Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:37
Crazy- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:01:
[...]

heb niet de amazon prijs gedaan - wist niet dat die er was ...
Die is er nu ook niet meer. Voor zover ik weet, is 359 de huidige laagste prijs
Fraggert schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:00:

Kun je dan even uitleggen hoe die 10% korting werkt?

ik reken net uit dat 330 amazon-prijs met 10 % korting neerkomt op 330 - 33 euro = 297.

of krijg je 10% over het prijsverschil? hoe zit dat nu :?
Je krijgt de laagste prijs, en daar nog eens 10% korting op. Dus je betaalt 90% van de laagste prijs.

[ Voor 44% gewijzigd door CappieL op 14-05-2020 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:56

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

engessa schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:02:
Ik zie geregeld 'incra' voorbij komen in relatie tot zaagtafels. Ik zie dat ze rails en geleiders maken vanaf een paar tientjes tot honderden euro's. Over wat voor verbeteringen hebben jullie het dan?

Ik ben mij ook aan het oriënteren op een zaagtafel dus ben wel benieuwd. Ik heb een berging waar jarenlang in de winter water in stond en die ik dus niet kon gebruiken. Dat is nu aangepakt en ik wil hem eigenlijk in gaan richten als werkplaats zodat ik meubels kan gaan maken. Werken op een balkon is niet echt efficiënt :+ Eerste klussen zullen een werkbank en french cleats worden.

Die Bosch GTS 635-216 lijkt mij een prima kandidaat. De DEWALT DWE7485 is ook een optie maar de meerprijs ten opzichte van die Bosch is wel fors. Sowieso jammer dat deze in de USA nog geen 300 dollar kost (Amazon heeft hem voor 280 dollar, Homedepot schijnbaar geregeld voor nog minder). Wat voor verbeteringen kun je verwachten als je die bijna 200 euro meer uitgeeft tov de Bosch?
Een incra miter kun je spelingsvrij in de gleuf krijgen, dat is met de standaard geleider wel anders.
Ook het afstellen van hoeken gaat zeer precies en kun je dus ook met herhalen gewoon 100% exact gelijk krijgen. Die Incra's hebben daartoe ook nog eens stops die je kunt gebruiken op vaste hoeken.
Die HD (high Definition)is al helemaal goed, maar die is erg duur.

De 7485 (voorheen de 745) heeft een langsgeleider die zowel voor als achter goed klemt. Een geleider die niet goe dklemt laat je werkstuk weglopen. Dit zaagt niet alleen onnauwkeurig, maar zorgt ook voor het gevaar dat je werksuk klemt en zelfs omhoog kan klappen.

gereedschapsprijzen is USA is totale waanzin _O-

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

CappieL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:02:

Je krijgt de laagste prijs, en daar nog eens 10% korting op. Dus je betaalt 90% van de laagste prijs.
de verwarring ontstond door dat cray niet de 330 had gebruikt. Ik snapte er al niks meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:18
Ik zie mensen problemen hebben met de levering van de Bosch GSS 160 schuurmachine bij Amazon. Ik zie hem nu voor 103,75 (na de 20,00 coupon) bij Amazon.de, misschien het proberen waard om te annuleren en opnieuw te bestellen? In de hoop dat je hem dan vanuit een andere locatie krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:20

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Voor de duidelijkheid met betrekking tot USA prijzen, daar worden prijzen in de regel ex btw weergegeven. Dit komt omdat de btw per staat sterk kan verschillen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:23
vegboy schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:11:
Ik zie mensen problemen hebben met de levering van de Bosch GSS 160 schuurmachine bij Amazon. Ik zie hem nu voor 103,75 (na de 20,00 coupon) bij Amazon.de, misschien het proberen waard om te annuleren en opnieuw te bestellen? In de hoop dat je hem dan vanuit een andere locatie krijgt.
Dat is een stukje duurder dan waarvoor 'wij' hem gekocht hebben. Geduld is een schone zaak ;)

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19

Crazy-

Best life ever

Fraggert schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Een incra miter kun je spelingsvrij in de gleuf krijgen, dat is met de standaard geleider wel anders.
Ook het afstellen van hoeken gaat zeer precies en kun je dus ook met herhalen gewoon 100% exact gelijk krijgen. Die Incra's hebben daartoe ook nog eens stops die je kunt gebruiken op vaste hoeken.
Die HD (high Definition)is al helemaal goed, maar die is erg duur.

De 7485 (voorheen de 745) heeft een langsgeleider die zowel voor als achter goed klemt. Een geleider die niet goe dklemt laat je werkstuk weglopen. Dit zaagt niet alleen onnauwkeurig, maar zorgt ook voor het gevaar dat je werksuk klemt en zelfs omhoog kan klappen.

gereedschapsprijzen is USA is totale waanzin _O-
helaas zijn de Incra's nu in nederland niet op voorraad - verwachting levering pas oktober
ben een beetje aan het kijken welke het gaat worden, maar ik neig wel naar de 1000HD > prijsverschil is niet extreem
Fraggert schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:59:
[...]

zo'n Incra zaaggeleider is echt een hele goede uitbreiding voor een zaagtafel. Dat is bij de goedkopere echt een aanbevelenswaardige upgrade.

Ik weet niet hoe je duits is, maar als je alleen de filmpjes kijkt leer je al heel wat.

Hele 635-216 review-playlist

Hele playlist over de kleine Bosch "635". Hij is goed te volgen want als hij zegt dat iets speling heeft of er ergens iets mankeert dan laat hij dat overduidelijk zien.

Die gast heeft ook de XC10 helemaal gereviewed en levert allerlei 3d print onderdelen om de laatste speling uit alle onderdelen te halen. Ook voor de 635 levert hij al enkele onderdelen.

Qua prijs is die 635 echt netjes. De zaag is vaak in de aanbieding, nu ook voor €377 bij Mastertools.

[YouTube: BOSCH GTS 635-216: Führungsnut tiefer fräsen. INCRA Mitre passt doch!! | Nachdenksport]
Haha, hij is erg leuk in z'n filmpjes _/-\o_ de manier van weghalen van een lijntje ga ik nog even over nadenken. Kennis van mij werkt in de schade herstel vrachtwagens - die heeft vast wel een secure oplossing hiervoor :)

[ Voor 42% gewijzigd door Crazy- op 14-05-2020 11:28 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 16:58
Ik heb 'm voor €87 besteld, dus ik wacht wel. Maar de manier waarop is echt niet netjes :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Crazy- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:12:
[...]

helaas zijn de Incra's nu in nederland niet op voorraad - verwachting levering pas oktober
ben een beetje aan het kijken welke het gaat worden, maar ik neig wel naar de 1000HD > prijsverschil is niet extreem

[...]

Haha, hij is erg leuk in z'n filmpjes _/-\o_ de manier van weghalen van een lijntje ga ik nog even over nadenken. Kennis van mij werkt in de schade herstel vrachtwagens - die heeft vast wel een secure oplossing hiervoor :)
die V120 kost net geen 100 euro
https://www.gereedschappr...-stappen-hoekaanslag.html

De 1000 kost 50 euro meer
https://www.gereedschappr...lus-metrische-ombouw.html

De 1000SE is 177 euro
https://www.gereedschappr...hoekaanslag-metrisch.html

De 1000HD kost je 212, ruim 2 x zoveel als een V120

Kijk, soms kun je beter kennissen hebben dan kennis d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door Fraggert op 14-05-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Fraggert schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:34:
[...]

die V120 kost net geen 100 euro
https://www.gereedschappr...-stappen-hoekaanslag.html

De 1000 kost 50 euro meer
https://www.gereedschappr...lus-metrische-ombouw.html

De 1000SE is 177 euro

De 1000HD kost je 212, ruim 2 x zoveel als een V120

Kijk, soms kun je beter kennissen hebben dan kennis d:)b
let wel dat de v120 geen verlenging heeft - dit lijkt mij wel handiger ivm ondersteuning van je materiaal
hiermee kan je ook makkelijk de afstand weer bepalen / afmeten / en secuurder zagen

[ Voor 4% gewijzigd door Crazy- op 14-05-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:09
Ik zou dit wel willen proberen, is een iets betere prijs dan ik had en who knows komt ie eerder. Ik heb toen die bon gebruikt via Amazon maar die die tick box nu niet meer staan... Iemand ervaring mee? Loopt dat nog? Of zou ik dat dan terug moeten vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Crazy- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:38:
[...]

let wel dat de v120 geen verlenging heeft - dit lijkt mij wel handiger ivm ondersteuning van je materiaal
hiermee kan je ook makkelijk de afstand weer bepalen / afmeten / en secuurder zagen
Dat klopt, ik heb echter de gewoonte alles af te tekenen wat ik moet zagen of frezen.

Zo kijk ik altijd eerst om mijn blad mijn lijn pakt en zaag dan de boel door.

Afteken twice, cut once :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevens1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:42
Leuke actie bij Gamma
Bij gamma worden momenteel de laatste Metabo BS 18 sets verkocht met 2x 1,3 Ah accu voor 65 Euro
Deze bijgeleverde accu zijn natuurlijk zijn natuurlijk niet zo zwaar voor deze accu boormachine.
Maar na registratie bij metabo nederland krijg je een 5,2 A gratis thuisgestuurd.
Wat dit een fantastisch koopje maakt.
NB bij gamma Alphen aan den rijn nog 3 sets in voorraad

Vandaag ook de bevestiging gekregen van Metabo Nederland dat de gratis accu actie is goedgekeurd.
Dus binnen 3 weken een accu van 5,2 A ter waarde van gemiddeld 90 euro thuisgestuurd op een investering van 65 euro niet verkeerd toch.

[ Voor 23% gewijzigd door Stevens1 op 14-05-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Stevens1 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:00:
Leuke actie bij Gamma
Bij gamma worden momenteel de laatste Metabo BS 18 sets verkocht met 2x 1,3 Ah accu voor 65 Euro
Deze bijgeleverde accu zijn natuurlijk zijn natuurlijk niet zo zwaar voor deze accu boormachine.
Maar na registratie bij metabo nederland krijg je een 5,2 A gratis thuisgestuurd.
Alleen lokaal iets? Op de Gamma website staat die voor 130,-

Hebben deze Metabo's ook zo'n absurd hoog minimumtoerental?

[ Voor 5% gewijzigd door kabeltjekabel op 14-05-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevens1
Dat klop op de site staan ze voor 130 euro , in de winkel aanbieding 65 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevens1
toerental 0-450/0-1600 min koppel 48NM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:56
Lidl heeft binnenkort de bekend invalzaag weer in het assortiment, volgens mij een redelijk gewild artikel vanwege het feit dat er een zaagliniaal bij zit en de gunstige prijs. Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Stevens1 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:00:
Leuke actie bij Gamma
Voor weinig wel een mooi Metabo, maar let wel even op dat die boorhouder maar 10mm aan kan.

In elk geval wel volgens de Gamma website, is wel vervelend als je een >10mm boortje wil pakken
https://www.gamma.nl/asso...ormachine-bs-18/p/B626933

Ik zie op de gamma site geen EAN nummer dus ik kan het so 1,2,3 niet controleren op de Metabo website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

einz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:24:
Lidl heeft binnenkort de bekend invalzaag weer in het assortiment, volgens mij een redelijk gewild artikel vanwege het feit dat er een zaagliniaal bij zit en de gunstige prijs. Doe er je voordeel mee.
Is dat de "insteekzaag" van over 2 weken in de shop en mogelijk in de winkel? Want er wordt zoveel met cirkelzaag en invalzaag termen gestrooid (en gelukkig ook uitgelegd hier, waarvoor dank) dat ik er flink moeite mee heb :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 09:11
rockhopper schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Is dat de "insteekzaag" van over 2 weken in de shop en mogelijk in de winkel? Want er wordt zoveel met cirkelzaag en invalzaag termen gestrooid (en gelukkig ook uitgelegd hier, waarvoor dank) dat ik er flink moeite mee heb :)
Hm even googlen en ik zie een soort haakse slijper, met het handvat van een cirkelzaag en een vaag uitstekende plaat waardoor de gewichtsverdeling tien keer niks is.
Het lijkt wel of ze een 5-jarige hebben gevraagd een cirkelzaag te tekenen en dit vervolgens hebben uitgewerkt :D

aanschouw, maar dit is zeer zeker geen invalzaag, en zie ook geen enkel voordeel aan deze prachtige insteekzaag ten opzichte van een normale cirkelzaag.

Dit is de invalzaag, kan hem niet vinden op de Lidl-shop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

rockhopper schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:55:
[...]

ja, doe daar ff lekker aan mee.....wat is nou weer een insteekzaag? :+ :+ :+

edit: ow ik zie het ..lidl noemt dat ding zo 8)7 |:(

ze hebben een soort mini-insteekzaag

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Insteekzaag/p100290399

Als ik het zo bekijk is dat géén INVALZAAG*...omdat je de zaagdiepte wel kunt instellen maar deze daarna fixeert en niet tijdens het zagen kunt aanpassen.

*een invalzaag zoals ik dat zie en eerder heb uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Twijfels schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Hm even googlen en ik zie een soort haakse slijper, met het handvat van een cirkelzaag en een vaag uitstekende plaat waardoor de gewichtsverdeling tien keer niks is.
Het lijkt wel of ze een 5-jarige hebben gevraagd een cirkelzaag te tekenen en dit vervolgens hebben uitgewerkt :D
ja, ik heb ook mijn @Twijfels (see what i did there :+ )

[ Voor 28% gewijzigd door Fraggert op 14-05-2020 13:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:56
Fraggert schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:00:
[...]

ja, doe daar ff lekker aan mee.....wat is nou weer een insteekzaag? :+ :+ :+

edit: ow ik zie het ..lidl noemt dat ding zo 8)7 |:(

ze hebben een soort mini-insteekzaag

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Insteekzaag/p100290399

Als ik het zo bekijk is dat géén INVALZAAG*...omdat je de zaagdiepte wel kunt instellen maar deze daarna fixeert en niet tijdens het zagen kunt aanpassen.

*een invalzaag zoals ik dat zie en eerder heb uitgelegd.
Het wordt inderdaad (ook) een insteekzaag genoemd (bijzonder) maar het betreft wel een invalzaag.
https://www.lidl-shop.nl/...837-1550876625.1540411915

Hij staat op dit moment in de folder waarin staat dat hij vanaf 25/05 in de winkel is:
https://www.lidl.nl/folde...3/view/flyer/page/28?ar=3

[ Voor 8% gewijzigd door einz op 14-05-2020 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa4jv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:28
Fraggert schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Voor weinig wel een mooi Metabo, maar let wel even op dat die boorhouder maar 10mm aan kan.

In elk geval wel volgens de Gamma website, is wel vervelend als je een >10mm boortje wil pakken
https://www.gamma.nl/asso...ormachine-bs-18/p/B626933

Ik zie op de gamma site geen EAN nummer dus ik kan het so 1,2,3 niet controleren op de Metabo website.
De EAN is 4061792001640, staat bij Gamma nooit weergegeven maar wel in de code verstopt. :) Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

pa4jv schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:05:
[...]

De EAN is 4061792001640, staat bij Gamma nooit weergegeven maar wel in de code verstopt. :) Specs
Zie, dat is dus een 10mm boorhouder, die heb ik ook op mijn 10,8 volt Bosch GSR

Nog steeds knettergoedkoop, zeker met een extra 5,2Ah accu, maar hou er even rekening mee als dit je enige boormachine gaat worden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02:11
Boinkie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:04:
[...]

Thanks! Losse setjes van Heller besteld en een Wera bit set Diamond 30 delig. Dan gaan we wel uit de voeten kunnen. Bij de boor zat overigens de L-Boxx dus gaat goedkomen! :-D
Goede keus! Dat is bijna mijn set up.Veel plezier met je aankoop. Daar zal je lang plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevens1
Dit is niet mijn enige boormachine , maar wilde een tweede metabo accu boormachine erbij.
Zeker als je aan het voorboren bent kan je in de ene boormachine het bit set doen en in de andere de metaal of de houtboor van dat wisselen werdt ik gek.
De 10mm boorkop is voor mij voldoende, heb nooit een groter nodig gehad.
Toen kwam ik dit te gekke koopje tegen ,wat il niet kon laten leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Stevens1 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:34:
Dit is niet mijn enige boormachine , maar wilde een tweede metabo accu boormachine erbij.
Zeker als je aan het voorboren bent kan je in de ene boormachine het bit set doen en in de andere de metaal of de houtboor van dat wisselen werdt ik gek.
De 10mm boorkop is voor mij voldoende, heb nooit een groter nodig gehad.
Toen kwam ik dit te gekke koopje tegen ,wat il niet kon laten leggen..
Als 2de boor is dit echt een no-brainer d:)b

zeker als je een 5,2Ah accu krijgt en nog eens wilt uitbreiden, mooi accu-platform. hoef je alleen nog maar body's te kopen en allicht een accu actie af te wachten zodat je er nog eentje extra krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strat808
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-02-2023
einz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:24:
Klinkt interessant. Zaagt 'ie ook echt haaks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:49

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

prein2 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:10:
Uit ervaring kan ik melden dat je in de maand mei, de maand dat de acties overlappen, 1 accu direct meekrijgt en een lader. Je kunt vervolgens nog een accu aanvragen die wordt opgestuurd. 2 accu's dus :Y

[...]
En de volgende ervaring: mijn accu aanvraag bij bosch is na 10 dagen al goedgekeurd! kan hem binnenkort verwachten.

Overigens heb ik ook geprobeerd een JBL speaker te krijgen doordat ik voor 230€ bij Amazon aan schuurmachines heb besteld, die werd echter geweigerd omdat 'de winkel niet meedoet aan de actie'. Maar goed, was meer omdat het het proberen waard was, dan dat ik het er echt om deed natuurlijk..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb nog even bij de Duitse webshop van lidl gekeken naar tauchsage (volgens mij de Duitse term voor invalzaag) maar daar is niks op voorraad of uberhaupt zichtbaar.

Op zich is de "insteekzaag" van lidl.nl niet verkeerd, zeker niet voor wat ik denk dat ik er mee ga doen en hoe vaak ik zoiets nodig ga hebben. Maar omdat het zo vaag is, kan ik misschien beter bij hbm ofzo gaan kijken. Het hoeft voor mijn doeleinden geen festool kwaliteit of prijs te hebben, maar ik heb er echt een schurfthekel aan om ergens geld aan uit te geven en mezelf er vervolgens bij ieder gebruik groen en geel aan te ergeren ;) (lees: ik koop het en gebruik het daarna nooit meer)

Nog even over de term:
Ik lees in de folder dat hij traploos instelbaar is, maar niet dat dit tijdens het zagen ook kan. Dus geen invalzaag maar wel cirkelzaag dan?

[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 14-05-2020 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Strat808 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:40:
Klinkt interessant. Zaagt 'ie ook echt haaks?
Ik heb ook deze Lidl invalzaag (of ik denk de vorige versie) en die van mij zaagt inderdaad haaks. Maar goed, kan zijn dat deze misschien een kleine afwijking heeft en dat je dat handmatig moet verhelpen. En dat heeft trouwens niet echt per se met Lidl Parkside te maken. Mijn DeWalt afkortzaag heeft (helaas) ook een afwijking zo uit de box. En dat ding was bijna 300 euro.

Er is trouwens nog een goede Lidl Parkside aanbieding maandag 25 mei:
https://www.lidl-shop.nl/...boorhamer-20-V/p100260923
Voor 30 euro (normaal 50 euro).

1 joule Accu Boorhamer, en inclusief accu en snellader. Ik heb hem al een paar jaar en ben er echt super tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:20
Even gekeken, en de invalzaag staat er ook bij voor de 25e. Ben benieuwd of hij dan gewoon beschikbaar is, of nog in de aanbieding komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:49
silmaril8 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:57:
[...]

1 joule Accu Boorhamer, en inclusief accu en snellader. Ik heb hem al een paar jaar en ben er echt super tevreden over.
https://www.lidl-shop.nl/klussen_22_01_25052020

Ik zie hem er niet bij staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hij staat wel in het krantje, zie deze link:
https://www.lidl.nl/folde...3/view/flyer/page/28?ar=3

Dan kan het zijn dat deze alleen in de winkel voor deze prijs te krijgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strat808
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-02-2023
hammy87 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:09:
Even gekeken, en de invalzaag staat er ook bij voor de 25e. Ben benieuwd of hij dan gewoon beschikbaar is, of nog in de aanbieding komt
Nee prijs wordt niet meer veranderd. Prijs die er nu online en in de folder staat is de prijs die het de 25e ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Het is de eerste, insteekzaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Strat808 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:28:
[...]

Nee prijs wordt niet meer veranderd. Prijs die er nu online en in de folder staat is de prijs die het de 25e ook is.
Thanks. Nu eens nadenken of het deze wordt of de Scheppach :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:49
Op basis van deze video's heb ik vorig jaar de parkside invalzaag gekocht voor € 60.
Inmiddels veelvuldig gebruikt en volledig naar tevredenheid.

Zie dat ie nu € 80,- kost, maar ik denk nog steeds redelijk onverslaanbaar op dit prijspeil.
Denk niet dat de Scheppach veel beter is bijvoorbeeld.
Natuurlijk is er beter maar dan ga je al snel praten over het drievoudige en meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:12

MLLL

Palm Treo 650

Fraggert schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Hier heb je precies het punt te pakken waarbij de deWalt in uitblinkt, heb met diverse merken zaagtafels gewerkt maar qua precisie is de deWalt de betere.

Ook de schaalverdeling in millimeters die je met een draaiknop op een kwart millimeter kunt afstellen is heerlijk, nooit meer een duimstok of rolmaat nodig met instellen.

Heb de mijne nu 5 jaar en werk er nog steeds met plezier mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
exponential schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:58:
[...]

Ik heb een tijdje de prijzen gevolgd op Amazon voor verschillende tafels, waaronder ook die Bosch en Dewalt. En eigenlijk altijd als het een aanbieding is is het zo'n obscure shop.
Zoals een Festool TS-75 Plus-FS voor €355;
https://www.amazon.nl/Fes...-FS&qid=1589470017&sr=8-1

(normaliter vanaf 730 in DE)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:09
kabeltjekabel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:31:
[...]

Wow, klopt het dat het hier dus gaat om de meest complete versie? Inclusief 2 geleiderails, systainer en splinterbeveiliging... 8)7 Misschien toch m'n budget maar oprekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prein2

prein2

Sluw schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:38:
[...]

Wow, klopt het dat het hier dus gaat om de meest complete versie? Inclusief 2 geleiderails, systainer en splinterbeveiliging... 8)7 Misschien toch m'n budget maar oprekken.
ja man! Ik heb er meteen 10 besteld voor die prijs. En het mooie is, als ik mijn bestelling annuleerde en via mail betaal, dan krijg ik nog eens 10% extra korting. Ongelooflijk wat een deal!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:43

Illusion

(the art of)

prein2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:39:
[...]

ja man! Ik heb er meteen 10 besteld voor die prijs. En het mooie is, als ik mijn bestelling annuleerde en via mail betaal, dan krijg ik nog eens 10% extra korting. Ongelooflijk wat een deal!
Maar wat als je niet annuleert?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2

prein2

Illusion schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:44:
[...]

Maar wat als je niet annuleert?
Serieuze vraag?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Sluw schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:38:
[...]

Nee, één rail. Sets met twee rails zijn niet direct een artikel vanuit Festool.
prein2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:39:
[...]

Haha, grapjas.

Ik heb er eentje besteld voor die €355. Zal wel geannuleerd worden, maar als ik hem krijg :9

Doet me denken aan Paradigit die een gewilde CPU vier jaar geleden voor 40% minder te koop had. Daar hebben de eerste bestellers hem wel gekregen voor die prijs (don't ask :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:43

Illusion

(the art of)

Hij is gedekt door amazon’s a-z garantie, mits je via amazon betaalt. Dus ja :).
Als je die garantie claimt, zal amazon die shop daarna wel blokkeren.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Illusion schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:51:
[...]

Hij is gedekt door amazon’s a-z garantie, mits je via amazon betaalt. Dus ja :).
Precies.. Al meer ervaring mee. En zij betalen die shop ook niet, dus gelukkig loont de misdaad niet

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Illusion schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:51:
[...]

Desbetreffende shop heeft in Duitsland 4 sterren (80%) op basis van 12 maanden. Maar zo te zien komt de neergang grotendeels van de laatste maand omdat ze schijnbaar '5-delige' mondkapjes verkochten en de kopers 5 mondkapjes verwachtten :D. De 'all time' beoordeling staat op 93% positief).

Ik heb ook wel eens wat geleverd gekregen wat niet overeen kwam, of te weinig. Maar met Amazon nooit gezeur. Altijd snel opgelost. Zoals werkhandschoenen die per 8 (paar) zouden gaan. Krijg ik een pakje van 3. Ik bellen en natuurlijk geen probleem; ze zouden het nogmaals sturen (haha). En aldus geschiedde; nog 3. Daarna de helft van m'n betaling teruggekregen (voorstel Amazon). Helemaal prima hoor.

[ Voor 26% gewijzigd door kabeltjekabel op 14-05-2020 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
prein2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:02:
[...]

Precies.. Al meer ervaring mee. En zij betalen die shop ook niet, dus gelukkig loont de misdaad niet
Kan natuurlijk ook gewoon een foutje zijn van die shop he. Niet alles wat niet klopt heeft een crimineel motief.

Ik heb ook eens gewerkt voor een webwinkel waarvan de software een prijs van €0,00 gaf bij een sync fout 8)7. Dat geeft veel meer werk dan dat het gewoon €99.999,99 wordt; dan krijg je tenminste geen bestellingen die je moet annuleren :+

[ Voor 26% gewijzigd door kabeltjekabel op 14-05-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-05 15:46
Ik zit te twijfelen welke bovenfrees ik aan moet schaffen.

Festool OF1010
https://www.mastertools.n...bovenfrees-of-1010-ebqset

of

Makita DRT50RTJX3
https://www.mastertools.n...-18v-5-0ah-li-ion-in-mbox

Festool is bekend, kwaliteit ten top en daar betaal je voor. Het is een complete machine met geleiderail en de gebruikelijke accessoires.

De Makita werd aangeraden door een collega, 4 machines in 1, meestal ben ik daar een beetje huiverig voor omdat je dan vaak 4 nét-niet-machines in 1 hebt. Doch is Makita natuurlijk ook een prima merk met een goede reputatie en ook voor de professional.

De machine wordt alleen hobbymatig gebruikt, ik heb nu een Elu MOF 96 die ik er dan uit doe.

De Makita heeft zogezegd 4 frezen in 1, de bovenfrees, kantenfrees, hoekfrees, en gedecentreerde frees.
De meeste van deze dingen kan de bovenfrees ook, ik zie de meerwaarde van de verschillende voeten niet zo zeer (het is hobby, dus iets langer ergens mee bezig zijn vind ik niet zo erg), het is misschien af en toe net iets makkelijker, of zien jullie dat heel anders?
Wat ik wel interessant vind is de accu (2 zelfs dus zonder prik komen zitten is er bijna niet bij), zodat je meer bewegingsvrijheid hebt.

De Festool, tsja, is gewoon een hele goede bovenfrees die ik van m'n leven niet verslijt. Het werkt als een tierelier.
Verder is natuurlijk alles van het groene merk extreem duur.
Ik heb wel al wat andere machines van Festool vandaar dat mijn hart naar deze frees wijst, maar mijn hart en portemonnee trekken me in dubio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Heb voor dat geld twee machines gekocht:
een kleine accumachine
en een zware tafel machine

Die combinatie werkt voor mij perfect! Vooral dat kleine Bosch ding is geweldig als kantenfrees ding. De Triton kun je op z'n kop onder een tafel hangen.

Dan heb je en de kracht en de flexibiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

MJV

hammy87 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:44:
[...]

Nee, afgelopen vrijdag kreeg ik dit te horen:

[...]

Bij het artikel zelf staat nu wel een leverdatum van 20mei.. Maar ik ga er nog even een mail tegenaan gooien..

@MJV Bij jou al verstuurd, 72uur zijn voorbij :P
En inmiddels verstuurd. Alleen iets verkeerd gegaan:
12:56 PM
Mogelijke vertraging in de bezorging als gevolg van aankomst bij onjuiste transportdienst
Nuremberg, Bavaria DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Aardappel

Ik heb de OF1010 :Y machtige machine, echt een topding *O*

Ding heeft één nadeel, en dat is het werken met de kopieerringen. |:(

Om die te plaatsen moet je een centreerdoorn in de opnameschacht doen en deze centreren (duh :+ ) en deze fixeren, dan schroef je de centreerring vast en moet je de centreerdoorn weer lossen en dan kun je je freesje plaatsen.

Ik heb veel cirkels en andere fratsen moeten frezen met cirkelmallen en uitsparingen met het MFS multifreessjabloon en dat wordt je echt heel snel zat.
Verwacht je dat minder te gaan doen is dat geen issue maar ik wou je er graag op wijzen.
Verwacht je dat gebruik wel, kijk even naar de iets duurdere OF1400, die maakt gebruik van kopieerringen die je vastklikt in de zool waardoor ze automatisch gecentreerd zijn.

Een alternatief voor de festool vind je in het blauwe kamp, in de vorm van de GOF1250 van Bosch Pro. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26SQk1ejtQuxf0LNvEXsB5erlfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZsuEqe39LT2R9fVAoS1QSaV.jpg?f=fotoalbum_large

Een accumachine..zoals de makita.....mja....ik frees nagenoeg altijd met de stofzuiger erop dus je zit al vast aan een slang :P
Voor de rest weet ik niets van die machine.

Accesoires van Bosch zoals een geleiderail zijn ook veel goedkoper dan het spul uit het groene kamp.
Ik heb zelfs laatst mijn festool rails van de OF verkocht omdat ik ze nooit gebruik met mijn frees.

[ Voor 13% gewijzigd door Fraggert op 14-05-2020 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het is wel een beetje @Aardappels met peren vergelijken een 1000W bovenfrees vs. de accu-variant van een 700W kantenfrees (die je met de bijgeleverde accessoires ook als bovenfrees kan hanteren).

Allebei prima machines, maar wat ben je er mee van plan? En wat is de reden om de Elu de deur uit te doen?

Ik heb de 230V versie van die Makita set en dat bevalt prima, maar een echte krachtpatser is het niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 14-05-2020 18:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Ik heb gisteren ook bij bovengenoemde shop de Makita lf1000 gekocht voor €305.
ook inmiddels verzonden, aankomstdatum rond de 23e, ben benieuwd. Verzending via GLS volgens Amazon, maar heb nog geen t&t gezien. Anders idd via de AZ garantie van Amazon of via mijn CC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Ik heb zelf een Makitafrees op 230v gekocht laatst en heb spijt dat ik niet voor de Festo gegaan ben.

Die werkt veel lekkerder , alleen al ergonomie van de handgreep tijdens het frezen, en qua instellen werkt de Festo ook net even lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Aardappel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:16:
Ik zit te twijfelen welke bovenfrees ik aan moet schaffen.

Festool OF1010
https://www.mastertools.n...bovenfrees-of-1010-ebqset

of

Makita DRT50RTJX3
https://www.mastertools.n...-18v-5-0ah-li-ion-in-mbox

Festool is bekend, kwaliteit ten top en daar betaal je voor. Het is een complete machine met geleiderail en de gebruikelijke accessoires.

De Makita werd aangeraden door een collega, 4 machines in 1, meestal ben ik daar een beetje huiverig voor omdat je dan vaak 4 nét-niet-machines in 1 hebt. Doch is Makita natuurlijk ook een prima merk met een goede reputatie en ook voor de professional.

De machine wordt alleen hobbymatig gebruikt, ik heb nu een Elu MOF 96 die ik er dan uit doe.

De Makita heeft zogezegd 4 frezen in 1, de bovenfrees, kantenfrees, hoekfrees, en gedecentreerde frees.
De meeste van deze dingen kan de bovenfrees ook, ik zie de meerwaarde van de verschillende voeten niet zo zeer (het is hobby, dus iets langer ergens mee bezig zijn vind ik niet zo erg), het is misschien af en toe net iets makkelijker, of zien jullie dat heel anders?
Wat ik wel interessant vind is de accu (2 zelfs dus zonder prik komen zitten is er bijna niet bij), zodat je meer bewegingsvrijheid hebt.

De Festool, tsja, is gewoon een hele goede bovenfrees die ik van m'n leven niet verslijt. Het werkt als een tierelier.
Verder is natuurlijk alles van het groene merk extreem duur.
Ik heb wel al wat andere machines van Festool vandaar dat mijn hart naar deze frees wijst, maar mijn hart en portemonnee trekken me in dubio.
Een kantenfrees is qua gebruiksgemak echt wel een verschil met een lompe bovenfrees voor de kantjes. Maar ik wist het wel; de Festool en een losse el cheapo kantenfrees. Ga je de accu missen op een bovenfrees? Ja, het werkt echt fijn. Ga je de Festool missen als je voor de Makita gaat? Zeker weten. Krachtig ding, fantastische (bouw)kwaliteit en een geleiderail. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Fraggert schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:32:
Een alternatief voor de festool vind je in het blauwe kamp, in de vorm van de GOF1250 van Bosch Pro. d:)b
Als @Aardappel dan de Bosch nog overweegt, zou ik eerder voor de GOF 1250 LCE gaan, dan heb je ledjes rondom de frees + digitale dieptemeter.

Zoals al gezegd is het een slechte vergelijk tussen een 1000W+ bovenfrees t.o.v. accufrees. Ligt sterk aan het gebruiksdoel wat je beste optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-04 20:19
Cujo74 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:00:
[...]

Op basis van deze video's heb ik vorig jaar de parkside invalzaag gekocht voor € 60.
Inmiddels veelvuldig gebruikt en volledig naar tevredenheid.

Zie dat ie nu € 80,- kost, maar ik denk nog steeds redelijk onverslaanbaar op dit prijspeil.
Denk niet dat de Scheppach veel beter is bijvoorbeeld.
Natuurlijk is er beter maar dan ga je al snel praten over het drievoudige en meer.
Ik zag nu ook op de advertentie dat er een stofzak en extra koolborstels bij zitten (en eventueel een ander blad, maar dat is niet helemaal duidelijk), dus dat krijg je voor dat geld er nu bij. Ik ben trouwens ook heel blij met de Parkside invalzaag. Heb er een hulpstuk bij gemaakt en heb er al mijn plinten mee kunnen doen (check ook filmpjes van 10 minute workshop). En hij zaagt zo haaks als je zelf recht kunt kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

kabeltjekabel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:31:
[...]

Hij is in ieder geval weer van de site af..

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ik heb de Festool OF 1010, en kantfrezen is toch wel een nare bezigheid met dat ding. De uitsparing in de zool is namelijk nogal groot als je even R3 aan het frezen bent en je bij de hoek van je werkstuk aanbeland. Dan wordt het steunvlak vervelend klein. Dat kun je natuurlijk oplossen door de loopzool TP-OF er onder te zetten... maar dat is ook weer zes schroeven, dus laat maar zitten. Dat is net zoals het hier al genoemde werken met een kopieerring; dat gaat met de OF-1400 veel makkelijker; daar is het *klik* en gaan. Maar de OF-1400 is sowieso al lomper, dus voor het kantenfrezen blijft dat... meh. Je kunt natuurlijk als je ze beiden hebt de TP-OF zool permanent onder je OF-1010 laten zitten, maarja...

Ohja, detail; ik heb de OF-1400 ook :+

Ik heb wel eens overwogen de OF-500 kantenfrees ook te kopen... maar die vreet weer alleen die custom frezen... de OFK-700 is natuurlijk nog weer duurder, dus uiteindelijk nooit gedaan. Maar met klein spul gaat het ook prima op de moduletafel.
Twijfels schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:04:
[...]

Als @Aardappel dan de Bosch nog overweegt, zou ik eerder voor de GOF 1250 LCE gaan, dan heb je ledjes rondom de frees + digitale dieptemeter.

Zoals al gezegd is het een slechte vergelijk tussen een 1000W+ bovenfrees t.o.v. accufrees. Ligt sterk aan het gebruiksdoel wat je beste optie is.
Over 5 jaar is dat display natuurlijk kaduuk en baal je dat je niet gewoon een afleesbare schaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
prein2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:43:
[...]

Hij is in ieder geval weer van de site af..
Ik heb nog geen annulering. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
Vliegvlug schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:01:
[...]

Ja, overgezet van machine.

[...]

En ik de verkeerde :S :+

[...]

Het ging minder snel en ik had het idee dat ik harder moest duwen met de Metabo.
De beveiliging greep bij beide voor mijn gevoel redelijk gelijktijdig in bij het raken van de wapening.

[...]

Mijn machine is gloednieuw, wel wat 82mm dozen ik kalkzandsteen geboord en leidingen uitgehakt de dag en ochtend voordat ik de gaten in de vloer maakte, maar als die daarvan zo hard zou slijten lijkt me dat niet best.

Die Bosch van de aannemer had heel wat meer actie gezien zullen we maar zeggen ;)

[...]

Die had ik niet liggen en klinken prijzig, bovendien moesten die gaten er die dag in zitten dus online bestellen werd lastig.
Maar handige tip.
Vraag me alleen af of het handig is door de wapening heen te gaan, zit er vast niet voor niets.
Als je graag de fabrikant van SDS boortjes wil steunen in deze barre tijden door vaak nieuwe boortjes te kopen, is het een optie te proberen om door wapening heen te boren. Daarnaast is het ook erg handig als je de tijd wil doden, want je bent wel even bezig.

Als je gewoon een gat wil boren zou ik het niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Heeft iemand toevallig ervaring met deze dingen? Though built Adjustable sawhorse verstelbare, maar vooral haast volledig opvouwbare schragen. Ik heb echt een mini schuur waar ik nu al met moeite een werkbank/gereedschapsrek combi in heb gekregen, dus alles wat ruimte bespaart helpt. Nu nemen normale schragen al niet veel plek in, maar deze kan ik bij wijze van spreken nog aan het plafond kwijt.

Zat te denken dat het wel wat overkill is (sowieso deze uitvoering), maar vooral het ruimte besparende aspect sprak me aan. Zelfs de opvouwbare workbench die ik wilde maken haalt het hier niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:16
silmaril8 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:57:
[...]

Die accuboormachine is echt fenomenaal praktisch bij huis tuin en keuken gaten boren!
Ik kan mij niet voorstellen dat daar iemand spijt van kan krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door barry86 op 14-05-2020 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel

de iets duurdere OF1400, die maakt gebruik van kopieerringen die je vastklikt in de zool waardoor ze automatisch gecentreerd zijn.
Sommige mensen beweren dat de ringen op de OF-1400 te veel off-center vastklikken. Heb niet veel met de ringen en de 1400 gedaan, dus daar kan ik niks over zeggen. De keren dat ik er mee gewerkt heb zat de ring gewoon keurig in het midden.

Accesoires van Bosch zoals een geleiderail zijn ook veel goedkoper dan het spul uit het groene kamp.
Ik heb zelfs laatst mijn festool rails van de OF verkocht omdat ik ze nooit gebruik met mijn frees.
De Makita rails werken(*) ook met Festool en zijn ook een stuk voordeliger. De rail bij de OF-1010 is maar een 800mm railtje. Ik gebruik die vaker met de TS-55 om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
sheane schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:47:
Heeft iemand toevallig ervaring met deze dingen? Though built Adjustable sawhorse verstelbare, maar vooral haast volledig opvouwbare schragen. Ik heb echt een mini schuur waar ik nu al met moeite een werkbank/gereedschapsrek combi in heb gekregen, dus alles wat ruimte bespaart helpt. Nu nemen normale schragen al niet veel plek in, maar deze kan ik bij wijze van spreken nog aan het plafond kwijt.

Zat te denken dat het wel wat overkill is (sowieso deze uitvoering), maar vooral het ruimte besparende aspect sprak me aan. Zelfs de opvouwbare workbench die ik wilde maken haalt het hier niet bij.
Die zijn wel wat luxer dan het houten latjes geval van de Gamma. Maar ook die gaan gewoon aan het plafond tussen de vloerbalken van de zolderschuur. Net zoals de uitzettrap en de dakladder; die passen elk ook precies tussen de balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het bestellen bij Toolnation? Ik lees bij Google recensies hele slechte verhalen betreft de levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes

Je hebt ook wat simpelere van Stanley of Silverline. Die zijn €35-45. En je hebt ook nog hele simpele die niet kan opvouwen, maar wel plat inklappen.

En je hebt als alternatief ook de Bora centipede. Dat is een soort uitvouwbare werktafel zonder blad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Beun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:55:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het bestellen bij Toolnation? Ik lees bij Google recensies hele slechte verhalen betreft de levertijd.
Eigenlijk altijd wel gewoon binnen de aangegeven 1-4 werkdagen binnen, maar de laatste paar maanden daar niets meer gekocht, dus wellicht dat ze door Corona nu wat minder vlot zijn?

Of zijn al die recensies van mensen die vandaag besteld, morgen in huis verwachten? Daar doen ze inderdaad niet aan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MLLL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:45:
[...]

Ik heb zelf een Makitafrees op 230v gekocht laatst en heb spijt dat ik niet voor de Festo gegaan ben.

Die werkt veel lekkerder , alleen al ergonomie van de handgreep tijdens het frezen, en qua instellen werkt de Festo ook net even lekkerder.
+1

De pistoolgreep, ik zou niet meer anders willen _/-\o_ @Aardappel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Orion84 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:57:
[...]

Eigenlijk altijd wel gewoon binnen de aangegeven 1-4 werkdagen binnen, maar de laatste paar maanden daar niets meer gekocht, dus wellicht dat ze door Corona nu wat minder vlot zijn?

Of zijn al die recensies van mensen die vandaag besteld, morgen in huis verwachten? Daar doen ze inderdaad niet aan.
Ik heb bij Toolnation altijd het idee dat alles nog bij de leverancier vandaan moet komen. Alsof er geen voorraad is. Maar wel een professionele website alsof het een volwaardige webshop is. Er zijn bedrijven die de webshop "erbij" hebben naast een winkel en die leveren vaak ook de volgende dag.

Een ander soort webshop is Ecotools. Zij leveren bijvoorbeeld ook niet standaard de volgende dag, maar dat komt veel meer over alsof ze nooit hadden verwacht dat ze zo succesvol zouden zijn. Overigens kan je als je contact opneemt wel volgende dag geleverd krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03:03
Framoes schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:05:
[...]

Ik heb bij Toolnation altijd het idee dat alles nog bij de leverancier vandaan moet komen. Alsof er geen voorraad is. Maar wel een professionele website alsof het een volwaardige webshop is. Er zijn bedrijven die de webshop "erbij" hebben naast een winkel en die leveren vaak ook de volgende dag.

Een ander soort webshop is Ecotools. Zij leveren bijvoorbeeld ook niet standaard de volgende dag, maar dat komt veel meer over alsof ze nooit hadden verwacht dat ze zo succesvol zouden zijn. Overigens kan je als je contact opneemt wel volgende dag geleverd krijgen.
Ik woon toevallig in de buurt van Toolnation (en ook de echte winkel die eraan ten grondslag lag Dirks Machines in Beek) en ik kan het tegendeel bevestigen... Ze hebben een behoorlijk groot magazijn bij de winkel in Beek en op Maastricht Airport. De winkel inNederweert ken ik niet. Op dit moment zijn ze nog een aanvullend kantoor en magazijn aan het bouwen op Maastricht Airport. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIx6XrtcPIXrHM9mYrJJOl_oOyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GsBXfBOnDJotBHum4D7H5QYi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
[...]

Goed om te lezen. Dan ga ik zo een bestelling plaatsen. Ik ben van plan om een overkapping te plaatsen en heb het nodige gereedschap aangeschaft:

Bosch blauw GKS 190 (handcirkelzaag)
Bosch blauw GSB 18v-110 (accuboorschroevendraaier)
Metabo KGS 216 M plus (afkortzaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03:03
Beun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:12:
[...]

Goed om te lezen. Dan ga ik zo een bestelling plaatsen. Ik ben van plan om een overkapping te plaatsen en heb het nodige gereedschap aangeschaft:

Voor die GSB zou ik ook even bij Toolstation kijken (inclusief gratis accu's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Fuel_80 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:12:
[...]

Ik woon toevallig in de buurt van Toolnation (en ook de echte winkel die eraan ten grondslag lag Dirks Machines in Beek) en ik kan het tegendeel bevestigen... Ze hebben een behoorlijk groot magazijn bij de winkel op Maastricht Airport, in Nederweert. Op dit moment zijn ze nog een aanvullend kantoor en magazijn aan het bouwen op Maastricht Airport. [Afbeelding]
Kijk, zo leer ik nog eens wat. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
Fuel_80 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:14:
[...]

Voor die GSB zou ik ook even bij Toolstation kijken (inclusief gratis accu's)
Deze heb ik zojuist daar besteld. Mede dankzij een actie van Bosch heb ik straks 5 accu's :D
Ik hoop dat het op tijd binnen is, over 10 werkdagen ga ik starten met het project. De levertijd zou binnen 8 werkdagen moeten zijn. Wellicht dat ik morgen even een belletje pleeg.

Al dit elektrische gereedschap werkt wel verslavend haha. Ben nu al aan het bedenken wat de volgende aankoop gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
Beun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:12:
[...]

Als je een overkapping gaat plaatsen, veel boven je hoofd werkt en zonder terugslag zware schroeven in wilt draaien zou ik je adviseren ook naar de GDX te kijken: https://www.toolstation.n...moeraanzetter-body/p71384

Ik kon mezelf niet bedwingen en heb de GSB 18v 85 C en de GDX 18V-200 C besteld. :+

@Beun de GDX is na twee dagen geleverd vanaf Toolstation. Gisteren de GSB besteld, ik verwacht/hoop dat hij morgen op de post gaat. Verder had ik de GOP 18V-28 nog in bestelling staan, ik zie niet dat hij weer op voorraad is, dus verwacht die overmorgen ook

[ Voor 15% gewijzigd door Alsjemenou op 14-05-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Alsjemenou schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:17:
[...]

Als je een overkapping gaat plaatsen, veel boven je hoofd werkt en zonder terugslag zware schroeven in wilt draaien zou ik je adviseren ook naar de GDX te kijken: https://www.toolstation.n...moeraanzetter-body/p71384

Ik kon mezelf niet bedwingen en heb de GSB 18v 85 C en de GDX 18V-200 C besteld. :+
Ik verwacht niet boven mijn hoofd te gaan werken. Een slagschroevendraaier staat zeker nog op het lijstje. Al verwacht ik met de GSB toch wel aardig zware schroeven (8x120) erin te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:34
[...]

@Beun de GDX is na twee dagen geleverd vanaf Toolstation. Gisteren de GSB besteld, ik verwacht/hoop dat hij morgen op de post gaat. Verder had ik de GOP 18V-28 nog in bestelling staan, ik zie niet dat hij weer op voorraad is, dus verwacht die overmorgen ook
Lees ik het nu goed dat je momenteel twee gratis accu's en een snellader krijgt bij besteding vanaf 165 ex btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Bobmeister schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:23:
[...]

Lees ik het nu goed dat je momenteel twee gratis accu's en een snellader krijgt bij besteding vanaf 165 ex btw?
Bosch doet je een 4Ah ProCore accu kado als je voor minsten €165 ex BTW koopt en Toolstation doet zelf een normale 4 Ah accu en een lader bij bepaalde machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
[...]

Mijn eerste en enige ervaring was zo kansloos dat ze mij nooit meer weer zien. CMT zaagbladen afbeelden als gratis product en vervolgens goedkope huismerk rommel opsturen (na 2 werkdagen), levertijd van 1-4 werkdagen die 3+ weken blijkt te zijn op de invalzaag waar het mij om ging... En dat ergens eind vorig jaar waar elke andere webshop het met een dag kon leveren. Vervolgens nog moeilijk doen over de verzendkosten die ik moet betalen voor het terugsturen van genoemde rommelblad bij het annuleren van de invalzaag die veels te laat geleverd zou worden.

Genoeg recensies die helaas hetzelfde probleem hadden als mij. Klantenservice ontwijkt ook elke vraag en na 3x vragen krijg je antwoord, meer dan één vraag tegelijk stellen heeft ook geen zin.

Maar gelukkig zijn er dus mensen die wel goede ervaringen hebben, ik kan het niet begrijpen dat ze nog bestaan met zo'n klantenservice helaas.

@Beun je bent bekend met dat de Metabo KGS vaak niet 100% haaks is en ook niet afstelbaar?

edit: ze beelden nog steeds een CMT blad bij de GKT 55 invalzaag af, maar kan het bij mij geleverde blad niet meer terugvinden op de site. Zou me wel sterk verbazen als ze het nu opeens wel bijleveren. De recensies op google zeggen m.i. ook wel genoeg. Toolnation een 3,7 Toolmax bijvoorbeeld een 4,7. Tja...

[ Voor 12% gewijzigd door Twijfels op 14-05-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
[...]

De snellader zat al bij mijn bestelling. Via Bosch kan je de aankoop registreren en krijg je per €165,- ex BTW een accu. Je kan maximaal 2 accu's bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Beun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:26:
[...]

De snellader zat al bij mijn bestelling. Via Bosch kan je de aankoop registreren en krijg je per €165,- ex BTW een accu. Je kan maximaal 2 accu's bemachtigen.
Het is dan wel de langzaamste snellader die ze hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
[...]

Waarom dan de -85? Ding is veel groter en zwaarder. Voor de dikste schroeven heb je de GDX toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
[...]

Ik heb bij Toolstation 3 machines gekocht. Dus 3 machines + 3 gratis accu's van Toolstation + 3 gratis snelladers van Toolstation + 2 gratis ProCore batterijen van Bosch.

@Beun ja hoor, de GSB gaat dat makkelijk redden. Dat is ook een beest!

[ Voor 8% gewijzigd door Alsjemenou op 14-05-2020 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
kabeltjekabel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:27:
[...]

Het is dan wel de langzaamste snellader die ze hebben :+
Met vijf accu's voor één machine hoef ik me daar geen zorgen over te maken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Twijfels schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:26:
[...]

@Beun je bent bekend met dat de Metabo KGS vaak niet 100% haaks is en ook niet afstelbaar?
Wat bedoel je precies met niet afstelbaar? De Metabo zal vooral gebruikt worden voor het afkorten van dakbeschot en rabat planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Nog een tip voor iemand die cempanelplaten moet zagen of een nette sleuf wil zagen in zandcement, of bijv. een bestaande tegelvloer wil zagen in een rechte lijn.

Ik doe dat met een Festo invalzaag met een 125 mm slijptolblad, asgat is marginaal groter maar daar merk je tijdens het zagen eigenlijk bijna niets van. Voordeel is dat je de geleiderail kunt gebruiken en met een stofzuiger aan de zaag heb je nauwelijks stofvorming.

Zo heb ik wel eens om u-profielen te plaatsen op diepte gezaagd in een cementdekvloer met linoliumzeil erboven op als rail zijnde voor schuifdeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
MLLL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:46:
Nog een tip voor iemand die cempanelplaten moet zagen of een nette sleuf wil zagen in zandcement, of bijv. een bestaande tegelvloer wil zagen in een rechte lijn.

Ik doe dat met een Festo invalzaag met een 125 mm slijptolblad, asgat is marginaal groter maar daar merk je tijdens het zagen eigenlijk bijna niets van. Voordeel is dat je de geleiderail kunt gebruiken en met een stofzuiger aan de zaag heb je nauwelijks stofvorming.

Zo heb ik wel eens om u-profielen te plaatsen op diepte gezaagd in een cementdekvloer met linoliumzeil erboven op als rail zijnde voor schuifdeuren.
Daar heeft Festool tegenwoordig zelf ook een blad voor;
Festool 201910

https://www.festool.nl/accessoires/201910---160x2,2x20-dia4

Met gewoon de exact juiste sparing.

Ze hebben ook echte slijpers die op de rail passen; de DSC-AG 125 bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door kabeltjekabel op 14-05-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Beun schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:44:
[...]

Wat bedoel je precies met niet afstelbaar? De Metabo zal vooral gebruikt worden voor het afkorten van dakbeschot en rabat planken.
De KGS modellen staan er om bekend dat ze niet 100% haaks zagen, en dit ook niet verder af te stellen is zodat hij wel 100% haaks zaagt (bij 0 graden instelling dus). Bij de betere afkortzagen kan je aan alle kanten boutjes aandraaien etc om te zorgen dat hij bij 0 graden ook perfect haaks zaagt. Check deze link bijvoorbeeld. Hij zaagt op 87 graden en de plaat zelf is niet vlak, anderen zeggen wel geluk te hebben overigens. Maar je leest het vaak dat ze niet haaks zijn.

Voor wat dakbeschot en rabat niet zo belangrijk en dan is het prima zo. Maar mocht je ooit wat fijner / nauwkeuriger werk gaan doen in de toekomst is het de overweging een paar tientjes meer uit te geven.

Aangezien je al Bosch aan het inslaan bent, ik kan de GCM 8 SJL van harte aanbevelen, voldoende stelmogelijkheden en prima apparaat, maar helaas wel zo'n €100 duurder.

[ Voor 7% gewijzigd door Twijfels op 14-05-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

heb de 8ste een invalzaag (makita sp6000j) besteld incl rail, tas en blad (actie)
alles heb ik binnen (de 11de) maar _GEEN _ invalzaag nog...

die staat nog steeds in back-order en ik was er van overtuigd dat tijdens het bestellen voorraad was.... ofwel wordt vervolgd :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Zijn er hier trouwens mensen die de Bosch GIC 120 inspectiecamera hebben? Ik heb nu alleen zo'n USB kabeltje van ome Ali, maar de beeldkwaliteit is natuurlijk super beroerd, brandpunt veel te dichtbij, bij gebruik van de LED wordt gewoon alles wazig, etc. Die Bosch is nu in de aanbieding bij de Gamma, maar met z'n opgegeven resolutie van 320x240 en introductiedatum van vijf jaar geleden ben ik een beetje bang dat ik daarmee ook niks opschiet. Gebruik; in de spouw loeren, tussen vloer en plafond loeren om de zoveelste verborgen E-doos te vinden; dat soort werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Twijfels schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:48:
[...]

De KGS modellen staan er om bekend dat ze niet 100% haaks zagen, en dit ook niet verder af te stellen is zodat hij wel 100% haaks zaagt (bij 0 graden instelling dus). Bij de betere afkortzagen kan je aan alle kanten boutjes aandraaien etc om te zorgen dat hij bij 0 graden ook perfect haaks zaagt. Check deze link bijvoorbeeld. Hij zaagt op 87 graden en de plaat zelf is niet vlak, anderen zeggen wel geluk te hebben overigens. Maar je leest het vaak dat ze niet haaks zijn.

Voor wat dakbeschot en rabat niet zo belangrijk en dan is het prima zo. Maar mocht je ooit wat fijner / nauwkeuriger werk gaan doen in de toekomst is het de overweging een paar tientjes meer uit te geven.

Aangezien je al Bosch aan het inslaan bent, ik kan de GCM 8 SJL van harte aanbevelen, voldoende stelmogelijkheden en prima apparaat, maar helaas wel zo'n €100 duurder.
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Voor nu doe ik het met de Metabo, (is pas een week oud dus kan hem nog terugbrengen) maar dan kijk ik wanneer er een nieuwe moet komen naar de Bosch.
Ik las juist op Tweakers positieve ervaringen betreft de Metabo, dat is de reden dat ik deze heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zij dat corona-tijd verhalen, of in het algemeen?

Ik heb prima ervaringen met de levertijden van TN door de jaren heen.

In de corona-tijd echter heb ik nog nergens een bestelling geplaatst. Ik hoor idd veel leveringsproblemen, ook in de hi-fi-scene, ik denk dat dus niet zozeer aan TN ligt, maar aan de huidige stand van zaken qua platliggen van nagenieg de halve wereld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Baytep schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:25:
[...]

Heb voor dat geld twee machines gekocht:
een kleine accumachine
en een zware tafel machine

Die combinatie werkt voor mij perfect! Vooral dat kleine Bosch ding is geweldig als kantenfrees ding. De Triton kun je op z'n kop onder een tafel hangen.

Dan heb je en de kracht en de flexibiliteit
Die eerste is leuk als je dus al spul hebt van Bosch, heb ik niet dus dan moet ik er weer een accu (liever 2 dan) en lader bij kopen.
Triton heb ik ook niets van, maar dacht dat dat wel compatibel was met Festool, maar liever heb ik één goede allround machine.
@Aardappel

Ik heb de OF1010 :Y machtige machine, echt een topding *O*

Ding heeft één nadeel, en dat is het werken met de kopieerringen. |:(

Om die te plaatsen moet je een centreerdoorn in de opnameschacht doen en deze centreren (duh :+ ) en deze fixeren, dan schroef je de centreerring vast en moet je de centreerdoorn weer lossen en dan kun je je freesje plaatsen.

Ik heb veel cirkels en andere fratsen moeten frezen met cirkelmallen en uitsparingen met het MFS multifreessjabloon en dat wordt je echt heel snel zat.
Verwacht je dat minder te gaan doen is dat geen issue maar ik wou je er graag op wijzen.
Verwacht je dat gebruik wel, kijk even naar de iets duurdere OF1400, die maakt gebruik van kopieerringen die je vastklikt in de zool waardoor ze automatisch gecentreerd zijn.

[Afbeelding]

Een accumachine..zoals de makita.....mja....ik frees nagenoeg altijd met de stofzuiger erop dus je zit al vast aan een slang :P
Voor de rest weet ik niets van die machine.

Bedankt voor je input.
Toevallig een aantal cirkels moeten maken met mijn huidige frees, maar denk niet dat het iets is wat ik nou nog heel erg vaak moet doen.
De rail zit er bij voor 2 tientjes, daar kan ik 'n niet voor laten liggen natuurlijk. Ik heb al 2 geleiderails maar nog geen van 800 dus dat is ook wel handig.

De stofzuiger is ook nog een dingetje, daar maak ik straks/binnenkort nog een post over want ik wil er inderdaad een stofzuiger op aansluiten, dus zit je inderdaad met de slag (die dan toch al meer in de weg zit dan een snoer).
Orion84 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:41:
Het is wel een beetje @Aardappels met peren vergelijken een 1000W bovenfrees vs. de accu-variant van een 700W kantenfrees (die je met de bijgeleverde accessoires ook als bovenfrees kan hanteren).

Allebei prima machines, maar wat ben je er mee van plan? En wat is de reden om de Elu de deur uit te doen?

Ik heb de 230V versie van die Makita set en dat bevalt prima, maar een echte krachtpatser is het niet.
Misschien is het ook wel een beetje krom, ik kon natuurlijk ook de 230V versie kiezen, maar dan valt voor mij een aanzienlijk pluspunt tegenover de Festool weg.
Het is voor huis-tuin-en-keukengebruik, misschien wel wat overdreven om een Festool te nemen maar ik koop liever één keer iets goeds.
De Elu gaat eruit omdat ik 'm niet prettig vind werken, is ooit voor weinig gekocht en ik wist niet zeker of ik nou wel echt met een freesmachine ging werken, maar het werk (of eigenlijk het resultaat) beviel me wel vandaar de serieuze kandidaat.
MLLL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:45:
[...]

Oké, weer een streepje voor de Festool :P
Alsjemenou schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:55:
[...]

Een kantenfrees is qua gebruiksgemak echt wel een verschil met een lompe bovenfrees voor de kantjes. Maar ik wist het wel; de Festool en een losse el cheapo kantenfrees. Ga je de accu missen op een bovenfrees? Ja, het werkt echt fijn. Ga je de Festool missen als je voor de Makita gaat? Zeker weten. Krachtig ding, fantastische (bouw)kwaliteit en een geleiderail. :9~
En nog een streepje voor kamp groen.
Hier heb ik ook nog aan gedacht, desnoods een kantenfreesje van Parkside :+
Maar als het wat langer duurt is het ook niet erg, ik hoef er m'n boterham niet mee te verdienen.
Twijfels schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:04:
[...]

De Bosch is een mooi apparaat, maar wilde het bij deze 2 houden (veelzijdigheid t.o.v. kwaliteit).
Het gebruiksdoel is niet echt te noemen, alles wat op m'n pad komt dat ik aandurf.
kabeltjekabel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:43:
Ik heb de Festool OF 1010, en kantfrezen is toch wel een nare bezigheid met dat ding. De uitsparing in de zool is namelijk nogal groot als je even R3 aan het frezen bent en je bij de hoek van je werkstuk aanbeland. Dan wordt het steunvlak vervelend klein. Dat kun je natuurlijk oplossen door de loopzool TP-OF er onder te zetten... maar dat is ook weer zes schroeven, dus laat maar zitten. Dat is net zoals het hier al genoemde werken met een kopieerring; dat gaat met de OF-1400 veel makkelijker; daar is het *klik* en gaan. Maar de OF-1400 is sowieso al lomper, dus voor het kantenfrezen blijft dat... meh. Je kunt natuurlijk als je ze beiden hebt de TP-OF zool permanent onder je OF-1010 laten zitten, maarja...

Ohja, detail; ik heb de OF-1400 ook :+

Ik heb wel eens overwogen de OF-500 kantenfrees ook te kopen... maar die vreet weer alleen die custom frezen... de OFK-700 is natuurlijk nog weer duurder, dus uiteindelijk nooit gedaan. Maar met klein spul gaat het ook prima op de moduletafel.

[...]

Over 5 jaar is dat display natuurlijk kaduuk en baal je dat je niet gewoon een afleesbare schaal hebt.
You can't have your cake and eat it too
In dat geval maar iets meer klooien en rustiger aan dan altijd een lompere machine, die ook nog een klap meer munten kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

kabeltjekabel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:48:
[...]

Daar heeft Festool tegenwoordig zelf ook een blad voor;
Festool 201910

https://www.festool.nl/accessoires/201910---160x2,2x20-dia4

Met gewoon de exact juiste sparing.

Ze hebben ook echte slijpers die op de rail passen; de DSC-AG 125 bijvoorbeeld.
163 euro voor zo'n blad is een beetje aan de dure kant, dat zaagwerk komt in mijn geval sporadisch voor en een 125mm slijpblad heb ik altijd wel bij me.

En tegels en zandcement zal niet gaan met dat Festoolblad ben ik bang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prein2

prein2

@Aardappel sinds ik mijn bosch blauw kantenfrees heb (met snoer) heb ik mijn bovenfrees niet meer aangeraakt. Die machine is zo lekker licht en handzaam tov een bovenfrees dat ik er elke keer naar grijp..

Tuurlijk heeft ie een stuk minder power, maar sleuven van 10mm en 10 diep doet ie gewoon...

Als je in hardhout diepe sleuven moet frezen zal het vast een keer ophouden hoor, maar ik weet 't wel..

[ Voor 15% gewijzigd door prein2 op 14-05-2020 21:07 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel

Ik heb zelf deze:
https://www.toolstation.nl/opvouwbare-schragen-metaal/p51623

En dat is prima voor een plaat hout en een werkstuk of een deur.

Maar ik denk dat als ik deze voor 100 euro (2 stuks) kan kopen destijds dat ik dat had gedaan:
https://www.toolstation.n...pvouwbare-schragen/p58666

Een ton draagvermogen is gewoon letterlijk 10x zo veel.
En je kun er iets inhaken wat me wel handig lijkt van tijd tot tijd.

Goed ze zijn 2x zo groot als ze ingeklapt zijn maar dan zijn ze nog steeds niet lomp.
Pagina: 1 ... 67 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic