Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:45
TheJVH schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:50:
[...]

Die DWE7485 heeft juist toch maar 1 mitre slot / sleuf? Dat is voor mij de reden om de DWE7492 te halen, anders is die DWE7485 inderdaad heel interessant.
Verrek, de Europese versie heeft blijkbaar maar 1 mitre slot
De Europeese versie
De Amerikaanse versie

Raarrr

EDIT: Zie hieronder. Blijkbaar doen Europese webshops het fout en heeft hij wel gewoon twee mitreslots :o

[ Voor 23% gewijzigd door Flapperbol op 12-05-2020 10:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Die DWE7485 heeft juist toch maar 1 mitre slot / sleuf? Dat is voor mij de reden om de DWE7492 te halen, anders is die DWE7485 inderdaad heel interessant.
Nee, dat klopt niet.

De website van DeWalt is helaas dieptriest van kwaliteit, onder andere dus een verkeerde foto op de productpagina van de 7485. Helaas nemen veel webshops die dus over.
Ook geeft de link naar de product-catalogus een 404.

Kort gezegd, op het Nederlandse woodworking forum is bevestigd dat de 7485 echt TWEE miterslots heeft d:)b

Hier de bevestiging van een 7485 eigenaar:
https://www.woodworking.n...-hallo.27493/#post-322542

hier de 2 slots op youtube:
YouTube: The DeWALT DWE7485 Incredible Shrinking Compact Jobsite Table Saw Re...
Flapperbol schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:55:
[...]

Verrek, de Europeese versie heeft blijkbaar maar 1 mitre slot
De Europeese versie
[Afbeelding]
De Amerikaanse versie
[Afbeelding]

Raarrr
Nee, dat klopt dus blijkbaar niet, gelukkig maar :)

edit: zwikje onnodige uitroeptekens gesaneerd

[ Voor 26% gewijzigd door Fraggert op 12-05-2020 10:06 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 17:51
Flapperbol schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:55:
[...]

Verrek, de Europeese versie heeft blijkbaar maar 1 mitre slot
De Europeese versie
[Afbeelding]
De Amerikaanse versie
[Afbeelding]

Raarrr
Hier lees ik wel dat iemand hem heeft besteld en twee mitre slots kreeg: https://www.woodworking.n...einhell-zooi-hallo.27493/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TheJVH schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:57:
[...]

Hier lees ik wel dat iemand hem heeft besteld en twee mitre slots kreeg: https://www.woodworking.n...einhell-zooi-hallo.27493/
Spuit 11 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Brutalsranan schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:34:
[...]

Met een boorhamer met boorstand kan je ook op een normale wijze boren. De klopstand word hier amper nooit gebruikt. Heb je veel betonnen muren? Denk je nog veel gaten erin te moeten maken?
Misschien een beetje dom, maar hoe kan je zien of het beton of steen is? De muren zijn al bewerkt. Wel weet ik dat ik in bijna elke kamer wel enorm harde muren heb en we veel in de buitenmuren bezig zijn.

Elke week denk ik wel dat dit de laatste gaten zijn die ik ga boren en elke week komt er wel weer iets nieuws bij haha. Daarbij is mijn vriendin nu druk bezig met foto's dus ik verwacht nog wel de nodige gaten te maken en volgend jaar staat de renovatie van de zolder op de planning waar mijn kantoor/mancave komt dus ik verwacht nog wel de nodige gaten.
Geen idee, maar wellicht is een boorhamer dan eigenlijk al een beetje vergelijkbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

Crazy-

Best life ever

[...]

het is inderdaad verwarrend, maar ook hier met 2 slots : https://www.gereedschappe...PtjNs0In6H7RoCUvMQAvD_BwE

en als je dan met 1 slot krijgt ... krijgen ze hem wel terug ;-)

als ik het zo lees is de DeWalt DWE7486-QS zeker geen miskoop! Men is er zeer tevreden over & de geleiders zijn 1 op 1 compatible met de Incra geleiders (vooruitdenken ;))

en voor een bedrag a 425 ... dan is het verschil met de Bosch GST10 een stuk groter geworden (even buiten de aanbieding om). Dan blijft de vraag is het dan dat prijsverschil voor een hobbyist nog waard?

I.m.h.o. niet...
Fraggert schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:11:
[...]

+1 voor de DWE7485

@ranjo de 7485 is de opvolger van haast wel één van de meest gebruikte zaagtafels de 745.

--knip---
mooie uitleg! bedankt. referentie links zijn interessant

[ Voor 13% gewijzigd door Crazy- op 12-05-2020 10:10 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Crazy- schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:08:
[...]

het is inderdaad verwarrend, maar ook hier met 2 slots : https://www.gereedschappe...PtjNs0In6H7RoCUvMQAvD_BwE

en als je dan met 1 slot krijgt ... krijgen ze hem wel terug ;-)

als ik het zo lees is de DeWalt DWE7486-QS zeker geen miskoop! Men is er zeer tevreden over & de geleiders zijn 1 op 1 compatible met de Incra geleiders (vooruitdenken ;))

en voor een bedrag a 425 ... dan is het verschil met de Bosch GST10 een stuk groter geworden (even buiten de aanbieding om). Dan blijft de vraag is het dan dat prijsverschil voor een hobbyist nog waard?

I.m.h.o. niet...

[...]

mooie uitleg! bedankt. referentie links zijn interessant
Vergeet niet dat de genoemde prijs excl. btw is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 15:23
Ik ben op zoek naar een zaag om plaatmateriaal in rechte vlakken te zagen, OSB, underlayment en vergelijkbaar spul. Nu lijkt het me dat een normale cirkelzaag daar prima voor is toch? Ik zie geen voordeel voor een invalzaag. Ik werk altijd in m'n tuin en daar heb ik netstroom. Het liefst neem ik er een met kabel: goedkoper, genoeg power, geen accu's met beperkte levensduur, niet opladen etc. Geleiderails lijken me wel handig. Nu zie ik bij Gamma de Bosch GKS 190 voor 83. Heeft iemand ervaring daarmee? Zijn er betere combinatiedeals met geleiderail? Ik zie hier eerder in 't topic wel een mooie Makita invalzaag met rail maar dat is voor mijn gebruik niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 21:20
crimby schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:01:
[...]

Misschien een beetje dom, maar hoe kan je zien of het beton of steen is? De muren zijn al bewerkt. Wel weet ik dat ik in bijna elke kamer wel enorm harde muren heb en we veel in de buitenmuren bezig zijn.

Elke week denk ik wel dat dit de laatste gaten zijn die ik ga boren en elke week komt er wel weer iets nieuws bij haha. Daarbij is mijn vriendin nu druk bezig met foto's dus ik verwacht nog wel de nodige gaten te maken en volgend jaar staat de renovatie van de zolder op de planning waar mijn kantoor/mancave komt dus ik verwacht nog wel de nodige gaten.

[...]

Geen idee, maar wellicht is een boorhamer dan eigenlijk al een beetje vergelijkbaar?
Uit de OP:
Boorhamer: Om een gat te boren in (gewapend) beton, kom je met een gewone (klop)boormachine niet erg ver. Een boorhamer geeft krachtige klappen tijdens het draaien om het beton kapot te slaan en is daarmee wat je nodig hebt voor beton.
Veel boorhamers zijn zogenoemde combihamers, die het hameren en het boren ook individueel af kunnen schakelen. Zo kun je met alleen hameren (ook wel de beitelstand genoemd) er ook een beitel in zetten en daarmee bv. tegels van een wand af beitelen. Of met alleen boren kun je ook voorzichtiger een gaatje boren.
Typisch heeft een boorhamer een SDS+ kop, waar alleen SDS boren en beitels in passen. Sommige combihamers hebben ook een verwisselbare kop, waarmee je voor de gewone boorstand (zonder hameren, dus) ook gewone boortjes kunt gebruiken.
Een voorbeeld is de Bosch GBH 2-28 F; die heeft een draaiknop met 3 standen:
Afbeeldingslocatie: https://www.bosch-professional.com/binary/ocsmedia/optimized/1918x1078/o79763v16_GBH2-28DFV_Statik_mz.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Sluw schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:22:
Ik ben op zoek naar een zaag om plaatmateriaal in rechte vlakken te zagen, OSB, underlayment en vergelijkbaar spul. Nu lijkt het me dat een normale cirkelzaag daar prima voor is toch? Ik zie geen voordeel voor een invalzaag. Ik werk altijd in m'n tuin en daar heb ik netstroom. Het liefst neem ik er een met kabel: goedkoper, genoeg power, geen accu's met beperkte levensduur, niet opladen etc. Geleiderails lijken me wel handig. Nu zie ik bij Gamma de Bosch GKS 190 voor 83. Heeft iemand ervaring daarmee? Zijn er betere combinatiedeals met geleiderail? Ik zie hier eerder in 't topic wel een mooie Makita invalzaag met rail maar dat is voor mijn gebruik niet nodig.
Als je een budget wilt, is Sheppach een goede optie voor je: https://www.hbm-machines....pach-invalzaag-160mm-pl55

Ik heb hiervoor een cirkelzaag gehad, maar ik vind het gebruiksgemak, de productiviteit en de kwaliteit die een invalzaag maakt enorm. Omdat het blad van een invalzaag veel beter op de linaal zit en de kast gesloten is, krijg je betere zaagsnedes en de afzuiging is ook beter. Ik heb wel een Festool, dus vergelijken is ook niet helemaal eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:25
Sluw schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:22:
Als'ie bij de Gamma 83 is, dan kan je met laagste prijsgarantie bij de Hornbach hem voor nog minder krijgen :)
Moet er wel een hornbach bij je in de buurt zitten natuurlijk.

Als je veel met plaatmateriaal werkt, is een invalzaag met rail juist erg handig. Je kan dan heel makkelijk op maat zagen.

Geleiderails met adapter kosten ook flink wat geld. Check even wat dan nog het prijsverschil is met een invalzaag (een bosch of makita zijn de betaalbare goede). En of je dat prijsverschil de moeite vindt :)

Die bosch (83) , met adapter (30) en rail (90) gaat je 200 euro kosten.

Een makita invalzaag kost je met rail ongeveer 330 euro. De bosch invalzaag met rail kost je ongeveer 450-500 euro.

Prijsverschil is dus 130-300 euro. Veel geld, maar voor het verwerken van plaatmateriaal is mijn advies het toch serieus te overwegen. Dat is echt waar een invalzaag met geleider helemaal tot z'n recht komt.

[ Voor 13% gewijzigd door Raymond op 12-05-2020 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Alsjemenou schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Vergeet niet dat de genoemde prijs excl. btw is!
Klopt! voordeel is dat ik een bedrijfje heb - waar ik nog wel eens wat klussen doe (Zonnepanelen advies, plaatsen etc) dus mooi aftrekbaar :-) moet mijn hout-latten voor op het dak ook op maat kunnen zagen toch? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Ah, ik wist niet dat een invalzaag precieser is dan een gewone cirkelzaag. Terug in de youtube schoolbanken dan maar, ik wil straks geen spijt hebben van m'n aankoop.

Edit: en bedankt voor de tips O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Sluw op 12-05-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42
kabeltjekabel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:18:
[...]

Mooie set. Ik heb er eentje met alleen de grote klingen. Wel handig compact, maar ik ging me toch steeds meer ergeren aan de speling tussen kling en handvat en het lastige klingwisselen als je vette handen hebt. Heb er wel meteen een 2e handvat bijgekocht.
Speling op het handvat? Ik heb de set zo'n 5 jaar (waarvan 1,5 jaar dagelijks en 3,5 jaar wekelijks gebruikt) en ik heb er 0 last van. En als ik er over (ik gok) 5 jaar last van krijg, dan koop ik voor iets van 5 euro een nieuw handvat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Sluw schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:46:
Ah, ik wist niet dat een invalzaag precieser is dan een gewone cirkelzaag. Terug in de youtube schoolbanken dan maar, ik wil straks geen spijt hebben van m'n aankoop.

heb zelf ook erg zitten twijfelen - heb een cirkelzaag gehad - deze was altijd erg 'lomp' voor mijn gevoel; altijd geklooi met een lat klemmen als geleider etc etc

nu een SP6000J gekocht https://www.toolnation.nl...ler-garantie-1558866.html scherpe prijs!

heb alleen de machine zelf nog niet binnen, de rest wel 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gamer dénis
  • Laatst online: 22:36

Wij hebben hiervoor een parkside invalzaag gekocht bij de lidl, ik had al een cirkelzaag, maar kon hem niet laten liggen voor 60 euro incl rails :) Prima geschikt voor wat incidentieel plaatwerk etc en gebruik hem vrij regelmatig. Uiteraard is een bosch blauw, of zelfs een Festtool veeeeeel beter, maar voor af en toe, en niet al te accuraat werk is dit helemaal perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:23
Die invalzaag (Parkside) van Lidl heb ik ook, bevalt erg goed. Aantal weken terug bij EcoTools nog een zaagblad met meer tanden voor gekocht omdat m'n vader een TV-meubel ging maken van multiplex en het standaard zaagblad dan vrij grof is qua aantal tanden.

Was al voor @Sluw aan het zoeken naar de link, maar Lidl lijkt hem niet meer in het assortiment te hebben (in ieder geval op de webshop niet?) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Altijd hetzelfde liedje met gereedschap, langzaam de wensen rekken en hoe meer je te weten komt hoe beter je het wilt hebben. Die Makita is ook mooi maar wel 2x mijn budget wat ik in gedacht heb, al is dat geen vaste limiet. Waarschijnlijk is een Parkside prima, ik zou contact met lidl op kunnen nemen of 'ie nog te krijgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Sluw schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:18:
Altijd hetzelfde liedje met gereedschap, langzaam de wensen rekken en hoe meer je te weten komt hoe beter je het wilt hebben. Die Makita is ook mooi maar wel 2x mijn budget wat ik in gedacht heb, al is dat geen vaste limiet. Waarschijnlijk is een Parkside prima, ik zou contact met lidl op kunnen nemen of 'ie nog te krijgen is.
Die bosch (83) , met adapter (30) en rail (90) gaat je 200 euro kosten.
dat is net geen 120 euro verschil en dan heb je wel een prof tool

Zelf ook gewerkt met Parkside -- kleine invalzaag: wat een ellende ..
Zaagblad wijkt 2 tot 5mm af t.o.v.. richtpijl, parallel aan de lat volgen trekt ie volledig naar de lat toe etc...

misschien had ik een maandagmorgen model ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-07 17:18
Fraggert schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:11:
[...]

+1 voor de DWE7485

@ranjo de 7485 is de opvolger van haast wel één van de meest gebruikte zaagtafels de 745.

Het is jammer dat de 745 niet meer te koop is. Deze zaag wordt namelijk onwijs veel gebruikt door bouwers, timmerlui, over de hele wereld, ook één van de meest voorkomende zagen als je wat youtube kanalen van divers pluimage volgt. De 745 moest worden verandert door USA regelgeving waar gewijzigde regelgeving zorgde dat er een kleiner zaagblad in moest omdat er wat speelde met een minimale afstand van zaagblad naar andere onderdelen van de machine, ik weet de details verder niet.

Ik wil je ook nog even laten weten dat elke zaag tweaking behoeft om echt netjes haaks te zagen.
Of het nu een Makita, Metabo 254 of GTS10XC of wat dan ook is.
Daar zijn gelukkig onwijs veel filmpjes van te vinden op youtube, zodat je je zaag kunt afstellen.

Ook vind je veel ideeën voor bijvoorbeeld een zaagslede/crosscut-sled. Neem in elk geval een zaagtafel met 2 sleuvel in het blad, dan kun je makkelijker hulpmiddelen maken.
Ook kun je de standaard zaaggeleider upgraden naar iets van Incra voor een hogere nauwkeurigheid.

Ik heb zelf een 2500 euro kostende Mafell Erika 85 gehad en die zagen haaks rechtstreeks uit de doos.

Als je je echt even wilt inlezen dan adviseer ik deze topics even door te lopen, kost je niet heel veel tijd maar op dit houtbewerkersforum lees je misschien nét even dat stukje advies wat je nodig hebt.

De topics zijn niet lang, 1-3 pagina's zo'n beetje.

Welke zaagtafel voor houtbewerking?
Verschil DeWalt DWE7491 en DWE7492
Nieuw-op-forum-eerste-werkbank-zaagtafel
Weg Einhell zooi, hallo......?
Bosch GTS635-216 of Dewalt-7485(QW)?

we horen hier graag je overwegingen welke zaag het is geworden d:)b
Goed betoog. MIjn tafel heeft maar 1 rail helaas. Ik heb een geleider voor croscuts, maar die kost veel tijd om netjes haaks te installeren, dus ik was ook al even aan het passen en meten om een crosscut sled te maken. Een crosscut sled zou opzich ook wel moeten werken met 1 rail, althans dat werd mij verzekerd op woorworking.

Mijn ervaring inmiddels met de zaag, na een klein jaartje is dat je tafel niet snel te groot kan zijn (als je de ruimte hebt).
Ik kan net een volledige plaat kwijt in de ruimte/op de roltafel, maar ik vind de ruimte voor de zaag bijvoorbeeld wat kort, dan heb ik toch altijd weer wat moeite om grotere stukken af te korten.

Een goed en makkelijk af te stellen geleider, maakt je werk wel een heel stuk makkelijker.
De geleider op mijn robland is niet geweldig goed, maar hij zaag gelukkig wel redelijk goed haaks.
Dat scheelt me vaak weer een extra zijde vlakken/vandikten.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
wheel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:23:
[...]

Uit de OP:

[...]

Een voorbeeld is de Bosch GBH 2-28 F; die heeft een draaiknop met 3 standen:
[Afbeelding]
zou een 25F of 26F ook voldoen? De 28F is wel erg prijzig (voor mij) ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:59
[...]

[...]

Domme vragen bestaan niet. Als je klopt en het massief aanvoelt, weet je het eigenlijk al. Ook zijn meestal de buitenmuren van woningen na (ik meen) 1990 van beton. Een andere optie: boren met een normale boormachine en als je er niet doorheenkomt, is het beton 8). De meeste boorhamers hebben ook een normale boorfunctie. Dat is dus een combihamer.

Het voorbeeld van Wheel, de Bosch GBH 2-28 F, is een goed voorbeeld. Het is misschien buiten je budget. Maar zowat iedereen hier op de forum heeft hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
crimby schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:27:
[...]

zou een 25F of 26F ook voldoen? De 28F is wel erg prijzig (voor mij) ben ik bang.
Dat denk ik wel, maar kunnen anderen beter inschatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:33
crimby schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Kijk anders eens naar deze Bosch Is momenteel 146 euro bij de Gamma. Dus bij de Hornbach kan je 'm met de LPG voor +- 130 euro krijgen.
Ik loop altijd zo de kloten met de stofzuiger als ik weer eens een gaatje moet boren, dus toen ik deze aanbieding zag was ik vrij snel overtuigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

s0ulmaster schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Goed betoog. MIjn tafel heeft maar 1 rail helaas. Ik heb een geleider voor croscuts, maar die kost veel tijd om netjes haaks te installeren, dus ik was ook al even aan het passen en meten om een crosscut sled te maken. Een crosscut sled zou opzich ook wel moeten werken met 1 rail, althans dat werd mij verzekerd op woorworking.

Mijn ervaring inmiddels met de zaag, na een klein jaartje is dat je tafel niet snel te groot kan zijn (als je de ruimte hebt).
Ik kan net een volledige plaat kwijt in de ruimte/op de roltafel, maar ik vind de ruimte voor de zaag bijvoorbeeld wat kort, dan heb ik toch altijd weer wat moeite om grotere stukken af te korten.

Een goed en makkelijk af te stellen geleider, maakt je werk wel een heel stuk makkelijker.
De geleider op mijn robland is niet geweldig goed, maar hij zaag gelukkig wel redelijk goed haaks.
een crosscutsled met 1 rail werkt ook prima, ik weet van veel "makers" dat ze naast hun relatief grote en zware slede een kleine ernaast maken met 1 rail voor ff snel wat afkorten.

Die maken ze soms ook in vaste verstekhoeken, 90, 60, 45 30 en 15 graad. Maar daar moet je wel genoeg werk voor hebben lijkt me, als je een YT kanaal hebt loont dat prima, alleen het clipje al waar je die dingen maakt en laat zien denk ik zo.

Als je ringendoosjes maakt wil je zo secuur mogelijk werken, zaag je het bouwpakket voor een konijnenhok of kippenren in douglas dan boeit het allemaal wat minder :+

Ik zou juist voor de 7485 gaan omdat die lekker licht is, dan maak ik een werkbank bij waar hij aan de kopse kant op kant in zowel de lengte als de breedte, zo heb ik een hele grote zaagtafel met nog steeds een handzame lichte machine :)

Mijn Mafell had het onderstel (net als sommige Metabo's) geïntegreerd in de tafel zitten.

Superhandig, tot je dat ding dus van zolder (ik heb geen andere fatsoenlijke plek om mijn gereedschap te bewaren ivm ruimte, vocht en diefstal.) moet slepen en buiten wil gaan zagen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Fraggert schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:37:
[...]

een crosscutsled met 1 rail werkt ook prima, ik weet van veel "makers" dat ze naast hun relatief grote en zware slede een kleine ernaast maken met 1 rail voor ff snel wat afkorten.

Die maken ze soms ook in vaste verstekhoeken, 90, 60, 45 30 en 15 graad. Maar daar moet je wel genoeg werk voor hebben lijkt me, als je een YT kanaal hebt loont dat prima, alleen het clipje al waar je die dingen maakt en laat zien denk ik zo.

Als je ringendoosjes maakt wil je zo secuur mogelijk werken, zaag je het bouwpakket voor een konijnenhok of kippenren in douglas dan boeit het allemaal wat minder :+

Ik zou juist voor de 7485 gaan omdat die lekker licht is, dan maak ik een werkbank bij waar hij aan de kopse kant op kant in zowel de lengte als de breedte, zo heb ik een hele grote zaagtafel met nog steeds een handzame lichte machine :)

Mijn Mafell had het onderstel (net als sommige Metabo's) geïntegreerd in de tafel zitten.

Superhandig, tot je dat ding dus van zolder (ik heb geen andere fatsoenlijke plek om mijn gereedschap te bewaren ivm ruimte, vocht en diefstal.) moet slepen en buiten wil gaan zagen. 8)7
enige wat ik zie is dat het exact haaks zetten van het zaagblad wat lastiger is ivm de hendel (het is geen draaischijf om te stellen). Je ziet dit hier YouTube: The DeWALT DWE7485 Incredible Shrinking Compact Jobsite Table Saw Re... op 4:36

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond

Niet zozeer preciezer (dat verschil is bij vergelijkbare kwaliteit zaag minimaal. een invalzaag is ook een cirkelzaag, maar net iets anders uitgevoerd, want kan invallen), maar veel makkelijker bij gebruik van een liniaal. Het zaagblad gaat namelijk precies langs de rubberstrip die op de liniaal zit. Je zet dus twee streepjes op de plaat, waar je wilt afzagen. Je legt je liniaal aan de goede kant van de streepjes tegen die streepjes aan en je fietst de zaag over de liniaal en je bent klaar. Je kan dan op een paar tiende van een mm nauwkeurig zagen, als je een beetje ervaring hebt en je best doet. Voordeel is ook dat die strip helpt bij het voorkomen van splinters op het stuk wat je behoudt en je dus een nette zaagsnede krijgt.
Bij een cirkelzaag moet je altijd rekening houden met de afstand van het zaagblad tot de geleider en dus altijd rekenen om goed uit te komen. Als je daar handigheid in hebt, is het verschil in werken te overzien. De zaagsnede wordt niet beschermd door de rubberstrip, dus voordeel heb je dan niet.

Kortom: Als je nog een machine moet kopen, is een invalzaag voor platen de betere keuze imho. Stel dat je al een goede cirkelzaag hebt en je wilt makkelijker platen kunnen zagen dan langs een houten balk als geleider (bijvoorbeeld), dan kan je prima uit de voeten met een relatief kleine investering voor adapter en geleider. En daarmee heb je 75% van de voordelen al te pakken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

[...]

Hoi Crimby,

domme vragen bestaan niet d:)b

Wat met steen wordt bedoelt is "baksteen". Je weet wel, de bouwstenen met die voegen ertussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2QsYm9kjQ5c34pJNi_MyMxbCI8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yAcZXwJQkPTWNyCkZhgTW1I3.jpg?f=user_large

Dan weet je denk ik nu het verschil wat bedoelt wordt of je in een (bak)stenen muur wilt boren of dat het een echte betonmuur is.

vuistregel:
In (bak)steen boor je met een klopboor. In beton boor je met een boorhamer/hamerboor.

Wat een beproefde methode is voor mensen die echt zeer weinig gebruik hoeven te maken van zo'n machine is óf huren, óf je koopt zo'n Parkside machine bij de LIDL.

Als je pech hebt en hij kapt ermee breng je hem onder garantie terug voor een nieuwe.

Wel adviseer ik je niet te gaan boren met baggerboortjes. Dat wordt echt een drama als je een beetje knap harde betonmuur hebt.

Je kunt beter met goede boortjes en een crappy machine werken dan met 5 joule na 3 x hameren je boortje aan gort te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Fraggert schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:50:
[...]

Hoi Crimby,

domme vragen bestaan niet d:)b

Wat met steen wordt bedoelt is "baksteen". Je weet wel, de bouwstenen met die voegen ertussen.

[Afbeelding]

Dan weet je denk ik nu het verschil wat bedoelt wordt of je in een (bak)stenen muur wilt boren of dat het een echte betonmuur is.

vuistregel:
In (bak)steen boor je met een klopboor. In beton boor je met een boorhamer/hamerboor.

Wat een beproefde methode is voor mensen die echt zeer weinig gebruik hoeven te maken van zo'n machine is óf huren, óf je koopt zo'n Parkside machine bij de LIDL.

Als je pech hebt en hij kapt ermee breng je hem onder garantie terug voor een nieuwe.

Wel adviseer ik je niet te gaan boren met baggerboortjes. Dat wordt echt een drama als je een beetje knap harde betonmuur hebt.

Je kunt beter met goede boortjes en een crappy machine werken dan met 5 joule na 3 x hameren je boortje aan gort te hebben ;)
Thanks! het is inderdaad geen bakstenen muur :-)
HowsMyApple schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Kijk anders eens naar deze Bosch Is momenteel 146 euro bij de Gamma. Dus bij de Hornbach kan je 'm met de LPG voor +- 130 euro krijgen.
Ik loop altijd zo de kloten met de stofzuiger als ik weer eens een gaatje moet boren, dus toen ik deze aanbieding zag was ik vrij snel overtuigd :)
Het linkje dat je stuurde gaat naar Hornbach en daar staat ie voor 240 euro. Bij de Gamma op de site of in de folder kan ik deze niet vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door crimby op 12-05-2020 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:33
crimby schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:50:
[...]

Het linkje dat je stuurde gaat naar Hornbach en daar staat ie voor 240 euro. Bij de Gamma op de site of in de folder kan ik deze niet vinden.
Dat klopt, want als je bij de Hornbach meldt dat ie ergens goedkoper is dan krijg je het voor die lagere prijs - nog eens 10% korting ;)

Gamma link

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-07 20:20
Linkje van de GAMMA voor de kortingjagers. Scheelt wel heel veel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan
[...]

[...]

Als je geen haast heb: de GBH 28 is aardig vaak in de aanbieding op Amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Raymond schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:47:
[...]

Niet zozeer preciezer (dat verschil is bij vergelijkbare kwaliteit zaag minimaal. een invalzaag is ook een cirkelzaag, maar net iets anders uitgevoerd, want kan invallen), maar veel makkelijker bij gebruik van een liniaal. Het zaagblad gaat namelijk precies langs de rubberstrip die op de liniaal zit. Je zet dus twee streepjes op de plaat, waar je wilt afzagen. Je legt je liniaal aan de goede kant van de streepjes tegen die streepjes aan en je fietst de zaag over de liniaal en je bent klaar. Je kan dan op een paar tiende van een mm nauwkeurig zagen, als je een beetje ervaring hebt en je best doet. Voordeel is ook dat die strip helpt bij het voorkomen van splinters op het stuk wat je behoudt en je dus een nette zaagsnede krijgt.
Bij een cirkelzaag moet je altijd rekening houden met de afstand van het zaagblad tot de geleider en dus altijd rekenen om goed uit te komen. Als je daar handigheid in hebt, is het verschil in werken te overzien. De zaagsnede wordt niet beschermd door de rubberstrip, dus voordeel heb je dan niet.

Kortom: Als je nog een machine moet kopen, is een invalzaag voor platen de betere keuze imho. Stel dat je al een goede cirkelzaag hebt en je wilt makkelijker platen kunnen zagen dan langs een houten balk als geleider (bijvoorbeeld), dan kan je prima uit de voeten met een relatief kleine investering voor adapter en geleider. En daarmee heb je 75% van de voordelen al te pakken :)
met de kanttekenig er bij, dat je met een cirkelzaag ook gewoon met een lineaal kan werken, maar dan moet je of voor je werkstuk beginnen, of met de hand op de lineaal "invallen". Niet het meest praktische, maar milwaukkee had geen invalzaag op accu, maar ik red me prima zonder.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Crazy- schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:43:
[...]

enige wat ik zie is dat het exact haaks zetten van het zaagblad wat lastiger is ivm de hendel (het is geen draaischijf om te stellen). Je ziet dit hier YouTube: The DeWALT DWE7485 Incredible Shrinking Compact Jobsite Table Saw Re... op 4:36
Ja dat klopt, maar het zal niet een verrassing zijn dat zo'n beetje elke zaag in dit segment wel en minpuntje/nadeeltje heeft.

Daarbij wil ik even kwijt dat die digitale hoekmeters natuurlijk ook hun nauwkeurigheid hebben,
dus waar hij 90.0 aangeeft kan dat in werkelijk 89,9 zijn of 90,1 als je een heel nauwkeurige hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

[...]

Graag gedaan!

Wat @HowsMyApple bedoelt (als ik zo vrij mag zijn) is dat de Hornbach een laagste prijs garantie heeft

Bij de Gamma kost de 2-23 nu 146 euro

https://www.gamma.nl/asso...er-gbh-2-23-rea/p/B556728

Als je dan naar de Hornbach gaat dan matchen ze die prijs en krijg je 10% extra korting.

146 - 14,6 = 131,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
[...]

Eh, zeg je hier nou dat een cirkelzaag dit per definitie niet doet? Ik ben in de veronderstelling dat mijn DeWalt-cirkelzaag exact langs het rubber van mijn rails zaagt.
crimby schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:58:
[...]

awesome! zeer interessant! Als ik het goed begrijp moet ik bij hornbach eerst het product kopen voor ik de laagste prijs krijg of regelen ze dat meteen in de winkel?
Volgens mij kan het ook bij online bestellingen. Dus eerst afrekenen, later restitutie.

[ Voor 11% gewijzigd door wheel op 12-05-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
HowsMyApple schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:52:
[...]

Dat klopt, want als je bij de Hornbach meldt dat ie ergens goedkoper is dan krijg je het voor die lagere prijs - nog eens 10% korting ;)

Gamma link
awesome! zeer interessant! Als ik het goed begrijp moet ik bij hornbach eerst het product kopen voor ik de laagste prijs krijg of regelen ze dat meteen in de winkel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0ulmaster
[...]

Dat laatste
@wheel inderdaad zaagt een cirkelzaag ook gewoon strak langs het rubber.

[ Voor 11% gewijzigd door s0ulmaster op 12-05-2020 12:00 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Brutalsranan schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:53:
[...]

Als je geen haast heb: de GBH 28 is aardig vaak in de aanbieding op Amazon.de.
@crimby

ik heb de Bosch Pro 2-28 die Brutalsranan bedoelt, dat is een iets zwaardere machine maar die werkt erg prettig, zowel met boorhamer als breek en sloopwerk.

Bij sommige (zoals de 2-28) machines kun je een opzetkop kopen waarmee je ook gewone boren kunt gebruiken. Of bijvoorbeeld een roerder voor in een grote pot latex of om beton/cement mee te mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Dat regel in de winkel bij de verkoper geloof ik.

Online kan ook, je kunt dan bij je aankoop de link naar het product meesturen, die wordt dan beoordeelt en indien akkoord passen ze de prijs aan voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:23
Die Hornbach prijsgarantie is ook op henzelf toepasbaar overigens :+ Tijd terug een douchewand aangeschaft via de webshop. Nog geen maand later was hij 20 euro in prijs gezakt. Heb er screenshots van opgestuurd en heb de €20 gecrediteerd gekregen :D

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 12-05-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

wheel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:58:
[...]

Eh, zeg je hier nou dat een cirkelzaag dit per definitie niet doet? Ik ben in de veronderstelling dat mijn DeWalt-cirkelzaag exact langs het rubber van mijn rails zaagt.

[...]

Volgens mij kan het ook bij online bestellingen. Dus eerst afrekenen, later restitutie.
Ik bemerkt ook altijd wat spraakverwarring als het om handcirkelzagen en invalzagen gaat.

Een invalzaag is een cirkelzaag. Maar een cirkelzaag hoeft dus geen invalzaag te zijn.

Er zijn namelijk nog 2 types cirkelzagen die geen invalzaag zijn.

Namelijk de cirkelzaag waarbij de zaagdiepte niet instelbaar is (dus een vaste zaagdiepte heeft) en de cirkelzaag waarbij je de zaagdiepte wél kunt instellen en daarna fixeert.

Bij een invalzaag kun je tijdens het zagen zelfs de diepte variëren.

Ik denk dat @Raymond in dit geval uitgaat van een cirkelzaag zonder geleiderail.

Maar met zo'n geleider die langs je materiaal loopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-53f22bVOXaIvBuCvTBzQ3GO90=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IiSE7RgtphIECqIA5CCotaYu.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Fraggert op 12-05-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ThinkPadd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:03:
Die Hornbach prijsgarantie is ook op henzelf toepasbaar overigens :+ Tijd terug een douchewand aangeschaft via de webshop. Nog geen maand later was hij 20 euro in prijs gezakt. Heb er screenshots van opgestuurd en heb de €20 gecrediteerd gekregen :D
Dat is best netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
[...]

Ik loop altijd gewoon anar de servicebalie. En die stuurt je een gangpad op met eem computer. Dan krijg je een bon met de extra 10%.
ThinkPadd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:03:
Meen je dat nou? Dat wist ik niet. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Fraggert schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:07:
[...]

Ik denk dat @Raymond in dit geval uitgaat van een cirkelzaag zonder geleiderail.

Maar met zo'n geleider die langs je materiaal loopt.

[Afbeelding]
Ja, lijkt er inderdaad op. Maar dat is dus niet echt een generiek verschil tussen een cirkelzaag en een invalzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

wheel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:12:
[...]

Ja, lijkt er inderdaad op. Maar dat is dus niet echt een generiek verschil tussen een cirkelzaag en een invalzaag.
Ik heb mijn post net aangepast om de verschillen uit te leggen tussen invalzagen en cirkelzagen.

Lees maar even terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 17:51
s0ulmaster schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Jij hebt dus een DWE7485 met een enkele rail in het blad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
TheJVH schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:21:
[...]

Jij hebt dus een DWE7485 met een enkele rail in het blad?
Nee :P Ik heb een Robland NLX310 combi machine. Staat ook een paar posts terug. Hele andere machine dan de compacte machines die hier besproken worden

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:04
Invalzaag vs. 'gewone' cirkelzaag:
Ik moest een keer de opening voor het luik van de kruipruimte uitzagen in een laminaatvoer, waarbij het uitgezaagde deel de bovenzijde van het luik moest worden. Dat heb ik gedaan door mijn cirkelzaag in te laten vallen in de laminaat en zo netjes vier zaagsnedes gemaakt (met een Bosch FSN geleiderail).

Ik kan me wel voorstellen dat een invalzaag makkelijker werkt bij doorzagen van plaatmateriaal met een geleiderail. maar ik denk dat ik met mijn Bosch (GKS 55) wel hetzelfde resultaat kan bereiken.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Fraggert schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:13:
[...]

Ik heb mijn post net aangepast om de verschillen uit te leggen tussen invalzagen en cirkelzagen.

Lees maar even terug :)
Ik ken het verschil. Maar ik meen dat als men het hier over een cirkelzaag heeft, men een handcirkelzaag en dus geen invalzaag bedoelt. Een een handcirkelzaag past in veel gevallen ook (direct of met adapter) op een rail.

[ Voor 10% gewijzigd door wheel op 12-05-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hansvk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:06:
Invalzaag vs. 'gewone' cirkelzaag:
Ik moest een keer de opening voor het luik van de kruipruimte uitzagen in een laminaatvoer, waarbij het uitgezaagde deel de bovenzijde van het luik moest worden. Dat heb ik gedaan door mijn cirkelzaag in te laten vallen in de laminaat en zo netjes vier zaagsnedes gemaakt (met een Bosch FSN geleiderail).

Ik kan me wel voorstellen dat een invalzaag makkelijker werkt bij doorzagen van plaatmateriaal met een geleiderail. maar ik denk dat ik met mijn Bosch (GKS 55) wel hetzelfde resultaat kan bereiken.
Ja, het is vrij simpel.

Heb je het budget, pak je een invalzaag op geleiderail.

Zo niet, kies dan de cirkelzaag die instelbaar is op diepte. Daarna komt de vaststaande cirkelzaag in beeld. Die laatste kan ook niett altijd op een geleiderail, echt een gevalletje "osb/underlayment op maat batsen op de bouwwerf".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:04
hammy87 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:50:
[...]

Jij al nieuws? Ik zie dat hij weer op voorraad is, dus is wel raar dat hij niet verzonden is nog :/
Heb jij ondertussen de 160 multi ontvangen van Amazon? Mijne staat nog steeds op voorbereiden verzending :-(

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:34
hansvk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Heb jij ondertussen de 160 multi ontvangen van Amazon? Mijne staat nog steeds op voorbereiden verzending :-(
Nee, afgelopen vrijdag kreeg ik dit te horen:
"Mijn collega heeft in de mail van donderdag 7 mei uitgebreid informatie gegeven over de stand van zaken met betrekking tot verzendingen en de leveringsproblemen in het huidige tijdperk.

Ik zie wel in ons systeem dat ons logistieke centrum uw bestelling ontvangen heeft en ga er vanuit dat deze binnenkort verzonden gaat worden."
Bij het artikel zelf staat nu wel een leverdatum van 20mei.. Maar ik ga er nog even een mail tegenaan gooien..

@MJV Bij jou al verstuurd, 72uur zijn voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 09:20
Ik heb op 29 April nog bij Mastertools de DTD171 besteld en heb vanmiddag bij de zoveelste keer navragen gehoord dat hij waarschijnlijk volgende week bij hen binnenkomt waarna ze hem gaan versturen.

En afgelopen weekend een bestelling bij MTools geplaatst die gisteravond bezorgd zou worden, maar deze staat nog op "Bezig met verwerken" op hun site. Telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar..

Gaat lekker zo, ik snap dat ze het ontzettend druk hebben, maar je klanten een beetje op de hoogte houden van de vorderingen / veranderingen moet toch kunnen? :(

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
HowsMyApple schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Is deze dan beter dan de 2-25 of 2-26? Deze zijn vergelijkbaar in prijs namelijk. Echter geen stofzuiger erbij :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:43

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

@hansvk @hammy87 mijn 160 multi en gex 125-150 zijn sinds een kleine week binnen. Afzender direct vanuit Bosch. Dozen zagen er ook gloednieuw uit.

Overigens de gex 125-150 geprobeerd voor een half uur, daarna besloten door te sparen voor een GET 75-150. Die is dus als tweedehands alweer verkocht via marktplaats zonder verlies (ook zonder winst, wel zo netjes).. Hiervoor wacht ik op een goede deal. Wil er 300 aan uitgeven voor nieuw in Lboxx. Denk dat t gaat lukken via idealo..

Met mijn recente aankopen via toolstation (GDX 18V-200 C en Bosch GSB 18V-85 C) moet ik me nu echt in gaan houden van mezelf. GDX is nog niet binnen (ja echt, gekocht voor 4 schroeven die ik met mijn milwaukee m12 niet loskreeg..), de GSB: wat een beest is dat! benieuwd hoe vaak ik m ga gebruiken. komt alleen als mijn milwaukee t niet aankan.. Ik heb er alleen geen connectivity module in. twijfel wel of het nut.. @Twijfels Is dat meer een gadget of wel nuttig?

[ Voor 13% gewijzigd door prein2 op 12-05-2020 16:14 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Raling schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:53:
[...]

Speling op het handvat? Ik heb de set zo'n 5 jaar (waarvan 1,5 jaar dagelijks en 3,5 jaar wekelijks gebruikt) en ik heb er 0 last van. En als ik er over (ik gok) 5 jaar last van krijg, dan koop ik voor iets van 5 euro een nieuw handvat.
Axiaal tussen kling en heft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
crimby schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:10:
[...]

Is deze dan beter dan de 2-25 of 2-26? Deze zijn vergelijkbaar in prijs namelijk. Echter geen stofzuiger erbij :-)
Hij is iets minder sterk, maar heeft die stofzuiger. Dat is prijzig om toe te voegen aan de andere modellen.

Ik heb mijn 2-28 gescoord voor 150 euro en toen voor ~60 (?) euro de afzuigadapter GDE 16-Plus gekocht. Dan moet je alsnog een stofzuiger er bij hebben natuurlijk. Maar het ging mij ook om de afzuigkap voor gatzagen. Geen idee of die bij de 2-23 REA er ook bijzit.

Die 2-23 REA bij de Gamma is wel een goede deal. Maar ik ga m'n niet kopen, want heb hetzelfde al bereik voor twee keer zoveel euro's. :+

[ Voor 10% gewijzigd door kabeltjekabel op 12-05-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 11-07 18:58
prein2 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:12:
de GSB: wat een beest is dat! benieuwd hoe vaak ik m ga gebruiken. komt alleen als mijn milwaukee t niet aankan.. Ik heb er alleen geen connectivity module in. twijfel wel of het nut.. @Twijfels Is dat meer een gadget of wel nuttig?
Kracht kom je niet snel tekort nee :9

Bij eerste gebruik nuttig, vervolgens een gadget. Heb er toen ik hem binnenkreeg bij de GSB even mee gespeeld en wat dingen als hoelang het ledje blijft branden + sensitiviteit van de kickback control mee ingesteld. Sloeg mij persoonlijk iets te snel in standaard dus wat dat betreft vond ik hem wel handig. Vervolgens na dat eerste gebruik echt nooit meer gebruikt, module zit er wel gewoon in.

Ik weet niet hoe het zit als je één module hebt en die in de andere apparaten stopt voor de instellingen. Kan me voorstellen dat de module het geheugen van de machine is en je hem er dus permanent in moet houden als je iets anders wilt instellen.

@kabeltjekabel werkt die GDE 16-PLUS prettig? Of zou je achteraf eerder de GDE 68 kopen (of iets soortgelijks 3d printen, vind het maar duur voor een stukje plastic)

[ Voor 7% gewijzigd door Twijfels op 12-05-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:45
prein2 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:12:
Met mijn recente aankopen via toolstation (GDX 18V-200 C en Bosch GSB 18V-85 C) moet ik me nu echt in gaan houden van mezelf. GDX is nog niet binnen (ja echt, gekocht voor 4 schroeven die ik met mijn milwaukee m12 niet loskreeg..), de GSB: wat een beest is dat! benieuwd hoe vaak ik m ga gebruiken. komt alleen als mijn milwaukee t niet aankan.. Ik heb er alleen geen connectivity module in. twijfel wel of het nut.. @Twijfels Is dat meer een gadget of wel nuttig?
Ik heb ook de GSB 85C en idd een beest, geen enkel probleem met 16cm lange schroeven om 10x10cm douglas palen aan elkaar te schroeven. _/-\o_

De module is voor mij meer een gadget, het enige wat misschien handig is dat je er de kickback mee in kan stellen maar eigenlijk nooit iets mee gedaan verder.

Gister maar de Bosch GOP 18V-28 accu multitool aangeschaft bij toolstation dus ook weer 2 accu's er bij. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Twijfels schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:24:
[...]

@kabeltjekabel werkt die GDE 16-PLUS prettig? Of zou je achteraf eerder de GDE 68 kopen (of iets soortgelijks 3d printen, vind het maar duur voor een stukje plastic)
Ja, je had hem toch al op je lijstje staan :P ?

Die GDE 68 heb ik ook naar gekeken, maar ik moest 76 en 82 boren... dus dan zou het de GDE 162 moeten worden, en dan krijg je weer gezeur dat dat niet past op smalle stukjes muur.

De GDE 68 verkopen ze trouwens samen met de GDE Max (afzuiging voor SDS Max beitelen) samen in een L-boxx voor ~€155

Inderdaad duur voor een stuk plastic, maar als je in een reeds bewoond huis wat inbouwdozen gaat bijmaken dan is dat stukje plastic redelijk noodzakelijk. En ik heb sowieso een pesthekel aan stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkeley
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-07 17:35
Ik ben opzoek naar een cirkelzaag. Ik heb al het e.e.a aan bosch gereedschap en accu's.

Volgende leek mij wel een goede deal https://www.mastertools.n...ccu-cirkelzaag-06016a2102

Voornaamste reden voor de set is omdat ik alleen 2 en 3 ah accu's heb. Met zo'n zaag lijkt het me toch wel handig om een wat grotere accu te hebben.

Zie ik nog dingen over het hoofd of is dit wel een goede keuze? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
kabeltjekabel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:38:
[...]

Ja, je had hem toch al op je lijstje staan :P ?

Die GDE 68 heb ik ook naar gekeken, maar ik moest 76 en 82 boren... dus dan zou het de GDE 162 moeten worden, en dan krijg je weer gezeur dat dat niet past op smalle stukjes muur.

De GDE 68 verkopen ze trouwens samen met de GDE Max (afzuiging voor SDS Max beitelen) samen in een L-boxx voor ~€155

Inderdaad duur voor een stuk plastic, maar als je in een reeds bewoond huis wat inbouwdozen gaat bijmaken dan is dat stukje plastic redelijk noodzakelijk. En ik heb sowieso een pesthekel aan stof.
Ah ja van die 82mm is een goed punt. Dan wordt het definitief de 16-plus dus :9 Wel wat te laat want had hem hier laatst in huis al goed kunnen gebruiken voor het boren van 82mm dozen, was een goede reden voor aanschaf geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
Berkeley schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:39:
Ik ben opzoek naar een cirkelzaag. Ik heb al het e.e.a aan bosch gereedschap en accu's.

Volgende leek mij wel een goede deal https://www.mastertools.n...ccu-cirkelzaag-06016a2102

Voornaamste reden voor de set is omdat ik alleen 2 en 3 ah accu's heb. Met zo'n zaag lijkt het me toch wel handig om een wat grotere accu te hebben.

Ik heb hem zelf ook en het valt me nog best mee hoe lang hij mee gaat op 4Ah accu's, ik denk dat je met de toolstation aanbieding beter af bent, €199 voor de machine met 2x 4Ah en oplader.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Berkeley schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:39:

Mijn cirkelzaag met snoer heeft ongelimiteerd Ah en weegt een halve kilo minder. :)

Cirkelzagen op accu; waarom? Je wilt er toch een stofzuiger bij. Stofzuiger = slang. En als je een slang hebt boeit dat snoer ook niet meer.

Ik geloof het helemaal voor mensen die op plekken werken waar geen 230 aanwezig is, of in kruipruimtes, of ... maar gewoon voor thuisgebruik; echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkeley
Idanue schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:49:
[...]

Ik heb hem zelf ook en het valt me nog best mee hoe lang hij mee gaat op 4Ah accu's, ik denk dat je met de toolstation aanbieding beter af bent, €199 voor de machine met 2x 4Ah en oplader.
en dan los die geleiderail ergens bij scoren? Dat is ook een optie inderdaad. Zie alleen wel dat toolstation het ding niet bezorgd.
kabeltjekabel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:52:
[...]

Mijn cirkelzaag met snoer heeft ongelimiteerd Ah en weegt een halve kilo minder. :)

Cirkelzagen op accu; waarom? Je wilt er toch een stofzuiger bij. Stofzuiger = slang. En als je een slang hebt boeit dat snoer ook niet meer.

Ik geloof het helemaal voor mensen die op plekken werken waar geen 230 aanwezig is, of in kruipruimtes, of ... maar gewoon voor thuisgebruik; echt niet.
mja.. ik heb een aantal dingen met snoer en dat zijn ook elke keer de dingen waarvan ik denk had ik dat nou maar op accu gekocht..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
[...]

Omdat als ik een plaatje moet zagen dan loop ik er mee naar buiten, pak ondertussen de cirkelzaag van de plank en binnen 2 min ben ik weer binnen zonder geklooi met verlengsnoeren.
Zelfde met mijn Bosch GST 18 V-LI B accu decoupeerzaag, ding pakken buiten even zagen en klaar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Ik vind het heerlijk om niet met haspel, kabel etcetera te klootviolen. Evenzo bij schuren, heerlijk. Voor kleine klusjes heb ik kleine accu'tjes.

Wat @Idanue zegt dus.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Berkeley schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:57:
[...]

en dan los die geleiderail ergens bij scoren? Dat is ook een optie inderdaad. Zie alleen wel dat toolstation het ding niet bezorgd.
[...]
Je kunt hem wel gewoon bestellen dan moet je er iets langer op wachten.
Laatste keer had ik hem alsnog binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkeley
Idanue schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:59:
[...]

Je kunt hem wel gewoon bestellen dan moet je er iets langer op wachten.
Laatste keer had ik hem alsnog binnen een week.
Top, doe ik dat. Ik zie trouwens wel dat als ik die spullen in de winkelmand doe de 'Bosch starterkit 18V - 4,0Ah' automatisch toegevoegd wordt. Maar die 2e 4Ah accu niet. Is dat zo'n actie die via bosch zelf loopt of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
Berkeley schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:07:
[...]

Top, doe ik dat. Ik zie trouwens wel dat als ik die spullen in de winkelmand doe de 'Bosch starterkit 18V - 4,0Ah' automatisch toegevoegd wordt. Maar die 2e 4Ah accu niet. Is dat zo'n actie die via bosch zelf loopt of?
2e via bosch zelf idd:
Mei tot en met augustus 2020 bij minimale besteding van min. 165,- euro excl. BTW aan geselecteerde Bosch accu gereedschap een gratis 18V 4Ah accu na registratie middels gebruik couponcode BL2020PROCORE op boschproacties.nl (max 2 accu's per factuur of adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Idanue schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:57:
[...]

Omdat als ik een plaatje moet zagen dan loop ik er mee naar buiten, pak ondertussen de cirkelzaag van de plank en binnen 2 min ben ik weer binnen zonder geklooi met verlengsnoeren.
Zelfde met mijn Bosch GST 18 V-LI B accu decoupeerzaag, ding pakken buiten even zagen en klaar. _/-\o_
Scheve vergelijking omdat je daarna de straat weer moet zuigen. ;)

Stopcontact bij de schuurdeur zit er niet voor niks. Nog nooit een verlengsnoer gebruikt om buiten te zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat is jullie mening over aftekenhulpen zoals:
Afbeeldingslocatie: https://www.tegelzetshop.nl/media/catalog/product/cache/fc5e5b35d52f510ef1bbc82922d4c394/c/o/contouraftekenhaak.jpg

Zinvol of niet? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
kabeltjekabel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:24:
[...]

Scheven vergelijking omdat je daarna de straat weer moet zuigen. ;)

Stopcontact bij de schuurdeur zit er niet voor niks. Nog nooit een verlengsnoer gebruikt om buiten te zagen.
Die hoef ik niet te zuigen, 1100m2 gras dus dat beetje zaagsel zie je nooit weer.
Maar met beperkte ruimte en alleen bestrating kan ik me idd voorstellen dat het niet veel uit maakt maar anders kun je altijd nog de GAS 18V-10 L Professional aanschaffen.
Is ook op accu dus nog steeds geen verlengsnoer nodig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-07 13:25
Atlas schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:28:
[Afbeelding]

Voor het secuur leggen van vloeren kan het handig zijn. Ligt maar net aan de applicatie..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:10

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
[Afbeelding]

Zelf ooit gekocht, nooit echt gebruikt, echter mijn zus kan er zelf laminaat door leggen, en alleen daarom al een top ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Idanue schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:30:
[...]

Die hoef ik niet te zuigen, 1100m2 gras dus dat beetje zaagsel zie je nooit weer.
Maar met beperkte ruimte en alleen bestrating kan ik me idd voorstellen dat het niet veel uit maakt maar anders kun je altijd nog de GAS 18V-10 L Professional aanschaffen.
Is ook op accu dus nog steeds geen verlengsnoer nodig. :P
Ja, zoveel gras heb ik hier alleen in de groenstrook, en die ligt scheef :+

Qua accu zuiger; pfft. Je bent dan meer naar de lader aan het lopen dan je anders bezig bent met snoeren. Ik zet de stofzuiger gewoon bij de schuurdeur, stopcontact zit er praktisch naast en de cirkelzaag plug ik in de stofzuiger. Kan zo de hele dag zagen, hoef niks op te laden en de straat is praktisch nog schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:53

MJV

hammy87 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:44:
[...]

Nee, afgelopen vrijdag kreeg ik dit te horen:

[...]

Bij het artikel zelf staat nu wel een leverdatum van 20mei.. Maar ik ga er nog even een mail tegenaan gooien..

@MJV Bij jou al verstuurd, 72uur zijn voorbij :P
Neen, nog geen verandering, behalve dat er nu niet meer levering tussen 11 en 19 mei staat maar levering 19 mei. En het streepje in de status komt steeds dichter bij Verzending... Wellicht dat men zit te wachten op levering vanuit een leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:34
Ja, wachten op versturen. Maar dat zeiden ze vorige week ook al, nu zelfde email terug, of ze heeft hem gewoon gekopieerd van vorige mail..
Ik zie wel in ons systeem dat ons logistieke centrum uw bestelling ontvangen heeft en ga er vanuit dat deze binnenkort verzonden gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-07 11:33
Ik heb met dezelfde status een GST18Li-B in bestelling staan bij Amazon (Verzending wordt voorbereid), maar zit er nu toch hard over te twijfelen om die te cancelen ten faveure van Toolstation.. die 2 accus zijn best aantrekkelijk voor 80 Euro

[ Voor 9% gewijzigd door CuttingStorm op 12-05-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Laatst online: 12-07 23:01
hammy87 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:58:
Ja, wachten op versturen. Maar dat zeiden ze vorige week ook al, nu zelfde email terug, of ze heeft hem gewoon gekopieerd van vorige mail..

[...]
As I can see in our database, our fulfillment center is currently preparing your order for shipping. Our colleague has also forwarded your concern to our relevant department, to speed-up the shipment.

Dit kreeg ik gisteren, currently preparing. Daar doen ze wel serieus lang over dan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Ardj schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:07:
[...]

As I can see in our database, our fulfillment center is currently preparing your order for shipping. Our colleague has also forwarded your concern to our relevant department, to speed-up the shipment.

Dit kreeg ik gisteren, currently preparing. Daar doen ze wel serieus lang over dan. :+
Ben jij zo netjes dat je in het Engels mailt naar Amazon? Nederlands kunnen ze daar prima, ook in DE :) Ben zelfs een keer drie keer achter elkaar gebeld door een Nederlands sprekende amazon DE medewerker over terugbetaling van een order :o

@ discussie, ik denk dat de medewerkers daar bijna net zo weinig/veel weten als de informatie die je ziet. Uiteindelijk worden alle orders wel uitgeleverd en is het simpelweg geduld hebben. Komt weinig voor dat ze de gegeven deadlines niet halen gelukkig, maar in deze tijden kan het wel eens anders lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:23
Ik heb op een paar plekken dat in het hekwerk/planken schroeven uitsteken (denk dat de vorige eigenaar de schroeven aan de lange kant gekozen heeft en hier en daar te ver ingedraaid heeft). Om bloedende kinderhandjes te voorkomen dacht ik de uitstekende scherpe punten even af te knippen met een nijptang. Nu is de nijptang die ik heb wel ooit uit de grabbelton bij de Praxis en doordat ik hem nooit gebruik nog niet vervangen door iets knaps, maar dat ik er niet eens 1 schroef mee af kan knippen van toch wel tegen...

Wat kunnen jullie hier voor aanraden? Is er een go-to merk voor nijptangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:43

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

kabeltjekabel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:47:
[...]

Ja, zoveel gras heb ik hier alleen in de groenstrook, en die ligt scheef :+

Qua accu zuiger; pfft. Je bent dan meer naar de lader aan het lopen dan je anders bezig bent met snoeren. Ik zet de stofzuiger gewoon bij de schuurdeur, stopcontact zit er praktisch naast en de cirkelzaag plug ik in de stofzuiger. Kan zo de hele dag zagen, hoef niks op te laden en de straat is praktisch nog schoon.
Die accu zuiger gebruik ik meer dan m'n bouwstof zuiger. Het is zeker geen vervanging van, maar ik draag 'm veel makkelijker overal naartoe. Zeker voor kleine klusjes..

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
abbeyrules schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:50:
Ik heb op een paar plekken dat in het hekwerk/planken schroeven uitsteken (denk dat de vorige eigenaar de schroeven aan de lange kant gekozen heeft en hier en daar te ver ingedraaid heeft). Om bloedende kinderhandjes te voorkomen dacht ik de uitstekende scherpe punten even af te knippen met een nijptang. Nu is de nijptang die ik heb wel ooit uit de grabbelton bij de Praxis en doordat ik hem nooit gebruik nog niet vervangen door iets knaps, maar dat ik er niet eens 1 schroef mee af kan knippen van toch wel tegen...

Knipex natuurlijk!, geldt eigenlijk voor vrijwel elke tang dat Knipex het go to merk is :)
Of het de beste keuze is om echt schroeven af te knippen vraag ik me dan wel weer af.. Neem aan dat het iets van 4mm schroeven zullen zijn? Dit is een fijn apparaat voor schroeven/spijkers maar is denk ik niet geschikt omdat het dan alsnog iets uitsteekt.

[ Voor 19% gewijzigd door Twijfels op 12-05-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:53

MJV

Ik heb een Wiha moniertang ooit in de aanbieding gekocht bij toolstation. Prima ding en niet duur.

Zou wel iets van een vijl ofzo gebruiken om de afgeknipte uiteinden echt glad te maken. Afgeknipte spijkers zijn nog steeds scherp (scherper zelfs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
[Afbeelding]

Ik heb ooit een metalen variant gekocht, maar heb dat ding al voor honderden m2 laminaat leggen gebruikt.
Zou niet snel meer zonder leggen O+

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel

Knipex. Maar denk je niet dat het veel netter is om aan de andere kant de schroeven eruit te draaien en te vervangen door kortere? Hoe dicht op de plaat verwacht je te kunnen knippen; er blijft m.i. wat uitsteken en dat is minstens even onhandig (en lelijk) als de punt. Heel eventjes werk en m.i. een netter resultaat. Overigens kan je ervoor kiezen de nijptang nog steeds te vervangen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:42
@abbeyrules ik zou de uitstekende schroef punten afslijpen met een haakse slijper. Korte stukjes direct met een afbraamschijf, langere stukken eerst met de doorslijpschijf. Alles wat knipt heeft een resterend risico op bloedende (kinder)handen.
Andere optie zou inderdaad vervangen door schroeven van de juiste lengte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-07 15:26
Crazy- schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:54:
[...]

heb zelf ook erg zitten twijfelen - heb een cirkelzaag gehad - deze was altijd erg 'lomp' voor mijn gevoel; altijd geklooi met een lat klemmen als geleider etc etc

nu een SP6000J gekocht https://www.toolnation.nl...ler-garantie-1558866.html scherpe prijs!

heb alleen de machine zelf nog niet binnen, de rest wel 8)7
Deze is wellicht ook interessant. Mits je een 2de rail kan gebruiken natuurlijk.

Incl koppelstrips en 2de rail voor €408,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
  • Laatst online: 21:42
kabeltjekabel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:15:
[...]

Axiaal tussen kling en heft.
Ah, in de lengte. Radiale speling heb ik dan ook nog nooit meegemaakt. Maar hoe is axiale speling precies een probleem? Als het goed is zet je druk van bovenaf. En dan blijft de kling prima in het heft zitten. Ik kan mij alleen voorstellen dat het voor de inbus kogelkop een probleem kan zijn.
Altijd Knipex. Maar ik ben het niet helemaal eens met de eerder gedane suggesties. Voor mij is een moniertang de 'echte' nijptang ;) De tang is veel slanker en smaller en daarmee handiger in het gebruik. De aangedragen 'nijptangen' vind ik persoonlijk erg onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
s0ulmaster schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:00:
@wheel inderdaad zaagt een cirkelzaag ook gewoon strak langs het rubber.
Dat wist ik niet, moet ik bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
[...]

Raar verhaal. Er zijn ook gewoon pendelkapzagen die gewoon op dezelfde rail gaan en gewoon langs dezelfde strip zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Raling schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:47:
[...]

Ah, in de lengte. Radiale speling heb ik dan ook nog nooit meegemaakt. Maar hoe is axiale speling precies een probleem? Als het goed is zet je druk van bovenaf. En dan blijft de kling prima in het heft zitten. Ik kan mij alleen voorstellen dat het voor de inbus kogelkop een probleem kan zijn.
[...]
Als je een schroef op het bit zet en vervolgens schuift de kling iets naar beneden en valt de schroef er weer af. Dat soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Laank schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:06:
[...]

Deze is wellicht ook interessant. Mits je een 2de rail kan gebruiken natuurlijk.

Incl koppelstrips en 2de rail voor €408,-.
Inderdaad. Verlengen kan altijd
Ook een mooie prijs voor dat setje! Prijsverschil is precies een prijs van een rail. Koppel setje is iets van 20€. Voorlopig heb ik een enkele 1500mm ga ik het mee redden ;-)

[ Voor 19% gewijzigd door Crazy- op 12-05-2020 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-07 16:32
Ook maar van de Toolstation aanbieding gebruik gemaakt en de Bosch GSB 18V-85 C gekocht ter vervanging van m’n ruim 10 jaar oude Makita 14,4 accuboormachine. De Makita doet het nog prima, maar de 1,5 Ah accu’s beginnen nu wel hun leeftijd te tonen.. Hij kan nog prima dienst doen als back-up en wat lichter werk.
Ben benieuwd naar de power van de Bosch :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

wheel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:18:
[...]

Ik ken het verschil. Maar ik meen dat als men het hier over een cirkelzaag heeft, men een handcirkelzaag en dus geen invalzaag bedoelt. Een een handcirkelzaag past in veel gevallen ook (direct of met adapter) op een rail.
ik nam het zekere even voor onzekere met mijn uitleg :)

vaak genoeg gezien hier in de topics dat iemand niet eens weet dat er zoiets als een invalzaag bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Nu online
Wat is nu het voordeel van een dure geleiderail als je ook een lat kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:32:
ik nam het zekere even voor onzekere met mijn uitleg :)

vaak genoeg gezien hier in de topics dat iemand niet eens weet dat er zoiets als een invalzaag bestaat.
Het verschil is ook niet altijd even duidelijk, naar mijn idee.

Als ik bv. bij Mafell kijk, hebben ze een invalzaag, duidelijk genoeg. Ze hebben ook verschillende cirkelzagen, waarvan een aantal ook een diepte instelling hebben, iets minder duidelijk wat dan nog het verschil is met een invalzaag. Hun afkortzaag is ook geen stationaire machine (denk Metabo KGS serie, bv), maar een cirkelzaag met diepteinstelling en een speciale rails.

Eigenlijk hebben ze daar allemaal kenmerken van een invalzaag, mij is dan het verschil niet helemaal duidelijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Nu online
[Afbeelding]

twain4me schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:44:
[...]

Zelf ooit gekocht, nooit echt gebruikt, echter mijn zus kan er zelf laminaat door leggen, en alleen daarom al een top ding.
Idem, heb hem al jaren liggen, al veel laminaat gelegd, maar nog nooit gebruikt :+
Pagina: 1 ... 65 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic