Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:30

MJV

talkatoo schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:07:
[...]

Is zelfs AC6 laminaat :P , inderdaad meteen het standaard blad vervangen voor dit blad:

[Afbeelding]

Aardig prijzig zo'n blad, maar na 30m2 begin ik wel te merken dat de snede minder soepel gaat... (en ik heb nog zo'n 75m2 te gaan). Zijn er nog betere bladen?
Laminaat is gewoon vreselijk hard spul. Of je moet bladen van 100+ euro pakken, of voor lief nemen dat het blad sneller bot wordt.

Ik heb eens met Ecotools gemaild over welk blad zij aanraden:
Voor laminaat hebben wij geen speciaal blad. U kunt dit hout zaagblad ervoor gebruiken. Deze zal alleen wat sneller slijten doordat de toplaag van het laminaat zo hard is.

De parketteurs in ons klanten bestand nemen meestal de goedkoopste 48 tands bladen voor hout.
Voor zover er sprake is van consenus over dit onderwerp (:+) lijkt die consensus te wijzen richting het gebruik van een decoupeerzaag met speciale laminaatzaagjes. Ik heb daar zelf ook goede ervaringen mee. Zagen langs een haakse hoek (speedsquare), prima haaks en recht genoeg voor onder de (plak)plint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:48

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ethiron schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:22:
[...]

Dat is niet wat er staat, maar top dat je die ervaring deelt! Dat maakt het nog interessanter.
't staat er wat onhandig inderdaad. Als je de 'en' ziet als de stapeling van twee acties kun je 't er wel uithalen.. Maar al met al is de actie wel interessant..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En dan goedkopere blad af en toe even bijslijpen

https://www.hbm-machines....1gFwJxEAQYASABEgJY1_D_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vsaart
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-07 00:56
prein2 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:59:
[...]

Tja.. Wat is een laagbedrag..?
75 euro, krijg ik accu en lader erbij. Met die actie van toolstation is het voor 200 euro een nieuwe machine met lader en een twee batterijen als ik het goed begrijp. Volgens mij hebben ze de prijzen van een aantal body's net iets omhoog gegooid om boven de 165 ex btw uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

vsaart schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:11:
[...]

75 euro, krijg ik accu en lader erbij. Met die actie van toolstation is het voor 200 euro een nieuwe machine met lader en een twee batterijen als ik het goed begrijp. Volgens mij hebben ze de prijzen van een aantal body's net iets omhoog gegooid om boven de 165 ex btw uit te komen.
Dat is een hele goede prijs! Anders wil ik hem wel :+

De body’s zijn niet in prijs verhoogd. Ik check regelmatig Toolstation en die prijzen zijn het hele jaar rond al zoals nu, acties uitgezonderd.

Normaliter zijn ze ook niet de goedkoopste (qua Bosch in ieder geval niet), maar ze zijn een van de weinigen in NL die een eigen jaarlijkse accu actie hebben op Bosch Blauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:04
Twijfels schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:13:

Op 100m2 is de prijs nog wel te overzien, maar als je er 3 bladen doorheen zaagt wordt het minder leuk..
Je kan je bladen laten slijpen. Kost je 3 tientjes ruwweg.

Moet je wel goed plannen, je blad laten slijpen halverwege een kamer, schiet niet op natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-03 14:54
Heeft iemand een aanbeveling voor langere (+- 70-100mm) bits? Groot fan van wera, maar kan ze daar iet echt van vinden. Behalve die lange bithouders, maar die zijn veel te breed voor de momenten dat ik die lange hits nodig heb ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
larsbeumer.apd schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:49:
Heeft iemand een aanbeveling voor langere (+- 70-100mm) bits? Groot fan van wera, maar kan ze daar iet echt van vinden. Behalve die lange bithouders, maar die zijn veel te breed voor de momenten dat ik die lange hits nodig heb ;)
PB C6L serie;
Sleuf
Phillips
Pozidrive
Torx

Totale lengte 95mm

Ook in de E6 vorm te koop trouwens.

Heb deze persoonlijk niet trouwens, maar ik moet nog iets van PB tegenkomen wat niet deugd (heb wel heel veel ander spul van PB).

Meer plezier hier;
PB Swiss Tools catalogus 2020-2021 NL/F (PDF, 23 MB)
Gelinkte lange bitjes beginnen op pagina 400 (document) / 402 (PDF)

[ Voor 22% gewijzigd door kabeltjekabel op 11-05-2020 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 21:20
larsbeumer.apd schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:49:
Van de week binnengekregen, omdat ik laatst bij een klus misgreep: https://products.wera.de/...cision_work_kk_60_ra.html. Dit is een set, 89 mm, maar bij de inhoud staan ook de losse typenummers van de afzonderlijke bits. Set is pok beschikbaar met handvat zonder ratelfunctie, in RVS, met bits met kogelkop en met handvat met instelbaar draaimoment.

[ Voor 15% gewijzigd door wheel op 11-05-2020 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:51
kabeltjekabel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 00:12:
[...]

PB C6L serie;
Sleuf
Phillips
Pozidrive
Torx

Totale lengte 95mm

Heb deze persoonlijk niet trouwens, maar ik moet nog iets van PB tegenkomen wat niet deugd (heb wel heel veel ander spul van PB).

Meer plezier hier;
Hier al jaren met veel plezier de PZ2's van PB Swiss in gebruik :)
Goed slijtvast, ze hebben met opzet geen coating, en voeren de echte PZ2 vorm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVfJHKV6jswYzkooSywuN-FZs-Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HY0o5ib6Pn6BwlAQT9eFczC0.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Ethiron schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:34:
[...]

Dat is een hele goede prijs! Anders wil ik hem wel :+

De body’s zijn niet in prijs verhoogd. Ik check regelmatig Toolstation en die prijzen zijn het hele jaar rond al zoals nu, acties uitgezonderd.

Normaliter zijn ze ook niet de goedkoopste (qua Bosch in ieder geval niet), maar ze zijn een van de weinigen in NL die een eigen jaarlijkse accu actie hebben op Bosch Blauw.
Zeker wel! 70 cent of zo. In maart kosten ze nog 164,46 ex BTW (199,- incl.) , nu 165,zoveel ex waardoor ze in de bosch accu actie vallen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

kabeltjekabel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 00:12:
[...]

PB C6L serie;
Sleuf
Phillips
Pozidrive
Torx

Totale lengte 95mm

Meer plezier hier;
Enig idee wat het verschil is tussen de L-192 en de L-400 serie? Ik word er geen wijs uit. Iets met de coating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

prein2 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:34:
[...]

Zeker wel! 70 cent of zo. In maart kosten ze nog 164,46 ex BTW (199,- incl.) , nu 165,zoveel ex waardoor ze in de bosch accu actie vallen.
Ah oke, die verschillen < 1 euro vallen mij niet echt op, als ik zoek naar gereedschap let ik vooral op afwijken vanaf minimaal een tientje of iets dergelijks. Maar in dat geval juist extra gunstig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Anoniem: 93986 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:44:
[...]

Enig idee wat het verschil is tussen de L-192 en de L-400 serie? Ik word er geen wijs uit. Iets met de coating?
192 = Pz
400 = Tx

Ik kan de C6L trouwens niet in de 2020 catalogus vinden. Wel in die van 2018. De E6L's staan er nog wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ethiron schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:03:
[...]

Nee dat staat er niet, maar de zinsopbouw is inderdaad niet heel goed.

Tot en met mei 2020 krijg je een gratis lader en 18V 4,0Ah accu, en van mei t/m augustus krijg je bij besteding van € 165,- ex BTW een gratis 18V 4,0Ah accu.

[...]
Jawel. Die code code 11817 omhelst dit artikel;
https://www.toolstation.nl/bosch-starterkit/p11817
Een lader (niet de snelste); de GAL 18 V-40
En een accu (niet-Procore) van 4,0 Ah.

Dan kun je vervolgens nog bij Bosch een formuliertje invullen en krijg je nog een ProCore 4,0 Ah accu.

Ik zat er vannacht ook naar te kijken en het is zo toch wel een heel leuke deal. GSR 18V-60 en GSR 18V-85 zijn net zo duur met die actie. Maar als ik er eentje haal pak ik de -60 denk ik; de -85 is wel heel erg lomp.

Accu's via Bosch zijn gelimiteerd tot 2 per adres, dus geen Makita-stapeling van 5 accu's. (Naja... adressen genoeg in de straat natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strat808
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-02-2023
*snip* zie topicwaarschuwing. Dit is niet het topic om over de afhandeling van acties te praten, er is gewoon een topic in het aanbiedingenforum hierover.

[ Voor 82% gewijzigd door Señor Sjon op 11-05-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

kabeltjekabel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:38:
[...]

Dan kun je vervolgens nog bij Bosch een formuliertje invullen en krijg je nog een ProCore 4,0 Ah accu.

Ik zat er vannacht ook naar te kijken en het is zo toch wel een heel leuke deal. GSR 18V-60 en GSR 18V-85 zijn net zo duur met die actie. Maar als ik er eentje haal pak ik de -60 denk ik; de -85 is wel heel erg lomp.

Accu's via Bosch zijn gelimiteerd tot 2 per adres, dus geen Makita-stapeling van 5 accu's. (Naja... adressen genoeg in de straat natuurlijk...)
Klopt, daar wees iemand anders me ook al op. Máár, dat geldt alleen in de maand mei (omdat dat de maand is waarin de 2 verschillende acties elkaar overlappen). In april had je alleen recht op de accu+lader, terwijl toen wel al de ProCore actie erbij vermeld stond. Nu is het al mei dus maakt het niet meer uit, maar ik ben er wel een voorstander van om de nuance altijd aan te brengen.

Verder inderdaad een leuke deal!

[ Voor 7% gewijzigd door Ethiron op 11-05-2020 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ethiron schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:45:
[...]

Klopt, daar wees iemand anders me ook al op. Máár, dat geldt alleen in de maand mei (omdat dat de maand is waarin de 2 verschillende acties elkaar overlappen). Nu is het al mei dus maakt het niet meer uit, maar ik ben er wel een voorstander van om de nuance altijd aan te brengen. In april was het alleen de accu+lader actie.

Verder inderdaad een leuke deal!
Precies. Ik kan nog krap drie weken uitstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kabeltjekabel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:23:
[...]

192 = Pz
400 = Tx

Ik kan de C6L trouwens niet in de 2020 catalogus vinden. Wel in die van 2018. De E6L's staan er nog wel in.
Ah zo. Dacht dat het iets te maken had met de coating of materiaal waar het mee gemaakt was. RVS of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:32
*snip* zie topicwaarschuwing. Dit is niet het topic om over de afhandeling van acties te praten, er is gewoon een topic in het aanbiedingenforum hierover.

[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 11-05-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:47

Exigence

dnkroz

kabeltjekabel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:46:
[...]

Precies. Ik kan nog krap drie weken uitstellen :P
Volgens mij is de GSR 18V-110C (volgens mij eigenlijk een 85C, maar dan als actiemodel) in Duitsland zo'n € 330. Maar dat is inclusief lader, en 3x een ProCORE 4,0 Ah accu. Dat is dan nog steeds een mooiere deal toch? Dan heb je 3x een ProCORE ipv. twee verschillende accumodellen.

Geen idee of je die dan óók nog kan aanmelden voor de actie, dan heb je in totaal 4x een ProCORE 4,0 Ah accu.

[ Voor 11% gewijzigd door Exigence op 11-05-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Exigence schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:09:
[...]

Volgens mij is de GSR 18V-110C (volgens mij eigenlijk een 85C, maar dan als actiemodel) in Duitsland zo'n € 330. Maar dat is inclusief lader, en 3x een ProCORE 4,0 Ah accu. Dat is dan nog steeds een mooiere deal toch? Dan heb je 3x een ProCORE ipv. twee verschillende accumodellen.

Geen idee of je die dan óók nog kan aanmelden voor de actie, dan heb je in totaal 4x een ProCORE 4,0 Ah accu.
waarom? dan betaal je dus 130 euro voor een extra accu van 50€..
Procore is vooral compacter, heeft wel dezelfde energie inhoud. zo erg is het niet om een andere formfactor accu te hebben toch? voordeel van procore is ook dat hij in 5 lampjes kan aangeven hoe vol hij zit in plaats van 3...

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strat808
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-02-2023

[ Voor 85% gewijzigd door Señor Sjon op 11-05-2020 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:47

Exigence

dnkroz

prein2 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:14:
[...]

Procore is vooral compacter, heeft wel dezelfde energie inhoud. zo erg is het niet om een andere formfactor accu te hebben toch? voordeel van procore is ook dat hij in 5 lampjes kan aangeven hoe vol hij zit in plaats van 3...
Voor de OCD'ers onder ons zijn 3 gelijke accu's wel fijn :+

Nee, maar serieus: nu in mei heb je gelijk met de overlappende acties. Ná mei kun je beter voor de 110C set gaan indien je meer dan één accu wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:27
Vraagje voor de kenners:

viaviavia een schuurmachine gratis gehad.
Echter de schuurzool is kapot en ik wil deze nieuw bestellen, samen met een handvat want dat ontbreekt.

Ik kan echter geen merktekens vinden. Herkent iemand merk/model? Ik heb al uitgebreid gegoogled maar niks gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJBegZ_2_HRqIn7U0-g4pMYMUg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bjtwydx2OI2xfuPdThj5We85.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjMnmgySEMHaZDoPvKPdXzlzHAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vcf2pLK6R6PJaahLqWyfUnFO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8a4572PfNgyizSC7eTRwcd7NKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GoOwnILGg8B3Hms0O2xtdKn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

FitTiv schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:28:
Vraagje voor de kenners:

Echter de schuurzool is kapot en ik wil deze nieuw bestellen, samen met een handvat want dat ontbreekt.

Ik kan echter geen merktekens vinden. Herkent iemand merk/model? Ik heb al uitgebreid gegoogled maar niks gevonden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vermoed een Rupes aan die grijze kop te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:51
@FitTiv het lijkt wat op een Protool ESP 150 E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 18:58
Raymond schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:28:
[...]

Je kan je bladen laten slijpen. Kost je 3 tientjes ruwweg.

Moet je wel goed plannen, je blad laten slijpen halverwege een kamer, schiet niet op natuurlijk :P
Nog een beter idee ja.
En gezien we hier in het gereedschapstopic zitten. Iemand (goede) ervaringen met zelf zaagbladen slijpen en met welke hulpstukken doe je dat dan?

Aangezien laten slijpen geld en tijd kost, en je vaak pas laat slijpen als het eigenlijk toch al te laat is, is thuis slijpen misschien wel een interessante optie. Zie wel meer hobby-bob ideeën met een haakse slijper op statief langskomen maar dat lijkt me toch ook niet alles..

En dan is er nog deze optie. Maar HBM is altijd twijfelachtig of het wat is.. Iemand ervaring?

[ Voor 20% gewijzigd door Twijfels op 11-05-2020 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Anoniem: 93986 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:57:
[...]

Ah zo. Dacht dat het iets te maken had met de coating of materiaal waar het mee gemaakt was. RVS of iets dergelijks.
Ooh, de kleur bedoel je? Volgens mij is dat gewoon color-coding naar bit-vorm. Makkelijk om de boel uit elkaar te houden. Hebben ze met de schroevendraaiers ook in bepaalde series. Ik heb een hele rits Swissgrip schroevendraaiers van PB. Eind van het handvat is zwart (sleuf), geel (phillips), groen (pozidrive), blauw (torx), paars (inbus), grijs (buitenzeskant). Die kleuren zijn op grotere afstand makkelijker uit elkaar te houden dan de exacte bitvorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
kabeltjekabel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:46:
[...]

Ooh, de kleur bedoel je? Volgens mij is dat gewoon color-coding naar bit-vorm. Makkelijk om de boel uit elkaar te houden. Hebben ze met de schroevendraaiers ook in bepaalde series. Ik heb een hele rits Swissgrip schroevendraaiers van PB. Eind van het handvat is zwart (sleuf), geel (phillips), groen (pozidrive), blauw (torx), paars (inbus), grijs (buitenzeskant). Die kleuren zijn op grotere afstand makkelijker uit elkaar te houden dan de exacte bitvorm.
Ik dacht altijd dat de achterliggende gedachte was dat je dan tegen een vrouw kon zeggen, doe me het groene bitje even, in plaats van uitleggen wat je nou precies nodig hebt :o

Verder: PB Swiss O+ Jammer dat het zo duur is, maar ben erg tevreden met alles wat ik er van heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:18
Anoniem: 93986 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:36:
[...]

Lijkt ook op een oldskool Black & Decker, die waren vroeger zwart.

Maar de prijs van een zool kan tegenvallen. Ik heb een Makita excenter schuurmachine, maar een nieuwe zool is bijna even duur als een nieuw apparaat doordat ie al wat ouder is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Exigence schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:09:
[...]

-110 is gewoon de nieuwe naam voor de -85, is gewoon hetzelfde ding.

Euh; 330 euri is 130 meer dan 200 (Toolstation) en voor die 130 kan ik ook prima twee ProCore 4,0 accu's roggelen en nog 4 tientjes en een normale 4,0 accu overhouden. Denk niet dat de machines uit Duitsland onder die actie vallen.
prein2 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:14:
[...]

Is ook iets lichter. 515 vs 600 gram ofzo. Maar voor de OCD is dezelfde accu's wel fijn he :P . Maar inderdaad; ook dat is te regelen en goedkoper als je met de set van Toolstation begint.
Twijfels schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:48:
[...]

Ik dacht altijd dat de achterliggende gedachte was dat je dan tegen een vrouw kon zeggen, doe me het groene bitje even, in plaats van uitleggen wat je nou precies nodig hebt :o

Verder: PB Swiss O+ Jammer dat het zo duur is, maar ben erg tevreden met alles wat ik er van heb
Hun sleufschroevendraaiers zijn echt next-level vergeleken met zo'n beetje al het andere.

________

Weet iemand hoe dat trouwens zit met die "Monteerbare bithouder voor makkelijk transport en bewaren van de bits op de machine"? Foto?

[ Voor 18% gewijzigd door kabeltjekabel op 11-05-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Señor Sjon schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:49:
[...]

Maar de prijs van een zool kan tegenvallen. Ik heb een Makita excenter schuurmachine, maar een nieuwe zool is bijna even duur als een nieuw apparaat doordat ie al wat ouder is.
Zou kunnen maar dat zwart is omdat de hele kap/omhulsel is verdwenen voor zover ik begrijp van TS. Het handvat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
kabeltjekabel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:51:
[...]

Hun sleufschroevendraaiers zijn echt next-level vergeleken met zo'n beetje al het andere.

________

Weet iemand hoe dat trouwens zit met die "Monteerbare bithouder voor makkelijk transport en bewaren van de bits op de machine"? Foto?
Ja heb zelf ook o.a. een setje met de korte bits, erg fijn en zijn ook de enige bitjes die niemand anders mag gebruiken van mij >:) Heb helaas al een fijn setje Wera schroevendraaiers waar niks aan mankeert, achteraf had ik liever een hele set PB swiss gekocht, toch wel een fijner handvat op die swissgrips. Overweeg het zelfs om de hele set Wera's te verkopen op marktplaats..

Volgens mij is dat zo'n blauw 'blokje' waar je 4 bitjes in kan stoppen, zit vastgeschroefd onder aan je machine, losgeleverd in de boxx. Kan zo snel geen foto ervan vinden. Ik vind het maar een gammel iets, gebruik hem zelf niet, maar snap de use case er wel van. Voornamelijk handig als je bijvoorbeeld veel moet wisselen tussen TX20 en TX25 bij een project om maar wat te noemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Twijfels op 11-05-2020 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 23:27

Illusion

(the art of)

kabeltjekabel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:38:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmWLG8OSP98rES1TANnt0l6pkF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cyihb2UZT4ISCal0O6Vt68Ux.png?f=fotoalbum_large
Ze hebben de periode verlengd tot 31-aug lijkt het. (of het is een drukfout)

Toolstation heeft deze 2 modelen voor 199,70 incl lader + 4Ah + 4AhProcore(Bosch Actie):
een GSB 18V-85 C (klopboor)
een GSR 18V-85 C (gewone boor)
of een GSR 18V-60 C (gewone boor)

En dat vind ik een lastige keuze.. more power, of een beetje handzaam..

edit:
n.a.v. hieronder gsr toegevoegd

[ Voor 19% gewijzigd door Illusion op 11-05-2020 12:06 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Illusion schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:01:
[...]

Toolstation heeft deze 2 modelen voor 199,70 incl lader + 4Ah + 4AhProcore(Bosch Actie):

De GSR 18V-85 C staat er ook tussen hoor.
More power! Heb de GSB 85, erg fijn apparaat, voor het lichte werk pak ik de 12V machientjes wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Anoniem: 93986 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:36:
[...]

Ik denk dat dit erg in de richting is.
Wat ik heb lijkt erg op https://www.rupes.com/product/br106aes/ alleen die van mij wat ouder.
Met name die grote ronde schroef aan de voorkant heb ik ook.
Dank!
Als ik juiste merk&type heb gevonden zal ik het nog even melden.
Rob Z schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:44:
@FitTiv het lijkt wat op een Protool ESP 150 E
Dit zou ook kunnen ja, https://surplex-res.cloud...0_E_Exzenterschleifer.jpg lijkt er erg op.

Even induiken, dank voor de reacties zo ver! 8)
Señor Sjon schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:49:
[...]

Heb je gelijk in. Maar misschien is het goed te betalen. Zomaar weggooien is ook zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:54

Crazy-

Best life ever

ondertussen is de SP6000J onderweg (de geleiders, tas & blad wel al binnen .. )

van het weekend kwam ik er achter dat mijn Powerplus POWXQ5335 afkort zaag toch wel een beetje aan z'n einde is gekomen - zeker voor secuur werk

- laserlamp defect
- afstel haken voor kantelfunctie afgebroken
- geleiders etc zijn verdwenen (..) door de verhuizingen

ofwel ik wil deze gaan vervangen (ik laat hem wel staan voor het wat grovere werk werkt het prima ;-))

mijn voorkeur ligt naar een mooie zaagtafel.

een onderstel hoeft niet per se - ik wil hem uiteindelijk inbouwen in mijn mobiele werkbank
voordeel hiervan is dat ik zelf geleiders kan monteren op/in/aan de werkbank waarmee dus breder kan zagen dan de standaard tafel geleider

wat is wijsheid?
nu lees ik her en der dat je hier beter eentje van 500+ kan nemen (De prof dingen) dan de simpele, goedkopere, modellen.

voorkeur/eisen:

- het blad moet volledig kunnen inzakken / verdwijnen
- 50x60mm zaaghoogte dient mogelijk te zijn

Iemand ervaringen met: Bosch AdvancedTableCut 52

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Twijfels schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:00:
[...]

Ja heb zelf ook o.a. een setje met de korte bits, erg fijn en zijn ook de enige bitjes die niemand anders mag gebruiken van mij >:) Heb helaas al een fijn setje Wera schroevendraaiers waar niks aan mankeert, achteraf had ik liever een hele set PB swiss gekocht, toch wel een fijner handvat op die swissgrips. Overweeg het zelfs om de hele set Wera's te verkopen op marktplaats..

Volgens mij is dat zo'n blauw 'blokje' waar je 4 bitjes in kan stoppen, zit vastgeschroefd onder aan je machine, losgeleverd in de boxx. Kan zo snel geen foto ervan vinden. Ik vind het maar een gammel iets, gebruik hem zelf niet, maar snap de use case er wel van. Voornamelijk handig als je bijvoorbeeld veel moet wisselen tussen TX20 en TX25 bij een project om maar wat te noemen.
Mijn antieke Festool heeft dat met magneetjes; kan daar vier bitjes in kwijt. Gooi er ook wel eens een handjevol schroeven op; blijft ook gewoon hangen. :) Heeft die Bosch bithouder ook magneetjes?
Maargoed; een nieuwe Festool vind ik toch wat excessief duur. Dan gaat het niet om 200 euro maar 450 voor een T18 met Systainer, twee 3,1 accu's en een 5,2 accu.
Twijfels schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:03:
[...]

De GSR 18V-85 C staat er ook tussen hoor.
More power! Heb de GSB 85, erg fijn apparaat, voor het lichte werk pak ik de 12V machientjes wel :)
Als ik zie hoe lomp dat ding is denk ik dat ik veel vaker situaties heb waar ik last heb van de extra lengte en het extra gewicht van de 85/110 dan profijt van de extra kracht.

[ Voor 15% gewijzigd door kabeltjekabel op 11-05-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Crazy- schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:10:
ondertussen is de SP6000J onderweg (de geleiders, tas & blad wel al binnen .. )

van het weekend kwam ik er achter dat mijn Powerplus POWXQ5335 afkort zaag toch wel een beetje aan z'n einde is gekomen - zeker voor secuur werk

- laserlamp defect
- afstel haken voor kantelfunctie afgebroken
- geleiders etc zijn verdwenen (..) door de verhuizingen

ofwel ik wil deze gaan vervangen (ik laat hem wel staan voor het wat grovere werk werkt het prima ;-))

mijn voorkeur ligt naar een mooie zaagtafel.

een onderstel hoeft niet per se - ik wil hem uiteindelijk inbouwen in mijn mobiele werkbank
voordeel hiervan is dat ik zelf geleiders kan monteren op/in/aan de werkbank waarmee dus breder kan zagen dan de standaard tafel geleider

wat is wijsheid?
nu lees ik her en der dat je hier beter eentje van 500+ kan nemen (De prof dingen) dan de simpele, goedkopere, modellen.

voorkeur/eisen:

- het blad moet volledig kunnen inzakken / verdwijnen
- 50x60mm zaaghoogte dient mogelijk te zijn

Wachten tot de Bosch GTS 10 XC weer eens in de aanbieding komt bij iBood voor €499, zie hem daar haast wekelijks voorbij komen lijkt het wel.

@kabeltjekabel helaas geen magneetjes, gewoon zo simpel als het maar kan en voor meer dan bitjes echt niet geschikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Twijfels schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:15:
[...]

Wachten tot de Bosch GTS 10 XC weer eens in de aanbieding komt bij iBood voor €499, zie hem daar haast wekelijks voorbij komen lijkt het wel.

@kabeltjekabel helaas geen magneetjes, gewoon zo simpel als het maar kan en voor meer dan bitjes echt niet geschikt ;)
Hmm jammer. Maar eens kijken of magnetische tape werkt dan mocht ik dat ding kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Crazy- schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:10:

Geen persoonlijke ervaring mee. Als ik zo ff het internet afstruin, lijkt me dat ding echt rotzooi :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Raymond schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:19:
[...]

Geen persoonlijke ervaring mee. Als ik zo ff het internet afstruin, lijkt me dat ding echt rotzooi :X
dan zoek ik anders denk ik ;) kan niet echt wat vinden - ga zo even videos bekijken
Twijfels schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:15:
[...]

zonder direct te vergelijken met diegene die ik aan gaf - deze is nu ruim 800/850 euro
500e is dan zeker een scherpe prijs ;-)
er van uit gaande dat de aanbieding 'niet' komt en/of maanden gaat duren is deze echt te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

[...]

[Afbeelding]

edit:
De klopboor varianten van schroefmachines zou ik (ongeacht het merk) overslaan (GSB) bij Bosch). Je kunt beter voor een dedicated schroefmachine gaan, en voor het boren een aparte boormachine nemen. Bekend euvel van schroefmachines die ook een klopboor hebben is dat ze speling krijgen op de boorkop.

De 85 C variant is zoals @kabeltjekabel terecht aangeeft vrij lomp. De 60 C is naar mijn idee de sweet spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 23:04
Ik ben op zoek naar een nieuw set gatenzagen (voornamelijk voor hout). Ik heb nu iets zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TAnV-dfT9fK7tVcsLEigDKVfkU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bulRkCby24t0yhTXhNk25Ep4.jpg?f=user_large

Deze set is versleten (veel speling). Nu had ik via Amazon al een nieuwe set besteld, deze heeft vele goede recenties, maar deze gaat retour omdat de centreerboor zwabbert.
Ik gebruik gatenzagen misschien maar een paar keer per jaar, dus wat betreft budget zou ik het onder de 30 Euro willen houden. Nu heeft Bosch ook sets zoals mijn oude set, bijv. deze. Goedkoop en als het werkt prima. Of deze die wat uitgebreider is. Iemand ervaringen met deze sets of aanbeveling voor iets anders binnen mijn budget?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hansvk schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:36:
Iemand ervaringen met deze sets of aanbeveling voor iets anders binnen mijn budget?
ik koop losse gatzagen, dat is wel problematisch als je ineens een gatzaag (op zondag ofzo) nodig hebt.

De reden hiervoor is dat ik dan mijn uitgaven kan spreiden. Ik koop liever namelijk 1 goede gatzaag voor de klus die ik op dat moment op de agenda heb staan.

Een andere reden is dat in een set zit vaak nét niet de maat die je echt nodig hebt voor een nette afwerking, zeker als je zichtwerk hebt..

ik koop gatzagen van Rotec, niet schreeuwend duur maar niet goedkoop.

Een setje in koffer kost 125 ex zo'n beetje.

En anders zou je even moeten kijken naar het onderste segment wat je hier vind:

https://www.gereedschapce...js%20(laag%20naar%20hoog)

ik zou dan het eerste Makita (of 2de gezien de leverstatus) setje pakken wat je tegenkomt, ben je wel iets duurder uit.

Dan zie je meteen het nadeel van die setjes, de kleine maten gatzagen is echt kansloos, in die maten heb ik een ruime keuze aan speedboren, slangenboren en gewone boren.

Die kleine gatzagen blijven dus ongebruikt.

Iets goedkopere sets hebben wel wat gangbaardere maten zoals >70 voor doorvoeren maar de standtijd van die rommel is volgens mij dieptriest.

anyhow........hope this helps d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik zat met hetzelfde, maar omdat ik alleen 76 mm nodig heb denk ik dat ik de bosch pro pak met een flexiclick systeem. Dan kan ik altijd nog uitbreiden.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

Ik ben op zoek naar een nieuw set gatenzagen (voornamelijk voor hout).
Ik gebruik de losse zagen van hier en dat alleen de maten die ik daadwerkelijk nodig heb. Best prima als je ze niet zoveel gebruikt, desnoods bestel je de benodigde maat dubbel. Beter dan van de 11 maar 3 gebruiken. En véél beter dan het setje dat je had in ieder geval :P

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
@Fraggert Ja, meestal koop ik ook wat ik nodig heb. Speedboren, slangenboren e.d. heb ik al, het gaat dus meer om de iets grotere maten. Ik ga eens kijken voor een losse gatenzaag.
Ik ben met een diy draaibank bezig en daarvoor heb ik ronde schijven van ca. 56 mm nodig

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
KillaZ schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:56:
Ik zat met hetzelfde, maar omdat ik alleen 76 mm nodig heb denk ik dat ik de bosch pro pak met een flexiclick systeem. Dan kan ik altijd nog uitbreiden.
Ook een optie :)
Wuursj schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:56:
[...]

Ik gebruik deze en dat alleen de maten die ik daadwerkelijk nodig heb. Best prima als je ze niet zoveel gebruikt, desnoods bestel je de benodigde maat dubbel. Beter dan van de 11 maar 3 gebruiken. En véél beter dan het setje dat je had in ieder geval :P
Die had ik ook al gezien en hou ik in de gaten (tijdelijk uitverkocht). Iets boven budget maar wel geschikt voor meerdere materialen.

[ Voor 3% gewijzigd door hansvk op 11-05-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hansvk schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:57:
@Fraggert Ja, meestal koop ik ook wat ik nodig heb. Speedboren, slangenboren e.d. heb ik al, het gaat dus meer om de iets grotere maten. Ik ga eens kijken voor een losse gatenzaag.
Ik ben met een diy draaibank bezig en daarvoor heb ik ronde schijven van ca. 56 mm nodig
Ik heb een medium maatje gereedschapkoffer waar ik mijn "speciale" boren zoals de speed- en slangenboren in heb zitten.

Daar heb ik ook de doosjes met losse gatzagen in zitten. Heb je meteen het "probleem" van losse gatzagen t.o.v. een setje met 50% nutteloze maten opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

hansvk schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:00:
Die had ik ook al gezien en hou ik in de gaten (tijdelijk uitverkocht).
Ik bedoel meer de losse zagen, niet het setje.
Maar het setje kopen en versleten zagen los vervangen kan natuurlijk ook.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-07 21:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVQSYOKdHg-36Huxm8EImLw0neQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCmVJ44GnQGVCbYND9wGyedY.jpg?f=fotoalbum_large

@kabeltjekabel

Niet magnetisch, vind 'm niet zo bijzonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wil naast mijn elektrisch spul ook het handgereedschap her en der gaan upgraden. Is een PB Swiss set (8515/9515) een mooi uitgangspunt?
https://www.pbswisstools....ile-sets/product/pb-8515/
https://www.pbswisstools....sets/product/pb-9515blue/

Zag dat deze ergens nu in de aanbieding is voor 99,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Wuursj schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Ik bedoel meer de losse zagen, niet het setje.
Maar het setje kopen en versleten zagen los vervangen kan natuurlijk ook.
Het "probleem" bij losse zagen bestellen is dat je iedere keer weer verzendkosten hebt (als je bij Ecotools besteld beneden de 50 euro ex). Dwingt me dan steeds weer om wat extra's te bestellen :+ maar het houdt een keer op.

[ Voor 0% gewijzigd door hansvk op 11-05-2020 13:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Crazy- schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:23:
[...]

dan zoek ik anders denk ik ;) kan niet echt wat vinden - ga zo even videos bekijken
Ik heb idd op youtube wat gezien. Was niet bepaald vertrouwenwekkend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Raymond schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Ik heb idd op youtube wat gezien. Was niet bepaald vertrouwenwekkend :)
hetgeen wat mij wel direct opvalt is het vermogen van 'maar' 550Watt t.o.v. de 1500+ watt andere zaagtafels
het is ansich een leuk apparaat - redelijk betaalbaar; maar of ik er echt blij van ga worden geen idee

het valt ook op dat het met name duitse reviews zijn ;)

een stapje lager dan GTS 10-XC:

Bosch GTS 635-216
deze ligt onder de 400 euro overal...

[ Voor 9% gewijzigd door Crazy- op 11-05-2020 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35
Ik ga hier even meelurken voor aanbiedingen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 15:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Boinkie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:46:
Ik ga hier even meelurken voor aanbiedingen ;-)
Mja, dan kun je beter hier terecht: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Staat notabene in de topicwarning pal boven de quickreply :+

Alleen houdt niemand zich er echt aan geloof ik.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35
The Eagle schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:53:
[...]

Mja, dan kun je beter hier terecht: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Staat notabene in de topicwarning pal boven de quickreply :+

Alleen houdt niemand zich er echt aan geloof ik.....
Dat was mijn idee ook, ook die staat in het te volgen topics maar hier zag ik afgelopen tijd zoveel voorbij komen ( en gemist te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:50
kabeltjekabel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:16:
[...]

Hmm jammer. Maar eens kijken of magnetische tape werkt dan mocht ik dat ding kopen.
Op de Makita 083 heb ik deze zitten:
https://www.bol.com/nl/p/...0000087815885/?country=BE

en op mijn Makita 484 zit een magneet van Aliexpress, volgens mij was het er zo een:
https://nl.aliexpress.com...057483.0.0.4e484cd4La8YBQ

Beide zijn ze instaat om een paar bitjes, boren en schroeven vast te houden, waarbij ik de Ali magneet vaak minder in de weg vind zitten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 23:58
Crazy- schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:34:
[...]
...
een stapje lager dan GTS 10-XC:

Bosch GTS 635-216
deze ligt onder de 400 euro overal...
Ik twijfel ook al een lange tijd voor een nieuw/goede zaagtafel. Ik twijfel nog tussen:
Budget, binnenkort heeft de Lidl weer een parkside beschikbaar: https://www.lidl-shop.nl/...afelcirkelzaag/p100271057 Die het zelfde is als de schappach HS80, de reviews zijn (goh) niet heel goed.

Of meer degelijk, dan neig ik naar de Bosch GTS 635-216. In Duitsland erg goedkoop via de Hornbach (325) (maar nu misschien lastig om de grens over te rijden). Of via Amazon.de.
De PTS10 was vroeger ook wel OK (maar nu niet meer verkrijgbaar). Deze is vorig jaar nog in de aanbieding geweest bij de Cranenbroek (een leuke bouwmarkt in zuid Nederland). Die toen 215 euro was.

Ik twijfel dan ook nog of ik toch niet wat meer uit moet geven, en dan bv via toolnation, zodat ik 5 jaar garantie heb.

Of dan toch wachten op de GTS 10-XC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
ranjo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:32:
[...]

Ik twijfel ook al een lange tijd voor een nieuw/goede zaagtafel. Ik twijfel nog tussen:
Budget, binnenkort heeft de Lidl weer een parkside beschikbaar: https://www.lidl-shop.nl/...afelcirkelzaag/p100271057 Die het zelfde is als de schappach HS80, de reviews zijn (goh) niet heel goed.

Of meer degelijk, dan neig ik naar de Bosch GTS 635-216. In Duitsland erg goedkoop via de Hornbach (325) (maar nu misschien lastig om de grens over te rijden). Of via Amazon.de.
De PTS10 was vroeger ook wel OK (maar nu niet meer verkrijgbaar). Deze is vorig jaar nog in de aanbieding geweest bij de Cranenbroek (een leuke bouwmarkt in zuid Nederland). Die toen 215 euro was.

Ik twijfel dan ook nog of ik toch niet wat meer uit moet geven, en dan bv via toolnation, zodat ik 5 jaar garantie heb.

Ik zou echt wachten op de GTS 10XC aanbieding. Ik baal er bijvoorbeeld nog steeds van dat ik in het verleden een Einhell afkort/trekzaag heb gekocht in plaats van een paar honderd euro bij heb gelegd voor een goed apparaat. Betere bouwkwaliteit, de marges zijn kleiner en hij wiebelt niet zo.

Ik denk een van de grootste ergenissen die je met een zaagtafel bijvoorbeeld kan hebben is dat het zaagblad soms kan wiebelen bij goedkope machines en de geleider niet eenvoudig precies te verstellen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-07 22:44
ranjo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:32:
[...]

Die van de lidl is echt zonde van het geld. Ik kan met een slijptol zonder te kijken nog rechter een stuk hout zagen... Bij wijze van. De mijne had ik gekocht om een aantal balkjes vuren onder een hoek grof op maat te zagen voor een hoekkoof. .. Dat lukte voor geen meter, dit heb ik uiteindelijk met de vlakbank gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Alsjemenou schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:54:
[...]

Ik zou echt wachten op de GTS 10XC aanbieding. Ik baal er bijvoorbeeld nog steeds van dat ik in het verleden een Einhell afkort/trekzaag heb gekocht in plaats van een paar honderd euro bij heb gelegd voor een goed apparaat. Betere bouwkwaliteit, de marges zijn kleiner en hij wiebelt niet zo.

Ik denk een van de grootste ergenissen die je met een zaagtafel bijvoorbeeld kan hebben is dat het zaagblad soms kan wiebelen bij goedkope machines en de geleider niet eenvoudig precies te verstellen is.
dan is er echter nog de Bosch GTS 635-216 welke alsnog 150-200 scheelt op de GTS. Bekend mee ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
Crazy- schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:35:
[...]

dan is er echter nog de Bosch GTS 635-216 welke alsnog 150-200 scheelt op de GTS. Bekend mee ?
YouTube: 🔥 Welche brauchst DU? Bosch Tischkreissäge GTS 10 XC oder GTS 635-21...
Als ik het me goed herinner is het advies echt voor de 10 XC te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

leuke review - even doorheen gelopen - eind conclusie volgens mij:

GTS 635 prima cq goed model voor de hobbyist, de GTS10 heb je wel echt een top apparaat - hij geeft ook aan dat je hierin 'zelf een keuze moet maken'. wat het beste past. Echt een keiharde conclusie of keuze haal ik er niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Crazy- op 11-05-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 23:58
Dat is een mooie video om te zien inderdaad. Op dit stuk laten ze de speling van een geleider zien, het gekke is dat ik dat ook bij het showroom model van de Hornbach geprobeerd heb dit weekend(stond toch in de lange rij naar de kassa.... :X ). En daar zat de geleider dusdanig vast dat ik geen beweging er mee kon maken.

Deze reviewer is overigens aardig positief, hoewel hij toch al redelijk wat mods aan deze zaag heeft gedaan om hem nog beter te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door ranjo op 11-05-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
kabeltjekabel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:16:
[...]

Wellicht is dit wat sterker dan een stukje magnetisch tape...

Afbeeldingslocatie: https://www.gereedschappro.nl/resize/Bitfix-Universeel-advertentie_18757511944066.jpg/500/500/True/universeel.jpg

Ah, laatste pagina gemist, je had o.a. deze al gekregen van @Gebanned. Deze is voor bitjes, schroeven en eventueel een boortje.

[ Voor 26% gewijzigd door wheel op 11-05-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:30
Ik ben op zoek naar een nieuw set gatenzagen (voornamelijk voor hout). Ik heb nu iets zoals dit:

[Afbeelding]

Deze set is versleten (veel speling). Nu had ik via Amazon al een nieuwe set besteld, deze heeft vele goede recenties, maar deze gaat retour omdat de centreerboor zwabbert.
Ik gebruik gatenzagen misschien maar een paar keer per jaar, dus wat betreft budget zou ik het onder de 30 Euro willen houden. Nu heeft Bosch ook sets zoals mijn oude set, bijv. deze. Goedkoop en als het werkt prima. Of deze die wat uitgebreider is. Iemand ervaringen met deze sets of aanbeveling voor iets anders binnen mijn budget?
Ik had eerst ook zo'n gatenzaag.
Maar nu deze bimetaal set aangeschaft, en kan hem aanraden.
Zaagjes zijn los bij te bestellen als er een bot is geworden. ;)
https://www.ecotools.nl/1...al-gatenzaagset-combiset/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@ranjo wat ga je er mee zagen? Ik kijk altijd verlekkerd naar zulke mooie zaagtafels, en als de zilvervloot binnenvaart kan t zomaar gebeuren. Maar praktisch? Ik kan veel met de invaalzaag doen. En lange balken schulpen doe ik nooit. Wat maak jij dat dit praktisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:08

timovd

Voorsprong door techniek

kabeltjekabel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:51:
...
Ik heb een Bitmag uit Zweden (met een washer bevestigd op mijn Milwaukee M12 Surge, zodat er voldoende afstand is tussen de bithouder en de machine)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

ranjo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:05:
[...]

Dat is een mooie video om te zien inderdaad. Op dit stuk laten ze de speling van een geleider zien, het gekke is dat ik dat ook bij het showroom model van de Hornbach geprobeerd heb dit weekend(stond toch in de lange rij naar de kassa.... :X ). En daar zat de geleider dusdanig vast dat ik geen beweging er mee kon maken.

[YouTube: BOSCH GTS 635-216: Neue Blaue, die bessere PTS 10? Teil 1 | Nachdenksport]
Deze reviewer is overigens aardig positief, hoewel hij toch al redelijk wat mods aan deze zaag heeft gedaan om hem nog beter te maken.
Dat kan een nadeel zijn dat “default” incra niet past als je die wens hebt

Maar buiten dat om .. is denk ik voor de gemiddelde gebruiker de GTS 635-216 dus niet zo heel gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:20
Blomminator schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:16:
@ranjo wat ga je er mee zagen? Ik kijk altijd verlekkerd naar zulke mooie zaagtafels, en als de zilvervloot binnenvaart kan t zomaar gebeuren. Maar praktisch? Ik kan veel met de invaalzaag doen. En lange balken schulpen doe ik nooit. Wat maak jij dat dit praktisch is?
Dan is de tegenvraag weer. Schulp je nooit omdat je geen zaagtafel hebt of heb je echt geen klussen voor een zaagtafel.

Ik gebruik mijn zaagtafel veel vaker dan mijn afkortzaag, maar ik koop dan ook ruw hout bij de fijnhouthandel.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

s0ulmaster schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:03:
[...]

Dan is de tegenvraag weer. Schulp je nooit omdat je geen zaagtafel hebt of heb je echt geen klussen voor een zaagtafel.

Ik gebruik mijn zaagtafel veel vaker dan mijn afkortzaag, maar ik koop dan ook ruw hout bij de fijnhouthandel.
schulpen zou ik juist weer met inval- of cirkelzaag doen

Zaagtafel juist om balkjes, planken, kleine platen af te korten, haaks etc etc. En juist om secuurder te werken dan met de inval-/cirkelzaag. Dat is ook wat ik nu juist mis... heb wat planken en balken; hier wil ik wat nette inkepingen maken en/of inkorten etc.

Decoupeerzaag is te onnauwkeurig, handzaag kan maar is (in mijn geval) altijd nog niet echt secuur (net scheef, toch hapje door een zaagbeweging verkeerd etc)

Daar komt de tafel weer goed om de hoek! Mooi op maat maken van wat kleiner spullen etc.

Invalzaag is zeer zeker ook secuur - maar zelf heb ik deze met name aangeschaft om perfect haaks te zagen van grote platen (244x122) naar het formaat wat ik nodig heb

Maar inderdaad ... de twijfel begint groter te worden tussen beide modellen....

Ook daar ik een Incra systeem erg mooi vind - en deze standaard niet past .... ? 🥺 Hulpstukken zeldzamen is zeker een optie; maar dan heb ik nog eerst een freesmachine nodig. (Die mis ik nog ;-))

ga toch nog even iets in de groep gooien:

- DeWalt dwe7485
deze staat voor 500 euro te koop nu: https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

[ Voor 24% gewijzigd door Crazy- op 11-05-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:43
Zaphara schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:14:
Wil naast mijn elektrisch spul ook het handgereedschap her en der gaan upgraden. Is een PB Swiss set (8515/9515) een mooi uitgangspunt?

Dit is zo'n beetje het enige stuk gereedschap dat ik echt altijd bij me heb! Ik vind het ideaal om (bijna) alle mogelijke schroevendraaiers bij de hand te hebben. Soms draag ik meerdere losse klingen bij me in het duimstokvak van m'n werkboek.

De pasvorm van PB Swiss is echt geweldig. Het gevaar is dus wel dat je je kapot ergert als je een andere schroevendraaier moet gebruiken...

De aanbieding valt op zich wel mee, daar is ie eigenlijk altijd wel voor te vinden (bij hugoschipper). Maar het is z'n geld dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Zaphara schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:14:

Mooie set. Ik heb er eentje met alleen de grote klingen. Wel handig compact, maar ik ging me toch steeds meer ergeren aan de speling tussen kling en handvat en het lastige klingwisselen als je vette handen hebt. Heb er wel meteen een 2e handvat bijgekocht.
zzattack schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:06:
[Afbeelding]

@kabeltjekabel

Ja, dat ziet er niet zo vrolijk uit. Dan heeft de Festool T18 dat toch een stuk beter. Maar 250 euro voor een betere bit opbergplek :+ ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 15:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

timovd schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:50:
[...]

Ik heb een Bitmag uit Zweden (met een washer bevestigd op mijn Milwaukee M12 Surge, zodat er voldoende afstand is tussen de bithouder en de machine)
Moet dat tegenwoordig ook al op anderhalve meter ja? :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
KillaZ schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:56:
Je bedoeld Power Change Plus? Ja, mooi systeem. 10x makkelijker om de centroorboor te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
De knoop doorgehakt en gebruik gemaakt van de Toolstation aanbieding: een Procore 4.0Ah accu + snellader in combinatie met de standaard Bosch aanbieding van een Procore 4.0Ah accu. En dan maar tweemaal gebruik gemaakt van de aanbieding, waardoor ik zo 4x 4.0Ah accu's heb en twee snelladers. Hiervoor heb ik gekozen voor de multitool (https://www.toolstation.n...ccu-multitool-body/p11813) en de slagschoevendraaier (https://www.toolstation.n...roevendraaier-body/p62519). Voor mij de eerste keer dat ik naast mijn normale boormachine een slagschroevendraaier heb, dus ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-07 22:38
FitTiv schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:28:
Vraagje voor de kenners:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Antraciet/zwart met oranje accenten moet eigenlijk wel Protool zijn. Dat grijs op die kop is metaal?

Maar:

De enige excenter die Protool heeft/had is de ESP 150 en die heeft niet die ingebouwde afzuiging, dus kan geen protool zijn.

Hieronder de onderdelencatalogus van Festool/Protool. Kan je hem zien als onderdelentekening.

https://ekat.festool.de/l...d=Customer&design=protool

[ Voor 13% gewijzigd door Framoes op 11-05-2020 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@Alsjemenou goed bezig! d:)b

Maar je vergist je volgens mij in de soorten accu’s: je krijgt één ProCore accu en één normale accu per body.

Maar nog steeds een goede deal!

[ Voor 7% gewijzigd door Ethiron op 11-05-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Crazy- schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:44:
[...]

Zaagtafel juist om balkjes, planken, kleine platen af te korten, haaks etc etc. En juist om secuurder te werken dan met de inval-/cirkelzaag. Dat is ook wat ik nu juist mis... heb wat planken en balken; hier wil ik wat nette inkepingen maken en/of inkorten etc.

Decoupeerzaag is te onnauwkeurig, handzaag kan maar is (in mijn geval) altijd nog niet echt secuur (net scheef, toch hapje door een zaagbeweging verkeerd etc)

Daar komt de tafel weer goed om de hoek! Mooi op maat maken van wat kleiner spullen etc.

Invalzaag is zeer zeker ook secuur - maar zelf heb ik deze met name aangeschaft om perfect haaks te zagen van grote platen (244x122) naar het formaat wat ik nodig heb

Ook daar ik een Incra systeem erg mooi vind - en deze standaard niet past .... ? 🥺 Hulpstukken zeldzamen is zeker een optie; maar dan heb ik nog eerst een freesmachine nodig. (Die mis ik nog ;-))
Ik zou niet weten waarom ik spullen zou schulpen met een invalzaag als mijn tafel opstarten en instellen kwestie van seconden is. Vooral repeterend werk, wat heel belangrijk is voor je nauwkeurigheid, doe je niet met een invalzaag.

Nu ben ik wel verwend met een robland NLX310 dus ik heb ook niks te klagen en binnenkort komt er ook nog een incra freestafel.

Als ik iets aan mijn zaagtafel zou willen veranderen dan is het voor vooral de geleider...een incra zou wel sexy zijn O+

[ Voor 3% gewijzigd door s0ulmaster op 11-05-2020 20:47 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Ethiron schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:36:
@Alsjemenou goed bezig! d:)b

Maar je vergist je volgens mij in de soorten accu’s: je krijgt één ProCore accu en één normale accu per body.

Maar nog steeds een goede deal!
Je hebt helemaal gelijk, bedankt voor het aankaarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Framoes schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:35:
[...]

Antraciet/zwart met oranje accenten moet eigenlijk wel Protool zijn. Dat grijs op die kop is metaal?

Maar:

De enige excenter die Protool heeft/had is de ESP 150 en die heeft niet die ingebouwde afzuiging, dus kan geen protool zijn.

Hieronder de onderdelencatalogus van Festool/Protool. Kan je hem zien als onderdelentekening.

https://ekat.festool.de/l...d=Customer&design=protool
Hij lijkt erop maar is het net niet.
Dat grijze is plastic, en daaroverheen zit nog een zwart kapje.
Zelf ook nog niet verder gekomen helaas.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-07 22:38
FitTiv schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:04:
[...]

Hij lijkt erop maar is het net niet.
Dat grijze is plastic, en daaroverheen zit nog een zwart kapje.
Zelf ook nog niet verder gekomen helaas.
Het is een Rupes BR5A.

Een BR3A is ook nog mogelijk. Die BR5A vind ik vooral terug buiten Nederland (Engeland/Australië). De BR3A lijkt er heel erg op, maar is ook op Nederlandse sites te vinden.

Vooral de knop is niet te missen.

Misschien even contact opnemen met Rupes voor onderdelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Framoes op 11-05-2020 21:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FitTiv
Framoes schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:31:
[...]

Het is een Rupes BR5A.

Een BR3A is ook nog mogelijk. Die BR5A vind ik vooral terug buiten Nederland (Engeland/Australië). De BR3A lijkt er heel erg op, maar is ook op Nederlandse sites te vinden.

Vooral de knop is niet te missen.

Misschien even contact opnemen met Rupes voor onderdelen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ethiron schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:28:
[...]

De 85 C variant is zoals @kabeltjekabel terecht aangeeft vrij lomp. De 60 C is naar mijn idee de sweet spot.
Ik heb mijn antieke accuboormachine eens gemeten; een TDK 15,6 van Festool uit 2008 ofzo; body only (dus zonder kop); 1200 gram. Min of meer gelijk aan wat de GSR 18V-60 weegt (met vaste boorkop 1150 gram). De GSR 18V-85 zit daar met 1550 fors boven. Dan de accu; het NiCd 15,6V 2,4 2,5 (na revisie) Ah pack wat ik heb weegt een whopping 882 gram. Koppel is om te janken zodra ik de andere niet-gereviseerde accu pak of de nieuwe niet volledig vol is. Gatenzagen schiet niet op etc.

Valt me wel tegen dat de nieuwe body's niet echt lichter zijn. Maar ze zijn natuurlijk wel twee keer zo sterk voor hetzelfde gewicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
[...]

[Afbeelding]

edit:
GDX 18V-200 C slagschroevendraaier / slagmoeraanzetter zit ook op die 199,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@s0ulmaster Is dat nog hobby-matig? Want die schuif je niet zomaar aan de kant als je klaar bent in de garage en de kinderfietsjes moeten er weer in..

Ik werk zelden met balken omdat ik geen klussen daarvoor heb. Weleens gedaan bij vrienden maar nooit zelf. Lijkt mij wel fantastisch. Kwam laatst dit tegen; kant-en-klaar pakket werd geleverd en dat vond ik al mooi maar het bouwwerk ook.
Jaloersmakend als je zoveel ruimte/tijd/geld/etc hebt. Dan zou ik wel wat meer gereedschap aanschaffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKEFbDrsXsG55aXU59hA7eJex7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGHeQvGwOvIZGmtUmbET7zfx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Blomminator schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:29:
@s0ulmaster Is dat nog hobby-matig? Want die schuif je niet zomaar aan de kant als je klaar bent in de garage en de kinderfietsjes moeten er weer in..

Ik werk zelden met balken omdat ik geen klussen daarvoor heb. Weleens gedaan bij vrienden maar nooit zelf. Lijkt mij wel fantastisch. Kwam laatst dit tegen; kant-en-klaar pakket werd geleverd en dat vond ik al mooi maar het bouwwerk ook.
Jaloersmakend als je zoveel ruimte/tijd/geld/etc hebt. Dan zou ik wel wat meer gereedschap aanschaffen.

[Afbeelding]
Het is vooralsnog hobby matig, maar in de nabije toekomst zie ik het wel uitgroeien tot een klein bedrijfje in meubels en gitaren. Ik heb daar dan ook een dedicated werkplaats van 30m2 voor momenteel.

Zo'n schuur bouwen gaat bij mij nog zeker wel een keer gebeuren, want een werkplaats aan huis is wel 300x fijner dan elke keer op en neer.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zzattack schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:06:
[Afbeelding]

@kabeltjekabel

goeiedag zeg, dat was het eerste wat er af ging bij mij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Blomminator schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:29:

[Afbeelding]
Ik probeer voor elk project dat ik zelf doe en niet uitbesteed een deel van het geld dat ik bespaar te gebruiken voor de aanschaf van nieuwe machines (mits ik ze ook daadwerkelijk nodig heb natuurlijk!). Ik moet niet de uren gaan rekenen dat ik ermee bezig ben, dan werk ik voor minimum loon, maar het is voor mij gewoon een hobby.

[ Voor 5% gewijzigd door Alsjemenou op 12-05-2020 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
Aangezien ik nu veelal een klopboormachine van de familie leen, ben ik toch eens op zoek naar een eigen. Dit ook omdat we deze nu wel wekelijks lijken te gebruiken hehe.
Het gaat voornamelijk om gaten in (steun)muren.

Nu las ik dat alle machines met een slagkracht boven de 2J voldoende zouden moeten zijn, maar maakt het wattage ook nog uit?

Klussen is voor mij meer een noodzakelijk kwaad dan een hobby dus geef er dan ook het liefst geen geld aan uit, dus prijs is wel belangrijk. Anderzijds wil ik ook niet dat ik de boor na een keer gebruiken weg kan gooien.

Ik heb deze gevonden en lijken mij wel wat. Is er voor die of rondom die prijs nog iets beters of kan ik dit sowieso beter vergeten?
- Black+Decker KR911K-QS 910W
- Bosch AdvancedImpact 900
- Makita HP1631KX2
- Bosch GSB 13 RE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
crimby schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:59:
Aangezien ik nu veelal een klopboormachine van de familie leen, ben ik toch eens op zoek naar een eigen. Dit ook omdat we deze nu wel wekelijks lijken te gebruiken hehe.
Het gaat voornamelijk om gaten in (steun)muren.

Nu las ik dat alle machines met een slagkracht boven de 2J voldoende zouden moeten zijn, maar maakt het wattage ook nog uit?

Klussen is voor mij meer een noodzakelijk kwaad dan een hobby dus geef er dan ook het liefst geen geld aan uit, dus prijs is wel belangrijk. Anderzijds wil ik ook niet dat ik de boor na een keer gebruiken weg kan gooien.

Ik heb deze gevonden en lijken mij wel wat. Is er voor die of rondom die prijs nog iets beters of kan ik dit sowieso beter vergeten?
- Black+Decker KR911K-QS 910W
- Bosch AdvancedImpact 900
- Makita HP1631KX2
- Bosch GSB 13 RE
Ik denk dat je met de laatste twee machines heel goed zit met prijs/kwaliteitsverhouding. Wattage betekent vaak meer slagkracht, voor wat gaatjes in muren kom je er met de laatste twee machines echt wel. Ik zou niet voor Black&Decker of Bosch groen gaan, maar Makita en Bosch Professional (blauw) hebben gewoon een veel betere reputatie.

Edit: ik keek net het filmpje van Makita en daar zeiden ze al dat je daarmee niet door beton komt. Even iets om rekening mee te houden!

Ik heb zelf geen slagboormachine, maar een boorhamer van huismerk Hornbach. Uit ervaring kan ik zeggen dat deze makkelijk door beton komt met zijn 5J.

[ Voor 9% gewijzigd door Alsjemenou op 12-05-2020 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Crazy- schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:44:
[...]

ga toch nog even iets in de groep gooien:

- DeWalt dwe7485
deze staat voor 500 euro te koop nu: https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html
+1 voor de DWE7485

@ranjo de 7485 is de opvolger van haast wel één van de meest gebruikte zaagtafels de 745.

Het is jammer dat de 745 niet meer te koop is. Deze zaag wordt namelijk onwijs veel gebruikt door bouwers, timmerlui, over de hele wereld, ook één van de meest voorkomende zagen als je wat youtube kanalen van divers pluimage volgt. De 745 moest worden verandert door USA regelgeving waar gewijzigde regelgeving zorgde dat er een kleiner zaagblad in moest omdat er wat speelde met een minimale afstand van zaagblad naar andere onderdelen van de machine, ik weet de details verder niet.

Ik wil je ook nog even laten weten dat elke zaag tweaking behoeft om echt netjes haaks te zagen.
Of het nu een Makita, Metabo 254 of GTS10XC of wat dan ook is.
Daar zijn gelukkig onwijs veel filmpjes van te vinden op youtube, zodat je je zaag kunt afstellen.

Ook vind je veel ideeën voor bijvoorbeeld een zaagslede/crosscut-sled. Neem in elk geval een zaagtafel met 2 sleuvel in het blad, dan kun je makkelijker hulpmiddelen maken.
Ook kun je de standaard zaaggeleider upgraden naar iets van Incra voor een hogere nauwkeurigheid.

Ik heb zelf een 2500 euro kostende Mafell Erika 85 gehad en die zagen haaks rechtstreeks uit de doos.

Als je je echt even wilt inlezen dan adviseer ik deze topics even door te lopen, kost je niet heel veel tijd maar op dit houtbewerkersforum lees je misschien nét even dat stukje advies wat je nodig hebt.

De topics zijn niet lang, 1-3 pagina's zo'n beetje.

Welke zaagtafel voor houtbewerking?
Verschil DeWalt DWE7491 en DWE7492
Nieuw-op-forum-eerste-werkbank-zaagtafel
Weg Einhell zooi, hallo......?
Bosch GTS635-216 of Dewalt-7485(QW)?

we horen hier graag je overwegingen welke zaag het is geworden d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 12-05-2020 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
Alsjemenou schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:06:
[...]

Ik denk dat je met de laatste twee machines heel goed zit met prijs/kwaliteitsverhouding. Wattage betekent vaak meer slagkracht, voor wat gaatjes in muren kom je er met de laatste twee machines echt wel. Ik zou niet voor Black&Decker of Bosch groen gaan, maar Makita en Bosch Professional (blauw) hebben gewoon een veel betere reputatie.

Edit: ik keek net het filmpje van Makita en daar zeiden ze al dat je daarmee niet door beton komt. Even iets om rekening mee te houden!

Ik heb zelf geen slagboormachine, maar een boorhamer van huismerk Hornbach. Uit ervaring kan ik zeggen dat deze makkelijk door beton komt met zijn 5J.
Thanks :-) Ik heb van de week een boorhamer (B&D) geleend voor gaten in de muur. Dat ging super makkelijk, maar wel erg lomp en de gaten waren ook minder precies. Nu las ik dat dit voornamelijk komt door de manier hoe een boorhamer werkt.

Klopboormachines komen idd (zover ik lees) niet of nauwelijks door beton en daar zit dan meteen mijn twijfel. Hoevaak boor ik in beton en hoevaak in steen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:09
crimby schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:56:
[...]

Thanks :-) Ik heb van de week een boorhamer (B&D) geleend voor gaten in de muur. Dat ging super makkelijk, maar wel erg lomp en de gaten waren ook minder precies. Nu las ik dat dit voornamelijk komt door de manier hoe een boorhamer werkt.

Klopboormachines komen idd (zover ik lees) niet of nauwelijks door beton en daar zit dan meteen mijn twijfel. Hoevaak boor ik in beton en hoevaak in steen |:(
Met een boorhamer met boorstand kan je ook op een normale wijze boren. De klopstand word hier amper nooit gebruikt. Heb je veel betonnen muren? Denk je nog veel gaten erin te moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 17:51
Fraggert schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:11:
[...]

+1 voor de DWE7485

@ranjo de 7485 is de opvolger van haast wel één van de meest gebruikte zaagtafels de 745.

Het is jammer dat de 745 niet meer te koop is. Deze zaag wordt namelijk onwijs veel gebruikt door bouwers, timmerlui, over de hele wereld, ook één van de meest voorkomende zagen als je wat youtube kanalen van divers pluimage volgt. De 745 moest worden verandert door USA regelgeving waar gewijzigde regelgeving zorgde dat er een kleiner zaagblad in moest omdat er wat speelde met een minimale afstand van zaagblad naar andere onderdelen van de machine, ik weet de details verder niet.

Ik wil je ook nog even laten weten dat elke zaag tweaking behoeft om echt netjes haaks te zagen.
Of het nu een Makita, Metabo 254 of GTS10XC of wat dan ook is.
Daar zijn gelukkig onwijs veel filmpjes van te vinden op youtube, zodat je je zaag kunt afstellen.

Ook vind je veel ideeën voor bijvoorbeeld een zaagslede/crosscut-sled. Neem in elk geval een zaagtafel met 2 sleuvel in het blad, dan kun je makkelijker hulpmiddelen maken.
Ook kun je de standaard zaaggeleider upgraden naar iets van Incra voor een hogere nauwkeurigheid.

Ik heb zelf een 2500 euro kostende Mafell Erika 85 gehad en die zagen haaks rechtstreeks uit de doos.

Als je je echt even wilt inlezen dan adviseer ik deze topics even door te lopen, kost je niet heel veel tijd maar op dit houtbewerkersforum lees je misschien nét even dat stukje advies wat je nodig hebt.

De topics zijn niet lang, 1-3 pagina's zo'n beetje.

Welke zaagtafel voor houtbewerking?
Verschil DeWalt DWE7491 en DWE7492
Nieuw-op-forum-eerste-werkbank-zaagtafel
Weg Einhell zooi, hallo......?
Bosch GTS635-216 of Dewalt-7485(QW)?

we horen hier graag je overwegingen welke zaag het is geworden d:)b
Die DWE7485 heeft juist toch maar 1 mitre slot / sleuf? Dat is voor mij de reden om de DWE7492 te halen, anders is die DWE7485 inderdaad heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
crimby schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:56:
[...]

Combihamer een optie?
Pagina: 1 ... 64 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic