Inspired schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:48:
[...]
Heb daar verder geen behoefte aan. In de NEN1010 staat dat hij beveiligd moet zijn met een aardlek. Dat is hij in dit geval. Als ik dan vraag waar staat dat er een aparte tweede aardlek in de meterkast moet zitten moet ik ineens naar een ander topic. Reageer dan hier ook niet zo stellig. Nogmaals, zal mij bokkie wokkie zijn. Maar schermen met de NEN1010 is wel makkelijk zo als je het verder niet uit wilt/kunt leggen.
Ik zit hier een beetje in een spagaat. Aan de ene kant kwam deze discussie voort uit het feit dat iemand iets wilt wat volgens de NEN1010 niet mag, daar is op gereageerd door meerderen hier, zelfs met een oplossing van een onderverdeler. En is om uitleg gevraagd, ik probeer verdere duiding te geven.
Maar de kaders van dit topic (zie ook TW) zijn toch wel redelijk duidelijk:
"Er is uiteraard een beetje overlap, maar specifieke vragen of opmerkingen over de inrichting van je meterkast en huisinstallatie horen in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2." als we verder willen discussiëren over dit onderwerp kunnen we dat beter elders doen.
En stellig reageren, de NEN1010 is stellig die op meerdere manieren interpreteren is een hellend vlak. En ja er zitten wel wat hiaten in, maar dit onderwerp is het m.i. wel duidelijk.
Ik gebruik overigens voor dit soort zaken sowieso geen AI. Dus misschien kun je daar iemand anders van beschuldigen. Ga echter ook niet zo maar af op thuisklussers die de NEN1010 een keer gelezen hebben.
Die was ook niet naar jou bedoelt.