Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:03
Gisteren bij de hornbach voor €107.06 Een ddf484zj mee genomen :-) prima prijs!
Nu wachtende de accu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:50

Vliegvlug

Flight Simple

kabeltjekabel schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:39:
@Vliegvlug; Engels ventiel, of zoals we dat hier noemen; Hollands ventiel is echt een plaag. Ik heb al jaren geleden alles gesaneerd; heb nu alles met autoventiel, op 1 fiets met dunne ventielboring in de velg na; die heeft Frans ventiel. Voordeel is ook dat je bij elk pompstation je fietsbanden kunt oppompen. En het tuig dat voor de grap je ventielen jat of je banden leeg laat lopen weten niet hoe autoventiel werkt, dus dat scheelt ook.
Als er binnenbanden lek zijn zal ik er eens over nadenken om ze te vervangen door versies met een autoventiel.

Heeft naast de voordelen natuurlijk ook wel een nadeel, op andere plekken dan een tankstation vind je eerder handpompen voor de normale ventielen zoals juist op school en sta je met lege handen met een autoventiel. Is natuurlijk op te lossen door altijd een adapter mee te nemen.
Banden met hollands ventiel kun je 1:1 vervangen door banden met autoventiel. Schwalbe noemt het bij de binnenbanden DV (Dom Ventiel; het Hollands ventiel dus) en AV (autoventiel)
Schwalbe noemt het DV naar Dunlop Ventiel ;)
JB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:22:
[...]

Die dingen zijn wel erg aanlokkelijk. Vooral met een zwembad oid maar continue blazen al door iemand getest? Is die 5 min dan ook een "lock" :? Mijn compressor is niet zo makkelijk naar buiten te rijden en inderdaad een gratis accu... @Vliegvlug jij dat ding al een beetje verkracht inmiddels?
Voor een zwembad of luchtbed kan je beter wat anders kopen wat gemaakt is om snel grote volumes lucht te verplaatsen met weinig druk, een luchtbedpomp bijv. ;)

Deze Makita DMP180 is voor kleinere volumes en hogere druk.

Staat ook in de handleiding:
U kunt kleine voorwerpen, zoals een sportbal of opblaasband, oppompen

Verder ook nog onderstaande tekst die aangeeft dat het apparaat daar niet echt voor gemaakt is:

KENNISGEVING: Bij het oppompen van een opblaasband geeft de drukmeter geen nauwkeurige waarde weer omdat de druk van de opblaas- band lager is dan 20 kPa (3 psi). Gebruik bij het oppompen van een opblaasband niet de waarde op de drukmeter, maar pomp de opblaasband op door de staat van de opblaasband te controleren.

Daar heb ik deze Makita pomp dan ook niet voor gekocht want ik heb al een luchtbedpomp, die overigens meer herrie maakt.

Dus nee, ik heb mijn nieuwe Makita pomp nog niet misbruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Vliegvlug schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Als er binnenbanden lek zijn zal ik er eens over nadenken om ze te vervangen door versies met een autoventiel.
Dan zou ik die maar vast op voorraad leggen, want de verkrijgbaarheid is wat slecht...

Ik heb voor al m'n fietsen reservebanden liggen; 16" met Autoventiel, 20" met Autoventiel, 28" met autoventiel en 28" met Frans ventiel.
Heeft naast de voordelen natuurlijk ook wel een nadeel, op andere plekken dan een tankstation vind je eerder handpompen voor de normale ventielen zoals juist op school en sta je met lege handen met een autoventiel. Is natuurlijk op te lossen door altijd een adapter mee te nemen.
Euh ja. Adapter of zelf pompje meenemen. Brompton vouwfietsen worden standaard geleverd met een pompje voor autoventiel. Een beetje moderne fietspomp heeft een kop die voor alles werkt.
[...]

Schwalbe noemt het DV naar Dunlop Ventiel ;)
Ik weet het, maar ik kon het niet laten >:)
[...]

Voor een zwembad of luchtbed kan je beter wat anders kopen wat gemaakt is om snel grote volumes lucht te verplaatsen met weinig druk, een luchtbedpomp bijv. ;)

Deze Makita DMP180 is voor kleinere volumes en hogere druk.

Staat ook in de handleiding:
U kunt kleine voorwerpen, zoals een sportbal of opblaasband, oppompen

Verder ook nog onderstaande tekst die aangeeft dat het apparaat daar niet echt voor gemaakt is:

KENNISGEVING: Bij het oppompen van een opblaasband geeft de drukmeter geen nauwkeurige waarde weer omdat de druk van de opblaas- band lager is dan 20 kPa (3 psi). Gebruik bij het oppompen van een opblaasband niet de waarde op de drukmeter, maar pomp de opblaasband op door de staat van de opblaasband te controleren.

Daar heb ik deze Makita pomp dan ook niet voor gekocht want ik heb al een luchtbedpomp, die overigens meer herrie maakt.

Dus nee, ik heb mijn nieuwe Makita pomp nog niet misbruikt :+
Laatst nog een luchtbed opgepompt met een normale Miele stofzuiger. Handschoenen aan, slang op het uitlaatfilter zetten en de rest afdekken. Werkt heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Appie Heijn schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:51:
@deepbass909 puur hobbymatig, mss dat ik nog wat tegen ga komen tijdens de verbouwing. Probleem was nu meer dat ik de slagmoersleutel voor 7 tientjes gekocht had, echter heb ik geen passende doppen erbij. En een setje handgereedschap is wat mij betreft nooit weg.
Dan zou ik gewoon lekker voor een standaard setje gaan en krachtdoppen links laten liggen.

Ik heb krachtdoppen voor m'n Makita en omdat ik een complete auto ga reviseren en dus het spul veel ga gebruiken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 08:50
CappieL schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:53:
Waar kopen jullie frezen voor de boven-/kantenfrees? Ik ben een beginnende klusser en hoor verschillende adviezen: koop een set, want zo kun je lekker proberen t.o.v. koop alleen de frezen die je nodig denkt te hebben/nodig hebt en koop kwaliteit.

Wat is jullie advies?
Ik ben uiteindelijk voor een setje gegaan, vandaag al wat mee gespeeld i.c.m. Makita DRT50. Lekker licht apparaatje.

Nieuwe freesjes koop ik wel wanneer ik ze nodig heb (of wanneer de huidige niet meer bevallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Thanks.

Heb vannacht in de laatste 5 minuten toch nog maar de vrij complete Gedore Red besteld.
https://www.gereedschapce...-1-4-3-8-1-2-3300058.html

Scheelt maar een paar euro trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Appie Heijn op 22-03-2020 07:56 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Laatst online: 22:29
Zojuist is mijn metabo UHE 22 multi overleden. De slipkoppeling slipt nu zo snel door dat er zelfs niet meer mee te beitelen valt. In de boorstand houd ik de kop met de hand eenvoudig tegen. Ik heb al een andere boorhamer besteld, maar ik wil toch graag kijken of ik deze kosteneffectief kan repareren want onderdelen zijn op zich goed verkrijgbaar.
Ik heb de machine nog niet uit elkaar gehaald maar hoopte dat iemand hier misschien ervaring mee had en me kan vertellen welk onderdeel ik moet vervangen. Ik zie namelijk op kruis.nl dat de gehele veiligheidskoppeling ca 100 euro kost en de koppelingshuls ca 14 euro. Maar misschien is het ook wel gewoon de schotelveer van 1.52 die versleten is, wat het een erg goedkope reparatie zou maken.

Dus, iemand die weet welk onderdeel normaal versleten is als de slipkoppeling doorslipt bij een metabo boorhamer?

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou morgen Kruis even bellen. Die hebben een eigen technische dienst en repareren zelf ook, kunnen het vermoedelijk zo zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Krijg net m'n accu van Makita thuisgestuurd. Is dit vanwege Corona?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:59

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Zelfde hier. Vermoed van wel. Wel slordig dat de bezorger hem gewoon op de oprit slingerde en niet eens aanbelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
Omdat ik over wilde op makita heb ik in de afgelopen dagen een aantal machines gekocht ivm de accu actie.
Elke machine liet ik afleveren op een postnl punt, elke machine kwam keurig netjes thuis op de mat.
Ik heb een vermoeden dat ze het liever niet hebben inderdaad

*edit: overigens wat zijn die mboxen een hel om open te krijgen zeg, ik ben toch meer van de sortimo koffers.

[ Voor 17% gewijzigd door jichem op 23-03-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier vandaag ook 2 accu's bezorgd; bezorger zat wel even flink te rekken tijdens de overdracht. :P

Voor de geïnteresseerden; 11 februari ingediend/bevestiging, goedkeuring op 11 maart en dus vandaag bezorgd.

EDIT: ik wou de 2 machines ook op de website van Makita registeren; maar daar staat:
Wanneer je een actieregistratie invoert, worden de ingevoerde machines (na goedkeuring) automatisch ook geregistreerd voor aanvullende garantie.
Dat is niet gebeurd, zelf dan maar toevoegen?

[ Voor 41% gewijzigd door Piet91 op 23-03-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
jichem schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:52:
Omdat ik over wilde op makita heb ik in de afgelopen dagen een aantal machines gekocht ivm de accu actie.
Elke machine liet ik afleveren op een postnl punt, elke machine kwam keurig netjes thuis op de mat.

*edit: overigens wat zijn die mboxen een hel om open te krijgen zeg, ik ben toch meer van de sortimo koffers.
Probeer een beetje WD40 op de sluiting te spuiten. Hielp bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jichem schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:52:

Beetje vaseline op de sluitingen. En naarmate je ze meer gebruikt gaan ze makkelijker open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Dat vermoedde ik al wel, de boormachines gaan sowieso niet in de kisten dus die mogen op mp. De invalzaag maar eens gaan smeren!

Nu maar hopen dat de accus enigzins snel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

decipherer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:31:
Zojuist is mijn metabo UHE 22 multi overleden. De slipkoppeling slipt nu zo snel door dat er zelfs niet meer mee te beitelen valt. In de boorstand houd ik de kop met de hand eenvoudig tegen. Ik heb al een andere boorhamer besteld, maar ik wil toch graag kijken of ik deze kosteneffectief kan repareren want onderdelen zijn op zich goed verkrijgbaar.
Ik heb de machine nog niet uit elkaar gehaald maar hoopte dat iemand hier misschien ervaring mee had en me kan vertellen welk onderdeel ik moet vervangen. Ik zie namelijk op kruis.nl dat de gehele veiligheidskoppeling ca 100 euro kost en de koppelingshuls ca 14 euro. Maar misschien is het ook wel gewoon de schotelveer van 1.52 die versleten is, wat het een erg goedkope reparatie zou maken.

Dus, iemand die weet welk onderdeel normaal versleten is als de slipkoppeling doorslipt bij een metabo boorhamer?
wat @The Eagle zegt......ff Kruis bellen en als die je niet zo 1,2,3 kunnen helpen, zo van eeen afstand dan kun je het goedkope setje (dus de huls en schotelveer) natuurlijk kopen en hopen dat het over is.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Piet91 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:05:
Hier vandaag ook 2 accu's bezorgd; bezorger zat wel even flink te rekken tijdens de overdracht. :P

Voor de geïnteresseerden; 11 februari ingediend/bevestiging, goedkeuring op 11 maart en dus vandaag bezorgd.

EDIT: ik wou de 2 machines ook op de website van Makita registeren; maar daar staat:

[...]

Bij mij is het wel gebeurd, waardoor ik nu 2 keer m'n slagschroevendraaier in de registratie heb staan. Maar zelf toevoegen kan altijd en gaat vrij eenvoudig.
Fraggert schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:53:
[...]

wat @The Eagle zegt......ff Kruis bellen en als die je niet zo 1,2,3 kunnen helpen, zo van eeen afstand dan kun je het goedkope setje (dus de huls en schotelveer) natuurlijk kopen en hopen dat het over is.
En zorg dat je het goede vet in huis hebt (zo goed als zeker molybdeenvet).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:27

BrZ

Piet91 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:05:

[...]

Ik heb dat ook gehad, maar bij het handmatig toevoegen kreeg ik de melding dat het nummer al in gebruik was oid. Klantenservice van Makita heeft 'm toen voor mij toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:08:
Bij mij is het wel gebeurd, waardoor ik nu 2 keer m'n slagschroevendraaier in de registratie heb staan. Maar zelf toevoegen kan altijd en gaat vrij eenvoudig.
BrZ schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:33:
Ik heb dat ook gehad, maar bij het handmatig toevoegen kreeg ik de melding dat het nummer al in gebruik was oid. Klantenservice van Makita heeft 'm toen voor mij toegevoegd.
Ik zie dat ik al te laat ben; je moet binnen een maand registeren.
Maar heb dat nooit gedaan gezien Makita aangeeft dit zelf automatisch te doen.

Zal wel even een bericht naar Ike sturen op hun site.

EDIT: Supersnel antwoord van Makita.
Eens in de 14 dagen worden alle machines voor garantie toegevoegd. Mits hetzelfde email adres gebruikt is waar ook het account op staat. Anders wordt er een nieuw account aangemaakt.
Als ik geduld heb kan ik handmatig toevoegen met latere datum en kopie doorsturen van aankoop met toelichting. Maar ik heb wel geduld, ik denk dat ik verschillende mailadressen heb gebruikt.

Nu denk ik op zoek naar een bitset voor de DTD155...

[ Voor 24% gewijzigd door Piet91 op 23-03-2020 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:50
geen probleem voor de accu dat hij daar geen 90 ex btw is?
Bestel hem wel voor de gratis accu. Gaat zijn nut (luiheid) vast wel ergens behouden :+ .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
deWit schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:38:
Zelfde hier. Vermoed van wel. Wel slordig dat de bezorger hem gewoon op de oprit slingerde en niet eens aanbelde.
Hier belde hij aan, vroeg hij de laatste cijfers van m'n telefoonnummer ter bevestiging en liet toen het pakketje netjes op afstand achter. Sowieso merk ik dat alle bezorgers (AH, pakketjes en thuisbezorgd) zich goed houden aan de afstand.

Nou moet ik zeggen dat ik als voormalig randstadbewoner sowieso verrast ben door de relatieve rust waarmee ze hier pakketjes bezorgen. In Utrecht stond de bezorger altijd met armen vol pakjes bij drie huizen tegelijk aan te bellen.
alaintje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:27:
[...]

geen probleem voor de accu dat hij daar geen 90 ex btw is?
Bestel hem wel voor de gratis accu. Gaat zijn nut (luiheid) vast wel ergens behouden :+ .
Het gaat om de adviesprijs en die is boven de €90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29
Ik ben op zoek naar een stofzuiger voor in m'n klushok. Zal niet dagelijks worden gebruikt.
Nu twijfel ik tussen de Makita VC2512L, Karcher WD 3 P en Karcher WD 5 P.

Kwa prijs maakt het niet veel. Voordeel van de WD5P is de mogelijkheid om het filter te reinigen in de machine. De grotere tank is voor mij niet zo van belang. Het is misschien eerder een nadeel omdat de machine groter is.
Op papier is de Makita het stilst.

Heeft iemand ervaring met Makita en Karcher machines en een onderbouwde voorkeur voor 1 van de 2 merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Ik heb geen ervaring met de makita, enkel met de karcher wd5p.
En die doet wat hij moet doen en doet het prima. Lawaai maakt hij zeker, ik gebruik hem zelf icm andere machines via autostart dus altijd gehoorbescherming op.
Hij heeft tot nu toe alles overleeft in de afgelopen 4 jaar, ook op de excenter over de gipsmuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Lexo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:25:
Ik ben op zoek naar een stofzuiger voor in m'n klushok. Zal niet dagelijks worden gebruikt.
Nu twijfel ik tussen de Makita VC2512L, Karcher WD 3 P en Karcher WD 5 P.

Kwa prijs maakt het niet veel. Voordeel van de WD5P is de mogelijkheid om het filter te reinigen in de machine. De grotere tank is voor mij niet zo van belang. Het is misschien eerder een nadeel omdat de machine groter is.
Op papier is de Makita het stilst.

Heeft iemand ervaring met Makita en Karcher machines en een onderbouwde voorkeur voor 1 van de 2 merken?
Hier ging de keuze tussen de Makita en de Karcher WD6 Premium; die laatste is sterk vergelijkbaar met de WD 5 P (als je het tenminste niet over de WD 5 Premium hebt; die mist namelijk een stopcontact).

IMHO voordeel van de Karcher was de regelbare zuigkracht en een stopcontact dat spanning levert zonder dat aangesloten apparaat (schuurmachine o.i.d.) aan hoeft te staan. En eventueel die afvoerdop als je water zuigt.
EDIT: de Makita zuiger spring aan als je stopcontact gebruikt.

Voordeel van de Makita was de goede ervaringen van gebruikers hier (ik geloof dat een heel aantal Tweakers in dit topic 'm heeft), de langere slang en hij is wat kleiner dan de Karcher.

Uiteindelijk de Makita gekozen omdat mij de bouwkwaliteit toch beter leek (ik las toch soms wat negatieve ervaringen hierover); naast het feit dat ik die hele constructie niet bijzonder stevig vind; met zo'n lompe losse handgreep en 5 kleine wieltjes.
Daarnaast leek mij de lange slang en compactere bouw handig.
Dat deze geen regelbare zuigkracht heeft is geen groot probleem gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Die Karcher WD 5 P lijkt dezelfde filters te hebben als de oude Festool CT 11/22/33/44/55 serie.. maar dan maar eentje in plaats van twee.

Stopcontact waarmee stofzuiger aangaat als je machine aangaat is wel handig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
Ik had de zaklamp als gratis cadeau bij mijn nieuwe multitool van Makita, zag hier op het forum de Makita compressor. Vond het een goed idee om deze aan te schaffen voor de accu zodat ik ook de lamp kan gebruiken O-) . Kreeg geen commentaar bij de baas thuis *O* , dus gelijk maar aangeschaft bij Prinsen te Veldhoven. :Y
Ohja, ook gelijk de accu aangevraagd.

[ Voor 5% gewijzigd door Norinco op 23-03-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:15
Heb zelf de Makita gekocht, beste investering tijdens mijn verbouwing :) Gebruik m zelfs in de kruipruimte. Kennis van mij heeft een Karcher (type weet ik niet) maar voelt imo minder robuust aan. Beide apparaten doen vast prima hun werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:15
Vandaag mijn tweedehands gekochte makita dc18rc oplader gebruikt. Klopt het dat deze behoorlijk herrie maakt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja. En rare deuntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 16:28
Hier nog een Makita, sinds dit weekend in dienst. Op dit moment heel tevreden van, maar goed, ook nog maar 1 keer gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 22:38
Karcher wd6 gebruiker hier.
Ben tevreden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Die je kan veranderen. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

JB

Cédric roelt!

Framoes schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:38:
Krijg net m'n accu van Makita thuisgestuurd. Is dit vanwege Corona?
Wanneer aangevraagd en zonder berichtgeving of :? O-) Verwacht er ook nog 3 namelijk..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
JB schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:48:
[...]

Wanneer aangevraagd en zonder berichtgeving of :? O-) Verwacht er ook nog 3 namelijk..
15 feb. En 2 maart mail dat het langer zou duren. Nu uit het niets ineens een accu binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Framoes schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:52:
[...]

15 feb. En 2 maart mail dat het langer zou duren. Nu uit het niets ineens een accu binnen.
De mail dat het langer zou duren heb ik ook sinds vorige week maar ik begrijp dus dat je ook geen mail meer hebt gehad dat alles goedgekeurd is?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
JB schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:53:
[...]

De mail dat het langer zou duren heb ik ook sinds vorige week maar ik begrijp dus dat je ook geen mail meer hebt gehad dat alles goedgekeurd is?
Wacht, ik zie dat ik 14 maart wel een bevestiging van goedkeuring heb gekregen. Geen mail van GLS dat er een pakket onderweg zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Framoes schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:19:
[...]
Geen mail van GLS dat er een pakket onderweg zou zijn.
GLS is sowieso wel bijzonder qua koeriersdienst, dus hopelijk gaat dat in drukkere tijden gewoon goed...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb nieuw gereedschap nodig en twijfel over het volgende:

- Een losse decoupeerzaag https://www.gereedschapce...-variabel-060158g000.html en losse schuurmachine https://www.gereedschapce...hine-100w-06033b7000.html.

of

- Een betere multi-tool waarmee ik beide zou kunnen https://www.gereedschapce...fer-350w-72295261000.html

Ik ben geen grote klusser, maar heb de tool(s) nodig om laminaat te leggen, een trap te schuren en vloerbedekking te verwijderen incl lijmresten. Het laminaat moet dus soms worden ingekort of bijgezaagd.

Iemand die hier wat zinnigs over kan roepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:18
Ojjorz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:52:

- Een losse decoupeerzaag https://www.gereedschapce...-variabel-060158g000.html en losse schuurmachine https://www.gereedschapce...hine-100w-06033b7000.html.

of

- Een betere multi-tool waarmee ik beide zou kunnen https://www.gereedschapce...fer-350w-72295261000.html

Ik ben geen grote klusser, maar heb de tool(s) nodig om laminaat te leggen, een trap te schuren en vloerbedekking te verwijderen incl lijmresten. Het laminaat moet dus soms worden ingekort of bijgezaagd.

Persoonlijk zou ik het geduld niet hebben om laminaat (met name in de lengte) bij te zagen met zo'n multi-tool. Vooral beter laminaat gaat dat heel lang duren en heel veel zaagjes kosten. Laatst paar kamers met decoupeerzaag gedaan en toen ging ik bij de lange stukken al verlangen naar een cirkelzaag :P

Je zou eventueel nog zo'n laminaatguillotine kunnen overwegen, die zijn voor paar tientjes te koop, maar dan blijven de lange einden een uitdaging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nivado
  • Laatst online: 17:19
@Ojjorz Een multitool is niet een apparaat dat andere apparaten vervangt, laat staan overbodig maakt. Het nut van multitools is het doen van deze zaken op een moeilijk beruikbare plekken.
Ik zou dus alleen een multitool kopen als je deze specifiek ergens voor nodig hebt. Nu zou ik voor een decouperzaag en een schuurmachine gaan.
Lijmresten verwijderen gaat dan wel weer top met een multitool.

[ Voor 8% gewijzigd door Nivado op 24-03-2020 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

of

Persoonlijk zou ik ze alle drie doen. :P Voor de muis zou ik alleen een andere kleur Bosch nemen. Multitool is bijzonder handig voor lastige kleine hoekjes, deurplinten en dat soort grappen.

Decoupeerzaag en multitool zijn verder prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

of

Een multi-tool is in principe geen vervanger van een decoupeerzaag. Met een multitool kan je namelijk geen bochten maken.

Qua schuren heb je met een gewone schuurmachine meer controle, minder risico op het veroorzaken van deuken, maar kan je met een multi-tool weer wat makkelijker op moeilijke plekjes komen maar is de lange body vaak onhandig.

Met de Fein pak je trouwens wel de Rolls Royce onder de multitools. Beter ga je niet vinden, maar duurder ook haast niet. Voor €100 minder kan je ook een Bosch blauw, Makita of Metabo krijgen die voor hobbymatig gebruik eigenlijk net zo goed zijn (of al overkill als ik naar mijn eigen Makita kijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Thanks voor de inzichten. Jullie merken aan mijn vraag al dat ik er echt weinig verstand van heb. Ik ga in ieder geval dan voor 2 losse apparaten en mogelijk dan alsnog de multitool erbij (wel een goedkopere).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:50

dragonhaertt

@_'.'

Voor laminaat afkorten zou ik sowieso liever een degelijke handzaag hebben dan een decoupeerzaag.
Decoupeerzaag is om moeilijke vormpjes te zagen, niet voor rechte lijnen.
Voor het afkorten is een handzaag, cirkelzaag of afkortzaag het makkelijkst.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

dragonhaertt schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:57:
Voor laminaat afkorten zou ik sowieso liever een degelijke handzaag hebben dan een decoupeerzaag.
Gelukkig heb ik een fijne handzaag. Voor een cirkel- of afkortzaag kom ik gewoon klusjes te kort. Die ga ik dan 1x gebruiken terwijl ik alsnog een decoupeerzaag nodig heb voor de moeilijke hoekjes. Zou best 10 apparaten willen, maar ik moet ook keuzes maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
Ojjorz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:17:
Thanks voor de inzichten. Jullie merken aan mijn vraag al dat ik er echt weinig verstand van heb. Ik ga in ieder geval dan voor 2 losse apparaten en mogelijk dan alsnog de multitool erbij (wel een goedkopere).
Andere optie, wel ietsjes duurder:
Ga voor een 12V decoupeerzaag: Bosch GST 12V-70 met 2x 3.0 Ah accu
Met daarmee de mogelijkheid om vervolgens de 12V multitool te kopen: GOP 12V-28 zonder accu's

Heb zelf de 12V decoupeerzaag ook sinds kort in mijn bezit en vind het echt een fantastisch apparaat. Zou zelf eerder nooit de decoupeerzaag pakken, maar juist omdat hij draadloos is werkt het soms toch wel lekker handig en snel :) Voordeel van 12V is dat het hele Bosch 12V assortiment wel erg mooi, klein en toch relatief sterk is. Uitbreiden als je de accu's dan al hebt is goed te doen qua prijs. Initieel kost deze optie je iets meer door de aankoop van accu's, maar het gebruiksgemak maakt dat in mijn ogen volledig goed.

Voor de schuurmachine zou ik dan de Bosch GSS 160-1 A Multi pakken. Helaas wat aan de prijs nu, is wel eens in de aanbieding voor <€100. Voordeel is dat je dan kan kiezen tussen drie zolen, en je dus zowel vlakschuur als delta hebt in één machine. Wisselen van de voet gaat door vier schroefjes los draaien. Vind het een erg fijne machine voor het geld. Uiteraard de schuurmachine wel bedraad aangezien je zo'n ding meestal lang in de hand hebt, en bij voorkeur ook de stofzuiger er toch aan hebt hangen.

Bijkomend voordeel hiervan is ook dat het allemaal in dezelfde L-Boxxen zit, wat opbergen en meenemen fijner maakt dan allemaal losse, niet koppelbare koffers die altijd weer een ander formaat hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Twijfels op 24-03-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb voor het laminaat veel gebruikgemaakt van mijn 13cm handcirkelzaag (een goedkope Pattfield van de Hornbach). Met een goed blad erin is dat handzaam en redelijk nauwkeurig voor rechte lijnen.
Ik hoefde gelukkig alleen maar rechte lijnen te zagen, dus heb uiteindelijk wel alles met cirkelzagen en multitools gedaan, maar bij complexe planken was dat wel even puzzelen over de volgorde van de zaagsnedes. Soms moet je dan namelijk een beetje "knabbelen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:37

MJV

Een handzaag wordt snel bot doordat laminaat zo hard is. Afgelopen weekend 44m2 laminaat gelegd met een decoupeerzaag met een paar speciale laminaatzaagjes. En met een blokhaak of een (al danniet namaak) speedsquare zaag je snel, makkelijk, recht en haaks.
Ook zonder speedsquare kun je langs een lijn prima haaks en recht genoeg zagen langs een lijn die je tekent met je winkelhaak. Het uiteinde van de plank verdwijnt toch onder de plint.

Heb een afkortzaag staan maar die heb ik niet eens meegenomen, zonde van het zaagblad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
Precies dat wat @MJV aangeeft. Afkortzaag werkt fijn maar je (dure) zaagblad speciaal voor laminaat is na een halve vloer (bij goed laminaat, bijv. gebruiksklasse 32 of 33) al bot heb ik gemerkt. Toen toch maar overgegaan op de decoupeerzaag en een stel (Bosch) zaagblaadjes voor laminaat.

[ Voor 34% gewijzigd door hansvk op 24-03-2020 14:23 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 11:36
Leuk dat zagen van laminaat voor het afkorten, maar niets gaat boven een laminaatsnijder. Geen stof, altijd haaks, geen botte zaagbladen/zaagjes en heel snel. En omdat de laminaatsnijder meeverhuisd door de kamer als je werkt hoef je nooit ver te lopen. Ik moet er niet aan denken dat ik voor 100m2 laminaat voor elke plank naar buiten moest om te zagen.

Ik heb er eentje gehuurd bij de lokale praxis. Lengterichting afkorten heb ik met een cirkelzaag gedaan en de kleine hoekjes rondom deurpost of verwarmingsbuis met de decoupeerzaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Waarom buiten zagen? Stofzuiger door het hok heen als je klaar bent en je bent spekkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 10:41
loeberce schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:24:
Leuk dat zagen van laminaat voor het afkorten, maar niets gaat boven een laminaatsnijder. Geen stof, altijd haaks, geen botte zaagbladen/zaagjes en heel snel. En omdat de laminaatsnijder meeverhuisd door de kamer als je werkt hoef je nooit ver te lopen. Ik moet er niet aan denken dat ik voor 100m2 laminaat voor elke plank naar buiten moest om te zagen.

Ik heb er eentje gehuurd bij de lokale praxis. Lengterichting afkorten heb ik met een cirkelzaag gedaan en de kleine hoekjes rondom deurpost of verwarmingsbuis met de decoupeerzaag.
Wel beetje afhankelijk van type laminaat zo'n snijder. Vorig jaar geprobeerd maar bleek dat een type laminaat te dik was en andere type waren de planken te breed. Dus ik was er snel van genezen en gewoon toch maar gaan zagen met voornamelijk de decoupeer, en inderdaad binnen met stofzuiger en niks aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18

ST10©DE

Dus.............

Ons huis en garage is van baksteen. Harde baksteen. Met de oude Aeg klopboor krijg ik er geen gaten in. Ik wil dus eenboormachine hebben die door die bakstenen komt. In eerste instantie dacht ik aan een klopboor en kwam uit op de Dewalt DCD 996 omdat ik al twee apparaten van Dewalt op 18v heb.

Echter, nu lees ik hier dat een klopboor weinig toegevoegde waarde heeft en je beter gelijk voor een boorhamer kan gaan ? Daar kwam ik vervolgens uit op een Dewalt D25134 of een Bosch 2-26 F.

Wat is nu een goede keuze?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
ST10©DE schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:20:
Ons huis en garage is van baksteen. Harde baksteen. Met de oude Aeg klopboor krijg ik er geen gaten in. Ik wil dus eenboormachine hebben die door die bakstenen komt. In eerste instantie dacht ik aan een klopboor en kwam uit op de Dewalt DCD 996 omdat ik al twee apparaten van Dewalt op 18v heb.

Echter, nu lees ik hier dat een klopboor weinig toegevoegde waarde heeft en je beter gelijk voor een boorhamer kan gaan ? Daar kwam ik vervolgens uit op een Dewalt D25134 of een Bosch 2-26 F.

Met een boorhamer kom je overall zo'n beetje doorheen :) en vaak kun je die ook in verschillende standen zetten (boren/hameren/hamer+boren etc).
Ik heb een Gamma Boorhamer, voor 8 tientjes prima apparaat voor die paar keer boren :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je met een klopboor je bakstenen niet inkomt dan zou ik in eerste instantie je boortjes verdenken, of die boormachine is gewoon niet meer in orde. Voor baksteen heb je echt geen boorhamer nodig. Sterker nog, als je gaten door een muur heen wilt boren loop je met een boorhamer flink meer kans dat je een flink stuk steen uit de muur slaat op het moment dat je door de muur breekt.

Een boorhamer is voor beton, om de kiezels te breken. Heb je geen beton, dan heb je normaalgesproken ook geen boorhamer nodig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vwb de laminaatdiscussie: zie The Eagle in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3"
Ik had ooit eens een lijstje gemaakt. Kan die niet meer aanpassen, maar paar posts er onder staan wat dingen die ik vergeten was, (plintenschaar, hamer en houtbeitel).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Orion84 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:57:
Als je met een klopboor je bakstenen niet inkomt dan zou ik in eerste instantie je boortjes verdenken, of die boormachine is gewoon niet meer in orde. Voor baksteen heb je echt geen boorhamer nodig. Sterker nog, als je gaten door een muur heen wilt boren loop je met een boorhamer flink meer kans dat je een flink stuk steen uit de muur slaat op het moment dat je door de muur breekt.

Een boorhamer is voor beton, om de kiezels te breken. Heb je geen beton, dan heb je normaalgesproken ook geen boorhamer nodig.
Boorhamer is ook erg fijn voor de oren en voor de buren. Gaat als de bliksem in baksteen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:37

MJV

MLLL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:30:
Waarom buiten zagen? Stofzuiger door het hok heen als je klaar bent en je bent spekkoper.
Opzich is het best prettig om zoveel mogelijk stof buiten te houden, en tijdens het leggen niet de hele tijd stoffige lucht in uur moeten ademen. Zeker het ultrafijne mdfstof schijnt erg slecht voor je te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Orion84 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:57:

Er zijn bakstenen die net zo hard als beton zijn, dus die vlieger gaat niet altijd op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MLLL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 05:17:
[...]

Er zijn bakstenen die net zo hard als beton zijn, dus die vlieger gaat niet altijd op.
Dat noemen ze dan ook wel betonklinkers. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Laatst online: 23:29
@ST10©DE
Wij hebben hier in huis ook twee van die muren waar je gewoon níet doorheen komt met normaal materiaal. Gatenboor/sleuvenfrees kun je echt vergeten. De enige optie om te zorgen dat je niet de hele dag bezig bent op 3 gaten is een enorme haakse slijper pakken om vierkante 'gaten' te frezen en die vervolgens met een klopboor/breekhamer uit te hakken.

Owhja, en accepteren dat na je werkzaamheden de slijpschijf rijp is voor de weggooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Mijn elektrische schroevendraaier heeft na ruim 10 jaar trouwe dienst de geest gegeven. Ik gebruikte hem voor huis tuin en keukengebruik, maar niet meer dan 10 tot 15 keer per jaar. Schroeven en af en toe een klein gaatje boren. Een klopboor weet ik wel te lenen ergens indien nodig.

Nu heb ik dus een nieuwe nodig. Mijn oog viel op deze set:
https://www.gereedschapce...ssoire-set-602207880.html

Omdat ik ook graag een set aan bitjes en boortjes etc er bij heb.

Ik heb ook gezocht naar Makita machines, maar daar zie ik door de bomen het bos niet. Waarschijnlijk zou ik dan deze doen:
https://www.gereedschapce...3-0ah-accu-in-koffer.html

Maar dat is zonder accessoires.

Wat het alleen wat lastiger maakt, ik heb ook graag een elektrische heggenschaar. En daar is de goedkoopste Metabo, veel duurder als een Makita.

https://www.gereedschapce...body-530mm-600463850.html

https://www.gereedschapce...ggenschaar-body-52cm.html

Wat is nou handig? Twee verschillende merken kopen? Of losse accessoires bij de Makita? Of...

[ Voor 4% gewijzigd door BlauweFles op 25-03-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ik heb een groene bosch pbh geleend van de buurman. Daar ging het goed mee. Volgens mij is dat een boorhamer?

Dan blijft in tweede vraag staan; de Dewalt of de blauwe Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Laatst online: 23:29
Persoonlijk, ik zou de Bosch kopen. Puur omdat de DeWalt een verwisselbare kop heeft en ik dat ding al kapot zie gaan :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nivado
@BlauweFles Om te beginnen, koop (nu) geen makita gereedschap bij Gereedschapcentrum. Tot 1 april krijg je een gratis accu bij geselecteerde 18V LXT & 10.8V CXT machines bij erkende Makita dealers. Gereedschapcentrum is geen erkende dealer!

Daarnaast zijn de accessoires die je "gratis" bij boormachines krijgt meestal kwalitatief uitermate teleurstellend! Dat zou ik absoluut niet meenemen in de overweging.
Verder zou je kunnen overwegen een losse body accutol en losse body heggeschaar te kopen (zonder lader en accu's dus) en een losse lader. Dan moet je wel 4 tot 6 weken wachten tot je accu's binnen komen, maar dan bespaar je wel genoeg om degelijke accessoired te kopen.

@lolgast Verwisselbare kop die snel kapot gaat? Het is DeWalt, geen Einhell/Parkside/Black&Dekker! Mijn Metabo boorhamer heeft ook een verwisselbare kop. Die gaat al ca. 10 jaar mee, zonder ook maar enig mankement. Bosch pro en DeWalt doen daar niet voor onder. Bovendien heeft die Bosch ook een verwisselbare kop, alleen krijg je de snelspan kop er niet bij.

@ST10©DE Het maakt niet veel uit welke je koopt. Ik weet dat de Bosch 2-26 hier behoorlijk populair is. Kijk naar wat je krijgt voor je geld betreffende de snelspan kop, slagkracht, koffer etc.

[ Voor 29% gewijzigd door Nivado op 25-03-2020 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Is het jullie ook opgevallen dat als je achter je accu aangaat bij makita ze de aanvraag 5 minuten later accepteren? Ook als je hem gister hebt aangevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:12:
[...]

Dat noemen ze dan ook wel betonklinkers. :P
En als je daar een boorhamer op zet, versplinteren ze. Bovendien wordt daar toch niet mee gebouwd maar alleen bestraat, toch?

Wat ik eerder vermoed is dat @ST10©DE gewoon een versleten klopmechaniek heeft in z'n klopboor. Die dingen hebben geen eeuwig leven en op een gegeven moment is het weinig meer dan trillen dat het nog doet.

Een goede klopboor in combinatie met goede boren komt ook echt beton wel in, het kost alleen wat meer moeite en tijd. Alleen betonijzer kan heel vervelend zijn, maar daar komt een hamer ook niet doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

deepbass909 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:14:
[...]

En als je daar een boorhamer op zet, versplinteren ze. Bovendien wordt daar toch niet mee gebouwd maar alleen bestraat, toch?

Wat ik eerder vermoed is dat @ST10©DE gewoon een versleten klopmechaniek heeft in z'n klopboor. Die dingen hebben geen eeuwig leven en op een gegeven moment is het weinig meer dan trillen dat het nog doet.

Een goede klopboor in combinatie met goede boren komt ook echt beton wel in, het kost alleen wat meer moeite en tijd. Alleen betonijzer kan heel vervelend zijn, maar daar komt een hamer ook niet doorheen.
Dat is een goede mogelijkheid. Dan zou dit een goede optie zijn?

Edit: Hmm, dit lijkt me een oud model te zijn? geen "metalen" voorkant zoals op Bosch site te zien is. Uiteindelijk toch gegaan voor DCD996nt-xj van Dewalt. :X

[ Voor 8% gewijzigd door ST10©DE op 25-03-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:14
Gister geprobeerd om de laagste prijs garantie te claimen bij Hornbach online shop. Sinds Amazon.nl bestaat zou je zeggen dat ze nu wel met Amazon.nl matchen. Helaas:
Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw aanvraag.

Helaas geldt de garantie ‘voor altijd de laagste prijs’ in dit geval niet. Amazon heeft geen nederlands BTW nummer.

Deze informatie kunt u terugvinden via volgende link :https://www.amazon.nl/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909000 en via de bijlage hebben wij u een afbeelding toegevoegd, welke landen aangesloten zijn bij amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
exponential schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:09:
Gister geprobeerd om de laagste prijs garantie te claimen bij Hornbach online shop. Sinds Amazon.nl bestaat zou je zeggen dat ze nu wel met Amazon.nl matchen. Helaas:

[...]
Conform de voorwaarden:
De prijsgarantie geldt voor prijzen van concurrenten die hun winkel in ons land, op basis van de hier geldende wetten en belastingen runnen en ook voor garantie en service bereikbaar zijn. Daarom geldt dit niet voor prijzen van vrije handelaren, buitenlandse leveranciers of particulieren, die een keer een artikel verkopen.
ST10©DE schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:20:

Als mede DeWalt-bezitter ben ik op meelees-advies een Bosch GBH 2-28 F (boorhamer) en Bosch GSB 21-2 RCT (klopboor). Geen spijt van. Edit: al een DCD796 gehaald zie ik,

[ Voor 31% gewijzigd door wheel op 25-03-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:16

Illusion

(the art of)

exponential schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:09:

[...]
Als ik bij amazon.de bestel (en hij dus ook fulfilled door amazon is) zit daar gewoon een factuur met nederlands btw-nummer bij. Wel apart downloaden (ná verzending) in je besteloverzicht.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Illusion schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:50:
[...]

Als ik bij amazon.de bestel (en hij dus ook fulfilled door amazon is) zit daar gewoon een factuur met nederlands btw-nummer bij. Wel apart downloaden (ná verzending) in je besteloverzicht.
Goede tip, ja. Check via http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=nl:
Lidstaat NL
BTW-nummer NL 815158464B01
Naam AMAZON EU SARL, DUTCH BRANCH
Adres
MR. TREUBLAAN 00007
1097DP AMSTERDAM

[ Voor 6% gewijzigd door wheel op 25-03-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 14:10
wheel schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:35:
[...]

Conform de voorwaarden:

[...]

[...]

Als mede DeWalt-bezitter ben ik op meelees-advies een Bosch GBH 2-28 F (boorhamer) en Bosch GSB 21-2 RCT (klopboor). Geen spijt van. Edit: al een DCD796 gehaald zie ik,
Die Bosch boorhamer heb ik ook gehaald. Via ibood is deze regelmatig voor een scherpe prijs te krijgen. Ik was 165 euro kwijt inclusief verzending!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Laatst online: 22:29
decipherer schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:31:

Bedankt voor de reacties! Paar keer vergeten te bellen overdag en dan gisterenavond toch het apparaat uit elkaar gehaald. Helaas is het duidelijk het duurste onderdeel dat versleten is (ca. 100 euro). Kostentechnisch dus eigenlijk niet interessant om te repareren. Denk nog over een mogelijkheid de slipkoppeling in zijn geheel te blokkeren (voor beitelen is die toch niet nodig) maar het materiaal is uiteraard erg hard waardoor bewerken lastig is..

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

jichem schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:01:
Is het jullie ook opgevallen dat als je achter je accu aangaat bij makita ze de aanvraag 5 minuten later accepteren? Ook als je hem gister hebt aangevraagd...
Ja inderdaad

23-01 ingeschreven voor de actie
U bent bij stap 2: de bevestiging van uw inschrijving.

Wij controleren uw gegevens en binnenkort hoort u van ons of uw inschrijving is goedgekeurd.
Nadat u de goedkeurings-e-mail heeft ontvangen, voltooien wij uw inschrijving en ontvangt u binnen 5 weken uw cadeau.
19-02 mail gestuurd over de status
19-02 reactie:
U bent bij stap 3: uw inschrijving is goedgekeurd.

Volgens onze actievoorwaarden ontvangt u binnen 5 weken uw cadeau.
28-02 afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Vandaag weer leuk speelgoed binnengekregen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LduTiL0HbF2efR2vI8jA1Wp1UYM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmdDo4T2Dagx2Shjcq62YLn0.jpg?f=fotoalbum_medium

2x Mafell eenhandsklem voor het vastzetten van de geleiderail (ook normaal te gebruiken natuurlijk)
2x bessey eenhand lijmtang
Hultafors Markeerpotlood (heerlijk in gebruik)
Hultafors Rolmaat 8M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
@Appie Heijn
Die rolmaat: is dat er zo eentje waarbij voor zowel in als uitrollen de knop moet indrukken?

Ik heb er zo eentje in 2m uitvoering. Mede gekocht omdat je daarmee ook tussen 2 "wanden" kan meten (2 schaalverdelingen erop).
Ik gebruik hem helaas nooit, want ik vind dat zo onhandig bedienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@Raymond
Deze rolt vrij. Vergrendelen doe je met de knop.

Ik heb ook nog een Hultafors Talmeter 3M die werkt wel zoals jij beschrijft. Ideaal ding met gipsplaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Appie Heijn schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:27:
[Afbeelding]

[YouTube: Mafell Spannzwinge F-SZ 180 MM]
2x Mafell eenhandsklem voor het vastzetten van de geleiderail (ook normaal te gebruiken natuurlijk)
Hultafors Rolmaat 8M
Erg fijn die rolmaat, zo te zien hetzelfde als de Sola Pro-tm's :)

Zo'n mafell klem zou mij ook wel goed uitkomen met de Bosch geleiderails, maar allejezus, €80 voor 2 van die simpele klemmen, dat ze het er voor durven vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Appie Heijn schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:39:
@Raymond
Deze rolt vrij. Vergrendelen doe je met de knop.

Ik heb ook nog een Hultafors Talmeter 3M die werkt wel zoals jij beschrijft. Ideaal ding met gipsplaten
Hoe werk je er dan mee, met gipsplaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
Twijfels schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:50:
[...]

Erg fijn die rolmaat, zo te zien hetzelfde als de Sola Pro-tm's :)

Zo'n mafell klem zou mij ook wel goed uitkomen met de Bosch geleiderails, maar allejezus, €80 voor 2 van die simpele klemmen, dat ze het er voor durven vragen...
Ja Mafell is qua prijzen om te janken. Deze wou ik nog hebben en nog een fijntand zaagblad erbij dan ben ik wel even voorzien.
Kan je op de Bosch rails niet andere klemmen gebruiken? Ik weet van mijn mafell rails dat alleen deze klemmen compatible zijn. De bosch en mafell zijn nagenoeg gelijk, alleen hier zit volgens mij een verschil in.
Raymond schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:55:
[...]

Hoe werk je er dan mee, met gipsplaten?
Op de talmeter zit een mesje. Die kerft prima in de gipsvezelplaat. Hout lukt ook wel. Vervolgens met de handzaag over de kraslijn heen.
YouTube: TALMETER - Hultafors markeermeters -- Brengt meten naar een hoger ni...
Normale gipsplaten kan je breken. Dat lukt met de Fermacell Greenline die ik heb helaas niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Appie Heijn op 26-03-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Appie Heijn schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:05:
[...]

Ja Mafell is qua prijzen om te janken. Deze wou ik nog hebben en nog een fijntand zaagblad erbij dan ben ik wel even voorzien.
Kan je op de Bosch rails niet andere klemmen gebruiken? Ik weet van mijn mafell rails dat alleen deze klemmen compatible zijn. De bosch en mafell zijn nagenoeg gelijk, alleen hier zit volgens mij een verschil in.
Ik dacht dat de Mafell en Bosch rails volledig identiek waren, afgezien van kleur en prijs (omdat er Mafell op staat ofzo >:) ).
Bosch heeft ook wel speciale klemmen, uit mijn hoofd nog ruim €50 per paar, maar zijn minder degelijk en zijn ook niet als normale klemmen te gebruiken wat je hier wel mee kan. Beide opties vind ik gewoon verschrikkelijk duur voor wat je krijgt als je het vergelijkt met bijvoorbeeld die Bessey EZS klemmen die je hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@Twijfels je hebt gelijk idd. Was even in de war. De klemmen verschillen wel degelijk zoals je zelf ook aangeeft.
Verder verschil is dat Bosch geen KSS rails heeft, die doen mij ook nog steeds pijn in de portemonnee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ik gebruik m'n Festool geleiderailklemmen sporadisch wel als normale lijmklem. Maar je moet er dan wel een houtje onder doen omdat hij anders het hout beschadigd met dat stuk staal wat normaal in de rail schuift...

Inderdaad prijzig spul. Maar een namaak die 30% goedkoper is en gewoonweg niet goed past is nog veel vervelender.

De klemmen voor Festool (en Makita?) rails werden altijd al gemaakt door Bessey. Bessey zelf verkoopt ze tegenwoordig ook; dan zijn ze rood ipv groen en een stukje goedkoper.

[ Voor 21% gewijzigd door kabeltjekabel op 26-03-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Mijn bosch klemmen gebruik ik tegenwoordig op mijn makita rail. Dit waren wel de klemmen voor de fsn140, ik weet niet of die afwijken van het nieuwe bosch systeem. (wel draaiklemmen overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
jichem schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:29:
Mijn bosch klemmen gebruik ik tegenwoordig op mijn makita rail. Dit waren wel de klemmen voor de fsn140, ik weet niet of die afwijken van het nieuwe bosch systeem. (wel draaiklemmen overigens)
Uit ervaring weet ik dat die van de FSN140 niet op de nieuwe passen, had ze ooit besteld bij Amazon en kwam er toen achter dat dat niet ging werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Twijfels schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:10:
[...]

Uit ervaring weet ik dat die van de FSN140 niet op de nieuwe passen, had ze ooit besteld bij Amazon en kwam er toen achter dat dat niet ging werken :+
Dan zal dat het grote verschil zijn. De oude klemmen passen dus wel op de makita rail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Appie Heijn schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:27:
[Afbeelding]

[YouTube: Mafell Spannzwinge F-SZ 180 MM]
Hultafors Rolmaat 8M
Dat Hultafors potlood is een mooi ding en heeft qua ontwerp een paar voordelen op de Pica Dry. Pas alleen op met stof en gruis. Ik heb er al een die kapot is gegaan na een maand, waar m'n Pica na jaren gebruik nog werkt. Ik weet niet wat het precies is, maar het mechanisme is erg gevoelig voor stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Vandaag binnengekregen en meteen vollop gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://staticws.gereedschapcentrum.nl/pub/media/catalog/product/cache/1/image/beff4985b56e3afdbeabfc89641a4582/7/b/7bd2a9fe26029ad9250d3c67298f27dd.jpg

Wera Zyklop Adapter 3/8
Afbeeldingslocatie: https://staticws.gereedschapcentrum.nl/pub/media/catalog/product/cache/1/image/700x380/beff4985b56e3afdbeabfc89641a4582/f/5/f5519e7ed7a7fe7964349b461e3d15d0.JPG
Kijken hoe lang hij de 10,8V slagmoersleutel weerstaat. Wera kennende zal het wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Hallo,

Ik zit te kijken naar ene bouwradio DMR112 van Makita alleen zie ene behoorlijk verschil tussen de prijs die Mtools hanteert en Toolmax, bijna €40. Is Mtools een dure zaak? Beide zijn makita dealer.

Verder weet iemand welke accu je krijg van Makita bij deze radio? Hij is geschikt voor zowel de 10,8 als de 18V accu's.

[ Voor 22% gewijzigd door Norinco op 27-03-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norinco schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:58:
Hallo,

Ik zit te kijken naar ene bouwradio DMR112 van Makita alleen zie ene behoorlijk verschil tussen de prijs die Mtools hanteert en Toolmax, bijna €40. Is Mtools een dure zaak? Beide zijn makita dealer.

Verder weet iemand welke accu je krijg van Makita bij deze radio? Hij is geschikt voor zowel de 10,8 als de 18V accu's.
Staat er overal bij. 5ah.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
Hallo,

Blijkbaar.
Dat staat er duidelijk bij op makita.nl
Vraag: Is hij 10,8V of 18V? Antwoord: 5Ah Duh! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Laatst online: 16-09 08:50
18V, 5Ah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
deepbass909 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 23:21:
[...]

[hele mooi samenvatting van Makita slagschroevendraaiers]
Heb je ook zo'n mooie samenvatting van de Makita accuboormachines :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Hallo,

Volgens mij is toolmax vooral heel goedkoop met accu machines. Hoewel de ddf482 sinds ik hem kocht weer duurder geworden is. Blij dat ik er net 2 had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivado schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:44:
[...]

Blijkbaar.

[...]

Dat staat er duidelijk bij op makita.nl

[...]

Vraag: Is hij 10,8V of 18V? Antwoord: 5Ah Duh! _/-\o_
Ja? Of heb jij de eerste 5ah 10,8V al voorbij zien komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Norinco
Ehhhh Sorry aan iedereen, :$ lees het ook op de site. 8)7 Maar toch bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@Verwijderd er zijn al meerdere merken met 6.0ah in de 10,8V toch?

Hier in 20 minuten een 7ah erdoor heen gejaagd. De M12 recipro vs boom. >:)
Nu verplicht pauze. Alle 3 accu's zijn leeg. maar qua gemak gaat het zeer goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lvc8uE5Ftt0I-d6l1zbtv4Nc76A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAtVgrrAUqnKAmb5PHGE8WiL.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTazbFLUmexgPoo5dYAzHT36sgE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9lqfS8UhM2sQ2qKP0WgHOpCR.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Appie Heijn als je mijn naam goed schrijft dan krijg ik wel een mention. ;)

Jij zegt het. Ik heb ze nog niet gezien. Nu zegt dat natuurlijk niet zoveel maar goed..... :+ Wat dat betreft vind ik het niet zo erg om het fout te hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@Verwijderd https://nl.milwaukeetool.eu/m12-6,0-ah-accu/m12-b6/
Ik weet in ieder geval dat ik hem voor mijn M12 set kan krijgen. Echter de prijs van de 4.0 is een stuk aantrekkelijker, daarom heb ik de 6.0 laten liggen. Alhoewel ik die nu wel kon gebruiken met project boom. Recipro's zijn echte accu vreters ben ik achter wanneer ze aan de bak mogen. Met schroeven en boren haal ik zowieso wel een dagdeel.

Pagina: 1 ... 47 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic