Stunned Guy schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:16:
[...]
Uiteindelijk scheelt dat qua dagelijkse km's niet eens zo veel met mij dus.
Kan jij thuis laden?
Ik rijd waarschijnlijk een keer of 10 / 15 ritten van 200+ km, dus zo HEEL vaak is dat uiteindelijk nou ook weer niet.
Zoals ik al zei is dat waarschijnlijk ook een bepaald gevoel (soort van range anxiety) waar ik overheen zal moeten stappen..
Daarnaast heb ik met een vrouw te maken die eigenlijk überhaupt nog niet aan elektrische auto's wil en de E-Golf ook niet mooi vind
Ik vind het persoonlijk een hele mooie wagen die standaard al heel behoorlijk is uitgerust, de prijs is geweldig, maar doordat ik niet thuis kan laden zou ik liever een aantal dagen willen kunnen doen met 1 volle lading.
Die 150 km betekend in mijn geval max 2 dagen, daarnaast kan ik in het weekend dus ook niet (makkelijk) laden, dus ja vandaar de twijfel..
Maar volgensmij ga ik wel redelijk off topic en weet niet of dit zo gewaardeerd wordt, ik was eigenlijk oprecht op zoek naar hoe mensen over die Corsa-E denken..
Ik kan niet letterlijk voor mij deur parkeren. Ik parkeer circa 50 meter van mijn deur. Dat is een straatje verder met volop parkeerplekken.
Daar staat een laadpaal voor 2 elektrische auto’s. Eentje is meestal in gebruik. Heb tot nu maar 1 keer gezien dat beide in gebruik waren.
Nog een straatje verder (100m) is nog een laadpaal voor 2 wagens.
Ik woon in Rotterdam dus die laadpalen zijn echt overal.
Ik had ook range anxiety. Maar ik wou hoe dan ook een ander lease wagen dan wat ik nu heb. Het liefst iets luxer. Mja dan komje gauw boven de 300. En dan hebje nog steeds een kleine auto zonder opties.
Dus die range anxiety heb ik onderdrukt door de volgende punten:
1-) voor ong. 100 euro per maand extra rijd ik in een Golf ipv Up achtige auto
2-) Alle opties erop en eraan. Met automaat!
3-) Bespaart geld ivm elektrisch rijden. Dus die 100 euro per maand word minder zelfs.
Ik had nog 1 grote uitdaging...mijn vrouw overtuigen. Zij is pro elektrisch maar zei gelijk NEE.
Ze dacht gelijk aan een actieradius van een Tesla (dat was voor haar normaal).
Ik zei...nou een Tesla achtige auto kost boven de 800 per maand. Dat word m niet.
Door genoeg te zeiken heb ik haar kunnen overtuigen. Ik hamerde op de drie punten hierboven. Ik ga echt niet 300 voor een VW Up...Kia Pianto...Peugeot 108 betalen als ik voor die 90 extra een dikke Golfje zou kunnen krijgen.
Klinkt beetje kinderachtig maar dat is toch zo?
Ala je geen e-Golf neemt wat ga je dan nemen?
Ik wou heel graag een Audi A1 of Polo maar daar betaal je ook ongeveer 380 voor. Zonder alle opties. En handschakekbak...
Dus die e-Golf actie is de perfecte timing voor mij.