Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
Framoes schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:31:
[...]
.

Makita en Festool gebruiken beide standaard accu's. Dat vind ik persoonlijk een voordeel. Geen aparte accu voor een paar specifieke machines. Zelfde met Flexvolt. Je zit met grotere, zwaardere accu's die je niet onder een schroefmachine hangt.

[...]
T aardige is dat zo'n 8Ah procore accu nauwelijks groter is dan een gewone 4Ah accu. Die flexvolt van Dewalt vind ik wel van serieus formaat. Ik had die 8Ah erbij genomen voor mn boorhamer (GBH 18V20) voor als ik wat serieuzere gaten zou boren. Komt nu mooi van pas bij de zaag.

Die procore 4ah accus lijken qua formaat weer op de oude 2Ah accus. Valt me niets tegen qua form factor

Verwijderd

significant schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:14:
Recent een dozenboor van s&r gekocht. Na zo'n kleine 40 gaten merk ik dat de gang er uit is en het niet meer soepel boort.
Gebruikt met gbh2-28f op normale boorstand (niet kloppen/beitelen), wanden van gasbeton/gips.
Is het normaal dat een dergelijke boor dan al op is?
Boor je nog voor? In de zin van, de centerboor die bij de meeste dozenboren geleverd worden zijn slecht.
De kroon (buitenkant diamanten) moet makkelijk langer mee kunnen.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

eea ook afhankelijk trouwens van hoe hard het materiaal is waar je in geboord hebt. Een knappe dozenboor zou je wel 40 dozen mee moeten kunnen boren in zachte steenachtige materialen maar als je er een keer beton mee gepakt hebt gaan ze vlug achteruit.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:29

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vanwege de aanleiding om een werkbank te gaan maken.....

ben ik eens naar fatsoenlijke schroeven aan het uitkijken geweest voor MDF. Voor binnenwerk ben ik eigenlijk altijd aan het kutten met van die voordeelemmers veel te goedkope spaanplaatschroeven, en dat geeft toch altijd gedoe, ondanks voorboren bolt het spul, gaat op den duur wijken en werkt gewoon niet lekker. Ik zie al die meubelbouwers met het grootste gemak van die smalle schroeven overal en nergens injanken en ik wil het verschil wel eens meemaken. :P *

In eerste instantie wilde ik deze:

https://www.heco-schraube...ires/schroeven/heco-ufix/

Maar die vond ik nergens, en om nou online zo'n doosje te bestellen dat vond ik iets te.

Dus bij de lokale GBI even gevraagd en die hadden MDF schroeven van DynaPlus, en laat ik daar nou altijd de AR-gecoate buitenschroeven van gebruiken en daar eigenlijk zeer tevreden over ben.

TL:DR :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdhimFxVRe9vkYUZII-UbuXRTHU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JMHU6DAUiu1bGLWj2kaDqDCZ.jpg?f=user_large

Gister meteen even 2 blokjes MDF op elkaar gezet, voorgeboort met 3mm metaalboor (ik boor MDF meestal voor met een metaalboor als ik in de hoek zit van meubelbouw, het werkt een stuk fijner en precieser dan een houtboortje IMHO), daarna verzonken en met T15 de schroef erin gedraait.

Wat een verademing, wat werkt dat lekker zeg :o Een goede schroeft geeft een hoop extra klusplezier d:)b

*als je een paar balken ergens opklapt dan maakt het natuurlijk niet veel uit, dan werken die schroeven prima, maar wil je even iets fraaier en mooier in elkaar zetten dan werkt een goede schroef echt heel veel beter merk ik nu :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 10-09-2020 08:32 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
Ik doe hier alles met DynaPlus van de GGoedkoop. Zijn daar lekker goedkoop itt de GBI.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

CurlyMo schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:38:
Ik doe hier alles met DynaPlus van de GGoedkoop. Zijn daar lekker goedkoop itt de GBI.
ja,klopt de GBI is niet de goedkoopste, maar hij zit op een steenworpafstand en almere is minstens 30km enkele reis :)

Online zie ik zo'n doosje voor 7 euro, bij GBI kost zo'n doos een tientje. Voor een kleine bestelling gaat dat online lastig worden met verzenden of ik moet eens een zwikje verschillende maten gaan bestellen voor een minimaal bestelbedrag.

Aan de andere kant, itt tot een Gamma of Karwei, hecht ik heel veel waarde aan een GBI (en ijzerwarenshop die ze waren voor hun omkleuring) in mijn omgeving.

Die gasten zijn echt supervriendelijk en ook enorm service gericht, ik wordt er echt altijd heel prettig geholpen en haal er dan ook erg veel klein spul.
Ze hebben een paar hele grote jongens (installatiebedrijven) als klant (maatje van me werkt bij 1) en die halen er vrachten gereedschap en materieel en materiaal vandaan dus van mij hoeven ze niet te leven :P

Electrisch gereedschap haal ik er niet omdat ze echt daarmee onfatsoenlijk duur zijn, zonder sprake van een geringe meerprijs voor een shop, dat verschil is echt te groot.
Ik haalde er laatst wel en mooie handtacker omdat ik door de bomen het bos niet meer zag en er eens te rade ging en ik een mooie uitleg kreeg met wat je aan tacks en braids allemaal kunt gebruiken.

Ik hoop in elk geval dat zo'n zaak nog lang bestaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Fraggert schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:49:
[...]
Wat betreft je lofzang eens. Maar die prijs .... ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

Volgens mij was het deze: https://nl.aliexpress.com/item/4001014111984.html
Teijgetje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:12:
[...]

Nee hoor. :+
Je klaagt zelf dat het tape te hol is...........om die 4 meter overspanning te kunnen halen. En dat niet lekker werkt. Je vindt hem onhandelbaar. :X

[...]

En ik had dus niet begrepen dat hij magnetisch was uit je beschrijving en dubbel bedrukt, de oude had dat niet.
En maar heel weinig rolmaten zijn dubbel bedrukt, lijkt me dan iets om te vermelden.

Maar die van 5m is minder hol en handzaam. ;)
En (ook) magnetisch
Ik heb een Duro van de Aldi voor 5 euro, 8 meter, met magneet en een lip die groot genoeg is :+
significant schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:14:
Recent een dozenboor van s&r gekocht. Na zo'n kleine 40 gaten merk ik dat de gang er uit is en het niet meer soepel boort.
Gebruikt met gbh2-28f op normale boorstand (niet kloppen/beitelen), wanden van gasbeton/gips.
Is het normaal dat een dergelijke boor dan al op is?
Al geprobeerd met kloppen? Ik ben aan het zoeken hoe ik het beste gaten kan maken in kalkzandsteen en lees dat je met dit soort steensoorten met veel gruis en bij sommige boren de klopstand aan kunt zetten voor beter resultaat.
Fraggert schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:30:
Vanwege de aanleiding om een werkbank te gaan maken.....

ben ik eens naar fatsoenlijke schroeven aan het uitkijken geweest voor MDF. Voor binnenwerk ben ik eigenlijk altijd aan het kutten met van die voordeelemmers veel te goedkope spaanplaatschroeven, en dat geeft toch altijd gedoe, ondanks voorboren bolt het spul, gaat op den duur wijken en werkt gewoon niet lekker. Ik zie al die meubelbouwers met het grootste gemak van die smalle schroeven overal en nergens injanken en ik wil het verschil wel eens meemaken. :P *

In eerste instantie wilde ik deze:

https://www.heco-schraube...ires/schroeven/heco-ufix/

Maar die vond ik nergens, en om nou online zo'n doosje te bestellen dat vond ik iets te.

Dus bij de lokale GBI even gevraagd en die hadden MDF schroeven van DynaPlus, en laat ik daar nou altijd de AR-gecoate buitenschroeven van gebruiken en daar eigenlijk zeer tevreden over ben.

TL:DR :P

[Afbeelding]

Gister meteen even 2 blokjes MDF op elkaar gezet, voorgeboort met 3mm metaalboor (ik boor MDF meestal voor met een metaalboor als ik in de hoek zit van meubelbouw, het werkt een stuk fijner en precieser dan een houtboortje IMHO), daarna verzonken en met T15 de schroef erin gedraait.

Wat een verademing, wat werkt dat lekker zeg :o Een goede schroeft geeft een hoop extra klusplezier d:)b

*als je een paar balken ergens opklapt dan maakt het natuurlijk niet veel uit, dan werken die schroeven prima, maar wil je even iets fraaier en mooier in elkaar zetten dan werkt een goede schroef echt heel veel beter merk ik nu :)
DynaPlus is dus wel ok? Ligt hier bij de Gamma. Wel erg duur. Zal eens vergelijken met jouw prijs.
Fraggert schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:49:
[...]

ja,klopt de GBI is niet de goedkoopste, maar hij zit op een steenworpafstand en almere is minstens 30km enkele reis :)

Online zie ik zo'n doosje voor 7 euro, bij GBI kost zo'n doos een tientje. Voor een kleine bestelling gaat dat online lastig worden met verzenden of ik moet eens een zwikje verschillende maten gaan bestellen voor een minimaal bestelbedrag.

Aan de andere kant, itt tot een Gamma of Karwei, hecht ik heel veel waarde aan een GBI (en ijzerwarenshop die ze waren voor hun omkleuring) in mijn omgeving.

Die gasten zijn echt supervriendelijk en ook enorm service gericht, ik wordt er echt altijd heel prettig geholpen en haal er dan ook erg veel klein spul.
Ze hebben een paar hele grote jongens (installatiebedrijven) als klant (maatje van me werkt bij 1) en die halen er vrachten gereedschap en materieel en materiaal vandaan dus van mij hoeven ze niet te leven :P

Electrisch gereedschap haal ik er niet omdat ze echt daarmee onfatsoenlijk duur zijn, zonder sprake van een geringe meerprijs voor een shop, dat verschil is echt te groot.
Ik haalde er laatst wel en mooie handtacker omdat ik door de bomen het bos niet meer zag en er eens te rade ging en ik een mooie uitleg kreeg met wat je aan tacks en braids allemaal kunt gebruiken.

Moet zeggen dat de Gamma hier, als je de juiste mensen treft die je inmiddels kennen, ook echt aardig servicegericht is, maar dat heeft denk ik te maken met het dorp waar ik woon. In een grotere stad denk ik toch dat dat minder snel zo is. Maar ik mag hier ook graag bij de Bouwcenter komen, vriendelijk en écht kennis van zaken. Die zit er om de hoek naast en inmiddels haal ik indien mogelijk daar mijn hout (latten enzo gaan daar per 4-5 meter, dat is niet altijd handig) en accessoires enzo. Apparatuur haal ik online, scheelt gewoon teveel geld, maar ik ga daar dan ook niet advies inwinnen en ergens anders kopen. Enige jammere vind ik is dat de prijs er nergens bij staat, dus je kunt daar niet scherp op blijven. Vind het niet erg om een paar euro extra te betalen tov de Gamma, maar ik ga niet 25 euro betalen voor wat bij de Gamma 10 euro kost voor hetzelfde product, bij wijze van spreken :P En hun assortiment is niet zo groot als bij de Gamma voor sommige productgroepen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:11
Die MDF schroeven hebben een andere boorpunt aan het einde. Dat verwerkt makkelijker in MDF en zorgt voor een mooiere aansluiting van de schroef.

@Fraggert Mocht je een Toolstation in de buurt hebben, die hebben ook Spax voor minder: https://www.toolstation.n...386?searchstr=mdf%20schro. En die vind ik persoonlijker nog iets beter afgewerkt en een nog betere passing hebben dan Dynaplus.

HD4Life @ Full-HD

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51

sphere

Debian abuser

@Davidshadow13 duidelijk maar hij boort voor dus dan is dat voordeel weer weg? Of bedoel je dat ze ook een andere kop hebben?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
sphere schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:22:
@Davidshadow13 duidelijk maar hij boort voor dus dan is dat voordeel weer weg? Of bedoel je dat ze ook een andere kop hebben?
Bij SPAX is het verschil de punt tussen de MDF deeldraad TX en de normale deeldraad TX Als je voorboort dan heb je er minder voordeel van inderdaad. Daarnaast is de kop ook iets kleiner dus verzinkt hij makkelijker. Of dat bij Dynaplus ook het geval is weet ik niet.

HD4Life @ Full-HD

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JT schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:13:
DynaPlus is dus wel ok? Ligt hier bij de Gamma. Wel erg duur. Zal eens vergelijken met jouw prijs.

[...]

Moet zeggen dat de Gamma hier, als je de juiste mensen treft die je inmiddels kennen, ook echt aardig servicegericht is, maar dat heeft denk ik te maken met het dorp waar ik woon. In een grotere stad denk ik toch dat dat minder snel zo is. Maar ik mag hier ook graag bij de Bouwcenter komen, vriendelijk en écht kennis van zaken. Die zit er om de hoek naast en inmiddels haal ik indien mogelijk daar mijn hout (latten enzo gaan daar per 4-5 meter, dat is niet altijd handig) en accessoires enzo. Apparatuur haal ik online, scheelt gewoon teveel geld, maar ik ga daar dan ook niet advies inwinnen en ergens anders kopen. Enige jammere vind ik is dat de prijs er nergens bij staat, dus je kunt daar niet scherp op blijven. Vind het niet erg om een paar euro extra te betalen tov de Gamma, maar ik ga niet 25 euro betalen voor wat bij de Gamma 10 euro kost voor hetzelfde product, bij wijze van spreken :P En hun assortiment is niet zo groot als bij de Gamma voor sommige productgroepen.
ik vind die AR schroeven buiten in elk geval top werken, in constructies met Douglas etc.

@ gamma, natuurlijk zijn er zat bouwmarkten waar je service krijgt, maar onze Karwei is in de afgelopen jaren (en dat is grotendeels de schuld van de winkelformule) veandert van DIYzaak naar een half woonwarenhuis met baggergereedschap en vakkenvullers die nergens wat vanaf weten.

Bij mijn GBI lag laatst een Hikoki-boormachine set........in de actie......en dan nog 130 euro duurder dan online...dat is niet meer goed te praten IMHO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

dan zou ik ze eigenlijk even naast elkaar moeten houden, dat lukt nu niet.
Davidshadow13 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:16:
[...]

Die MDF schroeven hebben een andere boorpunt aan het einde. Dat verwerkt makkelijker in MDF en zorgt voor een mooiere aansluiting van de schroef.

@Fraggert Mocht je een Toolstation in de buurt hebben, die hebben ook Spax voor minder: https://www.toolstation.n...386?searchstr=mdf%20schro. En die vind ik persoonlijker nog iets beter afgewerkt en een nog betere passing hebben dan Dynaplus.
Het was ook eiegnlijk de bedoeling die Heco t eproberen, die zijn ook wat goedkoper,maar die spaxxen zijn ook ongeveer hetzelfde en ik heb 2 Toolstations in de buurt, ik forens er zelfs langs :P .

Als ik een eindje onderweg ben met de DYna's ga ik zo'n doosje SPAX halen, goeie tip van jullie _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

thanks guys d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:58
Ik kreeg bij een doosje schroeven het passend bitje (Tx20) er gratis bij. Ik dacht "waarom er eentje van mij gebruiken, als er eentje bij zit?" 12 voorgeboorde schroeven later
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpqFeq79V_9EuF_3Yfe32gLSpXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Ia6GbvZjqHFlHXV7No8rSxh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@Arator Toevallig een slagschroevendraaier gebruikt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ethiron schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:53:
sssttttttttttttt......zeg dat nou niet.....we zijn inmiddels net lekker een paar pagina's verder zónder dat de vermaledijde term sla...... :r ...slag..... :r .......sla :r .....slagschroeve...... :r .........SLAG :r TOL er aan te pas komt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
Ethiron schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:53:
Nopes, een normale schroefboormachine. Wel in hardhout. Iets met een gekregen paard en bek zekers :P

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Fraggert schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:57:
[...]

sssttttttttttttt......zeg dat nou niet.....we zijn inmiddels net lekker een paar pagina's verder zónder dat de vermaledijde term sla...... :r ...slag..... :r .......sla :r .....slagschroeve...... :r .........SLAG :r TOL er aan te pas komt :P
Leg uit? :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@Arator Ah oke, dan denk ik dat het goedkope bitje gewoon niet opgewassen is tegen de toch wel flinke kracht die in hardhout nodig is. Idd iets met paard en bek :p

@Fraggert lol :+

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:01

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ethiron schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:06:
@Arator Ah oke, dan denk ik dat het goedkope bitje gewoon niet opgewassen is tegen de toch wel flinke kracht die in hardhout nodig is. Idd iets met paard en bek :p

@Fraggert lol :+
Koop anders een schroefmachine met wat minder Nm, blijft je bitje langer heel. Is een bosch ixo niet wat?

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Fraggert schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:28:
[...]
@ gamma, natuurlijk zijn er zat bouwmarkten waar je service krijgt, maar onze Karwei is in de afgelopen jaren (en dat is grotendeels de schuld van de winkelformule) veandert van DIYzaak naar een half woonwarenhuis met baggergereedschap en vakkenvullers die nergens wat vanaf weten.
Die bij ons is nog wel aardig. Lopen ook wel een aantal nitwits tussen die niks weten, ook na er een half jaar werken. Maar als je weet wie je moet hebben weten ze nog wel iets en verlenen ze ook wel goede service. Gereedschap is hier sowieso beperkt, maar ze hebben altijd wel iets met kortingsstickers waardoor je er nog wel eens wat leuks vind. Bosch groen 1,8 joule boorhamer met leidingdetector, nieuw in gesealde koffer voor 80 euro bijvoorbeeld :)
Bij mijn GBI lag laatst een Hikoki-boormachine set........in de actie......en dan nog 130 euro duurder dan online...dat is niet meer goed te praten IMHO
Nee klopt. Maar vaak ook niet de schuld van de winkels. Retail is een rare business. Ik wou eens bij de lokale fotografiezaak een lens halen, ik gunde de man best een paar tientjes meer. Goedkoopste online was 500. Ik zeg, voor hoeveel kun jij hem leveren? Kon voor 580, maar zegt hij, dan haalt hij hem bij CameraNu en verkoopt hem aan mij door. Want inkoop raakt hij niet aan de prijs van de verkoopprijs van een andere winkel :') Tijdje ook zelf in de retail gezeten, zo werkt die gekkigheid helaas. Heeft meestal meer met de leverancier/merk te maken dan de winkel.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Fraggert schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:57:
[...]

Lol :D Ik ben blij met mijn slagschroevendraaiermoeraanzetter van Bosch :P Kan hem mooi gebruiken voor DIY én de auto. Maar het is natuurlijk wel een apparaat dat je niet voor elke schroefklus kunt gebruiken :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

eens even zien...hoe ga ik dat hier uit leggen...vanwege de loopgraven-oorlog tussen de nay-sayers en de yea-sayers :+

Y: heerlijk, moeiteloos dikke schroeven in hout janken;
N: hou op, 99% gebrukt niet zulke schroeven
Y: ja maar in amerika doen ze niet anders;
N: en wat een tyfusherrie;
Y: dan zet je maar kappen op;
N: slecht voor je polsen ook nog;
Y: en ik gebruik ze ook voor mijn bandenwissel.
N: dat moet je doen met een momentsleutel;
Y: heb je al wel eens een schroef ingedraait met een momentsleutel?;
et cetera

Rinse and repeat >:)

zonder gekheid, in dit deeltje is de slagtol één van de meest controversiële stukken gereedschap gebleken waarbij er flink over de voor- en nadelen werd gediscussieerd :)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

die heeft mijn vrouw ook :P :+ _O-

@Arator

als je dat bitje gratis krijgt is het gewoon een drama-ding.....is het een duur impaktor Wera bitje bij een halve pallet schroeven of zat hij gratis in een doosje van 50 stuks? Dan weet je al genoeg denk ik :P

[ Voor 38% gewijzigd door Fraggert op 10-09-2020 12:24 ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Fraggert schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:19:
[...]

eens even zien...hoe ga ik dat hier uit leggen...vanwege de loopgraven-oorlog tussen de nay-sayers en de yea-sayers :+

et cetera

zonder gekheid, in dit deeltje is de slagtol één van de meest controversiële stukken gereedschap gebleken waarbij er flink over de voor- en nadelen werd gediscussieerd :)
Ach die discussie is heel makkelijk: koop er gewoon 1 waarvan je de slag-functie ook kan uitzetten. ;) En als je merk die niet heeft is het een flut merk :P
En ik was maar wat blij met mijn slagschroevendraaier bij het bouwen van mijn damwand :) Zonder was het echt niet gegaan.

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Atlas schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:27:
[...]

Ach die discussie is heel makkelijk: koop er gewoon 1 waarvan je de slag-functie ook kan uitzetten. ;) En als je merk die niet heeft is het een flut merk :P
En ik was maar wat blij met mijn slagschroevendraaier bij het bouwen van mijn damwand :) Zonder was het echt niet gegaan.
verrek ik wist niet dat bestond :)

Weet je toevallig of Makita in de 18Vol serie zo'n slagtol heeft die ook gewoon als accuschroefmachine kan fungeren :? Dan heb ik er wéér een excuus bij om in dat accuplatform te stappen *O*
ONZIN!!!!! Ze bouwden hele piramides...... Klinkt als een mooi project :) d:)b

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
[...]

Of gewoon 2 dedicated machines :9~

• prein2

prein2

[...]

zat ik met veel pijn en moeite een kozijnbout vast te schroeven. Denk dat mijn boormachine oprecht 100Nm aan het leveren was, resulterend in superhard moeten duwen (met 2 pers) en heel bang om kop kapot te maken. Was het klusje klaar zeiden we tegen elkaar: oh waarom hebben we dit eigenlijk niet met de slagschroevendraaier gedaan 8)7 8)7 . Er is echt wel meerwaarde

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtern15
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-08 13:50
Is er iemand hier die goed advies/ervaring heeft voor een goedkope gereedschapskist waar alle basis gereedschap in zit? Ik wil deze standaard in de auto leggen voor waar het eens nodig mocht zijn. Idee is om er +-60 euro aan te spenderen en zie op onder andere Amazon en bij lidl genoeg dingen voorbij komen. Iemand een goede tip voor een volledig setje? Uiteraard betreft het hier geen hoge verwachting van kwaliteit, dat ligt al in de schuur :)

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
xtern15 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:38:
Is er iemand hier die goed advies/ervaring heeft voor een goedkope gereedschapskist waar alle basis gereedschap in zit? Ik wil deze standaard in de auto leggen voor waar het eens nodig mocht zijn. Idee is om er +-60 euro aan te spenderen en zie op onder andere Amazon en bij lidl genoeg dingen voorbij komen. Iemand een goede tip voor een volledig setje? Uiteraard betreft het hier geen hoge verwachting van kwaliteit, dat ligt al in de schuur :)
Tja, wat is basis gereedschap, alleen een bitschroevendraaier en sleuteltang volstaat in veel gevallen ook al.. Voor €60 koop je niet veel, Mannesmann of Proxxon hebben wel redelijk uitgebreide sets en is niet het slechtste wat je kan kopen, maar is wel gelijk 2x je budget. Iets uitgebreider aangeven wat je nodig hebt is wellicht handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtern15
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-08 13:50
Eigenlijk moet het de basis bevatten, dat je in 9 van de 10 gevallen met het gereedschap uit de voeten kunt. Een voorbeeld waar ik nu naar zit te kijken:
https://www.amazon.de/dp/...6&sprefix=Mannesh&sr=8-17
Twijfels schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:49:
[...]

Tja, wat is basis gereedschap, alleen een bitschroevendraaier en sleuteltang volstaat in veel gevallen ook al.. Voor €60 koop je niet veel, Mannesmann of Proxxon hebben wel redelijk uitgebreide sets en is niet het slechtste wat je kan kopen, maar is wel gelijk 2x je budget. Iets uitgebreider aangeven wat je nodig hebt is wellicht handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

prein2 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:09:
[...]

Koop anders een schroefmachine met wat minder Nm, blijft je bitje langer heel. Is een bosch ixo niet wat?
Je weet dat ik niet diegene ben die het kapotte bitje had he? Dat was Arator :+

Ik hoef geen ixo, ben hartstikke blij met mijn GSR 12V-15 Flexiclick en daarnaast een 18V GDX-200 slagschroevendraaier voor wat de 12V niet trekt (en voor mn velgen maar niet doorvertellen aan @Fraggert). _/-\o_

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:30
prein2 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:09:
[...]

Als bitjes stuk gaan moet je andere/duurdere/betere bits kopen, niet een ikea schroefmachine.
Die goedkope meuk met goedkope machines gebruiken.

Echte mannen machines hebben goede bits nodig.

})

Nee echt, die eurobak/lidl/action/huismerk bitjes gaan echt veel minder lang mee dan een goede set van bosch of Witte bits.

Ben heel tevreden over deze
https://www.hornbach.nl/s...T-25/8895406/artikel.html

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:57
Tomson7 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:30:
@Krijnemans De FSN WAN is 35cm lang. Dit is incl. 2x de beschermstrip op de kopse kant.

De aanslag/het nokje ziet er zo uit, en zit dus alleen bij de 90°
[Afbeelding]

Met de aanslag in de 90° stand ziet het er aardig haaks uit..
[Afbeelding]

@sheane Tjah wat valt er over te reviewen, ik vind m wel handig. Zodra de balken wat hoger worden kom je wel snel lengte te kort als je onder een hoek wil zagen. En aangezien ik de geleiderails nog eens moet kopen is dat wel eens lastig. Als je er een lineaal aan kan zetten is dat dus geen probleem.
En met de blokkerschroef aan de onderkant zet je de hoek goed vast, dus de kans op verlopen is klein.
Pluspunt is dat ie mooi bij de GKS18v-57 in de L-boxx past.
Ik heb al 2x FSN rails van 1600 lang, dus die zou ik dan mooi kunnen koppelen. Lijkt me dan wel handig!

Ligt het aan mij, of is de 90 graden niet helemaal haaks? De spleet tussen de WAN en winkelhaak lijkt wat te verlopen, of is dit optisch bedrog door de camerahoek?

Wordt er bij die dingen ook een koppelstrip meegeleverd? Want ik heb er dan natuurlijk een te weinig :+

@Fraggert hoe lang duurt levering van een RQ van Benchdogs?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Krijnemans schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:15:

@Fraggert hoe lang duurt levering van een RQ van Benchdogs?
nog geen 2 weken :) ik had verwacht langer te moeten wachten vanwege de 'rona.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Fraggert schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:31:
[...]

verrek ik wist niet dat bestond :)

Weet je toevallig of Makita in de 18Vol serie zo'n slagtol heeft die ook gewoon als accuschroefmachine kan fungeren :? Dan heb ik er wéér een excuus bij om in dat accuplatform te stappen *O*
Geen idee, maar dit echte merk heeft er wel 1: https://www.mastertools.n...draaier-18v-xr-losse-body :P

Mijn broertje reargeerde net zoals jij op die slagschroevendraair "ja dat ding is helemaal kut en heeft teveel power, ik draai alles aan gort!" Tot mijn vriendin hem notabene het schuifje op stand 1 liet zien waar de slag-stand dus uitstaat en het echt een perfecte kleine en handzame accutol is welke je perfect kan gebruiken voor van alles en nog wat :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
Atlas schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:32:
[...]

Geen idee, maar dit echte merk heeft er wel 1: https://www.mastertools.n...draaier-18v-xr-losse-body :P

Mijn broertje reargeerde net zoals jij op die slagschroevendraair "ja dat ding is helemaal kut en heeft teveel power, ik draai alles aan gort!" Tot mijn vriendin hem notabene het schuifje op stand 1 liet zien waar de slag-stand dus uitstaat en het echt een perfecte kleine en handzame accutol is welke je perfect kan gebruiken voor van alles en nog wat :P
Precies dát model heb ik. Nooit geweten dat de slagfunctie uitgeschakeld kan worden :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:43

CoronelHimself

Division Brabant

wheel schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:35:
[...]

Precies dát model heb ik. Nooit geweten dat de slagfunctie uitgeschakeld kan worden :X
Dat is wel een nadeel van een man te zijn. RTFM? Nope, leg die maar bij de rest van het oud papier. :+

Steam - PTR83

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

[...]

_o-

I rest my case :P
Ik overweeg zelfs een 2e te kopen voor erbij want als ik aan het klussen ben wil ik 1 accutol met een boortje, 1 met verzink bitje en 1 met schroef bitje hebben :P En deze is daar perfect voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
CoronelHimself schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:37:
[...]

Dat is wel een nadeel van een man te zijn. RTFM? Nope, leg die maar bij de rest van het oud papier. :+
Die lees ik doorgaans inderdaad alleen als ik meerwaarde verwacht op het gebied van veiligheid :o
Atlas schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:38:
[...]

_o-

Ik overweeg zelfs een 2e te kopen voor erbij want als ik aan het klussen ben wil ik 1 accutol met een boortje, 1 met verzink bitje en 1 met schroef bitje hebben :P En deze is daar perfect voor.
Ik combineer de DCF887 met een DCD791 en een DCD796. Nu blijk ik er dus 3 te hebben die multifunctioneel bruikbaar zijn _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door wheel op 10-09-2020 13:40 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

ah, we gaan op die toer :+ ;) :P

en ik mag dan wel in het kamp zitten dat een slagschroevendraaier allicht wat overbodig vind, zo bont als jij schetst zie je mij niet reageren hoor*. Onze overburen zijn echter veel met zo'n ding in de weer en dat is in een woonwijk niet echt grappig hoor.

*of je moet mijn post hier een stukje terug als serieus geïnterpreteerd hebben.

Maar goed, wel gaaf dat DeWalt dat heeft, hopen dat meer dat voorbeeld volgen.

Ik persoonlijk zie namelijk meer voordeel in een accuSLAGtol waarbij de slagfunctie uit gezet kan worden dan een accuKLOPboor waarbij de klopfunctie uit kan.

De klopfunctie heb ik niet nodig, dan pak ik mijn boorhamer wel. De bakstenen in mijn huis daar kom ik in zonder te kloppen, het beton lukt echter niet met een klopboor, dat wordt echt volle bak hameren.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:12
Atlas schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:38:
[...]

_o-

Waarom geen verzink bitje kopen wat over de boor past?

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:11
wheel schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:38:
[...]

Die lees ik doorgaans inderdaad alleen als ik meerwaarde verwacht op het gebied van veiligheid :o

[...]
En dan nog na het tweede paragraaf denken van ja duh! dat snap ik allemaal wel, hup letsgo.

*precies flix 2 dagen geleden na ontvangst van een circelzaag.

PSN: Flix20-NL

• Atlas
  • Niet online

Atlas

ppatrick schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:55:
[...]

Waarom geen verzink bitje kopen wat over de boor past?
Nee joh, dat is veel te makkelijk :p
(maar idd een erg goeie optie voor de volgende keer :) )

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Ik ben tegen

• JT

JT

VETAK y0

Dan is Bosch blauw geen echt merk ;( Jammer dat ik dat niet wist voor ik mijn accutol slagschroevendraaiermoeraanzetter, multitool en cirkelzaag ervan kocht :'(

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@JT Ach, Dewalt wordt ook wel het Duplo merk onder het gereedschap genoemd. :+

Laat ons maar lekker kamp blauw zijn 8)

/troll

• JT

JT

VETAK y0

Ethiron schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:14:
@JT Ach, Dewalt wordt ook wel het Duplo merk onder het gereedschap genoemd. :+

Laat ons maar lekker kamp blauw zijn 8)

/troll
Die kleur alleen al :') "Kijk mij eens" _O-

:+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JT schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:21:
[...]

Die kleur alleen al :') "Kijk mij eens" _O-

#duitinhetzakje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eg88VJAncuZpoDm5mehfQhUjuXM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zhjEOtFSCaztbP7xH8VrBMly.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik zal ze niet plaatsen, maar ik zocht net naar ‘Dewalt memes’ bij Google Images en ik kom niet meer bij :X _O-

Maar goed, weer on topic guys.

Ik heb zojuist voor het eerst mijn GSS 160 Multi schuurmachine gebruikt om 5 binnendeuren (dus 10 zijdes) te schuren en ik moet zeggen dat ik meer dan positief verrast ben door het relatief lage geluid en het geringe aantal trillingen/vibraties.

Absoluut een no brainer om deze aan te schaffen, zeker met de Amazon korting van laatst (76 euro incl. L-boxx en 3 formaten schuurzolen). _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Ethiron op 10-09-2020 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

[...]

De functie wordt er niet geheel mee uitgeschakeld, wel komt deze pas in bij wat meer weerstand. En dan met relatief weinig slagen per minuut, ofwel 'subtiel'. Daarmee kan een schroef net ff een paar tikjes verder gedraaid worden.
Erg prettig inderdaad, deze gebruik ik sinds ik hem heb ook significant meer dan mijn DCD796.

Eerlijk is eerlijk, achteraf is de DCD796 letterlijk en figuurlijk voor de meeste klussen een te zware machine.

[ Voor 9% gewijzigd door bartvl op 10-09-2020 14:34 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• Davidshadow13
bartvl schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:33:
[...]

De functie wordt er niet geheel mee uitgeschakeld, wel komt deze pas in bij wat meer weerstand. En dan met relatief weinig slagen per minuut, ofwel 'subtiel'. Daarmee kan een schroef net ff een paar tikjes verder gedraaid worden.
Erg prettig inderdaad, deze gebruik ik sinds ik hem heb ook significant meer dan mijn DCD796.

Eerlijk is eerlijk, achteraf is de DCD796 letterlijk en figuurlijk voor de meeste klussen een te zware machine.
Inderdaad Makita heeft eigenlijk hetzelfde met de nieuwe series: https://www.hornbach.nl/s...accu/6624270/artikel.html

2 of 3 standen en een A-stand. De laagste stand is dan perfect voor kleine schroefjes en je komt overal veel makkelijker bij vanwege de compactheid van de machine.

HD4Life @ Full-HD

• prein2

prein2

FRANQ schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:13:
[...]

Als bitjes stuk gaan moet je andere/duurdere/betere bits kopen, niet een ikea schroefmachine.
Die goedkope meuk met goedkope machines gebruiken.

Echte mannen machines hebben goede bits nodig.

})

Nee echt, die eurobak/lidl/action/huismerk bitjes gaan echt veel minder lang mee dan een goede set van bosch of Witte bits.

Ben heel tevreden over deze
https://www.hornbach.nl/s...T-25/8895406/artikel.html
Sorry is was het sarcasme emoticon vergeten

PVoutput

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
[...]

Slagschroevendraaier bedoel je toch? O+

Ik dacht hem veel meer te gaan gebruiken, maar elke keer dat ik dat ding aanzet wanneer ik op zolder bezig ben begint een van de kinderen te huilen. Terecht, want dit dingen maken een kloteherrie en zijn niet verantwoord binnen te gebruiken zonder gehoorbescherming imho.

Ik pak steeds vaker de 12v of de 110Nm accutol (nu blij? :D ) als ik iets stiller wil werken. Buiten ga ik uiteraard los met dat ding.

De reden waarom die bitjes trouwens snel kromdraaien is niet per se door de kwaliteit of doordat je hardhout gebruikt. Sommige schroeven gebruiken ook een kleine maat TX, zoals die TX 20. Daarom gebruik ik veel Woodies Ultimate, die zijn bijna standaard TX 25.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:30
prein2 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:57:
[...]

Sorry is was het sarcasme emoticon vergeten
Haha, had niet eens gezien dat die pixo een intertoys schroefmachine is :D

Je moet het meer zien ter aanvulling op jouw post :)

Goedkope bitjes heb ik me zo vaak in vergist, en irriteer me er dan ook aan dat ze zakelijk geen 50 cent voor een bitje over hebben,
Koop gewoon goeie, als 1 bit net zo lang mee gaat als 4 crappy bits heb je het al dubbel terugverdient in tijd en frustratie

Die milwaukee shockwave bits schijnen fantastich te zijn volgens VCG op youtube, maar die word ook een hoop gesponsord.

Wil ze wel nog steeds eens uittesten, maar mijn huidige bits krijg ik niet kapot :P
(toch een stuk lastiger bij torx impact bits)

[ Voor 8% gewijzigd door FRANQ op 10-09-2020 15:15 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30

timovd

Voorsprong door techniek

Die VCG is behoorlijk irritant en wordt (vrijwel zeker) flink gesponsord door een bedrijf uit Wisconsin.

Ik gebruik zelf ook de Shokwave voor mijn impact driver. Wat vooral belangrijk is, is dat de bitjes goed moeten passen voor de grip. En bitjes blijven wel verbruiksartikelen.

[ Voor 46% gewijzigd door timovd op 10-09-2020 15:28 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Arator
Alsjemenou schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:03:
[...]
De reden waarom die bitjes trouwens snel kromdraaien is niet per se door de kwaliteit of doordat je hardhout gebruikt. Sommige schroeven gebruiken ook een kleine maat TX, zoals die TX 20. Daarom gebruik ik veel Woodies Ultimate, die zijn bijna standaard TX 25.
Het was dat of kruis in die maat betaalbare schroeven. Het is maar voor een draagconstructie voor een plantenbak voor buiten. Zitten er nu bijna 200 stuks schroeven in. En mijn duur bitje houdt het wel vol.
Voor de afwerking heb ik terrasplanken en vlonderschroeven. Die zijn wel TX25.

• JT

JT

VETAK y0

FRANQ schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:10:
[...]

Haha, had niet eens gezien dat die pixo een intertoys schroefmachine is :D

Je moet het meer zien ter aanvulling op jouw post :)

Goedkope bitjes heb ik me zo vaak in vergist, en irriteer me er dan ook aan dat ze zakelijk geen 50 cent voor een bitje over hebben,
Koop gewoon goeie, als 1 bit net zo lang mee gaat als 4 crappy bits heb je het al dubbel terugverdient in tijd en frustratie

Die milwaukee shockwave bits schijnen fantastich te zijn volgens VCG op youtube, maar die word ook een hoop gesponsord.

Wil ze wel nog steeds eens uittesten, maar mijn huidige bits krijg ik niet kapot :P
(toch een stuk lastiger bij torx impact bits)
Voor sinterklaas of kerst ga ik zo een 30-delig Wera Diamond setje vragen :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:54
FRANQ schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:13:
[...]
Geen slecht woord over de boortjes van de ACtion...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsGCRL0FOVT24qgqPq8DcViOrIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0VhYtgDHYXy5j5eGWoUaxTI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arator
DasNieNix schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:13:
[...]

[Afbeelding]
Zijn dat die boortjes om achter een hoekje te boren? :P

[ Voor 0% gewijzigd door Arator op 10-09-2020 16:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:54
Arator schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:21:
[...]

Zijn dat die boortje om achter een hoekje te boren? :P
Iedereen dure accutol kopen met haakse opzetstuk en wat al niet meer terwijl het veel goedkoper kan...

Verwijderd

Fraggert schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:45:
[...]

ah, we gaan op die toer :+ ;) :P

en ik mag dan wel in het kamp zitten dat een slagschroevendraaier allicht wat overbodig vind, zo bont als jij schetst zie je mij niet reageren hoor*. Onze overburen zijn echter veel met zo'n ding in de weer en dat is in een woonwijk niet echt grappig hoor.

*of je moet mijn post hier een stukje terug als serieus geïnterpreteerd hebben.

Maar goed, wel gaaf dat DeWalt dat heeft, hopen dat meer dat voorbeeld volgen.

Ik persoonlijk zie namelijk meer voordeel in een accuSLAGtol waarbij de slagfunctie uit gezet kan worden dan een accuKLOPboor waarbij de klopfunctie uit kan.

De klopfunctie heb ik niet nodig, dan pak ik mijn boorhamer wel. De bakstenen in mijn huis daar kom ik in zonder te kloppen, het beton lukt echter niet met een klopboor, dat wordt echt volle bak hameren.
Iets soortgelijks heeft mijn Makita dtd 148 al sinds 2015. Gewoon aan te passen aan de situatie.

https://www.makita.nl/artikel/dtd148zj.html

Zie de manual onder downloads. Met de T functie bijvoorbeeld.

Verwijderd

Davidshadow13 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:37:
[...]

Inderdaad Makita heeft eigenlijk hetzelfde met de nieuwe series: https://www.hornbach.nl/s...accu/6624270/artikel.html

2 of 3 standen en een A-stand. De laagste stand is dan perfect voor kleine schroefjes en je komt overal veel makkelijker bij vanwege de compactheid van de machine.
Zie mijn bericht hierboven. Reeds iets soortgelijks iig sinds 2015.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51

sphere

Debian abuser

Als makita en dewalt dat nou maken in een gdx versie zijn we eindelijk rond.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:14
Ethiron schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:31:
Ik zal ze niet plaatsen, maar ik zocht net naar ‘Dewalt memes’ bij Google Images en ik kom niet meer bij :X _O-

Maar goed, weer on topic guys.

Ik heb zojuist voor het eerst mijn GSS 160 Multi schuurmachine gebruikt om 5 binnendeuren (dus 10 zijdes) te schuren en ik moet zeggen dat ik meer dan positief verrast ben door het relatief lage geluid en het geringe aantal trillingen/vibraties.

Absoluut een no brainer om deze aan te schaffen, zeker met de Amazon korting van laatst (76 euro incl. L-boxx en 3 formaten schuurzolen). _/-\o_
FFF heb ik die gemist? :( Ik was van plan hem al voor 134 te kopen ...

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@alaintje Ja zeker! Voor 134 euro zou ik nog even wachten... hij is in het voorjaar in een periode van +- 2 maanden tweemaal afgeprijsd naar onder de 85 euro op Amazon.de

Overigens is ‘ie het geld absoluut waard hoor, maar als het goedkoper kan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
[...]

et cetera

Slagschroevendraaier is kut man, moet je nooit gebruiken zo'n ding.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

En toen zag ik wat leuks bij de Gamma Zwolle :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHkDDGfsRYYRUToBF72Od5g9k20=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqqCILIp0ssV3KKU9BLrSCSZ.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeeQ4UM1s5WJ98DrXfa55wWqBAM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6i1S608KgawbNkqfUoDUPJz.jpg?f=fotoalbum_medium

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

He die zaagjes waren bij mijn Gamma ook afgeprijsd idd.

Ik had ze wel willen kopen maar ik heb nog geen multitool :+

• JT

JT

VETAK y0

Ethiron schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:20:
He die zaagjes waren bij mijn Gamma ook afgeprijsd idd.

Ik had ze wel willen kopen maar ik heb nog geen multitool :+
Ik had er nog 2 meer willen meenemen en een Stanley combitang maar dan komt het thuis echt niet goed :X :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Hoezo, waren die in totaal duurder dan 45 euro @JT? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ethiron schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:47:
Hoezo, waren die in totaal duurder dan 45 euro @JT? ;)
Haha :D Heb nu al ninja skills moeten gebruiken :+ De verkoop van de accu's is bedoeld om de pijn van de aanschaf te verzachten :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Zojuist de LS1018 voor het eerst aangeslingerd om wat punten aan hardhouten palen te zagen voor een kleine aanlegsteiger die ik dit weekend wil gaan bouwen. Wat een heerlijk apparaat zeg, Het sneed als een mes door de boter allemaal.

Vers uit de doos zat er een beste afwijking in, zowel verticaal als horizontaal. Deze even aangepast d.m.v. de bijgeleverde driehoek en toen aan de slag! Het meegeleverde blad zaagt ontzettend netjes, dat had ik niet verwacht.

De stofafzuiging heb ik er niet op gezet (Karcher WD3P) want ik was lui en wilde "ff snel" de zaag proberen. Er lag uiteraard best wat zaagsel om de zaag heen, maar de bijgeleverde stofzak was ook goed gevuld!

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
DasNieNix schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:13:
[...]

[Afbeelding]
Werkt dat goed, zo'n 90o boortje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Nu ben ik geen enorme Makita fan, maar onderstaande creatie met foam vind ik toch wel heel gaaf! Misschien iemand die dit na wilt maken en hier het resultaat showt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMjVlVAjkahRbW0ZFo_uP4ZVp8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCWvENj7bxnRBj7r5OXmgSpW.jpg?f=fotoalbum_large

Screenshot uit onderstaand filmpje:

Makita Powertool Wall
https://youtu.be/WEoe4EnLajE

• wheel
Ethiron schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:09:
Nu ben ik geen enorme Makita fan, maar onderstaande creatie met foam vind ik toch wel heel gaaf! Misschien iemand die dit na wilt maken en hier het resultaat showt?

[Afbeelding]

Makita Powertool Wall
Ja. Prachtig. Tot je 1 machine vervangt en de nieuwe een andere (kleinere) maat heeft :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
Gisteren de Hikoki C8FSHGWAZ ontvangen en uitgepakt. Ik ben bang dat ik ‘m ga retourneren, erg jammer.

Twee redenen:
1. Hij glijdt totaal niet soepel over de glijstangen. Ik denk dat de lagers kapot zijn, maar ben bang dat het een kwaliteitsissue is,na het bekijken van deze review op 4:20.

Met volume hoog hoor je dat dit niet lekker loopt en je ziet dat er weerstand aan het einde is. Alsof de zaag het laatste stukje over een grindpad moet. Zo voelt het ook.
2: proefzagen stukje merbau van 40x40mm: hier had ie moeite mee. Vele splinters aan achterzijde. Of het aan het vermogen of een matig blad ligt? Ik denk een combi van beiden. Gecombineerd met bovenstaand probleem levert het geen mooi zaagresultaat op.

Jammer. Ik heb met vele afkortzagen gewerkt en deze valt me tegen. De looks, het ontwerp van glijstangen etc: het ziet er allemaal goed uit. Maar de Metabo kgs216m uit dezelfde prijsklasse is een veel prettiger apparaat om mee te werken, bijvoorbeeld.

Morgen wordt ik teruggebeld door de technische man van de dealer om te kijken of ze hem kunnen en gaan repareren. Eigenlijk heb ik mijn keuze al gemaakt: hij gaat terug en ik spaar nog even door voor knappere machine. Zoals ik het nu zie, wordt dat dan een LS1019 want zaagcapaciteit, of een Kapex 60 want compact en goede stofafzuiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
wheel schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:58:
[...]

Ja. Prachtig. Tot je 1 machine vervangt en de nieuwe een andere (kleinere) maat heeft :D
Je maakt het gewoon zo dat er enkel machines in hangen die je zelf naar de zak hebt geholpen. Een beetje wall of shame :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
Ethiron schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:09:

[Afbeelding]

Makita Powertool Wall
Ook iemand die niet graag wisselt tussen boor en bitje :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 21:01
Vandaag even mijn beitels (2 sets van 2) willen laten slijpen bij de plaatselijke pro-gereedschapwinkels.
Bij beiden duurde het een week. |:( :N
Bij beiden was de prijs ca 15-17,50 per beitel. (26 cm onder 40 graden, 4 messen 60-70 euro incl)

Dus ik zeg "ik kijk even of het ergens sneller kan, ik heb de beitels eigenlijk dit weekend nodig".

Dus buiten gezocht op de mobiel naar een gereedschapslijperij niet te ver uit de buurt waar ik direct terecht kon.
Hagedo gevonden in Utrecht, volgens Tom(tom) zou ik daar 5 minuten voor sluit (16:30) kunnen zijn.
Eenmaal daar erg relaxed, geen paniek, we zijn gewoon nog open....... toen ik aankwam en meldde "net op tijd".

Slijpen was geen probleem, "zijn het twee setjes of een set van 4? ivm evenveel afslijpen ivm de balans?"
"Morgen zijn ze wel klaar aan het eind van de middag." _/-\o_
Op mijn vraag of er een prijs bekend was zodat ik genoeg geld meenam moest hij even zoeken.
"26 cm onder 40 graden, dat komt op 3,40 per mes inclusief btw." _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Heb het voor de zekerheid nog maar een keer gevraagd of ik het goed hoorde. :+

Morgen dus gelijk maar wat oude zaagbladen laten slijpen en wat extra beitelsets laten maken uit de lange beitels en deze ook laten slijpen.
48 tands vlak kost 12 euro en vlak/daktand is iets duurder.

Hagedo FTW !!!!

Inmiddels is alle roest van de vlakbank af, en is hij behandeld met Rustbuster (een dure naam voor 50% fosforzuuroplossing), stinkende zooi.
Alle delen hebben nu een iets donkere gefosfateerde coating, morgen even alles napolijsten en dan gaat het meeste voor of na montage in de SilberGleit.
En dan moeten de messen er weer in.......
(de VVD-revisie gaf wat extra hobbels want twee tandwielen van de transportrollen hebben ooit een flinke optater gehad en lopen op hun laatste benen (maar doen het nog), maar gelukkig onderdelen gevonden in Polen en de verkoper van Marktplaats bood gelijk aan deze te vergoeden toen ik fotootjes stuurde, hij wist dat ook niet. Als alles weer in elkaar zit post ik wel wat thumbs van het revisie/ontroestings-proces.)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Tarkin schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:24:
[...]

Je maakt het gewoon zo dat er enkel machines in hangen die je zelf naar de zak hebt geholpen. Een beetje wall of shame :+
Ah, de wall of shame met kapotte apparaten. Ja, die kennen we bij Bosch niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• o1o92o2o
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09-2020
Arator schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:28:
[...]

Ook iemand die niet graag wisselt tussen boor en bitje :P
Festool heeft dat heel makkelijk met Centrotec. Helaas betaal je dan wel alsnog netzoveel als twee machines van een ander merk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ik had altijd een set Quad drivers van Makita.
Vroegah had je gewoon een set van 4, dus je pakte de boordiameter die je nodig had met passend bitje voor die schroefdiameter en gaan. En geloof me. een bit omdraaien van de boormachine die je vast hebt gaat echt stukken sneller dan een boormachine wegzetten en een andere pakken.
Maar er gaat eens wat stuk en er raakt wel eens wat weg........en dan zijn ze plots niet meer te krijgen als set :'(

Tegenwoordig vindt Makita het handiger dat je boortjes en bitjes gaat wisselen en vastzetten. :? :X 8)7
Eigenlijk hebben ze het 4x zo onhandig gemaakt, al blijft het super werken, met één machine, met 4 opties.

[YouTube: Boren, verzinken, verzinkt boren en schroeven met de Quad Driver.]

Mocht iemand sets van 4 weten te krijgen laat me dat even weten, of post het even.
Het is echt superhandig te schroeven, boren, verzinken en diep verzinken met één bit dat goed magnetisch is.

Een set van 3 van Luckyway is nog wel te krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Teijgetje op 11-09-2020 01:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

o1o92o2o schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:33:
[...]

Festool heeft dat heel makkelijk met Centrotec. Helaas betaal je dan wel alsnog netzoveel als twee machines van een ander merk :+
Ja naar het werkt wel als een trein en je mag bij de Festool-sekte. Ik heb met mijn centrotec-apparaat een schutting verbouwd. 300 schroeven erin, best wat opnieuw voorboden ed. Boorkoop eraf, bithouder erop. Gaat heel snel.

Centrotec boren is ook leuk maar nog wat gortiger.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:45
Teijgetje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:51:
Vandaag even mijn beitels (2 sets van 2) willen laten slijpen bij de plaatselijke pro-gereedschapwinkels.
Bij beiden was de prijs ca 15-17,50 per beitel. (26 cm onder 40 graden, 4 messen 60-70 euro incl)

Dus ik zeg "ik kijk even of het ergens sneller kan, ik heb de beitels eigenlijk dit weekend nodig".

Dus buiten gezocht op de mobiel naar een gereedschapslijperij niet te ver uit de buurt waar ik direct terecht kon.
Hagedo gevonden in Utrecht, volgens Tom(tom) zou ik daar 5 minuten voor sluit (16:30) kunnen zijn.
Eenmaal daar erg relaxed, geen paniek, we zijn gewoon nog open....... toen ik aankwam en meldde "net op tijd".

Slijpen was geen probleem, "zijn het twee setjes of een set van 4? ivm evenveel afslijpen ivm de balans?"
Op mijn vraag of er een prijs bekend was zodat ik genoeg geld meenam moest hij even zoeken.
"26 cm onder 40 graden, dat komt op 3,40 per mes inclusief btw." _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Morgen dus gelijk maar wat oude zaagbladen laten slijpen en wat extra beitelsets laten maken uit de lange beitels en deze ook laten slijpen.

Hagedo FTW !!!!

Inmiddels is alle roest van de vlakbank af, en is hij behandeld met Rustbuster (een dure naam voor 50% fosforzuuroplossing), stinkende zooi.
Alle delen hebben nu een iets donkere gefosfateerde coating, morgen even alles napolijsten en dan gaat het meeste voor of na montage in de SilberGleit.
(de VVD-revisie gaf wat extra hobbels want twee tandwielen van de transportrollen hebben ooit een flinke optater gehad en lopen op hun laatste benen (maar doen het nog), maar gelukkig onderdelen gevonden in Polen en de verkoper van Marktplaats bood gelijk aan deze te vergoeden toen ik fotootjes stuurde, hij wist dat ook niet. Als alles weer in elkaar zit post ik wel wat thumbs van het revisie/ontroestings-proces.)
Ik weet niet waarvoor jij je beitels gebruikt maar ik slijp ze altijd zelf, vaak altijd voor of nadat ik ze gebruik. Kost mij 5 minuten maar dan zijn ze scherper dan menig keukenmessen en scheermessen. Kost je trouwens wel wat knaken aan slijpstenen, maar als je veel aan houtbewerken met handgereedschap doet is het wel een must have. Een simpele combisteen is overigens ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
TheJVH schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:25:
[...]

Ik weet niet waarvoor jij je beitels gebruikt maar ik slijp ze altijd zelf, vaak altijd voor of nadat ik ze gebruik. Kost mij 5 minuten maar dan zijn ze scherper dan menig keukenmessen en scheermessen. Kost je trouwens wel wat knaken aan slijpstenen, maar als je veel aan houtbewerken met handgereedschap doet is het wel een must have. Een simpele combisteen is overigens ook prima.
Een beiteltje slijp ik inderdaad zelf, wetstenen genoeg, slijpmachines genoeg.
Beitels van 26 cm lang die echt kaarsrecht moeten zijn, en dan beide messen even zwaar ivm de balans van de as, voor de vandiktebank, die kan ik niet zelf slijpen. En ik verwacht dat jij dat ook niet "uit de hand" kan met een combisteentje. ;)
Nog afgezien dat voor een mes van 26 cm je een combisteen van een cm of 35 lang zou moeten hebben. ;)
Er zijn slijphulpen voor vandikte/schaafbank-messen maar dat is meer aanzetten dan dat je daar een goede braam of put mee weg kan slijpen, en dan ook nog de messen in balans houden.
Investering eurootje of 75 en 6 soorten schuurpapier.

Voor 6,80 zijn mijn HSS en hardmetalen beitels/messen weer machinaal scherp en recht.

Voor aanzetten, dus als de messen niet beschadigd zijn is deze methode met stenen wel goed denk ik.
(Net als zijn bord met zaagjes, schaven en beitels achter hem.)

Maar goede stenen kosten natuurlijk ook een beetje.

[ Voor 15% gewijzigd door Teijgetje op 11-09-2020 01:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
rbaidjoe schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:17:
[...]

T aardige is dat zo'n 8Ah procore accu nauwelijks groter is dan een gewone 4Ah accu. Die flexvolt van Dewalt vind ik wel van serieus formaat. Ik had die 8Ah erbij genomen voor mn boorhamer (GBH 18V20) voor als ik wat serieuzere gaten zou boren. Komt nu mooi van pas bij de zaag.

Die procore 4ah accus lijken qua formaat weer op de oude 2Ah accus. Valt me niets tegen qua form factor
Ze wegen rond 1Kg, waar een 5Ah rond de 600 gram zit. Zoveel extra gewicht is echt onpraktisch bij gebruik met een accutol.

Ik ben overigens wel groot voorstander van compacte 4Ah accu's.
JT schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:13:
[...]

Volgens mij was het deze: https://nl.aliexpress.com/item/4001014111984.html

[...]

Ik heb een Duro van de Aldi voor 5 euro, 8 meter, met magneet en een lip die groot genoeg is :+
[...]

Al geprobeerd met kloppen? Ik ben aan het zoeken hoe ik het beste gaten kan maken in kalkzandsteen en lees dat je met dit soort steensoorten met veel gruis en bij sommige boren de klopstand aan kunt zetten voor beter resultaat.

[...]

[...]

Dynaplus is duur bij Gamma, maar goedkoper bij o.a. Schroevenonline.

Bouwcenter heeft zelfs als je een klantaccount hebt de prijzen niet eens online staan. Als ik veel nodig heb, bel ik altijd even voor de prijs. Wat behulpzaamheid en kennis zijn ze hier echt goed.
Fraggert schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:20:
[...]

die heeft mijn vrouw ook :P :+ _O-

@Arator

als je dat bitje gratis krijgt is het gewoon een drama-ding.....is het een duur impaktor Wera bitje bij een halve pallet schroeven of zat hij gratis in een doosje van 50 stuks? Dan weet je al genoeg denk ik :P
Ik had een TX30 bitje bij een doos grote Woodies schroeven en die gaat na een halve doos 6*120 nog prima. Wel allemaal vurenhouten balken, maar wel met slagschroevendraaier (die juist niet slecht zijn voor je pols, toch?). Valt me tot nu toe alleszins mee.
[...]

Ah joh, een echte pro kan gewoon goed gedoseerd schroeven met slagfunctie aan ;)
timovd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:26:
Die VCG is behoorlijk irritant en wordt (vrijwel zeker) flink gesponsord door een bedrijf uit Wisconsin.

Ik gebruik zelf ook de Shokwave voor mijn impact driver. Wat vooral belangrijk is, is dat de bitjes goed moeten passen voor de grip. En bitjes blijven wel verbruiksartikelen.
VCG is mij te Amerikaans. Niet te doen.

Ik vraag me ook af of ze ook daadwerkelijk eens iets bouwen of gewoon alleen maar matige, ongefundeerde reviewfilmpjes maken.
Teijgetje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:51:

Hagedo FTW !!!!

Jammer dat ik Hagedo niet kende toen ik nog in Utrecht woonde. Zaagbladen slijpen is op veel plekken zo duur dat je net zo goed nieuwe kan kopen. Wat ik dan ook deed.

Woonde daar gewoon 5 min vandaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Teijgetje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:46:
[...]

Een beiteltje slijp ik inderdaad zelf, wetstenen genoeg, slijpmachines genoeg.
Beitels van 26 cm lang die echt kaarsrecht moeten zijn, en dan beide messen even zwaar ivm de balans van de as, voor de vandiktebank, die kan ik niet zelf slijpen. En ik verwacht dat jij dat ook niet "uit de hand" kan met een combisteentje. ;)
Nog afgezien dat voor een mes van 26 cm je een combisteen van een cm of 35 lang zou moeten hebben. ;)
Er zijn slijphulpen voor vandikte/schaafbank-messen maar dat is meer aanzetten dan dat je daar een goede braam of put mee weg kan slijpen, en dan ook nog de messen in balans houden. Investering eurootje of 75.

[YouTube: How To Use Jointer Planer Knife Sharpener - Deulen Tools]

Voor 6,80 zijn mijn HSS en hardmetalen beitels/messen weer scherp en recht.
Haha, dat het de messen van je vandiktebank waren had je er niet bij verteld :P . Die zou ik inderdaad ook niet zelf slijpen, zeker niet als je een spijker ofzo hebt geraakt. Zelfde geld voor zaagbladen, zou ik ook niet zelf gaan doen, veel te veel werk.

Zoals in dat filmpje kan je prima uit met een stukje floatglas en een stukje zelfklevend slijpfolie: https://www.fine-tools.com/alox-lapping-film.html

Zelf heb ik gewoon een DMT want die combinatiestenen (of überhaupt waterstenen) die je moet onderdompelen vind ik waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
TheJVH schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 01:40:
[...]

Haha, dat het de messen van je vandiktebank waren had je er niet bij verteld :P .
Dat kon je dacht ik toch wel uit de laatste alinea halen.
Daar wordt vlakbank en VVD-bank (vlak/vandikte-bank) genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
Teijgetje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 01:56:
[...]

Dat kon je dacht ik toch wel uit de laatste alinea halen.
Daar wordt vlakbank en VVD-bank (vlak/vandikte-bank) genoemd.
Nee, ik vond het al zo'n onsamenhangend geheel. Komt denk ik vooral omdat ik bij beitels aan steekbeitels denk, en aan messen bij schaven (knives / blades vs chisels in het engels), vandaar de verwarring ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Framoes schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:52:

Ik had een TX30 bitje bij een doos grote Woodies schroeven en die gaat na een halve doos 6*120 nog prima. Wel allemaal vurenhouten balken, maar wel met slagschroevendraaier (die juist niet slecht zijn voor je pols, toch?). Valt me tot nu toe alleszins mee.
niet te letterlijk, moest ff snel wat neerpennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RobB_W schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:01:
Gisteren de Hikoki C8FSHGWAZ ontvangen en uitgepakt. Ik ben bang dat ik ‘m ga retourneren, erg jammer.

Twee redenen:
1. Hij glijdt totaal niet soepel over de glijstangen. Ik denk dat de lagers kapot zijn, maar ben bang dat het een kwaliteitsissue is,na het bekijken van deze review op 4:20.[YouTube: Hikoki ukośnica C 8FSHG]
Met volume hoog hoor je dat dit niet lekker loopt en je ziet dat er weerstand aan het einde is. Alsof de zaag het laatste stukje over een grindpad moet. Zo voelt het ook.
2: proefzagen stukje merbau van 40x40mm: hier had ie moeite mee. Vele splinters aan achterzijde. Of het aan het vermogen of een matig blad ligt? Ik denk een combi van beiden. Gecombineerd met bovenstaand probleem levert het geen mooi zaagresultaat op.

Jammer. Ik heb met vele afkortzagen gewerkt en deze valt me tegen. De looks, het ontwerp van glijstangen etc: het ziet er allemaal goed uit. Maar de Metabo kgs216m uit dezelfde prijsklasse is een veel prettiger apparaat om mee te werken, bijvoorbeeld.

Morgen wordt ik teruggebeld door de technische man van de dealer om te kijken of ze hem kunnen en gaan repareren. Eigenlijk heb ik mijn keuze al gemaakt: hij gaat terug en ik spaar nog even door voor knappere machine. Zoals ik het nu zie, wordt dat dan een LS1019 want zaagcapaciteit, of een Kapex 60 want compact en goede stofafzuiging.
hey, wat balen man -O- niet zo leuk om te lezen dit voor je na al je afweginen, wat een domper.

Als ik de lofzang van @RevellNL zie over zijn 1018 dan moet dat met de 1019 vast ook wel goedkomen.

Die Kapex is mij te duur als het prijsverschil nou nog wat kleiner was dan kon ik me wel over de kleinere zaagdiepte heenzetten misschien. Voor mij derhalve het liefst de 1018 (want prijs en zaaghoogte) of de GCM800 (want prijs), zonder als een hangende plaat te willen blijven klinken

Weet in elk geval dat van elk merk en elke type er een keer een maandagochtendmodel of zelfs hele serie kan bestaan. Ik weet nog een discussie op woodworking over een Kapex 120, waar een hoop aan mankeerde. Dat ding is toen ook ettelijke malen heen en weer gegaan. Dat was echt een drama-saga....met een zaag van zo'n 1400-1500 euro 8)7

Laat maar weten wat je besloten hebt, veel succes met de afhandeling in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
Framoes schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:52:
[...]

Ze wegen rond 1Kg, waar een 5Ah rond de 600 gram zit. Zoveel extra gewicht is echt onpraktisch bij gebruik met een accutol.

Ik ben overigens wel groot voorstander van compacte 4Ah accu's.

[...]
Eens, voor een accutol is de 8Ah ook gewoon overkill. Voor de boorhamer is ie wel chill.

Ik heb onlangs nog 2 keer een gat helemaal door mn plafond geboord om een lichtpunt in de woonkamer te verleggen. Het eerste gat moetst echter extreem schuin (60 graden t.o.v. verticaal) om niet in de vloerverwarming van de badkamer uit te komen. Ik heb een vrij lichte boorhamer (GBH 18V-20) en heb toen toch wel veel aan die zware accu gehad. Lengte van het gat was +- 80cm, diam 20mm :+

Ook bij het hakken van sleuven is het geen straf om een zwaardere accu te hebben. Maar als ik gewoon een klein gaatje voor een plug in de muur boor pak ik liever een lichtere 4Ah accu. Bij zulke veel voorkomende werkzaamheden is de 8Ah wel een beetje en blok aan het been. 90% van de tijd zit die dus op de reservebank :) Hopelijk komt daar met de zaag verandering in, die accu verdient wel meer speeltijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:32

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Klagen over dat de accu actie verzending lang duurt hoeft ook niet meer. Zondag een Makita boorhamer besteld, dinsdag geleverd en direct de accu aangevraagd. Net lag ie op de mat. :o

Wel makita.be, besteld bij klium.nl en nog lopende tot september. Blijkt dat je dus alleen in October November en december geen Makita spul moet kopen, dan krijg je geen extra accu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Teijgetje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:01:
Maar er gaat eens wat stuk en er raakt wel eens wat weg........en dan zijn ze plots niet meer te krijgen als set :'(
kun je hier wat mee?

https://www.toolmax.nl/ma...28-delig-pro-p-70552.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGz9PyjIMgRYrMIrs6VBi012OAU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eJjsq5ewn1GdAAYbXOUVYJf3.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Fraggert op 11-09-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ben nu aan het kijken voor een cirkelzaag.
Het is voor wat DIY dingen in en rond het huis. Dus geen dagelijks professioneel gebruik
Heb nu deze twee op het oog die volgens mij qua prijs/kwaliteit voldoen.

https://www.gereedschapce...2IAAdFEAsYASABEgKosvD_BwE

en

https://www.gereedschapce...2IAAdFEAsYBCABEgIoLvD_BwE

De Makita komt met een MBox en de Bosch zonder koffer. Zou al een plus zijn voor de Makita.

Maar wat mij nog niet duidelijk is of deze nou geschikt zijn voor gebruik met een geleiderail? Zie soms ook soort adapters staan die als accessoire worden verkocht. Is dat nodig bij deze? En werkt het met zo’n adapter minder fijn dan als je een machine hebt die dedicated op een rail kan?

Wat zou jullie advies zijn hierin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
Fraggert schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:58:
[...]

hey, wat balen man -O- niet zo leuk om te lezen dit voor je na al je afweginen, wat een domper.

Als ik de lofzang van @RevellNL zie over zijn 1018 dan moet dat met de 1019 vast ook wel goedkomen.

Die Kapex is mij te duur als het prijsverschil nou nog wat kleiner was dan kon ik me wel over de kleinere zaagdiepte heenzetten misschien. Voor mij derhalve het liefst de 1018 (want prijs en zaaghoogte) of de GCM800 (want prijs), zonder als een hangende plaat te willen blijven klinken

Weet in elk geval dat van elk merk en elke type er een keer een maandagochtendmodel of zelfs hele serie kan bestaan. Ik weet nog een discussie op woodworking over een Kapex 120, waar een hoop aan mankeerde. Dat ding is toen ook ettelijke malen heen en weer gegaan. Dat was echt een drama-saga....met een zaag van zo'n 1400-1500 euro 8)7

Laat maar weten wat je besloten hebt, veel succes met de afhandeling in elk geval.
Thanks! Laat ik zeker weten. Maar eerst nog even doorsparen. :-)

Ik heb overigens wel met mijn telefoon een filmpje van het mechaniek gepost. Die kan ik echter niet makkelijk hier delen denk ik? Heb geen YT account en op Tweakers is fotoalbum beperkt tot foto's (hence the name:-))?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

ione schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:53:
Ben nu aan het kijken voor een cirkelzaag.
Het is voor wat DIY dingen in en rond het huis. Dus geen dagelijks professioneel gebruik
Heb nu deze twee op het oog die volgens mij qua prijs/kwaliteit voldoen.

https://www.gereedschapce...2IAAdFEAsYASABEgKosvD_BwE

en

https://www.gereedschapce...2IAAdFEAsYBCABEgIoLvD_BwE

De Makita komt met een MBox en de Bosch zonder koffer. Zou al een plus zijn voor de Makita.

Maar wat mij nog niet duidelijk is of deze nou geschikt zijn voor gebruik met een geleiderail? Zie soms ook soort adapters staan die als accessoire worden verkocht. Is dat nodig bij deze? En werkt het met zo’n adapter minder fijn dan als je een machine hebt die dedicated op een rail kan?

Wat zou jullie advies zijn hierin?
Beide machines die je linkt kunnen voor zover ik weet niet van zichzelf op een rails. Ik zou je aanraden om een zaag te kopen die wel een rails kan, dat verhoogt het gebruiksgemak en plezier aanzienlijk. Die zijn weliswaar wat duurder maar in mijn ogen het geld meer dan waard.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 22:15
Nu het toch over rails gaat... Heeft er iemand tips voor een geleiderail voor een Scheppach PL55 uit 1 stuk van ongeveer 1600mm? Welke merken passen? Ben een beetje klaar met die 2 losse stukken...

Heb het topic even doorgezocht op 'pl55' maar kon helaas niks vinden.

Cirkelzaag of invalzaag op rail werkt overigens erg fijn. Heb mijn losse cirkelzaag laatst weggedaan omdat ik eigenlijk alles met de PL55 kan doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Cavalera125 op 11-09-2020 10:17 ]

Pagina: 1 ... 132 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic