Gisteren heb ik mijn e-tron in ontvangst mogen nemen. Veel heb ik er nog niet mee gereden (en veel zal ik de komende weken niet veel rijden), maar genoeg voor een eerste indruk. Het is een typische Audi: overal oog voor detail, zowel in de afwerking als in de bediening.
Rijden doet hij uitstekend, verkeersdrempels worden bijna volledig weggefilterd. Optrekken is natuurlijk zeer snedig, maar net wat minder direct dan een model S (voor zover ik mij die testrit van 1,5 jaar geleden nog herinner). Immens stil vind ik hem niet, maar dat vond ik bij die model S ook niet. Uiteraard is hij een pak stiller dan een ICE wagen.
Wat bereik betreft kan ik nog niet veel vertellen, behalve dat dat even rap naar beneden lijkt te gaan dan de rechtervoet

. Ik verwacht daar niet veel meer dan 300-350km in ideale omstandigheden.
Laden doe ik voorlopig met de bijgeleverde granny charger, waar ook een 3-fase kabel bij zit om met 11 kW te kunnen laden (niet meer zo granny dus). Om 1 of andere reden ging die vandaag maar aan 3,5 kW (gisteren sneller), maar ik ga even proberen of dat werkbaar is. Anders komt er nog een laadpunt in de garage.