Tjah dan kun je ook zeggen, waarom koop je een auto met 50 liter benzinetank, een tank van 10 liter is ruim zat... dan maar elke dag even tanken...podarcis schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:50:
[...]
* je ouders wonen > 80 / 90 km ver?
* daar moet je binnen 50 minuten kunnen zijn? 60 minuten (10 minuutjes even fastned) zou te laat zijn?
* je kunt thuis laden, dan is je range toch zo weer op niveau?
Oftewel dus toch range enxiety. Is niet erg hoor. Het is een keus die jij gelukkig kunt maken met een dergelijke grote accu.
Soms wil je op onvoorziene zaken voorbereidt zijn. En als dat betekend dat je met wat range wil thuiskomen, is dat toch gewoon prima. Heeft niks met range anxiety te maken, maar met weer op pad willen kunnen wanneer nodig en niet moeten wachten of een verplichte stop moeten pakken die je kunt voorkomen door gewoon wat regelmatiger te laden (wat toch geen moeite kost). Snap niet waarom dat hier altijd meteen daarop wordt gegooid. Range anxiety vind ik vooral dat je met 50km te rijden en een gom die 100 aangeeft, je toch even die snellerader pakt voor 10 minuten. Met 25km range (omdat je net thuis bent, en net 2 minuten aan de lader hangt) en je moet met spoed ergens heen dat verder dan 25km is, is geen range anxiety: dat is gewoon, je haalt het niet
Ik weet ook wel dat als m'n auto nog 100km range aangeeft ik makkelijk nog 75km kan rijden. Maar toch vind ik het wel fijn als ik m voor die tijd heb opgeladen. Gewoon, omdat het kan. Gewoon, omdat als je idd een belletje krijgt en je met bloedspoed naar het ziekenhuis moet, je niet halverwege moet stoppen voor een laadsessie. Of dat je in paniek bij het zkh aankomt, je daar eerst een lader moet zoeken omdat je anders niet meer naar huis komt. Nu scheelt het met corona dat je toch niet naar het ziekenhuis mag

Exact expert nodig?