kdeboois schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:55:
@
jbdeiman Je wil wel heel veel tegelijkertijd. De meeste mensen willen gewoon goedkoop en duurzaam van A-B en niet en goedkoop en uit eigen zonnepanelen en voor eigen deur en exclusief en en en...
Je 14% auto kan dat nu ook allemaal niet. Appels en appels en dan wint de EV mijn inziens.
Daar heb je op zich wel gelijk in, maar ik probeer alleen maar duidelijk te maken welke 'beren' er zijn en waar de overheid wel echt mee aan de gang moet willen ze de transitie echt doorzetten, daarbij willen ze wel dat je zoveel mogelijk energie zelf gaat opwekken, en dat je geen gas meer gaat gebruiken en dat je elektrisch gaat rijden, maar dan moeten daar wel zaken voor geregeld zijn en worden. En juist daar merk ik heel sterk dat er geen duidelijke lijn is, dat er eerder gekeken wordt waarom iets 'niet zou kunnen' (steen ipv de struiken, kan men nog gemakkelijker bij de leidingen ook) en ook vanuit overheidswege het liefst de hand op de knip wordt gehouden, of er juist bepaalde inkomsten zekergesteld moeten worden ipv dat het echt om het milieu gaat.
Overigens ben ik wat dat aan gaat misschien ook wel een zwartkijker of liever gezegd erg voorzichtig, maar ik ga er ook vanuit dat het (net als met alles) nu als aantrekkelijk wordt weggezet voor de portemonnee, maar uiteindelijk er toch wel weer enorme belastingen e.d. geheven gaan worden waardoor er eigenlijk niets veranderd, of je wellicht duurder uit bent. Ik kijk om eerlijk te zijn ook liever de kat wat (langer) uit de boom, zodat ik er zeker van ben dat dit is waar we heen gaan en dat we niet nu als een idioot op 1 paard aan het wedden zijn en dat toch een andere (bijv. waterstof, waarbij die ook zeker (grote) nadelen heeft) energiebron gebruikt moet worden die zowel economisch (in grote getale aanwezig) als qua milieu (herbruikbaar/ regenereerbaar, bijv. waterstof wordt weer water waaruit waterstof gehaald kan worden) grote voordelen biedt t.a.v. elektrisch.
Daarbij is het voor mij (Leaseauto en bijtelling meegerekend) economisch goedkoper om een goedkope benzine auto te rijden (we hebben een tankpas) dan een elektrische, omdat de echt goedkope elektrische auto's weer qua bereik niet ver genoeg komen en anders voor mijn formaat (ong. 2 meter) al te klein/ oncomfortabel zijn om 2,5 (3 uur nu met max 100 denk ik) in de auto te zitten naar een klant.
Overigens betaalt de baas dus de stroom ook als ik elektrisch rijd en aan een openbare paal oplaadt, het gaat mij niet per se om de kosten voor het opladen, maar wel om het principe dat als k overcapaciteit heb, dat ik die prima kan gebruiken om mijn auto op te laden, een ander doel is er niet voor, anders dan mijn meter terug te laten lopen, maar dat is geen doel op zich.