• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tommie12 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:39:
[...]

Ik wil hier niet beginnen over merken en modellen, alleen zou ik persoonlijk op dit ogenblik echt kijken naar 2dehands auto's.
Overal hoor je dat het waardeverlies enorm is, en je merkt ook dat het aantal technische problemen klein is, dus als je zo'n auto kan kopen met wat garantie van een goede dealer, of afgedekt door een verzekering (en niet een shady verkoper vanop een parking met een container), dan kan je behoorlijk wat auto vinden voor het bedrag wat je eerder opgaf.
Nu zou ik dan wel bv de eerste versies van de id serie vermijden, of bv de eerste Volvo's die niet efficient waren onwille van onrijpe software of hardware die nog niet het beta stadium voorbij was.
En (maar dat kan persoonlijk zijn) ik zou altijd kiezen voor auto's met een grotere batterij.
Niet nieuw kopen is toch al decennia een rationeel advies? Een nieuwe auto is natuurlijk leuk en je kunt zelf alles bepalen, maar qua afschrijving rijd je dan met tranen in je ogen het terrein van de dealer af. :P

Sowieso onderzoek ik het specifieke type auto altijd grondig op voor- en nadelen, elke serie heeft wel zijn dingetjes. En dan nog zijn er op de een of andere manier altijd nog zaken waar je achteraf pas achter komt. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:48
turkeyhakan schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 05:30:
Een stukje emotie, iets met Frans en veel storingen, mogelijk dat deze ervaring niet meer relevant is.
Niet meer relevant. In het Megane E Tech topic was er wel 1 die gewoon pech had, het zogenaamde maandagochtend product. Hij had elke week wel wat. Alleen ja, dat kan elk merk wel overkomen.
Maar goed, ik ben niet jij, noch je familielid maar de emotie laten regeren is ook weer zoiets.

Hoe dan ook, succes met de keuze!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:29
Gonadan schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 18:37:
[...]

Niet nieuw kopen is toch al decennia een rationeel advies? Een nieuwe auto is natuurlijk leuk en je kunt zelf alles bepalen, maar qua afschrijving rijd je dan met tranen in je ogen het terrein van de dealer af. :P

Sowieso onderzoek ik het specifieke type auto altijd grondig op voor- en nadelen, elke serie heeft wel zijn dingetjes. En dan nog zijn er op de een of andere manier altijd nog zaken waar je achteraf pas achter komt. :+
Erg jammer dat we hier in Nederland enorm veel en snel afschrijven op een nieuwe auto. Turkije is voor mij vaak een referentie, daar is de wereld omgedraaid. Tweedehands auto’s zijn soms/vaak duurder dan nieuwe.

Ik heb alleen geen idee of dit ook voor EV’s geldt.
Pagina: 1 ... 390 391 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over elektrische auto's (BEV) en niets anders. Geen alternatieve brandstoffen, geen zin en onzin van elektrisch rijden, geen waterstof of waterstof auto's (FCEV), stikstof geen etc etc.

Voor het openbaar laden, laadpalen, etc. kan je terecht in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 en Thuisladen van je EV deel 2.
Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Ook de milieubelasting van het transport per schip e.d. hoort niet in dit topic thuis. Houd het bij de auto's zelf en laat de randzaken voor wat ze zijn!

De subsidieregeling per 1-7-2020 heeft een eigen topic: Het grote SEPP topic