Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geloof ik dat? Ja. Gaat het er vandaag nog zo aan toe? Geen idee. Maar dat er druk wordt gezet, zeker op het einde van een kwartaal is al langer duidelijk. Het zou mij persoonlijk dan ook niet verbazen mochten we op termijn wagens uit de Chinese fabriek krijgen in Europa.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
PeterZ(on) schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:59:
[...]

Is dat niet een beetje naar de bekende weg vragen. :) Je stofzuiger of poetsmachine aansluiten, de elektrische grill omdat in het bos open vuur verboden is.............................................................. Lijkt mij toch handig.
of je nespresso..... maar werkt allemaal niet in de e-niro (is maar 200w of zo), sono is kw's, daar kun je wat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:25
TucanoItaly schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:08:
[...]

Dat is de luxe versie, dus prijzig, maar inderdaad direct leverbaar. Dank voor de tip!

[...]

[...]

[...]

[...]

Nadeel van de Leaf vind ik CHAdeMO, en Rapidgate. Maar daarbuiten is hij goed geschikt.

Use case is dat ik moet gebruikmaken van openbare paaltjes, en bij de klant is er wel een laadpaal maar niet op loopafstand. Maar ja, ik hoef maar 2-3x per week naar de klant. En er staat een mooi deelauto'tje in de straat. Maar ik kijk af en toe of het niet goedkoper is om zelf een auto te kopen.

Dank voor de tips iedereen!
Misschien zit hier https://www.leaseplandire...orteren=naam&richting=asc iets voor je bij.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-07 18:32
Z___Z schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:19:
[...]

Nee hoor, ik wens Sion alle succes, maar ik bekijk het vanuit een realistisch perspectief van de modale medemens. Een product kan niet overleven op een klein aantal fans.

Een Dacia Duster is ook veel goedkoper dan een VW Golf. Toch wordt de Duster nauwelijks verkocht in Nederland. Dan heeft Dacia nog een groot concern achter zich en een redelijk grote marketingapparaat. Ik hoop dat ik ongelijk heb over de Sion, maar ik zie ze niet zo snel meer slagen.
Ik ben het met tegenzin met je eens. De Sion is een auto voor Tweakers, praktisch en rationeel. Voor de mensen die goed nadenken over hun auto en zijn weinig aantrekken van de meningen van anderen over triviale zaken. Zoals het uiterlijk van een auto; wat zijn we in NL toch een schijterig en onzeker volkje geworden, het moet vooral HEEL gewoontjes allemaal.

Maar Ingrid en Henk? Die willen iets dat er heel conventioneel uit ziet, waar niemand iets negatiefs van vindt, van een vertrouwd merk. En marketing is onvoorstelbaar machtig, dankzij de marketing is 99% van de medemensen (en misschien driekwart van de Tweakers) er nog altijd van overtuigd dat Duitsers zeer betrouwbare auto's maken.

Misschien dat de elektrische auto de Duitsers gaat dwingen om weer echt goede auto's te maken (zoals in de jaren 80, 90), aangezien er mechanisch gezien niet zo bijster veel aan kapot kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
daemonix schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:18:
[...]

Je ziet dat financiele analyses vaak niet goed worden gedaan, TCO van een elektrische auto is toch echt beter (in ons geval Ioniq tegen luxe Fiesta in private lease).

Echter heeft niet iedereen in Nederland zo maar 35.000 euro liggen voor aanschaf van een nieuwe auto, in Belgie zal dat anders zijn ;P
Nee dat is niet anders en ik verwacht ook niet dat iedereen stande pede overschakelt naar een EV.
Maar er zijn genoeg ICE rijders met een auto van +35.000 €. Die schakelen ook niet ineens over.
Bovendien is België zowat de EU kampioen in lease (salaris)wagens. Liefst een paar 100.000 dan nog.
Daar is een EV (door de fiscale voordelen) wel al beschikbaar voor een groot publiek. Bovendien heeft de overheid daarbij , indien ze zou willen, een uitstekende incentive in handen om EV versneld door te drukken. Schaf alle fiscale voordelen af voor ICE en handhaaf (of verhoog) de voordelen voor EV. Gezien het specifieke karakter van de bedrijfsleasemarkt zou je zo kunnen bekomen dat op een termijn van 4-5 jaar er plots massaal veel EV's bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
looyenss schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:54:
[...]

Wat moet je met 230 (niet 220...) in een wereld waar alles op DC werkt :) had liever USB-c poorten gezien tot 20v
Het is geen "of" verhaal (toch niet bij de e-Niro) maar een "en" verhaal. Zit zowel 230V stekker in maar nog veel meer (voor- en achteraan) USB pluggen. Iedereen blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
prettig schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:10:
[...]

of je nespresso..... maar werkt allemaal niet in de e-niro (is maar 200w of zo), sono is kw's, daar kun je wat mee.
Nee, met de Sono kan je voorlopig niks. Is een "godot" project, voorlopig nog geen realiteit. Hopelijk komt ie er (hoe meer EV's hoe meer vreugd) maar voorlopig zal je het toch o.a. met de e-Niro en zijn companen moeten doen. O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-06 10:18
Gisteren heb ik mijn e-tron in ontvangst mogen nemen. Veel heb ik er nog niet mee gereden (en veel zal ik de komende weken niet veel rijden), maar genoeg voor een eerste indruk. Het is een typische Audi: overal oog voor detail, zowel in de afwerking als in de bediening.
Rijden doet hij uitstekend, verkeersdrempels worden bijna volledig weggefilterd. Optrekken is natuurlijk zeer snedig, maar net wat minder direct dan een model S (voor zover ik mij die testrit van 1,5 jaar geleden nog herinner). Immens stil vind ik hem niet, maar dat vond ik bij die model S ook niet. Uiteraard is hij een pak stiller dan een ICE wagen.
Wat bereik betreft kan ik nog niet veel vertellen, behalve dat dat even rap naar beneden lijkt te gaan dan de rechtervoet :p . Ik verwacht daar niet veel meer dan 300-350km in ideale omstandigheden.

Laden doe ik voorlopig met de bijgeleverde granny charger, waar ook een 3-fase kabel bij zit om met 11 kW te kunnen laden (niet meer zo granny dus). Om 1 of andere reden ging die vandaag maar aan 3,5 kW (gisteren sneller), maar ik ga even proberen of dat werkbaar is. Anders komt er nog een laadpunt in de garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieken Taffert
Giesber schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:29:
Gisteren heb ik mijn e-tron in ontvangst mogen nemen.
Is ie echt van jou, of van de leasemij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:05

3_s

Dieken Taffert schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:32:
[...]

Maakt dat uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
Dieken Taffert schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:32:
[...]

Ik ben gewoon vooruitstrevend: hij is van de leasemaatschappij met optie tot aankoop over 4 jaar.
Natuurlijk maakt dat uit! Dat maakt dat mensen zoals Dieken Taffert denken te kunnen weten of er een snob, een wannabee snob of een niet-snob achter het toetsenbord zit.

Voor de bestuurder zelf maakt dat uiteraard niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dieken Taffert schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:32:
[...]

Ik ben het met tegenzin met je eens. De Sion is een auto voor Tweakers, praktisch en rationeel. Voor de mensen die goed nadenken over hun auto en zijn weinig aantrekken van de meningen van anderen over triviale zaken. Zoals het uiterlijk van een auto; wat zijn we in NL toch een schijterig en onzeker volkje geworden, het moet vooral HEEL gewoontjes allemaal.
Haha ok, noem anders eens een hypermodern volkje? Nederland is echt niet super geweldig en het beste in alles maar de Nederlandse volksaard schijterig en onzeker noemen, tja dan zou ik toch iets beter om me heen kijken als je een keer in het buitenland bent. En dan niet alleen in een culturele hotspot.
Maar Ingrid en Henk? Die willen iets dat er heel conventioneel uit ziet, waar niemand iets negatiefs van vindt, van een vertrouwd merk. En marketing is onvoorstelbaar machtig, dankzij de marketing is 99% van de medemensen (en misschien driekwart van de Tweakers) er nog altijd van overtuigd dat Duitsers zeer betrouwbare auto's maken.

Misschien dat de elektrische auto de Duitsers gaat dwingen om weer echt goede auto's te maken (zoals in de jaren 80, 90), aangezien er mechanisch gezien niet zo bijster veel aan kapot kan.
Oh geen zorgen, dat is by design en de electronica wil ook nog wel eens rampzalig zijn.

Voor de rest simpele troep als berekende beugeltjes in je raammmechaniek heb je ook in een EV dus rotzooi zullen ze keurig netjes blijven maken. Distributiekettingen van chocola en dropveters als zuigerveren zit er inderdaad niet meer in nee.

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 18-07-2019 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Gefeliciteerd!

Toch vraag ik me iets af, waarom heb je niet voor een Tesla Model S of X gekozen? Een auto kiezen is natuurlijk veel emotie, maar het enige pluspunt van de Audi is de afwerking. Dat vind ik oprecht jammer, omdat Audi hele mooie auto's in het verleden heeft gemaakt. Maar met de étron hebben ze gewoon de plank misgeslagen (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Heb je het draadje 'Service ervaringen' op het Tesla motor club forum wel eens gevolgd? Tesla heeft prachtige auto's maar de service is beneden alle peil tegenwoordig. Je kunt zelfs de vraag stellen: 'Welke service?'.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieken Taffert
Niet in de zin dat iedereen vooral het vervoer moet kiezen waar hij of zij zich prettig bij voelt. Wel als je een lease-auto "mijn auto" noemt, want dat is het niet. En dan is dit wel het Tweakers forum, waar feitelijke onjuistheden worden benoemd.

Daarnaast is het gewoon interessant om te weten of iemand een EV loopt of least, omdat particulieren op dit moment nog heel weinig EVs kopen. Ik denk dus dat het goed is om daar eerlijk en transparant over te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:57
daemonix schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:31:
Heb je het draadje 'Service ervaringen' op het Tesla motor club forum wel eens gevolgd? Tesla heeft prachtige auto's maar de service is beneden alle peil tegenwoordig. Je kunt zelfs de vraag stellen: 'Welke service?'.
Ik wil de slechte service ervaringen niet bagatelliseren, maar er zijn ook positieve geluiden. Het is bij Tesla Service echt niet alleen maar kommer en kwel.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:24
[verwijderd]

[ Voor 150% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
Anoniem: 455473 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 02:21:
[...]

Gefeliciteerd!

Toch vraag ik me iets af, waarom heb je niet voor een Tesla Model S of X gekozen? Een auto kiezen is natuurlijk veel emotie, maar het enige pluspunt van de Audi is de afwerking. Dat vind ik oprecht jammer, omdat Audi hele mooie auto's in het verleden heeft gemaakt. Maar met de étron hebben ze gewoon de plank misgeslagen (helaas)
De voornaamste reden: omdat er Tesla's rondrijden zoals die van PWM. Ik kijk al jaren naar de betrouwbaarheidscijfers van verschillende auto's. En vooral die van Tesla, omdat hun model S inderdaad heel interessant is. Maar Tesla bengelt al jaren onderaan. En dat kan wel eens een probleem zijn voor de restwaarde (die is voor mij van belang), tenminste als je juist zo'n "maandagochtendmodel" hebt. Daar zit je al met een risico.

Als je dat combineert met de belabberde service (dat moet ik niet uitleggen vermoed ik), dan zit je dus met een vervelende combinatie. In de meeste gevallen zal er niet zoveel aan de hand zijn, maar als je juist zo'n slecht geval hebt (en die kans is statistisch gezien dus veel groter dan bij andere merken) dan heb je jaren miserie. En met de model 3 die pas gelanceerd is was er nog het risico dat er bij serieuze problemen een overrompeling in de Tesla service centers ging zijn, maar dat is achteraf gezien wel goed gekomen gelukkig.

Als je bij Audi een slechte wagen hebt (wat evengoed kan), dan kan je er tenminste van uit gaan dat ze proberen op te lossen op een degelijke en zo snel mogelijke manier.

Het risico zit er nog in omdat een nieuw model met een hoop nieuwe technologie is voor Audi, maar de mensen van de fabriek hebben het eigenlijk al duidelijk gemaakt dat de e-tron zoveel getest is dat ze niets aan het toeval willen overlaten. Het model is veel te belangrijk voor Audi dat ze het niet kunnen veroorloven om er serieuze problemen mee te hebben.

Ik besef dat er misschien wel 1 of 2 terugroepacties kunnen komen omdat het allemaal nieuw is, maar als dat degelijk wordt afgehandeld is dat geen ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-07 19:08

Hachy

Laadpas Nerd

Schaamteloze zelf-quote. Newmotion laat je keihard 34 cent per kWh betalen op de 18 en 29-cent Allego laadpalen in de provincie.

Hachy in "[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen"

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
Hachy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:51:
Schaamteloze zelf-quote. Newmotion laat je keihard 34 cent per kWh betalen op de 18 en 29-cent Allego laadpalen in de provincie.

Hachy in "[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen"
Dus?

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
RichieB schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:04:
[...]

Ik wil de slechte service ervaringen niet bagatelliseren, maar er zijn ook positieve geluiden. Het is bij Tesla Service echt niet alleen maar kommer en kwel.
Het is niet alleen de service, lees de rest van het forum maar eens. Het gaat ook niet om een handjevol mensen. Bijvoorbeeld:
https://teslamotorsclub.c...stvorming-model-3.159895/

Dat is wel heel serieus bij zo'n nieuwe auto.

De S en X zullen daar veel minder last van hebben (aluminium), maar daarbij moet je opletten bij contact van staal op dat aluminium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 385594

IvoB2 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:18:
Schaf alle fiscale voordelen af voor ICE en handhaaf (of verhoog) de voordelen voor EV. Gezien het specifieke karakter van de bedrijfsleasemarkt zou je zo kunnen bekomen dat op een termijn van 4-5 jaar er plots massaal veel EV's bijkomen.
Waarom toch altijd "afstrafmaatregelen"? Zorg gewoon dat een EV interessant is en doe dat niet door mensen te bestraffen die niet aan een EV toe zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Dus ze steken 18 cent per kWh in hun zak die eigenlijk voor jou bedoeld zijn als collectief inkoop voordeel via provinciale aanbestedingen.

Bovendien zijn ze er niet transparant over, ze zeggen dat de CPO het basistarief bepaalt; maar dat is alleen zo als het hun uitkomt.

[ Voor 19% gewijzigd door Hachy op 18-07-2019 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Anoniem: 385594 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:42:
[...]

Waarom toch altijd "afstrafmaatregelen"? Zorg gewoon dat een EV interessant is en doe dat niet door mensen te bestraffen die niet aan een EV toe zijn.
Afstraffen? De salariswagen is een beloningssysteem en het is de taak van de overheid om, uit oogpunt van algemeen belang, een beleid op termijn uit te zetten. Niet om individuele belangen op korte termijn te vrijwaren.
Niemand is verplicht een salariswagen of bedrijfswagen met fiscale steun te aanvaarden. Indien wel mag er wel iets tegenover staan ook.
Als je in plaats van een ICE een EV krijgt aangeboden met minimale VAA (bijtelling), maximale opties, normaliter ver boven het ICE budget, inclusief een onbeperkte laadpas en een gratis laadpaal thuis (waarvan de kWh vergoeding 25% hoger ligt dan je zelf moet betalen voor afname) niet voldoende is om de gebruiker te overtuigen (want die paar keer per jaar dat je perse met de auto naar het zuiden wilt, notabene met een bedrijfswagen, geeft de doorslag om voor ICE te bliijven kiezen, dan mag er wel wat doortastender opgetreden worden.

Moest er heden geen enkele fiscale stimulans zijn voor EV of isolatienormen en je liet het afhangen tot de "mensen er aan toe zijn" kan je nog heel lang wachten. Zelfs met significante voordelen blijken de meeste mensen er nog steeds niet aan toe te zijn. Spijtig, maar dat is nu eenmmaal de realiteit van het individualistisch denken. Als een individu van nature uitging van het algemeen was er niet eens een overheid nodig geweest.

[ Voor 27% gewijzigd door IvoB2 op 18-07-2019 11:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Giesber schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:30:
[...]

Als je bij Audi een slechte wagen hebt (wat evengoed kan), dan kan je er tenminste van uit gaan dat ze proberen op te lossen op een degelijke en zo snel mogelijke manier.
Ik moest oprecht lachen :D Je hebt schijnbaar weinig ervaring met PON op dit vlak ? :'(

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@IvoB2 Niet het Belgische systeem met het Nederlandse verwarren. Ja, in Nederland zijn er mensen die een auto als onderdeel van het salaris krijgen, maar ook mensen waarvoor het voor de werkgever stukken goedkoper is als ze een auto van de zaak rijden. Lang geleden, na een opmerking van een collega de opmerking gehad: 'Je mag blij zijn met een auto van de zaak, prive had je nooit zo'n (Peugeot 405) kunnen rijden.' Na voorrekenen dat ik met de prive kilometers een dikke mercedes kon gaan rijden nooit meer iets daarover gehoord (50.000 km zakelijk prive leverde een heel best bedrag per jaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
daemonix schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:42:
[...]
Het is niet alleen de service, lees de rest van het forum maar eens.
Ik ben dagelijks op dat forum te vinden.
Het gaat ook niet om een handjevol mensen. Bijvoorbeeld:
https://teslamotorsclub.c...stvorming-model-3.159895/
Dat is een n=1 probleem. Ik heb even gegoogled. Nu is het n=2. Vervelend voor die 2 mensen die er last van hebben maar kom op zeg, je kan van elk model van elk merk problemen vinden op internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
revolution-nl schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:43:
[...]

Ik moest oprecht lachen :D Je hebt schijnbaar weinig ervaring met PON op dit vlak ? :'(
Ik heb geen ervaring met PON nee, enkel maar met D'Ieteren ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
RichieB schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:06:
[...]

Ik ben dagelijks op dat forum te vinden.

[...]

Dat is een n=1 probleem. Ik heb even gegoogled. Nu is het n=2. Vervelend voor die 2 mensen die er last van hebben maar kom op zeg, je kan van elk model van elk merk problemen vinden op internet.
Je maakt je geen zorgen om de kwaliteit van het staal? Dit is nog erger dan de roemruchte Alfa 33 die al in de folder aan het roesten was. Wie garandeert dat de rest van de Models 3 hier geen last van heeft of krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 13:11
Giesber schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:23:
[...]

Ik heb geen ervaring met PON nee, enkel maar met D'Ieteren ;) .
Nou een Seat 1 maand buiten de garantie waar een schakelvork van los gaat en 72000 KM gereden had toen.
Helaas geen coulantie want die loopt maar tot 70.000 KM.
Ehh het is een diesel en die kocht je toen als je veel reed (nog steeds neem ik aan) dus hij is 2 jaar en 1 maand oud en dan is het je eigen probleem.
Rekening was 1200 euro (onderdeel 70 a 80 euro, rest uurloon)

Dat is Pon ook.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Conformiteit gaat verder dan garantie. Had je dit kunnen verwachten na 72.000 km. Nee dus. Jammer voor Pon, de moeite van een rechtzaak waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 00:51
daemonix schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:31:
Conformiteit gaat verder dan garantie. Had je dit kunnen verwachten na 72.000 km. Nee dus. Jammer voor Pon, de moeite van een rechtzaak waard.
Zeker waar dit, maar je moet wel de centjes en de lange adem hebben om het tegen PON op te nemen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Ninjetsu NL schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:39:
[...]

Zeker waar dit, maar je moet wel de centjes en de lange adem hebben om het tegen PON op te nemen. :/
Rechtsbijstand zou dit gewoon moeten dekken als je voor consumentenaankopen bent verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je uitleg. De laatste modellen van de X en S zijn heel erg betrouwbaar. Ook is het service niveau bij heel veel SC's wel goed. Alleen in Amsterdam en in mindere mate Rotterdam spelen er problemen.

Dit laat maar weer goed zien waarom de FUD tegen Tesla echt invloed heeft op de verkopen.

Jammer! Toch hoop ik dat je erg blij bent met je E-Tron, ik gun iedereen om een mooie elektrische auto te rijden. Nu mis je wel de scheet functie op een auto :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 385594 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:42:
[...]

Omdat ICE gigantisch veel schade aanbrengt aan ons milieu en onze gezondheid.

/sorry dubbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 13:11
daemonix schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:31:
Rechtsbijstand verzekering zag er geen zaak in

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
jacovn schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:35:
[...]

Rechtsbijstand verzekering zag er geen zaak in
Nee, rechtsbijstand wilde niet dat het hun geld kostte. De zaak winnen ze wel, alleen de vergoeding die ze er voor krijgen is te laag om hun kosten te dekken.

[Cynisch]
Verzekeringen zijn er niet om uit te betalen...
[/Cynisch]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 455473 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:22:
[...]

/sorry dubbel
Tjonge, jonge, jonge. Ik lig daar echt van wakker. Oftewel, overdrijven is ook een kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Anoniem: 455473 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:22:
[...]

/sorry dubbel
En de productie van een EV niet? En het mijnen van Cobalt. lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:26
midego schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:45:
[...]
We zullen maar niet beginnen over de schade die er wordt veroorzaakt bij het oppompen van olie.
Zoiets als dat van Deepwater Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

midego schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:45:
[...]
Niet weer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• midego
De hele discussie is totaal irrelevant in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385594 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:42:
[...]

Tjonge, jonge, jonge. Ik lig daar echt van wakker. Oftewel, overdrijven is ook een kunst.
Nou ja, veel mensen liggen er inderdaad niet meer van wakker omdat ze dood zijn. Ben je vergeten dat dieselgate 20.000 extra doden op zijn rekest heeft?

Hoe vinden we het normaal dat voertuigen die ervoor zorgen dat als je die in een afgesloten garage laat lopen je zeer snel dood laten gaan.

Ik weet dat de baby-boomers heel weinig met het milieu op hebben, dat hebben we de afgelopen decennia wel gezien. Maar de generatie Y en Z willen wel graag een gezonde aardbol.

Maar deze discussie is niet heel geschikt voor dit topic, dat ben ik met hierboven eens. Laten we het hebben over de positieve ontwikkelingen die elektrische auto's hebben op onze maatschappij, en hoe veel lol we er van kunnen hebben.

ps: kobalt is een non-issue en zwaar overdreven door de FUD van big-oil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

@Anoniem: 455473

Zoals ik al zei: jij hebt echt van overdrijving een kunst gemaakt.

"Maar deze discussie is niet heel geschikt voor dit topic"

Gelukkig ben je daar zelf al achter gekomen.

"ps: kobalt is een non-issue en zwaar overdreven door de FUD van big-oil."

Rub it in, rub it in.

PS: overdrijven maakt je argumenten niet beter, integendeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik overdrijf niet, dit is een feit. Kijk naar Irak, Iran, de Koerden alleen al. Allemaal door olie.

Doden en heel veel zieken door uitlaatgassen in steden? Ook een feit.

Mensen die mentale problemen krijgen door geluidsoverlast van motoren? Ook een feit.

Met alle respect, jij vroeg waarom ICE zwaarder zou moeten belast, ik geef daar antwoord op.

Over een paar decennia kijken wel allemaal terug en denken we; waarom hebben we onszelf ooit laten vergassen!?

De reden dat Musk met Tesla is begonnen is puur omdat hij een beter maatschappij wilde. Ik ben blij dat hij dat heeft gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ontopic.

ICE zwaarder belasten wil liever niemand maar is toch noodzakelijk omdat álle maatregelen ter EV promotie van de mobiliteitstafel geen geld mogen kosten. Dus het kabinet wil wél veranderen maar dan het liefst kosteloos. Dus dan maar de diesel en benzine accijns een centje omhoog, daar kan je best een boel mee financieren. En dan niet naar de EV rijders wijzen, dat het kabinet geen centjes overheeft voor een schonere lucht / planeet is niet onze schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hachy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:55:
, dat het kabinet geen centjes overheeft voor een schonere lucht / planeet is niet onze schuld.
Laatste keer dat ik keer woonde ik nog in een democratie. Er zijn nou eenmaal veel mensen die dit vinden (FvD achterban). Tweakers is niet echt bepaald een afspiegeling van de Nederlandse samenleving.

Uiteraard heeft de media en lobby’s ook een grote impact op de gedachte van de massa en simpel gezegd is er geen marge op elektrische auto’s om de massa te beïnvloeden, daarvoor moeten we het doen met saaie, ingewikkelde en op waarheid gebaseerde onderzoeken. Bah, dat is toch niets voor de gemiddelde Nederlander of snelle journalist?

Edit:
Daarnaast moet inmiddels toch wel duidelijk zijn dat schandalen (diesel, Facebook en Panamapapers) maar van korte duur zijn. Het lijkt alsof wanneer iets gemak brengt dan zijn wij (als mens) daar alles voor op te offeren, ook onze leefomgeving.

[ Voor 14% gewijzigd door Deveon op 18-07-2019 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

"De uitstoot van broeikasgassen moet eind 2020 met tenminste 25 procent verminderd worden ten opzichte van 1990. Dat heeft het gerechtshof Den Haag op dinsdag 9 oktober 2018 geoordeeld in een procedure van Urgenda tegen de Nederlandse Staat." bron

En precies dat is wat het kabinet weigert. Volgens mij heeft dat weinig te maken met de partij waar je op hebt gestemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik denk, dat zelfs als ze hun best zouden doen, dat die vermindering nog niet lukt, laat staan met het volkomen visieloze beleid wat ze nu hanteren.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Hachy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:42:
"De uitstoot van broeikasgassen moet eind 2020 met tenminste 25 procent verminderd worden ten opzichte van 1990. Dat heeft het gerechtshof Den Haag op dinsdag 9 oktober 2018 geoordeeld in een procedure van Urgenda tegen de Nederlandse Staat." bron

En precies dat is wat het kabinet weigert. Volgens mij heeft dat weinig te maken met de partij waar je op hebt gestemd.
En waarom denk je dat ze dat weigeren als de bevolking zo graag wil dat we wel duurzaam bezig willen zijn? De meeste die ik spreek zijn klimaatmoe. Ik denk serieus hoe meer je erin verdiept hoe groter het probleem wordt. En wij Tweakers pluizen alles tot in de details uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
daemonix schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:25:
[...]

Je maakt je geen zorgen om de kwaliteit van het staal? Dit is nog erger dan de roemruchte Alfa 33 die al in de folder aan het roesten was. Wie garandeert dat de rest van de Models 3 hier geen last van heeft of krijgt?
Ik maak me daar inderdaad geen zorgen over. Jij ziet onzichtbare spoken die er niet zijn. :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Deveon schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:10:
[...]

En waarom denk je dat ze dat weigeren als de bevolking zo graag wil dat we wel duurzaam bezig willen zijn? De meeste die ik spreek zijn klimaatmoe. Ik denk serieus hoe meer je erin verdiept hoe groter het probleem wordt. En wij Tweakers pluizen alles tot in de details uit..
Omdat ze bang zijn voor verminderend draagvlak. Maar regeren is vooruit zien, niet doen wat het meeste draagvlak heeft. Impopulaire keuzes maken en lef tonen hoort daar ook bij. En dan jaren later concluderen dat de politiek dit toch goed inzag.

EV is een perfect voorbeeld hiervan. Als overheden niets hadden gedaan dan was er nog steeds geen enkele autofabrikant met EV bezig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:De discussie over de milieubelasting van productie van elektrische auto's is een prima discussiepunt, maar niet in dit topic. Dit topic is om te praten over de verschillende elektrische auto's op de markt, die in het verleden geleverd zijn of in de toekomst op de markt komen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:06
Als het aan de VVD ligt, dan gaat de nieuwe bijtellingsregeling ook gelden voor bestaande leaseauto’s

https://youtu.be/7ydIqcqYPYc

Je zou er bijna VVD van gaan stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-05 09:39
want onbetrouwbaarheid en schandalen zijn kwaliteiten die je zoek in een partij?

een verhoging van allerlei kosten omtrent een EV steun ik, maar niet door tijdens het spel de spelregels aan te passen. Dan hadden ze in den haag maar beter moeten nadenken over de impact van hun beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

fisherman schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:44:
Als het aan de VVD ligt, dan gaat de nieuwe bijtellingsregeling ook gelden voor bestaande leaseauto’s

Dat mag dan onrechtvaardig voelen maar is eigenlijk wel logisch.

Als (bijv.) de MRB wordt verhoogd dan moeten (nu) particulieren per direct de verhoging betalen maar leaserijders niet. Daarnaast is er weinig verschil tussen een belasting als (bijv.) BTW en Bijtelling. Als de BTW hoger wordt dan worden ook direct de kosten van het contract verhoogd.

Het is niet meer dan billijk dat de (absurd) voordelige aanpak van leaserijders wordt bijgesteld!

En wat betreft "regels niet veranderen tijdens het spel" dat is al vele jaren schering en inslag. Meest extreme voorbeeld is wel de afschaffing van het Referendum geweest. Maar het is al vaker gebeurt dat belastingen zelfs met terugwerkende kracht in werking traden.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 385594 op 19-07-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fisherman schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:44:

Waar maak je uit op dat de VVD de bijtelling wil aan passen voor bestaande auto's?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat wordt letterlijk gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nee.. Klaver reageert alsof dat zo is, maar het gaat om die 8% bijtelling voor auto's geleverd in 2020. Denk dat ie bedoelde dat het niet fair is voor diegenen die nu hebben besteld en dan pas in 2020 geleverd krijgen, terwijl ze er vanuit mochten gaan dat Autobrief II (bijtelling t/m 50k van 4%) dus ook voor EVs geleverd in 2020 zou gelden.
Ook gaat het om meer dan tientjeswerk en treft het ook mensen die juist (ruim) boven budget zijn gaan leasen om de uitdaging met EV rijden aan te gaan en mee te helpen met de energietransitie die we allemaal moeten willen.

[ Voor 65% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-07-2019 14:00 . Reden: on-topic blijven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar dan? Ik hoor het niet. Alleen over het aanpassen voor 2020. Bijtelling voor bestaande berijders van een EV gaat niet omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Waar hoor je dat het gaat over auto's geleverd in 2020? Er wordt niet voor niets niet gereageerd op de opmerking over onbetrouwbare overheid.

[ Voor 43% gewijzigd door daemonix op 19-07-2019 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:54:
@Anoniem: 385594 ach houd toch op over dat referendum, dat was raadgevend (dus niet bindend) en sowieso dus een wassen neus. Doe niet alsof "het volk" ineens wat ontnomen is, beetje napapegaaien wat ze in rechtse kringen rondbazuinen voegt niet zoveel toe in dit topic over Elektische auto's
Maak je er altijd een sport van om de krenten uit de pap te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:19
Anoniem: 385594 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:35:
[...]
Als (bijv.) de MRB wordt verhoogd dan moeten (nu) particulieren per direct de verhoging betalen maar leaserijders niet. Daarnaast is er weinig verschil tussen een belasting als (bijv.) BTW en Bijtelling. Als de BTW hoger wordt dan worden ook direct de kosten van het contract verhoogd.
Voor Lease worden kleine verschillen in MRB inderdaad door de leasemij opgevangen. Toen mijn Outlander van nultarief naar halftarief ging werd dat echter gewoon doorberekend door de leasmij. Die zagen al van te voren aankomen dat dat feest niet eeuwig ging duren en hadden daarvoor gewoon een clausule in het contract opgenomen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:54
Nee.. Klaver reageert alsof dat zo is, maar het gaat om die 8% bijtelling voor auto's geleverd in 2020. Denk dat ie bedoelde dat het niet fair is voor diegenen die nu hebben besteld en dan pas in 2020 geleverd krijgen, terwijl ze er vanuit mochten gaan dat Autobrief II (bijtelling t/m 50k van 4%) dus ook voor EVs geleverd in 2020 zou gelden.
Ook gaat het om meer dan tientjeswerk en treft het ook mensen die juist (ruim) boven budget zijn gaan leasen om de uitdaging met EV rijden aan te gaan en mee te helpen met de energietransitie die we allemaal moeten willen.

@Anoniem: 385594 ach houd toch op over dat referendum, dat was raadgevend (dus niet bindend) en sowieso dus een wassen neus. Doe niet alsof "het volk" ineens wat ontnomen is, beetje napapegaaien wat ze in rechtse kringen rondbazuinen voegt niet zoveel toe in dit topic over Elektische auto's
Het staat je natuurlijk vrij om particulier een ev te kopen in plaats van te leasen. Ik ben benieuwd hoeveel Tesla-rijders die nu een auto van een ton voor een prikkie rijden, ook zo’n grote jongen zijn en met het milieu begaan zij als zij dit gewoon zelf moeten betalen. Dit is namelijk het scenario van het overgrote deel van de bevolking die niet in aanmerking komt voor een leaseauto van de zaak. Misschien moet je je daar eens in verplaatsen. Het voordeel dat de leaserijder geniet ten opzichte van de particuliere autokoper is enorm. Het wordt tijd dat die ongelijkheid eens wordt aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daemonix schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:04:
Waar hoor je dat het gaat over auto's geleverd in 2020? Er wordt niet voor niets niet gereageerd op de opmerking over onbetrouwbare overheid.
Daar gaat het over, het aanpassen voor 2020 en dus het aanpassen van autobrief II. Daar slaat het comment van Klaver ook op. Het aanpassen van autobrief II voor 2020. Dit heeft niets te maken met het aanpassen van bijtelling voor berijders die nu al een EV hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 19-07-2019 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 385594 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:35:
[...]
En wat betreft "regels niet veranderen tijdens het spel" dat is al vele jaren schering en inslag. Meest extreme voorbeeld is wel de afschaffing van het Referendum geweest. Maar het is al vaker gebeurt dat belastingen zelfs met terugwerkende kracht in werking traden.
Er staat nu in artikel 3.20 lid 11 van de Wet op inkomstenbelasting dat de korting op de bijtelling 60 maanden geldig is na eerste inschrijving. Als ze dat nu opeens gaan opbreken riskeert de regering rechtszaken die ze niet zomaar zullen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

edit: -don't feed the trolls-

[ Voor 102% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-07-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Laatst online: 18:54
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:17:
[...]

Tja, verschil zal er altijd zijn. Mensen met een betere baan / arbeidsvoorwaarden dan een ander. Vergeet ook niet dat leaserijders meer dan gemiddeld voor de baas op de weg zitten en met hun hogere inkomens vaak al veel meer bijdragen aan de schatkist dan "Jan Modaal". Ook zijn de onderbuikgevoelens sterk over wat een auto van de zaak nou eigenlijk kost, er zijn types die denken dat de kosten louter uit de bijtelling bestaan, tja.. dan lijkt het inderdaad alsof ze voor een prikkie rijden, terwijl ze in de praktijk flink aan netto loon inleveren ivm de veel hogere leaseprijs voor een dure EV.
Daarnaast hebben ze wel de nodige drempels moeten overwinnen om de keuze te maken, een EV heeft nog steeds wel een aantal beperkingen, waardoor de overheid dus de stimuleringsmaatregelen heeft genomen (en met succes).
Daarnaast zijn de excessen (4% bijtelling voor een auto van 1,5 ton) vorig jaar al aangepakt, de lagere bijtelling is begrensd t/m 50k. Dat lijkt ook nog niet helemaal doorgekomen, maar was effectief al een correctie tegen de ongelijkheid die er was.

De meeste mensen kopen privé overigens geen nieuwe auto maar een tweedehands.
Leg jij maar eens uit hoe er betaalbare tweedehands auto's (en dan vooral binnen nu en 5 jaar EVs) op de markt komen? ;) Je zou met m.i. moeten toejuichen dat er veel nieuwe EVs nu worden geleaset, die komen dan hopelijk tzt op de markt als een betaalbare bak voor een veel grotere groep.
Je haalt je eigen verhaal onderuit. Als leasen niet lucratiever zou zijn dan particulier een auto rijden, dan zou niemand leasen. Heel simpel.

Bovendien vraag ik me af of de gemiddelde leaserijder die klaagt over de bijtelling, weet wat een particulier betaalt voor eenzelfde auto? Die is al meer kwijt om hem alleen maar voor de deur te zetten. Jouw houding bevestigt de onwetendheid wat betreft kosten van particulier een nieuwe auto rijden.

En inderdaad, particulieren kopen meestal tweedehands in plaats van nieuw. Doen ze dat denk je omdat ze liever in een tweedehands auto rijden dan in een nieuwe, of omdat nieuw bijna onbetaalbaar is voor de meeste mensen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:23
Stel je krijgt een flesje wijn van je werkgever (zo'n flesje kost je prive 100 euro). Hoeveel belasting moet je daarover dan betalen? Ik denk aan 42% inkomstenbelasting, dus 42 euro. Buurman @Steven.w roept dan meteen boos: "maar van 42 euro kan IK niet zo'n zelfde fles wijn kopen, belachelijk!",

nee, dat klopt inderdaad, dat kan niet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Steven.w schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:23:
[...]

Je haalt je eigen verhaal onderuit. Als leasen niet lucratiever zou zijn dan particulier een auto rijden, dan zou niemand leasen. Heel simpel.
Onzin, want ik zou prive nooit een nieuwe auto gaan rijden maar een oude rammelbak van 500 euro. Dat is vele malen goedkoper dan een leaseauto.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:42
Ik het gekissebis over bijtelling wel vermoeiend worden hier.
Waarom willen zoveel mensen elkaar ervan overtuigen dat wat zij doen beter is...? Ik lees soms met verbazing (ook op FB) hoe fanatiek mensen zijn in het vertellen dat elektrisch rijden helemaal fout en onhandig is.
Ik rijd geen EV omdat ik een milieufreak ben, vooral omdat het fantastisch rijdt en ja de lage bijtelling is een mooie extra plus. Maar ben ook kostenbewust net als heel veel mensen en zou niet zon dure ICE hebben genomen anders. En dat is precies waar overheidsbeleid voor bedoeld is: gedrag sturen. Dat lukt aardig en sijpelt straks gewoon door de tweede hands markt in. Waarbij de lease pioniers ook hebben gezorgd dat de laadinfra er staat. Mooi toch!
Vind alleen wel dat de overheid betrouwbaar moet zijn en niet de regels aan kan passen waarop ik mijn 5-jarige beslissing op gebaseerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:35:
[...]

Daar gaat het over, het aanpassen voor 2020 en dus het aanpassen van autobrief II. Daar slaat het comment van Klaver ook op. Het aanpassen van autobrief II voor 2020. Dit heeft niets te maken met het aanpassen van bijtelling voor berijders die nu al een EV hebben.
Nee, dat is jouw foute interpretatie. Dat is namelijk nog maar een voorstel. Wat wel een 'wet' is, is de bijtelling. Daarom wordt er door Klaver gesproken over onbetrouwbare overheid. Lopende zaken aanpassen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 11:28
Het begint hier echt een beetje een kinderfeestje te worden. Wie er nu wel of niet gelijk heeft, Zeer storend, en voegt hier geen klap toe.

Zullen we het nu weer over auto's hebben? Verhuis deze hele discussie lekker naar Het Grote Leaseauto Topic of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Voegt niets toe? Als je een elektrische auto (topic) in bestelling hebt staan en die wordt ineens van 4% naar 8% gezet, dan voegt dat nogal wat (geld) toe. Relevant voor het topic elektrische auto's. Dat jij blijkbaar niet wordt getroffen zegt niets over degenen die wel worden geraakt. Zeker als politiek wordt gesuggereerd dat het over tientjes gaat. Ga jij die voor ons betalen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-06 22:00
daemonix schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:01:
Voegt niets toe? Als je een elektrische auto (topic) in bestelling hebt staan en die wordt ineens van 4% naar 8% gezet, dan voegt dat nogal wat (geld) toe. Relevant voor het topic elektrische auto's. Dat jij blijkbaar niet wordt getroffen zegt niets over degenen die wel worden geraakt. Zeker als politiek wordt gesuggereerd dat het over tientjes gaat. Ga jij die voor ons betalen?
Je geeft zelf antwoord op je eigen vraag:
Dit topic: Elektrische Auto's
Jou onderwerp: Bijtelling

Beide belangrijke onderwerpen, maar niet beide voor dit topic.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Toyota gaat nu ook echt werk maken van de EV en wil volgend jaar al in China gaan leveren. https://www.electrive.net...ammen-elektroautos-bauen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 11:28
daemonix schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:01:
Nee, voegt niets toe. Je hebt het over belastingregels etcetera. Compleet irrelevant voor dit topic. Wél voor het topic welke ik suggereerde.

En met zo'n reactie van je ga ik zeker niks voor je betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
En het kan natuurlijk niet zo zijn dat iets een onderwerp kan zijn van twee topics. Goh, wat een lekker simpele wereld is het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:05

3_s

deepbass909 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:27:
[modbreak]De discussie over de milieubelasting van productie van elektrische auto's is een prima discussiepunt, maar niet in dit topic. Dit topic is om te praten over de verschillende elektrische auto's op de markt, die in het verleden geleverd zijn of in de toekomst op de markt komen.[/]
Net zoals heel het gedoe rond de milieubelasting, is de 'gewone' belasting ook niet voor dit topic.
Dus laten we aub terug over elektrische auto's spreken.

Zoals over Fiat.
(ongetwijfeld oud nieuws, maar ik wist het nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Iemand nog een EVreel kopen? Nieuw in doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3_s schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:01:
[...]

Net zoals heel het gedoe rond de milieubelasting, is de 'gewone' belasting ook niet voor dit topic.
Dus laten we aub terug over elektrische auto's spreken.

Zoals over Fiat.
(ongetwijfeld oud nieuws, maar ik wist het nog niet)
Die Fiat is ook echt beschamend qua specs. Net zoals de Mini....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:06

Leasers zijn over het algemeen niet de bovenkant van de maatschappij, dus dat kan impact hebben, maar dan moet je niet boven je stand leven. Mensen nemen bewust bepaalde risico’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
fisherman schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:09:
[...]

Leasers zijn over het algemeen niet de bovenkant van de maatschappij, dus dat kan impact hebben, maar dan moet je niet boven je stand leven. Mensen nemen bewust bepaalde risico’s.
Lease rijders zijn meestal wel boven modaal. Dus als je dan i.p.v. 300 euro korting 200 euro korting niet meer kan betalen, heb je te veel risico genomen. Ja het kost dan 100 euro meer, maar het is nog steeds 200 euro goedkoper dan een vergelijkbare ICE.
Berekening gebaseerd op e-Niro 45k vs Niro Hybrid 35k, beide executive line.

Er komen nog maatregelen die nadelig kunnen uitpakken voor mensen die zich te rijk hebben getekend. Straks als er MRB betaald moet worden, belast de LM dit 1:1 door. De meeste werkgevers zullen dit dus ook 1:1 doorbelasten aan de werknemers. Zelfde als toen met de 14% diesels die eerst MRB vrij waren.

[ Voor 4% gewijzigd door Z___Z op 19-07-2019 18:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
  • Laatst online: 21-12-2024
gaat alweer over centjes ipv EV's......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Een interessante praktijktest met het rijden met een caravan achter een Model X en e-tron en ze waren best positief. https://www.nu.nl/274905/...-een-caravanvakantie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik zit net even te kijken en bij deze test haalt 'ie 140 km in de winter. En dan rijdt Bjorn nog rustig ook, 110 km/u.
YouTube: Hyundai Ioniq 110 km/h, 68 mph range test

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

@TucanoItaly Vanaf volgende maand is de nieuwe Ioniq met 39 kWh pakket leverbaar. 11 kWh erbij, met die stroomlijning en efficiënte Hyundai elektromotor goed voor ~100 km extra range.

[ Voor 41% gewijzigd door nannoe op 19-07-2019 22:39 . Reden: Toevoeging woord extra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:08
PeterZ(on) schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:14:
Een interessante praktijktest met het rijden met een caravan achter een Model X en e-tron en ze waren best positief. https://www.nu.nl/274905/...-een-caravanvakantie.html
Leuk, maar praktijktest is wel groot woord. Hiermee is aangetoond dat het voor korte afstanden met een heel lichte caravan (800kg) redelijk te doen is als je dan ook nog langzaam rijdt.

Echte praktijktest zou tenminste de auto en de caravan zwaarder beladen zijn, en 4 personen, en ook een stuk 100 rijden en in de bergen. En bij deze auto's hoort eigenlijk ook wel een zwaardere caravan, een Fendt of een Tabbert of zo.
De Kip caravan heeft volgens mij een hefdak en is extra smal waardoor de luchtweerstand flink beperkt wordt.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
eltron schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:46:
[...]

Leuk, maar praktijktest is wel groot woord. Hiermee is aangetoond dat het voor korte afstanden met een heel lichte caravan (800kg) redelijk te doen is als je dan ook nog langzaam rijdt.

Echte praktijktest zou tenminste de auto en de caravan zwaarder beladen zijn, en 4 personen, en ook een stuk 100 rijden en in de bergen. En bij deze auto's hoort eigenlijk ook wel een zwaardere caravan, een Fendt of een Tabbert of zo.
De Kip caravan heeft volgens mij een hefdak en is extra smal waardoor de luchtweerstand flink beperkt wordt.
Ik denk dat je met beide auto's best met een caravan op pad kunt en pas elke 2,5/3,5 uur te moeten laden, is toch niet zo verkeerd lijkt mij. Er zijn/komen zelfs caravan's met eigen aandrijving zodat de range gelijk blijft. Ik vond het best positief terwijl ze het ook helemaal hadden kunnen afkraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 12:26
Die E-tron moet je wel elke 2 uur bijladen. Net wat te zot om mee te pakken op reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmonogrande
  • Laatst online: 25-06 21:46
bottom line schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:24:
Die E-tron moet je wel elke 2 uur bijladen. Net wat te zot om mee te pakken op reis.
Maar je rijdt wel een e-tron. Lekker

Venray Oost-West 16 kWp All electric, Nibe 2040 warmtepomp met VVM 320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
TucanoItaly schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:25:
[...]

Ik zit net even te kijken en bij deze test haalt 'ie 140 km in de winter. En dan rijdt Bjorn nog rustig ook, 110 km/u.
YouTube: Hyundai Ioniq 110 km/h, 68 mph range test
Wij halen 170-180 km in de winter. Hangt van je rijstijl af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
PeterZ(on) schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:14:
De Jaguar en Model 3 zijn meer bedoelt voor een fietsendrager hoor ik hem zeggen, maar beide mogen ook met dat caravantje rijden.

Daarnaast ook nog aangeven dat je echt niet veel harder dan 85 km/u kán rijden. Ik durf te wedden dat beide auto moeiteloos 130 rijden met dat caravantje.

Alsnog vind ik 1/3 wel een grote impact. Bij een normale caravan zal dat zeker de helft zijn. Wat betekent dat je veel en lang zou moeten laden.

Edit: ik quote gewoon de verkeerde 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Deveon op 20-07-2019 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:31
Zijn wij niet het enige land ter wereld dat massaal met caravans op pad gaat?

Einde van dit tijdperk lijkt mij veel logischer eerlijk gezegd. Voor een vakantie dan maar een camper huren (komende 10 jaar nog ICE). Kunnen we onze auto's weer gewoon uit gaan zoeken voor het doel waar ze voor bedoeld zijn (en 95% voor gebruikt worden).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
assje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 08:34:

Einde van dit tijdperk lijkt mij veel logischer eerlijk gezegd. Voor een vakantie dan maar een camper huren (komende 10 jaar nog ICE). Kunnen we onze auto's weer gewoon uit gaan zoeken voor het doel waar ze voor bedoeld zijn (en 95% voor gebruikt worden).
Het viel me mee hoeveel van die dingen er zijn: https://www.cbs.nl/nl-nl/...campers-is-van-50-plusser. Veel 50+ uit de noordelijke provincies.
Valt me wel op hoeveel deze discussie langs komt. Je kunt ook gewoon twee weken een ICE met trekhaak huren als je echt per se met je caravan wil rijden. Of vliegen en een huis huren, is een stuk relaxter en deed ik ook toen ik een ICE had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Nu online
A
Marko72 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 08:53:
[...]
... Je kunt ook gewoon twee weken een ICE met trekhaak huren als je echt per se met je caravan wil rijden. Of vliegen en een huis huren, is een stuk relaxter en deed ik ook toen ik een ICE had.
Dan kunnen we beter geen EV gaan rijden, tenminste als het gevolg is dat vervolgens echt iedereen met het vliegtuig op vakantie gaat is er geen sprake meer van milieuwinst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 17:31
assje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 08:34:

Ik kom toch echt altijd hordes Engelsen en Duitsers met een sleurhut tegen op de Franse wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

daemonix schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 06:30:
Wij halen 170-180 km in de winter. Hangt van je rijstijl af.
Maar wat is jullie rijstijl dan? Ietsje rustiger, OK. Maar om nou 100 km/u te gaan rijden, alleen om je eindbestemming te halen? Dat doe ik wel op vakantie, maar daar ben ik doordeweeks toch te ongeduldig voor.

Hmm wellicht iets te leren hierin :+
nannoe schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:37:
@TucanoItaly Vanaf volgende maand is de nieuwe Ioniq (...) ~100 km extra range
Kijk, dat houdt tenminste ietsje over. Ik ben benieuwd wat de leaseprijs van de "kleine" Ioniq hierdoor gaat doen. Wellicht krijgen we mooie aanbiedingen zoals je nu ziet met de Renault Zoe R90.

[ Voor 30% gewijzigd door TucanoItaly op 20-07-2019 09:28 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• midego
trippelb schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 08:57:
A
[...]

Dan kunnen we beter geen EV gaan rijden, tenminste als het gevolg is dat vervolgens echt iedereen met het vliegtuig op vakantie gaat is er geen sprake meer van milieuwinst
De enige reden dat ik een EV heb gekozen is de 4% bijtelling. Netto 60 euro per maand tegenover 250 euro per maand voor een ICE. Dat het het mileu ten goede komt is natuurlijk mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
midego schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 09:25:
[...]
De enige reden dat ik een EV heb gekozen is de 4% bijtelling. Netto 60 euro per maand tegenover 250 euro per maand voor een ICE. Dat het het mileu ten goede komt is natuurlijk mooi meegenomen.
Geld voor mij ook, dan sla ik die twee weken vakantie even de winst over en stoot de rest van het jaar niets uit (tenminste lokaal, ik weet ook dat het ergens opgewekt moet worden).
Dit artikel is nog wel aardig in het kader van de vakantie uitstoot: https://www.milieucentraa...of-ander-vakantievervoer/
Ja vliegen en een hotel stoot meer uit, maar minder dan ik zelf dacht. De sleurhut/vliegratio voor Frankrijk is maar 1,6. De auto verbruikt ook fors meer als je er vier man instopt en een hut achter hangt. Bij twee personen maakt het zelfs geen verschil, dus lekker vliegen met zijn tweeën. Als je je echt bezorgt maakt over uitstoot moet je natuurlijk helemaal niet reizen.

[ Voor 9% gewijzigd door Marko72 op 20-07-2019 09:39 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 367 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over elektrische auto's (BEV) en niets anders. Geen alternatieve brandstoffen, geen zin en onzin van elektrisch rijden, geen waterstof of waterstof auto's (FCEV), stikstof geen etc etc.

Voor het openbaar laden, laadpalen, etc. kan je terecht in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 en Thuisladen van je EV deel 2.
Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Ook de milieubelasting van het transport per schip e.d. hoort niet in dit topic thuis. Houd het bij de auto's zelf en laat de randzaken voor wat ze zijn!

De subsidieregeling per 1-7-2020 heeft een eigen topic: Het grote SEPP topic