De 4 liter heb ik geen ervaring mee, maar ik zou deze persoonlijk overslaan.
Ik gebruik vrij vaak een tacker, en dan is 4liter luchtreserve te weinig.
Ik schiet mijn 20L tank al leeg, maar de motor op mijn compressor houd het netaan bij zodat ik door kan.
De 4L compressor heeft een veel lagere opbrengst, dus daar ga je echt op staan moeten wachten bij tackeren. Vervelende is dat je het pas merkt dat de druk te laag is als je spijker maar half het hout in gaat.
Ik heb deze:
https://www.hbm-machines....nele-low-noise-compressor
Die van mij heb ik tijdens de verbouwing in de woonkamer op een houten vloer (met houten ondervloer, dus geen beton) laten staan draaien. Je kan dan prima met elkaar praten, maar je hoort hem wel.
Het "rietje" aan het dempertje maakt een wereld van verschil, zonder rietje is het net een stationair draaiende scooter. Nog niet hard, maar meer aanwezig.
een gemiddelde autoband gaat ook meer lucht in dan 4L, dus ook daar is een grotere tank fijn.
Ik heb mijne overigens op 4 zwenkwielen gezet in plaats van de trillingsdempers die erop zaten, hierdoor is hij super makkelijk verplaatsbaar.
De drukregelaar die erop zit is analoog, maar werkt wel super goed.
De drukafslag is met een beetje moeite instelbaar, ik heb de mijne van 6 naar 8 bar gezet.
Hij slaat dan eerder aan zodat de keteldruk niet onder de 6 bar komt. (alleen doen als het nodig is)
Mijn grotere tacker (die echte spijkers schiet) doet het niet meer onder de 6 bar, dus vandaar.
Als je eenmaal een compressor hebt, ga je hem meer gebruiken.
Dus enkel de kleinste kopen omdat je 2x per jaar je autobanden doet is denk ik niet handig.
Omdat je den net zo goed een compressor zonder tank kunt kopen.
En je dan toch zoiets hebt van een luchtpistooltje is handig, die blaast je tank in 2sec leeg.
Of een tacker is handig, en dan moet je elke 3 nietjes 5 minuten wachten tot hij op druk is.
[
Voor 18% gewijzigd door
FRANQ op 26-02-2020 09:27
]