Gisteren bij de hornbach voor €107.06 Een ddf484zj mee genomen :-) prima prijs!
Nu wachtende de accu
Nu wachtende de accu
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Als er binnenbanden lek zijn zal ik er eens over nadenken om ze te vervangen door versies met een autoventiel.kabeltjekabel schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:39:
@Vliegvlug; Engels ventiel, of zoals we dat hier noemen; Hollands ventiel is echt een plaag. Ik heb al jaren geleden alles gesaneerd; heb nu alles met autoventiel, op 1 fiets met dunne ventielboring in de velg na; die heeft Frans ventiel. Voordeel is ook dat je bij elk pompstation je fietsbanden kunt oppompen. En het tuig dat voor de grap je ventielen jat of je banden leeg laat lopen weten niet hoe autoventiel werkt, dus dat scheelt ook.
Schwalbe noemt het DV naar Dunlop VentielBanden met hollands ventiel kun je 1:1 vervangen door banden met autoventiel. Schwalbe noemt het bij de binnenbanden DV (Dom Ventiel; het Hollands ventiel dus) en AV (autoventiel)
Voor een zwembad of luchtbed kan je beter wat anders kopen wat gemaakt is om snel grote volumes lucht te verplaatsen met weinig druk, een luchtbedpomp bijv.JB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:22:
[...]
Die dingen zijn wel erg aanlokkelijk. Vooral met een zwembad oid maar continue blazen al door iemand getest? Is die 5 min dan ook een "lock"Mijn compressor is niet zo makkelijk naar buiten te rijden en inderdaad een gratis accu... @Vliegvlug jij dat ding al een beetje verkracht inmiddels?
Dan zou ik die maar vast op voorraad leggen, want de verkrijgbaarheid is wat slecht...Vliegvlug schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:25:
[...]
Als er binnenbanden lek zijn zal ik er eens over nadenken om ze te vervangen door versies met een autoventiel.
Euh ja. Adapter of zelf pompje meenemen. Brompton vouwfietsen worden standaard geleverd met een pompje voor autoventiel. Een beetje moderne fietspomp heeft een kop die voor alles werkt.Vliegvlug schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:25:
Heeft naast de voordelen natuurlijk ook wel een nadeel, op andere plekken dan een tankstation vind je eerder handpompen voor de normale ventielen zoals juist op school en sta je met lege handen met een autoventiel. Is natuurlijk op te lossen door altijd een adapter mee te nemen.
Ik weet het, maar ik kon het niet latenVliegvlug schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:25:
[...]
Schwalbe noemt het DV naar Dunlop Ventiel
Laatst nog een luchtbed opgepompt met een normale Miele stofzuiger. Handschoenen aan, slang op het uitlaatfilter zetten en de rest afdekken. Werkt heel goed.Vliegvlug schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:25:
[...]
Voor een zwembad of luchtbed kan je beter wat anders kopen wat gemaakt is om snel grote volumes lucht te verplaatsen met weinig druk, een luchtbedpomp bijv.![]()
Deze Makita DMP180 is voor kleinere volumes en hogere druk.
Staat ook in de handleiding:
U kunt kleine voorwerpen, zoals een sportbal of opblaasband, oppompen
Verder ook nog onderstaande tekst die aangeeft dat het apparaat daar niet echt voor gemaakt is:
KENNISGEVING: Bij het oppompen van een opblaasband geeft de drukmeter geen nauwkeurige waarde weer omdat de druk van de opblaas- band lager is dan 20 kPa (3 psi). Gebruik bij het oppompen van een opblaasband niet de waarde op de drukmeter, maar pomp de opblaasband op door de staat van de opblaasband te controleren.
Daar heb ik deze Makita pomp dan ook niet voor gekocht want ik heb al een luchtbedpomp, die overigens meer herrie maakt.
Dus nee, ik heb mijn nieuwe Makita pomp nog niet misbruikt
Dan zou ik gewoon lekker voor een standaard setje gaan en krachtdoppen links laten liggen.Appie Heijn schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:51:
@deepbass909 puur hobbymatig, mss dat ik nog wat tegen ga komen tijdens de verbouwing. Probleem was nu meer dat ik de slagmoersleutel voor 7 tientjes gekocht had, echter heb ik geen passende doppen erbij. En een setje handgereedschap is wat mij betreft nooit weg.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik ben uiteindelijk voor een setje gegaan, vandaag al wat mee gespeeld i.c.m. Makita DRT50. Lekker licht apparaatje.CappieL schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:53:
Waar kopen jullie frezen voor de boven-/kantenfrees? Ik ben een beginnende klusser en hoor verschillende adviezen: koop een set, want zo kun je lekker proberen t.o.v. koop alleen de frezen die je nodig denkt te hebben/nodig hebt en koop kwaliteit.
Wat is jullie advies?
[ Voor 8% gewijzigd door Appie Heijn op 22-03-2020 07:56 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
De beste ideeën komen als je bezig bent.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 17% gewijzigd door jichem op 23-03-2020 11:55 ]
Dat is niet gebeurd, zelf dan maar toevoegen?Wanneer je een actieregistratie invoert, worden de ingevoerde machines (na goedkeuring) automatisch ook geregistreerd voor aanvullende garantie.
[ Voor 41% gewijzigd door Piet91 op 23-03-2020 12:08 ]
Probeer een beetje WD40 op de sluiting te spuiten. Hielp bij mij.jichem schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:52:
Omdat ik over wilde op makita heb ik in de afgelopen dagen een aantal machines gekocht ivm de accu actie.
Elke machine liet ik afleveren op een postnl punt, elke machine kwam keurig netjes thuis op de mat.
Ik heb een vermoeden dat ze het liever niet hebben inderdaad
*edit: overigens wat zijn die mboxen een hel om open te krijgen zeg, ik ben toch meer van de sortimo koffers.
Verwijderd
Beetje vaseline op de sluitingen. En naarmate je ze meer gebruikt gaan ze makkelijker open.jichem schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:52:
Omdat ik over wilde op makita heb ik in de afgelopen dagen een aantal machines gekocht ivm de accu actie.
Elke machine liet ik afleveren op een postnl punt, elke machine kwam keurig netjes thuis op de mat.
Ik heb een vermoeden dat ze het liever niet hebben inderdaad
*edit: overigens wat zijn die mboxen een hel om open te krijgen zeg, ik ben toch meer van de sortimo koffers.
wat @The Eagle zegt......ff Kruis bellen en als die je niet zo 1,2,3 kunnen helpen, zo van eeen afstand dan kun je het goedkope setje (dus de huls en schotelveer) natuurlijk kopen en hopen dat het over is.decipherer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:31:
Zojuist is mijn metabo UHE 22 multi overleden. De slipkoppeling slipt nu zo snel door dat er zelfs niet meer mee te beitelen valt. In de boorstand houd ik de kop met de hand eenvoudig tegen. Ik heb al een andere boorhamer besteld, maar ik wil toch graag kijken of ik deze kosteneffectief kan repareren want onderdelen zijn op zich goed verkrijgbaar.
Ik heb de machine nog niet uit elkaar gehaald maar hoopte dat iemand hier misschien ervaring mee had en me kan vertellen welk onderdeel ik moet vervangen. Ik zie namelijk op kruis.nl dat de gehele veiligheidskoppeling ca 100 euro kost en de koppelingshuls ca 14 euro. Maar misschien is het ook wel gewoon de schotelveer van 1.52 die versleten is, wat het een erg goedkope reparatie zou maken.
Dus, iemand die weet welk onderdeel normaal versleten is als de slipkoppeling doorslipt bij een metabo boorhamer?
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Bij mij is het wel gebeurd, waardoor ik nu 2 keer m'n slagschroevendraaier in de registratie heb staan. Maar zelf toevoegen kan altijd en gaat vrij eenvoudig.Piet91 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:05:
Hier vandaag ook 2 accu's bezorgd; bezorger zat wel even flink te rekken tijdens de overdracht.![]()
Voor de geïnteresseerden; 11 februari ingediend/bevestiging, goedkeuring op 11 maart en dus vandaag bezorgd.
EDIT: ik wou de 2 machines ook op de website van Makita registeren; maar daar staat:
[...]
Dat is niet gebeurd, zelf dan maar toevoegen?
En zorg dat je het goede vet in huis hebt (zo goed als zeker molybdeenvet).Fraggert schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:53:
[...]
wat @The Eagle zegt......ff Kruis bellen en als die je niet zo 1,2,3 kunnen helpen, zo van eeen afstand dan kun je het goedkope setje (dus de huls en schotelveer) natuurlijk kopen en hopen dat het over is.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb dat ook gehad, maar bij het handmatig toevoegen kreeg ik de melding dat het nummer al in gebruik was oid. Klantenservice van Makita heeft 'm toen voor mij toegevoegd.Piet91 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:05:
Hier vandaag ook 2 accu's bezorgd; bezorger zat wel even flink te rekken tijdens de overdracht.![]()
Voor de geïnteresseerden; 11 februari ingediend/bevestiging, goedkeuring op 11 maart en dus vandaag bezorgd.
EDIT: ik wou de 2 machines ook op de website van Makita registeren; maar daar staat:
[...]
Dat is niet gebeurd, zelf dan maar toevoegen?
deepbass909 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:08:
Bij mij is het wel gebeurd, waardoor ik nu 2 keer m'n slagschroevendraaier in de registratie heb staan. Maar zelf toevoegen kan altijd en gaat vrij eenvoudig.
Ik zie dat ik al te laat ben; je moet binnen een maand registeren.BrZ schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:33:
Ik heb dat ook gehad, maar bij het handmatig toevoegen kreeg ik de melding dat het nummer al in gebruik was oid. Klantenservice van Makita heeft 'm toen voor mij toegevoegd.
Als ik geduld heb kan ik handmatig toevoegen met latere datum en kopie doorsturen van aankoop met toelichting. Maar ik heb wel geduld, ik denk dat ik verschillende mailadressen heb gebruikt.Eens in de 14 dagen worden alle machines voor garantie toegevoegd. Mits hetzelfde email adres gebruikt is waar ook het account op staat. Anders wordt er een nieuw account aangemaakt.
[ Voor 24% gewijzigd door Piet91 op 23-03-2020 17:20 ]
geen probleem voor de accu dat hij daar geen 90 ex btw is?
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Hier belde hij aan, vroeg hij de laatste cijfers van m'n telefoonnummer ter bevestiging en liet toen het pakketje netjes op afstand achter. Sowieso merk ik dat alle bezorgers (AH, pakketjes en thuisbezorgd) zich goed houden aan de afstand.deWit schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:38:
Zelfde hier. Vermoed van wel. Wel slordig dat de bezorger hem gewoon op de oprit slingerde en niet eens aanbelde.
Het gaat om de adviesprijs en die is boven de €90.alaintje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:27:
[...]
geen probleem voor de accu dat hij daar geen 90 ex btw is?
Bestel hem wel voor de gratis accu. Gaat zijn nut (luiheid) vast wel ergens behouden.
Hier ging de keuze tussen de Makita en de Karcher WD6 Premium; die laatste is sterk vergelijkbaar met de WD 5 P (als je het tenminste niet over de WD 5 Premium hebt; die mist namelijk een stopcontact).Lexo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:25:
Ik ben op zoek naar een stofzuiger voor in m'n klushok. Zal niet dagelijks worden gebruikt.
Nu twijfel ik tussen de Makita VC2512L, Karcher WD 3 P en Karcher WD 5 P.
Kwa prijs maakt het niet veel. Voordeel van de WD5P is de mogelijkheid om het filter te reinigen in de machine. De grotere tank is voor mij niet zo van belang. Het is misschien eerder een nadeel omdat de machine groter is.
Op papier is de Makita het stilst.
Heeft iemand ervaring met Makita en Karcher machines en een onderbouwde voorkeur voor 1 van de 2 merken?
[ Voor 5% gewijzigd door Norinco op 23-03-2020 19:34 ]
Heb zelf de Makita gekocht, beste investering tijdens mijn verbouwingLexo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:25:
Heeft iemand ervaring met Makita en Karcher machines en een onderbouwde voorkeur voor 1 van de 2 merken?
Hier nog een Makita, sinds dit weekend in dienst. Op dit moment heel tevreden van, maar goed, ook nog maar 1 keer gebruiktLexo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:25:
Verwijderd
Die je kan veranderen.jadjong schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:48:
Ja. En rare deuntjes.
Wanneer aangevraagd en zonder berichtgeving ofFramoes schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:38:
Krijg net m'n accu van Makita thuisgestuurd. Is dit vanwege Corona?
Mijn boefje is liev!
15 feb. En 2 maart mail dat het langer zou duren. Nu uit het niets ineens een accu binnen.JB schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:48:
[...]
Wanneer aangevraagd en zonder berichtgeving of![]()
Verwacht er ook nog 3 namelijk..
De mail dat het langer zou duren heb ik ook sinds vorige week maar ik begrijp dus dat je ook geen mail meer hebt gehad dat alles goedgekeurd is?Framoes schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:52:
[...]
15 feb. En 2 maart mail dat het langer zou duren. Nu uit het niets ineens een accu binnen.
Mijn boefje is liev!
Wacht, ik zie dat ik 14 maart wel een bevestiging van goedkeuring heb gekregen. Geen mail van GLS dat er een pakket onderweg zou zijn.JB schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:53:
[...]
De mail dat het langer zou duren heb ik ook sinds vorige week maar ik begrijp dus dat je ook geen mail meer hebt gehad dat alles goedgekeurd is?
GLS is sowieso wel bijzonder qua koeriersdienst, dus hopelijk gaat dat in drukkere tijden gewoon goed...Framoes schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:19:
[...]
Geen mail van GLS dat er een pakket onderweg zou zijn.
Mijn boefje is liev!
Persoonlijk zou ik het geduld niet hebben om laminaat (met name in de lengte) bij te zagen met zo'n multi-tool. Vooral beter laminaat gaat dat heel lang duren en heel veel zaagjes kosten. Laatst paar kamers met decoupeerzaag gedaan en toen ging ik bij de lange stukken al verlangen naar een cirkelzaagOjjorz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:52:
Ik heb nieuw gereedschap nodig en twijfel over het volgende:
- Een losse decoupeerzaag https://www.gereedschapce...-variabel-060158g000.html en losse schuurmachine https://www.gereedschapce...hine-100w-06033b7000.html.
of
- Een betere multi-tool waarmee ik beide zou kunnen https://www.gereedschapce...fer-350w-72295261000.html
Ik ben geen grote klusser, maar heb de tool(s) nodig om laminaat te leggen, een trap te schuren en vloerbedekking te verwijderen incl lijmresten. Het laminaat moet dus soms worden ingekort of bijgezaagd.
Iemand die hier wat zinnigs over kan roepen?
[ Voor 8% gewijzigd door Nivado op 24-03-2020 11:02 ]
Verwijderd
Persoonlijk zou ik ze alle drie doen.Ojjorz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:52:
- Een losse decoupeerzaag https://www.gereedschapce...-variabel-060158g000.html en losse schuurmachine https://www.gereedschapce...hine-100w-06033b7000.html.
of
- Een betere multi-tool waarmee ik beide zou kunnen https://www.gereedschapce...fer-350w-72295261000.html
Ik ben geen grote klusser, maar heb de tool(s) nodig om laminaat te leggen, een trap te schuren en vloerbedekking te verwijderen incl lijmresten. Het laminaat moet dus soms worden ingekort of bijgezaagd.
Een multi-tool is in principe geen vervanger van een decoupeerzaag. Met een multitool kan je namelijk geen bochten maken.Ojjorz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:52:
of
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Gelukkig heb ik een fijne handzaag. Voor een cirkel- of afkortzaag kom ik gewoon klusjes te kort. Die ga ik dan 1x gebruiken terwijl ik alsnog een decoupeerzaag nodig heb voor de moeilijke hoekjes. Zou best 10 apparaten willen, maar ik moet ook keuzes maken.dragonhaertt schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:57:
Voor laminaat afkorten zou ik sowieso liever een degelijke handzaag hebben dan een decoupeerzaag.
Decoupeerzaag is om moeilijke vormpjes te zagen, niet voor rechte lijnen.
Voor het afkorten is een handzaag, cirkelzaag of afkortzaag het makkelijkst.
Andere optie, wel ietsjes duurder:Ojjorz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:17:
Thanks voor de inzichten. Jullie merken aan mijn vraag al dat ik er echt weinig verstand van heb. Ik ga in ieder geval dan voor 2 losse apparaten en mogelijk dan alsnog de multitool erbij (wel een goedkopere).
[ Voor 4% gewijzigd door Twijfels op 24-03-2020 12:12 ]
Ik heb voor het laminaat veel gebruikgemaakt van mijn 13cm handcirkelzaag (een goedkope Pattfield van de Hornbach). Met een goed blad erin is dat handzaam en redelijk nauwkeurig voor rechte lijnen.dragonhaertt schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:57:
Voor laminaat afkorten zou ik sowieso liever een degelijke handzaag hebben dan een decoupeerzaag.
Een handzaag wordt snel bot doordat laminaat zo hard is. Afgelopen weekend 44m2 laminaat gelegd met een decoupeerzaag met een paar speciale laminaatzaagjes. En met een blokhaak of een (al danniet namaak) speedsquare zaag je snel, makkelijk, recht en haaks.dragonhaertt schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:57:
[ Voor 34% gewijzigd door hansvk op 24-03-2020 14:23 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Wel beetje afhankelijk van type laminaat zo'n snijder. Vorig jaar geprobeerd maar bleek dat een type laminaat te dik was en andere type waren de planken te breed. Dus ik was er snel van genezen en gewoon toch maar gaan zagen met voornamelijk de decoupeer, en inderdaad binnen met stofzuiger en niks aan het handje.loeberce schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:24:
Leuk dat zagen van laminaat voor het afkorten, maar niets gaat boven een laminaatsnijder. Geen stof, altijd haaks, geen botte zaagbladen/zaagjes en heel snel. En omdat de laminaatsnijder meeverhuisd door de kamer als je werkt hoef je nooit ver te lopen. Ik moet er niet aan denken dat ik voor 100m2 laminaat voor elke plank naar buiten moest om te zagen.
Ik heb er eentje gehuurd bij de lokale praxis. Lengterichting afkorten heb ik met een cirkelzaag gedaan en de kleine hoekjes rondom deurpost of verwarmingsbuis met de decoupeerzaag.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Met een boorhamer kom je overall zo'n beetje doorheenST10©DE schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:20:
Ons huis en garage is van baksteen. Harde baksteen. Met de oude Aeg klopboor krijg ik er geen gaten in. Ik wil dus eenboormachine hebben die door die bakstenen komt. In eerste instantie dacht ik aan een klopboor en kwam uit op de Dewalt DCD 996 omdat ik al twee apparaten van Dewalt op 18v heb.
Echter, nu lees ik hier dat een klopboor weinig toegevoegde waarde heeft en je beter gelijk voor een boorhamer kan gaan ? Daar kwam ik vervolgens uit op een Dewalt D25134 of een Bosch 2-26 F.
Wat is nu een goede keuze?
Float like a butterfly, sting like a bee.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Boorhamer is ook erg fijn voor de oren en voor de buren. Gaat als de bliksem in baksteen hoor.Orion84 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:57:
Als je met een klopboor je bakstenen niet inkomt dan zou ik in eerste instantie je boortjes verdenken, of die boormachine is gewoon niet meer in orde. Voor baksteen heb je echt geen boorhamer nodig. Sterker nog, als je gaten door een muur heen wilt boren loop je met een boorhamer flink meer kans dat je een flink stuk steen uit de muur slaat op het moment dat je door de muur breekt.
Een boorhamer is voor beton, om de kiezels te breken. Heb je geen beton, dan heb je normaalgesproken ook geen boorhamer nodig.
Opzich is het best prettig om zoveel mogelijk stof buiten te houden, en tijdens het leggen niet de hele tijd stoffige lucht in uur moeten ademen. Zeker het ultrafijne mdfstof schijnt erg slecht voor je te zijn.MLLL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:30:
Waarom buiten zagen? Stofzuiger door het hok heen als je klaar bent en je bent spekkoper.
Er zijn bakstenen die net zo hard als beton zijn, dus die vlieger gaat niet altijd op.Orion84 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:57:
Als je met een klopboor je bakstenen niet inkomt dan zou ik in eerste instantie je boortjes verdenken, of die boormachine is gewoon niet meer in orde. Voor baksteen heb je echt geen boorhamer nodig. Sterker nog, als je gaten door een muur heen wilt boren loop je met een boorhamer flink meer kans dat je een flink stuk steen uit de muur slaat op het moment dat je door de muur breekt.
Een boorhamer is voor beton, om de kiezels te breken. Heb je geen beton, dan heb je normaalgesproken ook geen boorhamer nodig.
Verwijderd
Dat noemen ze dan ook wel betonklinkers.MLLL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 05:17:
[...]
Er zijn bakstenen die net zo hard als beton zijn, dus die vlieger gaat niet altijd op.
[ Voor 4% gewijzigd door BlauweFles op 25-03-2020 08:31 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Nivado op 25-03-2020 09:56 ]
En als je daar een boorhamer op zet, versplinteren ze. Bovendien wordt daar toch niet mee gebouwd maar alleen bestraat, toch?Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:12:
[...]
Dat noemen ze dan ook wel betonklinkers.
Dat is een goede mogelijkheid. Dan zou dit een goede optie zijn?deepbass909 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:14:
[...]
En als je daar een boorhamer op zet, versplinteren ze. Bovendien wordt daar toch niet mee gebouwd maar alleen bestraat, toch?
Wat ik eerder vermoed is dat @ST10©DE gewoon een versleten klopmechaniek heeft in z'n klopboor. Die dingen hebben geen eeuwig leven en op een gegeven moment is het weinig meer dan trillen dat het nog doet.
Een goede klopboor in combinatie met goede boren komt ook echt beton wel in, het kost alleen wat meer moeite en tijd. Alleen betonijzer kan heel vervelend zijn, maar daar komt een hamer ook niet doorheen.
[ Voor 8% gewijzigd door ST10©DE op 25-03-2020 12:46 ]
Beste heer/mevrouw,
Bedankt voor uw aanvraag.
Helaas geldt de garantie ‘voor altijd de laagste prijs’ in dit geval niet. Amazon heeft geen nederlands BTW nummer.
Deze informatie kunt u terugvinden via volgende link :https://www.amazon.nl/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909000 en via de bijlage hebben wij u een afbeelding toegevoegd, welke landen aangesloten zijn bij amazon
Conform de voorwaarden:exponential schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:09:
Gister geprobeerd om de laagste prijs garantie te claimen bij Hornbach online shop. Sinds Amazon.nl bestaat zou je zeggen dat ze nu wel met Amazon.nl matchen. Helaas:
[...]
De prijsgarantie geldt voor prijzen van concurrenten die hun winkel in ons land, op basis van de hier geldende wetten en belastingen runnen en ook voor garantie en service bereikbaar zijn. Daarom geldt dit niet voor prijzen van vrije handelaren, buitenlandse leveranciers of particulieren, die een keer een artikel verkopen.
Als mede DeWalt-bezitter ben ik op meelees-advies een Bosch GBH 2-28 F (boorhamer) en Bosch GSB 21-2 RCT (klopboor). Geen spijt van. Edit: al een DCD796 gehaald zie ik,ST10©DE schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:20:
Ons huis en garage is van baksteen. Harde baksteen. Met de oude Aeg klopboor krijg ik er geen gaten in. Ik wil dus eenboormachine hebben die door die bakstenen komt. In eerste instantie dacht ik aan een klopboor en kwam uit op de Dewalt DCD 996 omdat ik al twee apparaten van Dewalt op 18v heb.
Echter, nu lees ik hier dat een klopboor weinig toegevoegde waarde heeft en je beter gelijk voor een boorhamer kan gaan ? Daar kwam ik vervolgens uit op een Dewalt D25134 of een Bosch 2-26 F.
Wat is nu een goede keuze?
[ Voor 31% gewijzigd door wheel op 25-03-2020 14:41 ]
Als ik bij amazon.de bestel (en hij dus ook fulfilled door amazon is) zit daar gewoon een factuur met nederlands btw-nummer bij. Wel apart downloaden (ná verzending) in je besteloverzicht.exponential schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:09:
Gister geprobeerd om de laagste prijs garantie te claimen bij Hornbach online shop. Sinds Amazon.nl bestaat zou je zeggen dat ze nu wel met Amazon.nl matchen. Helaas:
[...]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Goede tip, ja. Check via http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=nl:Illusion schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:50:
[...]
Als ik bij amazon.de bestel (en hij dus ook fulfilled door amazon is) zit daar gewoon een factuur met nederlands btw-nummer bij. Wel apart downloaden (ná verzending) in je besteloverzicht.
Lidstaat NL
BTW-nummer NL 815158464B01
Naam AMAZON EU SARL, DUTCH BRANCH
Adres
MR. TREUBLAAN 00007
1097DP AMSTERDAM
[ Voor 6% gewijzigd door wheel op 25-03-2020 15:17 ]
Die Bosch boorhamer heb ik ook gehaald. Via ibood is deze regelmatig voor een scherpe prijs te krijgen. Ik was 165 euro kwijt inclusief verzending!wheel schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:35:
[...]
Conform de voorwaarden:
[...]
[...]
Als mede DeWalt-bezitter ben ik op meelees-advies een Bosch GBH 2-28 F (boorhamer) en Bosch GSB 21-2 RCT (klopboor). Geen spijt van. Edit: al een DCD796 gehaald zie ik,
Bedankt voor de reacties! Paar keer vergeten te bellen overdag en dan gisterenavond toch het apparaat uit elkaar gehaald. Helaas is het duidelijk het duurste onderdeel dat versleten is (ca. 100 euro). Kostentechnisch dus eigenlijk niet interessant om te repareren. Denk nog over een mogelijkheid de slipkoppeling in zijn geheel te blokkeren (voor beitelen is die toch niet nodig) maar het materiaal is uiteraard erg hard waardoor bewerken lastig is..decipherer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:31:
Zojuist is mijn metabo UHE 22 multi overleden. De slipkoppeling slipt nu zo snel door dat er zelfs niet meer mee te beitelen valt. In de boorstand houd ik de kop met de hand eenvoudig tegen. Ik heb al een andere boorhamer besteld, maar ik wil toch graag kijken of ik deze kosteneffectief kan repareren want onderdelen zijn op zich goed verkrijgbaar.
Ik heb de machine nog niet uit elkaar gehaald maar hoopte dat iemand hier misschien ervaring mee had en me kan vertellen welk onderdeel ik moet vervangen. Ik zie namelijk op kruis.nl dat de gehele veiligheidskoppeling ca 100 euro kost en de koppelingshuls ca 14 euro. Maar misschien is het ook wel gewoon de schotelveer van 1.52 die versleten is, wat het een erg goedkope reparatie zou maken.
Dus, iemand die weet welk onderdeel normaal versleten is als de slipkoppeling doorslipt bij een metabo boorhamer?
De beste ideeën komen als je bezig bent.
Ja inderdaadjichem schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:01:
Is het jullie ook opgevallen dat als je achter je accu aangaat bij makita ze de aanvraag 5 minuten later accepteren? Ook als je hem gister hebt aangevraagd...
19-02 mail gestuurd over de statusU bent bij stap 2: de bevestiging van uw inschrijving.
Wij controleren uw gegevens en binnenkort hoort u van ons of uw inschrijving is goedgekeurd.
Nadat u de goedkeurings-e-mail heeft ontvangen, voltooien wij uw inschrijving en ontvangt u binnen 5 weken uw cadeau.
28-02 afgehaald.U bent bij stap 3: uw inschrijving is goedgekeurd.
Volgens onze actievoorwaarden ontvangt u binnen 5 weken uw cadeau.
Erg fijn die rolmaat, zo te zien hetzelfde als de Sola Pro-tm'sAppie Heijn schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:27:
Vandaag weer leuk speelgoed binnengekregen
[Afbeelding]
[YouTube: Mafell Spannzwinge F-SZ 180 MM]
2x Mafell eenhandsklem voor het vastzetten van de geleiderail (ook normaal te gebruiken natuurlijk)
2x bessey eenhand lijmtang
Hultafors Markeerpotlood (heerlijk in gebruik)
Hultafors Rolmaat 8M
Hoe werk je er dan mee, met gipsplaten?Appie Heijn schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:39:
@Raymond
Deze rolt vrij. Vergrendelen doe je met de knop.
Ik heb ook nog een Hultafors Talmeter 3M die werkt wel zoals jij beschrijft. Ideaal ding met gipsplaten
Ja Mafell is qua prijzen om te janken. Deze wou ik nog hebben en nog een fijntand zaagblad erbij dan ben ik wel even voorzien.Twijfels schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:50:
[...]
Erg fijn die rolmaat, zo te zien hetzelfde als de Sola Pro-tm's![]()
Zo'n mafell klem zou mij ook wel goed uitkomen met de Bosch geleiderails, maar allejezus, €80 voor 2 van die simpele klemmen, dat ze het er voor durven vragen...
Op de talmeter zit een mesje. Die kerft prima in de gipsvezelplaat. Hout lukt ook wel. Vervolgens met de handzaag over de kraslijn heen.
[ Voor 44% gewijzigd door Appie Heijn op 26-03-2020 19:13 ]
Ik dacht dat de Mafell en Bosch rails volledig identiek waren, afgezien van kleur en prijs (omdat er Mafell op staat ofzoAppie Heijn schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:05:
[...]
Ja Mafell is qua prijzen om te janken. Deze wou ik nog hebben en nog een fijntand zaagblad erbij dan ben ik wel even voorzien.
Kan je op de Bosch rails niet andere klemmen gebruiken? Ik weet van mijn mafell rails dat alleen deze klemmen compatible zijn. De bosch en mafell zijn nagenoeg gelijk, alleen hier zit volgens mij een verschil in.
[ Voor 21% gewijzigd door kabeltjekabel op 26-03-2020 20:23 ]
Uit ervaring weet ik dat die van de FSN140 niet op de nieuwe passen, had ze ooit besteld bij Amazon en kwam er toen achter dat dat niet ging werkenjichem schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:29:
Mijn bosch klemmen gebruik ik tegenwoordig op mijn makita rail. Dit waren wel de klemmen voor de fsn140, ik weet niet of die afwijken van het nieuwe bosch systeem. (wel draaiklemmen overigens)
Dan zal dat het grote verschil zijn. De oude klemmen passen dus wel op de makita railTwijfels schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:10:
[...]
Uit ervaring weet ik dat die van de FSN140 niet op de nieuwe passen, had ze ooit besteld bij Amazon en kwam er toen achter dat dat niet ging werken
Dat Hultafors potlood is een mooi ding en heeft qua ontwerp een paar voordelen op de Pica Dry. Pas alleen op met stof en gruis. Ik heb er al een die kapot is gegaan na een maand, waar m'n Pica na jaren gebruik nog werkt. Ik weet niet wat het precies is, maar het mechanisme is erg gevoelig voor stof.Appie Heijn schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:27:
Vandaag weer leuk speelgoed binnengekregen
[Afbeelding]
[YouTube: Mafell Spannzwinge F-SZ 180 MM]
2x Mafell eenhandsklem voor het vastzetten van de geleiderail (ook normaal te gebruiken natuurlijk)
2x bessey eenhand lijmtang
Hultafors Markeerpotlood (heerlijk in gebruik)
Hultafors Rolmaat 8M
[ Voor 22% gewijzigd door Norinco op 27-03-2020 22:07 ]
Verwijderd
Staat er overal bij. 5ah.Norinco schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:58:
Hallo,
Ik zit te kijken naar ene bouwradio DMR112 van Makita alleen zie ene behoorlijk verschil tussen de prijs die Mtools hanteert en Toolmax, bijna €40. Is Mtools een dure zaak? Beide zijn makita dealer.
Verder weet iemand welke accu je krijg van Makita bij deze radio? Hij is geschikt voor zowel de 10,8 als de 18V accu's.
Blijkbaar.Norinco schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:58:
Hallo,
Ik zit te kijken naar ene bouwradio DMR112 van Makita alleen zie ene behoorlijk verschil tussen de prijs die Mtools hanteert en Toolmax, bijna €40. Is Mtools een dure zaak? Beide zijn makita dealer.
Dat staat er duidelijk bij op makita.nlVerder weet iemand welke accu je krijg van Makita bij deze radio? Hij is geschikt voor zowel de 10,8 als de 18V accu's.
Vraag: Is hij 10,8V of 18V? Antwoord: 5Ah Duh!
Heb je ook zo'n mooie samenvatting van de Makita accuboormachinesdeepbass909 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 23:21:
[...]
[hele mooi samenvatting van Makita slagschroevendraaiers]
Volgens mij is toolmax vooral heel goedkoop met accu machines. Hoewel de ddf482 sinds ik hem kocht weer duurder geworden is. Blij dat ik er net 2 had gekocht.Norinco schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:58:
Hallo,
Verder weet iemand welke accu je krijg van Makita bij deze radio? Hij is geschikt voor zowel de 10,8 als de 18V accu's.
Verwijderd
Ja? Of heb jij de eerste 5ah 10,8V al voorbij zien komen?Nivado schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:44:
[...]
Blijkbaar.
[...]
Dat staat er duidelijk bij op makita.nl
[...]
Vraag: Is hij 10,8V of 18V? Antwoord: 5Ah Duh!
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2020 11:30 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq