Thomqa schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:04:
[...]
Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp, maar heeft Tesla niet als voordeel dat je én bij Tesla Superchargers terecht kan én bij alle overige snelladers? Als het dan druk is, is dat juist in voordeel van Tesla omdat zij een aanvulling hebben op de rest van de snelladers. Dit terwijl de concurrentie het enkel moet hebben van die overige snelladers.
Wellicht is het wel zo dat er een aantal Tesla-rijder die dit niet weten.
Jazeker, absoluut een voordeel!
Het gaat mij om de veel te positieve berichten vanuit mede Tesla rijders. Alleen maar om een leuk beeld te schetsen. En dat iedereen met commentaar zijn mond moet houden...
Je deelt een foto met 1 tesla bij een SuC, de rest leeg. Met als commentaar: "Wat nou vakantiedrukte".
Alleen je deelt die foto zaterdagmiddag, als iedereen al lang en breed voorbij het punt net over de grens met Duitsland voorbij is!
En dat is wat mij irriteert... Je doet net alsof er geen enkel probleem is en iedereen die bang is voor drukte gek is.
Het punt is dat dit een simpele voorjaarsvakantie is, het merendeel van Nederland blijft thuis, daarnaast is enkel het noorden nog maar met vakantie. Aankomend weekend komen midden en zuid pas...
Het is absoluut niet representatief voor de mei of zelfs zomervakantie.
De realiteit:
Collega zit nu in Oostenrijk en is er zonder wachtrijen gekomen, maar het was wel druk. Laden ging met 60-70Kw, nergens hoger dan 77Kw gehaald met de LR.
Is dat erg? Nee, maar waarom dan net doen alsof er geen drukte is?
De realiteit:
Op Tesla forum lees je diverse mensen die in Milaan tijdens de zomer een kwartier tot 20 minuten moesten wachten. Dit kan wel een groter probleem worden, omdat er dit jaar minimaal 30.000 models 3's bij zijn gekomen!
bottom line schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:55:
[...]
Is niet naar jou gericht hoor

Eerder die Duitser die weer eens views probeert te generen door iets 'schokkend' te laten zien, waardoor trollen en sceptici weer kunnen zeggen over EV rijden: zie je wel! Met een EV geraak je nergens! Kijk maar naar dit filmpje
Volgens mij is de Ioniq de meest zuinige EV die er bestaat. Weet niet welke bron je heeft verteld dat een M3 zuiniger is als een Ioniq, maar (uit mijn hoofd herinner ik me) verschillende tests van Bjorn en die autorace een tijdje terug, toen stond Ioniq nog als winnaar.
Alleen vind ik dat er weinig spannends is aan een Ioniq, dus die heb ik zelfs nooit in mijn kooplijstje geschreven.
Of je moet naar de kleinste klasse gaan zoals een E-UP.
Dat was Elon Musk op Twitter

evtje schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:42:
Ik wil niets af doen aan model 3. Ik kijk er zelf ook naar. Alleen zie je soms dingen dat ik denk ummmm. Als ze zeggen dat hij zuinig is en ook zuiniger kan zijn dat de ioniq. Nu rij ik een ioniq die ik in zomer 235 op de gom heb en in winter 185 km met een 28kWh batterij. Nu heeft de M3 sr+ 50kWh batterij. Voor mijn gevoel moest hij veel verder komen . Vandaar dat ik een beetje schrok toen hij achter een vrachtwagen ging rijden om toch de 250km te halen. Ook vindt ik de sluimer verbuik een nadeel van M3 tegeover de ioniq. Als die uit staat verbruikt hij niets. Kijk ik wil niemand tegen zijn been schoppen of trollen. Ik ben zelf aan het kijken zal ik over stappen naar M3 of niet. Er zijn voordelen maar ook nadelen. Maar omdat er hier over gesproken wordt dacht ik laat ik eens een filmpje delen. Maar het lijkt niet goed zijn aangekomen bij sommige hier. Sorry ja . Ik ben niet tegen Tesla.
Het is een fijne auto, maar verbruikt een stuk meer dan je zou verwachten. Maar alsnog meer dan prima... Ik kom overal.
Is het aan te raden om een extra meter aan de kant van de meterkast te plaatsen?
Ik ga een laadpaal plaatsen op 2 meter van mijn meterkast. Ik krijg pas betaald voor iedere kWh vanaf het laadpunt, al het verlies ervoor is voor mijn rekening...
Naafkap schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:20:
Weet je wat ik kotsbeu ben? Dat oneindig de hemel in prijzen van een tesla. Ja, het is knap wat tesla neerzet en ja op het gebied van accu's en elektrisch rijden zijn ze goed bezig, maar je moet ook kunnen erkennen dat ze op het gebied van service, bouwkwaliteit en afwerking gewoon nog niet op het niveau zijn als de gevestigde autobouwers. Ook totaal niet vreemd. Wat denk je dat de gevestigde autobouwers gedaan hebben de afgelopen decennia aan innovatie als het gaat om efficiënt kwalitatief goede auto's bouwen? Het is misplaatst om te denken dat een nieuwkomer als tesla dat meteen onder de knie heeft.
Kortom, prima dat je enthousiast bent over tesla, ze doen knappe dingen, maar blijf kritisch en reëel als je nog serieus genomen wil worden.
Ik merk bij mijzelf dat ik tegen het louter positieve geluid, wat aversie ontwikkel. Vooral omdat het niet zo blijkt te zijn sinds ik hem zelf rijd
Nog steeds blij met de auto, maar vanwaar de drang het veel beter voor te doen dan het is?
Lijkt wel een soort van compensatie drang...