• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jfwiet schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:14:
[...]

Internet is niet stabiel hier op het werk (zijn aan het werk). Had al gereageerd maar deze was dus niet gepost.

De Anchor plate is de plaat waar de dieptestop op duwt. Deze kan je weg klappen en dan is het logisch dat je dus in de lengte (305 --> 280) wat verliest. De 'aan/uit stand' is dus parallel met de lengte richting rails.

Zie at 12:54:
[YouTube: First look at the new hikoki 8 1/2 inch 216mm mitre saw with fixed rails]
Het verlies aan zaaglengte (breedte) snap ik ja, het is een rond zaagblad, als dat minder diep kan, dan mis je een deel capaciteit, als je het blad uittrekt.

Het ziet er dus naar uit dat de dieptestop slechts functioneert in een bepaald bereik en niet instelbaar is in de hele range van de zaagdiepte.

Het zou dus kloppen dat de max zaagdiepte van deze machine dus idd 65 mm is. Redelijk standaard voor een machine met een 216 blad

@RevellNL

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:21

Tjark

DON'T PANIC

Op zich is die Hikoki C8FSHG dus mooi compact met de sliders naar voren om binnen te gebruiken. Maar is de afzuiging (met stofzuiger) dan net zo goed als de Bosch 8 sjl? Die Makita LS1018 schijnt niet echt super afvang te hebben.
Voor binnen lijkt mij goede afvang maar minder compact fijner dan compact (want binnen) maar meer troep...

lastig.

*insert signature here

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-11 08:09
Valt mee: Vrijwel alle afkortzagen blazen een hoop stof/zaagsel de ruimte in. Dus in deze klasse hoeft dat niet echt een doorslaggevend argument te zijn.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:49
mddd schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:05:
[...]

Geheel mee eens. Helderheid houdt niet over maar verder prima te gebruiken!

Met het klemmetje kun je hem prima aan iets plats vastmaken, bv een deur ofzo. Maar die moet dan net in de buurt zijn natuurlijk.
Lees dus dat een groene laser beter te zien zou zijn.

PSN: Flix20-NL

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Flix20 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:43:
Lees dus dat een groene laser beter te zien zou zijn.
Ah sorry ik had gemist dat deze groen was. Ja die zal dan alweer beter te zien zijn dan de rode Quigo.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 18:47

JT

VETAK y0

De GKS 18V-57 G heeft 0 moeite met 18mm eiken, ging erg snel. Alleen aan het einde van de snede niet helemaal lekker, maar dat zal vast aan mij liggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBoYl7cYMoZfkUWSskBC7pBMsxI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxgvFALKYv2zFviRXymwH8q8.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik heb nu 2x18mm eiken gelijmd. Morgen afkorten, schulpen en verstek schulpen eens testen. Ben erg benieuwd.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:24
JT schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:46:
De GKS 18V-57 G heeft 0 moeite met 18mm eiken, ging erg snel. Alleen aan het einde van de snede niet helemaal lekker, maar dat zal vast aan mij liggen:

[Afbeelding]

Ik heb nu 2x18mm eiken gelijmd. Morgen afkorten, schulpen en verstek schulpen eens testen. Ben erg benieuwd.
Volgende keer even een plaat hout eronder en 2mm dieper dan je werkstuk zagen, heb je dit niet :)

K to the KillaZ

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Tjark schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:30:
Op zich is die Hikoki C8FSHG dus mooi compact met de sliders naar voren om binnen te gebruiken. Maar is de afzuiging (met stofzuiger) dan net zo goed als de Bosch 8 sjl? Die Makita LS1018 schijnt niet echt super afvang te hebben.
Voor binnen lijkt mij goede afvang maar minder compact fijner dan compact (want binnen) maar meer troep...

lastig.
Zoals @Raymond zegt zou ik niet teveel verwachten met deze prijsklasse qua stofafzuiging. Dan is het prijsverschol met de Bosch 8 SJL slechts 50 euro, maar in deze klasse kan dat al best wat schelen qua features.

Ik werk hoofdzakelijk binnen met de zaag en ik wilde geen compromis sluiten tussen compact en stofafzuiging, maar ik denk dat je dat in jouw geval wel moet doen. Zelfs als je redelijk ruim kan werken heb je best wat ruimte nodig achter de zaag met de Bosch 8 SJL, dus als ik moest kiezen zou ik voor compact kiezen versus stofafzuiging (als de rest van de twee machines vergelijkbaar zou zijn). Ik merk dat bij mijn vorige machine met de zaag naar buiten moest gaan omdat binnen geen ruimte meer was. Het nadeel is dan weer wat je wat meer moet schoonmaken. De mate van belangrijkheid wordt bepaald met het antwoord op de vraag waar je binnen gaat werken (bijv garage vs woonkamer)

[ Voor 4% gewijzigd door Alsjemenou op 07-09-2020 12:50 ]

• Alsjemenou

[Afbeelding]

Top! Maar de versplintering ligt inderdaad niet aan de zaag. Je moet even een houten balkje achter je werkstuk doen ter opoffering, dan gaat dat balkje splinteren en niet je eiken werkstuk. Voor nu kan je het fixen met het afgeschoten stukje en houtlijm of wat zaagsel en houtlijm.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:35:
[...]

Valt mee: Vrijwel alle afkortzagen blazen een hoop stof/zaagsel de ruimte in. Dus in deze klasse hoeft dat niet echt een doorslaggevend argument te zijn.
@Tjark +1 wat Ray en @Alsjemenou hier zegt....de gemiddelde afkortzaag blaast zijn rotzooi overal heen.

edit: en ook @KillaZ is weer van de partij _/-\o_ :w

Dat is 1 van de redenen dat ik hem buiten gebruik, veel te veel zooi ook al zet ik volle bak mijn CTL26 erop.

Alleen als ik in een kamer lambrisering doe bijv, dan zet ik hem daar neer waar ik klus omdat ik me ander de rambam loop en er toch al een zooitje van maak :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CstFj0hUI-5tDUnwSu0cONJIRAQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q1mUoK4yAYe3Rw45riqHIewO.jpg?f=user_large

damn, dat croppen vertekent wel zeg, trust me, het spul is allemaal kaarsrecht, haaks en paralel :P

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 07-09-2020 12:59 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]

de gouden tip is al gegeven, daar waar nogelijk leg ik mijn te zagen werkstuk altijd op een plaat MDF (multiplex of OSB kan natuurlijk ook) en zaag dan nét 2 mm dieper dan het werkstuk.

Dat werkt perfect splintervrij en scheelt ook nog eens stof.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:24
Fraggert schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:55:
[...]

@Tjark +1 wat Ray en @Alsjemenou hier zegt....de gemiddelde afkortzaag blaast zijn rotzooi overal heen.

edit: en ook @KillaZ is weer van de partij _/-\o_ :w

Dat is 1 van de redenen dat ik hem buiten gebruik, veel te veel zooi ook al zet ik volle bak mijn CTL26 erop.

Alleen als ik in een kamer lambrisering doe bijv, dan zet ik hem daar neer waar ik klus omdat ik me ander de rambam loop en er toch al een zooitje van maak :P

[Afbeelding]

damn, dat croppen vertekent wel zeg, trust me, het spul is allemaal kaarsrecht, haaks en paralel :P
Haha heb je mij gemist dan? >:) :o

K to the KillaZ

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

KillaZ schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:10:
[...]

Haha heb je mij gemist dan? >:) :o
virtueel/digitaal/whatever he, de laatste paar pagina's :P

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 07-09-2020 13:12 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

Tjark schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:30:

lastig.
Nee, de Makita heeft geen perfecte stofafzuiging maar in ieder geval met gebruik van stofzuiger ben ik niet ontevreden. Binnen gebruiken levert altijd wat bende op maar wat verwacht je van een zaag waarvan het blad volledig vrij is? Ook een kapex maakt zooi overigens.

Ik zou er niet te zwaar aan tillen, stofvrij werken is prettig maar ook een beetje en utopie als je hout bewerkt. Voor mij is de Makita goed genoeg in het afvoeren van zijn zooi (met stofzuiger) om het prima uit te houden.

Overigens vind ik van veel gereedschap dat de stofafzuiging beter zou kunnen; mijn bovenfrees is het stof alleen goed af te voeren als je in een paneel freest, ben je aan het kantenfrezen dan is het al hopeloos. Cirkelzaag idem, zelfs de schuurmachine laat - uiteindelijk - toch sporen achter. Voor al die dingen geldt wel een beetje dat een hele dag rammen met verschillende machines gewoon zooi maakt, hoe sterk je stofzuiger ook is, een paar planken op maat zagen of een stukje frezen valt allezins mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Pixeltje op 07-09-2020 13:29 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-10 15:05
Ik sta nu bij Hornbach Nieuwegein en die willen LPG niet geven omdat Klium niet in NL gevestigd is?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:20
Zou kunnen, vorige week daar een tafelzaag besteld via Klium.nl. Die werd geleverd vanuit Hasselt (BE)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

RevellNL schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:28:
Ik sta nu bij Hornbach Nieuwegein en die willen LPG niet geven omdat Klium niet in NL gevestigd is?
https://www.combitools.nl...0-x-30mm.html?sqr=ls1018&

ook goedkoper dan hornbach, en zelfs nog goedkoper dan kilum.

[ Voor 4% gewijzigd door Pixeltje op 07-09-2020 13:32 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

@RevellNL https://www.klium.nl/content/4-over-klium -> Nederlands BTW-nummer: NL823625862.B01

Ze hebben een Nederlands btw nummer

*insert signature here

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Klium is hier in NL toch Gereedschapcentrum?

nvm, dat is het belgische Fixami |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Fraggert op 07-09-2020 13:33 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Fraggert schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:32:
Klium is hier in NL toch Gereedschapcentrum?
Dat hoop ik niet want dan wordt je goed afgezet binnen dezelfde toko;
https://www.gereedschapce...aag-1430w-260-x-30mm.html

Damnit, Fraggert zijn ninja edit was te veel voor mijn googleskills.
* Pixeltje terug naar google-les gaat

[ Voor 16% gewijzigd door Pixeltje op 07-09-2020 13:36 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:33:
[...]

je bent te traag Pixel :P ;)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:33:
[...]

Damnit, Fraggert zijn ninja edit was te veel voor mijn googleskills.
* Pixeltje terug naar google-les gaat
whahahahhaaaa _O-

• Alsjemenou
Pixeltje schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:27:
[...]

Nee, de Makita heeft geen perfecte stofafzuiging maar in ieder geval met gebruik van stofzuiger ben ik niet ontevreden. Binnen gebruiken levert altijd wat bende op maar wat verwacht je van een zaag waarvan het blad volledig vrij is? Ook een kapex maakt zooi overigens.
Zooi maakt elke machine, maar ik merk dat mijn Kapex significant minder zooi maakt dan veel andere machines die ik gezien heb. Het ligt ook aan de stofzafzuiging dat je erop aansluit, maar wordt je hier nou niet erg blij van: YouTube: Festool Kapex KS 60 Sliding Compound Mitre Saw Demo

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Even een andere vraag, er van uitgaande dat @RevellNL braaf zijn afkortzaag aan het afrekenen is;

Wat voor houtlijm wordt hier veel gebruikt en maakt het echt uit? Ik ben vooralsnog trouwen gebruiker van Bison houtlijm (dit spul) en dan wel de kleurloze variant. Heeft altijd prima gewerkt maar met de nieuwe werkbank in het vooruitzicht en wat andere meer meubel-maak-klussen die eraan komen toch de moeite om er eens naar te vragen. Tips?

Verwijderd

Pixeltje schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:42:
Even een andere vraag, er van uitgaande dat @RevellNL braaf zijn afkortzaag aan het afrekenen is;

Wat voor houtlijm wordt hier veel gebruikt en maakt het echt uit? Ik ben vooralsnog trouwen gebruiker van Bison houtlijm (dit spul) en dan wel de kleurloze variant. Heeft altijd prima gewerkt maar met de nieuwe werkbank in het vooruitzicht en wat andere meer meubel-maak-klussen die eraan komen toch de moeite om er eens naar te vragen. Tips?
Die Bison is prima. Voor constructie kan je nog de bruisvariant gebruiken als je wil maar voor hout is dat niet echt nodig.

Verder gebruik ik de Titebond varianten. Foodsafe versie voor snijplanken enzo. Ik gebruik en Bison en Titebond en kan niet zeggen dat de een beter is dan de ander. Beide prima lijmen.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Alsjemenou schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:41:
[...]

Zooi maakt elke machine, maar ik merk dat mijn Kapex significant minder zooi maakt dan veel andere machines die ik gezien heb. Het ligt ook aan de stofzafzuiging dat je erop aansluit, maar wordt je hier nou niet erg blij van: YouTube: Festool Kapex KS 60 Sliding Compound Mitre Saw Demo
Met de meerprijs van de Kapex, maar ook de duurdere types van Bosch Pro kom je in de machines waarbij dit meer een rol gaat spelen en wat mij betreft ook meer doorslaggevend dan in de prijscategorie van <500.

Jouw Kapex is echt een onwijs mooi ding _/-\o_ ik zou alleen zaagdiepte missen met max 60mm @ 90graad

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 07-09-2020 13:52 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

goeie vraag, door al die Amerikaanse youtubers was ik ook wel nieuwsgierig naar andere lijmen en dan natuurlijk vnl Titebond.

ik gebruik normaliter voor hout in 99% van de gevallen die witte Bison D3 PVAc lijm.

Leuk @Verwijderd zijn reactie te lezen, dan blijf ik voorlopig gewoon die Bison gebruiken. Verkrijgbaarheid is top bij elke bouwzaak.

Ik heb ook wel die D4 PU en ook de vezelversterkte gebruikt, maar niet in meubelshout.MDF, gewoon bij iets ff uit het zicht maar wel kneitervast moest :+

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:58
Fraggert schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:39:
[...]
Dat zou impliceren dat 65mm mogelijk moet zijn op 90 graad, maar wat is die anchor plate dan?

Ik zal wel even verder uitpluizen :)
Held! _/-\o_ _/-\o_ Deze had ik nog niet gevonden. Als dit klopt, heb ik mijn keuze gemaakt en wordt er binnenkort een groen monster bezorgd!
Jfwiet schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:35:
[...]

Vanaf Amazon.de:

[...]

Eens kijken of ze bij Hikoki beetje snel reageren want 65x280 is dan weer wel een stuk schappelijker.
Ik heb Hikoki gemaild met de vraag of er ook een 10 inch versie zou komen. Daar konden ze niet op reageren. Het antwoor was: De volgende brochure komt in februari, dan weten we meer. :F

Over de zaagdiepte heb ik ze niet bevraagd.

[ Voor 38% gewijzigd door RobB_W op 07-09-2020 14:19 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@RobB_W

check ook even onderstaande reactie van Jfwiet, die regelde zelfs een YT-clipje, als er iemand een veer verdient is hij het wel in deze :) .

jammer van dat inferieure netwerk van zijn baas :P :+
Jfwiet schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:14:
[...]

Internet is niet stabiel hier op het werk (zijn aan het werk). Had al gereageerd maar deze was dus niet gepost.

De Anchor plate is de plaat waar de dieptestop op duwt. Deze kan je weg klappen en dan is het logisch dat je dus in de lengte (305 --> 280) wat verliest. De 'aan/uit stand' is dus parallel met de lengte richting rails.

Zie at 12:54:
[YouTube: First look at the new hikoki 8 1/2 inch 216mm mitre saw with fixed rails]

• JT

JT

VETAK y0

KillaZ schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:48:
[...]

Volgende keer even een plaat hout eronder en 2mm dieper dan je werkstuk zagen, heb je dit niet :)
Hout eronder dacht ik ook al aan. Verder had ik de diepte wel minder gemaakt, maar uitgegaan van de maximaal 1 tand onder het werkstuk van de gebruiksaanwijzing. Jij zegt dus dat minder nog beter is?
Alsjemenou schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:52:
[...]

Top! Maar de versplintering ligt inderdaad niet aan de zaag. Je moet even een houten balkje achter je werkstuk doen ter opoffering, dan gaat dat balkje splinteren en niet je eiken werkstuk. Voor nu kan je het fixen met het afgeschoten stukje en houtlijm of wat zaagsel en houtlijm.
Gelukkig is dit het teststukje dus maakt niet zoveel uit :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• RevellNL

Ik heb hem af kunnen rekenen voor het mooie bedrag van €329,80, ontzettend bedankt voor het linken naar Combitools!

Hij droeg eerst nog aan dat óók dat niet kan want moederbedrijf Fixum is Belgisch (bij Klium droeg hij aan dat ze gevestigd moeten zijn in NL). Omdat Combitools gevestigd is in Eindhoven ging ik daar dus écht niet in mee en uiteindelijk ging hij overstag.

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

• Alsjemenou
Fraggert schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:45:
[...]

Jouw Kapex is echt een onwijs mooi ding _/-\o_ ik zou alleen zaagdiepte missen met max 60mm @ 90graad
Eens hoor, er gaan echt wel momenten komen waar ik de zaagdiepte ga missen. Het verschil tussen de KS60 en KS120 was gewoon té groot, en dan is de zaag ineens een stuk minder compact. Ik ga binnenkort wat teststukjes zagen om te kijken of er niet een paar mm bij kan aangezien het wel lijkt alsof hij meer aan kan.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JT schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:22:
[...]

Hout eronder dacht ik ook al aan. Verder had ik de diepte wel minder gemaakt, maar uitgegaan van de maximaal 1 tand onder het werkstuk van de gebruiksaanwijzing. Jij zegt dus dat minder nog beter is?
Ik heb geen ervaringscijfer met een maximaal resultaat, ik zaag vnl op een plaat omdat dat nog beter stofvrij werkt.

Die handleiding gaat vlgs mij uit van gewoon vrij zagen zonder onderliggende plaat denk ik? Met een plaat maakt het niet uit of je 2, 3 of 4 mm dieper zaagt, in principe zaag je vergelijkbaar met het zagen van een sleuf.

Mijn Mafell zaagblad zaagt zo'n stuk eiken gewoon splintervrij, ook al zit daar niks onder.

[ Voor 17% gewijzigd door Fraggert op 07-09-2020 14:38 ]

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11 09:00
RevellNL schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:28:
[...]

Ik heb hem af kunnen rekenen voor het mooie bedrag van €329,80, ontzettend bedankt voor het linken naar Combitools!

Hij droeg eerst nog aan dat óók dat niet kan want moederbedrijf Fixum is Belgisch (bij Klium droeg hij aan dat ze gevestigd moeten zijn in NL). Omdat Combitools gevestigd is in Eindhoven ging ik daar dus écht niet in mee en uiteindelijk ging hij overstag.
Trucjes:
De laagste prijsgarantie geldt bij prijzen van concurrenten.
De prijsgarantie geldt voor prijzen van concurrenten die hun winkel in ons land, op basis van de hier geldende wetten en belastingen runnen en ook voor garantie en service bereikbaar zijn. Daarom geldt dit niet voor prijzen van vrije handelaren, buitenlandse leveranciers of particulieren, die een keer een artikel verkopen.

De laagste prijsgarantie geldt bij prijzen van internetaanbieders.
Natuurlijk. Maar ook op het internet geldt dit alleen voor concurrenten die hun winkel in ons land, op basis van de hier geldende wetten en belastingen runnen en ook voor garantie en service bereikbaar zijn.
Een eventueel moederbedrijf is echt totaal irrelevant :Y

[ Voor 16% gewijzigd door wheel op 07-09-2020 14:34 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Alsjemenou schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:31:
[...]

Eens hoor, er gaan echt wel momenten komen waar ik de zaagdiepte ga missen. Het verschil tussen de KS60 en KS120 was gewoon té groot, en dan is de zaag ineens een stuk minder compact. Ik ga binnenkort wat teststukjes zagen om te kijken of er niet een paar mm bij kan aangezien het wel lijkt alsof hij meer aan kan.
Puur een kwestie van je prio's :) die 120 is idd heel duur, en dan heb je daar ook nog de Bosch Pro concullega's die haast niet onder doen voor die grootste Kapex.

Dat is bij de 60 wel anders, buiten een iets kleinere max zaagdiepte kent die zaag geen minpunten in mijn boekje.

De prijs is fors maar als je prijs/kwaliteit bekijkt is dat één van de beste afkortzagen die er op de markt is.

#micdrop :+

• Alsjemenou
Fraggert schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:36:
[...]

Puur een kwestie van je prio's :) die 120 is idd heel duur, en dan heb je daar ook nog de Bosch Pro concullega's die haast niet onder doen voor die grootste Kapex.

Dat is bij de 60 wel anders, buiten een iets kleinere max zaagdiepte kent die zaag geen minpunten in mijn boekje.

De prijs is fors maar als je prijs/kwaliteit bekijkt is dat één van de beste afkortzagen die er op de markt is.

#micdrop :+
Doet me goed om te weten dat ik geen slechte koop heb gedaan :D Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel lang heb getwijfeld tussen de Festool KS60 en de Makita LS1019L. Ik weet niet hoe de stofafzuiging is, maar uiteindelijk heeft het gewicht en de grootte mij voor de Festool doen kiezen. Tja, het ligt maar net aan waar je wensen liggen. Met veel zagen doe je een goede koop.

• RevellNL
wheel schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:33:
[...]

Trucjes:

[...]

Een eventueel moederbedrijf is echt totaal irrelevant :Y
Precies!! Hij wees Klium ook af op basis van het stukje
... hun winkel in ons land ...
. Volgens hem moeten ze gevestigd zijn in NL, wat naar mijn mening een hele andere context heeft als je de hele paragraaf leest. Ze moeten hun winkel runnen in NL, niet vestigen.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Alsjemenou schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:39:
[...]

Doet me goed om te weten dat ik geen slechte koop heb gedaan :D Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel lang heb getwijfeld tussen de Festool KS60 en de Makita LS1019L. Ik weet niet hoe de stofafzuiging is, maar uiteindelijk heeft het gewicht en de grootte mij voor de Festool doen kiezen. Tja, het ligt maar net aan waar je wensen liggen. Met veel zagen doe je een goede koop.
Zeker niet, ik vind hem gewoon te duur voor mijn gebruik en loop nu al tegen de zaagdiepte aan met 70mm, daar wordt ik knettergek van O-) dat gekloot met balken omdraaien terwijl je het spul net lekker recht, haaks, paralel en whateverthefuck heb liggen :P

Komt er ook nog bij dat ik op dat soort balkenmaten met douglas in de tuin bezig ben en niet met heel schoon hout. Ik moest al een hele drempel over om mijn mafell in dat smerige naaldhout te zetten :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBamP3fLyhw7efDhAL3fqnzyC88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZOG03YAcYopEgUZWvqSKcTz.jpg?f=fotoalbum_large

Die 1019 heeft als meerprijs weer dat plaatsbesparende kniksysteem, maar dat is voor mij zogezegd totaal geen issue. Alleen bij eenzelfde prijs (of zeer beperkte meerprijs) zou ik dat verkiezen boven het normale systeem.

Vandaar mijn keuze (LS1018, Bosch GCM8 SJ en GCM800nogwat) voor een iets lager budget, maar wel nog voldoende nauwkeurigheid om ook in te kunnen zetten voor meubelwerk.

Na een paar dagen kippenhok klussen was ik nog uren bezig overal dat smerige hars van af te krijgen -O-

@JT zie je hier wat een gekut een te korte liniaal is ? 8)7

• JT

JT

VETAK y0

Fraggert schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:47:
[...]

Nee :+

/n00b

Ecodan warmtepomp

• wheel
  • Laatst online: 06-11 09:00
RevellNL schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:39:
[...]

Precies!! Hij wees Klium ook af op basis van het stukje

[...]

. Volgens hem moeten ze gevestigd zijn in NL, wat naar mijn mening een hele andere context heeft als je de hele paragraaf leest. Ze moeten hun winkel runnen in NL, niet vestigen.
Precies. Met een .nl-website, een KvK-nummer (dus een Nederlandse entiteit) en een Nederlands BTW-nummer kan je wel zeggen dat ze gewoon voldoen aan de voorwaarden. Dat die entiteit in het buitenland gevestigd is, jammer dan. Dát staat niet in de voorwaarden 8)

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-11 13:52
Mocht er iemand een Metabo accu-schroefboor overwegen en de laatste tech belangrijk vinden:
Goedemiddag,

Op dit moment zie ik bij enkele aanbieders de Metabo accu-boorschroefmachine BS LT BL Quick in de aanbieding. Is voor dit model binnen afzienbare tijd een opvolger/vervanger te verwachten?

Reden voor deze vraag is dat Metabo reeds in januari 2019 vernieuwing van de L-serie accu-boorschroefmachines heeft doorgevoerd en ik mij afvroeg of deze vernieuwingen zich binnenkort doorzetten naar de LT-serie?

Met vriendelijke groet,
Antwoord:
Geachte heer,

Eind dit jaar is inderdaad een facelift voorzien voor de BS 18 LT BL serie.

Met vriendelijke groeten, With best regards, Mit freundlichen Grüßen,
Brand Manager
Daarnaast hebben ze recent een nieuwe reeks boxen uitgebracht, de MetaBOX, in verschillende maten. Prijs is niet verkeerd, maar heb ze nog niet in handen gehad:
MetaBOX

• Alsjemenou
Fraggert schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:47:
[...]

Zeker niet, ik vind hem gewoon te duur voor mijn gebruik en loop nu al tegen de zaagdiepte aan met 70mm, daar wordt ik knettergek van O-) dat gekloot met balken omdraaien terwijl je het spul net lekker recht, haaks, paralel en whateverthefuck heb liggen :P

Komt er ook nog bij dat ik op dat soort balkenmaten met douglas in de tuin bezig ben en niet met heel schoon hout. Ik moest al een hele drempel over om mijn mafell in dat smerige naaldhout te zetten :X

[Afbeelding]

Die 1019 heeft als meerprijs weer dat plaatsbesparende kniksysteem, maar dat is voor mij zogezegd totaal geen issue. Alleen bij eenzelfde prijs (of zeer beperkte meerprijs) zou ik dat verkiezen boven het normale systeem.

Vandaar mijn keuze (LS1018, Bosch GCM8 SJ en GCM800nogwat) voor een iets lager budget, maar wel nog voldoende nauwkeurigheid om ook in te kunnen zetten voor meubelwerk.

Na een paar dagen kippenhok klussen was ik nog uren bezig overal dat smerige hars van af te krijgen -O-

Ik snap dat je er knettergek van wordt. Ik werk gelukkig minder buiten in de tuin dus ik hoef relatief weinig dikke balken te verwerken. Zo te zien op je foto kan de KS60 de bovenste liggers nog wel mooi aan :+ Hier weer een gevalletje dat het voor iedereen weer anders is. Volgens mij heb je met de genoemde machines een mooie toevoeging voor je arsenaal.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Binnen! Wat een verschil met mijn 18v machine zeg. Redelijk krachtig nog en het flexiclick systeem is niet zo wiebelig als ik dacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oX8U_45-dOQm6OlNUbuowJ8hi9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mng1raJ0fEDi5EWKowzYxSfB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vU2pDNVYl5Zw1uMFLuzV9OPQGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFHr7XOMCVQz9XpxE0xwb1YX.jpg?f=fotoalbum_large

• Alsjemenou
Pixeltje schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:15:
Binnen! Wat een verschil met mijn 18v machine zeg. Redelijk krachtig nog en het flexiclick systeem is niet zo wiebelig als ik dacht.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je gaat geen spijt krijgen van deze machine. Ik zie dat ik zelf al veel vaker naar de 12v grijp vanwege zijn gewicht en grootte :*)

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@Pixeltje
Hier nog eentje, degelijk opgebouwd machientje, mooie maat onder mijn Makita DDF484 en dan ook nog veelzijdiger. :)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Zeker een mooi ding. Hij gaat bij de laser in de lbox wonen want ze delen een accuplatform. Hij past ook in de Lbox van de daggadagga maar die is van makita dus vol met twee laders en vier accu’s voor die twee apparaten samen.

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:40

Hier wordt Bison en Pattex door elkaar heen gebruikt. Met zowel de witte houtlijm als de constructie lijm merk ik geen verschil tussen de merken en lijmen allemaal uitstekend.

Omdat deze vrijwel overal verkrijgbaar zijn heb ik geen behoefte gehad naar iets anders te kijken.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Is er hier iemand niet te ver van Emmen vandaan die een flinke poelietrekker wil uitlenen?

De onderste twee wielen (aandrijf en lintwiel) willen écht niet los, dus daar zit wel werk aan.

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:58
Jfwiet schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:35:

[...]

Eens kijken of ze bij Hikoki beetje snel reageren want 65x280 is dan weer wel een stuk schappelijker.
Ik heb besloten als proefkonijn te fungeren en de C8FSHG besteld. Later deze week zal ik (hopelijk) ervaringen delen!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:57
Vandaag met padoek bezig geweest. Gewoon schroeven ging niet lukken, dus was ik nog snel in de doehetzelfer om de hoek een 3mm boortje wezen halen. Een halve dag later en het boortje begaf het |:(

Ook mijn makita zagen er eens op losgelaten. Wat kan die SP6000 mooi spinnen _/-\o_
Ook een nadeel gevonden aan mijn LS1019, een rode laser op padoek is moeilijk om waar te nemen ;)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

franssie

Save the albatross

@Arator Leuk spul dat echte hardhout! Dan moet je wel een goed boortje hebben inderdaad (ik gebruik ook wel eens een staalboortje maar dat moet ook afkoelen om de zoveel mm).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Arator
franssie schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:35:
ik gebruik ook wel eens een staalboortje maar dat moet ook afkoelen om de zoveel mm
Ik was hier al de zoekfunctie ingedoken naar boortjes, en vond het gebruik van staalboortjes ook al terug.
Ik heb nog veel te leren :9

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

franssie

Save the albatross

Arator schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:43:
[...]

Ik was hier al de zoekfunctie ingedoken naar boortjes, en vond het gebruik van staalboortjes ook al terug.
Maar laat ze echt wel afkoelen, ook beter voor het hout naar mij idee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Arator schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:43:
[...]

Borenvet, kogellagervet, schoensmeer, vaseline, of afwasmiddel, ook je metaalboortjes kunnen breken, ask me how i know :+ :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HTT-Thalan schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:10:
Is er hier iemand niet te ver van Emmen vandaan die een flinke poelietrekker wil uitlenen?

De onderste twee wielen (aandrijf en lintwiel) willen écht niet los, dus daar zit wel werk aan.
Heeft die boer waar je die trekker met lepels had geleend zo'n ding niet gewoon te leen liggen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-10 15:35

lampie1979

Hoepla!

Same here. Eigenlijk voor al het reguliere schroef en boorwerk (op steen en beton na uiteraard) pak ik de 12V.

Top ding!
Alsjemenou schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:20:
[...]

Je gaat geen spijt krijgen van deze machine. Ik zie dat ik zelf al veel vaker naar de 12v grijp vanwege zijn gewicht en grootte :*)

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-11 10:53
Voor veel boren in hardhout: zorg dat je meerdere staalboortjes in de gewenste maat hebt. Al is het maar om tijdens het af laten koelen toch door te kunnen. En anders is het wel om na het breken toch door te kunnen

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-10 08:08
Een tacker voor 74, - . Met nog 20euro cashback, Is dat wat?

https://www.amazon.nl/Bos...4f_17&smid=A17D2BRD4YMT0X

Verwijderd

Dat is geen tacker. Dat is een nietmachine.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

rbaidjoe schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:22:
Voor veel boren in hardhout: zorg dat je meerdere staalboortjes in de gewenste maat hebt. Al is het maar om tijdens het af laten koelen toch door te kunnen. En anders is het wel om na het breken toch door te kunnen
Ik heb afgelopen maanden best wat in bankirai geboord. Geslepen houtboren hielp al enorm. Daar kwam ik achter nadat een goed boortje brak en ik een duur boortje van de Gamma had. Dat was niet best :z.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Arator
Fraggert schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:59:
[...]
Borenvet, kogellagervet, schoensmeer, vaseline, of afwasmiddel, ook je metaalboortjes kunnen breken, ask me how i know :+ :P
Ik heb nog van dat smeermiddel liggen van toen ik met zo'n droge diamantboor door marmer aan het boren was voor netwerkkabel te trekken. Aannemer wou er niet aan beginnen :P

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-11 08:09
HTT-Thalan schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:18:
[...]

Goddomme, mooie prijs idd :P maar ik ben blut nu :(.
Herkansing
https://www.woodworking.n...zuigaggregaat-af14.29286/
Een vergelijkbare machine is eerder dit jaar voor minder dan 250euro verkocht.

Goeie dag vandaag qua afzuigers.
https://www.woodworking.n...e-microfilter-230v.29283/

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond op 07-09-2020 22:36 ]

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb wel oren naar een liniaal/geleider voor m'n cirkelzaag van Youtool.de maar verzenden naar nl is prijzig... nog meer mensen met interesse? Verzendkosten stijgen niet tot amper bij meer linialen

Ecodan warmtepomp

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Arator schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:18:
[...]

Ik heb nog van dat smeermiddel liggen van toen ik met zo'n droge diamantboor door marmer aan het boren was voor netwerkkabel te trekken. Aannemer wou er niet aan beginnen :P
werkt vast ook prima, ik gebruikte vet uit een potje voor mijn oude hamerboor, ging prima :)

het nadeel van hardhout is dat het in een metaalboor vaak vast komt te zitten in het spaanvlak omdat een metaalboor nou eenmaal anders verspaant dan een echte houtboor.

Dan loopt je boortje dus helemaal volmet van dat aangekoekte boorstof, want spanen zijn het niet te noemen als je echt hard hardhout boort.

Het helpt ook als je tussentijds met het puntje van een scroef/sijker/mes/whatever even je spaanvlak leegkrabt, dat scheelt echt een hoop frustratie.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RobB_W schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:23:
[...]

Ik heb besloten als proefkonijn te fungeren en de C8FSHG besteld. Later deze week zal ik (hopelijk) ervaringen delen!
Ha, goed werk d:)b

ik ben wel even benieuwd ja, zeker dat geneuzel met die Anchor Stop, waarom ze dat niet gewoon dieptestop noemen zoals elke andere zaagboer is me een raadsel.

Mooi ding om te zien overigens die Hikoki _/-\o_
RobNemoo schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:03:
Daarnaast hebben ze recent een nieuwe reeks boxen uitgebracht, de MetaBOX, in verschillende maten. Prijs is niet verkeerd, maar heb ze nog niet in handen gehad:
MetaBOX
het lijkt wel een mix....liefdesbaby....bastaard.....kruising tussen een Sytainer en een L-Boxx :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lUJCE_1oudPlTZAU_rhRGoGpnw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mWkR8QFmDOYacDo1WeMLkRfo.jpg?f=user_large

Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet gaan vinden :P

Die Metaloc's van Metabo vind ik de beste Systainers die er zijn. Hoewel die nieuwe Sys³ daar heel erg op lijken met het handvat bovenop.

Nadeeltje van het aan elkaar vergrendelen van de oude Metaloc's is dat je dat moet doen met de grendel aan de voorzijde waarmee je normaal gesproken de deksel sluit.
JT schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 00:20:
Ik heb wel oren naar een liniaal/geleider voor m'n cirkelzaag van Youtool.de maar verzenden naar nl is prijzig... nog meer mensen met interesse? Verzendkosten stijgen niet tot amper bij meer linialen
ik weet dat mijn Mafell ook op een Festool-rails past, maar ik heb net zo'n rail-square gekocht voor de Mafell/Bosch rails en die past natuurlijk weer niet op de Festool/Makita-linialen |:(

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
@Fraggert vandaag is de dag dat je GCM in de aanbieding is https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_e8XvFbJR46QCD

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

damnit, ik heb nóg niet gekeken of ik mijn groene Bosch kan fiksen |:(

Want 250 voor deze GCM8 scheelt weer behoorlijk met de 330 waarvoor @RevellNL die Makita LS1018 heeft weten te ritselen bij de Hornbach met de LPG.

Die zaaghoogte van de Makita though <3

Goed te weten dat deze prijzen in elk geval voorbij komen, thanks Sheane _/-\o_ d:)b

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wheel schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:35:
[...]

Heeft een klopboor niet (praktisch) altijd een snelspanboorkop?
Ook een kroonkop maar idd die snelspanningkop is idd vaak het aanbod.
Het is een Bosch blauw GSB 16 RE geworden.

https://www.gereedschapce...ffer-750w-060114e500.html

• sheane
  • Niet online
Met enige regelmaat zelfs. Hij is er ook vaak als lightning deal. Ik stel zelf de aanschaf van de groene kruis lijn laser en afstandsmeter (GLM 50c) uit...zelfs .er aanbiedingen wacht ik liever op black friday Deals >:)
Fraggert schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:13:
[...]

Want 250 voor deze GCM8 scheelt weer behoorlijk met de 330 waarvoor @RevellNL die Makita LS1018 heeft weten te ritselen bij de Hornbach met de LPG.

Goed te weten dat deze prijzen in elk geval voorbij komen, thanks Sheane _/-\o_ d:)b

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

RobB_W schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:23:
[...]
Ik ben erg benieuwd!

*insert signature here

• Alsjemenou
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R00uTR4X_O9ve6xsew7IDm1oIBQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZMdXoBNJtGJvxxIXgKfkg9A4.png?f=fotoalbum_large

Die Groene is echt niet meer de fixen hoor, je moet snel acteren! :9

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Op NL is ie net duurder met 262,30 https://www.amazon.nl/Bos...319&qid=1599549123&sr=8-1

maar mogelijk met LPG Hornbach wel interessant.

*insert signature here

• RevellNL
[...]

Dat is wel écht een hele mooie prijs ja! Mijn voornaamste reden van de LS1018 is inderdaad de zaaghoogte geweest ook.

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:49
En heel veel andere Bosch Blauw spullen :)

@Tjark prijs bij .NL en .DE is hetzelfde, .DE komt er in het winkelmandje nog een paar procent BTW verrekening overheen namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Twijfels op 08-09-2020 09:45 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

RevellNL schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:25:
[...]

Dat is wel écht een hele mooie prijs ja! Mijn voornaamste reden van de LS1018 is inderdaad de zaaghoogte geweest ook.
En het is gewoon een steviger zaag ;)

Ik stond bij de Honrbach in Utrecht destijds en de Bosch was meer wobbly dan de Makita. Beiden showmodel en regelmatig aangerand door twijfelende kopers natuurlijk, maar voor mijn gevoel was de Makita echt steviger. Beter 'klik' ook als je de hoek aanpast op de tafel of de arm.

Heb je er al mee gezaagd? ;)

• RevellNL
Pixeltje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:44:
[...]

En het is gewoon een steviger zaag ;)

Ik stond bij de Honrbach in Utrecht destijds en de Bosch was meer wobbly dan de Makita. Beiden showmodel en regelmatig aangerand door twijfelende kopers natuurlijk, maar voor mijn gevoel was de Makita echt steviger. Beter 'klik' ook als je de hoek aanpast op de tafel of de arm.

Heb je er al mee gezaagd? ;)
Ja, naar mijn idee voelt de Makita inderdaad steviger. Maar, nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik een ongegronde voorliefde voor Makita heb hoor ;)

Ik heb er nog niet mee gezaagd! Dit weekend staat het bouwen van een kleine aanlegsteiger op het programma en daarvoor moet het e.e.a. aan hardhout gezaagd gaan worden, ik denk dat hij daar z'n eerste snedes gaat maken! En dan hebben we ook nog zeer binnenkort het bouwen van een schuur in de achtertuin!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Alsjemenou schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:02:
Die Groene is echt niet meer de fixen hoor, je moet snel acteren! :9
Slow down there, Satan :P
Tjark schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:25:
[...]

Op NL is ie net duurder met 262,30 https://www.amazon.nl/Bos...319&qid=1599549123&sr=8-1

maar mogelijk met LPG Hornbach wel interessant.
@ LPG : 262 - ((262:100)x10) = €236 euro :P :X

• RevellNL
Fraggert schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:56:
[...]

Slow down there, Satan :P

[...]

@ LPG : 262 - ((262:100)x10) = €236 euro :P :X
Die LPG zul je flink voor moeten vechten hoor! :D 8)7

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Twijfels schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:44:
[...]

En heel veel andere Bosch Blauw spullen :)

@Tjark prijs bij .NL en .DE is hetzelfde, .DE komt er in het winkelmandje nog een paar procent BTW verrekening overheen namelijk.
maar weet de Hornbachsjappie dat ook? ;)

*insert signature here

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tjark schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:58:
[...]

maar weet de Hornbachsjappie dat ook? ;)
De Hornbachsjappie weet wel dat alleen Amazon.NL meedoet met de LPG en niet Amazon.DE.

ongeacht de prijs.

Tenminste, dat is wat ik hier als consensus heb meegekregen :)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

RevellNL schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:53:
[...]

Ja, naar mijn idee voelt de Makita inderdaad steviger. Maar, nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik een ongegronde voorliefde voor Makita heb hoor ;)

Ik heb er nog niet mee gezaagd! Dit weekend staat het bouwen van een kleine aanlegsteiger op het programma en daarvoor moet het e.e.a. aan hardhout gezaagd gaan worden, ik denk dat hij daar z'n eerste snedes gaat maken! En dan hebben we ook nog zeer binnenkort het bouwen van een schuur in de achtertuin!
Ok, ben benieuwd hoe haaks die van jou uit de doos is. Ik moest er wel even aan sleutelen om m netjes te krijgen, maar nu is het ook echt een betrouwbare en herhaalbare hoek geworden.

• RevellNL
Pixeltje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:01:
[...]

Ok, ben benieuwd hoe haaks die van jou uit de doos is. Ik moest er wel even aan sleutelen om m netjes te krijgen, maar nu is het ook echt een betrouwbare en herhaalbare hoek geworden.
Nog tips voor het afstellen?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

RevellNL schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:03:
[...]

Ja, de ellende in t afstellen zit m erin dat je de fence draait tov het blad, en dat het vastzetten van de fence met 4 bouten gaat. Wanneer je de bouten niet stuk-voor-stuk een beetje aandraait, maar één bout goed vast zet loop je het risico om je fence weer scheef te trekken. Is best gevoelig want een millimeter op je fence zijn er drie aan t einde van je zaagcapaciteit.

Ik heb uiteindelijk het volgende gedaan;
Zaag omlaag vastgezet met vergrendeling, horizontale beweging vrij laten zodat je de zaag naar je toe kunt trekken. Fence losdraaien en een grote winkelhaak vastklemmen op de fence. Daarmee de boel haaks stellen en dan een voor een de bouten een beetje aandraaien en haaksheid blijven checken. Daarmee de zaag zowel dicht bij de fence als ver uitgetrokken heel goed haaks gekregen. Ik denk dat er nu nog geen halve streep inzit over de totale lengte en das goed genoeg voor mij.

Overigens heb ik eerst loodrecht haaks gesteld (dus in de dikte van je materiaal), daarna de fence tov het blad. Met die twee aanpassingen is je 45 graden hoek ook netjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Pixeltje op 08-09-2020 10:23 ]

• sheane
  • Niet online
RevellNL schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:03:
[...]

YouTube: Adjusting A Miter Saw For Accurate Cuts

YouTube: Miter Saw Tune Up and Maintenance

YouTube: My Top 7 Miter Saw Tips for Beginners.

Oh ja en het stomste is, als je zaag niet netjes een goede lock heeft bij de 0 graden je bezig blijft met tunen voor gebruik als je hem schuin opbergt :+

[ Voor 11% gewijzigd door sheane op 08-09-2020 10:22 ]

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:18
Dank voor deze tip... Heb me zelf al een tijdje weten te vertellen dat ik geen goede afkortzaag nodig ben, maar deze kan ik niet voorbij laten gaan.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• Flix20
Nou, de Bosch GKS18v-57 is binnen. Vanavond komt de kruislijn laser binnen.
Mooi projectje om de zaag uit te proberen en daar een statief voor te maken.

Ondertussen nu m'n 3e Bosch blauw apparaat en moet zeggen dat het nu toch wel erg verleidelijk is om m'n metabo klopboor eruit te doen en ook hier een Bosch voor terug te halen.

• JT

JT

VETAK y0

Zit er iemand hier op Pepper, de kortingswebsite? Daar was de GCM8 ook al opgemerkt :+
Flix20 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:34:
Ben benieuwd wat je van de zaag vindt :Y)

[ Voor 64% gewijzigd door JT op 08-09-2020 11:39 ]

Ecodan warmtepomp

• sheane
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:34:

Ondertussen nu m'n 3e Bosch blauw apparaat en moet zeggen dat het nu toch wel erg verleidelijk is om m'n metabo klopboor eruit te doen en ook hier een Bosch voor terug te halen.
Doeeeee het}) }) }) })

Zonder gekheid, als die nog werkt zou ik het niet doen. Er is namelijk altijd nieuw speelgoed te koop. Liever iets vervangen wat je 'op klust' dan als het nog werkt. Tenzij je uiteraard mega frustraties hebt met het ding ;)

• Flix20
JT schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:38:
Zit er iemand hier op Pepper, de kortingswebsite? Daar was de GCM8 ook al opgemerkt :+

[...]

Nog even een 4Ah accu bij fixen ;)

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Gister een kreg jig 310 besteld en ik wil deze eigenlijk gaan gebruiken om wat simpele frames mee te maken.
De frames maak ik denk ik uit panlatten en nu zoek ik eigenlijk een torx bit en schroeven van de hornbach welke ik kan gebruiken. Iemand al goede ervaringen met normale schroeven?

[ Voor 29% gewijzigd door Wooldoor op 08-09-2020 12:11 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

• JT

JT

VETAK y0

Wooldoor schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:11:
Gister een kreg jig 310 besteld en ik wil deze eigenlijk gaan gebruiken om wat simpele frames mee te maken.
De frames maak ik denk ik uit panlatten en nu zoek ik eigenlijk een torx bit en schroeven van de hornbach welke ik kan gebruiken. Iemand al goede ervaringen met normale schroeven?
https://www.woodworking.nl/threads/schroeventest.15263/

Ecodan warmtepomp

• peligro2k
  • Laatst online: 05-11 19:41
Sorry verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door peligro2k op 08-09-2020 13:13 ]

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 14:25
Net de Bosch GCM 8 gehald bij de Hornbach, inderdaad voor 236 euro! Bedankt voor de tips mensen.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

juanp schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:04:
Net de Bosch GCM 8 gehald bij de Hornbach, inderdaad voor 236 euro! Bedankt voor de tips mensen.
nice d:)b

#vragenuurtje

met de Amazon.NL prijs? Hoe moeilijk deden ze? Welke vestiging? :P

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:24
Wooldoor schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:11:
Voor pocket holes wil je eigenlijk speciale schroeven gebruiken of anders tenminste bolkopschroeven met een platte onderkant. Anders dan heeft je verbinding geen houvast. Hornbach heeft helaas geen bolkopschroeven met TX opname maar de bekende merken zoals Spax, Dynaplus en Woodies wel.

HD4Life @ Full-HD

• M4ngler
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11 14:57
JT schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:38:

[...]

Dat was ik :+ . Ik lees hier af en toe mee als het topic bij de actieve topics staat. Hij stond nog op mijn watchlist. Ik heb hem vorige keer dat hij bij Amazon in de aanbieding was met de LPG bij Hornbach gehaald. Toen even op Tweakers gezocht of ze moeilijk doen om Amazon.

Iemand heeft het Nederlande BTW nummer van Amazon geplaatst waardoor ze bij Hornbach aan de LPG voldoen: Flapperbol in "(Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Bij Hornbach Alblasserdam deden ze totaal niet moeilijk. Waarschijnlijk moet hij dan wel op voorraad zijn bij Amazon. Vijf minuten nadat ik hem gekocht had was hij uitverkocht bij Amazon 8)7 .

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

juanp schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:04:
idem hier: (copy/pasta @Fraggert ) met de Amazon.NL prijs? Hoe moeilijk deden ze? Welke vestiging?

*insert signature here

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Davidshadow13 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:11:
[...]

Voor pocket holes wil je eigenlijk speciale schroeven gebruiken of anders tenminste bolkopschroeven met een platte onderkant. Anders dan heeft je verbinding geen houvast. Hornbach heeft helaas geen bolkopschroeven met TX opname maar de bekende merken zoals Spax, Dynaplus en Woodies wel.
Zonde, zo te zijn wel kruiskop bolkopschroeven. Ik ga die wel even proberen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:42
chapie schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:22:
[...]

Ik heb de FSN WAN, maar ik moet zeggen dat ik hem niet heel vaak gebruik. In de praktijk is het twee keer afmeten en dan de FSN 800 (of 1600 of 2 * 1600) erop makkelijker. Alleen voor het zagen van een bepaalde hoek is het praktisch, maar dat doe ik niet zo vaak :)
We zijn onderhand al een tijdje verder. Heb je de FSN WAN nog vaak gebruikt? Hoe gemakkelijk is het om een 90 graden hoek vast te zetten? En is deze dan ook echt vast vast of kan die nog wel eens draaien door een stoot?

Ik ben zelf namelijk aan het denken om de Bosch FSN WAN aan te schaffen.. Ik kan er niet enorm veel over vinden.. en dus ook niet hoe goed of slecht deze accessoire is.

Edit: en hoe lang is deze rail?

Iemand anders wellicht ook een mening?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-11 19:19

Matis

Rubber Rocket

Boudewijn schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:56:
Ik heb de mijne al 15 jaar maar die kwamen allevier ook ruitvormig binnen. Een strekstang diagonaal zou sterk helpen denk ik zo.
Gisteren nieuwe kastje binnen gekregen. Deze keer onbeschadigd en kaarsrecht.

* Matis grote blij *O*

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Pagina: 1 ... 130 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic