Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:10
Vandaag de vlonderschroeven van mijn terras vervangen, aangezien veel van de oude waren geknapt. Draagbalken dus ietsjes naar voren getrokken en nieuwe gaten geboord en nieuwe schroeven erin. Balken zijn allemaal hardhout.

Afbeeldingslocatie: https://www.toolsxl.nl/images/Merken/Bosch_TB/Large/Robust_Line_Houtboren_2607010533.jpg ;w

Afbeeldingslocatie: https://bcdn.hbm-machines.com/images/cache/hbm-013-70.jpg-1920x1080-355ce37c8d.jpg :Y

Zachthout boren werken voor geen meter, misschien dat dedicated hardhout boren ook wel zouden werken, maar die HBM metaalboren doen het ook perfect.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-07 11:42
Strat808 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:09:
Weet iemand hoe het tegenwoordig zit met Hornbach en Amazon.nl qua laagste prijs garantie? Ik heb destijds, toen Amazon.nl echt net een week oid was gestart, nog wel de korting bij Hornbach gekregen. De (erg vriendelijke) medewerker wist echt bij god niet wat hij er mee aan moest, belde uiteindelijk de bedrijfsleider, die het vervolgens ook niet echt wist. Bedrijfsleider gaf uiteindelijk toch maar groen licht (ging ook 'maar' om 18 euro korting). Maargoed deze goedkeuring was nog voordat ze een landelijk beleid daarin hebben bepaald, verwacht dat ze dat inmiddels toch wel hebben.

[...]

Helaas ontkom je er soms toch echt niet aan. Sterker, bij fijner werk met veel bochten is het praktisch nooit enkel machinaal te doen. En dan zit je inderdaad wel regelmatig opgeteld een paar uur te schuren. Hoewel een spindle sander al wel weer een stuk zou schelen. Ach ja het hoort erbij :+
Ben ook wel benieuwd naar of zij met Amazon mee gaan. Baal er wel van dat de dichtsbijzijnde Hornbach hier op een uur rijden zit :(

En vandaar werd de Festool LS-130 genoemd. Die is juist voor alle rare bochtjes etc vaak nog wel geschikt. Zat er laatst ook naar te kijken omdat hier stuk of 60 spijlen van de trap geschuurd moesten worden met het idee: daarna zal hij vast nog vaker van pas komen. Maar met wat extra zolen dik €500 kon ik mijzelf helaas niet goed praten. Heb zo'n pesthekel aan schuren met de hand dat ik het de investering snel waard vind :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Twijfels schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:30:
[...]

Ben ook wel benieuwd naar of zij met Amazon mee gaan. Baal er wel van dat de dichtsbijzijnde Hornbach hier op een uur rijden zit :(

En vandaar werd de Festool LS-130 genoemd. Die is juist voor alle rare bochtjes etc vaak nog wel geschikt. Zat er laatst ook naar te kijken omdat hier stuk of 60 spijlen van de trap geschuurd moesten worden met het idee: daarna zal hij vast nog vaker van pas komen. Maar met wat extra zolen dik €500 kon ik mijzelf helaas niet goed praten. Heb zo'n pesthekel aan schuren met de hand dat ik het de investering snel waard vind :9
De online shop gaat niet mee met Amazon.nl. Laatst geprobeerd:

Helaas geldt de garantie ‘voor altijd de laagste prijs’ in dit geval niet. Amazon heeft geen nederlands BTW nummer.

Deze informatie kunt u terugvinden via volgende link :https://www.amazon.nl/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 21:20
exponential schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:41:
[...]

Helaas geldt de garantie ‘voor altijd de laagste prijs’ in dit geval niet. Amazon heeft geen nederlands BTW nummer.

Deze informatie kunt u terugvinden via volgende link :https://www.amazon.nl/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909000
Ik meen van wel. Dit nog geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

exponential schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:41:
[...]

NL815158464B01

Eh jawel. Zie het nummer hierboven. Staat netjes op de facturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:15:
[...]

NL815158464B01

Eh jawel. Zie het nummer hierboven. Staat netjes op de facturen.
Dit was de reactie die ik kreeg, heb er verder niks meer mee gedaan. Ik kon op hun site ook niet het NL btw nummer vinden. Maar met het nummer en het linkje naar de EU zal ik nog eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 25-06 18:22
Hi allemaal! Ik heb een nieuw huis gekocht. Voor de grote verbouwing moet er aardig wat afgekort worden (plinten, rachelwerk voor plafonds/muren, traplaminaat, etc.). Daarnaast wil ik na die verbouwing wat andere klussen oppakken waarvoor ook platen op maat gezaagd moeten worden (kippenhok bijvoorbeeld, maar geen dingen die enorm netjes moeten).

Nou heb ik zitten twijfelen welk nieuw gereedschap ik hiermee kan rechtvaardigen ;) Ik heb getwijfeld over een zaagtafel ivm het plaatmateriaal, maar ik denk dat dit zaagwerk zo sporadisch gaat plaastvinden dat ik beter een fatsoenlijke verstekzaag kan kopen icm een Lidl cirkelzaagje voor dat sporadische plaatmateriaal (icm een zelfgemaakte geleiderail). Wat denken jullie?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 23:30
Voor de liefhebber: De makita kantenfreesset is in prijs gedaald bij Amazon:
https://www.amazon.de/Mak...coliid=I1ZGA1OUO4RCEI&me=

Eindelijk weer een beetje een normale prijs voor het ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strat808
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-02-2023
Zijn die geel/zwarte Wiha schroevendraaiers van de Hornbach nu hetzelfde als de rood/zwarte die je elders ziet? Zijn scherp geprijst viel me op.

[ Voor 63% gewijzigd door Strat808 op 07-05-2020 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 07:36

Tjark

DON'T PANIC

@Solomon Als je goedkoop een cirkelzaag wil en een Hornbach in de buurt hebt: Gamma heeft de Bosch professional gks 190 voor zo'n 84 euro. Bij Hornbach krijg je 'm met 10% korting voor zo'n 75 euro.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 25-06 18:22
Tjark schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:51:
@Solomon Als je goedkoop een cirkelzaag wil en een Hornbach in de buurt hebt: Gamma heeft de Bosch professional gks 190 voor zo'n 84 euro. Bij Hornbach krijg je 'm met 10% korting voor zo'n 75 euro.
Bedankt voor de tip! Ik rijd er morgen even langs :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 07:36

Tjark

DON'T PANIC

@Solomon maar een geleiderail is ook erg handig en dat kan die Bosch net niet. Je kant ook voor net wat meer voor de vaak genoemde Scheppach pl55 gaan.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:13

Fontainemelon

Zuiderbuur

Raymond schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:25:

Inderdaad een realistische prijs, en een heel handig ding. Ik heb een tijdje geleden de RT0700CX3J set via Alternate voor €160 gekocht :9 Was een prijsfout langs hun kant, want hoorde natuurlijk enkel de RT0700C te zijn zonder MBox en accessoires. Maar volgens de oorspronkelijke advertentie op 2dehands (Belgische Marktplaats) die ik random voorgeschoteld kreeg, de productpagina op hun website en bijhorende EAN bij bestelling hoorde ik wel degelijk de volledige set te krijgen (wat de klantenservice me vóór levering ook garandeerde). Kreeg ik uiteraard enkel de losse body geleverd.

Contact opgenomen met servicedesk, en gezegd dat ik deze graag retour stuurde en alsnog het correcte setje wou ontvangen conform de EAN. Hadden ze me toen eerlijk gezegd "sorry meneer maar prijsfout terugbetaling ok doei" dan had ik het daarbij gelaten, maar ze kwamen met een excuus van "ja sorry maar is eindereeksproduct, we krijgen dit nooit meer binnen dus kunnen je alleen maar terugbetalen". Sorry, maar zo'n product kan onmogelijk eindereeks zijn dus dat geloofde ik absoluut niet. Was toen inderdaad niet meer voorradig volgens de website, maar dat was gewoon omdat ze dringend hun prijsfout moesten fixen. Week later weer voorradig, aan de juiste prijs van €250. Stoute schoenen aangetrokken, teruggebeld en geëist dat ze me alsnog voor €160 die set opstuurden. En dat deden ze. :+ Zag in het mailverkeer (FWD en RE: en dingen die ik eigenlijk als klant niet hoorde lezen) dat er drie hogere servicedesk medewerkers aan te pas waren gekomen, maar dat ze inzagen dat iemand eigenlijk keihard had gelogen en ze niet echt een been hadden om op te staan.

Ik ben normaal niet zo'n persoon die achter prijsfouten aangaat, maar als ze me targetten met advertenties die ze vervolgens niet kunnen waarmaken en nog eens smoesjes gaan gebruiken, dan bijt ik me wel vast. In alle geval uiteindelijk wel heel mooi opgelost van hun, dus op dat vlak toch een gemiddelde A minus voor de Alternate klantenservice (of toch op z'n minst de drie hogere managers) :D

TL;DR: heel handig dingetje voor €200 die CX2J, en de meerprijs van 50 euro voor de extra zool in de CX3J had 't mij alleszins nog niet waard geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15

Wuursj

want worst is al bezet

Raymond schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:42:
In het kader van kozijnen schuren: Volgende week het huis aan de beurt om te schilderen. Dus veel schuren. En daarom eindelijk de stofzuiger gekocht die ik al jaren wil hebben, de Festool CTL midi. Zwaar overkill en onnodig voor hobbyklusser als ik, maar wel heel fijn om mee te werken:

[Afbeelding]

Is vandaag afgeleverd :)
Fijn ding, lekker formaat ook. Mijn Kärcher WD-6 kan ik nu continu (via cycloon) aan de zaagtafel laten staan :)

Ik ben dr blij mee :D
Ik heb de Mini (zelfde met kleinere opvang bak) moeten kopen omdat ik mijn boot ging schuren in een loods waar je zo'n ding moest gebruiken. Huren was de helft van kopen dus maar gekocht.
Maar wat fijn :9~ Typisch zo'n 'goed gereedschap' dat even pijn doet maar zooo weer vergeten is en je denk: waarom niet 10 jaar eerder...

Rupes schuurmachines + festool CTL mini = schuren wordt bijna leuk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wuursj op 07-05-2020 22:23 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Haha, het zal weer eens niet :+. Bij een Gamma geweest waar de GLL 3-50 nog op voorraad zou zijn... en natuurlijk; dat klopte weer eens niet. Nee, het demomodel zou niet in de voorraad meetellen. Maar daar dat stof van meerdere jaren op leek het... en of ik dan nog extra korting daarop kon krijgen wisten ze niet; morgen zou de manager er wel weer zijn.

En of ik geen screenshot op m'n telefoon had... lol.

[ Voor 7% gewijzigd door kabeltjekabel op 07-05-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:09
De stofzuigerzak van mn VC2512L zit vol. Kloppen jullie hem uit? Vervangen door een no-name (origineel is duur!), of gebruiken jullie überhaupt geen zak? Nog aanraders voor aftermarket zakken?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 23:03

Det

Raymond schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:25:

Zou je 'm niet liever bij de Hornbach hebben dan voor € 23 meer? Dan krijg je de CX3J en daar zitten toch wat meer accessoires bij, en het is gewoon bij een Nederlandse winkel waar je fysiek langs kunt.

Pas zelf ook gekocht en ik vind 't een werelddingetje _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kabeltjekabel
_Brake_ schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:24:
De stofzuigerzak van mn VC2512L zit vol. Kloppen jullie hem uit? Vervangen door een no-name (origineel is duur!), of gebruiken jullie überhaupt geen zak? Nog aanraders voor aftermarket zakken?
18 euro voor 5 zakken. Is dat al te duur om je longen heel te houden :?

Nee natuurlijk schud je die dingen niet uit. Die zakken slippen uiteindelijk ook dicht. No-name zakken passen vaak niet goed en laten te veel door of slippen nog eerder dicht.

[ Voor 19% gewijzigd door kabeltjekabel op 08-05-2020 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Solomon schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:19:
Hi allemaal! Ik heb een nieuw huis gekocht. Voor de grote verbouwing moet er aardig wat afgekort worden (plinten, rachelwerk voor plafonds/muren, traplaminaat, etc.). Daarnaast wil ik na die verbouwing wat andere klussen oppakken waarvoor ook platen op maat gezaagd moeten worden (kippenhok bijvoorbeeld, maar geen dingen die enorm netjes moeten).

Nou heb ik zitten twijfelen welk nieuw gereedschap ik hiermee kan rechtvaardigen ;) Ik heb getwijfeld over een zaagtafel ivm het plaatmateriaal, maar ik denk dat dit zaagwerk zo sporadisch gaat plaastvinden dat ik beter een fatsoenlijke verstekzaag kan kopen icm een Lidl cirkelzaagje voor dat sporadische plaatmateriaal (icm een zelfgemaakte geleiderail). Wat denken jullie?
Met een afkortzaag in combinatie met een goedkope invalzaag kan je het gros van het werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:25
@_Brake_ Ik heb de eigen merk van https://www.destofzuigerz...gerzakken/makita/vc2512l/ besteld een tijd terug. Die doen het prima. Zijn niet gecertificeerd voor fijnstof staat er, maar voor thuisgebruik vind ik ze goed genoeg. Je hebt nog altijd het filter in de stofzuiger zelf. Die blaas ik eens in de zoveel tijd even uit met de compressor. Wel een mondkapje op doen dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:09
kabeltjekabel schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 01:02:
[...]

18 euro voor 5 zakken. Is dat al te duur om je longen heel te houden :?

Nee natuurlijk schud je die dingen niet uit. Die zakken slippen uiteindelijk ook dicht. No-name zakken passen vaak niet goed en laten te veel door of slippen nog eerder dicht.
Ik had 1 voor €25 gezien, dat werd me aardig gek. Waar vind jij 5 voor €18? Bestel ik ze daar.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:44
Je kunt ook zoeken op nilfisk zakken, dat zijn ook "gewoon" originele zakken.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 14:27
Twijfels schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:30:
[...]

Mocht je een multitool hebben dan is dit nog wel een aardig alternatief voor spijlen, mits ze niet teveel inhammen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:10
Na lang wachten, nu eindelijk mijn no 7 schaaf binnen.

De zool is 560mm. Moet groot genoeg zijn om mn werkbank goed te kunnen vlakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYuh_7aY7oouIoPQ68NhJQB0blY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaQOieyIGHSJ7OIT8z0o8Jns.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast ook nog wat klein spul bestelt en deze secondelijm. Ik vind loctite te duur, dus eens zoek hoe deze bevalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTjR-k5B0FqQlc203KiB3UM7QvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swR7gzB4ckM5BaODtfYro0dH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door s0ulmaster op 08-05-2020 08:52 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:35

JB

Cédric roelt!

CurlyMo schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:37:
Vandaag de vlonderschroeven van mijn terras vervangen, aangezien veel van de oude waren geknapt. Draagbalken dus ietsjes naar voren getrokken en nieuwe gaten geboord en nieuwe schroeven erin. Balken zijn allemaal hardhout.

[Afbeelding] ;w

[Afbeelding] :Y

Zachthout boren werken voor geen meter, misschien dat dedicated hardhout boren ook wel zouden werken, maar die HBM metaalboren doen het ook perfect.
Gisteren bij mijn vader en moeder de garage weer een stukje verder opgeruimd nu mijn pa is overleden. Kwam daar ook nog een hele doos met HSS boortjes (nog nieuw in zakjes van 10) tegen. Hem kennende is het goed spul. Iemand die deze boortjes (her)kent :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oj-KG8jmGD3w55eoy-s-9a1FR7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5HLI1v3w4DD1lsM2QvXNBez.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Tpvi-TXZOWmGQCjPBMuLle96BU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzTxzdhuWnum8prMraaztXZK.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
JB schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:53:
[...]

Gisteren bij mijn vader en moeder de garage weer een stukje verder opgeruimd nu mijn pa is overleden. Kwam daar ook nog een hele doos met HSS boortjes (nog nieuw in zakjes van 10) tegen. Hem kennende is het goed spul. Iemand die deze boortjes (her)kent :?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik herken die naam alleen van de Irwin Joran boren.
Geen idee of die wat met elkaar te maken hebben, maar Irwin is wel een degelijk merk.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-07 17:37
Mijn Bosch 12V-15 FlexiClick gisteren gebruikt om voor te boren en daarna te schroeven in hardhout van 7cm bij 7cm. Nu wilt de koppelregeling niet meer volledig naar de boorstand. De ring kan draait niet verder en zit muurvast, terugdraaien naar een lagere stand gaat wel.

Na contact met Amazon krijg ik mijn geld terug als ik de boormachine retour stuur. Apparaat is 11 maanden in bezit en 2 keer gebruikt (waarvan 1 keer wat intensiever).

Alleen ik twijfel of het apparaat moet laten repareren (kan niet via Amazon) of iets anders moet kopen. De Metabo set die hier al vaker voorbij is gekomen met de slagschroevendraaier spreekt mij ook wel aan.
Of, vanwege mijn sporadische gebruik, Parkside eens een kans moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
JayRune schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:41:
Mijn Bosch 12V-15 FlexiClick gisteren gebruikt om voor te boren en daarna te schroeven in hardhout van 7cm bij 7cm. Nu wilt de koppelregeling niet meer volledig naar de boorstand. De ring kan draait niet verder en zit muurvast, terugdraaien naar een lagere stand gaat wel.

Na contact met Amazon krijg ik mijn geld terug als ik de boormachine retour stuur. Apparaat is 11 maanden in bezit en 2 keer gebruikt (waarvan 1 keer wat intensiever).

Alleen ik twijfel of het apparaat moet laten repareren (kan niet via Amazon) of iets anders moet kopen. De Metabo set die hier al vaker voorbij is gekomen met de slagschroevendraaier spreekt mij ook wel aan.
Ik denk dat je een zwak model hebt gehad, ik het het machine ook en gedurende een bouw van een huis behoorlijk mishandeld maar hij werkt nog prima. Al zou ik nu wel voor de brushless variant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 23:30

check ff de huidige prijs van het apparaat. Volgens mij is alles duurder geworden de laatste tijd. Dus ik zou er eerder bij Amazon op aandringen dat ze hem omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

s0ulmaster schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:51:
Daarnaast ook nog wat klein spul bestelt en deze secondelijm. Ik vind loctite te duur, dus eens zoek hoe deze bevalt.
is dat van die secondenlijm met zo'n actovator die ik al die usa-DIY youtube-makers zie gebruiken?

dat lijkt me echt super handig spul _/-\o_

ik hoor hier graag wat je ervan vind d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Fraggert schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:52:
[...]

is dat van die secondenlijm met zo'n actovator die ik al die usa-DIY youtube-makers zie gebruiken?

Correct. Het leek mij ook handig, dus daaom maar eens gekocht. Vooral de "superglue and masking tape" truc is zeer zeker welkom tijdens het gitaar bouwen :Y

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

s0ulmaster schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:54:
[...]

Correct. Het leek mij ook handig, dus daaom maar eens gekocht. Vooral de "superglue and masking tape" truc is zeer zeker welkom tijdens het gitaar bouwen :Y
gaaf, ben benieuwd.

Met die "truc" bedoel je het snel kunnen verlijmen zoals ze dat ok met verstekken (doosjes en kistjes) doen?

In dit voorbeeld zit er dan weliswaar PVA lijm op, gaat om het idee ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1RsGt0bLT_5RmR0n58-Qjz-rDQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rOdkvEj1epmAg9WqdA0enE8z.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Fraggert schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:59:
[...]

gaaf, ben benieuwd.

Met die "truc" bedoel je het snel kunnen verlijmen zoals ze dat ok met verstekken (doosjes en kistjes) doen?

In dit voorbeeld zit er dan weliswaar PVA lijm op, gaat om het idee ;)

[Afbeelding]
Nee de truc is meer bedoelt om 2 zaken korstondig aan elkaar te verlijmen als een soort klem verbinding.
Dan kun je het na de tijd makkelijk los slaan zonder het hout te beschadigen.

Deze meneer laat het even zien :)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strat808
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-02-2023
s0ulmaster schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:54:
[...] Vooral de "superglue and masking tape" truc is zeer zeker welkom tijdens het gitaar bouwen :Y
Amen :Y. Al doe ik dat overigens gewoon met Pattex secondelijm, gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

s0ulmaster schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:01:
[...]

Nee de truc is meer bedoelt om 2 zaken korstondig aan elkaar te verlijmen als een soort klem verbinding.
Dan kun je het na de tijd makkelijk los slaan zonder het hout te beschadigen.

Deze meneer laat het even zien :)

[YouTube: The greatest luthiers trick of all - down with double sided tape!]
Thanks vanavond thuis op de bank even een rondje youtube, altijd weer leuk een nieuw kanaal te ontdekken d:)b

Hilarisch ook, zo'n kerel met een biohazard en weetikveelwatnogmeer aan inkt op zijn kale knar voor een kast met oldskool schaven _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Fraggert schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:10:
[...]

Thanks vanavond thuis op de bank even een rondje youtube, altijd weer leuk een nieuw kanaal te ontdekken d:)b

Hilarisch ook, zo'n kerel met een biohazard en weetikveelwatnogmeer aan inkt op zijn kale knar voor een kast met oldskool schaven _O-
Dit kanaal was voor mij de inspiratie om zelf te beginnen met gitaren bouwen.
Bij elke build van hem leerde ik weer nieuwe trucjes of handigheidjes die het proces beter/sneller/secuurder maakten.
Daarnaast zit er genoeg creativiteit in deze man, om niet de zoveelste build te zien van een generieke gitaar.
En inderdaad deze man heeft een verslaving voor het verzamelen van antieke tools.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:48

Ik heb zelf de 18V variant (de GSR 18V-60 FC) en had dit vorige week ook een keer: de ring kreeg ik ook niet verder gedraaid naar de boorstand. Na wat schroefwerk te hebben verricht lukte het ineens weer wel. Ik kijk het nog even aan, mocht het nog een keer gebeuren dan stuur ik hem ter reparatie op naar Bosch. Is dat geen optie voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:56

Illusion

(the art of)

chapie schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:19:
[...]

Ik heb zelf de 18V variant (de GSR 18V-60 FC) en had dit vorige week ook een keer: de ring kreeg ik ook niet verder gedraaid naar de boorstand. Na wat schroefwerk te hebben verricht lukte het ineens weer wel. Ik kijk het nog even aan, mocht het nog een keer gebeuren dan stuur ik hem ter reparatie op naar Bosch. Is dat geen optie voor jou?
Hoe bevalt die 18V flexiclick? Werkt die sds-kop een beetje? Is die 18V nog compact genoeg dat FC echt iets oplevert? Hij is aanzienlijk duurder dan een gewone 18V-55, is het dat achteraf gezien waard?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
Illusion schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:46:
[...]

Hoe bevalt die 18V flexiclick? Werkt die sds-kop een beetje? Is die 18V nog compact genoeg dat FC echt iets oplevert? Hij is aanzienlijk duurder dan een gewone 18V-55, is het dat achteraf gezien waard?
De SDS-kop heb ik één keer gebruikt, voor gaten tot een mm of 8 in beton is het prima bruikbaar maar daar boven kom je denk ik echt slagkracht tekort.

Wat betreft het formaat: vergeleken met mijn andere (GSR 18V VE-EC) is hij klein en licht, zeker wanneer ik hem gebruik met een 2ah accu. Ik heb er zeker geen spijt van, de excentrische kop is echt prettig!

Ter vergelijk qua lengte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/es-1V7oZPpRn3o0Z7bNX7oMthfA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZVM7TK71xvTqU710S77m4vt.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-07 11:54
Onlangs een Makita DTD171ZJ en DDF484ZJ besteld (met gratis accu) en ben nu aan het kijken voor een oplader. Bij HD-Tools is de oplader €50,90 exclusief verzendkosten, bij top-gereedschap €50,00 exclusief verzendkosten. Bij de Hornbach €51,90. Betekent dit dan dat je bij de Hornbach nu met een geprinte pagina van top-gereedschap die oplader mee kunt nemen voor €50 - 10% en dus €45? Ik heb dit nog nooit gedaan, maar lees al een tijdje mee hier en dan zou dit moeten kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-07 13:45
Ik heb een nieuwe borenset nodig. In huis merkte ik dat ik vaak door gips (stuc dan gipsplaat) heen moet en daarna hout (rachel).

Daarnaast zijn de murenin mijn huis allemaal van baksteen.

Ik dacht aan een Universele borenset. Nu twijfel ik tussen de

Bosch Professional 4-delig Multifunctionele boorset (4/5/6/8 a 13 euro amazon (25 CB)
of
KWB professional 5 ster KWB Easy Cut universele boren.

Qua prijs ongeveer gelijk. Is ook niet het einde van de werel. Maar vroeg me af wat jullie zouden doen. Zijn beide boren even goed, en is het persoonlijk? Want ik lees hier ook wat negatieve dingen op KWB, maar dat is denk ik de 2/3 sterren lijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Fraggert schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:52:
[...]

Ik heb dit setje van Mitre Fast bij Toolstation gekocht. Werkt perfect en inderdaad superhandig! De kracht van secondelijm, maar je hebt zelf in de hand wanneer hij actief wordt.

https://www.toolstation.n...lijm-met-activator/p49358

Moet zeggen dat de prijs me ook meevalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ethiron op 08-05-2020 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:58
daboemann schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:32:
Onlangs een Makita DTD171ZJ en DDF484ZJ besteld (met gratis accu) en ben nu aan het kijken voor een oplader. Bij HD-Tools is de oplader €50,90 exclusief verzendkosten, bij top-gereedschap €50,00 exclusief verzendkosten. Bij de Hornbach €51,90. Betekent dit dan dat je bij de Hornbach nu met een geprinte pagina van top-gereedschap die oplader mee kunt nemen voor €50 - 10% en dus €45? Ik heb dit nog nooit gedaan, maar lees al een tijdje mee hier en dan zou dit moeten kunnen toch?
Ik heb vorige maand een lader bij de Hornbach gekocht (voor een vriend, heb er zelf al 2) op basis van HD-tools. Die was daar toen ca. € 43,-. Er is toen door de Hornbach de verzendkosten bij opgeteld, en daarna 10% korting op gegeven. Ik kwam uit eindelijk op ca. 44,- uit. Het kan dus lonen om een andere (iets duurdere) webshop te zoeken die ook goedkoper is dan de Hornbach, maar gratis verzend.
Bij de Hornbach zoeken ze de goedkopere aanbieding ook op en printen ze terplekke de pagina.

[ Voor 3% gewijzigd door Nivado op 08-05-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ethiron schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Ik heb dit setje van Mitre Fast bij Toolstation gekocht. Werkt perfect en inderdaad superhandig! De kracht van secondelijm, maar je hebt zelf in de hand wanneer hij actief wordt.

https://www.toolstation.n...lijm-met-activator/p49358

Moet zeggen dat de prijs me ook meevalt.
Goeie tip!

Ik heb twee van die vestigingen dichtbij zitten, allebei op voorraad dus geen verzendkosten, ik woonwerk zelfs langs 1 zo'n filiaal :)

Dit soort lijmen grijp ik altijd mis in in huis |:(

Ik wil ook nog een goede expoxylijm hebben, door de 2 componenten is dat vaak veel langer houdbaar dan een tubetje montagekit of andere trieste zooi van de bouwmarkt :N .

Knijp na 3 maanden maar eens in je tube witte houtlijm....*kraaaaaak* -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07 20:30

Crazy-

Best life ever

Crazy- schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:06:
wachten wordt vaak beloond ...

SP6000J actie : https://www.toolnation.nl...ler-garantie-1558866.html

* Crazy- gaat hem gauw bestellen
besteld! >:)
Zending is onderweg! Helaas zonder de invalzaag die is niet op voorraad :(

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Fraggert schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:19:
[...]

Goeie tip!

Ik heb twee van die vestigingen dichtbij zitten, allebei op voorraad dus geen verzendkosten, ik woonwerk zelfs langs 1 zo'n filiaal :)

Ik wil ook nog een goede expoxylijm hebben, door de 2 componenten is dat vaak veel langer houdbaar dan een tubetje montagekit of andere trieste zooi van de bouwmarkt :N .

ik verstook 2L witte houtlijm in 3 maanden :p

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
_Brake_ schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:10:
[...]

Ik had 1 voor €25 gezien, dat werd me aardig gek. Waar vind jij 5 voor €18? Bestel ik ze daar.
Waar niet? Klium €16,60, Gereedschapcentrum €17,69, Alternate €18,29

[ Voor 3% gewijzigd door kabeltjekabel op 08-05-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-07 17:55
meermarco schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:37:
Ik heb een nieuwe borenset nodig. In huis merkte ik dat ik vaak door gips (stuc dan gipsplaat) heen moet en daarna hout (rachel).

Daarnaast zijn de murenin mijn huis allemaal van baksteen.

Ik dacht aan een Universele borenset. Nu twijfel ik tussen de

Bosch Professional 4-delig Multifunctionele boorset (4/5/6/8 a 13 euro amazon (25 CB)
of
KWB professional 5 ster KWB Easy Cut universele boren.

Qua prijs ongeveer gelijk. Is ook niet het einde van de werel. Maar vroeg me af wat jullie zouden doen. Zijn beide boren even goed, en is het persoonlijk? Want ik lees hier ook wat negatieve dingen op KWB, maar dat is denk ik de 2/3 sterren lijn?
Ik heb goede ervaringen met de alpen multicut boren, destijds bij de hornbach. Ik zie alleen zo snel de setjes niet meer terug op hun site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 17:51

MJV

[...]

Goeie tip!

Ik heb - was over van plintenkitten - een halve buis High Tack (Den Braven) liggen. De spuitmond komt dicht te zitten, maar als je die eraf/erop draait kun je die prima een tijdje blijven gebruiken. En dat spul dat plakt echt goed, in vergelijking met reguliere montagekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
MJV schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:02:
[...]

Ik heb - was over van plintenkitten - een halve buis High Tack (Den Braven) liggen. De spuitmond komt dicht te zitten, maar als je die eraf/erop draait kun je die prima een tijdje blijven gebruiken. En dat spul dat plakt echt goed, in vergelijking met reguliere montagekit.
Den Braven +veel. Probeer maar eens anti-crack acrylaatkit elders voor die prijs te vinden, laat staan van die kwaliteit.
[...]

Goeie tip!

Ik heb altijd de epoxy van de HEMA gebruikt (:X) aangezien ik het niet vaak gebruik. Heb nooit dus een vergelijking gemaakt tussen merken. Ben benieuwd wat bekend staat als een goed merk en verkrijgbaar is in kleine hoeveelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
[...]

Je moet wel het dopje er weer op doen he.

Nooit dat probleem gehad overigens... ja, behalve toen die ene keer de dop niet goed zat :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-07 17:22
Voor degenen die ook op hun Bosch spullen van Amazon zitten te wachten, ik heb maar eens gecontact: Er was een technical glitch in het shipment process en dat is op miraculeuze wijze nét opgelost. Wellicht slim om er ook even een berichtje aan te wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-07 16:45
Ardj schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:17:
Voor degenen die ook op hun Bosch spullen van Amazon zitten te wachten, ik heb maar eens gecontact: Er was een technical glitch in het shipment process en dat is op miraculeuze wijze nét opgelost. Wellicht slim om er ook even een berichtje aan te wagen.
Hoop het. Ik had gisteren contact opgenomen en kreeg een ander verhaal:

"We ervaren een verhoogd aantal online bestellingen wat vertragingen in het verzendproces veroorzaakt. We werken samen met onze verkooppartners om tijdelijk prioriteit te geven aan huishoudelijke producten, medische benodigdheden en andere veelgevraagde producten die onze afhandelingscentra binnenkomen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Alsjemenou schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:54:
[...]

Den Braven +veel. Probeer maar eens anti-crack acrylaatkit elders voor die prijs te vinden, laat staan van die kwaliteit.

[...]

Ik heb altijd de epoxy van de HEMA gebruikt (:X) aangezien ik het niet vaak gebruik. Heb nooit dus een vergelijking gemaakt tussen merken. Ben benieuwd wat bekend staat als een goed merk en verkrijgbaar is in kleine hoeveelheden.
Epoxy komt in vele verschillende soorten.
- snelle verlijming
- langzame verlijming
- giet epoxy voor dunne lagen
- giet epoxy voor dikke lagen
- voedsel veilige epoxy

Ik heb onlangs wat Mr boat giet epoxy besteld voor meubel doeleinden. Zal wel eens wat posten als ik resultaat heb.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Gister is via Amazon.nl door mij bestelde Bosch boormachine geleverd, gisteravond zijn de overige artikelen (uit Duitsland) aangeboden maar ik was niet thuis.
alles is veel eerder geleverd dan was verwacht door Amazon.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 15:23
hammy87 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:23:
[...]

"We ervaren een verhoogd aantal online bestellingen wat vertragingen in het verzendproces veroorzaakt. We werken samen met onze verkooppartners om tijdelijk prioriteit te geven aan huishoudelijke producten, medische benodigdheden en andere veelgevraagde producten die onze afhandelingscentra binnenkomen"
Kreeg deze ook voor m'n GSS 160

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Laatst online: 10-07 21:20
hammy87 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:23:
[...]

Ik kreeg het volgende:
Het spijt me dat de "Bosch Professional Schwingschleifer" uit uw bestelling xxxxx tot op heden nog niet is verzonden, terwijl het artikel op voorraad is. Ik heb de afdeling verkoop op de hoogte gesteld en verzocht haast te maken met het verzenden van het artikel.
Gevolgd door wat jij kreeg. Nog geen nieuwe status echter :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-07 17:22
wheel schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:28:
[...]

Ik kreeg het volgende:

[...]

Gevolgd door wat jij kreeg. Nog geen nieuwe status echter :N
Bij mij werd gezegd dat hij "binnen 72 uur" verstuurd wordt. We wachten af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07 21:16
KillaZ schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:29:
Je kunt ook zoeken op nilfisk zakken, dat zijn ook "gewoon" originele zakken.
Hoe zit het met de opening van die zakken. Weet jij (of iemand anders) of dat een beetje een universele maat is? Zoek namelijk betaalbare filterzakken voor m'n GAS35M.
MJV schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:02:
[...]

Ik koop al m'n kit bij voorkeurd van Den Braven. kwalitatief net zo goed als Bison/Griffon, maar wel een stuk goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Framoes schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:58:
[...]

Hoe zit het met de opening van die zakken. Weet jij (of iemand anders) of dat een beetje een universele maat is? Zoek namelijk betaalbare filterzakken voor m'n GAS35M.

[...]

Ik koop al m'n kit bij voorkeurd van Den Braven. kwalitatief net zo goed als Bison/Griffon, maar wel een stuk goedkoper.
Ik heb er 15 liggen ivm de verbouwing, kan eens de opening meten voor je?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
KillaZ schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:01:
[...]

Ik heb er 15 liggen ivm de verbouwing, kan eens de opening meten voor je?
Zou top zijn! Jij gebruikt ze in de Makita VC2512?

Kan van de Bosch niet vinden wie hun bouwzuigers produceert, zoals Nilfisk OEM is voor veel bouwstofzuigers van andere bedrijven. Misschien Bosch zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:30
Ik heb alles binnengekregen
De 2-28-F combihamer
En 2 maal de gws 7 125
En een bosch stanleymes.
Alles zat in stevig mishandelde dozen (van amazon).
Van de combihamer was het zegel volgensmij kapot.
De slijpers zaten in redelijk gedeukte dozen, maar zegel was nog heel.
Slijpers zien er goed uit.
De combihamer leek zeker uit de verpakking te zijn gehaald en er zat blauwe poeder aan de buitenzijde van de machine.
Ook zit die heel triest in de koffer met een stoffen doekje.

Maja anyways, alles heel en veel sneller aangekomen dan beloofd (de slijpers komen uit italie, de boor uit duitsland).

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 17:51

MJV

Ardj schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:00:
[...]

Bij mij werd gezegd dat hij "binnen 72 uur" verstuurd wordt. We wachten af :)
Ik kreeg deze:
Ik zie in onze database dat uw bestelling staat op shipping soon. Helaas hebben we geen traceerbaar verzendnummer voor deze zending.

Soms zijn er vertragingen in het vervoer van sommige delen of aan de grens. Volgens onze ervaring valt de bezorgtijd momenteel binnen de verwachte periode en we gaan ervan uit dat u uw bestelling ontvangt.

Heeft u nog even geduld
Als ik zo teruglees moeten we met zijn allen gewoon maar even geduld hebben. Alleen durven ze dat niet te zeggen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07 22:07
Ugh, dit is de volgende vervelende ervaring met de garantieservice van Makita.

Een van m'n accu's gaf een foutmelding (rood - groen knipperend op de lader, 2 om 2 afwisselend op de accu zelf) en is stuk. Nu heb ik er een stuk of 5, de meeste via de gratis accu actie gekregen. Eerst gebeld met Makita, want de accu heb ik direct van hun ontvangen via die actie. Welke weet ik niet precies, maar m'n oudste accu is nog geen twee jaar oud (en ik kan nergens terug vinden wat de productiedatum is). Via de telefoon gaven ze aan dat dit via een dealer moest lopen, en welke moest ik dan zelf maar kiezen (vaag verhaal, maar ok).

Vorige week naar de Hornbach gegaan met dit verhaal, prima allemaal, ze zouden hem opsturen. Ik gaf aan dat ik dus niet meer wist hoe oud hij is, maar mochten er kosten bij komen, dan hoefde het voor mij niet (ik heb immers nog 4 andere accu's en ik gebruik ze eigenlijk nooit allemaal tegelijk) - en dat snapte ze ook maar de kans was groot dat hij gewoon gerepareerd zou worden.

Nu werd ik om 7 uur gebeld door de Hornbach, dat de accu niet onder garantie zou worden gerepareerd, omdat hij waterschade heeft aan de binnenkant (roest op de printplaat). Ok, vaag want hij is nooit in water gevallen, ik heb hem nooit in de regen gebruikt en ik zou eigenlijk wel verwachten dat hij dat laatste wel zou overleven. Hij is ook nooit open geweest (waarom zou ik), het enige wat ik kan bedenken is dat het in m'n garage vrij vochtig is in de winter - maar het lijkt mij dat ik niet de enige ben met zo'n omgeving? 100% zeker dat er geen gekke dingen zijn gebeurd met m'n accus, ze liggen altijd netjes op een plankje bij de oplader...

Anway, ik kreeg de volgende opties:
- Accu vervangen door een nieuw exemplaar. Kosten: 108,90 (Uh pardon? Daar kan ik bijna twee nieuwe van kopen bij webshops 8)7 )
- Vernietigen. Kosten: 12 euro ex btw voor onderzoekskosten. 8)7

Blijkbaar moet je nooit spullen terugsturen naar Makita, want als ze stellen dat het niet onder garantie valt, krijg je alsnog een rekening voor je kanus en krijg je helemaal niets 8)7 . Ook de Hornbach gaat hier niet vrijuit, want ze hadden dit wel mogen melden toen ik de accu af gaf. Hoewel ik dan waarschijnlijk hem alsnog zou opsturen, want ik had eigenlijk verwacht dat er gewoon een defecte cell in zat die de geest had gegeven...

Al met al voel ik mij behoorlijk in de zeik genomen door de Makita garantieservice. Dat ze dingen afwijzen kan ik begrijpen (niet iedereen is eerlijk), maar om er dan ook nog eens kosten voor te rekenen? 8)7 Ga die 12 euro sowieso niet lappen, ben benieuwd hoe de Hornbach daar mee om gaat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
TheJVH schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:33:

Een van m'n accu's gaf een foutmelding (rood - groen knipperend op de lader, 2 om 2 afwisselend op de accu zelf) en is stuk. Nu heb ik er een stuk of 5, de meeste via de gratis accu actie gekregen. Eerst gebeld met Makita, want de accu heb ik direct van hun ontvangen via die actie. Welke weet ik niet precies, maar m'n oudste accu is nog geen twee jaar oud (en ik kan nergens terug vinden wat de productiedatum is). Via de telefoon gaven ze aan dat dit via een dealer moest lopen, en welke moest ik dan zelf maar kiezen (vaag verhaal, maar ok).

Vorige week naar de Hornbach gegaan met dit verhaal, prima allemaal, ze zouden hem opsturen. Ik gaf aan dat ik dus niet meer wist hoe oud hij is, maar mochten er kosten bij komen, dan hoefde het voor mij niet (ik heb immers nog 4 andere accu's en ik gebruik ze eigenlijk nooit allemaal tegelijk) - en dat snapte ze ook maar de kans was groot dat hij gewoon gerepareerd zou worden.

Nu werd ik om 7 uur gebeld door de Hornbach, dat de accu niet onder garantie zou worden gerepareerd, omdat hij waterschade heeft aan de binnenkant (roest op de printplaat). Ok, vaag want hij is nooit in water gevallen, ik heb hem nooit in de regen gebruikt en ik zou eigenlijk wel verwachten dat hij dat laatste wel zou overleven. Hij is ook nooit open geweest (waarom zou ik), het enige wat ik kan bedenken is dat het in m'n garage vrij vochtig is in de winter - maar het lijkt mij dat ik niet de enige ben met zo'n omgeving? 100% zeker dat er geen gekke dingen zijn gebeurd met m'n accus, ze liggen altijd netjes op een plankje bij de oplader...

- Accu vervangen door een nieuw exemplaar. Kosten: 108,90 (Uh pardon? Daar kan ik bijna twee nieuwe van kopen bij webshops 8)7 )

Blijkbaar moet je nooit spullen terugsturen naar Makita, want als ze stellen dat het niet onder garantie valt, krijg je alsnog een rekening voor je kanus en krijg je helemaal niets 8)7 . Ook de Hornbach gaat hier niet vrijuit, want ze hadden dit wel mogen melden toen ik de accu af gaf. Hoewel ik dan waarschijnlijk hem alsnog zou opsturen, want ik had eigenlijk verwacht dat er gewoon een defecte cell in zat die de geest had gegeven...

Al met al voel ik mij behoorlijk in de zeik genomen door de Makita garantieservice. Dat ze dingen afwijzen kan ik begrijpen (niet iedereen is eerlijk), maar om er dan ook nog eens kosten voor te rekenen? 8)7 Ga die 12 euro sowieso niet lappen, ben benieuwd hoe de Hornbach daar mee om gaat....
Het jammere is dat er nu ook 3 mensen mee bezig zijn geweest. Ze hadden 'm ook gewoon open kunnen schroeven en een cel kunnen vervangen. Bijna minder werk.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:53
Een klein muurtje moest er aan geloven waarvan ik dacht, dat lukt wel met de 'grote' boorhamer (3.2j).
Maar het was best sterk cement. Dus het groffere geschut er bij gepakt (45j)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/2ew0qkiv1g2o.jpg

>:)

[ Voor 43% gewijzigd door barry86 op 09-05-2020 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayRune
  • Laatst online: 20-07 17:37
chapie schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:19:
[...]

Net nog wat schroeven erin gedraaid en inderdaad nu gaat het weer wel!
Bedankt voor de tip! Ik twijfel alleen of ik hem alsnog moet terugsturen voor hetzelfde geld vind ik niks vergelijkbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:44
JayRune schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:47:
[...]

Net nog wat schroeven erin gedraaid en inderdaad nu gaat het weer wel!
Bedankt voor de tip! Ik twijfel alleen of ik hem alsnog moet terugsturen voor hetzelfde geld vind ik niks vergelijkbaars.
Ik zou het in ieder geval aankaarten. Mocht hetzelfde probleem zich voordoen 'een dag na de garantieperiode' dan heb je het in ieder geval in de garantieperiode gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes

Als je ziet aan hoeveel vocht ze in de bouw worden blootgesteld is het wel jammer dat ze bij jou daar moeilijk over doen. Of ze gooien ze weg en kopen nieuwe bij de grote bouwbedrijven.

En jammer dat ze onderzoekskosten willen. Natuurlijk zitten er voor hen kosten aan, maar de manier waarop dit is afgehandeld is wel een beetje matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
barry86 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:34:
Een klein muurtje moest er aan geloven waarvan ik dacht, dat lukt wel met de 'grote' boorhamer (3.2j).
Maar het was best sterk cement. Dus het groffere geschut er bij gepakt (45j)

[Afbeelding]

>:)
Wat zei de buurman toen je met dat ding de muur doorbrak en in de huiskamer stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:53
Haha, voor de normale klusser is het wel een heftig apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
[...]
het enige wat ik kan bedenken is dat het in m'n garage vrij vochtig is in de winter - maar het lijkt mij dat ik niet de enige ben met zo'n omgeving?
[...]
Nee. Daarom ben je ook niet de enige met voortijd overleden apparaten en roestige fietsen.
-DarkShadow- schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:39:
[...]

Het jammere is dat er nu ook 3 mensen mee bezig zijn geweest. Ze hadden 'm ook gewoon open kunnen schroeven en een cel kunnen vervangen. Bijna minder werk.
Waarom zou je een cel vervangen als de print met de elektronica kapot is?

[ Voor 32% gewijzigd door kabeltjekabel op 09-05-2020 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Vandaag bij vrienden in de tuin gezeten, de buren van de buren waren een groot hok voor de containers aan het maken van geïmpregneerd grenen planken van +- 1cm dik.

Hij gebruikte een slagschroefmachine. Hele middag bezig geweest, hele middag in de teringherrie gezeten. Op een gegeven moment wordt je dat echt goed zat, en dan ben ik nog een fervent klusser, absoluut geen zeikerd of iets en heb veel begrip voor klusgeluiden. Maar dit was echt overdreven.

En dat voor een paar grenen planken die hij op een balkje van 6,8 x 6,8 schroefde. Dat heb ik een paar maanden geleden nog gedaan met mijn 12v schroefmachine van Bosch en daar had ik echt nog zat power over.

Die dingen hebben echt wel hun usecase, maar dit is er niet één van..

[ Voor 19% gewijzigd door Ethiron op 09-05-2020 22:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KillaZ
Ethiron schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:44:
Vandaag bij vrienden in de tuin gezeten, de buren van de buren waren een groot hok voor de containers aan het maken van geïmpregneerd grenen planken van +- 1cm dik.

Hij gebruikte een slagschroefmachine. Hele middag bezig geweest, hele middag in de teringherrie gezeten. Op een gegeven moment wordt je dat echt goed zat, en dan ben ik nog een fervent klusser, absoluut geen zeikerd of iets en heb veel begrip voor klusgeluiden. Maar dit was echt overdreven.

En dat voor een paar grenen planken die hij op een balkje van 6,8 x 6,8 schroefde. Dat heb ik een paar maanden geleden nog gedaan met mijn 12v schroefmachine van Bosch en daar had ik echt nog zat power over.

En wat wil je nu zeggen anders dan dezelfde discussie voor de 8e keer starten? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik had de discussie tot nu toe alleen maar vanaf de zijlijn meegemaakt. Nu kan ik eraan deelnemen. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jichem
Het schijnt dat je ook kunt discussiëren over een invalzaag vs een cirkelzaag, misschien ook wel een keer leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 20:24

bonzz.netninja

Niente baffi

KillaZ schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:50:
[...]

En wat wil je nu zeggen anders dan dezelfde discussie voor de 8e keer starten? ;)
Dat en het is vaak ook gewoon een beetje wat je nou eenmaal in huis hebt of hebt kunnen lenen.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:01

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

jichem schreef op zondag 10 mei 2020 @ 07:44:
Het schijnt dat je ook kunt discussiëren over een invalzaag vs een cirkelzaag, misschien ook wel een keer leuk.
Jaa! Ik heb ze allebei en gebruik ze allebei sporadisch. Maar als ik mijn inval gebruik wordt mijn buurman niet boos

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
jichem schreef op zondag 10 mei 2020 @ 07:44:
Nog nooit meegemaakt inderdaad, het gaat hier toch altijd over boorhamers? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:10
Twijfels schreef op zondag 10 mei 2020 @ 09:28:
[...]

Nog nooit meegemaakt inderdaad, het gaat hier toch altijd over boorhamers? :+
Nee hoor, het standaard antwoord daarop is de Bosch GBH 2-28 F, waarna de discussie weer is beslecht :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
CurlyMo schreef op zondag 10 mei 2020 @ 09:30:
[...]

Nee hoor, het standaard antwoord daarop is de Bosch GBH 2-28 F, waarna de discussie weer is beslecht :)
Daar is uiteraard ook geen speld tussen te krijgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3J_bqlDkVq3vnG2Bd4RJ0lw0IXA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/QQhnFL4fEzziI7qDhjRlzY0Y.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
Ethiron schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:44:

Ach, de use case voor schroefmachines is ook maar een mening.

Hebben de buren in kwestie trouwens alles met de handzaag op maat gemaakt?
prein2 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 08:35:
[...]

Jaa! Ik heb ze allebei en gebruik ze allebei sporadisch. Maar als ik mijn inval gebruik wordt mijn buurman niet boos
Een radio-dj stelde de vraag of andere mensen ook om willekeurige dingen moesten huilen door al het thuiszitten. Daar reageerde iemand op met: "mijn buurman klust graag en toen ik vanochtend weer de cirkelzaag hoorde..."
[...]

Dat noemt men 'agree to disagree'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vsaart
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-07 10:07
Vraagje: Ik kan voor een laag bedrag een GDX 18V-200 C overnemen. Is dat een apparaat wat ik als hobbyklusser kan gebruiken of is dat teveel van het goede? Ik heb in het verleden wel eens met een slagschroevendraaier gewerkt maar dat was een 12V machine. Deze heeft flink wat meer kracht.
Banden verwisselen doet de garage en ik was niet van plan de komende tijd zware houtconstructies in elkaar te schroeven. Dus een echte usecase zie ik niet.

Maar andere kant heb ik plek in de garage om hem op te bergen, dus waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

vsaart schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:51:
Vraagje: Ik kan voor een laag bedrag een GDX 18V-200 C overnemen. Is dat een apparaat wat ik als hobbyklusser kan gebruiken of is dat teveel van het goede? Ik heb in het verleden wel eens met een slagschroevendraaier gewerkt maar dat was een 12V machine. Deze heeft flink wat meer kracht.
Banden verwisselen doet de garage en ik was niet van plan de komende tijd zware houtconstructies in elkaar te schroeven. Dus een echte usecase zie ik niet.

Ik heb recent een een boormachine en slagschroevendraaier van DeWalt aangeschaft. Ik zou nu al niet meer zonder de slagschroevendraaeier kunnen 8)

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Twijfels schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:28:
Een schuurmachine die hier vaak voorbij komt en imo erg fijn is het voor het geld: de Bosch GSS 160-1 A Multi. Dan heb je de keuze uit drie zolen die er allemaal bij zitten. Schuurpapier is goed verkrijgbaar. Iets duurder dan die Makita, maar daar krijg je dus wel drie machines in één voor terug. Mosterd na de maaltijd, die Bosch was vorige week voor €85 te koop bij Amazon. Heb jij nu weinig aan, maar misschien vind je er wel één nieuw in de doos terug op marktplaats voor iets meer. Is de handelaar blij en jij blij.
Moet die inderdaad wel in de aanbieding zijn, want anders is die € 129 en dat is best wel jammer! :'(

Ik heb je mooie lange link een stukje bijgeknipt/opgeruimd! :P
Black&Decker is een slecht merk en zou ik links laten liggen. Hier lag nog een amper gebruikte B&D machine in huis die laatst is uitgeleend voor een klein schuurklusje, doorgebrand teruggekregen :+
Ik heb onlangs flink wat zitten schuren, maar de Black&Decker heeft het toch echt prima volgehouden, terwijl een oude Parkside het al gauw voor gezien hield! :P :+

Het gaat om dit model : https://global.rakuten.com/en/store/bdkshop/item/ka2000/
Gewoon bij de lokale Gamma/Praxis en zo tekoop, maar hun webshops laten een ietsje andere versie zien om de een of andere reden...

Daarnaast is het maar net de vraag hoe vaak je zo'n ding gebruikt, want ik kan me voorstellen dat als je elk weekend een of ander leuk houten bouwsel in elkaar zet dat je dan wel wat fancier spul wilt hebben! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik vind het een interessante machine omdat hij zowel een 1/4" binnenzeskant en 1/2" vierkant opname heeft voor zowel bitjes als doppen. Daardoor is het zowel een slagschroevendraaier als een slagmoeraanzetter, zonder dat je een adapter nodig hebt.

Ik heb persoonlijk ook geen nut voor een slagschroevendraaier, maar het is de flexibiliteit van de machine die me wel aantrekt. Als ik er één zou moeten kopen, zou het absoluut deze zijn.

Dat maakt het een interessante machine. Bovendien is dit het topmodel dat Bosch Blauw op dit moment aanbiedt qua slagschroevendraaiers. Mocht je hem voor een leuke prijs kunnen overnemen, dan is het mijns inziens zeker de moeite waard. Misschien niet voor nu, maar ongetwijfeld voor later.

Ben wel benieuwd naar hoe laag het bedrag is? Ter referentie: Toolstation heeft nu een aanbieding waarbij je 199 betaald voor de losse body, waar je vervolgens een 4AH accu en oplader gratis bij krijgt. En op Amazon.de is de losse body plus minus € 160 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Ethiron op 10-05-2020 19:31 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 10:17
Ben al een tijdje aan het verbouwen, na wat oriënteren besloten mezelf een DeWalt DWS780 cadeau te doen. Heerlijk apparaat, meteen eerste projectje mee begonnen maar nog genoeg om mee te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzh6Mv4UJJ3V3w55gkK3_XVfZ5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsXEymYybSIQW7GVoyG0mnRd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3yFtLTGykFLhgR7FkLWscyZpOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EiZsVSc9B5cRzpwZLJVKf8kn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KsvU9vUbeiH9hi5MBtpaRQpSZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PAGWX7NPnqUBTdq1bKFw6T3s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7cch4qhQFufaacjP6pdYNAq0xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ie6dbyPZexwoBYWZKpYSGT1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
talkatoo schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:38:
Ben al een tijdje aan het verbouwen, na wat oriënteren besloten mezelf een DeWalt DWS780 cadeau te doen. Heerlijk apparaat, meteen eerste projectje mee begonnen maar nog genoeg om mee te doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes! Waar heb je het visgraat hout/laminaat/pvc vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Alsjemenou schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:52:
[...]

Netjes! Waar heb je het visgraat hout/laminaat/pvc vandaan?
Dat is vrij dik (12mm) laminaat van het merk Floer (onbehandeld eiken). Klinkt ook wat massiever als reguliere 8mm laminaat. Erg kwalitatief = fijn tijdens het leggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
Ethiron schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:26:
[...]

Ben wel benieuwd naar hoe laag het bedrag is? Ter referentie: Toolstation heeft nu een aanbieding waarbij je 199 betaald voor de losse body, waar je vervolgens een 4AH accu en oplader gratis bij krijgt. En op Amazon.de is de losse body plus minus € 160 euro.
Als ik de site van toolstation goed begrijp krijg je zelfs twee accu’s in de maand mei (en een lader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
talkatoo schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:56:
[...]

Dat is vrij dik (12mm) laminaat van het merk Floer (onbehandeld eiken). Klinkt ook wat massiever als reguliere 8mm laminaat. Erg kwalitatief = fijn tijdens het leggen :)
Ziet er goed uit!
Heb je geen problemen met het laminaat zagen met de afkortzaag, of heb je er een speciaal blad voor laminaat bij gekocht? Zeker gezien die Floer blijkbaar AC5 / Klasse 33 zou ik verwachten dat een normaal blad na een paar sneden al bot is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Tja.. Wat is een laagbedrag..?

Mijn slagachroevedraaier doet 120Nm. Gebruik m nooit, maar toevallig dit weekend kwam m'n pa met een motorhuis van een pomp die hij niet los kreeg. Na 5 min met mijn slagschroevedraaier brak het (kwaliteits, impact or) bitje.. Ik baal ervan dat ik nooit zal weten of deze bosch 'm los had gekregen, maar voor die ene schroef was het me 200€ niet waard 😉

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Sammy_tukker schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:56:
[...]

Als ik de site van toolstation goed begrijp krijg je zelfs twee accu’s in de maand mei (en een lader)
Nee dat staat er niet, maar de zinsopbouw is inderdaad niet heel goed.

Tot en met mei 2020 krijg je een gratis lader en 18V 4,0Ah accu, en van mei t/m augustus krijg je bij besteding van € 165,- ex BTW een gratis 18V 4,0Ah accu.
quote: Toolstation
Van 24 februari tot met mei 2020 inclusief gratis Bosch starterkit met snellader GAL 18 V-40 + 18V 4,0Ah Li-ion accu (code 11817) & tijdens mei tot en met augustus 2020 bij minimale besteding van min. 165,- euro excl. BTW aan geselecteerde Bosch accu gereedschap een gratis 18V 4Ah accu na registratie middels gebruik couponcode BL2020PROCORE op boschproacties.nl (max 2 accu's per factuur of adres).

[ Voor 12% gewijzigd door Ethiron op 10-05-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Twijfels schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:58:
[...]

Ziet er goed uit!
Heb je geen problemen met het laminaat zagen met de afkortzaag, of heb je er een speciaal blad voor laminaat bij gekocht? Zeker gezien die Floer blijkbaar AC5 / Klasse 33 zou ik verwachten dat een normaal blad na een paar sneden al bot is :P
Is zelfs AC6 laminaat :P , inderdaad meteen het standaard blad vervangen voor dit blad:

Afbeeldingslocatie: https://www.mastertools.nl/resize/DT4290.png/0/1100/True/dewalt-dt4290-tcg-cirkelzaagblad-305x3x30mm-96t-aluminium.png

Aardig prijzig zo'n blad, maar na 30m2 begin ik wel te merken dat de snede minder soepel gaat... (en ik heb nog zo'n 75m2 te gaan). Zijn er nog betere bladen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prein2

prein2

Uit ervaring kan ik melden dat je in de maand mei, de maand dat de acties overlappen, 1 accu direct meekrijgt en een lader. Je kunt vervolgens nog een accu aanvragen die wordt opgestuurd. 2 accu's dus :Y
Ethiron schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:03:
[...]

Nee dat staat er niet, maar de zinsopbouw is inderdaad niet heel goed.

Tot en met mei 2020 krijg je een gratis lader en 18V 4,0Ah accu, en van mei t/m augustus krijg je bij besteding van € 165,- ex BTW een gratis 18V 4,0Ah accu.

[...]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
talkatoo schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:07:
[...]

Is zelfs AC6 laminaat :P , inderdaad meteen het standaard blad vervangen voor dit blad:

[Afbeelding]

Aardig prijzig zo'n blad, maar na 30m2 begin ik wel te merken dat de snede minder soepel gaat... (en ik heb nog zo'n 75m2 te gaan). Zijn er nog betere bladen?
De site waar ik keek noemde zowel AC5 als AC6, noem het 5,5? :9

Mocht ik zelf nog een keer laminaat moeten leggen koop ik dit blad. Is speciaal voor laminaat. Maar of hij daadwerkelijk beter is kan ik niet zeggen, heb er geen ervaring mee. Nagenoeg zelfde prijs dus wellicht het proberen waard, kan je ons daarna vertellen of het een goede koop is :+

Op 100m2 is de prijs nog wel te overzien, maar als je er 3 bladen doorheen zaagt wordt het minder leuk..

[ Voor 5% gewijzigd door Twijfels op 10-05-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

prein2 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:10:
Uit ervaring kan ik melden dat je in de maand mei, de maand dat de acties overlappen, 1 accu direct meekrijgt en een lader. Je kunt vervolgens nog een accu aanvragen die wordt opgestuurd. 2 accu's dus :Y

[...]
Dat is niet wat er staat, maar top dat je die ervaring deelt! Dat maakt het nog interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
Twijfels schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:13:
[...]

De site waar ik keek noemde zowel AC5 als AC6, noem het 5,5? :9

Mocht ik zelf nog een keer laminaat moeten leggen koop ik dit blad. Is speciaal voor laminaat. Maar of hij daadwerkelijk beter is kan ik niet zeggen, heb er geen ervaring mee. Nagenoeg zelfde prijs dus wellicht het proberen waard, kan je ons daarna vertellen of het een goede koop is :+

Op 100m2 is de prijs nog wel te overzien, maar als je er 3 bladen doorheen zaagt wordt het minder leuk..
Dank! ik ga het proberen (overigens denk ik ook dat ik in het begin wat te enthousiast ben geweest met zagen, te snel waardoor het wat sneller is gaan slijten).
Pagina: 1 ... 63 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic