik dan ook nog dat Bosch z'n poot stijf houdt, de macht over de prijzen hoort niet bij de grootste afzetter (pun intended) te liggen.

We zien wel, m'n parkside schuurmachine heeft het nog niet helemaal begeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:55
Vraagje;

Moet dit weekend een egaline vloertje eruit bikken (Iets met egaline die niet egaliseert enzo)

En kwam erachter dat mijn oude boormachine geen beitelstand heeft.

Zit te denken om onderstaande aan te schaffen :

https://www.gamma.nl/asso...er-gbh-2-23-rea/p/B556728

Huis is jaren 30, dus verwacht niet dat ik veel harde muren zal tegenkomen. Maar met de aanbieding voor deze boor lijkt mij het toch een goede keuze om voor deze te gaan in plaats van een groene Bosch die 2 tientjes goedkoper is. Of zie ik wellicht nog wat over het hoofd? Wil er eigenlijk max 150.- aan besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:33

Crazy-

Best life ever

er is een speciaal topic voor aanbiedingen he @LichtBruisend
(Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic

Ontopic:

Hornbach is lekker non-informatief qua leverstatus imho. heb een bericht dat de GTS 635 het districentrum verlaten heeft; maar daar houdt het wel op qua track en trace.

Tevens geen reactie meer van ToolNation mbt de status van mijn SP6000J :-( ben bang dat ik het weekend niks kan doen met de machines

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:10
Rostares schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:31:
Vraagje;

Moet dit weekend een egaline vloertje eruit bikken (Iets met egaline die niet egaliseert enzo)

En kwam erachter dat mijn oude boormachine geen beitelstand heeft.

Zit te denken om onderstaande aan te schaffen :

https://www.gamma.nl/asso...er-gbh-2-23-rea/p/B556728

Huis is jaren 30, dus verwacht niet dat ik veel harde muren zal tegenkomen. Maar met de aanbieding voor deze boor lijkt mij het toch een goede keuze om voor deze te gaan in plaats van een groene Bosch die 2 tientjes goedkoper is. Of zie ik wellicht nog wat over het hoofd? Wil er eigenlijk max 150.- aan besteden.
Die 2-23 heeft ook geen beitelstand, de knop aan zijkant kan je alleen op boren of hamerboren zetten.

Voor uitbikken etc + gewoon een fijne machine er aan overhouden zou ik kijken naar een GBH 2-26 F of 2-28 F. De 2-26 is uit mijn hoofd meestal al rond de €150 in Duitsland, 2-28 richting de €200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
Twijfels schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:36:
[...]

Die 2-23 heeft ook geen beitelstand, de knop aan zijkant kan je alleen op boren of hamerboren zetten.

Voor uitbikken etc + gewoon een fijne machine er aan overhouden zou ik kijken naar een GBH 2-26 F of 2-28 F. De 2-26 is uit mijn hoofd meestal al rond de €150 in Duitsland, 2-28 richting de €200.
Dank je voor je reactie..

Ik was een beetje uitgegaan van de specs die op de site werden getoond.

Functies
Hameren, Beitelen, Boren, Kloppen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hammy87
De Bosc GSS 160-1 A Multi is weer in de aanbieding.. En bij mij stond er een €20 voucher bij, dus maar opnieuw besteld.. 8)7
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Oh en meer, zoals de GSR 12 V-15 voor €86
https://www.amazon.de/Bos...ch+pro%2Caps%2C153&sr=8-3

Oh, Bosch blauw in deal van de dag:

https://www.amazon.de/dea...rd_r=7F7QJ7XQK8G8B7CB1DRJ

[ Voor 61% gewijzigd door hammy87 op 15-05-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rostares schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:43:
[...]

Dank je voor je reactie..

Ik was een beetje uitgegaan van de specs die op de site werden getoond.

Functies
Hameren, Beitelen, Boren, Kloppen
Scherp van @Twijfels

ga nooit zomaar af op de kolder en onzin die je op sites als de Gamma leest, altijd even factchecken. d:)b

een stapje lichter kan ook nog:

https://www.gereedschapce...650w-1-7j-061125a400.html

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 15-05-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

hammy87 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:45:
De Bosc GSS 160-1 A Multi is weer in de aanbieding.. En bij mij stond er een €20 voucher bij, dus maar opnieuw besteld.. 8)7
Die 20 euro voucher heb ik niet, maar hij is nu inderdaad weer 91 euro.

Dus jij hebt er 2 zometeen? Moet je er eentje kwijt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Ethiron schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:48:
[...]

Die 20 euro voucher heb ik niet, maar hij is nu inderdaad weer 91 euro.

Dus jij hebt er 2 zometeen? Moet je er eentje kwijt? ;)
Ja ik heb er twee in bestelling nu en heb hem nog niet geannuleerd. Wil je er een overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels

Oh en meer, zoals de GSR 12 V-15 voor €86
https://www.amazon.de/Bos...ch+pro%2Caps%2C153&sr=8-3

Oh, Bosch blauw in deal van de dag:

https://www.amazon.de/dea...rd_r=7F7QJ7XQK8G8B7CB1DRJ
De GTS 10 XC staat er ook bij voor €610, redelijk scherpe prijs. Afgelopen dagen genoeg besproken hier :) @ranjo

@Rostares bij amazon nu de 2-26 F voor €113 in de aanbieding, zou geen moment twijfelen. Zal alleen niet meer dit weekend binnen komen denk ik

[ Voor 6% gewijzigd door Twijfels op 15-05-2020 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
Fraggert schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:45:
[...]

Scherp van @Twijfels

ga nooit zomaar af op de kolder en onzin die je op sites als de Gamma leest, altijd even factchecken. d:)b

een stapje lichter kan ook nog:

https://www.gereedschapce...650w-1-7j-061125a400.html
Ja weer een goede tip.. had hem al bijna opgehaald.

Heb hem dit weekend nodig dus uit DLD bestellen is niet echt een optie.

Is wellicht dit ook een goede optie https://www.gamma.nl/asso...er-pbh-2100-sre/p/B414082

Zou nog naar een Hornbach kunnen rijden, maar voor een tientje ga ik dat niet doen. Maar weet niet of er nog een beter alternatief is tot 150.-

Denk namelijk niet dat ik het kan verantwoorden (voor mijn gebruik) om voor de Bosch 2-26 te gaan. Of is er zelfs voor huis-tuin en keuken gebruik een goede reden om niet voor die groene te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Rostares schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:01:
[...]

Is wellicht dit ook een goede optie https://www.gamma.nl/asso...er-pbh-2100-sre/p/B414082

Zou nog naar een Hornbach kunnen rijden, maar voor een tientje ga ik dat niet doen. Maar weet niet of er nog een beter alternatief is tot 150.-

Denk namelijk niet dat ik het kan verantwoorden (voor mijn gebruik) om voor de Bosch 2-26 te gaan. Of is er zelfs voor huis-tuin en keuken gebruik een goede reden om niet voor die groene te gaan?
Het is jammer dat Nederland achterlijk duur is soms, die 2-26 F is nu in Duitsland €113, in Nederland €190 8)7

De 2-26 F heeft 2,7 joule slagkracht, die PBH 2100 maar 1,7 joule, wat niet echt veel is. Voor gaten prima, om een beetje breekwerk uit te voeren houdt het al niet over. Daarnaast is de blauwe serie simpelweg een stuk beter gebouwd, fijner in gebruik door betere vibration control etc.
Nog een voordeeltje voor de 2-26 F is dat je er een normale snelspankop op kan zetten, mocht je een keer mortel of wat dan ook moeten mixen kan je daar een garde in stoppen. Lukt bij de PBH niet.

Mocht je hoe dan ook een boorhamer voor later willen zou ik sterk overwegen nu bij Amazon toch te kopen voor €113 en voor dit weekend een boorhamer te huren (circa €30), ben je €8 meer kwijt dan die PBH 2100 kopen maar heb je uiteindelijk absoluut veel meer plezier van.
Deze dus

[ Voor 5% gewijzigd door Twijfels op 15-05-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 22:35
[...]

ik heb een tijd geleden een warehouse deal op amazon gescoord voor deze set. Gisteren gebruikt voor het uithakken van een rot kozijn. Het zijn prima beitels voor grof werk, voor verfijnd werk moet je ze wel eerst goed slijpen. (ik gebruik ze enkel met een hamer)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rostares
Twijfels schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:07:
[...]

Het is jammer dat Nederland achterlijk duur is soms, die 2-26 F is nu in Duitsland €113, in Nederland €190 8)7

De 2-26 F heeft 2,7 joule slagkracht, die PBH 2100 maar 1,7 joule, wat niet echt veel is. Voor gaten prima, om een beetje breekwerk uit te voeren houdt het al niet over. Daarnaast is de blauwe serie simpelweg een stuk beter gebouwd, fijner in gebruik door betere vibration control etc.
Nog een voordeeltje voor de 2-26 F is dat je er een normale snelspankop op kan zetten, mocht je een keer mortel of wat dan ook moeten mixen kan je daar een garde in stoppen. Lukt bij de PBH niet.

Mocht je hoe dan ook een boorhamer voor later willen zou ik sterk overwegen nu bij Amazon toch te kopen voor €113 en voor dit weekend een boorhamer te huren (circa €30), ben je €8 meer kwijt dan die PBH 2100 kopen maar heb je uiteindelijk absoluut veel meer plezier van.
Deze dus
Ik ga het nog eventjes serieus overwegen.. voor dat prijsverschil is het wel de moeite waard eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfels schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:07:
[...]

Die snap ik even niet. Die is in NL toch ook gewoon 113 euro? Amazon.de maakt het toch niet plots niet in NL? Als je hem nu alleen in DL kon bestellen ok.

Daarnaast,
https://www.amazon.nl/Bos...6+f&qid=1589526563&sr=8-1 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:12:
[...]

Die snap ik even niet. Die is in NL toch ook gewoon 113 euro? Amazon.de maakt het toch niet plots niet in NL? Als je hem nu alleen in DL kon bestellen ok.

Daarnaast,
https://www.amazon.nl/Bos...6+f&qid=1589526563&sr=8-1 :>
Ik beschouw Amazon.nl lekker als Duitsland, aangezien toch alles vanuit Duitsland/Frankrijk komt, voor de levertijd maakt het ook niet uit of je bij .nl of .de besteld. Elke andere (echt Nederlandse) webshop zit met de 2-26 F rond de €190...

//edit: je bedoelt het anders omdat je wel vanuit NL kan bestellen? Maar het is een Duitse(Amerikaanse) webshop en volgens enkelen hier staat er de doodstraf op als je iets goedkoper uit Duitsland haalt want dan denk je niet aan de lokale economie ofzo :o

@Rostares niet wachten tot vanavond met denken, dan heb je kans dat je al geen keuze meer hebt, die aanbiedingen gaan soms best snel met de voorraad :D

[ Voor 22% gewijzigd door Twijfels op 15-05-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Op amazon.nl ook. Gelijk een mailtje gestuurd dat ik verwacht dat mijn bestelling nu met spoed wordt verzonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:15

ydr

Waaj schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:16:
[...]

Op amazon.nl ook. Gelijk een mailtje gestuurd dat ik verwacht dat mijn bestelling nu met spoed wordt verzonden.
Bezorging voor deze staat bij mij op 25 mei, de order die ik nu heb gecanceled stond op 23 mei, dus qua bezorging schiet je er niks mee op. Maar heb hem nu wel voor 73,- ipv 85, - :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
Bah... 2 weken levertijd.. dat is toch niet meer van deze tijd met de huidige webshops.. wil hem gewoon morgen hebben haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
ydr schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:18:
[...]

Bezorging voor deze staat bij mij op 25 mei, de order die ik nu heb gecanceled stond op 23 mei, dus qua bezorging schiet je er niks mee op. Maar heb hem nu wel voor 73,- ipv 85, - :+
Bij jou stond dus ook een voucher? Is dat random of hoe werkt dat eigenlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rostares schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:01:
[...]

Als het even kan blijf ik weg bij de hobby-lijnen van welk merk dan ook en ook bij de doorgaans veel t te hoge prijzen van de bouwmarkten.

Dan kun je nog beter even wat fratsen uithalen zoals @Twijfels al oppert of gewoon lekker buiten NL bestellen.

Die 2-26 F lijkt mij ook een no-brainer nu.

Maikta heeft voor 129 deze nog:

https://www.toolmax.nl/ma...-boorhamer-780w-2-4j.html

Bij Klium en GC net even 124

https://www.klium.nl/maki...itelhamer-sds-plus-304685
https://www.gereedschapce...-in-koffer-780w-2-4j.html

Over levertijden.....het is niet van deze tijd.....in normale omstandigheden, het is gewoon een feit dat de halve wereld stil ligt he.

[ Voor 10% gewijzigd door Fraggert op 15-05-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

hammy87 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:25:
[...]

Vraag ik mij ook af. Ik heb er ook wel eens eentje gehad, maar nu al een tijdje niet, ondanks diverse bestellingen geplaatst te hebben recent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09 20:54
ydr schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:18:
[...]

Heb dit ook maar gedaan maar bij mij ging het dus van 120 naar 73, ik dacht dat ie voor 120 al goedkoop was haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:55
Wil deze houten rand rondom het huis helemaal schuren en terug schilderen/vernissen.

Heb enkel een DeWalt excentrisch schuurmachientje en een multitool met schuuraccessoire liggen, dus moet sowieso iets nieuws kopen (jammer >:) )

Wat is hier het beste voor? Een vlakschuurmachine (zoals de GSC160) of is dit echt iets voor een bandschuurmachine? Die laatste zie ik mij in de toekomst minder gebruiken voor andere klussen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vDwq3aj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:15

ydr

hammy87 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:25:
[...]

Geen idee hoe het werkt eigenlijk, stond als optie bij de .de variant. Als een tijdje nu ik erover nadenk, maar hiervoor kwam ie niet onder m'n oorspronkelijke bedrag uit, nu dus mooi wel gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Breezz schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:38:
Wil deze houten rand rondom het huis helemaal schuren en terug schilderen/vernissen.

Heb enkel een DeWalt excentrisch schuurmachientje en een multitool met schuuraccessoire liggen, dus moet sowieso iets nieuws kopen (jammer >:) )

Wat is hier het beste voor? Een vlakschuurmachine (zoals de GSC160) of is dit echt iets voor een bandschuurmachine? Die laatste zie ik mij in de toekomst minder gebruiken voor andere klussen...

[Afbeelding]
Ziet er nog meer uit als werk voor een verfschraper :9 Gecombineerd met heteluchtpistool.

Zijn de planken er af te halen of niet? Een bandschuurmachine boven je macht gebruiken is niet iets waar je gelukkig van wordt. Een bandschuur is zo grof dat je haast wel eroverheen moet met een andere machine daarna.

Het antwoord voor de beste schuurmachine hiervoor is natuurlijk een Festool Rotex, maar dat is €€€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

[Afbeelding]
korrel 80 op de excenter, en zorgen dat je de planken op borsthoogte hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
Met wat je hebt gaat dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
Fraggert schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Als het even kan blijf ik weg bij de hobby-lijnen van welk merk dan ook en ook bij de doorgaans veel t te hoge prijzen van de bouwmarkten.

Dan kun je nog beter even wat fratsen uithalen zoals @Twijfels al oppert of gewoon lekker buiten NL bestellen.

Over levertijden.....het is niet van deze tijd.....in normale omstandigheden, het is gewoon een feit dat de halve wereld stil ligt he.
Daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Af en toe vergeet je even dat er nog wel meer aan de hand is dan mijn individuele bestelling.

Vandaag even de knoop doorhakken. Is inderdaad wel een hele scherpe aanbieding als ik deze zo vergelijk met andere sites en fysieke winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
Fraggert schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Die Makita ziet er ook goed uit. Voor zover ik kan zien iets minder krachtig dan de Bosch, maar wel ruim voldoende voor wat ik er mee van plan ben, denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Rostares schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:49:
[...]
Vandaag even de knoop doorhakken. Is inderdaad wel een hele scherpe aanbieding als ik deze zo vergelijk met andere sites en fysieke winkels.
Deze amazonaanbiedingen duren nooit veel langer dan een paar uur. Vaak nog korter. Dus als jij "vandaag" beslist, vis je achter het net.

Wat je beter kan doen is hem bestellen en hem eventueel weer afbestellen, wanneer je je hebt bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rostares schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:51:
[...]

Die Makita ziet er ook goed uit. Voor zover ik kan zien iets minder krachtig dan de Bosch, maar wel ruim voldoende voor wat ik er mee van plan ben, denk ik?
het scheelt 0,3 J geloof ik toch? 2,4 vs 2,7?

Als je geen haast hebt zou ik de Bosch pakken, want more=better, zeker als dat tegen minder geld kan :+

Ikzelf heb de 2-28, destijds gewacht op een aanbieding met wisselbare boorkop, dat is wel ideaal, kun je ook meiteloos dikke boren rondslingeren of een beste kuip beton mixen.

Een egaline laag tik je er IMHO met die Makita wel zo uit hoor, maar als je echt breekwerk moet doen in beton/funderingen, dan moet je geen hamerboor/boorhamer pakken, dan zit je echt in het terrein van de dikke breekhamers en dat loopt vaak uit op óf mensen inhuren met zo'n ding, of langs de Boels. :)

Met beide doe je geen miskoop d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 09:35
Twijfels schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:51:
[...]

De GTS 10 XC staat er ook bij voor €610, redelijk scherpe prijs. Afgelopen dagen genoeg besproken hier :) @ranjo
Dank iedereen voor het meedenken. Uiteindelijk heb ik gisteren besloten om een GTS 635-216 te kopen bij de Hornbach. Kort daarna meteen een laagste prijs garantie verzoekje ingeschoten vanwege de iets lagere prijs van Rotopino.

Uiteindelijk vond ik de GTS 635-216 dusdanig goedkoper dan de eerstvolgende reële opties (altijd nog 500+) dat dit apparaat me prima leek. De doorslag was uiteindelijk mijn vrouw die een beetje klaar was met mijn besluiteloosheid en vond dat ik het maar gewoon moest doen :> (ook iets met het idee dat we dit jaar toch niet echt op vakantie zullen gaan)

Wat ik me wel ga afvragen, hoe ga ik al die apparaten op mijn hobbyzoldertje stallen. Is er ook een "show hier je thuis-werkplaats topic?"

[ Voor 4% gewijzigd door ranjo op 15-05-2020 10:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:45
Vandaag wilde ik dan toch eindelijk de Bosch 2-23 REA gaan halen bij Hornbach voor 131 euro (dankzij de actie van Gamma), maar dacht google nog heel even op de versies daarboven en nu blijkdat dat de Bosch 2-26 F bij Amazon.nl in de aanbieding is voor 115 euro of een combinatie met een borensetje voor 123.

Ik ben dus voor de 2-26F gegaan :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

crimby schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:07:
Vandaag wilde ik dan toch eindelijk de Bosch 2-23 REA gaan halen bij Hornbach voor 131 euro (dankzij de actie van Gamma), maar dacht google nog heel even op de versies daarboven en nu blijkdat dat de Bosch 2-26 F bij Amazon.nl in de aanbieding is voor 115 euro of een combinatie met een borensetje voor 123.

@Rostares

lezen we even mee, ze gaan warme broodjes over de toonbank, jongen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
ranjo schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:07:
[...]

Dank iedereen voor het meedenken. Uiteindelijk heb ik gisteren besloten om een GTS 635-216 te kopen bij de Hornbach. Kort daarna meteen een laagste prijs garantie verzoekje ingeschoten vanwege de iets lagere prijs van Rotopino.

Uiteindelijk vond ik de GTS 635-216 dusdanig goedkoper dan de eerstvolgende reële opties (altijd nog 500+) dat dit apparaat me prima leek. De doorslag was uiteindelijk mijn vrouw die een beetje klaar was met mijn besluiteloosheid en vond dat ik het maar gewoon moest doen :> (ook iets met het idee dat we dit jaar toch niet echt op vakantie zullen gaan)

Wat ik me wel ga afvragen, hoe ga ik al die apparaten op mijn hobbyzoldertje stallen. Is er ook een "show hier je thuis-werkplaats topic?"
Ik voorzie dat de volgende klus een mooie schuur bouwen wordt? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Fraggert schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:08:
[...]

@Rostares

lezen we even mee, ze gaan warme broodjes over de toonbank, jongen :+
Die makita ook, toevallig heeft een vriend hem pas besteld, hij leende al 1 1/2 jaar mijn makita 2020 :+

@Rostares
Je gaat aan beide geen miskoop hebben, het is gewoon voorkeur voor een merk, fijner in de hand, gewichtverdeling stevigere/handigere kofer etc.. en dat is lastig te bepalen van achter je beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ranjo schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:07:
[...]

Hey wat leuk Ranjo, gefeliciteerd d:)b

wat mij betreft een goede en weloverwogen keuze gemaakt. Dat gaat je meer plezier opleveren dan een goedkope bagger en allicht meer dan het prijsverschil met een 7485.

Laatste tips (de grote dooddoener-parade allicht)..... investeer even in oordoppen en een veiligheidsbril. Gebruik pushsticks en blijf waakzaam en ga niet vermoeid nog "even wat doen".
En doe geen handschoenen aan doen bij het zagen.

Ik hoop dat je nog even laat weten wat je bevindingen zijn van de zaag. :Y _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
twain4me schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:19:
[...]

Die makita ook, toevallig heeft een vriend hem pas besteld, hij leende al 1 1/2 jaar mijn makita 2020 :+

@Rostares
Je gaat aan beide geen miskoop hebben, het is gewoon voorkeur voor een merk, fijner in de hand, gewichtverdeling stevigere/handigere kofer etc.. en dat is lastig te bepalen van achter je beeldscherm.
Ik ga voor de Makita, denk dat voor mijn werkzaamheden deze ruim voldoende zal zijn en wil echt in het weekend dat ding geleverd hebben :-)

Wel heel erg bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Rostares schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:26:
[...]

Ik ga voor de Makita, denk dat voor mijn werkzaamheden deze ruim voldoende zal zijn en wil echt in het weekend dat ding geleverd hebben :-)

welcome to the darkside :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]
Fraggert háát schuren.......dus Fraggert heeft een bandschuurmachine, is Fraggert namelijk lekker snel klaar :+

Ik gebruik de bandschuurmachine overigens redelijk vaak, ik heb deze gekocht destijds om ruw douglas voor de bouw van mijn veranda glad te schuren.
Dit werkte bijv. ook perfect op de ruw uitgezaagde halfhoutsverbindingen. Met K40-K60 had ik dat spul zou vlak. Die verbindingen waar fors (kopmaat 300x200) dus ik kon dat niet eenvoudig met de bovenfrees doen omdat die te weinig bereik had qua freesdiepte.

Ik gebruik hem nu ook 1 a 2 per jaar voor de vlekken in de koffie- en eettafel. Ook met ander schuurwerk pak ik hem, als je alles schuurt waar je bij kan met deze machine hoef je alleen dat te schuren met een andere.

Er kan ook gewoon een K400 band op zodat je niet meteen dikke groeven trekt, je kunt prima normaal schuren met een bandschuurmachine.

Zo'n 1 x 5 jaar klus lijkt me geschikt voor de categorie Parkisde, kost geen drol en als het stuk gaat heb je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2tom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:54
Net een bestelling gedaan voor de 2-26 had liever de 2-28 ivm kickback maar al te vaak net te laat kunnen bestellen dus nu maar gedaan. Alleen twijfel ik nu over de GBH 18 V-20 ik heb al 18V accu's dus voor 96 euro lijkt dat ook heel erg aantrekkelijk. Helaas zonder koffer en met koffer 157 euro.
Iemand nog tips over de grote voor en tegens van deze twee? Alle twee lijkt mij niet de meest verstandige keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
twain4me schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:29:
[...]

welcome to the darkside :Y)
8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Fraggert schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:21:
[...]

Laatste tips (de grote dooddoener-parade allicht)..... investeer even in oordoppen en een veiligheidsbril. Gebruik pushsticks en blijf waakzaam en ga niet vermoeid nog "even wat doen".
En doe geen handschoenen aan doen bij het zagen.
Schaam je niet dat kan niet vaak genoeg gezegd worden en mag nooit veder onderbelicht raken, zeker nu dit soort zagen steeds meer in handen komen van noobs, want wat zijn die prijzen enorm gezakt in de afgelopen jaren.
Van de mensen die hier iets komen zagen kan echt maar 1/20 het veilig. de rest heeft instructie nodig.

Veel gemaakte "fout" is recht achter de zaag gaan aan. Blijf met je lichaam aan de linkerkant van het zaagblad, heb je een ouderwetse terug slag hangt dat blokje niet tussen je wenkbrauwen. Ik geef toe dat met een spouwmes dat niet heel makkelijk zal gebeuren, maar het kan en waarschijnlijk gaan de meeste ondanks dat je het echt het niet moet doen een keer zonder spouwmes zagen en dan kan je maar beter gewend zijn om er niet achter te staan.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 16-05-2020 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rostares schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:26:
[...]

ja, graag gedaan he :P

nee, hé, weer een makita fanboy erbij hier |:( :P ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 15-05-2020 11:34 . Reden: tiepvautjuh ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:19
Waaj schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:24:
[...]

Dat zegt echt inderdaad helemaal niets. Ik heb het vermoeden dat Amazon nog bezig is Bosch uit te knijpen over de prijs van deze apparaten. En ergens hoop ik dan ook nog dat Bosch z'n poot stijf houdt, de macht over de prijzen hoort niet bij de grootste afzetter (pun intended) te liggen.

We zien wel, m'n parkside schuurmachine heeft het nog niet helemaal begeven :+
Hier verder nog steeds geen statusverandering over de 160. Gelukkig heb ik (als het nodig is) nog mijn Bosch excenter en Fein multimaster met delta schuurzool.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rostares
Fraggert schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:48:
[...]

ja, graag gedaan he :P

nee, hé, weer een maita fanboy erbij hier |:( :P ;)
Haha.. nou je had me bijna overtuigd.. :-)

maar aangezien schoonpa ook alles van Makita heeft zorgt dit ook weer voor een hogere acceptatiegraad ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

twain4me schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:47:
[...]

Schaam je niet dat kan niet vaak genoeg gezegd worden en mag nooit veder onderbelicht raken, zeker nu dit soort zagen steeds meer in handen komen van noobs, want wat zijn die prijzen enorm gezakt in de afgelopen jaren.
Van de mensen die hier iets komen zagen kan echt maar 1/20 het veilig. de rest heeft instructie nodig.

Veel gemaakte "fout" is recht achter de zaag gaan aan. Blijf met je lichaam aan de linkerkant van het zaagblad, heb je een ouderwetse terug slag hangt dat blokje niet tussen je wenkbrauwen. Ik geef toe dat met een spouwmes dat niet heel makkelijk zal gebeuren, maar het kan en je gaat een keer zonder spouwmes zagen en dan kan je maar beter gewend zijn om er niet achter te staan.
Thanks, ik zie nog de geposte foto van een jongen op woodworking.nl voor me.

Terug van vakantie, beetje jetlag/reisvermoeidheid, en toch graag nog even gauw wat willen houtbewerken ter ontspanning.

Die mist nu een paar delen van zijn vingers aan één hand door de bovenfrees. -O-

Een buurman verderop was bezig met bijenkasten maken, tot hij kickback kreeg op de zaagtafel.
Hij was helemaal alleen in een schuur buitenaf en kon gelukkig 112 bellen.

Gebroken oogkas en net niet zijn oog kwijt, zijn hele kop in puin -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
xs2tom schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:42:
Net een bestelling gedaan voor de 2-26 had liever de 2-28 ivm kickback maar al te vaak net te laat kunnen bestellen dus nu maar gedaan. Alleen twijfel ik nu over de GBH 18 V-20 ik heb al 18V accu's dus voor 96 euro lijkt dat ook heel erg aantrekkelijk. Helaas zonder koffer en met koffer 157 euro.
Iemand nog tips over de grote voor en tegens van deze twee? Alle twee lijkt mij niet de meest verstandige keuze ;)
Waarom wil je er graag een GBH 18V bij? Boorhamer gaat toch altijd gecombineerd met stof en dus een stofzuiger in de buurt.

Maar als je het wilt: https://www.toolstation.n...cu-combihamer-body/p11826
Heb je voor €200 de GBH 18V in L-Boxx met lader, 1x 4.0 normale accu + 1x 4.0 procore accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rostares schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:52:
[...]

Haha.. nou je had me bijna overtuigd.. :-)

maar aangezien schoonpa ook alles van Makita heeft zorgt dit ook weer voor een hogere acceptatiegraad ;-)
;)

slimme move _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:33

Crazy-

Best life ever

Fraggert schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:52:
[...]

Terug van vakantie, beetje jetlag/reisvermoeidheid, en toch graag nog even gauw wat willen houtbewerken ter ontspanning.

Die mist nu een paar delen van zijn vingers aan één hand door de bovenfrees. -O-

Een buurman verderop was bezig met bijenkasten maken, tot hij kickback kreeg op de zaagtafel.
Hij was helemaal alleen in een schuur buitenaf en kon gelukkig 112 bellen.

Gebroken oogkas en net niet zijn oog kwijt, zijn hele kop in puin -O-
om het maar eens nog eens te benadrukken YouTube: Kickback on Camera!

disclaimer: die vent is gek, dont try this at home etc etc ..... maar laat het duidelijk zien!

veiligheid is belangrijk ! Voor jezelf! en eventuele omstanders

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2tom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:54
Twijfels schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:52:
[...]

Waarom wil je er graag een GBH 18V bij? Boorhamer gaat toch altijd gecombineerd met stof en dus een stofzuiger in de buurt.

Heb je voor €200 de GBH 18V in L-Boxx met lader, 1x 4.0 normale accu + 1x 4.0 procore accu.
Niet erbij maar dan gaat die met kabel retour. Ik heb al meerdere accu's en een lader.
Ik twijfel of het misschien toch handig is om met accu te gaan werken i.p.v. met snoer. Meestal moet je toch verlengen. Maar je hebt wel gelijk, dat moet ook voor de stofzuiger die er bij komt. Alleen voor een gaatje in de buitenmuur niet. Dus een stukje gemakt voor ongeveer het zelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-09 17:57
crimby schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:07:

Wat heb jij geluk zeg. 1 dag na je beslissing is er een betere versie in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:19

[...]
Nog even gekeken maar bij mij helaas geen voucher, anders had ik hem opnieuw besteld. Nu maar geduld hebben tot de eerder bestelde 160 multi wordt geleverd.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strat808
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-02-2023
Fraggert schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:52:
[...]

Wist niet dat een bovenfrees ook zo link kon zijn. Uiteraard heeft alles met een 20k rpm+ draaiend stuk metaal een risico, maar toch. Hoe kreeg hij dat voor elkaar? (Oprechte vraag, ben zuinig op mijn vingers en dacht met mijn bovenfrees wel veilig te zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Strat808 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:05:
[...]

Wist niet dat een bovenfrees ook zo link kon zijn. Uiteraard heeft alles met een 20k rpm+ draaiend stuk metaal een risico, maar toch. Hoe kreeg hij dat voor elkaar? (Oprechte vraag, ben zuinig op mijn vingers en dacht met mijn bovenfrees wel veilig te zijn).
Een bovenfrees is één van de gevaarlijkste gereedschappen.

Slijptollen, tafelzagen, motorzagen.......het snijdt, verspaant, vermaalt en met >20K RPM en een hoop moment erachter.

Ik herinnerde het me als een stuk erger, het was de eerste werkdag na zijn vakantie, maar het had een groter drama kunnen zijn.
En dan te bedenken dat dit zijn 2de aanvaring was met dezelfde (wijs)vinger én bovenfrees.

Dit doet een bovenfrees met vingers:

NIET VOOR ZWAKKE MAGEN!!!!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nK8kD0gCXr1SwwLsQB4sJ5bG4lY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e09Fk8QVDMBs1kfKqwaMBwKs.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 15-05-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:45
Brutalsranan schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:03:
[...]

Wat heb jij geluk zeg. 1 dag na je beslissing is er een betere versie in de aanbieding.
Yes inderdaad! Gelukkig had ik van de week nog geen tijd gehad om naar Hornbach te gaan en zijn ze savonds niet open haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Fraggert schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:14:
[...]

Een bovenfrees is één van de gevaarlijkste gereedschappen.

Slijptollen, tafelzagen, motorzagen.......het snijdt, verspaant, vermaalt en met >20K RPM en een hoop moment erachter.

Ik herinnerde het me als een stuk erger, het was de eerste werkdag na zijn vakantie, maar het had een groter drama kunnen zijn:

Dit doet een bovenfrees met vingers:

spoiler:
Geef deze foto even een NSFW tag/waarschuwing a.u.b.

Verder niet heel fraai, maar ik ben ook niet verbaasd/enorm geschrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
hansvk schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:04:
[...]

Nog even gekeken maar bij mij helaas geen voucher, anders had ik hem opnieuw besteld. Nu maar geduld hebben tot de eerder bestelde 160 multi wordt geleverd.
Waar moeten die vouchers zichtbaar moeten zijn eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ethiron schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Geef deze foto even een NSFW tag/waarschuwing a.u.b.

Verder niet heel fraai, maar ik ben ook niet verbaasd/enorm geschrokken.
hij zit ten eerste achter spoilertags en je kunt ook nog even zelf nadenken voor je er zelf op klikt, maar ik heb het er bij gezet hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 15-05-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Fraggert schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:18:
[...]

hij zit ten eerste achter spoilertags en je kunt ook nog even zelf nadenken, maar ik heb het er bij gezet hoor.
Ik zeg het ook niet voor mijzelf hoor, ben wel wat gore gewend. Zo fel reageren is dan ook niet nodig. Maar als je het over logisch/zelf nadenken hebt lijkt het me fatsoenlijk om op een openbaar forum zoiets te vermelden.

Een spoiler tag waarschuwt niet per se voor NSFW-content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Strat808 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:05:
[...]

Verkeerde richting op frezen, werkstuk niet vast, draaiend weg leggen, een spijker pakken, frees vervangen met de stekker in het stopcontact.
Bovenfrees heeft een veer waar het freesje door wordt ingetrokken (eigenlijk andersom), waardoor na het frezen redelijk veilig voor vingers, je kan dat vast zetten bij veel modellen en dan is het eigenlijk een soort kantenfrees en kunnen je vingers makkelijker bij het mesje.

ik heb zelf onlangs nog een "leuke" ervaring met een frees, zodra ik klaar ben met mailen met de verkoper/fabrikant zal ik het hier wel even posten, maar voorlopig zijn we het nog oneens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

twain4me schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:22:

ik heb zelf onlangs nog een "leuke" ervaring met een frees, zodra ik klaar ben met mailen met de verkoper/fabrikant zal ik het hier wel even posten
Ouch, nou, ben benieuwd :P
twain4me schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:22:
maar voorlopig zijn we het nog oneens :+
_O-

[ Voor 21% gewijzigd door Fraggert op 15-05-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

edit: laat ook maar

[ Voor 97% gewijzigd door Fraggert op 15-05-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Twijfels schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:52:
[...]

Daar staat weer niet bij dat je er extra accus plus lader bij krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Slux schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Daar staat weer niet bij dat je er extra accus plus lader bij krijgt ?
HIer wel gelukkig:

edit: je krijgt toch een accu? en niet acccu's en een lader :?

https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Zelfs net op de Bosch site kom ik onmogelijk achter die accu-acties, wat een drama soms die sites, werkelijk waar.

@Twijfels

Hier is de Bosch Pro promosite..zie jij die accu actie? |:(

https://www.bosch-profess...l/promotion/overview.html

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 15-05-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Fraggert schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:05:
[...]

HIer wel gelukkig:

Zelfs net op de Bosch site kom ik onmogelijk achter die accu-acties, wat een drama soms die sites, werkelijk waar.

@Twijfels

Daar val je net weer buiten de 165 Euro grens om in aanmerking te komen voor de gratis actie van Bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Fraggert schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:05:
[...]

HIer wel gelukkig:

@Twijfels

Is het niet bij www.Boschproacties.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Slux schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Daar val je net weer buiten de 165 Euro grens om in aanmerking te komen voor de gratis actie van Bosch
Dan moet je Toolnation bellen hoe zij dat denken te regelen, want er staat knettergroot een sticker op die website rechtsboven in de hoek bij dit product :)

en volgens mij werken Bosch en Makita met hun ex BTW advies prijzen.

bij makita zag ik namelijk ook items die onder de vermeldde prijs uit de voorwaarde werden verkocht waar de dealers gewoon de actie-stickers bij op hun productpagina's vermeldde.n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dan moet je meteen een code invullen,v oor de rest lees ik daar niks.

Makita heeft gewoon een duidelijk overzicht waar je ook makkelijk hun voorwaarden kunt nalezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Fraggert schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:22:
[...]

Dan moet je meteen een code invullen,v oor de rest lees ik daar niks.

Makita heeft gewoon een duidelijk overzicht waar je ook makkelijk hun voorwaarden kunt nalezen :)
De code is:
code:
1
BL2020PROCORE
Gefeliciteerd met de aankoop van uw elektrisch gereedschap of meetgereedschap van Bosch Professional.

U kunt nu deelnemen aan de couponactie van Bosch Professional.

Bij aankoop van Bosch Professional 18V-accugereedschap met een waarde van minimaal € 165,- excl. BTW ontvangt u een gratis ProCORE18V 4,0 Ah accu t.w.v. € 99,95 (excl. BTW).

Na online registratie en goedkeuring van uw deelname wordt de accu binnen 6 weken naar u opgestuurd. Hieronder dient u de aankoopgegevens in te vullen. Deze worden door ons systeem verwerkt en gecontroleerd.

[ Voor 46% gewijzigd door fsfikke op 15-05-2020 12:26 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1 ... 68 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic