• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:16
Nog één keer terugkomende op mijn ratelschroevendraaier vraag. Na weer een hele avond zoeken/speuren/bitsets vergelijken ben ik weer in het konijnenhol aangekomen.

Heb het terug weten te brengen tot 2/3 opties:
  1. Wera Kratform Kompakt 60 RA + (Wera Kraftform Kompakt Stubby)
  2. Voordeel: Lange bits, vooral ook de bits die ik nodig heb (inbus, Torx). De stubby set is dus eigenlijk niet nodig maar kunnen ook voor de accuboormachine gebruikt worden (gebruik ik zelden) Nadeel: Schijnt nog wel wat wankel te zijn, wisselende meningen over de grip en voelt wat 'goedkoop' aan
  3. PB Swiss 6510.R-100 + Wera Kraftform Kompakt Stubby
  4. Voordeel: Schijnt degelijker te zijn Nadeel: Zo'n houder in het handvat lijkt me niet geweldig. Stubby set moet erbij voor de inbus/Torx bits
Eigenlijk zijn er dus 3 opties met een PB houder zonder bits erin + Stubby set, maar de losse handle zonder de 10 bits is ongeveer even duur. Voor dat bedrag komt ook de PB Twister set om de hoek kijken, dan mis je alleen de Stubby en heeft een paar grote onnodige bits.

De complete Wera set is dus het meest volledig/uitgebreid, maar een combinatie van de PB houder + losse bits en Stubby dekt dezelfde range. Nu is het wel zo dat ik aan alleen de Kompakt 60 RA set met lange bit set voorlopig wel uit de voeten kan (kleine bits en stubby zijn fijn om te hebben, maar op dit moment niet nodig).

Ps. Wera maakt idd wel vreemde keuzes met die bitsets en vele dubbele bits of soms echt compleet willekeurige maten/specials. Waarom brengen ze niet gewoon een set op de markt met de 30 meest gebruikte bits en van ieder één?

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 26-11-2020 12:35 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:05
Mijn vader wil voor mijn neefje een licht en goedkoop boorschroefmachientje kopen (denk aan tientjeswerk). Moet dus wel inc accu en lader zijn.

Ik dacht aan de lidl/aldi. Maar dat gaat dus niet lukken voor dat geld. Enig idee waar ik wel zou kunnen kijken?
Dus echt in de orde van 25 euro voor een compleet apparaat :)

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:00
Daar ga ik toch weer... Ik ben nog steeds aan het rondkijken voor een leuke aanbieding voor de Bosch GSR18v-60c, maar ik begin nu toch steeds meer te neigen naar de 55. Ze zijn redelijk soortgelijk en connectivity zie ik mezelf toch nooit gebruiken.

Het enige echte grote verschil is dan nog de kickback control. Heeft iemand hier ervaring mee? Op een Bosch of ander merk natuurlijk... Ik heb het nu niet en kan me ook niet echt voor de geest halen dat ik vaak situaties heb waarin ik dit wel zou hebben. Ik boor/schroef eigenlijk 95% in hout en steen en 5% in metaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:03
Raymond schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:54:
Mijn vader wil voor mijn neefje een licht en goedkoop boorschroefmachientje kopen (denk aan tientjeswerk). Moet dus wel inc accu en lader zijn.

Ik dacht aan de lidl/aldi. Maar dat gaat dus niet lukken voor dat geld. Enig idee waar ik wel zou kunnen kijken?
Wel bedraad:
https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Boormachine/p100304552

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:29:
Nog één keer terugkomende op mijn ratelschroevendraaier vraag. Na weer een hele avond zoeken/speuren/bitsets vergelijken ben ik weer in het konijnenhol aangekomen.

Heb het terug weten te brengen tot 2/3 opties:
  1. Wera Kratform Kompakt 60 RA + (Wera Kraftform Kompakt Stubby)
  2. Voordeel: Lange bits, vooral ook de bits die ik nodig heb (inbus, Torx). De stubby set is dus eigenlijk niet nodig maar kunnen ook voor de accuboormachine gebruikt worden (gebruik ik zelden) Nadeel: Schijnt nog wel wat wankel te zijn, wisselende meningen over de grip en voelt wat 'goedkoop' aan
  3. PB Swiss 6510.R-100 + Wera Kraftform Kompakt Stubby
  4. Voordeel: Schijnt degelijker te zijn Nadeel: Zo'n houder in het handvat lijkt me niet geweldig. Stubby set moet erbij voor de inbus/Torx bits
Eigenlijk zijn er dus 3 opties met een PB houder zonder bits erin + Stubby set, maar de losse handle zonder de 10 bits is ongeveer even duur. Voor dat bedrag komt ook de PB Twister set om de hoek kijken, dan mis je alleen de Stubby en heeft een paar grote onnodige bits.

De complete Wera set is dus het meest volledig/uitgebreid, maar een combinatie van de PB houder + losse bits en Stubby dekt dezelfde range. Nu is het wel zo dat ik aan alleen de Kompakt 60 RA set met lange bit set voorlopig wel uit de voeten kan (kleine bits en stubby zijn fijn om te hebben, maar op dit moment niet nodig).

Ps. Wera maakt idd wel vreemde keuzes met die bitsets en vele dubbele bits of soms echt compleet willekeurige maten/specials. Waarom brengen ze niet gewoon een set op de markt met de 30 meest gebruikte bits en van ieder één?
Dat laatste heb ik me ook wel eens afgevraagd, ja. Ik heb uiteindelijk ook veel bits gewoon los gekocht, kan ik zelf de gaten aanvullen.

Qua opties is die Wera 60RA het meest compleet, en dan heb je de lange bits die je wilde hebben. Maar als die houder niet zo fijn aanvoelt, tja, dan is dat toch lastig.

Qua bithouder in de PB 6510, daar merk je niks van met het schroeven, en is wel handig om de bits meteen bij de hand te hebben. Ik dacht eerst ook dat het uitschuifbare bakje misschien wat zwak zou zijn, maar is echt een solide ontwerp, viel me toen alles mee. Van de schroevendraaiers met een bithouder in het handvat die ik heb, is dit echt wel één van de meest solide ontwerpen.

Enige nadeel van die ratel is dat ik af en toe de ratel omzet terwijl ik aan het schroeven ben, als ik de schroevendraaier een beetje raar vast hou. Maar dat heb ik met alle ratelschroevendraaiers die ik heb gebruikt.

En de bitset is niet compleet genoeg, je gaat dan nog extra bits nodig hebben (grotere inbus en kleinere PH / PZ, vooral).

De stubby zou ik wat lagere prio aan geven. Het kan soms handig zijn, maar als je echt zo weinig hoogte hebt, is het hoe dan ook moeilijk om voldoende kracht te zetten. Dan kan je vaak beter een bitratel pakken (mits het een inbus of torx is). Of anders zo'n haaks opzetstuk voor de schroefmachine, dat is voor PH of PZ schroeven makkelijker om nog voldoende kracht te kunnen zetten. Ik heb een stubby, maar gebruik die zelden.

• Ypuh
henkie196 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:06:
En de bitset is niet compleet genoeg, je gaat dan nog extra bits nodig hebben (grotere inbus en kleinere PH / PZ, vooral).
Nogmaals dank. De reviews (nog eentje) over de PB Swiss zijn inderdaad wel gewoon positief.

Voordeel van de Stubby set is dat deze precies de bits biedt die ik nodig heb en netjes verpakt in een etui. Met losse Torq, inbus en PZ/PH/Z bitsets ben ik waarschijnlijk duurder uit en heb ik weer 3-4 dingen rondslingeren. De Bit-Check 30 bitset van Wera is ook nog wel redelijk volledig voor een nette prijs (€26,46), maar zitten weer wat vreemde/dubbele keuzes in. De 2.5mm inbus ontbreekt bijvoorbeeld en de Torx en PH opties zitten er weer dubbel in 8)7.

Losse bits ben ik geen voorstander van. Ik wil één etui uit de kist kunnen pakken en dan alles bij de hand hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 26-11-2020 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 00:33

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

In die prijsklasse is het allemaal brol, maar ik zou gewoon de zoekmachine er op loslaten.
Bijvoorbeeld deze:
https://www.amazon.nl/opl...id=pla-905569606499&psc=1

Als er geen haast bij is: chinashop, anders MP of action https://www.action.com/nl...QwrtxKqw0Yt8aAnH7EALw_wcB

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• c337n
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 08:37
Pelle schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:29:
[...]

Ik heb de voorganger van deze zaag nu bijna 3 jaar in gebruik. Korte review hier: Pelle in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2"

Nadat ik deze zomer het bijgeleverde zaagblad had gesloopt doordat ik bij het zagen net van de rail afschoot en in een tuintegel verder zaagde heb heb ik er ook een Ecotools zaagblad op gezet.
Dat had ik eerder moeten doen :) Die bladen zijn echt een stuk beter dan die bij de zaag meekwam.

2 lagen 18mm multiplex op elkaar gaat moeiteloos.

Het grootste van de zaag vind ik de diepteaanslag (het verstellen daarvan is lastig: het mechanisme blijft "hangen"). Verder een perfect ding voor de prijs.
Welke reeks van ecotools heb je aangeschaft? De eco, prof of industrial? Ik zou me er ook 1 willen aanschaffen

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 20:00

Tjark

DON'T PANIC

@c337n ik heb de T48 en T60 PROF, nog geen tientje/stuk en bevalt prima :)

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:03
Iemand ervaring met de Bosch Advanced Vac 20?

Lees tussen reviews toch wat matige reviews onder andere over dat de stofzak niet goed blijft zitten, maar het lijkt mij voor die prijsklasse toch wel een aardige bouwstofzuiger.

Schuin oog kijk ik ook naar de Parkside, deze lijkt nog maar sinds kort aangeboden te worden in NL, dus daar zijn weinig ervaringen te vinden (behalve handjevol duitse).

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

@Ypuh

Ik zit bijna in hetzelfde schuitje en twijfel enorm of ik toch niet die handgreep van de Wera wil proberen. De Wera Kraftform Kompakt 60RA is erg mooi geprijsd en heeft de lange bits die ik wil en kan daarop eventueel aanvullen met de korte bits.

Die PB Swiss handle die je linkt is wat mij betreft net niet het alternatief.
Die langere schacht is wel fijn in situaties maar waar ik tot nu toe het meeste tegenaanloop is dat die dikte al net teveel is en dan praktischer voor de kortere variant ga met langere bits.

Maar de 2 reviews die jij gepost hebben zorgen er wel voor dat mocht ik voor de PB Swiss daan worden dan wordt het wel deze.

Morgen hak ik de knoop door, dus laat het een beetje aan Black Friday hangen. Max budget is (rond) de 100 euro.

Wera Kraftform Kompakt 60RA
+
WERA BIT-CHECK BC

of

PB6510.R-30 INSIDER
+
PB E6.990 BITBOX, 30 DELIGE BITSET, LANGE UITVOERING
Ik ben wel bang bij deze set dat de bits mogelijk niet lang genoeg zijn.

Of
PB6510.R-30 INSIDER
+
WERA BIT-CHECK BC @Ypuh deze is goedkoper dan die gene die jij had gevonden, maar heeft niet die gouden bitjes. Als er een mooie actie is kan zelfs de bit-set deze worden... :P
+
3 specifieke lange bits. (T10 T15 T20)
+
een goedkoop etui voor de losse bits :-)
Het lijkt erop dat ik toch al richting losse bits ga en dan is dit niet eens een rare keus vind ik. Kan gewoon net niet een set vinden die ik vind aansluiten bij mijn wensen of er zit gewoon teveel dubbele in.

[ Voor 3% gewijzigd door anc op 26-11-2020 16:08 ]

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:23
Gister een Bosch GML 50 bouw radio gekocht. Daarna even gekeken naar nog een accu en toen bij de hornbach een procore 18v 4ah gehaald. En omdat deze accu ergens anders nog goedkoper was, heb ik hem voor 50 euro kunnen meenemen :)

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 19:20
Martinusz schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:36:
Iemand ervaring met de Bosch Advanced Vac 20?

Lees tussen reviews toch wat matige reviews onder andere over dat de stofzak niet goed blijft zitten, maar het lijkt mij voor die prijsklasse toch wel een aardige bouwstofzuiger.

Schuin oog kijk ik ook naar de Parkside, deze lijkt nog maar sinds kort aangeboden te worden in NL, dus daar zijn weinig ervaringen te vinden (behalve handjevol duitse).
Mijn ervaring ermee is niet super, maar uiteindelijk ook sterk afhankelijk van je werkzaamheden ermee. In die prijsklasse zullen ze allemaal redelijk gelijkwaardig zijn.
Losse stofzak heb ik nooit last van gehad.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Pelle

🚴‍♂️

c337n schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:30:
[...]

Welke reeks van ecotools heb je aangeschaft? De eco, prof of industrial? Ik zou me er ook 1 willen aanschaffen
Deze heb ik: https://www.ecotools.nl/hm-zaagblad-prof-165-x-20-mm-t-24
(165 hebben ze niet in de prof-lijn overigens)

[ Voor 7% gewijzigd door Pelle op 26-11-2020 17:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Budha
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

Zag net een nieuwe video van Colin Furze. Hij heeft een draaibank van HBM Machines gekocht.

Grappig om een stukje Hollandsch glorie? voorbij te zien komen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:20:
Nogmaals dank. De reviews (nog eentje) over de PB Swiss zijn inderdaad wel gewoon positief.

Voordeel van de Stubby set is dat deze precies de bits biedt die ik nodig heb en netjes verpakt in een etui. Met losse Torq, inbus en PZ/PH/Z bitsets ben ik waarschijnlijk duurder uit en heb ik weer 3-4 dingen rondslingeren. De Bit-Check 30 bitset van Wera is ook nog wel redelijk volledig voor een nette prijs (€26,46), maar zitten weer wat vreemde/dubbele keuzes in. De 2.5mm inbus ontbreekt bijvoorbeeld en de Torx en PH opties zitten er weer dubbel in 8)7.

Losse bits ben ik geen voorstander van. Ik wil één etui uit de kist kunnen pakken en dan alles bij de hand hebben.
Die reviews spiegelen ook hoe ik er over denk. Ik heb andere ratelschroevendraaiers, maar die gebruik ik nooit meer sinds ik deze ratelschroevendraaier heb.

Die bitsets zijn het zo net niet, inderdaad. Meerdere PZ2 bits is nog te begrijpen, het is min of meer dat of torx schroeven, als je schroeven koopt. PH kom je wel tegen, maar normaalgesproken zul je daar nooit grote hoeveelheden van kopen (of willen kopen).

Voor losse bits heb ik dus die bitboxen. Eentje voor lange bits (50mm) en een voor gewone bits.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvPuDyJ2-XnYs3RUQ3zo2nH3mHk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5igwfU6xYDXuQAMNqOzsewz.jpg?f=fotoalbum_medium
c337n schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:30:
Prof is nog te doen, voor industrial kost het teveel t.o.v. bv. een CMT blad.

• Ypuh
anc schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:41:
@Ypuh

Ik zit bijna in hetzelfde schuitje en twijfel enorm of ik toch niet die handgreep van de Wera wil proberen. De Wera Kraftform Kompakt 60RA is erg mooi geprijsd en heeft de lange bits die ik wil en kan daarop eventueel aanvullen met de korte bits.

Die langere schacht is wel fijn in situaties maar waar ik tot nu toe het meeste tegenaanloop is dat die dikte al net teveel is en dan praktischer voor de kortere variant ga met langere bits.

Maar de 2 reviews die jij gepost hebben zorgen er wel voor dat mocht ik voor de PB Swiss daan worden dan wordt het wel deze.

Morgen hak ik de knoop door, dus laat het een beetje aan Black Friday hangen. Max budget is (rond) de 100 euro.

+
WERA BIT-CHECK BC

of

PB6510.R-30 INSIDER
+

Of
PB6510.R-30 INSIDER
+
WERA BIT-CHECK BC @Ypuh deze is goedkoper dan die gene die jij had gevonden, maar heeft niet die gouden bitjes. Als er een mooie actie is kan zelfs de bit-set deze worden... :P
+
+
Het lijkt erop dat ik toch al richting losse bits ga en dan is dit niet eens een rare keus vind ik. Kan gewoon net niet een set vinden die ik vind aansluiten bij mijn wensen of er zit gewoon teveel dubbele in.
Herkenbaar dit. Je loopt zo te zien tegen hetzelfde probleem aan als ik. Eén set gaat de lading sowieso niet dekken.

Die goedkopere Bit-Check set heeft voor mij onnodig veel dubbelingen en mist de sleuf en inbus bits. De Tool-Check komt al meer in de buurt, maar heeft weer veel overlap met mijn andere ratel/dopset en is het ook net niet.

Ik denk ook dat ik voor de Wera 60(RA) ga. Daar zitten voor mij de meest gebruikte bits in (3/4/5mm hex, T25, PH1/PZ1) met dezelfde opmerking dat die lange bits wel fijn zijn. Dan vervang ik gewoon het handvat voor de PB handle en koop ik de meest gebruikte korte bits los erbij. De 816 (RA) handle zet ik dan wel op Marktplaats en heb je alsnog alles (kort en lang) mooi netjes in één etui voor rond de €100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palahniuk
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Ypuh schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:39:
[...]
Ik denk ook dat ik voor de Wera 60RA ga. Daar zitten voor mij de meest gebruikte bits in (3/4/5mm hex, T25, PH1/PZ1) met dezelfde opmerking dat die lange bits waar geen houder in de weg zit wel fijn zijn. Dan kan ik later alsnog die PB handle halen en de 10 meest gebruikte bits loskopen. De 816 RA ratel zet ik dan wel op Marktplaats en heb je alsnog alles (kort en lang) mooi netjes in één etui en voor rond de €100.
Jullie kunnen beiden ook de Wera Kraftform Kompakt 62 set overwegen. Die gebruik ik al een tijdje met veel plezier en is aardig compleet.

@Anc kan daar de ratel los bijkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
anc schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:41:
@Ypuh

+
WERA BIT-CHECK BC

of

PB6510.R-30 INSIDER
+

Of
PB6510.R-30 INSIDER
+
+
+
Weet je zeker dat je niet zoiets zoekt? Normale lengte klingen als een gewone schroevendraaier (letterlijk, het enige verschil is dat ze op deze geen vast handvat zetten in de fabriek), makkelijk op te bergen in een gereedschapskoffer. Die €85 is het laagste dat ik deze set ooit gezien heb.

Op zich behoorlijk compleet, heb zelf wel nog een los, kleiner etui bijgehaald en daar een extra handvat en nog wat extra klingen bijgestoken. PH1, PZ1, PH0, inbus 3, bv. Zitten in principe ook in het kleine etui erbij, maar soms heb je die liever op een groot handvat. Bithouder en 1/4" vierkant voor doppen er ook bij genomen, ben je helemaal flexibel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ER-PHPt4ql5i1qDV68Rr0ASiTnY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8hX5lRP8z4UcTWqkR3uKbn3.jpg?f=fotoalbum_medium

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 16:59
Pelle schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:29:
[...]

Ik heb de voorganger van deze zaag nu bijna 3 jaar in gebruik. Korte review hier: Pelle in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2"

Nadat ik deze zomer het bijgeleverde zaagblad had gesloopt doordat ik bij het zagen net van de rail afschoot en in een tuintegel verder zaagde heb heb ik er ook een Ecotools zaagblad op gezet.
Dat had ik eerder moeten doen :) Die bladen zijn echt een stuk beter dan die bij de zaag meekwam.

2 lagen 18mm multiplex op elkaar gaat moeiteloos.

Het grootste minput van de zaag vind ik de diepteaanslag (het verstellen daarvan is lastig: het mechanisme blijft "hangen"). Verder een perfect ding voor de prijs.
Ik heb deze machine (parkside invalzaag) ook net binnen. Nog niet mee gezaagd. Goede tip om via Ecotools een nieuwe zaag te halen. Hoe zijn de ervaringen met de geleiderail? Als ik de machine naar beneden druk op de rail lijkt het blad het uiteinde (rubberen strip) te raken. Ik vraag me af of dat wel klopt (of ik heb verkeerd gekeken).

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
webber87 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:48:
[...]

Ik heb deze machine (parkside invalzaag) ook net binnen. Nog niet mee gezaagd. Goede tip om via Ecotools een nieuwe zaag te halen. Hoe zijn de ervaringen met de geleiderail? Als ik de machine naar beneden druk op de rail lijkt het blad het uiteinde (rubberen strip) te raken. Ik vraag me af of dat wel klopt (of ik heb verkeerd gekeken).
Dat klopt; zie o.a. deze video's https://www.youtube.com/r...y=peter+millard+track+saw Je moet de zaag eenmalig een stukje van het rubber laten afzagen om de rail in feite goed te kalibreren. Check wel of je zaag goed op de rail zit en eventuele afstemming daarop is gedaan voordat je dat doet mocht dat nodig zijn.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:58
Redshark schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:40:
[...]

Heb je er al een gekocht? bij Amazon is de POF1400ACE nu €88,99.
Ai, ik ben al voorzien van de 1200AE gekocht. Je kan waarschijnlijk nog 10 procent korting krijgen via hornbach.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
henkie196 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:24:
[...]

Weet je zeker dat je niet zoiets zoekt? Normale lengte klingen als een gewone schroevendraaier (letterlijk, het enige verschil is dat ze op deze geen vast handvat zetten in de fabriek), makkelijk op te bergen in een gereedschapskoffer. Die €85 is het laagste dat ik deze set ooit gezien heb.

Op zich behoorlijk compleet, heb zelf wel nog een los, kleiner etui bijgehaald en daar een extra handvat en nog wat extra klingen bijgestoken. PH1, PZ1, PH0, inbus 3, bv. Zitten in principe ook in het kleine etui erbij, maar soms heb je die liever op een groot handvat. Bithouder en 1/4" vierkant voor doppen er ook bij genomen, ben je helemaal flexibel.

[Afbeelding]
Die €85 is exclusief en het handvat heeft geen ratelfunctie. Voor het precisie werk heb ik een Xiaomi Wiha set. Het gaat mij vooral om de inbus range 2-5 die compleet moet zijn en het moet een stel oude schroevendraaiers vervangen.

Kom eigenlijk steeds meer tot de conclusie dat de Kraftform Kompakt 60RA alles biedt wat ik zoek, maar wordt nog een beetje op het verkeerde been gezet dat de PB Swiss misschien een beter handle is (en stiekem kun je daar dan nog de 10 ontbrekende bitjes in stoppen zodat je alles in één hebt).

• anc

anc

henkie196 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:24:
[...]

[Afbeelding]
Deze heb ik ook gezien. Mis de ratel en de multifunctioneel gebruik van de bits in een accutol. Daarom viel dit eerder af.

Ik wil teveel in 1 keer oplossen en daar lijkt net niet de ideale set voor te zijn.
Die bakjes voor de bitjes die jij hebt zijn wel ideaal. Zijn dat de vorige versie van die PB Swiss?
Ik vind 80 euro voor een set bitjes echt teveel centen dus het valt wel af..

@Ypuh Ging even een rondje amazon.etc doen en kwam dit bitsetje tegen. Tja geen "bekend" merk, maar wel een compleet setje met enkele dubbele.

[ Voor 6% gewijzigd door anc op 26-11-2020 20:02 ]

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Cavalera125 schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:33:

HBM, 10 liter
https://www.hbm-machines....bare-low-noise-compressor

Hyundai 24 liter
https://www.hbm-machines....nele-low-noise-compressor

De laatste lijkt qua specs beter. Groter vat, mobieler. Zitten er nadelen aan de Hyundai t.o.v. de HBM die ik mis?
Ben zelf ook op zoek naar een low-noise compressor, de Hyundai spreekt mij ook aan en lijkt mij qua specs ook de betere keuze. Wat heb je uiteindelijk besteld?

Do { Ping } while ( LOL )

• webber87
sheane schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:53:
[...]

Dat klopt; zie o.a. deze video's https://www.youtube.com/r...y=peter+millard+track+saw Je moet de zaag eenmalig een stukje van het rubber laten afzagen om de rail in feite goed te kalibreren. Check wel of je zaag goed op de rail zit en eventuele afstemming daarop is gedaan voordat je dat doet mocht dat nodig zijn.
Dank je Sheane. Ik heb de video gekeken. Ik had het toevallig al eerder een keer bekeken. Ik zie alleen niet dat hij spreekt over het rubber. Wel over andere rails waar die machine ook op past (evolution rails). Bedoelde je wel die video? Zou ik het niet gewoon met een scherp stanleymes erlangs kunnen gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
webber87 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:05:
[...]

Dank je Sheane. Ik heb de video gekeken. Ik had het toevallig al eerder een keer bekeken. Ik zie alleen niet dat hij spreekt over het rubber. Wel over andere rails waar die machine ook op past (evolution rails). Bedoelde je wel die video? Zou ik het niet gewoon met een scherp stanleymes erlangs kunnen gaan?
Was dat deze? YouTube: Lidl's Parkside Tracksaw [Video #323] Daar heeft hij het expliciet over de Splinter Guard en ook eventueel een ander zaagblad i.r.t. je splinter guard.

En nee, gebruik de zaag, dan heb je precies de juiste afstand :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webber87
sheane schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:08:
[...]

Was dat deze? YouTube: Lidl's Parkside Tracksaw [Video #323] Daar heeft hij het expliciet over de Splinter Guard en ook eventueel een ander zaagblad i.r.t. je splinter guard.

En nee, gebruik de zaag, dan heb je precies de juiste afstand :P
Thanks! En ik was te voorbarig. Het stond ook gewoon in de instructiehandleiding "..Voor de eerst keer, zaag de splinterlip even in....". Ik ga in het vervolg eerst beter de handleiding doorlezen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
anc schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:56:
Deze heb ik ook gezien. Mis de ratel en de multifunctioneel gebruik van de bits in een accutol. Daarom viel dit eerder af.

Ik wil teveel in 1 keer oplossen en daar lijkt net niet de ideale set voor te zijn.
Die bakjes voor de bitjes die jij hebt zijn wel ideaal. Zijn dat de vorige versie van die PB Swiss?
Ik vind 80 euro voor een set bitjes echt teveel centen dus het valt wel af..

@Ypuh Ging even een rondje amazon.etc doen en kwam dit bitsetje tegen. Tja geen "bekend" merk, maar wel een compleet setje met enkele dubbele.
Klopt, geen ratel, inderdaad. Ik heb inderdaad de vorige versie van die bakjes. Ze zijn ook los te krijgen, en de rode bithouders erin ook, en in ieder geval een van die bakjes heb ik ook los gekocht en gevuld met bits uit andere sets of losse bits. Losse bits is over het algemeen wel duurder.

Als je iets zoekt als een schroevendraaier is 50mm wel wat aan de korte kant voor bits, dan moet je eerder naar 100mm of zelfs 150mm bits kijken. Alhoewel die los net zoveel, zo niet meer, kosten als een gewone schroevendraaier. Wel nog altijd makkelijker op te bergen.

Wat je ook kiest, waarschijnlijk is het eerder een (goede) start, in plaats van een eindpunt ;)

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 19:08
webber87 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:05:
[...]

Peter Millard heeft ook een volledige workshop reeks over invalzagen. Oa ook met instructie filmpjes over hoe je aan de slag moet met je zaag (inregelen op de rail, splinterguard inzagen, etc) ;-)

YouTube: Tracksaw Workshop P1 [video #277]

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:24
Shadow_Agent schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:01:
Ben zelf ook op zoek naar een low-noise compressor, de Hyundai spreekt mij ook aan en lijkt mij qua specs ook de betere keuze. Wat heb je uiteindelijk besteld?
De HBM, komt morgen binnen.

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

MJV

webber87 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:17:
[...]

Thanks! En ik was te voorbarig. Het stond ook gewoon in de instructiehandleiding "..Voor de eerst keer, zaag de splinterlip even in....". Ik ga in het vervolg eerst beter de handleiding doorlezen ;)
Let er op dat je de zaag bij het inzagen van de splinterstrip spelingvrij op de rails hebt staan, anders kun je weer een nieuwe splinterstrip kopen ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:25

Het eerste waar ik dan aan denk is Ikea.
Prijs/kwaliteitsverhouding lijkt echt uitstekend te zijn, gezien wat je krijgt voor twee tientjes:
YouTube: BOLTR: WORST IN CLASS IKEA Drill

Ik kan me echt niet voorstellen dat een no-name Aliexpress habbiebabbie apparaat beter is dan dit. En dan krijg je ook nog garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door jordje op 26-11-2020 22:03 ]

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
6killer schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:30:
Heeft iemand hier een Bosch Go accuschroevendraaier?

Ik vind de 12v-35 een fijn machientje maar erg (te) krachtig in sommige gevallen (kleine boutjes uit en indraaien). Ik zou voor dit soort klusjes nog wel een klein machientje willen die minder power heeft en daardoor minder snel slipt en/of de boel sloopt. Vraag me alleen af of de Go hierin beter is, 360 vs 460 omwentelingen is niet een heel groot verschil maar Nm zal wel minder zijn en vind het te veel om ongebruikt en er is ook nog de groene IXO die een beetje zelfde prijsrange is.

Iemand die dit ding hiervoor gebruikt (in/uitdraaien van boutjes of kleine/korte schroeven voor Ikea kasten enzo)?
Ja, heb de v1 én de v2. Pak er geregeld een voor kleine schroefklusjes. Geen wonderen van verwachten (zag een filmpje van zonder voorboren in hout, zonder drukken 🤣). Heb ze destijds via AliExpress geïmporteerd, toen waren nog niet op Europese site van Bosch te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door wheel op 26-11-2020 22:43 ]

• Tito129
  • Laatst online: 18:44
msicaron schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:58:
[...]

Peter Millard heeft ook een volledige workshop reeks over invalzagen. Oa ook met instructie filmpjes over hoe je aan de slag moet met je zaag (inregelen op de rail, splinterguard inzagen, etc) ;-)

YouTube: Tracksaw Workshop P1 [video #277]
Ik zit die interessante filmpjes even te kijken. Maar hoe heet het meet tooltje dat hij gebruikt om af te tekenen. Lijkt op een kleine winkelhaak die verstelbaar is. Lijkt mij ook wel handig.

Ah een combinatiehaak. Jullie ervaring er mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Tito129 op 26-11-2020 22:41 ]

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:21

dragonhaertt

@_'.'

Tito129 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:40:
[...]

Ik zit die interessante filmpjes even te kijken. Maar hoe heet het meet tooltje dat hij gebruikt om af te tekenen. Lijkt op een kleine winkelhaak die verstelbaar is. Lijkt mij ook wel handig.
Dat is een combinatiehaak zoals Deze, maar er zijn ook veel duurdere versies te vinden.

En ja, daar heb ik ook ervaring mee. Standaard de haak die ik gebruik, bij klusjes waar de naukeurigheid niet suuuper belangrijk is. Bij echt naukeurig werk gebruik ik een schuifmaat, aftekenlineaal of echt naukeurige blokhaak, maar dit is voor 90% van je werk zeker nuttig.

[ Voor 26% gewijzigd door dragonhaertt op 26-11-2020 23:28 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-09 09:01
wheel schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:29:
[...]

Ja, heb de v1 én de v2. Pak er geregeld een voor kleine schroefklusjes. Geen wonderen van verwachten (zag een filmpje van zonder voorboren in hout, zonder drukken 🤣). Heb ze destijds via AliExpress geïmporteerd, toen waren nog niet op Europese site van Bosch te vinden.
Twee zelfs, maar dus geen miskopen. Wat vind je van de kracht? Is het te zwak voor schroeven zoals Ikea meubeltjes enzo? En mis je de toerenregeling zoals een normale accuschroef/boormachine?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 6killer

Lidl heeft een BF deal voor 35 eur in de folder. Ik kan m niet linken maar zon 20v accuschroef machine met 2Ah accu en snellader. Ik ken de machine verder niet maar begreep dat die voor geld prima zijn en deze is echt goedkoop vind ik.

Edit: Deze dus, zit ook nog wat bitjes en boren bij zelfs. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulauiSC3a76xfdjv-8x6rjb224U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FIN88PQkYlZc18bLV0jb4TAO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door 6killer op 27-11-2020 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 10:38
Nou, de aanschaf van een Bosch GBH 2-28 F speciaal uitgesteld in de hoop op een goede Amazon deal, helemaal niets dus. Iemand nog ergens een goede deal gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:57

CoronelHimself

Division Brabant

rockerpoet schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:24:
Nou, de aanschaf van een Bosch GBH 2-28 F speciaal uitgesteld in de hoop op een goede Amazon deal, helemaal niets dus. Iemand nog ergens een goede deal gezien?
Geen idee wat een goeie deal is voor dit ding. Maar ik zie prijzen net boven de 200 euro bij de Hornbach en CoolBlue. De GBH 2-26 F komt nog wel naar Amazon zie ik voor 175 euro.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 09:34
CoronelHimself schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:34:
[...]

Geen idee wat een goeie deal is voor dit ding. Maar ik zie prijzen net boven de 200 euro bij de Hornbach en CoolBlue. De GBH 2-26 F komt nog wel naar Amazon zie ik voor 175 euro.
Ter indicatie;
Ik heb de GBH 2-28 F in mei dit jaar besteld voor EUR 153,52 op amazon.de (l-boxx en 2de kop).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 00:26
rockerpoet schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:24:
nvermen in "(Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic" gemist dan? Of hoopte je op een betere deal dan €166?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
Dat was een prima deal geweest, maar heb alleen maar amazon.nl eigenlijk alleen maar in de gaten gehouden 8)7 Beetje jammer ook dat alle goede aanbiedingen voor vrijdag al zijn uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

@webber87 qua splinterguard: hou er rekening mee dat als je extra ecotools blad(en) koopt, dat die dunner zijn dan de bijgeleverde parkside. Al eerder hier gezegd, maar mijn tip zou zijn om 't blad van parkside weg te doen, en alleen je ecotools bladen te gebruiken zodat je splinterguard goed blijft kloppen.

*insert signature here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:10
Lang leve Black Friday, de Bosch GSS 160 A Multi incl. L BOXX is op Amazon.de 89,99 en op Amazon.nl een paar euro duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
rockerpoet schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:56:
[...]

Dat was een prima deal geweest, maar heb alleen maar amazon.nl eigenlijk alleen maar in de gaten gehouden 8)7 Beetje jammer ook dat alle goede aanbiedingen voor vrijdag al zijn uitverkocht.
Heb deze besteld op Amazon.de, met NLse BTW er bij 174,14 betaald. Geen verkeerde deal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Tjark schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:04:
@webber87 qua splinterguard: hou er rekening mee dat als je extra ecotools blad(en) koopt, dat die dunner zijn dan de bijgeleverde parkside. Al eerder hier gezegd, maar mijn tip zou zijn om 't blad van parkside weg te doen, en alleen je ecotools bladen te gebruiken zodat je splinterguard goed blijft kloppen.
Zijn die Parkside bladen dan nog dikker dan 2.2mm? Ik heb een paar van die Ecotools bladen gekocht, maar die zijn nmet 2.2mm (160mm diameter) net wat dikker dan het blad van mijn invalzaag, die 1.8mm is. De CMT bladen die ik er bij heb gekocht zijn ook allemaal 1.8mm, dus voor mij zijn die Ecotools bladen uiteindelijk alleen nuttig voor beetje vrij te zagen (had ze eigenlijk gekocht voor laminaat in de lengte af te korten, maar gezien de bollingen van het stucwerk bleek het handiger om dat met de decoupeer te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 13:52
dimi_v schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:07:
Lang leve Black Friday, de Bosch GSS 160 A Multi incl. L BOXX is op Amazon.de 89,99 en op Amazon.nl een paar euro duurder
Nu nog een fatsoenlijke decoupeerzaag voor <100 euro. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
TMDC schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:18:
[...]

Heb deze besteld op Amazon.de, met NLse BTW er bij 174,14 betaald. Geen verkeerde deal lijkt me.
Zeker niet, maar is nu weer de reguliere prijs. Vermoedelijk maar een paar op voorraad gehad voor die prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

@henkie196 't parksideblad is 2.6 volgens mij, Eco's zijn inderdaad 2.2 Zoveel scheelt 't dus ook weer niet en, heb 't zelf nooit getest/gemeten, maar eigenlijk zou het niet uit moeten maken: je monteert het blad tegen de machine aan, dus een dikker blad zou alleen meer 'uitsteken' naar de kant die niet tegen de splinterguard aan komt (een blad van 1 cm dik, steekt alleen maar verderweg uit, niet dichterbij de machine).
Wat over 't algemeen wel zo is, is dat de tanden van een dikker blad ook dikker zijn en daar komt denk ik net een klein beetje verschil uit. Alleen weet ik niet of die 0.4 mm nou verschil maakt... dat is dan 0.2mm aan één kant (1/5 van een mm) het verschil

*insert signature here

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:08
Off-topic m.b.t. de rest van het onderwerp, maar die Ave gozer is echt hilarisch met z'n reviews :*) Geen idee wat voor achtergrond hij heeft, maar hij spreekt z'n talen en heeft erg veel kennis over het productieproces van apparatuur, naast een flinke dosis humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Tjark schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:49:
@henkie196 't parksideblad is 2.6 volgens mij, Eco's zijn inderdaad 2.2 Zoveel scheelt 't dus ook weer niet en, heb 't zelf nooit getest/gemeten, maar eigenlijk zou het niet uit moeten maken: je monteert het blad tegen de machine aan, dus een dikker blad zou alleen meer 'uitsteken' naar de kant die niet tegen de splinterguard aan komt (een blad van 1 cm dik, steekt alleen maar verderweg uit, niet dichterbij de machine).
Wat over 't algemeen wel zo is, is dat de tanden van een dikker blad ook dikker zijn en daar komt denk ik net een klein beetje verschil uit. Alleen weet ik niet of die 0.4 mm nou verschil maakt... dat is dan 0.2mm aan één kant (1/5 van een mm) het verschil
Ik heb even gekeken in het boekje van mijn Parkside invalzaag PTSS 1200 C2
(Het betreft dus de standaard meegeleverde zaag/24tands)
- zaagbladdiameter: 165mm
- dikte zaagbladrug: 1,5mm
- tanddikte: 2,6mm

Wat ik dus zo lees is het dus wél aan te raden om gelijk maar een nieuw blad van ecotools te bestellen? En hoeveel maakt dat eigenlijk uit? Als ik nu zaag, dan haal ik inderdaad een stukje van de splinterguard af, maar het is zo'n klein stukje. Dat het nog steeds zijn functie behoud?

[ Voor 9% gewijzigd door webber87 op 27-11-2020 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

@webber87 heb ik wel gedaan, vooral ook omdat ecotools T48 en T60 had, geeft toch wat nettere afwerking dan de T24 van parkside. Ik heb ook een vlakdaktand blad erbij, voor bv een keer laminaat te doen.
Met de T48 ging een deur van 44mm zonder problemen. (en ook genoemd in dit topic, moet je ff zoeken, de 140cm liniaal van HBM: handiger dan die 2 van 70cm aan elkaar te maken)

*insert signature here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo, om te bewijzen dat ik toch niet helemaal tot een bepaalde sekte behoor heb ik iets anders groens gekocht, aan de andere kant van de markt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2JlpDFAOKOvFOLSO_Rag6EbOOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lY7zUoEB4AKGx9nsSNNvHy2.jpg?f=fotoalbum_large
Ik mag binnenkort nog minstens 1 drempel maken en dat was niet echt leuk met alleen een invalzaag. Ook voor kastplankjes eens kijken of dit het wordt, ipv een jig bij de invalzaag. Met de invalzaag+jig kan ik denk ik enorm precies werken, maar als ik hier goed met de aanslag werk wellicht ook. (en de aanslag een beetje degelijk (te maken) is).
Daarbuiten ga ik hem weinig gebruiken denk ik, dus een TKS 80 EBS met accessoires wordt me iets te gortig.

Is het ding ruk dan gaat hij marktplaats weer op ...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
webber87 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:06:
[...]

Als ik nu zaag, dan haal ik inderdaad een stukje van de splinterguard af, maar het is zo'n klein stukje. Dat het nog steeds zijn functie behoud?
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
6killer schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:03:
[...]

Twee zelfs, maar dus geen miskopen. Wat vind je van de kracht? Is het te zwak voor schroeven zoals Ikea meubeltjes enzo? En mis je de toerenregeling zoals een normale accuschroef/boormachine?
Ik vind hem geschikt voor het beoogde gebruik. Juist het monteren van dergelijke dingen doe ik ermee. Speelgoed, meubeltjes. Toerentalregeling mis ik niet en als ik die nodig heb, pak ik een andere machine. De eerste was overigens nog prima, de tweede (die jij linkte) meer voor de heb. En hij heeft voordelen :)

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H47020d17a5294b1ab0f347c1c652b3b7H.jpg_640x640Q90.jpg_.webp

[ Voor 17% gewijzigd door wheel op 27-11-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 04:54
Ben dus van plan op de slaapkamer een soort inbouwkast te maken aan 2 kanten van de kamer.
Weet nog niet precies hoe maar waarschijnlijk van MDF platen, echter het enige wat ik heb om recht te zagen is een handcirkelzaag, en deze heeft een gladde zool, dus kan hem ook niet op een geleider steken....

Ik had een beetje lopen lezen en gezien dat een aantal mensen tevreden zijn, over parkside en specifiek over deze zaag: https://www.lidl-shop.nl/...et-geleiderail/p100291591
Wilde hem net kopen, maar hij is online uitverkocht zie ik... 8)7

Echter die van HBM/Scheppach is het zelfde? kan je hier ook snelspanklemmen voor kopen die in de T-groef van de rail passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Alphacell De rails van HBM is exact dezelfde als die je bij de lidl zaag krijgt (ik heb hem wel kunnen bemachtigen). Maar de zaag is niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
Jelte schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:19:
@Alphacell De rails van HBM is exact dezelfde als die je bij de lidl zaag krijgt (ik heb hem wel kunnen bemachtigen). Maar de zaag is niet hetzelfde.
Okee, bedankt, weet ook niet of de winkels zelf nog voorraad hebben,

Heb alles op 18v XR platform van DeWalt, echter is er geen invalzaag op 18v alleen op 54 flexvolt, kan ik weer andere accu's enzo ook kopen. heb geen zin om hier 500+ voor neer te tellen, dit leek me een leuk alternatief.
heb het wss toch niet zovaak nodig als mijn dikkepeerzaag en accu-schroefboor machine haha :P

Iemand nog een Alternatief? Triton heeft ook een mooie zaag zag ik, wel iets duurder...
Weet niet of dit ook generic chinees is zoals einhell/scheppach/HBM etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 11:54
Alphacell schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:30:
[...]

Heb alles op 18v XR platform van DeWalt, echter is er geen invalzaag op 18v alleen op 54 flexvolt, kan ik weer andere accu's enzo ook kopen. heb geen zin om hier 500+ voor neer te tellen, dit leek me een leuk alternatief.
heb het wss toch niet zovaak nodig als mijn dikkepeerzaag en accu-schroefboor machine haha :P

Iemand nog een Alternatief? Triton heeft ook een mooie zaag zag ik, wel iets duurder...
Ehm bijna alle 54v invalzagen zijn compatible met de 18v accu's.

Bijvoorbeeld deze: https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Alphacell schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:30:
[...]

Eentje op 230V kopen in plaats van op de accu? Ik zie het nut niet zo van accu bij invalzagen. Je hebt er waarschijnlijk toch een stofzuiger aan hangen en je hoeft geen bochten te maken zoals bij die dikkepeerzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
wheel schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:56:
[...]

Ik vind hem geschikt voor het beoogde gebruik. Juist het monteren van dergelijke dingen doe ik ermee. Speelgoed, meubeltjes. Toerentalregeling mis ik niet en als ik die nodig heb, pak ik een andere machine. De eerste was overigens nog prima, de tweede (die jij linkte) meer voor de heb. En hij heeft voordelen :)

[Afbeelding]
Bedankt. Dat soort dingetjes wil ik m ook voor gebruiken en als het te zwaar is of echt schroeven dan gewoon de GSR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohan14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:05
Ik ben op zoek naar een accuboormachine (geen klopboor) waarmee ik ook kan schroeven. Voorlopig verwacht ik er alleen maar gaatjes mee te boren, schilderijtjes mee op te hangen en af en toe een plank vast te schroeven.Voor gaten in betonnen muren en plafonds heb ik een aparte (Topcraft ;-)) boorhamer. Dus het gaat om gasbeton, baksteen, cement en hout,. Ik zou graag iets kopen waar ik bij wat serieuzere doe het zelf klussen ook nog mee uit de voeten kan, zoals het bouwen van tuinschuurtjes of overkappingen.

de Metabo BS 18 LT accuboormachine in onderstaande link is een stuk goedkoper dan bij toolnation.

https://www.elektrowerkze...t-im-metaloc-koffer.html#

Er zit een koffer, lader en twee 4.0 AH accu's bij. Het lijkt me voor dat geld en erg goede deal en een accuboor die aan mijn verwachtingen en plannen voldoet. Als ik het goed begrijp is het een middelzware accuboor (zonder klopfunctie). Ik kan de cijfers wel vergelijken maar ik heb moeite dit naar de praktijk te vertalen.

Mijn vragen zijn:
Is dit een machine om waar de meest voorkomende huis en tuin-klussen mee te doen zijn?
Is dit een goed alternatief voor een (230v) boormachine? wat zijn eventuele beperkingen
Ik zal de machine niet heel regelmatig gebruiken, zijn deze accu's (Li-power, geen LiHD) hiervoor geschikt?
Dit lijkt mij een uitlopend model, zijn de accupacks en lader ook te gebruiken bij apparatuur die LiHD gebruikt?
Wat zijn de voordelen van LiHD accu's (behalve het gewicht bij dezelfde capaciteit)

P.S. omdat ik in de toekomst misschien wel meer apparatuur op accu wil gaan aanschaffen lijkt het me fijn 1 fabrikant te "kiezen". Ik weet dat alle bekende merken waarschijnlijk voldoen maar ik twijfel nog tussen Bosch blauw en Metabo. Zit er merkbaar verschil in de accutecnologie tussen beide fabrikanten?

Bvd voor jullie aandacht en hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Getto schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:36:
[...]

Ehm bijna alle 54v invalzagen zijn compatible met de 18v accu's.

Bijvoorbeeld deze: https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html
Hoe bedoel je dat compatible? Die zaag gaat het niet doen met een normale 18V accu toch? Alleen kan je de Flexvolt accu's inderdaad ook onder je 18V gereedschap hangen (maar dan zijn het wel hele lompe accu's denk ik).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
rockerpoet schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:32:
[...]

Zeker niet, maar is nu weer de reguliere prijs. Vermoedelijk maar een paar op voorraad gehad voor die prijs.
Verdomd, ik zie 't. Heb ik net geluk gehad denk ik. Overigens loopt Amazon al bijna doorlopend te stunten met Bosch (blauw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Orion84 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:59:
[...]

Hoe bedoel je dat compatible? Die zaag gaat het niet doen met een normale 18V accu toch? Alleen kan je de Flexvolt accu's inderdaad ook onder je 18V gereedschap hangen (maar dan zijn het wel hele lompe accu's denk ik).
Volgens mij klopt dat:
Kan ik een XR FLEXVOLT gereedschap gebruiken op een 18V batterij?cursor
Nee. XR FLEXVOLT gereedschap heeft een krachtigere motor die aangedreven moet worden door een batterij van 54V.
Bron: https://www.dewalt.nl/producten/flexvolt/faq.html

@Stabtastic DeWalt DCS570 is gewoon op 18V hoor?

[ Voor 3% gewijzigd door wheel op 27-11-2020 13:17 . Reden: sorry, eerst lezen, dat is geen inval ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 11:54
[...]

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik begreep van een verkoper dat je zo'n zaag ook gewoon met een 18V accu kan gebruiken maar dat je dan veel minder vermogen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
[...]

Klopt, 54V Accu werkt ook als 18v (vandaar de naam "flexvolt") Wat normaal dan een 6 Ah accu is op 18v is dan op 54v bijvoorbeeld maar 2Ah.

Maar je kan GEEN 54 Flexvolt machine met een 18v XR batterij gebruiken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

JT

VETAK y0

Yeah trutten 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2uGK0E5t3--Pfhg7xlC-PWIjPw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzhk4uupjjcVUBn0Wbhh6xwi.jpg?f=fotoalbum_medium

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Grrr mijn Lidl insteekzaag die ik maandag rond 6:00 heb besteld is plotseling geretourneerd zonder verzonden geweest te zijn. Geld wordt terug geboekt en online nu uitverkocht (sinds deze ochtend).
Zaagbladen waren al besteld bij Ecotools.
Klantenservice kon niks doen. Aangeraden om nogmaals te bestellen. Wat niet kan ivm uitverkocht.

[ Voor 10% gewijzigd door Xavier op 27-11-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
wheel schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:14:
[...]

Volgens mij klopt dat:

[...]

Bron: https://www.dewalt.nl/producten/flexvolt/faq.html

@Stabtastic DeWalt DCS570 is gewoon op 18V hoor?
DCS570 heb ik, maar deze heeft een gladde zool, dus kan deze niet op een rail zetten, dat aanslagje wat er bij zit voor tegen de rand van je plaat te laten lopen was al sinds dag 1 krom. 8)7

Ik kan dus een kreg systeem ofzo kopen waar ik mijn bestaande accu zaag op zet maar dat kost me wss ook 250 knaken. Daar heb ik ook een triton invalzaagvoor en kan ik mn cirkelzaag nog gewoon als handcirkelzaag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
Xavier schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:23:
Grrr mijn Lidl insteekzaag die ik maandag rond 6:00 heb besteld is plotseling geretourneerd zonder verzonden geweest te zijn. Geld wordt terug geboekt en online nu uitverkocht (sinds deze ochtend).
Klantenservice kon niks doen.
Rip, maar goed dat ik hem niet besteld heb dan, vanmorgen stond er bijna uitverkocht, keek 1 uur later toen was het veranderd naar "uitverkocht"
Dan had ik waarschijnlijk hetzelfde gehad......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 11:08
Lekker hoor!

Vergeet niet laagste prijs garantie:
https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Dan heb je 'm bij Hornbach dus voor € 261,31 (290,34 - 10% extra korting)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 22:17
Klantenservice kon niks doen. Aangeraden om nogmaals te bestellen. Wat niet kan ivm uitverkocht.
Pff heb ik geluk de mijne deze week besteld en net mail dat ie geleverd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:28:
[...]

Lekker hoor!

Vergeet niet laagste prijs garantie:
https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Dan heb je 'm bij Hornbach dus voor € 261,31 (290,34 - 10% extra korting)
De foto was gemaakt net na de afhandeling daarvan maar liev dat je zo attent bent! O+ Onderstel GTA2600 is ook net goedkoper bij Toolnation. Kan ik mijn niet uitgepakte Parkside onderstel op marktplaats zetten :+

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 27-11-2020 13:40 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat is echt balen. Je had hem nog eerder besteld dan ik zelfs :S Wat flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 11:08
JT schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:39:
[...]

De foto was gemaakt net na de afhandeling daarvan maar liev dat je zo attent bent! O+
Hehehehe, ik heb 'm eind oktober gekocht voor de Hornbach prijs, omdat er op dat moment niemand goedkoper was. Nu zit ik nét over 30 dagen dat ik op die laagste prijs garantie kan terugvallen :-)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 22:31

PoweRoy

funky!

Zo net DeWalt Multitool gekocht: DCS356NT-XJ (Bij toolstation, daar was hij wel op voorraad)

Was aan twijfelen om er 1 te nemen maar zag zoveel posts over dat een multitool zo vaak van pas komt ;) Nu zag ik de 355 op amazon voor 150 euro. Maar de DCS356NT-XJ nu een actie met gratis accu erbij (5.0Ah :Y)

https://www.dewalt.nl/par...LT_Accu-Actie_2020_NL.pdf

DEELNEMENDE MACHINES
DCD791NT-XJ* 18V Schroef-/boormachine
DCF887NT-XJ* 18V Slagschroevendraaier
DCF894NT-XJ* 18V 1/2" Slagmoersleutel
DCS334NT-XJ* 18V Decoupeerzaag
DCD709P2T-QW‡ 18V Compacte schroef-/klopboormachine
DCS356NT-XJ* 18V Multitool
DCH273NT-XJ* 18V Combihamer
DCG405NT-XJ* 18V 125mm haakse slijper
DCN660NT-XJ* 18V 16Ga afwerktacker

en

DEELNEMENDE SETS
DCK266P2T-QW‡ 18V 2-delige voordeelset
DCK2080P2T-QW‡ 18V 2-delige voordeelset
DCK422P3T-QW§ 18V 4-delige voordeelset
DCK685P3T-QW§ 18V 6-delige voordeelset
DCK755P3T-QW§ 18V 7-delige voordeelset

[This space is for rent]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:43

Pixeltje

Woo-woohoo!

Toch gezwicht ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mastertools.nl/resize/gkt_55_gce_sos_0601675002-1_16301262572191.png/0/1100/True/bosch-professional-gkt-55-gce-invalzaag-o165-1400w-in-l-boxx-plus-geleiderail-fsn-1600-0601675002.png

Met liniaal erbij waardoor ik straks twee keer 1600mm heb om platen te zagen en een 800 voor kortere snedes.

Niet perse een hele goede aanbieding maar ik heb het ding toch nodig in de kerstvakantie dus uitstellen had ook geen zin. Overigens vindt ik de black friday deals een tikkie tegenvallen in Nederland voor hoe erg de boel gehyped wordt. Nu moet ik alleen nog even wat freesjes voor in de bovenfrees halen en dan is de gereedschapskist wel weer gevuld voor dit jaar.

[ Voor 34% gewijzigd door Pixeltje op 27-11-2020 13:54 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anc

anc

Haha netjes man :-) ik koop samen met iemand deze combi
Makita WST06
en de
Makita LS1018LN

@henkie196 @Ypuh Ik ben gegaan voor de PB Swiss ratel kort met bits erin + een totaal ander bitsetje van Bosch en dat is eigenlijk met de gedachte. "Nu heb ik de lange + extras voor 11 euro" Er is geen blackfriday deal gekomen op de andere items dus op de langere baan gezet. Waarschijnlijk bij de volgende klus koop ik 1 van de 2 bitbox sets van PB Swiss. Lang of kort dat moet nog blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:10
Alphacell schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:07:

Ik had een beetje lopen lezen en gezien dat een aantal mensen tevreden zijn, over parkside en specifiek over deze zaag: https://www.lidl-shop.nl/...et-geleiderail/p100291591
Wilde hem net kopen, maar hij is online uitverkocht zie ik... 8)7

Echter die van HBM/Scheppach is het zelfde? kan je hier ook snelspanklemmen voor kopen die in de T-groef van de rail passen?
HBM heeft bij de 2x700mm rails 2 klemmen al zitten, de zaag is naar mijn idee zo goed als zelfde als Parkside, maar zonder spouwmes maar wèl met softstart en toerentalregeling. Ook hetzelfde 24T zaagblad wat leuk is voor tuinhout.

De Scheppach is wel echt een andere machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 15:09
Pixeltje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:51:
Toch gezwicht ;)

[Afbeelding]

Met liniaal erbij waardoor ik straks twee keer 1600mm heb om platen te zagen en een 800 voor kortere snedes.

Niet perse een hele goede aanbieding maar ik heb het ding toch nodig in de kerstvakantie dus uitstellen had ook geen zin. Overigens vindt ik de black friday deals een tikkie tegenvallen in Nederland voor hoe erg de boel gehyped wordt. Nu moet ik alleen nog even wat freesjes voor in de bovenfrees halen en dan is de gereedschapskist wel weer gevuld voor dit jaar.
Zat toevallig net naar die zaag te kijken. Heb je toevallig een bijzondere aanbieding gevonden?

Moet zelf nog steeds een invalzaag halen voor de klussen op zolder van de komende maand. Hoe langer ik kijk hoe meer ik twijfel. Was eerst overtuigd van de Mafell, maar voor 603 vind ik dat toch wel behoorlijk wat geld. Aan 1 grote liniaal heb ik niet genoeg / is niet voor alles handig, dus dan zou er nog een koppelstrip + liniaal moeten kopen (van Bosch om geld te besparen) maar dan zit je toch op 700 euro. Toen dacht ik dat het de Makita SP6000 zou worden, maar daar is niet echt een goede aanbieding van te vinden. Daarnaast is het koppelen van de rails wat minder handig, maar dat heb ik niet al te vaak nodig. De voorrits leek me wel handig aangezien ik vrij veel in melamine ga zagen (ikea kasten op maat maken). En toen zag ik toevallig net https://www.ebay.de/itm/B...G-VEL-L-Boxx/172370210959. Dat vond ik eigenlijk geen slechte deal. Alleen nog een korte (80 cm of 110 cm) liniaal erbij en ik kan volgens mij alles zagen wat ik maar wil. Twijfel twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:43

Pixeltje

Woo-woohoo!

daboemann schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:07:
[...]

Zat toevallig net naar die zaag te kijken. Heb je toevallig een bijzondere aanbieding gevonden?

Moet zelf nog steeds een invalzaag halen voor de klussen op zolder van de komende maand. Hoe langer ik kijk hoe meer ik twijfel. Was eerst overtuigd van de Mafell, maar voor 603 vind ik dat toch wel behoorlijk wat geld. Aan 1 grote liniaal heb ik niet genoeg / is niet voor alles handig, dus dan zou er nog een koppelstrip + liniaal moeten kopen (van Bosch om geld te besparen) maar dan zit je toch op 700 euro. Toen dacht ik dat het de Makita SP6000 zou worden, maar daar is niet echt een goede aanbieding van te vinden. Daarnaast is het koppelen van de rails wat minder handig, maar dat heb ik niet al te vaak nodig. De voorrits leek me wel handig aangezien ik vrij veel in melamine ga zagen (ikea kasten op maat maken). En toen zag ik toevallig net https://www.ebay.de/itm/B...G-VEL-L-Boxx/172370210959. Dat vond ik eigenlijk geen slechte deal. Alleen nog een korte (80 cm of 110 cm) liniaal erbij en ik kan volgens mij alles zagen wat ik maar wil. Twijfel twijfel...
De voornaamste reden om die van Bosch te kopen was uiteindelijk het feit dat ik al twee linialen heb (een 1600mm en een 800mm), inclusief klemmen en koppelstrip en dat ik met mijn hobbymatige gebruik geen hoofdprijs voor de festool wil neerleggen. Ik heb uiteindelijk net geen 400 euro betaald bij Mastertools voor de zaag, Lboxx en één liniaal.

Reviews op internet zijn allemaal redelijk met dezelfde conclusie: Ja de festool en Mafell zijn 'beter' maar de winst zit in de marge. Wil ik naar een soortgelijke set als ik nu van Bosch bij elkaar heb dan kom ik bij Festool op zoiets uit (mastertools) en dat is gewoon meer dan ik nu voor mezelf kan verantwoorden. Daarbij heeft de Bosch een net iets krachtiger motor voor als ik een keer wat groters zaag.

Dit is trouwens ook de reden om niet voor de makita te gaan; de zaag zelf is aanzienlijk goedkoper maar tegen de tijd dat alle linialen erbij zitten etc ben je toch weer veel geld aan het uitgeven. Daarbij past mijn bovenfrees ook op deze liniaal dus das win-win-win.

De link die je deelt lijkt me trouwens ook een prima deal, twee linialen erbij en het koppelstuk ben je meteen mooi compleet. Ik zeg doen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Pixeltje op 27-11-2020 14:17 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06
Vorige week liep ik tegen het probleem aan van een te korte boor. De stroomtoevoer voor de rolluiken op de bovenverdieping moet van zolder komen. Nu had ik het idee om schuin naar boven te boren onder de dakgoot, dan kom ik vanzelf achter het knieschot uit.

Dacht dat ik met een 450mm boor toch wel een heel eind zou moeten komen, nou dus niet... dus nu deze set besteld Silverline 125628 SDS Plus Metselwerk Boor - 1000mm

Voor nog geen € 23 euro drie boren van elk een meter lang. Niks geen gezeur meer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:48
Den_S85 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:20:
Vorige week liep ik tegen het probleem aan van een te korte boor. De stroomtoevoer voor de rolluiken op de bovenverdieping moet van zolder komen. Nu had ik het idee om schuin naar boven te boren onder de dakgoot, dan kom ik vanzelf achter het knieschot uit.

Dacht dat ik met een 450mm boor toch wel een heel eind zou moeten komen, nou dus niet... dus nu deze set besteld Silverline 125628 SDS Plus Metselwerk Boor - 1000mm

Voor nog geen € 23 euro drie boren van elk een meter lang. Niks geen gezeur meer O-)
Ik heb een tijdje geleden een vergelijkbare set gekocht voor een vergelijkbaar doel. Ik moest 1 gat met een grotere diameter (>25mm en > 40cm diepte) boren en heb set van 3 boren bij hornbach opgepikt. Alleen de kwaliteit is er ook naar.... De boren zwabberen (zijn niet recht) en echt goed boren doen ze ook niet. Ondanks dat was dit nog altijd de goedkoopste optie ;)
Voor mij in dit geval geen probleem maar met schoonwerk zoals een buitengevel wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06
Fuel_80 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:25:
[...]

Ik heb een tijdje geleden een vergelijkbare set gekocht voor een vergelijkbaar doel. Ik moest 1 gat met een grotere diameter (>25mm en > 40cm diepte) boren en heb set van 3 boren bij hornbach opgepikt. Alleen de kwaliteit is er ook naar.... De boren zwabberen (zijn niet recht) en echt goed boren doen ze ook niet. Ondanks dat was dit nog altijd de goedkoopste optie ;)
Voor mij in dit geval geen probleem maar met schoonwerk zoals een buitengevel wel iets om rekening mee te houden.
Ik verwacht ook zeker geen wonderen. Al waren de diamant slijpschijven van dit merk prima in orde.
Voordeel is dat ik al een gat van 45cm diep heb, dus zwabberen ben ik niet zo zeer bang voor. Het is ook voor eenmalig spelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Beste medetweakers,

Een vraagje, hoe weet je nu of je diamandschijf op is of bot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiBK-js1vM0cgjdJSEdQ1lTr80E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyB3iTwHaeghcKyM0AWUvNI5.jpg?f=fotoalbum_large

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
als je bij die gaatjes komt zou ik een nieuwe kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:01
Voor je bij die gaatjes bent liever al :p De verdikking aan het uiteinde van de schijf is waar de diamant in zit en die verdwijnt langzaam, op een gegeven moment is die weg. Maar als die bijna weg is zaagt de schijf al niet lekker meer, ga je wel merken :)

[ Voor 6% gewijzigd door decipherer op 27-11-2020 15:50 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:42:
[...]

Hehehehe, ik heb 'm eind oktober gekocht voor de Hornbach prijs, omdat er op dat moment niemand goedkoper was. Nu zit ik nét over 30 dagen dat ik op die laagste prijs garantie kan terugvallen :-)
Ah zuur :/ Ik ga er eerst plinten mee zagen, daarna nog muurtje op zolder maken en een kast, dat zullen de eerste taken zijn maar daar was geen deadline voor dus ik heb het maar even afgewacht :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
anc schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:56:
@henkie196 @Ypuh Ik ben gegaan voor de PB Swiss ratel kort met bits erin + een totaal ander bitsetje van Bosch en dat is eigenlijk met de gedachte. "Nu heb ik de lange + extras voor 11 euro" Er is geen blackfriday deal gekomen op de andere items dus op de langere baan gezet. Waarschijnlijk bij de volgende klus koop ik 1 van de 2 bitbox sets van PB Swiss. Lang of kort dat moet nog blijken.
Hier uiteindelijk toch ook voor de korte(!) PB Swiss gegaan met nog een 5-tal losse bits gegaan. Van wat ik lees gewoon een degelijkere handle dan de Wera (al ging reviews met name over die dikkere Kraftform waar ook bits in kunnen en wat gammel over kwam).

Ga nog even kijken naar waar ik langere bits en een mooie etui kan krijgen. Misschien vraag ik die Kraftform Kompakt 60 set wel voor de kerst en verkoop dan de handle los op MP. Uiteindelijk dan ook voor zo'n €100 klaar, maar dan heb ik wel al mijn veelgebruikte bits in korte/lange versie en handig in één etui. Dat is nog steeds goedkoper dan een uitgebreide bitset ernaast met alleen korte bits en waar veel in zit wat ik niet gebruikt.

Het all-in-one setje van Bosch is juist waar ik een beetje vanaf wil. Het zal vast oké zijn, maar ik wil nu liever een paar tientjes meer uitgeven voor een upgrade waar ik de komende jaren gerust mee ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

anc schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:56:
[...]

Haha netjes man :-) ik koop samen met iemand deze combi
Makita WST06
en de
Makita LS1018LN
Grappig, die man bij de Hornbach stond net een bon in te vullen voor een LN1018 die niet meer goed werkte, gewoon meuk dus :/ :+

Nee, had best zo een LN1019 gewild maar die is wat prijziger :P Zat te twijfelen tussen de Bosch of een DeWalt DWS774. Die laatste is een stuk compacter en lichter door niet uitstekend mechanisme voor trekken plus gratis een accutol met accu's die je kunt verpatsen waardoor je weinig betaalt voor de DeWalt. Uiteindelijk toch voor de Bosch gegaan met deze korting omdat men erg enthousiast is over de nauwkeurigheid van de zaag, 70mm ipv 62mm diep zagen en voor inzagen moet je spacers gebruiken, aan het begin en/of einde van de zaag haalt het blad net het uieinde van je werkstuk niet waardoor je een stukje opgaand heb in je zaagsnede. Of althans, zo leek het te zijn nav een discussie met @Fraggert en nog iemand. Ook nog 1600 watt, iets meer dan de DeWalt. Ik heb echter geen idee of dat in de praktijk wat uit gaat maken.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan_solar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 12:17

johan_solar

kitesurfing and coding

barry86 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:47:
Ik twijfel al een tijd over het nut van een kruislijnlaser, omdat ik hem nog nooit 'gemist' heb.
Maar aangezien ik zoveel positiefs er over lees, sinterklaas er aan komt ;-) en ik binnenkort veel tussenmuurtjes moet opbouwen, heb ik mij de gok genomen en op Aliexpress de DEKO DKLL12PB aangeschaft voor €60,- inclusief statief.

Ik ben erg benieuwd! 8)
Ik heb deze 6 dagen terug besteld n.a.v. deze post en hij is nu al in huis :P . Verzending uit Spanje. De lasers doen het alle drie goed, en ik zie dat onze WCD's allemaal op de juiste hoogte gemonteerd zijn. Mooi spul _/-\o_

pvoutput 6300Wp ZW en NO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Zou de ali laser wel even met een slang met water controleren op zuiverheid;-)

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:10
Nice! Ik heb hem eergisteren ook opgehaald na de laagste prijsgarantie.
Echter hadden ze het onderstel niet en kon dat ook niet besteld worden (aldus een medewerker in het filiaal in Tilburg.

Aangezien de zaag straks een vaste plek krijgt in de werkplaats vind ik het onderstel ook niet direct nodig en laat ik deze dan toch maar schieten.

Heeft er iemand tips welke stofzuiger goed gaat met deze zaag? Ik heb al zitten kijken naar de Bosch GAS 35 M AF 35 L alleen die is flink aan de prijs. Voor een enthousiaste houtbewerker die net overgaat naar machinaal gereedschap zijn er alternatieven die er goed mee werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

JayRune schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:52:
[...]

Nice! Ik heb hem eergisteren ook opgehaald na de laagste prijsgarantie.
Echter hadden ze het onderstel niet en kon dat ook niet besteld worden (aldus een medewerker in het filiaal in Tilburg.

Aangezien de zaag straks een vaste plek krijgt in de werkplaats vind ik het onderstel ook niet direct nodig en laat ik deze dan toch maar schieten.

Heeft er iemand tips welke stofzuiger goed gaat met deze zaag? Ik heb al zitten kijken naar de Bosch GAS 35 M AF 35 L alleen die is flink aan de prijs. Voor een enthousiaste houtbewerker die net overgaat naar machinaal gereedschap zijn er alternatieven die er goed mee werken?
Er is ook nog een model lager, de GAS 20 ofzo, die is een stuk betaalbaarder.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 19:24
Voor alle afkortzagers.......

Leuk kanaal trouwens.
Met het oude hout moest ik gelijk aan @HTT-Thalan denken.

[ Voor 46% gewijzigd door Teijgetje op 27-11-2020 19:02 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
@Boudewijn Ben benieuwd hoe die bevalt. Een vriend van mij raadde hem af. Bij hen was de motor doorgebrand na 2 plankjes. Kon natuurlijk een fout model zijn. Ik heb hem zelf eigenlijk alleen niet gehaald vanwege de ruimte die ik niet heb. Anders was dit een goede instap om te kijken hoe het bevalt. Voor die prijs echt een no brainer.

[ Voor 11% gewijzigd door sheane op 27-11-2020 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sheane schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:03:
@Boudewijn Ben benieuwd hoe die bevalt. Een vriend van mij raadde hem af. Bij hen was de motor doorgebrand na 2 plankjes. Kon natuurlijk een fout model zijn. Ik heb hem zelf eigenlijk alleen niet gehaald vanwege de ruimte die ik niet heb. Anders was dit een goede instap om te kijken hoe het bevalt. Voor die prijs echt een no brainer.
Ja ik gooi er sowieso ander zaagblad op. Na 2 plankjes affikken lijkt me ook voor Scheppach (want dat is het...) niet de bedoeling. Dan ben je ook als low-end fabrikant zo failliet.

We gaan kijken. Wel ff opletten dat ik het dan niet met de duurste invalcirkelzaag ga vergelijken.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melmer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 11:38
Leuk filmpje! Die zero clearance plate kende ik nog niet.
Pagina: 1 ... 160 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic