Nog één keer terugkomende op mijn ratelschroevendraaier vraag. Na weer een hele avond zoeken/speuren/bitsets vergelijken ben ik weer in het konijnenhol aangekomen.
Heb het terug weten te brengen tot 2/3 opties:
De complete Wera set is dus het meest volledig/uitgebreid, maar een combinatie van de PB houder + losse bits en Stubby dekt dezelfde range. Nu is het wel zo dat ik aan alleen de Kompakt 60 RA set met lange bit set voorlopig wel uit de voeten kan (kleine bits en stubby zijn fijn om te hebben, maar op dit moment niet nodig).
Ps. Wera maakt idd wel vreemde keuzes met die bitsets en vele dubbele bits of soms echt compleet willekeurige maten/specials. Waarom brengen ze niet gewoon een set op de markt met de 30 meest gebruikte bits en van ieder één?
Heb het terug weten te brengen tot 2/3 opties:
- Wera Kratform Kompakt 60 RA + (Wera Kraftform Kompakt Stubby)
- Voordeel: Lange bits, vooral ook de bits die ik nodig heb (inbus, Torx). De stubby set is dus eigenlijk niet nodig maar kunnen ook voor de accuboormachine gebruikt worden (gebruik ik zelden) Nadeel: Schijnt nog wel wat wankel te zijn, wisselende meningen over de grip en voelt wat 'goedkoop' aan
- PB Swiss 6510.R-100 + Wera Kraftform Kompakt Stubby
- Voordeel: Schijnt degelijker te zijn Nadeel: Zo'n houder in het handvat lijkt me niet geweldig. Stubby set moet erbij voor de inbus/Torx bits
De complete Wera set is dus het meest volledig/uitgebreid, maar een combinatie van de PB houder + losse bits en Stubby dekt dezelfde range. Nu is het wel zo dat ik aan alleen de Kompakt 60 RA set met lange bit set voorlopig wel uit de voeten kan (kleine bits en stubby zijn fijn om te hebben, maar op dit moment niet nodig).
Ps. Wera maakt idd wel vreemde keuzes met die bitsets en vele dubbele bits of soms echt compleet willekeurige maten/specials. Waarom brengen ze niet gewoon een set op de markt met de 30 meest gebruikte bits en van ieder één?
[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 26-11-2020 12:35 ]