Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Leuk voor je burenOogje schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:44:
[...]
Ik heb een lange luchtslang gekocht, als t droog is staat de compressor buiten met de garagedeur zo goed als dicht
De beste ideeën komen als je bezig bent.
Dat is dus de Multicraft serie. Handvat wat boller en minder glad dan van de Classic serie.deepbass909 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:10:
[...]
Dit was bij mij het tijdspad:
10 januari: bevestiging inschrijving
24 januari: Goedkeuring
7 februari: bericht dat de accu afgehaald kon worden
Ik had de accu dus na 4 weken.
Vandaag heb ik mijn PB Swiss schroevendraaiers ontvangen:
[Afbeelding]
(sorry voor de wazige foto...)
Ze voelen prettig aan in de hand.
Net een mail gekregen, precies een maand later na indienen, dat de streepjescodes missen. Volgens mij had ik ze wel toegevoegd. Dit weekend maar nieuwe foto’s maken.Caros schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:31:
Hoe gaat het met de mensen hier met de Makita accu actie? Ik heb eentje ingediend op 29 januari en op 31 januari. Tot op heden nog geen akkoord..
Begint wel lang te duren, na akkoord zeggen ze nog maximaal 5 weken. Ik lees van anderen hier dat het hele traject ongeveer een maand duurde.
Daarom zegt hij ook dat ze fijn in de hand liggenkabeltjekabel schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:23:
Dat is dus de Multicraft serie. Handvat wat boller en minder glad dan van de Classic serie.
@deepbass909 mooi setje!
Alleen als je nu m'n garage in loopt, denk je dat ik een schroevendraaier fetish hebhenkie196 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:41:
[...]
Daarom zegt hij ook dat ze fijn in de hand liggen
@deepbass909 mooi setje!

Hoewel er 2 sets wel uniek zijn (extra lang en VDE).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Die heb ik bijna niet en op enige afstand #luckyme
Ondertussen is de DTW285 binnen samen met d zaklamp van Makita, te handig en accu’s genoeg ondertussen

Slagmoersleutel krijgt zaterdag z’n vuurdoop.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ja? Wat ga je doen, je auto wielen los en weer vast draaien, just for fun?Oogje schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:12:
[...]![]()
Slagmoersleutel krijgt zaterdag z’n vuurdoop.
Hkuit schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:23:
[...]
Ja? Wat ga je doen, je auto wielen los en weer vast draaien, just for fun?

Voorgaande jaren ging het allemaal heel erg snel en dat resulteerde in dat er producten gekocht werden puur voor de accu. Zodra de accu binnen was werd het product geretourneerd naar de winkel. Ze nemen nu dus bewust de tijd om de accu's te versturen :-)Caros schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:31:
Hoe gaat het met de mensen hier met de Makita accu actie? Ik heb eentje ingediend op 29 januari en op 31 januari. Tot op heden nog geen akkoord..
Begint wel lang te duren, na akkoord zeggen ze nog maximaal 5 weken. Ik lees van anderen hier dat het hele traject ongeveer een maand duurde.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
ghehehehehOogje schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:29:
[...]
Ja en dan tussendoor ook nog ff remschijven en blokken vervangen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Een schroevendraaierset ergens anders opbergen (die Duro / Aldi schroevendraaiers), en dan een setje sleutels ophangen, is het wat meer gebalanceerddeepbass909 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:54:
Alleen als je nu m'n garage in loopt, denk je dat ik een schroevendraaier fetish hebEr hangen nu 4 verschillende sets en er ligt nog een 5de set in een kist. Gelukkig doet mijn vriendin inmiddels geen moeite meer mij te begrijpen als het op gereedschap aankomt
![]()
Hoewel er 2 sets wel uniek zijn (extra lang en VDE).
Ik heb zo rond eind januari ook een inschrijving gedaan.Caros schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:31:
Naar aanleiding van de reacties in dit topic toch maar eens in de mail gekeken, en niet eens een bevestiging kunnen vinden van de inschrijving. Dus ik dacht dat daar iets mis was gegaan.
Gister heb ik dus nogmaals de aanvraag ingevuld, en nu binnen 10 minuten een bevestigingsmail van de aanvraag.
Vanochtend kreeg ik de mail:
Dus blijkbaar was de eerste aanvraag wel binnen gekomen? Maar nooit een bevestiging van gehad?Referentie: [nummer wat niet overeenkomt met 2e aanvraag]
Door het overweldigend succes en daardoor de hoeveelheid aanvragen die wij dagelijks ontvangen, heb je van ons nog geen reactie mogen ontvangen binnen de aangegeven termijn van 2 weken.
Wij willen je hiervoor onze excuses aanbieden.
Wij werken er hard aan om alle aanvragen te verwerken, maar het kan nog even duren voordat je bericht hierover ontvangt. Je wordt later via het door jouw opgegeven e-mailadres op de hoogte gehouden betreffende de status van de inzending.

Ik weet het niet.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Ik kreeg zojuist om 12:28 van afzender "campaign@responsemanager.eu" bevestiging van de lamp (en dat het nog tot 5 weken kan duren voordat hij bij mij is). De accu's nog niet bevestigd.
Update: om 13:22 een bericht van afzender "Makita <campaign@servicebureau.nl>" dat ik meedoe met de Accu actie maar dat ze vanwege drukte nog niet hebben kunnen reageren, en dat ik later per mail op de hoogte van de status gehouden zal worden.
Heb het hier ook maar even gedeeld inclusief data zodat anderen die ook meedoen met de actie wellicht kunnen inschatten of ze al bericht gekregen moeten hebben.
[ Voor 59% gewijzigd door EMP op 28-02-2020 15:31 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Ik denk dat voor het serieuzere werk typisch een afkortzaag gebruikt wordt, dus verwacht niet dat er (veel van) dit soort bakken bestaan. De grootste die ik zo kan vinden is deze. Die is 310 * 78 * 130mm buitenmaten, ik weet niet wat de capaciteit dan precies is.Cheezus schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:52:
Ik wil een paar 50x70mm balken verstek zagen. Mijn huidige verstekbakken zijn te klein en sowieso aan vervanging toe, ik zocht dus naar een wat fatsoenlijkere bak. De enige bakken met capaciteit voor >50x70mm zijn allemaal van kunststof 'wegwerp'bakken, zijn er ergens ook fatsoenlijke bakken (massief hout) voor dit formaat te krijgen?
[ Voor 16% gewijzigd door EMP op 28-02-2020 15:28 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
En wegens dat soort volk duren Cashbacks tegenwoordig idioot lang als je een stuk van het bedrag terug krijgt of inderdaad een bepaalde accessoire nagestuurd krijgt!Bo0bz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 07:08:
Voorgaande jaren ging het allemaal heel erg snel en dat resulteerde in dat er producten gekocht werden puur voor de accu. Zodra de accu binnen was werd het product geretourneerd naar de winkel. Ze nemen nu dus bewust de tijd om de accu's te versturen :-)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Toch maar besteld net. Inclusief onderstel.Falcon Heavy schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:49:
Volgens mij is dat de LS1019L bijna twee keer zo duur

Ik twijfel tussen:
Optie A: Bosch GSR 12V-30 12V Li-Ion accu boor-/schroefmachine set (2x 2,0Ah accu) in tas - koolborstelloos - 06019G9004 - EAN 3165140992732
+ Brushless
- Geen L-boxx (is voor mij geen eis)
- Geen FlexiClick
- Iets zwaarder (0,72kg zonder accu vs 0,6kg)
Optie B: Bosch GSR 12V-15 FC 12V Li-Ion accu boor-/schroefmachine set (2x 2.0Ah accu) in L-Boxx incl. 4 opzetstukken - 06019F6000 - EAN 3165140847322
+ Lichter dan de 12V-30 (0,6kg zonder accu vs 0,72kg)
+ Wel een L-boxx
+ Wel FlexiClick + hulpstukken
- Niet brushless
What to do?
N.B. Voor grote gaten boren e.d. heb ik al een prima boorhamer met snelspankop erbij.
Ik neig naar optie A, omdat ik de hulpstukken van optie B toch niet ga gebruiken waarschijnlijk, en een koffer niet nodig is (heb een gereedschapskist waar ik hem in zou leggen).
[ Voor 71% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2020 19:04 ]
Het wordt verzonden naar een afhaalpunt.rockerpoet schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:10:
Vraagje voor wat betreft de Makita accu/zaklamp actie; wordt deze verstuurd naar het adres dat is opgegeven (NAW gegevens factuur) of ontvang je een mail om deze vervolgens ergens op te halen? Dit ivm een gewijzigd adres
Beetje jammer dat ze dit pas aan het einde aangeven. Er wordt gezegd dat ze bewust wachten ivm mensen die kopen, spul aanvragen en dan machine retourneren. Maar nu blijkt dus dat het bedrijf dat het regelt voor Makita de aanvragen ook pas beoordeelt na die tijd. Waarom niet direct checken bij ontvangst en in dit soort gevallen direct op de hoogte stellen?mierenfokker schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:41:
[...]
Net een mail gekregen, precies een maand later na indienen, dat de streepjescodes missen. Volgens mij had ik ze wel toegevoegd. Dit weekend maar nieuwe foto’s maken.
Zal logistiek misschien moeilijk zijn, maar jij kan nu een maand extra wachten omdat ze het zo afhandelen.
Hier nog een stem voor de GSR 12V-15 FC, ik heb ‘m zelf ook!ThinkPadd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:36:
Ik heb keuzestress voor een nieuwe accuboormachine. Ik wil gewoon een goede machine met 2 accu's en mooi compact en licht gewicht (Makita 18V serie valt dus al af). Ik heb een Bol.com bon (€110) die ik wil besteden, dus hij zal daar gekocht moeten worden.
Ik twijfel tussen:
Optie A: Bosch GSR 12V-30 12V Li-Ion accu boor-/schroefmachine set (2x 2,0Ah accu) in tas - koolborstelloos - 06019G9004 - EAN 3165140992732
+ Brushless
- Geen L-boxx (is voor mij geen eis)
- Geen FlexiClick
- Iets zwaarder (0,72kg zonder accu vs 0,6kg)
Optie B: Bosch GSR 12V-15 FC 12V Li-Ion accu boor-/schroefmachine set (2x 2.0Ah accu) in L-Boxx incl. 4 opzetstukken - 06019F6000 - EAN 3165140847322
+ Lichter dan de 12V-30 (0,6kg zonder accu vs 0,72kg)
+ Wel een L-boxx
+ Wel FlexiClick + hulpstukken
- Niet brushless
What to do?Ik heb verder nog geen ecosysteem met accu's. Makita valt af, qua compacte machines halen ze het niet bij deze Bosch serie. Makita heeft of minder draaimoment of is een stuk zwaarder.
N.B. Voor grote gaten boren e.d. heb ik al een prima boorhamer met snelspankop erbij.
Ik neig naar optie A, omdat ik de hulpstukken van optie B toch niet ga gebruiken waarschijnlijk, en een koffer niet nodig is (heb een gereedschapskist waar ik hem in zou leggen).
Als de extra hulpstukken nog geen reden zijn zou ik ook de lader in je overweging meenemen.
De GSR 12V-30 komt met de GAL 12V-20:

De GSR 12V-15 FC met de GAL 12-V40:

Die laatste laadt niet alleen sneller maar heeft ook een reguliere stekker in plaats van zo’n irritante blokstekker en dat zou voor mij al genoeg reden zijn om voor de laatste te kiezen
Je zal altijd zien dat je maar 1 lege plek in je contactdoos hebt waar zo’n blok met geen mogelijkheid meer bij past.
Welke streepjecode gaat dit over? Ik kan mij niet herinneren dat ik foto's heb gemaakt van een streepjescode, alleen van het serienummer. Kan ook in de actievoorwaarden niets vinden over streepjescodes...mierenfokker schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:41:
[...]
Net een mail gekregen, precies een maand later na indienen, dat de streepjescodes missen. Volgens mij had ik ze wel toegevoegd. Dit weekend maar nieuwe foto’s maken.
Die hulpstukken ga je gauw genoeg gebruiken. Laat je weten zodra dat is gebeurdThinkPadd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:58:
@MJV @henkie196 @Vliegvlug Bedankt voor de reacties. Ik heb de Bosch GSR 12V-15 FC besteld
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Er is ook een GSR 12V-35 FC; de nieuwe koolborstelloze versie van de 12V-15 FC. Wordt veelal ook met 3,0 accu's geleverd. Is ook lichter, iets sneller en iets sterker.ThinkPadd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:58:
@MJV @henkie196 @Vliegvlug Bedankt voor de reacties. Ik heb de Bosch GSR 12V-15 FC besteld
Bij Bol voor € 278,-kabeltjekabel schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:09:
[...]
Er is ook een GSR 12V-35 FC; de nieuwe koolborstelloze versie van de 12V-15 FC. Wordt veelal ook met 3,0 accu's geleverd. Is ook lichter, iets sneller en iets sterker.

En 'iets' duurderkabeltjekabel schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:09:
[...]
Er is ook een GSR 12V-35 FC; de nieuwe koolborstelloze versie van de 12V-15 FC. Wordt veelal ook met 3,0 accu's geleverd. Is ook lichter, iets sneller en iets sterker.
Anders kost'ie 143 euro ex verzenden via idealo.de bij svh24.
Ik heb die ook niet voorbij zien komen...Raling schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:53:
[...]
Welke streepjecode gaat dit over? Ik kan mij niet herinneren dat ik foto's heb gemaakt van een streepjescode, alleen van het serienummer. Kan ook in de actievoorwaarden niets vinden over streepjescodes...
240 bij de eerste Oosterbuur waar ik kijk. Kortingscode er overheen en verzendkosten erbij; 225 thuis in NL.
Meerprijs is dan zo'n 35 euri tov de -15 FC.
Waar kijk je dan??ThinkPadd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:11:
[...]
En 'iets' duurder(± 100 euro). Had hem gezien maar valt buiten budget
[ Voor 26% gewijzigd door kabeltjekabel op 28-02-2020 22:43 ]
De 15C is bij toolstation 139?kabeltjekabel schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:41:
[...]
240 bij de eerste Oosterbuur waar ik kijk. Kortingscode er overheen en verzendkosten erbij; 225 thuis in NL.
Meerprijs is dan zo'n 35 euri tov de -15 FC.
[...]
Waar kijk je dan??
https://www.toolstation.n...rVScAyEKXCvQaAki0EALw_wcB
K to the KillaZ
@ThinkPad wil hem perse bij Bol halen wegens een cadeaubon van € 110,-.
Die lijkt scherp geprijsd zeg, maar is het enige verschil nu dat deze één accu heeft ipv twee voor deze: https://www.mastertools.n...oefboormachine-06019f6000 ?KillaZ schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:51:
[...]
De 15C is bij toolstation 139?
Dat is geen L-box en maar één accu. Ik heb over de variant met twee accu's en L-box.KillaZ schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:51:
[...]
De 15C is bij toolstation 139?
Oooh. Ja, dat probleem heb ik ook wel eens. CadeaubonnenCurlyMo schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:02:
[...]
@ThinkPad wil hem perse bij Bol halen wegens een cadeaubon van € 110,-.

Ja dat klopt dan wel, met een beetje geluk spot je een 2Ah voor 22,50, dan is het prijsverschil ook niet zo schokkend meer.MJV schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:03:
[...]
Die lijkt scherp geprijsd zeg, maar is het enige verschil nu dat deze één accu heeft ipv twee voor deze: https://www.mastertools.n...oefboormachine-06019f6000 ?
K to the KillaZ
en het is gebeurd!KillaZ schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:19:
[...]
Begin nou niet weer die discussie![]()
Kamp 1: Slagschroevendraaier is kut, want maakt tyfusherrie
Kamp 2: Slagschroevendraaier is top, herrie valt wel mee
Kamp 3: Slagschroevendraaier?
Die kampen zijn vastgesteld, klaar

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Nee, dat klopt niet. Wat jij linkte had;KillaZ schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:23:
[...]
Ja dat klopt dan wel, met een beetje geluk spot je een 2Ah voor 22,50, dan is het prijsverschil ook niet zo schokkend meer.
-Geen L-Boxx
-Geen holster
-Geen 2e accu
-Geen GFA 12-X bithouder.
Het mag iets minder hoorkabeltjekabel schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 02:30:
@MJV
[...]
Nee, dat klopt niet. Wat jij linkte had;
-Geen L-Boxx
-Geen holster
-Geen 2e accu
-Geen GFA 12-X bithouder.
Keurig! Die heb ik mijn vader ook cadeau gedaan. Overleeft een val van 2,5 meter kan ik uit ervaring vertellen
[ Voor 28% gewijzigd door KillaZ op 29-02-2020 09:33 ]
K to the KillaZ
[ Voor 98% gewijzigd door KillaZ op 29-02-2020 09:33 ]
K to the KillaZ
de 14.4 volt accu's zijn niet uitwisselbaar

Ik wil nu bij dit oude Li-ion 14.4 volt systeem een nieuwe accu er bij hebben: type BL 1430
Waar moet ik op letten? een Makita 14.4 type BL 1430B (dus met 'B') past die het oude accu gereedschap?
(is te koop voor ongeveer 70 euro), zonder 'B' dus type BL1430 kost deze accu 20 euro meer (allemaal 3 ah)
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3
Vind dit wel een verhelderende uitleg van Makita:frisianstar schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:24:
Gisteren van de plaatselijke timmerman op het werk zijn oude 14.4 Volt Makita materiaal overgenomen -hij draait nu alles op 18 volt- ik dacht 'dat kan ik mooi uitwisselen met mijn eigen 14.4 volt accu's'! MISPOES![]()
Ik wil nu bij dit oude Li-ion 14.4 volt systeem een nieuwe accu er bij hebben: type BL 1430
Waar moet ik op letten? een Makita 14.4 type BL 1430B (dus met 'B') past die het oude accu gereedschap?
(is te koop voor ongeveer 70 euro), zonder 'B' dus type BL1430 kost deze accu 20 euro meer (allemaal 3 ah)
https://www.makita.nl/ken...onder-jouw-machine-1.html
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3
Welk 14.4V gereedschap heb jij zelf dan dat dit niet compatible is met BL1430 accu’s?frisianstar schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:24:
Gisteren van de plaatselijke timmerman op het werk zijn oude 14.4 Volt Makita materiaal overgenomen -hij draait nu alles op 18 volt- ik dacht 'dat kan ik mooi uitwisselen met mijn eigen 14.4 volt accu's'! MISPOES![]()
Verder is de B variant nieuwer en incl laadindicator als ik me niet vergis.
Los van het linkje van Makita wat hierboven al gepost is, welke apparaten heb jij zelf en welke ‘oude’ heb je er nu bijgekocht?
Ik las niet helemaal goed. Oud non-ster gereedschap met zwarte aansluiting is inderdaad nogal beperkt qua accu ondersteuning.
[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 29-02-2020 10:41 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Het overgenomen Makita gereedschap heeft 3 Ah BL 1430 accu's
Kwam er net achter dat linksom ook op 3 standen (eigenlijk 4 met de automatisch stoppen stand) werktdeepbass909 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 23:45:
[...]
Alleen rechtsom, linksom (los) gaat hij altijd op vol vermogen behalve als hij in de "automatisch stoppen" stand staat, dan stopt hij zodra een bout of moer los is gekomen.
Ben er erg blij mee, wielmoeren gingen zonder problemen los (125Nm) en dr zit meer power in. Ik ga daar wel vriendjes mee worden met de komende sleutelklussen.
En als t echt lomp moet heb ik er nog 1 op lucht
Ik sprak vanmorgen een timmerman, die zit in kamp 1 en pakt em alleen in noodgevallen. Ik ga em iig niet aanschaffen voor mn geklus in huis, kan geen excuus ervoor verzinnenKillaZ schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:19:
[...]
Begin nou niet weer die discussie![]()
Kamp 1: Slagschroevendraaier is kut, want maakt tyfusherrie
Kamp 2: Slagschroevendraaier is top, herrie valt wel mee
Kamp 3: Slagschroevendraaier?
Die kampen zijn vastgesteld, klaar
[ Voor 30% gewijzigd door Oogje op 29-02-2020 15:51 ]
Of je koopt een oliegedempte uitvoering dan heb je het beste van 2 werelden.Oogje schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:48:
Ik sprak vanmorgen een timmerman, die zit in kamp 1 en pakt em alleen in noodgevallen. Ik ga em iig niet aanschaffen voor mn geklus in huis, kan geen excuus ervoor verzinnen
Ik heb eens een (wat oudere) timmerman meegemaakt die weigerde een slagschroevendraaier te gebruiken vanwege het lawaai. En dan vervolgens grote schroeven moeten voorboren omdat het anders niet lukte met een gewone accutolOogje schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:48:
[...]
Kwam er net achter dat linksom ook op 3 standen (eigenlijk 4 met de automatisch stoppen stand) werkt
Ben er erg blij mee, wielmoeren gingen zonder problemen los (125Nm) en dr zit meer power in. Ik ga daar wel vriendjes mee worden met de komende sleutelklussen.
[...]
Ik sprak vanmorgen een timmerman, die zit in kamp 1 en pakt em alleen in noodgevallen. Ik ga em iig niet aanschaffen voor mn geklus in huis, kan geen excuus ervoor verzinnen

En later wel een slijptol gebruiken zonder gehoorbescherming
En een lege portemonnee. Makita's impulsschroevendraaier kost dik €300, terwijl hun topmodel slagschroevendraaier voor de helft gaat.MLLL schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:41:
[...]
Of je koopt een oliegedempte uitvoering dan heb je het beste van 2 werelden.
Dan schroef ik wel met een gewone accutol als ik geen lawaai mag maken.
Dat mag, haha.Framoes schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:43:
[...]
Dan schroef ik wel met een gewone accutol als ik geen lawaai mag maken.
Heb ook niet gezegd dat ze goedkoop zijn, maar het werkt heerlijk, ik heb er zelf eentje van Milwaukee, iedereen vraagt of ie niet stuk is omdat ie een geluid maakt wat men niet goed kan plaatsen
Gelukkig maarMLLL schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:31:
[...]
Dat mag, haha.
Heb ook niet gezegd dat ze goedkoop zijn, maar het werkt heerlijk, ik heb er zelf eentje van Milwaukee, iedereen vraagt of ie niet stuk is omdat ie een geluid maakt wat men niet goed kan plaatsen
Ik hoor er wel vaker goeie dingen over, maar ik vind de prijs te gortig. Ze schijnen ook door het mechanisme een beperktere levensduur te hebben. Dat maakt het voor mij ook een minder interessante optie.
Ik zie dat de M12 surge wel een stuk betaalbaarder is. Misschien ooit eens proberen als ik een van m'n huidige machines afschrijf.
Als er één set recht om heeft om te blijven hangen, is het die wel. Niet vanwege de kwaliteit (dat is prut), maar omdat ze extra lang zijn. En juist daardoor passen ze vrijwel nergens anders.henkie196 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:33:
[...]
Een schroevendraaierset ergens anders opbergen (die Duro / Aldi schroevendraaiers), en dan een setje sleutels ophangen, is het wat meer gebalanceerd
De sets Hazet, Beltzer/Bahco/Sandvik en PB Swiss hebben 100% overlap.
Hmmz, moet ik toch nog maar een keer testen dan.Oogje schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:48:
[...]
Kwam er net achter dat linksom ook op 3 standen (eigenlijk 4 met de automatisch stoppen stand) werkt
Ik vind hem heerlijk, zeker omdat mijn DHP481 nogal lomp, zwaar en sterk is en zelfs op de laagste stand van de slipkoppeling schroeven te hard het hout in jaagt[...]

En dan helemaal als ik op een trap sta om buisklemmen aan een stenen muur te boren en ze zo aan de trap hangen:

Dit werkt echt super, nog beter dan verwacht.
Nu heb ik sinds een ruim jaar een huis waarbij de hele tuin betegeld is.
Helaas staat de zon er ook niet echt goed op dus ja hoor. Na de 2de winter hier is alles groen en glad.
Ik ben dus opzoek naar een hogedrukreiniger.
Wat het ding moet kunnen is dus terras reinigen.
Het is ongeveer 35m2 bestraat oppervlakte.
Ik heb al het een en ander zitten lezen maar heel veel verder dan wat reclame gebaseerde sites kom ik niet.
Wel denk ik na wat zoeken dat de verschillende merken elkaar niet veel maken.
Of is er echt een merk waar je af moet blijven?
Voldoet een simpele Kärcher K3 van ongeveer 150 euro bij bol.com ?
Dat zit zo een terras borstel bij.
Of moet ik wat zwaarders kopen?
Misschien wat extra info:
Ik hoef er geen auto's mee te wassen, dat ik er mijn motor mee kan schoonmaken is wel een leuke bijkomstigheid.
Oh mijn max budget is 200 euro.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Groene aanslagverwijderaar bij de action halen. A 1.80 ofzo de fles. En dan gewoon 1 fles per gieter doen. 1 keer erover en je bent er vanaf.Bommes schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:12:
Het voorjaar komt er weer aan.. dus de tuin wil ik weer netjes hebben.
Helaas staat de zon er ook niet echt goed op dus ja hoor. Na de 2de winter hier is alles groen en glad.
Ik heb al het een en ander zitten lezen maar heel veel verder dan wat reclame gebaseerde sites kom ik niet.
Ik hoef er geen auto's mee te wassen, dat ik er mijn motor mee kan schoonmaken is wel een leuke bijkomstigheid.
PSN - M4uSzi // -
Vroeger had ik gewoon een stuk gras, een grasmaaier en een kleine bosmaaier en dan was het wel klaar.
Deze groene mega gladde laag is nieuw voor mij
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Je kan natuurlijk ook gewoon weer gras terugleggen. Ook groen, maar dan mooierBommes schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:46:
@M4uSzi werkt dat spul werkelijk zonder je halve rug te hoeven slopen met het weg borstelen?
Vroeger had ik gewoon een stuk gras, een grasmaaier en een kleine bosmaaier en dan was het wel klaar.
Deze groene mega gladde laag is nieuw voor mij![]()
Groene aanslagverwijderaar werkt ook prima. Idd een beetje schrobben maakt het nog schoner. 35m2 is niet zoveel, dus dat is prima te doen.
Een hogedrukreiniger werkt ook. Mijn gevoel zegt wel dat de groene aanslag dan extra snel terug komt. Mijn advies is wel: neem een terrasreiniger erbij. Maakt het ook goed schoon, zeker als je het 2x per jaar gebruikt. Het werkt sneller dan met de lans. En spat veel minder.
De reden dat nu alles groen is in de tuin is ook de reden dat gras niet gaat werken. Er komt te weinig zon in de tuin waardoor gras ook na 1 jaar mos zou worden.
Ik ga eerst eens gewoon met een paar flessen van die reiniger aan de gang, kijken of dat werkt, dan blijft die 200 euro wel in mijn gereedschapspotje zitten.
Ik heb slechte ervaringen met die Kärcher Terrasborstels. Je betaalt de premium prijs maar krijgt vooral veel plastiek zooi in de plaats. Heb er al eentje kapot gekregen door normaal gebruik. Een nieuwe gekocht tegen beter weten in maat eigenlijk met tegenzinBommes schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:12:
Het voorjaar komt er weer aan.. dus de tuin wil ik weer netjes hebben.
Eigenlijk ook wat stom van mij dat ik niet verder heb gezocht naar "niet machinale" oplossingen voor wat aanslag.
Weet iemand of Makita in hun 18v lijn ook zo een dergelijk set heeft? Heb namelijk al een hele reeks Makita 18v machines met bijhorende laders en batterijen, blijf daarom graag bij hetzelfde merk.Ethiron schreef op zondag 14 juli 2019 @ 07:40:
[...]
Ben je er zó enthousiast over dat je er nog twee van wilde hebben?
Persoonlijk ben ik nog wel in staat om ook de 18V Flexiclick set te kopen...
[Afbeelding]
Jazeker. Mijn vriendin is er helemaal laaiend over. Ging al paar weken langs de action om te kijken of het er was. En het was er eindelijk. Wat ik al zegt die gooit dan wel 1 fles op een gieter, en gooit het er alleen over heen. Niks niet inborstelen. En onze tuin is weer groene aanslag vrij.Bommes schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:46:
@M4uSzi werkt dat spul werkelijk zonder je halve rug te hoeven slopen met het weg borstelen?
Deze groene mega gladde laag is nieuw voor mij![]()
PSN - M4uSzi // -
En hoe is het dan met de plantjes? 🌱M4uSzi schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:09:
[...]
Jazeker. Mijn vriendin is er helemaal laaiend over. Ging al paar weken langs de action om te kijken of het er was. En het was er eindelijk. Wat ik al zegt die gooit dan wel 1 fles op een gieter, en gooit het er alleen over heen. Niks niet inborstelen. En onze tuin is weer groene aanslag vrij.
Die zitten in plantenbakken op hoger niveau. Dus die hebben er geen last van.
PSN - M4uSzi // -
Vwb hogedrukreinger @Bommes kijk niet naar Kar her maar naar Nilfisk. Beter gebouwd, metalen pomphuis ipv plastic, onderdelen en extras allemaal los te krijgen en nog net iets sterker (wateropbrengst!) dan een vergelijkbare Karcher. Pak die met de meeste opties. Ik heb zelf deze: https://www.coolblue.nl/p...fisk-c-135-1-8-pad-8.html en het enige dat ik mis is een haspel op de slang op te kunnen rollen. Is gelukkig los te krijgen. Als je ergens op wilt besparen om later te kopen is het de haspel btw, ding kost los twee tientjes bij Nilfisk service terwijl een rioolslan veel duurder is los, dus die wil je er wel bij.
Wil je echt gek doen pak je een Kranzle, maar dan red je het niet met 200 euro
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nee, Makita heeft dit helaas niet.Onk_the_Monk schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:37:
[...]
Weet iemand of Makita in hun 18v lijn ook zo een dergelijk set heeft? Heb namelijk al een hele reeks Makita 18v machines met bijhorende laders en batterijen, blijf daarom graag bij hetzelfde merk.
Je hebt de keuze uit Bosch, Metabo, Festool of Milwaukee. En vast nog een die ik vergeet.
Ik twijfel tussen de Bosch GDR 18V-200 en de GDX 18V-200. Wat zouden jullie doen? Ik zou qua dop gebruik alleen mijn banden ermee monteren. Ook heb ik een filmpje gezien waarbij de bithouder niet altijd goed vast blijft zitten bij de GDX vanwege de iets andere aansluiting. Bij Amazon is de GDX iets goedkoper (5 euro) dan de GDR vandaar mijn twijfel.
Er is sinds kort ook een nieuwe 300nm versie:cverkooyen schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:27:
Ik ben in de race voor een Bosch slagschroevendraaier. Weet iemand of Bosch, net als andere merken een jaarlijkse accu actie heeft?
Ik twijfel tussen de Bosch GDR 18V-200 en de GDX 18V-200. Wat zouden jullie doen? Ik zou qua dop gebruik alleen mijn banden ermee monteren. Ook heb ik een filmpje gezien waarbij de bithouder niet altijd goed vast blijft zitten bij de GDX vanwege de iets andere aansluiting. Bij Amazon is de GDX iets goedkoper (5 euro) dan de GDR vandaar mijn twijfel.
https://www.bosch-profess...ts/gds-18v-300-06019D8202
daar kunnen weer geen bitjes in terwijl ik 99% van de tijd ga schroevenNavi schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:40:
[...]
Er is sinds kort ook een nieuwe 300nm versie:
https://www.bosch-profess...ts/gds-18v-300-06019D8202
Ik zou willen dat mijn DTD154 het had.
Dat is inderdaad het verschil en hij is een fractie langerNivado schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:29:
@cverkooyen Als het verschil enkel in de opnemer zit, zou ik 100% voor de hybride GDX versie gaan. Het verloop van 6kant 1/4"naar vierkant 1/2" is al meer dan die € 5. Dat verloopstuk is ook nog eens een zwakke schakel. Ook al gebruik je vrijwel altijd de bitjes, is het fijn soms de doppen te kunnen gebruiken, bijvoorbeeld voor je wielen of de incidentele bout.
Ik zou willen dat mijn DTD154 het had.
Zou dan toch de GDX nemen, voor de banden etc handig maar ook als je eens een keer met houtdraadbouten moet werken.cverkooyen schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:27:
Ik ben in de race voor een Bosch slagschroevendraaier. Weet iemand of Bosch, net als andere merken een jaarlijkse accu actie heeft?
Jaarlijkse accu acties niet zoals Makita dat je bij een body krijgt. Eind 2019 hadden ze wel een ‘gratis’ procore 4ah bij enkele machines waar al 2 accu’s bij zaten. Echter was de prijs bij meeste leveranciers dan al zo hoog t.o.v. Amazon dat je die procore accu al 2x hebt betaald. Op acties hoef je dus niet te wachten.
Verkeerd gelezen. Blijkbaar moest ik een foto maken van de serienummer op het apparaat???Raling schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:53:
[...]
Welke streepjecode gaat dit over? Ik kan mij niet herinneren dat ik foto's heb gemaakt van een streepjescode, alleen van het serienummer. Kan ook in de actievoorwaarden niets vinden over streepjescodes...
Besteld =)Twijfels schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:46:
[...]
Zou dan toch de GDX nemen, voor de banden etc handig maar ook als je eens een keer met houtdraadbouten moet werken.
Jaarlijkse accu acties niet zoals Makita dat je bij een body krijgt. Eind 2019 hadden ze wel een ‘gratis’ procore 4ah bij enkele machines waar al 2 accu’s bij zaten. Echter was de prijs bij meeste leveranciers dan al zo hoog t.o.v. Amazon dat je die procore accu al 2x hebt betaald. Op acties hoef je dus niet te wachten.
Zelf enkele weken geleden besteld om te gebruiken voor een vastzittende schroef die op geen enkele andere manier los te krijgen was.
De aangegeven 540Nm op Aliexpress is natuurlijk volkomen onzin maar toch waren bv de wielbouten los krijgen van de auto geen probleem.
Leuk ding voor die 30 dollar

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten
Die heb ik ook.FSSF schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:30:
Voor de mensen die sporadisch wat willen doen met een slagschroevedraaier en/of slagmoersleutel en in bezit zijn van Makita gereedschap, de chinezen hebben hun best gedaan een goede Makita kloon te maken.
Zelf enkele weken geleden besteld om te gebruiken voor een vastzittende schroef die op geen enkele andere manier los te krijgen was.
De aangegeven 540Nm op Aliexpress is natuurlijk volkomen onzin maar toch waren bv de wielbouten los krijgen van de auto geen probleem.
Leuk ding voor die 30 dollar![]()
[Afbeelding]
Automoeren inderdaad geen probleem.
Heb per ongeluk een T30 houtschroef van 100 mm de kop getordeerd met deze machine
Dat was op de 'low' mode.
Ben benieuwd hoe lang die mee gaat.
Op youtube zijn er wel reviews te vinden. Blijken gewoon 9/10 van de kwaliteit van de Makita's te zijn.
Apparaat mist natuurlijk overbelasting beveiliging, geen terminal voor de accu bijvoorbeeld.
[ Voor 4% gewijzigd door alaintje op 01-03-2020 22:44 ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Leuk ding indeed, dit is 'm neem ik aan?FSSF schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:30:
Voor de mensen die sporadisch wat willen doen met een slagschroevedraaier en/of slagmoersleutel en in bezit zijn van Makita gereedschap, de chinezen hebben hun best gedaan een goede Makita kloon te maken.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door PaPa op 02-03-2020 10:45 ]
Dat ding mist wel meer dan alleen beveiliging tegen overbelasting:alaintje schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:43:
[...]
Die heb ik ook.
Automoeren inderdaad geen probleem.
Heb per ongeluk een T30 houtschroef van 100 mm de kop getordeerd met deze machine.
Dat was op de 'low' mode.
Ben benieuwd hoe lang die mee gaat.
Op youtube zijn er wel reviews te vinden. Blijken gewoon 9/10 van de kwaliteit van de Makita's te zijn.
Apparaat mist natuurlijk overbelasting beveiliging, geen terminal voor de accu bijvoorbeeld.
Als je naar de body kijkt, is die echt wel minder robuust dan van een echte Makita en hij is ook aanzienlijk minder sterk.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Hoe bevalt de gdx? Ben je voor de 180 of 200 versie gegaan en waar ben je geslaagd?
Het valt me op dat voor de benaming soms slagschroevendraaier en elders weer slagmoeraanzetter wordt vermeld. Is deze prima als slagschroevendraaier te gebruiken ?
Ik heb de 200 besteld bij Amazon. Deze machine is juist de combinatie van de twee varianten. Ik hoop hem woensdag in huis te hebben, ik moet dan boren / schroeven in hardhouten palen.xtern15 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:57:
[...]
Hoe bevalt de gdx? Ben je voor de 180 of 200 versie gegaan en waar ben je geslaagd?
Het valt me op dat voor de benaming soms slagschroevendraaier en elders weer slagmoeraanzetter wordt vermeld. Is deze prima als slagschroevendraaier te gebruiken ?
je linkje gaat naar een sign-in pagina, hoort dat?PaPa schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:45:Leuk ding indeed, dit is 'm neem ik aan?
En de bevestiging dat ik het af kan halen bij het GLS punt is ook binnen. Dit keer is de afzender wél Makita Eidnhoven!
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Heb de link aangepast, hopelijk lukt het nu wel.Fraggert schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:16:
[...]
je linkje gaat naar een sign-in pagina, hoort dat?
Nope, geen idee waar het aan ligt, als ik hier de homepage van Alie oproep en iets zoek dan moet ik ook eerst inloggen, vreemdPaPa schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:46:
[...]
Heb de link aangepast, hopelijk lukt het nu wel.

Ik zou het niet wagen. De originele lader monitort de gezondheid van de accu en de temperatuur en heeft daarnaast ventilatie voor de accu, wat enorme invloed heeft op de levensduur van de accu.PaPa schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:45:
Ik ben aan het kijken voor een Makita DDF484 schroefboor (momenteel aanbieding body met gratis accu erbij). Als ik het goed heb zit daar geen lader bij en moet je die los kopen. Zijn er mensen die ervaring hebben met een non-branded lader zoals bv. deze? Of is dat af te raden voor bv. de duurzaamheid van de accu's en mogelijke veiligheids-issues?
[...]
Voor die paar tientjes meer zou ik het risico niet lopen en een echte Makita lader kopen, desnoods een 2e hands van marktplaats.
Ik zou het risico niet nemen. Ik heb net iets te vaak foto's van afgebrande accu's op laders gezien om knock offs te vertrouwen. Bij de gene die je linkt staat bij de beschrijving bijvoorbeeld onderaan:PaPa schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:45:
Ik ben aan het kijken voor een Makita DDF484 schroefboor (met aanbieding een gratis accu erbij). Als ik het goed heb zit daar geen lader bij en moet je die los kopen. Zijn er mensen die ervaring hebben met een non-branded lader zoals bv. deze? Of is dat af te raden voor bv. de duurzaamheid van de accu's en mogelijke veiligheids-issues?
Dat eerste is logisch, maar dat tweede is vreemd. Die accu's met B aan het einde zijn tegenwoordig de standaard. Die hebben zo'n led indicator voor de acculading.Opmerking:
1. Geen koeling wanneer hij is opgeladen.
2. Mag niet compatibel zijn met de modellen BL1820B, BL1830B, BL1840B, BL1850B.
Aanvraag ingediend 11-02-2020
Zomaar of had je zelf contact opgenomen?michelv5 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:36:
Zojuist een mail ontvangen over de makita actie dat mijn aanvraag na 2 weken nog niet behandeld is ivm de grote vraag.
Mijn aanvraag is van 15-02. Wel al bevestiging gehad. Overigens wel zakelijk aangevraagd. Misschien dat dat verschillende stromen zijn.
Ze hebben zelfs de Hex - 1/2 aansluiting nagemaakt waar Bosch een patent op heeftFSSF schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:30:
[Afbeelding]
De Nederbelg !
Ik heb vorige week maar een BS 18 L BL body gekocht ter vervanging van de BS 18 LI.ArcticTiger schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:54:
Ik heb een vraagje voor de techneuten onder ons.
Ik heb al enkele jaren naar volle tevredenheid een Metabo BS18LI accu boor. (huis-tuin-keuken gebruik)
Helaas loopt deze sinds vandaag vast als hij linksom draait.
Rechtsom gaat dan wel weer goed.
Ik merk wel dat hij eg warm wordt en er toch wat rookontwikkeling en vonkvorming is.
Welk onderdeel zou kapot zijn en moet ik vervangen? De motor of de aandrijving?
Is iets lichter, en iets sterker, en borstelloos.
@Orion84 ik ga hem nog wel nakijken, altijd handig een tweede machine.
En tja, dan is afgelopen zaterdag mijn invalzaag kapot gegaan. (iets met ineens vermogen kwijt raken om vervolgens bijna te ontploffen)
Een Parkside PTSS 1200 C1
Nu ben ik op zoek naar een vervanger hiervoor.zijn er medetweakers die ervaring hebben met de KS 18 LTX 57?
Losse body is niet zo duur, en maakt gebruik van dezelfde accus.
Of kan ik beter voor een 230V model gaan?
Veel eisen heb ik niet
- DIY gebruik
- Betrouwbaar
- Liefst met geleiderail
- Zaagblad maat geen idee wat goed is, heb echter zeer recent een nieuw 165mm 60 tands blad gekocht voor de Parkside, zou leuk zijn als ik die nog gewoon kon gebruiken.
- Budget omstreeks 200 euro
Uit het niets, wilde vandaag wel bellen want vorige week woensdag was de 2 weken verlopen. Wel vreemd dat jou aanvraag wel goedgekeurd is.Framoes schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:27:
[...]
Zomaar of had je zelf contact opgenomen?
Mijn aanvraag is van 15-02. Wel al bevestiging gehad. Overigens wel zakelijk aangevraagd. Misschien dat dat verschillende stromen zijn.
Die KS in geen invalzaag.ArcticTiger schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:42:
[...]
En tja, dan is afgelopen zaterdag mijn invalzaag kapot gegaan.
Nu ben ik op zoek naar een vervanger hiervoor
Hier hetzelfde. Ook op 11 februari aangevraagd en een uur geleden dezelfde mail gekregen.michelv5 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:36:
Zojuist een mail ontvangen over de makita actie dat mijn aanvraag na 2 weken nog niet behandeld is ivm de grote vraag.
Dat gaat dus nog wel een tijdje duren...
Volgens mij is die Metabo een prima cirkelzaag. Het is geen invalzaag, maar kan wel op een geleiderail.ArcticTiger schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:42:
[...]
Ik heb vorige week maar een BS 18 L BL body gekocht ter vervanging van de BS 18 LI.
Is iets lichter, en iets sterker, en borstelloos.
@Orion84 ik ga hem nog wel nakijken, altijd handig een tweede machine.
En tja, dan is afgelopen zaterdag mijn invalzaag kapot gegaan. (iets met ineens vermogen kwijt raken om vervolgens bijna te ontploffen)
Een Parkside PTSS 1200 C1
Nu ben ik op zoek naar een vervanger hiervoor.zijn er medetweakers die ervaring hebben met de KS 18 LTX 57?
Losse body is niet zo duur, en maakt gebruik van dezelfde accus.
Of kan ik beter voor een 230V model gaan?
Veel eisen heb ik niet
- DIY gebruik
- Betrouwbaar
- Liefst met geleiderail
- Zaagblad maat geen idee wat goed is, heb echter zeer recent een nieuw 165mm 60 tands blad gekocht voor de Parkside, zou leuk zijn als ik die nog gewoon kon gebruiken.
- Budget omstreeks 200 euro
Misschien omdat ik het via m'n onderneming heb aangevraagd. Weet niet of er daarom twee opties zijn bij het aanvragen. Dat was bij eerdere actieperiodes niet.michelv5 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:06:
[...]
Uit het niets, wilde vandaag wel bellen want vorige week woensdag was de 2 weken verlopen. Wel vreemd dat jou aanvraag wel goedgekeurd is.
Dat weet ik.
Het hoeft ook niet per se een invalzaag te zijn, als de diepte maar ingesteld kan worden en eventueel verstek.
Top, ga ik binnenkort maar eens kijkenFramoes schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:39:
[...]
Volgens mij is die Metabo een prima cirkelzaag. Het is geen invalzaag, maar kan wel op een geleiderail.
Diepte:ArcticTiger schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:52:
[...]
Dat weet ik.
Het hoeft ook niet per se een invalzaag te zijn, als de diepte maar ingesteld kan worden en eventueel verstek.
Zaagdiepte instelbaar
0 - 57 mm
Verstek:
Hoekinstelling van/tot
0 / + 50 °
Te vinden op het tabblad Technische Waarden:
https://www.metabo.com/nl...7840-accu-cirkelzaag.html
Was meer benieuwd of er anderen waren met ervaring met dit soort machine, of iets anders zouden aanbevelen (voor als ik niet voor de accu zou gaan maar gewoon 230V)
Ik zou de gok persoonlijk ook niet nemen. Al hij net zo snel laad als mijn DC18RD, dan jaagt hij er 9 Ampère doorheen. Bij die grote stromen wil je 100% zekerheid dat de lader veilig is.Nivado schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:53:
[...]
Ik zou het niet wagen. De originele lader monitort de gezondheid van de accu en de temperatuur en heeft daarnaast ventilatie voor de accu, wat enorme invloed heeft op de levensduur van de accu.
Voor die paar tientjes meer zou ik het risico niet lopen en een echte Makita lader kopen, desnoods een 2e hands van marktplaats.
Dit topic is gesloten.
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic