Ja, op dat moment heb je er wellicht wel wat aan. Maar het duurt nog wel even voor het zover is. Tot nu toe zit V2G alleen op de ChaDeMo stekker. Die wordt in Europa toch al uitgefaseerd. Op CCS moet hij nog komen. En ik ken niemand die een CCS stekker aan zijn eigen huis heeft zitten.
Dus het moet dan toch komen in de standaard laadpaal aansluiting die iedereen wel heeft zitten. Dan moeten de auto's dat gaan ondersteunen, de laadpalen moeten het gaan ondersteunen en de gebruikers moeten het ook daadwerkelijk willen. Ik heb geen idee of de laadpalen nu al een kWh meter hebben die beide kanten op kan meten of alleen maar het verbruik. Ik neem aan het eerste, maar dan nog moet er minstens iets aangepast worden in de software en uitgerold.
Dus alle auto's die de komende 3 jaar van de band rollen gaan dit niet doen.
Omdat een batterij van alles wat je doet sluit

Zelfs als je hem niet gebruikt gaat hij (uiteindelijk) toch stuk.
Puur omdat de échte prijzen op de energiemarkt veel meer variëren dan de 2ct in piek en dal.
Ja, dat is ook wat ik schreef. Een netbeheerder/leverancier kan dat veel beter inschatten dan een particulier die zijn prijzen voor langere tijd vast zet. Ik vermoed dat het prijsverschil tussen hoog en laag meer zit in het moment waarop je een contract afsluit dan iets anders. Wij zijn de afgelopen jaren bijna iedere jaar overgestapt en bij ons is het prijsverschil alleen maar afgenomen. Ik kom nog uit de tijd dat je in het weekend de was deed omdat dat echt scheelde ten opzichte van doordeweeks, maar tegenwoordig maak ik me daar niet meer druk om.
Hoe dit in de praktijk moet gaan werken weet nu natuurlijk nog niemand, maar ik zie voornamelijk gedoe. Kan ik dan zelf zeggen dat ik dit alleen zou willen als ik 5 cent of meer per kWh kan verdienen? Gaat een leverancier zelf de prijzen bepalen? Moet mijn auto dat dan zelf bijhouden of het wel of niet mag? Wat als ik een thuiscontract heb met leverancier X, maar ik sta toevallig bij een laadpaal die een contract heeft met leverancier Y? Als die laadpaal mij 35 cent per kWh rekent heb ik dan alleen voordeel als ik het voor 40 cent per kWh kan verkopen (nooit dus?)? Gaat die laadpaalbeheerder mij voor het "inleveren" van stroom extra kosten rekenen omdat ik mijn auto langer aangesloten houdt zodat hij geen stroom aan iemand anders kan verkopen en dus minder verdient?
Anyway, ik bedoel ook helemaal niet te beweren dat het niet
kan. Ik heb er alleen een hard hoofd in dat het ooit werkelijkheid gaat worden. Ik vind dit idee een van eenzelfde categorie als het rijden op waterstof. Het kan, maar het is niet praktisch te realiseren.