Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:24:
[...]
Natuurlijk, allereerst moet ik zeggen dat Jaguar het heel goed heeft geprobeerd met de i-Pace en daarvoor verdienen ze absoluut wel een pluim.
Echter het ontbreken van Fase 3 laden,
het ontbreken van OTA,
de range is het gewoon een totaal ander segment. Ook de 0-100 is natuurlijk niet te vergelijken. Ook Autopilot en het grote scherm is natuurlijk heerlijk. Ik weet niet of je kinderen hebt, maar die zullen verslaafd zijn aan het spelen van games tijdens laden.
Natuurlijk, is een Tesla S/X niet perfect en zijn er nog dingen te verbeteren bij Tesla, maar nu de drukte voorbij is met het afleveren zal je zien dat de service ook verbeteren.
Begin April staat ook een interior refresh gepland van de S/X heb ik gehoord uit betrouwbare bron, dus grote kans dat eind Q1 van 2020 heel wat mooie deals op de S/X komen.
Uiteindelijk is het je eigen geld natuurlijk, maar in het segment van de i-Pace is de S/X de betere auto op alle punten. Behalve misschien de red-carpet behandeling bij de dealer.

Ik kan mij nog de range test van Björn herinneren. Tot 80 km per uur was de ipace efficiënter dan de X, daarboven de x.
Maar onderaan de streep scheelde het weinig.
Het is iets wat heel erg onderbelicht is, maar als je Tesla rijdt, mag je geen enkel negatief iets meer noemen over range! Je wordt afgebrand als je meldt dat je maar 200km met een LR kunt rijden door veel stil te staan. Tesla verbruikt veel bij stilstaan.
Maar ook doordat tot 100% laden wordt afgeraden, doe je standaard op 90% toch weer een stuk minder op je accu lading. Laatst op 75% moest ik 200km rijden, 100 heen, 100 terug. Met regen en wind kwam ik niet thuis zonder snellaad sessie.
Op dat moment ben ik erg blij met de superchargers van Tesla en eigenlijk is dat mijn persoonlijk enige afweging om weer voor tesla te kiezen als ik EV wil blijven rijden. Voor mij is het nu wel duidelijk, binnen de huidige laad mogelijkheden: Tesla of weer een ICE. Gemeente werkt niet mee aan meer laadpalen, ik mag geen kabels over de stoep laten lopen...
Wat mij een beetje tegen is gaan staan, is het merk, service, mede tesla rijders die alles de hemel in prijzen, problemen bij Tesla bagatelliseren, maar andere merken neerhalen, het is een apart slag volk
Ik zat op een Facebook groep te lezen laatst over vakantie laad ervaring. Deelt iemand een foto van één tesla bij een supercharger, met als onderschrift “wat nou laaddrukte” of zoiets. Bleek dat die ver na de spits genomen was... Er stond een mooie reactie onder, dit is hetzelfde als om 23:00 uur een foto van de snelweg nemen en beweren dat er geen files meer voorkomen in Nederland. Iedereen praat elkaar naar de mond als het om Tesla gaat. Soms is het een beetje eng
Praktijk is nu gewoon dat het veel drukker wordt. Dat nu alleen het noorden vrij heeft (midden een zuid volgende week) en dat daarbij maar een zeer beperkt deel van de bevolking op verre vakantie gaat nu, lijken we weleens te vergeten.
Praktijk: vorig jaar had je in de zomer al bepaalde punten waar file ontstond bij superchargers. Alle extra models 3’s maakt dat erger, kan niet anders.
Collega is nu naar de wintersport en heeft nergens boven de 70Kw geladen, maar zat vaker rond de 60Kw dan daarboven.
Dat is realistisch!