Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:41
Fraaie machine!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49
En nog tegen 4% bijtelling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 20:58
Yes, en de eerste 3 jaar gratis OTA updates!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Jellabie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:35:
[...]

Bosch heeft nu ook andere batterijen, grotere cellen met meer ah, maar de aansluiting is hetzelfde als de vroegere modellen. :)
Dat is iets wat elk merk elke 2 jaar heeft ofzo. De huidige compacte accu's hebben bijna netzoveel capaciteit als de fullsize accu's van 8 jaar geleden ofzo. Voordeel van dat steeds updaten is dat je weet welke dealer oude voorraad heeft. Wel vervelend voor de dealers natuurlijk.

In het verleden konden de dealers nog gewoon accu's uit een set los verkopen, maar bij Festool hebben de accu's nu ook een serienummer dat matched met de machine..

[ Voor 26% gewijzigd door kabeltjekabel op 17-03-2020 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHVVkB84pwF7iFiVjizV8yGO1TI=/f/image/rDqtrPMLKEXMoSwZvdZFOQuk.jpg

Voila. Morgen vast schroeven. Nee, er zit geen lijm in want ik had nu eenmaal niet 10 handen om alles tegelijk op z'n plek te houden.. Wie raadt wat het is :D?

Hint; er zijn nog meer relevante onderdelen zichtbaar (ook voor een 2e exemplaar) op de foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:28

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

kabeltjekabel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:26:
[Afbeelding]

Voila. Morgen vast schroeven. Nee, er zit geen lijm in want ik had nu eenmaal niet 10 handen om alles tegelijk op z'n plek te houden.. Wie raadt wat het is :D?

Hint; er zijn nog meer relevante onderdelen zichtbaar (ook voor een 2e exemplaar) op de foto.
Ik zou zeggen een vakkenbak voor sorteerbakken (Stanley Fatmax kisten?).

Vanavond maar eens m'n 4 Proxxon kisten op de foto gezet:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49670378388_45046d6d16_b.jpg

De kist 1/2" en 1/4" (linksonder) is de oudste en gaat al weer een jaartje of 12 mee (misschien al langer).
De inbus/torx-set linksboven heb ik primair vanwege de 7mm inbus. Mijn auto is net uit de overgangsperiode om nog amper torx te hebben. De diepe doppen gebruik ik het minst (heb ik ook als laatste gekocht om die reden).
Niet op de foto zijn 2 losse aankopen die in mijn ogen onmisbaar zijn als je veel aan auto's sleutelt.\
Dat is een 15cm 1/2" verlengstuk, want de lange is altijd te lang en de korte altijd te kort.
En een magnetische bougiedop ipv de standaard dop met rubberring.

Met deze 4 kisten heb ik wel behoorlijke overlap in maten van verschillende doppen, maar daar ontkom je helaas niet aan of je moet alles los gaan kopen.

Mijn ervaring hiermee is dat het kwalitatief beter aanvoelt dan andere merken in dezelfde prijsklasse. En dan heb ik het over de mate van speling in de ratel, pasvorm van de doppen, nauwkeurigheid van de squaredrive, etc. Enige nadeel is de relatief slechte roestbescherming. De grote kist is een keer nat geworden en sindsdien heb ik last van roest.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
De Gamma is trouwens een deel van hun Bosch Blauw assortiment aan het opruimen; zitten best goede prijzen bij. Bijvoorbeeld;
GBH 5-40 DCE (lichte SDS-Max combihamer) voor €356 (half jaar geleden €470 voor gelapt :( )
GBH 2-23 REA (lichte boorhamer met stofafzuiging) voor €146

Zie;
https://www.gamma.nl/asso...axi-pr-673227&pageSize=24
en
https://www.gamma.nl/asso...motion_meta=axi-pr-673227

Prijzen liggen veelal nog onder de goedkoopste Duitse aanbieder. En combineren met;
Afbeeldingslocatie: https://backend.powertools.novik.nl/upload/clients/client_3/portals/portal_7/m_ff/acties/0103102001575902949.png

Let wel dat het veelal verkoop van winkelvoorraad is; dus sommige dingen niet online. Showroommodellen worden ook verkocht, maar die tellen niet mee in de getoonde winkelvoorraad. Als je lokaal gaat kijken kun je dus mazzel hebben.

Het is wel allemaal spul zonder L-boxx :| en het is niet echt superduidelijk op de site wat je nu precies krijgt bij welke machine..

Ik zit zelf nog te kijken naar de GLL 3-50 kruislijnlaser. Heb er niet direct een doel voor, maar ik koop liever gereedschap vooraf dan achteraf :P
deepbass909 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 00:06:
[...]

Nee, daar zou het ook iets te klein voor zijn.
[Afbeelding]

De kist 1/2" en 1/4" (linksonder) is de oudste en gaat al weer een jaartje of 12 mee (misschien al langer).
De inbus/torx-set linksboven heb ik primair vanwege de 7mm inbus. Mijn auto is net uit de overgangsperiode om nog amper torx te hebben. De diepe doppen gebruik ik het minst (heb ik ook als laatste gekocht om die reden).
Niet op de foto zijn 2 losse aankopen die in mijn ogen onmisbaar zijn als je veel aan auto's sleutelt.\
Dat is een 15cm 1/2" verlengstuk, want de lange is altijd te lang en de korte altijd te kort.

Met deze 4 kisten heb ik wel behoorlijke overlap in maten van verschillende doppen, maar daar ontkom je helaas niet aan of je moet alles los gaan kopen.

Mijn ervaring hiermee is dat het kwalitatief beter aanvoelt dan andere merken in dezelfde prijsklasse. En dan heb ik het over de mate van speling in de ratel, pasvorm van de doppen, nauwkeurigheid van de squaredrive, etc. Enige nadeel is de relatief slechte roestbescherming. De grote kist is een keer nat geworden en sindsdien heb ik last van roest.
Als je dan hetzelfde vanaf 0 zou moeten opbouwen kun je beter voor een Mannesmann 2055-SL gaan;
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/812216_BB_00_FB/image.jpg?x=600&y=600

en een Mannesmann 2045-SL;
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/810248_BB_00_FB/image.jpg?x=600&y=600

Dan heb je het in half zo veel dozen bij elkaar.

Althans; weet zo niet wat die Proxon sets gekost hebben. Moet wel zeggen dat uit de drie Mannesmann doppendozen die ik heb allebei de 1/4" onder garantie vervangen zijn :+. Allebei nadat ik ze uitgeleend had en mensen zeg maar voluit zijn gegaan op een half ingestelde ratel ;(

De scharnieren en sluitingen van de huidige dozen zijn beter dan degene die ik heb. Ik heb ze met filmscharnieren... en dat gaat niet al te lang mee.

[ Voor 30% gewijzigd door kabeltjekabel op 18-03-2020 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:51
[...]

[Afbeelding]

Blijven mooie setjes, mijn 1/4" is "spontaan" verdwenen na een onderhoudsbeurt van mijn leasebak bij de dealer. Die wist natuurlijk van niets.... :F

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 18:50

orf

[Afbeelding]

Heeft het iets met je username te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:12
Ik wilde dit ook even aanvragen i.v.m. de 12V-15 FC accuboormachine die ik onlangs gekocht heb (de mensen die in dit topic hebben meegedacht: bedankt nog, hij bevalt prima!) maar het aankoopbedrag moet ≥ €165 ex. BTW zijn. Dat red ik met mijn accuboormachine dus niet ;(

Edit: staat ook wel in het plaatje zie ik. Maar de tweede boormachine die je linkt kun je het dus niet mee combineren.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 18-03-2020 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
[Afbeelding]

Een VD-draad dispenser voor 5 rollen :9
Heb je de Auer kratten ook al binnen, of houd je het enkel bij het houten frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:32

JB

Cédric roelt!

Je hebt je geregistreerd voor de actie: Makita Gratis Accu.

Door het overweldigend succes en daardoor de hoeveelheid aanvragen die wij dagelijks ontvangen, heb je van ons nog geen reactie mogen ontvangen binnen de aangegeven termijn van 2 weken.

Wij willen je hiervoor onze excuses aanbieden.
Wij werken er hard aan om alle aanvragen te verwerken, maar het kan nog even duren voordat je bericht hierover ontvangt. Je wordt later via het door jouw opgegeven e-mailadres op de hoogte gehouden betreffende de status van de inzending.

Met vriendelijke groet,

Het Makita actie team.
Jammer dat dit zo lang duurt. Draadloze maaier, trimmer en heggenschaar gekocht voor moeders maar zonder accu's kun je niet zoveel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
JB schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:46:
[...]

Jammer dat dit zo lang duurt. Draadloze maaier, trimmer en heggenschaar gekocht voor moeders maar zonder accu's kun je niet zoveel.
Ik had dezelfde mail, gelukkig al genoeg accu's liggen. Geeft wel aan dat genoeg mensen Makita kopen :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:55
kabeltjekabel schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 00:19:
De Gamma is trouwens een deel van hun Bosch Blauw assortiment aan het opruimen; zitten best goede prijzen bij. Bijvoorbeeld;
GBH 5-40 DCE (lichte SDS-Max combihamer) voor €356 (half jaar geleden €470 voor gelapt :( )
GBH 2-23 REA (lichte boorhamer met stofafzuiging) voor €146

Zie;
https://www.gamma.nl/asso...axi-pr-673227&pageSize=24
en
https://www.gamma.nl/asso...motion_meta=axi-pr-673227

Prijzen liggen veelal nog onder de goedkoopste Duitse aanbieder. En combineren met;
[Afbeelding]

Let wel dat het veelal verkoop van winkelvoorraad is; dus sommige dingen niet online. Showroommodellen worden ook verkocht, maar die tellen niet mee in de getoonde winkelvoorraad. Als je lokaal gaat kijken kun je dus mazzel hebben.

Het is wel allemaal spul zonder L-boxx :| en het is niet echt superduidelijk op de site wat je nu precies krijgt bij welke machine..

Ik zit zelf nog te kijken naar de GLL 3-50 kruislijnlaser. Heb er niet direct een doel voor, maar ik koop liever gereedschap vooraf dan achteraf :P

[...]

Nee, daar zou het ook iets te klein voor zijn.

[...]

Als je dan hetzelfde vanaf 0 zou moeten opbouwen kun je beter voor een Mannesmann 2055-SL gaan;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Althans; weet zo niet wat die Proxon sets gekost hebben. Moet wel zeggen dat uit de drie Mannesmann doppendozen die ik heb allebei de 1/4" onder garantie vervangen zijn :+. Allebei nadat ik ze uitgeleend had en mensen zeg maar voluit zijn gegaan op een half ingestelde ratel ;(

De scharnieren en sluitingen van de huidige dozen zijn beter dan degene die ik heb. Ik heb ze met filmscharnieren... en dat gaat niet al te lang mee.
https://www.gamma.nl/asso...-gws-15-125-cih/p/B556707
de GWS-15 125 lijkt nu op hetzelfde prijsniveau te zitten als in Duitsland.
Maar ik ga denk ik toch maar voor de gws-7. Mocht ik meer geweld nodig hebben leen ik de grote (2+kW flex wel (lees ook stuk gevaarlijkere en zwaardere).
Lijkt mij handiger om de kleine te kopen, want met de kleine kun je ook wel het grotere werk, duurt alleen wat langer. De bosch zou genoeg levensduur moeten hebben om soms mishandeld te worden :+ .

Anyway, bedankt voor de tip. Ik ga er straks wel even langs.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Oogje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:02:
[...]

Ik had dezelfde mail, gelukkig al genoeg accu's liggen. Geeft wel aan dat genoeg mensen Makita kopen :+
Ik kan ook faciliteren gelukkig maar kan me voorstellen dat veel mensen aan de slag willen in de tuin en dan is het wel vervelend als je (nog) geen accu's hebt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 11:56
orf schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:28:
Eerder had ik al een tekening gemaakt van hoe het moet worden:

[Afbeelding]

Ik heb dit weekend het berken multiplex gekocht om de kast ook helemaal te maken. Ladegeleiders had ik al via Amazon.nl
Netjes! Zou het niet prettiger zijn om aan de onderzijde een 10 cm vrij te laten voor je voeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 18:50

orf

rockerpoet schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Netjes! Zou het niet prettiger zijn om aan de onderzijde een 10 cm vrij te laten voor je voeten?
Het plaatje heeft niet echt diepte, maar de plint is 8cm hoog en die staat terug. Dan heb je nog wel de zijwanden tussen de kasten waar je je voeten niet kwijt kan, maar ik vond het een beetje gek eruit zien om daar ook een hap uit te nemen.

Als het niet fijn is, kan ik dat gelukkig altijd nog wel even doen om het gelijk te trekken met de plint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:02

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

kabeltjekabel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:11:
[...]

Dat is iets wat elk merk elke 2 jaar heeft ofzo. De huidige compacte accu's hebben bijna netzoveel capaciteit als de fullsize accu's van 8 jaar geleden ofzo. Voordeel van dat steeds updaten is dat je weet welke dealer oude voorraad heeft. Wel vervelend voor de dealers natuurlijk.

In het verleden konden de dealers nog gewoon accu's uit een set los verkopen, maar bij Festool hebben de accu's nu ook een serienummer dat matched met de machine..
Ik bedoel eerder dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XWRjBZj/IMG-20200318-100306.jpg

Beide 4ah maar de oude heeft nog 18650 cellen.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

[Afbeelding]

Welke bakjes zijn dat aan jouw gereedschapwand? Ik heb ook zo'n "wand" maar die bakjes ken ik niet. Lijkt me handig :) Zaten die erbij? Op Amazon.de vind ik ze vooral icm wanden maar zou ze graag los bestellen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-06 20:51

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

ThinkPadd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:35:
[...]

Ik wilde dit ook even aanvragen i.v.m. de 12V-15 FC accuboormachine die ik onlangs gekocht heb (de mensen die in dit topic hebben meegedacht: bedankt nog, hij bevalt prima!) maar het aankoopbedrag moet ≥ €165 ex. BTW zijn. Dat red ik met mijn accuboormachine dus niet ;(

Edit: staat ook wel in het plaatje zie ik. Maar de tweede boormachine die je linkt kun je het dus niet mee combineren.
Hier hetzelfde euvel. Had ik 'm toch bij een aanbieder moeten scoren die een paar euro meer voor de set vroeg, dan was ik precies over die 165 euro ex. btw heengefietst.

Of zou een mailtje aan Bosch hierin nog kunnen lonen? :?

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
orf schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:23:
[...]

Thanks. :)
Dat blad is 3000x635x40mm van massief Beuken. Fijn (en zwaar!) blad van de Hornbach. Kostte €115. Vond ik een superprijs. https://www.hornbach.nl/s...0-mm/6424963/artikel.html
dat is echt een strakke prijs. Ik betaal bij de houthandel voor dat hout (onafgewerkt) alleen al 150 euro.
Ik heb voor mijn werkblad 75mm massief beuken een heleboel meer betaald (eerder 400e) en die tafel is 220 bij 75cm.

Mijn werkblad is dan wel weer kops verlijmd wat zeker mijn voorkeur geniet 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApMqAFsqOTwIdXzq7DW0lSbyTHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qXd6Yx2VYK8Um2VKjPTPy4v6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door s0ulmaster op 18-03-2020 11:39 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 11:56

Mooie boxen, bij HBM gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik durf het ook niet meer te zeggen wat ze gekost hebben, maar op het moment gaat de 1/2" en 1/4" set voor zo'n €110, de 3/8" voor €80, de diepe doppen voor €50 en inbus/torx voor €80 (even snel op google opgezocht), dus bij elkaar €320.

Dus wel even een andere prijs dan de Mannesmann. Ik durf niet te stellen dat het ook daadwerkelijk veel beter is, daarvoor ken ik Mannesmann te slecht en ben ik zelf te zuinig op m'n gereedschap. Als ik het niet met een 1/4" vertrouw, heb ik al de 3/8" in de hand. Maar mijn Proxxon heeft tot nu toe nog nooit problemen gegeven.

Overigens heb ik, voor als ik naar de DHZ of sloop ga, van Mannesmann de volgende kist:

Tuinenbouwmarkt.nl
Brüder Mannesmann 29070
Afbeeldingslocatie: https://media.tuinenbouwmarkt.nl/images/blokker/bruder-mannesmann-gereedschapset-108-delig-435793.jpg
Daarin zitten dezelfde ratels en hoewel ik ze nog niet heel veel heb gebruikt, weet ik wel dat het mechaniek echt wel minder verfijnd aanvoelt. De afwerking van de handvatten is minder goed, etc.
JB schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:13:
[...]

Welke bakjes zijn dat aan jouw gereedschapwand? Ik heb ook zo'n "wand" maar die bakjes ken ik niet. Lijkt me handig :) Zaten die erbij? Op Amazon.de vind ik ze vooral icm wanden maar zou ze graag los bestellen.
Die komen bij de Gamma vandaan:
Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/88289/123

Handig? Ik ben er nog niet uit, het is ook wel heel makkelijk om van alles in te gooien, maar daardoor ook juist wel heel veel rommel in verzamelt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 09:35

Ik heb een soortgelijke variant van het onderste plaatje, gekocht rond 20 jaar geleden. Kostte een godsvermogen als student maar elke cent dubbel en dwars waard.
Eén van de scharnieren (filmscharnier) is idd ter ziele maar de rest voldoet nog steeds. Daar zat wel een betere ratel in dan de moderne versie (lijkt meer op de 2055 variant). Zelfs vastzittende wielbouten heb ik hiermee losgekregen, maar dan gebruik ik de ratel niet.

Bij het (de)monteren van meubels (4x verhuisd sinds 2003) is zo'n set echt ideaal icm met een goede accuschroefmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:05
ThinkPadd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:35:
[...]

2 producten gekocht, samen boven het bedrag, separaat niet. Lekker naïef toch een poging gedaan via de site. Wie weet trappen ze er in. :+

Edit: Gamma doet mee, uiteraard. Helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door new_guy op 18-03-2020 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 00:27

BrZ

Bij Hornbach een Makita DLM431Z grasmaaier gehaald voor 121,49, geen geld voor zo'n fijne machine :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Twijfels schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:36:
[...]

Een VD-draad dispenser voor 5 rollen :9
Heb je de Auer kratten ook al binnen, of houd je het enkel bij het houten frame?
Ha, maar jij had voorkennis :P

Nee, zelfs nog niet besteld :$

Zit toch wat te twijfelen of ik het niet gewoon in een Systainer mik. Twee eurokratten zijn veel lastiger te vervoeren dan twee koppelbare koffers met handvat. Tevens verzamelen de eurokratten veel meer stof door de randjes aan de buitenkant. Maar de vulopening is juist wel weer groter B)

Die Auer kratten zien er verder het meest degelijk uit, maar voor zo'n beetje alle andere toepassingen is die rand bij de bodem niet handig. Die van Hulkenberg hebben dat randje niet, zitten in de buurt maar zijn een stuk duurder. Wel hebben die op het formaat wat ik hiervoor wil een geribde bodem. Maar met dat houten frame rust er toch niks middenop de bodem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:20

Vliegvlug

Flight Simple

Ik was al een tijdje naar een pomp voor mijn banden aan het kijken en wilde er eigenlijk één voor mijn 18V Makita accu’s maar die bleek er toen niet te zijn, enkel voor 14,4V.

Maar ik kwam er maandag achter dat er inmiddels een 18V model is die nog meedoet met de accu aktie ook! :9
Dus gelijk besteld en vandaag binnen gekregen, de DMP180z:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_roHNKBTCydxWCbnteFaBmzwM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lep3QU8oKboFKP0bE2rtllwq.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker handzaam dingetje en geen gedoe meer met de fietspomp en bij de pomp langs voor de autobanden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Vliegvlug schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:12:
Ik was al een tijdje naar een pomp voor mijn banden aan het kijken en wilde er eigenlijk één voor mijn 18V Makita accu’s maar die bleek er toen niet te zijn, enkel voor 14,4V.

Maar ik kwam er maandag achter dat er inmiddels een 18V model is die nog meedoet met de accu aktie ook! :9

[Afbeelding]

Lekker handzaam dingetje en geen gedoe meer met de fietspomp en bij de pomp langs voor de autobanden. 8)
Lol. Is dat het goedkoopste artikel dat meedoet :P ?

Zijn die accu's zwaar gechipt of kan ik ze ook gewoon aan mijn universele hobbylader hangen? >:)

[ Voor 5% gewijzigd door kabeltjekabel op 19-03-2020 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06 19:25

vanDaal

-ismeereentje

BrZ schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:57:
Bij Hornbach een Makita DLM431Z grasmaaier gehaald voor 121,49, geen geld voor zo'n fijne machine :D
Ah, laagste prijs garantie via Gereedschapcentrum.nl? (ze hebben een mooie aanbieding inderdaad)

Ik heb hem ook, prima tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06 19:59
Ik ben nog op zoek naar een setje voor bij mijn Milwaukee M12 BIW38 3/8 slagmoersleutel.

Alleen een doppenset:
Afbeeldingslocatie: https://www.ldenhartog-toolstore.nl/2866/rodcraft-rs3113-3-8-krachtdoppenset.jpg
https://www.ldenhartog-to...-3-8-krachtdoppenset.html

Uitgebreide set:
Afbeeldingslocatie: https://www.forcetools-kepmar.eu/WebRoot/StoreNL/Shops/457210838/5075/A87F/1A6D/5BAF/0A35/C0A8/29B9/8153/8161_ml.png
https://www.forcetools-ke...57210838/Products/WT-8161
Deze laatste heeft in eerst instantie wel mijn voorkeur, alleen bevat deze set geen krachtdoppen.
Is dit iets wat problemen gaat opleveren met 138nm?

Andere suggesties zijn uiteraard ook van harte welkom.

[ Voor 22% gewijzigd door Appie Heijn op 19-03-2020 08:23 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

kabeltjekabel schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 00:25:
[...]
Lol. Is dat het goedkoopste artikel dat meedoet :P ?
Geen idee maar ik vond de prijs toch wel stevig voor een pompje, €107, maar lui zijn kost nu eenmaal geld O-)
Zijn die accu's zwaar gechipt of kan ik ze ook gewoon aan mijn universele hobbylader hangen? >:)
Er zit vast het een en ander aan electronica in, dus vermoed dat die hobbylader niet gaat werken maar een officiële Makita lader kost ook niet de wereld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[Afbeelding]

Zag 'm vorige week al langskomen in de nieuwsbrief van Makita inderdaad, maar toen was ie nog niet leverbaar. Voor ~9 tientjes een pomp en gratis accu is geen slechte deal :D

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 21:38

[Afbeelding]

Maakt dat ding veel lawaai of valt het mee? En kan je makkelijk de druk instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:51
Gisteren een vervanger van mijn huidige gereedschapstas binnen gekregen.

Die stang overdwars zat elke keer in de weg als je je gereedschap erin stopte. Met name de multitool en de decoupeerzaag waren gewoonweg irritant om eruit te halen.

Daarbij uitgekomen op deze tas en de eerste indrukken zijn erg goed. Een klap meer ruimte, geen overdreven grotere tas en de optie om hem af te sluiten met een rits is wel mooi. Enige wat ik mis zijn de straps om bijvoorbeeld je waterpas aan te bevestigen, ik moet nu mijn speedsquare en waterpas los in de tas of op de tas meenemen.

Buiten dat nu al erg tevreden mee :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 00:27

BrZ

vanDaal schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:42:
[...]

Ah, laagste prijs garantie via Gereedschapcentrum.nl? (ze hebben een mooie aanbieding inderdaad)

Ik heb hem ook, prima tevreden.
Inderdaad, 134,99 - 10% :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06 19:25

vanDaal

-ismeereentje

Orion84 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:30:
[...]

Zag 'm vorige week al langskomen in de nieuwsbrief van Makita inderdaad, maar toen was ie nog niet leverbaar. Voor ~9 tientjes een pomp en gratis accu is geen slechte deal :D
Ook besteld :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Framoes schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:32:
[...]

Maakt dat ding veel lawaai of valt het mee? En kan je makkelijk de druk instellen?
Ben ik ook wel benieuwd naar ja. Ik gebruik nu zo nu en dan het pompje wat bij mijn auto zit om banden van aanhangers, kruiwagens etc. op te pompen, maar dan zit je altijd met de lengte van het 12V snoer te klooien.

Als ik deze ook nog bestel kom ik alsnog akelig dicht in de buurt van die max. 5 accu's per persoon, waarvan ik eerder nog zei: "zo'n gat in m'n hand heb ik ook weer niet" :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
(jarig!)

[Afbeelding]

Tempting...dat zou wel super handig zijn. Maar aan de andere kant is het maar de vraag hoe vaak ik het echt ga gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@deepbass909 Ik snap wat je bedoeld. Heb er toch alvast 2 opgehangen aan alu strip ipv die gammele plastic maar ja voor 5 euro moet je ook niet teveel verwachten. Klein spul ruimt zo wel fijn op zodat je werkbank "helemaal" vrij is :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAkkCKLekruXBMndilR5zMW_dUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2tN8s6FMQg5uTMkU6dG4u8g.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49
rens-br schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:36:
[...]

Tempting...dat zou wel super handig zijn.
Je bent op de goede weg, ga zo door!
Maar aan de andere kant is het maar de vraag hoe vaak ik het echt ga gebruiken...
Aahhh,. -O- :N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:00

MJV

rens-br schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:36:
[...]

Tempting...dat zou wel super handig zijn. Maar aan de andere kant is het maar de vraag hoe vaak ik het echt ga gebruiken...
Voor die 90 euro inclusief gratis accu heb je ‘m bijna voor niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 13:47

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Weet iemand of je goede geleiderails van goedkopere merken kan kopen? Zit te kijken naar een DeWalt (18v) cirkelzaag en wil daar een geleiderails bij, maar die prijzen zijn stevig.

Heb nu een Bosch blauw op draad met een stuk hout, maar dit vind ik zowel qua geleiden als draad niet super fijn werken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Benjamin- schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:44:
Weet iemand of je goede geleiderails van goedkopere merken kan kopen? Zit te kijken naar een DeWalt (18v) cirkelzaag en wil daar een geleiderails bij, maar die prijzen zijn stevig.

Heb nu een Bosch blauw op draad met een stuk hout, maar dit vind ik zowel qua geleiden als draad niet super fijn werken.
Welke Dewalt had je in gedachten? Hebben ze een 18V die op een geleiderail past? Hun invalzaag gebruikt namelijk een ander soort geleiderail met extra 'baan'. Weet niet of die dan wel op een Festool/Makita past.

Youtool heeft goedkopere geleiderails. Heb ze zelf niet getest, maar ik las ergens wel een positieve review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Heb hier nog een 140cm versie staan voor Dewalt. 2e hands gekocht maar nooit iets mee gedaan. Als je interesse hebt dan DM je maar. Voor een kratje of 2 Grolsch mag ie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

DeWalt weet ik niet, Makita is compatibel met Festool (duur) en Triton (stuk goedkoper).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

JB schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:59:
@deepbass909 Ik snap wat je bedoeld. Heb er toch alvast 2 opgehangen aan alu strip ipv die gammele plastic maar ja voor 5 euro moet je ook niet teveel verwachten. Klein spul ruimt zo wel fijn op zodat je werkbank "helemaal" vrij is :)

[Afbeelding]
Wat doet die telefoon daar :? :D _O-
^^^^ Zou ik ook graag willen weten! :)
_O_ Scheelt weer € 1 :D d:)b
Vliegvlug schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:19:
Er zit vast het een en ander aan electronica in, dus vermoed dat die hobbylader niet gaat werken maar een officiële Makita lader kost ook niet de wereld. ;)
Die heb ik dan weer niet... :-(

Wat zou de goedkoopste zijn ?! Zie dat je toch al gauw bijna € 50 kwijt bent aan zoiets ?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

nero355 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:28:
[...]

Wat doet die telefoon daar :? :D _O-
Overal en altijd bereikbaar zijn natuurlijk!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:12
nero355 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:28:
[...]
Wat zou de goedkoopste zijn ?! Zie dat je toch al gauw bijna € 50 kwijt bent aan zoiets ?
Opladen met een modelbouwlader is wel te doen denk ik hoor. Kwestie van even de juiste pinout vinden. Opladen via de algemene plus en min zal wel lukken, mooier is het natuurlijk om de cellen gebalanceerd op te laden.

Ik heb zo tijdenlang de accu van een Worx accuboormachine opgeladen met een Turnigy Accucell 6 modelbouwlader. De originele lader werkte niet meer, ik heb de houder opengemaakt en de pinout uitgepluisd. Balanceer connector eraan die aan de Turnigy kon zodat hij de cellen (kleine accu, 3 cellen) gebalanceerd oplaadde.

Zoek eens op "Makita battery pinout", ik zie dan wel e.e.a. voorbijkomen. Wel alleen doen als je handig bent met elektronica, je wilt geen fikkende accu :+

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 19-03-2020 18:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

[...]

Maakt dat ding veel lawaai of valt het mee?
En kan je makkelijk de druk instellen?
Ik vind het geluid wel meevallen, niet stil te noemen maar ook niet dat ik er oorkleppen voor hoef op te doen.

Bediening gaat makkelijk, er zitten 4 knoppen en een trekker op.

De aan knop aan de zijkant zet de pomp aan, bovenop zit een display waarop de ingestelde en huidige druk wordt weergegeven. Daar zitten 3 knoppen omheen. De bovenste is om te wisselen tussen PSI, Bar en kPa. Onderaan zitten een min en een plus knop om de gewenste waarde in te stellen. De laastst ingestelde waarde wordt ook onthouden, zelfs nadat de batterij eraf is.

Is trouwens maar 1 waarde, er wordt geen verschillende waarde per eenheid onthouden, wisselen van eenheid is niet meer dan een omrekening.

Voor het daadwerkelijk pompen druk je de trekker in.
Tijdens het pompen wordt de huidige druk in de band weergegeven.
Is deze al hoger dan de ingestelde waarde dan gebeurt er niets, wat bij de pomp bij de pomp wel gebeurd, die laat de band dan gecontroleerd leeglopen tot de lagere druk.

Op de zijkant van de pomp staat “5 minutes On / 5 minutes Off”, weet nog niet of dat echt afgedwongen wordt of een richtlijn is want heb de handleiding nog niet gelezen ;)
Is wel een indrukwekkend dik boekje voor zo’n klein pompje maar bevat dan ook uitleg in talen van de halve wereld. :P

[edit]

Net de handleiding bekeken en zie nu pas dat er een led lampje aan de voorkant zit en dat het display backlightverlichting heeft, kan je dus ook in het donker je banden oppompen, super handig! 8)
En het lampje doet ook dienst als waarschuwingslicht bij oververhitting, dan gaat hij knipperen.

Er staat trouwens niets over die 5 minuten in, enkel dat de pomp bij oververhitting stopt en pas weer werkt als hij is afgekoeld. Of dit afhankelijk is van de geleverde druk of niet zullen we proefondervindelijk wel vaststellen.

Geluidsdrukniveau staat in de handleiding als 70 dB (A) met de opmerking dat het tijdens gebruik hoger kan worden dan 80 dB (A).
En daaronder de tekst WAARSCHUWING: Draag gehoorbescherming.

Ik vermoed dat dit is als je de maximale druk wilt halen, bij het oppompen van wat fietsbanden tot 4,5 Bar had ik geen oordoppen nodig.

Naast de standaard nippel voor autobanden (Schrader ventiel) zitten er ook nog een aantal verloopstukjes bij:
  • Engels ventiel (regulier fiets ventiel)
  • Presta ventiel (racefiets ventiel)
  • Sportbal naald
  • Tapse adapter (strandballen e.d.)
Tenslotte nog een tegenvaller :|
In de handleiding staat het volgende over de engelse ventiel adapter:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
KENNISGEVING: Bij gebruik van de Engelse ventieladapter
geeft de drukmeter geen nauwkeurige waarde weer als gevolg van 
de eigenschappen van het ventiel. Gebruik bij het oppompen van een
fietsband niet de waarde op de drukmeter, maar pomp de fietsband op
door de staat van de fietsband te controleren.

Als het gereedschap stopt voordat de fietsband de gewenste luchtdruk
heeft bereikt, stelt u de drukwaarde hoger in en pompt u de fietsband 
opnieuw op.

Er werd trouwens wel netjes een oplopende waarde getoond bij het oppompen van een vrij lege fietsband dus het is niet zo dat het helemaal niet werkt, ik denk dat het sleutelwoord hier “nauwkeurige” is. Er zijn ook van die handmatige fietspompen met manometer die zouden hetzelfde probleem moeten hebben en als het totaal niet werkte zouden er geen fietspompen met meter bestaan want die zou iedereen dan direct als defect terugbrengen.

Maar het is wel een beetje jammer ook al is het best logisch aangezien de druk gemeten wordt in de pompslang en het van daar nog langs het rubbertje in het ventiel moet waar hogere druk voor nodig is.
De andere ventielen hebben een directe verbinding tussen lucht in de pomp en in de band.

Maar om mijn binnenbanden nu te gaan vervangen door versies met race- of autoventielen gaat ook wat ver. :+

Bedenk me net ook dat het wel een enorm verschil maakt of je nog van die echt oude engelse ventielen hebt met zo’n rubberbuisje er overheen of die moderne met een ingebouwd rubbertje. Denk dat de afwijking met de laatste erg meevalt afgaand op het verschil in moeite die het kost om de een of de ander met een handmatige pomp op te pompen.

[ Voor 49% gewijzigd door Vliegvlug op 19-03-2020 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
@Vliegvlug; Engels ventiel, of zoals we dat hier noemen; Hollands ventiel is echt een plaag. Ik heb al jaren geleden alles gesaneerd; heb nu alles met autoventiel, op 1 fiets met dunne ventielboring in de velg na; die heeft Frans ventiel. Voordeel is ook dat je bij elk pompstation je fietsbanden kunt oppompen. En het tuig dat voor de grap je ventielen jat of je banden leeg laat lopen weten niet hoe autoventiel werkt, dus dat scheelt ook.

Dat die pomp de druk niet goed weergeeft heeft alles te maken met dat foute ventiel, niet met die pomp.

Banden met hollands ventiel kun je 1:1 vervangen door banden met autoventiel. Schwalbe noemt het bij de binnenbanden DV (Dom Ventiel; het Hollands ventiel dus) en AV (autoventiel)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oUzqsCV7S8vno2-9d1XZozIfC8=/f/image/rMetMSftU3Rwc5o4YPlIuj8A.jpg

Mijn nieuwste stuk gereedschap :P

Exit met die stomme krullen >:)

[ Voor 11% gewijzigd door kabeltjekabel op 19-03-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 26-06 21:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Vliegvlug schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:20:
[...]

Ik vind het geluid wel meevallen, niet stil te noemen maar ook niet dat ik er oorkleppen voor hoef op te doen.

Geluidsdrukniveau staat in de handleiding als 70 dB (A) met de opmerking dat het tijdens gebruik hoger kan worden dan 80 dB (A).
En daaronder de tekst WAARSCHUWING: Draag gehoorbescherming.

Ik vermoed dat dit is als je de maximale druk wilt halen, bij het oppompen van wat fietsbanden tot 4,5 Bar had ik geen oordoppen nodig.
Kan toch genoeg zijn voor gehoorbeschadiging, het verschil tussen 70 en 80 dB is al een factor tien en het kan dus ook nog boven de 80 dB gaan. Bij twijfel dopjes in of kleppen op ;)

Verder mooie review, stiekem wil ik er ook eentje nu, maar ik heb verder niks van makita dus ik heb ook niks aan een extra accu en voor de mooie prijs zit ik zonder accu en/of lader. Gelukkig goed voor de portemonnee.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:15
@kabeltjekabel Je doet je naam wel eer aan :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 20:27
Ik heb ook maar de DMP180Z besteld :+ Vorige week al een DDF484 boormachine en snellader aangeschaft, maar wilde hier graag nog een extra accu bij. Nu zit een accu op +/- 65 euro en dit apparaat met gratis accu op 89 euro. Gaat me dus vooral om de accu maar het feit dat ik nu thuis gewoon de auto/fiets banden op kan pompen vind ik eigenlijk ook wel ideaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
kabeltjekabel schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:07:
[Afbeelding]

Mijn nieuwste stuk gereedschap :P

Exit met die stomme krullen >:)
Is dat hoe de belgische kabel wordt aangeleverd?

Volgens mij wordt in NL die kabel voorgedraaid in de doos gestopt, zodat je het makkelijk zonder krullen eruit kan trekken. Als ik installateurs hier aan het werk zie, gooien ze bij meerdere contactpunten een setje dozen neer. Dus dat zou betekenen dat ze meerdere van die kisten zouden moeten maken zoals jij die hebt gemaakt.

Toch weer leuk om te zien, die verschillen in werkwijze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Vinze schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:04:
Ik heb ook maar de DMP180Z besteld :+ Vorige week al een DDF484 boormachine en snellader aangeschaft, maar wilde hier graag nog een extra accu bij. Nu zit een accu op +/- 65 euro en dit apparaat met gratis accu op 89 euro. Gaat me dus vooral om de accu maar het feit dat ik nu thuis gewoon de auto/fiets banden op kan pompen vind ik eigenlijk ook wel ideaal :)
Die dingen zijn wel erg aanlokkelijk. Vooral met een zwembad oid maar continue blazen al door iemand getest? Is die 5 min dan ook een "lock" :? Mijn compressor is niet zo makkelijk naar buiten te rijden en inderdaad een gratis accu... @Vliegvlug jij dat ding al een beetje verkracht inmiddels?

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 20-03-2020 09:23 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-06 14:32
Waar kopen jullie frezen voor de boven-/kantenfrees? Ik ben een beginnende klusser en hoor verschillende adviezen: koop een set, want zo kun je lekker proberen t.o.v. koop alleen de frezen die je nodig denkt te hebben/nodig hebt en koop kwaliteit.

Wat is jullie advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
JB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:22:
[...]

Die dingen zijn wel erg aanlokkelijk. Vooral met een zwembad oid maar continue blazen al door iemand getest? Is die 5 min dan ook een "lock" :? Mijn compressor is niet zo makkelijk naar buiten te rijden en inderdaad een gratis accu... @Vliegvlug jij dat ding al een beetje verkracht inmiddels?
Voor een zwembad: Koop voor 5 euro bij de action zo'n dual action pomp. Werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
CappieL schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:53:
Waar kopen jullie frezen voor de boven-/kantenfrees? Ik ben een beginnende klusser en hoor verschillende adviezen: koop een set, want zo kun je lekker proberen t.o.v. koop alleen de frezen die je nodig denkt te hebben/nodig hebt en koop kwaliteit.

Wat is jullie advies?
Doe beiden.

Koop zo'n simpel setje, dan heb je alvast een collectietje en kan je ook eens wat proberen.

En als je al een concrete klus voor ogen hebt: Koop daar meteen een goede frees voor.
Ikzelf vind CMT een goed merk (via amazon.de goed te krijgen), maar er zijn er meerdere.

[ Voor 7% gewijzigd door Raymond op 20-03-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CappieL schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:53:

Wat is jullie advies?
Vermoedelijk krijg je hier ,op de vraag waar, als antwoord, Ecotools. Ik vind het persoonlijk troep maar een hoop zweren erbij.

Op je andere vraag krijg je waarschijnlijk dezelfde reacties als die je al hebt gekregen. Ik kan alleen als advies meegeven, kijk zelf goed wat je wilt gaan doen. Weet je het niet zeker en heb je geen specifieke klus, dan een set. Anders gewoon een specifieke frees kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 18:10
Ik heb momenteel een metabo LTX waarvan de batterij niet 100% meer goed in en uitslide.. dus deze moet ik eens open doen en 'proper' maken.

Voor volgend project waar ik wat meer schroeven door hout moet werken, ben ik opzoek naar een accu slagschroevendraaier, op het dak of hoger staan, is dat iets praktischer..

Nu vermoed ik niet dat ik deze accu slagschroevendraaier wekelijks ga gebruiken. Dus aan het twijfelen om een goedkopere einhell te kopen, of voor een makita te gaan... of zien voor Metabo en de accus (die toch al een jaar of 4-5 oud zijn) te gebruiken.

De einhell is als set met 1 batterij de beste kope optie:
https://www.fixami.be/ein...cu-in-koffer-4510036.html

Metabo kost meer zonder accu, maar deze heb ik dus nog https://www.fixami.be/met...31xQ4AEAQYASABEgIOCvD_BwE

Als ik voor makita zou gaan zou ik weer voor een volledige set moeten gaan:
https://www.fixami.be/mak...mbox-koolborstelloos.html

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:26:
Ik heb momenteel een metabo LTX waarvan de batterij niet 100% meer goed in en uitslide.. dus deze moet ik eens open doen en 'proper' maken.

Voor volgend project waar ik wat meer schroeven door hout moet werken, ben ik opzoek naar een accu slagschroevendraaier, op het dak of hoger staan, is dat iets praktischer..

Nu vermoed ik niet dat ik deze accu slagschroevendraaier wekelijks ga gebruiken. Dus aan het twijfelen om een goedkopere einhell te kopen, of voor een makita te gaan... of zien voor Metabo en de accus (die toch al een jaar of 4-5 oud zijn) te gebruiken.

Metabo kost meer zonder accu, maar deze heb ik dus nog https://www.fixami.be/met...31xQ4AEAQYASABEgIOCvD_BwE

Je hebt de accu actie van Makita gemist begrijp ik?

Lees verder als advies eens door in het topic. Er is al bijzonder veel info over slagschroevendraaiers voorbij gekomen hier.

[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 20-03-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 18:10
@Anoniem: 93986 Blijkbaar.
Dus dan bv https://www.gereedschappe...oevendraaier-in-mbox.html
Is er een betere optie ? Of set met een gewone schroefmachine waar ik naar zou moeten kijken?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:36:
Is er een betere optie ? Of set met een gewone schroefmachine waar ik naar zou moeten kijken?
Ik heb je al een link gegeven waar een berg info over slagschroevendraaiers instaat. Kijk die eerst eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014

Omdat ik hem niet zo vaak gebruik heb ik deze van de parkside, doet het perfect en sterk!

https://www.lidl-shop.nl/...efmachine-20-V/p100261032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Enige wat ik nog echt graag zou willen vervangen is mijn bladblazer door Makita 18V maar ik gebruik met name de opzuigfunctie ipv blazen. Makita heeft zover ik kan zien geen enkele blazer die ook zuigt :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 07:46
of makita compatible van banggood. wat ik nu heb kan ik geen kwaliteitsverschil in ontdekken. maar die heb je zonder accu als voor 30 dollar ;)

Nu vermoed ik niet dat ik deze accu slagschroevendraaier wekelijks ga gebruiken. Dus aan het twijfelen om een goedkopere einhell te kopen, of voor een makita te gaan... of zien voor Metabo en de accus (die toch al een jaar of 4-5 oud zijn) te gebruiken. zal binnenkort de review af maken.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:41
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Vermoedelijk krijg je hier ,op de vraag waar, als antwoord, Ecotools. Ik vind het persoonlijk troep maar een hoop zweren erbij.
Waarom vind je het troep en wat raad je dan aan los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maartend schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:47:
[...]

Waarom vind je het troep en wat raad je dan aan los?
Door het spul simpelweg te kopen en erachter te komen dat het al bot is als je er simpelweg alleen al naar kijkt. Boortjes, freesjes, mesjes voor multitools, etc.

Iemand anders zal andere ervaringen hebben maar ik heb er gewoon slechte ervaringen mee.

Als je het over freesjes hebt, de frezen die ik heb zijn allemaal gewoon van Bosch en die houden zich gewoon prima. Nee, ik gebruik ze niet dagelijks. en daar kies ik mijn spullen dan ook op. Voor frequent gebruik kies ik ander spul als voor materialen die ik een paar keer per jaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:54:
[...]

Door het spul simpelweg te kopen en erachter te komen dat het al bot is als je er simpelweg alleen al naar kijkt. Boortjes, freesjes, mesjes voor multitools, etc.

Iemand anders zal andere ervaringen hebben maar ik heb er gewoon slechte ervaringen mee.

Als je het over freesjes hebt, de frezen die ik heb zijn allemaal gewoon van Bosch en die houden zich gewoon prima. Nee, ik gebruik ze niet dagelijks. en daar kies ik mijn spullen dan ook op. Voor frequent gebruik kies ik ander spul als voor materialen die ik een paar keer per jaar gebruik.
Thnx. Heb een Bosch 1400, basis setje freezen gekocht waarvan er 1 bot is, dus nu aan het kijken voor losse freesjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

JB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:44:
Enige wat ik nog echt graag zou willen vervangen is mijn bladblazer door Makita 18V maar ik gebruik met name de opzuigfunctie ipv blazen. Makita heeft zover ik kan zien geen enkele blazer die ook zuigt :(
Op 18V niet nee, dan kom je bij de 2x18V DUB363 uit. Maar die is wel goed aan de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maartend schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:04:
[...]

Thnx. Heb een Bosch 1400, basis setje freezen gekocht waarvan er 1 bot is, dus nu aan het kijken voor losse freesjes.
Ze worden allemaal een keer bot. De een sneller als de ander. Freesjes zijn net als bitjes, boortjes, mesjes verbruiksmaterialen.

Maar goed, nu weet je welke je het meest gebruikt en dan zou ik zelf die dus los aanschaffen. Persoonlijk ga ik meestal voor de middenmoot. Niet het duurste en niet het goedkoopste. Tenzij.......... vul maar in met wat ik eerder al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Ze worden allemaal een keer bot. De een sneller als de ander. Freesjes zijn net als bitjes, boortjes, mesjes verbruiksmaterialen.

Maar goed, nu weet je welke je het meest gebruikt en dan zou ik zelf die dus los aanschaffen. Persoonlijk ga ik meestal voor de middenmoot. Niet het duurste en niet het goedkoopste. Tenzij.......... vul maar in met wat ik eerder al zei.
Diegene die bot was, was dit al heel snel. Als in ; na meterje of 15 freezen. Maar dat had ik wel verwacht. En idd, die gaat vervangen worden door een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Appie Heijn schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:19:
Ik ben nog op zoek naar een setje voor bij mijn Milwaukee M12 BIW38 3/8 slagmoersleutel.

Alleen een doppenset:
[Afbeelding]
https://www.ldenhartog-to...-3-8-krachtdoppenset.html

Uitgebreide set:
[Afbeelding]
https://www.forcetools-ke...57210838/Products/WT-8161
Deze laatste heeft in eerst instantie wel mijn voorkeur, alleen bevat deze set geen krachtdoppen.
Is dit iets wat problemen gaat opleveren met 138nm?

Andere suggesties zijn uiteraard ook van harte welkom.
Niemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Ze zijn binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-oBiYKbLNkRyI424hTRscOUhI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KK0uK3a2FN2LHmgDiKINBP2.jpg?f=fotoalbum_large

Voor anderen die nog steeds aan het wachten zijn, hier mijn tijdslijn:

7 feb de actie ingevuld. Eerst de actie met gratis lamp (1x), en daarna de actie met de accu's (4x).

28 feb rond 12 uur kreeg ik mail van afzender "campaign@responsemanager.eu" bevestiging van de lamp (en dat het nog tot 5 weken kan duren voordat hij bij mij is). De accu's nog niet bevestigd.

28 feb rond 13 uur een bericht van afzender "Makita <campaign@servicebureau.nl>" dat ik meedoe met de Accu actie maar dat ze vanwege drukte nog niet hebben kunnen reageren, en dat ik later per mail op de hoogte van de status gehouden zal worden.

9 maart bericht dat ik de lamp bij het GLS punt kan afhalen.

(volgens mij heb ik nog een mailtje gekregen dat de accu actie producten goedgekeurd zijn, maar die kan ik niet meer vinden)

20 maart de accu's gekregen :)

Heeft wat langer dan verwacht geduurd, maar ben goed op de hoogte gehouden, dus blij met Makita.

offtopic:
Minder blij met de klojo van GLS, die hier voor de deur stopt, in zijn bus een briefje schrijft, dit zonder aanbellen in de brievenbus gooit met het bericht dat het bij de buren bezorgd is... Ik wou dat ik direct bij GLS een klacht over deze bezorger kon indienen, maar de enige mogelijkheid lijkt een Trustpilot review te zijn...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:36:
Ik quote mezelf even, want in januari heb ik de hele line-up van Makita uitgeschreven:
deepbass909 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 23:21:
[...]

Ik zat met dezelfde vraag, en ben op de DTD155ZJ uitgekomen. En waarom? Qua kracht ontlopen ze elkaar niet eens zo heel veel (de 153, 154, 155 en 171), maar qua modi wel en daar zit ook precies het verschil tussen de 4 machines. De 171 is de allrounder, maar ook verreweg de duurste en viel voor mij om die reden af. Als ik kracht nodig heb, heb ik DTW285ZJ slagmoersleutel namelijk en de T-stand (voor taktschroeven) gebruik ik niet.

De 153 is teveel gericht op veel lange, zware schroeven. Via de trigger is de snelheid/kracht wel te regelen, maar eigenlijk gaat hij altijd op volle kracht.

De 154 is gericht op gebruikers die vooral de T-stand willen gebruiken (denk aan dakdekkers die veel golfplaten monteren), wat ik sowieso niet doe.

De 155 is meer gericht op gebruikers die houtschroeven gebruiken of bouten en moeren vast (en los) willen maken. Daarvoor is de A-stand, waarmee de machine rustig start en als de weerstand op de motor toeneemt (dus de schroefdraad begint in het materiaal te grijpen) het vermogen opvoert.

Zie ook deze instructievideo van Makita zelf:
[YouTube: Van kleine tot grote en lange schroeven moeiteloos bevestigen met accu slagschroevendraaiers.]
De 155 wordt niet genoemd, maar dat is een 154 met de A-stand ipv T-stand

[...]

Ze zijn heel gericht op gebruikscenario's en daar moet je je even in verdiepen en dan wordt het (in mijn ogen) wel duidelijker.

Ik zit zelf eerder met de vraag of het voor mijn gebruik geen overkill is, maar de DTD154 is ook te gebruiken bij (de)montage van bijv. auto-onderdelen en is in die situatie handzamer dan mijn DTW285 slagmoersleutel (waarmee je bijv. geen schroeven los kan draaien). Ik ben bezig met een restauratie en zal de komende jaren nog heel wat 10mm boutjes en moertjes los gaan halen en vastzetten en ik vermoed dat de DTD154 een hele grote vriend gaat worden.

Enige wat ik er wel bij wil aanschaffen is een lage accu. Een 5Ah accu maakt de machine 200gr zwaarder en het verschil tussen 1,2 of 1,4 kg moeten manoeuvreren is genoeg om die uitgave te rechtvaardigen.
Belangrijk is, wil je instelbare snelheidsregeling en speciale autostanden of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Je vraagt ons om advies tussen een krachtdoppenset en een gewone doppenset. Terwijl je zegt dat je een set zoekt voor je slagmoersleutel.
Welk advies wil je nu horen dan?

De krachtdoppenset heeft verder geen specificaties dus daar valt niks over te zeggen. aan de hand van je vraag en de keuzes die je geeft zeg ik, de krachtdoppenset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Je geeft aan dat je slagmoersleutel max 138Nm geeft. Klopt dat wel, want dat is wel erg laag voor een slagmoersleutel. Mijn slagschroevendraaier haalt al meer.

Maar als die 138Nm klopt, dan zou ik me geen zorgen maken over gewone CrV doppen, die kunnen dat wel aan. Het voordeel is in dat geval dat CrV dunnere wanden hebben dan CrMo (slagdoppen) en je in die set ook gelijk want handgereedschappen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
JB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:44:
Ik heb de goedkoopste en daarbij kan je de buis op de zijkant vastmaken. Dan zuigt ie, maar ik denk dat het dan wel in de machine terecht komt als je bladeren zuigt.

Kortom: hier heb je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Raymond schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:22:
[...]

Is dat hoe de belgische kabel wordt aangeleverd?
Nee, NL. De Belgen zijn toch fan van voorbedrade flex?
Volgens mij wordt in NL die kabel voorgedraaid in de doos gestopt, zodat je het makkelijk zonder krullen eruit kan trekken.
Euh, nee. Er zit wel een verschil in hoe stug het is. Ene merk geeft meer krullen dan het andere. Afrollen is altjid beter natuurlijk.
Als ik installateurs hier aan het werk zie, gooien ze bij meerdere contactpunten een setje dozen neer. Dus dat zou betekenen dat ze meerdere van die kisten zouden moeten maken zoals jij die hebt gemaakt.

Toch weer leuk om te zien, die verschillen in werkwijze :)
Per rol heb je maar 100m, dus als je een heel huis doet moet je wel een keertje wisselen.
:+

[ Voor 7% gewijzigd door kabeltjekabel op 20-03-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
Ik ben al een geruime op zoek naar een automatische kabel haspel met minimaal 35m lengte.
Verder dan 25m kan ik ze niet vinden.

Jullie wel?

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/7/4/7/9200000051177476.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@Anoniem: 93986
Mijn vraag is eigenlijk, is het raadzaam om een niet krachtdoppen te gebruiken op een niet al te sterke 10,8V slagmoersleutel, of slaat ie dat in no-time kapot. 3/8 is sowieso niet gemaakt toch om mega krachten af te geven.

@deepbass909 was ook mijn initiële idee, alleen is het zonde om een dergelijke set in no-time te verkrachten met de slagmoersleutel.

@barry86 dat zal denk ik te maken hebben met de spoelwerking(35mtr is wel een serieus spoeltje), i.t.t. een normale haspel worden die dingen bijna nooit volledig afgerold. Om de warmte te kunnen compenseren moet men al snel dikker aders toepassen, daar wordt je kabel minder makkelijk hanteerbaar van. Gokje dat het hier wel mee te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Appie Heijn schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:26:
Mijn vraag is eigenlijk, is het raadzaam om een niet krachtdoppen te gebruiken op een niet al te sterke 10,8V slagmoersleutel, of slaat ie dat in no-time kapot. 3/8 is sowieso niet gemaakt toch om mega krachten af te geven.
Raadzaam nee, in de praktijk zal het allemaal wel los lopen met een 10,8V machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Appie Heijn schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:26:

@deepbass909 was ook mijn initiële idee, alleen is het zonde om een dergelijke set in no-time te verkrachten met de slagmoersleutel.
[...[
Ik verwacht dat het wel meevalt. 140Nm is nog niet echt veel, zeker niet als je het afzet tegen een gemiddelde 1/2" pneumatische slagmoersleutel, die makkelijk 1000Nm haalt (en waarmee je wel CrV-doppen sloopt).
Persoonlijk zat ik zelfs al in dubio of ik voor mijn Makita 18V slagmoersleutel wel slagdoppen nodig had (die haalt zo'n 300Nm).

Hoeveel wil je het überhaupt gaan gebruiken? Is dat dagelijks of hobbymatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@deepbass909 puur hobbymatig, mss dat ik nog wat tegen ga komen tijdens de verbouwing. Probleem was nu meer dat ik de slagmoersleutel voor 7 tientjes gekocht had, echter heb ik geen passende doppen erbij. En een setje handgereedschap is wat mij betreft nooit weg.

[ Voor 14% gewijzigd door Appie Heijn op 20-03-2020 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:10
Appie Heijn schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:51:
@deepbass909 puur hobbymatig, mss dat ik nog wat tegen ga komen tijdens de verbouwing. Probleem was nu meer dat ik de slagmoersleutel voor 7 tientjes gekocht had, echter heb ik geen passende doppen erbij. En een setje handgereedschap is wat mij betreft nooit weg.
Koop een mooi dopsetje, krachtdopppen is een beetje een overbodige luxe. Mocht je die gaan slopen ben je ook niet meer zo hobbymatig bezig gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ik ga deze maar halen.
https://www.gereedschapce...-1-4-3-8-1-2-3300058.html

Zou eerst deze halen
https://www.gereedschapce...PN8uqKrMX7sQaAns6EALw_wcB
Met zo’n flexibele ratel. Echter is die gedore red set toch wel een mooi stuk uitgebreider. Voor mijn hobby gebruik zal dat ook wel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Aangezien we nog wel even binnen zitten met ze allen. Ben ik op zoek naar een nieuwe schuurmachine voor kozijnen en misschien de trap.
De festool dts 400 is natuurlijk een top machine met top prijs.. de Makita BO4565K 230V is voor €82,- te krijgen. Is iets groter. Verkrijgbaarheid van schuurpapier is ook wat lastig.

Wat zouden jullie adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Tito129 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:06:
Aangezien we nog wel even binnen zitten met ze allen. Ben ik op zoek naar een nieuwe schuurmachine voor kozijnen en misschien de trap.
De festool dts 400 is natuurlijk een top machine met top prijs.. de Makita BO4565K 230V is voor €82,- te krijgen. Is iets groter. Verkrijgbaarheid van schuurpapier is ook wat lastig.

Wat zouden jullie adviseren?
Iedere week of 3 komt deze vraag voorbij. Al eens gezocht in het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:08:
[...]

Iedere week of 3 komt deze vraag voorbij. Al eens gezocht in het topic?
Zeker. Ben 1 ander topic tegen gekomen. Maar geen duidelijk antwoord.
Dts 400 vind ik te duur. Andere alternatieven is de Bosch gss 160 3-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Tito129 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:09:
[...]

Zeker. Ben 1 ander topic tegen gekomen. Maar geen duidelijk antwoord.
Dts 400 vind ik te duur. Andere alternatieven is de Bosch 3-1
Nee, zoeken IN het topic.

[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-06 22:34
EMP schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:23:
Ze zijn binnen!

[Afbeelding]

Voor anderen die nog steeds aan het wachten zijn, hier mijn tijdslijn:

7 feb de actie ingevuld. Eerst de actie met gratis lamp (1x), en daarna de actie met de accu's (4x).

28 feb rond 12 uur kreeg ik mail van afzender "campaign@responsemanager.eu" bevestiging van de lamp (en dat het nog tot 5 weken kan duren voordat hij bij mij is). De accu's nog niet bevestigd.

28 feb rond 13 uur een bericht van afzender "Makita <campaign@servicebureau.nl>" dat ik meedoe met de Accu actie maar dat ze vanwege drukte nog niet hebben kunnen reageren, en dat ik later per mail op de hoogte van de status gehouden zal worden.

9 maart bericht dat ik de lamp bij het GLS punt kan afhalen.

(volgens mij heb ik nog een mailtje gekregen dat de accu actie producten goedgekeurd zijn, maar die kan ik niet meer vinden)

20 maart de accu's gekregen :)

Heeft wat langer dan verwacht geduurd, maar ben goed op de hoogte gehouden, dus blij met Makita.

offtopic:
Minder blij met de klojo van GLS, die hier voor de deur stopt, in zijn bus een briefje schrijft, dit zonder aanbellen in de brievenbus gooit met het bericht dat het bij de buren bezorgd is... Ik wou dat ik direct bij GLS een klacht over deze bezorger kon indienen, maar de enige mogelijkheid lijkt een Trustpilot review te zijn...
Hebben ze die dan verstuurd ipv op te moeten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik heb niets van Makita en dus ook niets aan de gratis accu. Maar ik zie hier toch veel mensen voorbij komen die er wel van profiteren. Mijn enige vraag is.. hoeveel accu's heeft Makita al verzonden me deze actie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Blomminator schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:17:
Ik heb niets van Makita en dus ook niets aan de gratis accu. Maar ik zie hier toch veel mensen voorbij komen die er wel van profiteren. Mijn enige vraag is.. hoeveel accu's heeft Makita al verzonden me deze actie?
Hoe moeten wij dat nu weer precies weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je wilt zowel een slagschroevendraaier als een gewone accutol tegelijk kunnen gebruiken. Wil je even op deze wijzen: https://www.toolstation.nl/metabo-271-1-comboset/p51393
Prijs/kwaliteit nog steeds onverslaanbaar en prettig lichte machines om mee te werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

deepbass909 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:28:
[...]

Ik quote mezelf even, want in januari heb ik de hele line-up van Makita uitgeschreven:

[...]

Belangrijk is, wil je instelbare snelheidsregeling en speciale autostanden of niet.
Ook al eens gepost, maar hier ontzettend tevreden met de DTD155, zelfs voor het ophangen van lampen, gordijnrails prettig. Maar ook als je dan even wat 13mm houtdraaibouten zonder enige moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Haroddin schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:40:
[...]

Hebben ze die dan verstuurd ipv op te moeten halen?
Yup

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Notna schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:26:

Verkoper van Bosch Blauw en Metabo spullen (geen andere merken). Verkopen alles van boormachines tot boortjes en afkortzagen. Verzendkosten naar NL zijn €11.90
Deze winkel verzend niet (meer) naar buiten Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Blomminator schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:17:
In ieder geval veel want ze hebben vertraging in het afronden van dit proces op het moment.
Door het overweldigend succes en daardoor de hoeveelheid aanvragen die wij dagelijks ontvangen, heb je van ons nog geen reactie mogen ontvangen binnen de aangegeven termijn van 2 weken.

Wij willen je hiervoor onze excuses aanbieden.
Wij werken er hard aan om alle aanvragen te verwerken, maar het kan nog even duren voordat je bericht hierover ontvangt. Je wordt later via het door jouw opgegeven e-mailadres op de hoogte gehouden betreffende de status van de inzending.

Met vriendelijke groet,

Het Makita actie team.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 46 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic