Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06

JB

Cédric roelt!

@dangerousp weet niet hoe afgetraind je bent, maar meer dan 5 kg vasthouden met die DUH551Z; respect! Ik houd dat echt niet vol met mijn kantoorhandjes :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@dangerousp Die DDF484 zal prima in zacht steen boren, alleen iets langzamer dan de versie met klopstand. Alleen mag je geen kiezels tegen komen, dan krijg je wel een uitdaging zonder klopstand.

Maar ik boor de eerste halve centimeter vaak juist zonder klopstand, omdat je dan wat meer controle hebt en dat gaat in principe prima.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
JB schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:40:
@dangerousp weet niet hoe afgetraind je bent, maar meer dan 5 kg vasthouden met die DUH551Z; respect! Ik houd dat echt niet vol met mijn kantoorhandjes :D
Went gauw genoeg dat ding, fijn apparaat!

* Oogje heeft ook kantoorhandjes

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Laatst online: 25-08 16:37
JB schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:40:
Ik doe het nu met een heggenschaar.. Allicht niet zwaarder. Het was deze of een stihl hsa 56.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vandaag even inkopen gedaan bij de Lidl:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49640652451_284c530f71_b.jpg

Een standaard voor m'n haakse slijper (de bekende Bosch Professional GWS 750-125, en ja, hij is nog echt maagdelijk) en een werklamp van 2x 500lm (echt belachelijk veel licht...)

De houder is wel een serieuze puzzel om in elkaar te zetten... Het helpt ook niet dat de handleiding echt onduidelijk is :X

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37

MJV

Hoe is de kwaliteit verder van die haakse slijper-houder? Ik overweeg een Lidl-boormachine standaard. Heb nog een goede boormachine liggen die weinig gebruikt wordt.

Werklamp is altijd fijn om te hebben. Heb zo’n Makita-acculamp en dat is bijna mijn meest gebruikte gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:05
Het foldertje ziet er inderdaad aantrekkelijk uit om ff het een en ander van Parker op te gaan halen.
Twijfel nog even over de muurfrees, 90% kans dat ik die nodig ga hebben bij de renovatie.
En ik meende hier te hebben gelezen dat die best wel Prima is.
Compressor zag er ook wel aantrekkelijk.
50 liter en 10 bar, wou eerst een einhell halen, maar deze is nog wat goedkoper :+ .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 06:13
dangerousp schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:48:
[...]

Bedankt voor jullie mening!
Ik ben voor de Makita DDF484ZJ gegaan a 107 euro (hornbach laagste prijs garantie)
Verder de Bosch GSK 90 -> in de aanbieding bij gamma, dus nu voor zo'n 75 euro. Vandaag in het huis geweest en met name lange rechte stukken voor laminaat.
Voor buiten: voor het snoeien DJR186ZK reciprozaag voor 115 (Hornbach laagste prijs garantie)
Heggenschaar DUH551Z voor 170 bij Toolmax.
En een losse oplader. Nu geduldig wachten tot de accu's komen, want tot die tijd kan ik niets :)

Ik ga er vanuit dat de DDF484ZJ ook wel kleine gaatjes kan maken in baksteen. Als ik in beton moet boren, dan koop ik iets met een snoertje. Ook als een ik een decoupeerzaag toch nodig heb, dan zal het waarschijnlijk de DJV180Z voor 140 euro.
Met welke prijs zijn ze bij de Hornbach mee gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

MJV schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:12:
Hoe is de kwaliteit verder van die haakse slijper-houder? Ik overweeg een Lidl-boormachine standaard. Heb nog een goede boormachine liggen die weinig gebruikt wordt.
Ik heb die houder na 2x gebruiken aan m'n vader kado gedaan nadat ik de kinzo afkortzaag (met 350mm slijpschijf) van hem had gejat.
Ik vond het een goede deal, hij wat minder :+

Korte versie: vind dat lidl ding een omslachtig gammel onding.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:42

A13X

Dude

dangerousp schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:48:
[...]
Heggenschaar DUH551Z voor 170 bij Toolmax.
Aangezien ik ook op zoek ben naar een heggenschaar (en nog wat ander tuingereedschap) ben ik wel benieuwd waarom je voor deze hebt gekozen en niet voor de iets lichtere 18v variant. Zelf heb ik straks een flinke laurierhaag en coniferenhaag bij te houden. Aangezien die best groot is zit ik sterk met de afweging zwaardere machine ivm het formaat van de haag of lichtere machine i.v.m. de hele dag ermee bezig zijn.

Het blad is bijna net zo lang en de max. dikte scheelt maar 3mm, gewicht daarentegen is amper 2/3 van de zwaardere. Anderzijds is een te lichte machine voor het werk net zo frustrerend.

Het is al frustrerend genoeg dat mijn 18v DeWalt van +/-12 jaar oud andere accu's gebruikt dan het nieuwe spul. Sterke machine waarmee ik ook in muren kan boren, maar eigenlijk veel te zwaar om normaal werk mee te doen. }:|

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
4x2 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 04:33:
[...]

Ik heb die houder na 2x gebruiken aan m'n vader kado gedaan nadat ik de kinzo afkortzaag (met 350mm slijpschijf) van hem had gejat.

Ok. Ik moet een zooi steigepijpen doorslijpen, liefst recht. In kort, niet doen met deze houder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Raym09 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 07:58:
[...]

Aangezien ik ook op zoek ben naar een heggenschaar (en nog wat ander tuingereedschap) ben ik wel benieuwd waarom je voor deze hebt gekozen en niet voor de iets lichtere 18v variant. Zelf heb ik straks een flinke laurierhaag en coniferenhaag bij te houden. Aangezien die best groot is zit ik sterk met de afweging zwaardere machine ivm het formaat van de haag of lichtere machine i.v.m. de hele dag ermee bezig zijn.

Het blad is bijna net zo lang en de max. dikte scheelt maar 3mm, gewicht daarentegen is amper 2/3 van de zwaardere. Anderzijds is een te lichte machine voor het werk net zo frustrerend.

Het is al frustrerend genoeg dat mijn 18v DeWalt van +/-12 jaar oud andere accu's gebruikt dan het nieuwe spul. Sterke machine waarmee ik ook in muren kan boren, maar eigenlijk veel te zwaar om normaal werk mee te doen. }:|
Ik ben echt geen bodybuilder ofzo, maar ik vond t gewicht best wel meevallen. En ja na 40 meter haag begon ik mn onderarm wel te voelen, maar dat ding gaat als een mes door de boter. Wat ook heel fijn is aan het apparaat is dat je de handgreep kan draaien tov het blad, dat is best wel ergonomisch goed uitgedacht.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Ossi in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

Succes met je keuze :) Voor mij was het een no-go met 75m laurier welke 2,5 meter hoog is.. Zo'n ding is leuk als je tot borsthoogte kan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:34
maartend schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:15:
[...]

Ok. Ik moet een zooi steigepijpen doorslijpen, liefst recht. In kort, niet doen met deze houder?
Wat ik altijd doe als ik een buis of pijp recht moet door slijpen/zagen, is een papiertje met 1 rechte kant om de pijp/buis heen wikkelen. Zorgen dat de rechte kant uitlijnt en dan rondom aftekenen. Dan heb je een nette, rechte lijn. die vervolgens stukje voor stukje door slijpen/zagen en daarna afbramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Nivado schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:00:
[...]

Wat ik altijd doe als ik een buis of pijp recht moet door slijpen/zagen, is een papiertje met 1 rechte kant om de pijp/buis heen wikkelen. Zorgen dat de rechte kant uitlijnt en dan rondom aftekenen. Dan heb je een nette, rechte lijn. die vervolgens stukje voor stukje door slijpen/zagen en daarna afbramen.
Ik normaal ook. Maar ik moet erg veel doen, dun dan is dat wel erg omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 99% gewijzigd door JB op 11-03-2020 11:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

[...]

Dan zou ik liever iets huren of ergens op de kop proberen te tikken van wat betere kwaliteit (hell, zelfs de eerder genoemde kinzo zaag die ooit ergens voor 30-40 euro gekocht is is oneindig veel beter)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

maartend schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:03:
[...]

Ik normaal ook. Maar ik moet erg veel doen, dun dan is dat wel erg omslachtig.
Buisafkortmachine huren?

Afbeeldingslocatie: https://www.gereedschappelijk.nl/media/catalog/product/cache/cd248d2f1b2196ae06fe55810c245a5f/8/4/849x01_r220.jpg

Of een recipro zaag met geleide beugel?

Afbeeldingslocatie: https://www.gereedschappelijk.nl/media/catalog/product/cache/cd248d2f1b2196ae06fe55810c245a5f/5/6/560026.jpg

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MJV schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:12:

Werklamp is altijd fijn om te hebben. Heb zo’n Makita-acculamp en dat is bijna mijn meest gebruikte gereedschap.
Hij is hetzelfde als de Wolfcraft, Westfalia en vele andere budget houders. De kwaliteit is redelijk wat je mag verwachten voor sub €20.
[...]

Dat kan je vergeten, steigerpijpen hebben een te grote diameter. Dit is geschikt voor buizen tot zo'n 30mm (ijzeren verwarmingsbuis). Ik wil zelf binnen niet al te lange tijd alle verwarmingskranen vervangen voor thermostatische kranen (die centraal draadloos aangestuurd gaan worden) en de kans is dan vrij groot dat ik redelijk wat 15mm pijpjes op maat moet gaan zagen.
4x2 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 04:33:
[...]

Ik gok dat jij ook iets andere eisen aan de houder/zaag stelde ;)
Maar het is inderdaad niet de meest makkelijke houder om even snel de slijper in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:08
deepbass909 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:26:
[...]

Hij is hetzelfde als de Wolfcraft, Westfalia en vele andere budget houders. De kwaliteit is redelijk wat je mag verwachten voor sub €20.

[...]

Dat kan je vergeten, steigerpijpen hebben een te grote diameter. Dit is geschikt voor buizen tot zo'n 30mm (ijzeren verwarmingsbuis). Ik wil zelf binnen niet al te lange tijd alle verwarmingskranen vervangen voor thermostatische kranen (die centraal draadloos aangestuurd gaan worden) en de kans is dan vrij groot dat ik redelijk wat 15mm pijpjes op maat moet gaan zagen.

[...]

Ik gok dat jij ook iets andere eisen aan de houder/zaag stelde ;)
Maar het is inderdaad niet de meest makkelijke houder om even snel de slijper in te zetten.
Als de slijper goed gemonteerd zit is het een handig ding tot ongeveer 25mm koker of 30mm buis idd. Ik heb een dedicated slijper voor deze houder, dan heb je het geklooi met monteren niet steeds. 8)

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 22:14
3 weken geleden de Makita SP6000J1X gekocht, tot nu toe nog niet erg veel gebruikt maar vorige week de nieuwe gelamineerde vensterbanken over de lengte ingekort en dat ging zonder moeite snaar strak. Binnenkort ga ik beginnen aan het maken van een radiator ombouw en ik denk dat ie daar ook mooi van pas komt.

Overigens heb ik me toen ook ingeschreven voor de gratis zaklamp. 15 febr bevestiging gehad maar verder niks meer gehoord. Zojuist maar even gebeld omdat ik me afvroeg of ik het mailtje van de goedkeuring misschien gemist heb. Dit was niet het geval en de mevrouw aan de lijn zou het direct even goedkeuren.. Zit eraan te denken om nog een nieuwe accu boormachine te kopen, maar dan bel ik gewoon 2 dagen na de bevestigings mail, dan kan het blijkbaar wel direct goedgekeurd worden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
deepbass909 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:26:
Als je hier refereert naar 15mm ijzeren/koperen leiding dan zou ik deze met een pijpensnijder doen ipv zagen, dat geeft eenvoudig een veel netter resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/8/2/1/9200000097601280.jpg

Mocht het over pvc pijp gaan dan is knippen ook goud. Ik misbruik regelmatig een schaar die bedoeld is voor flexibele verwarmingsleiding om super eenvoudig pvc elektrabuis in te korten.

Afbeeldingslocatie: https://prd-mediafolder.s3-eu-west-1.amazonaws.com/images/inspiratie/8825050890270.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

phYzar schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Als je hier refereert naar 15mm ijzeren/koperen leiding dan zou ik deze met een pijpensnijder doen ipv zagen, dat geeft eenvoudig een veel netter resultaat.

[Afbeelding]

Mocht het over pvc pijp gaan dan is knippen ook goud. Ik misbruik regelmatig een schaar die bedoeld is voor flexibele verwarmingsleiding om super eenvoudig pvc elektrabuis in te korten.

[Afbeelding]
Uhm, nee, ik heb het over 15 of 28mm verwarmingsbuis, dat is in principe nooit koper, maar staal. Ook dat kan wel met een pijpensnijder, maar kost veel meer moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
deepbass909 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:15:
[...]

Uhm, nee, ik heb het over 15 of 28mm verwarmingsbuis, dat is in principe nooit koper, maar staal. Ook dat kan wel met een pijpensnijder, maar kost veel meer moeite.
15 en 20mm staal doe ik regelmatig en gaat moeiteloos met de pijpensnijder. 28mm geen ervaring mee. Met zagen wel ervaring, en dat resulteerde in bramen en soms licht vervormde leiding, waardoor koppelstukken lastig erop wilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Moet je wel de draai kunnen maken met de pijpensnijder. Als het buizen zijn die al ergens in zitten kom je er met een slijper of zaag makkelijker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:32
phYzar schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:19:
[...]

15 en 20mm staal doe ik regelmatig en gaat moeiteloos met de pijpensnijder. 28mm geen ervaring mee. Met zagen wel ervaring, en dat resulteerde in bramen en soms licht vervormde leiding, waardoor koppelstukken lastig erop wilden.
Het kan wel maar 28mm kost flink kracht en als je er veel moet doen zou ik lekker zagen. Gewoon erna goed ontbramen

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
kabeltjekabel schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:19:
Moet je wel de draai kunnen maken met de pijpensnijder. Als het buizen zijn die al ergens in zitten kom je er met een slijper of zaag makkelijker bij.
True, of met zo'n jongen, maar dan is 20 of 28 mm staal wel een monnikenwerk ja :p

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/8/9/8/9200000081828987.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

phYzar schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:19:
[...]

Een pijpensnijder geeft aan de binnenkant ook een braam, daarom zit dat driehoekige mes op de achterkant van een pijpensnijder. Je wilt ze sowieso ontbramen, bramen in de waterstroom gaan fluiten. :)

@Jampot007 grotere pijpensnijder pakken, en soms is het gewoon kracht of kunde. Mijn zwager deed 5 minuten over een buis die ik doorhad in een halve minuut of minder. Ik ben dan wel weer een stukkie lomper dan hem :+

[ Voor 16% gewijzigd door A13X op 10-03-2020 14:29 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:19:
Hij lijkt de pijpen te willen gaan snijden met die houder van de Lidl voor een slijptol, dus ik gok dat de leidingen er gewoon af gaan.
Jampot007 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:22:
Het kan wel maar 28mm kost flink kracht en als je er veel moet doen zou ik lekker zagen. Gewoon erna goed ontbramen
Ik zie bv. ook pijpsnijders met een bereik van 10-60mm, zou 28mm nog niet zoveel kracht moeten kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Die pijpensnijders hierboven zijn volgens mij allemaal voor koper. Bij harder materiaal zoals CV-buizen sloop je het wieltje snel denk ik.
Staat er vaak ook wel bij, dat het alleen voor koper bedoeld is.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 10-03-2020 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:32
henkie196 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:30:
[...]

Hij lijkt de pijpen te willen gaan snijden met die houder van de Lidl voor een slijptol, dus ik gok dat de leidingen er gewoon af gaan.

[...]

Ik zie bv. ook pijpsnijders met een bereik van 10-60mm, zou 28mm nog niet zoveel kracht moeten kosten?
Het kan wel maar CV pijp is gewoon veel harder dan koper. Dusja dat kost meer kracht of het duurt heel lang.

@Raym09 Halve minuut is nog veel als je met een afkortzaag er meerdere tegelijk in een paar seconde doet :p

[ Voor 10% gewijzigd door Jampot007 op 10-03-2020 14:52 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
ThinkPadd schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:31:
Die pijpensnijders hierboven zijn volgens mij allemaal voor koper. Bij harder materiaal zoals CV-buizen sloop je het wieltje snel denk ik.
Staat er vaak ook wel bij, dat het alleen voor koper bedoeld is.
https://www.hornbach.nl/s...2-mm/8733425/artikel.html
- voor koperen, messing, aluminium en dunwandige stalen buizen van 1/8" - 1 1/4"
- met uitklapbare binnenste ontbramer en reserve snijwiel in de handgreep
- buissnijder Ø 3 - 32 mm; 1/8" - 1 1/4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:09

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
makita lampjes zijn binnen :)F

Gratis is natuurlijk nooit verkeerd, ookal gebruik ik de lamp die ik al had echt bijna nooit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

henkie196 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:30:
[...]

[...]

Ik ga er nog niks mee doen, het dingetje komt gewoon in de voorraad te liggen voor als het nodig is.

En ik ken ook traditionele pijpensnijders en ja daarmee krijg je stalen CV leidingen ook wel door (met de grote versie die @phYzar post heb ik heel wat buisjes gesneden), maar soms wil je gewoon POWER!!!!!!11111oneoneone-tools gebruiken ;)
En voor de €18 de houder kost, laat ik het niet liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerousp
[...]

Ik heb nu een beukenhaag en als het allemaal een beetje groeit, dan willen die takken wel redelijk dik worden. Nu is dat met niets met een 12v ding. Ik wil gewoon als mes door de boter gaan.. Gewicht neem ik op de koop toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
The Fatal schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:49:
[...]

Met welke prijs zijn ze bij de Hornbach mee gegaan?
Net iets goedkoper https://www.mastertools.n...-accuboormachine-ddf484zj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 11:34
deepbass909 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Ik ga er nog niks mee doen, het dingetje komt gewoon in de voorraad te liggen voor als het nodig is.

En ik ken ook traditionele pijpensnijders en ja daarmee krijg je stalen CV leidingen ook wel door (met de grote versie die @phYzar post heb ik heel wat buisjes gesneden), maar soms wil je gewoon POWER!!!!!!11111oneoneone-tools gebruiken ;)
En voor de €18 de houder kost, laat ik het niet liggen.
Ik zou zeggen probeer het gewoon eens. Als je de steigerpijp fatsoenlijk vast zet en de houder ook kan het prima (als de pijp niet te groot is). En vooral geen achterlijke kracht zetten. Je kan eventueel de pijp nog draaien als je hem niet helemaal door kan halen de 1e keer.

Als je heel veel moet doen kan je eventueel creatief nog een klem maken door een plaatje hout te nemen, gat erin zagen van formaat van de buis en daarna een zaag snede erin maken naar 1 zijkant toe. Als je hier nu de limklem opzet of een bout en moer doorheen maakt klem je mooi rond de pijp. (https://i.imgur.com/mV9qSTP.png - snelle tekening 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 16:28
Haroddin schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:03:
En als laatste, als Belg even naar NL bollen om die lamp op te halen is niet evident. Zijn er hier Belgen die me al voor gingen? Hoe deden jullie het?
Geen Belgen die gebruik maken van de Ne'erlandse actie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
DoeEensGek schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:28:
[...]

Ik zou zeggen probeer het gewoon eens. Als je de steigerpijp fatsoenlijk vast zet en de houder ook kan het prima (als de pijp niet te groot is). En vooral geen achterlijke kracht zetten. Je kan eventueel de pijp nog draaien als je hem niet helemaal door kan halen de 1e keer.

Als je heel veel moet doen kan je eventueel creatief nog een klem maken door een plaatje hout te nemen, gat erin zagen van formaat van de buis en daarna een zaag snede erin maken naar 1 zijkant toe. Als je hier nu de limklem opzet of een bout en moer doorheen maakt klem je mooi rond de pijp. (https://i.imgur.com/mV9qSTP.png - snelle tekening 8) )

:9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik hoop toch heel erg voor je dat die :9~ slaat op de machine en niet op die man :+
* The Eagle rent

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

The Eagle schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:36:
[...]

Ik hoop toch heel erg voor je dat die :9~ slaat op de machine en niet op die man :+
* The Eagle rent
Een vraag die mij al een tijdje bezig houdt.

Waarom draag jij je zonnebril in de nacht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
MLLL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:56:
[...]

Zodat hij de visie in zijn ogen in de gaten kan houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:34
MLLL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:56:
[...]

Ik denk om de zelfde reden als ik denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

ik heb deze:

https://www.heelgoedgeree...afkortzaag-210mm-046-0003

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOWQwWpSb_FVpPWPTZr_nERs8Ag=/f/image/hBwaHfEMeI1H14tbcSj8bcqb.jpg

ten eerste omdat ik een scheithekel diep respect heb voor een slijptol en er ook niet zo nauwkeurig mee kan werken en omdat een staalzaag veel mooier snijdt (minder nabewerking).
Ding werkt prima, stuk betere kwaliteit dan die slijptolhouders (die ken ik wel, net als die cheapass houders voor een boor).
Het is natuurlijk geen dikke Makita of ander ubermerk maar ik vind hem echt verrassend goed voor het geld.

Hij is echt licht en klein, pak hem zo op met 1 hand en je kunt hem opvouwen door de kop naar beneden te doen en te fixeren.

Voordeel is ook dat je niet steeds je slijptol hoeft te wisselen of er een tweede moet bijkopen.

Hij kan zelfs dubbelverstek (y)

ik ben er tevreden mee d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
jadjong schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:07:
Zodat hij de visie in zijn ogen in de gaten kan houden.
Mijn eerste gedachte was altijd dat zijn zicht verbeterd was, maar jouw verklaring is beter passend ;)
Fraggert schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:03:
ik heb deze:

https://www.heelgoedgeree...afkortzaag-210mm-046-0003

[Afbeelding]

ten eerste omdat ik een scheithekel diep respect heb voor een slijptol en er ook niet zo nauwkeurig mee kan werken en omdat een staalzaag veel mooier snijdt (minder nabewerking).
Ding werkt prima, stuk betere kwaliteit dan die slijptolhouders (die ken ik wel, net als die cheapass houders voor een boor).
Het is natuurlijk geen dikke Makita of ander ubermerk maar ik vind hem echt verrassend goed voor het geld.

Hij is echt licht en klein, pak hem zo op met 1 hand en je kunt hem opvouwen door de kop naar beneden te doen en te fixeren.

Voordeel is ook dat je niet steeds je slijptol hoeft te wisselen of er een tweede moet bijkopen.

Hij kan zelfs dubbelverstek (y)

ik ben er tevreden mee d:)b
Dat lijkt mij ook een goede, een afkortzaag met metaalzaagblad erin. Heb je er ook een paar stevige klemmen bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

henkie196 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:41:
[...]

Mijn eerste gedachte was altijd dat zijn zicht verbeterd was, maar jouw verklaring is beter passend ;)
[...]

Dat lijkt mij ook een goede, een afkortzaag met metaalzaagblad erin. Heb je er ook een paar stevige klemmen bij?
Evelotion maakt meerdere van dit soort "alleszagen"....maatje van me heeft een grotere versie en is er erg tevreden over. Ik heb de kleine gekocht vanwege de kosten en omdat ik al een houtafkortzaag heb.

Ik had deze nodig omdat ik een lasapparaat heb gekocht en (oefen)stukjes staal wou zagen.

De klem zit erbij, nou is dat niet echt een topding, maar als ik dunwandige strip of koker zaag (<4mm) dan klem ik het spul met mijn handen ;)

er zit een klem bij en een stofzak, maar dat is niet handig met metaal :P

[ Voor 20% gewijzigd door Fraggert op 11-03-2020 08:56 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nivado schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:15:
[...]

Ik denk om de zelfde reden als ik denk ik.
Was idd een van de redenen ja.
Other than that, toentertijd (2002) Ray Ban zonnebril gekocht die ik te pas en te onpas op had omdat ie heel fijn was. Sindsdien van ochtendgloren tot schemering altijd zonnebril op onderweg. De RayBan is vorig jaar na ruim 17 jaar trouwe dienst opgevolgd door een Serengeti. Als dat ding kon praten.... 8)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 13:51
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie doppenset voor in mijn gereedschapscollectie.
Inmiddels heb ik er van alles over gelezen, maar toch blijf ik wat twijfelen over wat een handige keuze is. Er zijn nogal wat verschillende merken met dito verschillende prijzen. De een raadt het spul van de Lidl aan, de ander zweert bij Gedore. Maar ik hoor ook goede verhalen over Proxxon, die weer een beetje tussen die twee in zou zitten qua prijs en kwaliteit.

Daarom had ik m'n oog laten vallen op een set van Proxxon (https://www.conrad.nl/p/p...h=1&vat=true&insert_kz=8J) en was voornemens deze aan te schaffen, maar na een gesprek met iemand over een doppenset van de Lidl (deze: https://www.lidl-shop.nl/...sR3Oaf1ObRMQaAmo-EALw_wcB), was ik toch weer in twijfel. Daar lijk je toch ook wel veel waar voor minder geld te krijgen...

Kunnen jullie mij advies geven over de voor- en nadelen van deze beide sets? Of meer in het algemeen over de doppensets van Lidl en hoe die zich verhouden tot andere merken? Mogelijk is het slim om juist die van de Lidl te halen, zodat ik weer wat geld overhoud om aan ander goed gereedschap te spenderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Stelsol schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:20:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie doppenset voor in mijn gereedschapscollectie.
Inmiddels heb ik er van alles over gelezen, maar toch blijf ik wat twijfelen over wat een handige keuze is. Er zijn nogal wat verschillende merken met dito verschillende prijzen. De een raadt het spul van de Lidl aan, de ander zweert bij Gedore. Maar ik hoor ook goede verhalen over Proxxon, die weer een beetje tussen die twee in zou zitten qua prijs en kwaliteit.

Daarom had ik m'n oog laten vallen op een set van Proxxon (https://www.conrad.nl/p/p...h=1&vat=true&insert_kz=8J) en was voornemens deze aan te schaffen, maar na een gesprek met iemand over een doppenset van de Lidl (deze: https://www.lidl-shop.nl/...sR3Oaf1ObRMQaAmo-EALw_wcB), was ik toch weer in twijfel. Daar lijk je toch ook wel veel waar voor minder geld te krijgen...

Kunnen jullie mij advies geven over de voor- en nadelen van deze beide sets? Of meer in het algemeen over de doppensets van Lidl en hoe die zich verhouden tot andere merken? Mogelijk is het slim om juist die van de Lidl te halen, zodat ik weer wat geld overhoud om aan ander goed gereedschap te spenderen.
Voor Proxxon wil je over het algemeen de sets hebben met de asymmetrische ratels, afgaande op de verhalen die ik hierover hoor, zijn de ratels zoals in de set die je linkt vrij gammel. Daarnaast kun je Proxxon vaak een stuk goedkoper op amazon.de vinden. Buiten dat is Proxxon normaalgesproken wel iets waarvan je mag verwachten dat je er lang plezier van hebt.

Sets zoals die van de Lidl kunnen best ok zijn, maar je moet wel wat geluk hebben. Je hoort bv. regelmatig verhalen over kapotte doppen en ratels in dat soort sets, maar voor sommige mensen blijft het wel allemaal heel. Passing van goedkoop spul kan ook wat slechter zijn, maar ook daar moet je een beetje geluk hebben.

Je kan nu zo'n goedkope set halen, en dan gaanderweg vervangen wat kapot gaat door spul van betere kwaliteit. Ik zou het zelf niet zo doen, maar ik kan niet bij jou in de portomonee kijken. Ik zie het zelf altijd maar zo dat als je goed handgereedschap koopt, dan kost het nu even wat meer, maar dan heb je goed passend spul, en je hoeft er de rest van je leven niet meer naar om te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
Ik doe al jaren met een setje Mannesmann doppen. Een goedkope set, regelmatig ergens in een wisselende kleurvariant in de kiloknaller. Maar na nu een jaar of 15 is er nog niets kapot aan de set, en doet hij het nog als vanouds. Nu ben ik ook maar hobbyist die af en toe aan z'n motor/fiets sleutelt en wat klust, maar toch komt de kist regelmatig tevoorschijn. Ik heb de koffer cadeau gehad ooit, en zou er zelf niet gauw naar kijken als gereedschapsfan die veel te dure meuk koopt voor zelden gebruik, maar ik moet toegeven dat deze set uitstekend is gebleken voor mij.

Hij ziet er qua assortiment en indeling exact zo uit, maar dan andere kleuren:

Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/480271_BB_00_FB/image.jpg?x=400&y=400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:05

Er is bij ibood momenteel behoorlijk wat in de aanbieding.
Je moet natuurlijk wel nog even googlen of het daadwerkelijk goedkoper is. En of je sommige dingen niet ergens anders wilt kopen voor de garantie.

https://www.ibood.com/diy...641/9862/diy-garage-sale/
en
https://www.ibood.com/diy.../9801/draper-gereedschap/

Ik ben eigenlijk niet bekend met Draper gereedschap, misschien iemand anders hier wel.
Ik heb vorige keer ook de Makita 18V Combiboor in Draagtas | DHP453 gekocht. Heeft al paar keer prima dienst gedaan in wat stenen/betonnen muren.
Nu nog op zoek naar goede boorset (wss amazon.de). Makita gold bitset er toen ook gelijk bij gekocht.
Nu zoek ik nog de rest van het handgereedschap. Waarschijnlijk in een kunststof rol, zodat ik het op kan rollen en dan gewoon uit kan leggen, daar waar ik aan het klussen ben (standaard schroevendraaiers, tangen, mes, etc).
Bahco is wel weer verleidelijk :p

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb al heel wat jaren (inmiddels meer dan 10 jaar) als de 23286-kist van Proxxon (later aangevuld met 3/8" set uit dezelfde range, lange doppen en inbus/torx). De a-symmetrische ratel werkt erg fijn, al heb ik hem nu één keer wel open moeten maken om schoon te maken en smeren. Maar de speling op het mechaniek is minimaal.
Ook de kwaliteit van de doppen is gewoon goed. De pasvorm is strak en in al die jaren zijn ze nog nagenoeg onbeschadigd, ondanks regelmatig gebruik, zelfs in combinatie met een pneumatische slagmoersleutel.

Enige nadeel, maar dat heeft zo'n beetje iedere set tegenwoordig, vind ik het zwarte softgrip handvat. Je kan niet zien of die vies of schoon is en is niet even snel met een doek af te vegen. Mijn voorkeur gaat daarbij steeds meer uit naar een kaal metalen handvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:36

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

deepbass909 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Mijn voorkeur gaat daarbij steeds meer uit naar een kaal metalen handvat.
En daar kan je beter een buis over schuiven voor iets meer kracht :Y

Al vond mijn Ironside 1.5m extra buis net iets te veel van het goede :(

De Nederbelg !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viru
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:41
henkie196 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:41:
[...]

[...]

Parkside Lidl doorslijpmachine 49,99 euro 180mm schijf
https://www.lidl-shop.nl/...284-1631341643.1577015111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
twain4me schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:29:
makita lampjes zijn binnen :)F

Gratis is natuurlijk nooit verkeerd, ookal gebruik ik de lamp die ik al had echt bijna nooit. :+
Bij mij ook, alleen nu nog op zoek naar een lader en batterij. Heb een ander platform destijds gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:09

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Norinco schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:58:
[...]

Bij mij ook, alleen nu nog op zoek naar een lader en batterij. Heb een ander platform destijds gekozen.
verkopen en iets nuttigs kopen voor je eigen set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
dangerousp schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:03:
[...]

Ik heb nu een beukenhaag en als het allemaal een beetje groeit, dan willen die takken wel redelijk dik worden. Nu is dat met niets met een 12v ding. Ik wil gewoon als mes door de boter gaan.. Gewicht neem ik op de koop toe!
Daarom heb ik een stokkenheggenschaar op benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 13:51
henkie196 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Voor Proxxon wil je over het algemeen de sets hebben met de asymmetrische ratels, afgaande op de verhalen die ik hierover hoor, zijn de ratels zoals in de set die je linkt vrij gammel. Daarnaast kun je Proxxon vaak een stuk goedkoper op amazon.de vinden. Buiten dat is Proxxon normaalgesproken wel iets waarvan je mag verwachten dat je er lang plezier van hebt.

Sets zoals die van de Lidl kunnen best ok zijn, maar je moet wel wat geluk hebben. Je hoort bv. regelmatig verhalen over kapotte doppen en ratels in dat soort sets, maar voor sommige mensen blijft het wel allemaal heel. Passing van goedkoop spul kan ook wat slechter zijn, maar ook daar moet je een beetje geluk hebben.

Je kan nu zo'n goedkope set halen, en dan gaanderweg vervangen wat kapot gaat door spul van betere kwaliteit. Ik zou het zelf niet zo doen, maar ik kan niet bij jou in de portomonee kijken. Ik zie het zelf altijd maar zo dat als je goed handgereedschap koopt, dan kost het nu even wat meer, maar dan heb je goed passend spul, en je hoeft er de rest van je leven niet meer naar om te kijken.
Ik ben best bereid nu iets meer neer te leggen om uiteindelijk een leven lang meer plezier te ervaren in het gebruik.
Maar als die set van proxxon niet super is, heb je dan een paar interessante alternatieven waar ik naar kan kijken? Het aanbod is zo enorm dat ik een beetje verdwaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Stelsol schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:22:
Ik ben best bereid nu iets meer neer te leggen om uiteindelijk een leven lang meer plezier te ervaren in het gebruik.
Maar als die set van proxxon niet super is, heb je dan een paar interessante alternatieven waar ik naar kan kijken? Het aanbod is zo enorm dat ik een beetje verdwaal...
Die set die @deepbass909 linkt is een goede, met die asymetrische ratels, dat is het goede spul van Proxxon.

Buiten dat, Proxxon en Teng Tools is goede middengrond, Gedore Red zijn sommige mensen ook over te spreken. Nog een klasse hoger (en duurder) zit Gedore (blauw) en Stahlwille (en Hazet, maar alleen als het made in Germany erop heeft staan).

Verder is het ook van belang wat je er mee wil gaan doen. Zorg dat de maten die je regelmatig gebruikt zeker in de set zitten. Als je al een collectie aan (goede) bits hebt, heb je misschien niet persé de torx en inbus doppen nodig, dan kan het volstaan om te kijken of er een bithouder in de set zit.

Over het algemeen heb je met een 1/4" en 1/2" combinatie het meeste afgedekt dat je ermee zou willen doen, maar je zat al naar dat soort sets te kijken, dus ik neem aan dat je dat zelf ook al had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 09:53
Zouden jullie nou WEL of NIET een boorhamer met accu aanschaffen? of is er een cutoff point qua merk/prijs dat je dit niet/wel moet doen?

Bv dit aan te raden? (Makita 18v op Amazon voor 135 euro)
https://www.amazon.nl/Mak...90CC53A9FAD4AFB97B50&th=1

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krizzziz schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:54:
Zouden jullie nou WEL of NIET een boorhamer met accu aanschaffen? of is er een cutoff point qua merk/prijs dat je dit niet/wel moet doen?

Bv dit aan te raden? (Makita 18v op Amazon voor 135 euro)
https://www.amazon.nl/Mak...90CC53A9FAD4AFB97B50&th=1
Waarom zou je het niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Reden voor voor niet die vaak wordt aangevoerd is de duurzaamheid. Een 230v apparaat gaat zo 20+ jaar mee. Een accu-apparaat (en zeker de accu's danwel het platform) is het maar de vraag of dat over 20 jaar nog werkt.

Ik vind het bij het ophangen van meerdere lampen (na een verhuizing ofzo) wel handig om dat op accu te kunnen doen, dan kun je de stroom eraf halen en hoef je hem niet steeds erop te zetten om te boren.

Ik heb de DHR202Z gekocht, zelfde prijs op amazon.de, weet niet of die beter/slechter is dan de DHR241 die @krizzziz linkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MJV schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:19:
[...]

Reden voor voor niet die vaak wordt aangevoerd is de duurzaamheid. Een 230v apparaat gaat zo 20+ jaar mee. Een accu-apparaat (en zeker de accu's danwel het platform) is het maar de vraag of dat over 20 jaar nog werkt.

Ik vind het bij het ophangen van meerdere lampen (na een verhuizing ofzo) wel handig om dat op accu te kunnen doen, dan kun je de stroom eraf halen en hoef je hem niet steeds erop te zetten om te boren.

Ik heb de DHR202Z gekocht, zelfde prijs op amazon.de, weet niet of die beter/slechter is dan de DHR241 die @krizzziz linkt.
Dat snap ik maar ik ben op zoek naar zijn beweegredenen. Ik kan zelf genoeg redenen bedenken om er wel of niet voor te kiezen maar het gaat niet om mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phYzar
Accu's zijn handig bij gereedschap wat je vaak gebruikt (niet steeds snoeren uitrollen) of waarmee je mobiel wilt zijn (again, snoer), waarmee je wendbaarheid wint (decoupeerzaag) of waar stroom sowieso afwezig is (tuin, parkeerplaats). Het is dus ook afhankelijk van hoe jij het gaat inzetten. 10 gaatjes per jaar in huis? Lekker met een snoer (goedkoper/meer vermogen). Elk weekend aan de bak: accu. Want inderdaad hebben accuseries niet het eeuwige leven en na 15 jaar en 30 gaatjes je boor weggooien is ook zonde. Middenweg kan een losse body zijn van een modellenreeks die je al bezit, maar zelfs dat kan prijziger zijn en minder in andere specificaties (kracht/vermogen) dan een bedraad modelletje (wat dan ook best een serie 'lager' kan zijn dan je daily werkpaarden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Qua kracht zat ik te twijfelen. Is zo een accu ding net zo “sterk”? Kon zo even de specs niet vinden van dit apparaat op Amazon maar over het algemeen gezien. Zijn die accu-apparaten even krachtig?

Qua batterij, ik zit sowieso al in een makita ecosysteem dus qua accusuur en mogelijkheden voor de toekomst maak ik me niet druk.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

krizzziz schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:36:
[...]

Qua kracht zat ik te twijfelen. Is zo een accu ding net zo “sterk”? Kon zo even de specs niet vinden van dit apparaat op Amazon maar over het algemeen gezien. Zijn die accu-apparaten even krachtig?

Qua batterij, ik zit sowieso al in een makita ecosysteem dus qua accusuur en mogelijkheden voor de toekomst maak ik me niet druk.
Die jij aanhaalt heeft een slagkracht van 1,9J. simpel even zoeken naar de specs op, bijv., de Makita site. Als je de slagkracht weet kan je makkelijk vergelijken en kijken of je liever een andere versie neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Die jij aanhaalt heeft een slagkracht van 1,9GJ. simpel even zoeken naar de specs op, bijv., de Makita site. Als je de slagkracht weet kan je makkelijk vergelijken en kijken of je liever een andere versie neemt.
Hoeveel GJ zou je minimaal aanbevelen? Ik heb dikke betonnen muren thuis.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krizzziz schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:41:
[...]

Hoeveel GJ zou je minimaal aanbevelen? Ik heb dikke betonnen muren thuis.
De dikte is niet zo interessant. Hardheid wel. De dikte bepaalt eigenlijk alleen maar hoelang het duurt voordat je er doorheen bent. Niet of je er überhaupt wel doorheen komt.

Je levert met dat apparaat wat in aan slagkracht maar krijgt er flexibiliteit voor terug. Hoeveel gaten ga je dus boren en hoe vaak. Gebruik je dat ding wekelijks dan zou ik voor een zwaarder model gaan met meer slagkracht.
Dat soort zaken zal je zelf moeten bepalen en aan de hand daarvan een keuze maken.

Met dat model kan je prima gaten maken in beton maar het zullen er geen 10 achter elkaar zijn. Simpelweg omdat de accucapaciteit niet voldoende zal zijn. Met minder slagkracht ben je gewoon langer bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:22

BrZ

Met een GJ is de hele muur verdwenen na 1 slag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrZ schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:30:
Met een GJ is de hele muur verdwenen na 1 slag :p
Ghe, yup. Ik bedoel Joule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

Qua slagkracht voor het boren van gaten zit het met al die accu-machines wel goed. Als je er mee wil gaan beitelen, (vloer-)tegels bijvoorbeeld, dan gaat dat makkelijker met >2J. Maar dan ben je in de regel beter af met een veel zwaarderemachine, die dan weer te lomp is voor gaten boren.

[ Voor 24% gewijzigd door MJV op 14-03-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Bedankt voor jullie tips, zojuist een 230v Makita HR2230 (2,2 j) gekocht bij de praxis in de buurt!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
krizzziz schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:25:
Bedankt voor jullie tips, zojuist een 230v Makita HR2230 (2,2 j) gekocht bij de praxis in de buurt!
Kon je die niet beter bij de Hornbach halen voor 13 euro minder? (laagste prijsgarantie+10% korting)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:24:
[...]

Kon je die niet beter bij de Hornbach halen voor 13 euro minder? (laagste prijsgarantie+10% korting)
Voor die 13 euro zou ik de moeite niet nemen. Dat soort grappen zijn eindig.

Ik bedoel, hoeveel rollen wc papier kan je nu eigenlijk halen voor 13 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Over een klein jaar word mijn nieuwbouw woning opgeleverd, en dan zal er ook het 1 en ander gedaan moeten worden; gaten in plafond voor de lampen, frutsels aan de muren, een trapkast maken, sleuven frezen en vast nog een hoop andere dingen.
Ik wil alvast gaan kijken wat voor gereedschap ik daarvoor wil gaan kopen.
Inmiddels heb ik een simpele fern sleuvenfrees om sleuven voor de leidingen te maken, maar dan de rest nog...

Om te beginnen wil ik naar een goeie accu boorschroefmachine kijken, en een boorhamer voor het plafond.
Ik ben geen wekelijkse klusser, maar wil wel graag goed spul, op een accu is dan ook wel heel erg fijn.
Ik heb nu een black&decker 18V schroefboormachine, maar deze begint al te stinken als ik een paar gaatjes geboord hebt, dus wel aan vervanging toe vermoed ik.

Hoe lang houdt een accusysteem aan bij een merk? Stel dat ik nu bijvoorbeeld voor makita zou kiezen, en ik koop 2 apparaten en wat accu's, wat is de kans dat ze over 2 jaar ineens weer een ander accusysteem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:28:
[...]

Voor die 13 euro zou ik de moeite niet nemen. Dat soort grappen zijn eindig.

Ik bedoel, hoeveel rollen wc papier kan je nu eigenlijk halen voor 13 euro?
Precies dit, plus dat de Hornbach hier niet om de hoek zit. Praxis wel, wilde hem eerst online ergens bestellen. Die was een tientje duurder dan de prijs van de praxis (+20% korting).

Geldt de laagste prijs garantie van de Hornbach ook op de Praxis prijs inclusief de korting?

[ Voor 9% gewijzigd door krizzziz op 14-03-2020 17:29 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
GeleFles schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:27:
Over een klein jaar word mijn nieuwbouw woning opgeleverd, en dan zal er ook het 1 en ander gedaan moeten worden; gaten in plafond voor de lampen, frutsels aan de muren, een trapkast maken, sleuven frezen en vast nog een hoop andere dingen.
Ik wil alvast gaan kijken wat voor gereedschap ik daarvoor wil gaan kopen.
Inmiddels heb ik een simpele fern sleuvenfrees om sleuven voor de leidingen te maken, maar dan de rest nog...

Om te beginnen wil ik naar een goeie accu boorschroefmachine kijken, en een boorhamer voor het plafond.
Ik ben geen wekelijkse klusser, maar wil wel graag goed spul, op een accu is dan ook wel heel erg fijn.
Ik heb nu een black&decker 18V schroefboormachine, maar deze begint al te stinken als ik een paar gaatjes geboord hebt, dus wel aan vervanging toe vermoed ik.

Hoe lang houdt een accusysteem aan bij een merk? Stel dat ik nu bijvoorbeeld voor makita zou kiezen, en ik koop 2 apparaten en wat accu's, wat is de kans dat ze over 2 jaar ineens weer een ander accusysteem hebben?
Festool heeft hun 18V systeem niet gewijzigd sinds de introductie van Lithium accu's. Sterker nog; je kunt zelfs de oude NiMH 18V accu's op de huidige 18V body's gebruiken. (Andersom niet)

Bosch heeft volgens mij ook al heel lang hetzelfde systeem.

Her en der zitten wel wat haken en ogen natuurlijk; zoals geen kleine accu's op bepaalde grootverbruikers enzo, maarja; da's gewoon logisch.

Boorhamer zou ik gewoon met snoer kopen voor thuisgebruik. Je krijgt al snel iets wat 2x zo hard gaat voor dezelfde euro's als je met snoer koopt.

[ Voor 4% gewijzigd door kabeltjekabel op 14-03-2020 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 20:15
Hier is de eerste accu en lamp ook binnen van Makita.
Aankoop spullen 30-1
aanmelding actie 2-2 en 9-2
bevestiging / akkoord 28-2
afhaalbericht : 11-3

afgelopen week direct weer wat nieuw speelgoed besteld.
-Bovenfrees DRT50
-Slijptol DGA506
-boormachine DDF484
-Bouwradio DMR 112

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:26

dragonhaertt

@_'.'

Codeoranje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:18:
Hier is de eerste accu en lamp ook binnen van Makita.
Aankoop spullen 30-1
aanmelding actie 2-2 en 9-2
bevestiging / akkoord 28-2
afhaalbericht : 11-3

afgelopen week direct weer wat nieuw speelgoed besteld.
-Bovenfrees DRT50
-Slijptol DGA506
-boormachine DDF484
-Bouwradio DMR 112
Waarom heb je voor de DGA506 gekozen, en niet de 508?
Verder mooi speelgoed :9 Ik probeer een beetje te sparen op het moment, maar wil ook graag meer gereedschap kopen!

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

Cheezus

Luiaard

GeleFles schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:27:

Als je bij makita voor het 18v systeem gaat ben je wel een tijd verzekerd van eenzelfde accu. Het assortiment is gigantisch, en er worden nog steeds nieuwe machines voor uitgebracht (ook het 2x 18v is nog redelijk nieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 20:15
@dragonhaertt de 06 en 08 verschillen volgens mij alleen in de aan/uitschakelaar die bovenop of onderop het apparaat zit en bovenop leek me wat praktischer . Ook het makkelijk kunnnen vastzetten van de schakelaar klik in plaats van knijp heeft m’n voorkeur.

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:26

dragonhaertt

@_'.'

Codeoranje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:22:
@dragonhaertt de 06 en 08 verschillen volgens mij alleen in de aan/uitschakelaar die bovenop of onderop het apparaat zit en bovenop leek me wat praktischer . Ook het makkelijk kunnnen vastzetten van de schakelaar klik in plaats van knijp heeft m’n voorkeur.
Klopt, dat is het enige verschil.
Ik vroeg me vooral af wat je gedachtengang was.
Ik heb zelf ook de 06, vooral omdat die wat breder inzetbaar is. Mijn gereedschapsverzameling is nog wat beperkt, dus ik kan nu mijn haakse slijper als slijpsteen gebruiken als ik hem vastklem.

Voor slijpen van dikkere metalen, of het gebruik van hout-schaaf schijven zou ik later toch eentje met een paddle-schakelaar willen. Als hij uit je handen schiet kan je met een accu-machine niet de stekker uit de muur trekken om hem uit te zetten.

Voor de veiligheid wil ik later zeker ook de 08 versie erbij. Er staan redelijk wat filmpjes op youtube over mogelijke verwondingen bij ongelukjes met een haakse slijper.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Zo'n accuslijptol schiet niet zo snel uit je handen als die vast slaat, daar is die niet krachtig genoeg voor..

230 v machines zijn veelal ook beveiligd als die vast slaat bij Bosch heet dat kickback o.i,.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
Mijn huidige accuboor, ondanks dat hij prima bevalt, wil ik graag vervangen door een makita ivm het 18v platform. Huidige machine is een GSR 18-2-LI Plus. Welke machine van makita kan ik daar ongeveer mee vergelijken? Wil graag van de accu actie profiteren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

jichem schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:51:
Mijn huidige accuboor, ondanks dat hij prima bevalt, wil ik graag vervangen door een makita ivm het 18v platform. Huidige machine is een GSR 18-2-LI Plus. Welke machine van makita kan ik daar ongeveer mee vergelijken? Wil graag van de accu actie profiteren
Pak de specs van de Bosch site en die van de Makita site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Ik raak bij makita een beetje zoek bij machines die wel en niet voor de accu actie gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

jichem schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:10:
Ik raak bij makita een beetje zoek bij machines die wel en niet voor de accu actie gaan.
Zoveel schroefboormachines met zelfspankop zijn er toch niet? De 481 (topmodel), 482, 483, 484 en 485 (die laatste doet niet mee). En van beide is dan een DHP variant (klopboor) en DDF (niet-klopboor).

Dus: bedenk of je wel of niet een klopboor wilt en dan zijn er 4 machines over om uit te kiezen die mee doen aan de actie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Orion84 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:52:
[...]
Zoveel schroefboormachines met zelfspankop zijn er toch niet? De 481 (topmodel), 482, 483, 484 en 485 (die laatste doet niet mee). En van beide is dan een DHP variant (klopboor) en DDF (niet-klopboor).

Dus: bedenk of je wel of niet een klopboor wilt en dan zijn er 4 machines over om uit te kiezen die mee doen aan de actie.
Bedankt voor je reactie, dat is heerlijk zoeken zo. Ik moet alle codes nog even ontcijferen.
De 482 is vrijwel identiek zie ik. Maar dan kom ik iets opmerkelijks tegen. Je krijgt een gratis accu bij die machine, maar makita spreekt over een besteding van minimaal 90 euro excl btw. Dat betekent bijvoorbeeld dat je er bij toolmax geen accu bij krijgt (89.95 incl btw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

jichem schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:13:
[...]

Bedankt voor je reactie, dat is heerlijk zoeken zo. Ik moet alle codes nog even ontcijferen.
De 482 is vrijwel identiek zie ik. Maar dan kom ik iets opmerkelijks tegen. Je krijgt een gratis accu bij die machine, maar makita spreekt over een besteding van minimaal 90 euro excl btw. Dat betekent bijvoorbeeld dat je er bij toolmax geen accu bij krijgt (89.95 incl btw)
Dat slaat op de prijzen op de makita website. Als het model meedoet doet het mee, zolang je het bij een erkende dealer koopt. Ongeacht wat die dealer er voor vraagt. Staat bij Toolmax ook gewoon duidelijk vermeld bij de DDF482ZJ dat hij meedoet aan de accu actie.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 15-03-2020 17:20 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Orion84 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:17:
[...]

Dat slaat op de prijzen op de makita website. Als het model meedoet doet het mee, zolang je het bij een erkende dealer koopt. Ongeacht wat die dealer er voor vraagt.
Oke, dat is ergens wel vreemd maar toch goed nieuws. Maar meteen 2 bestellen dan, en opzoek naar een lader. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:53

orf

Ik ben begonnen met m'n gereedschapsbord. Best wat werk, maar ik vind het superleuk om houdertjes op maat te maken. De eerste vorderingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDBTkape4eXmv6eUn3FS-rMPOUE=/f/image/nnZ1BHuPsUSBx6vCQuvLGoDs.jpg

Ik heb nog aardig wat handgereedschap waar ik nog houders voor moet maken. Maar dat komt vanzelf wel.

Eerder had ik al een tekening gemaakt van hoe het moet worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYAHourLinJYZvMMoU7gkGzbfKo=/f/image/rO277jT3K7DFCQeTkQMD6H6m.png

Ik heb dit weekend het berken multiplex gekocht om de kast ook helemaal te maken. Ladegeleiders had ik al via Amazon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

krizzziz schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:25:
Dat is een fijne machine, ik heb zelf de X4-variant (met grote kist en boren, die set was achteraf een beetje miskoop, maar de machine is erg fijn...)
Let er wel op dat hij de neiging heeft te gaan springen als je net aanzet. Ik laat altijd eerst even de boor zonder hamer draaien, zodat er een kuiltje op de juiste plek ontstaat voor hij mag gaat slaan.
orf schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:28:
Ik ben begonnen met m'n gereedschapsbord. Best wat werk, maar ik vind het superleuk om houdertjes op maat te maken. De eerste vorderingen:

[Afbeelding]

Ik heb nog aardig wat handgereedschap waar ik nog houders voor moet maken. Maar dat komt vanzelf wel.

Eerder had ik al een tekening gemaakt van hoe het moet worden:

[Afbeelding]

Ik heb dit weekend het berken multiplex gekocht om de kast ook helemaal te maken. Ladegeleiders had ik al via Amazon.nl
Damn, wat heerlijk veel ruimte. Ik wou dat ik het zo ruim kon ophangen en ruimte had voor ook nog een kolomboor... Maar op 2 meter ruimte is het puzzelen alles kwijt te kunnen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf

orf

deepbass909 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:14:
[...]
Damn, wat heerlijk veel ruimte. Ik wou dat ik het zo ruim kon ophangen en ruimte had voor ook nog een kolomboor... Maar op 2 meter ruimte is het puzzelen alles kwijt te kunnen....
Daar heb ik dit huis echt op uitgezocht. De kelder is 12 x 3,70 meter. Superfijn om de trap af te lopen en te kunnen klussen en het ook weer achter je kunnen laten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:36

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

kabeltjekabel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:07:
[...]

Festool heeft hun 18V systeem niet gewijzigd sinds de introductie van Lithium accu's. Sterker nog; je kunt zelfs de oude NiMH 18V accu's op de huidige 18V body's gebruiken. (Andersom niet)

Bosch heeft volgens mij ook al heel lang hetzelfde systeem.

Her en der zitten wel wat haken en ogen natuurlijk; zoals geen kleine accu's op bepaalde grootverbruikers enzo, maarja; da's gewoon logisch.

Boorhamer zou ik gewoon met snoer kopen voor thuisgebruik. Je krijgt al snel iets wat 2x zo hard gaat voor dezelfde euro's als je met snoer koopt.
Bosch heeft nu ook andere batterijen, grotere cellen met meer ah, maar de aansluiting is hetzelfde als de vroegere modellen. :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@orf Ziet er goed uit. Waar heb je dat blad vandaan, wat is dat voor hout en wat kost dat? Ik zoek nog zoiets voor op mijn audiomeubel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf

orf

The Eagle schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:20:
@orf Ziet er goed uit. Waar heb je dat blad vandaan, wat is dat voor hout en wat kost dat? Ik zoek nog zoiets voor op mijn audiomeubel.
Thanks. :)
Dat blad is 3000x635x40mm van massief Beuken. Fijn (en zwaar!) blad van de Hornbach. Kostte €115. Vond ik een superprijs. https://www.hornbach.nl/s...0-mm/6424963/artikel.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

orf schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:23:
[...]

Thanks. :)
Dat blad is 3000x635x40mm van massief Beuken. Fijn (en zwaar!) blad van de Hornbach. Kostte €115. Vond ik een superprijs. https://www.hornbach.nl/s...0-mm/6424963/artikel.html
Aanrechtbladen zijn wat dat betreft ideaal. Bij mij ligt er ook een aanrechtblad op, maar dan van de keuken die in ons huis stond toen we het kochten:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49547478886_36490f3afe_b.jpg
(ja, ik heb echt 2 deuren pal naast elkaar zitten in de garage, er stond vroeger namelijk een muur tussen de linker deur en het raam)

Hier zit een harde melanine-laag op, wat ik met vieze auto-onderdelen wel weer ideaal vind. Even wat remmenreiniger erop spuiten, stuk poetspapier opproppen en erover halen en het blad is brandschoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08 13:29
Weet iemand waardoor de prijzen van cirkelzaagbladen zo ver uit elkaar kunnen liggen? Ik zoek een zaagblad voor mijn 130mm cirkelzaag (Bosch pks 40) en de prijzen van Bosch zelf liggen tussen de 13 en de 90 euro: https://www.gereedschapce..._list_order=Titel%20(a-z)

Het gekke is ook, de 'expert' bladen zijn duurder dan de 'standard'. Verder is er nog de optiline-lijn (extra precies), en de speedline (sneller zagen). Binnen die vier categorieën zijn er natuurlijk nog verschillende vertandingen. Welke moet ik nou hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MJV

MJV

Pruimenvlaai schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:07:
Weet iemand waardoor de prijzen van cirkelzaagbladen zo ver uit elkaar kunnen liggen? Ik zoek een zaagblad voor mijn 130mm cirkelzaag (Bosch pks 40) en de prijzen van Bosch zelf liggen tussen de 13 en de 90 euro: https://www.gereedschapce..._list_order=Titel%20(a-z)

Het gekke is ook, de 'expert' bladen zijn duurder dan de 'standard'. Verder is er nog de optiline-lijn (extra precies), en de speedline (sneller zagen). Binnen die vier categorieën zijn er natuurlijk nog verschillende vertandingen. Welke moet ik nou hebben?
In de regel betekent duurder een betere kwaliteit en langere standtijd (tijd tot dat zaagblad versleten is). Meer tanden betekent een fijnere, nettere zaagsnede maar is ook harder werken voor de zaag. Als je dus dikke lange eiken balken moet zagen in de lengte (schulpen) dan kan je beter een zaagblad hebben met wat minder tanden nemen. Wil je plinten zagen waarbij je absoluut geen tear out kunt verooorloven, neem dan een blad met meer tandjes.

Kijk trouwens ook eens bij Ecotools, daar hebben ze bladen met een prima prijs-kwaliteitverhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:58
* _Brake_ heeft de DLM532Z besteld!

Een 2x18v maaier van Makita met mulchmogelijkheid én zelfrijdend. Hiermee hoop ik m’n 8 accu’s vaker te gebruiken zodat ze in goede conditie blijven, en bovendien veel stiller te maaien.

Daarnaast natuurlijk nooit meer benzine kopen, geen uitlaatgassen, geen onderhoud en geen wissel tussen maai- en mulchmes.

Ben heel heel benieuwd hoe hij zich verhoudt tov de huidige Honda!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Pagina: 1 ... 45 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic