Na een week in de e-tron 55 gereden te hebben kan ik in ieder geval het volgende vertellen:
Rijden is heerlijk stil, typisch voor een EV natuurlijk maar het geeft echt veel rust.
Ik merk dat ik zelf ook rustiger rijd omdat stiekem je focus toch op je verbruik ligt en je resterende capaciteit.
De e-tron is niet de efficiëntste in zijn klasse maar het valt mij voor zo’n logge grote auto niet tegen.(massa leeg is 2600kg!)
Gemiddeld reed ik 170-180km om hem vervolgens weer op te laden naar minimaal 80%. Meestal is er dan nog zo’n 65km resterend op de computer dus ik gok 40 echte kilometers, misschien iets meer als je je best doet.
230km is echt haalbaar en ik doe dan niet extra mijn best. Snelheden op de borden houd ik redelijk aan (meestal +5) maar een groot deel is in de ochtend 100km/h.
Wat wel gek is, is dat de recuperatie stand niet onthouden blijft na het aanzetten van de ACC. Dat betekend dat ik zelf dus via de flippers de recuperatie weer op standje 2 zet (maximaal). En ook daar bij moet opgemerkt worden dat one-pedal driving eigenlijk niet mogelijk is zonder hinderlijk te zijn voor ander verkeer.
Laden doe ik met een Newmotion pas (Shell Recharge) en die app werkt qua vinden van palen prima en de tag is ook lekker makkelijk. Wel is het in deze tijd bizar dat ik nu na een week nog geen laadsessie terug kan zien.
Qua laden heb ik 1 maal een 50kW charger gepakt en laadde toen met 49kW op. Verder haal ik eigenlijk nergens precies de 11, max is 10,9 geweest maar meestal zit ik rond de 10.
Al met al een prima eerste week (en 900km) achter de rug en nog geen moment spijt van gehad!
Sinds gisteren staat hij nu ook thuis aan de laadpaal dus de tag is alleen “in nood” of op kantoor nog nodig.
[
Voor 14% gewijzigd door
GeeMoney op 18-12-2019 08:40
]