Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:56

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

henkie196 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:53:
[...]

Het verschil is ook niet altijd even duidelijk, naar mijn idee.

Als ik bv. bij Mafell kijk, hebben ze een invalzaag, duidelijk genoeg. Ze hebben ook verschillende cirkelzagen, waarvan een aantal ook een diepte instelling hebben, iets minder duidelijk wat dan nog het verschil is met een invalzaag. Hun afkortzaag is ook geen stationaire machine (denk Metabo KGS serie, bv), maar een cirkelzaag met diepteinstelling en een speciale rails.

Eigenlijk hebben ze daar allemaal kenmerken van een invalzaag, mij is dan het verschil niet helemaal duidelijk meer.
Ik snap de verwarring ook wel hoor, ik had en paar pagina's terug nog even de onderlinge verschillen uitgelegd.

Ik heb het nog iets verder uitgewerkt hieronder:

Een invalzaag is een cirkelzaag. Maar een cirkelzaag hoeft dus geen invalzaag te zijn.

Er zijn namelijk nog 2 types cirkelzagen die geen invalzaag zijn.

Namelijk de cirkelzaag waarbij de zaagdiepte niet instelbaar is (dus een vaste zaagdiepte heeft) en de cirkelzaag waarbij je de zaagdiepte wél kunt instellen en daarna fixeert

Technisch gezien zou je kunnen zeggen dat van de zaag (waar je de zaagdiepte kunt aanpassen) het zaagblad kunt laten "invallen". Maar dat is niet zoals de term bedoelt is. Je kunt het blad laten zakken tot de gewenste diepte, niets meer, niets minder. Daarna fixeer je het blad om je zaagsnede te maken.
Zodra je dus het blad fixeert kun je het blad niet meer laten "invallen".

Bij een "échte" invalzaag kun je tijdens het zagen zelfs de diepte variëren. Dát is de eigenschap die een echte invalzaag een invalzaag maakt.

Of een zaag nu wel of niet op een rails past, doet eigenlijk niet terzake in het hele verhaal wat een invalzaag nou een invalzaag maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 13-05-2020 08:03 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:15
barry86 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:53:
Wat is nu het voordeel van een dure geleiderail als je ook een lat kan gebruiken?
Ik heb jaren langs een lat gezaagd en dat gaat prima maar je moet dan niet al te secuur hoeven te werken.
Als je 2 platen in een hoek onder verstek tegen elkaar wilt hebben krijg je dat nooit strak met een lat.

Een lat is nooit recht, dus een stuk plaat is al beter.
Maar dan mis je alsnog een aanslag aan een kant, waardoor je zaag weg kan lopen.

Met een geleiderail kun je echt super strak zagen, je zaag kan niet van links naar rechts bewegen waardoor je zaaglijn perfect is.
Ook heb je geen klemmen meer nodig om de lat op zijn plek te houden, de rail blijft goed liggen door het rubber op de onderzijde.
Hierdoor werk je ook nog eens sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-10 18:02
FRANQ schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:05:
[...]

Ik heb jaren langs een lat gezaagd en dat gaat prima maar je moet dan niet al te secuur hoeven te werken.
Als je 2 platen in een hoek onder verstek tegen elkaar wilt hebben krijg je dat nooit strak met een lat.

Een lat is nooit recht, dus een stuk plaat is al beter.
Maar dan mis je alsnog een aanslag aan een kant, waardoor je zaag weg kan lopen.

Met een geleiderail kun je echt super strak zagen, je zaag kan niet van links naar rechts bewegen waardoor je zaaglijn perfect is.
Ook heb je geen klemmen meer nodig om de lat op zijn plek te houden, de rail blijft goed liggen door het rubber op de onderzijde.
Hierdoor werk je ook nog eens sneller.
Vaak gebruik ik als lat mijn waterpas. Als het goed is, is die recht :+

Maar het argument dat je niet meer hoeft te klemmen is wel echt een voordeel/gemak inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05:55
Ook bij geleiderails kun en moet je (afhankelijk van het materiaal qua stroefheid) wel eens klemmen gebruiken. De rails is daar ook gewoon op voorzien door de sleuf aan de onderkant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:24

Flapmo

and back is gigi!

crimby schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:27:
[...]

zou een 25F of 26F ook voldoen? De 28F is wel erg prijzig (voor mij) ben ik bang.
Beetje laat, allicht al besteld, maar als je vooral gaatjes boort voor een schilderijtje hier en tv ophangen daar dan volstaat allicht groene Bosch? Ik heb een Bosch PHB2000RE van 75€ en die gaat door elke muur die je maar wilt. Laatst zelfs door twee vloerplaten heen lopen boren met een gatenkrans bij gebrek aan iets watergekoelds 7(8)7. Natuurlijk is Bosch blauw beter, ik dacht die koop ik later wel...maar denk niet dat het voor mij ooit nog gebeurd gezien wat ik met een boor doe. In je betonmuren duw je hem zo in.
Atlas schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:28:
Wat is jullie mening over aftekenhulpen zoals:
[Afbeelding]

Zinvol of niet? :)
Voor laminaat wil je wel ruimte tussen muur en laminaat dus loop je alsnog die dingen extra terug te duwen. Dat zie je nooit op de reclames van die dingen..

Maar als je zelf in uittekenen geen held bent kan het allicht handig zijn. Dan maar hopen dat je geen 270 graden deurposten tegenkomt zoals hier. Dat ding kan geen hoekjes om..

Ik zou wel het gevoel missen dat ik een echte meester laminaat legger ben als ik weer eens een onmogelijke plank in 1x perfect heb uitgetekend en hij heerlijk tussen je deurposten glijdt en aan beide kanten omsluit (met terugval) :+.

[ Voor 33% gewijzigd door Flapmo op 13-05-2020 08:41 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
IMHO het grootste voordeel van zagen op een liniaal versus langs een lat is dat je met een lat steeds rekening moet houden met de afmeting van de lat tot je zaagblad, terwijl je een liniaal rechtstreeks op je lijn legt. Bracht mij een enorm voordeel in productiviteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-10 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Alsjemenou schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:51:
IMHO het grootste voordeel van zagen op een liniaal versus langs een lat is dat je met een lat steeds rekening moet houden met de afmeting van de lat tot je zaagblad, terwijl je een liniaal rechtstreeks op je lijn legt. Bracht mij een enorm voordeel in productiviteit.
En met een liniaal heb je ook nooit het probleem dat je per ongeluk iets scheef begint, waardoor je zaag van de lat wegloopt, of naar de lat toe en zichzelf klem zaagt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Orion84 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:55:
[...]
En met een liniaal heb je ook nooit het probleem dat je per ongeluk iets scheef begint, waardoor je zaag van de lat wegloopt, of naar de lat toe en zichzelf klem zaagt.
Eens. Ik had zelf altijd het probleem dat ik de voorkant vastklemde, waardoor de achterkant versprong en bij het corrigeren van de achterkant versprong de voorkant weer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 11:32
wheel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:58:
[...]

Knipex. Maar denk je niet dat het veel netter is om aan de andere kant de schroeven eruit te draaien en te vervangen door kortere?
Achter de schutting is een stenen berging neergezet, waardoor je niet aan de achterkant er bij komt :)

Ik ga de schroeven met de haakse slijper te lijf en bestel alsnog een Knippex _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:27
Ik ben in de markt voor een afkortzaag. Wij hebben een zolderverbouwing gepland en nog wat andere kleinere hobby projecten en dus leek me het wel handig om een afkortzaag te hebben, geen item waar je niet echt zonder kan, maar toch wel erg makkelijk om te hebben. Budget is rond de €300,- en ik heb de volgende wensen: Nauwkeurig (haaks) zagen. Goed stelbaar. Fatsoenlijke afzuigmogelijkheden.

Ik liep eerst tegen een zaag van Metabo (kgs 254m) aan, maar kwam erachter dat deze niet goed af te stellen is. Dus deze viel wat mij betreft al af. Ik ben ook de Bosch GCM 8 SJL tegengekomen, volgens mij een prima zaag die overeenkomt met mijn wensen. Ik geloof dat de ervaringen hier met deze zaag ook wel goed zijn. Daarnaast heb ik ook wat Bosch Blauw materiaal, en staat dit natuurlijk beter ;)

Nu mijn vraag, zijn dit soort machines vaak in de aanbieding? Loont het te wachten op een aanbieding of komt dit in de praktijk niet vaak voor?

Daarnaast zit ik nog met een vraag over de afzuiging. Een beetje fatsoenlijk bouwstofzuiger, geven ze niet weg, is het ook mogelijk om een goedkopere bouwstofzuiger te gebruiken? of raden jullie dit af?
Er zal voornamelijk hout mee worden gezaagd. Ik ben al wat stofzuigers tegengekomen in dit topic, maar het blijft voor mij lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Luuk84 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:04:
Ik ben in de markt voor een afkortzaag. Wij hebben een zolderverbouwing gepland en nog wat andere kleinere hobby projecten en dus leek me het wel handig om een afkortzaag te hebben, geen item waar je niet echt zonder kan, maar toch wel erg makkelijk om te hebben. Budget is rond de €300,- en ik heb de volgende wensen: Nauwkeurig (haaks) zagen. Goed stelbaar. Fatsoenlijke afzuigmogelijkheden.

Ik liep eerst tegen een zaag van Metabo (kgs 254m) aan, maar kwam erachter dat deze niet goed af te stellen is. Dus deze viel wat mij betreft al af. Ik ben ook de Bosch GCM 8 SJL tegengekomen, volgens mij een prima zaag die overeenkomt met mijn wensen. Ik geloof dat de ervaringen hier met deze zaag ook wel goed zijn. Daarnaast heb ik ook wat Bosch Blauw materiaal, en staat dit natuurlijk beter ;)

Nu mijn vraag, zijn dit soort machines vaak in de aanbieding? Loont het te wachten op een aanbieding of komt dit in de praktijk niet vaak voor?

Daarnaast zit ik nog met een vraag over de afzuiging. Een beetje fatsoenlijk bouwstofzuiger, geven ze niet weg, is het ook mogelijk om een goedkopere bouwstofzuiger te gebruiken? of raden jullie dit af?
Er zal voornamelijk hout mee worden gezaagd. Ik ben al wat stofzuigers tegengekomen in dit topic, maar het blijft voor mij lastig.
Buiten het feit dat 300 euro een beste klap geld is, zit je net even boven de onderkant van de markt.

Dus,net als de recent gevoerde zaagtafel-discussie, verwacht even wat afstelwerk etc.

Over de genoemde blauwe Bosch GCM....die is ook niet heilig :

Afkortzaag laat diepe zaag markeringen achter

Ikzelf heb al jaren (15+) een groene Bosch PCM8S, met een beetje afstelwerk (en laatst een nieuw Ecotools-zaagbladje) zaagt dat ding voor mijn haaks genoeg.

Moet het echt extreem nauwkeurig.....dan zaag ik bijna al het spul grof op maat en werk ik daarna fijn af met mijn invalzaag en bovenfrees of handgereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:14

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Die metabo heeft een groter zaagblad en daardoor kun je dikkere balken zagen. Het vergelijk is dus niet helemaal eerlijk, je zou moeten vergelijken met de bosch 254 mm of de kgs216m

Overigens is de metabo prima kwaliteit voor het geld, maar idd echt een bouwzaag. Voor het zagen van perfecte hoeken etc heb je betere en duurdere opties

@bouwstofzuigers.. Wat vind jij een goedkope... Je hoeft echt geen 600€ uit te geven voor een zolderverbouwing. Er zijn hier goede ervaringen met de makita en de Karcher wd6p in het lagere segment. Dan zit je uit m'n hoofd rond de 250€. Goedkoper is vaak een gok, maar ja, alles is ook weer beter dan niets en ik kan niet in je portemonnee kijken. Ook niet in je longen overigens 😉

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:28
abbeyrules schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:59:
[...]

Achter de schutting is een stenen berging neergezet, waardoor je niet aan de achterkant er bij komt :)

Ik ga de schroeven met de haakse slijper te lijf en bestel alsnog een Knippex _/-\o_
Ah, dat verklaart. Eventueel nog een optie: met een multitool met een zaagblad plat over de platen de schroeven afzagen. Of, als de L-steunen aan jouw kant zitten, het paneel even demonteren en alsnog de schroeven vervangen :*)

[ Voor 11% gewijzigd door wheel op 13-05-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

wheel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:17:
[...]

Ah, dat verklaart. Eventueel nog een optie: met een multitool met een zaagblad plat over de platen de schroeven afzagen nog een optie.
@abbeyrules Dit heb ik wel eens gedaan, daarna met de schuurmachine eroverheen en daarna geschilderd. Niets meer van te zien.

Volgens mij moet je wel oppassen met roest nadat je een (verzinkte) schroef hebt afgezaagd... Bij rvs natuurlijk niet.

PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Orion84 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:55:
[...]
Mochten er mensen zijn die hun eigen lineaal willen maken.

Ik heb dat ook eens quick and drty gedaan voor mijn oldskool Bosch handcirkelzaag (met vaste, niet-verstelbare zaagdiepte in case any-one was wondering :+ )

Deze lineaal heeft 2 kanten, 1 voor 90 graad en 1 voor 45 graad verstek.

De houten lat heb ik laten doorlopen zodat bij het begin en einde van de zaagbeweging de zaag paralel gehouden kan worden aan de zaagsnede.

Het MDF heb ik na het verlijmen van de houten strip doorgezaagd, net zoals de rbberstrip op een "echte" geleiderail waardoor ik de lineaal op de aftekenlijn kon leggen en nauwkeurig genoeg kon zagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3p8Y_qzmbQUCdqxRMKaAyG5sVsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZHRvPLi2UmNCrmHpXwAKIxB.jpg?f=fotoalbum_large

Werkte prima om mee te beginnen, maar een echte geleiderail met anti-schuifrubbers en klemmogelijkheid zonder de zaag dwars te zitten was echt een verademing.

i <3 my MT55cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Fraggert schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:12:
[...]

Buiten het feit dat 300 euro een beste klap geld is, zit je net even boven de onderkant van de markt.

Dus,net als de recent gevoerde zaagtafel-discussie, verwacht even wat afstelwerk etc.

Over de genoemde blauwe Bosch GCM....die is ook niet heilig :

Afkortzaag laat diepe zaag markeringen achter

Ikzelf heb al jaren (15+) een groene Bosch PCM8S, met een beetje afstelwerk (en laatst een nieuw Ecotools-zaagbladje) zaagt dat ding voor mijn haaks genoeg.

Moet het echt extreem nauwkeurig.....dan zaag ik bijna al het spul grof op maat en werk ik daarna fijn af met mijn invalzaag en bovenfrees of handgereedschap.
Ik begrijp dat dit nog wel de onderkant van de markt is, maar ik mag aannemen dat er toch wel wat verschil zit in een Einhell machine van de bouwmarkt en een Bosch blauw apparaat of duurdere Metabo. Althans dat hoop ik dan toch :$

Afstelwerk is op zich niet erg, als het maar kan.

Heb even je link bekeken, en dit lijkt me toch gewoon een maandagmorgen model of een slecht zaagblad? Zou niet moeten kunnen natuurlijk, maar ik schrik hier niet direct van. Ik denk dat je van elk model zaag wel een slechte ervaring kan vinden, als het merendeel maar goed is :)
prein2 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:16:
[...]

Die metabo heeft een groter zaagblad en daardoor kun je dikkere balken zagen. Het vergelijk is dus niet helemaal eerlijk, je zou moeten vergelijken met de bosch 254 mm of de kgs216m

Overigens is de metabo prima kwaliteit voor het geld, maar idd echt een bouwzaag. Voor het zagen van perfecte hoeken etc heb je betere en duurdere opties

@bouwstofzuigers.. Wat vind jij een goedkope... Je hoeft echt geen 600€ uit te geven voor een zolderverbouwing. Er zijn hier goede ervaringen met de makita en de Karcher wd6p in het lagere segment. Dan zit je uit m'n hoofd rond de 250€. Goedkoper is vaak een gok, maar ja, alles is ook weer beter dan niets en ik kan niet in je portemonnee kijken. Ook niet in je longen overigens 😉
Klopt het vergelijk was niet helemaal eerlijk.

Mijn gebrek en kennis en ervaring met bouwstofzuigers maakt het voor mij lastig om in te schatten wat verstandig is om te doen. Maximaal €200,- lijkt me toch wel een budget waar je iets mee zou moeten kunnen? Perfecte afzuiging hoeft het niet te zijn, maar het moet ook nog wel wat toevoegen, anders kan ik net zo goed niks aansluiten :+
Ik vind het ook lastig omdat niet alle stofzuigers gecertificeerd zijn. Hoe verhoud zo'n Karcher wd6p zich t.o.v. een L-klasse stofzuiger van +/- 200 euro, wat vaak een instapmodel bij de 'grote namen' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 21:27
RevellNL schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:08:
Ik heb op 29 April nog bij Mastertools de DTD171 besteld en heb vanmiddag bij de zoveelste keer navragen gehoord dat hij waarschijnlijk volgende week bij hen binnenkomt waarna ze hem gaan versturen.

En afgelopen weekend een bestelling bij MTools geplaatst die gisteravond bezorgd zou worden, maar deze staat nog op "Bezig met verwerken" op hun site. Telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar..

Gaat lekker zo, ik snap dat ze het ontzettend druk hebben, maar je klanten een beetje op de hoogte houden van de vorderingen / veranderingen moet toch kunnen? :(
Je moet even kijken naar de foto's die ze op instagram zetten. Parkeerplaats vol aangeleverd gereedschap en eigen busjes gehuurd omdat PostNL niet alles mee kon nemen naar het depot. Het is vervelend dat de communicatie wat beperkt is, maar volgens mij is het gewoon te druk en hebben ze niet genoeg man. Ook bij hun leveranciers.

Ik moest iets retour sturen voor garantie en op mijn mail kreeg ik ook pas op dag 3 antwoord. Vervolgens m'n pakket weggebracht en gelijk die avond al melding bij track&trace dat de zending vertraagd was. Dat is overigens niks vergeleken bij de koffiemolen (ook een soort gereedschap, haha) die ik had besteld. Die zou binnen twee dagen worden geleverd, maar komt vandaag na bijna twee weken aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
Ik heb deze set voor 278 aangeschaft ; https://www.toolstation.n...verstekzaagmachine/p57541

GCM 8 SJL met onderstel. Dus als je niet direct nodig hebt?
Ik ben er heel blij mee. Laminaat gedaan, laatst mijn traptreden. Je kunt zo fijn nauwkeurig werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2

prein2

Luuk84 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:41:

Klopt het vergelijk was niet helemaal eerlijk.

Mijn gebrek en kennis en ervaring met bouwstofzuigers maakt het voor mij lastig om in te schatten wat verstandig is om te doen. Maximaal €200,- lijkt me toch wel een budget waar je iets mee zou moeten kunnen? Perfecte afzuiging hoeft het niet te zijn, maar het moet ook nog wel wat toevoegen, anders kan ik net zo goed niks aansluiten :+
Ik vind het ook lastig omdat niet alle stofzuigers gecertificeerd zijn. Hoe verhoud zo'n Karcher wd6p zich t.o.v. een L-klasse stofzuiger van +/- 200 euro, wat vaak een instapmodel bij de 'grote namen' is?
Is vergelijkbaar qua zuigkracht en reststof die je weer de lucht in blaast. De Karcher is dan weer wat groter, kun je als voor en nadeel zien. Ik heb de Karcher, en bosch 18v en een bosch met automatische filter reiniging. Denk dat het zuig resultaat vooral onzichtbaar verschilt (fijnstof)..
De Karcher heeft een stopcontact die je ook kan gebruiken zonder dat de stofzuiger aan gaat. Ook dat hij wel aangaat natuurlijk. Vind ik een groot voordeel tov de makita. Als ik aan de boot bezig ben, en ik wil bijvoorbeeld even met de föhn aan de slag, dan werkt de stofzuiger dus prima tussendoor als verlengsnoer. Misschien een first world problem, maar ik gebruik het vaker dan gedacht.. (Even tijdens pauze koffieapparaat eraan, vriend van mij had dan de stofzuiger kopen tijdens 't koffiezetten 😁.. Karcher als tafeltje, in plaats van koffieapparaat op de grond aan het verlengsnoer en zo)

[ Voor 37% gewijzigd door prein2 op 13-05-2020 10:01 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Luuk84 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:41:

Ik begrijp dat dit nog wel de onderkant van de markt is, maar ik mag aannemen dat er toch wel wat verschil zit in een Einhell machine van de bouwmarkt en een Bosch blauw apparaat of duurdere Metabo. Althans dat hoop ik dan toch :$

Afstelwerk is op zich niet erg, als het maar kan.

Heb even je link bekeken, en dit lijkt me toch gewoon een maandagmorgen model of een slecht zaagblad? Zou niet moeten kunnen natuurlijk, maar ik schrik hier niet direct van. Ik denk dat je van elk model zaag wel een slechte ervaring kan vinden, als het merendeel maar goed is :)
Dat verschil is er zeker, maar het is geen Festool Kapex van €1300

En een slecht zaagblad op die Bosch vind ik nou niet echt kunnen, ook niet op een 300 euro kostende blauwe bosch. Dat is wat anders dan wat afstelwerk moeten doen.

Je GCM zal het vanuit de doos waarschijnlijk een stuk stuk beter moeten kunnen doen dan mijn groene machine van bina 2 decenia ou in ek geval d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 17:22

Crazy-

Best life ever

Er staat een leuke Dewalt zaagtafel D27107-qs (https://www.bva-auctions..../lot/47486/14770871?pid=0) eind prijs is nu ongeveer 500 euro all-in.

ik ga deze even in de gaten houden komende paar uur ... ;-)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:06
Flapmo schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:33:
[...]

Beetje laat, allicht al besteld, maar als je vooral gaatjes boort voor een schilderijtje hier en tv ophangen daar dan volstaat allicht groene Bosch? Ik heb een Bosch PHB2000RE van 75€ en die gaat door elke muur die je maar wilt. Laatst zelfs door twee vloerplaten heen lopen boren met een gatenkrans bij gebrek aan iets watergekoelds 7(8)7. Natuurlijk is Bosch blauw beter, ik dacht die koop ik later wel...maar denk niet dat het voor mij ooit nog gebeurd gezien wat ik met een boor doe. In je betonmuren duw je hem zo in.
Nog niet gekocht, maar ik heb nu wel besloten om een van de blauwe Bosch's te halen. Ik weet alleen nog niet of ik de GBH 2-23 REA, 2-25 of 2-26 neem. Denk dat ik eind deze week of in het weekend een besluit neem en deze ga ophalen/bestellen. Als dan even snel de 2-28 in de aanbieding komt zou dat mooi zijn haha, maar gok van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Voor diy bouwklussen kun je ook uit de voeten met een Parkside of Einhell afkortzaagje van minder dan €100. Mocht je toch veel geld willen uitgeven, kijk dan naar DeWalt modellen, bijv. DWS774.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
-DarkShadow- schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:33:
[...]

Voor diy bouwklussen kun je ook uit de voeten met een Parkside of Einhell afkortzaagje van minder dan €100. Mocht je toch veel geld willen uitgeven, kijk dan naar DeWalt modellen, bijv. DWS774.
Ik heb een Einhell, maar na een jaar gebruik zijn er al twee onderdelen afgebroken. Dus ja je kan ermee uit de voeten, maar verwacht geen solide kwaliteit van zowel het apparaat als het zaagwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Alsjemenou schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:35:
[...]

Ik heb een Einhell, maar na een jaar gebruik zijn er al twee onderdelen afgebroken. Dus ja je kan ermee uit de voeten, maar verwacht geen solide kwaliteit van zowel het apparaat als het zaagwerk.
Dit beaam ik - echter dan met PowerPlus - binnen no-time waren er toch hendels afgebroken, lamp defect etc. Dan wordt het lastig afstellen.

Voor het grove werk : prima ... maar verstek over de as of lengte; is al lastiger geworden. Ga nu er ijzeren hendels ofzo op lassen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 07:49
Fraggert schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:11:
[...]

@ranjo de 7485 is de opvolger van haast wel één van de meest gebruikte zaagtafels de 745.
....

we horen hier graag je overwegingen welke zaag het is geworden d:)b
Tsja het onderwerp zaagtafels kwam langs, dus ik vond het een mooi moment om met mijn twijfels in te haken in dit topic. Dat terwijl ik al weken aan het dubben ben..

Helaas is het er niet veel beter op geworden qua keuzestress.. ik was nog helemaal niet op de hoogte van wat je allemaal met INCRA Mitre kan. En die 7385 is ook wel interessant, had ik nog niet op het oog. Dus dankzij dit topic weer wat twijfels er bij.

Als ik kijk wat ik met een zaagtafel voor nu in de planning heb, dan is dat het maken van ladekasten (van plaatmateriaal) voor in de hobbyschuur. En daarna wil ik eigenlijk luidsprekers gaan zelfbouwen, waardoor ook zaagsnedes in hoeken gemaakt gaan worden. Maar daarbuiten ben ik er ook weer niet zo veel mee bezig. Ik heb een Parkside invalzaag, en hoewel vast niet helemaal representatief, merk ik dat ik daarmee niet heel precies kan zagen. Al met al neig ik nog steeds naar de gts 635-216 omdat die toch wat goedkoper is dan de ~500 euro range modellen.

Tsja, en dan hoor ik ook nog dat mijn opa nog ergens een tafel heeft die ik "gewoon" mag lenen als ik hem nodig heb. Maar ergens wil je op een gegeven moment gewoon zelf z'n apparaat hebben, is dat bij jullie bekend? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
ranjo schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Tsja het onderwerp zaagtafels kwam langs, dus ik vond het een mooi moment om met mijn twijfels in te haken in dit topic. Dat terwijl ik al weken aan het dubben ben..

Helaas is het er niet veel beter op geworden qua keuzestress.. ik was nog helemaal niet op de hoogte van wat je allemaal met INCRA Mitre kan. En die 7385 is ook wel interessant, had ik nog niet op het oog. Dus dankzij dit topic weer wat twijfels er bij.

Als ik kijk wat ik met een zaagtafel voor nu in de planning heb, dan is dat het maken van ladekasten (van plaatmateriaal) voor in de hobbyschuur. En daarna wil ik eigenlijk luidsprekers gaan zelfbouwen, waardoor ook zaagsnedes in hoeken gemaakt gaan worden. Maar daarbuiten ben ik er ook weer niet zo veel mee bezig. Ik heb een Parkside invalzaag, en hoewel vast niet helemaal representatief, merk ik dat ik daarmee niet heel precies kan zagen. Al met al neig ik nog steeds naar de gts 635-216 omdat die toch wat goedkoper is dan de ~500 euro range modellen.

Tsja, en dan hoor ik ook nog dat mijn opa nog ergens een tafel heeft die ik "gewoon" mag lenen als ik hem nodig heb. Maar ergens wil je op een gegeven moment gewoon zelf z'n apparaat hebben, is dat bij jullie bekend? :+
Heel bekend. Als je opa de tafel niet mist en je wilt kijken hoevaak je de tafel daadwerkelijk gaat gebruiken, zou ik zeker je opa vragen die een tijdje te mogen lenen. Geef hem een lekkere rollade en dan hoef je je niet zo snel schuldig te voelen dat je hem voor een langere tijd mag lenen.

Als je merkt dat je de tafel erg vaak gebruikt, schaf je er dan toch eentje aan? Dan hoef je ook niet zozeer te dubben over de prijs, dan weet je gewoon dat je hem vaak nodig hebt.

Voor de dingen die je aangeeft lijkt mij een invalzaag veel bruikbaarder voor plaatmateriaal. Om nog maar meer twijfel te zaaien. Maar probeer het werk eerst te doen met de tafel van je opa, en je ziet vanzelf wat je moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 08:41
Vandaag mijn metabo multitool binnengekregen. Ik maakte de kartonnen doos open en de kunstof box waar de tool in zit heeft aan alle zijden krassen. Hierover naar de webshop gemaild en ze willen me ter compensatie een bitset sturen a 11euro. Is dit redelijk? Heb de multitool nagekeken en daar zitten geen gebruikssporen op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Fugitive2008 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:32:
Vandaag mijn metabo multitool binnengekregen. Ik maakte de kartonnen doos open en de kunstof box waar de tool in zit heeft aan alle zijden krassen. Hierover naar de webshop gemaild en ze willen me ter compensatie een bitset sturen a 11euro. Is dit redelijk? Heb de multitool nagekeken en daar zitten geen gebruikssporen op.
of het redelijke is moet je zelf beslissen denk ik ?
wil je onbekraste doos of niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alsjemenou
Fugitive2008 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:32:
Tja, je weet nooit echt wat er met het product is gebeurd. Soms beschadigd de box bij het inpakken, dus dan vind ik een bitset van 11 euro prima. Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen en zeker weten dat de product nog nooit eerder is gebruikt, dan zou ik het terugsturen. In het gebruik is de kans groot dat de box gaat beschadigen, dus voor mij zou een krasje geen dealbreaker zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Alsjemenou op 13-05-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 08:41
Alsjemenou schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Tja, je weet nooit echt wat er met het product is gebeurd. Soms beschadigd de box bij het inpakken, dus dan vind ik een bitset van 11 euro prima. Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen en zeker weten dat de product nog nooit eerder is gebruikt, dan zou ik het terugsturen. In het gebruik is de kans groot dat de box gaat beschadigen, dus voor mij zou een krasje geen dealbreaker zijn.
Ja lastig is het, er zit wel 5 jaar garantie op. dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:57
even een andere vraag tussen al het boor en zaag geweld:
Ik ben op zoek naar een stevig werkbank, ik heb nu naast mijn gereedschapskar een tafel staan, echter die is zo instabiel als het maar kan. Moest laatst wat zagen maar de tafel bewoog haast meer dan mijn zaag.

Ik zoek iets van circa 150-170cm breed en een diepte van ergens tussen de 60 en 80 cm (dieper is beter), liefst ook wat hoger (90-105cm, maar komt niet aan op een paar centimeter)

Ik ben helaas iemand die al snel bang is iets te kopen wat niet goed genoeg is, en nu lonkt vooral de sjorbergen Elite 1500 (https://www.sjobergs.se/e...at=16&lang=en&artnr=33246 ) erg naar mij, maar ja dat is wel een dikke 1400 euro, en dat is wellicht voor een sporadisch gebruiker wat over de top...…

Iemand wellicht nog tips voor een soortgelijke bank, maar dan iets minder prijzig...(zelf maken zie ik op dit moment niet zo zitten, heb (nog) geen inval en afkort zaag, en ook qua tijd liggen er ook nog genoeg andere zaken te wachten :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 20:04
@breagor er is toch niks mooiers dan een zelfgebouwde werkbank? (edit: over het hoofd gezien dat je niet zelf wilt maken, maar goede reden om toch juist gereedschap te kopen? :9 )
Er zijn genoeg plannen op het internet te vinden voor prachtige werkbanken zoals je gelinkte Sjorbergen, maar dan voor veel minder geld te bouwen. Kan je het ook echt helemaal naar eigen smaak maken.

€1400 voor die werkbank vind ik sowieso erg prijzig, voor €369 heb je iets wat er al sterk op lijkt. Zal zeker wat verschil in zitten hoor maar toch..

[ Voor 8% gewijzigd door Twijfels op 13-05-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
[...]

Toevallig was ik gisteren aan het kijken naar een zaagtafel en kwam ik ook op de GTS 635-216 uit. Voor enkel de zaag (dus zonder onderstel) ben je net iets meer dan 300 euro kwijt bij de Hornbach (LPG)...
Alleen vrouwlief nog weten te overtuigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
breagor schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:59:
even een andere vraag tussen al het boor en zaag geweld:
Ik ben op zoek naar een stevig werkbank, ik heb nu naast mijn gereedschapskar een tafel staan, echter die is zo instabiel als het maar kan. Moest laatst wat zagen maar de tafel bewoog haast meer dan mijn zaag.

Ik zoek iets van circa 150-170cm breed en een diepte van ergens tussen de 60 en 80 cm (dieper is beter), liefst ook wat hoger (90-105cm, maar komt niet aan op een paar centimeter)

Ik ben helaas iemand die al snel bang is iets te kopen wat niet goed genoeg is, en nu lonkt vooral de sjorbergen Elite 1500 (https://www.sjobergs.se/e...at=16&lang=en&artnr=33246 ) erg naar mij, maar ja dat is wel een dikke 1400 euro, en dat is wellicht voor een sporadisch gebruiker wat over de top...…

Iemand wellicht nog tips voor een soortgelijke bank, maar dan iets minder prijzig...(zelf maken zie ik op dit moment niet zo zitten, heb (nog) geen inval en afkort zaag, en ook qua tijd liggen er ook nog genoeg andere zaken te wachten :-) )
Zie ook deze over dat soort werkbanken: https://blog.lostartpress...tweight-commercial-bench/

Zelf heb ik deze gemaakt: https://www.theenglishwoo...launch-english-workbench/
Is echt prima om zelf te maken. de filmpjes laten zien hoe dat met handgereedschap doet.
Heb het van grenen gemaakt, als je dat geschaafd koopt ben je nog steeds veel goedkoper uit. En hoef je niet te leren schaven slijpen

Eigenlijk moet je eerst weten waar je het voor gaat gebruiken. Ik heb een Engelse werkbank gekozen omdat ik voornamelijk met handgereedschap werk. Werk je alleen met elektrisch gereedschap heb je wellicht meer iets richting een MFT nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Valt poetsen en reinigen ook onder gereedschap?
Ik gebruik altijd Dreumex voor mijn handen. Als je aan motor/auto werkt is dat toch wel topspul! Ook met de fiets trouwens. En zo ook Dasty van de Wibra (?) voor ontvetter. TOPspul.

Helaas ben ik nu op zoek naar wat anders;
Ik klus aan mijn motor in de boerenschuur van de buurman. Ging net even kijken en een of andere hufter medeburger heeft met mijn zwarte verf vrij fors --AJAX-- (1.2 meter breed) op de betonnen vloer van de schuur gespoten. Dus ja.. buurman niet blij. Ik niet blij. Ging het net bij hem melden en hij wil (uiteraard) dat ik het reinig.

Gewoon schrobben met JIF? Hogedrukreiniger (die ik niet heb..) ?
Het is deze verf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is terpentinegedragen dus ik zou er terpentiene overheen gooien en kijken of ik het daarmee weg kreeg.
Alternatief: Zo'n staalborstel voor je accutol, iets als dit: https://www.hornbach.nl/s...raad/5051794/artikel.html

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 13:31
The Eagle schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:29:
Het is terpentinegedragen dus ik zou er terpentiene overheen gooien en kijken of ik het daarmee weg kreeg.
Alternatief: Zo'n staalborstel voor je accutol, iets als dit: https://www.hornbach.nl/s...raad/5051794/artikel.html
Precies, terpentine even laten weken en met een schuurspons/borstel/harde bezem te lijf gaan denk ik? Hoop dat het niet in het beton getrokken is...

[ Voor 50% gewijzigd door electropruts op 13-05-2020 13:32 ]

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrottjers
  • Laatst online: 12-10 15:06
Blomminator schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:22:
...een of andere hufter medeburger heeft met mijn zwarte verf vrij fors --AJAX-- (1.2 meter breed) op de betonnen vloer van de schuur gespoten.
Wat is er mis met AJAX?

Zonder gekheid, ik zou er gewoon een rechthoekig vlak van maken als het al in het beton ingetrokken is. Zeg je tegen de buurman dat je vast gemarkeerd hebt waar de smeerput moet komen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

The Eagle schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:29:
Dan kan je beter iets pakken op een slijptol (als je die hebt). Op een schroefmachine schiet dat echt niet op als je zo'n oppervlak moet borstelen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:15
Ik gebruik altijd Dreumex voor mijn handen. Als je aan motor/auto werkt is dat toch wel topspul! Ook met de fiets trouwens. En zo ook Dasty van de Wibra (?) voor ontvetter. TOPspul.

Ik klus aan mijn motor in de boerenschuur van de buurman. Ging net even kijken en een of andere hufter medeburger heeft met mijn zwarte verf vrij fors --AJAX-- (1.2 meter breed) op de betonnen vloer van de schuur gespoten. Dus ja.. buurman niet blij. Ik niet blij. Ging het net bij hem melden en hij wil (uiteraard) dat ik het reinig.

Het is deze verf
Burnout ? (8>

als je de vloer te lijf gaat met staalborstels of schuurschijven beschadig je de vloer alleen maar, en dan blijft het ook leesbaar (tenzij je een grote oppervlakte gaat schuren)
Dan kun je beter een coating doen of het gewoon zo laten en hopen dat het slijt.
Hogedrukspuit lijkt me nog enigszins veilig.

Maar ik zou het gewoon laten slijten, vroeger zoveel op de tuintegels van mn ouders gespoten (scooterkappen) maar de verf was altijd na een tijdje weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
Weet iemand waar ik goed een voordelige ryoba zaag kan kopen? Even Googlen geeft zoveel resultaten dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en ik weet niet zo goed waar ik op moet letten, anders dan lengte en tpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
BrtH schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:32:
Weet iemand waar ik goed een voordelige ryoba zaag kan kopen? Even Googlen geeft zoveel resultaten dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en ik weet niet zo goed waar ik op moet letten, anders dan lengte en tpi.
Zoveel vragen. Waarom Ryobi? Wat voor een zaag? Waarvoor ga je het gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Alsjemenou schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:12:
[...]

Zoveel vragen. Waarom Ryobi? Wat voor een zaag? Waarvoor ga je het gebruiken?
Ryobi is wat anders dan een Ryoba zaag ;) Dat zijn van die japanse handzagen.

Geen verstand van verder, de enige japanse handzaag die ik heb is een Silky Zübat, maar dat is een heel ander soort zaag :P

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 13-05-2020 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
Orion84 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:17:
[...]

Ryobi is wat anders dan een Ryoba zaag ;) Dat zijn van die japanse handzagen.
8)7 en ik maar denken dat de poster een spelfoutje had gemaakt. Ik trek mij terug in schaamte :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54
Mijn stofaansluiting saga voor de tafelzaag is eindelijk ten einde :D

Ik heb hier al een paar keer gevraagd naar verloopjes en zelfs pvc met heteluchtpistool vervormen enzo. Maar ik heb nu eindelijk een goede oplossing gevonden :)

De afzuigaansluiting op mijn tafelzaag is vierkant en dat is natuurlijk erg lastig met het aansluiten van ronde slangen. Er zit een aansluitstuk bij, die van vierkant omgaat naar 100mm rond. Maar daar sluit je dus ook niet zomaar een stofuigerslang op aan (die aansluiting is voor grote stofafzuigers, die met 100mm slangen werken):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hn_ccHCjZFbhBKp9G8yZ1Ov5_8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i7N5UI3b6nrDnlh9Pz7GBBZl.jpg?f=user_large

Dus tot vandaag had ik maar op deze manier de boel aangesloten, lekker met ducttape naar mijn cycloontje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ywew-DFYU4xf-fu8m4aAmVq0GwY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/58UJLkD9VO14WOkgMsomSCT1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LouPwhkvVpGqgEV4bGOpEPaGpw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sOc8bbIzR6MxONzdzaEOUGPG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rn49LWF3oGW8HwwYtzRO-ngbO9Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uVecZ6WV1oADZnldl23MczBN.jpg?f=user_large

Zoals je ziet, dus met een mooi stukje PVC als t-stuk om naar twee slangen te gaan.

Werkt op zich prima, maar het is natuurlijk geen porem :P En toen ontdekte ik vorige week (ik leer elke week wat nieuws), dat er zoiets als flexibele koppelingen bestaan voor PVC leidingen. Dat zijn rubberen verbindingsstukken met slangklemmen. En die zijn er precies in de maat die ik zoek :D
Dus meteen een bestelling geplaatst bij pvcdeal.nl: https://www.pvcdeal.nl/categorie/flexibele-koppelingen/.

En nu ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2AIKcXSC0gJZOzGuVdmv0rtNMw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OIrcPZHpLTJeUsnaH8ofNVoO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkzAiZ7EsXgn52-uE_5XhLao9Ao=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sMTsANezTG0nBM8BZOHahRFC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2cq-NBiC3eJc55BHo8AYk78Jhk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IUsnJSm8ldCKLovKuniQXxh1.jpg?f=user_large

* Raymond happy camper nu.

Maar intussen is dus die cycloon/stofazuiging al lang geen budgetoplossing meer :P Naast het cycloontje heb ik een originele kärcher verlengslang, wat los materiaal en nu dus deze verloopjes gekocht. Gaat hard richting de 100 euro. En nu wil ik dus ook die latex-emmer gaan vervangen door iets beters.
Achja, zo gaat dat.

Ik vond de zuigkracht in eerste instantie best tegenvallen. Maar toen bleek dat dit genie de afzuigslang op de blaaspoort van de stofzuiger had aangesloten. :X Naja, dan is de machine van binnen goed schoongeblazen, zullen we maar denken :P

Maar goed, ik heb te horen gekregen dat ik ook een scheppach HMC 3200 ga krijgen. Dus dan kom ik echt niet meer weg met deze oplossing.

Vandaar maar via MP voor 100 euries een HA-2600 gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96G8EnLtLYbLwScg2geHNIjrM4o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y3ehKrI6SMpx1aKpbA2EP0K4.jpg?f=user_large

Die ik dus ook rechtstreeks op m'n tafelzaag kan aansluiten, dus die maakt de cycloon best overbodig _O-
Hoewel ik wel denk dat ik ze beide in gebruik houd en de cycloon lekker op de zaagtafel aangesloten laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 21:27
Crazy- schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:15:
Er staat een leuke Dewalt zaagtafel D27107-qs (https://www.bva-auctions..../lot/47486/14770871?pid=0) eind prijs is nu ongeveer 500 euro all-in.

ik ga deze even in de gaten houden komende paar uur ... ;-)
Een flipper is een afrader. Vaak is de geleider dramatisch slecht en is de hele machine een gevalletje vlees noch vis.

Mijn ervaring is dat na een paar jaar alles rammelt en het flippersysteem steeds matiger gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:46

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het is deze verf
Je zou ook nog even contact kunnen opnemen met de fabrikant van de verf. Als er iemand is die weet waar de verf niet tegen kan / goed te verwijderen is lijkt me dat de fabrikant zelf. Ik ben overigens wel benieuwd naar het antwoord. Ik heb alleen last van "proza" op tuin en achterdeuren en dan is het wat makkelijker omdat het goed overschilderbaar houtwerk is.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
maartend schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:50:
[...]

Ik heb deze set voor 278 aangeschaft ; https://www.toolstation.n...verstekzaagmachine/p57541

GCM 8 SJL met onderstel. Dus als je niet direct nodig hebt?
Ik ben er heel blij mee. Laminaat gedaan, laatst mijn traptreden. Je kunt zo fijn nauwkeurig werken.
De gehele set? Dat is wel een erg goede deal!
Daar kan ik wel op wachten!

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 13-05-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
Alsjemenou schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:19:
[...]

8)7 en ik maar denken dat de poster een spelfoutje had gemaakt. Ik trek mij terug in schaamte :+
Haha, als er Ryobi had gestaan was het wel een beetje een gekke vraag geweest ja :D
Ik bedoelde inderdaad de Japanse dubbelzijdige trekzaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
BrtH schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:39:
[...]

Haha, als er Ryobi had gestaan was het wel een beetje een gekke vraag geweest ja :D
Ik bedoelde inderdaad de Japanse dubbelzijdige trekzaag.
Bijvoorbeeld bij Baptist in Arnhem of Dieter Schmid fine tools.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Framoes schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:33:
[...]

Een flipper is een afrader. Vaak is de geleider dramatisch slecht en is de hele machine een gevalletje vlees noch vis.

Mijn ervaring is dat na een paar jaar alles rammelt en het flippersysteem steeds matiger gaat werken.
Heb hem gevolgd maar uiteindelijk ruim 600€ all in gegaan. Mij teveel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Crazy- schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:31:
[...]

Heb hem gevolgd maar uiteindelijk ruim 600€ all in gegaan. Mij teveel ;-)
Dat is dan exclusief kosten van de website en eventuele verzendkosten. Daar kan je gewoon een hele mooie zaagtafel van kopen (en een spaarpotje voor de afkortzaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
Luuk84 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:37:
[...]

De gehele set? Dat is wel een erg goede deal!
Daar kan ik wel op wachten!
Ja. Echt de hele set. En vervolgens mijn parkside cirkelzaag voor 45 verkocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrtH
Bedankt, ik heb bij Baptist de 240 mm besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Iemand ervaring met het verschil van Bosch GSB 18V-85 C en Bosch GSB 18V-110 C? Ze zijn allebij ongeveer 200 euro, maar bij Toolstation krijg ik er een accu en snellader bij. Ik twijfel echter omdat ik zo al 4 accu's heb, en de afweging moet maken tussen power en accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2

prein2

Alsjemenou schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:42:
Iemand ervaring met het verschil van Bosch GSB 18V-85 C en Bosch GSB 18V-110 C? Ze zijn allebij ongeveer 200 euro, maar bij Toolstation krijg ik er een accu en snellader bij. Ik twijfel echter omdat ik zo al 4 accu's heb, en de afweging moet maken tussen power en accu.
Specs zijn gelijk. Ik begrijp dat ze de 85 om genummerd hebben naar 110..

Maar zoveel power.. Waar ga je het voor gebruiken? Ik heb 'm zelf ook hoor, daar niet van, maar kan me nog geen voorstelling maken van iets waar ik 110 Nm voor nodig heb.. Mijn andere accuboormachine doet 40 en daarmee ga ik al door 99% van alles dat ik moet boren en schroeven...

Ik zou de 85 kopen. Als je de accu's niet nodig hebt kun je ze altijd doorverkopen op marktplaats waardoor je een body goedkoper hebt..

[ Voor 8% gewijzigd door prein2 op 13-05-2020 21:05 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Alsjemenou schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:11:
[...]

Dat is dan exclusief kosten van de website en eventuele verzendkosten. Daar kan je gewoon een hele mooie zaagtafel van kopen (en een spaarpotje voor de afkortzaag)
Nee 475 excl. dus zit je op 650 ongeveer. Maar alsnog .... te duur, oud. Wel leuk voor minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:43

Vliegvlug

Flight Simple

Gisteren wat 25mm gaten door mijn gewapende betonnen vloer geboord van 10cm dik en daarbij viel me op dat dit met mijn Metabo UHEV 2860-2 QUICK merkbaar minder makkelijk ging dan met de Bosch GBH 2-28 van de aannemer.

Qua specs zou ik zo’n verschil niet verwachten, de Metabo is op papier zelfs 0,2J sterker en heeft 220W meer vermogen en doet 500 meer slagen/min :?

Metabo vs Bosch

Metabo
2860-2
Bosch
2-28
Nominaal opgenomen vermogen (W)1100880
Slagenergie (J)3,43,2
Aantal slagen (/min)
4500
max aantal
0 – 4.000
bij nominaal toerental
Nominaal toerental (/min)
0 – 900

0 - 900 / 0 - 2100
Gewicht (Kg)
3,3 3,1

Valt me toch wel tegen van de Metabo moet ik zeggen. :|

Iemand ook dergelijke ervaringen of er een verklaring voor?

Hoop niet dat ik maandagochtend model heb :X

Door de wapening kwamen ze trouwens allebei niet heen.
Heb in één hoek 6 gaten moeten boren voordat ik twee werkende had. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Vliegvlug schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:40:
Gisteren wat 25mm gaten door mijn gewapende betonnen vloer geboord van 10cm dik en daarbij viel me op dat dit met mijn Metabo UHEV 2860-2 QUICK merkbaar minder makkelijk ging dan met de Bosch GBH 2-28 van de aannemer.

Qua specs zou ik zo’n verschil niet verwachten, de Metabo is op papier zelfs 0,2J sterker en heeft 220W meer vermogen en doet 500 meer slagen/min :?

Metabo vs Bosch

Metabo
2680-2
Bosch
2-28
Nominaal opgenomen vermogen (W)1100880
Slagenergie (J)3,43,2
Aantal slagen (/min)
4500
max aantal
0 – 4.000
bij nominaal toerental
Nominaal toerental (/min)
0 – 900

0 - 900 / 0 - 2100
Gewicht (Kg)
3,3 3,1

Valt me toch wel tegen van de Metabo moet ik zeggen. :|

Iemand ook dergelijke ervaringen of er een verklaring voor?

Hoop niet dat ik maandagochtend model heb :X

Zelfde boortje?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:16
Mooi! Dan heb ik de juiste gekocht. :+

Kun je "merkbaar minder makkelijk" nog toelichten? Wat merkte je precies?

Kan het bijvoorbeeld zijn dat bij jouw Metabo eerder de kickback beveiliging ingreep ofzo? Dat soort verschillen haal je natuurlijk niet uit de specs.
Nam ik aan. Anders is het wel een erg doelloze vraag.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Die Metabo's kunnen ook verslijten, en dan schiet het niet meer op
[...]

Viersnijder gebruiken a la Bosch SDS-Plus 7X serie boren.

[ Voor 46% gewijzigd door kabeltjekabel op 13-05-2020 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Ja, overgezet van machine.
Xander schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:49:
[...]

Mooi! Dan heb ik de juiste gekocht. :+
En ik de verkeerde :S :+
Kun je "merkbaar minder makkelijk" nog toelichten? Wat merkte je precies?

Kan het bijvoorbeeld zijn dat bij jouw Metabo eerder de kickback beveiliging ingreep ofzo? Dat soort verschillen haal je natuurlijk niet uit de specs.
[...]
Het ging minder snel en ik had het idee dat ik harder moest duwen met de Metabo.
De beveiliging greep bij beide voor mijn gevoel redelijk gelijktijdig in bij het raken van de wapening.
kabeltjekabel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:14:
[...]
Die Metabo's kunnen ook verslijten, en dan schiet het niet meer op
Mijn machine is gloednieuw, wel wat 82mm dozen ik kalkzandsteen geboord en leidingen uitgehakt de dag en ochtend voordat ik de gaten in de vloer maakte, maar als die daarvan zo hard zou slijten lijkt me dat niet best.

Die Bosch van de aannemer had heel wat meer actie gezien zullen we maar zeggen ;)
[...]
Viersnijder gebruiken a la Bosch SDS-Plus 7X serie boren.
Die had ik niet liggen en klinken prijzig, bovendien moesten die gaten er die dag in zitten dus online bestellen werd lastig.
Maar handige tip.
Vraag me alleen af of het handig is door de wapening heen te gaan, zit er vast niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Vliegvlug schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:01:
[...]

Die had ik niet liggen en klinken prijzig, bovendien moesten die gaten er die dag in zitten dus online bestellen werd lastig.
Maar handige tip.
Vraag me alleen af of het handig is door de wapening heen te gaan, zit er vast niet voor niets.
Ze liggen ook bij de Gamma, maar dan zijn ze wel echt duur.

Ja, niet te veel door wapening boren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Buitenkansje of ... ?

https://www.amazon.nl/Met...lzaag-basic/dp/B00B0W6J02
€349.- elders 700+
In vergelijking met de DWE7485; welke 500€ is?

[ Voor 16% gewijzigd door Crazy- op 14-05-2020 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04:49

Fontainemelon

Zuiderbuur

Crazy- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 00:05:
Buitenkansje of ... ?

https://www.amazon.nl/Met...lzaag-basic/dp/B00B0W6J02
€349.- elders 700+
In vergelijking met de DWE7485; welke 500€ is?
Net nieuw profiel dat gelinkt wordt aan een Duitse shop die voornamelijk kerstspullen hoort te verkopen. Ik zou 't er niet op wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Fontainemelon schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 00:16:
[...]

Net nieuw profiel dat gelinkt wordt aan een Duitse shop die voornamelijk kerstspullen hoort te verkopen. Ik zou 't er niet op wagen :)
Misschien een paar kerstballen erbij cadeau... maar inderdaad - klinkt niet goed.

Morgen de DeWalt maar bestellen 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Mijn -op 30 april bestelde- Bosch GSS 160 Multi is nog steeds niet van status veranderd bij Amazon.de :-(

Blijft op "Verzending wordt voorbereid" staan.

Op 9 mei al Amazon een email gestuurd waar hij bleef en toen antwoordde ze:
Ik heb de status van uw bestelling bekeken en zie dat ons logistieke centrum uw bestelling momenteel gereedmaakt voor verzending.

Gisteren maar weer gemaild naar Amazon, antwoord vanochtend:
Het spijt mij dat een item "Bosch Professional Schwingschleifer" nog niet is verzonden. Ik zie dat uw bestelling zoals mijn collega ook al heeft meegedeeld nog steeds in het magazijn wordt klaargemaakt voor verzending. Helaas weet ik de reden niet waarom het nog niet is verzonden.

Daarom heb ik uw verzoek meteen doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling, die uw zaak zo snel mogelijk opneemt, in de hoop dat het item zo snel mogelijk wordt verzonden.

Ik vraag om u geduld als het wat tijd in beslag neemt om uw mail af te handelen.

Wil eigenlijk wel komend weekend schuren.

Nu heb ik nog wel mijn eerder bestelde GSS 160 van Amazon.nl nieuw in doos staan. :)

Als ik die nu gebruik en dan degene van Amazon.de die tzt komt terugstuur naar Amazon.nl! >:)

Weet iemand of Amazon de serienummers controleert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

zo'n Incra zaaggeleider is echt een hele goede uitbreiding voor een zaagtafel. Dat is bij de goedkopere echt een aanbevelenswaardige upgrade.

Ik weet niet hoe je duits is, maar als je alleen de filmpjes kijkt leer je al heel wat.

Hele 635-216 review-playlist

Hele playlist over de kleine Bosch "635". Hij is goed te volgen want als hij zegt dat iets speling heeft of er ergens iets mankeert dan laat hij dat overduidelijk zien.

Die gast heeft ook de XC10 helemaal gereviewed en levert allerlei 3d print onderdelen om de laatste speling uit alle onderdelen te halen. Ook voor de 635 levert hij al enkele onderdelen.

Qua prijs is die 635 echt netjes. De zaag is vaak in de aanbieding, nu ook voor €377 bij Mastertools.

De Hornbach doet de laagste prijsgarantie en geet je nog 10% extra korting er bovenop. Dan kost de 635 je nog maar €377 - €37 nog maar €340,

Daar kun je dus je Incra voor meepakken en zit je nog onder de prijs van een 7485.

Die Incra past in de hoogte echten schijnbaar niet echt lekker:

De 7458 heb ik, zoals gezegd, in mijn vizier, vanwege de reviews van de 745 als voorganger. Maar nu ik het zo uitereken is die blauwe Bosch wel erg aantrekkelijk. Ik weet zo uit mijn hoofd niet of de 635 (voor mij) nog onoverkomelijke nadelen heeft, daar is het te lang geleden voor dat ik zaagtafels heb vergeleken. Haast heb ik er niet mee.

edit: owja, die Incra past niet echt lekker zonder aanpassingen, ik zou dat nog wel aandurven.

Ik zou je willen aanraden om zeker het aanbod van je opa te accepteren. Dan kun je eens lekker experimenten met een zaagtafel en zien of dat je bevalt even buiten de eventuele nauwkeurigheid om. Weet je wat voor een merk en type de tafel is?

succes met de keuze en we horen graag hier wat het is geworden d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 14-05-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
Misschien dat me hier iemand kan helpen. Ik wil graag (voor de tweede keer) de accu's in mijn elektrische tandenborstel vervangen (Oral-B). :*)
Om ze open te krijgen gebruik je normaal gesproken de driehoek sleutel / aansluiting op de oplader. Deze is echter van kunststof en is deze bij de vorige keer wat beschadigd en lukt het nu dus niet meer om de tandenborstel te openen (hoeken van de driehoek zijn rondgedraaid).
Misschien iemand een tip met welk gereedschap dit wel zou kunnen lukken? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fuel_80 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:02:
Misschien dat me hier iemand kan helpen. Ik wil graag (voor de tweede keer) de accu's in mijn elektrische tandenborstel vervangen (Oral-B). :*)
Om ze open te krijgen gebruik je normaal gesproken de driehoek sleutel / aansluiting op de oplader. Deze is echter van kunststof en is deze bij de vorige keer wat beschadigd en lukt het nu dus niet meer om de tandenborstel te openen (hoeken van de driehoek zijn rondgedraaid).
Misschien iemand een tip met welk gereedschap dit wel zou kunnen lukken? _/-\o_
Kun je een paar maten inbus-sleutel even passen, die zijn 6-hoekig, misschien past een kleine maat precies in de driehoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuel_80
Fraggert schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:06:
[...]

Kun je een paar maten inbus-sleutel even passen, die zijn 6-hoekig, misschien past een kleine maat precies in de driehoek.
Top tip! _/-\o_ (en vooral ook dat ik daar niet zelf aan gedacht heb :X ). Thanks!

Ze zijn los! Nu maar even accu's bestellen en van het weekend weer wat knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fuel_80 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:16:
[...]

Top tip! _/-\o_ (en vooral ook dat ik daar niet zelf aan gedacht heb :X ). Thanks!

Ze zijn los! Nu maar even accu's bestellen en van het weekend weer wat knutselen.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Fraggert schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:59:
[...]

zo'n Incra zaaggeleider is echt een hele goede uitbreiding voor een zaagtafel. Dat is bij de goedkopere echt een aanbevelenswaardige upgrade.

Ik weet niet hoe je duits is, maar als je alleen de filmpjes kijkt leer je al heel wat.

Hele 635-216 review-playlist

Hele playlist over de kleine Bosch "635". Hij is goed te volgen want als hij zegt dat iets speling heeft of er ergens iets mankeert dan laat hij dat overduidelijk zien.

Die gast heeft ook de XC10 helemaal gereviewed en levert allerlei 3d print onderdelen om de laatste speling uit alle onderdelen te halen. Ook voor de 635 levert hij al enkele onderdelen.

Qua prijs is die 635 echt netjes. De zaag is vaak in de aanbieding, nu ook voor €377 bij Mastertools.

De Hornbach doet de laagste prijsgarantie en geet je nog 10% extra korting er bovenop. Dan kost de 635 je nog maar €377 - €37 nog maar €340,

Daar kun je dus je Incra voor meepakken en zit je nog onder de prijs van een 7485.

Die Incra past in de hoogte echten schijnbaar niet echt lekker:

[YouTube: BOSCH GTS 635-216: Führungsnut tiefer fräsen. INCRA Mitre passt doch!! | Nachdenksport]

De 7458 heb ik, zoals gezegd, in mijn vizier, vanwege de reviews van de 745 als voorganger. Maar nu ik het zo uitereken is die blauwe Bosch wel erg aantrekkelijk. Ik weet zo uit mijn hoofd niet of de 635 (voor mij) nog onoverkomelijke nadelen heeft, daar is het te lang geleden voor dat ik zaagtafels heb vergeleken. Haast heb ik er niet mee.

Ik zou je willen aanraden om zeker het aanbod van je opa te accepteren. Dan kun je eens lekker experimenten met een zaagtafel en zien of dat je bevalt even buiten de eventuele nauwkeurigheid om. Weet je wat voor een merk en type de tafel is?

succes met de keuze en we horen graag hier wat het is geworden d:)b
met jouw post; begin ik ook wel ernstig te twijfelen ... De Bosch GTS icm Incra doet het qua prijs inderdaad leuk.

ik ga het filmpje ook nog eens bekijken en overwegen. Sta letterlijk op het punt de DWE7458 te kopen - maar met deze uitleg twijfel ik meer en meer! 8)7

@Fraggert let op mastertools 379 zonder onderstel, hornbach 399 met onderstel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Crazy- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:42:
[...]

met jouw post; begin ik ook wel ernstig te twijfelen ... De Bosch GTS icm Incra doet het qua prijs inderdaad leuk.

ik ga het filmpje ook nog eens bekijken en overwegen. Sta letterlijk op het punt de DWE7458 te kopen - maar met deze uitleg twijfel ik meer en meer! 8)7
graag gedaan >:) :P

Kijk even goed naar alle filmpjes, ook de "635" heeft zo zijn dingetjes (vibratie schijnt daar 1 van te zijn) en zoek ook even naar andere reviews buiten deze uiterst precieze Duitser ;)

Het uitfrezen van die geul kan een stuk eenvoudiger, die freesgeleiding die hij maakt zit erg veel speling in, dat laat hij ook zien op een gegeven moment.

Ik zou daar zelf 2 andere methodes voor overwegen, 1 met de bovenfrees en 1 met de invalzaag.

Bovenfrees
Ik zou een plank parallel aan de gleuf op het werkblad klemmen en met een gekogellagerde kopieerfrees die gleuf uitfrezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3EqREn6GlmM4hiOVC57s1vWyJo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aweNcAXYd9lxEDMRXea0SWgv.jpg?f=user_large

Invalzaag
Een invalzaag kan met een houtblad ook alu zagen, dus met de geleiderail op het werkblad van de zaag zou je ook met invalzaag die 2 kleine opstaande randjes moeten kunnen wegzagen.
Desnoods bij ecotools een goedkoop zaagblad kopen, kun je dat daarna voor nog meer sketchy klusjes gebruiken :+

Maar zo zie je maar weer, elke zaagtafel heeft wel zo zijn minpuntjes waar je óf mee moet leren werken, of vernuftig aanpassen.
Voor een hoop mensen zal het uitfrezen van zo'n slot voor een Incra een paar bruggen te ver zijn.

@Hornbach/Masteltools

goed gezien d:)b

Voor mij nog steeds geen issue, zo;'n onderstel vind ik kansloos, dar wordt je werkblad niet groter van.
Ik zou een werkbank maken waar hij inpast (zowel in de lengte als de breedte om maximaal je zaagcapaciteit te pakken met zowel bijv. afkorten als schulpen)

Moet ik buiten iets doen dan zet ik, net zoals mijn afkortzaag, op de grond. Met een paar klinkers en plankjes kan ik heel eenvoudig langere werkstukken dan ondersteunen.

[ Voor 12% gewijzigd door Fraggert op 14-05-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 09:59
BEginnersvraag, ik heb de GSB 18v-85c besteld en als ik het goed heb kan ik daar deze set bij gebruiken (of heeft iemand andere aanbevelingen (lees betere kwaliteit?)

https://www.coolblue.nl/p...re-set-titanium-plus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-10 19:59
Boinkie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:59:
BEginnersvraag, ik heb de GSB 18v-85c besteld en als ik het goed heb kan ik daar deze set bij gebruiken (of heeft iemand andere aanbevelingen (lees betere kwaliteit?)

Dit soort setjes bestaan meestal uit rommel. Wat wil je precies hebben voor gebruik?

Of je kan het kopen en alles wat kapot gaat vervangen door steeds iets beters.

[ Voor 8% gewijzigd door Brutalsranan op 14-05-2020 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
Brutalsranan schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:01:
[...]

Dit soort setjes bestaan meestal uit rommel. Wat wil je precies hebben voor gebruik?

Of je kan het kopen en alles wat kapot gaat vervangen door steeds iets beters.
Liefst heb ik een set die volwaardig en goede kwaliteit heeft zodat ik die kan pakken en altijd alles op orde heb. Heb nu overal en nergens dingen liggen en nooit het goede bij me. Dus zo'n set lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Crazy- en @ranjo

Even een headsup! Mijn berekening met de laagste prijsgarantie via de hornbach gaat niet op.

De GTS635-216 kost bij de Hornbach €360

De Mastertoolsprijs vann 377 ligt daar dus boven. Je zult moeten uitkijken naar een aanbieding onder de 359,95 van de Hornbach om die lagere prijs + 10% korting extra te kunnen pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Fraggert schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:20:
@Crazy- en @ranjo

Even een headsup! Mijn berekening met de laagste prijsgarantie via de hornbach gaat niet op.

De GTS635-216 kost bij de Hornbach €360

De Mastertoolsprijs vann 377 ligt daar dus boven. Je zult moeten uitkijken naar een aanbieding onder de 359,95 van de Hornbach om die lagere prijs + 10% korting extra te kunnen pakken.
Bij Rotopino is ie €359,- (zonder onderstel).
Dus betaal je €323.10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 11-10 20:04
Boinkie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:59:

Dan bestel je het topmodel boormachine die 99% van de tijd overkill is en dan koop je er zo'n ellendige set accessoires bij, nota bene van de DIY tak 8)7
Zou dan eerder een L-Boxx erbij kopen en goede losse setjes kopen, dan heb je ook alles bij elkaar. Overigens kan je ook best veel in de L-Boxx van de GSB zelf kwijt, ik heb in de boxx twee sets houtboren, set metaalboren, steenboren, bitset, speedboren en wat andere kleine ongein. Mis eigenlijk nooit iets.

En om dan tips te geven:
Houtboren: Heller of Alpen
Metaalboren: Heller of Alpen
Steenboren: Heller, Hilti, Bosch Pro
Bits: Wera of als je veel geld stuk wil slaan PB Swiss

[ Voor 9% gewijzigd door Twijfels op 14-05-2020 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Boinkie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:19:
[...]

Liefst heb ik een set die volwaardig en goede kwaliteit heeft zodat ik die kan pakken en altijd alles op orde heb. Heb nu overal en nergens dingen liggen en nooit het goede bij me. Dus zo'n set lijkt me ideaal.
Wat @Brutalsranan zegt...ten eerste is het al de verkeerde kleur Bosch :+

Deze setjes bestaan voor ruim de helft uit shit die je nooit gebruikt. Daarnaast slijt deze rommel als een dolle |:(

Je kunt echt beter gewoon kleinere maar kwalitatief betere setjes pakken. Kijk voor boortje snaar Rotec, niet gek duur maar prima kwaliteit. Er zal zo nog wel iemand een boortjes merk komen pluggen, volgens mij Heller ofzo, weet het merk niet zeker.
Bitjes pak je van WERA, gewoon goed zoeken, de instappers zijn al veel beter dan waar je nu naar kijkt.

Koop gewoon mondjes maat de dingen die je nodig hebt, die speedboren heb je vast niet gauw nodig, daar betaal nu je nu wel voor, die no-name messingkleurige dingen zijn een ramp.

Je hebt een beest van een boor, echt een mooie machine, en dan ga je die echt tekort doen met zo'n setje. Je hebt jezelf er ook nog mee, want je gaat je kapot ergeren aan de slippende bitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

CappieL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Dus betaal je €323.10
dat is geen nederlandse shop ;-) ik ken de partij niet, reviews zijn ook niet top....

verder hebben alle webshops levertijd 1-8 dagen - hornbach wel op voorraad, maar alleen met onderstel
maar die heb ik niet nodig - maar voor 25 euro wellicht interessant

@Fraggert volgens mij geldt dat niet ...

[ Voor 3% gewijzigd door Crazy- op 14-05-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

CappieL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Dus betaal je €323.10
briljant *O*

@Crazy- en @ranjo lezen we even mee? _O- oOo

Thanks Cappie *;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Crazy- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:29:
[...]

dat is geen nederlandse shop ;-) ik ken de partij niet, reviews zijn ook niet top....

verder hebben alle webshops levertijd 1-8 dagen - hornbach wel op voorraad, maar alleen met onderstel
maar die heb ik niet nodig - maar voor 25 euro wellicht interessant

@Fraggert volgens mij geldt dat niet ...
hebben anders gewoon een NL BTW nummer ;)

BTW-nummer: NL823818123B01

Dat werkt volgens mij hetzelfde als met Amazon.nl, ik heb hier gelezen dat de HOrnbach ook die prijzen met meepakken volgen shun eigen voorwaarden, weet alleen niet wel topic dat was.

ZI ehieronder, Amazon heeft geen NL BTW dus allicht lukt het met rotopino wel.
exponential schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:41:
[...]

De online shop gaat niet mee met Amazon.nl. Laatst geprobeerd:

Helaas geldt de garantie ‘voor altijd de laagste prijs’ in dit geval niet. Amazon heeft geen nederlands BTW nummer.

Deze informatie kunt u terugvinden via volgende link :https://www.amazon.nl/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909000
Hoe dan ook, bij de Hornbach ben je op een 1 na net zo goedkoop uit als met rotopino en als je mazzel hebt krijgt j enog 10% korting bij hornbach en ben je dus echt spekkoper.

[ Voor 49% gewijzigd door Fraggert op 14-05-2020 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Fraggert schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:32:
[...]

Dat werkt volgens mij hetzelfde als met Amazon.nl, ik heb hier gelezen dat de HOrnbach ook die prijzen met meepakken volgen shun eigen voorwaarden, weet alleen niet wel topic dat was.
ik ga hem bestellen bij Hornbach en dien de aanvraag in voor LPG.. zie het wel :*)

Prijs verschil i.c.m. een incra & de DeWalt was de doorslag - zeker als de LPG nog lukt ook.
Voorlopig komt de incra nog niet - of misschien wel ;-) maar dat komt wel goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Crazy- op 14-05-2020 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Crazy- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:39:
[...]

ik ga hem bestellen bij Hornbach en dien de aanvraag in voor LPG.. zie het wel :*)
Ik heb mijn post nog even aangepast, neem het BTW nummer van Rotopino even mee, of een screenshot ervan, dan kun je gewoon aantonen dat ze aan hun beleid voldoen voor de LPG.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-10 17:04
Fraggert schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:32:
[...]

ZI ehieronder, Amazon heeft geen NL BTW dus allicht lukt het met rotopino wel.

[...]

Hoe dan ook, bij de Hornbach ben je op een 1 na net zo goedkoop uit als met rotopino en als je mazzel hebt krijgt j enog 10% korting bij hornbach en ben je dus echt spekkoper.
Ik krijg toevallig net bericht van Hornbach. Na hun eerste email over dat BTW nummer heb ik er naar aanleiding van reacties hier toch nog maar een mail aan gewaagd. Ze gaan toch akkoord en gaan LPG toepassen. Dank aan @wheel en @Verwijderd voor jullie reacties vorige week!

Ging trouwens ook om de GTS 635-216. Deze kost standaard bij Amazon.nl 330, als hij op voorraad is natuurlijk. Bij Hornbach 360, waarvan ik nu dus ca 60 euro terug krijg.

@Crazy- Ik ben er echt heel blij mee. Het is mijn eerste zaagtafel, en ik had besloten om door te sparen voor een 'degelijk' merk ipv een parkside/einhell zaagtafel. 300 euro vond ik een hele mooie prijs. Ja de XC10 is beter, maar buiten mijn budget. Er moest ook nog een stofzuiger bij in mijn geval.

Dit is een mooi apparaat om te leren zagen, als ik echt fanatiek wordt upgrade ik deze nog wel een keer. Maar ik denk dat dan eerst al mijn andere tools toe zijn aan een upgrade.

Ik heb een tijdje de prijzen gevolgd op Amazon voor verschillende tafels, waaronder ook die Bosch en Dewalt. En eigenlijk altijd als het een aanbieding is is het zo'n obscure shop. Ze vragen om je order te annuleren en via email af te handelen. Nou dan weet je al genoeg. Waarom weet ik niet, maar met zaagtafels gebeurd dat heel veel. Goed opletten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Vliegvlug schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:21:
Mijn -op 30 april bestelde- Bosch GSS 160 Multi is nog steeds niet van status veranderd bij Amazon.de :-(

Blijft op "Verzending wordt voorbereid" staan.

Op 9 mei al Amazon een email gestuurd waar hij bleef en toen antwoordde ze:
Ik heb de status van uw bestelling bekeken en zie dat ons logistieke centrum uw bestelling momenteel gereedmaakt voor verzending.

Gisteren maar weer gemaild naar Amazon, antwoord vanochtend:
Het spijt mij dat een item "Bosch Professional Schwingschleifer" nog niet is verzonden. Ik zie dat uw bestelling zoals mijn collega ook al heeft meegedeeld nog steeds in het magazijn wordt klaargemaakt voor verzending. Helaas weet ik de reden niet waarom het nog niet is verzonden.

Daarom heb ik uw verzoek meteen doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling, die uw zaak zo snel mogelijk opneemt, in de hoop dat het item zo snel mogelijk wordt verzonden.

Ik vraag om u geduld als het wat tijd in beslag neemt om uw mail af te handelen.

Wil eigenlijk wel komend weekend schuren.

Nu heb ik nog wel mijn eerder bestelde GSS 160 van Amazon.nl nieuw in doos staan. :)

Als ik die nu gebruik en dan degene van Amazon.de die tzt komt terugstuur naar Amazon.nl! >:)

Weet iemand of Amazon de serienummers controleert?
Ik heb dezelfde status met mijn op 30 april bij Amazon.NL bestelde GSS160. Gisteren met een helpdeskmedewerker gechat maar die kon niet meer vertellen dan ik zelf ook kan zien. En dat hij "snel" verzonden zou worden. Maar ik ben bang dat ik hem pas bij een volgende verbouwing/schilderklus kan inzetten. Wel een tegoedbon van €5,= gekregen voor een volgende bestelling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boinkie
Twijfels schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Dan bestel je het topmodel boormachine die 99% van de tijd overkill is en dan koop je er zo'n ellendige set accessoires bij, nota bene van de DIY tak 8)7
Zou dan eerder een L-Boxx erbij kopen en goede losse setjes kopen, dan heb je ook alles bij elkaar. Overigens kan je ook best veel in de L-Boxx van de GSB zelf kwijt, ik heb in de boxx twee sets houtboren, set metaalboren, steenboren, bitset, speedboren en wat andere kleine ongein. Mis eigenlijk nooit iets.

En om dan tips te geven:
Houtboren: Heller of Alpen
Metaalboren: Heller of Alpen
Steenboren: Heller, Hilti, Bosch Pro
Bits: Wera of als je veel geld stuk wil slaan PB Swiss
Thanks! Losse setjes van Heller besteld en een Wera bit set Diamond 30 delig. Dan gaan we wel uit de voeten kunnen. Bij de boor zat overigens de L-Boxx dus gaat goedkomen! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

exponential schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:58:
[...]

Ik krijg toevallig net bericht van Hornbach. Na hun eerste email over dat BTW nummer heb ik er naar aanleiding van reacties hier toch nog maar een mail aan gewaagd. Ze gaan toch akkoord en gaan LPG toepassen. Dank aan @wheel en @Verwijderd voor jullie reacties vorige week!

Ging trouwens ook om de GTS 635-216. Deze kost standaard bij Amazon.nl 330, als hij op voorraad is natuurlijk. Bij Hornbach 360, waarvan ik nu dus ca 60 euro terug krijg.

@Crazy- Ik ben er echt heel blij mee. Het is mijn eerste zaagtafel, en ik had besloten om door te sparen voor een 'degelijk' merk ipv een parkside/einhell zaagtafel. 300 euro vond ik een hele mooie prijs. Ja de XC10 is beter, maar buiten mijn budget. Er moest ook nog een stofzuiger bij in mijn geval.

Dit is een mooi apparaat om te leren zagen, als ik echt fanatiek wordt upgrade ik deze nog wel een keer. Maar ik denk dat dan eerst al mijn andere tools toe zijn aan een upgrade.

Ik heb een tijdje de prijzen gevolgd op Amazon voor verschillende tafels, waaronder ook die Bosch en Dewalt. En eigenlijk altijd als het een aanbieding is is het zo'n obscure shop. Ze vragen om je order te annuleren en via email af te handelen. Nou dan weet je al genoeg. Waarom weet ik niet, maar met zaagtafels gebeurd dat heel veel. Goed opletten dus.
Wauw, dus 330 - 33 = €297? 8)7

En dat ondanks geen NL BTWnummer? _O- Welk filiaal was dat? :+

Nou, daar heb je een dijk van een zaag nu voor.

Gefeliciteerd, we lezen hier graag hoe die je straks bevalt d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Crazy- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:39:
[...]

Prijs verschil i.c.m. een incra & de DeWalt was de doorslag - zeker als de LPG nog lukt ook.
Voorlopig komt de incra nog niet - of misschien wel ;-) maar dat komt wel goed.
Yeah! € 35,90 retour. dus totaal 323 euro voor deze machine .. prima deal. de overige 200 besteed ik wel aan de Incra set ;-)
We garanderen het en houden woord.

U krijgt van ons het verschil met de prijs van onze concurrent terug - en als dank voor uw tip nog eens 10% extra!

Hoe ontvangt u het geld terug? Heel eenvoudig: net zoals u betaald heeft. Dat wil zeggen: Na levering en ontvangst van uw bestelling en het verwerken van de factuur ontvangt u uw terugbetaling binnen 14 dagen terug op uw bankrekening. Afgesproken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:20
Waaj schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:01:
[...]

Ik heb dezelfde status met mijn op 30 april bij Amazon.NL bestelde GSS160. Gisteren met een helpdeskmedewerker gechat maar die kon niet meer vertellen dan ik zelf ook kan zien. En dat hij "snel" verzonden zou worden. Maar ik ben bang dat ik hem pas bij een volgende verbouwing/schilderklus kan inzetten. Wel een tegoedbon van €5,= gekregen voor een volgende bestelling.
Ik wacht ook nog steeds op mijn GSS 160 multi. Ik kreeg eergisteren de volgende reactie op een e-mail:

"Ich muss Sie noch um etwas Geduld bitten, da unser Großhändler den Artikel "Bosch Professional Schwingschleifer GSS 160-1 A Multi (180 Watt, 1,6 mm Schwingkreis-Ø, in L-BOXX) " im Moment nicht liefern kann. Wir arbeiten bereits daran den Artikel schnellstmöglich wieder lieferbar zu machen.

Die Lieferzeitangaben beruhen auf Erfahrungswerten. Je nach Lieferant beziehungsweise Großhändler ergeben sich Unterschiede bei der Zeitspanne, innerhalb der wir die Ware erhalten und an Sie versenden können. Sobald es uns möglich ist, ein voraussichtliches Lieferdatum zu nennen, informieren wir Sie per E-Mail."

[ Voor 3% gewijzigd door hansvk op 14-05-2020 10:37 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:03
Ja, nog maar weer eens een mail geschreven. Hij staat ook op voorraad en afgelopen week stond er zelfs bij dinsdag in huis 8)7 Hij ligt al een week zogenaamd te wachten om te versturen vanuit het logistieke centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Dat kan dan lang duren.. Volgens mij krijgt Amazon ze direct van bosch. Als bosch zelf geen voorraad heeft is het de vraag hoe lang het duurt voor ze dat weer hebben.. Onderdelen komen vast van over de hele wereld...

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:03
prein2 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:46:
Dat kan dan lang duren.. Volgens mij krijgt Amazon ze direct van bosch. Als bosch zelf geen voorraad heeft is het de vraag hoe lang het duurt voor ze dat weer hebben.. Onderdelen komen vast van over de hele wereld...
Er staat dat hij gewoon in stock is, dat het is nare van Amazon nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-10 09:23
hammy87 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:47:
[...]

Er staat dat hij gewoon in stock is, dat het is nare van Amazon nu
Ja dat begrijp ik dus ook niet, ze zijn duidelijk niet in stock, zet dat er dan ook niet bij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Crazy- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Yeah! € 35,90 retour. dus totaal 323 euro voor deze machine .. prima deal. de overige 200 besteed ik wel aan de Incra set ;-)

[...]
Kun je dan even uitleggen hoe die 10% korting werkt?

ik reken net uit dat 330 amazon-prijs met 10 % korting neerkomt op 330 - 33 euro = 297.

of krijg je 10% over het prijsverschil? hoe zit dat nu :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Fraggert schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:00:
[...]

Kun je dan even uitleggen hoe die 10% korting werkt?

ik reken net uit dat 330 amazon-prijs met 10 % korting neerkomt op 330 - 33 euro = 297.

of krijg je 10% over het prijsverschil? hoe zit dat nu :?
heb niet de amazon prijs gedaan - wist niet dat die er was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie geregeld 'incra' voorbij komen in relatie tot zaagtafels. Ik zie dat ze rails en geleiders maken vanaf een paar tientjes tot honderden euro's. Over wat voor verbeteringen hebben jullie het dan?

Ik ben mij ook aan het oriënteren op een zaagtafel dus ben wel benieuwd. Ik heb een berging waar jarenlang in de winter water in stond en die ik dus niet kon gebruiken. Dat is nu aangepakt en ik wil hem eigenlijk in gaan richten als werkplaats zodat ik meubels kan gaan maken. Werken op een balkon is niet echt efficiënt :+ Eerste klussen zullen een werkbank en french cleats worden.

Die Bosch GTS 635-216 lijkt mij een prima kandidaat. De DEWALT DWE7485 is ook een optie maar de meerprijs ten opzichte van die Bosch is wel fors. Sowieso jammer dat deze in de USA nog geen 300 dollar kost (Amazon heeft hem voor 280 dollar, Homedepot schijnbaar geregeld voor nog minder). Wat voor verbeteringen kun je verwachten als je die bijna 200 euro meer uitgeeft tov de Bosch?
Pagina: 1 ... 66 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic