Ik was op zoek naar 2 stevige betrouwbare schragen, met als doel; een MFT tafel en een werkbaar steigertje.
De MFT tafel voor de helft en de andere helft gebruiken voor de machines. Dit op MDF plaat.
Daarnaast een soort steigertje, ik krijg volgend jaar beneden rondom screens en deze worden door mijzelf geplaatst en ik zag mij al telkens met een trapje bezig. Tevens voor het schilderwerk ook werkbaarder.
Maar de hoofdzaak is een demontabele werktafel waar ik rondom vrij kan bewegen.
Had al een poos diverse schragen bekeken, in de winkel en in diverse fora. Van heel goed, goed en twijfelachtige typen.
Er was er eentje die er voor mij althans er uit sprong, echter wel even een hik qua prijs. Amazon.nl en de waren soms aan het stunten met prijzen, maar toolstation zag ik deze week er onderduiken,
De Toughbuilt C700.
https://www.toolstation.n...pvouwbare-schragen/p10235
Vrijdag besloten deze aan te schaffen (stonden 40+ op voorraad) en dacht deze maandag te bestellen.
Maandag stonden er nog 9 op voorraad dus gekocht. Gaat wel snel met de voorraad!
Gister (dinsdag) binnen gekregen. Gelijk uitgeklapt van een handzaam pakketje tot 2 volwaardige schragen en inderdaad zeer stevig en STABIEL! Tevens met z’n beiden ook aan het gewicht. 8,3kg elk.
Werkhoogte 63cm, de pootjes zijn in trapjes van 3cm. verstelbaar tot de werkhoogte van 81cm dit gebeurt in stapjes van ongeveer 3cm. En worden stevig vergrendeld (alles staal). Als voordeel van deze schragen is dat de balkhouders traploos verstelbaar zijn, al is dit niet erg klemvast, je kunt het geheel niet aan de balken optillen en verplaatsen. Deze balken kun je variëren van9,3cm. En ingeschoven naar 18cm.
Ik had de mazzel dat ik 2 antieke metselprofielen had (kaarsrecht) die exact de hoogte hebben, maar met wat opdikken kom je een heel eind. Mijn tafel wordt 2mtr. bij 1mtr. de balkdikte van mij is 9.6cm. bij 6.5cm.
Onder de pootjes zitten voeten bekleed met een soort rubber en draagt ook bij aan de stabiliteit voor een werktafel, zelfs op gladde ondergrond.
Op de eigenlijke werk/draag balk zit en grof soort van schuurpapier lijkt het wel, wat schuiven en glijden tegengaat, perfect. Ook zitten er uitklapbare zaaghouders die je uit kunt klappen 4 stuks, boven en halverwege de poten. Hebben voor mij eigenlijk geen functie.
Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat je op de schragen geen lijmtangen kunt plaatsen, het U profiel waar de poten in verdwijnen zijn hol en vrij diep en op de zijwanden druk je het staal uit z'n vorm.
Maar...
FANTASTISCHE SCHRAGEN.
:strip_exif()/f/image/fHkjURY39igPk1rI4HeiKGmh.jpg?f=fotoalbum_large)