Wellicht handig om @PaPa te taggendeepbass909 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:58:
[...]
Ik zou de gok persoonlijk ook niet nemen. Al hij net zo snel laad als mijn DC18RD, dan jaagt hij er 9 Ampère doorheen. Bij die grote stromen wil je 100% zekerheid dat de lader veilig is.
Je kunt de DDF083 kopen en die schijn je om te kunnen bouwen naar flexiclickOnk_the_Monk schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:37:
[...]
Weet iemand of Makita in hun 18v lijn ook zo een dergelijk set heeft? Heb namelijk al een hele reeks Makita 18v machines met bijhorende laders en batterijen, blijf daarom graag bij hetzelfde merk.
Alleen bevestigd, maar nog niet goedgekeurd. Net ook mail gekregen dat het langer gaat durenmichelv5 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:06:
[...]
Uit het niets, wilde vandaag wel bellen want vorige week woensdag was de 2 weken verlopen. Wel vreemd dat jou aanvraag wel goedgekeurd is.
Gelukkig heb ik al een berg accu's liggen.
Ok. Ben in de markt voor een schaafmachine voor thuis.
Overgrrote deel van mijn gereedschap is Bosch. Soms blauw, soms groen.
Nu dus aan het kijken.
En dan min vraag
Blauw model kost 170 euro, is de GHO 26-82D
Groen model is 175 euro, is de PHO 3100, zou de top in het goren zijn.
Dus vraag (hoewel mijn voorkeur uit gaat naar de blauw) ; blauw of top groen?
Nu dus aan het kijken.
En dan min vraag
Je weet dat patenten voor Chinese fabrieken hetzelfde zijn als een bouwinstructie over hoe je het na moet maken? Ze houden er een iets andere visie op na, laat ik het voorzichtig zeggen.Jellabie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:32:
[...]
Ze hebben zelfs de Hex - 1/2 aansluiting nagemaakt waar Bosch een patent op heeft
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Wel erg vervelend als je zoals ik geen berg accu's hebt liggen. Ik lees in de actievoorwaarden wel dat ze binnen 5 weken na registratie versturen, dus je hoeft gelukkig maar max. ongeveer 6 weken te wachtenFramoes schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:07:
[...]
Alleen bevestigd, maar nog niet goedgekeurd. Net ook mail gekregen dat het langer gaat duren
Gelukkig heb ik al een berg accu's liggen.

Voor liefhebbers van DeWalt in de aanbieding bij Toolstation een 18V brushless schroefboormachine waar je maarliefst 3 stuks 4Ah accu's erbij krijgt, en incl. lader en koffer voor 199,-.
[ Voor 21% gewijzigd door PaPa op 02-03-2020 18:10 ]
Ongehinderd door ervaring met de modellen zou ik persoonlijk naar blauw neigen, de groene gaat wel dieper (3,1mm vs 2,6mm) dus dat zou een overweging kunnen zijn. Die 170 € voor blauw is wat aan de hoge kant, ik zie zo bij google ads al versies staan voor rond de 140€, via amazon wellicht nog goedkoper.maartend schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:30:
Nu dus aan het kijken.
En dan min vraag
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik neig voor blauw omdat ik vermoed dat de onderdelen beter zijn. Bijv. de lagers, toch wel belangrijk bij iets dat 18k toeren draaitrockhopper schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:24:
[...]
Ongehinderd door ervaring met de modellen zou ik persoonlijk naar blauw neigen, de groene gaat wel dieper (3,1mm vs 2,6mm) dus dat zou een overweging kunnen zijn. Die 170 € voor blauw is wat aan de hoge kant, ik zie zo bij google ads al versies staan voor rond de 140€, via amazon wellicht nog goedkoper.
En die 140 klopt, maar is zonder accesoires. 170 is met koffer, stofzak enz. Vandaar Amazon is 156. Via Bol kan ik op 160 uitkomen.
Als het toch een met snoer is, kan je ook naar andere merken kijken. Triton, Makita en DeWalt hebben ook allemaal schaafmachines die goed schijnen te zijn. Zowel Makita als Triton heeft er een voor ongeveer €150. De DeWalt is wat duurder.maartend schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:30:
Nu dus aan het kijken.
En dan min vraag
Ja, dan is het toch jammer dat ze niet zo snel gaan. Overigens is het voor mij altijd praktisch om meer accu's te hebben. Scheelt switchen als er een paar aan de lader hangen.PaPa schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:01:
[...]
Wel erg vervelend als je zoals ik geen berg accu's hebt liggen. Ik lees in de actievoorwaarden wel dat ze binnen 5 weken na registratie versturen, dus je hoeft gelukkig maar max. ongeveer 6 weken te wachten.
Voor liefhebbers van DeWalt in de aanbieding bij Toolstation een 18V brushless schroefboormachine waar je maarliefst 3 stuks 4Ah accu's erbij krijgt, en incl. lader en koffer voor 199,-.
Ze wachten bij de actie overigens ook bewust een aantal weken zodat mensen niet de machine in de tussentijd weer kunnen retourneren. Tenminste, dat zeggen ze. Maar als je dan iedereen twee weken laat wachten, zou je in die tijd iig alles kunnen checken zodat je direct na die periode een 'OK' kan geven.
Maar misschien doen ze dat wel en kunnen ze het gewoon echt niet aan.
Vanwege de rest van mijn gereedschap wil ik gewoon kiezen tussen deze 2.Framoes schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:37:
[...]
Als het toch een met snoer is, kan je ook naar andere merken kijken. Triton, Makita en DeWalt hebben ook allemaal schaafmachines die goed schijnen te zijn. Zowel Makita als Triton heeft er een voor ongeveer €150. De DeWalt is wat duurder.
Thnx
hitachi (hikoki) is ook groenmaartend schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:42:
[...]
Vanwege de rest van mijn gereedschap wil ik gewoon keizen tussen deze 2.
Thnx
Bij accugereedschap snap ik dat nog. Ik heb zelf alles van Makita op accu, op twee machines na. Maar ik heb een Bosch bouwzuiger, een DeWalt afkortzaag en Dewalt zaagtafel. Die zijn in hun klasse gewoon beter dan wat Makita heeft.maartend schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:42:
[...]
Vanwege de rest van mijn gereedschap wil ik gewoon keizen tussen deze 2.
Thnx
Het is zonde om meer uit te geven of een machine aan te schaffen die minder scoort, puur omdat het een bepaald merk heeft. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet verder kijkt dan alleen beide Bosch.
Maar uiteindelijk is het natuurlijk geheel aan jou. Ik geef alleen wat extra opties.
Festool heeft ook wel iets met groen. Is wel weer een iets andere prijsklasse.
Body is behoorlijk robuust, helemaal voor dat geld. Is ook gewoon in het filmpje te zien wanneer die dat ding van twee meter laat stuiteren. Dat die iets minder sterk is dan de originele Makita, allicht, ik beweer dan ook nergens dat dit beter zou zijn dan een echte Makita.deepbass909 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 01:54:
[...]
Dat ding mist wel meer dan alleen beveiliging tegen overbelasting:
[YouTube: BOLTR: Fake Makita Driver]
Als je naar de body kijkt, is die echt wel minder robuust dan van een echte Makita en hij is ook aanzienlijk minder sterk.
Ik vind het knap gemaakt/gekopieerd voor die paar centen. En voor sporadisch ( en misschien wel meer) gebruik gewoon een leuk ding.
Geen idee welke land Porselein zou moeten zijn, kom het ook vaak genoeg tegen@FSSF, dus voor de duidelijkheid; je hebt uit "Porselein" alleen de de body gehaald en je oude 18V accu op gezet?
https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten
Maar hoe zit het moreel.
Bij een merk zoals makita of bosch betaal je ook voor de ontwikkeling van het ding, wat kan oplopen tot miljoenen. Die kennis simpelweg copieren is gewoon diefstal. Dit steunen door het te kopen is op zijn best verwerpelijk te noemen. Opzich wonderlijk dat je op dit forum geen grapje kan maken dat iemand het anders maar moet stelen zonder dat het verwijderd wordt, maar dit soort diefstal promoten zonder dat het een grapje is kennelijk geen enkel probleem is.
# makersrechten zijn ook rechten
Bij een merk zoals makita of bosch betaal je ook voor de ontwikkeling van het ding, wat kan oplopen tot miljoenen. Die kennis simpelweg copieren is gewoon diefstal. Dit steunen door het te kopen is op zijn best verwerpelijk te noemen. Opzich wonderlijk dat je op dit forum geen grapje kan maken dat iemand het anders maar moet stelen zonder dat het verwijderd wordt, maar dit soort diefstal promoten zonder dat het een grapje is kennelijk geen enkel probleem is.
[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 02-03-2020 19:26 ]
Met elektrisch gereedschap heb je ook nog de factor veiligheid, wat nu als je el china boormachientje in de hens gaattwain4me schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:24:
Maar hoe zit het moreel.
Bij een merk zoals makita of bosch betaal je ook voor de ontwikkeling van het ding, wat kan oplopen tot miljoenen. Die kennis simpelweg kopiëren is gewoon diefstal. Dit steunen door het te kopen is op zijn best verwerpelijk te noemen. Opzich wonderlijk dat je op dit forum geen grapje kan maken dat iemand het anders maar moet stelen zonder dat het verwijderd wordt, maar dit soort diefstal promoten zonder dat het een grapje is kennelijk geen enkel probleem is.
Met lamp via Makita, die kun je verpatsen op marktplaats.ArcticTiger schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:42:
[...]
Ik heb vorige week maar een BS 18 L BL body gekocht ter vervanging van de BS 18 LI.
Is iets lichter, en iets sterker, en borstelloos.
@Orion84 ik ga hem nog wel nakijken, altijd handig een tweede machine.
En tja, dan is afgelopen zaterdag mijn invalzaag kapot gegaan. (iets met ineens vermogen kwijt raken om vervolgens bijna te ontploffen)
Een Parkside PTSS 1200 C1
Nu ben ik op zoek naar een vervanger hiervoor.zijn er medetweakers die ervaring hebben met de KS 18 LTX 57?
Losse body is niet zo duur, en maakt gebruik van dezelfde accus.
Of kan ik beter voor een 230V model gaan?
Veel eisen heb ik niet
- DIY gebruik
- Betrouwbaar
- Liefst met geleiderail
- Zaagblad maat geen idee wat goed is, heb echter zeer recent een nieuw 165mm 60 tands blad gekocht voor de Parkside, zou leuk zijn als ik die nog gewoon kon gebruiken.
- Budget omstreeks 200 euro
Ik zou dus wel 240v doen omdat je dan nooit lege accu hebt, en je het snoer in een bouw stofzuiger kunt pluggen waardoor die automatisch aan gaat.
En 240v heeft net even meer power, zeker in vergelijking met een half of bijna lege accu.
https://www.mastertools.n...b4-lT-ZKRzhoC1i8QAvD_BwE#
Thnx. Lastige is, geen idee welke ik dan zou moeten nemen. Mijn schroeven is een DeWalt, ik ken het merk natuurlijk wel maar kan het niet vergelijken.Framoes schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:57:
[...]
Bij accugereedschap snap ik dat nog. Ik heb zelf alles van Makita op accu, op twee machines na. Maar ik heb een Bosch bouwzuiger, een DeWalt afkortzaag en Dewalt zaagtafel. Die zijn in hun klasse gewoon beter dan wat Makita heeft.
Het is zonde om meer uit te geven of een machine aan te schaffen die minder scoort, puur omdat het een bepaald merk heeft. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet verder kijkt dan alleen beide Bosch.
Maar uiteindelijk is het natuurlijk geheel aan jou. Ik geef alleen wat extra opties.
Triton wel al iets van gezien, ken ik niet.
Makita ken ik ook, maar lijkt me wel hoger in prijs te zitten
[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 02-03-2020 19:52 ]
Heeft iemand misschien ervaring met een ander stuk gereedschap dan hogedrukreinigers om bestrating/klinkers mee te reinigen?
Ik heb vorig jaar een gedeelte met de hogedrukreiniger gedaan maar ben niet tevreden met het resultaat. Ik vind dat de hogedruk ook teveel de voegen aantast.
Ik wil de klinkers goed schoonmaken en de oorspronkelijke kleur enigszins terugbrengen. Ik heb eens een soort uit de kluiten gewassen elektrische rolborstel gezien, maar kon er geen gebruikerservaringen over vinden.
Alternatief is denk ik gewoon azijn en hogedruk+terrasborstel, maar wellicht heeft iemand een andere positieve ervaring.
Ik heb vorig jaar een gedeelte met de hogedrukreiniger gedaan maar ben niet tevreden met het resultaat. Ik vind dat de hogedruk ook teveel de voegen aantast.
Ik wil de klinkers goed schoonmaken en de oorspronkelijke kleur enigszins terugbrengen. Ik heb eens een soort uit de kluiten gewassen elektrische rolborstel gezien, maar kon er geen gebruikerservaringen over vinden.
Alternatief is denk ik gewoon azijn en hogedruk+terrasborstel, maar wellicht heeft iemand een andere positieve ervaring.
Na openen beperkt houdbaar
Het probleem van een hogedrukreiniger voor dat soort klussen is dat je de bestrating ruwer maakt waardoor algen meer houvast/opp hebben om op te groeien dus dan blijf je bezig. Ik ben ook aan t kijken naar een rolborstel maar ik zit een beetje met de oppervlakte die ik moet doen. Die is eigenlijk te groot voor zo'n borstel van pakweg 120 euro....en te klein om een dikke borstelmachine van honderden euro's aan te schaffen
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Welke spuitmond heb je op de HDR gebruikt dan? Die terrasreinigers zijn er niet voor niks, dat draait rond en blaast niet alles uit de voegen. Ok, wel een beetje maar dat hou je sowieso. Zelfs met een veger trek je zand mee.Fustje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:28:
Heeft iemand misschien ervaring met een ander stuk gereedschap dan hogedrukreinigers om bestrating/klinkers mee te reinigen?
Met een normale spuitmond of een vuilfrees hou je idd geen zand in je voegen over, dat klopt. Met een terrasreiniger over klinkers heb ik een paar maanden terug eens gedaan en die waren weer als nieuw. Buren wisten niet wat ze zagen (was handig voor ze, huis ging in de verkoop
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Pfoe die is wel iets boven budget. Denk niet dat die lamp dat verschil goed maaktFRANQ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:43:
[...]
Met lamp via Makita, die kun je verpatsen op marktplaats.
Ik zou dus wel 240v doen omdat je dan nooit lege accu hebt, en je het snoer in een bouw stofzuiger kunt pluggen waardoor die automatisch aan gaat.
En 240v heeft net even meer power, zeker in vergelijking met een half of bijna lege accu.
Zolang we knock offs blijven kopen bij Ali en massaal de Action bezoeken, zal China dit productiemodel van veel, goedkoop en gejat blijven hanteren.twain4me schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:24:
Maar hoe zit het moreel.
Het is een race to the bottom ten koste van het milieu, de kwaliteit van producten en de gezondheid en het salaris van de mensen in de fabrieken. Maarja, hele andere discussie.
Iemand van Metabo vertelde me een tijd terug dat in de ontwikkeling van een nieuwe accumachine tot wel 6 miljoen euro kan zitten.
Triton heeft de TRPUL 82mm schaaf. Ik heb zelf een tijdje een bovenfrees van Triton gehad en die zat kwalitatief prima in elkaar. Makita heeft de KP0800K die in hetzelfde prijssegment zit (€150-170). DeWalt heeft een instapmodel dat boven de €200 zit, dus dat is helaas duurder.maartend schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:47:
[...]
Thnx. Lastige is, geen idee welke ik dan zou moeten nemen. Mijn schroeven is een DeWalt, ik ken het merk natuurlijk wel maar kan het niet vergelijken.
Triton wel al iets van gezien, ken ik niet.
Makita ken ik ook, maar lijkt me wel hoger in prijs te zitten
Rond 200 euro is dus voor mij wat ruimerArcticTiger schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:59:
[...]
Pfoe die is wel iets boven budget. Denk niet dat die lamp dat verschil goed maakt
Maar ik heb die na veel wikken en wegen gekocht omdat hij in de reviews gelijkwaardig aan festool wordt beoordeeld.
(M'n vriendin vindt dat ik veel teveel geld uit geef aan goed gereedschap)
Steppach of parkside lidl (schijnen dezelfde te zijn) hebben ook een betaalbare invalzaag.
https://www.hbm-machines....i-uwK7JnFlvxoCc9QQAvD_BwE
Maar hier heb ik zelf geen ervaring mee, zal ook wel doen wat het moet doen.
De Makita wel ervaring mee, en heb daar plaatmateriaal mee in verstek gezaagd wat zichtwerk was. Eiken gefineerd plaatmateriaal en keuken afwerklijsten.
Ook massief houten aanrechtblad gezaagd.
Elke keer weer super strak resultaat.
Ik had een normale cirkelzaag die jij postte, maar dat werkt toch minder fijn dan een invalzaag.
Het begin is minder controleerbaar.
Accu zie ik geen voordeel in bij een cirkelzaag, eigenlijk alleen maar nadelen, tenminste voor zaagwerk bij een werkbank. Ook ivm de stofzuiger.
Sta je op het dak dakramen uit te zagen dan is een accu wel fijn.
Uiteraard een kern van waarheid, ik heb echter genoeg geld aan origineel Makita besteed dus misschien maakt dat het een beetje goed.twain4me schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:24:
Maar hoe zit het moreel.
https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten
Dit is zonder liniaal!FRANQ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:43:
[...]
Met lamp via Makita, die kun je verpatsen op marktplaats.
Dan heb je wel een zaag die niet onderdoet voor de Festool invalzaag*. Echt een andere klasse dan de invalzagen en cirkelzagen van onder de € 200,-ArcticTiger schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:59:
[...]
Pfoe die is wel iets boven budget. Denk niet dat die lamp dat verschil goed maakt
*tenzij je alles van festool hebt inclusief stofzuigerslag met snoer er aan.
Echter is alles over invalzagen al 100x in dit forum besproken, dus ik zou zeggen, probeer de zoekfunctie even.
[ Voor 31% gewijzigd door Nivado op 02-03-2020 21:52 ]
Al eventjes aan het meelezen voor een accu (klop)boormachine maar kan maar geen juiste beslissing maken 
Ik heb reeds een degelijke SDS boorhamer, de Metabo BHE22.
Voor een opkomend project zie ik het echter niet zitten om dat lomp gewicht en snoer telkens boven mij te houden om in de betonnen welfsels te boren. Daarnaast wordt er geboord in snelbouwsteen.
Zoek dus iets met accu dat makkelijk hanteerbaar is.
Ik heb wel genoeg goeie betonboortjes liggen... kan het dan toch met een gewone boormachine of toch eerder klopboor variant?
Indien Makita: DDF484 vs DHP484
Indien Dewalt: DCD791 vs DCD796
Ik lees gemengde reacties met de klop-variant en de losse chuck etc.
In de toekomst komt er waarschijnlijk nog een slagschroevendraaier bij zodra ik gyproc zal plaatsen.
First things first
Alvast dank!
Voor een opkomend project zie ik het echter niet zitten om dat lomp gewicht en snoer telkens boven mij te houden om in de betonnen welfsels te boren. Daarnaast wordt er geboord in snelbouwsteen.
Ik heb wel genoeg goeie betonboortjes liggen... kan het dan toch met een gewone boormachine of toch eerder klopboor variant?
In de toekomst komt er waarschijnlijk nog een slagschroevendraaier bij zodra ik gyproc zal plaatsen.
First things first
Alvast dank!
Verwijderd
Tenzij je veel in baksteen moet boren zie ik het nut van een klopboor niet in. Ik heb mij altijd prima kunnen redden met een gewone boormachine en een boorhamer.PRQPHET schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:12:
Al eventjes aan het meelezen voor een accu (klop)boormachine maar kan maar geen juiste beslissing maken
First things first
Alvast dank!
Ik zie je veel beton neertikken. Je weet dat je dan niets aan een klopfunctie hebt? Wellicht voor gipsblokken maar dat heb je dan weer niet boven je hoofd.
Het zijn enkel bakstenen muren + welfsels, geen gipsblokken. Zal zowat 50/50 zijn.Verwijderd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:16:
[...]
Tenzij je veel in baksteen moet boren zie ik het nut van een klopboor niet in. Ik heb mij altijd prima kunnen redden met een gewone boormachine en een boorhamer.
Ik zie je veel beton neertikken. Je weet dat je dan niets aan een klopfunctie hebt? Wellicht voor gipsblokken maar dat heb je dan weer niet boven je hoofd.
Heb beton maar 2x geschreven
Anyway, dus een gewone boormachine dan.
Heb jij dan een accu boorhamer?
Makita of Dewalt?
Verwijderd
Ik heb deze momenteel.PRQPHET schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:33:
[...]
Het zijn enkel bakstenen muren + welfsels, geen gipsblokken. Zal zowat 50/50 zijn.
Heb beton maar 2x geschreven![]()
Makita of Dewalt?
https://www.makita.nl/artikel/dhr283zwju.html
En eigenlijk alleen maar omdat ik die voor een lage prijs kon krijgen. Anders had ik de enkele 18v genomen.
Stofzuiger eraf en je hebt een prima handzame machine.
Daarnaast een DDF481 en slagschroevendraaier.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2020 22:42 ]
Wat ik zorgwekkender vond was het breken van de aansluiting. Het metaal ziet er goed uit, maar is blijkbaar toch niet zo sterk als het zou moeten zijn.FSSF schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:02:
[...]
Body is behoorlijk robuust, helemaal voor dat geld. Is ook gewoon in het filmpje te zien wanneer die dat ding van twee meter laat stuiteren. Dat die iets minder sterk is dan de originele Makita, allicht, ik beweer dan ook nergens dat dit beter zou zijn dan een echte Makita.
Ik vind het knap gemaakt/gekopieerd voor die paar centen. En voor sporadisch ( en misschien wel meer) gebruik gewoon een leuk ding.
Wat betreft de body, de originele heeft een andere opbouw, waarbij het achterste lager in een afdekkap zit ipv geklemd tussen beide helften en daarmee veel stabieler gemonteerd zit. Dat wreekt zich vooral na verloop van tijd.
In de video over de slagschroevendraaier die de "Makita" weet te verslaan, geeft Ave mooi aan waarin de kwaliteit zit:
China is in Engels zowel de naam van het land als van porselein en wordt nog weleens verkeerd vertaald door robots[...]
Geen idee welke land Porselein zou moeten zijn, kom het ook vaak genoeg tegenDeze komt gewoon ergens uit China. En betreft inderdaad enkel de body die met Makita accu`s te gebruiken is.
"Gelukkig" is het ook verre van een perfect kopie. Volgens de advertentie zou hij 520 Nm moeten halen (de originele haalt "slechts" 280 Nm volgens de specs) en dat is domweg misleiding. Waar de originele Makita de 280 Nm ruim haalt (in testen wordt 350 Nm gehaald), haalt die imitatie de geadverteerde 520 Nm niet, sterker nog, hij haalt de 280 Nm niet eens, hij wordt namelijk verslagen door een slagschroevendraaier met een maximale kracht van 175 Nm. En dat is eigenlijk het meest kwalijke, je krijgt simpelweg niet eens een fractie van waarvoor geadverteerd wordt.twain4me schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:24:
Maar hoe zit het moreel.
Wat betreft dat het niet weggehaald wordt, de Chinezen zijn slim genoeg om het geen Makita te noemen, maar het lijkt er alleen wel verdacht veel op en maakt gebruik van dezelfde accu's (maar dat is niet verboden). Of het importeren ervan toegestaan is, is iets voor de douane. En die zal bij controle deze "Makita" waarschijnlijk gewoon achterhouden.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb de dhp484. Werkt prima in baksteen en cellenbeton. Ik heb geen last van een wiebelkopje. Maar dat is ook omdat ik er weinig waarde aan hecht: ik draai er schroefjes mee in en boor er gaatjes mee. Ik draai er geen meetstaafjes mee rond om te checken hoe hard die kop wiebelt. Als ik zo precies wil boren, pak ik mn kolomboormachine welPRQPHET schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:33:
[...]
Het zijn enkel bakstenen muren + welfsels, geen gipsblokken. Zal zowat 50/50 zijn.
Makita of Dewalt?
Wat een beestVerwijderd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:41:
[...]
Ik heb deze momenteel.
https://www.makita.nl/artikel/dhr283zwju.html
En eigenlijk alleen maar omdat ik die voor een lage prijs kon krijgen. Anders had ik de enkele 18v genomen.
Stofzuiger eraf en je hebt een prima handzame machine.
Daarnaast een DDF481 en slagschroevendraaier.
Mss is een enkele 18V combihamer dan ook te overwegen? Maar zal wss overkill zijn.
Of toch de gewone accuboor?
Aight, bedankt voor je input!Raymond schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:45:
[...]
Ik heb de dhp484. Werkt prima in baksteen en cellenbeton. Ik heb geen last van een wiebelkopje. Maar dat is ook omdat ik er weinig waarde aan hecht: ik draai er schroefjes mee in en boor er gaatjes mee. Ik draai er geen meetstaafjes mee rond om te checken hoe hard die kop wiebelt. Als ik zo precies wil boren, pak ik mn kolomboormachine wel
Heb de Dewalt DCD796 eventjes getest en daar viel mij die losse chuck toch wel op, daamee de twijfel.
Dank voor de tip, kan er eea over vinden. Alleen is het los aanschaffen van FlexiClick opzetstukken zo te zien redelijk kostbaar.checkdiz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:49:
[...]
Je kunt de DDF083 kopen en die schijn je om te kunnen bouwen naar flexiclick
Scheppach review (Zelfde als de Aldi Workzone:FRANQ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:12:
[...]
Rond 200 euro is dus voor mij wat ruimer
Maar ik heb die na veel wikken en wegen gekocht omdat hij in de reviews gelijkwaardig aan festool wordt beoordeeld.
(M'n vriendin vindt dat ik veel teveel geld uit geef aan goed gereedschap)
Steppach of parkside lidl (schijnen dezelfde te zijn) hebben ook een betaalbare invalzaag.
https://www.hbm-machines....i-uwK7JnFlvxoCc9QQAvD_BwE
Maar hier heb ik zelf geen ervaring mee, zal ook wel doen wat het moet doen.
De Makita wel ervaring mee, en heb daar plaatmateriaal mee in verstek gezaagd wat zichtwerk was. Eiken gefineerd plaatmateriaal en keuken afwerklijsten.
Ook massief houten aanrechtblad gezaagd.
Elke keer weer super strak resultaat.
Ik had een normale cirkelzaag die jij postte, maar dat werkt toch minder fijn dan een invalzaag.
Het begin is minder controleerbaar.
Accu zie ik geen voordeel in bij een cirkelzaag, eigenlijk alleen maar nadelen, tenminste voor zaagwerk bij een werkbank. Ook ivm de stofzuiger.
Sta je op het dak dakramen uit te zagen dan is een accu wel fijn.
Mijn samenvatting van zijn conclusie: prima zaag voor t geld. Echter, bodemplaat en rails zijn afwijkend van de standaard Makita/Festool/Triton rails. Als je bv een lange rails wilt kopen (1x 140cm ipv 2x70cm) zit je met een uitdaging.
Edit: Ik moet mezelf corrigeren
[ Voor 3% gewijzigd door _Mystikal_ op 02-03-2020 23:32 ]
Definieer 'uitdaging': https://www.bol.com/nl/p/...en-pl75/9200000055837051/_Mystikal_ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:07:
[...]
Scheppach review (Zelfde als de Aldi Workzone:
[YouTube: Cheap vs cheapest [video #285]]
Mijn samenvatting van zijn conclusie: prima zaag voor t geld. Echter, bodemplaat en rails zijn afwijkend van de standaard Makita/Festool/Triton rails. Als je bv een lange rails wilt kopen (1x 140cm ipv 2x70cm) zit je met een uitdaging.
Ik moet mezelf corrigerenTwam schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:15:
[...]
Definieer 'uitdaging': https://www.bol.com/nl/p/...en-pl75/9200000055837051/
De man heeft wel een punt, though. Informatief filmpje, dank daarvoor._Mystikal_ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:20:
[...]
Ik moet mezelf corrigerenDe lange rails kun je wel kopen, maar dus niet meer gebruiken als je de zaag wilt upgraden.
En net nu ik toevallig van het weekend dacht te hebben besloten die Scheppach te kopen
Nouja, ik heb een beetje t zelfde. Ik weet dat ik een invalzaag wil (echt nergens ruimte voor een tafelzaag) voor wat klussen die ik ga doen, maar de keuze is of de Scheppach, of 1 van deze 2 om de hobby nog enigzins 'betaalbaar' te houden:Twam schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:43:
[...]
De man heeft wel een punt, though. Informatief filmpje, dank daarvoor.
En net nu ik toevallig van het weekend dacht te hebben besloten die Scheppach te kopenIk vind 350,- alleen gelijk wat enthousiast voor de thuisprutser. *moppermopper* Terug naar de twijfelfase dan maar.
https://www.toolstation.n...-inval-zaagmachine/p47619
https://www.toolstation.n...-invalzaag-machine/p35132
Tenzij de Lidl weer de invalzaag uitbrengt, dan koop ik die direct.
Die onderste kan best goedkoper aangeschaft worden *mompelt iets van kamakajajipiejipiejee*_Mystikal_ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:56:
[...]
Nouja, ik heb een beetje t zelfde. Ik weet dat ik een invalzaag wil (echt nergens ruimte voor een tafelzaag) voor wat klussen die ik ga doen, maar de keuze is of de Scheppach, of 1 van deze 2 om de hobby nog enigzins 'betaalbaar' te houden:
PRQPHET schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:33:
[...]
Makita of Dewalt?

Die 3 zijn mijn beste uitgave ever
De Nederbelg !
Dat kan wel, je moet dan gewoon je ouwe zaag op reserve zetten met je lineaal erbij._Mystikal_ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:20:
[...]
Ik moet mezelf corrigerenDe lange rails kun je wel kopen, maar dus niet meer gebruiken als je de zaag wilt upgraden.
Altijd handig als je nog eens door sloophout moet, of hout dat buiten heeft gelegen met troep en zand erop, pallets et cetera, je kent het wel, altijd wel een keer een stukkie hout nodig voor een buitenprojectje.
Ik heb mijn zaagblad van mijn Mafell gesloopt op laminaat, ik onderschatte hoe lomp hard dat is

Ook voor wat ruwbouw werk ha dik hem nog graag kunnen pakken.
Ergo......er gaat hier niet zo heel snel meer gereedschap de deur uit als ik dat vervang voor iets beter.
[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 03-03-2020 09:01 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
mierenfokker schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 04:11:
[...]
Die onderste kan best goedkoper aangeschaft worden *mompelt iets van kamakajajipiejipiejee*
@_Mystikal_ :
329 euro (5 jaar garantie bij hornbach trouwens!!)
https://www.hornbach.nl/s...0-mm/5553804/artikel.html
maar het kan nog een tientje goedkoper hoewel ik voor de Hornbach garantie zou kiezen
319 euro
https://www.mastertools.n...raal-en-extra-hm-zaagblad
ps: bij die link van mastertools zie ik nog een extra zaagblad staan, maar dat vind ik in de advertentie niet zo duidelijk terug, allicht even voor bellen of mailen
[ Voor 37% gewijzigd door Fraggert op 03-03-2020 08:08 ]
Dus bij hor***** laagste prijsvraag en -10%Fraggert schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:04:
[...]
![]()
@_Mystikal_ :
329 euro (5 jaar garantie bij hornbach trouwens!!)
https://www.hornbach.nl/s...0-mm/5553804/artikel.html
maar het kan nog een tientje goedkoper hoewel ik voor de Hornbach garantie zou kiezen
319 euro
https://www.mastertools.n...raal-en-extra-hm-zaagblad
ps: bij die link van mastertools zie ik nog een extra zaagblad staan, maar dat vind ik in de advertentie niet zo duidelijk terug, allicht even voor bellen of mailen
Kamakajajipijipijeeeeeeeeee
edit:
Toch ook maar de Makita 18V invalzaag besteld bij H*. Met prijsgarantie 273,15 totaal
Toch ook maar de Makita 18V invalzaag besteld bij H*. Met prijsgarantie 273,15 totaal
[ Voor 6% gewijzigd door mierenfokker op 03-03-2020 08:42 ]
*maar niet om het een of ander, als je dat meteen even had uitgewerkt dan was het meteen duidelijk geweest, niet iedereen weet van die laagste prijsgarantiemierenfokker schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:19:
[...]
Dus bij hor***** laagste prijsvraag en -10%
Kamakajajipijipijeeeeeeeeee
edit:
Toch ook maar een Makita 18V invalzaag besteld bij H*. Met prijsgarantie 273,15 totaal![]()
HORNBACH!!!!!!!!
verrek dat is waar ook, HORNBACH!!!!!!! hanteert de laagste prijsgarantie.
dus € 329 - €32,90 = € 296,10
dus €319 - €31,90 = €287,10
en dan ook nog eens 5 jaar garantie
@_Mystikal_ lezen we even mee ?
[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 03-03-2020 12:22 ]
Ja thanks heFraggert schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:45:
[...]
*maar niet om het een of ander, als je dat meteen even had uitgewerkt dan was het meteen duidelijk geweest, niet iedereen weet van die laagste prijsgarantie
HORNBACH!!!!!!!!![]()
en dan ook nog eens 5 jaar garantie![]()
NP Bro
Hier staat die laagste prijsgarantie uitgelegd.
Je kunt van die functie dus ook in de webshop gebruik maken, je moet dan de URL doorgeven en die wordt dan beoordeeld.
Ik ben een tijdje terug bij de HB in Nieuwegein geweest, nou, je hoeft die lui daar niets te vragen, de paar mensen die ik er sprak waren tenekrommend ongeintresseerd en waren alleen maar aan het zeiken hoeveel mensen met vragen ze wel niet aan het helpen waren en hoe lastig het allemaal wel niet was voor ze. Hadden niet mijn werknemers moeten zijn, want als je je klanten zo te woord staat mag je van mij iets anders gaan proberen of dat beter bij je past.
De reden dat ik eer verzeilde was dat ik in groningen tijdens een bezoekje aan een maatje samen even naar de HB en de Bauhaus waren geweest, ik was er nog nooit geweest en heb die zaken ook niet in de buurt zitten. Wat een enorme toko zeg, en wat een enorme berg aan gereedschap en losse schroefjes, moertjes, boutjes....wat een paradijsje

Maar goed........ik wou dus wat bestellen en liep hier dus tegen aan. Ik ga er vast nog wel eens heen voor spul, maar alleen als ik niks hoef te vragen
@Fraggert
Ik kom meestal in Hornbach Nieuwegein, nog nooit zo`n medewerker getroffen, laat staan een paar achter elkaar. (Nergens in Nederland overigens)
Altijd behulpzaam, meedenkend en brengen je naar de plek waar het ligt.
Op drukke dagen eerder irritant dat ze voor iedereen de tijd nemen en ik niet de enige ben die wat wil (meestal voorraad naar beneden halen).
Jammer dat jij zo`n ervaring hebt
Ik kom meestal in Hornbach Nieuwegein, nog nooit zo`n medewerker getroffen, laat staan een paar achter elkaar. (Nergens in Nederland overigens)
Op drukke dagen eerder irritant dat ze voor iedereen de tijd nemen en ik niet de enige ben die wat wil (meestal voorraad naar beneden halen).
[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 03-03-2020 10:05 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Oh Hornbach, die van de grijze ader als nul misbruiken tegen de norm in en dat promoten op de website..
In elk groot bedrijf met meerdere vestigingen heb je wel een paar onvriendelijke medewerkers. Meestal kopiëren die dat van hun baas.
In elk groot bedrijf met meerdere vestigingen heb je wel een paar onvriendelijke medewerkers. Meestal kopiëren die dat van hun baas.
[ Voor 39% gewijzigd door kabeltjekabel op 03-03-2020 10:56 ]
Elke foto van gereedschap dat gebruikt kan worden in een slechte horrorfilm krijgt van mij een duimpje!
En we pakken hem er even bij:kabeltjekabel schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:55:
Oh Hornbach, die van de grijze ader als nul misbruiken tegen de norm in en dat promoten op de website..
https://www.hornbach.nl/s...25-m/5103498/artikel.htmlLet op!
In sommige gevallen kan het voorkomen dat deze 4-aderige buitenkabel geleverd wordt zonder blauwe nuldraad, maar met een extra (grijze) fase-/schakeldraad. Hierdoor kan uw ontvangen product afwijken van de hierboven getoonde afbeelding. In dergelijke gevallen kunt u de grijze draad als nuldraad gebruiken. Dit heeft geen invloed op de werking van de buitenkabel.
Ergste is nog dat hun elektra expert van het hoofdkantoor niet te overtuigen was. Zelfs niet met NEN referenties.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Het is toch de laagste prijs -10%?Fraggert schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:45:
[...]
*maar niet om het een of ander, als je dat meteen even had uitgewerkt dan was het meteen duidelijk geweest, niet iedereen weet van die laagste prijsgarantie
HORNBACH!!!!!!!!![]()
en dan ook nog eens 5 jaar garantie![]()
Dus bij Mastertools € 319,95 - € 31,99 (10%) = € 287,96?
Dan ga ik dan toch maar voor de Makita (bij de HB)
Klopt. Je gaat 10% extra krijgen op de laagste prijs.ArcticTiger schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:22:
[...]
Het is toch de laagste prijs -10%?
Echter; Dit is pas na aankoop dat je dat geld gaat krijgen, dus niet bij betaling de korting en de EAN code moet hetzelfde zijn (dat is het in dit geval)
[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 03-03-2020 11:57 ]
Goed te horen, dan geef ik het gewoon nog eens een kansTeijgetje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:04:
@Fraggert
scherp!!!!!ArcticTiger schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:22:
[...]
Het is toch de laagste prijs -10%?
Ik heb ook hele goede ervaring bij de Hornbach in Wateringen. Toen ik mijn zolder ging verbouwen (als beginnende klusser) heeft iemand mij daar echt heel goed geholpen, alls goed uitgelegd en samen met mij een bestellijst gemaakt. Eigenlijk bij die vestiging alleen maar goede medewerkers mee gemaaktTeijgetje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:04:
@Fraggert
Is een ander topic, in de NEN staat dat het wel mag voor éénaderige kabels, wellicht dat ze dit combineren met de regel dat blauw wel mag worden gebruikt als schakel of fase draad.CurlyMo schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:10:
[...]
En we pakken hem er even bij:
[...]
https://www.hornbach.nl/s...25-m/5103498/artikel.html
Ergste is nog dat hun elektra expert van het hoofdkantoor niet te overtuigen was. Zelfs niet met NEN referenties.
Zullen we het hier weer gewoon weer over gereedschap gaan hebben? Discussie over kabelvoorschriften mag elders en voor ervaringen met Hornbach hebben we https://tweakers.net/shopreview/10073/hornbach/shopreviews/
Thanks
Thanks
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Om dan maar met een niet allerdaagse af te trappen: Vlechtmachines.
Is er iemand die ervring heeft met het "goedkopere" segment
bv:
https://www.feramotools.n...achine-betonvlechten.html
De usual bastards hebben ze niet in hun verhuur arsortiment zitten, de plekken die ik kan vinden die ze wel verhuren, zijn niet heel dichtbij. En omdat ik hem toch meerder keren nodig heb gaat dat brengen en halen naast veel tijd ook veel geld kosten. Dus dan maar kopen en op marktplaats over een jaar ofzo. Opzich is een makita ook een optie, maar naast dat dit meer geld kost ben ik vooral bang dat ik hem niet ga verkopen als ik klaar ben.
https://www.makita.nl/artikel/dtr180zj.html
bv:
De usual bastards hebben ze niet in hun verhuur arsortiment zitten, de plekken die ik kan vinden die ze wel verhuren, zijn niet heel dichtbij. En omdat ik hem toch meerder keren nodig heb gaat dat brengen en halen naast veel tijd ook veel geld kosten. Dus dan maar kopen en op marktplaats over een jaar ofzo. Opzich is een makita ook een optie, maar naast dat dit meer geld kost ben ik vooral bang dat ik hem niet ga verkopen als ik klaar ben.
Wat was dit dan voor terrasreiniger? Iets uit fles of een apparaat?The Eagle schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:45:
[...]
Met een terrasreiniger over klinkers heb ik een paar maanden terug eens gedaan en die waren weer als nieuw.
Na openen beperkt houdbaar
Gewoon te bestellen?_Mystikal_ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:56:
[...]
Nouja, ik heb een beetje t zelfde. Ik weet dat ik een invalzaag wil (echt nergens ruimte voor een tafelzaag) voor wat klussen die ik ga doen, maar de keuze is of de Scheppach, of 1 van deze 2 om de hobby nog enigzins 'betaalbaar' te houden:
https://www.lidl-shop.be/...1200-C1-1200-W/p100256636
staat alleen niet in de NL shopeinz schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:52:
[...]
Gewoon te bestellen?
https://www.lidl-shop.be/...1200-C1-1200-W/p100256636
https://www.lidl-shop.nl/Zaagmachines/h113494
geen idee of ze die naar NL sturen vanuit BE overigens.
Jammer genoeg niet, er staat ook een zaag tussen die in de Nederlandse webshop niet meer te verkrijgen is.Fraggert schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:14:
[...]
staat alleen niet in de NL shop
https://www.lidl-shop.nl/Zaagmachines/h113494
geen idee of ze die naar NL sturen vanuit BE overigens.
De Bosch SDS-Max puntbeitel van 600 mm is dus ~610mm en past daarmee in nieuwstaat alleen diagonaal in het boren/beitelvak van de koffers van de GBH 5-40 DCE. Grr.
[ Voor 4% gewijzigd door kabeltjekabel op 03-03-2020 18:32 ]
Wordt vanzelf korterkabeltjekabel schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:32:
De Bosch SDS-Max puntbeitel van 600 mm is dus ~610mm en past daarmee in nieuwstaat alleen diagonaal in het boren/beitelvak van de koffers van de GBH 5-40 DCE. Grr.
Of doe het gewoon met de hand....twain4me schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:25:
bv:
De usual bastards hebben ze niet in hun verhuur arsortiment zitten, de plekken die ik kan vinden die ze wel verhuren, zijn niet heel dichtbij. En omdat ik hem toch meerder keren nodig heb gaat dat brengen en halen naast veel tijd ook veel geld kosten. Dus dan maar kopen en op marktplaats over een jaar ofzo. Opzich is een makita ook een optie, maar naast dat dit meer geld kost ben ik vooral bang dat ik hem niet ga verkopen als ik klaar ben.![]()
https://www.staalkabelstunter.com/nl/zakkentrekker-30cm.html
of
https://www.gereedschapce...cht-moniertang-300mm.html
Wat moet je vlechten?
Die machines zijn vreselijk onbetrouwbaar de goedkope zeker waarschijnlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Jampot007 op 03-03-2020 19:10 ]
Koop die Makita maar, niemand zal je scheef aankijken.twain4me schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:25:
Opzich is een makita ook een optie, maar naast dat dit meer geld kost ben ik vooral bang dat ik hem niet ga verkopen als ik klaar ben.![]()
Ze noemen ze ook wel patio cleaner.Fustje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:41:
[...]
Wat was dit dan voor terrasreiniger? Iets uit fles of een apparaat?
https://www.praxis.nl/tui...isk-patio-cleaner/5601751
En als je de prijs ziet snap je meteen waarom je wilt zorgen dat die in je package deal zit
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Is zo’n Nilfisk nu beter dan een Kärcher?The Eagle schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:34:
[...]
Ze noemen ze ook wel patio cleaner.
En als je de prijs ziet snap je meteen waarom je wilt zorgen dat die in je package deal zit
Ik heb alleen ervaring met het allergoedkoopste segment.twain4me schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:25:
bv:
De usual bastards hebben ze niet in hun verhuur arsortiment zitten, de plekken die ik kan vinden die ze wel verhuren, zijn niet heel dichtbij. En omdat ik hem toch meerder keren nodig heb gaat dat brengen en halen naast veel tijd ook veel geld kosten. Dus dan maar kopen en op marktplaats over een jaar ofzo. Opzich is een makita ook een optie, maar naast dat dit meer geld kost ben ik vooral bang dat ik hem niet ga verkopen als ik klaar ben.![]()
Hoeveel moet je vlechten dat je zo'n machine wil aanschaffen?
Ik ben ook benieuwd ook opzoek naar een reiniger.mierenfokker schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:39:
[...]
Is zo’n Nilfisk nu beter dan een Kärcher?
Gaat niet door schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:46:
[...]
Ik ben ook benieuwd ook opzoek naar een reiniger.
Ik heb zo'n ~5jaar geleden een Nilfisk gekocht.mierenfokker schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:39:
[...]
Is zo’n Nilfisk nu beter dan een Kärcher?
Het bedrijf waar ik m kocht gaf aan dat Karcher eigenlijk pas vanaf een 250 euro een OK apparaat levert.
Alles onder dat bedrag heeft een kunstof pomp en zou volgens hun na zo'n 80 uur draaien al stuk zijn.
Nilfisk heeft dat ook in zijn goedkoopste modellen, maar heeft al vanaf een veel lager bedrag (~150) een metalen pomp erin zitten.
Uiteindelijk voor een C135 oid gekozen. iig eentje met een haspel erop. Scheelt gedoe met snoer opbergen.
Ik gebruik m zo'n 2x per jaar voor de tegels en werkt perfect!
Grootste plezier wat je dat ding kunt doen is vorstvrij bewaren. Hij heeft het eerste jaar in de schuur gestaan en het jaar daarna waren de rubbers stuk en lekte het aan alle kanten. Daarna vorstvrij bewaard en nu al 4 jaar 'feest'
Mijn ervaring is dat de spuit direct op de tegels een stuk sneller gaat dan zo'n patio cleaner.The Eagle schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:34:
[...]
Ze noemen ze ook wel patio cleaner.
Ik zit hier zelf ook al een tijdje naar te kijken. We moeten 250 m² vloerverwarming aan netten vlechten. M'n vader wil gewoon met ty-wraps gaan werken, ikzelf zie heel erg op tegen die hoeveelheid ty-wraps hahatwain4me schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:25:
bv:
Die Makita lijkt mij wel de beste optie. We hebben toch alles al van Makita. Gewoon later weer verpatsen en je hebt een hoop plezier gehad voor relatief weinig geld.
Edit: in mijn herinnering was die Makita tijdens mijn vorige zoektocht een stuk vriendelijker geprijsd... Hmm
[ Voor 4% gewijzigd door Raling op 04-03-2020 10:42 ]
@Raling
Ik ben ook meer van het liever liever lui dan moe.
Maar ik zou toch (goede kwaliteit) ty-wraps doen.
En een kabelbindertang kopen die de ty-wrap aantrekt en afknipt.
https://www.kortpack.nl/n...en/kabelbinder-tang-blauw
Eventueel kun je zelfs voor rvs kabelbinders gaan met bijbehorende tang.
https://www.kortpack.nl/n...1BaQvkEAQYDyABEgJIM_D_BwE
https://www.kortpack.nl/n...terk-stalen-bundelbandjes
Bij Amazon.de koop je 1000 tyraps voor een tientje. Weet niet wat ik liever zou doen, 250 M2 gebukt staan, of met knielappen er bij langs kruipen.Raling schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:38:
[...]
Ik zit hier zelf ook al een tijdje naar te kijken. We moeten 250 m² vloerverwarming aan netten vlechten. M'n vader wil gewoon met ty-wraps gaan werken, ikzelf zie heel erg op tegen die hoeveelheid ty-wraps haha
Die Makita lijkt mij wel de beste optie. We hebben toch alles al van Makita. Gewoon later weer verpatsen en je hebt een hoop plezier gehad voor relatief weinig geld.
Edit: in mijn herinnering was die Makita tijdens mijn vorige zoektocht een stuk vriendelijker geprijsd... Hmm
Ben wel blij dat ik binnenkort maar 30 M2 hoef te doen
@Raling
Vlechtdraad snelstropper. Gebruiken we vaak
https://www.feramotools.n...raad-vloerverwarming.html
i.c.m.
https://www.feramotools.n...ilbinder-vlechtdraad.html
i.c.m.
Ik heb 6,5m2 gedaan met tie-rips en dat was nog net op de grens van nog leuk zijn
Ook omdat je de uiteinden wil afknippen zodat er niet van die sprietjes uit je dekvloer steken 
Tie-rips overigens gekocht bij Action, 100 voor €0,99 meen ik. Voor die oppervlakte iets van 300 gebruikt meen ik.
Tie-rips overigens gekocht bij Action, 100 voor €0,99 meen ik. Voor die oppervlakte iets van 300 gebruikt meen ik.
[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 04-03-2020 14:44 ]
Hangt af van de ondergrond en hoe vies het is. Die patio cleaner geeft veel meer minder opspattende zooi en werkt in bepaalde gevallen ook gewoon sneller.iscara schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:40:
[...]
Mijn ervaring is dat de spuit direct op de tegels een stuk sneller gaat dan zo'n patio cleaner.
Bedankt voor de tip! Heb je hier meer info over? Kan die er gewoon opgeklikt worden of moet er fysiek iets aangepast worden?checkdiz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:49:
[...]
Je kunt de DDF083 kopen en die schijn je om te kunnen bouwen naar flexiclick
@Raling
Ehh, 250m2 had ik even over het hoofd gezien.
Dan zou ik ook niet meer willen ty-wrappen.
Waarom neem je geen noppenplaten?
Ehh, 250m2 had ik even over het hoofd gezien.
Dan zou ik ook niet meer willen ty-wrappen.
Dan spuit je de voeg er soms ook mee uit.iscara schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:40:
[...]
Mijn ervaring is dat de spuit direct op de tegels een stuk sneller gaat dan zo'n patio cleaner.
Bij mijn tegels toch.
Vandaag de DUH523 binnen gekregen omdat "alles draadloos". Een 36V word me veel te zwaar. Hopelijk krijg ik er geen spijt van. Zojuist langs mijn elektrische gehouden en die gaat toch behoorlijk sneller op en neer.. Heb laurier waar deze komende zomer doorheen moet. Zojuist even klein stukje getest en dat lijkt prima te gaan maar hoop dat het niet komt omdat de messen nu nog scherp(er) zijn 

Mijn boefje is liev!
Een Black+Decker 500W met zo’n onhandige zaag aan de voorkant voor extra dikke takken maar daardoor bleef je altijd hangen bewegend naar links.

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 04-03-2020 17:23 ]
Mijn boefje is liev!
@Raling
Dat soort hoeveelheden ga ik ook niet aan beginnen, vandaar de zoektocht naar een vlechtmachine.
ik heb al een vlechttang en een snelstropper maar daar ga ik geen 1600 meter vvw buis op hoofdwapening mee binden.
Wasco lijkt ze ook te verhuren, maar daar moet ik nog even achteraan. Ze zitten vlakbij dus dan is het terug brengen niet zoon heel groot probleem meer.
Dat soort hoeveelheden ga ik ook niet aan beginnen, vandaar de zoektocht naar een vlechtmachine.
ik heb al een vlechttang en een snelstropper maar daar ga ik geen 1600 meter vvw buis op hoofdwapening mee binden.
Wasco lijkt ze ook te verhuren, maar daar moet ik nog even achteraan. Ze zitten vlakbij dus dan is het terug brengen niet zoon heel groot probleem meer.
ga je zeker geen spijt van krijgen.JB schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:04:
Vandaag de DUH523 binnen gekregen omdat "alles draadloos". Een 36V word me veel te zwaar. Hopelijk krijg ik er geen spijt van. Zojuist langs mijn elektrische gehouden en die gaat toch behoorlijk sneller op en neer.. Heb laurier waar deze komende zomer doorheen moet. Zojuist even klein stukje getest en dat lijkt prima te gaan maar hoop dat het niet komt omdat de messen nu nog scherp(er) zijn
[Afbeelding]
Erg fijne machine.
Het niet op hoeven letten of je de kabel doorsnijdt is echt superfijn.
Hij gaat ook door behoorlijk dikke takken maar je zal er af en toe een tegen komen waar hij op stopt.
Mag ik vragen wat jij er mee snoeit? Ben met name “bang” voor uitdagingen bovenop de laurier om de hoogte weer op orde te krijgen. Daar zitten vooral de dikkere takken. De zijkanten zal geen probleem zijn lijkt me. Ook afgaande op alle reviews die ik alvorens aankoop bekeken heb.FRANQ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:11:
[...]
ga je zeker geen spijt van krijgen.
Erg fijne machine.
Het niet op hoeven letten of je de kabel doorsnijdt is echt superfijn.
Hij gaat ook door behoorlijk dikke takken maar je zal er af en toe een tegen komen waar hij op stopt.
Mijn boefje is liev!
Tot afgelopen jaar de koniveer van de buurman, maar die is nu eindelijk weg. Doe mn leibomen er 2x per jaar mee, en voor de rest regelmatig hedera.JB schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:37:
[...]
Mag ik vragen wat jij er mee snoeit? Ben met name “bang” voor uitdagingen bovenop de laurier om de hoogte weer op orde te krijgen. Daar zitten met name de dikkere takken. De zijkanten zal geen probleem zijn lijkt me. Ook afgaande op alle reviews die ik alvorens aankoop bekeken heb.
Tot pink dikte doet hij wel.
Maar de kruin eruit halen is meer werk voor een takkenschaar.
Doet zo'n betonvlechter niet veel te veel kracht zetten voor je verwarmingsslangetjes?Raling schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:38:
[...]
Ik zit hier zelf ook al een tijdje naar te kijken. We moeten 250 m² vloerverwarming aan netten vlechten. M'n vader wil gewoon met ty-wraps gaan werken, ikzelf zie heel erg op tegen die hoeveelheid ty-wraps haha
Dan moet het goed komen. Zijn puur de scheuten bovenop maar die takken zijn vaak wat dikker en als je er veel tegelijk in het mes jaagd, moet ie het wel slikken.FRANQ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:42:
[...]
Tot afgelopen jaar de koniveer van de buurman, maar die is nu eindelijk weg. Doe mn leibomen er 2x per jaar mee, en voor de rest regelmatig hedera.
Tot pink dikte doet hij wel.
Maar de kruin eruit halen is meer werk voor een takkenschaar.
Mijn boefje is liev!
Wij doen een beukhaag (of haagbeuk, 1 van de 2) er ook mee, net als de laurier en coniferen. Gaat perfect!JB schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:46:
[...]
Dan moet het goed komen. Zijn puur de scheuten bovenop maar die takken zijn vaak wat dikker en als je er veel tegelijk in het mes jaagd, moet ie het wel slikken.
Afgelopen jaar de haag zelfs fors verlaagd, soms even wat langer op 1 plek houden maar die takken waren ook eerder duim- dan pinkdik!
* _Brake_ is zwaar fan en tevens verslaafd aan draadloos (tuin)gereedschap van Makita.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Dank voor je info_Brake_ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:53:
[...]
Wij doen een beukhaag (of haagbeuk, 1 van de 2) er ook mee, net als de laurier en coniferen. Gaat perfect!
Afgelopen jaar de haag zelfs fors verlaagd, soms even wat langer op 1 plek houden maar die takken waren ook eerder duim- dan pinkdik!
* _Brake_ is zwaar fan en tevens verslaafd aan draadloos (tuin)gereedschap van Makita.
Mijn boefje is liev!
Je kan vaak afstellen hoe strak het staaldraad word getrokken, denk dat het bij deze machine ook wel kan.Raymond schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:45:
[...]
Doet zo'n betonvlechter niet veel te veel kracht zetten voor je verwarmingsslangetjes?
Maar 250m2 is wel aardig wat, zou dan ook een machine pakken. Of je huurt iemand in, leuk werk is het ook met machine niet...
Je moet er eigenlijk een stok aan hebben, net als die nailguns voor houten vloeren.Jampot007 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:00:
[...]
Je kan vaak afstellen hoe strak het staaldraad word getrokken, denk dat het bij deze machine ook wel kan.
Maar 250m2 is wel aardig wat, zou dan ook een machine pakken. Of je huurt iemand in, leuk werk is het ook met machine niet...
En dan nog een tweede haak op stok om je net op te tillen....jadjong schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:19:
[...]
Je moet er eigenlijk een stok aan hebben, net als die nailguns voor houten vloeren.
Post voortaan de aanbieding zelf zonder naar pepper te linken. Verder hebben we hier (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic voor.
[ Voor 146% gewijzigd door Señor Sjon op 06-03-2020 09:20 ]
Tjah, dat zijn nog steeds heel veel ty-wraps of kabelbinders... RVS is niet nodig, want het hoeft het alleen maar eventjes op de plek te houden totdat de soort van egaline dekvloer (geen idee wat de precieze naam ook alweer is) eroverheen komt.FRANQ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:14:
Thx, maar zelfde verhaal.JL-IP(!) schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:25:
i.c.m.
Dat zou voor de 100 m2 op de bovenverdieping prima kunnen, want droogbouw, maar op de benedenverdieping ligt schuimbeton, en dat is verre van vlak.FRANQ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:44:
Yes, je kan inderdaad instellen hoe strak ie ze aantrekt, maar de grote vraag is of je ook in kan stellen hoe vaak ie er 'm omheen trekt. Ik zie in de filmpje dat ie er 3 of 4 keer omheen gaat. Leuk als je beton aan het vlechten bent, voor vloerverwarming lijkt mij 1 of 2 keer meer dan voldoende. Weet iemand of dat ook in te stellen is? Anders gaat er ook wel aardig wat vlechtdraad in zitten..Jampot007 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:00:
[...]
Je kan vaak afstellen hoe strak het staaldraad word getrokken, denk dat het bij deze machine ook wel kan.
Iemand inhuren is inderdaad een optie.
Goed punt, bestaan dit soort apparaten?jadjong schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:19:
[...]
Je moet er eigenlijk een stok aan hebben, net als die nailguns voor houten vloeren.
Edit: ja dit bestaat. Maar dan helaas niet voor de Makita. De Fivea vlechtmachines zijn te krijgen met een speciale vloerverwarming bek (met een soort van haak die je onder het net drukt) en een losse verlengstok. Het nadeel is dan wel dat je praat over een machine die bij 1000eu begint en verlengstok van 300eu. Je rug is natuurlijk ook wat waard, maar dit wordt toch wel aardig gortig...
Of je drukt er even een panlat onder die je er later weer onderweg trekt.Jampot007 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:23:
[...]
En dan nog een tweede haak op stok om je net op te tillen....
Thx voor de tip! Die Hornbach laagste prijsgarantie komt dan inderdaad mooi van pas hahaBreezz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:53:
Voor de betonvlechter:
https://nl.pepper.com/aan...je-gratis-accu-aan-131235
[ Voor 5% gewijzigd door Raling op 04-03-2020 21:40 ]
Hornbach is inmiddels goedkoper geworden en die andere webshop duurder waardoor die 10% vervalt.Breezz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:53:
Voor de betonvlechter:
https://nl.pepper.com/aan...je-gratis-accu-aan-131235
Geen idee, maar zou een uitkomst zijn voor behoud van je rug.
Helemaal waar! Ik zie dat er inderdaad verlengstokken verkrijgbaar zijn, zoals deze van Rebartier voor 199ex, of deze voor Fivea machines. Opzich lijken die verlengstokken ook best op de Makita te gaan passen. Dan zitten we er alleen nog mee dat de bek van de Makita niet echt optimaal is voor vloerverwarming. Verder lijkt het wel de beste optie.jadjong schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:39:
[...]
Geen idee, maar zou een uitkomst zijn voor behoud van je rug.
YouTube: Eigenbau FlexiClick auf Makita DDF083 (Mr.Ditschy)Onk_the_Monk schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:30:
[...]
Bedankt voor de tip! Heb je hier meer info over? Kan die er gewoon opgeklikt worden of moet er fysiek iets aangepast worden?
Geluid uit
Dit topic is gesloten.
Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic