Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomson7
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 14:08
@Krijnemans Na tijden van stiekem meelezen kan ik dan toch eens iets bijdragen:
Ik heb de FSN WAN gekocht en heb hem ondertussen al een aantal keer gebruikt in combinatie met de GKS18v-57.

Ik moet zeggen dat ik hem best handig vind. Vooral de haakse aanslag. De "klik" had iets duidelijker gekund maar als je hem een beetje helpt om in het nokje te vallen en dan met de stelschroef vast zet gaat het geen kant meer op. Het was voor mij in ieder geval haaks genoeg.

De rail is zon 35cm (ik ben nu niet thuis). Mocht je het exact willen weten dan kan ik vanavond nog wel meten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdJWJYkxyPg9QY-RbJ-nKvMsjss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qy8QLBpWNknwhfoOiCKKddGK.jpg?f=fotoalbum_large

Even langs de Hornbach geweest... €240 is toch wel erg scherp en voor ~€60 kan ik een ander zaagblad kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Jfwiet schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:06:
[Afbeelding]

Even langs de Hornbach geweest... €240 is toch wel erg scherp en voor ~€60 kan ik een ander zaagblad kopen.
Ik kreeg het er bij mijn vrouw niet doorheen na de aanschaf van 4 Bosch blauw 18v-apparaten :') Nu moet ik binnenkort gaan werken met een Einhell-machine van iemand anders die, als ik reviews mag geloven best ok is voor het geld, maar ik had liever een eigen Bosch blauw gehad :X :+

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
Afgaand op het topic hier, en de stocks bij de grote webshops, kunnen de fabrikanten de aanvoer van afkort- en invalzagen maar moeilijk bijhouden. Bij Fixami staan er 88 afkortzagen in het gamma, 25 zijn er maar direct leverbaar. De rest varieert van "binnen 3 werkdagen" tot "binnen 8 weken".

Ik denk dat de DIY-sector hoopt op een COVID-21 ofzo :P

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26
Fraggert schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:09:
[...]

nice d:)b

#vragenuurtje

met de Amazon.NL prijs? Hoe moeilijk deden ze? Welke vestiging? :P
Was in Duiven, deden helemaal niet moeilijk, moesten even checken bij Amazon.nl met de overeenkomende code, maar klopte allemaal.
Was snel geregeld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Arator schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:14:
Afgaand op het topic hier, en de stocks bij de grote webshops, kunnen de fabrikanten de aanvoer van afkort- en invalzagen maar moeilijk bijhouden. Bij Fixami staan er 88 afkortzagen in het gamma, 25 zijn er maar direct leverbaar. De rest varieert van "binnen 3 werkdagen" tot "binnen 8 weken".

Ik denk dat de DIY-sector hoopt op een COVID-21 ofzo :P
"Thuiswerken" _O-

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Aka "kozijnen schilderen" :')

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Een vraagje over multitools. Als ik met mijn Bosch blauw ga zagen dan ga ik niet veel hoger dan standje 3,5 van de 10. Anders gaat het hout verbranden. Waarvoor zou je wél hoger dan standje 3 a 4 gaan :?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Wooldoor schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:35:
[...]

Zonde, zo te zijn wel kruiskop bolkopschroeven. Ik ga die wel even proberen.
Die werken prima. Gewoon even kijken welke maten Kreg zelf levert voor 18mm (of welke dikte dan ook) en dan dichtstbijzijnde maat nemen.

En omdat ze niet de extra rand rondom de kop hebben, opletten met inschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:17
Zou je balken zo kunnen zagen met een cirkelzaag of heb je echt een tafelzaag nodig om dit te bereiken?
En dat heb ik het over de 90 graden inkeping.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jF93VCi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvermen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-08 19:56
wokkelz schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:18:
Zou je balken zo kunnen zagen met een cirkelzaag of heb je echt een tafelzaag nodig om dit te bereiken?

[Afbeelding]
Lijkt me beste te doen als je rails/geleider hebt en nog balken van gelijke dikte om stabiel te kunnen zagen.
en ook een dieptestop op je cirkelzaag.

of het 100% haaks zal zijn is moeilijk te zeggen, maar als je balk uit de bouwmarkt komt is ze 9/10 al niet vlak/recht om te beginnen 8)7

Aangezien ik freestafel zie, is dat ook een optie?

[ Voor 16% gewijzigd door nvermen op 08-09-2020 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

JT schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:37:
Een vraagje over multitools. Als ik met mijn Bosch blauw ga zagen dan ga ik niet veel hoger dan standje 3,5 van de 10. Anders gaat het hout verbranden. Waarvoor zou je wél hoger dan standje 3 a 4 gaan :?
Bij een ander materiaal dan hout bijvoorbeeld, het is een multitool die je gelukkig ook voor andere dingen dan hout kan gebruiken. Het is maar net waar je 'm voor inzet. Meestal pak ik de fein als de rest faalt, het is mijn probleem oplosser, en daar is ie goed in.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

rockhopper schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:51:
[...]

Bij een ander materiaal dan hout bijvoorbeeld, het is een multitool die je gelukkig ook voor andere dingen dan hout kan gebruiken. Het is maar net waar je 'm voor inzet. Meestal pak ik de fein als de rest faalt, het is mijn probleem oplosser, en daar is ie goed in.
Ja, snap ik maar bij welk materiaal en toepassing dan? :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:49

[Afbeelding]
Daarvoor kan je de parallelgeleider gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:42
JT schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:10:
[...]

Ik kreeg het er bij mijn vrouw niet doorheen na de aanschaf van 4 Bosch blauw 18v-apparaten :') Nu moet ik binnenkort gaan werken met een Einhell-machine van iemand anders die, als ik reviews mag geloven best ok is voor het geld, maar ik had liever een eigen Bosch blauw gehad :X :+
Ken het gevoel. Maar we hebben 4 offertes voor aanpakken van het hout in voor en achter gevel a ~€6000. Ga nu zelf aan materiaal ~€2000 uitgeven en heb dus nog wat budget over voor huren 2x rolsteigers (geen zin om in mijn eentje op te zetten) en deze zaagmachine hoort er ook bij omdat ik de uiteinde van de planken moet bijwerken. Twijfel nog steeds over een invalzaag met rail kopen terwijl ik een skill prof cirkelzaag heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jfwiet schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:06:
[Afbeelding]

Leuk speeltje voor een leuke prijs. Ik heb ook nog wel wat hout te doen... en een Kapex vind ik echt nog ff te duur (die komt er uiteindelijk wel).

Hij is nu 262 bij Amazon, en op voorraad.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 23:26
Jfwiet schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:46:
[...]
Twijfel nog steeds over een invalzaag met rail kopen terwijl ik een skill prof cirkelzaag heb.
Geleiderail voor die skil kopen. :P
https://www.skil.be/nl/ge...l-met-een-cirkelzaag.html

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 11:50

Tjark

DON'T PANIC

Na tijden twijfelen kon ik 't nu niet laten voor €236,07
Hornbach Utrecht. Medewerker zei eerst dat Amazon niet mee deed. Ik gaf aan Amazon.nl en een NL Btw nummer. Moest hij even bellen en kreeg hij te horen dat 't ok was 😄👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfbXCgs9SLO-Vc_89VSsLFbKvAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHjBS6CxPQSDHhAYTVP06Iyt.jpg?f=fotoalbum_large

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 14:11
nvermen schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:44:
[...]

Lijkt me beste te doen als je rails/geleider hebt en nog balken van gelijke dikte om stabiel te kunnen zagen.
en ook een dieptestop op je cirkelzaag.

of het 100% haaks zal zijn is moeilijk te zeggen, maar als je balk uit de bouwmarkt komt is ze 9/10 al niet vlak/recht om te beginnen 8)7

Aangezien ik freestafel zie, is dat ook een optie?
Daar op inhakend, ik wil binnenkort een muur maken met hout (houten frame/skelet en gipsplaten)
Maar lees inderdaad dat het vurenhout bij de gamma zo scheef is als mijn route naar huis op de vrijdag avond.
Klopt dit? en zo ja, waar kan ik dan het beste hout halen?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
JT schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:35:
[...]

Ja, snap ik maar bij welk materiaal en toepassing dan? :)
Voegen frezen, lijm krabben, hout/metaal/steen schuren, tapijt verwijderen/snijden, metaal zagen, polijsten, etc.

Overigens helpt het om het zaagje heen en weer te bewegen. Langer op dezelfde plek en harder duwen betekent meer warmte-ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Framoes schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:04:
[...]

Voegen frezen, lijm krabben, hout/metaal/steen schuren, tapijt verwijderen/snijden, metaal zagen, polijsten, etc.
Een aantal van die zaken had ik niet verwacht :) Metaal zagen wordt het natuurlijk ook heet van enzo.En schuren gaat niet te hard op standje 8 of 10? :P
Overigens helpt het om het zaagje heen en weer te bewegen. Langer op dezelfde plek en harder duwen betekent meer warmte-ontwikkeling.
Ja, daar was ik inderdaad achter gekomen :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:40

dragonhaertt

@_'.'

Flix20 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:04:
[...]

Daar op inhakend, ik wil binnenkort een muur maken met hout (houten frame/skelet en gipsplaten)
Maar lees inderdaad dat het vurenhout bij de gamma zo scheef is als mijn route naar huis op de vrijdag avond.
Even kijken of er een jongeneel in de buurt zit (of andere houthandel) en daar wat douglas halen.

En ja, dat klopt. Ik zal zelf sowieso nooit meer naar een 'bouwmarkt' gaan. (afgezien van hornbach).
Gamma, praxis, karwei, allemaal veels te duur voor wat ze aanbieden.

[ Voor 15% gewijzigd door dragonhaertt op 08-09-2020 21:21 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
JT schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:08:
[...]

Een aantal van die zaken had ik niet verwacht :) Metaal zagen wordt het natuurlijk ook heet van enzo.En schuren gaat niet te hard op standje 8 of 10? :P
Bij m'n Fein zat een boekje met de maximumsnelheid per 'zaagje'. Schuren is max 4 (Fein gaat tot 6). Heb ook wel eens een gesmolten rand gehad. Zagen kan op max, behalve die ronde HSS bladen. Verder weet ik het niet uit m'n hoofd.
Ja, daar was ik inderdaad achter gekomen :)
Haha, ja dat scheelt. Maar blijft tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]
Zoals @Raymond al zegt, de paralelgeleider aan de zool van je zaag monteren, of de zaag op de geleiderail.

Wat hier wel de uitdaging is, is je smalle balk. Daar zul je dus minstens even die twee naast elkaar moeten leggen of zelf met nog iets ertussen om voldoende breedte te creëren voor bovengenoemde oplossingen.

In dit geval lukt dit prima met een in diepte verstelbare handcirkelzaag maar een zaagtafel(tje) zou dit klusje wel makkelijk(er) klaren hoor.

Trouwens, mooie freestafeltjes gebruik je als schraag/werkbank, hoe kom je daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Gewoon even op google zieken "houthandel+woonplaats" bij jou in de buurt, genoeg toko's waar je het bestaan niet van wist op de diverse lokale indutrieterreinen.

Op zich heb ik ook nog wel eens prima ervaringen gehad bij 2 lokale Bouwcenter Filipo, ook van (inter)gamma, maar meer gericht op bedrijven terwijl je er als particulier ook terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
dragonhaertt schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:20:
[...]

Even kijken of er een jongeneel in de buurt zit (of andere houthandel) en daar wat douglas halen.

En ja, dat klopt. Ik zal zelf sowieso nooit meer naar een 'bouwmarkt' gaan. (afgezien van hornbach).
Gamma, praxis, karwei, allemaal veels te duur voor wat ze aanbieden.
Besef trouwens dat dit meer in het klus topic thuis hoort maar vraag toch even door;
Valt een Pontmeyer, bouwmaat hier ook onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09-2020
Twijfels schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:44:
[...]

En heel veel andere Bosch Blauw spullen :)

@Tjark prijs bij .NL en .DE is hetzelfde, .DE komt er in het winkelmandje nog een paar procent BTW verrekening overheen namelijk.
:9 Als ik echter zo eens in de prijsgeschiedenis kijk is dat voor een aantal producten alleen een terugkeer naar de prijzen van voor maart. Neem bijvoorbeeld die set van 340 euro met de GLL 3-80 C;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGTO4iaAb0GhD6VBpQOY3YtXvtI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D5vd08MIj4LriqPS1CoREZNC.png?f=user_large

Ik baal nu wel dat ik de D-Tect 120 bij de Gamma gehaald heb. Nu voor 2 tientjes meer mét L-box, lader en accu. Naja, dat blijf je toch houden en hij doet het verder goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Even een vraagje. Als een afkortzaag max 65mm diep kan zagen, is dit dan een limitatie van de motor of van de constructie? De afkortzaag die ik in bruikleen mag hebben doet max 65mm maar we krijgen 68mm plinten :')
Framoes schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:28:
[...]

Bij m'n Fein zat een boekje met de maximumsnelheid per 'zaagje'. Schuren is max 4 (Fein gaat tot 6). Heb ook wel eens een gesmolten rand gehad. Zagen kan op max, behalve die ronde HSS bladen. Verder weet ik het niet uit m'n hoofd.

[...]

Haha, ja dat scheelt. Maar blijft tricky.
Misschien maar eens in de gebruiksaanwijzing kijken :+

[ Voor 18% gewijzigd door JT op 08-09-2020 22:39 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:16
[...]

Gamma is de meest beroerde winkel die ik ken met hout, had laatst 4 schuttingpalen nodig. Er was niet 1 bij die recht was. allemaal krom als een hoepel en getordeerd.

Meestal koop ik zelf bij de bauhaus, bouwmarkten als een gamma moet je verre van blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Had laatst 2 vuren latten meegenomen bij Hornbach, was ook ruk.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Laatst online: 13-06 13:45
JT schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:27:
Even een vraagje. Als een afkortzaag max 65mm diep kan zagen, is dit dan een limitatie van de motor of van de constructie? De afkortzaag die ik in bruikleen mag hebben doet max 65mm maar we krijgen 68mm plinten :')

[...]

Balkplinten? :+

Plint plat leggen en zo zagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Matthis schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:33:
[...]

12x68 dus valt wel mee ;) Is een afkortzaag in principe net zo accuraat als je de zag zelf onder een hoek gaat kantelen?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
JT schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:41:
[...]

12x68 dus valt wel mee ;) Is een afkortzaag in principe net zo accuraat als je de zag zelf onder een hoek gaat kantelen?
Mijn ervaring is dat de zaagsnede juist mooier wordt omdat de mooie kant eerst ingezaagd wordt. Hoe accuraat het is ligt aan je zaag. De ene is eenmaal wat minder accuraat dan de ander. Maar ik denk dat je 68mm wel gaat halen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:57
JT schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:37:
Soort snij/mes wat je gebruikt?
De messen voor staal/hout zijn erg fijn vertand en de messen voor alleen hout zijn grof.
Misschien maakt de bouwkwaliteit ook uit.
Ik heb een fein en staat altijd vol gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tomson7 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:50:
Ik heb de FSN WAN gekocht en heb hem ondertussen al een aantal keer gebruikt in combinatie met de GKS18v-57.

Ik moet zeggen dat ik hem best handig vind. Vooral de haakse aanslag. De "klik" had iets duidelijker gekund maar als je hem een beetje helpt om in het nokje te vallen en dan met de stelschroef vast zet gaat het geen kant meer op. Het was voor mij in ieder geval haaks genoeg.

De rail is zon 35cm (ik ben nu niet thuis). Mocht je het exact willen weten dan kan ik vanavond nog wel meten.
Hoi, thanks voor je post d:)b

Met de FSN WAN bedoel je deze?:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ls_ikTZ2we9m_D_5qT-lOEH1EHY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kUQDO9MCYsOmFSQYPUIDeAHy.jpg?f=user_large

Ik heb deze overwogen maar kwam toch wat reviews tegen dat íe wat tegenviel. Ik heb derhalve gekozen voor een vaste haakse railsquare (zie hier mijn "reviewtje")

ik lees hier nog wel even graag wat je vind van de FSN WAN en dan vnl met hoeken.

Als je een paar houten blokjes maakt met verschillende hoeken zoals 15, 30 en 45 graad (of heeft de WAN daar al nokjes/aanslagen voor?) dan kun je die ertussen zetten en heel makkelijk instellen.

ik ben benieuwd naar je ervaringen ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:57
Fraggert schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:38:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb deze overwogen maar kwam toch wat reviews tegen dat íe wat tegenviel. Ik heb derhalve gekozen voor een vaste haakse railsquare (zie hier mijn "reviewtje")

ik lees hier nog wel even graag wat je vind van de FSN WAN en dan vnl met hoeken.

Als je een paar houten blokjes maakt met verschillende hoeken zoals 15, 30 en 45 graad (of heeft de WAN daar al nokjes/aanslagen voor?) dan kun je die ertussen zetten en heel makkelijk instellen.

ik ben benieuwd naar je ervaringen ermee :)
Die railsquare van benchdogs ziet er ook wel echt goed uit! Alleen, inderdaad enkel 90 graden? Voor de rest moet je dan nog extra blokjes maken?

En waar heb jij deze gekocht? Via de site van benchdogs direct? €120 excl verzending uit UK is toch wat aan de prijzige kant voor de keren dat ik hem zal gebruiken..
Tomson7 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:50:

Als je zou willen meten, graag :)
Ik kan hem helaas nergens in de buurt in de handen houden, dus zal hem moeten bestellen..

Heeft hij alleen bij 90 graden een klik, of ook bij bepaalde vaste hoeken, zoals 45 graden?

[ Voor 41% gewijzigd door Krijnemans op 09-09-2020 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Alsjemenou schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:14:
[...]

Mijn ervaring is dat de zaagsnede juist mooier wordt omdat de mooie kant eerst ingezaagd wordt. Hoe accuraat het is ligt aan je zaag. De ene is eenmaal wat minder accuraat dan de ander. Maar ik denk dat je 68mm wel gaat halen hoor.
Dan gaan we het gewoon zo doen :)
Jfwiet schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:46:
[...]

Ken het gevoel. Maar we hebben 4 offertes voor aanpakken van het hout in voor en achter gevel a ~€6000. Ga nu zelf aan materiaal ~€2000 uitgeven en heb dus nog wat budget over voor huren 2x rolsteigers (geen zin om in mijn eentje op te zetten) en deze zaagmachine hoort er ook bij omdat ik de uiteinde van de planken moet bijwerken. Twijfel nog steeds over een invalzaag met rail kopen terwijl ik een skill prof cirkelzaag heb.
Ik ga zelf alle plinten doen, scheelt 800 euro. Moet dan toch een simpel zaagje vandaag kunnen :+
barry86 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:23:
[...]

Soort snij/mes wat je gebruikt?
De messen voor staal/hout zijn erg fijn vertand en de messen voor alleen hout zijn grof.
Misschien maakt de bouwkwaliteit ook uit.
Ik heb een fein en staat altijd vol gas
Alles Bosch blauw. Op standje 10 invalzaag zou het ook zo snel zagen dat je geen controle hebt :P
Fraggert schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:38:
[...]

[Afbeelding]

Zie ik het nu goed dat zo een stukje metaal op maat 100 euro kost?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Krijnemans schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:02:
[...]

Die railsquare van benchdogs ziet er ook wel echt goed uit! Alleen, inderdaad enkel 90 graden? Voor de rest moet je dan nog extra blokjes maken?

En waar heb jij deze gekocht? Via de site van benchdogs direct? €120 excl verzending uit UK is toch wat aan de prijzige kant voor de keren dat ik hem zal gebruiken..
Het is de goedkoopste RS die er op de markt is en ik heb hem idd direct bij Benchdogs gekocht, je kunt op youtube 2 kortingscodes vinden (via the woodcrafter en 10minuteworkshop) voor een beetje korting (exacte bedrag weet ik niet, kan ik opzoeken)

Ik heb geen zaagtafel en op deze manier kan ik echt heel mooi haaks zagen, ik heb een projectje meubeltje) in de pijplijn waar ik hier gebruik van g amaken. Maar eerst ga ik een werkbank met torsionbox bouwen omdat ik een fatsoenlijk werkoppervlakte mis |:(

Ik ga geen blokjes maken voor de RS, dat was eigenlijk mijn tip voor @Tomson7 . Als je blokjes met 15, 30 en 45 graad maakt dan zet je die tussen de liniaal en de verstelbare aanslag en kun je zonder nadenken repeterende hoeken instellen op de WAN. Dan ben je wat minder afhankelijk van eventuele speling in de aanslag waar ik over gehoord heb in sommige reviews.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nz-yn1RnQwBSljv8mnC4p4ljNlY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fiQhldgWEOcwdl4VjMF8vmDg.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JT schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:40:
Bedoel je die FSN WAN van Bosch? die kost zo'n 60 euro via Amazon meen ik.

Of mijn railsquare?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Dat is een direct gevolg van de maat van het zaagblad, wedden dat er dan een 216mm zaagblad inzit.

Je kunt het vaak al zien dat de bout waar het zaagblad mee op de as vast zit tegen het hout aanloopt en je dus bij een te grote balk je zaag simpelweg niet verder naar beneden kunt duwen.

Hoe groter het blad....(bijv 260 of 305 ipv 216)......hoe hoger je zaaghoogte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfTxva97-KPP_TK8DgpOwxrkso4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qx8RPLMuADJqBHDqAfSszg4M.jpg?f=user_large

_O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

akatar schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:02:
Meestal koop ik zelf bij de bauhaus, bouwmarkten als een gamma moet je verre van blijven.
Bauhaus ben ik 1 keer geweest in Groningen, verder hebben ze in NL toch geen vestigingen?

edit: Groningen, Hengelo en Venlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Matthis schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:33:
[...]

Whhahahahahahahahaha _O-

goeie tip idd, die plint is vast geen 68x68 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomson7
@Fraggert Die blokjes als vaste aanslagen om de FSN WAN mee in te stellen op vaste hoeken zijn een goeie tip, die ga ik nog eens fabriceren als ik me verveel.
Het werken onder een hoek vond ik prima gaan. 1x instellen en dan is alles even scheef ;)

@Fraggert & @Krijnemans De 90° hoek is de enige met een nokje, de rest stel je dus in op het oog.

Ik zal vanavond even meten en wat foto's van de aanslag maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Tomson7 op 09-09-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tomson7 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:04:
@Fraggert Die blokjes als vaste aanslagen om de FSN WAN mee in te stellen op vaste hoeken zijn een goeie tip, die ga ik nog eens fabriceren als ik me verveel.
you're welcome :) leek mij in elk geval erg handig
1x instellen en dan is alles even scheef ;)
LOL :P

[ Voor 20% gewijzigd door Fraggert op 09-09-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Fraggert schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:36:
[...]

Gewoon even op google zieken "houthandel+woonplaats" bij jou in de buurt, genoeg toko's waar je het bestaan niet van wist op de diverse lokale indutrieterreinen.

Op zich heb ik ook nog wel eens prima ervaringen gehad bij 2 lokale Bouwcenter Filipo, ook van (inter)gamma, maar meer gericht op bedrijven terwijl je er als particulier ook terecht kan.
Ik heb toevallig veel gehaald bij Bouwcenter HCI (per regio een andere franchisenemer, dacht ik). Gasten helpen je met rechte latten/balken uitzoeken en ik kreeg langere balken mee toen ze niet genoeg rechte hadden van de lengte die ik wilde.
JT schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:11:
Had laatst 2 vuren latten meegenomen bij Hornbach, was ook ruk.
Je moet idd wel even kijken, want het is niet allemaal best. Maar ze hebben meer (recht spul) liggen dan Gamma/Praxis/etc en je betaalt minder. Tuinhout vind ik ook beter. Minder scheuren in planken. Maar deels dus ook door meer hebben liggen.

Alles Bosch blauw. Op standje 10 invalzaag zou het ook zo snel zagen dat je geen controle hebt :P
Kwaliteit van het blad en vertanding maakt wel uit. Betere zaag betekent efficiënter en minder warmte-ontwikkeling. Maar als het Bosch zaagjes zijn, zit dat wel goed.

Ik gebruik zelf vaak goedkope. Gebruik hem het meest bij sloopwerk en zo niet, ga ik gewoon langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
[...]

Dan gaan we het gewoon zo doen :)

[...]

Ik ga zelf alle plinten doen, scheelt 800 euro. Moet dan toch een simpel zaagje vandaag kunnen :+

[...]

[...]

Groot gelijk. Ik heb zelf ook alle plinten gedaan. Scheelde me ook ruim dat bedrag. Ook een prima reden om te investeren in een nieuwe machine, alsnog bespaar je een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
Fraggert schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:40:
[...]

Het is de goedkoopste RS die er op de markt is en ik heb hem idd direct bij Benchdogs gekocht, je kunt op youtube 2 kortingscodes vinden (via the woodcrafter en 10minuteworkshop) voor een beetje korting (exacte bedrag weet ik niet, kan ik opzoeken)

Ik heb geen zaagtafel en op deze manier kan ik echt heel mooi haaks zagen, ik heb een projectje meubeltje) in de pijplijn waar ik hier gebruik van g amaken. Maar eerst ga ik een werkbank met torsionbox bouwen omdat ik een fatsoenlijk werkoppervlakte mis |:(

Ik ga geen blokjes maken voor de RS, dat was eigenlijk mijn tip voor @Tomson7 . Als je blokjes met 15, 30 en 45 graad maakt dan zet je die tussen de liniaal en de verstelbare aanslag en kun je zonder nadenken repeterende hoeken instellen op de WAN. Dan ben je wat minder afhankelijk van eventuele speling in de aanslag waar ik over gehoord heb in sommige reviews.

[Afbeelding]
De blokjes zijn inderdaad handig om te maken.. Al zijn ze dan 15, 30 en 45 + 90 graden :X Goeie tip!

Je wordt bedankt he.. Nu heb ik twee opties en is er dus nog meer twijfel :( Ik gebruik waarschijnlijk hoofdzakelijk de 90 graden instelling.
Het werken onder een hoek vond ik prima gaan. 1x instellen en dan is alles even scheef ;)

@Fraggert & @Krijnemans De 90° hoek is de enige met een nokje, de rest stel je dus in op het oog.

Ik zal vanavond even meten en wat foto's van de aanslag maken.
Bedankt voor de moeite alvast! Merk jij veel speling op de aanslag bij verschillende hoeken, zoals @Fraggert benoemt? Wellicht eens een aantal stukjes resthout onder een hoek zagen en dan opmeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Krijnemans schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:14:
[...]

De blokjes zijn inderdaad handig om te maken.. Al zijn ze dan 15, 30 en 45 + 90 graden :X Goeie tip!

Je wordt bedankt he.. Nu heb ik twee opties en is er dus nog meer twijfel :( Ik gebruik waarschijnlijk hoofdzakelijk de 90 graden instelling.
speciaal voor jou nog een derde mogelijkheid........Benchdogs onder je rail :P

[YouTube: Guide Rail Dogs As A Guide Rail Square!!]

You're welcome :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Sorry dat er nu mensen allemaal een GCM 8 rijker zijn... }) @Fraggert ben je nog overstag gegaan?

@Tomson7 @Krijnemans : Nog kans op een review vanuit jullie op de FSN WAN? Is het een aanrader? Ik heb hem zelf op het lijstje onder het motto van is van Bosch hoort bij de andere meuk...maar neig naar de Bench Dog die @Fraggert linkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

sheane schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:21:
Sorry dat er nu mensen allemaal een GCM 8 rijker zijn... }) @Fraggert ben je nog overstag gegaan?

@Tomson7 @Krijnemans : Nog kans op een review vanuit jullie op de FSN WAN? Is het een aanrader? Ik heb hem zelf op het lijstje onder het motto van is van Bosch hoort bij de andere meuk...maar neig naar de Bench Dog die @Fraggert linkte.
Nee, eigenlijk niet. Ik wil toch even kijken naar mijn huidige om die te proberen te fiksen, er zitten alleen helaas te weinig uren in een dag |:(

Wel zeer waardevol overigens hier te lezen welke aanbiedingen allemaal mogelijk zijn, dat voorkomt zwaar onnodig geld uit geven _/-\o_

@ FSN WAN: het is wel Bosch PRO he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
Fraggert schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:18:
[...]

speciaal voor jou nog een derde mogelijkheid........Benchdogs onder je rail :P

[YouTube: Guide Rail Dogs As A Guide Rail Square!!]

You're welcome :+
Dit lijkt mij niet de meest handige methode (persoonlijk). Dus ik houd het bij die andere twee opties.
sheane schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:21:

De prijs is onderhand al naar €292,80 gestegen helaas.
Edit: Ik weet niet wat de prijs bij Hornbach eerst was, maar deze is nu natuurlijk ook opeens €292,80 :'(

Als ik voor de FSN WAN ga zal ik daar zeker een review over schrijven hier. Eerst nog een keuze maken...

[ Voor 5% gewijzigd door Krijnemans op 09-09-2020 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Krijnemans schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:40:
[...]

Dit lijkt mij niet de meest handige methode (persoonlijk). Dus ik houd het bij die andere twee opties.
Ben ik ook zeker met je eens, ik heb het kort overwogen want een setje dogs voor onder de Bosch/Mafell rails kost een paar tientjes ofzo.

Beetje omslachtig is het wel, maar ik vond het slim bedacht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Voor diegene die nog naar een aftermarket Festool/Makita et etera-rails kijken kwam ik deze tegen:

https://www.mtrad.nl/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKryyFkCmXL7BKZ-wVSgkOyVnuo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vlexCaUmLSkJARGbwOLbTT3k.jpg?f=user_large

Geschikt voor onder andere: Festool, Makita, Metabo, Hilti en Mafell.

Verkrijgbaar in de lengtes:

80cm...........48 euro
100cm.........55 euro
140cm.........65 euro
263cm........135 euro
300cm........155 euro
350 cm.......210 euro

EDIT:

@Davidshadow13 merkte terecht op dat sommige Makita rails nog goedkoper te vinden zijn, prijzen hieronder tussen haakjes erachter ter vergelijking met de Mtrade prijzen:

80cm...........48 euro...............................................................(38 euro bij Youtool.de)
100cm.........55 euro (Makita rail; 44 euro bij Conrad)............(41 euro bij Youtool.de)
140cm.........65 euro (Makita rail; 59 euro bij Mastertools)......(48 euro bij Toutool.de)
263cm........135 euro...............................................................(87 euro bij Youtool.de
300cm........155 euro (Makita rail; 154 euro bij Mastertools)...(96 euro bij youtool.de)
350 cm.......210 euro
500cm..........nvt........................................................................(190 euro bij youtool.de)

Let op: bij youtool geen verzendkosten meegenomen, die kon ik zo gauw nicht finden fur ausserDeutshlandsendungundsoweiter

Sautershop (iets bekender hier allicht) verkoopt ook de rails van youtool
https://www.sautershop.co...-rail/youtool-guide-rail/

*knip* inkoopacties doen we helaas niet meer aan op het forum, wegens vervelende resultaten in het verleden.

/ EDIT:

EDIT #2

Die wijsmep van een @JT wist te melden dat de Youtool rails een flink stuk goedkoper zijn voor diegene die willen bestellen in Duitsland. Ik heb de YT prijzen er nu ook achter staan.

/ EDIT #2

Mtrad (en Youtool overgiens ook) heeft ook nog een soort railsquare voor 120 euro, die vind ik aardig aan de prijs in vergelijking met de linialen met 120 euro.

https://www.mtrad.nl/a-60...-azg450-45cm/#description

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_7Ux1Ae1hzKbrCLtiRiM8hiLGQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RpwE6W9qGOtaw4qNT79syXTM.jpg?f=user_large

[ Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 09-09-2020 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Heb zelf de FSN 1100 meebesteld, maar daar lijkt amazon wat levering problemen mee te hebben.
Is ondertussen al 3 keer vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Fraggert schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:42:
[...]

Bedoel je die FSN WAN van Bosch? die kost zo'n 60 euro via Amazon meen ik.

Of mijn railsquare?
Je railsquare inderdaad :)
Framoes schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:36:

[...]

Je moet idd wel even kijken, want het is niet allemaal best. Maar ze hebben meer (recht spul) liggen dan Gamma/Praxis/etc en je betaalt minder. Tuinhout vind ik ook beter. Minder scheuren in planken. Maar deels dus ook door meer hebben liggen.
Ah ok. Is 20 minuten rijden voor mij, bouwcenter 5 dus zal niet heel snel voor komen dat ik er hout haal :)
[...]

Kwaliteit van het blad en vertanding maakt wel uit. Betere zaag betekent efficiënter en minder warmte-ontwikkeling. Maar als het Bosch zaagjes zijn, zit dat wel goed.

Ik gebruik zelf vaak goedkope. Gebruik hem het meest bij sloopwerk en zo niet, ga ik gewoon langzaam.
Ik heb nu ook zaagjes van Newone, van Ali. Als je een keer steen raakt zijn de zaagtanden voor de helft weg en daar zijn ze een beetje te duur voor met 12 euro de stuk ofzo :/ Dus als er steen of beton onder zit dan pak ik wel een Ali Chinesium zaagje.
Alsjemenou schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:43:
[...]

Groot gelijk. Ik heb zelf ook alle plinten gedaan. Scheelde me ook ruim dat bedrag. Ook een prima reden om te investeren in een nieuwe machine, alsnog bespaar je een hoop geld.
Ja alleen staat er al iets tot m'n beschikking dus krijg ik het er niet doorheen :+ Eerlijk is eerlijk, ik denk dat het er best vanaf kan maar met het nieuwe huis is onze buffer niet mega groot meer. Maar ik had het wel gedaan :9

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:53
Fraggert schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:23:
Verkrijgbaar in de lengtes:

80cm...........48 euro
100cm.........55 euro (44 euro bij Conrad)
140cm.........65 euro (59 euro bij Mastertools)
263cm........135 euro
300cm........155 euro (154 euro bij Mastertools)
350 cm.......210 euro
Ik vind ze nog vrij aan de prijs. De originele Makita's rails zijn verkrijgbaar voor hetzelfde geld of minder. Heb de prijzen erachter gezet.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JT schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:33:
[...]

Je railsquare inderdaad :)
De meeste van dit soort alu gefreesde rails worden niet in mega oplages gemaakt, massaproductie zal een prijs nog wel kunnen drukken maar daar is de markt niet groot genoeg voor helaas.

Het is een hoop geld, maar ik vind de prijs/kwaliteit in geval meer dan prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Davidshadow13 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:44:
[...]

Ik vind ze nog vrij aan de prijs. De originele Makita's rails zijn verkrijgbaar voor hetzelfde geld of minder. Heb de prijzen erachter gezet.
Scherp kerel, ik zet ze in mijn post er ook achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Davidshadow13 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:44:
[...]

Die van youtool.de zijn ook een stuk goedkoper.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JT schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:51:
[...]

Die van youtool.de zijn ook een stuk goedkoper.
Dat klopt, alleen die moeten uit DLD komen, en niet iedereen is daar van gecharmeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Fraggert schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:53:
[...]

Dat klopt, alleen die moeten uit DLD komen, en niet iedereen is daar van gecharmeerd ;)
Volgens mij zijn ze zelfs inclusief verzenden nog goedkoper :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JT schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:55:
[...]

Volgens mij zijn ze zelfs inclusief verzenden nog goedkoper :P
Moet ik naar Purmer........ik heb mijn post aangepast met je info :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
JT schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:33:

Ik heb nu ook zaagjes van Newone, van Ali. Als je een keer steen raakt zijn de zaagtanden voor de helft weg en daar zijn ze een beetje te duur voor met 12 euro de stuk ofzo :/ Dus als er steen of beton onder zit dan pak ik wel een Ali Chinesium zaagje.
Je hebt ook tussenkwaliteit zoals Ecotools, maar vanwege de zeer actieve juristen van Fein/Bosch verkopen zij geen starlock (plus/max) meer. Wel een adapter dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Vandaag met de cirkelzaag het 2x18mm op elkaar gelijmde eiken gezaagd, wel uit de losse hand gezien de kleine afmetingen van het stukje en het gebrek aan een liniaal. Resultaat:
Afkorten (36mm) - geen probleem met 4.0ah ProCore accu
Schulpen (36mm) - geen probleem met 4.0ah ProCore accu. Ik had er een plaatje mdf onder, snede was onderkant strak, bovenkant een keertje een schuurpapiertje er langs.
Schulpen verstek (51mm) - het gaat maar moeilijker, gaat traag waarmee je snel een beetje het hout verbrandt in combinatie met een 4.0ah ProCore accu. Als het klopt wat Bosch zegt, dat je met een sterkere accu een stuk meer kracht hebt, dan zou ik aanraden om hier een grotere accu voor te gebruiken.

Foto's van de snedes komen nog, ik kan op de foto's niet herkennen welke van verstek en welke recht is :+ Sommige randen zijn gerafeld maar dat heeft volgens mij vooral met het gebrek aan geleiding te maken.
Fraggert schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:16:
[...]

Moet ik naar Purmer........ik heb mijn post aangepast met je info :P
:+ Verzenden zie je bij checkout. Langer = duurder. *knip*
Framoes schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:32:
[...]

Je hebt ook tussenkwaliteit zoals Ecotools, maar vanwege de zeer actieve juristen van Fein/Bosch verkopen zij geen starlock (plus/max) meer. Wel een adapter dacht ik.
Dat is wel verrot. Ik zie wel hoe de Alizaagjes het doen. Volgens de reviews op Ali zijn ze niet van dezelfde kwaliteit maar werken ze best ok. Dat is voor mij genoeg om ze te gebruiken als weggooizaagje :D

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 09-09-2020 14:19 . Reden: geen inkoopacties en dergelijke a.u.b. ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Fraggert @JT ik snap het enthousiasme en zo, maar inkoopacties zijn helaas niet de bedoeling hier, dus ik heb even wat opmerkingen daaromtrent weggeknipt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Orion84 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:20:
@Fraggert @JT ik snap het enthousiasme en zo, maar inkoopacties zijn helaas niet de bedoeling hier, dus ik heb even wat opmerkingen daaromtrent weggeknipt :)
OK, begrijpelijk. Jammer maar helaas. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Vandaag weer het Makita magazine ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGfOihH9VYXsKuDzGv2C3V9bfno=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iCYH46fI6cVDtio2HnQovxWA.png?f=user_large

Dus ik verwachtte vanalles te gaan lezen over nieuwe XGT tuinmachines. Staat dat hele blad vol met LXT tuinmachines en ergens één pagina over XGT waar verder niets concreets gezegd wordt... -O-

Niet dat ik er per se voor in de markt ben, maar ben wel benieuwd wat ze gaan brengen #duurtlang :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik was op zoek naar 2 stevige betrouwbare schragen, met als doel; een MFT tafel en een werkbaar steigertje.
De MFT tafel voor de helft en de andere helft gebruiken voor de machines. Dit op MDF plaat.
Daarnaast een soort steigertje, ik krijg volgend jaar beneden rondom screens en deze worden door mijzelf geplaatst en ik zag mij al telkens met een trapje bezig. Tevens voor het schilderwerk ook werkbaarder.
Maar de hoofdzaak is een demontabele werktafel waar ik rondom vrij kan bewegen.
Had al een poos diverse schragen bekeken, in de winkel en in diverse fora. Van heel goed, goed en twijfelachtige typen.
Er was er eentje die er voor mij althans er uit sprong, echter wel even een hik qua prijs. Amazon.nl en de waren soms aan het stunten met prijzen, maar toolstation zag ik deze week er onderduiken,
De Toughbuilt C700.
https://www.toolstation.n...pvouwbare-schragen/p10235
Vrijdag besloten deze aan te schaffen (stonden 40+ op voorraad) en dacht deze maandag te bestellen.
Maandag stonden er nog 9 op voorraad dus gekocht. Gaat wel snel met de voorraad!
Gister (dinsdag) binnen gekregen. Gelijk uitgeklapt van een handzaam pakketje tot 2 volwaardige schragen en inderdaad zeer stevig en STABIEL! Tevens met z’n beiden ook aan het gewicht. 8,3kg elk.
Werkhoogte 63cm, de pootjes zijn in trapjes van 3cm. verstelbaar tot de werkhoogte van 81cm dit gebeurt in stapjes van ongeveer 3cm. En worden stevig vergrendeld (alles staal). Als voordeel van deze schragen is dat de balkhouders traploos verstelbaar zijn, al is dit niet erg klemvast, je kunt het geheel niet aan de balken optillen en verplaatsen. Deze balken kun je variëren van9,3cm. En ingeschoven naar 18cm.
Ik had de mazzel dat ik 2 antieke metselprofielen had (kaarsrecht) die exact de hoogte hebben, maar met wat opdikken kom je een heel eind. Mijn tafel wordt 2mtr. bij 1mtr. de balkdikte van mij is 9.6cm. bij 6.5cm.
Onder de pootjes zitten voeten bekleed met een soort rubber en draagt ook bij aan de stabiliteit voor een werktafel, zelfs op gladde ondergrond.
Op de eigenlijke werk/draag balk zit en grof soort van schuurpapier lijkt het wel, wat schuiven en glijden tegengaat, perfect. Ook zitten er uitklapbare zaaghouders die je uit kunt klappen 4 stuks, boven en halverwege de poten. Hebben voor mij eigenlijk geen functie.
Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat je op de schragen geen lijmtangen kunt plaatsen, het U profiel waar de poten in verdwijnen zijn hol en vrij diep en op de zijwanden druk je het staal uit z'n vorm.
Maar... FANTASTISCHE SCHRAGEN. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5opurFfSRtAsIbKEO1PaS6TRdRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHkjURY39igPk1rI4HeiKGmh.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfE_AvQb6VEvyBqp7TIkcAvf5k0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFT47pIA6uJwuJ0bSMrha2vo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

@Orion84 ik snap het ook niet, ze blijven het maar uitstellen. En naast het 2x18V systeem zie ik de toegevoegde waarde ook niet heel erg.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

franssie schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:53:
@Orion84 ik snap het ook niet, ze blijven het maar uitstellen. En naast het 2x18V systeem zie ik de toegevoegde waarde ook niet heel erg.
Wellicht dat door Corona een en ander aan ontwikkeling vertraagd is geraakt of zo, geen idee.

En inderdaad, uiteindelijk ga je uit één 40V accu niet enorm veel meer power halen dan uit 2x18V natuurlijk. Wel wat compacter en die nieuwe accu's zijn op zich ook wel weer wat beter.

Je ziet dat ook wel bij tests van de 40V machines die ze nu al wel hebben: voor machines die voorheen alleen als 18V beschikbaar waren zie je echt een serieuze winst in kracht, voor machines waar al een 2x18V versie van was is dat een stuk minder evident en zit het verschil hem meer in een iets compacter ontwerp soms en wat nieuwe (elektronische) features die verder niet specifiek verband houden met de nieuwe accu's.

Ben wel benieuwd of er op termijn ook nog een 2x40V lijn gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
Ik was in de markt voor een accu invalzaag. Aanvankelijk had ik mijn zinnen gezet op de Bosch GKT 18V-52. Het compacte ontwerp (waardoor je bijv de expansiestrook van je vloer strak langs de muur kan afzagen) en het feit dat ie op 1 accu werkt sprak me erg aan. Tevens de behoorlijke zaagdiepte t.o.v. de diameter van het zaagblad. Zaagdiepte 52mm met een 140mm zaagblad, tegenover bijv. 55mm bij 160mm zaagblad bij de Festool TSC55. Maar na wat felle kritiek op het Bosch forum ben ik toch gaan twijfelen.

(repost) :
https://www.bosch-profess...-gkt-18v-52-gc/15036080-t

Na wat wikken en wegen toch maar besloten voor de Festool TSC 55 te gaan.

Later kwam er wat relativering van de felle kritiek (repost) :
https://www.bosch-profess...-wie-behauptet/15160745-t
YouTube: Was stimmt den nun? TOP oder FLOP? REVIEW der Bosch Akku-Tauchsäge G...

Nu ga ik toch maar voor de Bosch. Het feit dat ik al een procore 8Ah accu heb maakt het wel makkelijk, want ik kan gewoon voor de kale versie gaan die momenteel wel erg betaalbaar is: https://www.idealo.de/pre...-0-601-6b4-000-bosch.html

Zojuist besteld. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sa.Tan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:53:
Ik was op zoek naar 2 stevige betrouwbare schragen, met als doel; een MFT tafel en een werkbaar steigertje.
De MFT tafel voor de helft en de andere helft gebruiken voor de machines. Dit op MDF plaat.
Daarnaast een soort steigertje, ik krijg volgend jaar beneden rondom screens en deze worden door mijzelf geplaatst en ik zag mij al telkens met een trapje bezig. Tevens voor het schilderwerk ook werkbaarder.
Maar de hoofdzaak is een demontabele werktafel waar ik rondom vrij kan bewegen.
Had al een poos diverse schragen bekeken, in de winkel en in diverse fora. Van heel goed, goed en twijfelachtige typen.
Er was er eentje die er voor mij althans er uit sprong, echter wel even een hik qua prijs. Amazon.nl en de waren soms aan het stunten met prijzen, maar toolstation zag ik deze week er onderduiken,
De Toughbuilt C700.
https://www.toolstation.n...pvouwbare-schragen/p10235
Vrijdag besloten deze aan te schaffen (stonden 40+ op voorraad) en dacht deze maandag te bestellen.
Maandag stonden er nog 9 op voorraad dus gekocht. Gaat wel snel met de voorraad!
Gister (dinsdag) binnen gekregen. Gelijk uitgeklapt van een handzaam pakketje tot 2 volwaardige schragen en inderdaad zeer stevig en STABIEL! Tevens met z’n beiden ook aan het gewicht. 8,3kg elk.
Werkhoogte 63cm, de pootjes zijn in trapjes van 3cm. verstelbaar tot de werkhoogte van 81cm dit gebeurt in stapjes van ongeveer 3cm. En worden stevig vergrendeld (alles staal). Als voordeel van deze schragen is dat de balkhouders traploos verstelbaar zijn, al is dit niet erg klemvast, je kunt het geheel niet aan de balken optillen en verplaatsen. Deze balken kun je variëren van9,3cm. En ingeschoven naar 18cm.
Ik had de mazzel dat ik 2 antieke metselprofielen had (kaarsrecht) die exact de hoogte hebben, maar met wat opdikken kom je een heel eind.
Onder de pootjes zitten voeten bekleed met een soort rubber en draagt ook bij aan de stabiliteit voor een werktafel, zelfs op gladde ondergrond.
Op de eigenlijke werk/draag balk zit en grof soort van schuurpapier lijkt het wel, wat schuiven en glijden tegengaat, perfect. Ook zitten er uitklapbare zaaghouders die je uit kunt klappen 4 stuks, boven en halverwege de poten. Hebben voor mij eigenlijk geen functie.
Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat je op de schragen geen lijmtangen kunt plaatsen, het U profiel waar de poten in verdwijnen zijn hol en vrij diep en op de zijwanden druk je het staal uit z'n vorm.
Maar... FANTASTISCHE SCHRAGEN. _/-\o_

[Afbeelding][Afbeelding]
Wat is de maat van de 2 balken die je daar gebruikt? Ik zat zelf te kijken naar de iets goedkopere C650 variant

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
rbaidjoe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:02:
Ik was in de markt voor een accu invalzaag. Aanvankelijk had ik mijn zinnen gezet op de Bosch GKT 18V-52. Het compacte ontwerp (waardoor je bijv de expansiestrook van je vloer strak langs de muur kan afzagen) en het feit dat ie op 1 accu werkt sprak me erg aan. Tevens de behoorlijke zaagdiepte t.o.v. de diameter van het zaagblad. Zaagdiepte 52mm met een 140mm zaagblad, tegenover bijv. 55mm bij 160mm zaagblad bij de Festool TSC55. Maar na wat felle kritiek op het Bosch forum ben ik toch gaan twijfelen.

(repost) :

YouTube: Was stimmt den nun? TOP oder FLOP? REVIEW der Bosch Akku-Tauchsäge G...

Nu ga ik toch maar voor de Bosch. Het feit dat ik al een procore 8Ah accu heb maakt het wel makkelijk, want ik kan gewoon voor de kale versie gaan die momenteel wel erg betaalbaar is: https://www.idealo.de/pre...-0-601-6b4-000-bosch.html

Het prijsverschil met de Festool is significant als je al accu's hebt. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de zaag, ook vanuit een feature/kwaliteit oogpunt met de Festool. Vergeet niet dat de diepte niet de enkele feature is die het prijsverschil kan verklaren (stofafzuiging is voor mij een belangrijke). Destijds voor de TS55 gekozen omdat hij toch wat meer features had dan zijn concurrenten. Laat het ons dus even weten, proficiat!

[ Voor 3% gewijzigd door Alsjemenou op 09-09-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
@kiddyl Ik maak een werktafel van 2mtr. bij 1mtr. De dikte van mijn balken zijn 9,6cm. bij 6.5cm. (Oude metselprofielen.)
Eigenlijk kun je met de C700 variëren zo je wilt. bij de C650 zijn die buitenste klemmen 1 vaste maat en moet je alweer met opdikken gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Heb zelf ook zulke schragen recent gehaald en dit gebouwd, zie deze post. Zijn echt super handig m.n. het compleet opbergen ervan!
sheane schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:34:
[Afbeelding]

Nieuwe glijdende afkortzaag uitgetest. Met deze hitte en 3/4 van de dag in het zwembad duurt zoiets opeens 5x zo lang hahaha

Idee is overigens om deze constructie tafel makkelijk uit elkaar te halen en op te bergen inc. de opvouwbare schragen. Je haalt hem zo uit elkaar en zet hem neer voor grotere project. Dit is groot genoeg voor de Bosch kast 2.0 project.

[ Voor 3% gewijzigd door sheane op 09-09-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online

(repost) :

Benieuwd wat je er van vindt! Een korte review wordt op prijs gesteld! Zat zelf hier ook aan te denken vanwege het bezit van de Bosch accu's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
@sheane Mooi idee voor die tussenbalken! Met de vrij forse balken die ik gebruik hoeft dat eigenlijk niet.
Wel slim om op te bergen, dat was ook 1 van de eisen om zo compact mogelijk.

Edit; ik wilde perse een variabele werkhoogte vanwege een steigertje (wel met OSB hout, ga niet wandelen over MDF tafel).

[ Voor 25% gewijzigd door Sa.Tan op 09-09-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Sa.Tan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:27:
@sheane Mooi idee voor die tussenbalken! Met de vrij forse balken die ik gebruik hoeft dat eigenlijk niet.
Wel slim om op te bergen, dat was ook 1 van de eisen om zo compact mogelijk.
Mocht je dus materiaal willen klemmen en gebruiken als impromptu zaagtafel voor verschillende formaten aan materiaal is dit nog wel een idee. Ik ben vooral te spreken over de stabiliteit en functionaliteiten (dicht bij elkaar/ver van elkaar geven verschillende opties, van tafeltje tot mini steiger.

Met 2 kortere balken i.c.m. een blad erop kan je zelfs een freestafeltje maken. Dat is een van mijn ideeën nog om te maken hiervoor.

[ Voor 10% gewijzigd door sheane op 09-09-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
@sheane Het schraag gebeuren opent voor mij een totaal nieuwe aanpak de komende tijd. Beetje goed nadenken wat er komende tijd op de rol komt te staan. Met name het machinepark komt zo op de schop, dat alleen door een set schragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Pixeltje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:09:
[...]
Yes, en inderdaad als er maar een klein stuk overblijft aan de 'afvalzijde' loopt de zaag weleens klem. Ik heb nu deze besteld.. eens kijken..
Moest even zoeken naar wie nou die zero clearance gele strips nou precies waar had gehaald. Blijkt gereedschappro in mijn eigen Haarlem te zitten _/-\o_ :)

*insert signature here

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• prein2
  • Laatst online: 22:01

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Tjark schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:45:
[...]

Moest even zoeken naar wie nou die zero clearance gele strips nou precies waar had gehaald. Blijkt gereedschappro in mijn eigen Haarlem te zitten _/-\o_ :)
Balen.. Dat gaat je de komende jaren heul veul geld kosten

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Orion84 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:45:
Vandaag weer het Makita magazine ontvangen.

[Afbeelding]

Dus ik verwachtte vanalles te gaan lezen over nieuwe XGT tuinmachines. Staat dat hele blad vol met LXT tuinmachines en ergens één pagina over XGT waar verder niets concreets gezegd wordt... -O-

Niet dat ik er per se voor in de markt ben, maar ben wel benieuwd wat ze gaan brengen #duurtlang :P
Ik verwachtte het ook. Misschien proberen ze de tuin-professionals een beetje warm te houden.
franssie schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:53:
Minder accu's op je machine. Scheelt bij schroefmachines natuurlijk sowieso, maar ook bij grotere machines kan het schelen.

Daarnaast is het volgens mij zo dat een hoger voltage ook betekent dat je accu minder snel leegloopt bij vergelijkbare werkzaamheden. En als je het nodig hebt, kan een machine meer kracht leveren.

(repost) :

Ik zag op YT een grondige test van alle accu-invalzagen van Toolboxbuzz. Lager scoren is beter. Ze tellen plaats per onderdeel bij elkaar op. Mafell was 3x 1, 1x 2 en bij prijs 5 (telt 50%). 1 + 1 + 1 + 2 + 2,5 = 7,5

1. Mafell (7,5)
2. Makita (10)
3. Festool (10,5)
4. Bosch (15)
5. DeWalt (18,5)

Kortom: hij is misschien niet zo beroerd als alle kritiek op dat forum deed overkomen (hoewel de kritiek niet zomaar zal zijn). Maar er is wel meer beter dan slechter dan de Bosch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
Framoes schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:02:

[...]

Ik zag op YT een grondige test van alle accu-invalzagen van Toolboxbuzz. Lager scoren is beter. Ze tellen plaats per onderdeel bij elkaar op. Mafell was 3x 1, 1x 2 en bij prijs 5 (telt 50%). 1 + 1 + 1 + 2 + 2,5 = 7,5

1. Mafell (7,5)
2. Makita (10)
3. Festool (10,5)
4. Bosch (15)
5. DeWalt (18,5)

Kortom: hij is misschien niet zo beroerd als alle kritiek op dat forum deed overkomen (hoewel de kritiek niet zomaar zal zijn). Maar er is wel meer beter dan slechter dan de Bosch.
Die toolboxbuzz had ik ook gezien idd (voor de geinteresseerden die net als ik liever tekst hebben dan YT: https://www.toolboxbuzz.c.../best-cordless-track-saw/ )
Voor mij is die test / vergelijking incompleet aangezien de Bosch met een inferieure 6.3Ah accu is getest. Het BITURBO concept komt pas in actie vanaf 8Ah procore accus. Met accu's van lagere capaciteit werkt de zaag wel, maar niet op vol vermogen. Daarmee gaat de extrapolatie van Toolboxbuzz ook mank, de zaag werkt met een 6,3Ah accu net zo krachtig als met een 2Ah accu. De 8Ah accu levert niet alleen een langere looptijd, maar vooral meer power. Vergelijkbaar met de 2 x 18V concepten van bijv. Makita en Festool. Bosch bereikt met de 18V 8Ah accu hetzelfde doel, maar via een andere route.

Om appels met appels te vergelijken moet die Bosch dan wel met minimaal een 8Ah procore accu worden getest.

edit: Ter vergelijk: de Makita en/of de Festool kunnen ook op 1 accu, maar dan leveren ze ook niet vol vermogen. Wel een gemiste kans dat Toolboxbuzz niet ff een 8Ah accu had geregeld, ik was wel benieuwd geweest naar het resultaat daarvan.

[ Voor 7% gewijzigd door rbaidjoe op 09-09-2020 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Framoes schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:02:
[...]
Minder accu's op je machine. Scheelt bij schroefmachines natuurlijk sowieso, maar ook bij grotere machines kan het schelen.
Ja, voor machines waar 2x18V geen optie is vanwege het formaat van de machine is 40V wel een uitkomst om nog krachtigere machines te maken. En tegenover 2x18V heeft het ook wel wat voordelen dat je bijvoorbeeld geen issues hebt met 2 accu's die ongelijk belast worden, waardoor je machine stopt omdat 1 van de accu's leeg is. Heb dat zelf nog niet gemerkt, maar werd wel genoemd in een youtube review (kan ook domweg een brak exemplaar zijn geweest natuurlijk).
Daarnaast is het volgens mij zo dat een hoger voltage ook betekent dat je accu minder snel leegloopt bij vergelijkbare werkzaamheden. En als je het nodig hebt, kan een machine meer kracht leveren.
Vergeleken met 2x18V niet echt lijkt me. Dat is effectief namelijk ook gewoon 40V Max uit twee in serie geschakelde accu's. En 2x18V 6Ah is nog altijd meer Wh dan 1x 40V 4Ah (grotere accu's zijn er niet).

Nu zit er nog wel wat verschil tussen de 21700 cellen in de 40V 4Ah accu's en de 18650's in de 18V accu's, dus daar zal vast wel wat winst in zitten dat je hogere piekvermogens kan trekken, waardoor je dus minder snel problemen hebt met machines die in toeren inzakken / afslaan. Maar dat maakt ook geen wereld van verschil voor zover ik tot nu toe in reviews heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

prein2 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:52:
[...]
Balen.. Dat gaat je de komende jaren heul veul geld kosten
haha... gelukkig wel 'helemaal' aan de andere kant vd stad ;)

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Review Ali Chinesium Newone Starlock Plus zaagjes:
  • 10,37 betaald voor 5 verschillende maten invalzaagjes en een segmentzaagblad, allen voor hout en plastic
  • Voor de beste prijs zoek je bij verschillende aanbieders
  • Reviews die ik vond zeiden niet zo goed als origineel maar best ok voor de prijs
Nadelen:
  • Coating met dieptemarkering en voor welk materiaal het is verdwijnt snel, al blijft dat laatste wat langer omdat de coating eerst verdwijnt bij het uiteinde, waarna je blank staal ziet.
  • Zijn duidelijk ofwel iets dunner ofwel iets slapper metaal ofwel beide. Tijdens gebruik kun je ze duidelijk makkelijker buigen dan het origineel. Of dat een probleem is zal afhangen van je klus.
Prestaties:
Ik heb geen kwantitatieve tests gedaan maar voor mijn gevoel heb je 2/3e van de prestaties van het origineel voor 1/10e van de prijs.

Conclusie:
Werkt echt best prima en voor het geld wat ze kosten kun je nog eens een risico nemen; als je zaagje tanden verliest omdat die langs beton gaat dan doet het minder pijn omdat het geen zaagje van 12 euro is. Denk dat ik nog een setje bestel, heb ik mooi en koffertje vol :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

JT schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:42:

Conclusie:
Werkt echt best prima en voor het geld wat ze kosten kun je nog eens een risico nemen; als je zaagje tanden verliest omdat die langs beton gaat dan doet het minder pijn omdat het geen zaagje van 12 euro is. Denk dat ik nog een setje bestel, heb ik mooi en koffertje vol :P
Hehe. ik heb vorige week een hele drempel verwijderd met onze nieuwe Festool multitool, met het 895 (bij wijze van spreken) euro kostende Festool zaagje. Komt de baasvrouw langs, die 2x3cm ermee gaat zagen... ze gaat er schuin voor zitten en bij het terugtrekken van de multitool gaat hij zwabberen en trekt ze een sleufje in de bakstenen muur.

Tandje eraf. Ik heb daarna nog wat kleine dingen voorzichtig met dat zaagje gedaan, je ziet het hout aan de rechterkant (waar het tandje af is) gewoon verbranden, en berg rook. Best wel zonde van het zaagje :P. Heb nu een paar cheapass Bosch-zaagjes (50% korting @ gamma) voor als zij gaat klussen gehaald.

En voor het inkorten van een stukje laminaat dat te groot is afgezaagd bij het leggen. De vloer op de overloop ligt iets bol daardoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 09-09-2020 18:18 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomson7
@Krijnemans De FSN WAN is 35cm lang. Dit is incl. 2x de beschermstrip op de kopse kant.

De aanslag/het nokje ziet er zo uit, en zit dus alleen bij de 90°
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkGn-CMmbEYvsbaopJ3d4w6P5bA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6m1Ji0vLnDqrOuCVmV0H3na.jpg?f=fotoalbum_large

Met de aanslag in de 90° stand ziet het er aardig haaks uit..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20dwbmnwn7pVzwqTNhuV4OpwqXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLyE1bzvfBVu6b8tuasuSSPb.jpg?f=fotoalbum_large

@sheane Tjah wat valt er over te reviewen, ik vind m wel handig. Zodra de balken wat hoger worden kom je wel snel lengte te kort als je onder een hoek wil zagen. En aangezien ik de geleiderails nog eens moet kopen is dat wel eens lastig. Als je er een lineaal aan kan zetten is dat dus geen probleem.
En met de blokkerschroef aan de onderkant zet je de hoek goed vast, dus de kans op verlopen is klein.
Pluspunt is dat ie mooi bij de GKS18v-57 in de L-boxx past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:54
Boudewijn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:17:
[...]
Komt de baasvrouw langs, die 2x3cm ermee gaat zagen... .
Iets soortgelijks had ik laatst ook. Neefje komt langs om een haakse slijper te lenen; geef hem een Hitachi van nog geen jaar oud mee omdat daar de diamantschijf op zat. Krijgt hij het voor elkaar om binnen een paar tegels het apparaat uit te roken...

Heeft wel een nieuwe Bosch blauw voor me gekocht, de lieverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:44
Recent een dozenboor van s&r gekocht. Na zo'n kleine 40 gaten merk ik dat de gang er uit is en het niet meer soepel boort.
Gebruikt met gbh2-28f op normale boorstand (niet kloppen/beitelen), wanden van gasbeton/gips.
Is het normaal dat een dergelijke boor dan al op is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liquidsky_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
JT schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:42:
Review Ali Chinesium Newone Starlock Plus zaagjes:
  • 10,37 betaald voor 5 verschillende maten invalzaagjes en een segmentzaagblad, allen voor hout en plastic
  • Voor de beste prijs zoek je bij verschillende aanbieders
  • Reviews die ik vond zeiden niet zo goed als origineel maar best ok voor de prijs
Zou je de link even willen bezorgen?

Nadelen:
  • Coating met dieptemarkering en voor welk materiaal het is verdwijnt snel, al blijft dat laatste wat langer omdat de coating eerst verdwijnt bij het uiteinde, waarna je blank staal ziet.
  • Zijn duidelijk ofwel iets dunner ofwel iets slapper metaal ofwel beide. Tijdens gebruik kun je ze duidelijk makkelijker buigen dan het origineel. Of dat een probleem is zal afhangen van je klus.
Prestaties:
Ik heb geen kwantitatieve tests gedaan maar voor mijn gevoel heb je 2/3e van de prestaties van het origineel voor 1/10e van de prijs.

Conclusie:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PH5h6ga0c5VcTSgykSE6nCdKyrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZ8wOZxR33EMKkXgJf4dtC28.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag was ik in Haarlem en had een klein half uurtje over. Dus even langs Gereedschappro geweest. Mooie zaak geworden.
Dus ff paar boodschapjes gescoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:19:
[Afbeelding]

Vanmiddag was ik in Haarlem en had een klein half uurtje over. Dus even langs Gereedschappro geweest. Mooie zaak geworden.
Nice! Ben nog in dubio of ik zo'n klem wil hebben als ik meer pocket holes gebruik...nu te weinig gebruikt om echt een oordeel te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
sheane schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:23:
[...]

Nice! Ben nog in dubio of ik zo'n klem wil hebben als ik meer pocket holes gebruik...nu te weinig gebruikt om echt een oordeel te hebben.
Die klem met die pin is een gok, geen idee hoe nuttig dat is. Maar van de gewone variant heb ik er nu ook twee en dat zijn mijn meest gebruikte klemmen geworden. Dus vandaar een auto-adjust versie erbij.

Verder een reparatiesetje voor mn talmeter (aangezien ik van de mijne het puntje heb afgeslepen).

Een nieuw potlood ter aanvulling/vervanging van mn pica (die ik niet fijn vind aan mn broek)

Een setje pockethole schroeven met torx kop, want squaredrive zuigt.

En een HBX 11tpi zaag. De 7tpi had ik al en dat is een bijzonder fijne zaag. Nu dus de fijngetande variant erbij.

Ik ben best snel een overtuigd Hultafors-adept geworden :+ Mooi en goed gereedschap, voor een prijs die ik er voor over heb. Prijzig, maar niet te duur/overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Raymond schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:33:
[...]

Die klem met die pin is een gok, geen idee hoe nuttig dat is. Maar van de gewone variant heb ik er nu ook twee en dat zijn mijn meest gebruikte klemmen geworden. Dus vandaar een auto-adjust versie erbij.

Verder een reparatiesetje voor mn talmeter (aangezien ik van de mijne het puntje heb afgeslepen).

Een nieuw potlood ter aanvulling/vervanging van mn pica (die ik niet fijn vind aan mn broek)

Een setje pockethole schroeven met torx kop, want squaredrive zuigt.

En een HBX 11tpi zaag. De 7tpi had ik al en dat is een bijzonder fijne zaag. Nu dus de fijngetande variant erbij.

Ik ben best snel een overtuigd Hultafors-adept geworden :+ Mooi en goed gereedschap, voor een prijs die ik er voor over heb. Prijzig, maar niet te duur/overpriced.
Zo'n talmeter ziet er goed uit zeg! Handig!

Wat voor potlood is het? Ook hultafors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Megalomania schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:50:
[...]

Zo'n talmeter ziet er goed uit zeg! Handig!

Wat voor potlood is het? Ook hultafors?
Talmeter is leuk voor erbij, maar zeker niet handig als enige rolmaat.
Mijn meestgebruikte is nog steeds mijn eenvoudige hema rolmaat. Met de milwaukee autostop als goede tweede. Zie ook:
Raymond in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

Potlood is idd hultafors. Ik heb de oude pica, die niet echt vastklikt in de houder en rond is. Dus als'ie niet bezig is om uit de houder te vallen, dan issie wel druk om van de werkbank te rollen. Ik moet vaker de stift vervangen als gevolg van breuk, dan vanwege slijtage. De nieuwe pica doet dit al veel beter, net als deze hultafors.
Ben benieuwd, uiteindelijk is het maar gewoon een lomp dik potlood, wat leuk is voor buiten klussen aan het houthok/schutting. Voor het betere werk, is een 0,5mm vulpotlood nog steeds het handigst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
rbaidjoe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:22:
[...]

Die toolboxbuzz had ik ook gezien idd (voor de geinteresseerden die net als ik liever tekst hebben dan YT: https://www.toolboxbuzz.c.../best-cordless-track-saw/ )
Voor mij is die test / vergelijking incompleet aangezien de Bosch met een inferieure 6.3Ah accu is getest. Het BITURBO concept komt pas in actie vanaf 8Ah procore accus. Met accu's van lagere capaciteit werkt de zaag wel, maar niet op vol vermogen. Daarmee gaat de extrapolatie van Toolboxbuzz ook mank, de zaag werkt met een 6,3Ah accu net zo krachtig als met een 2Ah accu. De 8Ah accu levert niet alleen een langere looptijd, maar vooral meer power. Vergelijkbaar met de 2 x 18V concepten van bijv. Makita en Festool. Bosch bereikt met de 18V 8Ah accu hetzelfde doel, maar via een andere route.

Om appels met appels te vergelijken moet die Bosch dan wel met minimaal een 8Ah procore accu worden getest.
2Ah en 5/6/6,3Ah is ook niet helemaal te vergelijken. Een 2Ah biedt door de geringe inhoud heel snel minder kracht. Verder moet een 2Ah accu de kracht putten uit 5 cellen en een grotere batterij uit 10. Meer moeite en meer warmte, dus minder efficiëntie.

Ze hadden eigenlijk beide moeten testen, omdat je normaal gesproken niet alleen maar 8Ah procore accu's hebt. Dan zie je gelijk het verschil tussen wel of geen Procore.

Makita en Festool gebruiken beide standaard accu's. Dat vind ik persoonlijk een voordeel. Geen aparte accu voor een paar specifieke machines. Zelfde met Flexvolt. Je zit met grotere, zwaardere accu's die je niet onder een schroefmachine hangt.

Daarnaast kan je met die Procore accu waarschijnlijk een X% meer kracht uit die motor halen, waarmee de Bosch dan iig op dat onderdeel de Mafell inhaalt en misschien nog meer. Maar meer dan 4 punten extra levert het niet op.

Oke, nu heb ik weer genoeg geredeneerd.
Orion84 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:32:
[...]
Ja, voor machines waar 2x18V geen optie is vanwege het formaat van de machine is 40V wel een uitkomst om nog krachtigere machines te maken. En tegenover 2x18V heeft het ook wel wat voordelen dat je bijvoorbeeld geen issues hebt met 2 accu's die ongelijk belast worden, waardoor je machine stopt omdat 1 van de accu's leeg is. Heb dat zelf nog niet gemerkt, maar werd wel genoemd in een youtube review (kan ook domweg een brak exemplaar zijn geweest natuurlijk).

[...]
Vergeleken met 2x18V niet echt lijkt me. Dat is effectief namelijk ook gewoon 40V Max uit twee in serie geschakelde accu's. En 2x18V 6Ah is nog altijd meer Wh dan 1x 40V 4Ah (grotere accu's zijn er niet).

Nu zit er nog wel wat verschil tussen de 21700 cellen in de 40V 4Ah accu's en de 18650's in de 18V accu's, dus daar zal vast wel wat winst in zitten dat je hogere piekvermogens kan trekken, waardoor je dus minder snel problemen hebt met machines die in toeren inzakken / afslaan. Maar dat maakt ook geen wereld van verschil voor zover ik tot nu toe in reviews heb gezien.
Die boorhamers worden al verkocht als 'hetzelfde' als de 2x18V (DHR281/283), maar dan met enkele accu.

Niet eens aan gedacht, maar logisch natuurlijk dat 2x18V geschakeld in principe hetzelfde is als die 40V max. Misschien dat een enkele accu efficiënter is, omdat je nooit potentiële problemen hebt ivm twee aparte accu's. Blijft een dubbele aansluiting en overbrengen naar een enkele output.
Raymond schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:19:
[Afbeelding]

Mooie score.

Opletten met stof/gruis in dat potlood. Ze verkopen hem mooi, maar ik had hem binnen een maand kapot. Ik heb sindskort die nieuwe Pica en die is wat mij betreft beter.

Die zagen van Hultafors zijn echt zoveel beter dan de Bahco die ik ook heb. Ze hebben ook zo'n korte, die past in een gereedschapstas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:01
@Raymond

Er ontbreekt een magnetische volgens mij........ :+

Ik kan je de magnetische 5 meter van Milwaukee á 15 euri aanbevelen.
  • Genoeg standout,
  • magneet sterk genoeg,
  • super makkelijk met je wijsvinger de tape tegen te houden gezien je die toch al altijd op die plaats hebt als je een rolmaat vasthoudt, dat nooit iemand daar op gekomen is........
  • Tweezijdig bedrukt, ook wel erg makkelijk. Al is het dan weer jammer dat de bedrukking een halve mm afwijkt, maar vaak steekt het niet op een halve mm.
  • fijne brede lip die ver genoeg uitsteekt om goed te haken of om een ronde kant te kunnen pakken.

[ Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 09-09-2020 21:43 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Teijgetje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:34:
@Raymond

Er ontbreekt een magnetische volgens mij........ :+

Ik kan je de magnetische 5 meter van Milwaukee á 15 euri aanbevelen.
[YouTube: Milwaukee® Premium Magnetic Tape Measures]
  • Genoeg standout,
  • magneet sterk genoeg,
  • super makkelijk met je wijsvinger de tape tegen te houden gezien je die toch al altijd op die plaats hebt als je een rolmaat vasthoudt, dat nooit iemand daar op gekomen is........
  • Tweezijdig bedrukt, ook wel erg makkelijk. Al is het dan weer jammer dat de bedrukking een halve mm afwijkt, maar vaak steekt het niet op een halve mm.
  • fijne brede lip die ver genoeg uitsteekt om goed te haken of om een ronde kant te kunnen pakken.
Ik heb de Milwaukee stud. Dat is de magnetic, maar dan beter :P
https://nl.milwaukeetool....reedschap/korte-rolmaten/

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond op 09-09-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:01
Raymond schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:57:
[...]

Ik heb de Milwaukee stud. Dat is de magnetic, maar dan beter :P
Nee hoor. :+
Je klaagt zelf dat het tape te hol is...........om die 4 meter overspanning te kunnen halen. En dat niet lekker werkt. Je vindt hem onhandelbaar. :X
Milwaukee stud genII 8m: gekocht omdat'ie groot is :+ maar in de praktijk eigenlijk onbruikbaar: de band is zo enorm hol (om de geadverteerde "standout" mee te halen), dat het meten helemaal niet lekker gaat. Geen idee waarom die Amerikanen zo gek zijn op dit soort rolmaten.
En ik had dus niet begrepen dat hij magnetisch was uit je beschrijving en dubbel bedrukt, de oude had dat niet.
En maar heel weinig rolmaten zijn dubbel bedrukt, lijkt me dan iets om te vermelden.

Maar die van 5m is minder hol en handzaam. ;)
En (ook) magnetisch

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 09-09-2020 22:21 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Pagina: 1 ... 131 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic