Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:25
STIMPPYYY schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:55:
De M3 heeft serieus veel inhoud. Ook daar kan de bank plat. Je kan achter in grote tas kwijt onder de ‘normale’ kofferbak. Die al erg diep is. In de frunk past ook een grote tas. Zou ‘m zeker niet afschrijven. Sterker nog, voor kamperen juist ideaal om een grote frunk te hebben.
Het gaat niet zozeer om de inhoud maar om de opening van een sedan. De kofferruimte zal groot genoeg zijn inderdaad. Maar ik zoek dus een stationwagen of sedan-achtige waarbij de achterruit ook omhoog gaat. En ik kom geen Model 3's tegen binnen budget met donkere hemelbekleding. Los van dat het toch echt geen Tesla wordt.
mitsumark schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:33:
[...]

De i4 en polestar 2 zijn beiden volgens mij niet groter dan de golf wat betreft ruimte.

Ik kom toch ook op de ID7, misschien wat langer maar als RWD wel heel goede draaicirkel.
Ook beter voor de comfort creatures, en toch ook nog wel sportief indien DCC.

i4 is natuurlijk wat sportiever, maar ook nog wel comfortabel.
Polestar 2 en model 3 (pre highland) zijn echt minder comfortabel. Model 3 highland eventueel wel een optie imo.
Een i4 en Polestar zijn natuurlijk wel groter dan een Golf 5d hatchback qua bruikbare bagageruimte. (dat wil zeggen, onder de hoedenplank) En het hoeft geen verhuiswagen te worden. Het hoeft maar net iets groter te zijn in de breedte en er zit gewoon meer lengte in de kofferbak van een sedan. Maar misschien heb ik het mis. Ik zal eens met een rolmaat aan de slag gaan.
Mar.tin schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:58:
[...]

Het is wat dat betreft nét jammer dat je "suv achtig" afschrijft, want de huidige Y (of 3) doet het allemaal, is écht heel ruim van binnen, en is relatief tot zijn formaat ook echt gewoon fors zuinig.
Ruim zuiniger dan een Polestar 2 of een i4, die van binnen gewoon kleiner zijn.
Is standaard behoorlijk luxe aangekleed met allerlei zaken waar je elders (Fors) geld voor moet neerleggen.

En als je wil kun je er zelfs heel goed in kamperen met de kampeermodus, luchtbedje achterin en gaan.
Een Tesla wordt het gewoon echt niet. Daar heb ik mijn redenen voor en dat was al voor de bromance tussen Trump en Musk. En een SUV-achtige ook gewoon echt niet.
Sonicfreak schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:41:
[...]

Kia EV6 misschien een optie? Is geen SUV, maar een crossover en kan razendsnel laden aaan de snellader 10-80% in 18 minuten en heeft een grote kofferbak en als je RWD neemt een frunk van 52 liter.
Ook handig met kamperen is dat de auto V2L heeft waardoor je een koffiezetapparaat of elektrische barbecue aan kan sluiten en de auto als accu kan gebruiken.
V2L had ik nog niet eens bij stilgestaan. Hoewel de campings waar we komen auto's op de tentplekken niet toestaan is het een doordachte opmerking.

De EV6 laadt echt razendsnel zeg, 1050km/u volgens de specs. En vanaf de GT-line ook met donkere hemelbekleding.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57
Ruud schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:02:
En vanaf de GT-line ook met donkere hemelbekleding.
Je weet in ieder geval duidelijk wat je wil; wat een specifieke eisen :P

Ik zou niet eens weten wat de kleur van de hemelbekleding van mijn auto is _O-

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
assje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:30:
[...]

Zat net precies hetzelfde te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:13
Tommie12 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:46:
[...]

Lijkt me niet verkeerd idd.
Maar dan kan de Ioniq5 ook denk ik, en die is wat langer op de markt, dus met wat geluk ook wat goedkoper 2dehands.
Dat is ook een optie inderdaad, maar dat is wat meer een SUV dan de EV6. Dan zou Ioniq 6 nog kunnen misschien, maar dat is net als de Model 3 een sedan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
assje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:30:
[...]

Tsjah, anderen willen juist een panoramadak omdat het lekker licht is in de auto. Ik wil juist het omgekeerde. :)

In de buurt staat een EV6 GT. Kost je flink wat range maar ik ga toch maar eens kijken. Iets boven budget maar wel genoeg vermogen. Maar misschien ook wel een rijbewijsversnipperaar. :o Aan de andere kant kan de Golf dat ook al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Ruud schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:38:
[...]

Tsjah, anderen willen juist een panoramadak omdat het lekker licht is in de auto. Ik wil juist het omgekeerde. :)

In de buurt staat een EV6 GT. Kost je flink wat range maar ik ga toch maar eens kijken. Iets boven budget maar wel genoeg vermogen. Maar misschien ook wel een rijbewijsversnipperaar. :o Aan de andere kant kan de Golf dat ook al zijn.
EV6 is echt een fijne auto. Ik rijd de instapper dus de EV6 Light met lichte hemelbekleding ;), maar wat een genot is het om in te rijden. Snelladen op vakantie is geweldig, voordat je klaar bent met de plaspauze is de auto alweer voldoende opgeladen om verder te rijden. Je hebt bij wijze van spreken niet eens tijd om af te schudden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:43

Rzaan

Altijd zoekende

Sonicfreak schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:41:
[...]
Ook handig met kamperen is dat de auto V2L heeft waardoor je een koffiezetapparaat of elektrische barbecue aan kan sluiten en de auto als accu kan gebruiken.
Kan jij zulke hoge wattages aan?
Ik heb een hybride (Ford Explorer PHEV) maar daar is het wattage erg beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Rzaan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:47:
[...]

Kia EV6 kan 3600 Watt aan met V2L.

Zie https://ev-database.org/nl/auto/3028/Kia-EV6-Long-Range-2WD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47
Ruud schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:38:
[...]

Moet het nieuw zijn? Anders misschien iets van een Xpeng of Zeekr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rzaan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:47:
[...]

Heeft de V2L dan? :?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:43

Rzaan

Altijd zoekende

Ik weet niet of je het zo moet noemen, maar er zit een stopcontact in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Vandaag een Kia EV6 en BMW i4 bekeken.

De EV6 was een GT, tikkie boven budget maar als het echt wauw is dan is dat natuurlijk snel vergeten. Maar na 20 seconden naar het interieur gekeken te hebben blijkt het niet mijn auto. Heeft geeft me een playmobil-gevoel. Dat ben ik snel beu en dan wordt het huilen met inruilen 😅. Dus ook niet verder bekeken.

Dan de i4, dat ziet er qua interieur, voor mij, meer uit als een auto. Het was een m-sport in Brooklyn Grau metallic. Op zich heeft de kleur wel iets maar hij zou iets meer metallic moeten zijn zodat je in grauw weer ook ziet dat het geen pastelgrijze is.

De kofferruimte van de i4 is een stuk dieper dan de golf maar niet echt breder. En ook een stukje minder hoogte onder de hoedenplank/klep. Dat zal toch weer geklooi worden. De beenruimte achter viel me trouwens ook tegen. Daar had ik meer van verwacht. Niet dat er ooit iemand zit, maar toch dacht ik dat zo'n ding ruimer zou zijn achterin.

Dus ik denk dat het wachten wordt tot de Taycan CT of A6 etron binnen budget vallen. Maar die zal ik dan ook wel weer te groot vinden net als de id.7.

Ergo; het originele plan voor een Skoda Octavia RS gaat denk ik toch maar door. Dan bij de volgende ronde maar weer kijken of er een EV bestaat die geschikt is voor deze zeikerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@Ruud: ik snap iets niet. Je hebt het over een budget van 40k. Polestar 2 is kaal 50 k. I4 is kaal 60 k. Dus hoezo budget?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

daemonix schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:08:
@Ruud: ik snap iets niet. Je hebt het over een budget van 40k. Polestar 2 is kaal 50 k. I4 is kaal 60 k. Dus hoezo budget?
Jij denkt alleen in nieuw, hij heeft ook ergens genoemd dat hij kijkt naar 2e hands. Een i4 kun je wel vinden voor 40k bijv.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
True schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:09:
[...]

Jij denkt alleen in nieuw, hij heeft ook ergens genoemd dat hij kijkt naar 2e hands. Een i4 kun je wel vinden voor 40k bijv.
En dan heeft hij niet naar de onderhoudskosten van een BMW gekeken denk ik. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
daemonix schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:11:
[...]

En de rabbit hole van de optielijst... Heb ook i4/PS2 vergeleken maar algauw viel de i4 af. Met de PS2 had ik 2 pakketten (pilot/plus) en was ik klaar, met de i4 kwam ik vergelijkbaar in prijs modellen tegen als de PS2, maar er ontbraken altijd opties die mij tegen hielden, en full option was buiten budget. Dan maar een M3H gekozen, daar zat alles op wat ik wou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
daemonix schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:11:
[...]

Ik ben het met je eens dat aanschaf 1 ding is en onderhoud het tweede. Maar de aanname dat ik dat vergeet is helemaal nergens op gebaseerd.

Ik kijk niet naar nieuw. Dan verlies ik al 20% als ie op naam gezet wordt. En ik kan 't niet betalen. Daarnaast heb ik gelukkig geen leaseauto meer dus kan ik gewoon kopen wat ik zou willen rekening houdend met het budget.

In het geval van BMW heb je dan premium selection dus dan ben je in ieder geval 2 jaar lang gedekt tegen echt onvoorziene kosten. In het geval van een Kia heb je zelfs erg lange fabrieksgarantie.

Voor het accupakket ga ik even uit van een jaar of 8. Kan per merk wel iets verschillen maar dit kwam ik tegen als garantietermijn.

Verder is het onderhoud van een EV toch peanuts? 🙄 In een wat snellere Golf of Octavia gaat ook 10ct per km aan onderhoud bij 10.000km per jaar. En dan gaat er nog niet eens iets echt stuk en doe ik met gemak 45k km met een setje voorbanden. Bij een verbrandingsmotor gaat er gewoon 1x per jaar nieuwe olie in bij mij. Ook al zegt de fabrikant dat het pas bij twee jaar of 30k km hoeft. En als ze dan toch bezig zijn nemen ze de rest ook mee als er iets nodig is.

Je kunt dan ook prima een auto kopen van mij. Die is perfect onderhouden zonder zuinig te doen. Autorijden kost nou eenmaal meer dan alleen brandstof/elektra en verzekeringen/wegenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ruud schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:32:
[...]

Ik ben het met je eens dat aanschaf 1 ding is en onderhoud het tweede. Maar de aanname dat ik dat vergeet is helemaal nergens op gebaseerd.

Ik kijk niet naar nieuw. Dan verlies ik al 20% als ie op naam gezet wordt. En ik kan 't niet betalen. Daarnaast heb ik gelukkig geen leaseauto meer dus kan ik gewoon kopen wat ik zou willen rekening houdend met het budget.

In het geval van BMW heb je dan premium selection dus dan ben je in ieder geval 2 jaar lang gedekt tegen echt onvoorziene kosten. In het geval van een Kia heb je zelfs erg lange fabrieksgarantie.

Voor het accupakket ga ik even uit van een jaar of 8. Kan per merk wel iets verschillen maar dit kwam ik tegen als garantietermijn.

Verder is het onderhoud van een EV toch peanuts? 🙄 In een wat snellere Golf of Octavia gaat ook 10ct per km aan onderhoud bij 10.000km per jaar. En dan gaat er nog niet eens iets echt stuk en doe ik met gemak 45k km met een setje voorbanden. Bij een verbrandingsmotor gaat er gewoon 1x per jaar nieuwe olie in bij mij. Ook al zegt de fabrikant dat het pas bij twee jaar of 30k km hoeft. En als ze dan toch bezig zijn nemen ze de rest ook mee als er iets nodig is.

Je kunt dan ook prima een auto kopen van mij. Die is perfect onderhouden zonder zuinig te doen. Autorijden kost nou eenmaal meer dan alleen brandstof/elektra en verzekeringen/wegenbelasting.
Long shot, je kan een ID7 private leasen voor 532 pm (24 tot 60mnden, maakt niet uit) 10k km… ? Octavia ook vet 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Ik kom op 650+ uit voor 3 jaar. Maar goed, is zeker geen gekke prijs maar dan betaal ik 20k als ik verzekering en belasting verreken en heb ik niets na die drie jaar. Dat red je niet qua afschrijving op een jong gebruikte lijkt me.

Ik ga het nog wat langer laten sudderen. Mocht ik nog een dillema hebben dan zal ik niet schromen om dat te posten. De info en aangedragen opties zijn zeker waardevol geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ruud schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:14:
Ik kom op 650+ uit voor 3 jaar. Maar goed, is zeker geen gekke prijs maar dan betaal ik 20k als ik verzekering en belasting verreken en heb ik niets na die drie jaar. Dat red je niet qua afschrijving op een jong gebruikte lijkt me.

Ik ga het nog wat langer laten sudderen. Mocht ik nog een dillema hebben dan zal ik niet schromen om dat te posten. De info en aangedragen opties zijn zeker waardevol geweest.
https://www.century.nl/ac...ruY9q3UHA-JuVSPcCM_8YAfu4

Wellicht scheelt het (ff offerte opvragen).

Afschrijving van occassion 40k EV zal ook gauw richting de 15 tot 20k gaan in 3 jaar. Reken jezelf niet te rijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:43
Ruud schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:00:
Vandaag een Kia EV6 en BMW i4 bekeken.

De EV6 was een GT, tikkie boven budget maar als het echt wauw is dan is dat natuurlijk snel vergeten. Maar na 20 seconden naar het interieur gekeken te hebben blijkt het niet mijn auto. Heeft geeft me een playmobil-gevoel. Dat ben ik snel beu en dan wordt het huilen met inruilen 😅. Dus ook niet verder bekeken.

Dan de i4, dat ziet er qua interieur, voor mij, meer uit als een auto. Het was een m-sport in Brooklyn Grau metallic. Op zich heeft de kleur wel iets maar hij zou iets meer metallic moeten zijn zodat je in grauw weer ook ziet dat het geen pastelgrijze is.

De kofferruimte van de i4 is een stuk dieper dan de golf maar niet echt breder. En ook een stukje minder hoogte onder de hoedenplank/klep. Dat zal toch weer geklooi worden. De beenruimte achter viel me trouwens ook tegen. Daar had ik meer van verwacht. Niet dat er ooit iemand zit, maar toch dacht ik dat zo'n ding ruimer zou zijn achterin.

Dus ik denk dat het wachten wordt tot de Taycan CT of A6 etron binnen budget vallen. Maar die zal ik dan ook wel weer te groot vinden net als de id.7.

Ergo; het originele plan voor een Skoda Octavia RS gaat denk ik toch maar door. Dan bij de volgende ronde maar weer kijken of er een EV bestaat die geschikt is voor deze zeikerd.
De EV6 is boven je budget, maar de (in vergelijkbare motorisering) veel duurdere i3 niet?

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@Ruud: Onderhoud van normale EV's is peanuts. Zoek eens uit wat het verschil is tussen de elektromotoren van BMW, en die van de rest en wat dat voor consequenties voor het reguliere onderhoud heeft. Dat speelt heel zeker bij tweedehands BMW's en is een model om de dealers op langere termijn werk te geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:36
daemonix schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:53:
Onderhoud van normale EV's is peanuts. Zoek eens uit wat het verschil is tussen de elektromotoren van BMW, en die van de rest en wat dat voor consequenties voor het reguliere onderhoud heeft. Dat speelt heel zeker bij tweedehands BMW's en is een model om de dealers op langere termijn werk te geven. :P
En hoe groot is dat probleem nu in de praktijk?
Ik lees vooralsnog meer motor falen bij Audi en Tesla dan bij BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
STIMPPYYY schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:21:
[...]

https://www.century.nl/ac...ruY9q3UHA-JuVSPcCM_8YAfu4

Wellicht scheelt het (ff offerte opvragen).

Afschrijving van occassion 40k EV zal ook gauw richting de 15 tot 20k gaan in 3 jaar. Reken jezelf niet te rijk :).
Misschien zie ik de afschrijving iets te rooskleurig, daar kun je wel gelijk in hebben. Ik moet dit soort berichten niet 's avonds lezen. Vannacht wat liggen brainstormen en de rente van 40K op een beleggingsrekening heeft best impact op de maandelijkse prijs. Negatieve factor gaat de motorrijtuigenbelasting zijn de komende jaren.

Ik ga vanmiddag toch maar serieus naar een ID.7 kijken.
Of-Aaargh schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:29:
[...]

De EV6 is boven je budget, maar de (in vergelijkbare motorisering) veel duurdere i3 niet?
De EV6 GT die daar stond was 44K. Een i4 edrive40 zit op of onder de 40k. Dat er veel verschil in zit qua vermogen klopt. Een i4 M50 begint rond de 40k in Duitsland met acceptabele km-stand bij een officiele dealer. In Nederland gaan ze ook al onder de 50k. Dus een i4 in prima uitvoering (edrive40) is iets goedkoper in Nederland. En vergelijkbare motorisering is prima te vinden voor dezelfde prijs. Ik kijk niet naar nieuw. Dat vind ik zonde van het geld.
daemonix schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:53:
@Ruud: Onderhoud van normale EV's is peanuts. Zoek eens uit wat het verschil is tussen de elektromotoren van BMW, en die van de rest en wat dat voor consequenties voor het reguliere onderhoud heeft. Dat speelt heel zeker bij tweedehands BMW's en is een model om de dealers op langere termijn werk te geven. :P
Ik ben bekend met de techniek van BMW. Ik snap de marketing/technische reden waarom ze toch voor borstels kiezen maar dat moet tegenwoordig ook kunnen zonder borstels. En de kans op een lekkende pakking in de motor lijkt niet heel groot te zijn. Zoals gezegd, een auto rijden kost geld en soms ben je flink aan de beurt. Kun of wil je dat financiele risico niet dragen dan moet je alleen binnen garantie rijden of een andere auto kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:13

-tom-562

Oliesjeik

mitsumark schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 06:06:
[...]

En hoe groot is dat probleem nu in de praktijk?
Ik lees vooralsnog meer motor falen bij Audi en Tesla dan bij BMW.
Een auto (ja, ook een EV), bestaat uit meer dan alleen een motor... Alles er omheen kan ook stuk gaan, en dat is bij BMW zeker niet goedkoop (en de statistieken wijzen uit dat een Japanner/Koreaan toch wel wat betrouwbaarder is op dat gebied :P)

[ Voor 12% gewijzigd door -tom-562 op 03-10-2025 08:52 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ruud
STIMPPYYY schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:51:
[...]

Long shot, je kan een ID7 private leasen voor 532 pm (24 tot 60mnden, maakt niet uit) 10k km… ? Octavia ook vet 👍
T kan raar lopen, van een post van mijn hand dat een ID.7 te groot is en dat private lease maar zonde van het geld is in mijn situatie naar een proefrit in een ID.7 en daarna een gereserveerd productieslot. Dank aan @STIMPPYYY.

Nu nog de velgen kiezen en de aanvraag voor het contract in gang zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ruud schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:40:
[...]

T kan raar lopen, van een post van mijn hand dat een ID.7 te groot is en dat private lease maar zonde van het geld is in mijn situatie naar een proefrit in een ID.7 en daarna een gereserveerd productieslot. Dank aan @STIMPPYYY.

Nu nog de velgen kiezen en de aanvraag voor het contract in gang zetten.
Mooi man. Gave bak en voor het geld rijd je niet goedkoper (afschrijving alleen al gaat richting de 400 p/m of meer).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Van vrijdag tot morgen ben ik een weekendje Zweden aan het doen. En ik heb voor de tijd een Volvo C40 recharge meegekregen. Had ik nog niet in gereden maar het is natuurlijk de xc40 recharge met platgeslagen daklijn. Tot dusver 500km gemixt gereden. En die volvo lijn is gebouwd op snelheid in Zweden.

Want na 500km gemixt 110km/u een stukje, maar hoofdmoot 90km/u afwisselen met 70km/u wegen kom ik volgens de boordcomputer uit op 17.2kWh/100 km. Vooral op het 110km stuk tussen Malmo - Lund zuipt ie als een malle met 25kWh / 100km. Maar ga de snelweg af naar de autoweg en langzamer en je gaat al snel maar 19kWh/100 km. Het is alles behalve een ergonomisch design zoals de Tesla's, BYD, Porsche, Hyundai ioniq.

Ook nog tussentijds bij Kristianstad bij Tesla aan de v4 supercharger gehangen. En ik kon sneller vertrekken dan dat ik mijn kaneelbullar met koffie op had. Dus qua laadsnelheid en curve niks te klagen. Na een dag lang rond gereden te hebben nog bij Ikea aan de lader gezet zodat ik wat avondeten kon fixen. Zo'n volvo rijdt net zoals de Citroën EC4 die ik eerder had lekker comfortabel. Maar net zoals die Citroën is het gewoon een onzuinige drive train en inefficiënt gebouwd model.

Wel leuk om een geprobeerd te hebben naast een midweek op stap met de Polestar 2 LRSM met kerst.
Pagina: 1 ... 370 371 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over elektrische auto's (BEV) en niets anders. Geen alternatieve brandstoffen, geen zin en onzin van elektrisch rijden, geen waterstof of waterstof auto's (FCEV), stikstof geen etc etc.

Voor het openbaar laden, laadpalen, etc. kan je terecht in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 en Thuisladen van je EV deel 2.
Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Ook de milieubelasting van het transport per schip e.d. hoort niet in dit topic thuis. Houd het bij de auto's zelf en laat de randzaken voor wat ze zijn!

De subsidieregeling per 1-7-2020 heeft een eigen topic: Het grote SEPP topic